Saturday 27 May 2017

SATU LAGI CABARAN BUAT NAJIB

Berbeza dengan banyak pendedahan lain yang saya buat kebelakangan ini, saya agak terkejut apabila Setiausaha Media Perdana Menteri, Dato’ Tengku Sariffuddin Tengku Ahmad semalam mengeluarkan kenyataan rasmi menafikan dakwaan bahawa Pejabat Perdana Menteri pernah melantik bekas pembantu Presiden Trump untuk melobi Kerajaan Amerika Syarikat.

Saya memetik satu perenggan kenyataan rasmi tersebut yang diterjemahkan seperti di bawah:

“.. Walau bagaimana pun, bertentangan dengan laporan media dan pengisytiharan yang difailkan, Pejabat Perdana Menteri atau Kerajaan Malaysia tidak pernah mengarahkan, melantik atau memberi kontrak baik kepada Godfrey Group Ltd, firma 45 Group atau (bekas pembantu Presiden Trump) Healy Baumgardner-Nardone..”

Maksud kenyataan media rasmi Pejabat Perdana Menteri ialah sementara Pejabat Perdana Menteri tidak menafikan kesahihan pengisytiharan kerja-kerja melobi yang difailkan oleh bekas pembantu Presiden Trump itu, Pejabat Perdana Menteri tidak tahu menahu mengenai perkara itu kerana Pejabat Perdana Menteri atau Kerajaan Malaysia tidak pernah mengarahkan atau melantik firma-firma yang dinamakan di dalam pengisytiharan yang difailkan dengan Jabatan Keadilan Amerika Syarikat itu.

Ini bukanlah kali pertama Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Razak menggunakan alasan sebegini untuk menafikan sesuatu. Dalam kes dana awam dari SRC International Limited, beliau dilaporkan menyatakan di dalam kes saman yang sedang berjalan di mahkamah bahawa beliau tidak tahu menahu tentang dana yang masuk ke dalam akaun peribadi beliau. 

Saya mengesyaki semasa kenyataan media rasmi ini dikeluarkan, Pejabat Perdana Menteri tidak sedar bahawa satu lagi pengisytiharan tambahan telah difailkan oleh firma pelobi 45 Group yang dimiliki bekas pembantu Presiden Trump, Healy Baumgardner-Nardone.

Pengisytiharan tambahan itu memberi maklumat yang lebih jelas mengenai siapa yang terlibat, siapa di belakang syarikat misteri Godfrey Group Limited yang menjadi pengantara di antara Pejabat Perdana Menteri dan pelobi di Washington serta perjanjian yang ditandatangani.

Saya sertakan keseluruhan dokumen pengiystiharan iaitu Exhibit A dan Exhibit B (yang melampirkan perjanjian lantikan untuk kerja-kerja melobi di antara Godfrey Group Limited dan 45 Group).

Daripada dokumen-dokumen pengisytiharan ini, kita dapat mengesahkan perkara-perkara berikut:

1) Dato’ Seri Najib disahkan sebagai pegawai kerajaan yang berurusan dengan pelobi di Amerika Syarikat (lihat Perkara 6 dalam Exhibit A).

2) Walaupun kontrak lantikan melobi ini tidak dibayar oleh Kerajaan Malaysia, pelobi di Washington tetap berurusan dengan pegawai-pegawai Kerajaan Malaysia. Ini menunjukkan kenyataan media Pejabat Perdana Malaysia semalam kononnya Pejabat Perdana Malaysia atau Kerajaan Malaysia “tidak tahu menahu” adalah tidak tepat.

3) Kontrak melobi ini turut melibatkan usaha mengatur pertemuan di antara Kerajaan Amerika Syarikat dan Kerajaan Malaysia.

4) Perjanjian ini dibuat oleh Godfrey Group Limited yang didaftarkan sebagai syarikat pesisir pantai (offshore company) di British Virgin Island (BVI) yang bermaksud syarikat ini dilindungi dengan kerahsiaan dan tidak ada sesiapa pun yang boleh tahu siapa yang memiliki syarikat ini.
 
5) Bekas pembantu Trump, Healy Baumgardner-Nardone dibayar USD25,000 (bersamaan RM100,000) setiap bulan pada awal bulan untuk menyediakan perkhidmatan melobi ini
 
6) Syarikat Godfrey Group Limited (walaupun didaftarkan dalam penuh kerahsiaan di British Virgin Island) menggunakan alamat surat menyurat di Taman Molek, Johor Bahru.
 
7) Perjanjian lantikan kontrak melobi ini ditandatangani oleh seorang yang bernama Florence Goh mewakili Godfrey Group Limited.
 
Dokumen-dokumen ini secara jelas menunjukkan bahawa kerja-kerja melobi melibatkan pegawai-pegawai Kerajaan Malaysia. Malah Dato’ Seri Najib sendiri dinamakan sebagai pegawai kerajaan yang akan berurusan dengan firma melobi ini.

Saya dengan segera cuba menyemak latar belakang Florence Goh yang menjadi pengarah Godfrey Group Limited.

Alamat 42, Jalan Molek 2/3 membawa kepada sebuah syarikat yang benar-benar wujud iaitu CRT Insights Technologies Sdn Bhd yang disenaraikan sebagai sebuah pembekal khidmat latihan yang berdaftar dengan Dana Pembangunan Sumber Manusia (HRDF) Kementerian Sumber Manusia, seperti di bawah:

https://www.hrdf.com.my/DigiGov/digigovportal.htm?actionFlag=SC_getSearchCompoPage&isPopup=0&isAnonymous=true&tableid=row&d-16544-p=5&hideActionBtns=Y&screenMode=edit&elementId=1100889&applicationMstId=1100011&defaultSearchCrt=1100100~1~N~N&changeLang=en_US

Dari situ, saya membuat carian Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dan mengesahkan bahawa CRT Insights Technologies Sdn Bhd benar-benar wujud dan dimiliki oleh seorang bernama Goh Siew Boey yang maklumatnya nampak sama dengan Florence Goh seperti di dalam perjanjian kontrak melobi yang diisytiharkan di Amerika Syarikat.

Saya sertakan carian SSM yang menamakan Goh Siew Boey sebagai pemegang saham dan pengarah CRT Insights Technologies Sdn Bhd. Alamat perniagaan CRT Insights Technologies Sdn Bhd adalah sama dengan alamat Godfrey Group Limited di 42, Jalan Molek 2/3.

Berdasarkan maklumat-maklumat ini, saya menyeru supaya:

i. Dato’ Seri Najib berterus terang dan menyatakan sama ada 45 Group (yang dimiliki bekas pembantu Presiden Trump) telah berbohong apabila menamakan Perdana Menteri sebagai pegawai Kerajaan Malaysia yang berurusan dengan beliau (Healy Baumgardner-Nardone);

ii. Jika Healy Baumgardner-Nardone telah berbohong di dalam pengisytiharan kerja melobi yang difailkan sehingga mengheret nama Dato’ Seri Najib, maka Kerajaan Malaysia perlulah dengan serta merta mengambil tindakan undang-undang terhadap Healy Baumgardner-Nardone dan memaklumkan secara rasmi kepada Kerajaan Amerika Syarikat bahawa pengisytiharan yang difailkan adalah tidak benar;

iii. Florence Goh memberi keterangan terbuka secepat mungkin siapa yang menyuruh beliau (melalui Godfrey Group Limited) melantik bekas pembantu Presiden Trump melobi Kerajaan Amerika Syarikat bagi pihak Pejabat Perdana Menteri;

iv. Florence Goh dengan segera menyatakan dari mana dana RM1.125 juta (atau USD250,000) diperolehi untuk membayar syarikat lobi 45 Group bagi kerja-kerja melobi bagi pihak Kerajaan Malaysia; dan

v. Jika benar kenyataan media Pejabat Perdana Menteri semalam bahawa Kerajaan Malaysia tidak tahu menahu mengenai perkara ini, maka Dato’ Seri Najib perlu membuat laporan polis serta merta kepada Florence Goh kerana telah melakukan jenayah menggunakan nama Kerajaan Malaysia tanpa kebenaran dan menyamar mewakili Kerajaan Malaysia.

Saya berharap Dato’ Seri Najib sedar bahawa perkara ini akan terus mendapat perhatian di Amerika Syarikat dan di Malaysia; seterusnya mencemarkan lagi reputasi beliau yang sudah pun tercemar. 

Beliau tidak boleh beranggapan dengan memberi kenyataan mudah seolah-olah syarikat Godfrey Group dan Florence Goh telah “menderma” (sekali lagi) demi kebaikan Kerajaan Malaysia tanpa pengetahuan beliau, perkara ini akan hilang begitu sahaja.

RAFIZI RAMLI
AHLI PARLIMEN PANDAN
NAIB PRESIDEN KEADILAN
27 MEI 2017.

Ulasan Blog - Ini adalah satu lagi cabaran terbuka untuk Perdana Menteri, Najib Razak. Sekiranya beliau ada kejujuran dan tiada apa-apa yang hendak dilindungkan, tidaklah sukar sebenarnya untuk menyahut apa yang dituntut Rafizi ini.

Seluruh rakyat tentunya ingin benar tahu juga kebenaran mengenai perlantikan serta bayaran lumayan kepada pelobi di Amerika Syarikat itu. Meskipun semalam Pejabat Perdana Menteri telah membuat penafian, tetapi nampaknya dengan bukti-bukti baru yang ditunjukkan,  menafi kosong saja tidak lagi memadai.

Penjelasan yang lebih konkrit dan meyakinkan adalah diperlukan, atau setidak-tidaknya sebagaimana yang disebut oleh Rafizi, buat saja laporan polis mengenainya.

Sebaiknya juga Najib sendiri harus berani tampil dengan jawapannya. Jika kita masih ingat, Tun Mahathir Mohamad turut pernah dikaitkan dengan membayar sejumlah wang kepada pelobi Amerika Syarikat ketika era pentadbiran George Bush dahulu, tetapi beliau tidak pernah takut untuk tampil menjelaskannya.

Maka, dalam kes ini, Najib juga tidak seharusnya takut untuk tampil dengan kata-kata daripada mulutnya sendiri, bukan lagi melalui pegawainya semata-mata. (ShahbudinHusin 27/05/2017)

140 comments:

  1. khairulryezall osman gay27 May 2017 at 19:50

    Awww awww awww.,πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹πŸ’…πŸ‘ πŸ‘ πŸ†πŸ†πŸ†

    ReplyDelete
    Replies

    1. Haiiii.....

      Muah...

      Delete

    2. Yang gay tu... kau ka atau bapak kau....

      Sebab kalau diikutkan si osman yang gay...



      Delete
    3. Sapa suruh beli Proton gay-ly

      Eee heli geli

      Bankrap laginyeruk di buat komunis lepas nih

      Delete
    4. Jual la perabis...klu tak jual tak dapt plk nk bayar brim.hari tu ckp terpaksa naik tol klu tak naik takleh bayar brim kabo si menteri

      Delete



  2. Salam bahagia pendengar yang dihormati....

    Sempena bulan nan mulia ni marilah kita berhibur dengan...

    Irama padang pasir....

    Saya akan dendangkan lagu yang diiringi oleh orkestra ghazal party pas pis pus...

    yang dipimpin oleh al fadhil Yeedey Yaawangei.....

    Lagu berjudul....

    YAMANATA YEEDEY....




    Hey.. hey...
    Wo hop.. wo hop..
    Wo hop.. wo hop..

    Mari kawan-kawanku semuanya ke pantai
    Untuk menghiburkan hati yang sedang duka lara
    Di pantai yang menarik dari pandang mata
    Menjadi tumpuan muda-mudi disenja hari..

    Oh hari...

    “Saudara-saudara sekalian percayalah, kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO.

    Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan.

    Yeee yee......kepala banaaa... (ulang 2x)

    Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah.

    Oh hadii oh hadiiii...

    Oleh kerana itulah kita menentang mereka.

    Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka.

    Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.

    (Korus)

    “Percayalah saudara-saudara sekalian.

    “Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad.

    Tin tin tin tin...

    Milo milo....

    Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid.

    puak puak puak puak puak puakkk...

    Mati kita adalah Islam.

    Kita tidak perlu masuk Buddha, kita tidak perlu masuk Hindu, kita tidak perlu masuk Kristian, tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan ‘politik suku, agama suku.

    Unggas berterbangan di sekeliling pantai
    Bertambah menarik dari pandangan mata
    Bayu yang berhembus menyegarkan dijiwa
    Membuatkan hati duka menjadi riang

    Zai zai zai zai..
    Zai zai zai zai..
    Zai zai zai zai..
    Zai zai zai zai..

    Wo hop.. wo hop..
    Wo hop.. wo hop..
    Wo hop.. wo hop..
    Wo hop.. wo hop..


    Semoga terhibur.....

    *pencipta lagu ini berjaya mendapat royalti sebanyak RM90J dari ameno kerana telah mengkafirkan mereka....

    dan sebagai tanda terima kasih beliau kini bersama sama puak-puak kafir ni dan mengamalkan gaya hidup 'politik suku, agama suku'.....

    ..zai zai zai zai....










    ReplyDelete
    Replies
    1. Kawan, lu apa macam fikir?

      Kita punya kawan, sulah nyanyi ooo..

      Badak
      Badak
      Wo op wo op

      Delete

    2. Gua pikir aaa...

      Sapa sapa mau kalaoke ini lagu...

      Dia punya miklofon kasi pakai itu gay atas punya...

      Baik baik pegang..takut pancut...

      Lu apa macam pikir...


      Delete
    3. Wa ingat kasi nyanyi sama kandang badak..

      Klu badak tak mau nyanyi, Kita tembak lor..

      Kawan, lu apa macam ingat???

      Delete
    4. badak oh badak
      kenape suka nyoping
      memang aku badak

      Delete
    5. Huhu.. lagu ni kalo dapat kat Isham Rais.. Nik Jidan pun boleh nyanyi..

      Tapi aku lebih suka kalo Pyanhabib yg nyanyi. Thorbaek la bro yg cipta konsep lagu ni.. aku bagi 90 juta WOW!

      Delete
  3. Hurmmmm...org kampung mana nak paham ni semua.asal makan ckup,anak kirim duit bulan2,pergi masjid ckup la bagi diorg.sebab tu masih kukuh umno selama ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi kurang taraf pendidikkan makin senang lah jibby menipu.

      Delete
    2. Isu berat begini bukan orang kampung nak paham pun piji..hari mengundi tetap pangkah bn.sampai la keakhirnya

      Delete
    3. najib takkan jawab apa2 pun
      jgn harap la...
      senang saja nak bodohkan melayu
      jgn bg depa pandai english
      maka depa kurang pembacaan dan kefahaman isu2 dunia macam ni
      sbb tu la ppsmi dimansuh
      rugi org melayu

      Delete
  4. Najib dah terkencing dlm sluar

    Pelobi Yahudi pun jadi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita tengok cara bahalol2 menjawab dan nafi perkara terang lagi nyata tanpa bersuluh...

      Delete
  5. Lebih baik Dap dari China komunis


    Ingatkan lge Dap komunis harbi... Rupanyer umno lagi komunis..

    UMNO betul betul.main jual beli dengan komunis


    Kalau British bawak masuk chinapek

    Najib lagi teruk dari British
    ECRL ada 12 juta pekerja komunis di malaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dapigs tu barua kau..

      Delete
    2. Dapis tu nenek ko..yg cuci berak tokeh cina 2116

      Delete
    3. Kih kih 2116

      Terima kasih Lim Guan eng naikkan rlaun guru kafa. 3tahun kemudian di ciolak Najib bajet 2017....melompat hadi berkecuali tanda sokong bajet 2017 walau inflasi cecah 5,7%

      Solat hajat utk LGE bebas tuduhan fitnah umno macc !

      Amin ya rab ya rab amin

      Delete
    4. Aamin. Moga mungkar buatan UMNo dan penipuan PAs berbalik kpd muka ketua2 organisasi serigala mereka sendiri.
      Ya Allab, Kasihan lah dan bantu lah utk kesejarteraan Rakyat Malaysia , tanpa kira kaum.

      Delete
    5. MCA terbaik bawak masuk china... Makin kayo apek2...

      Delete
  6. Najib bi pukul semua

    Yahudi dia main. Apco

    Komunis dia main. Ecrl


    Trump dia main


    Modi India dia main.

    Indon dia main. Eagle plantation

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mrj cakap ini fitnah barat dan yahudi...kuii kuiii

      Delete

    2. Mongolia saja dia tak main...

      Delete

    3. Woii.. dia main jugak la...

      Delete
    4. tunggu selasa nanti la kita saman.....betul kan mr j?

      Delete
    5. Ini jenis pukul keliling pnyer...asal selamat katenyer

      Delete
    6. Mrj g tarawih la derrr

      Delete

    7. Bini dia marah...tak bagi main handphone...

      Delete
    8. Mr j ada telegram kata dia dah sewel sebab mesiabaru gesel akal dia sampai gila kena guna brael...

      Brael ni bukan utk org buta saja tapi org gila... Harap mr j cepat sembuh... Nanti boleh kongsi dedak hari raya.. .. Halaan toyiban..

      Delete
    9. Moga moga mrj sempat sambut raya tahun ini....kesian....

      Delete
  7. Kawan,lu apa mcm ingat???

    Ini Malaya sudah jd komunis lor.
    Lulu wa mati2 mau kasi Malaya komunis.
    Susah lor, tun lajak kasi bukak felda, wa tak boleh makan dalam hutan.
    Wa kina tembak asekar melayu,sakit lor lagi wa talak makan.

    Sikalang wa manyak suka itu tun lajak punya anak.
    Wa sulah kasi komunis satu Malaya
    Itu felda wa punya
    Banyak wo punya

    Wa manyak syg sama Anak tun lajak.

    Kawan, lu apa mcm Ingat???

    ReplyDelete
    Replies
    1. LiAP Manyak senang loo luluk saja max


      Cila merah sulah angkat liAP punya kilija. Itu


      BeN sama Kita punya kwan baik aji hali mau cakap

      LiAP jahat maa LiAP Talak lasa apa maa.


      Sahabat DAP aka AMANAH

      Delete
  8. Mula2 Sirul Altantuya hilang dan tak dapat balik Malayxia.

    Baru je lagi Jho Low @ Eric Tan hilang dan dah tak nak balik Malayxia.

    Lepas Goh Siew Boey @ Florence Goh pula hilang dan tak balik Malayxia.

    Siapa lagi selepas ini Najib?

    ReplyDelete
    Replies
    1. CEO & shareholder 1MDB seblom Arul Kanda semua hilang. Altantoya dibom C4 tu kerja dgn Najib juga seblom hilang.
      Cincin 24juta pun hilang dari jejak imigresen. Tinggal printscreen.
      Najib & Rosmah bila plak nak hilang?

      Delete

    2. Awal bulan lalu, pencuri melarikan kepala badak dari Muzium Sejarah Semula Jadi Brussels sementara dalam kejadian lain, seorang perompak dengan bantuan rakannya, mencuri kepala haiwan itu di Muzium Liege.

      Dia bagaimanapaun ditangkap dan kepala badak itu ditemui semula. - AFP

      Delete
    3. lu mcm mana i gat aah.
      itu liza ajit, lia pun ahh, slalu itu kawan sulah lua tahun tweet2 , tapi tak mau yawap pun. Haiyaa !
      Lia pun hilang maa !!
      Apa mcm lu pu ya hingat ahh?

      Delete
    4. Duit kerajaan Malaysia paling banyak hilang...
      We $urely have MO1!!!

      Delete
  9. pru semakin hampir ph belom lg membincangkan calon pm.Nmpaknya ph memang takut untk membincang calon pm sesama mereka kerana mereka tahu samua parti dalam ph tidak akan bertolak ansur antara satu sama lain.bolehkah rakyat percaya bila ph menang tak akan berlaku pertelagahan yang berterusan dalam ph

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ph kena dgr arahan boss nya dapigs..dapigs yg akan cari calun pm melayu yg senang diperkudakan..

      Delete
    2. PH dah sebulat suara nk calunkan nenek ko jd PM boleh?

      Batu api chop ronson.

      Kawan, lu apa ingat?

      Ini olang Kita kasi tembak sama sinapang badak lor..

      Delete

    3. Kau ingat ph macam pas ka...

      Dulu kau kena perkuda dengan dap..


      Last last kau cabut...

      Kau lupa ka masa kau angkut bendera dap, gantung kat pokok...

      Kau bodo sebab tu kau diperkuda..

      Orang bodo selalu ingat orang lain lebih bodo...

      Dulu kata nak bagi dap kenai islam...

      Apa macam...last last kau yang cabut..

      Last last kau pi join parti yang kau kafirkan....


      Delete
    4. Pendedak pas sudah sampai..ayatullah heidi bawang memang xleh jadi pm..x cukup kerusi

      Delete
    5. Pas pis pus ..mcmkentut da..busokk..xde sape pun nk join..rasanye kat kelantan pun amanah yg akn pegang..

      Delete
    6. Najib pula tercari2 penunggang impot. Cina Komunis, Trump anti Islam dah dilobinya. Keldai banyak hutang. Begitulah nasibnya.

      Delete
    7. marah betul puak ph bila sebut tentang calon pm.pkr telah menegaskan anuar adalah calon pm.cadangan yang lain akan ditolak mentah2.tsmy jgn berangan nk jd pm.yang pasti calon tpm takkan tergugat

      Delete
    8. Memang PKR kata depa nakhoda sekarang ni.
      Tak pak lah tu,kita kenalah pakat-pakat. Sebagai seorang ahli ph,agak terkilan juga
      bila PKR gelojoh sangat nak naikkan Anwar, sampai naikkan plakad. Ibarat pelayan sedang hidangkan makanan. Tiba ada seorang
      budak kata,yang pinggan tu aku yang punya.
      Tak ka gelojoh tu.
      Selepas PRU14 nih,aku dapat rasakan kedudukan parti monopoli dalam ph di jangka berubah.
      PH dah dalam kerongkong boleh menang
      PRU-14.Rakyat bukan bodoh sangat nak
      menanggung bala undi BN bagi 5 tahun lagi.
      PPBM dijangka menang banyak kerusi,
      jika satu lawan satu, kerana ahli UMNO
      sendiri,walaupun tidak menjadi ahli
      PPBM, mereka nak undi PPBM nanti.
      PKR kena hormat sikit kat PPBM, kerana
      tujuan PPBM sendiri untuk menggantikan
      UMNO sebagai parti Melayu ulung.
      Ahli PKR, kena ingat, rakyat masa ni
      bukan mengeluh kerana nak Anwar jadi
      PM,tapi keperitan hidup bawah BN.

      Satu lagi jangan dok layan sangat
      geng-geng reformis tu, itu semua
      cerita lama. yang dok sebut 'firaun'
      tu apa cerita. Geng Reformis pun
      sebenarnya ditaja US/YAHUDI masa
      nak perjatuh kerajaan,zaman hujung
      90 an.Bukan setakat Malaysia, satu
      Asia Tenggara depa anjur geng reformis
      untuk perjatuh pemimpin Asia Tenggara
      bagi persediaan menghadapi kuasa China
      selepas penyerahan Hong Kong.
      (melantik ketua negara baru mesra US/Yahudi)

      UNTUK KERAJAAN PH NANTI AKU CADANGKAN :

      PM-MUHYIDDIN YASSIN
      TPM-AZMIN ALI

      Yang pemimpin-pemimpin PKR lain,boleh
      juga rasa jadi menteri-menteri.
      Begitu juga dengan pemimpin-pemimpin
      AMANAH + DAP dan Mahfuz, semua layak.

      Jangan terlampau gelojoh dan lari dari
      tujuan nak perjatuh BN,rakyat(pengundi)
      sedang memerhati gelagat.

      johor + kedah+ perlis = PPBM
      Sabah pasti cadang pilih PM dari PPBM
      kerana mereka rakan, dan sama-sama
      berjuang isu 1MDB,sehingga mereka
      disingkir.

      TABIK- MUHYIDDIN,SHAFIE DAN MUKHRIZ
      Rakyat akan kembalikan jawatan anda.


      INSYAALLAH.

      Delete
    9. kita sebagai rakyat hanya boleh menyuarakan isi hati sahaja tetapi pemimpin akan terus dengan kebodohan mereka.sebenarnya kalau pemimpin dan parti berfikiran waras cadangan ini dah lama diterima.mereka yang taksub masih lagi nk anuar jadi pm sdgkan zaman anuar dah berlalu.

      Delete
    10. 2154

      Aku setuju...

      Delete
    11. Tadak sapa nak layan isu sapa PM ni. Hangpa borak sama sendiri ka A9? Hahaha...

      Delete
    12. Biar la korg ckp dap tu pigs ke ape...asal bukan jibby udah.sb sama taraf dgn pig dh jinby tu sbnarnyr.asal nampk duit je nak sondol tak payah pikir halal haram

      Delete
    13. Maarah betul pas bila usik ameno..haha..dpt 90 juta

      Delete
    14. pentaksub ph tiada bezanya dgn penyokong najib.mereka bukan pyokong yang tulen mereka hanya mngampu dan menjulang pihak mereka tanpa mngkritik kelemahan pemimpin sendiri.pyokong yang sebenar akan mgkritik kelemahan dan kekurangn sendiri supaya kelemahan dan kekurangan itu dapat diperbaiki

      Delete
    15. Selama ini Jho Low... jadi buah hati Rosmah...untuk lobi Obama..sampai gelar diri sendiri FLOM di akhbar US.
      Sekarang Goh Siew Boon pulak..tukang Lobi Trump. Tapi bayar pembantu Trump. Baguslah.

      Tak dapat dah pergi Hawaii pasal Riza Aziz wanted list DOJ. Kurang sikit perabis harta Kerajaan Malaysia. Tiris manjang sejak Rosmah naik.

      Delete
    16. Ph kalu salah kick terus.tgok la si khalid gagap tu

      Delete
    17. Parti gagal memerintah - ameno
      Parti gagal dakwah - pas

      Parti2 gagal yg perlu dihumban melayu islam- pas dan ameno

      Delete
  10. Abislah korang miskin akhirat ..merangkak nanti..kata mr j dan sahabat ya salam ya salam..ini pitnah..yahudi punye kerja

    ReplyDelete
  11. Nak tawan putrajaya ke tawan pm dulu..maka tedesak sgt pakaran haram menggali segala2 isu yg berkaitan dgn pm walau fitnah bohong sekali pun..moga hancur lah ph di pru14..

    ReplyDelete
    Replies

    1. SHAH ALAM: Ketua Penerangan Umno Tan Sri Annuar Musa berkata doa “pecah perut” yang pernah dibuat bekas mursyidul am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat berbalik kepada PAS yang berpecah sehingga terbentuknya Amanah.

      Beliau berkata perpecahan itu menyebabkan PAS berada dalam keadaan lemah dan akhirnya menyedari mereka bergantung kepada Umno untuk membawa agenda Islam.

      “Yang mendoakan kita mati ini adalah PAS. Nik Aziz doa dalam stadium dengan air mata berjurai-jurai minta Umno ‘pecah perut’ (hancur) tapi akhirnya Tuhan Maha Kaya dan Maha Mengetahui, doa yang dibuat itu terkena pada PAS sebelum terkena pada kita.”

      Delete
    2. pas pis pus..now everybody can become lobai

      Delete
    3. perpecahan dalam mana2 parti perkara biasa.selagi dasar perjuangan pas menegakkan islam.suatu mas pas akan bangkit semula dengan kepimpinan baru yang ikhlas mmperjuangkan islam

      Delete

    4. 2156

      Kepimpinan sekarang tak ikhlas memperjuangkan islam ka...

      Tak guna punya hadi...aku ingat dia ikhlas....

      Delete
    5. Seluruh pimpinan Pas dah jahanam. Tabley pakai. Tuan Presiden dah tukar kulit sejak Nik Aziz pergi.

      Doa itu bukan dikembalikan kepada Pas. Doa itu khusus kepada puak yang sokong Umno! Umno sendiri memang dah pecah perut. Skandal dan parti berpecah tak putus2 menimpa 2 parti berkat doa TG Nik Aziz Nik Mat.

      Delete
    6. Pas memang hampas..penunggang agama..gunakan agama untuk kepentingan diri..boohhhhh sama PAs..

      Delete
    7. parti yang perjuangan kabur dan tiada arah tuju yang jelas tidak akan dapat bertahan lama.nascaya usia ph takkan dapat bertahan lama

      Delete
  12. Abih duit rakyat. Dibuat lobi Trump dek Najib. Trump ni anti Islam. Polisi dia tak bagi Muslim masuk US! Goh Siew Boey aka Florent Goh musti ditangkap dan didakwa! Ini rasuah dan salahguna dana awam buat lobi kapir harbi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sat lagi kami Persatuan Tampar Menampar Lempang Melempang Se Malaysia (PTMLMM) dengan ahli seramai 2 orang..wakil Umno Mat Over dan Wakil Pas Lobai Penang akan buat demo. Jangan lupa bawa patung dan gambaq Trump untuk kami tampaq noo..Mai tampaq Trump. Lai lai lai..

      Delete

    2. Tak ada kes...

      Delete
    3. Ada kes tuuuu... Belom abis lagi londeh... Kalau tak buat pa Rafizi bongkar. Mamat ni memang buat kerja tip top. Rugi Petronas dia resign. Bongkaq sampai londeh...

      Delete
    4. nampaknya sia2 byr yuran lobi ni
      nak selfie dgn trump pun tak dpt hari tu
      hampeh

      Delete
  13. makin hilanglah telur najib..
    sampai kiamat dia dan cai2nya tak akan jawab..terus buat bodoh je..tggu dan lihat..
    pru14 TUKAR

    ReplyDelete
  14. Jgn main main worrr
    Umno sudah dapat kawan baru serupa mcm dapat tongkat baru.

    Apabila tongkat mca tongkat mic tongkat gerakan sudah patah. Umno/bn sudah goyang.

    Tapi lobai2 pas sepantas kilat bertukar menjadi superman menghulur tongkat baru untuk umno/bn.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Tongkat baru pun tengah goyang...

      Silap silap, dua dua rebah...

      Delete
    2. tongkat ph ada ada pada dap.kalau tongkat ini hilang ph akan terus rebah.pan dan pkr akan terus menjulang dap kerana itu lah tongkat mereka sekarang

      Delete
    3. Selayang Pas tumpor. Johor Pas tumpor. Kedah Pas kena ribut. Penang Pas samseng. Perak Pas bayaq saman fitnah. Kelantan Pas kalah saman OA. Selangor Pas bawah PH - Amanah, DAP, PPBM dan PKR. Pahang Pas Temerloh dan DUP Pas terlibat skandal seksualiti. Sabah Sarawak Pas cawat ekor kosong.. Ganu Pas paling tak guna... Tak bley pakai... Tadak batu pe**r.. Dah konpem PRU14... Pas bley jalan... Bley blah... Bley pi masuq kuboq..

      Delete
    4. pas memang tidak akan menang.ph akan terkubur disebabkan pergolakan sesama sendiri.kemengan dgn pecehan mgikut negeri akan lebih merumitkan keadaan masing akan akan mendakwa partinya adalah paling kuat persetujuan takkn tercapai dan akhirnya ph terkubur

      Delete
    5. 2301

      Kau kata pas memang tak akan menang????

      Ini boleh mendatangkan marah nih...

      Delete
    6. kita memberi pendapat berdasarkan realiti.buknnya sekadar merapu untuk menyedapkan hati dan menipu diri sendiri

      Delete
    7. Realitinya Pas dah tempah batu nisan sebelum perang. Ahli Pas masuk gelanggang untuk disembelih beramai-ramai. Ethnic cleansing, holocaust dan watever la u like.. Pas dikongkalikong Najib. Hadi jadi puppet master. Biggest genocide history for Pas in PRU14. Sama macam first time dihalau keluar dari BN tahun 1977. Hindun Umno akan melapah Jantung Hamzah Pas sekali lagi....

      Delete
    8. pas takkn terkubur kerana dasar perjuangannya walaupun kalah pas tetap akan bangkit.ph pasti akan terkubur sejarah lalu dah membuktikan pakatan yang tidak kukuh pasti akan terkubur

      Delete
    9. Kuboq Pas dah ada tanda. Selangor tinggal 3 exco. 2 batu nisan 1 pokok. 5000 kala jengking, ulat, ular dan semut api duk tunggu mayat Pas masok liang lahad. Kuboq besaq Pas di Selangor.

      Delete
    10. jgan nak jadi jahil sangt allah tetap akan memelihara mana2 pihak yang mmperjungkan islam.pas takkn terkubur selagi dasar perjuangan tidak berubah pemimpin akan bersilih ganti.ph pasti akan terkubur

      Delete
    11. Allah ganti jamaah tercicir...yang dah tunduk kepada perlembagaan jahiliyyah.. tunduk kepada kafirun..tunduk baca RUU... untuk tangguh 3 kali...

      dengan jemaah Islam yang faham perlembagaan itu... dan berusaha sehingga dapat ubah... dengan kuasa yang sah.

      Kubor Pas digali oleh Tuan Presiden sendiri, Hadi Awang. Atas arahan Najib. Parti Pas akan ditanam dikambus... selepas jadi bangkai..diserangg disiat... oleh pejuang taghut Umno dipimpin Najib dalam perang...yes ironinya.. itulah kebenaran... selepas perang PRU14. Pas akan masok lubang kuboq.

      Delete
  15. Itu lobai hadi awang bila2 pun boleh bertukar menjadi hijau selupa incredible HULK worrr kalau lu orang kacau umno worrrr.. dia marah worrr kalau kacau dia punya kawan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sikalang lobai tak moleh jadi HULK...

      Dia sikalang walena bilu...

      Delete
    2. pan boleh bertukar bila dap disentuh.mereka bukn sahaja marah bila dap disentuh malah sanggup mencederakan diri sendiri demi melindungi dap

      Delete
    3. Pas boleh bertukar bila umno disentuh.mereka bukn sahaja marah bila umno disentuh malah sanggup mencederakan diri sendiri demi melindungi umno...

      Delete
  16. Rafizi sepatutnya dijulang sebagai wira dalam ph bukannya tun m atau anuar.pendedahan yang dibuat mmberi kesedaran kepincangan kerajaan.Dimanakah kedudukan rafizi dalam pkr dan ph.mereka takkn menngangkat rafizi menjadi pemimpin tertinggi kerana mereka juga takut suatu masa nanti rafizi akan mendedahkan pula keburukan mereka sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keburukan skandal terdedah paling dahsyat ialah skandal Mokhtar Senik dengan Nur Syafikah. Ini skandal seks komedi gelap yang dibongkar dalam Parti Islam.

      Jadi Rafizi buka skandal yang biasa saja. Sebab PMO, SPRM dan KDN semua sorok muka dan garu telur..hehe..

      Delete
    2. skandal mat sabu dan badrul amin juga dasyat rafizi tak dedahkan skandal mcmni kecuali skandal rasuah seks krjaan sel yang tak tahu penghujung mcmana

      Delete
    3. 2344, anai A9, dan lalat kiuseben tak ada team nak bongkar sendiri ker. Sebab apa nk harap musoh piji tu.
      Ya lah, kita tahu..
      SOP UMno =Tampar.
      SOP PAS = maki, kafirkan.
      Tak kemana setakat itu, dh tahun 2017 ni.
      Kawan ahh, apa lu punya ingat aaah?
      C.Peng
      Putayaya,
      Nanyang OBOR.

      Delete
    4. Skandal sex dengan alat dalam peti besi, tv, kamera atau hearsay mulut... ikut Mazhab Imam Marang Hadi jatuh hukum bidaah shakalakashiiit. Bidaah terlarang.

      Tapi skandal seks fesbuk.. Imam Syiah 12 belum ada muktamar lagi. Keluar fatwa baru sila tonton Syiah TV dari Ganu. Pemuja tegar Khawarij Mutaah dan Taklid buto.

      Delete
    5. mana2 partipun ada skandal.skandal yang merosakkan negara adalah yang paling teruk untuk negara.rafizi mesti terus buat pendedahan tanpa mngira mana2 pihak wlaupun kedudukan dia dalam parti pasti akan terjejas

      Delete
    6. Rafizi patut tumpu skandal sex di hotel Port Dickson. Saksi ramai. Maseh hidup. Cuma kena tutop mulot dengan FGV.

      Delete
    7. skandal2 sex ni biarlah umno yg buka
      depa mmg dah expert dlm hal ni
      rafizi fokus kpd perkara yg lebih ilmiah
      tun m sbg simbol bersatu dlm ph
      semua yg berjuang utk jatuhkan najib umno bn sekarang ni adalah HERO

      Delete
  17. kawan aah, lu ap mcm ingat aah.
    Itu anai2 EhNain , dan Lalat Kiuseben lami masok putin punya blog.
    Itu sana Maikumut sama Haramka sutaolang tak ala bacia. Itu tivi 3 kangkong pun sula kangkang ooo.
    Ini Putin boleh mula chas lui sama itu plopeser kampongpang kangkongkang..lia selalu hamtan kopipes manyak panjiang punya, puuuiii talak huna punya olang. itu Mr J mana pi hoo?

    Apa lu punya ingat, kawan?
    C.Peng,
    Putayaya,
    Nanyang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa ingat Mr. J cuti lor.

      Itu akak cifut babi sama itu anjing serigala pun atak cuti wor.

      Kawan, lu apa ingat???

      Delete
  18. pembangkang atau rakyat yang patut berubah.sejarah politik negara jelas menunjukkan Bn satu2 parti yang terus memerintah negara kerana mempunyai organisasi yang tersusun.pembangkang pula tak pernh berubah dan belajar dari sejarah.kini rakyat telah bosan dan muak dengan Bn yang terpelit dengan pelbagai skandal.tetapi untuk memilih pembangkang rakyat masih berfikir 10 pembangkang masih lg tidak bersatu dan mempunyai agenda masing.rakyat bagaikan sudah hilang harapan untuk melihat perubahan pada politik negara.adakah wajar rakyat berubah dgn tidak memikirkan keadaan pembangkang yang masih ditahap lagi dengan memilih mereka atau rakyat perlu menunggu sehingga lahir parti pembang yang betul2 kuat,tersusun dan bersatu sebelum Bn diganti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu cakap manyak betui punya.
      Wa pun ada ingat sama lor.
      Sikalang wa boleh manyak langsi.
      Lulu wa hutan luluk, hali2 asekar melayu kasi hantam sama wa.
      Wa hali2 tatak makan lg kina timbak sakit lor.
      Tp wa sikalang sulah duduk pikan dan wa sulah banyak sinang.

      Big blader itu tun lajak sama wa kawan2 lor.

      Wa mau kasi ucap..kekal abadi lah pejuang partai Malaya.

      Kawan lu apa ingat???

      Wa susah ati kalo itu BN kalah pilihanlaya.. Wa mati lor.. Asekar melayu cali wa balik.

      Wa cau dulu at..

      Lu tulis apa lu ingat ahh kawan @ komrad.


      Lu punya kawan.
      Itu pendek

      Delete
    2. Kawan ah, wo ingat pun. Lulu mo chiak moi pun manyak susa. Mo masak pun takut asap wor.. ! Nnt Asyika bule lampak pun, lia kasi tembak.
      Shikalang ahh, manayak shinang, pululu pun yimat.
      CCP sula kasi pinjiam ,apa pun boleh lia olang kasi pajiak.
      Lanti ahh, comdrade lagi lamai mali, wa pupu pipit pun ,wo punya sinseh pun masok latang.
      Yours,
      C.Peng
      Putayaya,
      Nanyang

      Delete
    3. woi kau dah makan babi ke.pengaruh dap kuat sgt.

      Delete

    4. Mai la sama kita makan...

      Ooppp..soli...lu ada posa ka...

      Delete
  19. Mau hidup cinang pi gi duduk sama badaklah apek.
    Apa makan pun ada
    Apa pakai pun banyak

    Sini semua orang susah.
    Mau makan pun susah
    Mau pakai pun susah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sana jamban pun manyak busat.

      Delete
    2. Aiyaaaa...itu multi purpose punya jamban
      Itu jamban flom flom punya
      Tekan button boleh belak
      Flom flom
      Tekan button lagi boleh jadi swimming pool worrr
      Boleh belenang sama berkubang kubang worrrrr
      Ini multi purpose punya jamban bukan dia beli maaaa...
      Tapi lakyat kasi free punya
      Banyak sayang flom flom lohhhhh
      Syiokkkk worr jadi flom flom
      Apa apa mau mesti boleh dapat punya free worr...kapal telebang pun ataaaa.

      Delete
  20. Tengok la tu..

    Wang rakyat dibazirkan camtu je semata2 nak melobi YAHUDI!

    Sedangkan rakyat yang cari makan secara halal dikenakan taksiran tambahan oleh drakula...

    Memang celaka pemimpin2 seumpama itu. Semoga balasan yang setimpal dikenakan kepada mereka kerana menganiaya rakyat! Amiiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa buleh buattt..dia punya nasib dia makan busat.
      Lu punya nasib..apa2 ada lu makanlah

      Delete
  21. macam selalu..dia x tahu menahu..tetiba ja semua terjadi..bukan salah dia.dia suci dari kecurangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tak tau duit masuk akaun...

      Dia cuma tau pakai duit tu....

      Memang dia tak salah...


      Macam ada mamat pas pis pus

      Dia tak tau ada jantan masuk bilik bini dia...

      Dia bila balik pakai bini dia...

      Mamat ni tak salah...

      Delete
  22. Pejabat kerajaan peruntukan dikurang
    Di sekolah pula aktiviti terhalang
    Semua kerana' tak cukup Wang'
    Tapi ini rupanya, kerja jembalang!

    Tak yakin diri boleh bertahan
    Nak lobi US ,China pun makan
    Berbillion ringgit keluar perlahan
    Rakyat susah semakin tertekan..

    Semua kerana mintak di sokong
    Nak duduk lama boleh berbohong
    Berbillion songlap JowLo diHongKong
    Memang si jibbo hantu jerangkong!

    Pencacai semua masih tak nampak
    Pengkhianat negara semakin lemak
    Buat apa saja nak terus bertapak
    Bagi sedikit banyak dirompak!

    Umno kini parti dah rosak
    Ahli membuta sokong penyangak
    Umno dulu Melayu digerak
    Sekarang umno,pemimpinnya haprak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Welkam Fan Tun...


      Pelgi hutan cali kijang
      Cali kijang gua dapat kumbang

      Itu pidana mintili lajib kasi tilajang
      Itu bn kasi kuat kuat tumbang

      Lu apa macam ingat...

      Delete
    2. Wor ingat aah,
      Satu kali tilajang ko kasi simpan bamboo liver.
      Atopon kasi mcm unlang2 CCP, simpan pululu sama kepaler.
      Sula lua hali wor aah , mata tamo tidu ooh. Wo kuat ingat kawan2 Comdrade J, Subahat itu chia bor kikiki. Haiya manyak siday ooo.
      Lu apa mcm ingat hoo?

      Comdrad C.Peng punya habok.
      Putayaya
      Nanyang

      Delete
    3. itulah pentaksub ph makin dh tak betul.pengaruh cina dap kuat sgt.cakappun ikut dap.makan babilah kau

      Delete
    4. Lu kasi beli babi boleh..

      Kita sama sama makan loo..

      Delete
    5. Terbaik bro fan tun..

      Udah terang lagi bersuluh
      Sokongan rakyat pada umno semakin runtuh
      Masih berlagak seperti parti yang ampuh
      Salah siapa jika pemimpinnya buduh..

      Semakin banyak isu telah dibongkar
      Semakin jelas perkara yang mungkar
      Tapi macai tetap tak sedar
      Tetap menyokong pemimpin besar..

      Sokongan tanpa sedar diberikan oleh macai
      Menyebabkan negara telah tergadai
      Atas nama pelaburan, kata pemimpin yang kononnya pandai
      Satu hari nanti untuk anak cucu kita,tiada satu apa lagi yang tinggai..

      Delete
    6. apa yang terbaiknya orang tua perak.puak.kamupun sama gak.takde bezanya bn dan ph

      Delete
  23. Orang Islam Sibuk Berpuasa DAP Sibuk Berbuka Puasa
    Badan Pemikir Penang Institute DAP di bawah Zairil dalam kajian terbarunya menunjukkan sokongan Melayu kepada DAP merosot teruk antara faktornya ialah serangan UMNO sebelum ini ditangkis terutama oleh PAS tidak berlaku lagi setelah PAS putus hubungan dengan DAP. Malah serangan UMNO menjadi makin parah kerana ada sesetengah ahli PAS menyebar luas serangan ini membuatkan imej sebenar DAP terbongkar.
    DAP telah mengambil beberapa langkah untuk mengembalikan sokongan Melayu bagi persediaan PRU-14 antaranya ialah mendapatkan sokongan keahlian daripada tokoh Malayu seperti Pak Samad, Zaid Ibrahim dan lain-lain. Tapi usaha ini masih belum berjaya sepenuhnya.
    Manipulasi sokongan wanita muda Islam adalah antara strategi DAP untuk mendapat sokongan daripada wanita Islam yang biasanya terdiri daripada 3 kategori, tidak bertudung, bertudung biasa dan purdah (muslimat). Mereka yang dijadikan ikon DAP ini akan cuba menarik golongan sasar yang disebutkan di atas untuk menyokong DAP dalam PRU-14 nant
    DAP akan buat apa sahaja untuk menunjukkan DAP bersikap lunak dengan Islam bukan anti-Islam. Mereka yang dicipta sebagai ikon DAP akan digambar sebagai sangat sempurna dan digelar Islam Progresif.
    Tapi jika anda tahu.... itu semua lakonan sahaja untuk menipu pengundi terutama pengundi Melayu yang bodoh maklumat!
    DAP juga menjadikan Mejar Zaidi sebagai pegawai penerangan Ketua Menteri Pulau Pinang dan memberi fokus kepada orang Melayu dan menyediakan pelan untuk Melayu kembali sokong kepada DAP. DAP bijak dia gunakan peruntukkan Kerajaan Negeri atas jawatan kerajaan negeri bagi tujuan kepentingan DAP.
    Semasa dilantik Mejar Zaidi adalah Pengarah Komunikasi Parti Amanah Negara (PAN), bahagian Kepala Batas sebelum dia keluar DAP dan menyerang PAN dalam surat terbuka (anda boleh baca di sini, di sini dan di sini). Ini adalah projek serampang 2 mata, selain daripada tujuan di atas DAP juga nak menjadikan PAN sebagai macai mereka.
    Mejar Zaidi baru dalam politik keberkesanannya tidak begitu memberangkan.
    DAP terdesak untuk dapatkan sokongan Melayu, maka Saifudin Nasution dilantik menjadi penasihat strategik KM Lim Guan Eng. Macam mana boleh berlaku Setiausaha Agong PKR jadi "kuli" Setiausaha Agong DAP?? Kenapa Saifuddin Nasution boleh terima jawatan ini??
    JAWAPANNYA IALAH DUIT (DEDAK)!!!
    Lebai dah menulis mengenai Saifudin Nasution dulunya ahli PAS bila menghadapi masalah di beli oleh Anwar Ibrahim menjadi PEMUDA UMNO. Anda boleh baca di sini.
    Lagi pun ada pergolakan dalam PKR. Saifudin tak ada jawatan penting dalam kerajaan Selangor. Dia tak ada banyak duit. Dalam PKR biasanya orang tak ada duit akan mati. Azmin akan 'membunuh' musuh politik. Jangan hairan Rafizi dan Saifudin mengacau kerajaan Selangor bukan sahaja menyerang PAS tetapi menggagalkan usaha Azmin bagi membunuh 'politik' Azmin. Kita lihat aje siapa yang TERKENA!!
    Untuk bergerak cegas, terutama dengan jawatannya tak ada duit Saifudin akan mati kutu. Jadi dia sanggup bekerja untuk DAP kerana dedak DAP sangat besar. Sama juga dengan beberapa pimpinan PAN yang dapat beberapa jawatan DAP dengan gaji RM15-RM30k sebulan. Tak percaya tanyalah Mohamad Sabu, Mujahid Rawa dan beberapa orang lagi. Mereka lebih dulu bela agenda kristianisasi Hannah Yeoh berbanding dengan DAP sendiri. Kini mereka pembela dan menyerang dan membuat fitnah kepada Dr. Kamarul Azman yang membuat report polis berkenaan agenda kristianisasi DAP>
    Saifudin Nasution dalam ceramahnya di Kelantan menyatakan sebaik sahaja dilantik menjadi penasihat strategik Lim Guan Eng dia pergi melawat Masjid-masjid dan surau-surau di seluruh Pulau Pinang, mengambil maklumat apa yang orang Islam tak suka kepada kerajaan PP dan DAP.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Lu sendiri kopi pes...

      Lu sendiri baca aaa...

      Gua ada kerja mau bikin...

      Kawan kawan, kalau lu ada masa kasi baca ini kopi pes....


      Delete
  24. ANTARA STRATEGI DAP UNTUK MENUNJUKAN MEREKA BUKAN ANTI-ISLAM IALAH BERSAMA DENGAN ORANG ISLAM DALAM ACARA AGAMA MEREKA.
    Semalam orang Islam sibuk berpuasa, Saifudin Nasution yang menjadi macai DAP sibuk mengatur Lim Guan Eng berbuka puasa. Gambar-gambar Lim Guan Eng dan pimpinan DAP mesra orang Islam semasa berbuka akan menutup AGENDA KRISTIANISASI DAP. Maka Umat Islam di Malaysia sekali lagi tipu oleh bukan Islam dengan bantuan Melayu Islam yang bodoh.
    Semalam juga Lim Kit Siang meluangkan masa untuk berbuka dengan tokoh bahasa (kira tokoh Melayu) berbuka puasa. Gambar ini akan menunjukkan betapa bersungguhnya DAP untuk bersama menjayakan agenda ISLAM!!

    30 hari pimpinan DAP akan bersama masyarakat Islam untuk BERBUKA PUASA sehingga mereka terabai untuk menyembah Tuhan-tuhan mereka!!!
    Bukan berbuka puasa sahaja, DAP (Sosialis Muda DAP (DAPSY) Pandan) juga buka gerai menjual di Medan Ramadan, Pandan, Selangor. Hebatkan Islam DAP!!
    Isu hangat pendedahan Dr. Kamarul Azman Yusoff mengenai agenda Kristianinasi DAP merujuk kepada buku YB Hannah Yeoh Adun DAP yang bertajuk “Becoming Hannah” membuka minda sebahagian masyarakat Islam kepuraan DAP dalam menyertai program-program Islam dengan imej Islam. Gambar di atas menunjukkan Hannah Yeoh berbaju kurung selindang dalam masjid makan dalam talam. HEBAT PROPANGANDA DAP!!
    Hannah Yeoh adalah evangelista tegar yang begitu giat mendakwah untuk menyeru orang ramai masuk Kristian dan kita tahu bagi yang tegar mempercayai jika dia tidak dapat menarik orang masuk kristian sebelum dia mati dia akan mati MASUK NERAKA. Lebai rasa Hannah Yeoh tak nak masuk neraka, jadi dia akan berusaha untuk murtadkan orang Islam bagi memberikan jaminan dia masuk syurga!
    Untuk menipu orang Islam demi undi DAP akan buat apa sahaja. Lebai rasa engkau tak percaya pimpinan DAP ada berkat. Kalau tak takkan nak ada orang ISLAM PAN ambil berkat minta tolong pimpinan DAP cukur rambut anaknya untuk majlis AKIKAH!!

    Mana tahu bila besar boleh jadi hebat macam pimpinan DAP. Ni Islam Progresif yang lebai rasa geng PAN sedang terap dalam kehidupan kita sebelum dan selepas tawan Putrajaya nanti bersama DAP.

    ANDA BERFIKIR

    Kenapa Lim Guan Eng dan pimpinan DAP sanggup untuk mengadakan majlis berbuka puasa dengan umat Islam. Sanggup duduk bersila, sanggup makan dengan tangan. SANGGUP MAKAN DALAM TALAM, sedangkan ada orang Islam sendiri tak sanggup makan dalam talam!!

    INI JAWAPANNYA

    Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil musuhKu dan musuh kamu menjadi teman rapat, dengan cara kamu sampaikan kepada mereka (berita-berita rahsia orang-orang mukmin) dengan sebab hubungan baik dan kasih mesra yang ada di antara kamu dengan mereka, sedang mereka telah kufur ingkar terhadap kebenaran (Islam) yang sampai kepada kamu; mereka pula telah mengeluarkan Rasulullah (s.a.w) dan juga mengeluarkan kamu (dari Tanah Suci Makkah) disebabkan kamu beriman kepada Allah Tuhan kamu. (Janganlah kamu berbuat demikian) jika betul kamu keluar untuk berjihad pada jalanKu dan untuk mencari keredaanKu. (Tidak ada sebarang faedahnya) kamu mengadakan hubungan kasih mesra dengan mereka secara rahsia, sedang Aku amat mengetahui akan apa yang kamu rahsiakan dan apa yang kamu zahirkan. Dan (ingatlah), sesiapa di antara kamu yang melakukan perkara yang demikian, maka sesungguhnya telah sesatlah ia dari jalan yang betul.

    Jika mereka dapat menguasai kamu, nescaya mereka menjadi musuh yang membahayakan kamu, dan mereka akan membebaskan tangan mereka dan lidah mereka terhadap kamu dengan kejahatan, serta mereka suka kalaulah kamu juga menjadi kafir (seperti mereka). - Al-MumtaΔ₯anah:1-2

    ReplyDelete
    Replies

    1. Sapa sapa ada masa tolong baca yaa...

      Kesian lebai nii...

      Delete
  25. Waaa, itu geng lalat kiuseben, comdtad Langau Ehnain sula masok. Kasi hamtam kopi pes panjiang2. Lia punya temoat Kimut sama Halamkah sula tak ader lang masok.
    Tuan Putin boleh hantar bill pada jasa. Halga boleh ikut huluf pun ,ikut kilogram pun boleh maa. Waaa wang masok lu putin, lu blog manyak laku oo.

    ReplyDelete
  26. Aku nak bagi satu tekateki supaya korang senang paham....

    Ada tiga buah rumah:
    Rumah1 ada 10 org BN dan 5 org PH
    Rumah2 pun sama 10 org BN, 5 org PH
    Rumah3 ada 5 org BN Dan 20 org PH

    Cuba kira berapa org BN Dan berapa org PH dlm Ketiga2 buah rumah diatas

    Cuba kira berapa buah rumah BN control ,(BN majoriti), Dan berapa buah rmh yg PH control

    Itu ITU saja....salamat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini kes persempadanan pilihanraya...

      Ni yang spr tengah buat...

      Kawasan bn boleh menang di pecah jadi banyak...

      Asalnya satu kerusi dijadikan 5 kerusi....

      Kawasan ph boleh menang disatukan...

      Asalnya dua kerusi dijadikan satu....

      Delete
    2. Ni hauu Kuabelat lapan pelad,

      Lumah lambo 1 sula yuai.
      Luma lambo lua sula pajak.Itu bloket MCA ckp pun, lu takto ker?

      Comdrad C Peng,
      Putayaya,
      Nanyang

      Delete
  27. KESEDIHAN DR. MAHATHIR 
HANYA LAKONAN SEMATA-MATA
    Kesedihan ditunjukkan Tun Dr. Mahathir Mohamad berikutan penjualan seba­nyak 49.9 peratus saham Proton Holdings Berhad (Proton) kepada Zhejiang Geely Holding Group Co. Ltd., (Geely) dianggap sebagai lakonan semata-mata.

    Penganalisis politik, Lim Sian See berkata, anggapannya itu berdasarkan hakikat bahawa bekas Perdana Menteri itu yang terlebih dahulu menjemput syarikat dari China tersebut untuk membantu syarikat kereta nasional pada 2014.

    Katanya, selepas dilantik sebagai Pengerusi Proton pada 2014, Dr. Mahathir dan pemilik Kumpulan DRB-Hicom, Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary telah ke negara Tembok Besar itu untuk mengadakan pertemuan dengan Geely bagi meminta bantuan menyelamatkan Proton.

    “Kerajaan tidak lagi memiliki Proton setelah diambil alih sepenuhnya oleh DRB-Hicom pada 2012 atas permintaan Dr. Mahathir yang sekali gus menunjukkan bahawa keputusan penjualan saham tersebut adalah oleh DRB-Hicom sendiri.

    “Oleh itu, adalah pelik apabila Dr. Mahathir tiba-tiba mengkritik penjualan kepentingan dalam Proton kepada Geely dan menangis sedangkan beliau yang pada mulanya mahu saham Proton dijual kepada syarikat Jerman, Volkswagen pada 2005 dan meminta kerajaan menjual semua kepentingannya dalam Proton kepada syarikat swasta pada 2011 serta yang mula-mula meminta bantuan Geely di China pada 2014.

    “Malah, tiga bulan lalu iaitu pada Februari 2017, beliau berkata tidak mempunyai bantahan untuk Geely membeli kepenti­ngan dalam Proton. Tiba-tiba sekarang beliau mengkritik kerajaan, me­nyalahkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan berkata mahu menangis kerana ‘anaknya’ telah dijual?

    “Kelihatan seperti Dr. Mahathir yang telah menjual anaknya sendiri. Bapak jual anak!” kata Sian See dalam blognya hari ini.

    Baru-baru ini, DRB-Hicom te­lah mencapai persetujuan de­ngan Geely bagi membolehkan syarikat tersebut membeli 49.9 peratus saham Proton.

    Perkembangan itu menyebabkan Dr. Mahathir dalam blognya mengatakan beliau sangat sedih dan menangis kerana kehilangan Proton yang disifatkan sebagai anaknya.

    ReplyDelete
    Replies


    1. Cerita dah basi...

      Kami dah habis berbahas dua tiga hari lepaih...

      Delete
  28. Perutusan Presiden PAS sempena Ramadhan Al-Mubarak 1438H
    ALHAMDULULLAH, marilah kita perbanyakkan bersyukur kepada Allah yang telah memberi peluang sekali lagi untuk menjadi tetamu Allah di bulan Ramadhan yang penuh kerahmatan dan keampunan
    Firman Allah SWT:

    ﴿يَٰٓΨ£َيُّΩ‡َΨ§ Ω±Ω„َّΨ°ِΩŠΩ†َ Ψ‘َΨ§Ω…َΩ†ُواْ ΩƒُΨͺِΨ¨َ ΨΉَΩ„َيۡΩƒُΩ…ُ Ω±Ω„Ψ΅ِّيَΨ§Ω…ُ ΩƒَΩ…َΨ§ ΩƒُΨͺِΨ¨َ ΨΉَΩ„َΩ‰ Ω±Ω„َّΨ°ِΩŠΩ†َ Ω…ِΩ† Ω‚َΨ¨ۡΩ„ِΩƒُΩ…ۡ Ω„َΨΉَΩ„َّΩƒُΩ…ۡ ΨͺَΨͺَّΩ‚ُΩˆΩ†َ﴾ [Ψ§Ω„Ψ¨Ω‚Ψ±Ψ©: 183]

    “Wahai orang-orang yang beriman! Kamu diwajibkan berpuasa sebagaimana diwajibkan ke atas orang-orang yang dahulu daripada kamu, supaya kamu bertaqwa” [Al-Baqarah: 183]

    Alhamdulillah, marilah kita perbanyakkan bersyukur kepada Allah yang telah memberi peluang sekali lagi untuk menjadi tetamu Allah di bulan Ramadhan yang penuh kerahmatan dan keampunan. Ada manusia tidak sempat dan tidak menyangka Ramadhan tahun lalu adalah Ramadhan terakhir untuk mereka. Ada manusia diberi peluang tetapi mensia-siakan pula ganjaran Allah.

    Allah S.W.T melatih umat Nabi Muhammad S.A.W di bulan Ramadhan supaya mendidik diri mereka dengan sifat-sifat takwa. Pensyariatan puasa ke atas umat Islam untuk memperbaiki diri mereka agar taat kepada perintah Allah dan menjauhi larangan-Nya. Walaupun manusia berpeluang untuk menjamah makanan halal dihadapan mereka, tetapi ditahan nafsunya kerana takutkan Allah. Di sinilah manusia dilatih untuk mengawal godaan hawa nafsu dalam perkara halal mahupun perkara haram dan syubuhat.

    Amalan yang dikerjakan di bulan Ramadan juga untuk melahirkan rasa syukur seorang hamba kepada Allah S.W.T dengan mendidik ruh, akal dan jasad mereka. Selain digalakkan untuk solat terawih, bacaan al-Quran dan ibadah-ibadah yang lain, kita juga digalakkan untuk bersedekah dengan mengorbankan harta benda dan mensucikannya melalui kefardhuan zakat fitrah. Sepatutnya dibulan inilah umat Islam dididik untuk lebih terkehadapan dalam menjalankan kerja-kerja kebajikan dan membantu mereka yang memerlukan.

    Bulan Ramadhan juga bulan Al-Quran. Di dalamnya, banyak menerangkan tentang konsep ketuhanan, ibadah, politik, pendidikan, ekonomi, sosial masyarakat, undang-undang, hal ehwal antarabangsa dan sebagainya.

    Kita kena sedar yang kita adalah makhluk dan hamba kepada Tuhan. Islam itu merupakan agama asal kepada kejadian ciptaan manusia dan makhluk di langit dan di bumi. Hanya manusia yang jahil dan bebal sahaja beranggapan teori kewujudan manusia bermula di zaman batu sebagaimana kenyataan yang dibuat oleh ahli-ahli sejarah barat yang jahil dan bebal.

    Al-Quran yang diturunkan sudah lengkap bagi keperluan hidup manusia. Sudah cukup kepada umat di akhir zaman ini untuk berpegang teguh dengan al-Quran dan panduan Nabi Muhammad SAW. Jadikanlah Ramadhan bulan untuk kembali kepada suluhan Al-Quran. Selain itu, rebutlah ketika peluang masih ada dengan perbanyakkan bacaan al-Quran, solat sunat, beriktikaf, berdoa, bersedekah dan merapatkan silaturahim sesama umat Islam.

    Akhirnya, saya ingin mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan Al-Mubarak kepada seluruh umat Islam walau di mana jua anda berada. Mudah-mudahan Ramadhan tahun ini menjadi Ramadhan paling terbaik di dalam sejarah hidup kita untuk meraih keampunan dan mencapai darjat taqwa.

    “Sejahtera Bersama Islam”

    ABDUL HADI AWANG
    Presiden PAS
    Bertarikh: 1 Ramadhan 1438H / 27 Mei 2017M

    ReplyDelete
    Replies

    1. Yeedi yawang pun menempek kat sini juga....

      Wo..hoop..
      Wo...hoop...

      Zai..zai..zai..zai...



      Delete
    2. puak taksub ph bodoh makin meroyon komen entah apa2 dah makan babi agaknya.

      Delete

    3. Jangan malah malah...

      Nanti gua belanja lu makan babi panggang...

      Delete
    4. Tuduhan odijayuhkan oleh sheriff surgawi (lantikandiri)
      :
      TAKSUB....2 gram
      BODOH.....4 gram
      MEROYAN...3 gram
      ENTAH APA2...1 gram
      MAKAN....0.5 gram
      BABI....25 gram

      Maka Palala puasa lobai Ayohbetullah Kiusebern pada hari ini dipotong spt dibawah:

      36 gram dosa.

      Hukuman ikut RUTU355
      perlu telan 3 ketul butir tahik low, dan 1 gelas kincin lobai kincin.

      Ha kan susah tu ko lobai 1321.
      Lidah x puasa la tu ,!!!!

      Delete
    5. baguslah buat fitnah bulan puasa

      Delete
    6. Jangan runtuhkah kerajaan Islam Kelantan katanya.
      Berdosa besar.
      Krn pas satu2 nya parti ada label Islam dari ROS.

      Kalau pas tumbang kerajaan umno di Kedah terengganu itu boleh.
      Krn umno bkn Islam tp sekular assobiyyah penyembah taghut.

      Itu lah sifir hadi

      Klu dia sumer betul
      Org lain sumer salah.

      Krn betulnya dia jd mb tak salah tau nk tadbir.
      Pandai nya salah kan org lain
      Dia tak salah.

      Kawan, lu apa mcm ingat???

      Lu punya komrad@ kawan
      Itu pendek.


      P/s mana la akak cifut babi, tgh masak juadah berbuka ke dia..

      Delete
  29. kata personally rapat dgn trump. penipu betol si jibun nih. riak..

    ReplyDelete
  30. Haiya blother Apek manyak telima kasih
    Lu hantam yibbo kasi lia belesih
    Hali hali lia lompak,hati talak putih
    Wang negala hilang, wo kita sidih..

    Hali hali yibbo otak, atak yalan
    Amelika mau lobi,komunis lia kawan
    Konon plojek musat negala keuntungan
    Tapi suma tipu, bili beg tangan!

    Sama itu Mahathir yibbo manyak binci
    Sibab itu Mahathir tahu negala lugi
    Yibbo culi wang pakai itu emdibi
    Silalu enjoy shopping, mini bili Gucci;

    Lakyat banyak malah manyak susah hati
    Balang suma naik campor itu gst
    Lakyat tadak jaga apa guna menteli
    Bill manyak tinggi, lia suma mau free!

    Haiya blother Apek, bila mau silisai
    Ini PLU mali, kita kasi tibai
    Itu Umno BN mau kasi hancai
    Yibbo kasi anak wang, bikin filem pangsai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haiya wong sama apek welkam welkam
      Pantun lu banyak silap macam itu lokam
      Ini kali pertama wa ala baca pantun ini macam
      Lu punya cakap kasi olang hati cengkam..

      Itu yibbo kalo tatak paham wa banyak helan
      Sula lama olang tiaw tiaw tatak jalan
      Tapi wa ingat kita bole kasi satu kesedalan
      Itu pilihanlaya kita kasi ini olang jatuhkan..


      Delete
  31. Adik Mat, empat belas dua belas
    Bro Perak Man buat dia cemas
    Beza Umno PH, mahu tahu lekas
    Umno tembaga, Pakatan emas!

    Adik Mat kenapa takut
    Letaklah nama,Bro Perak Man dah sebut
    Kalaupun tua, Perak Man tak ganyut
    Kamu yg muda atas bawah berkedut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Itu adik mat panas telinga
      Kalo puji bro fan tun dia mesti menyinga
      Tak tahula dirinya tu apa kena
      Nak kata dirasuk, skang ni kan bulan puasa..

      Bawak bawak la mengucap
      Janganlah cakap ikut sedap
      Ingat diri, jadila beradap
      Hidup berdengki ni kalau malam tido tak lelap..


      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...