Thursday, 18 May 2017

PAS TERBUKTI SAYANG JAWATAN!!


Mesyuarat Jawatankuasa Kerja Pas Pusat yang dipengerusikan oleh Tuan Ibrahim Tuan Man hari ini mengambil ketetapan tiga Exco daripada parti itu tidak akan melepaskan jawatan daripada kerajaan negeri Selangor, meskipun hubungan dengan PKR sudah ditamatkan.


Alasannya ialah kerana mereka mendakwa kedudukan wakil Pas itu adalah atas lantikan Sultan Selangor dan selagi perkenan itu tidak berubah, selagi itulah Pas tidak perlu membuat apa-apa perubahan mengenainya.


Selain itu, meskipun Pas yang memutuskan hubungan dengan PKR, parti itu sebaliknya menyerahkan kepada Menteri Besar Selangor, Azmin Ali untuk membuat keputusan berkaitan tiga Exco berkenaan.

Kata Tuan Ibrahim selepas mesyuarat, “Seperti dimaklumkan sebelum ini,  mereka dilantik sebagai Exco oleh  Sultan Selangor.


“Biarlah pentadbiran berjalan dengan lancar dan kita tidak ingin mengganggu. Jika ada keputusan baru, kami akan maklumkan."


Setiausaha Agung Pas, Takiyuddin Hassan pula berkata, pendirian Pas ini bertepatan dengan Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor 1959 yang memperuntukkan kedudukan Exco adalah di tangan Menteri Besar setelah mendapat perkenan Sultan.


"Ia terpulang kepada Sultan, dan sudah tentu setelah mendapat cadangan daripada Menteri Besar. Itu prosedur,” katanya lagi.


Namun demikian, meskipun mengatakan Exco akan kekal selagi mendapat perkenan Sultan, Takiyuddin turut mengakui Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor yang sama membenarkan mana-mana Exco yang mahu meletak jawatan untuk berbuat demikian pada bila-bila masa.


Namun, tambahnya, soal meletakkan jawatan tidak timbul buat masa ini.


Jadi, apa yang boleh dikata tentang pendirian terbaru Pas ini?


Sayang kedudukan, kebuloq jawatan atau terasa rugi melepaskan segala nikmat dunia yang boleh dikata lumayan?

Mengapa masih mahu bergayut di sebalik perkenan Sultan dan menyerahkan kepada Azmin untuk membuat keputusan sedangkan pilihan untuk berundur dan meletakkan jawatan secara sukarela tidaklah merupakan kesalahan?


Sekali lagi - sayang kedudukan, kebuloq jawatan atau terasa rugi melepaskan segala nikmat dunia yang boleh dikata lumayan?


Sebelum ini, Ketua Pemuda Pas, Khalil Hadi yang merupakan anak kepada Hadi Awang berkata, keputusan parti itu memutuskan hubungan dengan PKR adalah tepat.


Katanya, Pas tidak perlu berfikir panjang mengenainya kerana ia berkaitan dengan prinsip  prinsip perjuangan parti yang sudah dilanggar.


"Pas adalah sebuah parti bertunjangkan politik Islam yang asasnya adalah politik yang benar.


"Jadi kita lihat keputusan menamatkan hubungan dengan PKR itu adalah keputusan yang tepat," katanya lagi.


Salah seorang Exco Selangor, Iskandar Abdul Samad dilaporkan berkata, Pas sanggup memutuskan hubungan, baik dengan PKR  atau DAP bersandarkan rasa tanggungjawab kepada Allah.


“Kita buat ini bukan atas dasar politik, sebaliknya tanggungjawab kita terhadap agama Allah.


“Tetapi ini adalah tanggungjawab kita. PAS ini bukannya parti oportunis,” kata beliau dalam ceramah di Kampung Pandan malam tadi.

Apa pula yang boleh kita tafsirkan daripada kenyataan dua pemimpin Pas ini jika dikaitkan dengan keputusan tidak mahu berundur daripada kerajaan negeri Selangor, walaupun mereka sendiri yang memutuskan hubungan?


Kata kedua-dua mereka, memutuskan hubungan dengan PKR adalah keputusan tepat dan atas rasa tanggungjawab kepada Allah.


Tetapi, bagaimana dengan tindakan tidak mahu melepaskan gaji, ganjaran dan pelbagai kemudahan lain daripada pihak yang sudah diputuskan hubungan itu?


Adakah ia juga keputusan yang tepat dan turut dibuat atas nama Allah? 


Daripada keputusan Muktamar di Kedah, kemudian Majlis Syura dan diserahkan kembali kepada Jawatankuasa Kerja Pas Pusat, soal lain semuanya berani dilakukan, kecuali yang berkait dengan gaji, ganjaran dan kemudahan berbentuk wang untuk menyara nikmat keduniaan. (ShahbudinHusin 18/05/2017)

212 comments:

  1. TN50 - TAMPAR NENDANG 50

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lps ni, sorilah aji lobai ooi.. dah serik dah kawe nak buwek teman. Ingat boleh tolong, harapkan pagar rupanya aji2 lobai2 ni.

      Delete
    2. Temberang Najib 50 (TN50)

      Delete
    3. Ini negara haramjadah apa

      Raja perlembagaan atau mak bapak raju punya negara mutlak macam Saudi.

      Jangan nak tarik soltan urusan politik.. Bila soltan ganti mb dgn umno mcm di perak ..baru pas nak meroyan.

      Puja lagi soktan. Menyorok blkg soltan. Kipas soltan. Satu hari umno baham pas pakai sulutan baru tau.

      Bodo

      Delete

    4. Mr j palsu, janganlah guna nama I, I tak rela tau...

      gunalah nama flain, I tak guna bahasa kasar tau, I ni lemah lembut dan gemalai ..

      Bye...byeee...muah

      Ikhlas dari Mr J aka serigala adu domba

      Delete
    5. PAN xpa...walaupun mereka putus baiah dgn PAS...mereka tak letak jawatan ADUN dan MP ttp xpa...apa sebab xyah dok tanya la no...kan aku suh Lim potong peruntukan kawasan hang kan....ops sori...dalam PH kami xdak party big bro...semua equal...lagipun kami tau PAN ni membawa pemikiran ATGNA...satu pemikiran yg disanjungi bkn sahaja PAN malah seluruh anggota PH . ATGNA adalah idola PAN dan mereka berhak mempertahankan pemikiran ATGNA lebih dari PAS sendiri. So jgn sesiapa perkecilkan ATGNA...PAN akan serang habis2an...krik krik krik

      Delete
    6. TIDAK ada istilah kembali kepada Umno kerana PAS tidak pernah bersama Umno. Dasar-dasar PAS yang telah diterima masyarakat menyebabkan Umno menimbulkan polemik untuk memecahbelahkan PAS. Ini antara yang ditegaskan Timbalan Presiden PAS, Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man sebagai respons kenyataan Setiausaha Agung Umno, Dato’ Seri Tengku Adnan Tengku Mansor yang menyerahkan kepada PAS sama ada mahu kembali kepada Umno.

      Ikuti butiran lanjut penjelasannya dalam wawancara Pemangku Penolong Pengarang Berita Harakah, NYZA AYOB bersama beliau pada 11 Mei lalu.

      WARTAWAN: Tengku Adnan menyatakan terpulang kepada PAS sama ada mahu kembali kepada Umno. Respons Dato’ di atas kenyataan ini.

      DATO’ TUAN IBRAHIM TUAN MAN: Perkara ini telah ditegaskan Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang. Perkara ini juga telah diulang berkali-kali oleh Majlis Syura Ulamak yang telah mengeluarkan kenyataan rasmi bahawa PAS tidak akan mengadakan kerjasama politik dengan Umno. Cuma kerjasama PAS dalam perkara-perkara yang tidak bercanggah dengan syarak.

      Itu adalah tanggungjawab agama yang di dalam al- Quran menyuruh kita berbuat demikian. Bantu membantu dalam perkara baik dan takwa, PAS akan sokong. Tetapi bukan bermakna ada kerjasama politik.

      Tengku Adnan menganggap PAS akan kembali kepada Umno sedangkan PAS tidak pernah pun bersama dengan Umno. Kita pernah bersama dahulu sebagai komponen di dalam BN, bukan bersama dengan Umno.

      Sewaktu PAS bersama BN dahulu, kita ditendang keluar setelah beberapa perkara yang PAS buat tidak menyenangkan Umno khususnya apabila PAS melihat perlunya diperkasakan PAS. PAS buka cawangancawangan di Selatan dan mereka menentang tindakan PAS ini.

      Pada masa yang sama Umno memperkuatkan cawangancawangannya di Pantai Timur.

      Selain itu kita juga melihat apabila orang-orang awam mula menerima dasar-dasar yang PAS terapkan, Umno menganggap ini sebagai ancaman kepada parti itu. Lalu Umno bertindak menendang PAS keluar.

      Sepatutnya kalau dilihat dalam konteks yang positif, mungkin itu lebih baik untuk masa depan negara kita. Ini pengalaman PAS sewaktu dalam BN.

      Sebagai contoh sewaktu Almarhum Dato’ Asri menjadi Menteri Tanah, kita memperkasakan Felda-Felda dan mewujudkan bahagian agama di Felda. Tetapi sekarang sudah tiada di Felda.

      Adakah ini menunjukkan tanda-tanda pilihan raya semakin hampir hingga Umno sanggup mengeluarkan kenyataan seperti ini supaya dapat menggugat keyakinan rakyat terhadap PAS?

      Saya melihat kenyataan ini untuk memecahbelahkan PAS dan menimbulkan polemik dalam kalangan orang awam. Ia juga memperlihatkan kelemahan yang dialami Umno. Bagi PAS, kita akan hadapi pilihan raya dengan kekuatan Gagasan Sejahtera dalam Blok Ketiga ini. PAS yakin rakyat boleh menilai apakah Umno hendak bersama dengan PAS bagi memperjuangkan rakyat untuk masa depan rakyat yang lebih baik.

      Saya juga tidak faham maksud terlanjur yang disebut Tengku Adnan. Ingin saya tegaskan PAS memang tidak pernah terlanjur dengan Umno. Saya juga ingin tegaskan di dalam PAS ini kita ada Majlis Syura yang memandu parti.

      PAS juga mempunyai Dewan Ulamak yang memperhalusi dalil-dalil. Jadi kita menentang Umno ini bukan soal terlanjur atau tidak terlanjur. Tetapi soal dasar yang dibawa Umno itu sendiri. Kita harap Umno yang buat perubahan ke arah yang lebih Islamik.

      PAS juga berjuang bukan untuk jawatan. PAS berjuang untuk membetulkan dasar yang bercanggah dengan dasar perjuangan Islam. Sebab itu dasar PAS ini sama ada kita menang, kita akan tunaikan tanggungjawab. Mana-mana yang kita tidak menang kita laksanakan atas kemampuan yang kita ada.

      Delete
    7. Apabila Tuan Guru Abdul Hadi hadir pada pelancaran tukun tiruan oleh Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Dato’ Seri Ahmad Shabery Cheek pada 4 Mei lalu, adakah perkara ini juga dilihat sebagai tanda PAS akan bersama dengan Umno?

      Kita harus faham di antara kerajaan dengan parti pemerintah. Bagi PAS, politik yang matang adalah politik yang boleh membezakan mana tanggungjawab kerajaan dengan parti memerintah. Sebab itu PAS hadir dalam program-program kerajaan kerana ia projek untuk rakyat.

      PAS memang sokong apa sahaja projek untuk rakyat. Sebagai contoh jika kita tengok di negara-negara maju seperti New Zealand dan Australia, ketua pembangkang dijemput hadir dalam taklimat projekprojek besar yang dibuat kerajaan.

      Maknanya, itu pemikiran politik matang mereka. Sebab parti yang memerintah boleh bertukar. Tetapi projek akan berjalan. Sebab itu pembangkang dijemput sama hadir supaya mereka boleh menilai tanggungjawab terhadap projek jika mereka dipilih sebagai pemerintah pada masa depan. Pemikiran mereka sangat terbuka sehingga ke tahap itu.

      Saya melihat Umno juga kena berlaku adil dengan wakil-wakil rakyat yang dipilih. Tetapi apa yang berlaku Umno bertindak di luar garis panduan dan dasar federalisasi. Contohnya apabila PAS menang di Terengganu, mereka batalkan royalti minyak.

      Mereka juga merampas tanahtanah yang PAS beri kepada rakyat. Demikian juga apabila ditemui minyak di Kelantan.

      Mereka sanggup bawa naik minyak ikut Thailand. Ini antara tindakan-tindakan yang tidak mengikut peraturan.

      Setakat ini pun peruntukanperuntukan kepada wakil rakyat di kawasan-kawasan yang dimenangi pembangkang disekat. Sedangkan sebagai kerajaan ia kena berlaku adil kepada semua rakyat.

      Apa yang rakyat alami sekarang ini, bebanan kos hidup yang semakin teruk. Hutang negara yang meningkat serta nilai ringgit yang terus jatuh.

      Tidak ada sebarang usaha kerajaan untuk mengawal perkara ini.

      Sebagai contoh saham Felda Global Ventures (FGV), kerajaan perlu selamatkan tanah yang dicagar sebagai aset dalam FGV. Kita bimbang walaupun saham FGV digantung di Bursa Malaysia, ia berada dalam tahap yang sangat risiko.

      Adakah apabila PAS memutuskan tahaluf siasi dengan DAP menyebabkan kenyataan sebegini timbul oleh pemimpin Umno?

      Mungkin juga. Tetapi paling besar kerana pengaruh PAS diterima oleh rakyat. Sebab apabila PAS putus hubungan dengan DAP, orang ramai melihat tidak ada satu parti lain yang mampu memperjuangkan dasar-dasar Islam.

      Sebagai contoh isu RUU 355. BN sendiri tidak berani walaupun pada peringkat awal, Timbalan Perdana Menteri berjanji ia akan dibentangkan.

      Tetapi apabila wujud penentangan dalaman BN, menyebabkan Perdana Menteri akhirnya tidak berani hendak bentang.

      Jadi rakyat melihat, yang mampu mempertahankan dasar-dasar Islam adalah PAS. Kita yakin berdasarkan tinjauan-tinjauan yang kita buat kepada pengundi-pengundi dan sokongan kepada parti termasuk keahlian PAS yang semakin meningkat setiap bulan berbanding Umno.

      Tinjauan-tinjauan yang dibuat juga menunjukkan sokongan terhadap PAS jauh mengatasi dari Umno, begitu juga dengan Pakatan Harapan. Ini merupakan indikator positif dan perubahan yang lebih baik untuk masa depan negara.

      Delete
    8. Nasihat Dato’ kepada ahli-ahli PAS kerana semakin hampir pilihan raya, semakin banyak polemik akan dicetuskan pihak lawan.

      Dijangkakan PRU 14 ini akan berlakunya perang siber. Media sosial akan menjadi senjata yang ampuh untuk menyerang antara satu sama lain. Fitnah juga akan berlaku secara berleluasa.

      Jadi, saya minta kepada ahliahli PAS supaya merujuk kepada sumber rasmi parti. Jadikan Facebook, Twitter dan kumpulan WhatsApp sebagai media untuk menyebarkan maklumat rasmi parti.

      Contohnya jika ada kenyataan daripada Presiden PAS, setiap ahli PAS masukkan dalam Facebook masing-masing supaya kita jadi penyebar kepada berita rasmi parti dan maklumat yang sebenar.

      Jangan gopoh buat kenyataan yang tidak membina kepada maruah parti. Contohnya tulisantulisan yang tidak berakhlak, maki hamun dan mencerca. Ini bukan akhlak ahli PAS. Jangan masukkan maklumat yang tidak sahih atau tidak menguntungkan parti dalam Facebook kita.

      Delete
    9. 14 Mei lalu, seluruh rakyat negara ini dikejutkan dengan satu kenyataan terbuka daripada Naib Pengerusi Parti Cinta Malaysia (PCM), Dato’ Huan Cheng Guan mengenai PCM yang sedia untuk bekerjasama dengan PAS khususnya bagi menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 akan datang.

      Kesediaan PCM untuk bekerjasama dengan PAS lahir ketika parti-parti pembangkang lain terutama DAP yang juga di bawah pimpinan Cina sedang hebat menyerang PAS, sehingga sanggup mem- Bukti PAS turut diterima bukan Islam buat tuduhan dan fitnah-fitnah yang tidak berasas terhadap PAS, dengan turut dibantu PKR, PAN dan Bersatu.
      Justeru, kenyataan terbuka PCM itu merupakan satu tamparan hebat kepada DAP dan parti-parti pembangkang lain yang berada dalam Pakatan Harapan, sekali gus membuktikan PAS bukanlah parti yang hanya perlu disokong oleh orang Islam sahaja, tetapi juga wajar disokong orang bukan Islam, apatah lagi untuk dimusuhi oleh orang bukan Islam seperti yang diapi-apikan oleh DAP selama ini.

      Bagi PAS pula, kesediaan PCM untuk bekerjasama dengannya sememangnya menunjukkan satu perkembangan yang cukup baik dalam suasana politik semasa tanah air. Malah, PAS menerusi kenyataan Ketua Penerangannya, Ustaz Nasrudin Hassan pada 15 Mei lalu mengalu-alukan dan sangat berbesar hati atas kenyataan terbuka dan kesediaan PCM itu untuk bekerjasama dengannya bagi menghadapi PRU ke-14 nanti.

      Kesediaan PAS menerima kerjasama PCM sejajar dengan kedudukan PAS sendiri selaku parti yang menjadikan Islam sebagai dasar dan prinsip perjuangannya.

      Sedang Islam itu adalah sebuah manhaj kehidupan yang akan memandu manusia menjadi sejahtera dan harmoni dalam sosial, politik mahupun ekonomi.

      Islam menjanjikan keadilan kepada semua termasuklah golongan non-muslim, memulangkan hak, melindungi pihak tertindas dan menentang kezaliman, mengangkat kebenaran dan menolak kebatilan.

      Inilah perjuangan PAS dan PAS tidak mempunyai wajah kedua untuk berpurapura dengan pihak non-muslim. Wajah PAS hanya satu. Bersama umat Islam, PAS perjuangkan Islam, kepada non-muslim juga PAS berjuang di atas prinsip Islam yang membawa keadilan untuk semua.

      Justeru, amat benarlah seperti yang dinyatakan oleh Ustaz Nasrudin bahawa kesediaan PCM untuk bekerjasama dengan PAS merupakan satu bukti bahawa PAS tidak ditolak oleh golongan non-muslim.

      Sebaliknya PAS boleh pada bila-bila masa bekerjasama dengan pelbagai pihak termasuk non-muslim selama mana dasar dan prinsip perjuangan PAS diterima dan dihormati.

      Tindakan PCM itu juga sememangnya amat tepat dan kena pada masanya.

      Kehadiran PCM bersama PAS pasti akan turut mengukuhkan Gagasan Sejahtera dalam memacu gerakan perubahan dan memimpin kebangkitan rakyat.

      Perkembangan ini sekali gus akan lebih menyedarkan non-muslim agar tidak perlu ragu terhadap perjuangan PAS kerana PAS bukanlah sebuah parti yang rasis, apatah lagi untuk memaksa agama lain, sebaliknya turut berjuang dan mendidik rakyat agar saling hormat menghormati antara satu sama lain dalam masyarakat yang berbilang bangsa dan agama di negara ini.

      Delete
    10. KERAJAAN Kelantan menyerahkan pada ahli-ahli PKR sendiri untuk membuat keputusan sama ada untuk kekal sebagai pimpinan lantikan politik atau sebaliknya.Timbalan Menteri Besar, Datuk Mohd Amar Abdullah berkata, kerajaan negeri tidak boleh menghalang mereka.

      “Bagaimanapun kalau ingin kekal dengan jawatan itu lagi baik dan kami mengalu-alukannya,” ujarnya.

      Sambungnya, kerajaan negeri tidak terjejas sekiranya mereka lepaskan jawatan itu.

      Cuma katanya, mereka tidak boleh berkhidmat lagi pada rakyat di peringkat kerajaan.

      Amar yang juga Naib Presiden PAS berkata, dianggarkan 200 orang lantikan politik anggota parti itu.

      Menurutnya, seandainya mereka ingin kekalkan jawatan itu lagi baik sekurang-kurangnya hingga tahun ini atau sehingga PRU 14.

      Tambahnya, perkara itu turut dibincangkan pada mesyuarat exco yang berlangsung di Kota Darulnaim di sini hari ini.

      Amar berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail, selepas mesyuarat exco di Kota Darulnaim, di sini hari ini.

      Semalam Azizah mengarahkan semua lantikan politik anggota partinya melepaskan jawatan masing-masing berkuatkuasa serta-merta.

      “Saya tak pasti kenapa kenyataan itu dibuat, tapi... itu hak dia dan saya tidak boleh komen apa-apa.

      “Cuma pendirian kita, kita tidak rasa sebarang keperluan untuk mengarahkan ahli-ahli PKR melepaskan jawatan mereka,” ujarnya.

      Amar berkata, setakat ini pihaknya belum menerima sebarang surat perletakan jawatan, lagipun kenyataan Azizah baru semalam dibuat.

      Berkaitan perkembangan di Selangor, Amar memberitahu exco di kalangan ahli PAS masih kekal di negeri berkenaan.

      Tambahnya, kecuali ada arahan terbaru dibuat atau mereka dipecat.

      “Buat masa sekarang kita kekal dengan apa yang ada dahulu dan tidak berhasrat untuk lepas jawatan,” ujarnya.

      Delete
  2. Pas pis pus..,mana en somi odi q7?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa sumbangan pas kpd agama bangsa dan negara.

      Tidak ada.

      Selain daripada memecah belahkan umah dan mencelarukan anak bangsa.

      Islam hanya topeng pas untuk meminta sedekah semasa ceramah. Apa kerja orang2 pas kalau bukan setiap masa berceramah.

      Bukan sebarang ceramah.

      Tapi ceramah ada makna.

      Habis ceramah tadah sejadah tadah serban minta duit. Dapat duit terus balik. Sebaliknya Kemana duit tu dibelanjakan melainkan masuk ke poket penceramah dan pengiring2nya!!!

      Kerja pas cukup senang.

      Delete
    2. Bro zack, yang pecah belah ummah tu dia punya sumbangan le bro..

      Delete
    3. Apa sumbangan pas kpd agama bangsa dan negara. ?

      sumbangan yang terbesar adalah
      Jeng Jeng Jeng

      MENYESATKAN UMAT ISLAM DI TANAH AIR INI

      Delete
    4. Ada x sini2 org pan yg berani tegur madey kutuk ATGNA? Tu hari berkeras mcm klu idup ATGNA join pan la? Takde maruah ke? Tak terasa ke? Buat seminar puja...sekali madey tuihhh...apa nilai korang? Pertahanla...xkan pemikiran hannah yeoh lagi tinggi dari ATGNA pan weh????

      Delete
    5. JASA PAS MENYEDARKAN AKU DARI POLITIK SEKULAR(memisahkan agama) YANG HANYUT.

      Delete
    6. Umno yg punyer kerja tu....rompak pon halal...PAs tak kusah asalkan dapat 90 jota duit haram sekular...

      Delete


  3. TN50 - TAMPAR NENDANG 50

    Kah...kah...kah...


    ReplyDelete
    Replies

    1. Jangan terkejut kalau mat over nanti pakai kiu seven...

      Bodek jangan tak bodek...

      Delete
    2. Jamal keranda pun kalah lawan mat over..

      Delete
    3. Apa lobang kiu seven

      Mau dapat panamera retis tak laku tu lps ni

      Dato seri dah dalam tangan

      Delete
    4. cina dap patut diajar lempang cam mat over sebijik sorang.

      Delete
    5. Ha tu dia geng mat over dah sampai

      Padahal..

      Yg buat Hutang lepas tu joli sakan Projek ntah ke mana Hutang rakyat yg jadi tukang bayar tu DAP ke?

      Yang menjahanamkan ekonomi Malaysia sampai hadi eh silap jadi Haramjadah mcm skg ni DAP ke?

      Menteri kewangan skg ni DAP ke?

      Besungguh2 anon 747 menunjukkan kebodohannya di pagi hari

      Dah berangan nak dapat dato seri jugak ke?

      Delete
  4. Cara PAS mengajar nilai nilai islam kepada orang melayu , iaitu kalau terpaksa pilih tiga prinsip pegangan hidup iaitu 1. Maruah 2 . Perjuangan 3. Habuan dunia jawatan dan harta yg mana wajib di utamakan .... Jawapan HABUAN DUNIA contoh dan tauladan dari pemimpin PAS era Hadi bawang . Pemimpin PAS semua guna kereta mewah ..pengikut Dan macai PAS pakai capcai hihihi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mujur kapcai

      Yg tolak basikal burok pun ada

      Delete
    2. PAN gegar jer lebih...pemikiran ATGNA sama mcm PAN...sekali madey tuihhh....krik krik krik atau...mungkin PAN rasa pemikiran yb hannah lagi advance dari ATGNA kot....sbb tu depa lebih peratahnkan YBH dari ATGNA

      Delete
    3. Jangan nak mengada....madey tak kutuk nik aziz...madey citer kisah lampau...

      Delete
  5. NAWAITU AL FULUS BELAKA TUU....CAKAP TAK SERUPA BIKIN KERANA SAYANG PANGKAT, HARTA, DUIT DAN DUNIA MENGATASI SEGALA2NYA. INI ADALAH BUKTI KLASIK MENUSIA MUNAFIK, JUAL DAN GADAI AGAMA UNTUK KEPENTINGAN SENDIRI, MASLAHAT RAKYAT HANYA DIJADIKAN ALASAN UTK MENGHALALKAN SEGALA2NYA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau parti lain pas akan hentam berdentam dentum. Keluar bermacam macam hukum. Secepat kilat pas akan jatuh hukum.

      Bila terkena batang hidung sendiri bermcm2 alasan dicari dan diberi.

      Dalam pilihanraya rakyat memilih wakil mereka untuk jadi wakil rakyat. Bukan pilih untuk jadi exco, ketua kampong dan sebagainya.

      Pas bila dah dapat jawatan terus tak sedar diri. Dia bust2 lupa bahawa jawatan tersebut hanya lantikan oleh menteri besar. Bukan sultan yg lantik.

      Tapi inilah temberang pas takut miss soru!!! Ibarat tikus jatuh ke dalam beras. Dia tak mau pergi ke mana dah selagi beras tu belum habis.

      Begitulah tamaknya pas.

      Delete
    2. Bosan bosan tak habis lagi isu pasal exco pas di selangor. Bosan tahap gaban. Dulu masa dap tak join lagi pakatan rakyat exco dap tak letak jawatan pun. Berpijak le di bumi.. biaq pi la exco pas depa berkhidmat utk rakyat selangor yg dlm ada pan dap pkr umno mca mic psm dll . Tu pun nak bgtau bodoh betul mike ni. Bosan bosan dah le barang naik kena gst lagi yg pembangkang dok bercakaran sesama sendiri seronok le umno macam ni. Bodo betul mike ni tak boleh fikir le. Mcm ni sampai kiamat umno dok perintah malaysia mike semua bodoh tolol tak tahu nak berpolitik . Geram teman yg dok bercakap pun ada yg lulusan universiti teman yg noreh getah pun cerdik. Bosan bosan bosan dah le minyak petrol naik sewa rumah pun naik ahli ahli parti politik pembangkang dok bercakaran. Bodo mike ni jgn marah kt teman meluah perasaan geram sebab semua mike bodoh. Ok teman chau dulu. Lega sikit dpt lepas perasaan. Jgn marah nan nk suruh mike semua berpikir.

      Delete
    3. Bosan bosan tak habis lagi isu pasal exco pas di selangor. Bosan tahap gaban. Dulu masa dap tak join lagi pakatan rakyat exco dap tak letak jawatan pun. Berpijak le di bumi.. biaq pi la exco pas depa berkhidmat utk rakyat selangor yg dlm ada pan dap pkr umno mca mic psm dll . Tu pun nak bgtau bodoh betul mike ni. Bosan bosan dah le barang naik kena gst lagi yg pembangkang dok bercakaran sesama sendiri seronok le umno macam ni. Bodo betul mike ni tak boleh fikir le. Mcm ni sampai kiamat umno dok perintah malaysia mike semua bodoh tolol tak tahu nak berpolitik . Geram teman yg dok bercakap pun ada yg lulusan universiti teman yg noreh getah pun cerdik. Bosan bosan bosan dah le minyak petrol naik sewa rumah pun naik ahli ahli parti politik pembangkang dok bercakaran. Bodo mike ni jgn marah kt teman meluah perasaan geram sebab semua mike bodoh. Ok teman chau dulu. Lega sikit dpt lepas perasaan. Jgn marah nan nk suruh mike semua berpikir.

      Delete
    4. Kalau ye bosan maka sila berambus dari blog ni

      Tak ada sapa yg bentang kapet merah jemput kau ke sini

      Tak diperlukan pun makhluk mcm kau

      Sorry silap.. Kalau kau tau melempang orang, memang najip perlukan kau

      Delete
    5. PH pakatan hanyut semakin cacamarba satu pakatan delusi. Kutty 92 tak boleh dipakai.

      Delete
    6. Tu mula la anon 812 tu buat pembohong pepagi hari

      Nampak sangat kau dah paneh bontot

      Tu la org lain makan sambal belacan ikut mulut kau ikut lubang tu buat apa

      Delete
  6. "Kita pon dah putuskan bhw BABI itu haram dimakan
    tetapi kita akan terus makan selagi mndpt perkenan oleh.."

    Apa punya uturn belit punya olarrmak ha ha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Putar belit pas cukup hebat tuan.
      Babi tu haram tapi gas drp taik babi tu halal untuk dibuat pemetik api atau lighter dgn izin.

      Delete
    2. Betul tu bro zack..kira kalo berzina haram, tonton pay per view halal..yg takleh tahan tu dah tengok, haram nak bayar...

      Delete
    3. Kami lebih menyayangiiii ATGNA dari PAS
      Kami lebih menyamai pemikirannnnnn ATGNA dari PAS
      Kami mimpi ATGNA lebihhhhh dari PAS
      Kami lebih berhak mewarisi ATGNA dari PASssss
      Kami adakan seminarrrrrr utk ATGNA
      Kami sanjunggggg...kami muliaaaa ATGNA kami

      Kah kah kah kah kah kah kah kah....adeh....lawak beb...adehhhhh...guling bating beb

      Delete
    4. Mahataik tibai ATGNA..PAN tap tak menjawab lak..PAN tap ngong!

      Delete
    5. Pepagi buta dah nak melagakan org

      Itulah dasar politik natang anutan amno dan pas skg

      Delete
  7. Tahaluf siyasi
    Audi khiuseven essyuvi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahalu porsheviii

      Delete
    2. Tahaluf infiniti crv dan besar punya mini

      Delete
    3. In Norlela Penanti aaa...kita masih ala tahaluf sama lia...aiya...itu cuma denda ma...2x pun...denda ma....mana ada big blader dalam ini ph meh...kinapa pkr lain talak bising...itu lu tanya pudin sama lapiji la...wa mukan pkr lo...mukan2...ini mukan levenge sama norlela pasai telowong ka...pasai tanah reserve ka...talak2...dap mukan itu macam

      Delete
  8. Pelik sungguh pas ni,,,,ntah bila agaknya nak kembali ke pangkal jalan dan bertaubat,,,betul2 menyusahkan orang,,,,,kalau tak menyusahkan orang agaknya tak boleh hidup mewah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi pelik ...setiausaha parti lain tapi buat kerja utk parti lain
      Sebelum tu lagi pelik....cuba teka apa? Salah...jawapannya satu perkataan jer...yer...Madey...dan dari Madey keluar pelabagi lagi pelik2...LKS jadi pelik...Anuwar pun jadi pelik...Lapiji pun dah pelik...Wawi dari dulu kita semua pelik...so dah x pelik

      Delete
  9. Pas msih degil selps parti itu yg buat kputusan putus hubungan dgn Pkr. Stupid result....mana pak hadi nk tjuk muka. Dh berani buat kputusan Be gentlemen...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro...suh jer azmin pecat...abis citer...anak sendiri yg penakut kata anak org x berani nk lawan...chaittt...nape x berani suh azmin pecat...sbb bkn korang yg pilih azmin...kah kah kah

      Delete
  10. Sayang saudara hanya pandang menerusi kacamata politik kepartian. Nampak PAS semua hitam dan nampak PH semua putih. Politik hitam putih membayangkan kurang tahap kematangan. Walau PH terpalit skandal tapi tetap nampak suci. Dlm kes ini MB berhak pecat exco dgn kenan Sultan dan PAS berhak tarik diri dari kerajaan Selangor. Bukankah DAP yg minta PAS duduk dgn pembangkang. Namun gambaran lebih besar mengenai golongan liberal kafir dlm PH yg ingin jatuhkan Islam telahpun disampaikan dlm blog ini oleh ramai org dengan berbagai cara. Malangnya ada yg masih tak mampu keluar pada kepompong taksub parti - undi PH semua suci undi PAS BN semua hitam. Walau buku Becoming Hannah betul betul membayangkan hasrat kafir kristian dlm PH. Bila diberi peringatan dipersendakan. Yg beri peringatan dimaki hamun. Dituduh terima dedak JASA dan sebagainya. Berdoa harap Allah bukakan minda kita. Sebahagian dah sedar alhamdulillah - tunggu sebahagian lagi. Jangan biarkan diri ditipu dunia akhirat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Piiiiiiiirahhhhhh mr j aka snake!!!

      Masuk bakul angkat sendiri ker?

      Hari ni kau kata dia kafir esok lusa dia masuk islam mcm mana?

      Bodoh punya manusia.

      Delete
    2. Ok la untuk menyedapkan hati mr j saya tukar lah warna hitam putih tu..undi ph kelabu, undi pas bn belang putih hitam...puas hati? tapi walaubagaimana pun saya tetap undi ph..bye bee end!

      Delete
    3. Zack, selagi dia nak jatuhkan islam selagi tu dia adalah lawan bukan kawan. Rujuk perang Badr yg mana org islam tak hijrah dipaksa sertai perang oleh kafir quraisy. Allah tentukan neraka bagi mereka yg terbunuh walau mereka islam. Pasal mereka bersama golongan kafir menentang islam. Ambilah pengajaran daripada hamun.

      Delete
    4. Mr J,
      Kau ini dah baca habis dan faham ka apa yg Hanna tulis dlm buku dia...aku ingat kau tu dengar cakap ja kut...aku dah baca habis tapi relax ja tak pula rasa tergoncang iman dan sebagainya...kalau kau tulis pasal agama kau berkenaan pembentukan pribadi kau tentu kau tulis yg positif nak tunjuk kau tu orang baik macam tu juga dgn Hanna Dan siapa saja tak kan tu pun tak boleh nak cakap ...apa Malaysia negara paria ka rakyat hanya jadi bahalol apa saja puak taliban cakap semua diam...ini betul betul negara paria bukan islam

      Delete
    5. Mr JASA...night shift now? Heh heh heh... Sudah la...pi la kat felda, dapat juga travel allowance

      Delete
    6. Anon 1943, baca buku Sang Nila Utama and The Lion of Judah untuk mengetahui lanjut pergerakan kristian ini. Hannah dan LGE juga disebut dlm buku ini. Selain itu dah ada macam macam bukti mereka disini termasuk isu gereja DUMC, tuntutan IFC, penentangan RUU355 , Zakir Naik dll. Kita cuma kena buka hati pandang. Bukankah Allah telah beritahu org yahud dan nasara tidak akan redha selagi org islam ikut mereka? Bahagian mana yg belum jelas lagi. Secara tak sedar kita gadai akidah berserta golongan kafir liberal ini. Peristiwa Badr menunjukan kita balasan beserta golongan kafir walau kita islam.

      Delete
    7. btl tu mr j.orang yang hatinya hitam sahaja yg trus mngutuk sesama islam.sdgkn mereka tahu siapa org mereka kutuk.org tersebut mmpunyai ilmu yg tinggi dlm agama.sgela tuduhan belom lg trbukti bnr tp mereka dh mghukumnya sbg bersalah.pihak mrka pula yg telah trbukti bnr dan dihukum mereka brmatian2 myatakan org itu tak brsalah.mnusia akhir zaman

      Delete
    8. Kikiki Mr. J mula la main kad melayu dan agama siap perang badar di jaja bagai.

      Matlamatnya satu je, untuk kita terus sokong regim aristokrat kleptokrat yg kena tipu berbillion oleh anak cina.

      OK Kwn2 sape nk sokong Mr j di persilakan,sian kt dia, jenuh dakwah tp tak ada yg nk beriman dgn partai chop barang Naik@Bn.

      Delete
    9. Anon 1953, we are saudara se Islam. Let me know what it takes to convince you.

      Delete
    10. Mr J,
      Sudah la hang tak yah nak melalut cerita nak guna isu agama dan bagai untuk benci PH dgn guna cara lama kambing hitamkan DAP..aku ni dah lama dah dekat 10 tahun negeri aku DAP perintah, surau mesjid dok bertambah takda pun kena runtuh yang ada paria paria umno dok buat fitnah dajjai ada la..pemimpin umno dak jual tanah melayu balik pulau byk..ketua bhg asyik business sapu sana sini lepaih tu dok tambah bini..org melayu dok jadi toya..nak habaq kat hang depa ini pemimpin umno bila nak kuasa mai cari melayu kata cina jahat anti islam bagai bila dapat kuasa mula cari taukey cina jual projek untuk cepat kaya taukey cina pula ada yg orang kuat DAP..hujung hujung pemimpin umno kaya..taukey cina DAP kaya..melayu juga dok ternganga..macam barua sudah la jgn dok pariakan orang melayu.

      Delete
    11. Ape la yg orang cina dah buat kat ko mrj??...benci betul nampaknya.

      padahal selama ni yg buat undang2 org melayu,

      yg takbir negara org melayu,

      yg rancang pembangunan sosial org melayu,

      yg pangkat besar org melayu,

      yg laksanakan undang2 islam org melayu,

      Yg ramai kt malaysia org melayu,

      Yg jaga duit negara org melayu,

      Yg buat sistem pendidikan org melayu,

      Tapi masih nak slahkan bangsa cina jgk.salah diri tak ikut ajaran islam sb tu melayu lemah.agama diringankan.oleh itu tak ada keberkatan apa saja yg kita buat

      Delete
    12. Mrj dah butakan mata sendiri tak nak tgok hakikat sebenar. Sifat perkauman tebal tersangat kt sanubari dia

      Delete
    13. Yang kena cekup rasuah semua melayu Islam
      Semua ada pangkat besar
      Kaum melayu kena berubah
      Semua sistem dalam negara sudah korup
      ,

      Delete
    14. To mrj

      Jgn la risau sgt kat agama org.biar la depa dgn agama depa.kita org islam ni byakkan lagi amal ibadat baru allah swt jaga kita.ni dok takut sgt bangsa lain tu apehal.kalau amalan org melayu islam kita betul dan ikut syarak tal perlu la nak risau...sb byk lompang dalam amalan jadikan melayu islam lemah.bkan sebab bangsa atau agama lain

      Delete
    15. Ana setuju dgn ente mr j. Byk org yg hanya ambil kulit tanpa isi.. itulah yg terjadi skrg ini dimalaysia. Semoga Allah memelihara malaysia dr anasir2 yg cuba memporak perandakan umat islam. Dan juga semoga Allah memberi hidayah kepada org2 yg selama ini hanya melihat sesuatu itu secara negatif tanpa memikir secara rasional. Ameeennnnnn......h

      Delete
    16. mr j.....please take some time to digest this...

      u talk about islam....bout how the kafir 'intend to do' as u said.....but u forget.....islam fail is not because of the kafirs.....it is because of muslim themselves...

      first, your revered pm is a muslim leader.....he lied, big lie about his personal account.....no money, but then when cornered, he said some one donated the money.....he is simply saying he lied in the first place......this is outrageous....this is not a muslim trait.....but u keep your blind eyes.....and pretend nothing happened......

      as it is, your revered leader has lost it.....and your keep on harping the kafirs.......don't u see it.....it is not the kafirs....

      i am a muslim....i am not going to vote a muslim leader who lies, twisting words.......because this your revered leader is the one that give islam a bad name......

      Delete
    17. Lagi2 nak salah anasir luar. Diri sendiri tak jugak nak rasa bersalah.memang senang la jadi pemimpin bertaraf panglima perang islam kita tu nak lepaskan tengkok sendiri dari kesilapan sendiri

      Delete
    18. Hahaha anasir luar mana yg dimaksudkan? Israel? US?,singapore?

      Penting ke malaysia kt mata dunia ni? Kuasa besar dunia ke malaysia ni? Islamik 100% ke corak pemerintahan malaysia ni? Ade kesan ke dalam peradaban dunia kalau malaysia xde? Besar ke pengaruh negara malaysia ni kat ekonomi dunia? Berpegaruh ke suara pm kita kat dunia ni?


      Xada apa effect pun brooo...kita ni kecik je suara pun org tak sengar.so hentikan la retorik anasir luar nak gugat malaysia sebab buang masa diaorg je nk musnahkan malaysia.cukup la orang melayu islam di malaysia sekadar ikut amalan yg dah disyariatkan islam..beramal soleh setiap masa,nanti smpai masanya kita mati jgk so tak payah la nak jual cerita2 anasir luar ni..makcik felda pun blom tentu nak percaya dah kali ni..

      Delete
    19. Apa hg buat cerita ni? Mna hg tau depa masuk neraka? Kat mna Allah bgtau kat hg depa masuk neraka?

      Delete
    20. Mr J
      Betulkan diri Dan keluarga kamu
      Takut seluruh keluarga kamu yang terpesong
      Kita sepatutnya tunjukkan kebaikan

      Delete
    21. Mr J...i am anon 19.53. Your arguments are too umno, too JASA. You are just an extension of utusan, rtm and tv3. You offer nothing new. You just cant convince me, period.

      Delete
    22. And may i add mr j...i dont think anyone here is convinced by you either. Remember...husni hasnazlah pon cabut, nazir adik pm pun dah disassociate himself from umno.

      Delete
    23. Anon, I am neither UMNO nor JASA. I do not absolve anyone in any party that may have done wrong. I fear that the 'tahaluf siasi' has diluted our hold onto Islam. After years of fratenizing with DAP leaders that are openly against Islam we have come to accept it is okay. The truth is working with kafir against muslims is a major sin that nullifies the aqidah. Refer to verse 97 Surah AnNisa'. I dont want to delve into side issues like Husni and Nazir. They have their own issues and stories that I do not want to get pulled into. The verse clearly states Islam's position regarding working with kafir against Islam. PAN used to be part of PAS but look now at what the leaders are doing. There are PAN leaders sitting in churches defending the right of Malays to murtad. There are leaders who are supporting Hannah stand in her book. There are leaders who dress like the kuffar and do the 'chicken worship' to usher in the CNY. There are leaders who are into Otai Reformasi demanding the release of their leader convicted of a major sin to lead the nation. They have lost their ways to the extent of diluting their faith thru their friendship with DAP. Even when DAP is fighting against islamic issues like RUU355 or extradiction of a pendakwah they support or keep quiet. Forget politics for the time being and let us do a faith check. What are we really doing that is Islamic through our integration with the kuffar and liberals? Take a time out Anon and seek guidance from Allah.

      Delete
    24. Kalau perasan komen2 yg mat jilat ni mesti lps 2-3 minit disusuli oleh satu anon lain yg nyokong dia

      Nampak sangat lepas post dia komen sokong diri sendiri

      Cuma sebab nak kena pilih2 gambar dlm captcha tu maka berselang 2-3 minit jugakla

      Dasar balaci amno

      Delete
    25. Bro Tajul.....ater udah tinggei 6% katakan.....sendiri post sendiri sokong.....jangan2 sekarang udah tinggei 3% gamaknye.

      Kesiaaaaannnnn.....

      Delete
    26. Yang tinggal mrj n mat singapork jer lagi

      Delete
    27. Mr j bkn ahli umno dan macai JASA katanya.

      Tp penyokong tegar regim aristokrat kleptokrat yg kena tipu berbillion oleh anak muda cina

      Wei malu lah Klu PM boleh kena tipu hidup2.

      Nk sambung nyawa politik, pergi sembah komunis minta tolong utk cover balik duit yg dia kena tipu.

      Yg org s sokong mula lah main kad rasis melayu dan Islam yg di putar belit utk sokong regim klepet tu.

      Wahai Mr j bertaubat lah, biar Si pelaku tu jawab nnti di mahkamah atau di akhirat kelak.

      Blue hyypo pun tak lepas bila permata di audit Dan disiasat nnti.

      Setiap sen duit negara akan mereka di minta utk di pertanggung jawab kan nnti

      Tunggu kita tengok sapa yg kena!!!

      Delete
    28. Betul 2043 !

      Tepat sangat!

      Delete
    29. Mr J... You still cant convince me. Your thinking is too shallow. Very umno.

      Delete
    30. 'Too shallow' is way too light actually

      Supposedly it is 'Too stupid'

      Delete
  11. Benci sungguh aku tengok muka2 puak2 parti ajaran sesat ni...

    Mestilah mereka sanggup berbuat apa saja demi wang dan kedudukan.Kerana mereka bertiga sedia maklum jika mereka melepaskan jawatan ini bererti mereka menolak tuah..dan yang pasti ,jawatan ini tidak mungkin mereka pegang lagi selepas ini sampai mereka ma--us!!....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah DG Saidina Umar Al khatab RA. Sebelum masuk Islam Nabi lah org yg paling dibencinya.

      Delete
    2. Dahsyat kau ni anon 2109 oi

      Makhluk2 dalam pas tu kau dah samakan dengan Nabi Muhammad s.a.w.

      Tak takut ke muflis akhirat nanti (bak kata mat jilat)?

      Delete
  12. Prinsip kepala bana pas...
    Lebai2 pas dah gelong, yang penting fulus ada masyuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha padan muka pkr dan dap.pas bknnya lemh untuk dibuli.biar pkr dan dap terus mroyan skit hati

      Delete
    2. 20:17

      Pkr dan dap bukan meroyan dan sakit hati tapi hairan tengok pas yang muka tak tau malu dan dayus..

      Delete
    3. Pas dah dijangkiti virus baru yg bernama 'Dayusware' & 'Taktaumaluware' - sejenis senjata biologi yg dicipta oleh najip

      Delete
  13. Hahahaa..baru dipersila letak jawatan dah menggelabar takut takda pulus...Ni mcm ka orang pejuangkan agama ....pooodaàh. kalau suma org pas naik unta tolak C7 baru wa respek broo

    ReplyDelete
    Replies


    1. Org PAS sikit pun tak kesah nak letak jawatan ooi, Sekali ceramah boleh dapat ratus2 ringgit, tempat elite boleh dapat ribuan ringgit.

      Org PKR memanglah bila berceramah, duit lagi keluar untuk tajaan makan minum, kalo tidak org tak datang.


      Delete
    2. Now everybody can become lobai.pas pis pus

      Delete
  14. pas.lg dah tkde kerja lain sibudin.biarlah pas nk buat apapun itu hak pas.knp.nk sibuk2 lg.smua org sygkan jwatan bukan pas aja.ph pun sama.kalau ph tak sygkan jwtan lps.kerusi mb pkr dh tk layak kerusi ciput aja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau xsuka apa yg budin tulis, dipersilakan berambos.

      Budin xpernah dtg bediri dpn Rumah kau pakai towel pegang kole isi berus Gigi nak merayu kau masuk dlm blog ni

      Delete
    2. Mmg best lah...hentam geng mabuk yg ketum sokong umno.

      Delete
    3. Kita bkn tentang umno krn dia umno tp regim kleptokrat yg boleh kena tipu oleh cina kafir harbi berbillion duit rakyat yg kena tanggung.

      Jika umno boleh serah kan blue hyppo dan bininya kuih bijan, mungkin umno dan BN ada sikit harapan nk menang.

      Mungkin.. Kikiki

      Delete
  15. Moto PRU14.
    UNDI PAS, UNDI EKONOMI TIN MILO.
    1 UNDI PAS,1UNDI UMNOBN.
    TAKBEER!!

    ReplyDelete
  16. kena paham..mcmana nk letak jawatan..
    rakyat yg pilih..bkn kena tanya rakyat la balik.suka ka dak..
    tapi time putuskan hubungan x tanya rakyat pun.
    monafiqqqq.!

    ReplyDelete
  17. Apa punya baghal si J ni. Hang dah samakan Pas yg dibawa oleh Hadi dengan Islam yg dibawa junjungan kita Mohammad Rasullullah. Istilah menentang Islam pun yg tak faham tolong jangan menyesatkan orang lain.

    ReplyDelete
  18. pas telah mmbuktikan pkr bkn lg rakan politik.bt apa pas nk letak jwatan wlaupun diaarah mb pkr.org yg dh putus takkn ikut arahan dan kehendak musuh.tak letak jawatan salah satu cara pas nk tunjukkn mrka dh putus hub dgn pkr dgn tdk mematuhi arahan pkr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang ni bagi hujah macam orang gila babi saja

      Delete
    2. ada kebenaran juga.tgk pkr dan dap sdg meroyan.pas mmbuktikn mereka bkn lemah nk ikut arahan puak haprak

      Delete
    3. Pas tu mandul..nak beranak pun tak boleh..mana nak datang meroyannye..

      Delete
    4. Pas meroyan tak adalah tapi tiap2 hari sawan.

      Delete
    5. 20:09

      Hang memang bodoh piang. Hang jangan dok komen lagi dah kat sini.

      Delete
    6. Pas tak mandul..

      Cuma dh menopause je

      Delete
    7. Cam engko orang ler hari hari sawan dgn. Pas rilek jer.

      Delete
    8. Rilek la sangat

      Habis tu yang menebeng hari2 mengopipes bjela2 tak tau malu sbb xada yg nak baca tu apahal pulak?

      Dah gi blah jejauh

      Delete
  19. Bangang juga budin dn penyokong kenyataan budin.. bahlul pun ada.. bengong betui.. lu pikirlah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu la bangang pasal tak boleh pikir...

      Delete
    2. 20:13

      Hang kata budin bangang, hang lagi bangang pasai baca apa yang dia tulis

      Lepaih tu siap komen pulakkk..

      Memang bahlul dan bengong hang nii..

      Delete
  20. pas bkn syg sgt jwtan.skdr nk skitkan hati dap dan pkr.biar pkr dan dap terus sakit hati dgn pas.pas tak rugi apa2 pun yg jatuh air muka pkr dan dap dh dipermainkn oleh pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. He..he..he..

      Syok sendiri..

      He..he..he..

      Delete
  21. Ini bukan sayang namanya...dah sampai tahap kemaruk...
    Apakah kalian semua takda rasa malu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sakit hati btl puak dungu.nk malu bt apa.bkn pas curi jwtan trsebut.mmg pas berhak atas kemengan pr.

      Delete
    2. Disegi moral nya jawatan itu sudah tidak lagi menjadi hak Pas...itu saja..

      Delete
    3. Buat Lat,

      Sejak bila pas tau malu?

      Delete
  22. Patience is the healthiest ingredient of our life.  Umar ibn al-Khattab

    ReplyDelete
    Replies
    1. Not applicable when the ringgit is low, unemployment is high, and of course, when 1mdb is in a mess and no logical explanation offered.

      Delete
  23. Apa lagi mau dikata lat oii. Hadi and the gang dah calit taik kemuka depa. Lat tak tau kah apa saja depa buat kerana Allah, sokong penyamum pun kerana Allah. Terima habuan pun kerana Allah juga. Pendek kata apa saja depa buat semuanya ibadah kepada Allah saja. Apa depa ingat Allah itu lalai, tidak tahu apa dihadapan depa dan dibelakang depa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. biarlh allah yg memilainya.skrung2nya niat mereka baik kerana allah.allah akan mnilai btl atau salah siapa kita nk pertikaikn.

      Delete
    2. Otak ko letak mana? Kat kepala lutut..baik ko jadi kambing aje..senang nak nilai, kira timbang..

      Delete
    3. huhu marah.dahlah bt kerja bodoh.kita hanya mnusia biasa.kalau tk sokong pas tkde masalah.jgn melampui batas nk mghina org

      Delete
    4. Kalo dah takde otak tu bukan menghina..itu kenyataan..faham ke idok?

      Delete
    5. haha.hormati pndirian org lain.bebeza pndapt tak salah.nk mndedahpun tak salah tp jgn smp org nmpk kita mmbodohkn diri sndiri

      Delete
  24. Hembuslah apa yg patut kau ingat pakatan harapan boleh menang pru 14 ker ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti aku hembus kat kau pakai kentut...

      Tapi bunyi dia manja manja sikit..

      Harap kau ok la dengan hembusan aku tu...

      Delete
    2. Cakap besar konon

      Nama sendiri pun tak berani letak

      Telor dah Potong kasi anjing makan ke?

      Delete
    3. Kompom menang punya...

      Delete
  25. Bila nak tutup carlsberg. Kawan aku kata dulu, kalau hari PAS menang esok juga kilang arak tu tutup. Apa PAS buat bila nak usul kat DUN perniagaan arak semua diharamkan dikawasan majoriti Islam, nak minun sangat pi kat kawasan Anjing Dan Babi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas mng ke cai kat sel.nk tokong kau bnrkan kilang arak ditutup

      Delete
  26. Yang datang di malam hari (Aţ-Ţāriq):11 - Demi langit yang mengandung hujan

    Yang datang di malam hari (Aţ-Ţāriq):12 - dan bumi yang mempunyai tumbuh-tumbuhan,

    Yang datang di malam hari (Aţ-Ţāriq):13 - sesungguhnya Al Quran itu benar-benar firman yang memisahkan antara yang hak dan yang bathil.

    Yang datang di malam hari (Aţ-Ţāriq):14 - dan sekali-kali bukanlah dia senda gurau.

    ReplyDelete
  27. Berlari kencang (Al-`Ādiyāt):1 - Demi kuda perang yang berlari kencang dengan terengah-engah,

    Berlari kencang (Al-`Ādiyāt):2 - dan kuda yang mencetuskan api dengan pukulan (kuku kakinya),

    Berlari kencang (Al-`Ādiyāt):3 - dan kuda yang menyerang dengan tiba-tiba di waktu pagi,

    Berlari kencang (Al-`Ādiyāt):4 - maka ia menerbangkan debu,

    Berlari kencang (Al-`Ādiyāt):5 - dan menyerbu ke tengah-tengah kumpulan musuh,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Şād:31 - (ingatlah) ketika dipertunjukkan kepadanya kuda-kuda yang tenang di waktu berhenti dan cepat waktu berlari pada waktu sore,

      Şād:32 - maka ia berkata: "Sesungguhnya aku menyukai kesenangan terhadap barang yang baik (kuda) sehingga aku lalai mengingat Tuhanku sampai kuda itu hilang dari pandangan".

      Delete
  28. Pembeda (Al-Furqān):45 - Apakah kamu tidak memperhatikan (penciptaan) Tuhanmu, bagaimana Dia memanjangkan (dan memendekkan) bayang-bayang dan kalau Dia menghendaki niscaya Dia menjadikan tetap bayang-bayang itu, kemudian Kami jadikan matahari sebagai petunjuk atas bayang-bayang itu,

    Pembeda (Al-Furqān):46 - kemudian Kami menarik bayang-bayang itu kepada kami dengan tarikan yang perlahan-lahan.

    ReplyDelete
  29. ASAL.KUTUK MESTI PAS PUNYA HAL NI
    ASAL PAS MESTI BARUA MAKI HAMUN
    TUNJUKKAN LA KELEBIHAN PUAK SENDIRI
    CITA2 BESO YEOPP.. PUTRAJAYA NAK DITAWAN

    KIKIKIKIKI.... BERAMBUSSSS....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abih ko takde cita2 ker..patutla najib kata bangang..memang hopeless!!

      Delete
    2. Cita cita dia tu nak beli condo di Singapore.

      Delete
    3. Kikiki.. Akak singapork terkinja2 dan telor terjulai2.. Ops akak mana ada telor... Tetek tergoyang yanggg!!!

      Apa punya giler babi nya nih.

      Ahaksss ptui..

      Akak,Mr j dan sahabat jahil sumer neo komunis atheis penyokong lgbt, pluralism menyokong kepentingan komunis China.

      Sokong regim aristokrat kleptokrat yg kena tipu berbillion... Bangang!!!

      Kikikiki.. Berambus sumer ke bamboo river lepas Pru 14

      Berambus sumer.

      Kikiki.. Beg blue hyppo dh beli Tak???

      Delete
  30. alahai lembik btl puak dungu nk uruskn pas sorang aja tk mmpu.4 nk uruskn satupun tk boleh lembik btl.mcmna nk lwn bn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kata kau je yg uruskan

      Pegi la lempang Muka exco2 pas tu

      Delete
  31. Lebai-lebai PAS perlu sedar, jawatan, pangkat dan harta tidak kekal tetapi sementara sahaja.

    Lebai-lebai jangan terlampau sangat mengejar dunia dan kebendaan sangat.

    Toyota Vellfire, Audi Q7, Porshe Cayyenne, semuanya akan tinggal dan akan jawap nanti di Akhirat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lebai aja ke.ph tak mgajar dunia ke.patutlah pmimpin ph smua suci tak mgejar dunia rupanya.puak ph pakai krt kancil aja rupanya.ptutlah puak dungu angkt pmpimpin mrka setaraf wali

      Delete
    2. Lain kali jangan panggil lebai..itu untuk panggilan orang menjunjung agama islam..org pas gelarannya lobai..now everybody can be lobai..

      Delete
    3. siapanyg panggil lebai.takdepun kau org aja yg pggil lebai.nik anduh ttp abduh.org yg bogak aja mmpermainkan gelaran org2 alim

      Delete
  32. Tn Shbuddin,
    T.kasih atas pencerahan mengenai keengganan Exco parti agama meletak jawatan dlm kerajaan negeri selangor pimpinan Azmin Ali dari PKR, sunggoh pun parti agama itu telah membatalkan kerjasama politik dgn PKR dan DAP. Ada pun perkara ini telah menimbulkan berbagai polemik yg keras dan kasar, mau pun yg lunak dan lembut.
    Apa pun, saya merasai perkara ini telah banyak dan lama diperkatakan dan sayugia di kendurkan demi menjaga hubungan baik kita dgn ahli2 bawahan parti agama itu. Jujur saya tidak se 'alim saf pimpinan parti itu, namun terimbau firman Allah S.W.T. yg berikut :
    " لَا إكْرَاه فِي الدِّين قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْد مِنْ الْغَيّ."
    yg lebih kurang bermaksud :
    “Tidak ada paksaan dalam ad diin. Sungguh telah jelas antara kebenaran dan kesesatan” (QS. Al Baqarah: 256)., maka terpulanglah (pada kita) samaada mau memilih yg haq atau yg bathil.
    Wallahua'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. berdoasa ke tak lpskan jwtan.bkn pas curipun jwtantu.guna ayat alquraan nk tegakkan yg batil.bodoh betul

      Delete
    2. Berdosa bukan psl tak lepas jawatan tapi pasal x tahu malu dan makan haram..

      Delete
    3. jgn brsifat terlalu melampau dlm mghukum.dah pas tak malu lntak pas.mghukum.org brlebihan adalah org2 melampau

      Delete
    4. Betul tu macam sahabat serigala tu suka hukum org jahil..melampau tuh..

      Delete
    5. Sapi Betina (Al-Baqarah):256 - Tidak ada paksaan untuk (memasuki) agama (Islam); sesungguhnya telah jelas jalan yang benar daripada jalan yang sesat. Karena itu barangsiapa yang ingkar kepada Thaghut dan beriman kepada Allah, maka sesungguhnya ia telah berpegang kepada buhul tali yang amat kuat yang tidak akan putus. Dan Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.

      Sapi Betina (Al-Baqarah):257 - Allah Pelindung orang-orang yang beriman; Dia mengeluarkan mereka dari kegelapan (kekafiran) kepada cahaya (iman). Dan orang-orang yang kafir, pelindung-pelindungnya ialah syaitan, yang mengeluarkan mereka daripada cahaya kepada kegelapan (kekafiran). Mereka itu adalah penghuni neraka; mereka kekal di dalamnya.

      Delete
    6. aku rasa puak ph dah sesat.ajaran mana yg diikut.pergi lapor dkt mjlis fatwa kebangsaan biar pas diistihar hara.dh rasa ilmu tinggi sgt ke smp blh mghukum org

      Delete
    7. Lapor lah sahabat serigala sekali..dia tu yang paling most wanted penghukum dalam blog budin ni..

      Delete
    8. kita bkn ahli politk.skdr rakyat biasa.mereka kenyang dgn kemewahan tp kita kenyang dgn dosa.

      Delete
    9. Hang dok kata PH sesat
      Hang dengan puak2 tu lagi sesat
      UNDI PH GERENTI TAK SESAT

      Delete
  33. Pengampunan (At-Tawbah):24 - Katakanlah: "jika bapa-bapa, anak-anak, saudara-saudara, isteri-isteri, kaum keluargamu, harta kekayaan yang kamu usahakan, perniagaan yang kamu khawatiri kerugiannya, dan tempat tinggal yang kamu sukai, adalah lebih kamu cintai dari Allah dan Rasul-Nya dan dari berjihad di jalan-Nya, maka tunggulah sampai Allah mendatangkan keputusan-Nya". Dan Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang fasik.

    ReplyDelete


  34. Azmin boleh pilih untuk terus mentadbir Selangor bersama Adun PAS atau menjadi anak jantan dengan membubarkan DUN Dan mengadakan pilihanraya negeri.

    #Anak jantan misti berani.

    ReplyDelete
    Replies
    1. azmin lembik.mana nk settlekan pas tak mmpu.mana berani sygkn jwtan mb

      Delete
    2. Exco pas la yg lembik, letak je la jawatan exco tu join le bn baru mintak bubar dun..aparaa sebab tu noh kata dayus..penyokongnya pun penyokong dayus ..noh kata, bukan saya, nak marah, marah noh...

      Delete
    3. org yg tk lembik aja berani melawan pmbuli.kalau berani jgn ckp bisik2 pggil wartwan umumkn exco pas dipecat hbs crt

      Delete
    4. Errr..nak tny lembik ngan dayus tu mana lebih teruk ek?..

      Delete
    5. dayus yg mcmna tgk situasinya.kalau dayus skdr istilah politik aja tkse yg teruknya

      Delete
    6. Azmin nak test je tu hahaha...nak tgok pas tu cari nikmat dunia atau nikmat akhirat

      Delete
    7. testlh azmimkt akhirat azmin lom tahu tmpt dia kt mana

      Delete
  35. Jari tengah utk PAS krn tak ada prinsip tak ada maruah tak tahu malu tamak. F*ck taliban.

    ReplyDelete
  36. Terkedu lihat komen2 yang memperjuangkan kebenaran, keadilan? Sarat dengan kata menghina, laga-melagakan.

    Terserlah kemuliaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tengok yang tak terkedu, pi lorong haji taib la...

      Sarat dengan yang manja manja...

      Delete
    2. Jangan terangsang pulak...

      Delete
    3. Lagi terkedu tengok lobai jual agama untuk habuan dunia..

      Delete
  37. Habuan depan mata. Nikmat duniawi sesekali nak rasa juga bukan senang oi. Malam2 bole buat sembahyang taubat zikir etc. Siang2 kasi maki hamun sumpanah seranah org kapirkan org munapikan org. Inilah wajah2 agamwan akhor zaman. Yg heranya bila.masuk aje parti ni semua dicop lebai ustaz ulamak alim. Yg ada tu aku tengok takda kelulusan pun dlm bidang agama oun dipangil ustaz. Apa nak jadilah dgn org2 ni makin teruk. Muktamar oun takda isinya hanya jadi tempat cacimakisumpahseranah. No muslim duk gelak tgk oerangai2 clown2 beraksi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang komen2 disini boleh maki hamun hina apa cerita? Non muslim ke muslim?

      Delete
    2. Non muslim ada, muslim pun ada..

      Semua ada..

      Tak ada yang tak ada, semua ada..

      Dan seadanya...



      Delete
    3. Sebab tu minta elakkan unsur racis kat sini..jgn jadi mcm mrj

      Delete
  38. sbk btl puak ph dgn pas.knp ye.pdih btl ke sbb pas tk letak jawatan.gunalah akal ckuplah skdr mmberi pndedah kburukn pas.cermin diri kita sndiri layakke kita nk nk melbelkn mereka dan gelaran yg hina atau kita dah rasa kita lebih alim dari mreka.sbgai org agama mereka pasti diazab dgn seckupnya skiranya meraka mmpergunakan islam.jgn kitapun nnt diazab lbh buruk dari pihak yg kira hina

    ReplyDelete
    Replies
    1. dunia akhir zaman

      Delete
    2. Sapa yg sebelum ni melabel org dengan jebon, barua dsb?

      Pegi la sekolahkan mamat tu

      Ke kau takut kena lempang jugak?

      Delete
    3. ko maki aku label ko lempang barua sebijik sorang.

      Delete
  39. BARUA RASA BIJAK HAKIKANYA BANGANG
    MAKI HAMUN MAKANAN HARIAN PADA MEREKA
    SEBAB PUAK SENDIRI TAK ADA KELEBIHAN
    TU PASAL BARUA BODOH TERKINJA KINJA


    KIKIKIKI.... BODOOO BODOOO..BERAMBUSS BARUA DAP@SINGAPORK..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mbah Dukun dah suruh kau minum kacip fatimah.

      Kau dah minum belum?

      Delete
  40. Liberal kafir J? apa yang kamu mengarut dan takut sangat ni? kamu sudah tersesat jauh... janganlah disebabkan kuatnya, pekatnya perjuangan asabiyah dalam diri kamu tu..kamu lalai dengan habis Nabi SAW.  berlapang dadalah.. jadilah umat islam yang waras...tunjukanlah ajaran Islam rahmatan lil alamin kepada semua.
    Islam mengharamkan pada setiap orang Islam berlaku ta’asub (fanatik kebangsaan).

    Sudah berapa ramai pemimpin PH  dikristiankan oleh Hannah Yeoh J  ? kalau benarlah..beliau mahu sebarkan fahaman kafir seperti dakwaan dangkal kamu tu...kamu ingat, pemimpin PH dan umat islam  terlalu jahil.. berfikiran seperti kamu kah!? kamu ingat, pemimpin PH dan umat akan membiarkan mereka begitu sahaja...

    Mana kamu hendak campak jabatan perdana menteri yang menjaga hal ehwal agama islam? Raja2 Melayu akan berdiam diri ...?

    Kalau beliau ingin menjadikan dirinya seorang Kristian yang baik dan ingin menerangkan nilai-nilai yang baik pada dirinya sebagai wakil rakyat ..rasuah itu haram. adakah beliau salah J ?

     Islam tidak pernah mengajak dan mengajar umatnya bermusuh dengan agama-agama yang lain, kerana Islam agama meraikan kewujudan agama-agama lain.

     Di bawah Perlembagaan dan Islam sendiri agama yang meraikan dan memberi hak untuk mana-mana agama untuk diamalkan dengan aman dalam negara kita.

    J, Menteri2 dalam kabinet Najib, bila bercakap..mereka suka sangat menyakitkan hati rakyat. kalau harga ayam mahal, jgn mkn ayam. kalau tol mahal, jgn ikut highway, kalau minyak mahal jgn naik kenderaan. kalau makanan dikedai mahal, masak shj nasi goreng dirumah?

    PRU 14...mahukah kita semua.. pilih pemimpin seperti mereka lagi utk menjaga kebajikan rakyat dan harta negara? kalau saya, saya tidak akan memilih mereka lagi!

    kita sebagai pengundi kena memilih pemimpin yang betul-betul mampu menjaga kebajikan rakyat. jika kamu susah hendak pilih pemimpin yang benar-benar bebas rasuah,  pilihlah pemimpin yang kurang rasuahnya.

    nota:
    PRU 14 tidak lama lagi...
    isu perkauman, agama..mesti dipanaskan!
    berhati-hati.
     

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya berhati2. Pilihlah pemimpin yang bersih rasuah...

      Delete
    2. MrJ.Berapa ramai orang melayu masuk kristian sb hannah yeoh?

      Delete
    3. btl tu saudara.inilah masanya kita ttpkn pndirian untk diberi undi.kita nilai pihak mana yg paling layak.pru bkn skdr mncari pmenang tp adalah sbgian masa dpn anak bngsa kita.pilihlah yg trbaik supya kelak kita tk trkerumus dlm peperangan politik yg brpnjangan

      Delete
    4. Setuju. Buatlah pertimbangan masing2 .. mana2 parti memang ada pemimpin tulen dan sebaliknya begitu juga penyokong. Kita rakyat sedang buat penilaian. Peperangan politik berpanjangan bermula era jatuhkan pemimpin atas sebab liwat, era memperlekeh mereka yang perjuangkan agama. Pendekatan memperlekehlah yang melemahkan perpaduan bangsa agama.

      Delete
    5. Semoga pemimpin2 kita saling bekerjasama. Pemimpin yang suka bekerjasama mampu satupadukan rakyat.

      Delete
  41. Ok la..kalau sah kebuloq sangat jawatan..ada masyukkkkkk. Bagaimana dgn 5000 lebih jawatan lantikan politik termasuk Din menantu Hadi... takkan nak dikekalkan jugak... atau org Pas ni semuanya Sultan yg lantik. ... kebuloq jawatang... agama pun ditunggang..lintang-pukang. Sebijik perangai mcm Syiah...
    Selagi Azmin dok kat situ..selagi itu la PH 'terhalang' untuk mara ke depan. Azmin..TianChua..Zuraidah sepatutnya di'tiada'kan dari PKR!!! Itu la makhluq perosak sebenarnya.. luar 'biru laut'.. dalam ijau!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. cerita berapi2 tak guna.pecat aja.jwtan skrg dh tak lama akan brtahan.pru dah dekat.razeki allah ada dimana2.

      Delete
    2. Pas pis pussy..yg penting dpt odi ngan porshe..walanunta walaunti

      Delete
  42. Azmin bukan MB lantikan PKR!
    Assalamualaikum,,,
    Ini satu lagi fakta yang saya nak utarakan ia itu berkaitan Azmin yang dilantik sebagai MB Selangor di mana perlantikannya bukan dicadangkan oleh PKR tetapi oleh PAS.Ada pancai yang cuba memutar belit fakta dengan mengatakan TGHH mencadangkan DSWA bukannya Azmin sebagai MB tetapi apa yang sebenarnya tejadi bukan seperti didakwa pancai tersebut.PKR mahu DSWA menggantikan TSKI bukannya Azmin.

    Pergelutan untuk melantik DSWA telah membawa 2 orang ADUN PAS keluar parti dan menyertai PAN dan usaha melantik DSWA gagal sebaliknya Azmin yang namanya dicadangkan oleh PAS dilantik.Perlantikan mudah bagi Azmin yang sepatutnya berterima kasih kepada PAS kerana telah membawa dia menerima rezeki sebagai MB Selangor walaupun pada awalnya dia langsung tidak naik namanya.

    PAS pada ketika itu boleh saja menuntut jawatan MB untuk partinya, kerana kedudukan kerusi ketika itu ialah 13-13 tetapi tetap memilih calon dari PKR seperti perlantikan MB pada awalnya.Rekod menunjukan ketika perlantikan MB selepas PRU 13, kedudukan kerusi ialah 14-15, 14 untuk PKR dan 15 untuk PAS, maka kalau ikut logiknya PAS lebih berhak untuk mendapat kerusi MB dari PKR.

    Bermakna kalau dulu PAS yang memiliki kerusi MB itu maka sekarang MB Selangor ialah dari PAS bukan Azmin atau PKR.

    Pendek cerita, Azmin harus menerima hakikat bahawa di bukan MB dari PKR dan tidak perlu mengikut keputusan PKR dalam menentukan kedudukan exco PAS dalam kerajaan.Bayangkan kalau MB sekarang ialah MB PAS apa akan dilakukanya? Oleh kerana PAS masih belum memutuskan apa yang patut mereka lakukan di Selangor saya juga tak ingat memutuskan apa yang akan PAS lakukan di Selangor, cuma sekadar pertimbangan sebagaimana ditunjukkan oleh kerajaan Kelantan, mandat rakyat untuk penggal ini masih berbaki beberapa ketika lagi maka apa yang ada harus dikekalkan dulu sehingga tempoh kerajaan yang ada tamat yakni apabila dewan dibubarkan untuk PRU 14.

    Secara automatiknya, kerajaan akan terbubar dan kerajaan baru selepas PRU 14 akan ditentukan oleh keputusan PRU tersebut dan belum tentu PKR jadi kerajaan lagi serta belum tentu Azmin boleh kekal sebagai MB.

    Jadi kenapa mengelabah sampai tak rak sedangkan tempoh kerajaan hanya tinggal sedikit masa lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ringkasnya.
      PAS masok restoran,PAS tak suka menu dan harga, PAS desak chef tendang PAS keluar.
      Tindakan.ini berniat supaya PAS boleh jerit memu tak bagus,harga mahal..dan chef zalim.
      Plitik nakal tu.mcm budak2. Apa 251 ingat org bodoh tak nampak niat burok pelanggan PAS tu? Benyai betul PAS skrg ni.

      Delete
    2. MANE BOLEH PAS TUNTUT MB BODOH..PKR ADA SOKONGAN DAP..BKN TGK SAPE YG BANYK KERUSI NGOK..BODOHNYE CAI PAS NI..TAK KIRA SAPE..YG PENTING KERUSI MAJORITI...PKR + DAP DAH MELEBIHI PAS..BUDUHNYE..MCM KAT PENANG GAK..AMENO BNYK KERUSI TP GERAKAN JADI CM..BUDUH..PAS PIS PUS

      Delete
  43. PAS takde kes rasuah, seleweng dan sebagainya... nape perlu letak jawatan??? Lim Guan Eng yg terpalit dgn isu rasuah dgn bukti yg sangat jelas pun tak nak lepaskan jawatan ketua menteri...nape tak komplen??? inilah jenis melayu yg terhegeh2 nak jadi penjilat lobang najis kafir2 laknatullah DAP PKR RBA...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS tidak rasuah, tapi guna teknik ekonomi tabung tin milo.

      Delete
    2. PAS XDE RASUAH..TU YG KES BALAK KAT KELANTAN TU APE CER..BKN RASUAH KE???? KIKIKI..BUDUHNYE..PAS PIS PUS..NOW EVERYBODY CAN BECOME LOBAI

      Delete
  44. PAS dah jadi Biro Agama Taliban, Butir Tahik Umno Biawak.
    Rumusan baru Ayohbetullah Eddy Wang 90J Tabung Tin Milo

    ReplyDelete
  45. MB minta nama hantar pada Sultan. Sultan berkenan lalu dapat surat lantikkan EXCO.
    MB perlu hantar nama kepada Sultan untuk lucutkan jawatan EXCO.
    Apalah susahnya. Selagi MB tak hantar nama tersebut, yang pegang jawatan EXCO takkan berani melawan Sultan.

    That was so simple and straight forward and yang kau orang yang berbelit-belit kau katakan EXCO pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. muktamar putus, majlis soru ludah, majlis muntah, tapi tak keluar2, masih nak kulom...apa hal susah sgt. Sendiri cerai ,sendiri tak mau keluar.
      That was so simple and straight forward and yang kau orang yang berbelit-belit nak jadi EXCO lagi pulak.

      Delete
    2. Kan lebih senang je kalo exco tu sedar diri dan letak jawatan..yang nak suruh orang pecat pasal apa..berbelit betul otak exco pas ni..benda simple pun jadikan susah...ini le kalo dah tak betul..tak betul ke jadi ceritanya..

      Delete
    3. Pas sedar diri?

      Kalau pas sedar diri xadalah pas berangan jadi king maker la, nak pegang 5 negeri la, syorga la bebagai bang oi..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...