Monday, 19 November 2018

PAS KINI SUDAH JADI MACAM UMNO, SAMA-SAMA ASSABIYAH


Hanya kerana isu ICERD yang sepatutnya tidak perlu lagi terus dibangkitkan, Pas secara nyata telah menukar perjuangannya daripada Islam kepada agenda bangsa serta perkauman yang sempit.


Tentulah tidak menjadi kesalahan jika Pas sekadar mempertahankan Perlembagaan Persekutuan yang menetapkan kedudukan serta hak istimewa bagi orang Melayu dan Bumiputera, tetapi apa yang ternampak sekarang parti itu juga mahu melihat wujudnya pergaduhan di negara ini melalui api perkauman yang ditiupkannya bersama dengan UMNO.


Ketika berucap di himpunan di Pasir Salak Sabtu lepas, sambil bersetuju untuk bersama dengan UMNO untuk mengadakan perhimpunan lebih besar di Kuala Lumpur pada 8 Disember depan, Hadi Awang turut mencabar Pakatan Harapan agar menurunkan penyokong mereka bagi bersaing dengan program yang bakal dianjurkannya bersama dengan UMNO itu.


Tidakkah ini bermakna Hadi secara sedar mahu melihat berlakunya pergaduhan dan perkelahian antara  kedua-dua penyokong?

Apa perlunya beliau melontarkan cabaran itu kalau bukan dengan niat untuk melihat tercetusnya pergaduhan dan perkelahia kaum, walaupun difahami tujuan besarnya ialah untuk menggugat kestabilan kerajaan pimpinan Tun Mahathir Mohamad?


Sedari dulu, ketika penganjuran pelbagai perhimpunan aman seperti Bersih dan seumpamanya, pihak yang selalu mahu membuat kacau dengan turut sama mengadakan perhimpunan secara serentak dan menggunakan isu kaum ialah UMNO dan mereka yang sekomplot dengannya.


Tujuannya tidak lain ialah untuk mencetuskan pergaduhan serta huru-hara dan dengan harapan BN dapat berkuasa selama-lamanya.


Bagaimanapun,  matlamat itu tidak pernah kesampaian kerana penyokong UMNO selalunya hanya ratusan yang dapat dikumpulkan, sementara mereka yang menyokong Pakatan Harapan biasanya mampu menampilkan kehadiran mencecah ratusan ribu ramainya.


Sebaliknya sekarang ini, Pas yang sudah setuju bersama UMNO mengadakan perhimpunan pada 8 Disember depan, terang-terang telah meniru taktik cari gaduh itu dengan melontarkan cabaran kepada Pakatan Harapan agar menurunkan penyokongnya pada waktu yang sama mereka akan berhimpun.


Di mana ciri-ciri Islamnya cabaran Hadi itu, selain tiupan sentimen api perkauman yang mengajak kepada pergaduhan?


Pakatan Harapan bukanlah parti yang suka bergaduh, apatah lagi setelah menjadi kerajaan sekarang kerana keutamaannya ialah membina negara dan menjaga kepentingan rakyat.


Oleh itu, tiada keperluan sama sekali untuk menyahut cabaran Hadi yang tidak Islamik itu.

Dalam waktu yang sama, nada Hadi melontarkan cabaran itu sebenarnya adalah sama dengan ajakan Zahid Hamidi agar penyokong UMNO “mengamuk” membantah ICERD.


Jika gesaan Zahid Hamidi itu adalah berbahaya kepada keharmonian serta perpaduan dalam negara, bahkan disebut oleh Tun Mahathir mungkin akan mewujudkan kekacauan, cabaran Hadi juga sebenarnya tidak kurang bahayanya.


Kedua-dua gesaan dan cabaran itu jelas menjurus kepada mahukan pergaduhan dan perkelahian.


UMNO sudah bermain dengan sentimen perkauman sempit sejak sekian lama dan pada PRU14 yang lalu, mainan serta tiupan perkauman itu sudah pun ditolak rakyat dengan menghumban parti itu daripada persada kuasa yang dipegang sejak 61 tahun lamanya.


Apakah UMNO masih tidak sedar bahawa tiupan api perkauman lebih membawa kepada kekalahan daripada kemenangan?


Tetapi, yang lebih malang dalam hal ini ialah Pas yang dulu elok-elok berjuang atas nama agama, kini nampaknya semakin menjauhkan diri daripada jalan lurus yang diredhai Tuhan dengan beralih kepada jalan bengkang-bengkok yang melebihkan bangsa berbanding agama.


Kalau dulu kita sering mendengar Pas berkata, mereka sedia menerima UMNO jika ia sanggup beralih kepada perjuangan Islam, realitinya sementara UMNO tidak ternampak lebih menuju ke arah Islam sekarang ini, sebaliknya Pas yang jadi lebih assabiyah akhirnya. (ShahbudinHusin 19/11/2018)

77 comments:

  1. Atok Gora & nek Sumah tak nampak sehari
    Ntah2 depa dah jadi pasangan suami isteri
    Namun dgn Kejora, kedua2 udah cabut lari
    Nanti beri alasan, bersama perdana mentri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. JIWA BESAR & RENDAH DIRI TUN MAHATHIR DALAM DAKWAH ISLAMIYAH DI LUAR NEGARA.

      PORT MORESBY (Papua New Guinea), 18 Nov (Bernama) Tun Dr Mahathir Mohamad mengakhiri kunjungan beliau ke Port Moresby hari ini dengan melawat Masjid Hohola, masjid serba guna pertama yang dibina di negara ini.

      Apa yang menarik adalah tanah itu pada asalnya ditawarkan kepada Tun Dr Mahathir bagi tujuan pembinaan masjid pertama di Papua New Guinea.

      Bagaimanapun, Tun, dengan cara beliau yang sering merendah diri, tidak mahu masjid itu dibina oleh beliau atau dinamakan mengambil sempena namanya, sebaliknya mencadangkan supaya masjid itu dibina oleh Persatuan Islam Papua New Guinea."

      Dr Mahathir dan isteri Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Jacksons di Port Moresby pada 5.30 petang (waktu tempatan) dan dijangka tiba di Kuala Lumpur malam ini.

      Dr Mahathir dan pemimpin lain berada di sini untuk menghadiri sidang kemuncak tahunan Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik.

      ps:
      PAS & UMNO berpropaganda murahan isu ICERP sedangkan Tun Mahathir awal2 lagi telah memberitahu dunia ura2 untuk dikaksanakan ICERP adalah 'impossible & tak masuk akal'.

      Delete
    2. WHEN THE WORLD LISTENS TO TUN DR MAHATHIR

      PORT MORESBY, Papua New Guinea: The world actually listens when Malaysia speaks about the importance of education in the Age of Disruption.

      Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad said he had stressed on the importance of education and internship during the meeting of leaders of the 21 Pacific Rim nations at their annual summit here. Bernama Photo

      By ZURAIMI ABDULLAH - November 18, 2018 @ 7:52pm
      PORT MORESBY, Papua New Guinea: The world actually listens when Malaysia speaks about the importance of education in the Age of Disruption.


      Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad said he had stressed on the importance of education and internship during the meeting of leaders of the 21 Pacific Rim nations at their annual summit here.

      His intervention on the matter bounced back encouragingly.

      Feedbacks and questions on the importance of internship in relation to new technologies had come from the US, Hong Kong and a few other countries, Dr Mahathir said.

      "I spoke about the importance of education on new technologies and knowlege-based industries during the leaders' retreat in the morning," he said at a press conference at the end of his two-day working visit for the Asia Pacific Economic Cooperation (Apec) here on Sunday.

      Citing housemanship for newly-qualified doctors, Dr Mahathir said graduates should intern at new technology companies, besides other industries such as engineering and accountancy.

      "If possible, we post those people two years' work. If engineering with engineering firm, if accountancy with accountancy firms. Doctors cannot qualify until they finish their housemanship," he added.

      Dr Mahathir said the government would not force companies to pay their interns.

      He also told the retreat that Malaysia was keen to learn new technologies and knowledge-based industries.

      The US, he added, had said that education was important to prepare people for the Fourth Industrial revolution.

      "You have to understand digital technology, e-commere and basically all the new knowledge. If you don't understand, then you will miss out ," he said.

      ps:
      Najib, Jahid, Hadi Awang, Kejora TongGeng adakah dunia iktiraf mereka.......??

      Delete
    3. PRE- WARNING

      AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league is a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - Kejora is a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      He can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopaths tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      That's what he is that damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me.

      In simple plain English - he is a nut....!!

      Delete
    4. KEJORA EXPOSED -SELF DECLARED TEACHER.....!!
      PENIPUAN MENGAKU CIKGU KEJORA TERBONGKAR...!!

      Anonymous 7 November 2018 at 23:26
      Sagu bukan sebarang sagu
      Sagu di cangkir tersisip kayu
      Cikgu bukan sebarang cikgu
      Cikgu memikir nasib Melayu
      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaahh

      KEJORA EXPOSED -SELF DECLARED TEACHER.....!!
      PENIPUAN MENGAKU CIKGU KEJORA TERBONGKAR...!!

      - Mana ada cikgu sepanjang masa bergayut dgn hp 24 jam sehari.
      - Mana tanggungjawab mu terhadap murid2...??
      - Semua guru2 sibuk membuat persediaan Peperiksaan SPM, kok kamu begitu nganggur & free saja...??
      - Apa kelulusan kamu, tak nampak pun ciri2 pendidikan yg berkelayakan ada pada diri kamu melihat dari keperibadian & tahap longkang penulisan kamu selama ini.

      Jika nak auta temberang pun, agak2 ler...!!

      He he he he
      Ho ho ho ho
      Kau betul2 Pengecut & Penipu rupanya...!!
      Hi hi hi hi
      Ha ha ha ha

      Delete
    5. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete
    6. Sampai bila kau Kejora nak menyorok, sembunyi, melarikan diri dari aku, haaaaa.....??

      Ke Padang Besar/ siapa nak ikut?
      Cakapnya besar/ tetapi Pengecut...!!

      Hmmmmmm, juga sampai bilakah kau Kejora sanggup menghina dirimu sebagai Pengecut/Bacol yg hanya berani cakap2 besar di alam siber, tapi tak berani memijak di bumi yg nyata......??

      Mana harga diri & maruah engkau, Kejora....??

      Delete
    7. Bola Dia Dah ikut masuk mahkamah... Pikir balik. Bukan dia Dari dulu ke Memang bacul....

      Delete
    8. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete
  2. ICERD disukai, org yg semangat bangsa layu
    Ianya pasti kan ancam, hak istimewa Melayu
    Inilah yg dinantikan puak2 kafir mcm ikan yu
    Tapi disokong oleh Melayu bodoh kuda kayu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. JIWA BESAR & RENDAH DIRI TUN MAHATHIR DALAM DAKWAH ISLAMIYAH DI LUAR NEGARA.

      PORT MORESBY (Papua New Guinea), 18 Nov (Bernama) Tun Dr Mahathir Mohamad mengakhiri kunjungan beliau ke Port Moresby hari ini dengan melawat Masjid Hohola, masjid serba guna pertama yang dibina di negara ini.

      Apa yang menarik adalah tanah itu pada asalnya ditawarkan kepada Tun Dr Mahathir bagi tujuan pembinaan masjid pertama di Papua New Guinea.

      Bagaimanapun, Tun, dengan cara beliau yang sering merendah diri, tidak mahu masjid itu dibina oleh beliau atau dinamakan mengambil sempena namanya, sebaliknya mencadangkan supaya masjid itu dibina oleh Persatuan Islam Papua New Guinea."

      Dr Mahathir dan isteri Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Jacksons di Port Moresby pada 5.30 petang (waktu tempatan) dan dijangka tiba di Kuala Lumpur malam ini.

      Dr Mahathir dan pemimpin lain berada di sini untuk menghadiri sidang kemuncak tahunan Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik.

      ps:
      PAS & UMNO berpropaganda murahan isu ICERP sedangkan Tun Mahathir awal2 lagi telah memberitahu dunia ura2 untuk melaksanakan ICERP adalah 'impossible & tak masuk akal'.

      Delete
    2. WHEN THE WORLD LISTENS TO TUN DR MAHATHIR

      PORT MORESBY, Papua New Guinea: The world actually listens when Malaysia speaks about the importance of education in the Age of Disruption.

      Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad said he had stressed on the importance of education and internship during the meeting of leaders of the 21 Pacific Rim nations at their annual summit here. Bernama Photo

      By ZURAIMI ABDULLAH - November 18, 2018 @ 7:52pm
      PORT MORESBY, Papua New Guinea: The world actually listens when Malaysia speaks about the importance of education in the Age of Disruption.


      Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad said he had stressed on the importance of education and internship during the meeting of leaders of the 21 Pacific Rim nations at their annual summit here.

      His intervention on the matter bounced back encouragingly.

      Feedbacks and questions on the importance of internship in relation to new technologies had come from the US, Hong Kong and a few other countries, Dr Mahathir said.

      "I spoke about the importance of education on new technologies and knowlege-based industries during the leaders' retreat in the morning," he said at a press conference at the end of his two-day working visit for the Asia Pacific Economic Cooperation (Apec) here on Sunday.

      Citing housemanship for newly-qualified doctors, Dr Mahathir said graduates should intern at new technology companies, besides other industries such as engineering and accountancy.

      "If possible, we post those people two years' work. If engineering with engineering firm, if accountancy with accountancy firms. Doctors cannot qualify until they finish their housemanship," he added.

      Dr Mahathir said the government would not force companies to pay their interns.

      He also told the retreat that Malaysia was keen to learn new technologies and knowledge-based industries.

      The US, he added, had said that education was important to prepare people for the Fourth Industrial revolution.

      "You have to understand digital technology, e-commere and basically all the new knowledge. If you don't understand, then you will miss out ," he said.

      ps:
      Najib, Jahid, Hadi Awang, Kejora TongGeng adakah dunia iktiraf mereka.......??

      Delete
    3. PRE- WARNING

      AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league is a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - Kejora is a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      He can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopaths tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      That's what he is that damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me.

      In simple plain English - he is a nut....!!

      Delete
    4. Sampai bila kau Kejora nak menyorok, sembunyi, melarikan diri dari aku, haaaaa.....??

      Ke Padang Besar/ siapa nak ikut?
      Cakapnya besar/ tetapi Pengecut...!!

      Hmmmmmm, juga sampai bilakah kau Kejora sanggup menghina dirimu sebagai Pengecut/Bacol yg hanya berani cakap2 besar di alam siber, tapi tak berani memijak di bumi yg nyata......??

      Mana harga diri & maruah engkau, Kejora....??

      Delete
  3. Mana dia si Gora duda tunangan nek Sumah
    Takkan le asyik monyok muram je kat rumah
    Sblm ini kemain lagi dia ini berpantun ramah
    Tapi, kena dgn Kejora, terus dia tewas lemah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. PRE- WARNING

      AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league is a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - Kejora is a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      He can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopaths tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      That's what he is that damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me.

      In simple plain English - he is a nut....!!

      Delete
    2. Sampai bila kau Kejora nak menyorok, sembunyi, melarikan diri dari aku, haaaaa.....??

      Ke Padang Besar/ siapa nak ikut?
      Cakapnya besar/ tetapi Pengecut...!!

      Hmmmmmm, juga sampai bilakah kau Kejora sanggup menghina dirimu sebagai Pengecut/Bacol yg hanya berani cakap2 besar di alam siber, tapi tak berani memijak di bumi yg nyata......??

      Mana harga diri & maruah engkau, Kejora....??

      Delete
  4. Sebelum PRU14 parti parti ni lah yang asyik bangkit pasal bangsa dan agama serta mengugut. Dah lepas PRU14 parti parti ni jugak yang sibuk bangkit perkara sama. APA YANG MEREKA MAHU?

    ReplyDelete
  5. Kebodohan apa yang Hj hadi nak usulkan ni? Penyokong PH perlu turun ke jalan raya untuk membuktikan bahawa PH mempunyai penyokong yang ramai? Demo kat jalanraya bukanlah bukti kekuatan dan kegagahan sesuatu parti tetapi kemenangan di PRU adalah bukti utama kekuatan sesuatu parti atau Pakatan. Adalah jelas bahawa PH menpunyai sokongan dari majoriti rakyat Malaysia sehingga ia berupaya menjadi kerajaan walaupun berdepan dengan UMNO yang berganding bahu dengan PAS.
    Ajakan Hj Hadi agar PH pun sibuk turun kejalan raya dan berlawan "sapa ramai pengikut" ibarat seperti budak kecik berlawan "kote sapa lebih besar" yang merupakan kerja2 bodoh dan tidak berakal. Ia secara langsung membuktikan bahawa Hj hadi ni tidak ada ciri ulamak serta bukanlah pemimpin besar yang boleh dijadikan ketua oleh umat islam.

    Biarlah orang2 tua yang bersifat macam budak2 tu dok terkinja2 macam monyet kena belacan. PH adalah kerajaan dan ia menjadi kerajaan kerana sokongan dan dokongan majoriti rakyat. Keperkasaan PH sudah ternyata cuma Hj Hadi je yang masih lagi dok terkial2 nak menonjolkan dirinya sebagai pemimpin walaupun umum sedar bahawa kepimpinannya hanyalah ibarat monyet besar yang memimpin sekumpulan monyet2 yang menyerang kebun rambutan milik orang kampung. Kumpulan monyet2 tu adalah makhluk2 perosak yang tidak diingini oleh pemilik kebun malah kehadiran kumpulan monyet itu ibarat malapetaka yang melanda kebun itu. Biarkan je lah monyet2 itu dok terkinja2, nanti bila buah rambutan sudah habis mereka balun dan perut mereka sudah penuh, monyet2 itu akan kembali semula ke "hutan permusuhan kaum dan agama" yang mereka duduki dan mereka bajai dengan najis2 permusuhan dan persengketaan yang ada dalam perut mereka. Monyet2 itu akan duduk senyap sehingga musim buah tiba lagi dan seperti biasa ianya merupakan malapetaka bagi rakyat Malaysia. Tapi akan sampai satu masa bila monyet2 ini akan pupus apabila hutan "permusuhan kaum dan agama" yang mereka diami itu tidak lagi wujud dan musnah. Dan insyaallah, hari itu akan tiba dan tidak mustahil ianya akan menjadi kenyataan dalam jangkamasa terdekat ini. Alhamdulillah!

    Nick.
    cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berdemo atas jln raya ni memang amalan pembangkang sejak dari dulu....masa zaman ph jadi pembangkang dulu lagi dah buat pun...apa nak kecoh....

      Delete
    2. Bro nick..minta izin salin komen..utk dkongsi (whatsapp group)..boleh

      Delete
    3. In shaa Allah PERTEMPURAN KLIMAKS kelak pun berlaku di jalan raya.

      Cuma bukan berarak kosong terkinja-kinja sebaliknya berperaturan , berkesan dan akhirnya kemenangan mutlak kepada pasukan Ta-Mim, pasukan Panji Hitam.

      Delete
  6. Suman bapok sudah tak berani cakap tinggi
    Sampah pun dia tak berani bawa masuk lagi
    Berkesan juga, pantun yang cgu Kejora bagi
    Kalu bawa juga, dia akan kena bersepai gigi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. PRE- WARNING

      AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league is a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - Kejora is a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      He can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopaths tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      That's what he is that damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me.

      In simple plain English - he is a nut....!!

      Delete
    2. KEJORA EXPOSED -SELF DECLARED TEACHER.....!!
      PENIPUAN MENGAKU CIKGU KEJORA TERBONGKAR...!!

      Anonymous 7 November 2018 at 23:26
      Sagu bukan sebarang sagu
      Sagu di cangkir tersisip kayu
      Cikgu bukan sebarang cikgu
      Cikgu memikir nasib Melayu
      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaahh

      KEJORA EXPOSED -SELF DECLARED TEACHER.....!!
      PENIPUAN MENGAKU CIKGU KEJORA TERBONGKAR...!!

      - Mana ada cikgu sepanjang masa bergayut dgn hp 24 jam sehari.
      - Mana tanggungjawab mu terhadap murid2...??
      - Semua guru2 sibuk membuat persediaan Peperiksaan SPM, kok kamu begitu nganggur & free saja...??
      - Apa kelulusan kamu, tak nampak pun ciri2 pendidikan yg berkelayakan ada pada diri kamu melihat dari keperibadian & tahap longkang penulisan kamu selama ini.

      Jika nak auta temberang pun, agak2 ler...!!

      He he he he
      Ho ho ho ho
      Kau betul2 Pengecut & Penipu rupanya...!!
      Hi hi hi hi
      Ha ha ha ha

      Delete
    3. Kejora @ Tonggeng @ justice league....

      Kamu memperlekeh Tun Mahathir sebagai Maha Dayus & Maha Kotor.
      Namun Allah SWT tetap melimpah kurniaNya dari hari ke hari.
      Apakah peristiwa di bawah ini selari dgn tohmahan keji kamu itu.....??

      Baru2 ini kehebatan & ketokohan Tun Mahathir begitu menonjol beliau secara berdepan menyelar pemimpin de facto Myanmar, Aung San Suu Kyi cuba ‘mempertahankan sesuatu yang mustahil’ berhubung dakwaan pembunuhan beramai-ramai dilakukan tentera negara itu ke atas minoriti Islam Rohingya ketika berlangsungnya Mesyuarat ASEAN di Spura.

      SATU LAGI PENGIKTIRAFAN DUNIA TERHADAP TUN M

      Tabung Mata Wang Antarabangsa (IMF) menyatakan minat terhadap usaha Tun Mahathir dalam memulihkan negara.

      Pengerusinya, Christine Lagarde, menyatakan hasrat mereka ketika memmbuat kunjungan hormat delegasi IMF hari ini. Ini termasuk strategi anti rasuah yang sedang dilaksanakan.

      Delete
    4. Kau masih berkhayal angan2 mat jenin di alam siber ker, Kejora....??

      Prooot.. prooot... PANTAToon kentut, my foot...!!
      Konon.... dia nih ngaku jaguh PANTAToon Cartoon/lucah terhebat yg langsung tak berseni berbudaya....!! He he he...

      Ini contoh betapa bangsat & kejinya engkau Kejora dgn PANTAToon Sihir Lucah ..

      "Sumah punya / kangkang merekah".
      "Selak butuh / panjang lah sungguh".

      "Singgora gelak / Sumah nya longgar"
      "Pukah relah / Singgora rodokkan".

      "Sumah melentang tunggu Singgora cucuk"
      "Malang ler menimpa Singgora mati pucok"

      "Kain Sumah terselak, bulu burit tidak lebat"
      "Singgora capai vigra lantas ditelan itu ubat"

      "Sumah cekak / buah Singgora"
      "Batang gelebeh / Sumah lurutkan"

      "Nek Sumah nangis atuk Gora pujuk dan usap
      Sbg balasan, tetek Sumah, si Gora mau hisap"

      "Suman celaka / puki mak hang
      Di ibu negeri Johor / berani berlengan?"


      Kejora,
      Tokgaru brahim kamu ngajar bertelor sebiji riuh sekampung ker....??
      He he he he....

      Delete
    5. Sampai bila kau Kejora nak menyorok, sembunyi, melarikan diri dari aku, haaaaa.....??

      Ke Padang Besar/ siapa nak ikut?
      Cakapnya besar/ tetapi Pengecut...!!

      Hmmmmmm, juga sampai bilakah kau Kejora sanggup menghina dirimu sebagai Pengecut/Bacol yg hanya berani cakap2 besar di alam siber, tapi tak berani memijak di bumi yg nyata......??

      Mana harga diri & maruah engkau, Kejora....??

      Delete
  7. Suman sblm ni kerja dia bawa sampah abok
    Kini dajal ni tampil pula jadi tukang penyibok
    Mmg tak sedar diri le ini barua org tua cabok
    Tak berani lagi dia, nak cabar org bertumbok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. PRE- WARNING

      AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league is a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - Kejora is a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      He can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopaths tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      That's what he is that damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me.

      In simple plain English - he is a nut....!!

      Delete
    2. KEJORA EXPOSED -SELF DECLARED TEACHER.....!!
      PENIPUAN MENGAKU CIKGU KEJORA TERBONGKAR...!!

      Anonymous 7 November 2018 at 23:26
      Sagu bukan sebarang sagu
      Sagu di cangkir tersisip kayu
      Cikgu bukan sebarang cikgu
      Cikgu memikir nasib Melayu
      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaahh

      KEJORA EXPOSED -SELF DECLARED TEACHER.....!!
      PENIPUAN MENGAKU CIKGU KEJORA TERBONGKAR...!!

      - Mana ada cikgu sepanjang masa bergayut dgn hp 24 jam sehari.
      - Mana tanggungjawab mu terhadap murid2...??
      - Semua guru2 sibuk membuat persediaan Peperiksaan SPM, kok kamu begitu nganggur & free saja...??
      - Apa kelulusan kamu, tak nampak pun ciri2 pendidikan yg berkelayakan ada pada diri kamu melihat dari keperibadian & tahap longkang penulisan kamu selama ini.

      Jika nak auta temberang pun, agak2 ler...!!

      He he he he
      Ho ho ho ho
      Kau betul2 Pengecut & Penipu rupanya...!!
      Hi hi hi hi
      Ha ha ha ha

      Delete
    3. Kau masih berkhayal angan2 mat jenin di alam siber ker, Kejora....??

      Prooot.. prooot... PANTAToon kentut, my foot...!!

      Konon.... dia nih ngaku jaguh PANTAToon Cartoon/lucah terhebat yg langsung tak berseni berbudaya....!! He he he...

      Ini contoh betapa bangsat & kejinya engkau Kejora dgn PANTAToon Sihir Lucah ..

      "Sumah punya / kangkang merekah".
      "Selak butuh / panjang lah sungguh".

      "Singgora gelak / Sumah nya longgar"
      "Pukah relah / Singgora rodokkan".

      "Sumah melentang tunggu Singgora cucuk"
      "Malang ler menimpa Singgora mati pucok"

      "Kain Sumah terselak, bulu burit tidak lebat"
      "Singgora capai vigra lantas ditelan itu ubat"

      "Sumah cekak / buah Singgora"
      "Batang gelebeh / Sumah lurutkan"

      "Nek Sumah nangis atuk Gora pujuk dan usap
      Sbg balasan, tetek Sumah, si Gora mau hisap"

      "Suman celaka / puki mak hang
      Di ibu negeri Johor / berani berlengan?"


      Kejora,
      Tokgaru brahim kamu ngajar bertelor sebiji riuh sekampung ker....??
      He he he he....

      Delete
    4. Sampai bila kau Kejora nak menyorok, sembunyi, melarikan diri dari aku, haaaaa.....??

      Ke Padang Besar/ siapa nak ikut?
      Cakapnya besar/ tetapi Pengecut...!!

      Hmmmmmm, juga sampai bilakah kau Kejora sanggup menghina dirimu sebagai Pengecut/Bacol yg hanya berani cakap2 besar di alam siber, tapi tak berani memijak di bumi yg nyata......??

      Mana harga diri & maruah engkau, Kejora....??

      Delete
  8. Putik bunga PERTEMPURAN KLIMAKS sudah kelihatan...

    Bermula dengan 2 pasukan bathil (UmNo dan PAS) yang bersekutu...

    Kemudian bakal diikuti oleh pasukan lain yang mencukupkan korum pasukan-pasukan bathil yang bersekutu...

    Kemudian diikuti oleh terpecahnya ahli-ahli Parlimen kepada dua kumpulan. Kumpulan Pertama bersama kumpulan yang benar pimpinan si Ta-Mim dan kumpulan kedua bersama kumpulan pasukan-pasukan bathil yang bersekutu yang menjadi pencabar kepada pasukan si Ta-Mim...

    Kemudian diikuti dengan Raja-raja Melayu juga berbeza pendapat secara terbuka, sebahagian menyokong si Ta-Mim dikekalkan sebagai PM dan sebahagian menyokong salah seorang ahli di dalam pasukan lawannya naik menjadi PM...

    Kemudian diikuti dengan tindakan YDPA terpaksa mengisytiharkan darurat akibat perebutan kuasa mahu menguasai Seri Perdana...

    Kemudian si Ta-Mim sebagai pemimpin pasukan yang tidak pernah tewas akan menyeru penyokong-penyokongnya yang percaya kepada perjuangannya untuk turun ke Persiaran Perdana di Putrajaya mengiringinya masuk ke Seri Perdana berhadapan Yang DiPertuan Agong...

    Kemudian diikuti dengan berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS di antara pasukan si Ta-Mim dengan pasukan-pauskan di mana pasukan-pasukan bathil yang bersekutu tewas mutlak. YDPA akhirnya memberi laluan kepada si Ta-Mim dan Panji-panji Hitam dikibarkan sebagai tanda kemenangan pasukan si Ta-Mim ke atas lawan-lawannya yang bersekutu.

    Kebenaran akhirnya dilemparkan ke atas kebathilan dan kebathilan itu dipecahkan sehingga ia lenyap selama-lamanya.

    Biarkan mereka berusaha kerana usaha mereka akan gagal. Walaubagaimanapun usaha mereka itulah yang akan membuka jalan kepada berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS.

    2019M / 1440H in shaa Allah.

    Ta-Mim : Hurut 'Ta' untuk 'Tun' dan hurf 'Mim' untuk Mahathir.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasukan ta mim ada berbagai bangsa dan agama ... pasukan bathil berbangsa melayu dan agama islam....Keliru...keliru

      Delete
    2. Pasukan 'ta mim' harapkan bantuan tentera kapiaq.. terutamanya tentera 'lam kaf sim'..

      Kah kah kah kah kah kah kah kah...

      Delete
    3. Telah dijawab di bawah .

      Silakan terus memperolok-olokkan kerana ia benar-benar akan menjadikan proses melenyapkan kebathilan itu lebih mudah.

      Ia adalah khabar nubuwwah. Ia pasti berlaku, in shaa Allah.

      Wallahu a'lam .

      Delete
  9. pasukan ta mim hanya lebih kurang 300 orang saja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semuanya mereka yg beriman kepada Allah atau bercampur dengan mereka yg kufur.....

      Delete
    2. kena baca la..ulasan saudara John Doe dari awal

      Delete
    3. Mmg ler pasukan 'ta mim' sikit, cikai ciput..

      Tapi, pasukan 'ta mim' dapatkan bantuan tentera kapiaq.. terutamanya tentera 'lam kaf sim'..

      Kah kah kah kah kah kah kah kah...

      Delete
    4. Tepat sekali seperti ulasan sdr PS, pasukan Ta-Mim hanya berjumlah 313/314 orang sahaja.Kesemuanya adalah anak bangsa mim yang beriman.

      Inilah jumlahnya yang akan menjadi perantara untuk pasukan-pasukan bathil yang bersekutu itu ditewaskan dengan ketewasan mutlak.

      Jumlah ahli PPBM sudah melebihi 313/314. Itu sahaja sudah memadai untuk memenangi PERTEMPURAN ini.

      Pada zaman Nabi Daud a.s 313 orang anak-anak Bani Israel (Kaum Yahudi) telah diberikan kemuliaan menjadi pasukan teras yang telah memenangkan kebenaran ke atas kebathilan di bawah pimpinan raja Thalut.

      Pada zaman Nabi Muhammad saw pula, 313 anak-anak bani Ismael (bangsa Arab) telah diberikan kemuliaan menjadi kumpulan teras yang menyelamatkan Islam daripada kemusnahan dan mereka ini adalah kumpulan asas kepada agama Islam hari ini.

      Di akhir zaman telah dikhabarkan bahawa seramai 314 (ya, jumlahnya lebih seorang daripada dua yang pertama. Saya telah mendapat jawapannya tetapi ia bukan untuk dikongsi) anak-anak sebuah bangsa dari Timur akan diberi kemuliaan yang sama. Kemuliaan untuk menjadi perantara kebathilan itu dilenyapkan melalui karamah @ Act of God.

      Bangsa dan Negara dari Timur ini telah saya kenal pasti iaitulah bangsa Melayu Negara Malaysia yang singkatannya ialah MM (Melayu Malaysia) sama dengan singkatan nama Tun, Mahathir Mohamad.

      Gelaran bangsa ini ialah Bani Tamim (kesinambungan kepada 313 Bani Israel di zaman Nabi Daud a.s dan 313 Bani Isamel di zaman Nabi Muhammad saw), bangsa ini bergelar Bani Tamim, Ta untuk Tanah dan Mim untuk Melayu, sama singkatannya di dalam dua huruf Arab iaitu Ta dan Mim dengan nama dan gelaran pemimpin besar bangsa ini iaitu Tun Mahathir, Ta untuk Tun dan Mim untuk Mahathir.

      Kedua-dua pasukan diwakili oleh orang-orang Islam (kalimah 'sayaqtulunakum' yang bermaksud 'mereka akan membunuh kamu' yang menunjukkan 'mereka' dan 'kamu' kedua-duanya Islam).

      Walaubagaimanapun Yahudi dan Nasrani turut bertempur di dalam PERTEMPURAN KLIMAKS ini melalui proksi mereka iaitulah UmNo. UmNo telah menjadi proksi Yahudi dan Nasrani apabila bekas presidennya mengambil Yahudi APCO menjadi penasihat dan berwala kepada Nasrani Trump dan berdasarkan hukum 'barangsiapa di antara kamu yang mengambil mereka menjadi wali maka ia termasuk golongan mereka' (rujuk Al-Maidah :51), maka UmNo telah menjadi proksi dua kaum ini dan UmNo yang bakal mewakili Yahudi dan Nasrani sbg proksi di dalam PERTEMPURAN KLIMAKS ini.

      PERTEMPURAN KLIMAKS ini dimenangi oleh Pasukan Panji Hitam yang di dalamnya ada Tun Mahathir dan selepas kemenangan mutlak ini panji-panji hitam akan dikibarkan.

      Berkibarnya panji hitam di sebuah negeri Islam di Timur adalah khabar nubuwwah. Ia tetap akan berlaku.

      2019M / 1440H in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    5. Perjuangan PPBM sama dgn Nabi?
      Ini maharaja lawak tahap gila babi
      Nak tanam Melayu, ikut kafir harbi
      Pala (bo)Doe ni kena dibasuh dobi

      Kah kaahh kaaahh kaaahhh kaahh

      Delete
    6. hebat ulasan Bro John Doe!

      Memang, semuanya sudah mendekati realiti

      Kita akan sama-sama menantikannya.

      Delete
    7. Entah apa lah akan jadii, dgn si Doe
      Nanti marah lak kalu aku kata bodo
      Nampak sgt, dia benar2 Desperado
      Klimaks tu, bila 'projek' tempat tidor

      Kah kaahh kaaahh kaaahhh kaaahh

      Delete
    8. Sdr Kejora ,

      Silakan marah, mencerca ataupun memperolok-olokkan. Ia tak akan menjadi kudis bagi saya.

      Lebih baik lagi ialah kerana perbuatan-perbuatan tersebut akan menjadikan proses melenyapkan kebathilan itu lebih mudah dan manusia akan berkata 'innalillahi wainna ilaihi raji'un, sesungguhnya Allah tidak menganiayai manusia sedikitpun tetapi manusialah yang menganiayai diri mereka sendiri. "

      Teruskan bersukaria selagi masih ada tempoh kerana tempoh itu pasti akan tamat.

      2019M / 1440H in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. SALAM PN. KEJORA BT. MATAHARI

    Saya sibuk sangat,
    pasal buat persediaan Mas nak datang Kedah
    PADA 29 DAN 30 NOVEMBER

    DIA AKAN TINGGAL DI BANGLO SAYA SELAMA 2 HARI
    DI TEMANI ADIK PEREMPUAN SAYA
    YANG KEBETULAN BALIK BERCUTI DARI LUAR NEGARA

    TAK DAN NAK MASUK BLOQ DAN BERPANTUN

    Malam nanti bolehlah..

    Tapi Puan jangan lari ye..
    dapat saya rasa betapa gementarnya Puan
    bila dah muncul nama saya kat sini
    ReplyDelete

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai.. apa khabar berita atok Gora?
      Lama tok tak timbul utk bersuara
      Ingatkan, atok balik ke Singapura
      Merisik Sumah dgn sanak sedara

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Delete
  12. Suman mmg ler tua tetapi akal dungu bodoh
    Kalu ler dpt ditatap sahih muka dia ini hodoh
    Kena taji sikit je pun, mula le muka dia tedoh
    Bila kalah berhujah, asyiik ajak org bergadoh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  13. Terbaik artikel Tuan Shah. Sangat tepat dalam ketepatan.

    ReplyDelete
  14. NTAH KENAPA, PERBUALAN AKU & 'SI DIA' TERUS BERKISAR PASAL TAIKO DUDA TUA ITU. SI DIA SURUH AKU CARI LAGI LAGU & TUJUKAN KPD TAIKO PSAIKO TU. KALI INI AKU PILIH LAGU TAHUN 80AN. AKU HANTAR SMS NAK TUNJUK LAGU ITU KPD SI DIA TERLEBIH DAHULU:

    Org tu gila, nak bunga kat abg punya taman
    Dinda yg abg miliki dijadikan bunga idaman
    Sejak putus cinta dia mcm hilang pedoman
    Teruk le jiwanya sbb org tu kurang beriman

    Org tu betul2 kecewa bila cinta kemusnahan
    Cara diia merapu, abg tau dia dlm keresahan
    Dia mcm dah nak jadii sewel, perlahan-lahan
    Ini abg nak kasi dia tu lagu 80an 'perpisahan'

    __________________________________________

    PERPISAHAN - REVOLVERS
    (https://youtu.be/V4g8vGAk4wU)

    Perpisahan itu selalu terjadi 
    Kepada makhluk yang bercinta 
    Sungguh sedihnya rasa 
    Apabila ianya terjadi

    Perpisahan bermula dari dua hati 
    Yang kehendaknya tak dituruti 
    Atau pun manusia 
    Yang berperasaan benci

    Chorus:

    Itulah peristiwa yang ku alami 
    Alangkah siksanya diriku 
    Ku cuba dan ku cuba 
    Untuk bersamanya 
    Tapi apakan daya tak upaya

    Rintangan dari orang yang tak sudi 
    Menerima cinta dari hati ini 
    Menarik diri dan pergi 
    Membawa hati yang sepi

    Perpisahan itu sungguh menyedihkan 
    Tapi semuanya di tangan takdir 
    Kita hanya berusaha 
    Agar yang membenci tiada lagi

    __________________________________________

    Indah lagu nya, terpaku di hati
    Jarang tersiar, ditunggu peminat
    Dinda satu nya, bunga ku melati
    Abang tak biar, diganggu pengkhianat

    Di perdu kantan menjalar lah sawa
    Di daun bemban pijak rerama
    Dinda ku intan bersabar lah nyawa
    Tahun hadapan tidak lah lama

    ('SI TUA' PADA MULA NYA SEPERTI MERAJUK, TIDAK MAHU RESPON KPD PANTUN2 KU, TETAPI BILA AKU CUCUK PONGGONGNYA, TERUS DIA MELATAH.. HI HI.. 'SI TAIKO' PULA NAMPAK SPT BERTAMBAH SEWEL DGN ILLUSI NYA ITU.. KI KI KIK...)

    ReplyDelete
  15. Melayu udah mula sedar, parti PH kian karut
    Depa hanya jadi, puak2 kafir punya tali barut
    Asal cita2 peribadi dpt, puak kafir depa turut
    Biar Melayu binasa asal depa kenyang perut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  16. Suman bapok iblis, style dia main pukul curi
    Kemaiin konon cabar sana sini, syok sendiri
    Tmpt, tarikh, masa, fon, semua aku dah beri
    Tapi dia asyiik alih tiang, mau melarikan diri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  17. PH lahanat, kinii Melayu dah tak nak sokong
    Makin sehari kian terdedah, bau nya pekong
    Depa ikut tekanan hindu paria & DAP tokong
    Apa pun ok je, asal fulus masuk kerongkong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  18. Makin lama, pekong parti PH kian menjadi2
    Nasib bangsa Melayu sanggup depa perjudi
    Depa turut DAPigs, talibarut Spore & Yahudi
    Asal saja dpt dicapai hasrat & cita2 peribadi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  19. Wahai Mak Cik Jora berlagak jantan
    Banyak gadis sudah anda lesbiankan
    Tak dapatnya negro dia cari Pakistan
    Nafsu dii liwat ponggong dihalakan


    Udah lama ku kenal ini Pn. Kejora
    Saja ku rahsiakan nak tngok ragam
    Semua orang tahu dia berpura-pura
    Jeniis penipu hati hitam berlegam


    Antara sukanya lagakan bibir faraj
    Kuat dia menjilat, lidahnya panjang
    Bila tua nanti masa tu hilang kudrat
    Berjalan di jalan raya, dia telanjang





    ReplyDelete
    Replies
    1. dengan pantun terbaru ini,

      Pn. Kejora akan terus cabut dari bloq ini!

      Sekian terima kasih!!!

      KAHHH KAHHHHHHHHHHHHH KAHHHHHHHHHHHHHHHHH

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  20. Kengkawan semua...korang sokong tak kenyataan si Khalid ni haah ???

    Khalid Samakan Ketuanan Melayu Macam Nazi, Israel

    (Utusan) – Konsep ketuanan Melayu yang memartabatkan hak sesuatu bangsa sama seperti perjuangan yang diamalkan dalam fahaman Nazi dan Israel.

    Pengarah Komunikasi Amanah, Khalid Abdul Samad berkata, istilah tersebut bukan sahaja jelik tetapi tidak dapat diterima dalam masyarakat majmuk kerana menganggap kaum Melayu itu sebagai tuan negara ini manakala bangsa lain sebagai hamba.

    Katanya, kedudukan istimewa dan hak orang Melayu jelas termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan namun ia tiada kena mengena dengan ketuanan bangsa.

    “Istilah ketuanan hanya timbul selepas Pilihan Raya Umum ke-12 bila didapati ramai bukan Melayu menyokong pembangkang.

    Untuk melawan sokongan bukan Melayu, maka diwujudkan istilah itu supaya orang Melayu tidak bersama-sama bukan Melayu.

    “Dalam perlembagaan jelas memelihara kedudukan istimewa orang Melayu termasuk institusi raja-raja Melayu dan Islam sebagai agama Persekutuan tetapi ia tidak menafikan rakyat Malaysia mempunyai hak yang sama,” katanya.

    Khalid yang juga Menteri Wilayah berkata demikian ketika ditanya mengenai isu berkaitan ketuanan Melayu dan ICERD selepas merasmikan Seminar Penyelarasan dan Penguatkuasaan Penggunaan Produk Biodegrasi di sini hari.



    ReplyDelete
  21. DAULAT TUANKU...SEMOGA TUANKU TERUS MEMBELA AGAR BAHASA MELAYU TERTUS TERPELIHARA DI NEGARA TERCINTA INI..RAKYAT SENTIASA BERSAMA2 TUANKU ...jangan beri mula pada cukong2 tu !!!

    TITAH SULTAN SELANGOR: SEMUA PAPAN TANDA BERTULISAN CINA di SHAH ALAM PERLU DITANGGALKAN SEBELUM 11 DISEMBER...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin ada yang tak percaya berita kat atas tu kan...jadi diperkukuhkan lagi dengan berita yang sama, tapi sumber yang berlainan...moga2 cerah sikit otak korang yang berkeladak dan berkarat tu beb !!!

      Sultan Selangor Arahkan Papan Tanda Di Selangor Hanya Guna Bahasa Kebangsaan, Daulat Tuanku!!!



      Rentetan dari isu berkenaan yang menjadi viral di media sosial, hari ini Baginda Sultan Selangor menetapkan bahawa semua papan tanda yang mempunyai dwi bahasa di Shah Alam mesti dikeluarkan dan digantikan dengan bahasa yang hanya menampilkan Bahasa Kebangsaan.

      Setiausaha Sulit Kanan kepada Sultan Sharafuddin Idris Shah, Datuk Mohamad Munir Bani berkata demikian dalam satu surat kepada kerajaan Negeri Selangor yang bertarikh 19 November 2018.

      Surat itu menyatakan bahawa semua papan tanda bahasa Cina di Shah Alam mesti dikeluarkan dan digantikan dengan hanya satu bahasa, iaitu Bahasa Melayu. Datuk Munir berkata,

      Operasi untuk mengubah papan tanda jalan mesti dilakukan dengan serta-merta dan disiapkan paling lambat sebelum Hari Keputeraan Sultan Selangor ke-73 pada 11 Disember.

      Daulat Tuanku. Patik menjunjung kasih.

      Delete
    2. Seperti biasa..tak lengkap rasanya kaalu tak dipostkan apa komen netizen terhadap isu di atas tu..jom layannnn!!!

      Anonymous said...
      daulat tuanku...

      Anonymous said...
      Daulat tuanku.keputusan yg tepat skali

      Anonymous said...
      Daulat tuanku...kalau mereka degil..buang daerah or negeri..kuasa ada pada Sultan...kannn...now Sultan2 mula bersuara kerana..Dap ni dah melampau lampau sesangat...dan atok tua yng tak ingat mati tu...takut jer..ikut jer..sbb nak berkuasa walau hanya jadi puppet

      cctv said...
      nk harapkankan MB Selangor ??dia tak kan berani selagi pemilihan pkr tak abis..kalo dia buat jugak kurang la sokongan nk jadi timbalan pkr nnt
      pihak yg berkaitan...tolong siasat siapa punya arahan tukar papan tanda ni dulu dan syarikat mana yg dikurniakan job tukar papan tanda...
      kita tengok lutut sapa yang goyang....

      Surrhead said...
      Daulat Tuanku...

      Anonymous said...
      Daulat Tuanku,
      Kalau mereka enggan, titahkan saja pada patik dan rakyat Tuanku yg seperti patik,
      Ampun patik Tuanku, .

      ☺☺��☺☺

      Raja Kumbang said...
      Alhamdulillah. Daulat Tuanku. In the first place, apa hal yang MBSA buat inisiatif tak berfaedah tu.

      Anonymous said...
      Tahniah CTS. Baginda Sultan dah keluarkan titah... Kita lihat kerajaan Selangok akan patuh pada titah yang diberikan atau tak sebelum 11 Disember ni. Jika titah tak dituruti, harap cts viralkan lagi isu ni sebelum tempoh yg ditetapkan. DAULAT TUANKU..!!!

      Nampaknya Ketuanan Melayu belum berakhir... Hihihi

      Anonymous said...
      ALLAHUAKBAR.. DAULAT TUANKU

      Anonymous said...
      Allahuakbar..bangkitlah Melayu..ini giliran kita..Islam akan bangkit kembali dari timur..ini janji Allah melalui NabiNya..kuatkan hubungan kita dengan Allah yg Maha besar..bila Allah sudah jadi pembela..siapa lagi musuh kita...Allahuakbar

      Anonymous said...
      ATOK KUDA KAYU TU SEBENOR DAH TAKOT
      ANAKCUCU KRONI TAK SELAMAT LAGI
      BIASA LA UMOR MAKIN LAMA MAKIN GAYOT
      TIPU AUTA GORENG BAGI MACAI SENANG ATI


      KIKIKI... ATOK TUA RENTA KUDA KAYU DAH RENTA TENAGA DAH TAK ADE TAPI NAFSU TAMAK HALOBA TINGGI.. SELAGI BOLE TIPU RAKYAT SI RENTA GORENG AUTA FITNAH MACAI TOMATO.... ATOK DAH TAKUT ANAKCUCU TAK SELAMAT LROAS NI.


      Anonymous said...
      Tahniah CTS .. Allah uakbar .. Daulat tuanku ...

      Nak tanya lah..apa pulak pendapat cai2 haprakan penjilat tolor DAPigs kat sini...korang tak setuju ke dengan titah Sultan Selangor tu haah ???

      Delete
  22. Rasanya dah tentu korang setuju dengan apa ayng ditegaskan oleh sorang yang cintakan negara berdaulat ini...takkan lah tak menyokongnya kot ???

    Berambuslah kau dari tanahairku, Waytha!

    Raggie Jessy

    “Waytha merupakan golongan manusia jijik yang boleh diklasifikasikan sebagai musuh bangsa, agama dan negara.

    “Bukan hanya beliau memberi persepsi songsang kepada masyarakat antarabangsa berkenaan kebebasan beragama di negara ini, beliau enggan meminta maaf kepada kaum Muslimin dan Muslimat kerana mencalar maruah mereka menerusi penipuan-penipuan beliau.

    “You are a disgrace to the nation, Waytha!

    “Kami tidak ingin manusia seperti beliau duduk di tampuk pemerintahan negara dan sekaligus merayu kepada DYMM Yang di-Pertuan Agong untuk melucutkan kerakyatan beliau.

    “Get out of the country, you racist!”

    Raggie Jessy

    ReplyDelete
  23. Geng najis haramjadah
    Kau boleh pergi MAMPOS

    ReplyDelete
    Replies
    1. melayutakberkhatan...kau tau tak kenapa Ku Nan didakwa dan dikenakan pelbagai pertuduhan yang tak masuk akal tu...ini rupanya sebab utamanya beb !!!

      Sebab rumah untuk rakyat, Ku Nan didakwa!

      Dato’ Razlan Rafii

      Pada 2009, statistik Perumahan menunjukkan DBKL meluluskan 93% DO untuk perumahan diatas harga 500k. Dan pada ketika itu, harga rumah-rumah di sekitar Kuala Lumpur mengalami kenaikan 20%-40%.

      Sebaik sahaja saya menjadi Ketua Pemuda Negeri, kami telah memberi cadangan kepada Tengku Adnan Tengku Mansor untuk memikirkan bagaimana untuk Pihak Kerajaan dapat membantu anak muda bandar untuk memikiki rumah.

      Dalam masa yang sama, Kerajaan BN telah memberi jaminan Menifesto bagi melaksanakan 500,000 unit rumah mampu milik.

      Kementerian Wilayah pula telah mensasarkan 50,000 rumah di Kuala Lumpur, 20,000 di Putrajaya dan 10,000 di Labuan.

      Bagi mencapai objektif ini, ianya amat sukar dilakukan sekira menggunakan cara yang sama dilakukan oleh tatacara perolehan Kerajaan sebelum ini, perlu mencari formula bagaimana untuk mempercepatkan Proses kelulusan dan penjualan tanah.

      Sebelum-sebelum ini, kalau nak minta perubahan Plot ration pun boleh mengambil masa bertahun, ini kan pula proses penjualan tanah, proses design dan pelbagai proses yang perlu di selaraskan sebelum sesuatu projek perumahan itu di beri DO.

      Proses ini semua melibatkan Kos, setiap tanah yang dijual, perlu mendapat kelulusan yang cepat untuk dibina, semuanya menggunakan fasiliti bank, dan bank menggenakan interest setiap hari.

      Maksudnya, apabila sampai masa tanah itu dijual, kerja-kerja pembinaan sehingga siap tidak boleh dilewatkan kerana ianya melibatkan kos yang tinggi.

      Formula inilah birokrasi kerajaan yang sering kali terlepas pandang.

      Untuk membina sesebuah rumah yang herga di bawah 200k dengan keluasa 800kp bukan lah satu perkara yang mudah dan sekira tidak betul-betul dijaga, projek itu boleh gulung tikar.

      Apa yang saya cuba nyatakan disini adalah, Pemimpin seperti Tengku Adnan mempunyai tanggungjawab untuk mencari formula untuk menjual tanah dan menpercepatkan peosedur pembinaan agar rakyat dapat membeli rumah dengan harga di bawah 200k.

      Delete
    2. melayutakberkhatan..kau jangan risau sampai tak tido malam pulak..ini ada sambungannya bhai !!!

      Di dalam Akhbar, DAP terus-menerus menceritakan lot-lot tanah yang dijual dan dikhabarkan melibatkan lebih 50 Billion.

      Mereka mengambarkan bahawa Tengku Adnan melakukan kesalahan dengan menjual tanah kepada Developer.

      Hari ini, nah, daripada berbillion duit melibatkan tanah itu, Pendakwa raya menuduh Tengku Adnan hanya mengambil rahsuah sebanyak 3juta, tidak sampai 1 % dari hasil yang kutipan untuk DBKL.

      Saya percaya, ramai yang boleh menduga apakah rasional Tengku Adnan nak mengambil duit 3 Juta ini dan meletakan risiko beliau dikenakan tindakan undang-undang.

      Merah mata DAP apabila melihat kejayaan Kerajaan BN dapat menyediakan rumah kepada Rakyat Wilayah Persekutuan dengan harga bawah 200k.

      Ini telah menaikan kamarahan kepada banyak syarikat-syarikat besar seperti YTL, MAH SING, HUP Seng, WCT dan banyak lagi syarikat perumahan yang selama ini telah mencekik darah rakyat Malaysia dengan menjual rumah yang terlalu mahal dan mendapat keuntungan berlipat kali ganda.

      Rakyat kena tahu bahawasanya, kerajaan perlu mencampuri urusan Perumahan ini untuk membolehkan rakyat M40 dan B40 memiliki rumah, ramai yang perli BN apabila rumah mampu milik berharga 300k – 400k pada awal 2013, namun Kerajaan terus mendengar suara rakyat dan selepas 2016 tidak ada lagi rumah mampu milik di Wilayah Persekutuan di atas 300k.

      Kami dengar dan kami laksanakan demi rakyat.

      Konspirasi hari ini bukan sahaja melibatkan parti DAP yang mahu mencalar arang kepada pemimpin BN di Wilayah Persekutuan, ianya juga melibatkan pemaju-pemaju besar yang sudah sekian lama terhimpit dengan formula Cross-subsidi yang rakyat nikmati selama ini, bukan itu sahaja, Persatuan REDHA juga tidak selesa dengan harga rumah di bawah 200k.

      Sekarang sudah masa DAP membayar balik hutang-hutang politik mereka kepada pemaju-pemaju yang sekian lama telah menaja DAP, sudah sampai masa mereka untuk mengaut keuntungan seperti sebelum tahun 2013, sekiranya Kementerian Wilayah masih tunduk kepada permintaan Pemaju-pemaju inj, nescaya rakyat akan terus ketingalan memiki rumah dan yang terus mencipta keuntungan hanyalah mereka yang menjadikan Hartanah sebagai perniagaan mereka.

      Saya percaya, apa yang tengku adnan hadapi ini hanyalah tuduhan Politik yang mahu memburukan nama beliau dan BN.

      Sama-samalah kita berdoa agar kebenaran akan tercipta supaya tidak ada pihak yang teraniaya dengan tuduhan ini.

      melayutakberkahtan..jom kita sama2 berdoa..Aminnn!!!

      Delete
  24. Fuuuhhh..Kalau betul lah dakwaan di bawah ni, ini ada lah bahaya besar kepada negara kita beb !!!!

    Kementerian Pertahanan kini berada dalam tekanan dan ancaman

    Kementerian yang paling utama di dalam negara yang melibatkan keselamatan dan maklumat risikan iaitu Kementerian Pertahanan, dikhuatiri kini berada di dalam tekanan dan mendapat ancaman dari dalaman.

    Parti DAP yang dilabelkan sebagai sebuah parti duplikasi komunis di Negara ini seperti yang telah diperkatakan oleh ramai orang sebagai ancaman kepada negara, kini Liew Chin Tong seorang Pengerusi Parti DAP Johor telah pun berada di dalam kerajaan dengan menjawat jawatan sebagai Timbalan Menteri Pertahanan Malaysia.

    Mungkinkah Kerajaan Pakatan Harapan terlepas pandang terhadap perlantikan ini dan sudah semestinya pemikiran Chin Tong penuh dengan muslihat dan kerana aspek itulah juga Parti DAP meletakkannya sebagai pakar strategi untuk kepentingan DAP dan mereka akan menggunakan apa cara sekali pun termasuk fitnah dan hasutan bagi mencapai matlamat DAP.



    Hasil maklumat dan sumber yang diterima daripada pegawai dalam Kementerian Pertahanan, Chin Tong dikatakan sedang hebat mendapatkan pelbagai maklumat rahsia dan penting di dalam Kementerian Pertahanan Malaysia.

    Kini kebanyakan pegawai peringkat tertinggi dan juga bawahan di dalam Kementerian Pertahanan sudah mulai bimbang kerana Chin Thong sedang berusaha untuk mendapatkan maklumat dan rahsia sulit kerajaan di dalam Kementerian Pertahanan.

    Sebelum ini Menteri tidak mencampuri urusan ketenteraan, kini amat berbeza samasekali, apabila di bawah DAP.

    Tindakan Chin Tong ini telah menimbulkan tekanan di kalangan pegawai peringkat tertinggi dan juga pegawai bawahan kerana mereka berasa bersalah mendedahkan beberapa perkara sulit di dalam agensi Pertahanan.

    Kebocoran maklumat ini amat merisaukan mereka (pegawai kementerian) kerana ianya akan memberi kemudaratan kepada keselamatan negara dan tidak pernah berlaku sebelum ini selama 60 tahun lalu.

    Menurut maklumat yang diperolehi oleh pihak kami, Liew Chin Tong juga adalah merupakan Fellow Pelawat Badan Perisikan Penyelidik ISEAS yang berpengkalan di Singapura.

    Tidak mustahil dengan adanya peluang sebegini, Chin Tong dikhuatiri akan mendedahkan sesetengah perkara yang melibatkan polisi keselamatan dan ini merupakan satu ancaman kepada Negara.

    JUJUR AMANAH SATU PERJUANGAN

    DATO’ AZWANDDIN HAMZAH
    Presiden
    JARINGAN MELAYU MALAYSIA (JMM)
    Merangkap PENASIHAT
    GAGASAN TIGA MALAYSIA (G3)

    ReplyDelete
  25. Bebalnya bangsaku bani melayu ni.... dua2nya mewakili orang melayu dan beragama Islam... ingat senang nak ubah perlembagaan.... nanti kalau dah huru hara negara... puak2 ni terutama pemuka2nya duduk diam2 kat rumah dan peluk bini. Para pengikutnya yang berlumuran darah seperti di bosnia....

    ReplyDelete
  26. Nak tanya lah kat bijak pandai kat blog ni...ada kah hidden agenda DAPigs ni dah semakin mencapai matlamatnya dengan menegahkan isu ICERD ni haah ???

    DAP is using ICERD to destroy the Islamic Syariah while pitting Mahathir against Hadi...

    There are many reasons why the DAP triggered the ICERD polemics.

    One of these reasons has to do with the existence of Bangsa Melayu-Islam in Malaysia and how it impinges on several articles within the said international race-discrimination-prevention convention.

    But that isn’t the only reason the DAP is provoking Muslims.

    The party’s de facto chief, Lim Kit Siang, is well aware of efforts by the Mahathirist camp to forge a Muslim majority alliance with Members of Parliament (MPs) from PKR, DAP (Muslims), UMNO, PAS, AMANAH, PPBM, Sabah and Sarawak.

    The senior Lim knows that Mahathir has succeeded in commanding the support of 150 or so MPs and is planning to establish a new Muslim-majority coalition without the DAP in the picture.

    As a matter of fact, it is Syed Saddiq – not me – who told an Election Commission meeting he himself chaired that Mahathir commanded the support of more than 148 MPs and is capacitated to amend the Federal Constitution of Malaysia any way he sees fit.

    It follows, that ICERD is also an attempt by the DAP to turn Dato’ Seri Haji Abdul Hadi Awang against Mahathir to prevent the birth of the said Muslim-majority coalition.

    Basically, the DAP is attempting to kill many birds with just one stone, including the bird Mahathir conveniently cradled within the Federal Constitution of Malaysia back in 1988 – Article 121(1A).

    Hebat tak Tokong kit Sial ni...itu pun cai2 Rejim Haprakan punya lah sokong macam nak rak kat dia..buta ke apa haah ???

    ReplyDelete
  27. Fuuuh...Ingat bila Tun Madey dah kuarkan kenyataan mengenai ICERD ni, dah reda sikit isu ni..tapi rupa2nya belum lagi beb..masih banyak persoalan baru yang timbul..jom... kita telusurinya bersama2 bhai !!!

    ANUAR SHAARI: DAP + ICERD = MALAYSIAN MALAYSIA

    1. Lim Guan Eng sudah mula bersilat. Lim Kit Siang pula diam menikus dari mengulas isu ICERD.

    Betapa kerasnya mereka memperjuangkan konsep ‘Malaysian Malaysia’, tiba- tiba kini diam membisu.

    Sikap cauvinis mereka selama ini cuba ditutup dengan kenyataan ‘tidak mahu mengulas’ dan ‘menyerahkan kepada PM’ berkaitan isu ICERD.

    2. P. Waythamoorthy hanyalah perantara DAP, tidak lebih itu. Bukankah ini yang DAP perjuangkan selama ini? Hak kesamarataan semua bagi kaum.

    Tidak cukup dengan itu, Mahkamah Syariah juga mahu diganggu dengan mendesak peguam bukan Muslim boleh menjadi peguam bela di Mahkamah Syariah.

    DAP cukup lantang mempertahankan sekolah Cina yang menggunakan Bahasa Cina sebagai bahasa pengantar.

    DAP juga yang mengatakan sekolah agama (Islam) hanya berperanan memecahkan perpaduan kaum.

    3. Dasar Ekonomi Baru (DEB) zaman berzaman tidak pernah memberi kebaikan bagi mereka. Mereka juga yang mengatakan bangsa bukan Melayu di Malaysia dilayan dengan tidak adil dari dahulu hingga sekarang.

    DAP juga yang memperjuangkan supaya ruangan bangsa dan agama dimansuhkan di dalam kad pengenalan dan borang-borang di Malaysia.

    DAP juga yang menyokong perkahwinan rentas agama. DAP juga yang rasis dengan mengatakan ‘biar Melayu yang skru Melayu”.

    Banyak lagi lagi isu yang membabitkan hak-hak Melayu, Bumiputera dan Islam, DAP akan menyatakannya tidak adil.

    4. Namun bila didesak menyatakan pendirian mereka tentang isu ICERD, berpeluh sakan mereka bersilat.

    Sepatutnya inilah masanya DAP menyatakan pendirian tegas mereka. Kononnya DAP ini berprinsip dan berpegang teguh dengan perjuangan mereka.

    Keteguhan prinsip inilah yang dikagumi oleh sebahagian besar masyarakat melayu di Malaysia ini.

    Konon Lim Guan Eng walaupun bukan Islam, tidak makan rasuah! Malahan ada yang ekstrim mengatakan lebih sanggup makan babi dengan DAP dari makan ayam dengan UMNO!

    5. Takkan dalam isu ICERD ini DAP telah hilang prinsipnya. Khabarnya DAP masih teguh dengan prinsip mereka walaupun telah menjadi sebahagian dari kerajaan hari ini.

    Lihat saja dalam isu penerimaan darjah kebesaran dari Sultan dan Gabenor negeri, pemimpin DAP mengeluarkan arahan tidak akan menerimanya walaupun arahan ini telah dilanggar oleh ahlinya sendiri.

    Keteguhan prinsip inilah yang dijaja oleh masyarakat Melayu yang mempercayai DAP.

    6. Oleh kerana itulah, masyarakat cukup hairan dengan tindakan DAP yang tidak mahu mengulas isu ICERD ini.

    Di mana keteguhan prinsip yang selalu dibanggakan dalam DAP? Mengapa Lim Guan Eng dan DAP secara rasmi malu untuk menyokong ICERD?

    Adakah kerana DAP malu menyatakan pendirian mereka dalam isu ini maka kenyataan pemimpin Melayu di dalam PH dinyatakan dengan lembut dan berlapik?

    Adakah mereka tidak mahu mendahului DAP, atau takut dengan DAP? Sedangkan ICERD ini terang-terang bertentangan dengan Perlembagaan Malaysia…

    Apakah yang mahu disembunyikan oleh Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan DAP?

    Ada tak sesapa kat sini, khususnya cai2 Haprakan berkongsi jawapannya ?????

    ReplyDelete
  28. Mr sayed albodin .

    Masa ada kwasa poak depa kwat mengamok mentekedarah sampe kantong dan temolok jd gemok sampe pjk(perot jauh kedepan)
    Simarhaein dok mengamok nak makan
    sampe serabot perot jd senak dan ceret beret pasai byk hirop kuah.
    Alamak sebot kuah plak.
    Kwah kwah mkn la kuah..
    Ni sheh kalu hangko nak amok sangat elok la teruskan kita tengok sapa lg power.(antara pembangkang dan kerajaan madey).
    Malaisa kerajaan berdemokrasi sapa yg mao keras... mesti madey kasi.
    Itu jam kita dapat tengok panji hitam dok terpacak dipekan kuah dkt langkawe
    Alamak pi sebot kuah lagi...
    Kwah kwah kwah mkn la kuah lagi.
    Tamin bawa panji hitam yg eskot kapiag harbi depa datang dari kanan dan kiri
    Depan dan juga belakang mate,atas dan bawah,tengah dan juga tepi ...nahi nahi gedegank nahi nahi..
    Mlayu bomipotra lagumana mau lari..

    Hangpa yg kwat mkn elokla hangpa yg belaga.
    Sebot belaga teman teringat laguni.

    Lodeh Mak Lodeh - Zaharah Agus

    Jaga Mek oi jaga
    jaga tepi telaga
    hai jaga Mek oi jaga
    Kerbau betina nak berlaga

    ketam Mek oi ketam
    ketam tempat teduh
    godam Mek oi godam
    jangan bagi dia bergaduh

    lompat Mek oi lompat
    lompat lagu canggung
    rapat mek oi rapat
    lekas tarik tali hidung

    mendehem mengembek
    kambing berjanggut
    terkejut lari hai unta kakinya untut

    datang la si lembu
    terhingut lah hinggut
    tok kilang lari terkejar kejar
    patah lutut

    disana pun merak
    disini pun merak
    merak yang mana
    kepong hedak di kepong

    Disana pun ndak ndak
    disini pun ndak ndak
    pusing belakang punggong
    terajang punggong

    Gegat dengan pijat
    jadi tokeh bangsawan
    yang jadi derekter
    cerita hai sang babi hutan

    datang gajah tok mia
    jadi bangsawan
    yang jadi seripanggung
    anak ikan ruan

    selamat lah datang
    selamat lah tinggai
    orang puteh kata
    good nite denganlah good bye

    Saya lah umpama seekor lah tupai
    dimana ada ranting disitu saya sampai

    Lodeh mak lodeh
    Lodeh anak Salleh
    Cucu Osman Janggut hingus meleleh

    Tolak mek oi tolak
    tolak sampai boleh
    gelak mek oi gelak
    Politik mlayu doh nak abihhh.
    Labels: Lirik Lagu Melayu 50an

    Halo mr doe.
    Yg teman tao sitamin bisnes kicap.
    Kicap mesti hitam kalu becalor-calor yg tu burong kelicap..
    Mlayu yg jd kolicina dari moda sampe toa dan sampe mampuih tak dan nak tukag.kalu penipu pong lagutu jugak dia tipu dari moda sampe toa dan sampe mampuih..
    Pasaitu ada mlayu ckp sapa buang tebiat alamat nak mampuih..
    Kwah kwah mkn kuah yob..

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ,MAS KEKASIH ABANG.
      idea Mas suruh abang letakkan nama Mas ke
      nama samaran abang kat bloq, berjaya
      memulihkan KEJORA dari igauan palsu,
      Mas memang intelektual.

      Terima kasih KEJORA.
      Carilah pasangan lain.
      kalu Mas dah taknak,buat camna.

      Doakan kebahagian kami,

      UNTUK MAS ELINA THOMSON.
      abang tunggu kat airport
      29 Nov. Nanti

      KEDAH DIKUNJUNGI BIDADARI SYURGA!
      ayah dan ibu abang nak sangat jumpa Mas!

      Mas, abang terlalu merindu mu!

      Delete
  29. Wak Suman Penjaja Tempek bacin...Rasanya Wak dah tau pasal benda ni, tapi tak salah rasanya kalau saya dengan rendah hati berkongsi sekali lagi kan ???

    Why DAP & PKR Oppose PPBM Swallowing Umno???

    THE CORRIDORS OF POWER

    It is called a reverse takeover. That is when a small entity swallows a bigger entity. And this is very common in the corporate world.

    So, when PPBM swallows Umno, it will be 13 seats swallowing 40 seats. And that means PPBM will become Umno.

    Umno will not die. Umno will re-emerge as PPBM. And hence you no longer need to go through the almost impossible task of re-inventing Umno. Umno will die and will be reborn as PPBM.

    PPBM will swallow Umno in a reverse-takeover

    It is almost a done-deal. Umno has been reduced from 54 to 48 and soon to less than ten. PPBM has grown from 13 to now 14 and soon to 54. Umno started as 54 and PBBM will end up as 54.

    Wounding or killing Umno has always been Tun Dr Mahathir Mohamad’s game-plan in achieving his end-game.

    He killed Umno in 1988, formed Umno Baru, and ‘created’ Semangat 46. He wounded Umno in 1998 and ‘created’ Parti Keadilan Nasional (now PKR).

    He wounded Umno in 2008 and ‘created’ Pakatan Rakyat. He wounded Umno in 2018 and now needs to kill it off totally and create something new.

    And that something new will be Umno Baru Lagi Baru called PPBM.

    Anwar Ibrahim can see, if PPBM swallows Umno, he may not become the next Malaysian Prime Minister

    It may actually not be such a bad thing if Umno is deregistered. And the Registrar of Societies (RoS) has enough grounds to deregister Umno.

    In fact, the RoS even has enough grounds to deregister PKR if they want to. Hence both Umno and PKR can be put to sleep and everyone (Malays, that is) join PPBM.

    Of course, Mahathir will not allow everyone to join PPBM (just like he did not allow everyone to join Umno Baru — which was why they were forced to form Semangat 46).

    He will not accept people like Najib Tun Razak, Ahmad Zahid Hamidi, Annuar Musa, Khairy Jamaluddin, and so on.

    Other than those half-a-dozen or so, all the rest are welcome in PPBM.

    Umno Baru swallowed Umno ‘Lama’ but Mahathir’s enemies such as Tengku Razaleigh Hamzah were barred from the party
    Watch November.

    November is going to be the month when it all happens if anything is going to happen.

    In November, America was ‘born’ when the Mayflower arrived in Cape Cod. In November, WWI ended. In November, the Red Guards seized the Winter Palace and proclaimed Lenin as the Russian leader.

    In November, Guy Fawkes was arrested when he tried to blow up the British Parliament building.

    And in November, also, Umno will be back in the government under the cloak of PPBM.

    That is why DAP and PKR are not happy that 40 or so Umno MPs are going to cross over to PPBM. PPBM will swallow Umno but it will be a reverse take-over.

    And with PAS, and the new Sabah coalition, and the new Sarawak coalition, all working with Mahathir, Malaysia will revert to a one-party system like how it used to be in the good old days before the Umno internal squabbles of 1986-1988, 1996-1998, 2006-2008 and 2016-2018.

    ReplyDelete
  30. PUTRA SINGGORA / MAS19 November 2018 at 20:07

    dengan pantun terbaru ini,

    Pn. Kejora akan terus cabut dari bloq ini!

    Sekian terima kasih!!!

    KAHHH KAHHHHHHHHHHHHH KAHHHHHHHHHHHHHHHHH

    _________________________________


    "KEJORA-MAS" VS "GORA-SUMAH"


    Izinkan aku bercerita kisah duda tua si Gora
    Dia adalah pasangan Sumah asal Singapura
    Asalnya depa tu regu lps tu mula berasmara
    Sudah dpt restu kedua belah sanak saudara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Ini pula kisah Raja Pantun bistari, cgu Kejora
    Menetap kat KL tapi asal keluarga dari utara
    Dalam berpantun tiada tandingan, tiada tara
    Di alam nyata & maya, dia jaguh dialah juara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Lain lah pula dengan duda Gora punya gara2
    Cikai kampung, cuba mau menyamar putera
    Dekat Kejora, diia simpan dendam membara
    Dia tewas, dalam perebutan memiliki si dara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Aku rasa Gora duda tu adalah sorang pesara
    Dia & si Sumah bermusuh Melayu nusantara
    Bergantung dgn DAP kafir harbi, sbg tentera
    Tetapi ttp kan ditentang, oleh Kejora perwira

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Kita balik kpd cgu Kejora pendekar dan wira
    Dia terkenal dlm matematik, atau ilmu kira2
    Jugak menguasai bidang sains dan sastera
    Cekap berpantun madah serta petah bicara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Gora duda, hidup nya penuh derita, duka lara
    Ditinggal terus kekasihnya bukan sementara
    Duda tua mcm itu, gadis mana nak berselera
    Di ranjang tidur, hanya mengharapkan viagra

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Cgu Kejora berpantun jadi sbg penglipur lara
    Pembaca lihat, bagaikan menonton orkestra
    Gora duda pula, dibuat pantun jadi huru hara
    Hambar sahaja spt China sayur punya opera

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Kecekapan Kejora bepantun, teramat ketara
    Bakat semulajadi seorang cgu, bistari bitara
    Kalu dia berpantun, ibarat dalam sayembara
    Hujah2 atau pantun lwn dijawab dgn segera

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Antara Kejora & si dara, cinta depa bergelora
    Asyiik saja berbalas pantun, sungguh mesra
    Kasih mereka berdua mcm melayari bahtera
    Tidak merasa risau walau harungi samudera

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Cinta Gora-Sumah ibaratnya beruk atau kera
    Sekor tempang dan sekor lagii pulak, cedera
    Kedua-dua mereka tu langsung tak ada aura
    Umur pun sudah lanjut menghampiri pusara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Gora-Sumah di blog maya ni hidup sengsara
    Hari-hari dgn cikgu Kejora mereka kena dera
    Kerap cgu Kejora kejar depa lari bercempera
    Kedua-dua nya dgn Kejora, sedikit tak setara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Hebat nya Kejora, setanding wira Mat Indera
    Di blog maya ini dia tetap teruskan kembara
    Tidak kan gentar biar pun diri sebatang kara
    Sanggup berkorban, untuk bangsa & negara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Kiita sentuh sedikit, si dara jelita punya citra
    Asal dari rumah panjang, di hutan belantara
    Tetapi kulit putih gebu dan halus bak sutera
    Orangnya peramah mesra dan merdu suara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Kemesraan cinta Kejora & si dia jelas tertera
    Mekar nya cinta mereka bak kuntum sakura
    Mereka ibarat di taman, penuh fauna & flora
    Kita doakan cinta mereka, kekal & sejahtera

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  31. Good post, well written. Many thanks. I will be back soon to check out for updates. Cheers.

    aladinqq

    ReplyDelete
  32. Apa masaalah kau Budin orang Melayu mahu bersatu. Bukan macam ppbm yang tidur sebantal dengan Dapig.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...