Wednesday 17 May 2017

KEPUTUSAN TEPAT PKR YANG PERLU DICONTOHI PAS

Berikutan tindakan Pas membatalkan tahaluf siyasi dengan PKR, Biro Politik  parti itu yang bermesyuarat semalam telah membuat beberapa keputusan seperti berikut:-

1. KEADILAN menerima keputusan PAS yang telah membuat ketetapan muktamad untuk membatalkan tahaluf siyasi dengan KEADILAN, tetapi KEADILAN menolak alasan-alasan yang telah mereka berikan. Ini walaupun KEADILAN telah berusaha untuk menjaga dan melunakkan hubungan di antara kedua-dua parti. 

2. KEADILAN akan segera mengatur langkah berikut bersama Pakatan Harapan dan sekutu lainnya yang mendokong agenda reformasi untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14.

3. KEADILAN juga telah membuat keputusan bahawa semua lantikan politik KEADILAN di dalam Kerajaan Negeri Kelantan diminta melepaskan jawatan-jawatan tersebut berkuatkuasa serta merta. Perkara ini telah disampaikan kepada Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Kelantan.

4. Kedudukan PAS di dalam Kerajaan Negeri Selangor telah dibincangkan pada malam ini dan akan diputuskan pimpinan KEADILAN bersama YAB Dato’ Menteri Besar Selangor sekembalinya beliau dari lawatan rasmi ke luar negara.

Khamis ini pula, Jawatankuasa Kerja Pas Pusat dijangka akan bermesyuarat buat pertama kalinya selepas muktamar yang antaranya akan memutuskan kedudukan tiga Exco serta semula lantikan politiknya di negeri Selangor.

Mesyuarat kali ini difahamkan akan dipengerusikan oleh Tuan Ibrahim Tuan Man yang kini diberi amanah memangku tugas jawatan Presiden Pas berikutan Hadi Awang sedang menjalani rawatan rapi selepas menjalani pembedahan jantung di IJN.

Mesej daripada mesyuarat Biro Politik PKR ini tentunya merupakan pedoman yang terbaik bagi Pas untuk mesyuaratnya, Khamis nanti dan secara tidak langsung merupakan ujian kepada Tuan Ibrahim.

Pas tidak perlu terus berdolak-dalik, berselindung di sebalik Istana atau sebagainya berhubung tindakan mereka sendiri memutuskan hubungan dengan PKR.

Tidak perlu tunggu Pas menunggu Menteri Besar Azmin Ali memecat semua lantikan politik itu atau masih berharap Sultan Selangor terus memberi perkenan mereka menikmati gaji dan kemudahan, sebaliknya parti itu perlu tegas mengeluarkan arahan sebagaimana yang telah dilakukan oleh PKR terhadap wakil mereka di Kelantan.

Ini adalah keputusan politik dan di bawah sistem Raja Berperlembagaan yang menjadi amalan negara - mengeluarkan arahan melepaskan semua jawatan atau menghantar surat perletakan jawatan tidak memerlukan Pas mendapatkan perkenan Sultan Selangor terlebih dahulu.

Ia hanya perlu diputuskan dalam bilik mesyuarat yang memerlukan keberanian dan jiwa besar saja. (ShahbudinHusin 17/05/2017).

254 comments:

  1. Mari kita lihat mana lebih islam..pas atau pkr?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Punya tak malu. Nak heret sultan selangor pula.
      Pas tak ada polisi ker. Tak ada prinsip ker.
      Hidup dgn meminta minta. Drp masjid hingga ke lstana.

      Delete
    2. Kita tunggu harakah dikopipes mai kat sini nanti. Web harakah sudah lingkup, xder sapa nak baca lagi. Hatta walaunta sekalipun.

      Syok kawan ngan ulamak syok sendiri ni. Mereka saja yg berasa mereka betul. Pandangan kengkawan lama adalah sampah. Mereka saja yg suci murni.

      Delete
    3. Ikut sifir PAS sumer kerusi yg mereka menang atas Barokah dan maunah mereka sendiri dimana cina Hindu sumer sokong mereka pada Pru 13 bkn kerana kerjasama dgn partai2 lain perbangkang.

      Sendiri mmg kuat dan kalau sape2 nk kawan musti pilih dia jd ketua... Musti!!!

      Kalo tak nk jd kan dia big boss mcm2 sumpah seranah, amanat dan label akan di baginya.

      Ye lah, Kita tunggu Pru 14,nk tengok betul ke sifir puak2 yg dapat label Islam dari pendaftar partai politik di Malaysia ni.

      Coming soon or next change.

      Mari Kita tengok sape yg kena...

      Delete
  2. Tahniah Selangor Darul Pluralisma Murtad...

    ReplyDelete
    Replies
    1. .

      Bocor lagi lah saluran jantung PAS..

      Delete
    2. Umno parti sarkis jual bangsa.
      Pas parti badut jual agama.

      Delete
    3. Umno parti klepto-aristokrat jual bangsa, lupa diri makan gaji ,hina rakyat yg sebenar.
      Pas parti brahmin jual agama.

      Delete
    4. Hang mungkin tak sedar tapi hang dah menghina kebawah Duli Sultan dan negeri Selangor dengan gelaran tersebut.


      Delete
    5. Betul tu..walaon 7:31 telah menghina Sultan Selangor sbg ketua agama negeri.

      Delete
    6. Saudara 7:31, jika anda penganut Islam, anda perlu berasa malu kepada Allah SWT dan Rasulullah SAW atas pelabelan "murtad" ke atas Kerajaan Selangor. Saudara perlu sedar bahawa dengan hanya satu perkataan yang saudara paparkan itu, saudara akan mempertanggungjawabkannya di Padang Mahsyar nanti. Jangan sedap-sedap menuduh orang murtad, saudara. Cuba belek kitab dahulu sebelum berbuat demikian. Itu, kalau saudara openganut Islam. Kalau saudara penganut agama lain atau orang tak beragama, saya tak mahu ulaslah, selain daripada mengatakan bahawa baik saudara belajar menghormati orang yang beragama lain atau orang yang beragama. Wassalam.

      Delete
    7. 7.31 hanya kerana anda menyokong pas tidak bermakna anda bebas menghina dan melabel org lain yg tidak sehaluan dgn parti idola anda. Sepatutnya parti idola anda tarbiah pemikiran ahli dan penyokong parti supaya sentiasa menunjukkan akhlak yg baik

      Delete
    8. Ini ker cara permikiran dan kefahaman orang2 yg kononnya berpegang dan memperjuangkan agama?

      Biawak pun tahu apa yg boleh dimakan dan apa yg tidak.

      Delete
    9. PLURALISMA ADALAH MURTAD.. SO WHAT..?

      Delete
    10. 8.20, Sultan dan Raja mmg layak dihina. Apa kerja mereka selain kedarah elaun duit titik peluh rakyat tak kira kaya miskin?

      Hentikan elaun bulanan sultan2, kerabat2 juga elaun istana, kelengkapan dan pekerja. Jadilah mcm rakyat, cari duit sendiri. Bukan berak cangkung makan tanggung. Apa manfaat utk rakyat pun langsung tarak.

      Delete
    11. SYIAH IRAN ADALAH KAFIR LAKNAT PEROGOL DAN PEMBUNUH UMAT ISLAM SYRIA.. SO WHAT..???

      KALAU KAU IKUT LOGIK KAU MAKSUDNYA HADI TU KAFIR LAKNAT LAH MACAM TU... SO WHAT...???

      KAU PENYOKONG HADI MAKSUDNYA KAU PUN KAFIR LAKNATLAH MACAM TU... SO WHAT...???

      KAU NAK ROGOL DAN MUTAAH KAN ORANG MALAYSIA PULAK MACAM TU... SO...WHAT..???

      KAU INGAT SELANGOR TAK ADA MUFTI DAN ULAMA2 YANG BOLEH MEMBIMBING KERAJAAN NEGERI???

      KAU TUNJUKKAN AKU BUKTI PEMBABITAN KERAJAAN NEGERI DENGAN PLURALISMA AKU TUNJUKKAN KAU BUKTI HUBUNGAN HADI SIAL DENGAN SYIAH!!!...SO WHAT...???

      Delete
    12. Kau ingat Sultan bukan kerja ke?? Jawatan sultan adalah sultanlah bongok!!!

      Kalau sultan tu kerja bagus macam Sutan Kelantan pun kau ingat dia makan duit haram ke???

      Yang makan duit haram tu Hadi!!! Kaki ponteng parlimen dan bersekongkol rompak duit rakyat buat filem lucah the wolf of the wall street!!!

      Patutlah ulama dia tunjuk kote dalam fb dia diam, rupa2nya sama2 bersekongkol maksiat filem lucah!!!

      Delete
    13. PKR TU MILIK ANWAR ALJUBOORI.. PRJUANG LGBT.. GAY.. LIBERALISMA & PLURALISMA.. KEGUARAN ALJUBOORI DLM PLURALISMA MASA ALJUBOORI MASIH DLM UMNO DAN JADI TIMBALAN PERDANA MENTERI.. MENTERI PRLAJARAN... SAPA TAK KRNAL AMINA WADUD.. PROF FARUQI Y MATI DIBUNUH DI USA... BLOGER AIDC SAMPAI LA NI ALJUBOORI@PKR TAK BETANI SAMAN.... SO WHAT'S. ....

      NSK FAKTA..? SO WHAT

      SAPA YG KATA UNDANG ISLAM ARCHAIC ( LAPUK). SO WHAT'S...?

      Delete
    14. PAS TU MILIK HADI SIAL PRO SYIAH KAFIR LAKNAT PEROGOL DAN PEMBUNUH UMAT ISLAM!!!

      PAS TU MILIK HADI SIAL BERSEKONGKOL MEROMPAK DUIT RAKYAT 1MDB!!!

      PAS TU MILIK HADI SIAL BERSEKONGKOL BIAYA FILEM LUCAH TEHE WOLF OF THE WALL STREET PAKAI DUIT RAKYAT!!!

      PAS MILIK HADI SIAL ADA ULAMA KANTOI MENONTON FILEM LUCAH DI JERMAN!!!

      PAS TU MILIK HADI SIAL ADA ULAMA TUNJUK KOTE DALAM FB NAK ROSAKKAN JANDA BERNAMA FIKA!!!

      PAS TU MILIK HADI SIAL MEMFITNAH PLURALISMA, LGBT, GAY DAN SEBAGAINYA TANPA BUKTI!!! KALAU ADA BUKTI TUNJUK SEKARANG NI!!! TAK ADA BUKTI MASIH TAK INSAF KAU INGATLAH TEMPAT KAU DI NERAKA!!!

      PAS TU MILIK HADI SIAL NAK MAKAN DUIT HARAM LOMBONG MANGANESE DI KELANTAN KERAJAAN NEGERI DAPAT RM5 SE TAN DIA PUN NAK RM 5 SE TAN ADA BUKTI PERJANJIAN LAGI... MACAM SETAN!!!

      PAS TU MILIK HADI SIAL DI MANA SESETENGAH AHLI DARIPADA SEKOLAH TAHFIZ YANG DILANCAP SENIOR!!! SEBAB TU SUKA LABEL ORANG GAY DAN LGBT PADAHAL DAH TERJEBAK DARIPADA DULU LAGI!!!

      PAS TU MILIK HADI SIAL YANG MENSYIRIKKAN ALLAH DENGAN MAKHLUK SEPERTI DI DALAM MUKTAMAR PAS TAHUN LEPAS!!!

      PAS TU MILIK HADI SIAL BODOH SEPERTI YANG DIAKUI OLEH PERWAKILAN PAS JOHOR PADA MUKTAMAR TAHUN LEPAS!!!

      PAS TU MILIK HADI SIAL ADA PENGARAH PENYILIDIKAN PAS PUSAT DR ZUHDI MARZUKI YANG MENYALAH-TAFSIRKAN HADIS RASULULLAH YANG MULIA DI DALAM MUKTAMAT YADIM BULAN MAC TAHUN LEPAS DI DEPAN MATA KEPALA AKU SENDIRI MACAM BANGANG!!!

      PAS TU MILIK HADI SIAL ADA AHLI MACAM WALAUN BONGOK DI ATAS!!! PSIAPA YANG PERJUANG GAY DAN LGBT, PLURALISMA BAGAI TU??? KAU ADA BUKTI??? MEREPEK BAGAI PASAL AMINA WADUD, PROF FARUQI YANG MATI DI US KONONNYA... APA KAITAN DENGAN PKR???

      NAK FAKTA..? SO WHAT

      SAPA YG KATA UNDANG ISLAM ARCHAIC (LAPUK) TAK PAYAH TULIS BAHASA INGGERISLAH!!! BAHASA INGGERIS AKU LAGI BAIK DARIPADA KAU!!!

      PAS TU MILIK HADI SIAL YANG DILAKNAT ALLAH SEBAGAI BABI@PIGS (PAS+IKATAN=GAGASAN SEJAHTERA)!!! ALLAH BAGI TANDA PAS TU HARAM SEBAGAIMANA HARAMNYA BABI!!!

      PAS MEMANG DILAKNAT ALLAH SEBAGAI BABI!!! DAH DILAKNAT ALLAH TU BAIK BERTAUBAT DARIPADA BUAT KERJA2 MUNGKAR MAKAN DUIT HARAM!!! SO... WHAT???

      LUPA. BABI MEMANGLAK MAKAN YANG HARAM, DAH MEMANG HARAM JADAH!!!

      Delete
    15. Mr Nobody 12:10....
      Terima kasih. Apa yang ada cakap semuanya benar belaka.
      Makhluk bernama H....memang membawa petaka kepada umat melayu dinegara kita ini sejak awal 80 lagi.
      Ini lah salah satu nya makhluk manusia yang merosakkan akidah bangsa sendiri.
      Makhluk ini tidak layak mendapat keampunan dari keluarga yang terkena tempias akibat kata kata nya.
      Ditambah lagi dengan kedatangan dua ekor makhluk baru, sungguh malang nasib bangsa kita.
      Bila tiga ekor ini bergabung bersama puak puaknya....'RAJA YG DITUNGGU' BERMATA SATU, sungguh senang mengambil alih malaysia ini kerana semua sudah tersedia.
      Betulkah kita sudah memasuki fasa akhir, akhir zaman?

      Wallahuaklam.

      Delete
  3. Puak pas di selangor kebulur
    duit.tak mahu kerjasama dengar
    Pkr tapi sapu hasil mahsul negeri
    Selangor

    ReplyDelete
    Replies
    1. pkr patut bersmbus kerusi ciput.pas blh aja kuburkn krjaan pkr sel.bn blh aja beli 2 adun pkr.adun pkr sng aja nk dibeli

      Delete
    2. maka sah 810 amalkan sop bersifat menghina dan membelakangkan rakyat.
      sikap rakus lanun UMNOBNPAS ditahap melampau.
      Sifat
      TERRORIST MINDA,AGAMA,RAMPAS HARTA RAKYAT adalah diperingkat EXTREME.
      UNDANG2 DAN AGAMA SUDAH DICABUL.
      Penyonglap dan puak Sekongkol bebas, TIADA SIASATAN,KALU ADA kes NFA.
      RAKYAT TIADA PILIHAN PADA PILIHARARAYA 14.
      Parti2 yg GAGAL.dan Pura2, penuh retorik perlu diLONGKANGKAN.

      Delete
    3. .
      .

      Masa PAS cuba berpakat dengan UMNO untuk rampas Selangor kenapa tak beli ?

      Memang sah-sah Najib guna Cash is King.

      Jangan-jangan 90 juta tu ada betul nya..

      Delete
    4. Cakap tentang agama berdentam dentum.
      Tetapi tidak pernah mempraktikannya.
      Poligami pandai lah.

      Delete
    5. bila pas berpakat kalau pas nk berpkt dh lama pkr bngkus.pas msh mghormati mndat rakyat untk pr.sptutunya dap dan pkr brmbus krna mereka yg kuburkn pr

      Delete
    6. .
      .

      Mandat rakyat mengikut pendirian wakil rakyat yang di pilih semasa pilihanraya.

      Dua wakil rakyat menolak kepimpinan PAS yang merancang untuk gulingkan PR. Mereka berdua ada individu yang tidak sanggup berkerja sama dan menentang UMNO.

      Sekarang yang bungkus di Selangor ialah PAS.

      Cuma kain kapan yang belum sampai lagi..

      Delete
    7. Pas dah nak mampus pun macai2 tu tak sedar lagi.
      Berlagak saja tu nak bertanding 100 kerusi.

      Sejarah pilihanraya di Msia pas pernah dapat 1 kerusi saja.
      Atau pun dipanggil batu nesan.
      Itu pun masih tak sedar diri lagi
      Angkuh dan riak tak bertempat.

      Delete
  4. Assmin ade kuasa pecat... kenapa x pecat.?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcmna nk pecat jd mb atas ehsan pas.sptutnya kak wan jd mb.azmin pngecut nknpecat takut jwtan mb terlucut gak.lps ni ada lgkaah bendol nk tukar mb sel

      Delete
    2. .
      .

      Kedudukan sekarang ialah jangan di pecat walau pun dulu di desak di pecat ketiga-tiga Exco tersebut.

      PKR dah tunjukkan jalan.

      Selagi Tuan Ibrahim memangku dia terpaksa patuh kepada keputusan Presiden.

      Semuga umur Presiden di panjangkan kerana dia yang buat segala kemelut biar dia yang selesaikan.

      Allah telah memanjangkan umur Mahathir untuk di gunakan memperbetulkan kerosakan yang dia telah buat.

      Lagi pun sunia politik tidak akan panas macam ini tanpa Presiden.

      Delete
    3. Macam mana nak tarik orang bersimpati kepada parti tuan-tuan jika tuan-tuan suka melabel? Bercakap pasal Islam bukan main lagi, tetapi dalam tindak-tanduk sehari-hari, amalan Islam terutama tutur kata tidak kelihatan.

      Delete
    4. ph lg suka melabel.nk slmtkn mlysia mcmna ph belom tntu trus wujud. 2 thn lps pru bubar

      Delete
    5. .
      .

      Selepas pemimpin UMNO, Perkara pulak kata PAS dayus.

      Setakat Uturn dan kena kencing adalah bahasa yang tepat dengan tindak—tunduk PAS yang suka berbelit-belit.

      Delete
    6. Bodo kenapa guna alasan pecat , pecat tu tahap umngok je , pas parti syurga mesti ada maruah tinggi , letak jawatan la bodossss, beza letak jawatan dgn kena pecat adakah satu bermaruah satu lagi hina , so ulamak sanggup kena hina lagi ke

      Delete
  5. setakt adun 1 org.ahli mjls 2 org aja.sng aja nk bt pertimbangn

    ReplyDelete
    Replies
    1. .

      .

      5000 orang PAS yang terima gaji dari Azmin..

      PAS memang tak tahu bersyukur.

      Delete
    2. pkr lg ptut brsyukur dgn kerusi yg cput dpt mmrintah sel.kalau pas tarik diri goyang pkr di sel

      Delete

    3. Gaji Azmin tu kami sama2 juga yg bayar


      Delete
    4. azmin bertugas diatas lantikan Sultan, bukan PAS. Ko tahu, tapi kerja cucok api yg ko buat ni nmpk sgt..terlalu amateur, kebudakan. Elok ko stay kt mykemut,utusan, dan hanukah dan blog2 seangkatadika.
      ...oh lupa, kt sana komen tidak dibenarkan. Kesian, budak2

      Delete
    5. sultan tk lntik sesuka hati.mb dilntik setelah nama dicalonkan.kalau tkde nama azmi nk sultan lntik azmin

      Delete
    6. .
      .

      Sekarang PAS dah putuskan hubungan, tak ada beza nya dengan tarik diri.

      Dalam dalam pada itu, PKR buat keputusan letak jawatan di Kelantan terlebih dahulu dari PAS.

      Mana yang berani antara PAS dan Wan Azizah?

      Gaji Azmin bukan kau yang bayar. Selepas Exco dan yang lain-lain letak jawatan baru lah kau boleh kata gaji Azmim kau yang bayar.

      Gaji kau bayar untuk Exco da Penjawat yang terima gaji dari Kerajaan Selangor.

      Delete
    7. bt apa tarik diri.pkr patut brmbus.

      Delete
    8. Nak tunggu orang halau dgn penyapu ker?

      Delete
    9. silakan halau.pakai apa2pun.pkr ada kerusi ciput aja jgn ckp bsr

      Delete
    10. .
      .

      Nak berambus macamana? PAS dah putuskan kerjasama dengan PKR.

      PAS ingat selepas dapat sokongan dari semua adun PAS dan dua atau adun PKR baru lah nak tarik diri tapi akhir nya semua makhluk termasuk babi dalam hutan tahu rupa nya PAS terpaksa patah balik. Kat situ sahaja PAS patut dah malu.

      Kerusi siput pun ciput lah. Pokoknya MB ialah PKR.

      Dengan penyapu tak jalan ... siram dengan air kencing beberapa kali pun tak kisah ..

      Dalam hal macam ini kena minta bantuan Mbah. Pakar halau segala makhluk.

      Delete
  6. kalau pkr ada maruah.dh lama pecat anwar.sejak ditubuhkn dh brp ramai pmimpin bewibawa tinggalkn pkr.dari candra muzafr.ezam cegu bard.skrg pmpimpin samph aja.rafizi sorang aja yg nmpk bersih yg lain rosak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Logik PAS mmg terkongkang. Kalau dibahas kononnya mereka Arabic Islamic, suci murni bagai lah.
      Tapi , ibarat mudahnya:
      PAS dudok dlm restoran. Setelah setelah tgk.menu dan harga, PAS tak setuju. Bapak Syoru PAS kabilah semua tak setuju akan menu dan harga. Muktamad !.
      TAPI,...PAS masih lagi nak tunggu chef dilantik Azmkm utk halau PAS keluar.



      AKAI ADA KA ? ISLAMIK PALA HOTAK AOA TU?!!

      Delete
    2. .
      .

      Ketiga-tiga nama keluar tanpa penyokong.

      Jawatan dalam parti pun setakat itu sahaja, bukannya masing-masing ada kerusi pun.

      Sehina-hina Ezam dia terus masuk UMNO ..

      Delete
    3. sbnrnya mrrka tahu kburukan pkr pmilihan dari pringkat cawangan.bhgian smua hncur siap baling kerusi

      Delete
    4. Apasal nak pecat Anwar???

      Dia menteri kewangan terbaik dunia di zamannya!!! Di zaman Najib,semuanya defisit, semuanya melungkup!!! Pas Kelantan terus sampai tak ada duit, bodoh tak reti memerintah tanah Orang Asli pun nak dikebasnya!!!

      Di zaman Anwar, belanjawan sentiasa berimbang di antara surplus dan defisit!!!

      Di zaman Anwar diwujudkan tabung warisan untuk anak cucu kita!!! Di zaman Najib, tabung tu pun habis, anak cucu melingkup!!!

      Tidak ada satu bukti yang kukuh yang mensabitkan Anwar dengan kes rasuah atau kes liwat!!! Sebab tu parlimen2 di seluruh dunia menganggap Anwar tahanan politik!!! Sebab tu 2 daripada 3 hakim masuk neraka!!! Ulama muktabar dunia pun cakap Anwar difitnah!!! Yang kau background legal pun tak ada cakap banyak macam orang bodoh apahal???

      Dah tu yang kau nak sambung fitnah terhadap Anwar kenapa??? Kau nak masuk neraka jugak?? Kau dah tak ada iman ke???

      PH pandai sebab tak buang Anwar!!!

      PAS dengan UMNO bongok sebab orang terbaik korang reject sampah masyarakat macam Nik Abduh korang ambil sebagai pemimpin???

      Dia pernah kata hijau warna Allah warna2 lain tu dikaitkan dengan benda lain!!! Habis tu warna2 lain bukan Allah cipta jugak ke???

      Akal kau letak kat mana ambil orang2 yang bodoh macam ni???

      Kau tau tak dengan kebodohan mangkuk macam kau, bukan kau saja, anak cucu cicit Malaysia 7 keturunan pun melingkup tau tak???

      Bangang bertingkat2!!!

      Delete
    5. anwar pemimpin yg brmasalah.salah atau bnr kita tak tahu.kwibawaan sbg pmimpin sudah trjejas.layakkah dia diangkt sbg pepimpin

      Delete
    6. kalau trbaik allah pelihara kohormatan anwar.anwar dh ttpelit dgn perbuatan keji yg kita tk tahu btl atau salah.tp kwibawaannya sbg pmimpin dh ttjejas truk

      Delete
    7. .
      .

      Parti PAS pun telah hilang kewibawaan kerana di dakwa menerima RM 90 juta. Sekadar menafi dan kutip sumbangan tidak membersihkan kewibawaan PAS selagi Rafizi tidak di saman.

      Penyokong PAS yang hadir Muktamar main setuju tanpa membahas usul dan pemimpin yang ada adalah hasil dari Cai.

      Antara baling kerusi yang lebih celaka ialah mendoakan jahanam. Baling kerusi, kerusi tak datang balik tapi di baling balik.. Doa berbalik pada yang mendoakan... Nak elak pun dah tak boleh elak..


      Delete
    8. Anwar bermasalah ke Najib dengan Hadi bermasalah???

      Korang sama2 bersekongkol kebas duit rakyat buat filem lucah bukan masalah ke???

      Salah atau benar yang tak tahu tu sebab kau bodoh sangat!!! Semua pemimpin2 dunia dan ulama2 muktabar yang mengikuti kes Anwar semua kata Anwar tahanan politik yang kau bodoh undang2 boleh memanjang2kan fitnah lagi!!!

      Dia layak jadi pemimpin sebab dia menteri kewangan terbaik dunia dan dia teraniaya!!!

      Orang macam kau sepatutnya bela orang yang teraniaya bukan memanjangkan fitnah!!!

      Kau ni bodoh undang2 satu hal tapi bodoh bertingkat2 pun satu hal lagi!!!

      Menteri kewangan terbaik dunia kau tak pilih menteri melingkup yang kau pilih!!!

      Dalam banyak2 benda halal parti pigs yang kau pilih!!!

      Kau tak rasa kau bodoh ke???

      Lagi satu Nabi Yusuf dituduh cuba merogol dan dipenjara, maksud kau Nabi Yusuf dah terbelit dengan perbuatan keji???

      Kalau Nabi Yusuf terbaik Allah pelihara kehormatan Nabi Yusuf???

      Dia tak layaklah jadi menteri mesir kalau macam tu???

      Kalau dah bangang bertingkat2 tu bangang bertingkat2 juga!!!

      Delete
    9. kau tu bodoh tsaksub dua brmasalah.jgn jd munafik nk tgkkn bng yg basah kau guna ayat alquraan.kau ni mmg org yg berpura2.kalau tkde masalah knp tun yg mula2 bt tuduhan tak brmoral.kau kene mrhkn tun

      Delete
    10. kau ingt anwar suci.mcm nabi brtaubat barua.anwar cuma mnusia biasa kalau dia org yg berrimam mcm nabi yusof itu lain cerita.mabuk kauni

      Delete
    11. Dah dah kecoh la ko , ko pun siapa bak judge dsai setakat main telur sambil layan blog budin , dahhhh pi main telur

      Delete
    12. Kadang-kadang aku terkilan dengan kau sebenarnya. Kau cerita dengan aku Anwar manusia biasa, kau sedang cerita dengan budak sekolah darjah lima ke apa???

      Memanglak Anwar manusia biasa, habis kau tu bukan manusia biasa??? Tun Mahathir bukan manusia biasa??? Orang-orang UMNO yang menghasut dia bulan orang biasa??? Hakim cokelat hacks tu bukan manusia biasa???

      Apa punya bangang hujah kau ni??? Kau ni sekolah takat mana dulu??? Jangan kau cakap aku kau belajar universiti, siapa pun tak percaya hujah bangang macam ni!!!

      Kau tak payah nak pusing2 cerita pasal manusia suci, munafik apa semua, aku dah tahu, aku tanya satu je, apa bukti kau???

      Kalau bukti kau tak ada baik kau jadi macam Tun Mahathir kembali kepada perjuangan rakyat, jangan kau nak pusing-pusing buat cerita bangang!!!

      Jangan lupa kau pun cuma manusia biasa kalau kau orang beriman macam Nabi Yusuf itu lain cerita.

      Kalau kau nak cerita pasal Nabi Yusuf kau beritahu aku kalau tuduhan tanpa saksi macam mana nak buat???

      Perkara ini diterangkan oleh Al-Quran di dalam surah Yusuf!!!

      Kalau kau tak mampu kau memang bangang dan mabuk carlberg sebab bongok nak berhujah bangang macamlah aku ni sekolah setakat darjah lima macam kau!!!

      Lagi satu aku nak tanya kau, kalau kau jadi walaun kau mesti jadi bodoh jugak ke???

      Delete
    13. .
      .

      Mungkin dia terlalu emosi sebab hari ini dia 'bersendirian'.

      Itu yang menyebabkan dia terlupa kisah Nabi Yusuf dalam Quran.

      Manusia biasa kena kaitan kan kejadian yang terjadi atau yang menimpa diri sendiri dengan apa yang telah terjadi pada para Nabi-Nabi tapi dia samakan pulak Nabi Yusuf dengan Anwar Ibrahim.

      Ini lah akibat bila menganggap Islam itu terbaik dari agam lain. Sedangkan Islam itu agama Allah. Cari lah mengapa Islam itu pilihan Allah dengan mencari jawapannya menurut Islam itu sendiri.

      Delete
    14. Nobody, janganlah taksub sangat pemimpin itu. Zamannya forex 30 billion lesap yg kini sedang disiasat. Mahkamah dah pun buktikan dia melakukan perbuatan terkutuk. Terimalah keputusan. Hannah Yeoh melalui bukunya Becoming Hannah sahkan gerakan christian zionist nak murtadkan umat. Dulu bila cakap tak percaya namun kini bila ada pengakuan DAP sendiripun tak percaya? Percayalah perjuangan PH adalah perjuangan yg batil diketuai kafir christian dan liberal. Jangan jadi antara mereka yg malang. Ingat org Islam yg tak hijrah dipaksa oleh kafir Quraish ke perang Badr. Yg terbunuh menjadi penghuni neraka. Ini lagi kita pergi secara sukarela. Berhijrahlah saudara. Amiin.

      Delete
    15. Masa forex rugi 30 bilion ada ke Mahathir kutip cukai GST dari rakyat untuk tutup lubang? Ada ke Mahathir terbang oversea menyembah Maharaja China suruh beli tanah Bandar Malaysia di Sungai Besi untuk kambus hutang berpuluh-puluh bilion?

      Delete
    16. Mr. J aka Snake ni memang palui. Siapa pun tak ingin berhijrah ikut kau ke neraka mr j aka snake oiii..

      Delete
  7. .
    .

    Lepas muktamar sepatutnya terus umumkan perletakkan jawatan di ikuti dengan Takbir.

    PAS takbur mampu bersendirian tapi hal yang jelas macam ini PAS mengharapkan ikhsan Sultan.

    Jangan ragu-ragu lah. Korban 3 jawatan Exco je pun.. lepas ini 100 kerusi PAS bertanding, kira lah berapa jawatan Exco PAS dapat?

    Pemimpin PKR menahan diri dari menerima kejian dan kutukan dari penyokong kerana mengambil tindakan yang berlembut terhadap PAS.

    Tidak kah Pemimpin PAS berasa malu dengan keputusan Biro Politik PKR yang di pimpin oleh cicit Hawa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas tk prlukn ehsan.mng ttp mng.bkn pas klh si sel.bt apa pas nk serahkn jwtn exco kpd pngkianat dap dan amanah

      Delete
    2. PAS tak perlukan ehsan tapi PAS perlukan duit haram nak bagi makan anak bini!!!

      Tengok presiden la, kaki ponteng makan duit haram!!!

      Lombong manganese rakyat Kelantan dapat rm5 se tan Hadi pun nak rm5 se tan jugak???

      Macam setan!!!

      Buat apa PAS nak serahkan jawatan exco??? Kaki makan duit haram macam Presiden Hadi, takkan nak miss soru kot???

      Apa salahnya Amanah mengkhianati pengkhianat PAS yang mengkhianati Allah dan agamanya???

      Bagus, dapat pahala!!!

      Delete
    3. kau pasti ke pas mgkiani allah.kalau tk btl mcamana kau ckp pas guna agama kaupun sama gunakan agama nk burukkn org lain.kalau apa yg kau ckp tk btl.neraka temptanya

      Delete
    4. .
      .

      Untuk orang di peringatan mereka. Untuk sendiri tak perlu.

      Amanat Hadi adalah satu bukti pengkhianatan Allah.

      RUU bersalin kulit dari hudud dan di tangguh kan 3 kali.

      Delete
    5. tunjukkn bhgian mana yg salah amant tu.jgn ckp aja

      Delete
    6. Aku pasti PAS mengkhianati Allah!!!

      Allah dah tunjuk!!! Pas maki hamun DAPigs akhirnya PAS ditunjukkan Allah sebagai 'PIGS'@PAS+Ikatan=Gagasan Sejahtera!!!

      PAS doa jahanam PAS yang kena jahanam ribut!!!

      Aku gunakan agama kau cakap??? Aku guna logik la. Macam mana aku nak sedarkan orang yang bodoh macam kau kau cakap aku sekarang???

      Kau bukannya berpelajaran tinggi!!! Kau dilatih oleh PAS!!! Yang kau kenal bukan fakta atau logik, yang kau kenal maki hamun je!!!

      Kau tanya aku baik2 minta fakta aku jawab kau baik2. Kalau kau ikut style walaun memang aku maki la. Aku dah sampai peringkat menyampah dengan walaun bodoh bertingkat2 tapi masih nak berhujah benda2 bangang!!!

      Delete
    7. kau pasti tunjukkn bhgian mana.hujah kau bodoh.pas sikitpun tk salh prjuangn mbgakkn islam yg salah sgelintir pmimpin pas.

      Delete
    8. aku bknlh brpeljarn tinggi sekurang2nya.aku ada ijazah.dip.stpm.spm.pmr..aku gunakn akal yg rsional bkn taksub mmbabi buta

      Delete
    9. Aku dah cakap tadi. Allah dah tunjuk banyak tanda.

      Aku beri satu dulu. Baiah talak PAS menyalahi agama Islam. Aku ada banyak lagi.

      Satu-satu dulu, sebab aku bukannya budak darjah lima nak pusing2 cerita kalau tak boleh berhujah!!!

      AKU TUDUH BAIAH TALAK PAS MENYALAHI ISLAM!!!

      KAU BAGI FAKTA DULU AKU NAK LAWAN!!!

      SATU PERANGAI WALAUN IALAH DIA TAK BOLEH JAWAB BUKAN NAK INSAF!!! DIA TUKAR_TUKAR CERITA MEREPEK SANA-SINI!!!

      KALAU KAU WALAUN YANG PANDAI KAU TERANGKAN PADA AKU FAKTA TALAK BAIAH AKU NAK DENGAR???

      KALAU KAU PUSING2 CERITA KAU PUN SAMA BANGANG MACAM EXCO AGAMA PAS KELANTAN BELAJAR DEGREE PERTAMA PUN TAK LULUS!!!

      AKU TUNGGU. KAU CARI EMUA HUJAH KAU CAMPUR AYAT2 AL_QURAN KE HADIS KE FAKTA KE, PETANG NANTI AKU JAWAB!!! AKU ADA KERJA SEKARANG!!!

      Jangan pusing2 tau!!! Semua orang di sini menantikan hujah kita!!!

      Delete
    10. aku bknlh ustaz yg mampu gunakan alquraan.aku tkkn gunakan hujah yg mlmpau nk mnggakkn bng yg basah.yg salah aku akui tp kamu ttp mmpertahnkn pihak yg batil mmgunakn alquraan lglah kamu org yg mnufik sdgkn kamu blh brfikur ph bknlah gabungn yg baik

      Delete
    11. baiah talak pas dibuat antara pihak pas dan calon pas.kita tak pasti kndungn tdk didahkn dgn btl.secara logik bila kita brjnji atau mgikat perjnjian kita msti hormati shgga hbs tompoh.kalau tk dihormati maka mereka itu pngkianat.usah dicakap pihk mana mereka wakili sdgkn mereka tahu mreka mwakili pas semasa mnjdi calon

      Delete
  8. Anon 08:11, kalu dah rasa diri tu kuat, letak jawatan saja lah baru ada maruah. Kalu dah buat keputusan utk bercerai tapi masih duduk serumah lagi buat apa. Tebai sangatkah muka . Tak payah tunggu kena halau. Sendiri mau tau lah.

    ReplyDelete
  9. .
    .

    Seandainya kamu tahu bagaimana keadaan saudara mu sedang bertarung antara hidup dan mati pasti kamu berbicara dengan baik dan dengan kebenaran.

    Kata-kata kamu dan tindak-tanduk kamu yang di pengaruhi oleh pendirian dan fahamannya semata-mata cukup menjadikan keadaan nya sengsara ketika ini.

    Siapakah penyelamatnya ?

    Kita ! Dengan kita berbuat baik dan memperbetulkan kesalahan yang telah di lakukan oleh dia semasa berkuasa.

    Wallahualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayat ganyung ,sipi2..tak jelas.
      Yang jelasnya:
      UMNOBN pentadbiran KLEPTO-ARISTOKRAT, bangsawan songlap.
      Pecah amanah perosak bangsa.

      PAS TALIBAN BRAHMIN, angkuh lantik diri sheriff syurga,sekongkol pemudahcara mungkar.

      Tentu kamu 903 pun bermaksud begini.

      Delete
    2. ph gabungn haprak.cuma bersatu tp brgabung aja mtlamt nk tumbgkn bn.lps bn tumbg ph turrut tumbg krna tiada kesepkatan

      Delete
    3. Kau kata ph gabungan haprak tapi yang sokong Najib kebas duit rakyat buat filem lucah 'the wolf of the wall street' UMNO dan PAS juga!!!

      Memang korang ni haprak kaki buat maksiat!!!

      Patutlah ada ulama PAS tunjuk kote dalam fb!!!

      Kalau tunjuk kote dalam fb ulama apa??? Ulama seks terpengaruh filem lucah???

      Yang confirm PAS yang tumbang dulu, lepas muktamar lagi ramai ahli lari, tak nak berpakat buat maksiat!!!

      Ahli2 tu semua sepakat taknak buat maksiat dengan PAS!!!

      Delete
    4. siapa yg sokong aku tak sokong mana2 aku bkn tksub.aku cuma ckp yg bnr bkn tksub mcm puak2 ph.gabungan 4 jahanam

      Delete
    5. Oiiii cai pas.

      Sebelum nak kata kat orang cermin cermin dulu parti ularma kau tu. Parti yg kononnya pimpinan ulama. Ulama apa mcm tu. Ulama yg makan rasuah.

      Ulama yg gila kpd keduniaan. Ulama yg gila kpd pangkat dan kekayaan.

      Ulama yg ada dlm pas skrng ni bodoh bodoh berlaka. Ulama mata duitan. Ulama poyo!!!

      Delete
    6. .
      .

      Siapakah peduli kau sokong ke tak sokong mana-mana ke.. Yang kita tak setuju ialah pendirian antara yang baik dengan yang tidak baik... Antara yang benar dengan yang tak benar..

      Macamana tuan tahu tuan bercakap yang benar sedang kan BN belum pun tumbang tetapi tuan yakin pulak PH pun sekali tumbang..

      Tuan memang bercakap benar tapi pendirian tuan yang salah.

      Jika tuan tidak taksub kita berpendirian pada satu isu semasa bukan keseluruhan cara Parti berpolitik.

      Dalam isu ini, PKR memutuskan Ahli nya letak jawatan, Apakah PAS akan memutuskan Exco nya juga perlu letak jawatan?


      Delete
    7. aku bkn cai pas jauj sekali bn.kau tetlalu agongkn ph.padahal kamu tahu apa yg kamu ckp tdk bnr kamu hanya mnipu diri sbdiri dan ditipu oleh pmpin ph yg dungu

      Delete
    8. Yang kau kata gabungan 4 jahanam tulah yang sedang berjuang untuk rakyat!!!

      Kau kata 4 jahanam nanti 4 jahanam pergi pada PAS!!!

      Allah dah tunjuk siapa yang sebenarnya jahanam!!! Tak ada orang mati je lagi sebab Allah beri peluang korang bertaubat!!!

      Allah dah hina PAS sebagai 'BABI' kenapa kau nak menipu sendiri lagi???

      Memang patutlah Allah label PAS sebagai PIGS@BABI!! selalu buat kerja2 haram!!!

      Kalau kau tak dungu baik kau pilih yang halal daripada kau pilih yang haram macam PIGS@BABI!!!

      Kau pun bodoh macam mana kau nak tahu pemimpin ph dungu ke tak???

      Bodoh bertingkat2lah kau ni!!!

      Delete
    9. 10:51, ko ni jenis orang xde pendirian..ko ni syurga pun tak mau neraka pun tak mau..kalo ko tak memilih salah satu dan menganggap diri ko aje yang betul..mmg ko ada masalah..people like u are not fit in any discussion...period.

      Delete
    10. kiki brjuang untk rakyat.kalau brjuang untk rakyat mrk tk pntingkn diri sndiri.mreka akan mlntik seorang ketua yg dipercayai oleh rakyat.mcmnikr brjuang untk rakyat

      Delete
    11. lbh baik brkecuali dr myokong puak batil yg nk mghpopuskn yg batil.pdahal mrka juga golongan yg batil

      Delete
    12. .
      .

      Lama-lama layan tuan punya 12 42 memang betul lah dia ni jenis kena makan ubat 3 kali sehari.

      Semua komen dia bantai PH tapi kata dia tak berpihak pada mana-mana.

      Kalau berkecuali jangan lah nak bagi komen sebelah pihak.

      Kalau tak boleh jadi Hakim yang adil lagi bijaksana jadilah juri yang tahu tentang bakat. Paling busuk jadi lah pengadil dalam pertandingan melukis anak-anak tadika.

      Kerana semua tanggungjawab tersebut mesti menilai kesemua peserta dengan adil dan mengikut ketetapan.

      Tuan tidak berpihak tapi dalam hal ini tuan telah mengadili PH adalah puak yang batil. Adakah tuan berlaku adil seperti yang dituntut oleh Islam ?

      Delete
    13. sy tknmpkpun kamu bg komen yg adil.kamu mghentam satu pihak sahaja tnpa mgkritikpun klmahan pmimpin kamu.sy akui bn dan pas buruk.tp saudara tdk lgsung mgkaui klmahan ph.saudara lbh tdk adil

      Delete
    14. .
      .

      Ini yang buat saya marah.
      Saya pro PH. Saya mengaku.
      Tapi saudara berkecuali.

      Kerja menghentam pemimpin PH ialah pengomen pro BN.

      Kalau BN dan PAS buruk, mana komen buruk nya ? Bagitahu dalam satu ruang komen.

      Yang atas, bantai PH.
      Yang bawah, kutuk UMNO.

      Macam itu baru lah betul berkecuali.

      Delete


  10. PKR tak pecat kerana Presidentnya tak ada telor


    ReplyDelete
    Replies
    1. ronson, jenama batu api.
      PAS yg konon Arabik Islamik,sepatutnya tahu pintu bertanda EXIT.
      Sudah nekad nak cerai, Mahkamah Syoru pun dah sahkan cerai sah. Nak minta suami terajang keluar, suoaya boleh lapr kes jenyah penderaan suami.
      Woi, apa punya betina royan la ko ni 0918.
      Trick basi !

      Delete
    2. asmin tu.mb cap ayam.naik kerusi mb kerana pas yg pilih.kalau ikut kehandak pkr dan dap azmin tkde apa2 jwtn kat sel

      Delete
    3. azmin dilantik sultan atau pas? 944 jawap dlm diri betul2.
      ko jatuhkan munafik pada diri kalau silap.
      ikut suka ko kalu nk jadi munafik...peduli hapa aku !cuma bgtau..

      Delete
    4. Kalau Azmin tu mb cap ayam, Mohamad bin Yakob mb cap 'babi' hahaha!!!

      Kan dia mb 'PIGS'!!!

      Hari tu bukan Hadi hantar 3 nama calon PAS pada Sultan Selangor ke???

      Apasal tak dapat??? Kenapa Sultan pilih Azmin???

      Sultan pun taknak!!! Kaki tunjuk kote dalam fb siapa nak pilih???
      Sultan pun taknak ambil kaki maksiat bodoh tak sedar diri!!!

      Nasib baiklah Azmin kesian bagi juga jawatan exco kot2lah boleh berubah masih tak insaf2 nak juga makan duit haram!!!

      Delete
    5. lantak diorang mb cap apa.yg nyata mb abg kpd azwan ali.au yu

      Delete
    6. Islam agama yang adil. Islam tak ada dosa warisan macam Kristian!!!

      Kalau mak bapak berzina dosa itu dosa mereka. Anak tu tak berdosa!!!

      Sama juga dosa azwan ali bukan dosa Azmin. Macam tu sebaliknya!!!

      Kalau ikut kau seorang ulama PAS yang tunjuk kote dalam FB tu maksudnya mak bapak adik beradik dia sekali ke tunjuk kote atau kemaluan dalam FB???

      Kalau jadi walaun kena jadi bodoh ke???

      Delete
    7. kalau t7njuk kote tu masih nak digelar ulamak.
      Biar serban 4 kilo kain najis pun kna gelar ulamak.
      ikutan jahiliah padang pasir mana pulak ni?

      Delete
    8. Nobody sudahlah dengan maki hamun. PAS dah ambil jalan lain kini - politik matang. Dulu masa PAS kurang matang tak ada pembangkang pula yg tegur. Kalau kita tak suka cara PAS dulu maka sepatutnya kita gembira PAS dah berubah. Apakah keburukan PH terus tak nampak? Bukankah LGE didakwa dimahkamah kes rasuah? Kenapa tiada yg marah? Tidakkah iman kita terusik apabila baca pemimpin DAP sepakat dgn kristian zionis antarabangsa untuk kristiankan negara? Buanglah rasa benci yg dipupuk oleh puak batil ini sebagai wasilah mereka menerajui kerajaan. Jangan jadi sebahagian dari puak batil ini.

      Delete
    9. Pas pis pus..lps ni pas dan ameno bolih duduk kat kerusi pembangkang kat selangor..bye

      Delete

  11. Kalo ikut timeline mula2 yg keluar dp PR dulu ialah DAP. Masa itu PKR Dan Dan PAS masih dp PR memerintah Selangor. Habis pada masa itu mengapa Adun DAP tak keluar dp menjadi adun,.. LGE sudah menyatakan keluar dp PR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. timeline..
      tia, kapal layar, deal, 1mdb , curi, tipu, elak menjawap, NFA..
      habis harta wang rakyat,
      itu timeline

      Delete
    2. .
      .

      09 43

      chia .. chia .. chia ..

      Macam komen Nobody .. Kalau jadi walaun kena jadi bodoh ke???

      Delete
    3. kalau jd pntksub ph lg bodoh tknk mgakui fakta.

      Delete
  12. Mana mana yang berkaitan tu yang installment bulanan kereta mewah, rumah besar dan lain lain agak tinggi. elok elok buatlah sesuatu sebelum tersingkir dari jawatan bergaji dan ber elaun lumayan. Apa jua kesulitan berbangkit, jangan salah kan PKR dan PAKATAN HARAPAN kerana segalanya adalah keputusan Pucuk Pimpinan anda serta MSU parti anda yang bijak dan serba pintar itu. Setia lah berbaiah sampai mati dengan pucuk pimpinan sehingga anda atau dia mati. Mungkin itulah ajaran Islam yang diajari dalam parti anda

    ReplyDelete
    Replies




    1. Setuju.... Mana adun PKR dan Amanah yg merasakan kerusi mereka akan di rampas oleh PAS atau BN, elok saja ikut nasihat di atas.




      Delete
  13. 9 43 dan 944 hangpa ni behujah guna lutut dan siku kot
    Sudah lah jangan dok jadi barua

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa brua.brua dap tu siapa

      Delete
  14. Anon 09:41 elok sangatlah tu pakat sepakat dok buat maksiat. Pakat libaih duit rakyat.

    ReplyDelete
  15. bILA dap PUTUSKAN DGN PAS,DAP dgn secepat-kilat mengarahkan ahli2nya letak jawatan di kelantan.
    dan ianya diikuti oleh PKR.
    mALANGNYA,AHLI2 PAS DIPENANG MASIH LAGI TEHEGEH-HEGEH BEKERJA DI PENANG.
    Dan malang lagi di selangor,dgn MUKA-MUKA TAK MALU,masih lagi TERHEGEH-HEGEH menadah tin-milo mengharap ehsan PKR.

    pARTI YG DI ANGGAP babi/kafir oleh PAS,lebih "MENGAMALKAN PRINSIP ISLAM" dari parti ISLAM yg mengamalkan prinsip "kafir".

    Bila pertembongan "prinsip" "fulus" dan agama" pas,dgn muka tak malunya,selamba memilih"FULUSS"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas memang sundal.
      Dah lah sundal suka pula menyundal.
      Macam tu juga dgn ulama2 pas dan ahli2 pas. Semuanya sundal belaka.
      Pas = Parti assobiyah sundal

      Delete
    2. bongoknya ahli dap brp byk dkt kel.100ribu ke

      Delete
    3. 100 ribu?
      Juta lah bodoh.

      Delete
    4. 1053, kat malaysia pun rejim dpt 47% sj..hampeh kan?

      Delete
    5. trump dpt tk sampai 50%.53% trmasuk pas

      Delete
    6. PAS dpt sebab kerja dgn PR.

      Delete
    7. dap dan pkrpun sama.dap kuburkn pr.berambus dap

      Delete
    8. .
      .

      53% termasuk PAS tapi bukan sebab PAS.

      Kalau tidak sebab PAS bertanding di Sungai Acheh dan Bukit Damansara dan menfitnah calun PKR jual pil kuda jumlah jadi 58% ..

      Kalau sebab PAS yang masa itu orang dah menyampah dengan PAS, tak dapat lah 53%.

      Delete
    9. dpt 60 % bt apa.kalah ttp kalah.bndera ttp diterbalkkn

      Delete
    10. .
      .

      Menang 2 negeri.

      Kuyup UMNO di Selangor.

      Khir Toyo masuk penjara.

      Nasib baik Penang Gerakan yang jaga. Kalau UMNO yang jaga, dua orang yang masuk penjara.

      Delete
  16. Hmmm.... macam baca skrip drama.

    ReplyDelete
  17. Mullahadi

    doktrin syiah dan khawarij

    hadi dan pas sgt bahaya kepada Negara.

    hadi seorg yg bermasalah jiwa.

    berkawan dgn syiah adalah bahaya, bukan semata2 fahaman syiah yg sesat tetapi syaitan yg mendampingi syiah.. bias menerjah dlm sanubari seseorg dan menjadikannya taksub syiah.

    kita khuatir hadi terkena penyakit ini hingga bersikap tidak siuman.

    syiah adalah tentera dajjal.. yahudi di Isfahan.

    kerana itu mesti tolak hadi dan pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. syiah dan khawarij..version Ayohbetullah Taliban Brahmin

      Delete
    2. Mullahadi, apakah berkawan dgn pemimpin kristian zionist yg nak ubah negara kearah kristian itu lebih baik? Berpada padalah gelar ulama' dgn gelaran yg buruk.

      Delete
    3. .
      .

      Banyak buku tentang syiah. Yang tulis buku orang Islam. Yang baca orang Islam. Yang memusuhi Syiah, orang Islam.


      Mana lebih bahaya. Yang anti Islam atau yang memesongkan ajaran Islam ?

      Yang anti Islam tidak boleh di lantik sebagai Naib Presiden Ulama Sedunia ..

      Delete
  18. Puak syiah dah banyak berambus dan masuk PAN.. ada saki baki syiah+pluralist murtad berkeliaran dlm PAS banyak jawatan ditarik dlm PAS....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli2 pas memang bodoh bodoh belaka.
      Dahlah bodoh sombong pula tu..
      Dahlah sombong tidak ada maruah langsung....

      Delete
    2. mmg jumud penganut Ayohbetollah Eddy Taliban Brahmin

      Delete
    3. pykonh ph mmg dungu sbodoh2 mnusia.gbunhn hmprak

      Delete
  19. nmpknya puak dungu ph.terus mgagongkan pmpimpin hamprak mereka sdgkn mrka tahu pmimpin merka trrpelit dgn plbagai masalah.krna trlalu tksub mata dan hati mreka mbjadi buta.paktan mrka pula sgt lemah bila2 masa sahaja boleh trkubur tp mrka mndakwa pktan mrka kukuh mcm besi.kita liht nnt ph akn mnuju khncuran slps pru krna ideplogi parti hmpir sama.insaflah wakai pntaksub kita boleh mnupkong tp tdklh smp ketahap terlalu tksub

    ReplyDelete
    Replies
    1. smua org yg tdk sokong ph dituduh syiah.bodoh.tiada akal.cai dan brmcm2 lg.seolah2 mrka sahja yg cerdik padahal mrkeka lbh bodoh dr seokor kadai.

      Delete
    2. Tuhan hantar angin kuat sehingga terbang khemah ramai yg cedera masa muktamar pas di kota sarang semut kedah.
      Itu pun masih tidak sedar diri lagi.

      Delete
    3. kalau kau anggap bala tu silap.cpt btl kau mghukum.ada bukti sila nyatakn jgn ckp aja itu dh fitnah

      Delete
    4. .
      .

      Mungkin juga itu rahmat dari Allah.

      Dan oleh kerana bukan bala, semoga mana-mana perhimpunan PAS di hantar angin ribut. Amin.

      Lepas rahmat .. boleh pulak jantung bocor..

      Delete
    5. bala tk milih mana2 parti.puak yg jelas mnolak islam lg akan dijatuhkn bala yg lbh dasyat

      Delete
    6. .
      .

      Bala memang tak memilih parti.
      Bala memilih ulama yang memesongkan Islam.

      Bala tak semesti besar-besar dan sekali rap.

      Bala yang kecik datang berturut-turut. Lepas satu, satu.

      Banjir.
      Lepas banjir kalah kes tuntutan orang asli.
      Kemudian pendedahan RM 90 juta.
      Ribut semasa muktamar.
      Dapat gelaran dayus.

      Semoga kesihatan nya kembali pulih dan yang Maha Penyayang tidak mengambil roh nya ketika ini

      Delete
  20. selepas habis balak difaraidkan, pas Kelantan jual tapak masjid kpd toke cina utk buat kondo.

    https://pinkturtle2.wordpress.com/2017/05/16/betapa-liciknya-lebai-mentadbir-satu-persatu-tanah-milik-kerajaan-terlepas-pegangan-hilang-begitu-sahaja/

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS amal doktrin taliban brahmin.

      Delete
  21. SHOCK REPORT – 1MDB BORROWINGS MAY ALMOST ALL BE ILLEGAL: NAJIB TO ACCEPT BLAME OR WILL JOHARI GHANI & HUSNI BE PUSHED OUT TO TAKE THE FALL?

    Shah, this is heavy staff. Please put this up....it is very very serious unless kita continue to accept TIDAK APA ATTITUDE...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib to take the blame?!

      Huh.. The blue hyppo won't allowed that to happen.

      Who to blame then???

      Salleh keruak is the best candidate,dia penjilat dan pengampu gred super triple A.

      Org mcm dia byk blue hyppo boleh cari.

      Apa lah Sgt klu nk korban kaki jilat sekor tu.

      Sabah for sabahan!!!

      Delete
    2. Ramai Sabahan jilatoons,and propping up BN jibby.
      When it crunch time , its Malaysia for Malaysians.
      PRU14 is about choices, but...
      WE DONT HAVE A CHOICE, UMNOBNPAS MUST be sent back into history.

      Delete
    3. Macam macamlah cerita buruk yg sangat digemari. Dulu bukankah ceritanya PM bunuh Altantuya? Cerita dah bukti tak betul dan Perancis tutup kes. Bagi yg ke hulu ke hilir bawa cerita ini dulu berapakah agaknya 'pahala' yg dapat. Namun Melayu mudah lupa. Bila satu cerita dah tutup palsu dia melompat pada cerita lain yg direka psywar pembangkang. Lagilah banyak 'pahala' yg dapat. Belum cukup lagi ke?

      Delete
    4. Belah la mr j ko tu tak mampu balas hujah tp nak tunjuk pandai bahlol

      Delete
  22. Sejarah tidak pernah menipu :-

    Pakatan Rakyat ditiup rohnya penuh tipu daya dan pengkhianatan di antara 3 puak yang sedang mabukkan kuasa.

    DAP sepenuhnya dikuasai oleh puak kafir yg memusuhi ISLAM dan perlembagaan.

    PKR sepenuhnya dikuasai oleh pentaasub seorang pemimpin yang BISEKSUAL serta bersifat multiracial (Non Religion).

    PAS dikuasai oleh jemaah yang sering bersifat ujub walaupun membawa ISLAM sebagai tunjangnya.

    ketiga' puak ini tidak bertemu atas sifat bertahaluf siasyi seperti yang disyariatkan tetapi atas dasar bersama musuh untuk menumbangkan musuh' paling utama (UMNO/BN). kerana itu Pakatan Rakyat tidak memerlukan kuasa pemutus sebaliknya kuasa pemutus dibahagikan secara "sama-rata" diantara 3 puak itu.

    diantara tiga puak itu - yang paling hampir (sekufu) ialah DAP dan PKR yang tiada batas AGAMA dan BANGSA dalam hala tuju matlamatnya. sudah tentu PAS akan di cop sebagai keldai tunggangan atau pengkhianat apabila melibatkan urusan berkait ISLAM dan akhirnya PAS memilih untuk di cop sebagai pengkhianat lalu menyebabkan matinya tipu dan daya PR.

    Maha Suci Allahswt - PAS diberi hujah' untuk menamatkan riwayat Pakatan Rakyat kerana cintakan ISLAM melebihi daripada mabukkan kuasa dunia.

    Matinya Pakatan Rakyat segera di ganti Pakatan Harapan lalu hadirnya dua puak yang jauh lebih lemah dan kecil yakni -

    PAN - serpihan dari PAS yang menjadi kaki dan tangan DAP (dijana kewangan oleh DAP).

    PPBM - serpihan daripada UMNO, berbekal sejarah dan keramatnya UMNO yang pasti akhirnya akan menerima nasib seperti PAS - sama ada memilih menjadi keldai tunggangan atau sebagai Pengkhianat PH.

    Allahurabbi - Pakatan Harapan BAHARU adalah fitnah yang jelas lagi nyata.

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tipu kepala hotak ko !!

      Delete
    2. puak ph yg bodoh lg dungu.kbnran akan trbkti juga bila ph akn trkubur nnt.brgabung bkn krna ikhls pasti brrkecai juga akhirnya

      Delete
    3. Melayu rosak kerana UMNO.
      Islam rosak kerana PAS.

      Delete
    4. Teruskan dakwah sahabat unknown. Ada pengunjung blog ini yg dah tak boleh nak ubat. Namun ada banyak yg lain yg baca tapi tak komen. Mungkin sebahagian mereka dapat manafaat. InsyaAllah.

      Delete
    5. Woi sahabat @ jabatan pendidikan, waktu kerja kau nak online. Kalau tak ada kerja, resign, jgn makan gaji buta

      Delete
    6. Belah la mr j ko tu tak mampu balas hujah tp nak tunjuk pandai bahlol

      Delete
    7. oooo pas saja lah diberi Allah hujah utk jatuhkan PR. org lain tkdpt hujah dr Allah.

      ini bukti doktrin taksub khawarij org pas.

      sebb anggap org lain tk islam. segala kebaikan PH bukan islam. so elaun org pas yg kerja di Selangor tu najis lah?

      kiranya hadi dulu telah membuat mungkar kerana mengkafirkan umno. perlu taubat.

      tp sekarang buat mungkar yg sama mengkafirkan org yg berlainan pendapat mengenai ruu.

      sudahlah pas... istihar dulu kalau ahmad yakob mencuri pun pas akan potong tangannya.. barulah Nampak adil dan mengikut Sunnah utk buat hudud.

      kalau takat membela geng sendiri yg bersalah.. itu namanya assobiyah islam.

      hadi seorg pemimpin yg sakit jiwa. berkat sekongkol dgn syiah. sampai walaun kata hadi dpt ainul bashirah.. itu bukan ainul bashirah tapi itu nafsu hadi utk berlagak Mullah dalam pas.

      nk tahaluf siasi dgn umno tp mulut kata nk jatuhkan umno. putus tahaluf dgn pkr tp masih melekat kt Selangor.

      nk kerusi byk tp tknk menang pru. sebenar nk bg umno memang dgn harapan utk UG.

      sudahlah hadi... tido lagi baiklah

      Delete
  23. Satu lagi ayat berkaitan sumpah untuk manafaat bersama...

    Wanita yang mengajukan gugatan (Al-Mujādila):14 - Tidakkah kamu perhatikan orang-orang yang menjadikan suatu kaum yang dimurkai Allah sebagai teman? Orang-orang itu bukan dari golongan kamu dan bukan (pula) dari golongan mereka. Dan mereka BERSUMPAH untuk menguatkan kebohongan, sedang mereka mengetahui.

    ReplyDelete
  24. Satu lagi....

    Lebah (An-Naĥl):94 - Dan janganlah kamu jadikan sumpah-sumpahmu sebagai alat penipu di antaramu, yang menyebabkan tergelincir kaki(mu) sesudah kokoh tegaknya, dan kamu rasakan kemelaratan (di dunia) karena kamu menghalangi (manusia) dari jalan Allah; dan bagimu azab yang besar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno Klepto-Aristokrat rosak bangsa. Jual negara pada komunis.
      BN opportunist dan cadre CCP.
      PAS Taliban Brahmin.

      Delete
    2. ni aja modal puak ph.mencaci dan melebal org dgn pggiln yg buruk sdgkn diri sndiri lbh buruk

      Delete
    3. bukan label. semua BETUL. kalau nak sanggah , silakan. Jgn baling batu lari. bodoh, mcm budak2

      Delete
    4. bktiknlah pas taliban.ada pas bunuh org.pyokongnya mmbalikkn bendera

      Delete
    5. penyokong pas ni acah acah alim..tp depa ni la yg paling busuk hati ..sbb tu doakan orang KO..pas pis pus

      Delete
  25. Anonymous17 May 2017 at 12:17

    Usah bimbang... yang bersalah akan tersingkir

    (2:284 )   To Allah belongs whatever is in the heavens and whatever is in the earth. Whether you show what is within yourselves or conceal it, Allah will bring you to account for it. Then He will forgive whom He wills and punish whom He wills, and Allah is over all things competent.

    6:44 So when they forgot that by which they had been reminded, We opened to them the doors of every [good] thing until, when they rejoiced in that which they were given, We seized them suddenly, and they were [then] in despair.

    6:45 So the people that committed wrong were eliminated. And praise to Allah , Lord of the worlds.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous17 May 2017 at 12:36,

      Nak tanya sikit ko ni pahaman qadariah ker?

      Delete
    2. qadariah ka apa tak kira.
      Yg penting TIDAK mengamal mungkar,sekongkol lanun,pura2 warak,walaunta taksub ketua.
      Menegur pada salah.
      Dah ok la tu.
      Kau pulak chop apa ?
      Chop tak.penting, akal anygerah ALLAH mau guna, jgn belit.

      Delete
    3. Patutla tengok ibarat bunga lalang ditiup angin sahaja..makan minum tahu plak nak pilih, yang lain berserah aja..itu ke maksud akal anugerah Allah ko tu..kihkihkih

      Delete
    4. Bolehkah kita memilih2 untuk beriman pada hanya sebahagian ayat2Nya yang memenuhi selera kita sahaja?

      Delete
    5. 1318, gelak nakal2 tu cuma membudakkan kau. Apa silapnya berserah apabila sudah berusaha?
      Yg oenting usaha. Nampak mungkar sangkal,tegur...tindakan betul kan? Tanpa perlu guna istillah asing berbunyi arabik utk naikkan nilai.
      Nilai terus rosak jika.makan dedak dan sekongkol puak munafik.
      Susah sgt ker ? Nilai asas sejagat tak perlu cop cop arabik apa semua tu, ingat team bila ? Hanya bongok dan nunafik tak faham.

      Delete
    6. siapa tksub puak ph aja yg tksub.tknk mgakui ph gabungn mmpi disiang hari dianggotai oleh tkong.bekas pnyagak bn.pengkianat dan parti keluarga.inilah brisan nk selamatkn mlysia

      Delete
    7. tuduhan 1404..
      mimpi siang,..tiada hujah atau asas
      tkong bekas penyagak.tiada hujah.
      pengkhianat..tiada hujah
      parti keluarga..Dlm UMNOBNPAS sama

      Lebih byk emosi dlm tulisan 1404.

      UMNOBNPAS penyagak,..byk bukti diblog ini, tp NFA
      pengkhianat..byk bukti diblog ini, tapi tiada hujah debat sangkal.
      parti keluarga...Dlm UMNOBNPAS sama

      Rakyat tiada pilhan dalam pilihanraya 14.

      Delete
    8. kalau rkyt tiada pilihn sy setuju.kalau myatakn ph gabungn yg kukuh lgsung saya tk stuju

      Delete
    9. 1425, kukuh tak kukuh, bagi 5 tahun. Ianya lebih baik dari sah terus merendam dlm tangki taek low.
      Tak gitu

      Delete
  26. Briefing at Jasa, sambil kutip stock dedak, charge battery A9.

    ReplyDelete
  27. TERIMA KASIH PAS...kerana pas lah, kelantan kini jadi negeri maju. Kota baru cantik, bersih, moden setanding singapore dan london. Budu kini menjadi bahan export utama kelantan, dan berkembang pesat ke sepelusuk dunia spt korea, jepun, papua new gini, alabama dan sot afrika. Berjuta pelancong datang ke kelantan setiap bulan...pak arab sahaja diandaikan berbelanja berbillion ringgit sebulan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon, pemimpin PAS yg bertahun mengetuai Kelantan kini dlm PH. Inilah pemimpin dgn projek ladang rakyat jamnapari, dinar emas dll yg banyak rugikan rakyat kelantan. Sepatutnya saudara marah pemimpin ini tipu rakyat. Bukan menyokongnya pula.

      Delete
    2. Bullshit mr j...if they had committed any crime, dah lama kena cekup. You are old, but you need not be an old fool.

      Delete
    3. And yet PM has not been charged for any crime but you still hate and blame him? Is there some logic missing here?

      Delete
    4. Yes mr j...the missing logic has been discussed many moons ago. You are not dumb, and you know that we are not dumb either. The difference of opinion is possibly down to one factor: DEDAK. And we eat no dedak. Not sure about you.

      Delete
    5. Mr j tabya soalan bodoh tahap budak felda. Kesian, pandai cakap orang putih tapi otak singkat...mungkin terpaksa kerna dedak punya pasal. Tak mungkin orang pandai english tak baca wsj, bloomberg, cnbc, bbc, dll. Ya atau tidak mr j? Maruah di mana mr j?

      Delete
    6. I sense that MR. J is trying too hard to be seen as an average joe here. No way sir...you are much smarter than that. Your existence here is all about your duty to your political masters, am i right?. You cant influence us. Stop wasting your time.

      Delete
    7. Dear Mr J,
      1.1mdb is a stinking carcass? Y/N?
      2.The guy we hired (and his goons) screwed up big time ? Y/N?
      3. The nation has accumulated massive debt, and lost prime assets ? Y/N?
      The crooks have been identified, tge law is not working? Y/N ?

      Ok Mr J, you cab starg the spin but ,please, please try to keep within thr Y/N margin. Font drift away too far, it only makes you look, or it will blow your cover. And make upu look more stupid.
      Remenber, this is Budin's blog and not, Mykemut, Utusan or Hanukah, where they dont do thinking.

      Thank you Nr J.

      Delete
    8. Anon, I dont work for any political party. I work for a local company with odd work hours. I am perplexed by this hate to bring down the government. I am sure you are smart enough to know who it is. The person has got his issues whether ego or cronies or family succession to support. There have been many lies spread about our PM that have proved to be untrue. Even MDB lies are falling apart. But the hate continues....why? Let me know why.

      Delete
    9. Mana j ada maruah..rasis dengki kaum lain.suke permusuhan kaum.nt mula la nak gembar gembur isu 13mei bila dekat nak mgundi

      Delete
    10. The London Ipic spat fell apart too, after we are made to pay double too , no?
      The Sg Besi land ding dong is bouncing away too, no?
      The Sprm leak and Rafizi's challenge is being met with the signature silence too, again n again, no?
      Non of the big goons ahve been called in for investigations, namely Jho Tahik guy, no?
      The shahul guy cashed out so much cash using a what?
      Did bank negara or anyone tweet for him? u may know...
      We can go on and on and u can say someone hate someone for family reason etc, but you MR J are betaing around the jamban with regards to the crucial questions.
      You should to try better this time?

      Delete
    11. Mr J ni rasis..cer tgk komenn dia sblm ni..acah acah alim..

      Delete
    12. Jgn tipu lah mr.j aka snake. Jgn tunding jari kpd orang lain.
      Pas yg bodoh. Pas yg tipu rakyat kelantan.

      Delete
  28. Auta lah PAS ni, alasan-alasan yg lame sgt2, semakin menyerlahkan lg kebodohan clan taliban ni. Melayu yg masih blur blank je yg masih percaya kat clan ala arab ni. Bukan islamik sebenarnya pun. To PAS - u r really bullshit, ur prunciples between ur groin, Umno asshole kisser.

    ReplyDelete
  29. Quranic Reflections – Belief in Allah’s Decree [Surah Al-Hadid (22, 23)]

    These Quranic verses tell us that Allah decides whatever happens on earth and in our lives. This realization should give us comfort that the administration of the whole universe is in the hands of the Supreme Almighty, and our responsibility is only to lead life as we have been directed to.

    57:22 No calamity befalls on the earth or in yourselves but is inscribed in the Book of Decrees (Al-Lauh Al-Mahfooz), before We bring it into existence. Verily, that is easy for Allah.

    57:23 In order that you may not grieve at the things that you fail to get, NOR rejoice over that which has been given to you. And Allah likes not prideful boasters.

    Reflections from these verses –

    We as Muslims should accept Allah’s Decree both as it manifests itself around us and in our lives. It should be a relief to us that we aren’t the masters of our own destiny. We are only going to be tested about whether we reacted to it as true Momins – being patient in adversity and grateful in prosperity. (See the article on Qaqa wal-qadr “Dealing with Life’s Challenges and Difficulties”)

    The verse helps us overcome anxiety regarding our responsibility for our life and the events that come to pass. It helps us beat depression about things not working out the way we planned them; and gives relief from anguish connected with the why of what is happening around.

    The verse also shows how fruitless it is to indulge in lengthy analysis after an event, of the various possibilities that could have materialized if an alternative course had been taken.

    We are being assured that it’s pointless to grieve about what we missed of fortune, because if it had been destined for us, we wouldn’t have missed it.

    Complaining about the situation or experience intended for us, however disagreeable, is also futile, for we couldn’t have escaped it whatever we might have done to avoid it.

    Allah in His absolute Wisdom subjects us to varying fortunes to check us so that we avoid boasting before people about what He (SWT) has favored us with. For it isn’t we who earned it by our efforts. It came our way because Allah destined it for us.

    What Allah has GRANTED us shouldn’t make us arrogant with others. Neither should we entertain the delusion that our intelligence and efforts excelling those of others, made us worthy of our good fortune. Pride is a vice that Allah wants us to discard.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ALLAH ALSO DONT ASK US TO DO NOTHING, AND KEEP SMELLING THE ROTTING 1MDB CARCASS.

      I am certain 1413 is in full agreement about this.
      Oh, and the crooks must be made to face punishment.
      Enough is enough. Rajyat are the boss of Malaysia. The govt only works for us on 5 years maintenance contract basis. 60 Non Compliance MUST be met with TERMINATION.
      True? Mr 1413 ?

      Delete
    2. We chart our own fate, our own path. It is NOT a sin to get rid of useless leaders who take us down the wrong path. 1mdb is a wrong path to enrich the nation...hutang bertimbun, prblm berlambak. Agree 1413?

      Delete
  30. “To judge one’s intention is to belittle him, and to belittle him is a form of pride, and to have an atoms worth of pride in your heart is enough to forbid you from entering paradise.
    Shaykh Omar Suleiman

    “Rushing to judge someone’s intentions are an indication of one’s own insecurities.
    Saad Tasleem

    ReplyDelete
    Replies
    1. Both sayings do not apply when judging politicians who are on public payroll and yet do not come clean on public expenditures. The burden is on them to ensure that the rakyat judge them in a positive light.

      Delete
    2. 14.27...then better tell umno, utusan, tv3, rtm to stop judging Pakatan....as they will be forbidden to enter paradise.

      Delete
    3. Allah will justify you.—  “For us Allah is Sufficient and He is the best Disposer of affairs.”[3:173]

      4:83. When there comes to them some matter touching (public) safety or fear, they make it known (among the people), if only they had referred it to the Messenger or to those charged with authority among them, the proper investigators would have understood it from them (directly). Had it not been for the Grace and Mercy of Allah upon you, you would have followed Shaitan(Satan), save a few of you.

      Delete
    4. Rakyat as paymasters get to call the shots.
      1427 is probably trapped in time zome in a feudal- klepto-aristokrat land, that is about to be taken over by Ayohbetullah Eddy Wang.
      If we dobt get it right this tine in PRU14, then we may have to succumb to PAS taliban rule.

      This is getting scary !!

      Delete
  31. US to charge Malaysia businessman Jho Low in 1MDB scandal: Report
    The planned charges against Low will be separate from civil proceedings filed by the US Justice Department to seize assets believed to have been bought using billions of dollars siphoned from 1MDB, the report added, citing people familiar with the matter.

    22 Mar 2017 01:39PM
    Share this content


    KUALA LUMPUR: US authorities plan to file criminal charges against a businessman suspected to be at the centre of a major corruption scandal that has embroiled Malaysia's prime minister, the Wall Street Journal reported.

    Allegations that huge sums were misappropriated from the Malaysian state investment fund 1MDB have triggered a scandal which has buffeted Prime Minister Najib Razak, who founded 1MDB, though the leader has denied any wrongdoing.

    Najib is a family friend of Malaysian financier Low Taek Jho, also known as Jho Low, against whom the US plans to file criminal charges of wire fraud and money-laundering, according to the report published on Tuesday (Mar 21).

    The planned charges against Low will be separate from civil proceedings filed by the US Justice Department to seize more than US$1 billion in assets believed bought with funds siphoned from 1MDB, the report added, citing people familiar with the matter.

    Speaking at a global business forum in Kuala Lumpur on Wednesday, Najib did not mention the 1MDB scandal or the Wall Street Journal report, but accused his political opponents of creating "false propaganda"

    Read more at http://www.channelnewsasia.com/news/asiapacific/us-to-charge-malaysia-businessman-jho-low-in-1mdb-scandal-report-8581536

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr J tolong bagi ulasan berita terbaru ni...ini berkatan duit 1 mdb yg mr J kata tak hilang...

      Delete
    2. Ehhh..Mr J kata tu sumber tak sohih..fitnah je,,duit 1mdb x hilang..depa buat highway free tau..haaa..tu la korang tak tau..hanya pendedak ameno je tau

      Delete
    3. Mr J,
      Upko say YES,
      Penang Umno say NO,
      Others say nothing.
      Mr J ! Please say something !

      Delete
  32. Pas pis pus..en somi odi q7 x nk komen ke?

    ReplyDelete
  33. cai ameno dan pas da bergabung nmpak..kikiki..memang sesuaii..I like

    ReplyDelete
  34. Pasal ape kat sini duir negara jadi duit parti..Kalu kat oversea ko nak camapign ko kena pkai duit senderi atAU BUAT FUND..en somi Q7 pas pis pus x nk komen ke?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...