Sunday, 18 November 2018

ICERD MUSTAHIL DI MALAYSIA, APAKAH UMNO DAN PAS MASIH MAHU TERUS BERHIMPUN?


Walaupun berapa pemimpin Pakatan Harapan seperti Anwar Ibrahim, Muhyiddin Yassin, Mukhriz Mahathir, Salahuddin Ayub, Marzuki Yahya dan beberapa yang lain sebelum ini telah secara terbuka menolak ratifikasi ICERD, tetapi para pemimpin UMNO dan Pas terus tanpa henti-henti membangkitkan isu tersebut.


Malah, UMNO dan Pas telah secara bersama berhimpun di Pasir Salak semalam bagi tujuan membakar perasaan rakyat dan merancang untuk mengadakan himpunan yang lebih besar dengan tujuan yang sama di Kuala Lumpur pada 8 Disember depan.


Tidak cukup dengan itu, Presiden UMNO, Zahid Hamidi turut mengajak orang Melayu “mengamuk” untuk membantah ICERD.


Realitinya ICERD adalah suatu konvensyen yang dianjurkan oleh PBB untuk negara-negara seluruh dunia melaksanakannya, tetapi ia bukanlah paksaan.


Amerika Syarikat sendiri ada yang tidak setuju dengan beberapa konvensyen lain anjuran PBB dan enggan menandatanganinya.


Maka, jika Malaysia tidak menandatangani ICERD, ia bukanlah ada apa-apa masalah sebenarnya.

Meskipun banyak negara di dunia telah menandatangani ICERD, namun perlu difahami bahawa Malaysia adalah unik kerana ia sebuah negara berbilang kaum dan hak-hak istimewa orang-orang Melayu serta kedudukan Bumiputera sudah pun termaktub dalam Perlembagaan tanpa menimbulkan apa-apa masalah.


Bahkan ICERD, kalau pun ditandatangani, tidak sama sekali mengatasi kedudukan Perlembagaan yang merupakan tunjang kepada negara.


Selagi Perlembagaan negara kekal, kedudukan orang Melayu dan Bumiputera juga akan kekal.


UMNO dan Pas bukan tidak sedar hal itu, tetapi kerana ingin meraih untung politik, mereka terus juga memainkan isu itu. Maklumlah, kedua-dua parti itu sudah "bercantum" sebagai pembangkang sekarang ini.


Apabila keadaan nampaknya berlarutan, ramai yang mengharapkan kerajaan pimpinan Tun Mahathir Mohamad agar bertindak lebih tegas agar isu ICERD ini tidak terus berlarutan. 


Kenyataan beliau sebelum ini yang mengatakan terdapat beberapa peruntukan dalam ICERD tidak sesuai dengan negara kita nampaknya masih tidak memadai untuk menghentikan isu tersebut daripada terus dimainkan.


Harapan itu akhirnya muncul hari ini apabila Tun Mahathir, ketika menghadiri Persidangan APEC di Papua New Guniea, dengan tegas menyatakan adalah mustahil untuk melaksanakan ICERD yang menuntut penghapusan diskriminasi kaum di Malaysia.


Katanya, perlaksanaan ICERD memerlukan pindaan kepada Perlembagaan Persekutuan di mana untuk memindanya perlukan sokongan dua pertiga di Parlimen.


Dengan penegasan Tun Mahathir berkenaan ICERD itu yang dilakukannya di hadapan masyarakat antarabangsa ketika Sidang APEC dan bukannya di Pasir Salak, Bagan Datuk atau Marang, Terengganu, tentunya dengan mudah dan jelas difahami bahawa Malaysia tidak akan menandatangani konvensyen PBB itu.


Kalau sudah mustahil untuk dilaksana, bererti tidak guna atau tiada keperluan untuk negara kita menandatanganinya.


Maknanya, isu ICERD ini sudah boleh dianggap selesai dan tidak perlu dipanjangkan lagi berikutan kenyataan Tun Mahathir itu.


Cumanya, bagaimana dengan UMNO dan Pas, masih mahukah mereka meneruskan perhimpunan membantah ICERD pada 8 Disember depan? (Shahbudin Husin 18/11/2018)

74 comments:

  1. Replies
    1. Politik Matang = Politik Natang.

      Delete
    2. Wak Jahid memang samsing...kalo berani amok lah....

      Delete
    3. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete
  2. Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini memberi jaminan kepada rakyat bahawa tiada kekecohan akan berlaku susulan usaha Putrajaya meraktifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).

    Bagaimanapun, Perdana Menteri tidak menolak kemungkinan kekecohan berlaku disebabkan hasutan yang dibuat oleh Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

    Menyifatkan bahawa kerajaan amat sensitif terhadap pandangan rakyat, Tun Dr Mahathir menegaskan kerajaan akan sentiasa mendengar pandangan diutarakan rakyat kepada mereka.

    “Kerajaan tidak nyatakan yang kita akan laksanakannya. Tapi kita akan mencuba laksanakannya sama ada secara sepenuhnya atau sebahagian daripadanya, itu bukan perkara utama.

    “Apa yang dibimbangi Melayu ketika ini, kecuali Zahid yg dah kehabisan modal akan cetuskan masalah, tiada kekecohan akan berlaku. Kita boleh berbincang. Kita tidak menolak pandangan rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang tua renta yg Kejora TongGeng Najib sering hina, memilikki 'Energy & Ketokohan Luarbiasa' terus bekerja tanpa henti dari Mesyuarat ASEAN Spura sambung ke Mesyuarat APEC di Papua New Guinea. Bayangkan, presiden Donald Trump pun tidak berani bersemuka dgn beliau di kedua-dua Mesyuarat berkenaan.

      Delete
    2. PRE- WARNING

      AnonyMOUSE Kejora @ TongGeng Najib @ justice league is a psychopath lunatic who relentlessly copy pasted & sprawled aimlessly with no valid reason.

      Yes indeed - Kejora is a psychopath wno is suffering from chronic mental disorder with abnormal or violent social behaviour.

      He can also be desctibed as a a person with an antisocial personality disorder, manifested in aggressive, perverted, criminal, or amoral behavior without empathy or remorse.

      Psychopaths tend to lack normal human emotions such as guilt. They are also often highly intelligent and skilled at manipulating others.

      That's what he is that damn bloody liar & coward who is still hiding & running away ftom me.

      Delete
    3. Alah Pak Man

      Orang tua bapok lorong chow kit tu bukannya reti melayu pun

      Delete
    4. Wahai Suman kadok muncung sumbing
      Wahai Zack pasarborong gigi jongang
      Kau dua ekor ni bau macam kambing
      Komen kau dua ekor ni memang bangang

      Delete
    5. JIWA BESAR & RENDAH DIRI TUN MAHATHIR DALAM DAKWAH ISLAMIYAH DI LUAR NEGARA.

      PORT MORESBY (Papua New Guinea), 18 Nov (Bernama) Tun Dr Mahathir Mohamad mengakhiri kunjungan beliau ke Port Moresby hari ini dengan melawat Masjid Hohola, masjid serba guna pertama yang dibina di negara ini.

      Apa yang menarik adalah tanah itu pada asalnya ditawarkan kepada Tun Dr Mahathir bagi tujuan pembinaan masjid pertama di Papua New Guinea.

      Bagaimanapun, Tun, dengan cara beliau yang sering merendah diri, tidak mahu masjid itu dibina oleh beliau atau dinamakan mengambil sempena namanya, sebaliknya mencadangkan supaya masjid itu dibina oleh Persatuan Islam Papua New Guinea."

      Dr Mahathir dan isteri Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Jacksons di Port Moresby pada 5.30 petang (waktu tempatan) dan dijangka tiba di Kuala Lumpur malam ini.

      Dr Mahathir dan pemimpin lain berada di sini untuk menghadiri sidang kemuncak tahunan Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik.

      ps:
      PAS & UMNO berpropaganda murahan isu ICERP sedangkan Tun Mahathir awal2 lagi telah memberitahu dunia ura2 untuk melaksanakan ICERP adalah 'impossible & tak masuk akal'.

      Delete
  3. Sudah begitu aturannya, kerana pasukan-pasukan bathil ini perlu bersekutu sesama mereka, barulah PERTEMPURAN di antara yang haq dan yang bathil boleh dibawa ke klimaks.

    Biarkan mereka bersekutu konon di atas nama bangsa dan agama sedang hakikatnya adalah di atas kepentingan peribadi semata-mata. Mungkin isu ICERD ini adalah pencetusnya.

    Apabila PERTEMPURAN di antara kebenaran (pasukan Tun Mahathir) dan kebathilan telah mencapai KLIMAKSnya, maka pada ketika itulah pasukan yang benar akan diberi kemenangan mutlak ke atas pasukan-pasukan bathil yang bersekutu.

    Biarkan mereka bersukaria selagi masih ada tempoh kerana tempoh itu tetap akan tamat.

    2019M / 1440H in shaa Allah.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sendiri tak pernah baca apa yg bapok lorong chow kit tu komen.

      Delete
  4. Wak Suman Penjaja Tempek Bacin...Nak tanya lah..Wak ada terbaca tak ciapan terlatest dari Lapiji Sotong dalam FBnya baru2 ni.

    Agak2 Wak lah sapa kah pemimpin yang dimaksudkannya tu yeeer????

    Pemimpin kanan PKR perlekeh usaha angkat Anwar jadi PM

    Bekas naib presiden PKR, Rafizi Ramli mendedahkan ada segelintir pemimpin kanan parti itu memperlekehkan usahanya mengangkat Anwar Ibrahim selaku perdana menteri kelapan.

    Rafizi berkata, ada dalam kalangan mereka menyifatkan masa Anwar untuk dinobatkan sebagai pemimpin utama negara sudah berakhir.

    Jelasnya, walaupun parti itu meraikan perbezaan pendapat, namun dalam soal teras - iaitu mengangkat Anwar sebagai perdana menteri - seharusnya disepakati oleh semua anggota PKR.

    Ok lah wak..saya bagi hint kat Wak..dia ni adalah proksi serta balaci mantan pm ke 4 tu..yang kini sedang digroomkan untuk duduk kat kerusi panas tu...Wak dah dapat teka ke..kalau belum...ada aku kesaaah haah ????

    ReplyDelete
  5. Sudah lah geng najis haramjadah
    Pergi tidur la
    Kau tak payah nak bukak temberang kat sini
    Apa saja yang kau tulis kat sini semua tak boleh pakai
    Kau cuma nak menegakkan benang yang basah aje
    Aku nasihatkan kau supaya cari jalan untuk menyelamatkan Tuhan UMNOHARAMJADAH kau dan nabi UMNOHARAMJADAH kau tu daripada kena masuk bamboo river chalet

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah dengarlah dakyah bapok lorong chow kit tu.

      Kerja dia pun dok pi hisap rokok john saja

      Delete
    2. melayutakberkhatan...Sebagai bani melayu Islam yang tak sekali2 ingin melihat agama dan bangsanya diperkotak katikkan sesuka hati oleh puak2 DAPigs dan sekutunya..dah tentu lah kau akan bersetuju 150% jika kita ambil kesimpulan bahawa...

      Waytha Moorthy ada lah Menteri PH Paling Rasis Di Malaysia ni !!!!

      Tak caya..tengok aje lah video berkaitan dengannya di youtube dan nilaikan sendiri betapa rasisnya Menteri Perpaduan, Pakatan Harapan, Waytha Moorthy,

      1. Waytha Moorthy berkata sekiranya orang india ingin berkerja sebagai penjawat awam, akan dipaksa masuk islam.

      Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Bukit Aman, Amar Singh ni beragama Islam atau sikh?

      Waytha sudah masuk Islam? Gobind Singh Deo sudah masuk Islam? Tommy Thomas sudah masuk Islam? Gopal Sri Ram sudah masuk Islam?

      2. Waytha Moorthy mendakwa orang India beragama Hindu sudah berada di Malaysia sejak 200 tahun dulu sebagai buruh paksa.

      Namun, dalam masa yang sama beliau menuduh Kerajaan meroboh kuil yang berusia ribuan tahun.

      Persoalannya, mana datangnya ribuan tahun kalau orang India baru duduk 200 tahun.

      3. Waytha Moorthy berkata Malaysia menindas masyarakat India sedangkan Rakyat Malaysia sudah dua kali melantik Perdana Menteri berketurunan dari Kerala, India.

      Kesimpulannya, Tuan-Tuan dan Puan Puan, inilah orang yang berusaha keras agar ICERD diperakui dan ditandatangani.


      Takkan lah kita nak biarkan dan beri muka orang macam ni duduk dalam kabinet..tak tau apa lagi yang bakal diungkitkannya pulak nanti untuk memepertikaikan Islam dan melayu di negara ni !!!

      Delete
    3. melayutakberkhatan dan Zack jual pungkoq kat pasar borong..tak lengkap rasanya kalau kita tak hadamkan apa kata netizen berkaitan isu kat atas tu beb !!!

      Unknown said...
      Ini lah menteri yg mengaku dirinya TIDAK rasis kerana mau ratifikasi ICERD dipercepatkan. Konon artikel 153 tidak akan disentuh. Tetapi, hakikatnya ini lah LEMBAGA paling rasis kerana mengeluarkan kenyataan amat menyakitkan hati dan bertentangan dgn keadaan semasa di negara ini.

      Tau kah LEMBAGA ini bahawa bersepah sepah kuil hindu didirikan tanpa mengira hak tuan tanah. Asal ada pokok besar , mereka dirikan kuil. Apabila diminta dipindahkan kerana terdapat projek pembangunan dan sebagainya, mereka enggan walaupun telah diberikan tapak kuil baru. Kadang kala tapak kuil baru mereka sebat juga tetapi masih nk kuil asal kekal di tanah org LAIN. Siapa yg menindas siapa ? Kita rakyat Malaysia hendak hidup aman damai bersama sama tetapi , jika ada LEMBAGA kaki hasut mcm ni, akan timbul rasa MELUAT dan MARAH!

      Kepada LEMBAGA tidak sedar dek untung ni, HENTIKAN propaganda anda!

      Anonymous said...
      BANGSA TAMAK PENDATANG DAH NAIK TOCANG, MEREKA DAH BESAR KEPALA, MEREKA DAH BOSAN HIDUP KOT?

      Anonymous said...
      Ada byk articles dari sepet2babi dan kelingpariah kononnya atok2 mereka dulu terpaksa setuju dengan ketuanan melayu dan atas alasan terpaksa tersebut mereka menyatakan ianya tidak adil dan zalim.

      Okey, honestly, aku boleh setuju dengan hakikat sekiranya sesuatu yg 'Terpaksa' adalah tidak adil dan zalim.
      Tapi, persoalannya ditarikh manakah kita hendak mulakan bagi merungkai persoalan ini?

      Melihatkembali pada sejarah, tidakkah bangsa sepet&keling yg ramai berada di Nusantara dll dibawa oleh pehak penjajah?
      Tidakkah kerajaan pribumi yg sediada Terpaksa menerima kehadiran mereka kerana tidak berupaya menentang kehendak penjajah?
      Berbeza dgn Negro yg dijadikan abdi yg terpaksa dibawa ke benua amarika, sepet2&keling2 yg datang ke Nusantara adalah sebagai mencari syurgabaru untuk kehidupan mereka yg tertindas ditanahair mereka dgn kehidupan kebulur pariah?

      Jadi, aku sebenarnya pun tidak bersetuju dgn toknenek aku yg menerima mereka sebagai warganegara.
      Aku ulang, Jadi, aku senarnya pun tidak bersetuju dgn toknenek aku yg menerima mereka sebagai warganegara.
      Dan olehkerana toknenek aku menerima mereka kerana 'RelaTerPaksa' dari british untuk kemerdekaan, maka aku Berhak untuk perkara ini dilihat semula dan diratifikasikan.

      Untuk itu aku mencadangkan supaya samada Majlis Raja2 bermesuarat dengan kuasanya sepertimana sebelum apa yg dikatakan kemerdekaan ini untuk menilai semula perkara penerimaan pendatang asing yg dipaksaterima sbg warganegara samada legit & bermoral atau tidak dari segi hak asasi manusia dsb.
      Juga aku mencadangkan supaya satu referandum dibuat dimana setiap bumiputera Semenanjung serta Sabah & Sarawak diberi hak untuk mengundi samada BerSetuju atau TidakBerSetuju dengan Penerimaan Kuli penjajah bangsa pendatang sebagai warganegara.
      Seandainya pengundian memilih menerima mereka maka aku bersedia akur, dan seandainya keputusan memilih tidak menerima mereka maka satu deklarasi mesti dibuat berkaitan perkara yang sangat penting ini.

      Aku rasa itu adalah jalan terbaik bagi menyelesaikan bukan sahaja permasaalahan 'kewarganegaran terpaksa terima' di Malasia bahkan dimana jua terdapat hal2 yg serupa akibat dari penindasan Penjajahan.

      Note: Yg berhak mengundi hanyalah bumiputara sahaja serta kempen hendaklah terbuka dan bebas (hold no bar). Sebab kita semuanya dah matang & terpelajar bukan?
      Juga aku tidak sama sekali bukan seorang yg rasis malah gurlfriend pun caucasians, ini adalah sesuatu yg bersifat akademik.
      ☺☺��☺☺

      Penganut PHancing said...
      Baru aku tahu arini, ketua pengarah Kastam dah dipaksa masuk Islam terlebih dahulu baru boleh naik pangkat menjadi Ketua Pengarah.

      Kalau salah, maaf la.. sebab aku percaya kata2 keling rasis ni.








      Delete
  6. Kengkawan semua...sebaagi umat melayu Islam, kita seWAJIBnya menhucapkan setinggi2 tahniah dan tabik spring tinggi2 kepada DS Zahid, TGHH dan DS tajuddin kerana berjaya menghimpunkan ahli2 UMNO, PAS serta orang2 melayu di himpunana anti ICERD di pasir Salak tempoh hari.

    Akibat dari himpunan itu lah, Tun Madey dan pemimpin2 melayu dalam Rejim Haprakan ni dah membuka mata dan memahami apakah kwsannya jika ICERD ni diratifikasikan.

    Sebelum ni mereka telah terpedaya dengan kelentong dan spin dari DAPigs berkaitan ICERD ni. Tahniah kepada Tun Madey kerana dah menegaskan ICERD ni takkan diratifikasikan.

    Ternyata masih ada sisa2 cinta kepada Islam dan bangsa melayu dalam hati Tun dan pemimpin2 PH yang lain...itupun setelah dihentam dan dibalun2 kaw2 kiri kanan atas bawah depan belakang oleh rakyat Msia.

    Macam ni lah yang kita nak..kala ada benda2 tak betul yang dilakukan oleh rejim untuk mengusik kesyumulan Islam, kedaulatan institusi kesultanan dan hak mutlak bani melayu..

    kita sama2 berganding bahu, tanpa mengira ideologi politik untuk memastikan nasib dan kelangsungan bani melayu dan Islam terus terpelihara di tanah air bertuah ini....setuju kan Wak Suman ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. JIWA BESAR & RENDAH DIRI TUN MAHATHIR DALAM DAKWAH ISLAMIYAH DI LUAR NEGARA.

      PORT MORESBY (Papua New Guinea), 18 Nov (Bernama) Tun Dr Mahathir Mohamad mengakhiri kunjungan beliau ke Port Moresby hari ini dengan melawat Masjid Hohola, masjid serba guna pertama yang dibina di negara ini.

      Apa yang menarik adalah tanah itu pada asalnya ditawarkan kepada Tun Dr Mahathir bagi tujuan pembinaan masjid pertama di Papua New Guinea.

      Bagaimanapun, Tun, dengan cara beliau yang sering merendah diri, tidak mahu masjid itu dibina oleh beliau atau dinamakan mengambil sempena namanya, sebaliknya mencadangkan supaya masjid itu dibina oleh Persatuan Islam Papua New Guinea."

      Dr Mahathir dan isteri Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Jacksons di Port Moresby pada 5.30 petang (waktu tempatan) dan dijangka tiba di Kuala Lumpur malam ini.

      Dr Mahathir dan pemimpin lain berada di sini untuk menghadiri sidang kemuncak tahunan Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik.

      ps:
      PAS & UMNO berpropaganda murahan isu ICERP sedangkan Tun Mahathir awal2 lagi telah memberitahu dunia ura2 untuk melaksanakan ICERP adalah 'impossible & tak masuk akal'.

      Delete
  7. Wahai Suman kadok muncung sumbing
    Wahai Zack pasarborong gigi jongang
    Kau dua ekor ni badan bau kambing
    Komen kau dua ekor memang bangang

    ReplyDelete
  8. Bro uku..kalo dorang nak berbaik x salah..itu baik baik ada maknalah beb..

    Wahal icerp apa mau bising..P153 udah kuat..p h pun dgn p m pun dah komen.. berhimpun nak membantah apakepulak..apakejadahnya..
    kalo nak turutkan keling tu..apalah dorang tahu sejarah melayu kita..mana dorang tau ramai melayu mati dek melawan penjajah pertahanan tanah melayuku..kalo tok mat kilau..datok bahaman tok janggut datok maharajalela tau..marah dorang ini..

    Krhkehkehhehehehehmangkukbetullah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa masalahnya kalau mereka bekerjasama,mgkin hari ini kerjasama dipandang sinis,tp mgkin suatu masa nnt nila kepimpinan berubah ianya akan mmberikan kebaikan kpd org melayu,hanya umno dan pas parti melayu yg mmpunyai perjuangan yg jelas,

      Delete
    2. Menmungkinkah ianya akan ke arah perubahan itu..ketika ni jelas satu sandiwara..kerna apa..kerna melayu masih lemah..bwlum masak dlm berpilitik..masih dlm ketakutan membuka lebaran penyatuan dek memperendahkan merumitkan bangsanya sendiri..

      Kami x nampak pun kaum india cina malaysia berhimpun melalak mengilai djlnraya dparlimen dstadium dpadang merbok pasal ratify icerd tu..
      D jolok cubit kat keling tu dah melatah berlebam melayuku..
      Buang je lah keling tu..jgn dsimpan lg..keling x sedar diri..kerajaan p h tentukan dlm bertindak dgn cara yg rasionalnya..moga no gaduh2 kaum..ni gaduh2 melayu..

      Delete
    3. Kasi setel udah..banyak keroja untuk rakyat nak dsejahterakan..
      Kehkehkehehemelayumelayumakinlayu..

      Delete
  9. Wahai melayutakberkhatan telor labuh
    Bau kau hancing kencing tak basuh
    Kau ni berjaga malam hingga ke subuh
    Tugas kau menyalak bila ada musuh

    ReplyDelete
  10. Zack Armstrong...sori lah pasal ganggu kau yang tengah jual punkoq kat pasar borong tu...boleh kan ???

    Kau tau tak apa rintihan dari PA yang kin semakin tertidas di bawah Rejim Haprakan ni...kalau belum , teruskan membaca bwb !!!

    Pejawat Awam Merintih Di Persalahkan Menteri Dan Staf...

    Era Press Salah Quote Dan Penjawat Awam Sabotaj Gomen Mahathir, Apa Komen Mantan Penjawat Awam!!!!

    Bila ada soalan bertulis di parlimen maka jabatan saya akan dipanggil utk memberi keterangan...

    Apatah lagi akiviti jabatan yang saya terajui sentiasa jadi topik sangat panas di parlimen...

    Bertahun tahun kami penjawat awam tulis draf untuk menteri jawab di parlimen...

    Tak pernah kami sabotaj mana2 menteri sebab kami loyal to the government of the day semasa menjalankan tugas...

    Jawapan bertulis yang kami draf open ended supaya menteri tidak terkena liability legal (legal repercussion), pihak pembangkang, tidak membuka kerahsiaan kerajaan, tidak memalukan menteri , menjaga reputation government of the day, tapi masih mampu menjawab soalan yang di minta baik ahli parlimen kerajaan mahu pun pembangkang...

    Namun sejak PH ambil alih kemampuan penjawat awam di Malaysia di cabar oleh barisan kabinet yang substandard...

    Ini belum lantikan politik pegawai khas/ketua di sebuah agensi kepada Kementerian Buruh adalah bekas cikgu tadika...

    Entah apa kelayakannya di peringkat akademik!!!

    Bila JPA minta dibuat lantikan berdasarkan kriteria kelayakan akademik dan pengalaman kerja sesuai dgn gred jawatan maka dituduh pegawai JPA sabotaj!!!

    Saya khuatir masa depan Malaysia hancur dengan lantikan politik dari menteri sehingga penjawat awam pasca PRU14 yg semuanya substandard...

    Sebab itulah kesalahan demi kesalahan dilakukan oleh menteri dan barisan kabinet PH...

    Saya terpanggil utk komen beberapa public relation faux passed / mishap menteri PH yg kurang pengetahuan dan substandard (korang juga yang pilih menteri substandard sebegini) :

    》Isu Hanya 4 Aset Gempur Negara Boleh Terbang (Menteri Pertahanan - Mat Sabu) :

    Ini salah menteri sebab tak beri jawapan menjaga kerahsiaan kerajaan...

    Menteri tak buat homework Hansard Parlimen terdahulu...

    》Isu Salah Tititk Perpuluhan :

    Ini kelemahan Guan Eng selaku menteri yang asyik salahkan press kerana misquoted...

    Sejujurnya dia belum layak jadi pentadbir apa lagi untuk pegang jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang apa lagi sebagai MOF...

    Budget 2019 banyak ruang terbuka?

    Nampak gaya budget macam tunggu pentadbiran baru...

    Ada kerajaan gantian ke lepas ni?

    》Isu Zuraidah Di Tegur Netizen Sebab Tak Tahu Sistem Pembangunan Perumahan Di Malaysia (Guna Pre Fabricated Concrete Kompleks C di Putrajaya, DiBina Dalam Masa 1 tahun Dan Kompleks E di Putrajaya DiBina Dalam Rekod 1 Tahun Tanpa LTA) :

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau nak tau apa kata PA tu lagi..teruskan membaca bhai, jangan langkah2 tau!!!

      Hello!!!

      Just admit it that Zuraidah is not qualified academically for the job...

      Walau pun dibrief oleh pegawai KPKT Zuraidah akan membuat kesalahan demi kesalahan secara teknikal...

      Tak faham2 jugak!!!

      》Isu Gambar Syed Saddique Dengan Boxer Short Dalam Bathtub :

      Hello SS...

      Lebih baik awak fire publicist awak kerana membuat Public Relation faux passe terburuk di abad ini...

      Kecuali lah SS memang bercita cita utk menjadikan model Playboy di Hollywood sebagai kerjaya keduanya selepas bersara dari jadi menteri!!!

      》Isu Menteri Pendidikan Bertengkar Dengan Penasihat Khas Sendiri :

      Hello...

      Dua2 memang tak layak menjawat jawatan tinggi pentadbir!!!

      Ingatlah bahawa ada PhD tanpa pengalaman mentadbir atau pernah jadi think tank PH hanya ada pengalaman teknikal...

      Belum tentu pandai mengurus tadbir dan bawa polisi kementerian!!!

      Ini kementerian penting bukan urus sekolah tadika yer!!!

      》Isu Azmin MENIPU Lakukan Lawatan Ke Singapura Untuk Bincang Tentang HSR (Menteri Hal Ehwal Ekonomi) :

      Saya tak pernah lihat Government To Government relations yang menyebabkan kenyataan Malaysia di sanggah oleh negara lain kecuali di zaman Regime PH...

      Teruskan lagi lepas ni Malaysia jadi negara pariah!!!

      》Dr. Mahathir Dengan Tommy Thomas Mana Nak Letak Muka Bila Singapura Kata : 1MDB Investigation Is Fake And Libelliuos!!!

      Malaysia is fast becoming a pariah state...

      So sad...

      1MDB seperti yang di tegaskan ialah corporate mismanagement seperti juga Perwaja, Bank Bumiputera -Carrian, Bakun, Forex ,Trinity (Talam) di Selangor dan banyak lagi...

      Atau Dr. Mahathir marah bila IPP di ambilalih oleh IMDB?

      Rujuk kenyataan Ani Arope tentang TNB kena paksa di privatised...

      Dan planned black out...

      Akhir sakali Dr. Mahathir mengakui menterinya tak berkelayakan...

      Saya cadangkan Malaysia pilih government lain sebab sangat merugikan kepada negara negara di tadbir oleh cabinet and government of the day yg incompetent/tidak berkelayakan...

      Rakyat sudah, sedang dan bagi yang belum, pasti akan akui hakikat bahawa THE WHOLE PAKATAN HARAPAN IS A LOSER...

      And Malaysian voted for the worst government in history!!!

      Delete
  11. melayutakberkhatan...kau ada terbaca tak apa kenyataan S/U DAPigs..si Ah Beng tu berkaitan dengan isu ICERD ni???

    Dia kata dia dan DAPigs tak mahu ulas lagi pasal ICERD dan serahkan pada Tun Madey untuk menyelesaikannya.

    Pandai DAPigs bagi bola tanggung kepada Tun Mahathir.

    Diorang suruh Pee Em ke 7 tu yang selesaikan isu pasal ICERD tu supaya diorang boleh lepas tangan.

    Kalau Tun Mahathir nak laksana, orang Melayu dan Bumiputera akan marah.

    Nampak macam Tun Mahathir tu dipergunakan oleh DAPigs.

    Kalau tak laksana, pendedak Pakatan Hancing tu pulak yang akan mengamuk.

    Apa yang pasti, DAPigs tak kena apa-apa. Tun Mahathir jugak yang Hancing dibuatnya!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. JIWA BESAR & RENDAH DIRI TUN MAHATHIR DALAM DAKWAH ISLAMIYAH DI LUAR NEGARA.

      PORT MORESBY (Papua New Guinea), 18 Nov (Bernama) Tun Dr Mahathir Mohamad mengakhiri kunjungan beliau ke Port Moresby hari ini dengan melawat Masjid Hohola, masjid serba guna pertama yang dibina di negara ini.

      Apa yang menarik adalah tanah itu pada asalnya ditawarkan kepada Tun Dr Mahathir bagi tujuan pembinaan masjid pertama di Papua New Guinea.

      Bagaimanapun, Tun, dengan cara beliau yang sering merendah diri, tidak mahu masjid itu dibina oleh beliau atau dinamakan mengambil sempena namanya, sebaliknya mencadangkan supaya masjid itu dibina oleh Persatuan Islam Papua New Guinea."

      Dr Mahathir dan isteri Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Jacksons di Port Moresby pada 5.30 petang (waktu tempatan) dan dijangka tiba di Kuala Lumpur malam ini.

      Dr Mahathir dan pemimpin lain berada di sini untuk menghadiri sidang kemuncak tahunan Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik.

      ps:
      PAS & UMNO berpropaganda murahan isu ICERP sedangkan Tun Mahathir awal2 lagi telah memberitahu dunia ura2 untuk melaksanakan ICERP adalah 'impossible & tak masuk akal'.

      Delete
  12. melayutakberkhatan...Cuba kau dengar sendiri apa kata sorang ahli akademik berketurunan cina berkaitan isu ICERD ni..kalau dia sendiri pun tak setuju, takkan kau dan Wak Suman nak menyokongnya pulak beb !!!

    Dr Low: Bukan Melayu tiada hak menuntut ratifikasi ICERD!!!

    BANGI: Kaum bukan Melayu tidak mempunyai asas kukuh untuk menyokong serta menuntut apa yang terkandung dalam Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD), kata Pensyarah Sains Politik di Universiti Sains Malaysia (USM), Dr. Low Yong San.

    Sebaliknya beliau berkata, mereka sepatutnya memahami fakta sejarah politik negara terlebih dahulu sebelum membangkitkan isu konvensyen antarabangsa berkenaan.

    Beliau menegaskan, ada dua fakta yang kaum bukan Melayu harus faham, iktiraf dan hormati sebelum menuntut kerajaan meratifikasi ICERD.

    Pertama, katanya, sebelum kebanyakan kaum bukan Melayu diberi kewarganegaraan, malah sebelum penjajahan British ke atas Tanah Melayu lagi, negara sudah diperintah oleh Raja-raja Melayu, malah British terpaksa mendapatkan perkenan Raja-raja Melayu untuk meligitimasikan penjajahannya.

    “Sebelum kebanyakan kaum bukan Melayu memperoleh kewarganegaraan, malah sebelum penjajahan British di tanah Melayu, satu sistem pemerintahan moden yang berpaksikan kepada Raja-raja Melayu telah diasaskan di negeri-negeri Melayu di Malaya.

    “Kerajaan kolonial British juga terpaksa mendapatkan perkenan Raja-raja Melayu, sama ada secara sukrela atau paksaan, untuk meligitimasikan penjajahan British di Malaya,” katanya seperti dipetik akhbar Utusan Malaysia.

    Mengulas lanjut Yong San berkata, fakta kedua yang perlu dihadam ialah sepanjang pemerintahan British, mereka telah mengiktiraf kedudukan sah Raja-Raja Melayu, malah turut mengiktiraf kedudukan istimewa orang Melayu sebagai penduduk asal di Malaysia.

    “British juga telah mengiktiraf kedudukan istimewa kaum Melayu sebagai penduduk asal (Bumiputera/Peribumi) serta melaksanakan sistem politik dan pemerintahan yang bertunjangkan kaum Melayu,” katanya.

    Bagaimanapun katanya, agak mengejutkan apabila terdapat segelintir pemimpin Melayu sendiri yang menyokong dan berkehendak agar ICERD diratifikasi.

    Justeru beliau berkata, sebagai langkah menghentikan polemik ICERD, Majlis Raja-Raja boleh membuat kenyataan atau menyatakan pendirian rasmi berhubung isu ini.

    Terdahulu, bekas Ketua Hakim Negara, Tun Abdul Hamid Mohamad mendakwa, kerajaan Pakatan Harapan (PH) tidak berterus terang berhubung tujuan ratifikasi bagi mengelakkan berlakunya bantahan, sebaliknya mereka menuntut Malaysia mengesahkan konvensyen berkenaan.

    “Apabila Malaysia mengesahkannya, Perkara 153 dan dasar yang bersifat diskriminasi kaum yang telah dipersetujui sebagai balasan kepada persetujuan orang Melayu memberi kerakyatan kepada orang bukan Melayu yang telah termaktub dalam Perlembagaan akan dimansuhkan.

    “Untuk mengelak bantahan orang Melayu dan kaum Bumiputera, mereka mengatakan bahawa pengesahan tidak akan melibatkan peruntukan Perkara 153. Itu tidak betul,” katanya.

    Amacam..setelah menghadam artikel ni, ada kau termasuk salah sorang melayu yang diperkatakannya tu haah ???

    ReplyDelete
  13. melayutak berkhatan...kau tau tak sapa sebenarnya Waytha Moorthy ni..kalau kau tak kenal sapa dia ni, jangan lah kau dan cai2 haprakan menyokong ICERD ni mengkhinzir buta beb !!!

    Inilah dalang dan pencetus huru hara yang membawa isu ICERD ke Kabinet…

    Siapakah Waytha ini sebenarnya?

    Mari kita lihat sedikit latar belakang beliau.

    Nama Waytha tidak asing lagi kepada rakyat Malaysia secara umum kerana beliau merupakan salah seorang daripada 6 orang peguam yang bertanggungjawab menganjurkan demonstrasi secara besar-besaran pada 25 November, 2007 dimana berpuluhan ribu kaum India turun merusuh ke jalanraya menunjukkan rasa tidak puas hati terhadap kerajaan pemerintah pada masa itu, iaitu Kerajaan Barisan Nasional (BN).

    Perdana Menteri ketika itu ialah Tun Abdullah Ahmad Badawi.

    Selepas demonstrasi tersebut 5 orang peguam telah ditangkap di bawah akta ISA termasuk abang beliau P. Uthayakumar pada 13 Disember, 2007.

    Waytha bagaimanapun sempat melarikan diri ke London dan mendapat perlindungan politik atau ‘Political Asylum’ dari kerajaan British.

    Hindraf diistyiharkan sebagai pertubuhan haram di bawah Sekyen 5(1) dan Akta Pertubuhan 1966 (Akta 335) oleh Menteri dalam Negeri pada masa itu Datuk Seri Syed Hamid Albar.

    Beliau berkata perintah itu dibuat hasil pemantauan dan penyiasatan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia, Kementerian Dalam Negeri mengenai kegiatan-kegiatan pertubuhan tersebut yang telah dijalankan sejak mula ditubuhkan sehingga ianya diharamkan.

    Hasil siasatan mendapati pertubuhan itu bertentangan dengan Akta Pertubuhan 1966 (Akta 335) dan boleh memudaratkan ketenteraman awam, keamanan, keselamatan, ketertiban dan nilai-nilai moral di Malaysia.

    Syed Hamid berkata sekiranya tidak dibendung, Hindraf akan terus mengancam dan menggugat ketenteraman awam, keselamatan dan kedaulatan negara malah menjejaskan keharmonian hidup berbilang kaum.

    Pertubuhan tersebut yang di pimpin oleh Waytha, telah bergerak aktif dengan menganjurkan beberapa perhimpunan awam dan demontrasi tanpa permit dan mengeksplotasi isu-isu perkauman sehingga mencetuskan kebangkitan penentangan sebahagian keturunan India terhadap kerajaan dan menimbulkan kebencian di antara orang-orang Melayu dan India di negara ini.

    Semasa berada di London, Waytha juga telah berusaha mendapatkan sokongan dari negara asing bagi memberi tekanan kepada kerajaan supaya tunduk kepada tuntutan-tuntutan mereka.

    Kegiatan dan aktiviti Waytha telah memberi kesan buruk pada imej Negara.

    Waytha yang kemudiannya kembali ke Malaysia pada 1 ogos, 2012 mengambil pendirian untuk beralih angin dengan menyokong BN pada PRU13 pimpinan Dato Seri Najib Razak.

    Setelah BN menang PRU 13, Najib telah melantik beliau sebagai senator dan memberinya jawatan timbalan menteri di Jabatan Perdana Menteri.

    Tetapi, selepas Sembilan bulan, Waytha meletak jawatan sebagai senator dan timbalan menteri pada 10 February, 2014 dan menuduh Najib kononnya beliau tidak berhasrat untuk membantu menaik taraf kehidupan kaum India di Malaysia.

    Tuduhan ini memang tidak berasas kerana fakta membuktikan Najib ialah satu-satunya perdana menteri yang banyak membantu kaum India.

    Selepas perletakan jawatan, Waytha mula menyuarakan isu-isu membabitkan perkauman.

    Antaranya ialah isu pendakwah bebas Islam Dr Zakir Naik.

    Malah, Waytha yang mengetuai 18 yang lain untuk memfailkan saman terhadap kerajaan Malaysia kerana mendakwa ia melindungi pendakwah tersebut.

    Tindakkan Waytha jelas menunjukkan beliau mencabar penduduk Malaysia yang majoritinya beragama Islam malah, agama rasmi Malaysia juga adalah agama islam.

    Tidakkah tindakan ini akan menggugat keharmonian masyarakat majmuk Malaysia yang terdiri daripada pelbagai kaum dan agama?

    Bukan itu saja, Waytha juga telah mewakili beberapa kes penukaran agama (murtad) tetapi semuanya telah gagal.

    Tidakkah Mahathir sebagai seorang yang berpengalaman harus tahu dan faham dengan keadaan semasa serta kehendak rakyat yang majoritinya yang beragama Islam?

    ReplyDelete
  14. Ape ni tuan budin. Itu je tinggal maruah utk ditebus oleh Umno dlm menjadikan rakyat lalai Dari kes mahkamah yg dihadapi oleh pemerintah mereka. Dah la isu manifesto taK jln, LGBT tak Jln, benda ni pun gagal jugak. Bagi pas Jgn cakap la. Ape pun gagal, Nampaknya terpaksa la berpatah balik ke isu 355 digunakkan utk menagihkan tin Milo dgn harapan para walaun akan teruskan menghulur $1 2 utk parti bergerak. Sudah2 la pasumno, terima la hakikat yg Korang gagal. Yg seko gagal mempertahankan kuasa, Yg seko plak gagal nak berkuasa. Selagi penyangak Dan pencuri Yg didokong, Lupakan la nak mintak bantuan malaikat seperti Yg sering dibanggakan . Apa Yg anda buat tak diberkati. Elok balik. Cari huruf L besar2. Tampal Kat dahi, berbangga la dgn kehidupan sebagai seorang Yg gagalist.... Kepeh kepeh kepeh kepeh. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semak Romen...kalau orang India sendiri pun mempertikaikan kenyataan Wayta Moorty ni..takkan lah aku beriya2 bermati2an nak menyokongnya dalam isu ICERD ni kot???

      BILA KAUM INDIA SENDIRI MENULIS MEMBUKTIKAN BETAPA PENIPUNYA MENTERI DI JABATAN PERDANA MENTERI PAKATAN HARAPAN

      From Thirunavukkarasu Karasu to Menteri Perpaduan merangkap Menteri Hindraf Malaysia.

      Assalamua’laikum Datuk, (since you mention we were “forced to become Muslim), Tahukah Anda?

      1. I was so discriminated that I went to primary school fully sponsored by the Melayoo govt.

      2. I was so discriminated that I got a free lunch in primary school for 3 years.

      3. I was so discriminated that dentists come and fix my teeth for free that time.

      4. I was so discriminated that my 5A result in Standard 5 got me a place in Maktab Tentera Diraja Malaysia.

      5. I was so discriminated that the forms for Maktab Rendah Sains Mara was given to me in Primary 6.

      6. I was so discriminated that my good result in Primary 6 got me streamed to Perdagangan in Form 1.

      7. I was so discriminated that my annual school fees from Form 1-3 were slightly cheaper than a KFC dinner.

      8. I was so discriminated that my exam fees for SRP and SPM were fully paid by the Melayoo govt.

      9. I was so discriminated that my pre-university education was Free.

      10. I was so discriminated that even my STPM exam fees was paid by the Selangor State govt.

      11. I was so discriminated that I got my First Choice kursus in USM.

      12. I was so discriminated that my annual tuition fee was cheaper than a return MAS ticket for Sabahans.

      13. I was so discriminated that my Masters was fully funded by in USM.

      14. I was so discriminated that my other Masters degree was heavily subsidised by UPM.

      15. I was so discriminated that my PhD was fully paid for by Kementerian Sains, Teknologi & Alam Sekitar.

      16. I was so discriminated that I got RM30,000 free in USM as “geran biaya diri”.

      17. I was so discriminated that I rented a house with Astro for RM150 during my PhD.

      18. I was so discriminated that I got RM60,000 research grant.

      19. I was so discriminated that I got public holiday during Thaipusam.

      20. I was so discriminated that I won Best Paper awards against Melayoo lecturers/researchers.

      21. I was so discriminated that the total charges for all 3 kids born in hospital is less than RM200.

      22. I was so discriminated that I paid RM1 for my dental treatment in 2015.

      23. I was so discriminated that I got to work for an airline owned and operated by a Malayalee macha.

      Delete
    2. 24. I was so discriminated that I even got that same macha to sponsor my flight training.

      25. I was so discriminated that my EPF money was banked direct into my CIMB account when I bought a RM1 million house.

      Want me to go on? Ok I go on.

      26. I was so discriminated that I became a newspaper columnist for The Star and got to bantai Najib Razak.

      27. I was so discriminated that my lesen to operate a civil engineering firm was approved in 2 days.

      28. I was so discriminated that my employer paid more than I pay myself for my ‘Simpanan Hari Tua’.

      29. I was so discriminated that I pay the same tax as the Melayoos.

      30. I was so discriminated that I get to go to church whenever and wherever I want.

      31. I was so discriminated that I saw a Melayoo PM give grants inside the temple complex in Batu Caves.

      32. I was so discriminated that my relatives can happily build shrines inside their own house compound (and sometimes outside).

      33. I was so discriminated that I saw an Indian uncle listed annually as the 2nd richest man in Malaysia.

      34. I was so discriminated that many of my bosses in AirAsia were Indians, and promoted me Captain first.

      35. I was so discriminated that the Melayoo government created an investment scheme special for Indians.

      36. I was so discriminated that I got to riot happily without consequence – and see my ring leaders freed and now happily earning a Menteri salary.

      37. I was so discriminated that I got to see Indians complain to the UK Queen about getting back their rights – and still escape consequence in an act considered treasonous

      38. I was so discriminated that I got to see Indian Ministers happily bringing their spiritual gurus and personal lembaga sakas to Parliament.

      39. I was so discriminated that I saw road signboards in many places include the Tamil language.

      40. I was so discriminated that I saw the Melayoo govt preserve traditional Hindu ruins and even apply for Unesco listings.

      41. I was so discriminated that I see Tourism Malaysia ads all over the world feature Indian culture and religion.

      42. I was so discriminated that I see Indian Menteris able to ignore the songkok and wear their turbans and so on in front of the King..

      43. I was so discriminated that I frequently see Melayoo leaders participate in public Tamil dramas, song and dances for official functions, from Anwar Ibrahim to Khalil Yaakob.

      44. I was so discriminated that I obtained another lesen penerbitan to start printing periodicals even after the previous govt cancelled my newspaper column for bantai-ing them.

      45. I was so discriminated that my wife can remain Bumiputera, wear the hijab and still parade the Christian cross openly at some events.

      46. I was so discriminated that even though I took Tamadun Islam in university and my wife scored A in Sejarah Islam in STPM, no one “forced” us to become Muslim.

      47. I was so discriminated that the majority of doctors and lawyers in Malaysia by population are still Indians.

      48. I was so discriminated that I enjoy tax relief from charity grants to Melayoo or Muslim organisations.

      49. I was so discriminated that I can still eat pork everywhere I want to, even in Melayoo majority towns – even though I don’t do it out of respect.

      50. I was so discriminated that my own Menteri Hindraf can happily go to The Hague and try kacau our Perpaduan after 61 years.

      How la Menteri? Still want me to go on? Too long oredy, kejap lagi kena Lukihhh… Lukihhh bro.

      Delete
    3. Bro smart pomen..
      Dr sepang ke port klang..
      Lalu je pulau indah tayar kempeh..
      Ini pasumno tempang lg malang..
      Kami tambah lg kepeh kepeh kepeh eh

      Delete
    4. Entah dari Tong Sampah mana agaknya si TongGeng Najib kutip...??

      Faham ker dia dgn level broken Englishnya tuuu.??.

      Delete
  15. Fuyooo...Korang tentu setuju dengan apa yang diperkatakan oleh DS Najib ni..tentang sapa yeer..dah tentu lah menteri kasut dan setokin hitam tu beb !!!

    Menteri Pendidikan ajar anak-anak berbohong - Najib

    Menteri Pendidikan, Dr. Maszlee Malik disifatkan sebagai mahu mendidik anak-anak berbohong apabila bersungguh-sungguh melakukan tuduhan liar tanpa menyiasat terlebih dahulu.

    Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan Pakatan Harapan sudah enam bulan mentadbir negara, tetapi mereka berterusan mempersalahkan beliau dan kerajaan Barisan Nasional (BN).

    Jelas Ahli Parlimen Pekan itu, selepas mendakwa peruntukan untuk sekolah jenis kebangsaan Tamil (SJKT) sebanyak RM36 juta hilang, kini Maszlee menuduh wang untuk susu kanak-kanak di bawah Program Susu 1Malaysia (PS1M) juga telah hilang.

    Menurut Najib, peruntukan tersebut tidak hilang, sebaliknya dana untuk program tersebut bagi tahun ini tidak dilulus dan disalurkan oleh kerajaan Pakatan Harapan.

    “Susu sekolah tak hilang. Malangnya program susu ini tidak diteruskan untuk tahun ini selepas PH menang kerana dana peruntukan untuk tahun ini tidak diluluskan dan disalurkan oleh kerajaan PH sendiri.

    “Sekali lagi didapati kerajaan PH sendiri yang salah tetapi Menteri Pendidikan mahu mempersalahkan saya dan kerajaan BN dahulu.

    Sudah lebih enam bulan mentadbir, sampai bila kerajaan PH mahu menyalahkan kerajaan BN dahulu? Adakah Menteri Pendidikan kita sekarang mahu mendidik anak-anak muda kita untuk berbohong dengan bersungguh-sungguh dan membuat tuduhan liar sebelum menyiasat,” katanya.

    Najib berkata demikian menerusi satu kenyataan di Facebook hari ini yang turut memaparkan muka hadapan Mingguan Malaysia yang bertajuk Susu Sekolah Tidak Hilang.

    ReplyDelete
  16. Zahid terpalit dgn 42 pertuduhan mahkamah dibicara thn depan!
    Hadi & pas terpalit dgn perbicaraan kes 90juta dgn SR akan dibicara feb thn depan!
    issu apa lagi nak DIVERT orng melayu di atas SONGLAP duit rakyat tentulah issue melayu,walaupun mereka tahu,adalah mustahil untuk dilaksanakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alooo geng...kau dah tau ke belum pasal benda ni haah..kalau belum baik kau baca2 slow2 dan sumbatkannya dalam otak kau yang dah berkarat tu beb !!!

      Agensi Penarafan Antarabangsa Peduli Apa Dengan “Persetujuan” Siapa!

      Ketika Datuk Seri Najib Tun Razak menjadi Perdana Menteri, beliau begitu memantau dan menjaga sungguh penarafan kredit oleh agensi penarafan antarabangsa seperti Fitch, Moody dan sebagainya.

      Pada beliau, penarafan kredit ini penting bagi perniagaan di peringkat antarabangsa – benda yang ramai di kalangan penyokong regim Malaysia baru terlalu bodoh untuk nampak kepentingannya kepada ekonomi negara kita pasal tak sampai situ tahap mengajinya.

      Banyak pihak dalam dunia merujuk kepada rating yang diberikan agensi penarafan seperti ini sebelum menjalankan perniagaan dengan pihak yang satu lagi dan sebagai sebuah negara, perniagaan antarabangsa ini penting untuk ekonomi kita.

      Sebab itu kita masih ingat pada ketika itu, bila Najib mengumumkan kenaikan rating yang diberikan agensi penarafan antarabangsa ini, kalangan penyokong pembangkang pada waktu itu, nampak blur blur apa yang cuba disampaikan, pasal mereka bangang.

      Padahal perkara itu ada kepentingan yang begitu besar.

      Boleh Google sendiri apa yang dimaksudkan dengan itu tapi lebih kurang maksud, agensi penarafan yang memberikan rating ini macam doktor yang menentukan sihat tak sihat sesuatu ekonomi itu, lagi rendah bacaannya, lagi bermasalah maksudnya.

      Sekarang bila agensi penarafan antarabangsa menurunkan rating Petronas, ada pulak pihak dalam regim yang “tidak bersetuju” dengan keputusan tersebut.

      Macamlah agensi penarafan ini peduli.

      Agensi penarafan antarabangsa macam ini bukan boleh diputar belit atau diarah atau dibayar untuk mengeluarkan laporan bagi memuaskan hati sesiapa macam yang dilakukan dulu kepada sesetengah media antarabangsa untuk mencemarkan imej Najib dalam isu SatuMDB.

      Diakhirnya terbukti tidak ada satu pun tuduhan mencuri/merompak yang dikenakan terhadap Najib sekalipun dah didakwa begitu sejak dari tahun 2015 lagi, siap kertas pendakwaan apa semua lengkap kata mereka.

      Agensi penarafan ini ada reputasi di kalangan negara dalam dunia yang nak dijaga. Terima sajalah hakikat bahawa ada perkara berkaitan ekonomi yang tidak diuruskan dengan betul sekarang ini.

      SEBAB ITU RATING TURUN MENDADAK SEJAK REJIM HAPRAKAN NI MENJADI KERAJAAN...TAK PANDAI BUAT KEJE KOT ????

      Delete
    2. Bro omar daud..Semua melayu..xada india cina pun..o ye seko mamak tu..apa maknanya tu..

      Delete
  17. Fuuuh..Tabik spring 1000x lah pada pemuda UMNO atas desakan korang tu..ini baru lah dikatakan membela melayu dan Islam yang sebenar2nya beb !!!

    Pemuda UMNO desak Waytha Moorthy letak jawatan.

    Ketuanya, Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki berkata, selaku menteri yang menjaga portfolio perpaduan negara dan kesejahteraan sosial, Waytha Moorthy mesti melepaskan jawatan secara terhormat dan bermaruah atas kegagalan menguruskan isu-isu perkauman, keagamaan dan perpaduan dengan bijak.

    “Kelmarin tular video lama beliau selaku pemimpin utama pertubuhan radikal Hindraf yang memburuk-burukkan negara kepada negara luar dengan menyebarkan kenyataan palsu berupa fitnah, menggambarkan seolah-olah Malaysia menghadapi masalah pencabulan hak asasi yang kronik dan melakukan penindasan teruk kepada kaum-kaum dan penganut agama lain, antaranya merobohkan kuil-kuil hindu dan menafikan hak asasi kaum lain di Malaysia.

    “Sehingga kini beliau tidak pernah menarik balik kenyataan dan tohmahan jahat yang dilakukan beliau sebagaimana yang ditularkan melalui video berdurasi 2 minit 39 saat itu.

    “Lebih mendukacitakan sejak menjadi menteri yang sepatutnya mempromosi perpaduan kaum dan pelbagai agama, beliau lebih cenderung untuk membangkitkan isu-isu yang mencetus kemarahan rakyat dan membangkitkan api permusuhan di antara kaum,” katanya menerusi satu kenyataan dalam Facebook hari ini.

    Tambah Asyraf Wajdi, kesungguhan Waytha Moorthy mengheret negara untuk meratifikasi dan mengesahkan Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD) hanya menzahirkan kesombongan dan keangkuhan beliau sungguhpun kerajaan sedar bahawa majoriti rakyat melihatnya sebagai suatu yang mencabar hak keistimewaan Melayu dan bumiputera serta kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada lagi lah beb..jangan lah korang hantukkan kapla kat dinding pasal frust menonggeng pulak !!!

      “Imej radikal beliau ketika memimpin Hindraf hanya akan mengundang krisis keyakinan rakyat akan masa depan keharmonian negara berbilang agama dan kaum di negara ini.

      “Pemuda UMNO juga menggesa Waytha Moorthy menarik balik segala kenyataan fitnah dan memohon maaf secara terbuka kepada seluruh rakyat Malaysia atas pengkhianatan beliau memburuk-burukkan negara di mata negara-negara luar,” katanya.

      Delete
    2. Engkau pulak usah melalak ajer, pergi ler buat laporan polis (itu pun kalau telor masih ada).

      Delete
  18. Fuuuhhh..Berdiri bulu roma bila mendengar ucapan berapi2 DS Zahid di perhimpunan anti ICERD di Pasir Salak sabtu lepas..rugi besar lah anak2 melayu jika tak dapat menghadirinya...tapi jangan risau...kita ikuti apa kata DSZH lagi beb !!!

    HIMPUNAN BESAR BESARAN *#8.12.2018* TOLAK *ICERD* AKAN DIADAKAN *DI KUALA LUMPUR


    *PASIR SALAK 17 Nov. -* Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi memberi amaran agar tidak mencabar orang Melayu dengan cadangan meratifikasikan Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).

    Menurutnya, jika tiada sebarang pengisytiharan cadangan ICERD ditarik balik, tidak mustahil orang Melayu mengamuk.


    *"Jangan sampai orang Melayu amuk. Kalau amaran tak diendahkan, UMNO dan Pas bersatu, kita bukan sekadar beri amaran kalau tak ada isytihar tolak ICERD, maka kami akan bangun. Jangan minta, amaran bukan sekadar amaran kalau tak percaya cuba.*

    "Ini bukan sebarang amaran, jangan main-main. Kalau mahu perkataan amuk ini dilakukan cubalah cabar," katanya ketika berucap pada Himpunan Perpaduan Ummah di pekan Kampung Gajah di sini hari ini.

    *Dalam ucapannya, Ahmad Zahid turut mengumumkan UMNO akan menyokong perhimpunan besar-besaran orang Melayu anjuran Pas untuk membantah cadangan meratifikasikan ICERD di Kuala Lumpur pada 8 Disember ini.*

    Menurut Ahmad Zahid, UMNO dan Pas dan bergabung bagi menjayakan perhimpunan bantahan ICERD tersebut.

    "Perhimpunan malam ini sebagai permulaan, perhimpunan bantahan ICERD pada 8 Disember ini bukan juga kemuncaknya. Semangat dan kerjasama UMNO dan Pas akan berterusan. Ya kita silap dulu, bergaduh semasa sendiri.

    *"UMNO di bawah saya, kita akan bercantum dengan Pas, kita ketepikan segala perbezaan politik atas nama Islam dan Melayu, kita bercantum atas kekuatan untuk membina negara yang baharu," katanya.*

    Ahmad Zahid menegaskan, UMNO dan Pas menolak ratifikasi ICERD kerana ia diperkenalkan oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) untuk menolak perkauman di bawah Dasar Aparteid di Afrika Selatan

    *"Tetapi sejak dahulu lagi kerajaan Malaysia tidak menindas mana-mana kaum, jadi jangan silap atas nama kesamarataan maka kita harus bangun dan menolak ICERD," katanya.

    ReplyDelete
  19. Sobat2 yang dikasihi sekelian..Dah tentu lah kita WAJIB untuk terus beristiqamah dengan parti keramat yang ternyata terus mensyumulkan Islam, mendaulatkan institusi kesultanan dan membela bangsa melayu..dulu, kini dan selama2nya ni..setuju kan beb???

    UMNO Tidak Berkubur, Semangat Perjuangan UMNO Tidak Boleh Dipenjarakan – Tok Mat

    Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamad Hasan penuh yakin dan percaya kehadiran yang membanggakan ahli dan pimpinan UMNO pelbagai peringkat pada sesi perjumpaan pimpinan parti peringkat pusat dengan UMNO Selangor menunjukkan parti berkenaan tidak akan menuju kehancuran.

    Malah tegasnya tidak nampak gambaran dakwaan sesetengah pihak bahawa UMNO ini akan berkubur dan kehadiran yang melimpah ruah membuktikan semangat yang ada pada pada ahli parti masih tinggi.

    “Macam mana nak katakan berkubur kalau inilah yang datang sampai melimpah ruah saya tidak nampak semangat yang ada ini. Kita bangun dan bangkit kembali.

    “Walaupun boleh dipenjarakan UMNO tetapi semangat perjuangan parti tidak boleh dipenjarakan.

    “Kami di atas akan mempertahankan UMNO…itu azam dan tekad kita. Jangan risau.Traffic light kita ada…ada merah..ada kuning..ada hijau. Jadi tidak semudah itu untuk menguburkan wadah perjuangan orang Melayu bermula daripada menuntut kemerdekaan negara ini,” katanya.

    Beliau berkata.demikian ketika berucap pada Majlis Perjumpaan Presiden Bersama UMNO Selangor di sini, hari ini.

    Mohamad seterusnya menegaskan UMNO bukan parti sebaliknya sebuah perjuangan orang Melayu.

    “Saya selalu cakap UMNO bukannya parti. Ianya adalah pertubuhan kebangsaan perjuangan orang Melayu yang mana bermula daripada banyak persatuan-persatuan orang Melayu yang berpecah belah pada ketika itu.

    “Negara ini tidak ada satu negara, negeri- negeri dan disebabkan gagasan Malayan Union telah membuka mata orang Melayu. Itu sebabnya digabungkan maka bersatulah banyak gabungan dan pertubuhan Melayu yang banyak pada ketika itu,” ujarnya.

    Mohamad seterusnya berkata dalam pilihan raya umum lalu badai telah memukul kapal parti hingga tersadai.

    “Tak apalah tiang layar kita patah..perahu pendayung kita patah…kita punya lantai pun bocor tidak mengapakah…kita berlabuh dahulu kat pengkalan kita.

    “Kita baiki tiang kita..kita cari pengayuh baharu…bila dah tenang balik kita belayar untuk menuju kepada matlamat kita, insya Allah. Tetapi jangan ada pula yang tebuk perut kapal kerana kalau tenggelam semua akan tenggelam. Ini perjuangan bersama kita untuk memegang amanah,” ujarnya.

    ReplyDelete
  20. Rakan2 yang dihormati sekelian...kalau dilihat dari keputusan pemilihan PKR yang diumumkan petang tadi...setuju tak kaalu kita katakan...

    ANWAR IBRAHIM "KECUNDANG" DALAM PEMILIHAN PKR???
    Nampak gayanya..cita2 Rafizi Ramli, bakal Menteri Kewangan apabila Anwar Ibrahim menaiki takhta Perdana Menteri nanti, KECUNDANG DAN TERBARAI DI TENGAH JALAN BEB !!!

    Bermacam usaha dilakukan untuk memastikan Rafizi menang.

    Satu keluarga Anwar berkempen untuk Rafizi, sampai ke Julau di Sarawak.

    Siapa sangka PKR lebih kuat di Julau, Sarawak, dari sesetengah cabang PKR di kubu kuat mereka, Selangor.

    Penolakan terhadap Rafizi boleh kita simpulkan sebagai kecundangnya Anwar.

    Hanya 4 "orang" Anwar, termasuk anak beliau Nurul Izzah, menang jawatan yang mereka tandingi.

    Nurul Izzah menang jawatan Naib Presiden dan 3 orang Anwar yang lain ialah Abdullah Sani, Nik Nazmi dan Nurin Aina.

    Orang-orang kanan Anwar seperti Johari Abdul tersungkur.

    Hasrat Johari untuk menjadi Menteri Besar Kedah hancur apabila tewas di cabang beliau sendiri.

    Semalam, Tun Dr Mahathir Mohamad mempelawa untuk merombak kabinet jika Anwar mahu satu rombakan dibuat untuk membolehkan "pemenang pemilihan PKR" menjadi Menteri atau Timbalan Menteri.

    Mungkin Ahli Parlimen Kuantan Fuziah Salleh mahu melepaskan jawatan Kabinet selepas tewas dalam pemilihan untuk membolehkan rakan beliau yang menang menggantikan beliau.

    Majlis Pimpinan Pusat yang akan datang akan menyaksikan Anwar mempengerusikan mesyuarat yang terdiri dari orang-orang AZMIN.

    Kemenangan Azmin petanda kemerosotan pengaruh Anwar dalam PKR.

    Ini memberi signal yang amat2 jelas kepada Anwar bahawa hasratnya untuk menduduki kerusi empuk PM ke 8 tu semakin terlepas dari genggamannya...dan Azmin lah calon yang paling sesuai untuk jawatan tu !!!!

    ReplyDelete
  21. Ada tak sesapa kat blog ni yang boleh memberikan jawapan tepat kepada soklan di bawah ni...

    “KENAPA ASYIK USIK ISLAM”?????

    Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan mempersoalkan tindakan pihak yang mempertikaikan hal ehwal agama Islam sejak kebelakangan ini.

    Melalui catatan di Twitternya, Musa berkata hal ehwal dan cara hidup Islam kian sering dipertikaikan.

    “Mengapa kebelakangan ini bukan Islam banyak mempertikaikan perkara yang bersangkutan dengan hal ehwal Islam dan cara hidup orang Islam?

    “Adakah peraturan mereka sejagat yang mana tidak perlu hormati cara hidup orang lain?,” tanyanya.

    Malah beliau turut bertanya sama ada orang Islam begitu lemah hingga terpaksa berkompromi.

    Persoalan ini ditimbulkan dipercayai susulan isu khatan wanita yang menjadi perdebatan sejak kebelakangan ini hingga ada yang mendesak agar amalan itu dilabel sebagai jenayah.

    Ciapan tersebut mendapat perhatian pengikutnya yang rata-rata turut berkongsi pandangan masing-masing.

    Dr. Adam Izkandar menulis, “sebenarnya ada musuh dalam selimut yang digelar munafik. Melayu Islam sendiri punca segalanya.”

    Zanjaf pula berkata, “umat Islam Melayu lemah kerana berpecah belah. Musuh-musuh Islam mempertikaikan cara hidup orang-orang Melayu Islam sampai ke celah kelengkang pun mereka kata ada unsur jenayah. Mana maruah bangsa dan agamaku?.”

    Adi Arfandi berkata, “sejak naik kepala umat Islam berdiam diri, ada pemimpin pun macam kena tarik hidung.”

    Agak2 korang lah..sapa kah yang dimaksudkan dengan pemimpin2 Islam dalam Rejim Haprakan ni yang dilabelkan sebagai munafik kat atas tu haah ?????

    ReplyDelete
  22. PTG TADI AKU SMS SI DIA UTK TUNJUKKAN SEBUAH LAGU YG AKU TUJU DEKAT SI TAIKO:


    Anonymous18 November 2018 at 06:31

    Tok Gora sudah tua, tapi tak nak gi tunai haji
    Tak ada pulak dia nak bersolat atau mengaji
    Makin lama, perangai dia makin buruk & keji
    Agaknya amat keciwa, kekasih mungkir janji

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tok Gora, bagaikan lelayang tanpa tali teraju
    Dalam bab agama, langsung dia ini tak maju
    Kalau kelab karaoke, dangdut, yg itu diia laju
    Kat bekas awek, lagu ini boleh Tok Gora tuju

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    _____________________________________

    SPOON - MEMORI SEKUNTUM RINDU
    (https://youtu.be/spLwSS72xS0)

    Di kala sepi ini
    Hati ku terluka lagi
    Engkau telah mendustai
    Sebuah janji
    Oh... sayang
    Tak pernah ku menduga
    Engkau curang dalam cinta
    Rindu yang seindah dulu
    Hiasan cuma

    CHORUS:

    Mengapa aku dipersalahkan
    Mengapa tidak oh diri mu
    Kekasih ku... Oh..
    Dulu bercinta berjanji sumpah setia
    Mengapa kini kau dustai

    Dulu rindu serindu-rindunya
    Kini benci sebencinya
    Mahu semahu-mahunya
    Malu aku tak malu

    Mengapa aku dipersalahkan
    Mengapa tidak oh diri mu
    Kekasih ku... Oh..

    Dulu rindu serindu-rindunya
    Kini benci sebencinya
    Mahu semahu-mahunya
    Malu aku tak malu
    ( 2X )

    Di kala sepi ini
    Hati ku terluka lagi
    Engkau telah mendustai
    Sebuah janji
    Sebuah janji
    Sebuah janji

    _________________________________________

    Diharap dgn lagu itu, atok Gora akan terhibur
    Tapii, jgn ingat karaoke jer, ingat sama kubur
    Tinggalkan politik kotor yng atuk Gora cebur
    Tak guna ler nantii, kalau nasi dah jadi bubur

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

    ReplyDelete
  23. AKU JUGA SMS UTK TUNJUKKAN KPD 'SI DIA' BEBERAPA RANGKAP PANTUN MADAH YG TAK MAMPU DI JAWAB OLEH 'SI TAIKO':


    Anonymous18 November 2018 at 08:30

    Atuk Singgora tua cuba nak berlagak takbur
    Teliinga pun dah pekak, mata dia pula kabur
    Angin kembong perut asyik keluar ikut jubur
    Gigi pun dah habis, hidup harap hirup bubur

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dekat org, kata2 cacian asyik jer dia hambur
    Anak tok guru konon mamak toke pasembor
    Tak sedar telor labuh lembik mcm obor-obor
    Tiidak tentu waktu, berak kencing berterabur

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tak sedar tua, pergii karaoke jer dia berhibur
    Ujung minggu, ke kedai China tikam nombor
    Politik ikut telunjuk puak kafir, dia dah cebur
    Nak kasi bangsa Melayu ranap masuk kubur

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia betul dengki, cinta kami berbunga subur
    Kasih aku dan Mas, dia cuba mau kasi lebur
    Rata2, diri aku dan Mas, fitnah dia dah tabur
    Konon Mas cinta dia dibuat gembar gembur

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    ReplyDelete

    ReplyDelete
  24. PERBUALAN ANTARA AKU DAN 'SI DIA' MASIH BERKISAR TTG 'SI TAIKO'. SI DIA CAKAP, LAGU ROCK JIWANG 90AN, 'MEMORI SEKUNTUM RINDU' DARI KUMPULAN SPOON ITU KURANG SESUAI UNTUK DUDA TUA MCM TAIKO TU. DIA KATA DIA AKAN TOLONG CARIKAN LAGU 60AN.
    MASA AKU BALIK DARI SOLAT ISYA KAT MASJID TADI, AKU TERIMA SMS DARI SI DIA:

    Dinda rasa org tu dah mereng, tak ketahuan
    Ditinggal kekasih, jiwanya celaru tak karuan
    Berpantun dgn abg, dia tak daya mau lawan
    Ada ker lojik abg jejaka gagah dikata ppuan

    Padan dgn muka org tu yng jenis ular sawa
    Agaknya kekasih yng lari tu org cantik lawa
    Lagu rock tak sesuai lah, utk dia punya jiwa
    Dinda jumpa satu lagu 60an yang istimewa

    Dah teruk benar org yg konon anak tok guru
    Kekasih dia lari fikiran dia jadi biol bercelaru
    Bila dinda cintakan abg, dia tetiiba cemburu
    Abg kirim jer kat dia lagu 60an, 'teman baru'

    ________________________________________

    TEMAN BARU - A.HALIM
    (https://youtu.be/-PzmkMU5AW4)

    Kerapkali ku lihat kau berjalan
    Di samping dia yang baru kau puja
    Dulu kau menyintai diri ku
    Kini kau berubah laku

    Suatu hari ku lihat kau berdua
    Di simpang jalan menunggu kereta
    Kau berbual begitu mesra
    Sambil menjeling pada ku

    Chorus:

    Oh dara mengapa
    Adakah ku bersalah
    Kau tinggalkan daku
    Merana setiap waktu

    Ku terima utusan dari mu
    Kau pinta segala surat mu dahulu
    Kau kata dah jemu pada ku
    Kerna kau ada teman baru

    Oh dara mengapa
    Adakah ku bersalah
    Kau tinggalkan daku
    Merana setiap waktu

    Ku terima utusan dari mu
    Kau pinta segala surat mu dahulu
    Kau kata dah jemu pada ku
    Kerna kau ada teman baru
    _________________________________________

    Tepi beranda mengasah pisau
    Makan bertambah berkilau sangat
    Kasih adinda tak usah dirisau
    Tak kan berubah walau sesaat

    Di pekan minggu membeli bihun
    Beredar redup bermula rembang
    Sebulan menunggu seperti setahun
    Tak sabar hidup bersama abang

    ('SI TUA' MASIH LAGI MEMEGANG KEJUARAAN 'RAJA SAMPAH'.. HI HI.. 'SI TAIKO' TERUS MATI AKAL.. FITNAH NYA SEPERTI TAK JALAN.. KI KI KIK...)

    ReplyDelete
  25. Mana pi "Rule of Law" yang PH ddok tempek sana sini? Macam ni punya ugut mahu negara jadi huru hara, masih dok diam lagi. Apa nak tunggu dah berlaku baru mahu bertindak kah? Tolonglah jangan bagi pengacau pengacau macam ni bermaharajalela. Bertindak cepat dan dengan tegas supaya jenis yang dah tak berguna macam ni lenyap dari bumi Malaysia kita yang tersayang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro..apa kita mau kasi batal kewargaannya..dbuang negara..atao sruh dia lari cari suaka..atau dsekolahkan dia

      Delete
  26. Ada masa serious bukan asyik bergurau
    Jgn harta dunia jer, asyik nak kaut karau
    Pahala akhiirat, kena jugak diambil hirau
    Jom jemaah subuh di masjid atau surau

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
  27. Aku lewat sikit tadi, ramai yang dah menanti
    Imam qariah tak dtng semua jadi susah hati
    Jemaah yang ada tu kebanyakannya tak reti
    Nasib baik aku ada, boleh lah jadi pengganti

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  28. Biyo je la kalau diaorang nak berdemo atau mengamuk. jangan rosakkan harta awam atau harta peribadi dah la....dia orang kan pembangkang....masa kita dah berlalu, sekarang giliran dia orang pulak. Lama-lama dedak dah habis penat la Lokman Adam tu....

    ReplyDelete
  29. saya yakin n percaya that zahid n 'other shit stirrers' has got d message loud n clear from tun m's response.

    inilah cara tindak balas drpd orang2 yg d syaki bersalah cuba lepaskan diri drpd tersepit.

    dlm ilmu pertahanan (defence jargon) ia nya d gelar 'opening several theaters' n dlm catur (chess) 'opening a few fronts' in d hope that d pressure being endured can b diluted.

    tapi saya rasa semua itu hanya lah kerja sia2 belaka olih kerana semua 'penyangak' yg sudah pun d kenal pasti (yg akan d kenalpasti) akan d bawa k muka pengadilan - insya'allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok juga kedua dua parti bergabung.parti yg menipu orang melayu sejak 1957. Dosa mereka sudah tidak terampun kpd orang melayu.
      Barangkali masa mereka sudah sampai penghujung. Biar org melayu kuburkan mereka dalam satu liang lahad.
      Parti Pak Kaduk hidup dengan menipu rakyat untuk perut sendiri.

      Delete
    2. Bro HBM..kami sokong..caya sama lu..

      Delete
  30. Pembangkang sebelum pru14 dan pembangkang selepas pru14 sama je pesennya ...berdemo...

    ReplyDelete
  31. ICERD disukai, org yg semangat bangsa layu
    Ianya pasti kan ancam, hak istimewa Melayu
    Inilah yg dinantikan puak2 kafir mcm ikan yu
    Tapi disokong oleh Melayu bodoh kuda kayu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  32. Mana pergi Suman ifrit sial pukimak lahanat
    Dak tak nampak lagii, ini bapak pengkhianat
    Takkan le kali kedua, kulup pelir tu dia sunat
    Atau kena teruk dgn aku dia dah parah tenat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  33. Mana dia si Gora duda tunangan nek Sumah
    Takkan le asyik monyok muram je kat rumah
    Sblm ini kemain lagi dia ini berpantun ramah
    Tapi, kena dgn Kejora, terus dia tewas lemah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  34. Tidak salah umno dan pas ingin berdemo bagai..raikan demokrasi..biasalah pembangkang akan cari isu utk attract crowd..diharap demo 8 dec ni berjalan secara aman..buktikan pd dunia dan masyarakat luar org melayu itu tinggi nilai budi dlm masa sama tegas dlm mempertahankan hak..

    Aku secara peribadi ingin lihat pembangkang yg kuat..dlm ms sama juga..aku juga ingin lihat permuafakatan dlm PH utuh..

    Apa2 pun selamat berdemo 8hb dec..salute utk anda..demo akan jadi budaya kita..khalas..

    ReplyDelete
  35. Dengan izin tuan blog,

    Jalan ke arah bersekutunya pasukan-pasukan bathil yang akan membawa kepada Perang Besar Akhir zaman @ PERTEMPURAN KLIMAKS sudah terbuka. Dua pasukan bathil yang bakal mengalami ketewasa mutlak telah memulakan langkah untuk bersekutu. Jom baca.



    Jawatankuasa khas Umno-PAS isu Melayu, Islam akan ditubuh

    Bernama
    18 Nov 2018, 8:42 malam (Dikemaskini 18 Nov 2018, 8:42 malam)

    A A

    Umno dan PAS akan mewujudkan sebuah jawatankuasa khas dalam tempoh terdekat bagi mencari titik persamaan demi memperjuangkan agenda Melayu dan Islam di negara ini.

    Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi berkata jawatankuasa khas itu juga diwujudkan bertujuan untuk melaksanakan program sosial membabitkan dua parti Melayu berkenaan.

    "Menerusi jawatankuasa ini, Umno juga akan anjurkan perhimpunan berkaitan isu membabitkan Melayu dan Islam di setiap negeri bagi menyemarakkan lagi jalinan kerjasama kedua-dua parti sekali gus menaikkan semangat orang Melayu dan Islam.

    "Kami berharap menerusi jawatankuasa ini kami akan mampu berganding sebagai satu pakatan pembangkang dalam memelihara agenda Melayu dan Islam di negara ini," katanya ketika berucap semasa menghadiri program perjumpaan presiden Umno bersama kepimpinan tertinggi Umno peringkat Selangor.

    Sementara itu, beliau yakin Umno akan dapat mempertahankan kemenangan di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Rantau.

    Ahmad Zahid berkata Umno tidak gentar untuk bertanding di DUN Rantau dan pihaknya akan membuktikan bahawa parti keramat Melayu itu masih menjadi pilihan rakyat.

    "Rantau ditakdirkan akan mengadakan PRK selepas mahkamah buat keputusan membatalkan kemenangan Tok Mat (Timbalan Presiden Umno, Mohamad Hasan).

    "Ikut perundangan, Tok Mat boleh buat rayuan, tetapi saya minta beliau tidak buat rayuan. Umno berani bertanding dan ini adalah kawasan kubu kuat Umno," katanya.

    Jumaat lepas, Mahkamah Khas Pilihan Raya memutuskan bahawa kemenangan Mohamad di kerusi DUN Rantau pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) adalah tidak sah dan terbatal dan PRK DUN itu perlu diadakan serta-merta.

    Sebelum ini Mohamad yang juga bekas Menteri Besar Negeri Sembilan, menang tanpa bertanding kerusi tersebut selepas calon PKR Dr S. Streram dilarang masuk ke pusat penamaan calon 28 April lepas, ekoran tidak memiliki pas yang dikeluarkan SPR.

    - Bernama

    ReplyDelete
  36. Tiada lagi kelibat Sumah & kekasih Tok Gora
    Depa dua2 ini, musuh Melayu dari Singapura
    Kpd puak kafir, depa rela jadi keldai dan kera
    Tapi tak kan dibiarkan oleh pahlawan Kejora

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  37. Geng najib....

    Berani ker wak Jahid dan lobai hadi bubarkan umno dan Pas?...tubuh satu parti baru ....

    2 ekor ni main wayang ajee nak cari publisiti.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kun fa ya kun..sapa kita untuk menidakkannya.....macam tun m dan dsai, dulu lawan sekarang kawan

      Delete
  38. Atok Gora & nek Sumah tak nampak sehari
    Ntah2 depa dah jadi pasangan suami isteri
    Namun dgn Kejora, kedua2 udah cabut lari
    Nanti beri alasan, bersama perdana mentri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  39. Benda ni bukannya ada kaitan pun dengan perpaduan melayu tapi lebih kpd usaha nak selamatkan kapal UMNO dan PAS yang dah nak karam. Tujuan utama UMNO nak bergabung dengan PAS ialah kesedaran pemimpin2 UMNO dan PAS bahawa keahlian mereka semakin berkurangan demi hari. UMNO yang mendabik dada kononnya ada 3 juta ahli, sedar bahawa angka 3 juta itu hanyalah fantasi sebagaimana PAS juga sedar ahli2 yang mereka ada tak sampai pun sejuta dan setelah Amanah ditubuhkan dan setelah 9 Mei, ahli2 PAS semakin sejat dan hilang. Maka tak perlulah tertipu dengan slogan "perpaduan melayu" dan isu ICERD, kerana ianya hanyalah umpan si pengail dan loceng penjual ais krim.

    Keuntungan kerjasama antara kedua2 parti perkauman dan takfiri agama ni bukannya akan diraih oleh bangsa serta agama tetapi yang akan dok kenyang dengan segala laba ialah pemimpin UMNO dan PAS. Rekod telah tercetak dimana kedua2 parti ni adalah kaki bermuka2 dan apabila ada laba yang menguntungkan mereka, bangsa dan agama akan mereka jual. Seperti pepatah yang menjadi ingatan dan amaran kuat kepada bangsa melayu "jangan pisang berbuah dua kali", penyatuan kedua2 parti yang dah usang dan hipokrit ini tidak ada manfaat langsung untuk bangsa melayu. Kekuatan bangsa melayu adalah terletak pada Islam dan sejarah telah menceritakan bahawa UMNO adalah Parti Penyamun manakala PAS pula hanyalah penunggang agama yang bermatlamatkan kebendaan dan keduniaan yang jelas bukan berpegang kpd agama tetapi kepada duit dan laba. Tiada roh islam pun dalam UMNO mahupun PAS. It's all about money and power!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JIWA BESAR & RENDAH DIRI TUN MAHATHIR DALAM DAKWAH ISLAMIYAH DI LUAR NEGARA.

      PORT MORESBY (Papua New Guinea), 18 Nov (Bernama) Tun Dr Mahathir Mohamad mengakhiri kunjungan beliau ke Port Moresby hari ini dengan melawat Masjid Hohola, masjid serba guna pertama yang dibina di negara ini.

      Apa yang menarik adalah tanah itu pada asalnya ditawarkan kepada Tun Dr Mahathir bagi tujuan pembinaan masjid pertama di Papua New Guinea.

      Bagaimanapun, Tun, dengan cara beliau yang sering merendah diri, tidak mahu masjid itu dibina oleh beliau atau dinamakan mengambil sempena namanya, sebaliknya mencadangkan supaya masjid itu dibina oleh Persatuan Islam Papua New Guinea."

      Dr Mahathir dan isteri Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Jacksons di Port Moresby pada 5.30 petang (waktu tempatan) dan dijangka tiba di Kuala Lumpur malam ini.

      Dr Mahathir dan pemimpin lain berada di sini untuk menghadiri sidang kemuncak tahunan Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik.

      ps:
      PAS & UMNO berpropaganda murahan isu ICERP sedangkan Tun Mahathir awal2 lagi telah memberitahu dunia ura2 untuk melaksanakan ICERP adalah 'impossible & tak masuk akal'.

      Delete
  40. UMNO dan PAS sudah bengang dan bangang.Mereka sebenarnya paham,tapi buat buat tak paham.Ambil kesempatan atas isu

    ReplyDelete
  41. https://jangangagalpaham.blogspot.com/2018/11/kubu-prabowo-bertubi-tubi-serang-jokowi.html?showComment=1542750377005#c3556706568669450227

    ReplyDelete
  42. Good post, well written. Many thanks. I will be back soon to check out for updates. Cheers.

    aladinqq

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...