Saturday, 17 November 2018

MELIHAT KEKECOHAN YANG BERLAKU, APAKAH BERSATU MASIH MAHU MENIRU SISTEM PEMILIHAN PKR?


Pemilihan PKR baru saja berakhir dan meskipun kongres parti itu sudah bermula hari ini dan akan berakhir esok, tetapi keputusan penuh masih lagi tidak dapat diumumkan.


Bagi pertandingan jawatan timbalan presiden, yang diketahui hanyalah Azmin Ali dikatakan berjaya menewaskan Rafizi Ramli, namun jumlah perolehan undi yang sebenar belum lagi boleh dimuktamadkan.


Semua kelewatan dan pelbagai masalah lain yang timbul adalah berpunca daripada sistem satu ahli satu undi serta kaedah pengundian secara e-voting yang diperkenalkan oleh PKR dalam sistem pemilihannya pada kali ini.


Selain kaedah itu menyebabkan pemilihan berlangsung dalam tempoh yang agak lama iaitu hampir dua bulan dan menyebabkan ramai keletihan, pengundian secara e-voting yang diperkenalkan juga dilihat telah merosakkan imej parti itu berikutan pelbagai gangguan dan kekecohan yang timbul daripadanya.


Bayangkan, itu baru yang keluar mengundi dalam pemilihan PKR kali  ini hanya kira-kira 140 ribu saja daripada keseluruhan ahlinya yang berjumlah hampir 900 ribu orang.

Bagaimana agaknya jika yang keluar mengundi mencecah sehingga 200 ribu atau 300 ribu ahli?


Disebabkan itu, Anwar Ibrahim yang kini merupakan Presiden PKR dalam reaksi segeranya turut mahu mengkaji semula sistem pemilihan parti itu bagi mengelakkan apa yang berlaku kali ini tidak berulang di masa akan datang.


Bagaimana dengan Bersatu? Masih mahukah mereka meniru kaedah dan sistem pemilihan PKR itu?


Berkaitan dengan pemilihan Bersatu yang dijadualkan pada tahun depan, parti itu sebelum ini dilaporkan mahu meniru kaedah pemilihan yang diamalkan oleh PKR, meskipun sistem sedia ada yang termaktub dalam perlembagaannya adalah berasaskan perwakilan.


Terdapat segelintir golongan dalam Bersatu yang kononnya menjunjung ketelusan, keterbukaan dan mahu amalan demokrasi yang lebih baik telah terghairah untuk meniru sistem PKR bagi dilaksanakan dalam pemilihan parti pada tahun depan nanti.


Tetapi, melihat kepada kekalutan dan pelbagai masalah yang timbul dalam pemilihan PKR baru-baru ini, apakah Bersatu sudah benar-benar sedia dengan segala kemungkinan yang bakal terjadi jika terus dengan keghairahan mahu meniru sistem PKR itu?


Sebagai baru parti yang strukturnya belum cukup kemas, malah ramai pemimpinnya di peringkat bahagian dan cawangan adalah muka-muka baru yang tiada pengalaman berpersatuan, kiranya terus mahu meniru sistem PKR itu, sediakah untuk berhadapan dengan kekalutan, gangguan atau kekecohan jika diandaikan yang keluar mengundi, jangankan mencecah ratusan ribu ahli, tetapi sekadar hanya 70 ribu atau 80 ribu sekali pun? (ShahbudinHusin 17/11/2018)

155 comments:

  1. sistem pengundian pkr terbaik, kelemahan dan kekurangan perlu di atasi.

    ia harus bermula dengan format yg sama di cawangan, bahagian dan pusat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PRE- WARNING

      AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league @ parang terbang is a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - Kejora is a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      He can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopaths tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      That's what he is that damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me.

      Delete
    2. DEDICATED TO AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league @ parang terbang.

      Keep on running, keep on hiding
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man.

      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah, I'm gonna be the man.

      Hey, hey, hey
      Everyone's talking bad about you
      It makes me feel so glad.
      Hey, hey, hey
      Everyone's looking down at you
      It makes me feel so glad

      So keep on running
      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man

      Delete
    3. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete
  2. Bersatu merupakan parti anugerah untuk orang Melayu.

    JOM JOIN WE!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemimpinnya dulu sanggup hilang jawatan kerana membela
      wang rakyat dari kerakusan lanun-lanun bedebah.

      InsyaAllah, kerana niat dan perjuangannya betul,
      semua akan di bawah rahmat tuhan,semua akan lancar.

      Delete
    2. PRE- WARNING

      AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league @ parang terbang is a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - Kejora is a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      He can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopaths tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      That's what he is that damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me.

      Delete
    3. DEDICATED TO AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league @ parang terbang.

      Keep on running, keep on hiding
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man.

      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah, I'm gonna be the man.

      Hey, hey, hey
      Everyone's talking bad about you
      It makes me feel so glad.
      Hey, hey, hey
      Everyone's looking down at you
      It makes me feel so glad

      So keep on running
      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man

      Delete
    4. Terbaik bro,

      PPBM bukan wujud dengan tidak berpunca. Ia adalah parti yang menepati ciri-ciri 'kaum yang didatangkan' selepas kaum yang asal (UmNo) berpaling dari jalan yang lurus. Rujuk Al-Maidah : 54.

      In shaa Allah para mujahid dan mujahidah di dalam PPBM adalah orang-orang yang akan menyertai PERTEMPURAN KLIMAKS aka Perang Besar akhir zaman yang menyaksikan kebathilan yang bersekutu sesama mereka dimusnahkan sama sekali.

      PERTEMPURAN KLIMAKS aka Perang Besar akhir zaman tidak berlaku di dalam Parlimen mahupun melalui peti undi sebaliknya berlaku di Persiaran Perdana Putrajaya. Sesuai dengan nama lamanya Prang Besar yang di dalam bahasa Arabnya ialah Al-Malhamah Al-Kubro.

      Mereka boleh memperolok-olokkan PPBM kerana ia parti baru dan kecil tetapi hakikatnya PPBM telah menjadi teras di dalam gabungan bersekutu parti-parti yang menumbangkan BN yang ditunjangi UmNo, kaum yang berpaling.

      Berbanding parti-parti lain yang telah lama bertempur dengan UmNo, kali pertama PPBM masuk gelanggang tempur, UmNo terus tumbang. Ia menjadikan PPBM iaitu kaum yang bermufaraqah dari UmNo sebagai 'pasukan yang tidak pernah tewas'.

      Mereka juga boleh memperkecilkan PPBM kerana ahli parti ini tidak seramai parti-parti lain yang lebih senior, tetapi hakikatnya ialah jumlah mujahid dan mujahidah yang diperlukan untuk menumbangkan kebathilan pada hari besar hanyalah 313/314 sahaja termasuk sang Pembawa Panji Hitam. Jumlah ahli PPBM sudah jauh melebihi jumlah ini.

      PPBM - "Mereka itulah orang-orang yang berada di atas petunjuk daripada Tuhan mereka dan mereka itulah golongan yang menang".

      2019M / 1440H in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  3. Bersatu cap munge, sebuah parti cikai ciput
    Mintri2 bingai, serupa lembu makan rumput
    Takut dgn PKR, mereka rasa tenat & semput
    Kinii, MP2 Umno depa dok pelawa & jemput

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. PRE- WARNING

      AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league @ parang terbang is a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - Kejora is a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      He can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopaths tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      That's what he is that damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me.

      Delete
  4. mai kita tengok
    pantun taik Pn. Kejora bt. Gerhana Matahari

    Suman Kadok dah serupa org mabok candu
    Budin tibai PH kaw2, Suman sangat terkedu
    Ditambah lagi pukulan dari pantun2 yg padu
    Meroyan ler dia, ini munafiq mubaligh Hindu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Mana ada orang lelaki yg sanggup menuduh rakan
    sesama Islamnya seorang Mubaligh Hindu!

    Ini sumer kerja pompuan,
    Pompuan ada 9/10 nafsu,
    Mereka memang sanggup menghina gitu!

    Siapa lelaki sanggup belah dada Sydina Hamzah,
    ambil hatinya....makan pula.....
    bukankah itu keje pompuan

    wahai PN. KEJORA BT. GERHANA MATAHARI

    puan datang PERIOD ka?....marah tak tentu pasal

    Kih......kih......kih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si Gora duda, udah mati akal bicara
      Dlm hati dah tentu panas membara
      Mau lwn Kejora dah tak jumpa cara
      Lalu dia fitnah pempuan, kat Kejora

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    2. Hai...Mak Cik Kejora bt. Gerhana Matahari
      Mak cik datang period ka?
      Meroyan sakan nampak!

      kih kih kih

      Delete
    3. Tak de masa le, Kejora nak meroyan
      Cuma atuk Gora ni seronok ku layan
      Akan aku londeh diia punya pakaian
      Biar dia panas, terjun dlm tempayan

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh

      Delete
    4. PRE- WARNING

      AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league @ parang terbang is a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - Kejora is a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      He can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopaths tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      That's what he is that damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me.

      Delete
    5. DEDICATED TO AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league @ parang terbang.

      Keep on running, keep on hiding
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man.

      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah, I'm gonna be the man.

      Hey, hey, hey
      Everyone's talking bad about you
      It makes me feel so glad.
      Hey, hey, hey
      Everyone's looking down at you
      It makes me feel so glad

      So keep on running
      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man

      Delete
  5. Lama lesap ini duda 35 atok Singgora
    Ingat balik rumah nenek di Singapura
    Rupanya ke spital berubat demam kura
    Mata berbalut pipi lebam dahi cedera

    ReplyDelete
    Replies
    1. PRE- WARNING

      AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league @ parang terbang is a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - Kejora is a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      He can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopaths tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      That's what he is that damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me.

      Delete
    2. DEDICATED TO AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league @ parang terbang.

      Keep on running, keep on hiding
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man.

      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah, I'm gonna be the man.

      Hey, hey, hey
      Everyone's talking bad about you
      It makes me feel so glad.
      Hey, hey, hey
      Everyone's looking down at you
      It makes me feel so glad

      So keep on running
      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man

      Delete
  6. Tidak akan lama hayat parti penipu Bersatu
    Sanggup depa nipu PKR depa punya sekutu
    Mereka janji, mau bagi DSAI jadi PM hari itu
    Bila PH menang, mula main aci2 buka pintu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. PRE- WARNING

      AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league @ parang terbang is a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - Kejora is a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      He can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopaths tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      That's what he is that damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me.

      Delete
    2. DEDICATED TO AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league @ parang terbang.

      Keep on running, keep on hiding
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man.

      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah, I'm gonna be the man.

      Hey, hey, hey
      Everyone's talking bad about you
      It makes me feel so glad.
      Hey, hey, hey
      Everyone's looking down at you
      It makes me feel so glad

      So keep on running
      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man

      Delete
    3. Ketawa kamu "Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaahh" tak ubah bunyi macam orang ketawa dalam
      tangisan, kekeciwaan, kesipuan & ketakutan.

      Kalau setakat tulis PANTAToon SIHIR Bodoh @ 20:41, toksah buang masa di sini.

      Nah amek 10 sen, pi main jauh2.....!!

      Delete
  7. Tn. budin ..mohon untuk divert sikit aje dari tajuk posting..tapi ini ada lah maha penting kerana ia melibatkan sindiran pedas lagi tepat daeripada Presiden PKR kepada Pengerusi Bersatu tu !!!!

    KONGRES PKR: Wan Azizah menyifatkan Tun M pemimpin rakus, zalim ???

    Kongres Nasional PKR Ke-13 yang berlangsung di Shah Alam hari ini diselubungi emosi apabila Presiden PKR, Dr Wan Azizah Wan Ismail hiba dan menitiskan air mata ketika menyampaikan ucapan dasar.

    Timbalan Perdana Menteri itu mengimbau detik-detik sukar bagaimana beliau menerajui PKR sehingga parti itu berjaya membentuk kerajaan dalam pilihan raya umum (PRU) ke-14, 9 Mei lalu.

    Dalam ucapannya yang terakhir sebagai presiden PKR, Wan Azizah berkata beliau sudah menyediakan parti pada tahap yang terbaik untuk Anwar mengemudinya bagi mencapai kegemilangan.

    Beliau menyifatkan tahun 1998 sehingga Mac 2004 sebagai zaman penuh 'semangat yang berkobar' apabila Anwar ditahan di bawah akta keselamatan dalam negeri (ISA) yang ketika itu kerajaan ditadbir oleh Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Katanya lagi, Mac 2004 hingga September 2006 pula tempoh yang getir, sunyi dan sepi baginya ketika memimpin PKR yang waktu itu juga kerajaan ditadbir oleh Tun Mahathir.

    Wan Azizah menyifatkan Tun Mahathir sebagai pemimpin yang rakus dan zalim apabila mengenangkan kembali Anwar dan para reformis yang lain telah dipukul, diseksa dan dipenjarakan waktu itu.

    Kita harus iktiraf dan hargai para reformis yang berjuang sejak 1998. Isk.. isk..

    Mereka hilang kerja akibat dibuang dan dipecat.

    Mereka jatuh bangkrap akibat gagal membayar hutang membiayai perjuangan.

    Mereka cedera dipukul, dihina, dicaci, diseksa, dilokap, Isk.. isk.. dipenjara dan berbagai penderitaan yang dilalui namun mereka tegar berdiri menyatakan yang hak kepada pemimpin yang rakus dan zalim.

    Isk.. isk..

    Ramai tidak dapat apa-apa.

    Ramai tidak dapat tempat yang lebih baik.

    Ramai juga yang telah pergi meninggalkan kita dijemput Ilahi. Isk.. isk..

    Marilah kita bersama-sama menghadiahkan Al-Fatihah kepada mereka. Al-Fatihah.

    Wan Azizah dan ahli PKR yang lain tetap mengulang-ulang dan menceritakan peristiwa yang tidak boleh dilupakan itu tetapi yang menghairankan mereka tetap berpeluk-peluk dan tido sebantal dengan manusia yang telah menganiya mereka sendiri.

    Semua sedia maklum, Mahathirlah yang telah menzalimi mereka sekeluarga tetapi mereka sendiri yang menjilat Mahahtir semula.

    Apa yang mereka mahu sebenarnya?

    Dah tentu lah apa yang PKR adn Kak wan nak ialah agar Tun Madey turun dari tahta PM ke 7 dan menyerahkannya kepada DSAI secepat mungkin...baru lah rasanya segala pengorbanan para reformis 1998 tu terbela dalam erti kata yang sebenar2nya !!!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun bukan dicipta untuk kalah!
      Dia akan menang dan terus menang!
      Sesiapa yang mengikutinya juga akan menang!
      Itulah ketentuan tuhan setakat ini

      Politik bukan perjuangan untuk individu jadi PM!
      Politik untuk kesejahteraan hidup!
      Punyalah bodoh ulasan!

      Ini semua citerrrr dari pompuan!

      Datang period ka...Mak Cik KEJORA?

      MEROYAN SAKAN NAMPAK!

      Delete
    2. Terbaik bro PS,

      Tun akan kekal menang sehinggalah yang bathil itu lenyap dan zaman fitnah ditinggalkan.

      Bro GN, kasihan dia, sebelum dia sempat melihat pasukan Tun M diberikan kemenangan mutlak dia berkemungkinan akan ditimpa tulah karamah Pembawa Panji Hitam akibat cercaannya 'madeymatijadibabi'.

      Tun M bakal pemasyhur khilafah akhir zaman, in shaa Allah. Semua ciri-cirinya telah pun bull's eye, dan kod-kod rahsia tentang Perang Besar Akhir Zaman telah pun dipecahkan dan kesemua titik telah pun bersambung. Ia adalah Tun M, Putrajaya dan Malaya, in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Menang untuk kalah....putaran hidup..silih berganti...fitrah kehidupan

      Delete
    4. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  8. Mana dia pegi nek Sumah, makwe atuk Gora
    Tak kan kena tibai sikit je teruk sgt duka lara
    Tak nak bela ke parti nek yang kini huru hara
    Atau nek takut kena pelakong dgn cg Kejora

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. PRE- WARNING

      AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league @ parang terbang is a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - Kejora is a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      He can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopaths tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      That's what he is that damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me.

      Delete
    2. DEDICATED TO AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league @ parang terbang.

      Keep on running, keep on hiding
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man.

      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah, I'm gonna be the man.

      Hey, hey, hey
      Everyone's talking bad about you
      It makes me feel so glad.
      Hey, hey, hey
      Everyone's looking down at you
      It makes me feel so glad

      So keep on running
      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man

      Delete
    3. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  9. ….A……A…..
    …///………\\\
    ///…¶¶¶…¶¶¶..\\\
    ………….00………
    ...)))0000Y000((
    ……))………..((….
    …….AAAAAAA….
    …………((…………
    HAH HAH HA !!!!! AKU LAH SUMAN !!!!!!
    MASIH KAH INGAT LAGI KAT AKU!!!
    INI SKETSA WAJAH KU…kih…kih…
    SEMASA DI DATARAN MERDEKA DULU...
    LIHAT CERMIN MATA RAYBAND KU..ki ki kik..

    Aku dan Kejora telah bersengketa
    Kalu jumpa Kejora aku pasti derita
    Aku pakai hitam punya kaca mata
    Lalu ku menyamar jadi orang buta

    Ki kik ki kik ki kik ki kik ki kik ki kik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merayap kat dataran merdeka tu namanya ada
      semangat patriotisme..

      Yang Puan Kejora bt. Gerhana Matahari merayap
      kat Chow Kit,cari negro tu buat kemende?

      Delete
    2. KEJORA KHURAFATNYA BERTAMBAH TERUK.
      DARI PANTATOON DIA DAH BERALIH KE SIHIR.

      Anonymous 15 November 2018 at 23:13
      ….A……A…..
      …///………\\\
      ///…¶¶¶…¶¶¶..\\\
      ………….00………
      ...)))0000Y000((
      ……))………..((….
      …….AAAAAAA….
      …………((…………
      HAH HAH HA !!!!! AKU LAH SUMAN !!!!!!
      MASIH KO INGAT LAGI KAT AKU!!!
      INI SKETSA WAJAH KU…kih…kih…
      SEMASA DI DATARAN MERDEKA DULU...
      LIHAT CERMIN MATA RAYBAND KU..ki ki kik..


      Tuuu diaaa....
      KEJORA KHURAFATNYA BERTAMBAH TERUK. DARI PANTATOON DIA DAH BERALIH KE SIHIR @ 20:58 PULAK.

      Sebelum ini dia pun dah membuat perakuan...
      Anonymous 8 November 2018 at 18:52
      Oppss silap..! Pembetulan:
      Jealous yer nek?
      Ini pantun syair le ngok!!!
      Yg ko kerat2 mcm bijik kelentit ko tu, buat aperr..??
      Ki kik ki kik ki kik

      Delete
    3. Astaghfirullah.... apa nak jadi dgn kau, Kejora, itu bukan syair ler, itu SIHIR

      Delete
    4. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  10. Din

    Kita berada di era teknologi canggih, capaian internet yang baik & gadget pintar. Mana-mana parti tiada masalah untuk melaksanakan pemilihan berteraskan 1 ahli 1 undi. Cumanya parti-parti politik di Malaysia perlu ada kesungguhan ke arah itu.

    Terdapat banyak penyedia/pengendali kajian/undian atas talian professional. Jika takut berlaku manipulasi oleh warga tempatan, upah badan pengendali luar negara.

    Kaedahnya mudah sahaja.

    1) Ahli daftar No KP & nombor telefon bimbit di portal parti. Laman ini akan mengakses pangkalan data keahlian & mengesahkan ahli aktif

    2) Selepas pengesahan sistem portal parti akan menghantar SMS

    a. pengesahan pendaftaran
    b. Daftar ID ke laman pemilihan (No KP)
    c. Kata laluan ke laman pemilihan (auto generated alphanumeric)
    d. Pautan ke portal pemilihan (contoh www.pemilihanPPBM.my)

    3. Di portal pemilihan terdapat calon2 bertanding jawatan untuk Cawangan, Bahagian, Negeri & Pusat. Ahli boleh memilih untuk mengundi atau tidak setiap seksyen yang ada. Misalnya ahli mahu mengundi jawatan Pusat sahaja, maka untuk Cawangan, Bahagian & Negeri ahli boleh pilih "Tidak Mahu Mengundi"

    4. Melalui telefon pintar/PC portal pemilihan boleh mengakses IP address, kod pendaftaran gadget & lokasi ahli mengundi. Semua maklumat ini dapat membantu sekiranya berbangkit penipuan dalam pemilihan seperti pengundi hantu, mengundi berulang kali, penipuan nombor telefon & sebagainya

    5. Kos dana mengendali pemilihan sebegini lebih murah. Selain wang, masa & tenaga ahli & jawatankuasa dapat dijimatkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. PRE- WARNING

      AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league @ parang terbang is a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - Kejora is a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      He can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopaths tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      That's what he is that damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me.

      Delete
    2. DEDICATED TO AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league @ parang terbang.

      Keep on running, keep on hiding
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man.

      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah, I'm gonna be the man.

      Hey, hey, hey
      Everyone's talking bad about you
      It makes me feel so glad.
      Hey, hey, hey
      Everyone's looking down at you
      It makes me feel so glad

      So keep on running
      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man

      Delete
  11. Rasanya Tun Madey selaku pengerusi Bersatu dah nampak apa yang telah berlaku dalam PKR bakal terjadi jika Bersatu mengadakan pemilihan jawatan di setiap bahagian/

    Dia tau..pemimpin2 dalam Bersatu adalah mata duitan, kaki rembat projek dan pengamal politik wang yang cukup2 tegar.

    Tun dah nampak kalau ini berlaku dalam pemilihan parti tu, dah tentu lah parti akan hancur lebur. Sebab tu lah siang2 lagi Tun dah kuarkan arahan bahawa pemilihan parti Bersatu takkan dibuat pada tahun ni.

    Penganalisa2 politik tempatan tak merasakan bilangan ahli Bersatu seluruh negara mencapai angka puluh2 ribu..lebih tepat kalau dianggarkan hanya dalam lingkungan belasan ribu aje.

    Sebab tu lah, Tun Madey sedang berusaha bermati2an untuk memujuk pemimpin Umno, khususnya YB2 mereka dan juga ahli biasa UMNO untuk berhijrah ke dalam parti Bersatu samaada dengan cara sogokan wang ringgit atau ugutan untuk disiasat oleh pihak berkuasa dan seterusnya didakwa di mahkamah.

    Tapi yang pasti...dengan kemenangan kartel Jemin menguasai jawatan2 tertinggi dalam parti PKR, tun Madey lah manusia yang paling gembira di atas muka bumi ni.

    Sekarang segala langkah DSAI akan dicheck mate oleh proksi dan anak didik Tun Madey tu...dan tak mustahil kedudukan DSAI sebagai Presiden baru PKR hanya lah umpama Boneka yang tak bernyawa aje..yang menentukan hala tuju PKR ialah Jemin dan kartelnya bhai !!!


    ReplyDelete
    Replies
    1. HOT REGIONAL TOPICS:

      THE MAGIC & INCREDIBLE WORKHORSE OF MAHATHIR:
      Many seek out The Grand Old Statesman of Asean
      Opinion, Tun Dr Mahathir Mohamad,

      How does 93-year-old Dr M do it?

      AT the end of his visit after attending a series of meetings at the 33rd Asean Summit in Singapore, Tun Dr Mahathir Mohamad was casually asked how he managed to cope with the punishing two-day schedule.

      Even Someone unempathy and racist like Trump and him administration can respect and admire Tun Mahathir. His passion and love for the country drives him beyond the limitation of age. For that, we salute him. He did it with style. It feels my heart with pride knowing how other leaders see our country in a good light now. Thank you Tun for working very hard despite your age. Truly an inspiration to all.

      I feel so proud of our current PM. How could all Malaysians not proud of our PM? Only apple-polishers of the former regime said otherwise. Why? What does age got to do with any success or achievements? God bless our PM We are proud of our PM who is still energetic n with a sharp mind. Worth to read till the end

      PM to meet counterparts from Australia, New Zealand and Vietnam.
      SINGAPORE (Nov 15): Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad is scheduled to have three bilateral meetings on the sidelines of the 33rd ASEAN Summit here, today.The Prime Minister will have a bilateral meeting with Australian Prime Minister Scott Morrison, followed by a meeting with Vietnam's Prime Minister Nguyen Xuan Phuc and New Zealand's Prime Minister, Jacinda Ardern.Besides the bilateral meetings, Dr Mahathir will also attend several other ASEAN Summit related meetings, namely the ASEAN-India Informal Breakfast Summit, 6th ASEAN-US Summit, ASEAN Plus Three Summit and East Asia

      Asean leaders look to Dr Mahathir to push for more assertive bloc | The Malaysian Insight
      Analysts agree firebrand nonagenarian will have outsize voice in Asean summit opening tomorrow in Singapore, says the South China Morning Post.

      Saifuddin: Special hope on Dr M from Asean at summit | Malay Mail
      SINGAPORE, Nov 11 — The Association of South-east Asian Nations (Asean) is likely to turn to Tun Dr Mahathir Mohamad to steer the region forward at its summit, Datuk Saifuddin Abdullah said today. Malaysia’s foreign minister said the prime minister is expected to play a leading role in several...

      Asean letak harapan tinggi pada Dr Mahathir | The Malaysian Insight
      Dr Mahathir dijangka menyentuh isu berkaitan perpaduan ASEAN, pertumbuhan ekonomi dan perdagangan.

      Great Asean expectations for Dr Mahathir at summit | The Malaysian Insight
      His seniority in the group puts the onus on him to lead, says Foreign Minister Saifuddin Abdullah.

      ASEAN: High expectation on Tun Dr Mahathir
      SINGAPORE (Nov 12): ASEAN has high expectation on Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad’s leadership as the regional grouping gathers for its 33rd Summit at a time of geopolitical and economic changes.“He is the most senior leader in ASEAN. There are lots of expectations for him to play some kind of leadership role in some issues. We have been hearing this from some of the informal talks,” Foreign Minister Datuk Saifuddin Abdullah said.

      Delete
    2. Dr Mahathir to lead Malaysian delegation to 33rd ASEAN Summit and Related Summits
      SINGAPORE (Nov 12): Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad will lead the Malaysian delegation to the 33rd ASEAN Summit and Related Summits from Nov 13-15 here.He will be accompanied by his spouse, Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali, the Minister of Foreign Affairs, Datuk Saifuddin Abdullah, Minister of Economic Affairs, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali and International Trade and Industry (MITI) Minister, Datuk Ignatius Darell Leiking.Officials from the Prime Minister’s department as well as Wisma Putra and MITI will also be present.The theme of

      I don't care if Trump skips Asean summit, says Dr M
      “If Trump is not there, I think the other members of the US government, whether Republican or Democrat, will not continue with this very destructive trade war,”

      Saya tak kisah jika Trump enggan hadir Sidang Kemuncak Asean, kata Tun Mahathir.
      Perdana menteri menyalahkan presiden AS itu sebagai faktor peningkatan ketegangan antara Washington dan Beijing.

      Amid US-China trade war, Dr M says imperative that Asean stays open | Malay Mail
      SINGAPORE, Nov 13 — Tun Dr Mahathir Mohamad cautioned the Association of South-east Asian Nations (Asean) against withdrawing into protectionism today, even as the trade war between the United States and China rages on. The prime minister said the trade war would inevitably create a “domino...

      Reject deals unfair to the region, Dr M tells Asean amid RCEP negotiation | Malay Mail
      SINGAPORE, Nov 13 — The Association of South-east Asian Nations (Asean) must not simply accept any trade deal that may be unfair to the region, Tun Dr Mahathir Mohamad said today amid the proposed Regional Comprehensive Economic Partnership (RCEP).

      Delete
  12. Sumah janda awal nya, kemain buat gempar
    Kini tak tau ke mana, pelesit ini dah terkapar
    Muka pun dah monyok, serupa tapak selipar
    Pedih mukanya, rasa spt aku bagi penampar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. PRE- WARNING

      AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league @ parang terbang is a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - Kejora is a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      He can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopaths tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      That's what he is that damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me.

      Delete
    2. DEDICATED TO AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league @ parang terbang.

      Keep on running, keep on hiding
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man.

      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah, I'm gonna be the man.

      Hey, hey, hey
      Everyone's talking bad about you
      It makes me feel so glad.
      Hey, hey, hey
      Everyone's looking down at you
      It makes me feel so glad

      So keep on running
      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man

      Delete
    3. Untuk menutup KESIPUAN SIKAP PENGRCUTNYA -
      Kejora dgn bodohnya berauta klentong - adakah patut saya dikatakan seorang nenek bernama Sumah terlibat dgn aksi2 pornografi bersama seorang jejaka, Putrasinggora...??

      Naudzubillah.......

      Delete
    4. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  13. Fuuuhh...Kalau tengok Awani 7.45 tadi...rasa sebak dan macam nak meleleh air mata bila melihat Jemin dan Pizi Sotong berpeluk2an untuk menunjukkan tiada lagi permusuhan di antara mereka berdua.

    Persolan yang besar di sini ialah...betul ke mereka berdua tu ikhlas untuk memaafkan antara satu sama lain denganbegitu mudah sekali.

    Kita pun tahu betapa Jemin telah dihentam, caci, hina , dikutuk kaw2..dilondehkan di atas pentas cermah Tim Reformasi 20 tahun Pizi..khususnya oleh Dollah Sani.

    Bagi Kertel Jemin..tak mungkin semudah itu untuk melupakan dan memaafkan apa yang telah dilakukan oleh Tim Pizi..dan dah tentu lah dengan izin Bang Non dan Kak Wan.

    Kini dah rasmi Kartel Jemin yang dibacking oleh Tun Madey dan majoriti pemimpin2 parti lain dalam PH menguasai jawatan nombor dua PKR dan juga jawatan2 utama lain.

    Ini lah masa yang paling sesuai untuk Jemin dan kartelnya memberi pengajaran yang sesuai kepada Tim Pizi..kita tunggu aje lah apa yang bakal dihadiahkan Jemin kepada Pizi nanti.

    Hakikatnya..episod berpeluk2an antara mereka berdua tu hanya lah sandiwara dan sinetron politik for show aje...tapi dalam hati Jemin..hanya Allah s.w.t aje yang tau .hatinya umpama telah dihiris2 oleh Pizi dan Timnya selama kempen TP PKR tempoh hari tu !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam,
      peperangan Mutlak akan berlaku pada 2019

      SESIAPA YG MENGIKUT INSAN YG TIDAK PERNAH TEWAS AKAN MENANG,

      Delete
    2. Singgora dah bertukar jadi bomoh pula
      Dia buat ramalan konon perang nak mula
      Tak siapa percaya, ramalan orang gila
      Orang macam ni sepatutnya dihukum sula

      Delete
    3. PRE- WARNING

      AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league @ parang terbang is a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - Kejora is a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      He can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopaths tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      That's what he is that damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me.

      Delete
    4. DEDICATED TO AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league @ parang terbang.

      Keep on running, keep on hiding
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man.

      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah, I'm gonna be the man.

      Hey, hey, hey
      Everyone's talking bad about you
      It makes me feel so glad.
      Hey, hey, hey
      Everyone's looking down at you
      It makes me feel so glad

      So keep on running
      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man

      Delete
    5. Perang memerangi hawa nafsu..mahmudah..mazmumah...itulah perang mutlak...semua manusia menempuhinya setiap masa di dunia..klimaknya di padang mahsyar

      Delete
    6. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
    7. Para pendusta sememangnya menyangka mereka akan terus dibenarkan berdusta sehingga mereka mati atau sehinggalah dunia ini kiamat.

      Hakikatnya mereka silap kerana tidak memahami hadith Nabi Muhammad saw yang jelas mengatakan bahawa umatnya akan hidup di dalam 5 zaman sebelum berlakunya kiamat iaitu :-

      1. Zaman. Nubuwwah
      2. Zaman khulafa ar-rasyidin
      3. Zaman mengggit (zaman khalifah monarki)
      4. Zaman fitnah (disebut zaman mulkan jabbariyyan)
      5. Zaman baru Islam (zaman khilafah manhaj nubuwwah)

      Kita sekarang berada di hujung zaman yang ke-4 iaitu zaman fitnah. Disebabkan kita masih berada di zaman fitnah, maka para pendusta dah ahli-ahli fitnah masih lagi dibenarkan bersukaria untuk terus menerus menipu, memfitnah dan mengadu domba.

      Walaubagaimanapun mereka tidak akan dibenarkan selama-lamanya melakukan kejahatan-kejahatan ini sehingga dunia kiamat kerana sebelum dunia kiamat akan terjadi dahulu zaman khilafah manhaj nubuwwah. Pada zaman ini, pendusta dan ahli fitnah sudah tidak wujud lagi disebabkan tempoh mereka dibenarkan bersukaria telah pun tamat sebelum itu.

      Tamatnya tempoh bersukaria para pendusta dan ahli fitnah ini akan menjadi cut-off date berakhirnya zaman ke-4 iaitu zaman mulkan jabbariyan dan berlakunya transit untuk umat ini melangkah ke zaman baru atau zaman terakhir umat Nabi Muhammad saw iaitulah zaman khilafah manhaj nubuwwah.

      Saya telah mengatakannya beberapa kali dan saya akan ulanginya sekali lagi. Para ahli fitnah kesemuanya akan bersemadi di dalam zaman ke-4 ini, iaitu zaman fitnah, dan mereka tidak akan dibenarkan untuk melangkah ke zaman ke-5, zaman khilafah manhaj nubuwwah.

      Bilakah tempoh bersukaria para pendusta dan ahli fitnah bakal tamat? Ia bakal tamat pada hari berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS di antara kebenaran (pasukan Tun Mahathir) dengan pasukan-pasukan bathil yang bersekutu.

      Apabila Panji-panji Hitam telah berkibar, itu bermakna kebenaran telah pun menghancurleburkan kebathilan dan kebathilan itu telah pun lenyap.

      Berkibarnya panji hitam dari sebuah negeri Islam di Timur adalah khabar nubuwwah, maka ia pasti akan berlaku.

      Apabila datang kebenaran maka lenyaplah kebathilan. Sesungguhnya yang bathil itu pasti lenyap. Hanya sahaja ia sedang diberikan tempoh bersukaria.

      2019M / 1440H in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  14. Tunku Azizah pun ‘disekat’ Rafizi
    November 17, 2018 rhg


    Bukan sesuatu yang pelik apabila Rafizi Ramli menyekat akaun Twitter penyokong parti lawan yang kerap melakukan provokasi dalam susur masa akaun beliau.

    Namun, amat mengejutkan apabila Tengku Puan Pahang, Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah turut disekat oleh Rafizi di Twitter.

    Perkara itu didedahkan oleh Tunku Azizah sendiri dalam akaun Twitter baginda semalam.

    “Saya tidak ikut politik dan tidak follow (ikut) Rafizi, semalam saya saja nak baca tweet (ciapan) Rafizi, terperanjat saya kerana dia block (sekat) saya.

    “Kenapa? Pelik sungguh!” titah baginda.

    Hantaran Tunku Azizah itu mendapat 113 maklum balas, 778 retweet (ulang ciapan) dan 947 like (suka) setakat laporan ini ditulis.

    Antara yang membalas hantaran baginda ialah Ketua Pemuda UMNO, Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki.

    Asyraf berharap baginda bersabar dengan kerenah Rafizi itu.

    “Bersabarlah tuanku. Saya pun biasa kena. Geng-geng hati tisu ni,” kata beliau.

    Rata-rata netizen menzahirkan rasa kecewa dengan tindakan Rafizi itu dan ada juga yang berkongsi `masalah’ serupa apabila turut disekat oleh pemimpin PKR itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PRE- WARNING

      AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league @ parang terbang is a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - Kejora is a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      He can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopaths tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      That's what he is that damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me.

      Delete
    2. DEDICATED TO AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league @ parang terbang.

      Keep on running, keep on hiding
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man.

      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah, I'm gonna be the man.

      Hey, hey, hey
      Everyone's talking bad about you
      It makes me feel so glad.
      Hey, hey, hey
      Everyone's looking down at you
      It makes me feel so glad

      So keep on running
      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man

      Delete
    3. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  15. Singgora luka parah bila cuba nak mengampu
    Tanpa dia sedar, dia menyokong atok penipu
    Datang Suman cuba bantu, dia pun tak mampu
    Akhirnya menyorok atas pokok mcm kupu-kupu

    ReplyDelete
    Replies
    1. PRE- WARNING

      AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league @ parang terbang is a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - Kejora is a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      He can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopaths tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      That's what he is that damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me.

      Delete
    2. DEDICATED TO AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league @ parang terbang.

      Keep on running, keep on hiding
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man.

      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah, I'm gonna be the man.

      Hey, hey, hey
      Everyone's talking bad about you
      It makes me feel so glad.
      Hey, hey, hey
      Everyone's looking down at you
      It makes me feel so glad

      So keep on running
      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man

      Delete
    3. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  16. Singgora cari idea cara nak tutup malu
    Tadi dia silap sokong atok tanpa silu
    Teruk kena pukul dgn kejora bertalu-talu
    Telor dah labuh, kote dia dah luruh bulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  17. Ke mana menyorok si Singgora musibat
    Dah tak nampak lagi dia punya kelibat
    Cuba nak membela lagak macam Hang Jebat
    Badan dah berbirat kena balun dan sebat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  18. Kengkaawn semua..jom kita baca apa kenyataan dari pemimpin PKR ni..lepas tu korang nilakan sendiri lah !!!

    (Bernama) – PKR will continue to promote the agenda to have a prime minister candidate from the party and this will not stop with Datuk Seri Anwar Ibrahim as Malaysia’s eighth prime minister, said its former Wanita chief Zuraida Kamaruddin (pix).

    In fact, she said after Anwar, the party would continue with the mission including naming a woman for the country’s number one post.

    The PKR vice-president candidate said it was not impossible for PKR to achieve this goal.

    “We also want the ninth, tenth, eleventh and subsequent prime ministers to be from PKR and among the females. In three years’ time, I hope to see a woman mentri besar from among us and this is not impossible.



    “Wanita PKR has advanced to be more knowledgeable, competent, competitive, courageous and very progressive in the party compared to other parties,” she said in a special address at the end of the 2018 Wanita PKR National Congress here today.

    Wanita PKR she added, has progressed over the last 20 years, noting that of the 30 women candidates who offered to contest as division heads and in the recent party election, 17 won the post.

    Zuraida expressed the hope that Wanita PKR would continue to step up and strengthen the party machinery so that more women would lead the divisions in the next party election.

    She said Wanita PKR seemed to be more enthusiastic now and this spirit should be maintained by going down to the ground so that the party could move further ahead.

    “We are already there and we must unleash our potential. Do not be afraid,” she added.

    Fuuuhhh..bukan main berlagak lagi PKR sekarang ni..dah lebih2 pulak.

    Ingat pemimpin2 dari Amanah dan Bersatu tak layak ke nak jadi PM selepas ketiadaan Tun Madey nanti haah???

    Apa Mat Syabu dan Din Pagoh atau Boboi botak tak layak ke untuk jawatan tu???

    Jangan mimpi lah diorang semua nak biarkan PKR mendominasi PH ni...pasti akan ditentang mereka habis2an hingga titisan darah yang terakhir !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PRE- WARNING

      AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league @ parang terbang is a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - Kejora is a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      He can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopaths tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      That's what he is that damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me.

      Delete
    2. DEDICATED TO AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league @ parang terbang.

      Keep on running, keep on hiding
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man.

      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah, I'm gonna be the man.

      Hey, hey, hey
      Everyone's talking bad about you
      It makes me feel so glad.
      Hey, hey, hey
      Everyone's looking down at you
      It makes me feel so glad

      So keep on running
      Keep on running, running from my arms
      One fine day I'm gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I'm gonna be the man

      Delete
    3. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  19. geng najis....telo najibut-oh dah hilang.....takut nak masuk kandang......atau nak masuk kandang babi macam ada sekor tikus tu suka.....hari2 dia pantun kandang babi......aku rasa kalu 40 hari nanti....dia betul2 jadi babi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila malam barulah keluar ini babi
      Kerja malam ialah rutin seekor babi
      Kalau tak menyondol itu bukan babi
      Macam dad ni baru betul-betul babi

      Delete
    2. Ini dad rupanya seekor babi kandang
      Tugas dia menyondol kat tepi padang
      Taring dia panjang tajam mcm pedang
      Upah nak mahal baru dia tak meradang

      Delete
    3. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  20. Suman tua dah bawa mari sampah bertapok
    Meroyan sakan le kepala dia asyik dihempok
    Kita beri gelaran 'Raja Sampah' kpd ini bapok
    Jadi kengkawan tunggu apa,.. ahah ha tepok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora TongGeng Najib....

      As far as I am concern, you're nothing but merely a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - you're a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      You can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopath like you tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      Oh yesss - that's what you are...the damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me, ain't it......??

      Delete
    2. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  21. Suman lahanat babi, kasi blog jadi bersepah
    Cara dia sondol, semua org benci & sumpah
    Serupa dengan babi hutan kulit baru dilapah
    Kengkawan..,ahah ha tepok ini Raja Sampah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. X mau lah bro tepuk..
      Nanti ada yg suka menghempok..
      Kami x rela dketuk hingga nak bertumbuk..dlm bicara ada yg kekok ada serupa beruk..kami x sanggup mengkeji serta mengutuk..pandai jg diri jg mulut..sakit hati sendiri terjerut..jgn cari pasal org dulu bilang itu mau cari maut..sikit punya pasal semua jd karut..banyak mencaci dlm komen bicara pun org politik bkn nak dengar kata dan ikut..lama kelamaan kita jugak yg semput..ndak x ndak sendiri kemut..maka senyum..sikit ketawa kan elok..hahaheh heh heh heh heh

      Delete
    2. Haahaah tengok je masa pemilihan parti p k r ..sifizi sana sini berkokok..akhirnya dgn siazmin berpeluk..amcam..kan elok jgn d bakar baik duduk kat tembok perkena sebatang rokok..hihihihihi

      Delete
    3. Rosmah lahanat babi,harta belian jadi bersepah
      Cara dia sondol, semua org benci & sumpah
      Serupa dengan babi hutan kulit baru dilapah
      Kengkawan..,ahah ha tepok ini rosmah Ratu sihir

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    4. Kejora TongGeng Najib....

      As far as I am concern, you're nothing but merely a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - you're a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      You can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopath like you tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      Oh yesss - that's what you are...the damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me, ain't it......??

      Delete
    5. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  22. Mana Suman pukimak babi sial haram jadah
    Takut sgt diia, dgn aku punya pantun madah
    Baru dua tiga rangkap dajal ini cabut lari dah
    Kalu terjumpa, lagii berat le dia terima padah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora TongGeng Najib....

      As far as I am concern, you're nothing but merely a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - you're a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      You can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopath like you tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      Oh yesss - that's what you are...the damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me, ain't it......??

      Delete
    2. Kejora tak abis2 masuk bakul syok sendiri. Sifatnya yg takbur riak riuh "hoi aku hebat, aku sembahyang subuh & ngajilah, hoi". perompak ciplak & pengecut.

      Nah, toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Beranikah engkau.....??

      Delete
    3. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  23. Kejora's smartness, Suman feels so envious
    Why Kejora is very smart he felt very curious
    Feeling pain in the heart, he is crying in tears
    He dare not fight Kejora, as if a lion so fierce

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora's dungguless,feels so envious
      Why Kejora is very bodo he felt very curious
      Najib has pain in the heart,she is crying in tears
      He dare not fight pakatan, as if a biawak heart

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhh

      Delete
    2. Kejora TongGeng Najib....

      As far as I am concern, you're nothing but merely a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - you're a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      You can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopath like you tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      Oh yesss - that's what you are...the damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me, ain't it......??

      Delete
    3. PANTAToon yg macam kapal nak karam dek terlebih muatan, juga ibarat lagu yg tak sama rentak, nada & irama.

      Kejora tak abis2 masuk bakul dyok sendiri. Sifatnya yg takbur riak riuh "hoi aku hebat, aku sembahyang subuh & ngajilah, hoi". perompak ciplak & pengecut.

      Nah, toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Beranikah engkau.....??

      Delete
    4. Untuk menutup KESIPUAN SIKAP PENGRCUTNYA -
      Kejor dgn bodohnya berauta klentong - saya dikatakan seorang nenek bernama Sumah terlibat dgn aksi2 pornografi bersama seorang jejaka, Putrasinggora.

      Naudzubillah.......

      Delete
    5. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  24. Mana Suman pelesit dah hilang tak nampak
    Dia lari cara berundur setapak demi setapak
    Dekat rumah pelir mampos, bini asyik sepak
    Kedai kopitiam ler tempat barua ini melepak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno, sebuah parti najib dungu
      Macai umno dungu2, serupa lembu
      Takut dgn tun m semua si dungu
      Kini, mp umno yg tinggl semua lembu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhh

      Delete
    2. Kejora TongGeng Najib....

      As far as I am concern, you're nothing but merely a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - you're a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      You can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopath like you tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      Oh yesss - that's what you are...the damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me, ain't it......??

      Delete
    3. PANTAToon yg macam kapal nak karam dek terlebih muatan, juga ibarat lagu yg tak sama rentak, nada & irama.

      Kejora tak abis2 masuk bakul dyok sendiri. Sifatnya yg takbur riak riuh "hoi aku hebat, aku sembahyang subuh & ngajilah, hoi". perompak ciplak & pengecut.

      Nah, toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Beranikah engkau.....??

      Delete
    4. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  25. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  26. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  27. Megahh gelam perdunya kemas
    Buah nya lebat julainya kecik
    Di tengah malam rindukan Mas
    Apa ubatnya wahainya Mak Cik

    ReplyDelete

  28. Suaranya semput buloq teketaq
    Mengidam pinang kunyahlah makan
    Kejora di jemput ke Aloq Setaq
    Mak Andam Minang punyalah sakan

    ReplyDelete
  29. Ke mana menyorok macai umno musibat
    Dah tak nampak lagi mreka punya kelibat
    Macai umni berlagak macam Hang Jebat
    Badan dah berbirat kena balun dan sebat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ke mana menyorok macai umno musibat
      Dah tak nampak lagi mreka punya kelibat
      Macai umno berlagak macam Hang Jebat
      Badan dah berbirat semua aku sebat

      Delete
    2. Mana macai najib pukimak babi sial haram jadah
      Takut sgt depa dgn aku punya pantun madah
      Baru dua rangkap dajal umno ini cabut lari dah
      Kalu terjumpa, lagi berat terima padah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    3. tadi ada bro?

      slalu malam minggu, rayau kat Chow Kit

      apa dia buat, sudah di agak

      Delete
  30. Rasa terpendam siapalah tau
    Kenalan rantau jumpa diBalkan
    Masa mengandam aku kan pantau
    Manalah tau,Mas diapa-apakan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hydro negara empangan Pergau
      Berkhemah dilarang juga teratak
      Hello Tok Gora jangan mengigau
      Nek Sumah sorang mana nak letak

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    2. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  31. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  32. Kpd Allah aku sentiasa rasa nak bersujud
    Seminggu 4 atau 5 kali, aku solat tahajjud
    Bangun pula sendiri, tidak siapa pun kejut
    Tak mcm Sumah & si Gora yakjud makjud

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora tak abis2 masuk bakul dyok sendiri. Sifatnya yg takbur riak riuh "hoi aku hebat, aku sembahyang subuh & ngajilah, hoi". perompak ciplak & pengecut.

      Nah, toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Beranikah engkau.....??

      Delete
    2. PANTAToon yg macam kapal nak karam dek terlebih muatan, juga ibarat lagu yg tak sama rentak, nada & irama.

      Kejora tak abis2 masuk bakul dyok sendiri. Sifatnya yg takbur riak riuh "hoi aku hebat, aku sembahyang subuh & ngajilah, hoi". perompak ciplak & pengecut.

      Nah, toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Beranikah engkau.....??

      Delete
    3. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  33. Suman bapok kedi kini udah belah cabut lari
    Dia bawak masuk sini, sampah sarap berlori
    Kpd nya, gelaran 'Raja Sampah' molek diberi
    Tunggu apa..,ahah ha tepok le sedara sedari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora tak abis2 masuk bakul dyok sendiri. Sifatnya yg takbur riak riuh "hoi aku hebat, aku sembahyang subuh & ngajilah, hoi". perompak ciplak & pengecut.

      Nah, toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Beranikah engkau.....??

      Delete
    2. Ketawa kamu "Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaahh" tak ubah bunyi macam orang ketawa dalam
      tangisan, kekeciwaan, kesipuan & ketakutan.

      Kalau setakat tulis PANTAToon SIHIR Bodoh @ 20:41, toksah buang masa di sini.

      Nah amek 10 sen, pi main jauh2.....!!

      Delete
    3. PANTAToon yg macam kapal nak karam dek terlebih muatan, juga ibarat lagu yg tak sama rentak, nada & irama.

      Kejora tak abis2 masuk bakul dyok sendiri. Sifatnya yg takbur riak riuh "hoi aku hebat, aku sembahyang subuh & ngajilah, hoi". perompak ciplak & pengecut.

      Nah, toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Beranikah engkau.....??

      Delete
    4. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  34. Suman tua dubok, dah tak lagi berpeleseran
    Atuk Gora sasau, termanggu dlm kegusaran
    Tetiba bunyi sms tone phoneku kedengaran
    Nak buka phone, aku letak sekejap Al-Quran

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    _________________________________________
    DLM PERBUALAN TELEFON KAMI, 'SI DIA' MENASIHATI AKU AGAR KURANGKAN SEDIKIT MELAYAN 'SI TAIKO' DUDA TUA ITU. DIA SUNGGUH TAK SABAR NAK PELUK ISLAM DAN MENDALAMI ILMU AGAMA DARI AKU. DIA BERCAKAP PUN MCM DAH ISLAM, MULA SEBUT ALLAH.. DULU DIA SEBUT TUHAN JER.
    BARU SEBENTAR TADI AKU TERIMA SMS DARI SI DIA MANJA KU ITU:

    Duhai kekanda perwira dan juga sasterawan
    Biarkan saja 'orang tu' yg gila & sasau sawan
    Semakin teruk nampaknya dia punya igauan
    Tiidak perlu abg layan, org yg tidak ketahuan

    Kita bertemu, kerana ditakdirkan Allah Taala
    Bagi dinda ini, abgku sayang adalah segala2
    Ingin bersama abg bila mati & hidup semula
    Nanti ajar le dinda mencari sebanyak pahala

    Merajuk nila anaknya terbang
    Merata belukar rapat berlari
    Untuk adinda hanyalah abang
    Tak ada penukar dapat ku cari

    Beredar redup bermula rembang
    Masih berarak berkeliling mega
    Tak sabar hidup bersama abang
    Kekasih warak pembimbing syurga

    ('SI TUA' TERUS TERKEDU DGN ENTRY2 ADMIN YG MENGHENTAM PARTI CIKAI NYA TU.. BERTAMBAH PEDIH LAGI DIA DGN PUKULAN PANTUN2 GENG AKU.. HI HI.. 'SI TAIKO' PULA DAH TAK JUMPA CARA NAK LWN AKU, LALU DIA BUAT FITNAH BODOH MENGATAKAN AKU NI PEREMPUAN.. KI KI KIK..)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora tak abis2 masuk bakul dyok sendiri. Sifatnya yg takbur riak riuh "hoi aku hebat, aku sembahyang subuh & ngajilah, hoi". perompak ciplak & pengecut.

      Nah, toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Beranikah engkau.....??

      Delete
    2. Ketawa kamu "Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaahh" tak ubah bunyi macam orang ketawa dalam
      tangisan, kekeciwaan, kesipuan & ketakutan.

      Kalau setakat tulis PANTAToon SIHIR Bodoh @ 20:41, toksah buang masa di sini.

      Nah amek 10 sen, pi main jauh2.....!!

      Delete
    3. PANTAToon yg macam kapal nak karam dek terlebih muatan, juga ibarat lagu yg tak sama rentak, nada & irama.

      Kejora tak abis2 masuk bakul dyok sendiri. Sifatnya yg takbur riak riuh "hoi aku hebat, aku sembahyang subuh & ngajilah, hoi". perompak ciplak & pengecut.

      Nah, toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Beranikah engkau.....??

      Delete
    4. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  35. Takut lah aku, kalau di akhirat nanti kemarau
    Sementara muda, pahala nak ku cari & karau
    Ok lah, aku nak pergi laung azan dekat surau
    Balik nanti kalau lapang kita sambung gurau

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora tak abis2 masuk bakul dyok sendiri. Sifatnya yg takbur riak riuh "hoi aku hebat, aku sembahyang subuh & ngajilah, hoi". perompak ciplak & pengecut.

      Nah, toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Beranikah engkau.....??

      Delete
    2. Ketawa kamu "Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaahh" tak ubah bunyi macam orang ketawa dalam
      tangisan, kekeciwaan, kesipuan & ketakutan.

      Kalau setakat tulis PANTAToon SIHIR Bodoh @ 20:41, toksah buang masa di sini.

      Nah amek 10 sen, pi main jauh2.....!!

      Delete
    3. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  36. Tok Gora sudah tua, tapi tak nak gi tunai haji
    Tak ada pulak dia nak bersolat atau mengaji
    Makin lama, perangai dia makin buruk & keji
    Agaknya amat keciwa, kekasih mungkir janji

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tok Gora, bagaikan lelayang tanpa tali teraju
    Dalam bab agama, langsung dia ini tak maju
    Kalau kelab karaoke, dangdut, yg itu diia laju
    Kat bekas awek, lagu ini boleh Tok Gora tuju

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    _____________________________________

    SPOON - MEMORI SEKUNTUM RINDU
    (https://youtu.be/spLwSS72xS0)

    Di kala sepi ini
    Hati ku terluka lagi
    Engkau telah mendustai
    Sebuah janji
    Oh... sayang
    Tak pernah ku menduga
    Engkau curang dalam cinta
    Rindu yang seindah dulu
    Hiasan cuma

    CHORUS:

    Mengapa aku dipersalahkan
    Mengapa tidak oh diri mu
    Kekasih ku... Oh..
    Dulu bercinta berjanji sumpah setia
    Mengapa kini kau dustai

    Dulu rindu serindu-rindunya
    Kini benci sebencinya
    Mahu semahu-mahunya
    Malu aku tak malu

    Mengapa aku dipersalahkan
    Mengapa tidak oh diri mu
    Kekasih ku... Oh..

    Dulu rindu serindu-rindunya
    Kini benci sebencinya
    Mahu semahu-mahunya
    Malu aku tak malu
    ( 2X )

    Di kala sepi ini
    Hati ku terluka lagi
    Engkau telah mendustai
    Sebuah janji
    Sebuah janji
    Sebuah janji

    _________________________________________

    Diharap dgn lagu itu, atok Gora akan terhibur
    Tapii, jgn ingat karaoke jer, ingat sama kubur
    Tinggalkan politik kotor yng atuk Gora cebur
    Tak guna ler nantii, kalau nasi dah jadi bubur

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketawa kamu "Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaahh" tak ubah bunyi macam orang ketawa dalam
      tangisan, kekeciwaan, kesipuan & ketakutan.

      Kalau setakat tulis PANTAToon SIHIR Bodoh @ 20:41, toksah buang masa di sini.

      Nah amek 10 sen, pi main jauh2.....!!

      Delete
    2. PANTAToon yg macam kapal nak karam dek terlebih muatan, juga ibarat lagu yg tak sama rentak, nada & irama.

      Kejora tak abis2 masuk bakul dyok sendiri. Sifatnya yg takbur riak riuh "hoi aku hebat, aku sembahyang subuh & ngajilah, hoi". perompak ciplak & pengecut.

      Nah, toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Beranikah engkau.....??

      Delete
    3. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  37. Suman tua dah bawa mari sampah bertapok
    Meroyan sakan le kepala dia asyik dihempok
    Kita beri gelaran 'Raja Sampah' kpd ini bapok
    Jadi kengkawan tunggu apa,.. ahah ha tepok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  38. Suman lahanat babi, kasi blog jadi bersepah
    Cara dia sondol, semua org benci & sumpah
    Serupa dengan babi hutan kulit baru dilapah
    Kengkawan..,ahah ha tepok ini Raja Sampah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  39. Suman bapok kedi kini udah belah cabut lari
    Dia bawak masuk sini, sampah sarap berlori
    Kpd nya, gelaran 'Raja Sampah' molek diberi
    Tunggu apa..,ahah ha tepok le sedara sedari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  40. Suman rasa kepala kena balun dgn belantan
    Kini dia dah amok sondol, serupa babi hutan
    Dia bawa masuk ke blog, sampah bertan-tan
    Tunggu apa.., ahah ha, tepok le cai2 pakatan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  41. Suman dajjal komen kosong, abok pun tarak
    Kini, dia udah amok, mcm orang mabok arak
    Bukan le sampah je, rata2 diia kencing berak
    Tunggu apa..ahah haa, tepok ler cai2 haprak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  42. Atuk Singgora tua cuba nak berlagak takbur
    Teliinga pun dah pekak, mata dia pula kabur
    Angin kembong perut asyik keluar ikut jubur
    Gigi pun dah habis, hidup harap hirup bubur

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dekat org, kata2 cacian asyik jer dia hambur
    Anak tok guru konon mamak toke pasembor
    Tak sedar telor labuh lembik mcm obor-obor
    Tiidak tentu waktu, berak kencing berterabur

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tak sedar tua, pergii karaoke jer dia berhibur
    Ujung minggu, ke kedai China tikam nombor
    Politik ikut telunjuk puak kafir, dia dah cebur
    Nak kasi bangsa Melayu ranap masuk kubur

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia betul dengki, cinta kami berbunga subur
    Kasih aku dan Mas, dia cuba mau kasi lebur
    Rata2, diri aku dan Mas, fitnah dia dah tabur
    Konon Mas cinta dia dibuat gembar gembur

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  43. Suman sejak lama dia punya style pukul curi
    Hanya aku tak ada, baru dia beranii hadir diri
    Dia buat dua tiga komen pas tu terus dia lari
    Selagi aku ada dia tidak akan berani ke mari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  44. PANTUN SENI WARISAN BANGSA:

    Bukan lebah / sebarang lebah
    Lebah bersarang / di pohon kayu
    Suman bedebah / mengerang sembah
    Jangan serang / Suman merayu

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  45. Sumah & si Gora, kinii air mata berlinang
    Masih tak seronok, walau nak bertunang
    Dgn Kejora, depa ini tak mampu menang
    Hanya termampu aota dan pukul canang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ulangi,

      toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

      Delete
  46. Aku ulangi,

    toksah cakap banyak & melalak bukan2, sila buktikan kau lelaki sejati dgn kemukakan tarikh, masa & tempat untuk kita buat perhitungan siapa benar & siapa membohong.

    ReplyDelete
  47. Good post, well written. Many thanks. I will be back soon to check out for updates. Cheers.

    aladinqq

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...