Wednesday 24 May 2017

SATU LAGI KEPELIKAN DI SELANGOR


Berikut adalah kenyataan media Biro Politik PKR yang bermesyuarat malam tadi berhubung kedudukan tiga Exco Pas yang enggan melepaskan jawatan mereka dalam kerajaan negeri Selangor, meskipun kedua-dua parti tiada lagi hubungan politik.


Kenyataan Media


Biro Politik KEADILAN malam ini telah mendengar taklimat dari YAB Dato' Seri Mohamed Azmin Ali, Dato’ Menteri Besar Selangor merangkap Timbalan Presiden KEADILAN, berhubung situasi di Negeri Selangor ekoran keputusan Majlis Syura Ulama PAS yang membatalkan tahaluf siyasi di antara PAS dengan KEADILAN.


Biro Politik KEADILAN mengambil maklum penjelasan yang diberikan YAB Dato' Menteri Besar Selangor bahawa, walaupun mereka bukan sebahagian dari Pakatan Harapan, kesemua 13 Ahli Dewan Negeri dan Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor dari PAS telah bersetuju untuk terus menyokong dasar bersama Kerajaan Negeri Selangor berasaskan Buku Jingga, dan meneruskan keyakinan terhadap kepimpinan Dato' Menteri Besar Selangor YAB Dato' Seri Azmin Ali.


Biro Politik KEADILAN turut bersetuju dengan pendekatan YAB Dato’ Menteri Besar Selangor untuk menjamin kestabilan Kerajaan Negeri menjelang PRU 14 dan meneruskan usaha membangunkan Negeri Selangor selaras dengan mandat besar rakyat pada PRU 13.


Biro Politik KEADILAN yakin terhadap kepimpinan YAB Dato' Seri Mohamed Azmin Ali untuk terus menerajui Kerajaan Negeri sebagai Dato' Menteri Besar Selangor dan melaksanakan pembangunan negeri demi kemakmuran dan kesejahteraan rakyat Selangor.


YB Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail

Presiden KEADILAN

23 Mei 2017.



Jelas kini bahawa tiga Exco Selangor daripada Pas akan terus memegang jawatan masing-masing, sekurang-kurangnya sehingga PRU 14 akan datang diadakan.


Selepas Pas berkeras tidak mahu meletakkan jawatan mereka, nampaknya PKR  juga tiada keberanian untuk menyingkirkan tiga Exco berkenaan.


Maka, bukan saja tiga Exco berkenaan terus kekal menerima gaji, elaun dan kemudahan-kemudahan lain daripada kerajaan Pakatan Harapan yang Pas tiada hubungan dengannya, bahkan lebih 5,000 penjawat yang lain yang terdiri daripada ketua kampung, ahli jawatankuasa surau dan masjid, pelbagai jawatan lain dalam majlis perbandaran, majlis daerah dan GLC milik kerajaan negeri masih boleh terus bergembira dengan gaji yang diterima.


Alasan yang diberikan Azmin dalam penjelasannya ialah sebagaimana perenggan kedua kenyataan media Biro Politik  yang antara lain berbunyi, "walaupun mereka bukan sebahagian dari Pakatan Harapan, kesemua 13 Ahli Dewan Negeri dan Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri dari Pas telah bersetuju untuk terus menyokong dasar bersama Kerajaan Negeri Selangor berasaskan Buku Jingga dan meneruskan keyakinan terhadap kepimpinan Dato' Menteri Besar YAB Datuk Seri Azmin Ali."


Dengan kata lain, dua asas yang menjadikan tiga Exco itu dikekalkan ialah kerana mereka sedia menyokong dasar kerajaan negeri berasaskan Buku Jingga dan juga menyokong kepimpinan Azmin di Selangor.


Bukankah ini sesuatu yang pelik?


Tiada hubungan politik, tetapi masih boleh berada dalam kerajaan negeri hanya semata-mata kerana sedia menyokong dasar kerajaan negeri dan juga menyokong kepimpinan Menteri Besar?


Wakil rakyat Pas nampaknya sanggup menyokong dasar kerajaan negeri Selangor dan menyokong kepimpinan Azmin yang kedua-duanya adalah sebahagian daripada Pakatan Harapan yang dimusuhi semata-mata kerana ingin mempertahankan jawatan serta gaji yang lumayan.


Kepada siapa wala' tiga Exco Pas ini sebenarnya?


Kepada kerajaan negeri Pakatan Harapan yang didalamnya ada DAP dan Amanah atau kepada dasar perjuangan Pas sendiri yang memutuskan hubungan dengan PKR?


Bolehkah seseorang ahli politik mempunyai dua kesetiaan?


Selain itu, dengan kekalnya mereka itu dalam kerajaan negeri, bagaimana kedudukan mereka ketika kempen PRU 14 diadakan nanti?


Adakah ketika itu mereka akan terus menyokong dasar kerajaan dan kepimpinan Azmin sedangkan mereka bertanding atas tiket Pas yang bermusuh dengan Pakatan Harapan?


Kenapa kerajaan negeri Pakatan Harapan Selangor begitu lemah sehingga membiarkan musuh yang dikenali terus berkeliaran dalam rumah sendiri? (ShahbudinHusin 24/05/2017).

121 comments:

  1. Cifut babi

    Kuih bijan dan cucuq badak perisa babi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oiiii lobai2 pas

      Halal ker duit rakyat selangor yg kau orang makan tu???

      Gila punya lobai!!!
      Kalau kena kebatang hidung sendiri senyap sunyi. Boleh buat bodoh saja.

      Delete
    2. Kalo menurut mr j halal selagi tak sokong dap dan puak kapir liberal..kikkikiok..

      Delete
    3. Zaman bijan bangga weh dapat beli keta proton di buat oleh komunis.

      Bapak dan Tok Kita berperang dgn komunis untuk Kita jadi negara bebas dan berkecuali.

      Zaman anak tun razak yg kaki betina abis kita sumer kena jual pada komunis.

      Tu lah Kita amik lg org tak lulus periksa dan kaki pompuan.

      Senang2 je kena tipu berbillion

      Bela pulak kandang badak, belanja mahal tu.

      Cukup2 la. Pru 14 Kita hantar dia ke bamboo river.

      Ini Kali lah

      Cifut babiiiiiii

      Delete
    4. Janganlah diundi semula ahli2 politik dua alam ni di pru14 nanti.

      Delete
    5. itu azmin

      itu azmin ali

      itu azmin ali kartel

      Wktu pru14 nanti smua geng azmin kasi padam

      of course itu azmin wajib kasi padam kaw2 kwn!

      azmin lg teruk dr umno lg2 teruk drp pas fulstop

      Delete
    6. Anon 1011

      Cifut babi

      Oink oink

      Delete
  2. J sti suka nyer artikel ni...

    ReplyDelete
  3. Bro ..xada peliknya...Pesuruhjaya PAS selangaor dah ckp jika 3 EXcO dipecat so kerajaan akan hilang sokongan kesemua ADUN PAS.....oleh itu kerajaan selangor boleh tumbang.....dan PAS akan berkerjasama ngan UMNO tubuh kerajaan campuran........so jalan terbaik ..kekalkan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya lagi suka jika kjaan selangor tumbang skrg. Ini akan mengesahkan bahawa PAS dan umno sedang bekerjasama, tak ada lagi selindung sana sini. Skrg kedua duanya tak mau ngaku.

      Ini juga memaksa parti2 PH cepat bermuafakat. Dari dok main tarik tali...bila tumbang, baru lah sedar diri, jgn lagi ambil enteng bahawa mereka boleh naik hanya kerana sentimen anti bn, tapu mereka juga kena kaut sentimen pro PH

      Delete
    2. Kita akan tengok betapa giler babi nya noh udang Omar nk jd mb pasca Pru 14.

      Macai dia Jamal jamban senyap je.

      Satu tolol dan satu tengin.

      Delete
    3. Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man mendakwa bahawa Pakatan Harapan masih dibelenggui pelbagai masalah dalaman walaupun tanpa kehadiran partinya dalam gabungan itu.

      Sebelum ini, beliau berkata PAS dituduh menjadi punca kepada semua perbezaan dalam Pakatan Rakyat sehingga menyebabkan gabungan itu terkubur.

      Walau bagaimanapun, kata Tuan Ibrahim, perbalahan semasa pilihan raya negeri Sarawak dan perebutan antara siapa yang layak menjadi PM ke-7 hari ini membuktikan sebaliknya.

      Tanpa PAS, pelbagai percanggahan juga berlaku dalam pelbagai isu yang kini melanda Pakatan Harapan. Jadi jelasnya, tuduhan terhadap PAS tidak benar.

      Pertarungan di dalam Pakatan Harapan dijangka lebih hangat apabila tibanya masa untuk berebut kerusi,” katanya yang dipetik oleh Harakah Daily hari ini.

      Malah katanya, PKR telah mengisytiharkan bahawa kerusi miliknya tidak boleh diserahkan kepada sesiapa manakala DAP dijangka akan menggunakan logik yang sama untuk mempertahankan kerusi yang sudah ditandinginya.

      Menurutnya, pengumuman itu sama seperti apa yang diisytihar PAS, tetapi apabila parti berkenaan berbuat demikian, mereka dituduh sebagai bongkak oleh parti-parti komponen HARAPAN.

      Tuan Ibrahim berkata, PAS juga telah menggisytiharkan bahawa mana-mana parti pembangkang yang meletakkan calon di kerusi tradisi PAS bermakna memberi tongkat kepada Umno-BN.
      “Percayalah PKR dan DAP akan turut membuat pengisytiharan yang sama tidak lama lagi.

      “Itu tidak pelik, kerana itulah realitinya, dan PAS telah mendepani realiti tersebut lebih awal,” katanya.

      Delete
    4. Bani Cina dan Bani India adalah kumpulan terawal yang dimajukan dalam sistem ekonomi kapitalis ini. Jangan silap faham, Bani Cina yang duduk di pekan dan bandar telah lebih awal menikmati kebajikan yang diwujudkan oleh sistem kapitalis. Ini kerana Tuan Elis dan Tuan Evon, Tuan OCPD dan Tuan DO semuanya duduk dalam pekan dan bandar. Justeru Bani Cina menikmati lebih awal air dalam besi dan api dalam kaca.

      Ekonomi kapitalis ini lebih kukuh dan lebih rakus dari ekonomi pertanian cukup makan cukup pakai Bani Melayu. Ini hakikat dari hukum evolusi perkembangan ekonomi.

      Kekuatan awal ekonomi kapitalis Bani Cina ini telah dibantu pula oleh jumlah Bani Cina yang masuk ke Tanah Melayu. Sebahagian dibawa secara rasmi oleh Inggeris. Ramai juga yang datang sama seperti Bangla, Nigeria, Myanmar dan Vietnam yang hari ini menceroboh masuk secara haram ke alam Melayu.

      Justeru bandar dan pekan di seluruh Tanah Melayu dimiliki oleh Bani Cina. Dengan jumlah yang besar, akhirnya Bani China tidak ambil pot terhadap budaya Bani Melayu. Kekuatan ekonomi dan jumlah adalah hukum sosial yang membuatkan Bani Cina ini lebih angkuh jika dibandingkan dengan Bani Cina yang berada di Indonesia atau di Siam.

      Kalau di Indonesia, mustahil ada Bani Cina yang tidak tahu bertutur dalam Bahasa Indonesia. Mustahil. Tapi di Tanah Melayu masih wujud.

      Di United Kingdom, di Belgium atau di Perancis, jika ada Bani Cina atau bani apa pun yang tidak mahu belajar bahasa Inggeris, Flemsih atau Perancis, maka mereka akan ‘mampus kering’. Ini kerana wujudnya budaya penakrif yang secara tersendiri memaksa si pendatang halal atau pendatang haram untuk belajar berkomunikasi dengan menggunakan bahasa tempatan.

      Contoh terbaik ialah kes Hishamuddin Rais. Apabila saya diberi suaka politik di Belgium, saya ditempatkan dalam satu perumahan. Saya berkongsi dapur dengan Bani Iran, Bani Angola, Bani Chile, Bani Vietnam dan Bani Cambodia. Dalam minggu ketiga sesudah saya sampai, saya dan yang lain-lain telah mula belajar bahasa Perancis.

      Pendatang baru ke Belgium tidak ada pilihan. Jika kamu tidak tahu bahasa Perancis atau Flemish, maka kamu sendiri akan mati kering.

      Ini tidak berlaku di Tanah Melayu.

      Delete
    5. Jika Ipoh, Penang dan Kuala Lumpur masih dimiliki oleh yang lain, maka mustahil budaya Melayu akan berjaya menjadi budaya penakrif.

      Kelucahan dan keangkuhan yang lain ini semakin menjadi-jadi. Sejarah dan nama-nama asal kampung Bani Melayu seperti Kampung Kerinchi dan Pantai Dalam telah diubah untuk menjadi Bangsar South. Ini hanya satu contoh.

      Ini berlaku kerana Bani Melayu gagal mewujudkan budaya penakrif. Budaya penakrif ini digagalkan kerana Bani Melayu tidak menguasai ekonomi. Hari ini dikuliah dan diheboh-hebohkan bahawa Bani Melayu bergantung dengan kuasa politik.

      Kuasa politik Bani Melayu ini amat rapuh. Parti Ketuanan Melayu yang dilihat berkuasa, walaupun dengan slogan Hidup Melayu, pada hakikatnya parti ini sedang ditaja oleh mereka yang menentang kelahiran budaya penakrif.

      Delete
    6. DEWAN Pemuda PAS Malaysia (DPPM) melahirkan kebimbangan terhadap kenyataan yang dikeluarkan oleh sebuah badan bukan kerajaan Pelangi Campaign berhubung langkah Taylor’s University yang membatalkan Kempen LGBT “Courage in the face of adversity”.

      Kempen tersebut sepatutnya berlangsung pada 6-8 Jun 2017 di Taylor’s University Subang Jaya telah dibatalkan ekoran protes beberapa pihak yang menganggap kempen tersebut tidak sesuai diadakan di negara ini apatah lagi di dalam suasana umat Islam sedang menjalani ibadah di bulan Ramadhan.
      2. Di dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Pelangi Campaign bertajuk, “PELANGI CAMPAIGN REGRETS THE CANCELLATION OF TAYLOR’S PRIDE WEEK” bertarikh 18 Mei 2017 itu turut menyeru seluruh umat Islam di Malaysia bersikap lebih terbuka dan mencontohi pendekatan yang dibuat Datuk Bandar London, Sadiq Khan, yang meraikan kepelbagaian gender dengan menganjurkan Majlis Berbuka Puasa Gay Muslim di bulan Ramadhan. Untuk rekod, Presiden Penaja kepada Pelangi Campaign ialah saudara Numan Afifi yang juga merupakan Setiausaha Organisasi DAPSY Subang.

      3. DPPM ingin mengingatkan kepada Pelangi Campaign bahawa kebebasan hak asasi manusia ada hadnya di dalam Islam. Malaysia sebagai sebuah negara yang mengiktiraf Islam sebagai agama rasmi di dalam Perkara 3(1) Perlembagaan Persekutuan wajib meletakkan sistem nilai Islam sebagai keutamaan apatah lagi apabila bertembung dengan isu transgender yang jelas mempunyai kaedah tersendiri di dalam Islam untuk menanganinya.

      4. Menganjurkan program seperti Kempen LGBT “Courage in the face of adversity” yang antara acaranya ialah Perarakan LGBT sekaligus menyemarakkan budaya ini di kalangan rakyat Malaysia dan menjadi pintu kepada penyuburan homoseksual di negara ini.

      5. DPPM turut berpandangan golongan keliru gender tidak boleh diketepikan bahkan wajib disantuni dengan usaha-usaha pemulihan dan bukannya menyemarakkan hak untuk berada di dalam kekeliruan gender. Kehidupan manusia wajib berteraskan kepada dua jenis jantina sahaja ialah lelaki dan wanita dan tidak selain daripada itu. Sekalipun Islam mengiktiraf wujudnya golongan khunsa, namun ia wajib untuk memilih mana-mana jantina selepas dibuktikan dengan kecenderungan dan ujian klinikal. Pengiktirafan ini sekaligus tidak bermakna Islam mengiktiraf amalan gay dan lesbian yang jelas sekali haram.

      6. DPPM turut mempersoalkan adakah parti DAP turut sama merestui LGBT memandangkan keterlibatan setiausaha organisasi DAPSY Subang di dalam gerakan Pelangi Campaign ini? Jika benar, apakah pula pandangan rakan-rakan DAP di dalam Pakatan Harapan?

      7. Persoalan untuk rakyat Malaysia khususnya umat Islam pula, bolehkah Pakatan Harapan diharapkan untuk memperkasakan Islam dan menjaga kesuciannya di dalam suasana seperti hari ini?

      "Mara Menuju Cita"
      "Sejahtera Bersama Islam"

      AHMAD FADHLI SHAARI
      Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia
      24 Mei 2017 | 27 Sya'ban 1438 -

      Delete
    7. Assalamualaikum Akhirnya Azmin membuat keputusan dan seperti sebelumnya, PKR akur, kenapa? Kemana perginya suara yang mendesak Azmin memecat Exco PAS walaupun suara yang bernada provokasi mendesak Exco PAS meletakkan jawatan masih kedengaran sayup sayup macam ayam sedang berkokok.Namun ada beberapa perkara yang mungkin tersirat dari keputusan yang dibuat Azmin ini.



      Pertamanya, sejarah berjayanya Azmin menduduki kerusi yang sepatutnya dipegang oleh TSKI ini berpunca dari PAS.Nama Azmin langsung tak ada ketika Kajang Move Rapiji Ramli yang membelakangkan keujudan PAS dalam PR walaupun PAS pada awalnya bersetuju memberi laluan PKR menerajui Selangor walaupun kerusi PAS lebih banyak dari PKR.

      Azmin tidak mahu dilihat kacang lupakan kulit, sebab itu dia mengambil keputusan tidak mahu mengikuti cara biro politik PKR berdepan dengan keputusan PAS menamatkan tahalul siyasi.

      Keduanyanya Azmin nampaknya lebih faham tentang perbezaan tahalul siyasi yang ditamatkan PAS dan perjanjian membentuk kerajaan.Perjanjian membentuk kerajaan dibuat sepelas PRU 13 dulu untuk tempoh sepenggal dan tempoh itu mahu dihormati oleh Azmin walaupun ada beberapa pemimpin PKR yang buat buat tak faham dan bertindak kebudak budakan.

      Akhirnya Presiden PKR yang terkilan untuk jadi MB dulu kini sekali lagi terpaksa akur dengan keputusan Azmin.

      Apa lagi nak kata?

      Delete
    8. Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA) membidas PKR kerana menamakan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon perdana menteri ke-7 sedangkan mendakwa ketua umum PKR itu mempunyai masalah moral berkaitan kes liwat.

      Katanya tindakan Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli mempertahankan partinya menamakan Anwar sebagai perdana menteri, hanya memalukan diri sendiri.

      "Saya simpulkan hujah Rafizi Ramli kata Anwar relevan sebagai calon PM akan datang menghina dirinya sendiri dan masyarakat secara am.

      "Rafizi suka cakap mengenai kerajaan telus tetapi Rafizi kena tahu ia (kerajaan yang telus) bukan sahaja (perlu) bersih dari rasuah dan penyalahgunaan kuasa tetapi dari segi moral dan akhlak.

      “Mahkamah pun dah buktikan yang Anwar bersalah," katanya kepada pemberita dalam sidang di Ibu Pejabat PERKASA Kuala Lumpur hari ini.

      Rafizi semalam menegaskan Anwar masih relevan sebagai PM dan ketokohannya menyebabkan BN hilang majoriti dua pertiga di Dewan Rakyat selepas pilihan raya umum (PRU) 2008.

      Anwar juga, kata Rafizi, mengetuai pakatan pembangkang memenangi undi popular untuk mengatasi BN pada PRU ke-13.

      Pada Kongres PKR minggu lalu, parti itu sebulat suara menamakan Anwar sebagai calon perdana menteri.

      Malah, perkara itu diterjemahkan melalui sepanduk "Anwar PM ke-7" yang diangkat pemimpin parti itu sebaik sahaja Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail menamatkan ucapannya.

      Turut menyatakan tanda sokongan adalah barisan kepimpinan Pakatan Harapan (HARAPAN).

      Bagaimanapun, Pengerusi BERSATU Tun Dr Mahathir Mohamad bersama presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin dilihat tidak mengangkat sepanduk berkenaan.

      Mengulas lanjut, Ibrahim yang juga bekas anggota parlimen Pasir Mas berkata, Wan Azizah pula bukan calon sesuai untuk menjadi perdana menteri kerana dirinya adalah wanita.

      “Wan Azizah saya reserve sikit sebab tak mudah wanita nak jadi perdana menteri untuk urus hal ehwal negara sebab banyak pergaulan," kata Ibrahim.

      Tambahnya, sekiranya dipilih sekalipun, perkara pertama yang akan dilakukan Wan Azizah adalah meminta pengampunan untuk Anwar.

      "Kalau (jadi perdana menteri) benda pertama yang dia akan buat ampunkan suaminya,” katanya.

      Delete
    9. Nak kira apa dgn agama pas. Biawak pun diaorang makan.

      Delete
  4. Alah PRU14 dah dekat. Apasal nak kecoh-kecoh sangat....???
    Untung batu tenggelam, untung sabut timbul.
    PRU14 nanti barulah betul-betul berperang.
    At least PKR akan dilihat sebagai pihak yang berjiwa
    besar, sanggup berkerjasama demi kepentingan rakyat.

    ReplyDelete
  5. http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2017/05/24/academic-fourth-pm-to-blame-for-constitution-in-coma/

    Academic: Fourth PM to blame for Constitution in ‘coma’



    ReplyDelete
    Replies
    1. RPK punya gebang...who cares

      Delete
  6. tak pelik langsung apa yang berlaku di selangor. bukan kabinet selangor memilih kelangsungan memenuhi kebajikan rakyatpun. yang difikir oleh mb dan gerombolan exco ialah selama mana lagi kita boleh pegang kuasa. walaupun dalam kelambu mereka ada orang asing, mereka peduli apa. so, memang bukan peliklah apa yang berlaku. tak payah tunjuk pelik la budin,banyak lagi benda2 pelik berlaku di selangor selain apa yang kau bincangkan sekarang. kau ubah je pemikiran kau dengan membiasakan diri terhadap benda2 pelik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang benda pelek pelek berlaku pada orang pas akhir akhir ini.
      Takda beza dg budak mabuk ketum....
      Kenapa jadi begini kepada puak yg mengaku ikut ajaran islam?

      Balak dah sampai kot....senasib dgn umno....

      Delete
  7. Asyik cerita politik jer...break jap..

    http://igofxcopytrade123.blogspot.my/2017/05/igofx-copy-trade-trade-like-pro-easy-as.html

    Tak pandai analysis utk trade forex..
    Tak perlu susah..kita copy trade jer..share profit...klik link for more details...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan iklan judi disini ye?

      Delete
  8. Tak pelik pun dah termakan budi kena balaslah nnti kata bagai kacang lupakan kulit...kalau tak kerana jasa lebai hadi....tak merasa la anak ali duduk kerusi empuk tu...biaqlqh apa yang dap,amanah dan ppbm nak kata apa...janji parti lebai hadi dalam dakapan anak ali tu..

    ReplyDelete
  9. Azmin jaga,periuk nasi dia lah tu.Afterall, dia bukan calun piihan untuk jadi MB.
    At the end of the day, its u scratch my back, I scratch yours.
    Typical Malaysian politic.

    ReplyDelete
  10. Patutnya pecat dulu

    At least ada chance amanah boleh siap sedia di Selangor..

    Kalau macamni habislah Pas sapu semua peruntukkan tibai kaw kaw lunyai..untuk bagi dedak kod pengundi

    Undi pas macam undi umno
    Undi umno macam undi mca
    Undi mca macam undi komunis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini semua politik perut dengan temolok aje...rakyat dan prinsip tolak ketepi..HamPAS betul..

      Delete
  11. Kalau PH menang PRU 14 nanti cari Mb lain untuk Selangor.

    ReplyDelete
  12. Semua pimpinan Bersatu, Amanah, DAP & PKR dah faham perangai Azmin sejak 10 tahun dulu lg. Tapi masa belum sesuai.

    Teringat ceramah PH di Dewan Millenium, P. Pinang tahun lepas. Mahfuz masa berucap sempat perli Azmin yg ada di belakangnya.
    Mahfuz cakap, "PM akan ditentukan oleh undi majoriti bila PH menang nanti."

    Sambil menoleh ke belakang ke arah Azmin, Mahfuz menyebut, "Kalau majoriti sebut Pokok Sena, maka Pokok Senalah jadi PM, Azmin!!"

    Banyak pimpinan parti ada di situ tp Mahfuz toleh kat Azmin jugak, semua org dah faham cita2 peribadi Azmin.

    (Lihat video tu di YouTube)

    ReplyDelete

  13. Tidak ada apa2 yang peleknya berlaku di Selangor.... Semuanya berada dalam keadaan yg stabil.

    Dari pehak PKR, DAP dan AMANAH semua tidak meluahkan APA ketidakpuasan mereka terhadap pentadbiran sekarang

    Cuma Dari pehak PPBM mungkin merasa pelek sikit....biarkan lah mereka DG kepelekan mereka.... lagipun mereka tidak mempunyai satu kerusi pun di DUN S'ngor....tak perlu hebuh2lahhh


    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak Beruk umno ini nak jadi batu api kah?....jaga ahli umno kamu supaya tak lari lebih baik.

      Delete
  14. Dh nk dkt pru dah..mandat pun dah nk habis..buang Karan jer pecat 3 exco ni..nk lantik exco Baru..Tak sempat nk panas bontot..dun bubar..
    Lg pun langkah ni Ada kebaikan juga..tunjuk Kat org pas selangor yg pkr ni parti berperikemanusian,bertimbang rasa..Mana tahu Ada 2/3 org pas berubah ati sokong harapan..
    Tak gitu..amanah boleh Sediakan diri utk Jadi exco lps pru nanti

    ReplyDelete
  15. .
    .

    Dasar Kerajaan Negeri adalah dasar yang di bentuk bersama PKR.

    Dasar tersebut mungkin terselit, tak banyak sikit, mengenai unsur-unsur Kristian yang memastikan tidak ada salah guna kuasa dan rasuah.

    Dasar tersebut juga memberi perhatian kepada kebajikan kaum Cina seperti tempat minum arak dan menyembah Dewa-Dewa mereka.

    PAS memusuhi Kristian. PAS juga mengatakan DAP parti yang cuba menghapus hak orang melayu.

    Rupanya PAS di Selangor mengenetepikan ayat yang mengatakan jangan berbaik dengan yahudi dan nasrani yang selalu di petik oleh Mr J.

    PAS juga seperti UMNO mengadai hak melayu kepada parti Cina DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 1908, yg akan mengadaikan hak bahkan akidah kepada DAP adalah penyokong PH. PAS secara politiknya tidak mahu serah jawatan pada PAN walau dah talak dgn PKR. Anggaplah ini masa iddah dan PAS seharusnya keluar gabungan ini menjelang PRU 14 yg dah kira hampir. Tak payahlah pusing isu ini lagi. Tak berlambak artikel pasal isu ini. Kita tidak tahu bagaimana lanskap politik akan berubah pada PRU 14. Mungkin PKR dan PAN pupus dan PAS yg dapat kerusi majority - walau ada yg rasa PAS akan pupus. Sabar jelah tunggu PRU 14.

      Delete
    2. Hahaha..
      Lawak tu mr.j
      Cina Malaysia dikatakan jahat,cina dari tanah besar tuan kamu sanjung..
      Tak ker pelik tu..
      Dah lah guna alasan dap tu .zaman tun boleh la guna..
      Zaman najib dh Tak jalan Cara tu..
      Najib lg teruk daripada dap..

      Delete
    3. Hidup Mr.j
      Hidup akak cifut babi singapork
      Hidup sahabat jahil

      Mulai hari ini aku dh bertaubat dari menyokong PH.

      Mulai hari ini saja keluar PH dan mohon masuk umno.

      Saya buat ini dengan Rela dan suci hati selepas mendapat pencerahan bwrterusan dari Mr.j

      Saya juga tidak mahu muflis di akhirat.

      Hidup umno
      Hidup Rosmah

      Delete
    4. Anon, penyokong PH ini yg konpius sikit sebab kena tipu. Kita berniaga dgn Cina Tanah Besar tapi PH nak serah kerajaan ke Cina kristian DAP. Cina tanah besar nak buat duit dari perniagaan. Cina kristian DAP nak kristiankan kerajaan menurut buku Hannah. Dah berbagai sahabat menulis mengenai rancangan DAP jatuhkan Islam dan naikan DAP. Yg sedihnya Melayu liberal PAN yg paling terkehadapan menyokong apa saja hasrat DAP walau mungkar.

      Delete
    5. Mr j..

      Dosa fitnah tu lebih teruk dari membunuh.

      Kita tau awak sokong regim kleptokrat bijan dan cucuq badak.

      Terus kan sokongan semoga anda muflis nnti di hadapan raja segala raja.

      Delete
    6. .
      .

      Tahu-tahu je AMANAH yang isi jawatan Exco. Habis kuat Azmin boleh bagi satu je.

      Sanggup.. AMANAH punya pasal boleh terima DAP Kristian dan chauvinist..

      Eddah sampai berbulan. Dalam Eddah masih kutuk mengutuk sedangkan masa Eddah adalah masa berdamai atau berbincang untuk kebaikan bersama.

      Ini apa punya Eddah. Boleh tunggu sampai habis dan akhir nya memutuskan boleh blah. Patut lah ramai yang bercerai.

      Ini bukan pasal landscape politik. Kalau Pakatan Rakyat masih ujud pun landscape politik tetap berubah. Tujuan mengundi pun adalah untuk perubahan.

      Dalam tak sedar bukan PKR yang tunduk pada DAP tapi PAS yang tunduk pada DAP. Hannah masih Speaker dalam Dun Selangor.

      Baca buku goyah tapi jumpa dan berurusan dengan orang nya biasa—biasa.

      Delete
    7. .
      .

      Islam di bawa ke nusantara melalui pedagang-pedagang Islam iaitu Ekonomi. Begitu juga Kristian dikembangkan.

      China tak sebarkan agama tapi fahaman, duit adalah segala-galanya. Yang haram pun China akan bedal asalkan Negara mereka mendapat untung.

      Kalau ikut akal lah nak Kristian kan Kerajaan cara DAP lagi lambat dengan cara mengunakan duit oleh China.

      Sekarang ini pun Najib hanya pentingkan duit tanpa peduli apa jadi pada orang Islam yang akan hidup dan mati kerana duit.



      Delete
    8. Anon 2036, bukalah mata. Pemimpin PAN kini dari masa dlm PAS sudah nampak kecenderungan mereka. Terutama anak seorang bekas Presiden PAS. Masa DUMC di serbu JAIS pasal murtadkan Melayu maka mereka marah JAIS dan bukan DUMC. Manusia tersebut juga hadir digereja pertahan ucapan anak perempuan pemimpin dlm penjara menyatakan melayu harus bebas murtad. Bekas peguam bapa perempuan membuat kenyataan baru ini bahwa homosex itu dibenarkan dlm Islam asal suka sama suka. Ketahuilah bahwa gerakan liberal/murtad ini sedang berkembang dan makin berani. Peliharalah iman saudara - berdirilah menentang kemungkaran ini. Jangan sekali dlm kelompok yg juangkannya.

      Delete
    9. Mr.j
      Tak perlu dap nk kristiankan kerajaan..injil dlm bahasa pun berlambak..Mana tindakan kdn?
      Tu bkn nk niaga..pajak tanah Sana sini pada China..senang tul Cara niaga..Tak tah Jadi pm Kalau nk niaga Cara tu..Pak mat Kat kampung pun reti nk niaga..
      Buruk2 dap pun diaorg warganegara Malaysia..Ada jati diri Malaysia..cina tanah besar tu Ada ker?
      Beza zaman tun Dan zaman najib..zaman tun Kita niaga jugak,Tak tergadai tanah Kita..org luar dtg niaga ikut syarat Kita..
      Zaman najib niaga pelik sikit,Kita kena ikut syarat diorg..
      Aku buleh Jadi pm kalu level no jer pemikiran..
      Ada Duit samun buat joli Sana sini
      Tak Ada Duit,pinjam Sana sini..
      Tak boleh pinjam,gadai tanah negara..

      Delete
    10. Hati diselaputi kebencian dap memang camtu kan mr j? Dap tak suka tapi china komunis sembah..memang hebat pencerahan mr j..sudah sudah simpan benci dalam hati pada dap mr j..dap tak rosakkan negara tapi mr j penyokobg perosak negara..sedarlah..

      Delete
    11. Mr jubox ni ada penyembah DAP
      Dia wajib kena ratib DAP DAP DAP hari hari

      Delete
  16. Hai lobai..kau pon nak muka berdarah dan bernanah busok kerana makan duit songlap dari anak2 yatim piatu Msia....takuuutttt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depa pi makan angin guna duit anak yatim....ini lebai yg MrJ sanjung.
      Umpama ayam jantan berkokok berderai derai...ekor penuh tahi....
      Bercakap pasal agama cukup pandai tapi hidup penuh dosa makan duit haram.

      Delete
  17. kih..kih..hi..hii..
    Parti MUNAFIK ni,jika diberi pilihan antara AGAMA or FULUS??
    Semua orang dapat menekanya.
    Itu sebab jika diberi pilihan,antara samy velu,ulamak pas dan azmin, AKU akan PELANGKONG ularmak2 pas tu dulu.
    QALAS- AMAN MALAYSIA NI.

    ReplyDelete
  18. tak der yg pelik nya sibudin....
    tu lah banyak kali dah cakapkan..
    hang ni ilmu basic politik malaysia tak der langsung...
    ..ni lagi satu nak habaq sikit..
    jangan terkejut yer...
    cap bunga raya..menjelang pru akan
    dibubarkan..tun dan orgnya akan minta maap/akan buat
    akan buat u turn yang paling hebat dan
    akan ada satu deal besar sebagai membalas jasa..
    sekarang pun..tun merayu rayu tu..
    tunggu yer episod ni menjelang pru14..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni nujum Pak belalang ker?

      Delete
    2. Ntah2 sibijan yg buat u turn, terus bagi hisapudin lead umngok untuk selamat dari bamboo river..kikikiok..

      Delete
    3. Anon 21:12 ini contoh anak kera umno baru belajar panjat pokok.

      Delete
  19. 4 kali dah aku tanya ni....J ko ni Islam ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. J, Jawab lah soalan saudara eri tu.

      Kalau kita benar-benar seorang umat Islam. jadilah umat Islam untuk dicontohi. bukannya Islam yang penuh dengan dendam kesumat.

      Delete
    2. Saudara eri,
      Jawapan nya begini: saudara pi kedai buku cari buku agama dan cari vontoh sifat sifat orang munafik.

      Delete
    3. tq anon 22.02....masih Islam lagi la cuma munafik ja....ngatkan kapiaq td tak reti2 nak jawap...

      Delete
    4. "Wahai org beriman jangan ambik musuh mu dan musuh Ku sebagai teman setia dan kamu sampaikan kepada mereka (berita) kerana kasih sayang" Al Mumtahanah 1

      "...bersikap lemah lembut terhadap org mukmin dan keras terhadap orang kafir" Al Maidah 54

      Islam dan iman bukan datang dari angan angan kita tapi dari nas. Buatlah muhasabah. Kita benci org Islam PAS dan UMNO dan cinta org kafir DAP yg dah banyak bukti Allah tunjukan sebagai musuh Islam. Syurga dan Neraka tu bukan mainan - nikmat abadi atau seksa abadi. Untuk dapatkan syurga banyak usaha kena dilakukan tapi lesennya adalah iman. Apabila iman tak cukup tak ada gunanya apa apa amalan kita. Kita sibuk dengan istilah kleptokrat yg di sebut selalu oleh LKS tapi kita lupa pohon zaqqum di neraka. Jangan kita terklepet kat pohon itu di hari kemudian. Muhasabah diri saudara.

      Delete
    5. .
      .

      Ada nombor ahli PAS tak ?

      Orang tanya kau Islam ke tak?

      Punya lah susah kau nak bagi jawapan, macamana kalau kena tanya dalam kubur?

      Sebagai orang Islam kena jawab dengan yakin dan pantas.

      Zakir Naik boleh ingat Kitab Hindu dan hafal Injil tak bermakna dia seorang Hindu atau Nasrani.

      Setakat kat sini, sesiapa pun boleh cari ayat dan erti Al Quran lalu gunakan untuk kepentingan.

      Tolong jawab diikuti Allah Tuhan ku dan Muhammad ikutan ku.

      Delete
    6. Saudara eri dan Anon 2354, apakah susah sangat nak kenal org Islam dari tutur dan tulisan? Padanlah penyokong PH ini konpius. Yg Islam dibencinya dan yg kafir dan musuh islam disayangnya. Banyakan baca AlQuran dan tafsirannya saudara insyaAllah Allah akan tunjukan mana org Islam dan teman kita dan mana yg kafir dan musuh kita. Tanyalah balik lepas 6 bulan mengaji. Kalau tak erti juga saya akan terangkan. InsyaAllah.

      Delete
    7. .
      .

      Ini juga satu kepelikan.

      Maaf saya meragui Mr J.

      Menilai Islam dari tulisan dan tutur kata tak memadai. Yang di minta ialah PENGAKUAN.

      Ramai orang bukan Islam yang mengkaji Kitab suci malah ada Paderi pun mengkaji.

      Mr J lebih banyak mengunakan ayat tentang musuh Islam seolah-olah dalam Kitab cuma ada ayat yang mengingatkan tentang musuh sahaja.

      Wallahhuallam.

      Delete
    8. Nampak sangat mr j kaki belit..simple question, round round answer..kikikikiok..

      Delete
    9. Mr j tiada agama

      Dia komunis

      Delete
    10. Dia ni penyembah tokong cina merah dasar munafik Mr J ni

      Delete
    11. J, jika beginilah pemahaman kamu mengenai Islam. kamu telah gagal utk hidup bermasyarakat(hidup kamu hanya berpusing dalam golongan lemah kamu shj) Golongan lain, kamu tanamkan sifat dendam kesumat.

      Kamu gagal utk melihat, mempraktik kan dakwah, cara hidup Nabi Muhammad SAW semasa berhijrah di Kota Madinah. berbilang agama dan bangsa. berjayanya Nabi SAW dengan rahmatan lil alamin.

      Delete
    12. Mr Jarum ni UMNO DAN PAS totok pasti percaya bulat2

      Delete
    13. Saudara semua, imam dan islam perlu dipelajari. Tidak cukup dgn pengakuan sekali pun. Bacalah ayat 97 AnNisa mengenai org islam yg mengamal islam di Makkah tapi tidak ikut hijrah. Mereka dipaksa kafir Quraisy ke perang Badr. Yg terbunuh Allah tentukan sebagai kafir dan diberi neraka. Ini kerana mereka berada di golongan musuh islam walau terpaksa. Mereka dahulu tidak mahu hijrah. Kebanyakan kita disini berada digolongan yg salah dgn sukarela walau di tipu. Saya tidak mahu coleteh panjang. Kalau saudara sayangkan iman pelajarilah quran. Baru saudara akan dapat tentukan siapa islam, siapa kafir dan siapa munafik. Saudarapun boleh tentukan siapa kawan dan siapa lawan antara Hannah, Nik Abduh dan Mujahid Rawa.

      Delete
    14. Mr j...kalu lulus tahap spm, tak yah tunjuk pandai

      Delete
  20. Rupanya Mat Sabu Pun Teringin Mahu Jadi Perdana Menteri
    Di dalam dunia hari ini, siapa yang tidak ingin menjawat jawatan sebagai Perdana Menteri. Tanyalah kepada sesiapa sahaja yang bergiat aktif di dalam politik, pastinya jawatan tertinggi itulah yang menjadi idaman. Hakikatnya, tidak semua orang dapat merasai nikmat di panggil Perdana Menteri atas beberapa kekangan yang sukar untuk kita lepasi.

    Di kala PKR sudah menamakan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon Perdana Menteri ketujuh (hakikatnya kelapan selepas Perdana Menteri interim), PPBM pula meletakkan Mukhriz sebagai calon mereka, parti “hamba suruhan” DAP, PAN pula tidak mahu ketinggalan untuk menamakan seseorang sebagai calon mereka.
    Memetik laporan yang dikeluarkan oleh Agenda Daily sebentar tadi, Naib Presiden Parti Amanah Negara, Salahuddin Ayub secara terbuka mencalonkan Presiden PAN, Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu sebagai calon Perdana Menteri Pakatan Harapan.

    Menurut laporan berkenaan, Salahuddin dikatakan menamakan Mat Sabu kerana dia yakin akan gaya dan rentak kepimpinan Mat Sabu untuk menerajui negara. Menurut laporan yang sama, nama Anwar tidak terpadam dari senarai Perdana Menteri. Cuma nama Anwar diletakkan sebagai Perdana Menteri kelapan sesudah sepenggal PAN berkuasa di Malaysia.

    Melihat akan perkembangan ini, nampaknya PAN cuba memperlekehkan Ketua Umum PKR ini. Dengan meletakkannya sebagai Perdana Menteri ke 8, PAN juga dilihat tidak mempunyai persefahaman dengan PKR. Malah, buat pertama kalinya, PAN berani mencalonkan seseorang tanpa kebenaran daripada DAP.

    PAN juga dilihat cuba membelakangkan kemahuan PKR dengan meletakkan nama MAt Sabu sebagai calon Perdan Menteri. Persoalannya, untuk Parlimen mana Mat Sabu bakal bertanding? Adakah PAN cukup yakin bahawa rakyat akan menerima Mat Sabu seperti mana para penyokong PKR menyambut pencalonan Anwar?
    Mungkin PAN tidak menyedari bahawa status mereka hanyalah untuk memusnahkan PAS di seluruh negara dengan segala keuntungan akan diraih oleh pihak yang lain. Malah, sejak dari awal penubuhannya, PAN tidak boleh selantangng DAP dalam menyuarakan perlbagai perkara termasuk untuk mengangkat seseorang sebagai Perdana Menteri.

    Mungkin bagi Mat Sabu, impiannya dalam politik cukup tinggi. Namun Mat Sabu harus berpijak di bumi realiti kerana dia sendiri menjadi Presiden sesebuah parti politik tanpa mempunyai sebarang kemenangan di mana-mana kerusi Parlimen mahupun DUN. Jadi atas kreatria apa Mat Sabu layak dicalonkan sebagai bakal Perdana Menteri Malaysia ke7?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampaknya barua umno/pas cuba create story melagakan anggota ph.
      Rancangan kamu tak kan berjaya.
      Makan lah banyak banyak duit haram sewaktu kuasa masih ada.
      ....kamu tak ada tuhan ke?

      Delete
  21. apabila si jahil berkata - menang dulu PRU KE 14 dan kemudian barulah dibincangkan siapa yang akan menjadi Perdana Menteri - kedengaran begitu mudah.

    namun apa yang tidak diketahui oleh si jahil itu ialah Pakatan Harapan hidup dan bergerak atas sifat hukum rimba yakni kuasa pemutus dipegang oleh 4 Ketua Parti bersama panglima masing2.

    maka kerana itu 4 Ketua parti itu akan saling berkompromi (membuat pakatan sulit untuk membentuk keputusan konsesus bersandar pada kekuatan yg diukur melalui penguasaan kerusi Parlimen dan DUN masing2).

    PKR dan DAP tidak akan memberikan kerusinya untuk ditandingi oleh PPBM dan PAN. bahkan PPBM dan PAN akan "berunding" untuk membahagikan kerusi yang ditinggalkan PAS.

    sifir mudah ini jelas menunjukkan PPBM tetap menduduki hearaki paling bawah di dalam Pakatan Harapan walaupun ia menang dengan kadar melebihi 50% dari kerusi yang ditandingi pada PRU ke-14 kelak.

    sebaliknya PAN walaupun jika kalah seluruhnya dalam PRU ke-14 nanti, ia tidak mengalami kerugian apa-apa kerana PAN dibiayai oleh DAP (org kata, hanya bertaraf pencacai)- keputusan PAN adalah mengikut kemahuan DAP.

    Tun Mahathir membawa PPBM masuk ke dalam kandang serigala yang telah lama bersekutu - melawan seekor daripada serigala itu bermakna melawan kesemuanya, memujuk seekor daripada serigala itu agar bersama akan mengundang kemarahan baki 2 ekor serigala yang telah lama bersekutu (lebih daripadanya).

    Tun Mahathir dan Muhyidin Yassin telah diberikan amaran yang jelas lagi nyata di dalam insiden paling memalukan tatkala 3 ekor serigala menjulang plycard yang tertulis mahukan seorang peliwat menjadi Perdana Menteri - konsesus 3 berbaning 1.

    PPBM hanya menggantikan kedudukan PAS sebagai keldai tunggangan di dalam sistem konsesus Pakatan Harapan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana tagline kamu sahabat..takkan bersemangat tulis sampai terlupa..kikikikiok

      Delete
    2. 21.44 adalah DUBOK berhati serigala
      Salam ya salam

      Delete
  22. MAHATHIR MAHU MUKHRIZ JADI PM KE 7, BUKANNYA ANWAR IBRAHIM
    Kongres Nasional PKR 2017 pada 21 Mei 2017 menjadi saksi betapa Penasihat Pakatan Harapan, Mahathir, kena “game” dengan PKR, DAP dan PAN.

    Nasihat apa pun mereka tidak pernah minta dari Mahathir, tiba tiba sahaja Mahathir dimalukan bila diajak sama mengangkat plakad ‘Anwar PM Ke-7’.

    Mahathir pula terus ego tidak mahu mengangkat plakad berkenaan walau hanya di depan matanya sahaja. Untuk menutup malu, Mahathir buat buat main telefon.

    Ini kerana dalam hati Mahathir, dia masih mahukan anaknya sendiri Mukhriz diangkat sebagai Perdana Menteri ke-7. Sebab itu dia enggan mengangkat plakad tersebut.

    Malahan dalam respon terhadap perkara itu, Mukhriz antara orang pertama yang berkata bahawa bakal PM adalah ditentukan oleh perbincangan Pakatan Harapan, bukannya PKR.

    Apatah lagi sehingga ke saat ini, Mukhriz, Mahathir dan Lim Kit Siang tidak pernah menafikan apa yang dikata oleh bekas Naib Presiden DAP Tunku Aziz Tunku Ibrahim yang mendedahkan ada pakatan sulit untuk melantik Mukhriz sebagai PM dan DAP sebagai TPM.

    Apakah perjanjian sulit sudah dimungkiri DAP? DAP nampaknya mula berpakat secara sulit pula mengangkat Wan Azizah dan Anwar sebagai PM.

    Itulah punca mengapa Mahathir enggan mengangkat plakad dan terus lari meninggalkan kongres PKR itu apabila cuba ditanya oleh wartawan selepas itu.

    Sebelum itu lagi, Mahathir dan Muhyiddin sudah kena “game” bila diminta untuk “sign petition” bebaskan Anwar Ibrahim. Mahathir dan Muhyiddin sudah “desperate” kerana mereka sekarang bukanlah ada kuasa apa pun, yang berkuasa adalah DAP dan PKR.

    Kongres PKR semalam juga menyaksikan kumpulan reformasi sekali lagi melaungkan jeritan reformasi itu kuat kuat di hadapan muka Mahathir. Luka orang orang PKR nampaknya masih berdarah, belum pun menjadi parut nampaknya.

    Pada November 2016, Mahathir berkata kepada semua parti pembangkang agar jangan lagi memilih calon PM sebelum Putrajaya dapat ditawan. Nampak sangat, Mahathir ada nama lain dalam hatinya untuk jadi PM, bukannya Anwar, Azizah atau Azmin.

    Ini yang pihak PKR tidak setuju, mereka takut Mahathir kecoh mereka dan angkat Mukhriz terus dengan bantuan DAP. Sebab itulah dalam hal ini, Mahathir sanggup berpakat dengan DAP untuk membolehkan cita citanya itu tercapai.

    Dalam Kongres PKR semalam juga, anak Mahathir dan Mukhriz dimalukan bila diedar senarai Kabinet Bayangan pembangkang. Muhyiddin hanya Menteri Pelajaran dan Mukhriz jadi Menteri MITI.

    Lagi rendah jawatan Muhyiddin berbanding jawatan dia dalam UMNO dulu, sama juga dengan Mukhriz setakat jadi Menteri MITI sahaja, sedangkan DAP, PKR dan PAN dapat jawatan lebih kanan dan tinggi dari itu.

    Jadi lebai malang sahajalah Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz bila duduk dalam pembangkang. DAP sudah mungkiri perjanjian sulit dengan Mahathir untuk jadikan Mukhriz sebagai PM.

    Mengapa DAP buat begitu? Kerana selama hampir 10 bulan sejak diluluskan ROS pada Ogos 2016, DAP sudah nampak PPBM tidaklah sekuat mana. Ahli tidak ramai, gaduh sana sini dan ramai sudah yang keluar parti bunga.

    Kalau PPBM tidak kuat, buat apa DAP hendak pakat lagi secara sulit dengan Mahathir menyokong Mukhriz, baik DAP pakat dengan PKR dan sokong Anwar.

    Sekarang Mahathir hanyalah sekadar penasihat sahaja, DAP lagi kuat. Pakatan Harapan nampaknya sudah kelam kabut, sesama mereka sudah bergaduh besar soal siapa hendak jadi PM.

    Hayat PPBM nampaknya tidak lama. Najib yang mereka hendak tumbang tidak berjaya, yang tumbang dan layu PPBM sendiri.

    Belum pun masuk gelanggang PRU14, bunga sudah kecundang di tangan roket dan mata lebam.

    ReplyDelete
  23. Hanya Mukhriz, Tiada Yang Lain!
    Kemelut pencalonan bakal Perdana Menteri di kalangan parti di dalam Pakatan Harapan sememangnya cukup menarik untuk disaksikan. Samada PKR, DAP, PAN mahupun PPBM, masing-masing mempunyai calon mereka sendiri untuk menerajui negara sekiranya mereka berjaya membentuk kerajaan kelak. Apa yang menariknya, kesemua parti dilihat bertelagah dalam menentukan siapa yang layak diangkat sebagai Perdana Menteri.

    Di pihak PKR, mereka telah menyatakan kesetiaan mereka kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mereka pilih untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia untuk kerajaan Pakatan Harapan. Walaupun hakikat sebenarnya, tindakan pemimpin PKR ini dilihat seperti memberi amaran kepada ahli bawahannya bahawa perjuangan PKR adalah berteraskan kepada Anwar itu sendiri.
    Bagi DAP pula, tidak ada sebarang nama yang mereka cadangkan untuk menjadi Perdana Menteri. Namun begitu, Anthony Loke pernah memberi bayangan bahawa hanya Anwar sahaja yang layak untuk diangkat sebagai Perdana Menteri. Apa yang dikejar oleh DAP hanyalah jawatan Timbalan Perdana Menteri yang disifatkan ramai sebagai satu permintaan yang mempunyai helah yang tersembunyi.

    Bagi PAN pula, apa sahaja yang diputuskan oleh parti induknya, DAP, itu jugalah keputusan yang bakal mereka ambil. PAN tidak memperdulikan siapa yang bakal dicalonkan sebagai Perdana Menteri kerana fokus utama mereka hari ini adalah untuk menjahanamkan PAS tidak kira apa jua helah yang akan diguna pakai oleh mereka.

    Paling menarik untuk dibicarakan adalah, PPBM, sebuah parti paling junior dan tidak mempunyai ahli yang cukup ramai. PPBM sebenarnya mempunyai agenda mereka yang tersendiri dan Mahathir tidak pernah menyatakan sokongannya terhadap pencalonan Anwar untuk dijadikan Perdana Menteri. Hal ini dibuktikan semasa Mahathir enggan mengangkat playcard tertera, Anwar PM ke 7 semasa Kongres PKR baru-baru ini.

    Mungkin ramai yang tertanya-tanya, siapakah pilihan utama PPBM untuk jawatan nombor satu negara ini? Untuk soalan ini, ada dua nama yang seringkali dikaitkan sebagai calon PPBM untuk diangkat sebagai Perdana Menteri. Mereka adalah Tan Sri Muhyiddin Yasin dan Datuk Seri Mukhriz. Namun, Muhyiddin dilihat gagal memperolehi sokongan yang diperlukan untuk dipertimbang sebarang kemungkinan untuk menjadi Perdana Menteri.
    Justeru, tinggallah nama Mukhriz yang kini sedang diperjuangkan oleh Mahathir. Persoalannya, adakah rakan parti di dalam Pakatan Harapan mahu menerima seorang bekas Menteri besar yang lebih banyak bersama keluarga berbanding rakyat yang diwakilinya? Adakah Pakatan Harapan mahu mempertimbangkan seorang anak kepada Perdana Menteri yang sehingga kini masih gagal menunjukkan tokoh kepimpinannya?

    Jawapannya, sudah tentu tidak. Namun bagi Mahathir, dia mempersetankan segala tanggapan berkenaan. Baginya, hanya Mukhriz dan semestinya Mukhriz yang layak diangkat sebagai Perdana Menteri. Mungkin Mahathir tidak sedar bahawa PPBM kini sedang berhadapan dengan detik kehancuran. Lebih melucukan, PPBM adalah parti terkecil sekali di dalam Pakatan Harapan. Justeru, harapan Mahathir ini boleh dianggap sebagai mimpi dongeng.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Aku sokong sekiranya mukhriz jadi pm....

      Delete
    2. Anon 2359 ni jubo umno ka dulu..sorry..pangkah umno ka dulu

      Delete
  24. Mahathir Mahu Tentukan PM ke 7 Dan ke 8?
    KONGRES Nasional PKR baru-baru ini menyaksikan bagaimana Pengerusi Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Tun Dr Mahathir Mohamad “dimalukan” oleh sekutu beliau iaitu barisan pembangkang yang diketuai DAP.

    Mereka mengistiharkan penjenayah yang sedang menjalani hukuman penjara Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon pilihan Pakatan Harapan bagi memegang jawatan perdana menteri Malaysia ke 7 sekiranya negara jatuh ke tangan mereka.

    Kita amat maklum bahawa Mahathir mahukan anak beliau Datuk Seri Mukhriz sebagai calon PM ke 7. Menurut penganalisa politik, Mahathir bukan sekadar mahu menentukan calon PM yang ke 7 malah beliau juga mahu menentukan calon PM yang ke 8.

    Oleh itu, tindakan pembangkang yang dipimpin oleh DAP memegang pelekad bertulis Anwar PM ke 7 dikatakan benar-benar menguris hati Mahathir.

    Ironinya Mukhriz telah bertindak menegur kononnya calon haruslah ditentukan Pakatan Harapan bukannya PKR. Apa sebenarnya yang cuba beliau suarakan? Mukhriz bukan pun Presiden mana mana parti komponen dalam Pakatan Harapan, mengapa masih tidak puas hati?

    Kita tahu bahawa Mukhriz membawa visi, misi dan kepentingan peribadi bapa beliau dalam usaha untuk mencatur politik negara. Perlu kita tahu bahawa dalam “shadow cabinet” yang diedar dalam Kongres PKR itu, Mukhriz hanya dinamakan sebagai Menteri MITI sahaja.

    Maknanya hanya PPBM yang tidak setuju Anwar dipilih jadi PM ke 7. Semua pemimpin komponen lain yang berada di atas pentas Kongres Nasional PKR setuju “endorse” Anwar sebagai bakal PM ke 8 sebenarnya. Itupun kalau sempat Anwar bertanding pada PRU15, nama Wan Azizah sebenarnya yang patut ditulis dan diangkat di plakad tersebut sebagai PM ke 7 pilihan PH.

    Tindakan pembangkang yang diketuai DAP tersebut lebih cenderung untuk menyakitkan hati Mahathir dan Mukhriz. Berdasarkan gambar yang viral di media sosial, mereka berjaya membuatkan Mahathir “sentap” apabila beliau enggan memegang pelekad tersebut. Mahathir memilih untuk mengambil gambar dengan mengunakan telefon bimbit beliau bagi mengelakan dari memegang pelekad tersebut.

    Nampaknya jawatan Mahathir sebagai Penasihat dalam PH tidak terpakai pun. Jawatan Penasihat itu hanyalah boneka sahaja untuk “screw” undi Melayu pada PRU14. Adakah Mahathir akan “u-turn” lagi sekali apabila menyedari Mukhriz tidak ada dalam senarai PH sebagai calon PM? Memandangkan beliau sanggup melakukan apa sahaja demi mencapai matlamat beliau maka bukan mustahil untuk kita menyaksikan lagi sekali adengan “u-turn” dari Mahathir.

    ReplyDelete
  25. Senang betul kerja sebagai kopipes. bos taip karangan..dah siap,
    sambil korek hidung pun boleh submit.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Korek hidung tak pa lagi...

      Ini sambil Korek Jubor..

      Delete
  26. DI ACEH DUAPEMUDA GAY DI SEBAT 83 KALI
    KALAU KAT SINI KALU DUA KALI MAU 166 KALI
    SAPA LAH GERANGAN YANG MENYONDOL 2 KALI
    SIB BAEK TAK D' ACHEH KALU TAK NAYA CIFUT BABI

    PIPI LEBAM DI MALUKAN DENGAN PIPI BULAN
    KONGRES PKR MAMAK KUTTY MALU TERDIAM
    BOBOI &BARUA TIAP ARI MEMANJANG MEROYAN
    HARAPAN NAK JADI PM MAKIN LAMA JDI KELAM

    PUNAH SUDAH SEGALA BOBOI NYER HARAPAN
    'PELIR'KAD DITAYANG MAMAK WAT BANGANG
    BELUM PILIHANRAYA MEREKA DAH PERANG
    BARISAN NASIONAL TRUS TERBILANG CEMERLANG

    TAJUK POSTING SELPIE YANG PENUH KEJELIKAN
    1MDB SRC DAN PARTI PAS TAK DIDENDANG
    SKNG BARUA TERKINJA ISU PM PUTUIH HARAPAN
    MESIA BARU YEOP MEROYAN BANGANG MCM CIPAN

    kikikikikiki.....BERAMBUSSSS.. ARI NI MAT SABUN PUN DICALON JADI PM MESIABARU ALA SYIAH GITU....!!!

    BARUA DAP@SINGAPORK BERAMBUSSS.... LEPAS PRU BILA BN MENANG DNG CEMERLANG EKONOMI SINGAPORK KITA SERANG ABIS ABISAN.. TUNGGUU


    INI KALI LAH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makluk ni penyembah tokong Singapork
      Hari hari ke tasbih berambusss singapork

      Delete
    2. .



      Dua-dua kena hukum.

      Sebab yang satu lagi dah kena 3 kali pun masih datang buat kopi. Bila suruh nonggeng dia pun ikut arahan.

      Itu adil nama nya. Keadilan.

      Delete
    3. yg x tahan tu siap bawak ky jelly tu tuk mempertahankan maruah diri....

      Delete
    4. Akak ni cifut babi betul lah

      Delete
  27. .
    .

    Budin pun kena lah buat contest jugak.

    Untuk Copy & Paste.

    ReplyDelete
  28. .
    .

    Ada juga betul keputusan PKR.

    Raya pun tak lama lagi. Kalau pecat 3 Exco tak ada masalah tapi kena pecat sekali 5000 orang berjawatan sebagai Ketua kampung dan sebagai nya.

    Azmin dah umum 2 1/2 bulan bonus...dia orang pun dapat sekali kan ?

    Jangan gigit orang yang bagi anak bini kamu makan..

    ReplyDelete
  29. Apapun UMNO menuju kehancuran ..pas hidup segan mati xmau

    ReplyDelete
  30. Untuk pilihanraya kali ini shj....lepas tu kita nak kembalikan pemerintahan berSultan..politician duduk tepi..semua kuat mengarut !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Sultan yang taat dan patuh pada agama dan takut pada Allah.

      Ada sebab nya.

      Ini satu contoh. Pung Pang. Pung Pang. Akhirnya parti yang di dakwa terima RM90 juta dan yang di dakwa kartun dan di dakwa cai masih di terima dalam pentadbiran.

      UMNO dengan UMNO nya.
      PAS dengan PAS nya.
      Sekarang PKR yang pandang semua itu bukan nya masalah.


      Kalau ada campurtangan di pihak lain yang sepatutnya jadi payung rakyat pun tak peduli apa keburukan yang parti buat..

      Kita sokong China. Hidup buat duit. Mati bakar duit.

      Delete
  31. PILIHAN KERUSI IKUT PENGARUH PEMIMPIN
    SETIAP KOMPONEN PH

    KALAU DIKEDAH/PERLIS,PKR MASIH NAK
    MEMPERTAHANKAN KERUSINYA YANG MENANG,
    MEMANG MELINGKUP,KERANA KEDAH/PERLIS KINI
    KUAT PENGARUH MAHATHIR.SEMUA
    KERUSI PKR DI KEDAH KENA BERI BERSATU.
    JOHOR PUN KENA BUAT GITU,KRANA PENGARUH MUHYIDDIN.

    -PKR KENA FOKUS KERUSINYA DI SELANGOR,
    DAN MELAKA,KERANA BANYAK KAUM CINA.

    -AMANAH DI KELANTAN,KRANA HUSAM

    ReplyDelete
  32. apabila bertarungnya serigala sesama sendiri, masing-masing akan mengelak sedaya upaya dari dicedera atau dibunuh oleh taring dan cakar berbisa musuhnya.

    demikianlah keadaan Pakatan Rakyat yg runtuh akibat bersamanya PKR,PAS,DAP adalah atas sifat hukum rimba*. mereka menjadi serigala tatkala habuan berjaya diperoleh. sejujurnya, kerajaan Negeri Selangor telah MATI dengan MATInya PR.

    Namun para serigala itu (PKR,PAS,DAP) tidak akan melepaskan habuan hasil kerja keras masing2 - tiada kemuliaan melainkan penghinaan seluruhnya atas segala tipu daya mereka.

    PKR tidak boleh membuang PAS walaupun setelah berpakat dengan DAP demikian keadaannya untuk PAS yang tidak mampu membuang PKR ditambah DAP memihak pada PKR - situasi yang membuatkan PAN dan PPBM berputih mata untuk mendapatkan lendir2 terakhir di Selangor sebelum hadirnya PRU ke-14.

    Lidah' yang jelik (Shahbudin.com), kamu hanyalah lidah' yang lebih rendah taraf berbanding lidah' Tun Mahathir dan barisan hadapan PPBM yang lain, belajar hakikat dan realitinya yakni PPBM telah diberikan gambaran yang sangat jelas kedudukannya di dalam Pakatan Harapan adalah sebagai keldai tunggangan dengan hearaki paling bawah.

    Pstt - terima kasih pada 21:44 kerana sudi melampirkan kembali komentar ku yg membuatkan lidah' manusia jahil itu gumam dan kelu tanpa hujah.


    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pi jaga zoo laa

      Delete
    2. Aku suka apa yg ko tulis. Baru sedar betapa teruknya BN dari PH. TK !

      Delete
    3. Analisa tahap SPM. Boleh jadi advisor ahmad bashah srp

      Delete
    4. Manusia seperti 0058 adalah anak2 yang lahir dari dajjal berlidah api berhati serigala Hanya fitnah yang suka dijeritnya

      Delete
  33. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  34. Geramnya kumpulan PANDAP apabila tidak dapat mengisi kerusi exco....lapaq kuasa puak2 pemakan dedak Dap ni...lucu betoi.

    ReplyDelete
  35. Ni sumer scam.

    Umno dan Mr. J mungkin terbabit.

    Tak pun noh udang Omar atau Jamal jamban.

    ReplyDelete
  36. Najib curi suit src 27juta

    Subahat rembat suit MDB


    Mr J pula adalah peguam najib


    Masuk blog budin nak testing power...

    ReplyDelete
  37. MURAH NYA HARGA NILAI PENGUNDI
    PH MENANG PRK UTK BAKAL PERDANA MENTERI
    PENGAMPUNAN AGUNG DIBERI PADA ALJUBOORI
    ITU KATA RAFIZI TAPI RAKYAT RELAKAH PM CIFUT BABI..?

    PENGAMPUNAN DIRAJA UNTUK ALJUBOORI
    BAKAL 'PM' BILA PAKATAN MENANG NANTI
    BOBOI JIDIN DAN MAMAK KUTTY MAKAN HATI
    SAH SUDAH BLOM PRU PERANG SANA SINI
    PADA RAKYAT SEMUA LU FIKIR LA SENDIRI...!!

    CIFUT BABI MASIH MENCENGKAM LAGI
    BERKALI KALI DICABAR SUMPAH LAKNAT
    PADA RAKYAT YANG BERMARUAH TINGGI
    INI KALI LAH KITA HAPUSKAN PENGKHIANAT


    Kikikikiki.. BERAMBUS BARUA DAP@SINGAPORK


    UBAH DAN SIMEN......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cifut babi..

      Oink oink..

      He he

      Delete
  38. Nak tahu nilainya seorang pengundi
    Tunggulah waktu pilihanraya nanti
    Takkan nak dibiarkan negara bijan khianati
    Setiap aset negara yang ada china kongsi beli..

    Berapakah kali hendak katakan
    Kongres PKR bukan mewakili suara pakatan
    Janganlah mat singapork nak ribut ributan
    Itu semua hanyalah cadangan..

    Tapi andai perkara tersebut berlaku juga
    Mat singapork terpaksa terima hakikat,apakan daya
    Ini kerana team mat singapork dah hilang kuasa
    Apa yang pakatan putuskan, mat singapork kena angguk sahaja..

    Rakyat sudah lama berfikir
    Sejak tun m menubuhkan parti baru
    Zaman umno kian berakhir
    Bila bekas presiden dan pm 22 tahunnya pun dah jadi seteru..

    Tak guna cakap sekarang
    Tunggu aje pru akan datang
    Tak sabar tunggu sapa yang menang
    Mat singapork, bersiaplah ko untuk pulang..




    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat singapork persona non grata

      Singapore tak Mau malaysiaL pun tak mahu

      Berambus kikiijii sifut babi mat singapork akak langsuir..keturunan BABI

      Delete
    2. Perak Man - Pakatan Harapan hala tujunya bergantung pada dominasi kerusi yang ditandingi dan mampu diperolehi setiap Parti kemudian disertai pakatan sulit bersifat khianat sebelum dibawa kepada majlis presiden PH dengan keputusan majoriti 100 peratus atau sekadar konsesus 3-1 yang bermaksud "bersetuju untuk tidak bersetuju" namun tetap konsesus itu berjalan.

      Episod Langkah Kajang yg penuh tipu muslihat dimulai oleh PKR dan disokong oleh DAP walaupun ditentang oleh PAS - "berjaya" namun natijahnya membawa kepada runtuhnya Pakatan Rakyat.

      PKR sangat hampir kepada DAP dan PAN adalah butir tahi' daripada DAP (dibiayai hampir sepenuhnya)

      PKR ditubuhkan oleh golongan yng taasub kepada seorang pemimpin yang bersifat Biseksual - kini sedang merengkok di Sungai Buloh kerana disabit jenayah liwat.

      PKR juga merupakan Parti Multi Racial maka batas AGAMA dan BANGSA tidak diangkat sebagai pedoman sangat menyerupai roh perjuangan DAP.

      Kongres PKR yang mahu menobatkan seorang peliwat sebagai Perdana Menteri di zahirkan sokongannya oleh DAP dan butir tahi'nya PAN.

      Seluruh ketuanya PH menjulang plycard tertera "Anwar Ibrahim PM ke-7" kecuali lelaki tua renta disamping Presiden PPBM.

      demikianlah konsesus berkait soal jawatan Perdana Menteri seandainya memenangi PRU ke-14 sama ada diumumkan sebelum atau selepas PRU ke-14 kelak (Nauzubillahimzalik).

      PPBM adalah seekor serigala yang keseorangan yang perlu menunduk jika mahu mendapatkan sedikit habuan untuknya didalam sistem konsesus Pakatan Harapan.

      Hanya soldadu2 jahil PPBM yang masih bermimpi dengan mata celik

      demikian jugalah bagaimana kaum yang tidak mahu berfikir, dengan berpaut pada kekuatan puak kafir dihinakan Allahswt.

      "Selamatkan Malaysia" ??

      salam ya salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat




      Delete
    3. Ni lah manusia lidah api berhati serigala yang tiada berhati Perut. Allah Telah menutup matahati untuk melihat kepada kebenaran. fitnah semata mata Keluar dari lidah api nya
      Salam ya salam


      Delete
    4. 10:02 - sudikah kamu membantah pada komentar yang aku lampirkan di atas dengan hujah' dan pembuktian ? ��

      Delete
    5. Sahabat..kalu lulus tahap spm tak yah la nak berceramah tunjuk bodoh kat sini

      Delete
    6. Tarak sapa perlu sudi layan gebang tahap spm kau. Dari dulu lagi dok gebang merapu. Aku pun dah tak baca apa kau tulus Sahabat, nampsk jerr nama kau aku tau misti ada gebang itu serigala punya cerita. Di mykmu ada ramai yg skan layan kau sbb budak2 spm ramai. Harap2 kau paham lah yerrr; kitorang anggap kau ni bodoh. Tapi kau masih tak paham2, sbb kau ni level bodoh piang

      Delete
  39. Saya sudah syak yang Azmin dan PKR akan mengekalkan PAS. Tetapi kita tak usah cerita panjang lebar kerana strategi tidak boleh didedahkan. Ya bro, STRATEGI.

    ReplyDelete
  40. Bagus tindakan Azmin. Rakyat memang jelek dengan sikap Pas. Tapi rakyat lagi sakit hati bila tengok pentadbiran asyik nak pecat memecat tak sudah-sudah.

    ReplyDelete
  41. CIFUT BABI SONDOL MAMA KUTTY
    PELIRKAD X DIANGKAT SEBAGAI BUKTI
    TERMENUNG SAKAN BARUA MAHA KUTTY
    BELUM GI PERANG DAH KENA TAJI

    JENTERA TAK ADA GEBANG NYER LEBIH
    SPR PULAK DEME TUDUH PILIH KASIH
    BOBOI KUTTY & CAP BUNGA TERUS MENAGIH
    SEMPATI RAKYAT TAK MAMPU DIRAIH

    TEBAL SUNGGUH EGO & EMO YEOPP NI
    SEKALI PUN TAK PENAH TURUN PADANG
    MENGEBANG DALAM BLOGER BANGAMG NIH
    PRU 14 PUN KITA TAK SABAU BAGI PELEMPANG


    KIKIKIKI.... BERAMBUSSS BARUA CIFUT BABI DAN DAP@SINGAPORK.. PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA

    PUIIII...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak cifut babi..

      Oink oink

      Delete
  42. Aku lagi pelik tgk geng bersatu pulak yang lebih lebih. Di mana anda pada 2013?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami pengundi pakatan tanpa mana2 partai pada 2013.

      Skrg kami dh masuk bersatu.

      Anda tentu undi umno noh udang kan kan..

      Delete
    2. Ingatlah sahabat sahabatku..bersatu ditubuhkan kerana ghanimah 1mdb yg tidak dibahagikan sama rata bukan kerana redha dgn kejelikan umno. Pkr kena tegas..di mana mereka ketika kita dizalimi.

      Delete
  43. EXCO PAS SELANGOR DISARANKAN MENYERTAI PH.

    SEKIRANYA MASIH ADA HATI DGN PAS LAGI, SILA LETAK JAWATAN SECARA INDIVIDU ATAS SEBAB PATUH KEPADA KEPUTUSAN MAJLIS SYURA.

    JIKA MASIH KEKAL PERLU PATUH KPD DASAR PENTADBIRAN KERAJAAN PH SELANGOR

    JGN SEKALI2 JADI PENGKHIANAT DAN GUNTING DALAM LIPATAN DI SELANGOR.

    BERAMANAH LAH, JUJUR DAN ETIKA DALAM PENTADBIRAN

    KETUA MUNG KAT MARANG BUKAN TAU APA... DIA SAKIT DAH.

    ReplyDelete
  44. Eh ehhh ! Ramai nyer pengomen pro umnobnpas kat blog Budin ni. Siap maki tuan blog tuu. Ini lah kebesaran demokrasi 2 hala. Baru lah pembaca dpt lihat alternatif dan berbahas.

    Dekat blog sana, mykmu,harakah dll tu, tak ada pulak buka ruang komen. Asyik semua pro gonen pro pas saja yg betul. TV media gomen pun asyik 1Hala..
    Eshhhh, rimas la tgk Malaysia skrg, berlagak jaguh kampung
    pongpangnkangkong

    Demokrasi telus pun tidak.
    *(mcm korea utara ada la) ,
    Islamik musyawarah lagi jauh skali
    *(mcm taliban ada la)

    ReplyDelete
  45. boodeen,

    yg ni lgi pelik. cam ner kapal tudm yg hilang tu boleh habis minyak dan rosak alat komunikasi?

    kereta cabuk dulu2 pun ada 'fuel gauge'. kete canggih skit ada bunyi keluar bila minyak tinggal 1 bar. kete yg lebih canggih skit boleh paparkan brp byk petrol yg tinggal dlm tangki.

    alat komunikasi rosak? tak ada backup system ke?

    kapal tudm tu standard kapal kayu nelayan ke?


    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin kapal tu sama standard dgn tongkang dari negeri china.tu yang najib suka tu.

      Delete
  46. azmin kekal exco pas mungkin kerana mereka boleh kerjasama mentadbir Selangor dgn baik.

    mereka lebih byk bersama azmin dpd bersama presideng

    tujuan parti politik ialah utk mendapat kuasa mentadbir dgn baik. bukan utk putus hubungan sana sini.

    keputusan mengekalkan mereka mungkin kerana prestasi mereka dn hubungan baik mereka dgn PH.

    kemajuan Selangor juga ada hasil tangan mereka.

    malangnya presideng mereka kat hujung dunia tertutup di marang tu tak menilai semua ini.

    dia hanya nk tunjuk kuasa yg wajib diwala.

    atau dia berniat menganggu kelancaran pentabiran Selangor kerana kerja2 mengambil alih jawatan2 dpd pas ke PH itu adalah sedikit gangguan.

    mereka juga sudah tentu merasakan terhutang budi dgn azmin lbh dpd presideng.

    so mereka boleh terus kekal dlm pas tp jgn khianati kerajaan Selangor dan menipu rakyat.

    jgn jadi pengkhianat sabotaj kerajaan PH Selangor dpd dalam. jgn jadi munafik haraki dlm kerajaan Selangor.

    persetankan presdieng dan mereka yg taksub dlm pas. pas masih dipimpin oleh org2 yg hidup dlm persekitaran yg tertutup jumud dan sempit pemikiran dn tidak terdedah kepada perbandaran dan pergaulan dgn masyarakat majmuk Negara ini.

    pas Selangor biarlah kekal sebagai pas tapi undi PH di Selangor. klu dicalonkan pun buatlah biar kalah.

    jgn tunduk kepada konspirasi adik tiri najib tu yg dok marang tu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...