Friday, 2 November 2018

DOJ PALSU ATAU NAJIB MENIPU?


Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat atau DOJ mengesahkan bahawa Rosmah Mansor telah memeriksa seutas rantai dengan permata merah jambu pada tahun 2013 sebelum pembeliannya dilakukan.


Isteri bekas Perdana Menteri itu disahkan memeriksa barangan kemas tersebut bersama suaminya, Najib Razak dan Jho Low yang melakukan pembayarannya.


Perkara ini dinyatakan DOJ dalam kertas pertuduhan keatas Jho Low di Mahkamah Daerah Timur New York semalam bersama dua lagi pegawai daripada Goldman Sachs yang didakwa aats tuduhan penggelapan dana 1MDB.

DOJ sebelum ini turut mendakwa barangan kemas itu dibeli dengan menggunakan dana songlapan daripada 1MDB yang kemudian acapkali diakui oleh Najib sebagai derma  daripada kerabat Diraja Arab Saudi dan dipulangkan semula sejumlah AS$620 juta daripada jumlah asal yang diterimanya sebanyak AS$681 juta.


Tetapi, ketika ditemubual dalam program 101 East Al Jazeera minggu lalu, Najib dengan selamba menyatakan rantai dengan permata merah jambu yang berharga AS$27.3 juta itu adalah hadiah daripada seorang Putera Raja Emiriah Arab Bersatu (UAE) kepada isterinya.


Beliau menamakan Putera Raja berkenaan sebagai Sheikh Mansour Zayed, Timbalan Perdana Menteri UAE merangkap Naib Pengerusi UAE's International Petroleum Investment Company.


Sekarang mana satu yang betul - dibeli oleh Jho Low atau hadiah daripada Sheikh Mansour?

Jika ianya hadiah daripada Sheikh Mansour, kenapa Najib, Rosmah dan Jho Low yang datang memeriksanya?


DOJ membuat dakwaan palsu atau Najib yang menipu?


Tetapi, fakta DOJ didedahkan di mahkamah, sedangkan kenyataan Najib dibuat di televisyen?


Antara mahkamah dan televisyen, mana lebih dipercayai? (ShahbudinHusin 02/11/2018)

93 comments:

  1. Replies
    1. Ahaaa..,Berita baik terkini...!!

      Di parlimen petang tadi diumumkan yg diikuti sebaran meluas di semua laman2 sosial & media2 utama.....

      Semalam, di Amerika Syarikat, dua bekas pegawai Goldman Sachs Group Inc, Tim Leissner dan Roger Ng, telah ditangkap dan didakwa oleh Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat.

      "Mereka adalah antara dalang dalam penerbitan bon 1MDB berjumlah AS$6.5 bilion atau RM26 bilion yang bersubahat dengan penyangak di Malaysia untuk menyelewengkan wang rakyat Malaysia.

      "Berita yang lebih baik ialah Jho Low, watak utama dalam skandal ini telahpun didakwa (indicted in absentia) di Amerika Syarikat.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Selain itu, tuan penasihat kpd Najib & Rosmah, seorang rakyat Great Britain berbangsa Yahudi Zionist, Paul Stadlen kini menjadi 'wanted list' oleh pihak polis kita. Usaha sedang dibuat dgn pihak Interpol Antarabangsa, terutama Amerika & Great Britain, untuk menangkap si lahanat ini yg berkonspirasi dgn Najib & Rosmah dalam skandal kewangan terbesar sejarah dunia.

      Ha ha ha ha

      Pakai nampak nyawa Najib & Rosmah dah sampai ke hujung bontot. Harap2 nereka berdua tidak mati mengejut kena serangan jantung atau gantung diri sebab tak tahan menanggung aib yg terlalu berat & membebankan.

      Amacam kamu Kejora, bila & di manakah kita boleh buat perhitungan tetakhir....??

      Delete
    4. MUQADDIMAH & PERINGATAN AWAL:

      Sebelum Kejora busuk hati melonggok sampah menimbun-nimbun untuk menghadang/menghalang pembaca lain mengikuti blog ini, suka saya menyeru rakan2 seperjuangan ayuhlah kita semua mendahului dia sebab jika puaka itu muncul awal, pasti dia akan buat kerja busuk itu mendominasi ruangan seperti lazimnya Kejora atas samaran Geng Najib & Justice League lakukan.

      Kejora boleh bertukar bermacam-macam wajah seoerti Geng Najib, Justice League, CaptainAMalaysia dll beraksi macam 'good' - sayang kemΓ mpuan & kerjanya hanya kopipes & spin dgn niat dengki yg saya nyatakan di atas.

      Jika Kejora pejuang & jantan sejati, tentu dia tak alih tiang gol & mengelak berhadapan dgn saya.

      ACTIONS SPEAK LOUDER THAN TALK ONLY.
      TRUE MAN IS SEEN BY ACTION, NOT TALKS BIG AND TALKS ROT, WHATMORE IF IT'S TALKS COCK....!!

      ps:
      HENTIKAN BERI KESEMPATAN SEKECIL MANAPUN KPD SEKOR BATU API YG AKAN NENYEMARAKKAN BIBIT2 KEBENCIAN DAN MELAGA-LAGAKAN SESAMA KITA.

      Delete
    5. Ha ha ha ha....

      Kementerian Pendidikan yg kebanyakan orang (termasuk pro PH) cemuh, ktitik, perlekeh dapat restu Illahi bila kementerian itu mendapat keutsmaan paling menonjol dgn peruntukan RM60 bilyon.

      Allah SWT sentiasa memberi perlindungan kpd pihak yg benar.

      Syabas, tahniah & teruskan perjuangan YB Dr Maxlee....!!

      Delete
    6. Pak othman Jgn panggil Dia Kejora. Dia tak layan punya. Panggil Dia melokman adamkan diri . Mesti Dia nak Jumpa. Pasal sekarang ni org tak panggil bodoh bangang, bahasa baru Skang ni melokman adamkan diri.... Tentu lokman Adam seko ni berbesar hati nak Jumpa. Kalau Kat area KL atau klang. Ajak saya sekali. Nak gak kenal dgn org Yg bangga dgn watak melokman adamkan diri ni. 😊😊😊😊😊😊

      Delete
    7. Smart Pomen....

      Cuba anda bandingkan ini....

      Najib pinjam duit RM42 bilyon atas tajaan Yahudi Zionist dgn bunga riba haram 8% setahun. Duit pun lesap entah ke mana, tinggalkan hutang+bunga riba tertinggi dalam dunia perbankan. Dah tuu pulak, Najib & Rosmah bayar 10% komisyen (Rm4 bilyon) kpd Goldman Sachs. Entah2 yg ini pun dorang songlso senyao2).

      Sebaliknya, dgn kehebatan, kewibawaan & keoercayaan terhadap The Grand Old Statesman, Tun M, kita dapat pula bond/pinjaman lebih RM70 bilyon dari Kerajaan Jepun dgn soft interest 0,5% saja, tanpa perlu bayar sesen pun komisyen.

      Bayangkan hari itu, si sewel Kojolla Tonggeng memperlekeh k6njungan Tun M ke Jepun konon menghabuskan beras saja.

      Siapa yg bijak & luhur dalam mentadbir kewangan negara....??

      Delete
    8. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete
  2. Salam Saudara ku KEJORA,

    Lepas isyak tadi sahaja hamba layari info-info perkembangan nahas pesawat Lion Indonesia. Terasa sebak juga membaca berita-berita yang dipapar.

    Semoga roh mereka dirahmati tuhan.

    Lebih sedih lagi, bila melihat wajah seorang pramugari
    yang bernama Alfian Hidayatul Solikha, kerana wajahnya
    mirip Mas Elina. Cuma mata Mas, biru kelautan.

    ReplyDelete
  3. Cerita2 yg ginilah telah membuatkan Najib berdesing telinga .

    Itulah yg mendorong Najib cabut lari πŸ€‘πŸ€”πŸ€‘πŸ’₯πŸ‘Ή

    ReplyDelete
  4. Tapi jgn susah hati ..

    Nanti adalah sorang walaunta yg menggelarkan diri dia Geng Najib akan berkata itu semua auta πŸ€‘πŸ€‘πŸ€‘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha ha ha

      That moron never fails even a single day to ridicule YB Dr Mazlee.

      I can't help myself laughing at Kojolla over his stupid act. And....I can also imagine how the lsughter is now boomeranged at Dr Mazlee's critics with him laughing all the way to the bank with his hefty budget.

      My oh my...
      Ha ha ha ha
      Hi hi hi hi
      Ho ho ho ho
      He he he he

      Delete
  5. IINI AKU HIMPUN & SUSUN BALIK PANTUN2 DARI ENTRY YG LEPAS UTK MEMUDAHKAN PEMINAT2 MEMBACA. INI ADALAH KERANA, PADA ENTRY LEPAS, SUMAN DAJJAL DAH BUAT TAIK SEPAH LONGGOKAN SAMPAH HINGGA MENYUKARKAN PEMINAT2 NAK BACA PANTUN AKU.

    Suman si anak tikus merasa diri nya gajah
    Berdesing dia, bila asyiik jer ku tunjal tujah
    Kini mula longgok sampah, bila mati hujah
    Serupa babi hutan, sana sini terkam terjah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman tua daoh tu, mmg la sasau tak betoi
    Dgn aku, si pelaq mangkaq ini, kerap kantoi
    Dia ini kena pukulan aku, udah banyak ketoi
    Dah tak larat lekeh laih ketegaq juga nak toi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Malu le Suman jadi ketua PH punya soldadu
    Dgn cikgu muda ini, iblis ni tak tahan beradu
    Dia kena tibai sikit je, dah melopong terkedu
    Itu belum ler, penumbok sulong aku yg padu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Naper ko sembunyi hai Suman anjing dubok
    Bila aku bersungguh, ko lari masuk ke lubok
    Mmg ko penakut bacul dayus, hai tua cabok
    Jom ler pendekar taik, ke JB kita bertumbok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman pendengki, hati nya busuk bernanah
    Merata orng dia terjah dgn sumpah seranah
    Tapi dgn aku, kemegahah dia habis musnah
    Nampak aku cengei, dia lari tak cukup tanah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman kalau gebang, bukit pun boleh pecah
    Orng tua bangka tapi otak tahap anak bocah
    'Kepala butoh pak dia', ni aku selit sikit lucah
    Itu pun lintang pukang dia, siikit jer aku acah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman idong mcm tauhu mulut mcm donat
    Dia kalah hujah sepah sampah buat khianat
    Pukimak ini dajal kulop pelir tak kerat sunat
    Jumpa aku, dia mampos ler ini iblis lahanat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman iblis, sorok diri serupa burong gelam
    Mmg dia dayus ini, bapok khunsya dua alam
    Kat Dtrn Merdeka dia menyamar buta kelam
    Kena aku cabar, butoh sentap masuk dalam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Lihat lah pembaca betapa Suman gementar
    Jam 19:15 diia ada kat atas, dibuat kometar
    Bila tahu aku ada di bawah, dia menggeletar
    Tidak berani dia turun, itu pendekar Musytar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Pembaca pun tau, si Suman pendek gemok
    Aota kelentong saja lebih, itu hantu momok
    Kalau aku ada, dajal ini lari taik berkecamok
    Bila dah lengang baru le dtg konon ngamok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn melokman adamkan diri anda.

      Delete
    2. How dare the sumbag Goon appears with those ridiculous PANTAToon.....!!

      Kejora
      @ Onani Sang Tikus AnonyMOUSE
      @ Tonggeng Najib.....


      ACTIONS SPEAK LOUDER THAN TALK ONLY.
      TRUE MAN IS SEEN BY ACTION, NOT TALKS BIG AND TALKS ROT - WHATMORE IF IT'S TALKS COCK & PANTATOON BY A DUMB GOON.

      Jika kau benar2 pejuang & jantan sejati, kau tak akan alih tiang gol & mengelak berhadapan dgn aku.

      Let's get bsck to our long unfinished/outstanding business....

      Bila tarikhnya, harinya hari apa, tempatnya di mana...??

      Besar sungguh/ sejarah Melaka
      Disebut-sebut/ sepanjang zaman
      Jika sungguh/ dikau berkata
      Kenapa takut/ hendak berdepan

      ps:
      Usah melalut berauta temberang dgn bahan2 kau kutip/kopipes yg langsung tak ada kaitan dgn topik, termasuk PANTAToon Cartoo

      Delete
    3. Besar sungguh/ sejarah Melaka
      Disebut-sebut/ sepanjang zaman
      Berat sungguh/ parahnya luka
      Sembam di rumput/ ku terajang Suman

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    4. I'm dead serious to settle an unfinished business with thid loudmouth punk, AnonyMOUSE Kejora Tonggeng Najib.

      So, i will make it plain and simple to challenge him.....

      Hey Sang Tikus AnonyMOUSE Kejora Tonggeng...

      Kenapa kau berterusan diam membisu, hey budak hingusan sialan...??

      Kalau kau pejuang sejati bagai dikata, sila beri tarikhnya, harinya hari apa, tempatnya di mana,...??

      ps:
      Kejora, kau bukan saja kaki putar belit, pengutip bahan sampah, penipu, pembohong ' tapi juga PENGECUT.

      Sepanjang malam kelmarin sampai saat ini - kau terus kecut telor untuk beri pengesahan tsrikh, masa & tempat untuk bersua muka dgn ku

      INDONESIA BENCANA ANGKARA SALIB
      MALAYSIA BENCANA ANGKARA NAJIB

      Delete
    5. memetik kata2 Wak Suman sendiri...

      Too bad, it's too late, why you idiot....!!
      He he he he

      Delete
    6. Well well, I'm not surprised.

      Dunia semua dah tahu, kau memang pakar menciplak curi idea orang, tak pun hanya mampubmengutip bahan2 sampah sebab kau tuu bengap, tolol & muka tak tahu malu.
      Tak gitu, kan kan kan.....??

      Dengar nie pantun Melayu....

      Hari ini/ hari Jumaat
      Hari esok/ hari Sabtu
      Malam ini/ beradu cepat
      Hari esok/;semangat Baru

      Delete
  6. Wak Suman Penjaja Tempek Bacin....Wak dah tentu terjojol bijik mata mendengar dengan penuh minat Bajet yang dibentangkan petang tadi.

    Mati2 lah kita ingatkan bajet tu bersifat insklusif dan menyeluruh untuk semua golongan rakyat, tapi rupa2ny tak pulak.

    Kesian golongan B40 khususnya warga Felda, pekebun , nelayan dan petani yang terus dipinggirkan nasib mereka oleh Rejim Haprakan tu!!!

    Budget 2019 Left Out M40 And Senior Citizens, Says Penang Gerakan

    Penang Gerakan has commended the Pakatan Harapan (PH) government for trying to fulfil some of its election promises in its first Budget announced today, but pointed out that the middle-income segment (M40) was left out in the list of goodies.

    Penang Gerakan chairman Oh Tong Keong said the entire Budget, announced by Finance Minister Lim Guan Eng, seemed to target only the low-income group or B40.

    “What about the M40 group? What about the middle-income earners? They didn’t get anything, no tax breaks, no benefits at all,” he said.

    He said it is good to have a Budget that helps the B40 group, but there should also be some benefits for the M40 group who are also taxpayers and facing a higher cost of living.



    In the Budget, various benefits and schemes were introduced for the B40 group, such as the Bantuan Sara Hidup (BSH) cash grants, B40 National Health Protection Fund, electricity subsidies and loan deductions for students, among others.

    “The BSH cash grants are good but I want to know if it is only for households? What about senior citizens who are single and do not have an income? Will they get anything? They should at least be getting RM500,” he said.

    Overall, he said the Budget was not extraordinary or exceptional but conceded that it was a good first effort by PH.

    He added that he was glad that the government also allocated funds for Chinese schools, which had not been done before.

    He noted that there was no mention of funds for flood mitigation and the protection of hill areas and the environment.

    He said the declaration of tax-free incentives for Penang’s Swettenham Pier will not suffice when Penang should have seen its duty-free status returned.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Too bad, it's too late, why you idiot....!!
      He he he he

      Delete
    2. Wak Kojolo kengkang tak meniaga kat chow kit ke sambil isap rokok john malam tadi.....asyik sangat berpantun lepas tu gelak...ke tak tahen kena kutuk ngan pak othman..kuat sentapla..mcm auwww..

      Delete
  7. Wak Suman Tempek Bacin...Fuuuuh..Bukan main lagi berbuih2 mulut longkang si Ah Beng semasa membentangkan Bajet tadi.

    Kesian..sampai basah lencun YB Haprakan yang duduk kat sebelahnya kena tempias air liur busuknya tu !!!

    Wak tentu sedar betapa beriya2 si Tokong tu menasihatkan rakyat jelata agar berjimat cermat dan berhemah dalam perbelanjaan se hari2an.

    Di satu sudut lain, bukan main lagi diorang paksa rakyat suruh berdikari dan tidak lagi mengharapkan sebarang bantuan daripada Rejim Pakatan.

    Makanya semua bantuan kebajikan dan subsidi yang sepatutnya menjadi hak rakyat ditarik balik tanpa sebarang belas kasihan.

    Malah kenaikan gaji dan pemberian bonus kepada penjawat awam juga dikurangkan dengan menjaja dongeng kononnya Negara berhutang 1 Trillion.

    Tapi dalam masa yang sama, gaji diorang sebulan je mencecah puluhan ribu ringgit sehingga ada yang menjangkau ratusan ribu.

    Ironiknya, rakyat yang dipaksa berkorban supaya diorang boleh hidup mewah tak ingat dunia...Wak rasa adil ke macam ni kepada rakyat, khususnya golongan B40 yang telah memenangkan mereka dalam PRU lepas haah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Too bad, it's too late, why you idiot....!!
      He he he he

      Delete
    2. Jangan melokman adamkan diri kau dan keluarga kau wahai geng najib

      Delete
  8. Wak Suman....Jom kta bedah siasat berkaitan dengan bajet yang baru dibentangkan tu beb!!!

    Salah satu yang disentuh ialah berkaitan minyak petrol yang dijanjikan turun mendadak selepas Rejim Haprakan naik, tapi malangnya lain pulak yang dapat yang dalam bajet tu.

    #Bajet2019 - Kereta Orang Kaya Layak Subsidi Minyak Bersasar


    Agak pelik di dalam Belanjawan 2019 yang dibentangkan oleh Menteri Kewangan, Lim Guan Eng yang pelat Linggit Malaysia mengumumkan subsidi minyak bersasar berdasarkan kepada kapasiti enjin.

    Subsidi minyak dalam Belanjawan 2019 hanya akan dinikmati oleh golongan pemilik kereta yang berkapasiti enjin 1,500cc ke bawah dan motorsikal berkapasiti 125cc ke bawah sahaja.

    Kalau melihatkan kereta Proton sahaja, banyak jenis yang melebihi 1,500cc yang bakal tidak dapat subsidi minyak, seperti Exora, Preve, Suprima, Persona, Iriz malah Saga baru juga ada yang mempunyai kapasiti 1,600cc.

    Adakah pemilik kereta Proton di atas golongan kaya?

    Bagaimana dengan BMW 3 series, Audi A4, Mercedes Benz yang mempunyai kapasiti enjin 150cc dan ke bawah.

    Golongan ini miskinkah?

    Bandingkan harga Honda Civic 1.5 dan Proton Waja 1.6 di pasaran sekarang.

    Golongan mana yang lebih layak mendapat subsidi dan golongan mana yang dinafikan hak menerima subsidi. Adil kah Kerajaan PH?

    Bagaimana pulak dengan bantuan minyak diesel kepada para nelayan...kenapa mereka dinafikan bantuan tersebut, sedangkan mereka lah yang memberi sokongan undi kepada calon2 PH dalam PRU lepas???

    Jadi betul lah kalau kita ibaratkan...mereka ni seumpama habis manis, sepah dibuang ke dalam longkang aje???



    ReplyDelete
    Replies
    1. Too bad, it's too late, why you idiot....!!
      He he he he

      Delete
  9. Wak Suman...Wak tentu perasan Rejim Haprakan ni memang kaki belit dan aota, khususnya Pengerusinya , Tun Madey tu.

    Wak tentu sedar, si Ah beng ni serupa sebijik macam Bosnya tu...kaki kelentong dan spin.

    Apa taknya...Dengan rakyat, Rejim Pakatan Hancing ni jaja cerita sedih kononnya mereka terpaksa menanggung hutang Negara sebanyak 1 trillion hasil peninggalan BN.

    Makanya diorang paksa rakyat suruh berkorban. Habis semua bantuan serta subsidi kepada rakyat marhaein serta kebajikan rakyat dihapuskan dengan alasan nak membayar semula hutang.

    Tapi realitinya, hasil pendapatan menteri2 Rejim ni tak kurang daripada 50 ribu sebulan sedangkan rakyat nak cari makan pun susah.

    Kos sara hidup semakin meningkat.

    Yang diisytihar oleh mereka semalam tu pulak baru pendapatan. Belum termasuk aset yang mereka miliki seperti syarikat, rumah, kenderaan, saham dan lain-lain. Yang tu tak tau pulak berapa banyak yang mereka miliki.

    Soalnya, apa pengorbanan mereka sebagai pemerintah? Kenapa rakyat pulak yang dipaksa hidup susah?

    Sembang gajah boleh terbang, baik tak payah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Too bad, it's too late, why you idiot....!!
      He he he he

      Delete
    2. Malaysia baru...segalanya baru, baru merangkak,berjalan jatuh..tapi takpe, asal mencuba

      Delete
  10. Wak Suman..Wak tentu dari semalam makan tak kenyang, tido tak lena..sampai tak mandi seminggu kerana ghairah yang amat sangat menunggu Bajet 2019 ni.

    Wak suman Tempek Bacin...Wak kena ucapkan tahniah tak terhingga kepada budak2 k pop PTPTN yang menjadi penyokong tegar Rejim Haprakan ni.

    Apa taknya....Dulu Janji nak HAPUS, lepas tu tak jadi. Janji nak TANGGUH SEHINGGA GAJI CECAH RM 4 RIBU, pun tak jadi juga.

    Lepas tu Janji juga TAK MASUK SENARAI HITAM, sekarang diisytihar BANKRAP TERUS bagi sesiapa yang tak bayar.

    Hah! Sekarang, gaji lebih seribu je dah kena potong???

    Mahacai Pendedak Rejim Pakatan Hancing tak nak mengaku diorang dah bau hancing lagi ke???

    pelik lah...belajar2 tinggi2, tapi masih lagi kena kelentong dengan Rejim tu...satu aje kita nak ucapkan...PADAN MUKA bhai !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Too bad, it's too late, why you idiot....!!
      He he he he

      Delete
  11. Falsafah hidup Najib, " DULU BOHONG, KINI BOHONG dan SELAMA BOHONG.Hehehekikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
  12. Perasan smart pomen budak tak cukup akal
    Sekolah tak habis berkawan dgn budak nakal
    Menyamar pomen kereta, walhal pomen basikal
    Cakap serba pandai, tapi otak masih mengkal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan melokman adamkan diri kau dan keluarga kau lah macai rosmah oiiii

      Delete
  13. Here's Why Malaysia Should Sue Goldman Sachs In 1MDB Corruption & Money Laundering Scandal .

    ~ NOV 02 2018

    Goldman Sachs, the 149-year-old American investment bank, raised nearly US$6.5 billion in three bond sales between 2012 and 2013 for 1MDB (1Malaysia Development Berhad). More than US$2.5 billion raised from these bonds was misappropriated by high-level 1MDB officials, their relatives and associates, according to U.S. Department of Justice civil lawsuits filed in a U.S. court in 2016.

    In the process, Goldman earned almost US$600 million for the three deals – a jaw-dropping amount of close to 10%, far in excess of the normal 1-2 percent fees a bank could expect for helping sell bonds. The fees alone – 5 to 10 times more than usual rate – should raise the red flag that something fishy was going on, which today has proven to be true.

    Essentially, the US$600 million in fees earned would make 1MDB the most profitable client in the world for Goldman during those years. Didn’t mommy say there ain’t no such thing as a free lunch? Now, the chickens have come home to roost. The scandal has punched a bigger hole on Goldman’s reputation and credibility, after the bank screwed up everything in the 2008 sub-prime financial crisis.

    When the 1MDB scandal first exploded, only one name – Tim Leissner – was put forward as the bad apple. He was basically thrown under the bus. Still, the Goldman former partner and Southeast Asia chairman wasn’t charged at all. He merely resigned in Feb 2016 after he was found to have violated the firm’s internal rules. The downfall of Malaysia PM Najib Razak changes everything.

    The defeat of Mr. Najib, the crooked behind 1MDB scandal, in the historical May 9 general election saw Leissner hurriedly seeking talks with U.S. prosecutors to potentially plead guilty to criminal charges, especially to a violation of the U.S. Foreign Corrupt Practices Act, which prohibits the use of bribes to foreign officials to get or keep business.

    On Thursday (Nov 1), U.S. revealed criminal charges against not only Tim Leissner but also another Goldman Sachs banker, Ng Choon Hwa (Roger Ng), together with Malaysian financier fugitive Jho Low (full-name: Low Taek Jho). Roger Ng has been arrested in Malaysia while his former colleague Tim Leissner pleaded guilty to conspiring to launder money and to violating anti-bribery laws.

    Tim Leissner agreed to pay US$43.7 million (£33.6 million; RM182 million). Still, it was a good deal considering he has admitted to enriching himself – acknowledging that more than US$200 million in proceeds from 1MDB bonds flowed into accounts controlled by him and a relative in Hong Kong. This sweet deal raises speculation that Leissner may have agreed to turn witness in the explosive scandal.

    The former Goldman bankers – Tim Leissner and Roger Ng – had offered bribes to government officials in Malaysia and Abu Dhabi in order to help the bank win the deal. They then stole and laundered money from the 1MDB sovereign-wealth fund using controlled offshore accounts where the stolen money was funnelled to, as the indictment reveals.

    But there appears to be another culprit, a second Goldman partner whose identity was withheld by prosecutors. The co-conspirator allegedly knew not only about the bribes paid but also helped Mr. Leissner get around Goldman’s internal compliance officials. That crook is believed to be Andrea Vella who has been Goldman Sachs partner since 2007.

    According to Vella’s LinkedIn profile, the Italian citizen was JP Morgan Managing Director for close to 10 years from 1998 to 2007 before joining Goldman. Vella, who was demoted last month from his management role as co-head of Goldman’s investment banking division in Asia, was placed on leave Thursday over his role in the 1MDB scandal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cont'd ...

      Mr. Vella matches the description of “Co-Conspirator #4” in the Justice Department’s filings related to charges unsealed on Thursday. But is that all? Is Andrea Vella the last of his kind in Goldman Sachs who had stolen and laundered money in the 1MDB scandal? The indictments, the first criminal charges in the U.S. in the 1MDB scandal, are far from over.

      People in the industry said to avoid criminal liability, Goldman has blamed rogue employees. If that sounds freaking familiar, that was what the Saudi government and even President Trump said about the brutal murder of journalist Jamal Khashoggi’s as both parties tried to shield and protect Crown Prince Mohammed bin Salman from being indicted.

      The Leissner guilty plea is the biggest humiliation for Goldman since 1989, when executive Robert Freeman was led off the trading floor in handcuffs. He was the head of arbitrage at Goldman Sachs convicted of a crime related to insider trading scandal in November 1986. However, New York Times blogger William D. Cohan wrote that Freeman was actually an innocent victim of a prosecutorial “witch hunt.”

      Prior to the latest criminal charges, it was all about Tim Leissner and very little about Roger Ng and none about Andrea Vella. Sure, unlike Robert Freeman, Tim Leissner is guilty as hell. But for such a high profile business deal, it’s hard to believe only 3 senior individuals were involved in the biggest heist in the world’s history – to the tune of US$4.5 billion theft from 1MDB funds.

      The three bond sales for 1MDB – code-named Projects Magnolia, Maximus and Catalyze – had resulted in more than US$2.7 billion of the US$6.5 billion raised diverted into accounts controlled by Jho Low, Tim Leissner and other crooks, according to U.S. prosecutors. Money stolen was used to pay bribes to government officials, including the purchase of jewellery for Najib’s wife Rosmah Mansor.

      Besides Leissner who had pocketed US$200 million, even a relative of Roger Ng received US$24 million from a shell company funded with stolen 1MDB money. In 2014, it was revealed that Jho Low and Tim Leissner used chat messenger to discuss about the need to “suck up to” a government official and send “cakes” to a person prosecutors believe is Rosmah Mansor to get another 1MDB deal.

      Lloyd Craig Blankfein, Goldman’s chairman since 2006 and chief executive from 2006 until last month (September 2018), once said the bank’s biggest opportunity was to be “Goldman Sachs in more places.” And when the firm struck gold in Malaysia’s 1MDB deal, Mr. Blankfein had nothing but song of praises for Tim Leissner and Andrea Vella.

      Although Leissner and Vella were among Goldman’s 435 partners, a rank bestowed on about 1% of employees, it doesn’t mean Blankfein hadn’t a clue what was going on behind his back. Even Gary Cohn, the former Goldman president who quit to join Trump administration in March this year would probably know about the dubious deals.

      Mahathir government should sue not only for the recovery of the US$600 million fees charged, but also for being cheated by the supposedly American trustworthy investment bank. It’s not an exaggeration to say Goldman Sachs is being managed by crooks and liars. Sadly, nobody went to jail despite the firm’s involvement in tanking the U.S. economy in 2007-2008.

      The U.S.-DOJ only slapped them with a US$2.385 billion penalty after reaching a settlement with Goldman-Sachs on its role in the 2008 subprime mortgage crisis. Fellow Golmanites such as Gary Cohn, Anthony Scaramucci, Dina Powell and Steve Bannon were promoted to the White House. Even Steven Mnuchin becomes United States Secretary of the Treasury.

      Delete
    2. Pak diny...Fuuuh..Tengok apa Wak suman dah tibai kat Pak berkaitan posting Pak tu..Apa katanya???


      Othman Ahmad2 November 2018

      Too bad, it's too late, why you idiot....!!
      He he he he

      Takkan lah Pak tak terasa dengan tibaiannya tu haah ????

      Delete
    3. Jangan melokman adamkan diri kau dan keluarga kau wahai geng najib

      Delete
    4. Saya tidak ambil 'port' .

      I don't really understand the meaning of his statement . I do realized Othman is copy~pasting the same caption everywhere . Why don't you , Geng Najib ask him what he meant by that ?

      Delete
    5. Tonggeng,

      Kau menampakkan kebodohan kau cuba melaga-lagakan orang dgn memutar belit komen balas aku terhadap kopipes2 engkau.

      Dunia semua dah tahu, kau memang pakar menciplak curi idea orang, tak pun hanya mampu mengutip bahan2 sampah sebab kau tuu bengap, tolol & muka tak tahu malu.

      Tak gitu, kan kan kan.....??

      Delete
  14. Lagi pasal Bajet Rejim Haprakan ni...Dah tentu seluruh Msia menonton siaran langsung , ada hati jugak diorang nak membelit dan memutar alam jugak???

    Fakta Bajet Pun Kerajaan PH Nak Menipu...🀦‍♂️🀦‍♂️🀦‍♂️

    Penipuan Kerajaan PH Dalam Fakta Bajet 2019



    Wak Suman dan Pak diny tentu terkejut beruk bila dalam membentangkan Bajet 2019, si Ah beng masih lagi nak berpolitik dengan menipu fakta2 yang di bentangkan mengenai keadaan ekonomi semasa Malaysia...

    Kemonlah, nie pembentangan Bajet 2019 bukannya ceramah politik untuk Pilihanraya Umum!!!

    Memang menteri2 PH mavcam Ah Beng jenis muka tembok sebab dengan muka poyo dan tak bersalah memutarbelit fakta2 ekonomi sedangkan mereka tahu semua auta tu akan tersebar luas ke seluruh dunia!!!

    Taktifan Hutang

    Hutang dan liabiliti sebenar Kerajaan sehingga akhir Jun 2018 adalah RM1,065 bilion :

    i) Masih manipulasi sama dengan mengambil kira RM155.8 bilion komitmen luar jangka dan RM184.9 bilion liabiliti lain termasuk bayaran pajakan bagi projek Kerjasama Awam Swasta...

    ii) Menteri Kewangan tipu rakyat demi tutup kegagalan pengurusan ekonomi oleh PH...

    iii) 9 Mei 2018, hutang langsung Kerajaan Persekutuan RM 686 Billion...

    Manakala 31 Oktober 2018 hutang meningkat RM725.2 bilion...
    Peningkat RM 39 Billion hutang baru oleh PH...

    Kadar Tukaran Asing Berbanding RM

    Ringgit telah meningkat :

    》12.3% berbanding Rupee India...
    》8.1% berbanding Rupiah Indonesia...
    》3% berbanding Peso Filipina...
    》3.2% berbanding Renminbi China...
    》0.6% berbanding Dolar Singapura...

    Faktanya :

    Selepas 9 Mei'18 (PRU 14), Ringgit Malaysia (RM) susut 10% iaitu RM 3.80 kepada RM4.18 per US Dollar (USD)...
    Penyusutan 10%!!!

    Equity Turun FBM KLCI Hanya Menurun 4.1% Pada Tahun Ini Setakat 31 Oktober 2018

    Angka itu adalah mulai 1 Januari 2018...

    Faktanya :

    Bila kerajaan bertukar, Pasaran Equity jatuh dari 1896 mata kepada 1690 mata iaitu sebanyak 10.8% dalam masa 5 bulan...

    Tahniah kerajaan PH sebab bukan saja gagal menguruskan ekonomi dengan baik malah bakat menipu semakin manthoppp!!!

    Iye lah..apa kurangnya cai2 Haprakan kat blog ni..terutamanya Wak Suman tu...kalau 10 komen yang dipostkannya..dah tentu 11 yang kita tak boleh caya bhai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Too bad, it's too late, why you idiot....!!
      He he he he

      Delete
    2. Geng Najib ....

      Perspektif kamu dengan saya terhadap polisi kewangan tidak sama . Kapla Bapak Kau mengurus kewangan peribadi pada pemerhatian adalah sama prinsip dengan saya ..ia itu menghidari dari berhutang .

      Najib membeli dua unit kondo di Pavillion secara tunai .
      Anak tiri Riza Aziz membeli aset beratus juta dolar semuanya secara tunai ..walaupun menggunakan duit curi .
      Mak Badak membeli barang2 berharga semuanya tunai .

      Mengapa di dalam menguruskan kewangan negara , Najib perlu melakukan "creative accounting" dengan mengasingkan "direct & indirect debts"? .

      Contoh hutang bukan langsung adalah pinjaman projek MRT . MOF tidak mengiktiraf pinjaman MRT sebagai hutang kerajaan . Tetapi memandangkan MRT tidak akan berkemampuan menjana keuntungan setidak tidaknya 10 tahun mendatang , semua hutang akan di bereskan olih kerajaan .

      Bagitu juga dengan perihal 1MDB .. bukan gitu Geng Najib ???

      Delete
  15. Tn. Budin...Mohon izin untuk melencong sikit dari tajuk posting kat atas tu..boleh kan...kaalu tak boleh pun..ada aku kesah???

    DAPigs dapat durian runtuh bila ICERD umpama ‘Malayan Union 2.0’


    Takbir Allahuakbar, “Hidup Islam” dan “Bangkit ummah” bergema di himpunan protes menentang ICERD yang berlangsung dua hari lepas.

    Dalam klip video sepanjang 16 minit yang tular di media sosial, tidak kedengaran pun apa-apa laungan “Hidup Melayu” atau “Bangkit Melayu” di kalangan peserta yang sedang berarak ke bangunan parlimen.


    Demonstrasi untuk menyerah memo anti ICERD telah dianjur oleh gabungan NGO Islam dan diketuai pemimpin PAS.

    Tertera di placard yang dibawa para pendemo ialah suatu peringatan kepada kaum Melayu bahawa “ICERD adalah Malayan Union 2.0”.

    Gerakan bersejarah membantah Malayan Union pada tahun 1946 merupakan gelombang terbesar semangat nasionalisme di tanahair.

    Umno dulu pernah menonjol sebagai parti nasionalis terulung. Peranan ini sekarang diambil alih parti PAS.

    Pasca PRU14, negara mula bergelar ‘Malaysia Baru’. Semua sudah serba baru jua.

    Tampak DAP memainkan peranan lagi besar di persada politik dewasa kini. Politikus-polikus Kristian merekalah yang paling untung menerima gaji lumayan.

    Duduk di tangga teratas ialah setiausaha agung DAP, mengikut laporan muka depan Sin Chew hari ini.

    Takkan lah kita semua tak sedar lagi... Anggota jemaah kabinet DAPigs iaitu Menteri Teresa Kok, Timbalan Menteri Teo Nie Ching, Menteri Yeo Bee Yin dan Timbalan Menteri Hannah Yeoh … semua DAP dan Kristian belaka.

    Jangan terperanjat lah kan...kalau satu hari nanti..Msia ni bakal menjadi negara republik pulak kan, macam jiran kat selatan tu !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Too bad, it's too late, why you idiot....!!

      Najib oun dah kaput..
      He he he he

      Delete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. Mengatap larik si daun kayu
    Selumbar tujah terkena dahi
    Menatap potret hati ku sayu
    Kembar wajah di jemput Ilahi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengatap larik si daun kayu
      Selumbar tujah terkena dahi
      Mengapa tak serik mengalun rayu
      Hampar sejadah berdoa Ilahi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    2. bro...
      rangkap ketiga tu ayatnya panjang ngat
      tak cantik...
      kasi ringkas sikit..bior sama dengan yg lain

      Delete
    3. anak murid dah tegur tok guru
      ha...ha..

      Delete
    4. hamba bukannya ape..
      bila lihat potret arwah Alfiani
      mirip wajah Mas

      Hamba dilanda kesedihan ni

      Delete
    5. Baru kejab call Mas

      dia pun sedih

      Delete
    6. Anonymous2 November 2018 at 23:27

      Mengatap larik si daun kayu
      Selumbar tujah terkena dahi
      Mengapa tak serik mengalun rayu
      Hampar sejadah berdoa Ilahi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete

      PUTRASINGGORA2 November 2018 at 23:31

      bro...
      rangkap ketiga tu ayatnya panjang ngat
      tak cantik...
      kasi ringkas sikit..bior sama dengan yg lain

      PUTRASINGGORA2 November 2018 at 23:32

      anak murid dah tegur tok guru
      ha...ha..

      ____________________________

      SYABAS SAUDARA KU SINGGORA!

      TUAN HAMBA DAH 'IMPROVE' BANYAK.
      TAHAP BINGAI TUAN HAMBA DLM BERPANTUN MAKIN BERKURANG BERBANDING SUMAN UNTA BAGHAL..

      DENGAR SINI SAHABAT!

      YG PERTAMA:
      DLM PANTUN, KITA TAK BILANG HURUF ATAU PERKATAAN, TETAPI SUKU KATA. MISALNYA, 'BERADA' DGN 'MEMANDA' TAK SAMA PANJANG HURUF & BILANGAN PERKATAAN, TAPI SAMA2 TIGA SUKU KATA, IAITU
      BE-RA-DA DAN ME-MAN-DA.
      BEGITU JUGA
      SI-DA-UN-KA-YU ADA 5 SUKU KATA DAN
      ME-NGA-LUN-RA-YU JUGA 5 SUKU KATA. ORANG AKAN DENGAR SAMA.

      YG KEDUA:
      'Mengapa tak serik mengalun rayu' itu bukan rangkap ke 3 tapi baris ke 3! Kesemua 4 baris itu membentuk 1 rangkap.

      ADA FAHAAAAAMMMM???
      (HAMBA TANYA IKUT STYLE SUMAN UNTA.. KI KI KIK...)

      ___________________________
      Kain baru dibekal ke huma
      Jumpa pegaga larut nya malam
      Kail baru sejengkal lah cuma
      Cuba nak duga laut yang dalam

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
  18. Suman kian lama semakin gelisah &:gusar
    Mana tahan kalau asyik jer kena tala sasar
    Mula lah ifrit ini buat helah main kilas kisar
    Aku cabar ke JB, dia lencong ke Pdg Besar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  19. Pak diny...Dah tentu Pak telah mengikuti pembentangan Bajet tadi dengan penuh minat kan.

    Pak tentu sedar bahawa bajet tu tak mesra rakyat marhaein , khususnya golongan B40 .

    Masih tak caya lagi...jemput lah membaca kenyataan bernas dari DS Zahid ni..lepas ni konpom Pak aakn bersetuju dengannya!!!!

    Bukan bajet untuk rakyat – Ahmad Zahid

    KENYATAAN MEDIA
    KETUA PEMBANGKANG

    1. Bajet 2019 tidak ada garis panduan untuk wujudkan lebih banyak peluang kerja. Bajet hanya sebut rancangan latihan dan bimbingan. Ia mengambil masa sedangkan rakyat mahu penyelesaian segera.

    2. Bagaimanapun, ada yang boleh dianggap baik, khasnya penerima BR1M dan bantuan lain. Apapun, ia tidak menyeluruh.

    3. Tidak ada yang istimewa untuk rakyat, terutama bagi mengatasi isu kos sara hidup mereka. Banyak berkisar pada skim kesihatan dan dividen yang longgar.

    4. Ada berita baik mengenai pengguna pengangkutan awam tetapi ia lebih kepada pengguna di tempat–tempat yang ada LRT dan MRT.

    5. RM314.5 bilion akan diperolehi dari mana jika kerajaan berkata hutang negara berjumlah RM1 trilion? Mana perkiraan fiskalnya?

    6. Walaupun ada kebaikan, seperti RM1.2 bilion untuk kemajuan Islam, tidak ada pengkhususan langsung bagi menarik dan meningkatkan semula pelaburan asing. Dari mana kita akan dapat hasil?

    7. Secara umum, ia adalah bajet yang diubahsuai daripada kerajaan terdahulu. Asasnya sudah tersedia. Tetapi tidak ada yang menarik untuk rakyat secara keseluruhan.

    8. Ini bajet untuk mempopularkan kerajaan, untuk kerajaan dan bukan untuk rakyat.

    Dato Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi
    Kuala Lumpur
    2 November 2018

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan melokman adamkan diri kau dan keluarga kau wahai geng najib

      Delete
    2. Ma'af saya Geng Najib , saya tidak berpeluang mendengar pembentangan bajet siang tadi .

      Jujurnya tidak berapa minat mendengar ...hanya meneliti intipati saja di media media .

      Delete
    3. Ooooh yekee...Nasib baik lah Pak diny tak mendengarnya ..kalau tak dah tentu Pak bakal termuntah mendengar segala janji2 bohong kepada rakyat Msia yang diputarkan oleh Si Ah Beng tu!!!

      Delete
    4. Bukan hanya pembentangan kali ini saja ....dari dulu lagi saya tak mendengar .
      πŸ’€πŸ’€πŸ’€πŸ’€

      Delete
    5. Zahid hang Kerdee keciwa sebab peluang dia untuk terus gasak levi pekerja2 asing dah lingkup, malah dia kini bakal menghadapi dakwaan mahkamah .menyalah guna kuasa sebagai Menteri Seluar Dalam

      Delete
  20. Ligat berburu di tanah kota
    Labuhnya masa rasa tak lama
    Ingat tok guru pernah berkata
    Tujuh di dunia wajahnya sama

    ReplyDelete
  21. Antara mahkamah dan televisyen..kami percaya najib..apasal bang Shah..pasal kaki sebelah dia kat istana pasongan..sebelah lg kat istana hakiman..yg ini baru betul..hahaha kehkehheh udah tersepit..udah berbelit..udah terlilit..mah bang terkepit..

    ReplyDelete
  22. Pak diny...Tentu Pak dah tau berita ni kan.

    Nak tak nak...suka tak suka..Pak kena ucapkan tahniah dan agkat topi tinggi2 paad DS Najib dan kerajaan BN terdahulu aats usaha mereka yangbtak mengenal erti penat dan lelah!!!

    Malaysia kini tangga ke 15 Perniagaan Terbaik Dunia hasil usaha BN

    Malaysia berjaya me­nempatkan diri dalam senarai 20 negara teratas, naik sembilan anak tangga untuk berada pada tangga ke-15 daripada 190 negara dalam Laporan Menjalankan Perniagaan 2019 Bank Dunia.

    Tahun lalu, Malaysia berada di kedudukan ke-24. Kedudukan itu menjadikan Malaysia negara kedua di rantau ASEAN selepas Singapura yang berada di tangga kedua selepas New Zealand.

    Dalam laporan itu, Malaysia antara lima negara mempamerkan prestasi tertinggi dalam beberapa bidang bagi menguruskan perniagaan, antaranya, Malaysia berada di belakang New Zealand dalam Melindungi Pelabur Minoriti dengan meraih 10 markah penuh.

    Dengan kedudukan itu, Malaysia juga mendahului beberapa negara lain seperti Australia di tangga ke-18, Kanada (22), Jerman (24), Jepun (39), China (46) dan India (77).

    Menurut Pe­ng­­­analisis Kanan dan Pakar Statistik Bank Dunia, Arvind Jain, kedudukan Malaysia yang berada dalam kelompok 20 negara teratas itu diukur berdasarkan enam langkah pembaharuan perniagaan yang dilaksanakan kerajaan bagi menjadikan perniagaan lebih mudah dan pantas.

    Antara langkah itu terma­suklah melaksanakan sistem pendaftaran dalam talian bagi cukai barang dan perkhidmatan (GST) dan mengurangkan pendaftaran perniagaan baharu daripada 23.5 hari kepada 13.5 hari.

    Selain itu, Malaysia juga berjaya memperkemaskan­ proses mendapatkan permit ba­ngunan dengan me­ngurangkan masa yang diperlukan untuk membina gudang dari 78 hari kepada 54 hari.

    “Proses mendapatkan tenaga elektrik juga dipermudahkan dengan memansuhkan lawatan tapak bagi sambungan elektrik komersial baharu, mengurangkan masa selama tujuh hari bagi perniagaan mendapatkan sambungan dan bekalan elektrik yang kekal,” katanya dalam sidang akhbar membentangkan laporan tersebut di sini hari ini.

    Dalam laporan yang dipertingkatkan dari segi kaedah penilaian itu, Malaysia meraih skor 80.60 mata, berbanding 78.43 yang diraih tahun lalu.

    Bagaimanapun, dari segi Memulakan Perniagaan, Malaysia kekal ketinggalan berbanding negara utama lain dengan menduduki tempat ke-122.

    Walaupun beberapa pembaharuan dilakukan tahun lalu dan awal tahun ini, bidang tersebut memerlukan 9.5 prosedur dan 13.5 hari untuk mendaftarkan perniagaan baharu di Malaysia berbanding dua prosedur dan 1.5 hari di Singapura dan 3.5 prosedur dan 5.5 hari di Brunei Darussalam.

    Sementara itu, Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Darell Lei­king berkata, menerusi Pasukan Petugas Khas Pemudahcara Perniagaan (Pemudah) yang dipengerusikannya dengan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng, kerajaan akan memperkukuhkan struktur sedia ada dalam menangani isu-isu di pe­ringkat dasar dan pelaksanaan.

    Yang lawaknya..Si Ah Beng dan Leiking mengaku pulak mereka ayng telah berkerja keras sehingga Msia dapat ke kedudukan tu..tak malu betul lah depa ni kan Pak diny????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan melokman adamkan diri kau dan keluarga kau wahai geng najib

      Delete
    2. Geng Najib ...what's so "pantatic" about numbers ??

      Jikalau 7 juta rakyat malaysia masih di beri sedekah !!!

      Saya bukan nak mencarut Geng Najib "pantatic" tu huruf baru ...'pathetic & fantastic' . Bukan Kapla Bapak Kau saja yang pandai melafaz huruf baru .

      Delete
  23. Pak diny...jom kita sama2 layan apa kata DSZH tentang Bajet 2019 tu!!!

    Tiada Kelainan… Pembangkang Tolak Belanjawan 2019 – Ahmad Zahid


    KUALA LUMPUR, 2 Nov – Parti pembangkang menolak pembentangan Belanjawan 2019 yang dibuat oleh Menteri Kewangan, Lim Guan Eng di Dewan Rakyat hari ini.

    Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, tidak ada kelainan yang besar yang telah dibentangkan dalam Belanjawan 2019 tersebut.

    “Kita dapati tidak ada kelainan yang besar yang telah dibentangkan malah tidak ada pun perancangan khusus untuk petani dan nelayan dan juga mereka yang menjadi pekebun-pekebun kecil terutama apabila harga komoditi jatuh.”

    Jelasnya, banyak projek-projek besar telah dikurangkan kosnya tapi sebenarnya dalam perkara ini ia bukan satu penjimatan.

    “Begitu juga bagi meningkatkan hasil kerajaan mereka bercadang untuk menjual aset-aset dan ini merupakan satu tindakan kebelakang.

    “Kita lihat bahawa ada orang yang datang dari luar negara, yang dengarnya ditempatkan di Labuan semata-mata untuk membeli aset-aset ini dan apabila harga saham terlalu rendah maka ketika itulah orang-orang tertentu akan mula mengambil aset-aset ini dan ini akan mengurangkan kekangan kerajaan dalam GST,” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen selepas pembentangan Belanjawan 2019.

    Tegasnya, pada keseluruhannya pembangkang menolak belanjawan yang dibentangkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan melokman adamkan diri kau dan keluarga kau wahai geng najib

      Delete
    2. Wak Jahid tersentak kartel import Bangla terbantut .

      Delete
    3. He he he
      Melepas peluang Jahid Hang Kerdee...!!

      Delete
  24. Pak diny..untuk mengelakkan dari Pak menuduh saya bias terhadap Rejim Haprakan ni, saya dengan rendah hati berkongsikan ulasan dari sorang ahli politik yang disegani ni...haah...apa lagi..teruskan membaca beb !!!

    Bajet 2019 Tidak Banyak Titik Sentuhan Untuk Rakyat, Berbeza Dengan Inisitif Ekonomi Rakyat BN

    KUALA LUMPUR, 2 Nov – Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin menyifatkan Belanjawan 2019 yang diumumkan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng hari ini bukan sahaja tidak banyak titik sentuhan untuk rakyat malah jauh berbeza dengan dokumen Inisiatif Ekonomi Rakyat Barisan Nasional (BN).

    Menurut beliau inisiatif ekonomi rakyat yang diumumkan semalam umumnya menyentuh semua segmen malah tidak ada satu golongan pun yang tertinggal.

    “Jadi banyak ‘touch point’ samaada tidak diumumkan hari ini atau pun langsung tidak ada.

    Berbeza dengan dokumen inisiatif ekonomi rakyat yang kita bentangkan semalam yang menyentuh semua segmen di mana tidak ada satu golongan pun yang ketinggalan

    “Dan yang paling ketara sekali walaupun bajet ini lebih besar daripada bajet tahun lepas tidak banyak touch point untuk rakyat…sebagai contoh bantuan sara hidup adalah jauh lebih kurang daripada BR1M yang kita janjikan. BR1M Kalau menang BN hari itu kita janjikan RM 2,000.

    Ini paling banyak pun akan dapat RM1450 di bawah formula yang baru,” katanya di lobi Parlimen, di sini, hari ini.

    Menteri Kewangan Lim Guan Eng petang tadi membentangkan Belanjawan 2019 yang Bertemakan ”Malaysia Wibawa, Ekonomi Dinamik, Rakyat Sejahtera” di Dewan Rakyat hari ini.

    Khairy seterusnya menambah walaupun tidak menafikan ada beberapa pengumuman baik yang telah dibuat dan tiga perkara utama dapat dilihat menerusi belanjawan tersebut.

    “Saya tidak nafikan bahawa ada beberapa pengumuman baik yang telah dibuat. Namun tiga perkara yang utama yang kita lihat satunya tidak ada pengumuman dan berstrategi besar untuk merancakkan ekonomi.

    “Keduanya banyak benda yang disambung daripada Barisan Nasional (BN) atau yang telah diumumkan sebelum ini dan ketiganya tidak cukup titik sentuhan untuk rakyat menerusi bajet kali ini,” ujarnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KJ ...ahli politik disegani ???

      Tanggapan kamu hampir membuatkan saya rasa ingin terkincit .

      Dia gah di Rembau , walaupun hampir kalah kerana masyarakat Rembau masih menghormati arwah datok serta bapa dia . Jika tidak dia sudah kena tapau ..itulah kenyataan nya .

      Delete
  25. saya perhatikan yg cerita mengenai salah laku najib/rosmah n wak zahid dgn '40 penyamun mereka' tidak d hebohkan dgn lebih kerap n terperinci d saluran tv kepunyaan kerajaan. jika tv3 n stesyen yg masih kepunyaan mereka (umno), maka saya bolih faham.

    penduduk luar bandar n rancangan2 tanah saperti felda n felcra dll bergantung kpd station tv utk memperolihi maklumat secara terus.

    olih demikian salurkan lah maklumat2 tertentu agar semua akan mengetahui keadaan sebenar nya.

    banyak d antara mereka masih lagi tidak mempercayai yg rosmah/najib, zahid n banyak lagi pemimpin2 umno adalah 'musang berbulu ayam'.

    ReplyDelete
  26. Pak diny...Pak dah tentu sedar benda ni tapi saja buat2 tak tau aje...betul tak Pak???

    Bajet 2019 PH Mengecewakan, Hanya ‘Copy N Paste’ Kerajaan BN

    KUALA LUMPUR, 2 Nov – Bajet pertama Menteri Kewangan, Lim Guan Eng di bawah kerajaan baru Pakatan Harapan (PH) merupakan bajet yang mengecewakan, kata Setiausaha Agung UMNO, Tan Sri Annuar Musa.

    Katanya, ia hanya bajet yg “biasa-biasa” saja malah lebih bersifat ‘copy n paste’ kerajaan Barisan Nasional (BN).

    “Harapan utk melihat satu anjakan falsafah pengurusan kewangan negara yang bersifat reformist hampir tidak kelihatan, malah ternyata PH tidak dapat mengekalkan apa lagi memintas prestasi kerajaan terdahulu,” katanya yang mengulas berkaitan bajet tersebut.

    Terangnya, defisit kembali membengkak kpd 3.7%(3%),pertumbuhan KDNK membantut kpd 4.7%(5.6%)..ini bermakna pengangguran akan meningkat dan pelaburan langsung akan turut menurun.

    “Lebih mendukacitakan belanjawan ini mengesahkan kerajaan PH tidak berupaya melaksanakan manifesto mereka!

    “Penghapusan GST ternyata tidak memberi apa-apa kebaikan kepada pengguna kerana bukan saja harga tidak turun, tetapi juga rakyat kehilangan pelbagai bantuan dari kerajaan terdahulu, dan ramai yang hilang pekerjaan

    “Secara keseluruhan belanjawan ini menjurus kepada penguncupan ekonomi dan risiko terdedah kepada impak geo politik dan ‘trade war’ adalah besar bagi negara.”

    Tegasnya, golongan miskin di luar bandar tidak mendapat apa apa insentif baru.

    “Pembangunan Islam juga tidak mendapat lonjakan baru… hanya biasa-biasa saja.

    “Ternyata harapan hanya tinggal harapan…,” tambahnya yang juga Ahli Parlimen Ketereh.

    Pak diny...belajar2lah menerima hakikat kat atas tu..jangan mengDr.Maszleekan diri Pak...takde masaalah kan???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha hs ha ha

      Kementerian Pendidikan yg kebanyakan orang (termasuk pro PH) cemuh, ktitik, perlekeh dapat restu Illahi bila kementerian itu mendapat keutsmaan paling menonjol dgn peruntukan RM60 bilyon.

      Allah SWT sentiasa memberi perlindungan kpd pihak yg benar.

      I can imagine how the lsughter is now boomeranged at Dr Mazlee's critics with him laughing all the way to the bank with his hefty budget.

      Delete
  27. Pak diny...ni masih lagi ulasan tentang bajet tu..harap2 agar Pak diny tak bosan pulak menghadamkan kebenaran dalam nya !!!!

    Belanjawan 2019 Bukti Kerajaan PH Gagal Tunai Janji

    KUALA LUMPUR, 2 Nov – “Secara jujur saya ingin sebut bahawa beberapa perkara yang dibentangkan adalah baik kepada PTPTN, namun sebagai sebuah kerajaan yang telah berjanji kepada rakyat sudah jelas Bajet 2019 mengesahkan bahawa Kerajaan Pakatan Harapan (PH) gagal menunaikan apa yang dijanjikannya.”

    Demikian ulas Ketua Penerangan UMNO, Datuk Dr Shamsul Annuar Nasarah yang juga mantan pengerusi PTPTN berkaitan pembentangan belanjawan 2019 yang dilaksanakan hari ini oleh Menteri Kewangan, Lim Guan Eng.

    Katanya, pembayaran balik dengan cara potongan gaji berjadual antara 2% hingga 15% daripada pendapatan bulanan peminjam melebihi RM1,000 sebulan bermakna kerajaan mewajibkan potongan gaji kepada semua peminjam bergaji RM1,000 ke atas.

    “Ini menunjukkan apa yang dijanjikan oleh Kerajaan PH untuk memulakan bayaran balik ditangga gaji RM4000 dengan sendirinya tidak dilaksanakan, sebaliknya mewajibkan pula potongan gaji bermula pendapatan RM1000 ke atas.

    “Sebelum ini PTPTN memang melaksanakan sistem bayaran balik melalui potongan gaji, namun ia bukanlah suatu yang wajib sebaliknya dilaksanakan atas persetujuan peminjam.

    “Jadi apa yang dilakukan Kerajaan PH ini bertentangan dengan Janji 100 Hari PH.”

    Ulasnya, Kerajaan PH juga mencadangkan potongan pinjaman kepada peminjam daripada isi rumah B40 yang mendapat keputusan Kelas Pertama yang difahamkan untuk peringkat Ijazah sahaja.

    “Dasar baru ini bermakna bukan semua peminjam mendapat keistimewaan ini.

    “Selama ini Polisi “Pengecualian Bayaran” telah dilaksanakan kepada lepasan Ijazah Sarjanamuda Kelas Pertama.

    Sejak dilaksanakan oleh PTPTN sehingga Mac 2018 sejumlah 45 ribu pelajar mendapat nikmat ini dengan hampir RM1.5 Bilion PTPTN belanjakan, Malah apa yang dilaksanakan dahulu nikmatnya diperolehi oleh semua golongan tanpa mengira latar belakang.

    “Ini sebagai suatu usaha mewujudkan daya saing dikalangan pelajar.”

    Bagaimanapun katanya, dasar baru Kerajaan PH ini hanya akan dinikmati oleh peminjam B40 sahaja.

    “Malah kemungkinan ” potongan pinjaman juga bermaksud bukan ” pengecualian bayaran ” sebaliknya hanya dipotong pinjaman mengikut peratus tertentu sahaja.

    “Secara umumnya perkara yang dinyatakan dalam Bajet 2019 berkaitan PTPTN baik kepada PTPTN kerana telah dilaksanakan sebelum ini cuma ditambahbaik sahaja.

    Malah banyak yang mereka tentang dulu terus dilaksana. Ini bermakna apa yang Kerajaan BN lakukan sebelum ini adalah betul.

    “Umpamanya pelepasan cukai yang diumumkan dari RM6000 kepada RM8000 adalah lanjutan dilakukan oleh Kerajaan BN sebelum ini.

    Ia menepati perancangan PTPTN sejak Kerajaan BN iaitu mengalihkan kebergantungan pelajar kepada pinjaman sebaliknya kepada simpanan sesuai dengan imej ” Tabung Pendidikan ” yang dijenamakan baru oleh Kerajaan BN.”

    Namun katanya, ia diputar belit oleh PH ketika itu termasuk oleh Pengerusi PTPTN sekarang.

    “Hakikatnya sekali lagi rakyat ditipu kerana disebut tadi beberapa perkara yang diumum terutama berkaitan potongan gaji ternyata menunjukan Kerajaan PH tidak menunaikan janji iaitu menangguhkan bayaran balik bagi gaji di bawah RM4000 dan tiada lagi ‘Pengecualian Bayaran’ sebaliknya ‘potongan pinjaman’ yang hanya dinikmati oleh mereka dikalangan B40 sahaja.

    “Sebetulnya, dalam apa keadaan pun Bajet Kerajaan PH 2019 nampaknya masih gagal mengemukakan program atau dasar dasar baru yang lebih jelas.”

    Tegas beliau lagi yang juga Ahli Parlimen Lenggong, hampir kebanyakan diumumkan adalah apa yang dilaksanakan oleh Kerajaan BN dahulu.

    “Malah banyak daripadanya dahulu mendapat bantahan daripada mereka namun ia dilaksanakan semua dan hanya bertukar nama dan penambahbaikan disana sini sahaja.”

    Pak diny..jadi memang sah lah Rejim Haprakan ni kejenya mudah saja..hanya fotostat dan kopipes dari kerajaan dulu aje...persoalan di sini ialah..layakkah menteri2 tu dapat gaji tinggi yang mereka terima sekarang haah???

    ReplyDelete
  28. Pak diny...Nak tanya secara jujur lah pada Pak satu soalan yang simple ni lah...Pak pandangan Pak diny..

    Mampukah Bajet 2019 Dipercayai, Sedangkan Manifesto Pun Tak Ditunai – Zahid

    KUALA LUMPUR, 2 Nov – Hari ini, Menteri Kewangan Lim Guan Eng telah membentangkan Bajet 2019 di Dewan Rakyat buat julung kali setelah Pakatan Harapan (PH) mengambil alih tampuk kepimpinan negara.

    “Semua pihak menunggu dengan penuh debaran dan harapan tentang Bajet 2019,” kata Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dalam catatan di Twitternya hari ini.

    Katanya, persoalannya sama ada bajet ini mampu dipercayai sedangkan manifesto pun tak ditunaikan.

    “Rakyat sedang memerhati,” katanya yang juga Ahli Parlimen Bagan Datuk.

    Dilaporkan, Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mahathir baru-baru ini turut meminta rakyat memberi sedikit pengorbanan untuk Bajet 2019.

    Katanya, pengorbanan yang di minta bukan banyak sangat kerana kerajaan hari ini tidak ada duit untuk beri sama seperti kerajaan dahulu.

    Jelasnya, rakyat perlu menerima hakikat bahawa prestasi kewangan negara tidak membenarkan pemberian wang secara percuma.

    Kalau dilihat , macam2 bantuan dijanjikan pada rakyat..persoalannya..ada tak kemungkinan besar semua tu takkan ditunaikan sepereti mana yang dilakuukan terhadap janji2 dalam manifestomato Rejim tu???

    ReplyDelete
  29. Ntah kenapa aku ini asyik je teringat Suman
    Muka bapok ni dah macam menjadi idaman
    Aku cuba mau tolong dia, agar lebih siuman
    Selagi dahi dia tak benjol hidup ku tak aman

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Ahaaa, bila tuuu....??

      Berangan syok sendiri sampai, tualah engkau...!!!

      Hi hi hi hi
      Ha ha ha ha
      He he he he

      Delete
    3. Wak Suman..Tak malu betul lah menteri2 Rejim Haprakan ni..mengaku ini semua hasil usaha diorang, tapi hakikatnya kerajaan aadlah sumbangan besar BN yang langsung tak boleh dinafikan oleh sesapa pun beb !!!

      Terima kasih menteri MITI kerana puji BN

      Najib Razak

      Saya amat berterima kasih dengan Menteri MITI.

      Beliau puji dan kata Malaysia kini berada di landasan baik untuk jadi negara ‘Harimau Asia’ yang digeruni.



      Bank Dunia meletakkan Malaysia di tangga ke-15 dalam Laporan ‘Doing Business’ 2019, melonjak naik daripada tangga ke-24.

      Pada asalnya saya ingat hebat juga Menteri kita ini, begitu besar sumbangannya dalam 5 bulan ini.

      Saya pun belek laporan ini sebentar tadi.

      Rupa-rupanya Bank Dunia memberi kejayaan ini berdasarkan prestasi Kerajaan BN dari tahun 2017 hingga 1 Mei 2018.

      Kalau tidak rajin membaca, maka sesatlah jalan. Sila rujuk muka surat 5 ya Menteri

      http://www.worldbank.org/…/En…/DB2019-report_web-version.pdf

      Dan seingat saya, Menteri ini dilantik pada 2 Julai 2018.

      Tapi tak apalah. Bagilah dia bergembira. Sekurang-kurangnya dia puji Kerajaan BN kerana meletakkan Malaysia di landasan baik selama ini.

      Sumber: Najib Razak

      Delete
    4. Keluhan Najib yg ditimoa kekecuwaan serta dalam kegusaran diambil pakai Kejora Tonggeng.

      Betapalah bengapnya engkau Tobggeng.....!!

      Delete
    5. Dah namanya fakta, redho je laa

      Delete
  30. Maaf kengkaewan...divert sikit dari tajuk posting..tapi rasanya ini pun penting jugak untuk makluman kita semua beb!!!!

    Masuk PH Mesti Bebas Rasuah, Patutnya Bebaskan Dulu PH Dari Perasuah

    Ketua UMNO Bahagian Batu Pahat, Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi membidas kepimpinan Pakatan Harapan (PH) yang mendakwa tidak akan sewenang-wenangnya menerima kemasukan ahli Parlimen UMNO yang dikatakan melompat parti ke dalam Bersatu.

    Kenyataan tersebut telah dibuat oleh Ketua Umum PH, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mahukan agar ahli Parlimen UMNO disaring terlebih dahulu sebelum diluluskan dengan meneliti status agar betul-betul bebas daripada sebarang tindakan undang-undang oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

    “Tahukah Anwar, Kerajaan PH itu sendiri dibangunkan dengan “rasuah”? PH membuat janji 100 hari untuk merasuah rakyat dan ternyata mereka gagal menunaikannya.

    “Anwar sendiri dirasuah jawatan Perdana Menteri (PM) oleh Tun Daim yang menemuinya di penjara Sungai Buloh dan Anwar juga mengakui ada perjanjian bertulis mengenainya.

    “Kalau Anwar serius, buang dulu perasuah dalam PH terutamanya Tun Mahathir dan Tun Daim,” katanya dalam hantaran di facebook milik beliau.

    Dalam hal ini beliau merujuk semula kepada ucapan Anwar dalam kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang di Taman Emas pada 3 Mac 2014 yang dakwa “Daim manusia paling rasuah dalam sejarah Malaysia” dan menurutnya Tun Daim turut memiliki sebuah bank di Afrika dan Eastern Europe.

    “Manakala Mat Sabu dalam satu rakaman video bertarikh 1 Mei 2015 mendakwa Tun Mahathir adalah “bapa perompak”. Rafizi pula dalam video bertarikh 7 Februari 2017 memberikan maklumat terperinci bagaimana Tun Mahathir dan anak-anaknya menjadi kaya raya.

    “Sebab itu saya berbeza pendapat dengan cadangan supaya pembangkang menyokong Tun Mahathir sebagai PM. Sebenarnya lebih baik sokong Anwar agar cepat menjadi PM.

    “Kalau Anwar jadi PM maka bolehlah dia melakukan pembersihan dalam PH termasuk mendakwa Tun Mahathir dan Tun Daim yang beliau tuduh sebagai bapa perasuah. Buka balik kes rasuah Lim Guan Eng. Siasat kekayaan luar biasa anak Mahathir.”

    Pokoknya, katanya, Anwar perlu bertindak cepat kerana jika lambat Tun Mahathir mungkin akan mendakwa beliau terlebih dahulu dan Anwar tidak akan sempat menjadi PM.

    Sekarang ni pun..projek mensailang DS Anwar dari menjadi PM ke 8 tu sedang berjalan dengan lancar tanpa sebarang masaalah !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tak ada orang lain ker kau nak sandarkan temberang kau? Bukankah Zakarshit tak diterima oleh pengundi Batu Pahat sejak PRU 13 lagi? Desperado2 UMNO yg tak diterima Tun M dek gejala rasuah kini menempel kat Anwar untuk survival politik mereka.
      Anwar pulak yg gopoh & gelojoh derhaka pd orang tua h7ngga sangguo menyingkirkan Allahyarham Tun Ghafar Bab pd 1993 serta skandal sekss, hmmmmm entahlah....!!

      Hanya Allah SWT yg maha kuasa & maha mengetahui taqdir Illahi.

      Delete
  31. Wak Suman...Fuuuh...Tak pernah berlaku dalam sejarah parlimen berlaku benda macam ni. tapi bawah Rejim Haprakan ni pulak ada pulak???

    Ahli parlimen PAS dakwa speaker memihak
    Keterlanjuran Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Nga Kor Ming 'menyertai' perbahasan Menteri dan Ahli Parlimen ketika mengendalikan sidang telah mendapat teguran Dato' Che Abdullah Mat Nawi (PAS - Tumpat).

    Malah, Kor Ming dilihat begitu 'cepat panas' dan beremosi hingga mengeluarkan amaran bernada gertakan terhadap Dato' Sri Tajuddin Abdul Rahman (BN - Pasir Salak) yang menyebabkan pertikaian antara mereka.

    Bahkan, pengendaliannya selaku Speaker ketika itu jelas dilihat 'campur tangan' berpihak dan membiarkan provokasi daripada Ahli-ahli Parlimen Kerajaan terhadap Pembangkang tanpa dikemukakan teguran yang sama dan adil.

    "Sepatutnya, Tuan Speaker tidak 'duduk' belah sana (Kerajaan) untuk berdebat dengan ahli-ahli sebelah sini (Pembangkang). Kena 'turun' daripada situ (kerusi Speaker) duduk sana baru boleh berdebat," tegur Che Abdullah.

    Suasana panas terjadi setelah Tajuddin tidak berpuas hati dengan jawapan dan mempertikaikan Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Sim Tze Tzin, lalu Kor Ming cuba menghentikannya.

    Namun, hal tersebut bukan baharu apabila telah terjadi beberapa kali sebelum ini Kor Ming dilihat ghairah untuk turut berbahas dan menjawab sama dalam sesi yang sedang dikendalikan beliau.

    Sedangkan selaku Speaker beliau harus memastikan kelancaran dan ketertiban aturan serta adil, tanpa cenderung emosi dan memihak, apatah lagi jawapan seolah-olah menyanggah Pembangkang dan menampung kelemahan Kerajaan.

    Dulu bukan main kutuk TS Pandikar lagi...tapi rupa2nya Ngoh ni lagi bongok..tak faham2 fungsi sorang speaker!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau main hentam gasak dgn auta putar bekut murahab, tak lakulah, sebab tuu BN tersungkur di PRu 14 dan selepas itu pd semua PRK2 di Selangor.

      Good bye for good UMNO....!!

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Boleh jatuh tandanya boleh bangun....fitrah

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...