Monday, 12 November 2018

BERSATU KENA HATI-HATI DENGAN "SAMPAH-SARAP" UMNO


Sejak petang semalam agak gempar dengan berita kemasukan Mohd Ali Baharom atau Ali Tinju yang sebelum ini terkenal dengan "tarian punggung" di hadapan rumah bekas Pengerusi Bersih, S Ambiga  ke dalam Bersatu.


Beliau didapati menyerahkan borang keahliannya kepada Setiausaha Agung Bersatu, Marzuki Yahya di sebuah program parti itu di Bandar Tun Razak.


Gambarnya menyerahkan borang keahlian kepada Setiausaha Agung Bersatu itu segera menimbulkan rasa kurang senang orangramai kerana Ali Tinju dilihat seolah-olah diraikan sebagai "orang besar" untuk menyertai Bersatu, walhal beliau adalah antara "watak hitam" yang kuat menyerang Pakatan Harapan dan Tun Mahathir Mohamad sebelum ini.


Bagi yang kenal dengan Ali Tinju, semua tahu beliau adalah pentaksub  Najib Razak dan Rosmah Mansor serta sanggup melakukan apa saja untuk membela dan mempertahankan pasangan itu.


Tidak cukup dengan mencium tangan Rosmah ketika bersalam, selain mengadakan "tarian punggung", Ali Tinju ketika era UMNO berkuasa juga pernah melakukan pelbagai aksi untuk menyerang Pakatan Harapan dan Tun Mahathir, termasuk membuat kacau ketika program NothingTo Hide di PWTC dan melakukan ugutan bunuh kepada Maria Chin Abdullah.

Lantaran itu, apabila Ali Tinju tiba-tiba menyerahkan borang keahlian menyertai Bersatu, malah seolah-olah diraikan pula kemasukannya, reaksi kurang senang yang wujud adalah perkara normal sebenarnya.


Beliau bukanlah individu yang sepatutnya dialu-alukan untuk menyertai Bersatu. Kemasukannya hanyalah kerana UMNO sudah hilang kuasa dan Najib serta Rosmah tidak mampu lagi menaburkan dedak kepadanya.


Dalam erti kata lain, Ali Tinju bukan masuk Bersatu kerana setuju dengan perjuangan parti itu, sebaliknya kerana kepentingan peribadi lantaran tiada apa-apa lagi yang ada dalam UMNO yang boleh membawa "bahagia" kepadanya.


Tetapi, dikatakan kemudiannya majlis penyerahan borang itu bukanlah sesuatu yang dirancang, tetapi Ali Tinju dilaporkan menerpa dan naik ke pentas secara tiba-tiba untuk menyerahkan borang kepada Marzuki.


Dikatakan juga, ia hanyalah penyerahan borang saja dan belum tentu lagi kemasukannya akan diterima.


Cuma, yang menimbulkan persoalan, bagaimana Ali Tinju boleh menerpa dengan mudah dan jika pun beliau berbuat demikian dan naik ke pentas secara tiba-tiba, mengapakah Marzuki seolah-olah senyum dan macam gembira "berposing" menerima borang keahlian daripadanya?


Apakah Marzuki tidak kenal Ali Tinju dan tidak tahu perangainya selama ini?


Dalam kes Ali Tinju dan spesis yang sejenis dengannya yang banyak dalam UMNO sebelum ini, Bersatu hendaklah berhati-hati dan tidak semudahnya menerima kemasukan mereka.


Meskipun Bersatu mengamalkan sikap terbuka dan sedia menerima sesiapa saja, tetapi takkanlah "sampah sarap" pun mahu dikutip juga.  Orang seperti Ali Tinju bukan saja perlu ditapis dengan ketat, bahkan tidak harus diterima sama sekali.


Jika tidak dibendung, lebih ramai lagi watak seperti Ali Tinju yang selama ini berada dalam UMNO akan masuk berbondong-bondong menyertai Bersatu.


Mereka ini bukan masuk Bersatu untuk berjuang, tapi hanya untuk mencari peluang. Di mana ada gula, di situlah mereka ini bergentayangan. Lihat saja dalam UMNO dulu, tiada apa pun perjuangan dan sumbangannya. Kerjanya hanya membuat kacau, melalak dan melakukan haru biru kerana ada upah yang diberikan.


Jika diterima masuk Bersatu, orang seperti ini akan tampil dengan perangai yang sama. Kebolehan dan kemampuannya hanya itu saja. Untuk mencari peluang dan habuan, tangan siapa pun sanggup diciumnya.


Bukan setakat Tun Mahathir yang sanggup dipujinya sekarang ini atau tangan Tun Siti Hasmah sedia diciumnya, bahkan orang seperti ini boleh juga menjadikan S Ambiga dan Maria Chin sebagai idola barunya pada bila-bila masa jika ternampak ada habuan boleh diperolehi di sebaliknya.


Tetapi, apa akhirnya akan jadi jika mereka ini lebih mewarnai perjalanan Bersatu di hari-hari mendatangnya dan bertambahkah sokongan rakyat kepada Pakatan Harapan dengan kemasukan itu? (ShahbudinHusin 12/11/2018)

155 comments:

  1. (SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)

    Ketaksuban yang tinggi kepada Tun Doktor Mahathir (TDM).

    Seperti yang telah saya sebutkan sebelum ini, Othman banyak mendapat projek-projek melalui kroni TDM tanpa melalui tender. Begitu juga saham-saham syarikat tanpa melalui 'pink form' atau 'balloting' bagi terbitan saham-saham baru. Mungkin dia rasa banyak terhutang budi kerana telah berjaya mengaut kekayaan dengan pertolongan TDM, maka dengan itu dia begitu setia dengan TDM. Namun ada yang lebih lagi daripada itu...

    Othman pada mulanya tidak menyedari bahawa beberapa kegiatannya memperoleh projek-projek kontrak dan saham-saham syarikat tanpa melalui prosedur yang sah itu, ada dengan pengetahuan TDM dan juga pihak berkuasa. Namun lama kelamaan dia tahu juga akan perkara itu. Mulalah Othman hidup dalam ketakutan yang teramat sangat. Untuk mengelak daripada diambil tindakan, maka Othman sedar dia perlu menunjukkan kesetiaan di tahap yang ekstrim terhadap TDM, yakni, kalau A kata TDM, maka A lah baginya dan kalau B kata TDM maka B juga lah baginya.

    Saya boleh bagi bukti-bukti untuk mengesahkan apa yang saya katakan diatas itu:

    1. Persepsi terhadap Datuk Sri Najib.
    Ambil Pemilihan Agong UMNO (PAU) tahun 2012. Masa itu Othman dalam kumpulan haluan kiri yang ingin menjatuhkan Datuk Sri Najib (DSN). (Mungkin dia marah sebab banyak projek-projek dicantas.)
    Othman telah membuat kempen gila-gila agar jawatan presiden UMNO mesti dipertandingkan, kerana dia mahu DSN dicabar dan dijatuhkan. Namun apabila TDM (sebagai penasihat UMNO) menyuarakan pandangan agar jawatan presiden UMNO tidak dipertandingkan, Othman bukan sahaja akur, bahkan dia memuji melangit tindakan TDM itu dengan mengatakan TDM berpandangan jauh dan sebagai nya.

    2. Persepsi terhadap Datuk Sri Anwar Ibrahim.
    Sebagai menunjukkan kesetiaan yang tidak berbelah bahagi kepada TDM, Othman mengecam dan mengeji Datuk Sri Anwar Ibrahim (DSAI) merata-rata tempat di blog maya. Dia melabel DSAI dengan gelaran-gelaran buruk seperti Al-Jubori, Ad-Dajjal, Anus Ibrahim dan bermacam-macam lagi. Namun pada tahun 2017, apabila TDM bertemu DSAI dan turut serta dalam piket menuntut pembebasan DSAI, Othman memuji DSAI sebagai seorang yang sudah insaf, bertaubat dan layak kembali menjadi PM (180 darjah U-turn). Tetapi bila sekarang dia tahu ada perebutan jawatan PM dan juga TDM sedang cuba menyekat DSAI daripada jadi PM (mungkir janji), Othman sekali lagi buat U-turn 180 darjah, dengan kembali mengutuk dan mencerca DSAI.

    Begitu juga dengan persepsi Othman terhadap DAP dan PKR, cuma buat masa ini ianya terlalu panjang untuk saya ulas di sini.

    (akan bersambung...)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 08:42

      Saya rasa tak sabar menunggu sambungan citer nek Sumah nih...
      Bongkar lagi bro, jgn tak bongkar..
      Amik kamu nek!

      Delete
    2. Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri.

      Delete
    3. Sumah agaknya rupa mak Enon
      Dulu bencii, kini sokong Bg Non
      Rasa tak tahan aku asyik canon
      Nyamar lagii dia, sebagai "Anon"

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    4. Orang celik & waras pasti dapat melihat pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.


      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      BilYang kuat menyamar tuu, siapa Kejora....?? Cermin dulu muka. Selama ini di mana2 pun aku tetap guna pakai nama pendaftaran ikut i/c.

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah sah kau nie Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu, teruk kau kena belasah cukup2 oleh Reentry & aku di blog parpukari.

      Kenapa pulak kau menuduh aku menyamar dgn auta PANTAToon @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas konon anon adalah samaran aku. Hari itu kau juga merepek konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran aku.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool...!! Bila 'Anak Felda' terlepas sebut 'Reentry', sah-sah 'Anak Felda' adalah Kejora berdasarkan pengalaman saya & Reentry bertikam lidah di blog parpukari pd tahun 2012. Ketika itu, teruk Kejora kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Sekarang hanya untuk menegakkan benang basahnya, dia bertaku-talu menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToon @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari Kejora juga merepek konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
    5. Tabik lah Anon 08.42...Rope2nya, selama ini we hve taken for a roller coaster ride lah kan oleh Wak suman Tempek bacin ni.

      Memang tepat lah apa yang didedahkan oleh Anon...sudah terang lagi bersuluh , dia ni adalah talam dua muka..gergaji karat bermata dua..sebijik macam yang disebutkan oleh penyanyi terkenal dangdut Indonesia, Hj. Rhoma Irama...maju kena , mundur pun kena.

      Orang macam ni lah yang parti Bersatu WAJIB menyingkirkannya dari menghumankan jauh2. Orang macam ni lebih berbahaya dari Ali Tinju..jenis pandai bermuka2 untuk kepentingan peribadi.

      Kesetiaan orang2 macam ni memang WAJIB dipersoalkan..tentu Bersatu tak mau cai2 macam ni terus menyemakkan parti..umpama langau mengharungi najis aje.

      Kita semua tidak ada sebarang alasan untuk tak mempercayai pendedahan mengenai Wak Suman ni..ternyata ia telah dibuat setelah kajian teliti secara ektensif dan intensif dijalankan.

      Sekali lagi tahniah kepada anon dan kami nak angkat topi tinggi2 kepadanya. Teruskan lagi usaha anda untuk mendedahkan sapa sebenarnya cai yang bergelar Wak Suman ni..dan kami tak sabar2 untuk mengetahui lebih lanjut mengenai MOnya yang selama ni tersorok dari pengetahuan ramai...Bravo Anon !!!!

      Delete
    6. Sumah nak tutup dia main sandiwara
      Ada saja ler dia punya helah dan cara
      Anak Felda itu mmg dulu geng Kejora
      Di blog Parpukari, kasi Sumah cedera

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaahh

      Geng Kejora ini ramai, bukan le seorang
      Kami ramai terlatih & cekap mengarang
      Di blog Parpukari teruk Sumah diserang
      Sbb tu le dia fobea dgn Kejora sekarang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    7. Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas gari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
    8. Sumah usah le di hati rasa terusik
      Jgn dibiar hati itu syaitan berbisik
      Kejora ada kat dlm PH jadi perisik
      Lihat kami pantun, usik mengusik

      Kah kaahh kaaahh kaahhh kaahh

      Delete
    9. Sumah nak tutup dia main sandiwara
      Ada saja ler dia punya helah dan cara
      Anak Felda itu mmg dulu geng Kejora
      Di blog Parpukari, kasi Sumah cedera

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaahh

      Geng Kejora ini ramai, bukan le seorang
      Kami ramai terlatih & cekap mengarang
      Di blog Parpukari teruk Sumah diserang
      Sbb tu le dia fobea dgn Kejora sekarang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    10. Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas hari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
    11. Sumah nak tutup dia main sandiwara
      Ada saja ler dia punya helah dan cara
      Anak Felda itu mmg dulu geng Kejora
      Di blog Parpukari, kasi Sumah cedera

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaahh

      Geng Kejora ini ramai, bukan le seorang
      Kami ramai terlatih & cekap mengarang
      Di blog Parpukari teruk Sumah diserang
      Sbb tu le dia fobea dgn Kejora sekarang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    12. Hooooi...Wak Suman.

      Kalau ko betul2 handal dan mengaku sebagai pejuang kebenaran sejati...apasal tak berani menjawab walau sikit pun oendedahan berani mati Anon tu.

      Ngaku aje lah..semua yang didedahkannya adalah sohih, benar lagi nyata dan langsung ko tak boleh dipertikaikan.

      Sebab tu lah..balik2 ko ulang2 tayang kopipes bangang dan dungu ko tu...kata ko ni hebat sangat, benda yang simple macam tu pun ko tak boleh settlekan...ini bukan pejuang, tapi "pembawang" yang tahapnya jauh lebih rendah dari "lobakman" tu!!!!!

      keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii..kokhkioikikoikik!!

      Delete
    13. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete
    14. Tonggeng..tonggeng.,

      Kiranya kau masih bangang ataupun dungu pura2 tak tahu, yer....?? Kau nak sangat, nah aku ulang tayang/cp all rights reserved/hak cipta Othman Ahmad......

      Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas hari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
    15. Look Tonggeng....

      Aku c/p hak cipta aku sendiri bukan macam kau merompak ciplak hak orang lain, kemudian spin putar belit ikut haea nafsu engkau, tanpa hormat kpd orang lain, khususnya yg jauh lebih usia seperti aku & Tun Mahathir.

      Sekarang toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
  2. Tn Budin!

    Nek Sumah tu juga salah sekor sampah sarap UMNO yg perlu Bersatu awasi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takda siapa percaya kau, bintang Geng Najib.

      Binatang sebab tak hemahkan teguran pembaca jangan mengacau distracting readers' attention dari blog pos yang menghentam geng binatang kamu semua.

      Delete
    2. Sumah agaknya rupa mak Enon
      Dulu bencii, kini sokong Bg Non
      Rasa tak tahan aku asyik canon
      Nyamar lagii dia, sebagai "Anon"

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    3. Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas gari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
    4. Sumah nak tutup dia main sandiwara
      Ada saja ler dia punya helah dan cara
      Anak Felda itu mmg dulu geng Kejora
      Di blog Parpukari, kasi Sumah cedera

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaahh

      Geng Kejora ini ramai, bukan le seorang
      Kami ramai terlatih & cekap mengarang
      Di blog Parpukari teruk Sumah diserang
      Sbb tu le dia fobea dgn Kejora sekarang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    5. Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas hari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
    6. Sumah nak tutup dia main sandiwara
      Ada saja ler dia punya helah dan cara
      Anak Felda itu mmg dulu geng Kejora
      Di blog Parpukari, kasi Sumah cedera

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaahh

      Geng Kejora ini ramai, bukan le seorang
      Kami ramai terlatih & cekap mengarang
      Di blog Parpukari teruk Sumah diserang
      Sbb tu le dia fobea dgn Kejora sekarang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    7. Hooooi...Wak Suman.

      Kalau ko betul2 handal dan mengaku sebagai pejuang kebenaran sejati...apasal tak berani menjawab walau sikit pun oendedahan berani mati Anon tu.

      Ngaku aje lah..semua yang didedahkannya adalah sohih, benar lagi nyata dan langsung ko tak boleh dipertikaikan.

      Sebab tu lah..balik2 ko ulang2 tayang kopipes bangang dan dungu ko tu...kata ko ni hebat sangat, benda yang simple macam tu pun ko tak boleh settlekan...ini bukan pejuang, tapi "pembawang" yang tahapnya jauh lebih rendah dari "lobakman" tu!!!!!

      keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii..kokhkioikikoikik!!

      Delete
    8. Tonggeng..tonggeng.,

      Kiranya kau masih bangang ataupun dungu pura2 tak tahu, yer....?? Kau nak sangat, nah aku ulang tayang/cp all rights reserved/hak cipta Othman Ahmad......

      Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas hari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
    9. Look Tonggeng....

      Aku c/p hak cipta aku sendiri bukan macam kau merompak ciplak hak orang lain, kemudian spin putar belit ikut haea nafsu engkau, tanpa hormat kpd orang lain, khususnya yg jauh lebih usia seperti aku & Tun Mahathir.

      Sekarang toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
  3. Kalau BERSATU masih terhegeh hegeh nak terima bekas tentera bodoh samseng taik minyak macam Ali Tinju dan pengikutnya ni,nampak sangat BERSATU memang tak laku dan terdesak, cuma geng haprak dan kaki makan dedak saja minat nak sertai. Lama2 BERSATU ni akn bertukar dari sebuah kolam renang yg bersih indah, menjadi kolam najis dan lendir kahak jer, tak siapa pun yg mau dekati. Rakyat sedang perhati tindak tanduk pemimpim BERSATU ni. Silap2 parti ni pun kena terajang keluar dari HARAPAN kalau minda pemimpin BERSATU ni masih lagi DNA UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najis, lendir kahak Najib dan mak badak korang Geng Menjilat Najib yang makan dan minum.

      Delete
    2. Sumah agaknya rupa mak Enon
      Dulu bencii, kini sokong Bg Non
      Rasa tak tahan aku asyik canon
      Nyamar lagii dia, sebagai "Anon"

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    3. Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas hari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
    4. Sumah nak tutup dia main sandiwara
      Ada saja ler dia punya helah dan cara
      Anak Felda itu mmg dulu geng Kejora
      Di blog Parpukari, kasi Sumah cedera

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaahh

      Geng Kejora ini ramai, bukan le seorang
      Kami ramai terlatih & cekap mengarang
      Di blog Parpukari teruk Sumah diserang
      Sbb tu le dia fobea dgn Kejora sekarang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    5. Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas hari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
    6. Sumah nak tutup dia main sandiwara
      Ada saja ler dia punya helah dan cara
      Anak Felda itu mmg dulu geng Kejora
      Di blog Parpukari, kasi Sumah cedera

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaahh

      Geng Kejora ini ramai, bukan le seorang
      Kami ramai terlatih & cekap mengarang
      Di blog Parpukari teruk Sumah diserang
      Sbb tu le dia fobea dgn Kejora sekarang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    7. Hooooi...Wak Suman.

      Kalau ko betul2 handal dan mengaku sebagai pejuang kebenaran sejati...apasal tak berani menjawab walau sikit pun oendedahan berani mati Anon tu.

      Ngaku aje lah..semua yang didedahkannya adalah sohih, benar lagi nyata dan langsung ko tak boleh dipertikaikan.

      Sebab tu lah..balik2 ko ulang2 tayang kopipes bangang dan dungu ko tu...kata ko ni hebat sangat, benda yang simple macam tu pun ko tak boleh settlekan...ini bukan pejuang, tapi "pembawang" yang tahapnya jauh lebih rendah dari "lobakman" tu!!!!!

      keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii..kokhkioikikoikik!!

      Delete
    8. Tonggeng..tonggeng.,

      Kiranya kau masih bangang ataupun dungu pura2 tak tahu, yer....?? Kau nak sangat, nah aku ulang tayang/cp all rights reserved/hak cipta Othman Ahmad......

      Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas hari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
    9. Look Tonggeng....

      Aku c/p hak cipta aku sendiri bukan macam kau merompak ciplak hak orang lain, kemudian spin putar belit ikut haea nafsu engkau, tanpa hormat kpd orang lain, khususnya yg jauh lebih usia seperti aku & Tun Mahathir.

      Sekarang toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
  4. Untuk Anon 08:58 @ Kejora dan juga lain-lain pembaca:

    (SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)

    Kekecewaan Othman Ahmad:

    Othman bukan sahaja kecewa, malahan berdendam dengan DSN dan UMNO ekoran banyaknya 'projek' yang tercantas selepas TDM berundur dari kabinet.
    Apa tidaknya, sebelum itu dia begitu mewah dengan harta melimpah ruah, sehingga mampu beristeri muda (kalau benar lah dakwaannya itu). Mana tidak marahnya apabila rezekinya makin nipis untuk menyara anak-anak yang ramai dari dua buah rumah dalam rumahtangganya.

    Mengapa Othman sanggup belot kepada UMNO dan BN tempat dia mencari makan dulu? Jawapan nya ialah wang, ya wang... Othman perlu wang yang banyak untuk mengekalkan kemewahan kepada keluarganya seperti di zaman TDM dulu. Hanya dengan kerajaan baru dan penyingkiran DSN sahaja dia rasa periuk nasinya akan berasap lebih kencang lagi. Mana cukup nak menjaga dua periuk nasi dengan hanya bergaji sebagai cybertrooper. Nak buka blog sendiri seperti saudara Shahbudin, dia tak mampu dan tak berkebolehan. Tak akan laku lah blog kalau setakat nak dimuatkan dengan bahan copy-paste sahaja. Othaman tak ada banyak ilmu dalam politik, kurang daya fikir dan cepat melatah kepada komen-komen yang tidak sependapat dengannya, mana boleh jadi blogger. Dia tidak ada tahap kematangan dan toleransi yang tinggi seperti saudara Shahbudin.

    Kini BN tumbang dan PH berkuasa. Othman melonjak gembira. Namun harapan Othman berkecai lagi apabila kerajaan PH membuat keputusan bahawa pihak politik tidak berkuasa dalam pemberian projek atau meluluskan tender. Semua adalah di bawah kuasa pentakbiran eksekutif penjawat awam. Melopong lagi lah Othman. Macam mana nak cari duit banyak ni kalau dah begini keadaannya?

    Demi kemewahan keluarga, Othman terus berusaha dan dia berjaya mendapat satu buah fikiran. Walaupun dah keluar UMNO, dia masih ada ramai lagi kawan lama dalam UMNO. Melalui kawan-kawan lamanya itu, dia mendapat idea untuk mencari rezeki dari kantong UMNO. Caranya ialah menjalankan kerja tentera maya menyokong UMNO dan BN. Othman tiada pilihan lagi, walaupun tugas cybertrooper PH/Bersatu masih diteruskan, dia menerima juga tawaran dan tugas sebagai cybertrooper UMNO/BN tetapi secara penyamaran, antaranya Lebaimodern, Justice League dan lain-lainnya. Kalau dengan UMNO/BN yang dia tumpang hidup begitu lama, dia sanggup belot, inikan pula Bersatu/PH yang tak sampai setahun pun lagi...

    Demi keluarga, Othman terpaksa hidup sebagai gergaji bermata dua. Dia tak peduli orang nak kata munafiq kah atau apa kah, asal bini muda dia tak lari, apa-apa pun tak apa...

    (akan bersambung...)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patut lah dgn aku, dia tak mau bersua
      Rupanya nek Sumah gergaji mata dua
      Sifat munafiq dia kini terdedah lah jua
      Kini, dia lari sembunyi, ntah mana gua

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

      Delete
    2. Maki KEPALA BAPAK KAU akan meningkat.

      Sebab kau memang binatang, sengaja nak kacau ketenteraman mengkomen di blog ini.

      Delete
    3. Sumah agaknya rupa mak Enon
      Dulu bencii, kini sokong Bg Non
      Rasa tak tahan aku asyik canon
      Nyamar lagii dia, sebagai "Anon"

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    4. Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas hari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
    5. Sumah nak tutup dia main sandiwara
      Ada saja ler dia punya helah dan cara
      Anak Felda itu mmg dulu geng Kejora
      Di blog Parpukari, kasi Sumah cedera

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaahh

      Geng Kejora ini ramai, bukan le seorang
      Kami ramai terlatih & cekap mengarang
      Di blog Parpukari teruk Sumah diserang
      Sbb tu le dia fobea dgn Kejora sekarang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    6. Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas hari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
    7. Hey Kejora musibat....

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
    8. Jgn semua tak tahu, 'parang tetbang" tuu Kejora, tak habus2 menyamar. Parang terbang konon, ajak jumpa sampai kini sorok diri - pengecut...!!

      Delete
    9. Hooooi...Wak Suman.

      Kalau ko betul2 handal dan mengaku sebagai pejuang kebenaran sejati...apasal tak berani menjawab walau sikit pun oendedahan berani mati Anon tu.

      Ngaku aje lah..semua yang didedahkannya adalah sohih, benar lagi nyata dan langsung ko tak boleh dipertikaikan.

      Sebab tu lah..balik2 ko ulang2 tayang kopipes bangang dan dungu ko tu...kata ko ni hebat sangat, benda yang simple macam tu pun ko tak boleh settlekan...ini bukan pejuang, tapi "pembawang" yang tahapnya jauh lebih rendah dari "lobakman" tu!!!!!

      keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii..kokhkioikikoikik!!

      Delete
    10. Tonggeng..tonggeng.,

      Kiranya kau masih bangang ataupun dungu pura2 tak tahu, yer....?? Kau nak sangat, nah aku ulang tayang/cp all rights reserved/hak cipta Othman Ahmad......

      Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas hari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
    11. Look Tonggeng....

      Aku c/p hak cipta aku sendiri bukan macam kau merompak ciplak hak orang lain, kemudian spin putar belit ikut haea nafsu engkau, tanpa hormat kpd orang lain, khususnya yg jauh lebih usia seperti aku & Tun Mahathir.

      Sekarang toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
  5. bersatu nak MP UMNO je..ahli biasa diorang tak nak...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaga2 jangan parang terbang ke jubo kau atau ke lobang Najib Al Jibo.

      Delete
    2. Sumah agaknya rupa mak Enon
      Dulu bencii, kini sokong Bg Non
      Rasa tak tahan aku asyik canon
      Nyamar lagii dia, sebagai "Anon"

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    3. Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas hari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
    4. Sumah nak tutup dia main sandiwara
      Ada saja ler dia punya helah dan cara
      Anak Felda itu mmg dulu geng Kejora
      Di blog Parpukari, kasi Sumah cedera

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaahh

      Geng Kejora ini ramai, bukan le seorang
      Kami ramai terlatih & cekap mengarang
      Di blog Parpukari teruk Sumah diserang
      Sbb tu le dia fobea dgn Kejora sekarang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    5. Hooooi...Wak Suman.

      Kalau ko betul2 handal dan mengaku sebagai pejuang kebenaran sejati...apasal tak berani menjawab walau sikit pun oendedahan berani mati Anon tu.

      Ngaku aje lah..semua yang didedahkannya adalah sohih, benar lagi nyata dan langsung ko tak boleh dipertikaikan.

      Sebab tu lah..balik2 ko ulang2 tayang kopipes bangang dan dungu ko tu...kata ko ni hebat sangat, benda yang simple macam tu pun ko tak boleh settlekan...ini bukan pejuang, tapi "pembawang" yang tahapnya jauh lebih rendah dari "lobakman" tu!!!!!

      keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii..kokhkioikikoikik!!

      Delete
    6. Tonggeng..tonggeng.,

      Kiranya kau masih bangang ataupun dungu pura2 tak tahu, yer....?? Kau nak sangat, nah aku ulang tayang/cp all rights reserved/hak cipta Othman Ahmad......

      Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas hari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
    7. Look Tonggeng....

      Aku c/p hak cipta aku sendiri bukan macam kau merompak ciplak hak orang lain, kemudian spin putar belit ikut haea nafsu engkau, tanpa hormat kpd orang lain, khususnya yg jauh lebih usia seperti aku & Tun Mahathir.

      Sekarang toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
  6. bersatu nak MP UMNO je..ahli biasa diorang tak nak...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau cakap dari lobang belakang Najib Al Jibo.

      Delete
    2. Sumah agaknya rupa mak Enon
      Dulu bencii, kini sokong Bg Non
      Rasa tak tahan aku asyik canon
      Nyamar lagii dia, sebagai "Anon"

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    3. Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas hari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
    4. Sumah nak tutup dia main sandiwara
      Ada saja ler dia punya helah dan cara
      Anak Felda itu mmg dulu geng Kejora
      Di blog Parpukari, kasi Sumah cedera

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaahh

      Geng Kejora ini ramai, bukan le seorang
      Kami ramai terlatih & cekap mengarang
      Di blog Parpukari teruk Sumah diserang
      Sbb tu le dia fobea dgn Kejora sekarang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    5. Jgn semua tak tahu, 'parang tetbang" tuu Kejora, tak habus2 menyamar. Parang terbang konon, ajak jumpa sampai kini sorok diri - pengecut...!!

      Delete
    6. Hooooi...Wak Suman.

      Kalau ko betul2 handal dan mengaku sebagai pejuang kebenaran sejati...apasal tak berani menjawab walau sikit pun oendedahan berani mati Anon tu.

      Ngaku aje lah..semua yang didedahkannya adalah sohih, benar lagi nyata dan langsung ko tak boleh dipertikaikan.

      Sebab tu lah..balik2 ko ulang2 tayang kopipes bangang dan dungu ko tu...kata ko ni hebat sangat, benda yang simple macam tu pun ko tak boleh settlekan...ini bukan pejuang, tapi "pembawang" yang tahapnya jauh lebih rendah dari "lobakman" tu!!!!!

      keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii..kokhkioikikoikik!!

      Delete
    7. Tonggeng..tonggeng.,

      Kiranya kau masih bangang ataupun dungu pura2 tak tahu, yer....?? Kau nak sangat, nah aku ulang tayang/cp all rights reserved/hak cipta Othman Ahmad......

      Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas hari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
    8. Look Tonggeng....

      Aku c/p hak cipta aku sendiri bukan macam kau merompak ciplak hak orang lain, kemudian spin putar belit ikut haea nafsu engkau, tanpa hormat kpd orang lain, khususnya yg jauh lebih usia seperti aku & Tun Mahathir.

      Sekarang toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
  7. It seems that Tn Budin posting is in tandem with the article

    " Does Silly Mahathir Have A Magic Wand Able To Tell Which UMNO MPs Are No Longer Crooks ? " put up by me last night !


    ReplyDelete
  8. Berjuang atau mencari peluang....berjuang dan mencari peluang...yang mana satu?

    ReplyDelete
  9. Tima kasih anon citer pasal nek Sumah gila
    Kini baru lah terdedah dan jelas segala-gala
    Tak sangka lah si tua ini sfatnya begitu cela
    Izinkan aku ceduk citer dia & susun semula

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    SIAPA OTHMAN AHMAD?

    Izinkan saya menghurai dan menceritakan tentang Othaman@Othman Ahamad yang sudah saya kenali sebelum PRU13 lagi.

    Beliau anak kelahiran Singapura. Beliau dulu adalah ahli UMNO yang kuat menyokong TDM. Sebagai ketua cawangan UMNO, beliau banyak mendapat projek di era TDM. Selepas persaraan TDM dan kekurangan projek, beliau mengubah career kepada seorang cybertrooper yang menentang kem DSNR pada mulanya dan seterusnya menentang juga UMNO kemudiannya. 

    Beliau pada mulanya hanya mendapat upahan dari pihak pembangkang (sebelum PRU15) tetapi kemudiannya, selepas kemenangan PH, beliau mendapat upahan dari kedua belah pihak kerajaan dan pembangkang (gergaji dua mata). Dalam strategi mendapat upah ini, beliau perlu:
    1. Mengimbangi komen kedua-dua belah pihak.
    2. Mengkucar-kacirkan blog supaya hilang penumpuan dan perhatian pembaca.

    Bagaimana dia buat? 
    Jawapannya ialah penyamaran maya. Selain berkomen atas nama Othaman (kini Othman), beliau juga menggunakan beberapa nama lain seperti Geng Najib, Geng Menjilat Najib, Justice League, Just Lick The Wound, Alli Jaeger dll.

    Dia akan menjelajah blog-blog lain seperti Zamkata, Cucu Tok Selampit, KL.Chronicle, Celah Gelegar, Che Det, Kluang Diamond dll untuk mengumpul maklumat bahan copy-paste.

    Untuk upahan di pihak kerajaan, dia menggunakan nama sendiri dan lain-lain nama penyamaran seperti yang tersebut di atas. Untuk upahan dari pihak pembangkang, dia akan berkomen atas nama Geng Najib, Justice League dll
    Perasan kah tuan-tuan, sering komen Geng Najib (GN) akan bermula dengan 'Wak Suman Tempe.." Apa tujuannya? Ia adalah sebagai jalan cara untuk memprovokasi atau mengundang dirinya sendiri memberi komen. Masa dia atas nama GN, sumber maklumatnya adalah dari blog CTS, KLC, CG, PakDin.my dll. 
    Atas 'provokasi' "Wak Suman Tempe..", dia akan keluar dengan nama sendiri Othman, tetapi komen yang diberi bukan berisi hujah, sebaliknya 'provokasi' lagi, misalnya, "Hey Kejora Tonggeng..." Untuk apa? Untuk menjemput anon Kejora bawa pantun-pantun (yang kerap menyerang Othman..). Sebagai serangan balas, dia akan membebel dan mencerca anon Kejora.. Rentetan daripada itu berlakulah banyak 'copy-pasting' yang menyemak kan blog dan menyukarkan pengikut-pengikut blog. Di celah kekalutan itu, dia akan keluar sebagai Justice League dll (mewakili pembangkang) dan pada masa yang sama keluar sebagai Geng Menjilat Najib (GMN), Just Lick The Wound (JLTW) dll (mewakili kerajaan). Sumber bahan hujah di pihak kerajaan diceduk dari blog chedet, zamkata, kluangdiamond, milo suam dll.
    (akan bersambung lagi...)

    ReplyDelete
    Replies
    1. .../sambungan...

      Modus operandi Othman, tentera maya:

      Seperti yang saya katakan sebelum ini, bagi memainkan peranan 'gergaji dua mata' dengan berkesan, Othman perlu mempastikan tiada mana-mana pihak mendominasi pihak yang satu lagi. Dengan erti kata lain, serang menyerang mesti kelihatan seimbang.

      Tuan-tuan pembaca boleh lihat pada entry kali ini, bagaimana Othman menampilkan diri sebagai 'Anon' dan membawa masuk bahan-bahan copy-paste entah dari blog mana. Bagi setiap komen yang pro-pembangkang, dia akan letak bahan-bahan copy-paste nya itu sebagai 'reply'.

      Apabila ada pengikut blog beri komen kepada bahan sampah nya itu, dia pun berlakon mencabar Kejora. Maka, Kejora pun masuk dan counter copy-paste nya itu dengan copy-paste juga...

      Sekali lagi, akan berlaku rantaian copy-paste yang akan menyemakkan blog. Dengan itu, sukar kita pastikan pihak mana yang mendominasi pihak mana.. cekap kan Othman tu.

      Tuan-tuan yang ingin menjadi tentera maya sehebat Othman ini, kena lah belajar dan berada dalam blog sekurang-kurang nya 5 tahun. Kalau nak 'makan dua belah' macam Othman tu, kena lebih lama lagi tempoh pengalaman nya...

      (akan bersambung...)

      Delete
    2. (...sambungan..)

      (SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)

      Ketaksuban yang tinggi kepada Tun Doktor Mahathir (TDM).

      Seperti yang telah saya sebutkan sebelum ini, Othman banyak mendapat projek-projek melalui kroni TDM tanpa melalui tender. Begitu juga saham-saham syarikat tanpa melalui 'pink form' atau 'balloting' bagi terbitan saham-saham baru. Mungkin dia rasa banyak terhutang budi kerana telah berjaya mengaut kekayaan dengan pertolongan TDM, maka dengan itu dia begitu setia dengan TDM. Namun ada yang lebih lagi daripada itu...

      Othman pada mulanya tidak menyedari bahawa beberapa kegiatannya memperoleh projek-projek kontrak dan saham-saham syarikat tanpa melalui prosedur yang sah itu, ada dengan pengetahuan TDM dan juga pihak berkuasa. Namun lama kelamaan dia tahu juga akan perkara itu. Mulalah Othman hidup dalam ketakutan yang teramat sangat. Untuk mengelak daripada diambil tindakan, maka Othman sedar dia perlu menunjukkan kesetiaan di tahap yang ekstrim terhadap TDM, yakni, kalau A kata TDM, maka A lah baginya dan kalau B kata TDM maka B juga lah baginya. 

      Saya boleh bagi bukti-bukti untuk mengesahkan apa yang saya katakan diatas itu:

      1. Persepsi terhadap Datuk Sri Najib.
      Ambil Pemilihan Agong UMNO (PAU) tahun 2012. Masa itu Othman dalam kumpulan haluan kiri yang ingin menjatuhkan Datuk Sri Najib (DSN). (Mungkin dia marah sebab banyak projek-projek dicantas.)
      Othman telah membuat kempen gila-gila agar jawatan presiden UMNO mesti dipertandingkan, kerana dia mahu DSN dicabar dan dijatuhkan. Namun apabila TDM (sebagai penasihat UMNO) menyuarakan pandangan agar jawatan presiden UMNO tidak dipertandingkan, Othman bukan sahaja akur, bahkan dia memuji melangit tindakan TDM itu dengan mengatakan TDM berpandangan jauh dan sebagai nya.

      2. Persepsi terhadap Datuk Sri Anwar Ibrahim.
      Sebagai menunjukkan kesetiaan yang tidak berbelah bahagi kepada TDM, Othman mengecam dan mengeji Datuk Sri Anwar Ibrahim (DSAI) merata-rata tempat di blog maya. Dia melabel DSAI dengan gelaran-gelaran buruk seperti Al-Jubori, Ad-Dajjal, Anus Ibrahim dan bermacam-macam lagi. Namun pada tahun 2017, apabila TDM bertemu DSAI dan turut serta dalam piket menuntut pembebasan DSAI, Othman memuji DSAI sebagai seorang yang sudah insaf, bertaubat dan layak kembali menjadi PM (180 darjah U-turn). Tetapi bila sekarang dia tahu ada perebutan jawatan PM dan juga TDM sedang cuba menyekat DSAI daripada jadi PM (mungkir janji), Othman sekali lagi buat U-turn 180 darjah, dengan kembali mengutuk dan mencerca DSAI.

      Begitu juga dengan persepsi Othman terhadap DAP dan PKR, cuma buat masa ini ianya terlalu panjang untuk saya ulas di sini.

      (akan bersambung...)

      Delete
    3. Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas hari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
    4. Sumah nak tutup dia main sandiwara
      Ada saja ler dia punya helah dan cara
      Anak Felda itu mmg dulu geng Kejora
      Di blog Parpukari, kasi Sumah cedera

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaahh

      Geng Kejora ini ramai, bukan le seorang
      Kami ramai terlatih & cekap mengarang
      Di blog Parpukari teruk Sumah diserang
      Sbb tu le dia fobea dgn Kejora sekarang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    5. Hey Kejora musibat....

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
    6. Hooooi...Wak Suman.

      Kalau ko betul2 handal dan mengaku sebagai pejuang kebenaran sejati...apasal tak berani menjawab walau sikit pun oendedahan berani mati Anon tu.

      Ngaku aje lah..semua yang didedahkannya adalah sohih, benar lagi nyata dan langsung ko tak boleh dipertikaikan.

      Sebab tu lah..balik2 ko ulang2 tayang kopipes bangang dan dungu ko tu...kata ko ni hebat sangat, benda yang simple macam tu pun ko tak boleh settlekan...ini bukan pejuang, tapi "pembawang" yang tahapnya jauh lebih rendah dari "lobakman" tu!!!!!

      keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii..kokhkioikikoikik!!

      Delete
    7. Tonggeng..tonggeng.,

      Kiranya kau masih bangang ataupun dungu pura2 tak tahu, yer....?? Kau nak sangat, nah aku ulang tayang/cp all rights reserved/hak cipta Othman Ahmad......

      Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas hari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
  10. (SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)

    Kekecewaan Othman Ahmad:

    Othman bukan sahaja kecewa, malahan berdendam dengan DSN dan UMNO ekoran banyaknya 'projek' yang tercantas selepas TDM berundur dari kabinet. 
    Apa tidaknya, sebelum itu dia begitu mewah dengan harta melimpah ruah, sehingga mampu beristeri muda (kalau benar lah dakwaannya itu). Mana tidak marahnya apabila rezekinya makin nipis untuk menyara anak-anak yang ramai dari dua buah rumah dalam rumahtangganya.

    Mengapa Othman sanggup belot kepada UMNO dan BN tempat dia mencari makan dulu? Jawapan nya ialah wang, ya wang... Othman perlu wang yang banyak untuk mengekalkan kemewahan kepada keluarganya seperti di zaman TDM dulu. Hanya dengan kerajaan baru dan penyingkiran DSN sahaja dia rasa periuk nasinya akan berasap lebih kencang lagi. Mana cukup nak menjaga dua periuk nasi dengan hanya bergaji sebagai cybertrooper. Nak buka blog sendiri seperti saudara Shahbudin, dia tak mampu dan tak berkebolehan. Tak akan laku lah blog kalau setakat nak dimuatkan dengan bahan copy-paste sahaja. Othaman tak ada banyak ilmu dalam politik, kurang daya fikir dan cepat melatah kepada komen-komen yang tidak sependapat dengannya, mana boleh jadi blogger. Dia tidak ada tahap kematangan dan toleransi yang tinggi seperti saudara Shahbudin.

    Kini BN tumbang dan PH berkuasa. Othman melonjak gembira. Namun harapan Othman berkecai lagi apabila kerajaan PH membuat keputusan bahawa pihak politik tidak berkuasa dalam pemberian projek atau meluluskan tender. Semua adalah di bawah kuasa pentakbiran eksekutif penjawat awam. Melopong lagi lah Othman. Macam mana nak cari duit banyak ni kalau dah begini keadaannya?

    Demi kemewahan keluarga, Othman terus berusaha dan dia berjaya mendapat satu buah fikiran. Walaupun dah keluar UMNO, dia masih ada ramai lagi kawan lama dalam UMNO. Melalui kawan-kawan lamanya itu, dia mendapat idea untuk mencari rezeki dari kantong UMNO. Caranya ialah menjalankan kerja tentera maya menyokong UMNO dan BN. Othman tiada pilihan lagi, walaupun tugas cybertrooper PH/Bersatu masih diteruskan, dia menerima juga tawaran dan tugas sebagai cybertrooper UMNO/BN tetapi secara penyamaran, antaranya Lebaimodern, Justice League dan lain-lainnya. Kalau dengan UMNO/BN yang dia tumpang hidup begitu lama, dia sanggup belot, inikan pula Bersatu/PH yang tak sampai setahun pun lagi...

    Demi keluarga, Othman terpaksa hidup sebagai gergaji bermata dua. Dia tak peduli orang nak kata munafiq kah atau apa kah, asal bini muda dia tak lari, apa-apa pun tak apa...

    (akan bersambung...)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas hari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
    2. Sumah nak tutup dia main sandiwara
      Ada saja ler dia punya helah dan cara
      Anak Felda itu mmg dulu geng Kejora
      Di blog Parpukari, kasi Sumah cedera

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaahh

      Geng Kejora ini ramai, bukan le seorang
      Kami ramai terlatih & cekap mengarang
      Di blog Parpukari teruk Sumah diserang
      Sbb tu le dia fobea dgn Kejora sekarang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
  11. Terdedah 'citer Sumah', bikin kita buka mata
    Semua tulisan diia itu, hanya kelentong aota
    Sungguh tak sangka dia ni gergaji dua mata
    Kerja bawa sampah utk dedak semata-mata

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey Kejora musibat....

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
    2. Hooooi...Wak Suman.

      Kalau ko betul2 handal dan mengaku sebagai pejuang kebenaran sejati...apasal tak berani menjawab walau sikit pun oendedahan berani mati Anon tu.

      Ngaku aje lah..semua yang didedahkannya adalah sohih, benar lagi nyata dan langsung ko tak boleh dipertikaikan.

      Sebab tu lah..balik2 ko ulang2 tayang kopipes bangang dan dungu ko tu...kata ko ni hebat sangat, benda yang simple macam tu pun ko tak boleh settlekan...ini bukan pejuang, tapi "pembawang" yang tahapnya jauh lebih rendah dari "lobakman" tu!!!!!

      keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii..kokhkioikikoikik!!

      Delete
    3. Tonggeng..tonggeng.,

      Kiranya kau masih bangang ataupun dungu pura2 tak tahu, yer....?? Kau nak sangat, nah aku ulang tayang/cp all rights reserved/hak cipta Othman Ahmad......

      Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas hari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
  12. Bukan kah benar spt mana anon itu cerita
    Sama lah juga dgn apa yang aku dah kata
    Sumah mari nyamar 'Anon' awal pagi buta
    Tak berani nafi sendiri lah, benda yg nyata

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  13. Nek Sumah kini terus sembunyi terperap
    Hari ini tak bawak banyak sampah sarap
    Masuk jadii 'Anon' pun, dia kena tertiarap
    Padan muka diia, pendedak anjing kurap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
  14. Mana Sumah "gendang gendut tali kecapi"
    Sblm ni kemain lagi nek ni kencang berapi
    Bila peribadi kena bongkar dia lari menepi
    Kini nek terus bisu, kelu diam senyap sepi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  15. Fuyooo...Dari pendedahan berani mati Anon tu..dapat lah kita ambik kesimpulan bahawa Wak suman tempek Bacin ni lebih tinggi level "lobak"nya dari Dato lokman Adam.

    Setuju tak kengkwan semua???

    keh..keh..keh..Harrrk..Tuiii..kokhkikioikioikok!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro GN:

      Dia takder masalah, PH tak bagi projek.. sorong makan, tarik pun makan...

      Bersatu dia sakau, Umno dia cekau..

      Gergaji dua mata
      Talam dua muka
      Musang berbulu ayam
      Gunting dalam lipatan
      Duri dalam daging
      Musuh dalam selimut

      terhadap Bersatu & juga UMNO..

      Hi hi.. mamposs...

      Delete
    2. Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas hari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
    3. Sumah nak tutup dia main sandiwara
      Ada saja ler dia punya helah dan cara
      Anak Felda itu mmg dulu geng Kejora
      Di blog Parpukari, kasi Sumah cedera

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaahh

      Geng Kejora ini ramai, bukan le seorang
      Kami ramai terlatih & cekap mengarang
      Di blog Parpukari teruk Sumah diserang
      Sbb tu le dia fobea dgn Kejora sekarang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
  16. BETUL LAH CAKAP ANON TU, DAH MULA RANTAIAN SAMPAH DI BLOG, EKORAN MODUS OPERANDI WAK SUMAN TU. CILAKA PUNYA WAK TEMPE..RAJA SAMPAH KOPIPES...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang kuat menyamar tuu, siapa Kejora....?? Cermin dulu muka. Selama ini di mana2 pun aku tetap guna pakai nama pendaftaran ikut i/c.

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah sah kau nie Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu, teruk kau kena belasah cukup2 oleh Reentry & aku di blog parpukari.

      Kenapa pulak kau menuduh aku menyamar dgn auta PANTAToon @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas konon anon adalah samaran aku. Hari itu kau juga merepek konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran aku.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool...!!

      Delete
    2. Sumah nak tutup dia main sandiwara
      Ada saja ler dia punya helah dan cara
      Anak Felda itu mmg dulu geng Kejora
      Di blog Parpukari, kasi Sumah cedera

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaahh

      Geng Kejora ini ramai, bukan le seorang
      Kami ramai terlatih & cekap mengarang
      Di blog Parpukari teruk Sumah diserang
      Sbb tu le dia fobea dgn Kejora sekarang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    3. Hooooi...Wak Suman.

      Kalau ko betul2 handal dan mengaku sebagai pejuang kebenaran sejati...apasal tak berani menjawab walau sikit pun oendedahan berani mati Anon tu.

      Ngaku aje lah..semua yang didedahkannya adalah sohih, benar lagi nyata dan langsung ko tak boleh dipertikaikan.

      Sebab tu lah..balik2 ko ulang2 tayang kopipes bangang dan dungu ko tu...kata ko ni hebat sangat, benda yang simple macam tu pun ko tak boleh settlekan...ini bukan pejuang, tapi "pembawang" yang tahapnya jauh lebih rendah dari "lobakman" tu!!!!!

      keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii..kokhkioikikoikik!!

      Delete
    4. Tonggeng..tonggeng.,

      Kiranya kau masih bangang ataupun dungu pura2 tak tahu, yer....??

      Nak sangat, nah aku ulang tayang/cp all rights reserved/hak cipta Othman Ahmad......

      Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas hari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
  17. Tentu korang perasan kan...untuk menunjukkan betapa Wak Suman tempek Bacin ni kononnya orang kuat Bersatu, acap kali dia mwnetik bahawa dia adalah rakan rapat kepada Dato salahuddin Ayub dan juga Dato Osman Sapian.

    Tak malu betul dia ni...mengaku konon rakan rapat, ntah diorang kenal ntah tidak. Sesapa pun boleh buat dakwaan macam tu...bukan susah sangat pun.

    Jadi kepada pimpinan Bersatu..hati2 denagn individu macam ni. Kemungkinana besar dia lah yang akan menjahanam kan parti tu dari dalam. Padanya...periuk nasi dan syoru lebih penting dari segala2nya.

    Kalau kita nak bandingkan dengan Ali tinju..dia ni lebih merbahaya beratus2 kali ganda. Umpama gunting dalam lipatan dan api dalam sekam, yang akan membakar parti tu secara perlahan2 dari dalam.

    Padanya...survival dan agenda peribadi adalah lebih utama dari kelangsungan perjuangan parti Bersatu. Memanr tepat lah kaat Anon tu...sekarang bukan main lagi dia menjilat tolor Tun Madey sampai licin berkilat dam mengutukmdan menghina DS Anuar kaw2..tapi korang tengok lah naanti..bila DS Anuar naik jadi PM ke 8, dia lah orang pertama yang menjilat bontot Bang Non tu.

    Biasa lah kan, ini lah ciri2 cai tegar yang hidupnya untuk menjaga kepentingan periuk nasi sendiri..apa yang kita nak herankan kalau dia bakal membuat U-Turn macam tu!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kehadapan Geng Najib
      Yang kucing taik

      Aduhai Tonggeng....

      Kau kata aku penjual tempek bacin di setiap posting2 kau khas untuk ku.

      Justru aku nak ucapkan Tahniah atas menunjukkan keperibadian biadap kurang ajar itu, juga tidak lupa tebiat kau merompak ciplak hak cipta orang lain kemudian spin putar belit & sikap pengecut tidak berani bersemuka dgn aku.

      Ketahuilah, usaha & penat lelah aku ada hasil - Kerajaan pusat & kerajaan Johor dapat dirampas oleh kami. Sahabat2 karibku pula menjadi MB Johor & Menteri Pertanian.

      Aku taklah sehina apa yg kau cacikan sampai MENJUAL TEMPEK BACIN MAK KAU, Fahammmmmm....??

      Duit EPF, CPF, ASB, unit2 saham pelaburan, sewa rumah apartment 5 bilik di Spore dah cukup untuk menampung kedua istriku. Anak bongsuku berumur 29 tahun pun sudah berdikari & bekerjaya di Spura.

      Engkau apa ada - kecuali nganggur, kutip bahan sampah, mencuri ciplak kemudian spin, memekak siang malam tak sudah2. Patut ler Najib & Rosmah terbongkang-sungkur kena terajang dari Putrajaya.

      Btw, sampai bila telor engkau terus kecut untuk berhadapan dgn aku bagai jantan sejati, haaaa....??

      Delete
    2. Hooooi...Wak Suman.

      Kalau ko betul2 handal dan mengaku sebagai pejuang kebenaran sejati...apasal tak berani menjawab walau sikit pun oendedahan berani mati Anon tu.

      Ngaku aje lah..semua yang didedahkannya adalah sohih, benar lagi nyata dan langsung ko tak boleh dipertikaikan.

      Sebab tu lah..balik2 ko ulang2 tayang kopipes bangang dan dungu ko tu...kata ko ni hebat sangat, benda yang simple macam tu pun ko tak boleh settlekan...ini bukan pejuang, tapi "pembawang" yang tahapnya jauh lebih rendah dari "lobakman" tu!!!!!

      keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii..kokhkioikikoikik!!

      Delete
    3. Tonggeng..tonggeng.,

      Kiranya kau masih bangang ataupun dungu pura2 tak tahu, yer....??

      Nak sangat, nah aku ulang tayang/cp all rights reserved/hak cipta Othman Ahmad......

      Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas hari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
  18. Sumah bukan lah tidak biasa kena ledak
    Tapi tetiba jer perangai jadi budak-budak
    Tak semena-mena, dia marah mendadak
    Agaknya kedua2 PH & BN tak kasi dedak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih berkhayal angan2 mat jenin di alam siber ker, Kejora....??

      Hey Kejora musibat....

      Toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
  19. Tengok lah sendiri..sampai sekarang wak Suman masih tidak menafikan akan kebenaran fakta yang didedahkan oleh Anon tu.

    Dia terkedu kerana tak menyangka segala wayang kulit jijiknya tu dapat dikesan dan dilondehkan di khayalak ramai, khususnya di blog ini.

    Tapi biasa lah..wak Suman ni mananya nak mengaku kalah...kononnya dia berpegang teguh kepada prinsip lawan tetap lawan, walaupun bukti yang melondehkan sapa dirinya dah terang2 depan maat.

    Oleh kerana nak menutup kemaluannya tu dan menunjukkan dia ni ada saki baki darah pahlawan...dia hanya mampu membalas pendedahan Anon dengan kopipes yang diulang2 aje.

    Takde sikit pun dia menyentuh atau membalas balik komentar Anon tu dengan fakta2 yang logik.

    Kesimpulannya...Wak Suman ni lebih bahaya dari Ali tinju dan memang WAJIB Parti Bersatu berhati2 dengannya..ingat perumpamaan melayu lama tu...sesal dulu pendapatan, sesal kemudian...hancur Bersatu dibuatnya bhai..pikir2 kan lah !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kehadapan Geng Najib
      Yang kucing taik

      Aduhai Tonggeng....

      Kau kata aku penjual tempek bacin di setiap posting2 kau khas untuk ku.

      Justru aku nak ucapkan Tahniah atas menunjukkan keperibadian biadap kurang ajar itu, juga tidak lupa tebiat kau merompak ciplak hak cipta orang lain kemudian spin putar belit & sikap pengecut tidak berani bersemuka dgn aku.

      Ketahuilah, usaha & penat lelah aku ada hasil - Kerajaan pusat & kerajaan Johor dapat dirampas oleh kami. Sahabat2 karibku pula menjadi MB Johor & Menteri Pertanian.

      Aku taklah sehina apa yg kau cacikan sampai MENJUAL TEMPEK BACIN MAK KAU, Fahammmmmm....??

      Duit EPF, CPF, ASB, unit2 saham pelaburan, sewa rumah apartment 5 bilik di Spore dah cukup untuk menampung kedua istriku. Anak bongsuku berumur 29 tahun pun sudah berdikari & bekerjaya di Spura.

      Engkau apa ada - kecuali nganggur, kutip bahan sampah, mencuri ciplak kemudian spin, memekak siang malam tak sudah2. Patut ler Najib & Rosmah terbongkang-sungkur kena terajang dari Putrajaya.

      Btw, sampai bila telor engkau terus kecut untuk berhadapan dgn aku bagai jantan sejati, haaaa....??

      Delete
    2. Hooooi...Wak Suman.

      Kalau ko betul2 handal dan mengaku sebagai pejuang kebenaran sejati...apasal tak berani menjawab walau sikit pun oendedahan berani mati Anon tu.

      Ngaku aje lah..semua yang didedahkannya adalah sohih, benar lagi nyata dan langsung ko tak boleh dipertikaikan.

      Sebab tu lah..balik2 ko ulang2 tayang kopipes bangang dan dungu ko tu...kata ko ni hebat sangat, benda yang simple macam tu pun ko tak boleh settlekan...ini bukan pejuang, tapi "pembawang" yang tahapnya jauh lebih rendah dari "lobakman" tu!!!!!

      keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii..kokhkioikikoikik!!

      Delete
    3. Toksah berlakon berauta klentong dgn repekan meraban murahan kau, Tonggeng...,!!

      Hey Tonggeng musibat....

      Toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Tonggeng - Apakah kau juga kecut-takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
    4. Tonggeng..tonggeng.,

      Kiranya kau masih bangang ataupun dungu pura2 tak tahu, yer....?? Kau nak sangat, nah aku ulang tayang/cp all rights reserved/hak cipta Othman Ahmad......

      Orang celik & waras pasti dapat melihat permainan kotor/pembohongan AnonyMOUSE Kejora.

      Dia memulakan auta temberangnya dgn samaran Anonymouse @ 08:42.

      Kemudian dia balas (membohong) komennya sendiri dgn samaran Anonymouse @ 08:58 konon Anon yg menulis "(SIAPAKAH OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)".

      Anon yg asli @ 08:58 menangkis pembohongan Kejora dgn kecaman, "Kepala Bapak kau Geng Najis menjawab komen kau sendiri".

      Kejora yg dah ketandusan akal terbitkan pula PANTAToon @ 10:24 tak masuk akal mengauta konon saya seorang nenek serupa mak Enon. Dia kini mengasak tak henti menuduh saya menyamar sebagai Anon.

      Sebenarnya yang kuat menyamar tuu Kejora sendiri. Ini buktinya.....

      Bila Anak Felda terlepas sebut 'Reentry', sah-sah dialah Kejora musibat yg kuat menyamar untuk kelirukan orang...!! Ketika itu (sepanjang tahun 2012) teruk dia kena balun cukup2 oleh Reentry & saya di blog parpukari.

      Demi menegakkan benang basahnya, Kejora bertali arus menuduh saya menyamar dgn auta PANTAToonnya @ 9:34, 9:35, 9:36, 9:37 9:38, 9:39, 9:59, 10:10 di tajuk lepas dan PANTAToonnya di atas hari ini konon Anon adalah samaran saya. Tempoh hari itu dia juga merepek meraban konon Ali Jaeger, pak diny, GMN juga samaran saya.

      Kejora is such an intrique deluded bloody fool......!!

      Delete
  20. BARUA PUNYA WAK SEMAN KADOK!

    AKU NAK BACA KOMEN2 PUN SUSAH, DISEPAHNYA HABIS BERTERABUR SEMUA KOMEN DENGAN KOPIPES PUKIMAK DIA YANG DIULANG2.
    HARAM JADAH BETUL!
    TUAN BUDIN TOLONG BLOG ORANG TUA SAWAN SASAU NI..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey Kejora musibat....

      Toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
    2. Hooooi...Wak Suman.

      Kalau ko betul2 handal dan mengaku sebagai pejuang kebenaran sejati...apasal tak berani menjawab walau sikit pun oendedahan berani mati Anon tu.

      Ngaku aje lah..semua yang didedahkannya adalah sohih, benar lagi nyata dan langsung ko tak boleh dipertikaikan.

      Sebab tu lah..balik2 ko ulang2 tayang kopipes bangang dan dungu ko tu...kata ko ni hebat sangat, benda yang simple macam tu pun ko tak boleh settlekan...ini bukan pejuang, tapi "pembawang" yang tahapnya jauh lebih rendah dari "lobakman" tu!!!!!

      keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii..kokhkioikikoikik!!

      Delete
    3. Look Tonggeng....

      Aku c/p hak cipta aku sendiri bukan macam kau merompak ciplak hak orang lain, kemudian spin putar belit ikut haea nafsu engkau, tanpa hormat kpd orang lain, khususnya yg jauh lebih usia seperti aku & Tun Mahathir.

      Sekarang toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
  21. Budin, eloklah namakan laman komen ni laman coretan Pakman dan kojollah.

    ReplyDelete
  22. Mohon agar pucuk pimpinan Bersatu Johor membuat siasatan dalaman yang menyeluruh terhadap keanggotaan Wak suman.

    Tentu korang tak mau parti tu dijahanamakan secara perlahan2 dari dalam oleh anasir2 subversif macam ni. Kalau terbukt bahawa dia ni adalah subversif tersebut...jangan malu2 untuk ambik tindakan menyingkirkannya serta merta dari parti.

    Takkan lah korang nak simpan orang macam ni dalam parti lagi...haah..apa lagi tunggu, bertindaklah menjalankan siasatan dalaman tu tanpa tangguh !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Bro GN:

      Dlm umno tak guna, dlm bersatu pun tak guna iblis talam dua muka mcm Seman tu...

      Mengabihkan bogheh jo..

      Delete
  23. Bersatu oh bersatu..dah mula main serkap jarang tangkap muat dlm mencari merecruit ahli terutama dr golongan umno ni..
    ye patut2lh..saringlh tapislh timbanglh..
    ini rongeng bontot contoh jenis sanggup buat apa janji masuuk..bkn tau malu sedar diri..bkn
    ada pendirian..sanggup tukar wajah..
    apa2 pun bang utk kelangsung hidup dorang..
    lanun ada menyamun ada kaki songlap ada..penyangak dlm parti puak hantu saka puaka ini x lah semua tp yg lain2 tu mai join p p b m jgn malu2 jgn segan2..parti puaka tu dah msk longkang..nak bersih cuci kena cari air telaga 7 gunung siap serapah sekali..
    apa Bersatu pun dah up side down down side up ke bang Shah..mcm silly mazlee.. kehkehkehkeh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramly jual Burger tak laku...Fuuuuhhh..respek lah, kali ni aku setuju 150% dengan pendapat ko tu..tabik lah beb !!!

      Apa2 hal pun, cuba ko baca apa ulasan berkaitan kemasukan Ali Tinju ni kedalam bersatu...lepas tu ko buat lah penilaian sendiri!!!

      BERSATU memang patut kena maki kalau terima masuk makhluk ni...

      Veteran tentera, Mohd Ali Baharom, lebih dikenali sebagai Ali Tinju, dilaporkan memohon menyertai Bersatu dan mengaku menjadi penyokong Dr Mahathir Mohamad.

      Ali terkenal dengan demontrasi membantah kumpulan reformasi pilihan raya, Bersih dan perhimpunan antirasuah Tangkap MO1.

      Dia juga diingati ramai kerana melakukan protes 'senaman punggung' pada 2012 di luar rumah pengerusi bersama Bersih ketika itu, Ambiga Sreenevasan.

      Menurut laporan FMT Ali mendakwa dia sudah insaf dan kini hilang keyakinan terhadap kepimpinan Umno berikutan skandal rasuah melibatkan bekas perdana menteri Najib Razak.

      “Kita sebagai ahli hilang keyakinan terhadap ketua kita, saya ibarat penyokong, kalau ada perlawanan bola sepak akan sokong pasukan tertentu, tetapi apabila pihak pengurusan jual perlawanan, maka kita tidak sokong lagi.

      “Saya masuk Bersatu atas kehendak sendiri. Saya di Umno dahulu bukan di pihak pengurusan parti, jadi kita hanya ikut apa yang dikatakan pimpinan atasan, tapi tindakan pimpinan atasan buat saya hilang kepercayaan,” katanya kepada FMT.


      Menurut laporan itu, Ali menyerahkan borang keahlian menyertai Bersatu bahagian Bandar Tun Razak.


      Bantahan Ali Tinju pada 15 Mei 2012 memaparkan sekumpulan pesara tentera melakukan "latihan senaman" di luar rumah Ambiga, yang melibatkan gerakan membongkok dan menghalakan punggung mereka ke arah pintu masuk kediaman peguam itu.

      Protes tersebut dibuat sebagai tindak balas terhadap perhimpunan Bersih 3.0 yang diadakan sebulan lebih awal.

      Dia juga mengancam untuk melakukan perkara yang sama di pejabat Malaysiakini kerana membantah laporan berita mengenai isteri perdana menteri ketika itu, Rosmah Mansor, tetapi ugutan berkenaan tidak menjadi kenyataan.

      Ali juga dituduh di mahkamah pada tahun 2015 kerana didakwa membuat kenyataan menghasut semasa kejadian kekecohan di luar Plaza Low Yat pada awal tahun itu, tetapi peguam negara, Mohd Apadi Ali tiba-tiba menggugurkan pendakwaan terhadapnya memberi sebab kekurangan bukti.

      Pada tahun 2016, beliau mengetuai tunjuk perasaan terhadap polis yang didakwanya gagal bertindak dengan sepatutnya pada perhimpunan Tangkap MO1, yang sebaliknya merupakan bantahan yang menyeru pihak berkuasa untuk menangkap Najib atas skandal 1MDB.

      Pada 2016 juga, Ali dilaporkan membuat ugutan bunuhterhadap pengerusi Bersih, Maria Chin Abdullah.

      Ali mendakwa media salah lapor kenyataannya, tetapi kemudiannya muncul rakaman yang menyokong laporan itu.

      Menurut menteri dalam negeri pada waktu itu, Zahid Hamidi, kes itu diklasifikasikan sebagai NFA (Tiada Tindakan Lanjut).

      Anggota Parlimen Petaling Jaya, Maria Chin Abdullah dalam maklum balasnya kepada Malaysiakini berkata cukup mengecewakan jika Ali diterima sebagai anggota Bersatu.

      "Dia telah menunjukkan sikap tidak bertoleransi terhadap pandangan yang berbeza dan mengancam nyawa pihak yang tidak bersetuju dengan pandangannya.

      "Pada era Malaysia baru ini bukan sahaja pemimpin rasuah yang tidak dapat diterima tetapi juga mereka yang memprovokasi keganasan.

      "Jika kita tidak bertegas, apa yang akan menghentikan mana-mana pihak daripada menerima Jamal Md Yunos?" Soalnya.

      Jamal merupakan ketua Umno bahagian Sungai Besar yang turut dikenali kerana sering membuat kenyataan yang dianggap provokatif dan tanpa toleransi.

      *Aku harap PAS boleh terima Ali Tinju sebagai ahli. Lagipun dia insaf. Kira taubat tak mau buat lagi. Boleh kan PAS...

      Delete
    2. Kehadapan Geng Najib
      Yang kucing taik

      Aduhai Tonggeng....

      Kau kata aku penjual tempek bacin di setiap posting2 kau khas untuk ku.

      Justru aku nak ucapkan Tahniah atas menunjukkan keperibadian biadap kurang ajar itu, juga tidak lupa tebiat kau merompak ciplak hak cipta orang lain kemudian spin putar belit & sikap pengecut tidak berani bersemuka dgn aku.

      Ketahuilah, usaha & penat lelah aku ada hasil - Kerajaan pusat & kerajaan Johor dapat dirampas oleh kami. Sahabat2 karibku pula menjadi MB Johor & Menteri Pertanian.

      Aku taklah sehina apa yg kau cacikan sampai MENJUAL TEMPEK BACIN MAK KAU, Fahammmmmm....??

      Duit EPF, CPF, ASB, unit2 saham pelaburan, sewa rumah apartment 5 bilik di Spore dah cukup untuk menampung kedua istriku. Anak bongsuku berumur 29 tahun pun sudah berdikari & bekerjaya di Spura.

      Engkau apa ada - kecuali nganggur, kutip bahan sampah, mencuri ciplak kemudian spin, memekak siang malam tak sudah2. Patut ler Najib & Rosmah terbongkang-sungkur kena terajang dari Putrajaya.

      Btw, sampai bila telor engkau terus kecut untuk berhadapan dgn aku bagai jantan sejati, haaaa....??

      Delete
    3. Hooooi...Wak Suman !!!!!

      Kalau ko betul2 handal dan mengaku sebagai pejuang kebenaran sejati...apasal tak berani menjawab walau sikit pun oendedahan berani mati Anon tu.

      Ngaku aje lah..semua yang didedahkannya adalah sohih, benar lagi nyata dan langsung ko tak boleh dipertikaikan.

      Sebab tu lah..balik2 ko ulang2 tayang kopipes bangang dan dungu ko tu...kata ko ni hebat sangat, benda yang simple macam tu pun ko tak boleh settlekan...ini bukan pejuang, tapi "pembawang" yang tahapnya jauh lebih rendah dari "lobakman" tu!!!!!

      keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii..kokhkioikikoikik!!

      Delete
    4. Look Tonggeng....

      Aku c/p hak cipta aku sendiri bukan macam kau merompak ciplak hak orang lain, kemudian spin putar belit ikut haea nafsu engkau, tanpa hormat kpd orang lain, khususnya yg jauh lebih usia seperti aku & Tun Mahathir.

      Sekarang toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
  24. Wak Suman..wak sedar tak satu peristiwa bersejarah telah berlaku dalam Msia tercinta ni semalam????

    Ia bukan berkaitan dengan keputusan pemilihan TP PKR tu, tapi sesuatu yang lebih besar...yang bakal merubah senario poltik negara dalam maas terdekat ni lah....

    Semalam....UMNO kehilangan pemimpin yang amat disegani, Ali Tinju yang kini menyertai parti BERSATU.

    Ini merupakan satu kehilangan besar kepada UMNO dan kemenangan kepada parti BERSATU.

    UMNO kehilangan satu-satunya pemimpin yang mampu membuat demonstrasi di rumah lawan politik sambil menunjukkan punggung.

    Portal Keadilandaily pernah mengekarkan pemimpin ini Ketua Tarian Punggung. Tahniah buat parti BERSATU...khususnya pada Wak suman.

    Memang sah lah Bersatu ni adalah parti "tong sampah" untuk mereka yang tak de masa depan dalam persada politik negara...yang haprak dan barai semuanya bertumpu masuk ke dalam parti tu...serupa Wak lah kan !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kehadapan Geng Najib
      Yang kucing taik

      Aduhai Tonggeng....

      Kau kata aku penjual tempek bacin di setiap posting2 kau khas untuk ku.

      Justru aku nak ucapkan Tahniah atas menunjukkan keperibadian biadap kurang ajar itu, juga tidak lupa tebiat kau merompak ciplak hak cipta orang lain kemudian spin putar belit & sikap pengecut tidak berani bersemuka dgn aku.

      Ketahuilah, usaha & penat lelah aku ada hasil - Kerajaan pusat & kerajaan Johor dapat dirampas oleh kami. Sahabat2 karibku pula menjadi MB Johor & Menteri Pertanian.

      Aku taklah sehina apa yg kau cacikan sampai MENJUAL TEMPEK BACIN MAK KAU, Fahammmmmm....??

      Duit EPF, CPF, ASB, unit2 saham pelaburan, sewa rumah apartment 5 bilik di Spore dah cukup untuk menampung kedua istriku. Anak bongsuku berumur 29 tahun pun sudah berdikari & bekerjaya di Spura.

      Engkau apa ada - kecuali nganggur, kutip bahan sampah, mencuri ciplak kemudian spin, memekak siang malam tak sudah2. Patut ler Najib & Rosmah terbongkang-sungkur kena terajang dari Putrajaya.

      Btw, sampai bila telor engkau terus kecut untuk berhadapan dgn aku bagai jantan sejati, haaaa....??

      Delete
    2. Hooooi...Wak Suman.

      Kalau ko betul2 handal dan mengaku sebagai pejuang kebenaran sejati...apasal tak berani menjawab walau sikit pun oendedahan berani mati Anon tu.

      Ngaku aje lah..semua yang didedahkannya adalah sohih, benar lagi nyata dan langsung ko tak boleh dipertikaikan.

      Sebab tu lah..balik2 ko ulang2 tayang kopipes bangang dan dungu ko tu...kata ko ni hebat sangat, benda yang simple macam tu pun ko tak boleh settlekan...ini bukan pejuang, tapi "pembawang" yang tahapnya jauh lebih rendah dari "lobakman" tu!!!!!

      keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii..kokhkioikikoikik!!

      Delete
    3. Look Tonggeng....

      Aku c/p hak cipta aku sendiri bukan macam kau merompak ciplak hak orang lain, kemudian spin putar belit ikut hawa selera nafsu engkau, tanpa hormat kpd orang lain, khususnya yg jauh lebih usia seperti aku & Tun Mahathir.

      Sekarang toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
  25. Wak suman tempek bacin..Nak tanya lah..Wak tentu tau Tun madey kini berada di Singapork untuk lawatan rasmi dan menghadiri persidangan di sana.

    Wak kan orang Singapork..iyelah tanah keluhur Wak sekeluarga kan kat situ. Wak tak turn ke Singapork untuk menyambut Tun dan rombongannya keer...pelik kan..semua orang kat blog ni tau Wak adalah penjilat tolor Tun Madey yang terhebat lagi tersohor dalam sejarah..takkan lah Tun tak jemput wak sekali dalam rombongannya tu???

    Bukan kena tanggung apa2 duit pun kalau bawak Wak ke sana..kira macam balik kampung aje lah kan...tak patut dan berhati perut tul lah Tun madey ni..ada ke patut Wak sebagai cai dan balaci tegarnya dilupakan begitu saja..umpama...habis madu , sepah dibuang ke dalam longkang aje!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kehadapan Geng Najib
      Yang kucing taik

      Aduhai Tonggeng....

      Kau kata aku penjual tempek bacin di setiap posting2 kau khas untuk ku.

      Justru aku nak ucapkan Tahniah atas menunjukkan keperibadian biadap kurang ajar itu, juga tidak lupa tebiat kau merompak ciplak hak cipta orang lain kemudian spin putar belit & sikap pengecut tidak berani bersemuka dgn aku.

      Ketahuilah, usaha & penat lelah aku ada hasil - Kerajaan pusat & kerajaan Johor dapat dirampas oleh kami. Sahabat2 karibku pula menjadi MB Johor & Menteri Pertanian.

      Aku taklah sehina apa yg kau cacikan sampai MENJUAL TEMPEK BACIN MAK KAU, Fahammmmmm....??

      Duit EPF, CPF, ASB, unit2 saham pelaburan, sewa rumah apartment 5 bilik di Spore dah cukup untuk menampung kedua istriku. Anak bongsuku berumur 29 tahun pun sudah berdikari & bekerjaya di Spura.

      Engkau apa ada - kecuali nganggur, kutip bahan sampah, mencuri ciplak kemudian spin, memekak siang malam tak sudah2. Patut ler Najib & Rosmah terbongkang-sungkur kena terajang dari Putrajaya.

      Btw, sampai bila telor engkau terus kecut untuk berhadapan dgn aku bagai jantan sejati, haaaa....??

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Hey Tonggeng musibat....

      Toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Tonggeng - Apakah kau juga kecut-takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
  26. Rakan2 di blog ni...apa respons korang jika keluar berita sensasi macam ni haah ???

    PENGUASAAN KEM AZMIN AKAN MALAPKAN PENGARUH ANWAR, KATA PENGANALISIS

    KEJAYAAN Azmin Ali mempertahankan jawatan timbalan presiden PKR akan memperkukuhkan parti reformasi itu dalam kerajaan, kata penganalisis.

    Namun pada masa sama, pengaruh presidennya Anwar Ibrahim dijangka akan semakin berkurangan kerana hampir separuh jawatan dalam pelbagai peringkat parti itu dikuasai pemimpin kem Azmin.

    Mohon komentar jujur lagi ikhlas dari korang..boleh kan ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. POSTING KAU TAK RELEVANT...!!


      Kehadapan Geng Najib
      Yang kucing taik

      Aduhai Tonggeng....

      Kau kata aku penjual tempek bacin di setiap posting2 kau khas untuk ku.

      Justru aku nak ucapkan Tahniah atas menunjukkan keperibadian biadap kurang ajar itu, juga tidak lupa tebiat kau merompak ciplak hak cipta orang lain kemudian spin putar belit & sikap pengecut tidak berani bersemuka dgn aku.

      Ketahuilah, usaha & penat lelah aku ada hasil - Kerajaan pusat & kerajaan Johor dapat dirampas oleh kami. Sahabat2 karibku pula menjadi MB Johor & Menteri Pertanian.

      Aku taklah sehina apa yg kau cacikan sampai MENJUAL TEMPEK BACIN MAK KAU, Fahammmmmm....??

      Duit EPF, CPF, ASB, unit2 saham pelaburan, sewa rumah apartment 5 bilik di Spore dah cukup untuk menampung kedua istriku. Anak bongsuku berumur 29 tahun pun sudah berdikari & bekerjaya di Spura.

      Engkau apa ada - kecuali nganggur, kutip bahan sampah, mencuri ciplak kemudian spin, memekak siang malam tak sudah2. Patut ler Najib & Rosmah terbongkang-sungkur kena terajang dari Putrajaya.

      Btw, sampai bila telor engkau terus kecut untuk berhadapan dgn aku bagai jantan sejati, haaaa....??

      Delete
    2. Hooooi...Wak Suman...ada aku kesah releven ke tak releven..yang penting........

      Kalau ko betul2 handal dan mengaku sebagai pejuang kebenaran sejati...apasal tak berani menjawab walau sikit pun oendedahan berani mati Anon tu.

      Ngaku aje lah..semua yang didedahkannya adalah sohih, benar lagi nyata dan langsung ko tak boleh dipertikaikan.

      Sebab tu lah..balik2 ko ulang2 tayang kopipes bangang dan dungu ko tu...kata ko ni hebat sangat, benda yang simple macam tu pun ko tak boleh settlekan...ini bukan pejuang, tapi "pembawang" yang tahapnya jauh lebih rendah dari "lobakman" tu!!!!!

      keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii..kokhkioikikoikik!!

      Delete
    3. Look Tonggeng....

      Aku c/p hak cipta aku sendiri bukan macam kau merompak ciplak hak orang lain, kemudian spin putar belit ikut hawa selera nafsu engkau, tanpa hormat kpd orang lain, khususnya yg jauh lebih usia seperti aku & Tun Mahathir.

      Sekarang toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
    4. Hey Tonggeng musibat....

      Toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Tonggeng - Apakah kau juga kecut-takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
  27. Npe nak pening2..BERSATU.org melayu perlu bermain politik utk kepentingan bangsa.xyah obsess pada yg gagal

    ReplyDelete
  28. Wak Suman...Wak tak rasa pelik ke tindak tanduk Beratu sejak akhir2 ni haah???

    Takkan lah begitu terdesak sangat sapaikan orang macam Ali tiju ni pun nak diterima masuk jadi ahli. Takkan lah diorang tak semak dan check betul2 latar belakang dia ni dulu. Main terima masuk buta2 macam tu aje.

    Kata dalam Bersatu ni ramai think tanknya yang bijak pandai...jadi apa yang diorang buat selama ni, goyang tolor aje keeer???

    Tak musathil..oleh kerana ktaksuban Bersatu nak meramaikan ahlinya..PATI indon, Bangla, nepal dan Vietnam pun di"putih"kan agar boleh diterima sebagai ahli parti tu.

    Setuju tak wak Suman ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kehadapan Geng Najib
      Yang kucing taik

      Aduhai Tonggeng....

      Kau kata aku penjual tempek bacin di setiap posting2 kau khas untuk ku.

      Justru aku nak ucapkan Tahniah atas menunjukkan keperibadian biadap kurang ajar itu, juga tidak lupa tebiat kau merompak ciplak hak cipta orang lain kemudian spin putar belit & sikap pengecut tidak berani bersemuka dgn aku.

      Ketahuilah, usaha & penat lelah aku ada hasil - Kerajaan pusat & kerajaan Johor dapat dirampas oleh kami. Sahabat2 karibku pula menjadi MB Johor & Menteri Pertanian.

      Aku taklah sehina apa yg kau cacikan sampai MENJUAL TEMPEK BACIN MAK KAU, Fahammmmmm....??

      Duit EPF, CPF, ASB, unit2 saham pelaburan, sewa rumah apartment 5 bilik di Spore dah cukup untuk menampung kedua istriku. Anak bongsuku berumur 29 tahun pun sudah berdikari & bekerjaya di Spura.

      Engkau apa ada - kecuali nganggur, kutip bahan sampah, mencuri ciplak kemudian spin, memekak siang malam tak sudah2. Patut ler Najib & Rosmah terbongkang-sungkur kena terajang dari Putrajaya.

      Btw, sampai bila telor engkau terus kecut untuk berhadapan dgn aku bagai jantan sejati, haaaa....??

      Delete
    2. Hey Tonggeng musibat....

      Toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Tonggeng - Apakah kau juga kecut-takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
    3. Hooooi...Wak Suman !!!!!!

      Kalau ko betul2 handal dan mengaku sebagai pejuang kebenaran sejati...apasal tak berani menjawab walau sikit pun oendedahan berani mati Anon tu.

      Ngaku aje lah..semua yang didedahkannya adalah sohih, benar lagi nyata dan langsung ko tak boleh dipertikaikan.

      Sebab tu lah..balik2 ko ulang2 tayang kopipes bangang dan dungu ko tu...kata ko ni hebat sangat, benda yang simple macam tu pun ko tak boleh settlekan...ini bukan pejuang, tapi "pembawang" yang tahapnya jauh lebih rendah dari "lobakman" tu!!!!!

      keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii..kokhkioikikoikik!!

      Delete
  29. BERSATU = UMNO 2.0
    # PEGI MAMPOS DENGAN BERSATU

    ReplyDelete
    Replies
    1. roy...cakap kau tu biar lah berlapik sikt beb!!!

      Tak pasal2 nanti kau kena bantai kaw2 dengan wak Suman tu.

      Kau pun tau dia punya taksub pada Bersatu satu macam punya lah... tak boleh diusik langsung parti dan menteri2nya, khususnya pengerusinya tu bhai !!!!

      Delete
    2. Look Tonggeng....

      Aku c/p hak cipta aku sendiri bukan macam kau merompak ciplak hak orang lain, kemudian spin putar belit ikut hawa selera nafsu engkau, tanpa hormat kpd orang lain, khususnya yg jauh lebih usia seperti aku & Tun Mahathir.

      Sekarang toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
    3. Hooooi...Wak Suman..

      Kalau ko betul2 handal dan mengaku sebagai pejuang kebenaran sejati...apasal tak berani menjawab walau sikit pun oendedahan berani mati Anon tu.

      Ngaku aje lah..semua yang didedahkannya adalah sohih, benar lagi nyata dan langsung ko tak boleh dipertikaikan.

      Sebab tu lah..balik2 ko ulang2 tayang kopipes bangang dan dungu ko tu...kata ko ni hebat sangat, benda yang simple macam tu pun ko tak boleh settlekan...ini bukan pejuang, tapi "pembawang" yang tahapnya jauh lebih rendah dari "lobakman" tu!!!!!

      keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii..kokhkioikikoikik!!

      Delete
  30. Bro gn..we re not pushing bersatu at the egde of a clift..we want things in a right place..what we said it s just an opinon for the betterment of the people..contradicting doesnt mean we re unsupportive of p h..like the blogger.. we too need the politician to be decisive in every impediment throughout their tenure..
    They dont give a damn shit what we say..we re just an ordinary people..ordinary member bhai..and we are putting baits hoping for a big catch..that if they re sober enough..know what we mean beb..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramly Ahmad...alaaa..memang patut pun Bersatu dihentam macam tu...diorang yang nak sangat diperlakukan sedemikian rupa.

      Takkan lah kau tak sedar lagi..Bersatu dan menteri2nya kini dah jadi liabiliti, bukannya aset lagi kepada PH.

      DAPigs, PKR dan Amanah pun rasanya tak sabar2 lagi nak humbankan Bersatu keluar dari PH...mereka dah nampak tindak tanduk Bersatu sejak akhi2 ni bakal mejahanamkan PH dan menyemarakkan kemarahan rakyat terhadap PH beb !!!!

      Delete
    2. Kehadapan Geng Najib
      Yang kucing taik

      Aduhai Tonggeng....

      Kau kata aku penjual tempek bacin di setiap posting2 kau khas untuk ku.

      Justru aku nak ucapkan Tahniah atas menunjukkan keperibadian biadap kurang ajar itu, juga tidak lupa tebiat kau merompak ciplak hak cipta orang lain kemudian spin putar belit & sikap pengecut tidak berani bersemuka dgn aku.

      Ketahuilah, usaha & penat lelah aku ada hasil - Kerajaan pusat & kerajaan Johor dapat dirampas oleh kami. Sahabat2 karibku pula menjadi MB Johor & Menteri Pertanian.

      Aku taklah sehina apa yg kau cacikan sampai MENJUAL TEMPEK BACIN MAK KAU, Fahammmmmm....??

      Duit EPF, CPF, ASB, unit2 saham pelaburan, sewa rumah apartment 5 bilik di Spore dah cukup untuk menampung kedua istriku. Anak bongsuku berumur 29 tahun pun sudah berdikari & bekerjaya di Spura.

      Engkau apa ada - kecuali nganggur, kutip bahan sampah, mencuri ciplak kemudian spin, memekak siang malam tak sudah2. Patut ler Najib & Rosmah terbongkang-sungkur kena terajang dari Putrajaya.

      Btw, sampai bila telor engkau terus kecut untuk berhadapan dgn aku bagai jantan sejati, haaaa....

      Delete
    3. Tonggeng....tonggeng...

      Aku c/p hak cipta aku sendiri bukan macam kau merompak ciplak hak orang lain, kemudian spin putar belit ikut hawa selera nafsu engkau, tanpa hormat kpd orang lain, khususnya yg jauh lebih usia seperti aku & Tun Mahathir.

      Sekarang toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
    4. So Tonggeng.....

      Toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Tonggeng - Apakah kau juga kecut-takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
    5. Hooooi...Wak Suman...

      Kalau ko betul2 handal dan mengaku sebagai pejuang kebenaran sejati...apasal tak berani menjawab walau sikit pun oendedahan berani mati Anon tu.

      Ngaku aje lah..semua yang didedahkannya adalah sohih, benar lagi nyata dan langsung ko tak boleh dipertikaikan.

      Sebab tu lah..balik2 ko ulang2 tayang kopipes bangang dan dungu ko tu...kata ko ni hebat sangat, benda yang simple macam tu pun ko tak boleh settlekan...ini bukan pejuang, tapi "pembawang" yang tahapnya jauh lebih rendah dari "lobakman" tu!!!!!

      keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii..kokhkioikikoikik!!

      Delete
  31. Tn. Budin..mohon izin Tn. untuk lari sikit aje dari tajuk posting..tapi rasanya apa saja yang ada kaitan dengan Bersatu..khususnta Pengerusinya tu adalah tersangat penting untuk pengetahuan kita semua...tak gitu Tn. Budin ???

    JANGAN FIKIR MAHATHIR LEBIH BERSIH DARI NAJIB’ – TUN MUSA HITAM

    Tun Musa Hitam dalam satu wawancara dalam program Diskusi, pernah membangkitkan sikap jahat Mahathir yang dianggap sebagai satu dosa besar.

    Dalam video yang diterbitkan dalam YouTube atas nama WartaMalayaNews merakamkan wawancara tersebut.

    Kata Tun Musa, "Mahathir nak blackmail saya, 'Kau berhenti kalau tidak aku akan dedahkan aktiviti kau dengan seorang perempuan bawah umor'.

    "Dia berdosa.. biarlah dia berdosa besar, dia punya cerita, punya kotor…" tambah Tun Musa.

    Walau bagaimanapun Tun Musa Hitam terpaksa tunduk dengan tekanan Mahathir kerana dia berpendapat sekiranya dia melawan diktator zalim itu, dia juga akan mengalami kezaliman sebagaimana yang dialami oleh DS Anwar Ibrahim.

    Dengan itu juga Tun Musa Hitam menegaskan, "Tun Dr Mahathir Mohamad tidak boleh merasakan dirinya lebih bersih daripada Datuk Seri Mohd Najib Razak."

    Najib ada kekuatan tersendiri tetapi Najib tidak berjuang secara diktator.

    Mengakui kebijaksanaan Najib dalam menghadapi serangan bertubi-tubi daripada Mahathir itu, Musa berkata kesempatan untuk diasak dengan lebih teruk akan berlaku jika Najib tunduk pada kehendak Mahathir.

    Jika Najib mengaku salah, maka ia akan menunjukkan kelemahan Najib sekaligus tidak boleh dibiarkan berlaku bila berhadapan dengan seorang diktator.

    "Tidak mengakui kesilapan adalah tanda keberanian, di situlah kekuatan Najib."

    Namun hanya Najib yang tahu dia tidak bersalah dan mahkamah akan membuktikannya.

    Itupun sekiranya mahkamah tidak dikawal oleh kuasa diktator.

    "Mengakui kesilapan menunjukkan kamu lemah dan dia akan mengeksploitasi kamu", kata bekas Timbalan Perdana Menteri.

    Namun hari ini, dia bukan sahaja mengeksploitasi, tetapi dia akan seksa sebagaimana dia menyeksa Anwar Ibrahim.

    Melihat kepada sejarah kepimpinan Dr Mahathir pada 1981, beliau tidak mudah mengakui kesilapan, malah mengenakan tindakan kepada mana-mana pihak dengan menggunakan kuasa vetonya sebagai Perdana Menteri.

    "Beliau rasa sendiri akibat daripada tindakannya sebelum ini dengan cara Najib buat sekarang ni."

    Dia (Mahathir) tidak akan sekali-kali mudah mengaku kesilapannya, malah dia akan menyalahkan orang lain jika berlaku kesilapan atas arahannya.

    "Tapi saya akui satu perkara, walaupun sesetengah orang tidak menyukainya, sangat menakjubkan bagaimana Najib menghadapinya dengan tenang, ia sangat menakjubkan," tambah Musa.

    Mahathir sebelum ini menyatakan kepimpinan beliau tidak sama dengan Najib dengan mendakwa bahawa beliau lebih mementingkan rakyat khususnya masyarakat luar bandar dengan membuat jalan, sekolah dan klinik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehadapan Geng Najib
      Yang kucing taik

      Aduhai Tonggeng....

      Kau kata aku penjual tempek bacin di setiap posting2 kau khas untuk ku.

      Justru aku nak ucapkan Tahniah atas menunjukkan keperibadian biadap kurang ajar itu, juga tidak lupa tebiat kau merompak ciplak hak cipta orang lain kemudian spin putar belit & sikap pengecut tidak berani bersemuka dgn aku.

      Ketahuilah, usaha & penat lelah aku ada hasil - Kerajaan pusat & kerajaan Johor dapat dirampas oleh kami. Sahabat2 karibku pula menjadi MB Johor & Menteri Pertanian.

      Aku taklah sehina apa yg kau cacikan sampai MENJUAL TEMPEK BACIN MAK KAU, Fahammmmmm....??

      Duit EPF, CPF, ASB, unit2 saham pelaburan, sewa rumah apartment 5 bilik di Spore dah cukup untuk menampung kedua istriku. Anak bongsuku berumur 29 tahun pun sudah berdikari & bekerjaya di Spura.

      Engkau apa ada - kecuali nganggur, kutip bahan sampah, mencuri ciplak kemudian spin, memekak siang malam tak sudah2. Patut ler Najib & Rosmah terbongkang-sungkur kena terajang dari Putrajaya.

      Btw, sampai bila telor engkau terus kecut untuk berhadapan dgn aku bagai jantan sejati, haaaa....

      Delete
    2. Tonggeng....tonggeng...

      Aku c/p hak cipta aku sendiri bukan macam kau merompak ciplak hak orang lain, kemudian spin putar belit ikut hawa selera nafsu engkau, tanpa hormat kpd orang lain, khususnya yg jauh lebih usia seperti aku & Tun Mahathir.

      Sekarang toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Kejora - Apakah kau takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
    3. So Tonggeng.....

      Toksah cakap banyak. Buktikan kejantanan kau, itupun jika masih ada.

      Kenapa sampai saat ini kau terus merepek bukan2 tidak menyahut cabaran aku, Tonggeng - Apakah kau juga kecut-takut, jika tidak jawablah....!!

      Aku ulangi....

      Jika kau benar-benar pejuang kebenaran & sejati, aku cabar kau umumkan tarikh, masa dan tempat untuk kita berjumpa membuat perhitungan bagi menentukan siapa yg benar.

      Delete
    4. Haeeeep!!!! Jangan lah merajuk..ni ada lagi sambungannya..teruskan membaca beb..best dan berinformatif pulak kan !!!!

      Mahathir sebaliknya menyamakan kepimpinan beliau dengan Tun Abdul Razak Hussein dan bukan anaknya.

      Namun dia butakah dengan sumbangan besar Najib kepada rakyat selama ini terutamanya rakyat miskin tegar dan rakyat miskin bandar?

      Menurut Musa, perkara paling mudah untuk dilakukan Najib kini adalah dengan memandang ke hadapan demi memperbaiki diri dan parti.

      Jika ada yang salah, jangan sekali-kali berkata 'saya minta maaf', ia satu kesilapan jika mahu menentang seorang diktator.

      "Najib mesti ada keberanian," ujar Musa lagi.

      Dalam perjuangan dengan manusia firaun yang terkenal kerana kediktatorannya, Najib tidak boleh sekali-kali 'mengaku salah'.

      Lawanlah habis-habisan kerana asas senjata diktator hanyalah fitnah dan kedengkian.

      Setakat ini, jelaslah bahawa DS Najib telah menunjukkan keberanian dan keperwiraan untuk menentang pemimpin tamak haloba yang pandai menangis dipentas, tetapi penuh hasad dengki di dalam kamar.


      Ada jugak orang politik yang mengatakan Tun madey ni adalah penipu terhebat dalam sejarah Msia.

      Akhirnya dia telah tunduk pada Anwar dan kemudian memberitahu media, "Anwar tidak bersalah, Anwar dizalimi, maafkan dosa silam saya."

      Namun kenyanyukan diktator itu juga sudah beberapa kali tertonjol akhir-akhir ini.

      Bukan salah dia, tetapi itulah ketentuan Tuhan, setiap yang bermula akan berakhir juga nanti.

      Setiap yang sihat akan sakit, setiap yang sempurna akan rosak juga pada penghujung usia.

      Amacam...apa pendapat korang ..setuju tak dengan apa yang diperkatakan oleh Tun Musa tu bhai ????

      Delete
  32. (... sambungan..)
    (SIAPA OTHAMAN@OTHMAN AHMAD)

    Sebelum saya meneruskan pendedahan tentang latarbelakang Othman, izinkan saya terlebih dahulu memberi respon kepada dua perkara yang dibangkitkan oleh beliau, iaitu 'ANAK FELDA' dan 'REENTRY'.

    Sebelum PRU13, kami golongan muda penyokong kerajaan, ada yang terpilih dalam skuad khas tentera maya di bawah pimpinan YB KJ. Kami menghadiri program kursus intensif khas, kalau tak salah saya, 'Belia Pelapis Warisan Bangsa', di mana dalam kursus itu diadakan latihan dan pertandingan mengarang, syarahan, debat, berpantun, bersyair, bahkan sampai ke menyanyi.
    'Anak Felda', 'Kejora' dan seorang 'Mat Indon' merupakan tiga orang peserta paling menonjol. Saya cuma boleh kuasai bahagian mengarang dan syarahan saja. Tapi yang paling saya tabik ialah Kejora, dia berkebolehan semua bidang. Kalau berpantun, dia dengan begitu pantas dan bersahaja akan dapat menjawab apa saja bentuk pantun yang dijualkan. Saya rasa sepanjang milenium ini, tidak akan ada mana-mana orang yang mampu menandingi Kejora dalam bidang berpantun. Masa itu saya dan Anak Felda masih menganggur, Mat Indon berniaga dan Kejora pula baru setahun dua bertugas sebagai guru gred DG41.
    (Kejora adalah singkatan kepada KJ punya aura.)

    Kami bertarung secara maya di blog Parpukari. Musuh utama kami adalah Othman dan regu rapatnya 'Reentry', kedua-duanya berasal dari Singapura .Reentry mempunyi blogspot sendiri, tapi kemudiannya mati begitu sahaja. Saya rasa kalau Othman buka blogspot, pasti akan mati lebih awal lagi.

    Memang sering parah lah mereka dua orang itu dikerjakan oleh Kejora. (Kedu-dua mereka begitu megah dengan Singapura.). Tentang Reentry, dia ibaratkan dirinya "Singa dari Singapura". Kalau dirapatkan, SingaSingapura, dan kalau disingkatkan lagi, tak mustahil ia menjadi Singgora!!!
    Semasa di blog Parpukari, Reentry selalu defend dan backing Othman bila Othman teruk dibalun oleh geng kami. Kini, di blog Shahbudin, Singgora akan keluar untuk pertahan Othman jika Othman dibalun teruk oleh Kejora dengan pantun-pantun hebatnya itu. Maka, saya buat kesimpulan bahawa, tidak mustahil Singgora itu adalah Reentry dalam jelmaan baru.

    (...akan bersambung...)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuyooo..Haah..Ambik kau Wak Suman..tu lah galak sangat, kan dah didedah dan dibogelkan oleh Anon kat blog ni.

      Wak nak lari ke mana lagi ....tak boleh punya lah Wak.Orang kampung di JB dan Singapork semua dah tau tembelang Wak tu !!!!

      Untuk Anon 14.05..teruskan jihad suci anada untuk terus melondehkan seluar Wak Suman di blog ni...rupa2nya selama ni dia tak pakai spender bhai, terserlah lah segala kekontolannya!!!!

      keh..keh..keh..Harrrk..Tuii...kokikhkioikikioik!!!!

      Delete
    2. Bro GN:

      Akan menyusul lagi pendedahan yang lebih 'confidential' sampai dlm kain dia.. harap bersabar bro..

      Ki kik ki kik...

      Delete
  33. Kengkawan semua...korang perasan tak Fan Tun@Fan Tat dah lama tak keluar kat blog ni. Apasal eerk???

    Bukan apa2..kita mesti tak sabar2 nak tengok dia berpencak silat berpantun dengan Anon..pemantun terbaik lagi terhebat kat Msia sekaarng ni.

    Harap2 dia boleh lah luangkan masanya untuk bersilat dengan Anon tu..setuju tak kengkawan ????

    ReplyDelete
  34. GENG NAJIB12 November 2018 at 14:30

    Kengkawan semua...korang perasan tak Fan Tun@Fan Tat dah lama tak keluar kat blog ni. Apasal eerk???

    Bukan apa2..kita mesti tak sabar2 nak tengok dia berpencak silat berpantun dengan Anon..pemantun terbaik lagi terhebat kat Msia sekaarng ni.

    Harap2 dia boleh lah luangkan masanya untuk bersilat dengan Anon tu..setuju tak kengkawan ????

    ___________________________________________

    Bro GN:

    Lama tiada Fantat, Suman punya hulubalang
    Tak berani lagi, penulis buku ni tunjuk belang
    Tengok pantun banyak dia lesap menghilang
    Udah sebulan tidak nampak, ini lebai malang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...