Saturday, 13 May 2017

TINDAKAN TEPAT, TERPUJI AZMIN ALI

Menteri Besar Selangor, Azmin Ali dilaporkan telah mengadakan pertemuan mengejut dengan tiga Exco Pas dan meminta mereka mengundurkan diri daripada kerajaan negeri.


Tindakan Azmin memanggil mereka itu adalah susulan keputusan Majlis Syura Pas memutuskan kerjasama politik dengan PKR.


Selain  tiga Exco berkenaan iaitu Iskandar Abdul Samad, Dr. Ahmad Yunus Hairi dan Mohd Zaidy Abdul Talib, pertemuan tersebut dikatakan turut dihadiri Pesuruhjaya Pas yang baru, Solehan Mukhyi.


Difahamkan wakil-wakil Pas yang hadir terkejut dengen permintaan Azmin dan meminta untuk berbincang dengan parti terlebih dahulu sebelum tampil dengan satu keputusan.


Namun, Azmin  memberi jaminan bahawa meskipun tiada jawatan Exco, PAS masih boleh kekal sebagai sebahagian daripada kerajaan negeri selaras dengan mandat kemenangannya pada pilihanraya umum 2013.


Difahamkan, turut diberi jaminan ialah wakil PAS akan terus menikmati peruntukan pembangunan negeri, kekal sebagai ahli majlis perbandaran dan jawatankuasa kampung.


Langkah 'luar jangka'  Azmin itu telah mengejutkan pimpinan PAS kerana parti itu tidak mempunyai rancangan untuk melepaskan mana-mana jawatan dalam kerajaan negeri walaupun Majlis Syura telah membuat keputusan menamatkan hubungan politik dengan PKR.


Tahniah dan syabas Azmin!


Sebenarnya inilah tindakan paling tepat dan terpuji daripada Azmin setelah Pas masih cuba untuk tinggal serumah dalam kerajaan negeri walaupun mulut mereka menjaja dan melafazkan perkataan cerai ke seluruh negara hampir setiap hari.


Sesuai dengan adat Pas yang melafazkan cerai terlebih dahulu, maka merekalah yang seharusnya keluar meninggalkan rumah yang diduduki bersama selama ini, bukannya Azmin yang harus memecat mereka.


Azmin hanya perlu memecat tiga Exco berkenaan jika PKR yang bertindak memutuskan hubungan dengan Pas. Pas yang memutuskan hubungan, merekalah yang sepatutnya keluar melangkah meninggalkan rumah.


Namun demikian, oleh kerana Pas seperti "tiada maruah" dan "tak reti bahasa" untuk keluar daripada rumah yang didiami, tindakan Azmin meminta mereka berundur adalah wajar sekali.


Pas pula tidak perlu berdalih dan memberi pelbagai alasan lagi untuk tidak akur terhadap permintaan Azmin itu. Berani memutuskan hubungan, semestinya Pas tidak takut hilang sebahagian nikmat kehidupan. (ShahbudinHusin 13/05/2017)

230 comments:

  1. Ini macam la bro...seluruh rakyat Selangor dibelakang anda..no retreat terus mara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah ssat yg kami nantikan sudah bertahun. Sejak kami terlibat menjatuhkan TSKI dan seterusnya perpecahan Pan Malaysian Islamic Perty PiS dan kini putus nya pas dan PkR. Alhamdulillah.

      Takebeer
      Ala akbar

      P.s teruskan Min kami di belakang kamu 100%. Nantikan pukulan maut dari kami untuk pas dan mereka yg berlagak alim sewaktu dengannya !!!

      Delete
    2. Tahniah Datuk Seri.
      Kita tengok langkas seterusnya parti 3/4 ni.
      Amacam ada berani kah?

      Delete
    3. tksi telah mnjd mb yang baik.disebabkn sifat rakus sggup mreka mnendang bks mb mereka bgtu saja.demi nafsu serakah yg besar mrka mncipta lgkah kajang untk mlntik pepompin ulung mrk mnjd mb.tp semua brlaku demdam mereka pd pas smkin mmbara

      Delete
    4. .

      Azmi berjaya mentadbir Selangor malah lebih baik dari TSKI.

      Dalam politik Azmin lebih berpengalaman dari TSKI dan ketika TSKI jadi MB Azmin masih muda dan kerana jasa TSKI kepada DSAI maka TSKI di jadi kan MB.

      Sekeji-keji UMNO ada kadang lembu tapi TSKI pasal tali lembu korban.

      Azmin sangat pandai berpolitik dengan tidak memecat terus Exco PAS tapi TSKI yang begitu yakin dengan kehebatan dia telah memecat semua Exco tetapi Walaupun di pecat semua Exco berdiri bersama Kak Wan.

      Walaupun begitu penyokong Pro PH tidak mendesak supaya TSKI kosongkan kerusi.

      Siapakah yang lebih matang berpolitik?

      Delete
    5. Matang berpolitik dan politik matang yg terbaek dari ayoh hadi pin Marang

      Zahrin lapor yaHadi jumpa Najib di jalan duta. Bincang balancr 90juta? Kenapa tak masuk masuk. Kata akan masuk bila putus dgn pkr?

      Bukankah kami ulangkali beritau pas akan putus hubungan dgn pkr dan balance 90% (810 juta) akan disburse a.s.a.p !

      Delete
    6. Syabas MB Azmin atas ketegasan yg dibuat!!

      Perlu kita ingat........orang yg berdolak dalik, berbolak balik macam lalang ialah orang yg tidak berpendirian........dan orang yg tidak berpendirian tidak layak jadi pemimpin dan tidak layak dihormati.

      Delete
    7. bguslah kamu mmfitnh lg.haritu kamu cakap ustz nasha yg trtima.hrni hj hadi yg trima.mcm2 versi fitnah

      Delete
    8. Mana kawan2 teman...Bro2 John Doe...Fan Tun...Mat Noor... Tajul....Zack....rehat gamaknya ujung2 minggu ni....

      Pak Rahman pon udah lama tak timbui....

      Delete
    9. lg cerita kelkar ph tidak mndesak tksi ltk jawatan.sbb dh trdesat sgt pkr dh mmecat keahlian tksi.bkn saja pecat jd malah jd ahli pkr

      Delete
    10. Azmin tidak pernah arah 3 exco letak jawatan ,kata SU Pol Azmin.Apa citer ni ,keciwa lah lagi penyokong PPBM.Kesiaan.

      Tuan Ibrahaim ,pula kata PAS sedia arah 3 exco letak jawatan ,jik dapat persetujuan Sultan..he,he, Azmin tak ada power rupanya.

      Delete
    11. Apa pon lantok le arah atau tidak......janji kleptokrasi mesti dinoktahkan.....itu tujuan sebenornya.

      Delete
    12. woi malaysiabaru... ko orang islam ke.. ape maksud ko takebee* dan ala akba*... ko nak menghina atau apa nie... jgn melampau sangat... ko nie orang islam ke ape...

      ak tak sokong pun pas.. tp ak tahu dia org tak minum arak...

      admin... mohon delete posting Malaysiabaru... nama ko pun nie pun tak baik untuk negara... tolong rename...

      Delete

    13. 19:07

      Daripada kau marahkan malaysiabaru, baik kau pergi marah kat najib dan keluarga dia.

      Kemudian kau pergi marah kat hadi yang dengat amanat dia dah macam macam terjadi.

      Adakah malaysiabaru lebih bahaya drpd najib dan hadi...

      Delete
    14. salam my bro phantom,teman sentiasa ada memerhati dari jauh.semoga semua teman2 seperjuangan berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya.

      Delete
    15. Dahsyat game UMNO...

      Kerajaan negeri Perak yg terpilih atas undian rakyat pun, boleh digulingkan mereka sekelip mata...

      Kerajaan negeri Selangor pun, digunakan Syabas sebagai jarum...

      Menjelang PRU14 pulak, antara parti2 pembangkang federal pun sedaya-upaya dipunahkan agar bercakaran dan berpecah-belah sesama sendiri...

      Demi - pengekalan kuasa...!!!

      Apa mereka peduli kaedah pendekatan yg mereka gunakan demi mencapai matlamat - halal ke, haram ke, berdosa ke, berpahala ke...
      Adakah ini, yg dinobatkan sebagai parti yg membela Melayu dan Islamnya...??? Hmmphhh...

      Game...
      Adakah rakyat tak dpt memerhati game reality show ini...???

      Nak buat mcm mana, sedangkan dari klgn sebahagian political2 pun tak boleh nak melihat akan percaturan permainan ini...

      Moral: Jom & wajib ubah...!!!

      Delete
  2. betul tu.setelah mmnta exco pas meletak jawatan.azmin sptutnya trus buat rombakan exco dgn menktik wakil pan mnjdi exco.tndakn ini perlu dlakukan dgn pnts krna pru smmkin hmpir.ini saja pluang yg ada bg pan untuk mnjdi exco krna slps pru pan akan brkubur.mrka hanya layak mnjdi barua saja lps pru

    ReplyDelete
    Replies
    1. terlebih pil kuda orng hadey ni...ni ke sikap lobai..kasihan

      Delete
    2. .
      .

      Ini belum lagi..

      Nanti lah wartawan ambil gambar hari terakhir Exco meninggal kan Pejabat..

      Huhuhu

      Delete
    3. Dpt biasa....keluar tajuk. Jenis vengong yg tak boleh bawa bincang

      Delete
    4. Dpt biasa....keluar tajuk. Jenis vengong yg tak boleh bawa bincang

      Delete
  3. Apa macam pas... jangan dayussss...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pan Islamic party adalah contoh terbaek umat islam yang amalkan solat pada masa sama berzina

      Di belakang tabir politik mereka amalakan ajaran ayoh pin sesat sehingga terbawa bawa ke alam politik apabila sudah talak tiga bercerai politik dengan dap pkr amanah ppbm pembangkang blok 1, namun masih berhubungan sulit di peringkat negeri Selangor bersetubuh secara berkumpulan 4fouromse threesome dan macam macam lagi blowjob di pejabat menteri besar bila meeting exco di adakan. Contoh terbaek dari PaS PiS PaN untuk anak muda dan kami semua. 'now everyone can sleep together without a formal solemnisation of marriage' lets follow pas and fcuk all the way to putrajaya (pas version of mecca)

      Delete
    2. ini golongn ph trbaik.mmfitnah dh mnjdi mkanan utama mreka

      Delete
    3. Kapla butoh ko anon 1436. Komen dgn fukta bukan main bahasa perlu.. Cepat hujah dgn fukta guna kapla lutut bodoh kau tu

      Delete
    4. kau tu bgus fitnah org brzina.hukum mana yg kau pakai.mmfitnh org solat berzina dah kes yg berar

      Delete
    5. 15.03
      bila saudara cakap macam tu tetiba teringat mustapa ali dengan spender saiz 90 juta XXXXXXLLLLLL

      Delete
    6. Sabda sahabat nabee.

      Golongan munafik ada 4jenis

      Satu macam anon di atas

      Dua macam PiS bila berjanji dua mungkir

      Tiga macam jadi bila berbaiyah dia tikam belakang

      Empat macam Iskandar bila dah bercerai dia zina mata dgn azmin di pejabat mb tingkat 21! Mentadbir negeri slamgor together

      Delete
    7. Ya ZINA MATA kes besar anon.. Zina jugak kan kih kih kih..eloo jangan nak berfukta dgn kami lawyer syariah !

      Delete
    8. yang brzina tu siapa golongan yg langgr baiah tak pula dikatakan brzina.mntg golongan ini dh brsama puak kamu

      Delete
    9. Siapa langgar baiiah ?

      Hadi atau husam

      Hadi pru13 pakat baiiah dgn dap pkr jawatan mb di Selangor bagi pkr! Semua setuju termasuk Iskandar kecuali Hassan Ali

      Iskandar bila terima watikah dari istana neggan angkat sumpah.? Hadi langgar baiiah bila mahu rembat kerusi mb!

      Husam berbaiiah dgn tok guru selagi tok guru jadi mb . Husam di pecat gugur baiiah

      7parlimen pas sudah maklum jika baiiah mereka sah (runtuhkan masjid) maka bawalah ke mahkamah syariah untuk di sahkan.! Ketua muslimat Pas berang naik angin gajah dapat tahu NIK ACIS perdagangkan WANITA demi kuasa politik kekal!

      Bawak pegi mahkamah jika meyundal isteri yb jadi janda adalah amalan nabe mohd s.a.w

      Delete
    10. kau brcerita tahyol bila masa hadi nk brbaiah dgn dap dan pkr.hbstu dap dan tkde pula berbaiah dgn pas setelah dap kuburkn ph dan disokong oleh pkr.

      Delete
    11. bro 15.18,
      kat mana boleh dapat spender camtu.ingat nak beli buat souvenir ar.

      Delete
    12. Malaysia Baru dah lama berehat, kali ini bior Malaysia baru hentam budak budak pis yg belum baligh.
      Marah betul depa pada Malsysia baru ye?....he....he...
      Sdr John Doe mana?
      Unknown Sahabat Bn bercuti kot!!!

      Delete
    13. Sibuk sikit di borneo.. Takde internet. Sedang edar RUU kepada kaum Dayak bidayuh melanau BAHAYA RUU. Bukan nak menakutkan non moslem tapi apa RUU ni akan effect hidup mereka.

      Kami tak mahu jadi macam negara sudan apabila sudan selatan isytihar merdeka sebab sudan utara paksa hudud kpd kaum Nasrani di selatan.

      Kerana RUU ini mungkin BN tumbang di borneo!

      Di semenanjung kami tak harap sangat biarkan org islam dlm umno pkr pIs amanah bercakaran. Berperanglah kamu umat mabe mohd s.a.w sampai jadi abu!

      Delete

  4. Itulah, ingat hebat sangat, tak payah fikir fikir, rujuk sana rujuk sini, lepaskan saja jawatan tu...

    Begitu juga jkkkkkkkkk....


    Sekarang kan dah melePAS....

    Kesian mat mat DAYUSSSS ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arahan dari jadi adalah jgn lepaskan jawatan.

      Bukankah kami beritau Iskandar SEMAK mahu sabitaj pas di Selangor melalui gerakan bawah tanah? Slrg di naikkan pangkat ke peringkat parlimen.

      Begitu juga balance 90% (810juta) apabila pis putus dgn pkr. Semua kenyataan kami dah jadi kenyataan

      Exco pas di arah bikin kecih di Selangor dan menggangu urusan pentadbiran azmin Ali

      Rxco bukan dayus! Mereka adalah DAJJAL perosak paling keji dari keturunan islam melayu.

      Bapak Nik abudoh PESAN PADA 1996 KEPADA S46! SILA LETAK JAWATAN BILA TAK BERSAMA ANGKATAN PERPADUAN UMMAH APU. S46 DI BUBAR DAN MASUK UMNO KEMBALI NAMUN TAK LETAK JAWATAN EXCO

      inilah perangai PAS sebiji macam S46 tengku ralababee.

      Iskandar SEMAK TOLONG dengar pesan NIK ACIS KPD S46 PADA 1996 DULU!! LETAK JAWATANGGG!

      Delete
    2. mcmlah ph bagus sgt.nk pecat mb kene bt lgkah kajang.last2 apa trjdi pd lgkh kojol.nsb baik azmi dibantu.

      Delete
    3. Azmin tak perlu di bantu..ahli celaka pas ( broker/munafik halal darah/ erdoggan) belot sudah cukup untuk azmin jadi mb! Iskandar semak poun tolak lantikan istana? dan ingkar perintah Hadi utl angkat sumpah. Bagai nak rak pas nak hijack kerusi mb! Tapi gagal!

      Pas gagal dulu kini selamnya. Pas party loser. Pas always a moslem korok loser

      Delete
  5. .
    .

    Jangan lah kamu iri hati dan dengki pada saudara mu AMANAH yang sekiranya di beri dua kerusi Exco atas jasa mereka menyelamatkan Pakatan dan Negeri Selangor.

    Jika benar lah Azmin membuat keputusan itu maka kewujudan Pakatan Harapan dilihat sebagai sebuah pakatan yang cukup mantap yang selama ini di harapkan oleh penyokong Pakatan Harapan.

    Jangan Anak Hadi buat demo depan Pejabat MB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itupun kalau kalau mndapat restu dr abg bsr meraka.dgn hanya beberpa kerusi yg dibawa lari.sggup abg bsr mrka berstuju untk mlmtik pan mnjdi exco kita tunggu dan lihat

      Delete
  6. DIN AYAM apa cerita.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. DIN AYAM?
      DAH JOIN DENGAN SI TUALA BALDI KECIL KOT!

      Delete
    2. Nepa panggil din ayam? adakah dia pengecut seperti ayam? jual naasik ayam? atau mkn dedak ayam?

      Delete
    3. Bolih bg pencerahan pasal din ayam ni? kalu xsilap menatu hadi kan?

      Delete
    4. pasal mat sabun tknk pncerahan.mcmna puak yg dikatakan islam moden angkt sabun sbg pmimpim ustz ahmad awang dah kemana

      Delete
    5. Mayaallah tabarakllah walhamdulilah
      8tahun kami attack din ayam tontontvi dan abudoh
      Baru sekarang doa makbul

      LEBAI AYAM DAN TONTONTVI BLUE KALAH AJK.PAS PUSAT!

      NIK ABUDOH TERKEPAS SEBAB KAWTIM DGN ANAK HADI . TAPI PRU14 TENGOKLAH PASIR MAS.

      KAMI TIDAK PERNAH TIDAK BERJAYA MENJATUHKAN SESEORANG!

      INGAT ONE PHONE CALLL INGAT KAMI !!

      Delete
    6. bndingkan mat sabun dgn din ayam.nik abduh.tontovi baguslah sikit dr mat sabun yg lebih truk.ingat ustz awng dilntik ketua pan rupanya mat sabun

      Delete
    7. 15.45.......apa ko kesah???

      Delete
    8. kene kesah bila yg mgutuk lbh buruk dr yg dikutuk.tp spgutuk tak sdr yg dia lbh buruk drp pihak yg dia kutuk

      Delete
    9. Lu pon apa kurang.....sama jugaklah.....

      Delete
  7. .
    .

    Jangan desak Azmin pecat.

    Mahfuz sampai sekarang PAS tak pecat. PAS cuma berani halau. Nak pecat Husam pun berbulan. Bila dah tak boleh bertahan baru lah PAS pecat. Konon nak malu kan Husam habis-habis.

    Ingat halal, haram duit yang kita dapat. Ingat jangan dah melekat gelaran dayus baru nak letak jawatan.

    Bila seseorang Ketua kata letak jawatan... Tak payah lah nak tanya apa kata Parti.

    Itu keputusan yang juga satu arahan selepas sekelian lama pujuk memujuk dan semalam pun ada berbincang. Jadi hari ini itu lah keputusan nya.

    Apakah keputusan Azmin berikutan permintaan nya bertemu Hadi tidak mendapat respond dan di tolak oleh Hadi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. betultu exco pas mst mltak jwatan dan mnrik diri terus dan mgistiharkan sbg pmbangkang.ini tndakn terbaik yg perlu dilakukn pas di sel.

      Delete
  8. Berlapang dada lah wahai exco exco PAS dalam kerajaan Pakatan Negeri Selangor. Apa yang Azmin lakukan adalah selaras dengan pilihan pucuk pimpinan anda, Hadi Awang serta keputusan MSU PAS yang secara terang2an mahu berpisah. Amat tidak manis terus bersama serumah apa lagi sekatil jika sudah berpisah.

    Kerajaan Pakatan di Selangor menunggu para exco PAS berundur secara bermaruah setelah PAS sewenang senangnya mengistiharkan berpisah. Jadi bukan satu kesalahan lagi jika anda perlu diusur keluar rumah dan tidak dibenarkan lagi tidur sekatil. Diharap keputusan yang dibuat pucuk pimpinan anda ini tepat dan semuga tidaklah berlaku talak dikemudian hari.

    Lazimnya bila yang lain yang lebih bergaya dan kaya dikejar, boleh saja beri pelbagai alasan. Yang sedia ada nampak buruk dan serba kekurangan belaka. Tapi ingatlah, jangan sampai yang dikejar tak dapat kerana apa yang telah dkendong selama ini mulai berciciran. Dan diharapkan jangan sampai habis berciciran kelak tanpa apa apa sisa lagi.

    Allah Maha Besar. Kita lihatlah kuasa Allah nanti lebih lebih lagi jika agama yang suci diperjudikan semata mata untuk sedikit kuasa yang tidak pun akan mampu mengubah apa apa justru kebodohan dalam menganalisa realiti real politik semasa. Kita bersolat wajib pun perlu menunggu masa dan ketikanya yang wajar, bukannya sesuka hati menunaikannya ikut kemahuan hati, apa tah lagiu berurusan dalam hal hal politik yang melibatkan banyak perkara dan pihak. Jika akal anugerah Allah gagal dipergunakan pada tempat dan ketikanya hanya kerana sentimen dan emosi, maka keputusan yang terhasil akhirnya hanya akan memamah diri sendiri.

    ReplyDelete
  9. syok sendiri...!!! Azmin pun takut nak pecat exco Pas... tggu je pru14... sape yg banyak tersungkur... Pas atau pkr+pan+ppbm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Mahfuz satu orang pun PAS tak berani pecat.. Sudah lah.. Apa jawatan Mahfuz dalam Majlis Syura?

      Delete
    2. tok sah beranganlah parti awak boleh menang....

      awakpun sila pergi ....melePAS......

      Delete
    3. yg penting pas pis pus..melePAS mcm kentut

      Delete
    4. Betullah bro 14:24-Kentut PAS memang busuk sebab perut sendat angin ,terlebih makan dedak.

      Delete
    5. tp bro 1432 xphm dengan penyokong pas ni..depa ingat asal pas je mesti islam..kalu x sokong pas bukan islamic..pelik aku

      Delete
    6. kau yg bodoh.kau ingt pypkong pasni bodoh.pyokong paspun tahu kerenah pmimpin mrka.mrka akan brkcuali nnt dlm pru bkn sokong puak2 hampeh mcm ph.

      Delete
    7. ANON 14:45 : BUKAN MEMPERBODOHKAN AWAK CUMA MENGINGATKAN AWAK.MUNGKIN BAHASA KAMI AGAK KASAR TETAPI ITULAH UBAT PAHIT YANG MUNGKIN MENYEDARKAN AWAK. SEBELUM TERLAMBAT TINGGALKANLAH 'AGAMA PAS'KERANA PAS ADALAH PEROSAK PERSAUDARAAN ISLAM.
      MELAYU BOLEH HIDUP TANPA 'PAS' TETAPI MELAYU TIDAK BOLEH HIDUP TANPA 'ISLAM'.

      Delete
    8. bhasa kasar mlmbngkan kpribadian.kalau bahasa pribadi mstlah kotor

      Delete
    9. 15.55......elok kamu bagi nasihat ni pada Anon 14.27.....moga terbukak hatinya dan dapat hidayah.....

      Delete
  10. .
    .

    Syukur Doa termakbul dan akhir nya Exco di minta letak jawatan. Jangan cakap tak pandai bersyukur pulak ya..

    PAS sudah jadi seperti sebelum ini. Hanya dapat mentadbir di Kelantan sahaja.

    Jangan marah kan Azmin tak kenang jasa.

    Marah kan Hadi.

    ReplyDelete
  11. MasyaAllah....PAS ni berlagak macam Tuhan nampaknya...menghukum ikut kepala lutut mereka!

    Dengan sikap macam ni, mereka sangat layak dipaanggil Parti Haramjada aje!

    Jatuh keIslaman kamu semua...ptui!

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu.parti haramjada ialah ph.nmpak tkde beza kdua2 sama parti pakatan haramjadah

      Delete
    2. 14.27........Anon 15.55 berpesan.......bhasa kasar mlmbngkan kpribadian.kalau bahasa pribadi mstlah kotor

      Delete
  12. DASAR PARTI TAK TAU MALU....
    NAK SANGAT BERCERAI,KELUARLAH BILIK....
    KONON BERJUANG RUU 355...
    TAPI MENGGALAK HUBUNGAN TERLARANG !

    KAWINLAH DENGAN UMNO CEPAT SIKIT,
    KU NAN DAH MEMINANG,
    RAKYAT DAH MELUAT DENGAN POLITIK KAMU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haiyaaaaa exco pas selangor...baik baik jalan arrr

      Delete
  13. smua sudah jelas.pas akan meletak jawtan dalam krjaan sel.tk prlu puak kita nk bising2.kmlut tdk blh dibiarkan brpnjang krn mnjejaskn krjaan sel.kita tnggu aja prubahan pmimpin trtinggi pas sblm kmbali pyokonh pas.mgkin bkn dlm pru trdekat dgn mgmbil sikap berkecuali.untk pyokong puak ph tdk mmgkin.mereka bkn bgus sgt politk busuk mereka akan sntiass terdedah.kita menjauhkn diri dari pas krna klemahan pmpin dan kita akan kmbli semula slps pas pulih.pas telah biasa kalah.ttp selagi dasarnya mmperjuangkan islam pas akan bngkit semula setelah kpemimpinnya .hanya parti pas aja yg dasarnya mmperjuangkan isalm belom ada pggntinya lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana cai yang bising sebelum ni
      Beria minta azmin pecat exco pas tadi
      Bila dicadang undur pun masih tak dapat terima realiti
      Memang sah korang ni tahap macai abadi..

      Apa yang exco pas dok putar lagi
      Majlis syura dah putuskan tahaluf siyasi
      Bersegeralah korang mengangkat kaki
      Menuju pintu exit di pejabat mb..

      Kalau masih ada maruah diri
      Terimalah sahaja saranan mb
      Mungkin lain tahun peluang diberi
      Tapi sekarang ni, cukuplah dulu sebagai yb..

      Jangan lah lagi cuba berdalih
      Keputusan ni bos hangpa yang pilih
      Tak guna hangpa nak sedih sedih
      Teruskan wala' pengikut yang salih..

      Delete
    2. jgn bmbng pas akan kluar nnt.mgkin masa itu kamu akan mrasa puas hati.puak2 kamu akan mrsa bgga dpt mglahkn pas.sdgkn itu sahja kjyasaan kamu dpt kamu akan ttp jd pmgkng krna pmimpin kamu yg dungu dan bodoh.nk lntik ketua tkde yg layak

      Delete
    3. Bro....maruah apa yg ada pada PAS lagi??? Amanat, Hudud dan solat hajat KO pon semua dah tuang ke longkang.

      Apa yg diharapkan lagi?? Ate kata dapat sokongan penuh umno so apa yg tunggu lagi blaaaah ajerlah. Jangan setakat pakeinye aje yg sedodon tapi hati tak sedondon........

      Yg RU355 tu bila nak dilulus dan dikuatkuasakan secara rasmi?? Takkan setakat bentang ajer....?? Dah semua seia sekata kuatkuasakan le cepat jangan tangguh2.......

      Teman rasa nak termuntah dengan kesah deme tu......flip flop go head gostan tak sudah2......

      Delete
    4. Mana ada RUU..tak pernah bentang pun. Hari tu baru usul sahaja. Tapi belum pukul 4 ptg speaker dah tutup kedai.
      Parlimen biasa berbahas sehingga jam 5 pagi.

      Delete
    5. bro zack kalau da pukul 4 kan da nak abis waktu pejabat so faham2 lah speaker nak gy mengular kat dalam jamban dia yang serba baru.

      Delete
  15. Yg penting kena walaUnta walaunti..masuk duit dlm peti..hujung bulan kita joli..now everybody can become lobai

    ReplyDelete
  16. sila lompat masuk ph.. senang citer.

    ReplyDelete
  17. Tindakan Dato Azmin meminta ahli PAS meletakkan jawatan sebagai exco adalah satu strategi yang baik untuk UMNO menawan semula Selangor. Ini semua dirancang dengan rapi sekali dengan bakal MB Selangor iaitu Tan Sri Noh Omar. Hidup Melayu. Hidup UMNO.

    Nukilan Ikhlas Alumni Newcastle University

    ReplyDelete
    Replies
    1. Noh Omar calon MB sel ker?
      Huhuhu,mcm Tak der org lain nk Jadi kepala..
      Yg bermasalah korang letak sbg calon MB, confirm la..org SEL g tahu kisah Noh Omar Ni tolak Awal2..

      Delete
    2. Kellies Castle......temberang ali baba dan 40 penyamunnya makin2 ketara. Macam mana pon temberang deme.....tetap nampak tak real......terang2 nampak benor pembohongnya.

      Acerrr kamu ajer yg jadi MB Selangor........kamu kan cerodik hotak bergeliga Alumni Kellie's Castle University, Batu Gajah, Perak......elok bebenor kamu sandang jawatan MB tu.....

      Delete
    3. Strategi apa Alumni NU,
      Dalam apa cara sekalipun, rakyat Selangor akan memilih calon PH. Mereka sudah selesa dengan kerajaan di bawah Azmin.Rata-rata sudah serik di bawah kerajaan BN dulu.
      Noh omar kalau ikut orang-orang Selangor sekadar kacau daun saja.

      Pendapat : Proffesor Leter/US Grade

      Delete
    4. .
      .

      Ya memang satu strategic yang baik kerana ini adalah strategy Allah Taala.

      Baca Azmin membuat keputusan "mengejut"... yang tak di rancang..

      Kerja manusia boleh di jangkaan tapi kerja Tuhan tidak di sangka—sangka..

      Delete
    5. 14.43
      ptt nye exco pas dengan rela hati letak jawatan selaras dengan keputusan PAS..tp muka tak malu, tebalkan muka..strategi pe pulak? dah mmg kena letak jawatan..

      nukilan ikhlas alumni tadika sri cempa

      Delete
    6. Buruk sungguh perangai lobai2 pas ni. Nak tunggu kena halau baru nak pergi.
      Muka tak tahu malu.
      Shooooo!!!...shooooo!!!!....shooooo!!!!

      Delete
  18. pntaksub ph bodoh mana ada akal nk brfikir strategi umno.jerat yg dipasang bn telah mgena jadi puak yg dungu ph myerang pas berhbis2san.dgn matlamatt nk dpt undi lbh sikit diri.kalah dgn bn tkpe jjnji mng lwn pas.itu matlamat prjuangan mrka nk selamatkn mlaysia.kjayaan hrni msti diraikan secara bsr2ran oleh puak ph yg dungu

    ReplyDelete
    Replies
    1. .

      .
      Strategik UMNO ialah PAS mesti lah

      Berkecuali dalam Parlimen.
      Presiden kena sedondon
      Berpakaian Pahlawan Melayu dengan berkeris.
      Melancarkan kapal Bantuan belayar dan bersama dengan kapal tukun.
      Jangan saman fitnah.

      Delete
    2. Teman setuju bebenor dengan 14.51.......memang orang PH bangang2.......tu sebab deme tak dapat jadi billionaire dalam masa yg singkat.......

      Orang yg bijak pandai dan cerdik ialah puak2 yg terbukti dapat jadi million dan billionaire segera......duit berkepok dalam waktu yg pendek.

      Itulah ilmu yg tak der pada orang PH.......jadi betollah PH ni dungu........tak reti nak pulun duit segera, tak pandai cilok sana sini. Merompak menyamun kerja senang pon haram deme tak tau. Bangang orang PH ni tak nak tuntut ilmu belit, cilok, sapu dan pulun.

      Orang PH memang dungu belaka sebab tak reti main silap mata.........orang yg bijak jer pandai main silap mata.......sekejap kata tak der duit pastu tetiba jeng jeng jennnngg.....ada duit berbilion dalam akaun.

      Orang PH patut belajar dan contohi pakar silap mata semesta alam demi menambah kekayaan negara............supaya kesejahteraan ekonomi rakyat terjamin..........dan Malaysia boleh menjadi negara yang berpendapatan tinggi.

      Delete
    3. tambah sat..orang luar ph memang bijak sebab ada kereta odi dan porche

      Delete
    4. org dalm ph tkde ke.pakai kapcai ke mereka.ssma sja mereka berbelit jugak

      Delete
    5. btl ke take org dlm ph jd bilionare.yg jutawan mcm ada.jgn trlalu tksub nnt ditipu hidup2 dgn pmpimpin ph yg dungu

      Delete
    6. Bukan tak der jutawan dalam PH.....tapi ambik masa yg lama nak jadi jutawan. Tak le macam kome semua yg bijak pandai boleh jadi billionaire segera dalam masa yg singkat.

      Delete
    7. sbb ada kuasa sikit aja tu dh jd jutawa.kalau bnr2 brkuass sama juga.kdg2 kita juga prlu tgk pmpimpun yg kita sokong

      Delete
    8. Ye...termasuklah yg tak ngaku ada duit dalam akaun tp lepas tu ada........sign pon sign buta dan yg menjaja agama untuk dapat sokongan.

      Delete
    9. lps brkuasa nnt kau pulak yg mcmtu.org yg takde hala tuju perjuangan boleh prcaya tk rembt duit lps brkuasa nnt

      Delete
    10. Apa jenis manusia anon 1727, hanya kerana dia penyokong pencuri, semua orang dikatakan pencuri..kalo ko tak percaya sudahlah tapi jangan fikir semua orang macam ko dan tuan pencurik ko, paham..

      Delete
    11. ni bkn myokong pnncuri.tp yg nk dilantik kene tgk jnis mcmna jugak

      Delete
    12. 17.36......yeop, pasal hati perut Anon 17.27 tu macam gitu le maka dia ingat semua orang gila nak kejar kuasa dan gila nak merembat kedarah duit haram.

      Dia pikir hati perut kita ni sama macam hati perut dia.....tu sebab dia boleh keluar cakap macam tu.

      Delete
    13. hbstu ada org yg tk gila kuass ckp siapa.rmbt duit ada byk cara ada syp2 ada msuk akaun.puak yg tkde hala tuju tkkn rembt mmpi siang hari

      Delete
  19. Klu betul pas terkejut, naive lah mereka. Diorang kena ingat pas hanyalah satu pertiga dari gagasan yang diamanahkan rakyat utk membentuk kerajaan selangor. Well, not even sepertiga since part of them dh berpecah dan masuk amanah. So, diorang jgn la ingat semua decision adalah milik diorang especially when the mb is from the party they're divorcing with while unjustiably putting the blame on the other party

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      PAS memang terkejut bukan sebab di minta letak jawatan tetapi kerana Azmin tidak tunggu lepas raya..

      Harap Azmin mempertimbangkan pembayaran satu hati kepada mereka.

      Delete
    2. Anin budak baru selamat datang

      Jangan datang kalau tak berani nak berbahas.

      Majlis syura tak terkejut langsung. Ini sebahagian rancangan mereka!

      90 juta baru 10%. Lagi 90% 810 juta akan di lepaskan bila bikin kucar kacir dalam PH.

      Masa mat bisa telah bersumpah mahu jahanamkan pas apabila Nik acis HALAU masuk UMNO bila UG tak terjadi.

      Sikap bapak nik abudih telah bawa budaya halau dalam Pas.

      Masa maunbalas dendam. Target adalah anak bik acis. Menantu yaHADI dan mat vellfire (dulu kia citra dan van liteace)

      Nasa berjaya dan kami tabik! Dedak berjaya di hadam . Dendam dah lunas. Kalau Nik acus hidup terkejut BERUK NIK ACIS TENGOK APA JADI PADA PAS DAN HUSAM. tambah lagi anaknya... NASA hebat. LAIN KALI JANGAN MAIN HALAU ORG. IBGAT PESAN NI WAHAI LOBAI DAN TOK TOK GURU!

      Nasa dah berjaya pancing Pas bersama umno dan PEMECATAN ini sudah DIJANGKA.

      ( kalau ada tak jangka makna mereka bodoh politik dan pramatang politik sekadar keybiard warior dalam gua)

      Delete
  20. tak perlu letak jawatan. teruskan jd exco hingga pru 14.. azmin sepatutnya cool, relax. rakyat menilai di mana maruah pas, lagi lama pas duk serumah, lg jelek di mata pengundi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .
      Jangan lah harap..

      90 juta pun PAS tak buat apa-apa..

      Lagi pun Azmin tahu PAS sukar letak jawatan ..

      Dah di suruh pun susah nak letak jawatan

      Delete
  21. Apa jasa PAS pada rakyat Marhaen???????????????????.

    Tahun 1981,Amanat Hadi:rakyat sembahyang dua imam,sembelihan orng2 umno tak SAH.Rakyat bawahan bercakaran sesama sendiri.
    Bila pas/bersama DAP,pas boleh pergi jauh kanegeri pantai barat,seperti selangor/kedah /p.pinang ada sikit di johor.Bila TGNA TIADA.
    Dan orang yg sama buat amanat hadi ,buat HAL.Sekarang boleh sedondondon dgn umno.
    kafir-mengkafir bermula,kak wan disarankan ditanam di jirat cina.Dan bermulanya elite BRAHMIN PAS berkembang.konspirasi tasik kenyir bermula,untuk jatuhkan kumpulan profesional dlm pas,Hadi 3 kali berjumpa sulit dgn paklah,disebabkan mendapat tentangan hebat oleh kumpulan pro,maka mereka dijatuhkan secara hina "setandan" dgn sistem CAI.bILA g-18 dinyah keluar..yg tinggal sedikit shaja seperti iskandar,dr,rani,dr yunus.maka bermulalah kumpulan "brahmin"bermain kayu-tiga dgn Najib.sELANG BEBERAPA TAHUN..Tiba2 kumpulan ini jadi kaya -raya.
    Din Ayam -menantu hadi,mengusai "perangsang selangor.Mursydul am pas,ada porshe,takfiri ada audiq7,tontawi ada velfire,harun din ada range-rover,rumah/kereta bini kedua hadi dibeli cash ,nasha dapat lantikan najib rumah ada swimmingpool...dan banyak lagi.
    Pada muktamar pas di kedah,ahli bawahan dikerah untuk support kos saman SR berjumlah 200k.Pelik bin jaib,pimpinan "brahmin" untung juta-juta,tapi bab kena bayar,ahli marhaen pula.

    JELAS PADA RAKYAT,PAS(DIBAWAH HADI) sebenarnya tak berguna satusenpun pada rakyat.
    bILA RAKYAT KENA GST:Hadi boleh sedondon dgn najib.
    Bila kos sara hidup rakyat tinggi:brahmin pas boleh hidup bermewah-mewah.
    Bila najib samun billion2:Hadi boleh kata takdak saki.Bila nuar takada saksi,dia pejamkan mata pula.
    di kelantan geng2 elite brahmin sapu balak.(sprm buat dek aje,walaupun report dah dibuat)

    Ayuh rakyat tinggalkan pas yg diketuai hadi dan kumpulan brahminnya.Kita sayangkan pas,buat masa ini TIADA PILIHAN..Jika kita masih lagi sokong mereka,bermakna,kumpulan bangsawan umno akan bermaharajalela lagi....HUTANG NEGARA BERTIMBUN-TIMBUN..AKHIRNYA JADI MUFLIS.
    Selamatkan malaysia/rakyat marhaen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro.....jangan persoalkan apa jasa PAS.....baaaanyaaakkkk bro.......amanat, hudud, solat hajat KO dan terkini RUU355 semua dari sape?? Jangan tak tau pulak.......jangan jadi Melayu mudah lupa bro.......

      Delete
  22. Baru dipanggil anak jantan. Ini senyap je sampai pak aji berani pijak kepala. Sekarang rakyat selangor dah tahu sapa baik dan sapa yang tak boleh pakai. PRU 14 nanti pandai2 le buat pilihan.

    ReplyDelete
  23. btltu azmin btl tntu lg jd mb lps pru.pkr lom tntu lg diangkat mnjdi mb lps pru.kalau kwrusi msh lg ciput trpksa azmin melutu dgn abg bsr kalau nk jd mb lg.amanah kalau mng byk kerusi belom tntu tk mnuntut krusi mb.pkatan yg sgt lucu.mana suara ketua untk mrka ikut

    ReplyDelete
  24. Setuju.

    Tindakan tepat dan bijaksana.

    Apabila sebut jawatan, Lebai PAS timbul pulak maslahah dan hal kebajikan masyarakat.

    Apabila hendak putuskan Tahaluf, tidak pulak timbul soal kebajikan rakyat.

    Bila Lebai PAS nak rebut kerusi, ada sebut pasal masalah atau kebajikan rakyat.?

    Memang patutlah exco berhenti saja

    ReplyDelete
  25. ASSMIN MAKAN ASKIM DALAM JAMBAN PULA
    MB DARI SELANGOR DARUL EHSAN
    STRATEGI ASSMIN MAKAN DIRI AKHIRNYAEXCO DIARAH BERHENTI & MB YG AKAN DIBERSARAKAN

    MACAI KAT ATAS PUJI PUJA ASSMIN KUAT
    MACAI KATA HEBAT BUDAK ASSMIN BANGANG
    MAKAN ASKIM DLM JAMBAN DIKATAKAN HEBAT
    CAT STADIUM LAGI.MURAH DARI CAT GERBANG

    SYARIKAT 2 HENGGET TELAN 32 GLC
    CAT 1 STADIUM LAGI MURAH DARI GERBANG TU
    KUASA ASSMIN SEBAGAI MB
    TAK KE BABI NAMERNYER TU..?

    BERAMBUS BARUA DAP@SINGAPORK

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamulah barua bangsawan kamu,mereka hidup bersenang lenang...kamu dapat apa????????
      kamu dapat discount gst??

      Delete
    2. 15.36.....aaaiii bedamor muka kawan yeoppp......

      Delete


    3. Maaf,

      MBAH sedang telek sama mat singapork nii...

      Aduh! ...seperti adanya terowong...mana bisa...

      MBAH enlarge sedikit sama gambarnya ya...

      Waduh! Ini ekzoznya mat singapork... mengapa lompong bangat...

      Baunya...waduhhh...

      Menyesal mbah telek sama mat singapork nii....

      Tak mengapa, bisa dirawat...

      MBAH nasihatkan agar mat singapork setiap hari minum kacip fatimah...

      Ini bisa mengecutkan ekzoz dan menguatkan kemutan...

      Selamat mencoba yaa mat singapork...




      Delete
    4. Mat singapork ni tak beranak tapi dia bertelor. Dia bertelor pun selepas mengeram.

      Delete
    5. mbah,tolong jgn buat perut teman senak boleh tak.
      tak tahan seh macam nak putus urat kentut asyik ketawa...

      Delete
    6. Mbah tolong ketatkan 1 skru otak mat singapork yg longgar secara remote..

      Delete
  26. skrg nmpk lebai pas yg buruk.besok lebai amanah pulak yg buru.

    ReplyDelete
  27. Apa jasa Najib/umno pada MARHAEN????

    Ada mara:ikan jerung dapat habuan beli harta-tanah diostolia.
    Ada felda:bapa buat felda anak lingkupkannya.
    Menteri keewangan:Duit negara macam duit atoknya shj.
    Ada kppdm: Harga barang melambung naik tiap2 bulan.
    Ada Minyak:Sepatutnya,negara takada hutang,harga minyak murah,TAPIIIIIIII???
    Ada sprm: yg curi derma mesjid ditangkap,tapi yg billion2 relax je.
    Ada bini PM:Pecah record,tak pernah sebelom ini bini2 pm jadi FLOM,FLOM NI KHAS UNTUK ISTERI YG DIPERTUAN AGONG JERR.
    Belanja bini pm:Mak datok,shopping mengila,hari jadi,anak kawin,buat filem lucah,beli jet peribadi,beli cincin..mak aiii..dia simpan duit dari bayi lagi.
    RASUAH/MENIPU:Dah jadi darah daging.
    HARGA RUMAH di bandar2:Tunggu sampai 7 keturunan baru boleh beli

    JASA YG PALING BESAR NAJIB/UMNO berukan pada rakyat adalah GST.

    SELAMATKAN MALAYSIA/RAKYAT MARHEN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeop........bab yg ni teman serius mintak tolong ni........tolong jangan sekali kali persoalkan apa jasa najib............satu dunia udah tau yeop......Singapore, Swiss, Amerika, UK, Australia dan banyak lagi negara luar semua udah nampak.

      Acerrr mike cakap pada teman macam mana mike boleh tak tu apa jasanya......pasei negara2 luor semua udah tau yeoppppp......heran teman mike tanya apa jasa najib.....

      Delete
  28. nmpknya golongan ph sdg merayakan kemengan mrka kerana pas.bila pas brundur dari sel itulah kjayaan yg sgt bsr bg ph.matlamat merka nk.myelamatkan malaysia nmpknya sudah trcapai.lpsni blhlah puak ph bt prayaan bsr2 bg mraikan kjayaan mreka myelamatkn mlysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. pertarungan sekarang antara BANGSAWAN/BRAHMIN VS RAKYAT.

      TIADA PILIHAN..kalu kamu ada porshe/banglo go ahead

      Delete
  29. Untuk tidak terus Pas dihina,dikeji. saya harap, penyokong Pas yang ada disini(Blog Budin) nasihatkanlah..Haji Hadi Awang. buat sidang akhbar, ketiga2 Exco akan meletak jawatan secara hormat. lain2 jawatan(ketua kg takpe lah boleh pegang). rasa simpati juga, ahli bawahan kena tipu dgn pemimpin atasan mereka. elaun, gaji ketua kg tidak seberapa mana, kena derma lagi..utk saman SR.

    Sepatutnya, parti yang berpegang kuat pada Al=quran dan Sunnah Nabi sAW sepatutnya lebih cerdik dan tidak memandang kebendaan duniawi.

    ReplyDelete
  30. saya rasa golongan profesional dalam PAS dah boleh angkat kaki pilih PH..AMANAH adalah yg terbaik kerana merekalah yg bertungkus-lumus untuk memenangkan PAS...tapi dicerca dan dihina..kawan-kawan kita tu...mana akhlak mereka ni..TGNA ade mereka ni tak berani...

    ReplyDelete
    Replies
    1. layak ph jd pilihan.dasar enth apa2 ketuapun tkde.baiklah amanah yg brktuakn mat sabun.ustz ahmad awang di buang ke longkang.

      Delete
    2. ini bukan ahklak orang pas..menghina tak tentu pasal...sedih

      Delete
    3. ini bkn mghina ini kyataan.kalau pas mghina kau ph mencaci dan fitnh lg truk.org solat berzina blh ker ckp mcmtu

      Delete
    4. Woi cipap karipap 1606 dalam dunia ciptaan yg Maha kuasa tiada apa mustahil. Solat &zina sekaligus ada apa.

      Lebai belasah budak 11tahun lunyai potong kaki masuk kubur di lepaskan sebab forensic kata mati bukan sebab di dera tapi sebab infection. Pkmak forensic dan sekolah tahfiz tak bertangungjawab.

      Di Johor balik solat belasah cina singapok hon kereta. Apa khutbah ajak jadi mafia ker di Johor? Jadi taliban?

      Di Dubai sambil zikir minum arak. Di besut ayoh pin . Di Pahang tuhan harun di Marang yaHADI ahWANG.

      Anon tak nustahil semua tu selepas selesai solat berzina.. Kamu blum kenal LOBAI PAS! Belum kenal umat islam di Malaysia! Kamu keyboard warior bacul pondan cipap! Kluarlah dari kepompobg lihat balak power di luar.

      Delete
    5. jelaslh kauni pngkut ajaran tokong

      Delete


  31. Dah la mencuri 2 adun PAS, kemudian nak halau pula tuan rumah.....tunggu

    Ada ubi ada batas
    Ada hari kami balas


    ReplyDelete
    Replies
    1. tak elok berdendam tuan... ambil secara rasional... mungkin langkah parti tuan tidak munasabah... dan tak kena...

      tp elok disemak kembali keputusan... buat u-turn... bukan tak biasa... sbb kami klu tengok pas join ph.. perghhhh mmg terbaik...

      Delete
  32. Tunggu pru14... kami akan pastikan ph ko buat selamanya. .. ha ha ha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aiiikkk.......apa tak buat solat hajat KO dan senaraikan amanat macam dulu???

      Hissssh....takkan tak biasa yeoooppp........

      Delete
  33. Tn Shbuddin,
    Dlm 'posting' sebelum ini, gue mohon dipertimbangkan kerangka model kerjasama antara Salleh Man dan DAP/Guan Eng di Pulau Pinang untuk digunapakai di Selangor, ia itu antara exco parti agama dan PKR/DAP.
    Dgn penuh harapan gue salin sekali lagi (dari Detikdaily.com, Mei 2017):

    " Mohd Salleh berkata pada masa ini, beliau akan terus berkhidmat sebagai Adun Permatang Pasir dan berharap kerajaan Pulau Pinang akan sentiasa menyokongnya dalam menjalankan tanggungjawab tersebut.

    “Saya harap, kerajaan negeri tidak terlepas pandang dan sentiasa beri perkhidmatan yang baik khususnya di Permatang Pasir.

    “Saya akan bertugas seperti biasa di Permatang Pasir dan akan terus berkhidmat sehingga habis tempoh,” kata yang dipertua Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang, yang juga pengerusi Zakat Pulau Pinang.

    Sebelum ini, Ketua Menteri Lim Guan Eng berkata kerajaan Pulau Pinang akan mengadakan perjumpaan dengan Mohd Salleh bagi membincangkan kedudukannya dalam pentadbiran negeri berkenaan.

    Lim dilaporkan berkata beliau tidak akan membuat sebarang kenyataan berhubung perkara itu sebelum berbincang dengan Mohd Salleh, namun mengakui hubungan kerajaan negeri dengan Adun berkenaan masih baik seperti dahulu.

    Isu kedudukan Mohd Salleh menjadi tanda tanya dan mula dipertikaikan sejak tahun lepas apabila PAS mengisytiharkan sebagai parti pembangkang di Pulau Pinang selepas kerajaan Pulau Pinang memecat 300 anggota Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) dalam kalangan anggota parti itu di parlimen Kepala Batas.

    Terbaharu, kedudukan Mohd Salleh sekali lagi menjadi tanda tanya selepas Dewan Ulama PAS meluluskan usul untuk memutuskan tahaluf siyasi atau kerjasama politik dengan PKR."

    Sekian dan terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan taksub

      Jangan kita di tololkan. Ahli pas mami hamun Saleh man dan cop Saleh khianat sebab tak under diri dari kerajaan Penang!

      Ketua pemuda pas serang Salleh hampir setiap waktu azan. Salleh ni ibarat mahfuz di Kedah atau Iskandar di Selangor. Nak kluar pas tak tergamak sebab pas bukan milik yaHADI. dok dalam pas kena caci. Kena halau. Nak buat mcmana?

      Ikut hati matu
      Ikut rasa binasa

      Delete
    2. Lim Guan eng masih sayangkan agama islam.

      Di biar Salleh pegang MaiPP... Sebab LGE tahu ada segelimtir org pas masih waras! Tidak sesat!

      LGE sunnguh hebat taraf wali walau belum lafaz syahadah.

      Masih mahu PAS berubah mungkin Salleh boleh bantu ubah pas kembali ke pangkal jalan!

      Delete
    3. hahahahaha.kauni cina dap kot.patutlah dihina ulama sesuka hati.rupanya puak ph anggp guang eng sbg wali.wali ke kuali

      Delete
  34. Apakah dengan arahan perletakkan jawatan ini, akan menyebabkan Majlis Bubur Asyura TERKEJUT BERUK?
    Sila beri pencerahan sebab aku budak baru...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeop....bukan terkejut beruk tapi terkejut badak yeop....

      Delete
    2. Jatuh kemaluan pas kali ni.

      Delete
    3. kalau ada kemaluan dah lama ahli yang tunjuk bendera pas dalam video da kena pecat.

      Delete
  35. Siapa yang HARAMJADAH sekarang....Azmin atau Iskandar? Berita Shah mengatakan Azmin sudah beritahu ketiga ekor Exco PAS supaya letak jawatan, tapi si Iskandar pulak kata tidak ada arahan buat begitu!!!!

    Mana satu betul ni?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau mcm tu untk elakkn fitnh azmin kene pggil wrtwan buat pnguman trbuka.bukn senyap2 pastu sbarkan

      Delete


    2. Dalam amalan apa2 organasasi sekalipun, kuasa yang menyingkir mistilah tak boleh lebih rendah dp yang yang melantik.

      Contoh, jika pengarah melantik seseorang ke satu jawatan, maka timbalan pengarah tidak boleh menyingkirkanmya

      Bukankah DYMM Sultan yang melantik exco? Bagaimana pula MB nak menyingkirkan.



      Delete
    3. plik juga sistemtu.bknkh pm boleh memecat mnteri kemudian dgntikan dgn mp yg lain.kuasa mb trlalu kcil dpringkat negeri.

      Delete



    4. Apa yang pelikmya, jawatan MB itu sendiri DYMM Sultan yang lantik, Baginda boleh pecat pada bila2 jika Baginda fikir kekejaman telah berlaku.


      Delete
    5. kelkarnya.nk mghalalkn cara nmpknya.yg brkuass memecat mb ialah parti atau ketua prti.ph tkde ketua.mb mstlh brkuass memecat exco kemudian persmbhkn kpd sultan

      Delete
  36. Pas yg saya kenal pada 1998 dipimpin oleh almarhum datuk Fadil Noor dan almarhum TGNA sangat berdiplomasi, berprinsip dan berakhlak dan sentiasa berbahas denagan nas alquran dan sunnah rasulullah SAW yg mantap..ini menyebabkan kami sebagai golongan marhaen dan profesional sangat menghormati mereka dan sangat sayangkan PAS kerana diharapkan suatu hari nanti ulama boleh memimpin Malaysia..walaupun ada pihak tertentu yang kurang akhlaknya tetapi mereka berdua boleh mengawalnye...kami sangat sedih apa yang berlaku dalam pas hari ini..angkuh dan sombong..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam pas aja ke yg sdih.kita sbgai pyokong islam jgnlh trlalu mghukum pas.skrg pasni pmpimpin pas telah bercelaru krn prnh brkawan dgn golongan sekular.kita mst mmolak mrka yg mgejar kekayaan dlm pas.slps klah nnt pas akan kmbli susah dn akan dipimpin oleh org yg btl2 ikhlas mmperjuangkan islam.kita juga tk prlu bralih sokongn kpd puak2 yg jelas mnolak islam.prjuangan mereka untk apa.merekapun sama bercakap bohong dan putar belit.apa yg nk disedihkan yg pnting kita ttp dgn pndirian kita.

      Delete
  37. Tak heran pun...

    memang exco tu pun perlu letak jawatan...

    Biasalah...bila dh tak ada kerjasama...

    Azmin nyawa DUN dia di hujung tanduk

    PRU 14 nanti , kena cari kawasan lain...Tak boleh di Gombak lagi..sure kalah teruk kalau tanding disitu ..hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shooooo...Shoooooo...Shoooooo....tak malu punya pas.

      Deiiii..poddah!!!...byk busuk punya worang.

      Delete
  38. Choi oii....apa yg sedih sgt apa yg berlaku dlm PAS, sepatutnya kau kena sedih apa yg sedang berlaku dlm PKR, parti bunga dan pakatan harapan yg tak ada harapan langsung!!!

    ReplyDelete
  39. yang mana brcakp bnr sbnrnya exco pas pula ckp mb selangor tk mnta letak jawatan.elok kalau azmin pnggil wartawan umum prkara yg btl.

    ReplyDelete
  40. Baguslah MB Selangor dah buat keputusan. Harap PAS undur dengan hormat. Mereka yg diblog ini caci hamun PAS ingatlah akhirat sikit. Blog ni dah berharipun mainkan isu ini. Harap cari isu lain yg manafaat bagi ummah. Terimalah peringatan selagi peluang masih ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kputusan apa yg dh dibuat.exco pas ckp mb slngor tak suruh ltk jwtan.mlh dimnta kekal.sgguh mgelirukn

      Delete
    2. keliru lah pas ni, tahalul bahalul apa mcm ni, kata tunggu majlis syoru. habis tak mau belah. azmim cuma minta undur spt arahan.
      MrJ nasihat apa tu? Mr J pun keliru 88 sampai 2017 tak sampai 71 Mr J. Dulu bapa suruh belajar ko main. Skrg perasan nam ajar org. Puak ko tu tak layak.songlap klepto,ostart televangelist pong pang boleh lah.
      Maku melayu, malu islam dgn karenah hangpa ni.

      Delete
    3. .
      .

      Politik ada game nya.

      Mungkin selepas Azmin kata mesti letak jawatan, PAS yang terkejut pun terasa juga menggigil badan.

      Bila Exco yang sepatutnya letak jawatan yang menafikannya sendiri mungkin ada perkara baru dalam PAS yang terjadi.

      Apapun betul atau tidak, bila di jadikan berita MB minta Exco letak jawatan adalah ianya memalukan dan satu tindakan yang tak bermaruah jika Exco PAS tidak juga letak jawatan.

      Dalam hal politik, jangan lah libatkan Sultan. Gentleman lah, kalau tak matang pun. Jaga lah kedudukan Raja, kalau bukan orang melayu siapa yang nak jaga kedudukan Raja.


      Delete
    4. Anon 1835, PAS sedar lepas pengalaman pahit bawah teluntuk DAP. Bila lagi Melayu Islam dlm blog ni nak sedar? Sokong DAP gadai akidah dan akhirat. Sedarlah sementara sedar itu masih bawa manafaat. Bacalah tulisan bekas Naib Presiden DAP Tunku Aziz. Nak kata DAP bermaruah - CM PP yg dah didakwa di mahkamah tidak pula letak jawatan.

      Delete
    5. Mr j aka snake

      Lu tunggu apa lagi???? Belah laaaa

      Delete


  41. Kalo Azmin ADA t*l*r dia pecat
    Kalo Azmin TIADA t*l*r dia tak pecat.



    ReplyDelete
    Replies
    1. majlis soru yg putus, sendiri mau ingat la.
      Lu 1834 pelik, lu sama bapa lu masok restoran, bapa lu tak suka menu dan harga. Lu tunggu tukang masak suruh keluar atau lu keluar sendiri.
      Apa pu ya biol geneg lobai ni?

      Delete
    2. .
      .

      PAS ada maruah letak jawatan.
      PAS kena jaga nama Islam.

      PAS tak ada maruah pertahankan lah jawatan. Tunjukkan lah Islam sebenar PAS mana letaknya . Di serban nya kah atau di hati kalbu nya kah ?

      Delete
    3. puak ph ckp aja lbh bila dh tahu crt sbnr lain pulak spin.mb sel yang mnta exco pas jgn ltk jawatan.azmi tahu kualiti exco pas.

      Delete
    4. Cai 1855 nak tunggu kena sepak punggung dulu ker baru nak belah???

      Delete
    5. puak ph mmg suka punggung tak heran lgsung

      Delete


    6. Kalo PH ada maruah dua tak mencuri 2 adun PAS


      Delete
  42. Harap-harap PAS joinlah dengan parti biawak kecil (UMNO). Bertanding bawah dacing,1 lawan 1,nang kit nak kalahkan mereka.

    ReplyDelete
  43. jgn ckp psl maruah dlm politk.tkde yg prti yg btl2 brmaruah.bila tndakn parti lwn tk shaluan dikatakan tdk bermaruah.bila trkene btg hidung sndiri tk mgku tak brmaruah.tgklh cara pkr mmect mb brmaruah ke.dap pula maruah tinggi sgt ke.g bersidang bwh pokok brmruah ke.ternyata kita trlalu tksub dgn parti sndiri yg sbrnya tk bermaruahpun snb tu kita sng2 mnuduh org tk bermaruah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa susahnya nak tahu ada maruah atau takde maruah..tanya je abg jib ngan abg ady..bukan stakat jawapan diaorang bagi..siap ngan contoh sekali...kikiki..

      Delete
  44. Baca sepintas lalu tak nampak jika berita ini dah di keluarkan di sini:

    political secretary to Selangor menteri besar Azmin Ali has denied a report that he had requested the three PAS assemblymen in the state executive council to step down.


    His said the media report that Azminhad asked the trio to resign was inaccurate and a “spin”.

    “As far as I know it never happened,” Suhaimi told FMT today.

    The Political Secretary, Suhaimi, said Azmin made a clear stand that the current executive council line-up will be kept until the upcoming 14th general election (GE14) which is due by the middle of next year.

    He said Azmin had also clarified the matter with the PKR leadership.

    ReplyDelete
  45. Bro Phantom, Malaysia Baru
    Welcome back we miss you
    Itu parti sudah celaru
    Nak elaun exco,muka tak malu..

    Memang patut PAS beredar
    Sebab arahan sudah keluar
    Putus hubungan sama PKR
    Tapi nak elaun dibayar..

    Malu,malu tak tahu malu
    Nampak sangat wang dituju
    Dengan umno nak jadi regu
    Guna agama nak tipu Melayu!

    Seperti biasa DAP jahat
    MCA nak TPM, dia tak ingat
    Hindraf hina Islam sesuatu yg sihat
    Pemimpin penipu sukalah sangat!

    Sahabat,Singapork,Mark serupa
    Jasa Mahathir dia buat lupa
    Kutuk Mahathir,hello lu siapa?
    Bijan pun tak mahu,"bangang" katanya!

    Tahniah Azmin bersifat tegas
    Singapork kata jawatan nak lepas?
    Rakyat Selangor sokong bergegas
    Ramalan Singapork, kempunanlah PAS!

    ReplyDelete
  46. Iskandar: Azmin did not ask me to step down from exco
    Free Malaysia Today - ‎10 minutes ago

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tk payh suruh. Sendiri tahu. Bila Pas putus ngan DAP muktamar tahun lepas, Mat
      Sabu sertamerta letak jawatan Kerajaan P.Pinang tanpa.sesiapa suruh.

      Delete

    2. Korang yang mencuri 2 adun pas sepatutnya berambus keluar dp pentadbiran Selangor


      Delete
  47. Morning teaser:
    UK : Don't like our VAT 20%? You can leave UK and go to Malaysia matey! Their GST is only 6 %
    US :You want free healthcare ? You can leave USA and go to Malaysia . It's almost free there!
    Hong Kong : Cannot afford a house ? You can leave Hong Kong and go to Malaysia . Almost everyone above 30 years old own houses there!
    Philippines : What ? You want a car ? Leave Philippines and go to Malaysia . Every house hold owns more than a car there!
    Canada : petrol price too expensive ? Leave Canada and go to Malaysia . Their petrol is even cheaper than Coca Cola!
    China : want to secure a placement in high school ? Leave China and go Malaysia . They have lots of Chinese schools for you and everyone is secured of a place .
    Japan : want to enjoy life while working ? Leave Japan and go Malaysia . They have a lot of Public Holidays , they work until 6 pm , most doesn't work on weekend , go movie, drink Starbucks, eat at Indian Muslims restaurants and always travel .
    Indonesia : want a Chinese mayor ? Leave Jakarta and go to Penang . The Penang Chief Minister was never a non Chinese , which ever party !
    Singapore : you want to curse and defame your leader in FB ? Leave Singapore maa and go up north . They curse their Prime Minister everyday (courtesy of some commentators below)
    And the list goes on...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Good one....for reflection if the guys here have the capacity to do so.

      Delete
    2. And we have tonnes of what the japs, canadians, and singaporeans do not have....potholes.

      We can do what brits cannot do....accept donations while in office.

      We need not do what americans have to do...elect mayors

      Westerners still need to have accounting qualifications to become auditors. Errr..what?

      And singaporean politicians need to have university degree and need to master the english language. Aaaahhh why? We are so smart that a form 3 graduate could do the same job for less.




      Delete
    3. Potholes are good. They slow down traffic and speed. Speed kills.

      Delete
  48. ASSMIN MB BERSIKAP TEGAS ALAHAII
    MAKAN ASKIM JAMBAN SUDAH TERDEDAH
    PADA SELANGORIAN YG TINGGI MORAL DIRI
    MAHU KA SELANGORIAN BERMORAL RENDAH

    CAT STADIOM LAGI MURAH DARI CAT GERBANG
    SYKT 2 HENGGET TELAN 32 BILLION SYKT GLC
    MAKAN ASKIM JAMBAN MASIH DI DENDANG
    MASA BERAMBUS JADI MB HAMPIR PASTI..



    KIKIKIKIKI... KALID UMUM KEMASUKAN KE DALAM PARTI PAS.....

    BRRAMBUS BARUA DAP@SINGA PORK PENSABOTAJ EKONOMI MALAYSIA

    ReplyDelete
  49. apabila datang berita tak benar...selidik dulu..
    jika kepastiannya..baru boleh disebarkan jika bermanfaat
    tetapi budin si pemakan dedak tak perlu buat itu
    semua..janji dedak semakin sedap dan bertambah
    bertaubatlah sibudin..
    sebelum malaikat maut menjemputmu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita tunggu dh lihat ksudahan drama.tp puak2 ph dh braya sakan bila dgr brta mcmni.bginilah nnt kalau ph mng nnt mereka akan trus mcipta drama politik sasama mereka pulak.mrka buknya sepakat hanya brlakon aja.bila masa aja prkelahian antra mereka akan brlaku akhirnya rakyat yg mnjdi mgsa

      Delete
    2. Taubat byk kali dah

      Hadi mesra UMNO itu bukan fitnah

      Hadi kata pkr tak sokong ruu itu juga bukan fitnah..ehh fitnah apa sebab Anwar kata sokong tapi dgn sedikit modificatio

      Hadi rembat 90juta wei betul apa kalau tak betul saman lah. Tanya peguam negara duit src masuk akaun siapa dan berakhir dlm akaun sapa?

      Mana ada fitnah.. SEMUA BENAR BELAKA CUMA PUAK OAS TAK MAHU MENGAKU! dah jolok anak dara org kata BUDIN yg buat

      Delete
    3. anwar aja yg kata.pkr ada berani lwn bila dap ckp jgn sokong.

      Delete
    4. .
      .

      Adalah mustahil dalam perbincangan mereka dengan Azmin tidak di sebut langsung tentang letak jawatan.

      Ini sudah memalukan seolah-olah Azmin seorang yang bodoh.

      Semasa perbincangan semua kebarangkalian di fikirkan termasuk lah keperluan letak jawatan.

      Selagi Iskandar rasa ada jalan penyelesaian, dia boleh lah kata tidak di minta letak jawatan.

      Berita perletakkan jawatan bersumber dari Malaysiakini dan TV3. Apakah kedua-dua media tersebut yang menjadikan Blog Shahbudin sebagai sumber? Sebab itu bukan Budin yang kena buat kepastian mengenai perletakkan jawatan Exco PAS.

      Memang penyokong pro Pakatan beraya sakan sebab penyokong dan pemimpin PAS rupanya tersentap dan mengelabah dengan berita tersebut.

      Bagaimana pun, tekanan ke atas Exco PAS supaya meletak jawatan semakin kuat.

      Pro Pakatan hendak lah terus menyampaikan mesej kepada Azmin supaya pecat sahaja ke tiga-tiga Exco tersebut.



      Delete
    5. kau ingt azmi cerdik ke.azmi nk jaga kdudukn dia sbg mb.kalau jtuh jwtan mb msna lg azmi nk ltak muka.kene kencing lg pntaksub ph dgn pmimpin mreka

      Delete
    6. Azmin masih mb kerana majoriti ph melebihi pembangkang walipon pas kluor dari kerajaan selangor...

      Delete
  50. nmpknya puah ph smkin tksub dgn pmimpin merka.hr2 mereka mncaci ulama dan lebai.dulu aku berasa pelik jugak.skrg aku dh tk plik lg krn mrka mnngap guan eng setaraf nabi.hbt btl pgruh tokong yg telh myerap dlm jiwa pntksub ph

    ReplyDelete
    Replies
    1. bkn nabi silap wali

      Delete
    2. ape ko merepek ni? pak cik dah mkn ubat? dah dah kang pengsan.

      Delete
    3. Macai mereka citre fitnah.

      Delete
    4. bkn mereka itu yg dikatakan oleh malaysia baru bkn aku reka cerits

      Delete
    5. aku tak pasti pulak malaysiabaru mgkin myamar aja

      Delete
  51. Dalam FB... Macai-Macai Najib sudah mula memmbangkitkan isu DAP yang memulakan Trajedi 13 Mei. 1969 dengan mengaitkan Kit Siang sebagai penyebabnya.

    Patut la Najib seru Ahli UMNO pertahan sampai ke titisan darah terakhir. Rupa-rupanya... kalau UMNO tewas PRU14 nanti, nak jadi macam 13 Mei 1969... rupanya.

    Yang untung Jho Low. Kerakyatannya dilucutkan. Tak boleh ditangkap diMalaysia.

    ReplyDelete
  52. Azmin tidak pernah arah 3 exco PAS lepas jawatan, kata setiausaha politik
    Faiz Zainudin
    ShareTweetPinMail
    Mat-Suhaimi-Shafie-azminPETALING JAYA: Laporan media kononnya Datuk Seri Mohamed Azmin Ali meminta 3 Adun PAS di Selangor melepaskan jawatan sebagai exco kerajaan negeri tidak benar sama sekali, kata setiausaha politik menteri besar Selangor.

    Mat Suhaimi Shafie berkata, perkata itu tidak pernah berlaku.

    “(Laporan Azmin minta 3 exco PAS lepas jawatan) memang tak betul, itu ‘spin’. Sepanjang pengetahuan saya, ia tidak berlaku,” katanya ketika dihubungi FMT hari ini.

    The Star Online hari ini melaporkan Azmin meminta 3 wakil rakyat PAS di negeri itu melepaskan jawatan exco kerajaan negeri, ekoran keputusan parti Islam itu memutuskan hubungan dengan PKR, kelmarin.

    Menurut laporan itu, Azmin membuat permintaan “mengejutkan” itu dalam mesyuarat 1 jam dengan Datuk Iskandar Samad, Datuk Dr Ahmad Yunus Hairi, Zaidy Abdul Talib dan Pesuruhjaya PAS negeri yang baharu, Sallehen Mukhyi, semalam.

    Laporan itu menyebut Azmin memberi jaminan PAS masih boleh menjadi sebahagian kerajaan negeri sejajar mandat kemenangannya pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) lalu, dengan mengekalkan jawatan sebagai ahli majlis dan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung dan terus menikmati peruntukan pembangunan negeri.


    Mengulas lanjut, Suhaimi berkata, Azmin sudah membuat pendirian jelas semalam yang barisan exco kerajaan negeri sedia ada akan dikekalkan sehingga PRU14, sekali gus mengekalkan mandat yang diberikan rakyat pada PRU13.

    “Menteri besar telah memperjelaskan sepertimana yang dia (Azmin) sebut sewaktu di Rawang semalam (semua exco kerajaan negeri dikekalkan sehingga PRU14),” katanya sambil menambah, Azmin turut menjelaskan pendirian mengekalkan pentadbiran sedia ada kepada pimpinan PKR.

    Semalam, Azmin ketika menghadiri Majlis Perasmian Masjid Perodua di Rawang dilaporkan memberi jaminan kepada Sultan Selangor yang barisan exco kerajaan negeri itu akan dikekalkan sehingga PRU14, sekalipun PAS sudah memutuskan tahaluf siyasi dengan PKR.

    ReplyDelete
  53. ayat2 org pas la ni dh persis org umno dh dlm komen ni.. xdak lg undi utk pas lepaih ni, kita bkn x puas hati pasal suma lebai dlm pas..cuma segelintir lebai yg haru biru bila buat kenyataan termasuk presiden nya.. syg sgguh

    ReplyDelete
  54. Fitnah tersebar macam cendawan selepas hujan.
    Mereka bukan sahaja menyerang, tetapi mereka cipta cerita, kata-kata kononnya dan apa sahaja untuk membuat fitnah bagi merosakkan imej PAS
    Dosa??
    Tiada dalam kamus mereka.
    Mereka ini sanggup beri makan anak isteri atas duit dan kerja haram!

    Beberapa orang yang dikatakan makan gaji untuk kerja jahat ini dikenalpasti. Mereka kini bergiat aktif membuat fitnah dan bekerja siang dan malam salah seorang ialah
    si budin ni...
    Islam mengajar kita jika menerima maklumat atau posting daripada individu di atas atau sekutunya adalah kita kena berpandukan kepada Al Quran jangan masuk lubang najis bersama mereka ini kerana mereka ini sudah tidak rasa apa-apa dalam membuat fitnah. Fitnah dah jadi darah daging.

    “Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu”. [Al Hujurat : 6].

    insaf dan taubatlah si budin

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...