Sunday, 28 May 2017

KJ KELIRU

Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, jabatan agama Islam tidak perlu mengawasi dan menangkap mereka yang tidak berpuasa pada bulan Ramadan.

Menulis di Twitternya, kata beliau lagi, walaupun umat Islam diminta mematuhi lima rukun Islam termasuk berpuasa pada Ramadan, tidak ada peruntukan bagi pihak berkuasa untuk mengawasi mereka yang tidak berpuasa.

"Wajib anda patuhi rukun yang lima, tidak wajib untuk orang tangkap kamu kerana tidak melakukannya,” kata Khairy sambil  menambah sumber penguatkuasaan sepatutnya digunakan untuk membantu mereka yang miskin dan memerlukan.

Tambah KJ lagi, daripada jabatan agama membelanjakan wang terhadap pegawai penguatkuasaan mencari mereka yang ponteng puasa, gunakanlah untuk membantu golongan asnaf dan membuat perkara yang baik.
Sekali baca nampak macam betul apa yang diluahkan KJ ini, tetapi jelas bahawa beliau keliru sebenarnya.

Jabatan agama memang tidak mengabaikan peranannya membantu golongan asnaf atau membuat perkara-perkara yang baik, bahkan ia boleh dikatakan berterusan dilakukan.

Dalam soal menangkap mereka yang ponteng puasa, ia dijalankan kerana mereka yang terbabit didapati makan di khalayak ramai atau di tempat yang terbuka, bukannya dengan cara melakukan serbuan ke pejabat, rumah, bilik hotel atau sebagainya.

Malah tidak pernah lagi kita mendengar pegawai penguatkuasa menyerbu rumah persendirian, pejabat kerajaan atau swasta, bilik hotel atau tempat-tempat persendirian yang lain untuk mencari mereka yang ponteng puasa.

Tangkapan hanya dilakukan kerana mereka makan di tempat yang terbuka.
Dalam soal ini, tangkapan kepada mereka yang terbabit lebih untuk menjaga kemuliaan bulan Ramadan dan menunjukkan indahnya Islam itu sendiri.

Maknanya, kalau tidak puasa, janganlah makan di khalayak ramai dan menunjuk-nunjuk "kehebatan"  tidak menjalankan rukun Islam ketiga itu.

Bayangkan jika tidak dilakukan tangkapan atau penguatkuasa tidak dijalankan dan orang yang tak puasa dengan bebas makan, minum atau menghisap rokok di khalayak ramai di khalayak ramai, apakah rupa Islam itu sendiri akhirnya?

Sudah tentu Islam bukan saja tidak lagi dihormati, malah keindahan Islam dan kemurnian bulan Ramadan yang datang setahun sekali juga dengan mudah dicemar secara terbuka.

Janganlah keliru bro!!

Dalam hal-hal berkaitan agama ini, ada baiknya, kalau pun KJ mungkin agak keberatan untuk mendapat nasihat daripada tokoh agama atau mufti berkaitan perkara-perkara kurang difahaminya, setidak-tidaknya beliau bolehlah bertanya kepada bapa mertuanya sendiri, Tun Abdullah Badawi yang tentunya lebih mengetahui daripadanya. (ShahbudinHusin 28/05/2017).

60 comments:

  1. Replies
    1. Dia pakai Islam Hadhoridan tu yg buat jadi keliru.

      Delete
    2. Sekolah saja tinggi....jual pasir pandailah...

      Delete
    3. Nasib baik dia ni bkn peminpin DAP kalau x dah tentu dicop anti Islam..

      Delete
    4. raseny, KJ terpaksa kluarkan statement pasal isu tak puasa nie, mungkin sbb desakkan akar umbi pemudany...

      hahahhahaaa... haus la plak, nak uruskan program bukak puasa nie... panasss kateny... pemuda pas tak nak nasihat ke...

      Delete
    5. "Maaf yinchek..seya punya bapa meretuwa tara vole jewab..deya lagi yada tidor beylakang.."

      Delete
  2. Kawan, lu apa macam ingat???

    ReplyDelete
    Replies

    1. Gua ingat...

      Ini bangla...talak puasa punya kaki...

      Lu apa macam ingat....

      Delete
    2. Bro....zaman tahun 50an,60an dulu bila seseorang itu ambil anak angkat, dibolehkan 'bin' kpd bapa angkat.
      Jadi jangan hairan jika emak bapa berkulit cerah anak spt keling, begitu juga sebaliknya.
      Ini hanya penjelasan dan tidak perli kpd sesiapa....ini bulan puasa tidak tidak fitnah ya?.....he....he...

      Delete
    3. 0125

      Aku faham maksud yang tersirat, betul kau tak fitnah nii...

      Patut la....

      Keling ka..atau bangla...

      Delete
    4. zack mak hang dulu bukan main ngan keling todi kote besar sampai ngandung masa bapa hang yang kote sejemput tu pi kerja basuh pungkok taukeh cina ??? ... HAHAHAHAHAHAHA

      Delete
    5. 0844

      Ha..ha..ha..

      Cantik betui bahasa hang ni...

      Anak sapa ni....

      Mak hang dulu duk buat kerja macam tu kot....


      Delete
  3. Replies
    1. Ini kerja Jakim.
      Biarlah dia buat kerja dia.
      Lagi pun...
      Bukan kerja askar wataniah.
      Mana jamil khir baharom?
      Bisu ker?
      Atau pun pi main golf.

      Delete
    2. Menteri umno sibuk sikit skrg.
      Kj cuma tolong member....

      Delete
  4. Takut kena rush ka... Sapedek dalam teksi la oi... Kah3... bangla kerja dkt tapak apartment elok kena rush jugak nie... Kah3...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Modal pokitik untuk memancing undi

      Delete
    2. Itu bodek mat rempit yg tak puasa supaya undi umno...

      Delete


  5. Budin, adalah lebih baik ko tunjukkan bukti yg KJ berkata demikian.... Sekarang ni kami semua nak bukti..... Kalo tak ada bukti.... Sorrylah.... Masuk mata kanan keluar mata kiri.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Mrj ckp khairy calon pm masa depan

      Delete
    2. Itu pun xmerasa kot sb ph dah tapau abis

      Delete
    3. 2351 derma 2.6b pakai air liur semua BN,AG,IGP,dedakian terima. Kau minta bukti. Hai!

      Delete
    4. 2351 derma 2.6b pakai air liur semua BN,AG,IGP,dedakian terima. Kau minta bukti. Hai!

      Delete
    5. 23:51... ko nie kompom tak baca blog nie betul2... yg tuan blog nie tampal tweeter menantu abah tu amende... ke ko tak reti bahasa inggeris... tu la lain kali cuba pilih yg tak reti english pulak lepas nie... kj nie pun, dah tahu pasal org islam.. cer komen in malay... buley yg bingung2 nie sedar diri sikit...

      Delete
  6. PAS,tolonglah nasihatkan si KJ ni...
    tolonglah....tolong ye.....

    ReplyDelete
  7. Tak tahulah,,kat Bangladesh tu mcm mana..mkin x ada tangkap kut..ti le yang dua ni terbawa-bawa smpai m'sia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adik manis...

      Sana bangladeshi duduk...hari hari puasa ada....makan tadak....

      Sini malaysia mari...hari hari makan ada...puasa tadak...

      Delete
  8. Tanya pak lah pon keliru. Yalah mazhab islam hadhari. Hadhari ni tengok benda mungkar dio wat diam jer. Mcm lembu kenyang. Baru ni pak lah dapat dedak rm5juta. Wow. Utk yayasan legasi pak lah hadhari al tiduri. Dah ler petronas bg rm100k sebulan. Rezeki pak lah. Apo nk di kato. Hahaha

    ReplyDelete
  9. Budak khari ni kurang cerdik berpolitik, apa apa isu yang dia cuba bangkitkan selalunya makan diri balik.

    Dia cuma sesuai jadi jurulatih senamrobik.

    Tak nampak peluang untuk pergi jauh dalam politik.

    ReplyDelete
  10. Jangan nak sibuk hal kerja orang
    Wang 100 juta kemananya hilang
    Bagitahu rakyat supaya tak berang
    Harapkan pemimpin jadinya malang!

    Bagi bantuan kerja biasa
    Tidak diabai jabatan agama
    Bulan puasa makan sentiasa
    Siang hari tidak umpama!

    Agama Islam dipandang rendah
    Melayu makan tak rasa gundah
    Siang hari tempat terdedah
    Patut ditangkap bawak mahkamah!

    Kalau menteri saja nak glamour
    Janganlah sentuh bab agama
    Dia mesti banyak bertanya
    Mr J, Sahabat boleh diguna!

    Adik Mat jadi rujukan
    Mat Singapork sama peranakan
    Jika menteri ambil perkhidmatan
    Gerenti masuk Tanjung Rambutan!

    ReplyDelete
  11. Kenapa sprm tak tangkap bangla

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab bangla ni menantu bapak...

      Delete
  12. Sekyrang kurangya dalam umno ada jugak org liberal

    Ada org umno fahaman komunis.. Ini sudah bagus..

    Jom kita sokong umno liberal komunis dan socialis.. Ini yang melayu mahu dia dah dapat.

    Sepupu kj yg ulaaaarrrrmak tu dah jadi setan bisu ker atau memang Dato syeikh ni anti wahabi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heran ek mana menghilang akak cifut babi, Mr. Jebon dgn sahabat jahil hati serigala.

      Mungkin bulan posa stok dedak tak ada kot.

      Geng kopipes pun sunyi jer.

      Ker ini tanda ajal BN dh sampai.

      Kawan, lu apa mcm ingat???

      Delete
    2. Wa ingat pn kasi dia rehatlah.......duit overtime sudah banyak depa claim....

      Delete

  13. Memang sudah menjadi lumrah manusia mempunyai pendapat sendiri, dalam sesebuah keluarga pun anak dg ibu/bapa ada masanya mempunyai mempunyai berbeza, suami isteri pun sama.
    Itu sebab penting nya mesyuarat. Dalam mesyuarat semua pendapat akan dibentangkan.. Dan satu ketetapan akan di ambil untuk memilih pendapat yg terbaik dg undi majoriti. Dan semua ahli sepatutnya kena ikut pendapat majoriti itu.
    Berkaitan dg KJ , itu hanya pendapat peribadi beliau, bukannya pendapat rasmi UMNO, kalo pun pendapat rasmi UMNO ia perlu melalui beberapa prose's lain, perkenan dp majlis fatwa...perkenan DYMM raja DLL...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pendapat badak sumer betul, bijan mana ada pendapat sendiri.

      Ni mat bangla kj pun tanya badak dulu.

      Klu tak, lepas Pru mat bangla kj ni leh full time jd askar wataniah jaga perairan Sabah.

      Kawan, lu apa mcm ingat?

      Delete

    2. Jadi Commander, sebeb dia ada degree dp University of Oxford


      Delete
  14. Tuan,
    Babi kat hutan pun ada penasihat ugama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penasihat mcm babi atau mcm badak mana lebih baik?

      Kawan, lu apa mcm ingat???

      Delete

    2. Satu group babi nak berbukapuasa ko....siap le?

      Delete


    3. Dimarkas PAS dah ada warning....mana2 d-babi yg berkaitan akan di tembak.

      Delete
  15. wa ingat ha, now eveleyone can be tok lobai ha, itu anon selalu tulis ini macam ha wa ingat ada butut ha,
    menteli sukasuka cakap yg bukan dia punya line ha bikin malu olang muslim ha.
    Kawan ha, lu ada ingat itu nacid lobai kata ha
    itu iman tatak boleh dwalisci, lagilagi pala anakantu ha ada butut ka

    ReplyDelete
  16. Salam sejahtera semua,

    Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan salam Ramdahan yang penuh kemuliaan dan saya doakan semoga mendapat segala hikmah dan kebaikan Ramadhan buat ktuan blog dan rakan-rakan seperjuangan, Fan Tun, Perak Man, UP, Zack, Malaysia Baru, Tajul, pak Diny dan semua yang lain.

    Tak lupa juga kepada rakan-rakan di sebelah sana. Moga Ramadhan ini akan memberikan keinsafan bahawa dedak duniawi itu tiada apa-apa di sisi Allah dan rahmat Allah adalah sebesar-besar anugerah buat setiap manusia.

    "Adakah mereka mahu membahagikan rahmat Tuhanmu. Kami bahagikan di antara mereka kehidupan mereka di dunia dan Kami tinggikan darjat sebahagian kamu di atas sebahagian yang lain supaya sebahagian dari kamu akan mengambil sebahagian dari yang lain sebagai pembantu.. DAN RAHMAT TUHANMU JAUH LEBIH BAIK DARI APA-APA YANG MEREKA KUMPULKAN".

    Salam kebenaran..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalikumusalam

      Jazakalah hikhairan khatira..

      May the month of ramadan bring peace and rahmatanlilalamin to you and your family and the rakyat.

      Salam...

      Delete

    2. ...aaminnn...

      Delete
  17. Haiyaaa, kawan ah, apa mcm lu punyer ingat hoo?
    Sikalang ah, lia olang PASUMNO, BN slalu bikin tiam2 lulok, tamo jawap pun !
    Itu Lapiji kasi koyak bukti balu maciam2. Semua pun slupa liam2 lok.
    Apa?
    Kalu Puaser tak boley ciakap ka?
    Mikin Jiahat boley.
    Haiyaaa ! Ini balu punye Alyuyu355 ker?
    Buat Jahat puasa pun boley, tak puasa pun boley. Bila2 pun , tangkap langsung tak boley punyer !!!

    Lu apa maciam ingat kawan?

    C.Peng (*habuk)
    Komandante ,HQ
    Putayaya,
    Nanyang

    ReplyDelete
    Replies

    1. Tadi gua ada nampak itu mr j sama aka ada pakai spek hitam...

      Jual tisu dekat globe...lagi nyanyi nyannyi lagu alab...

      Delete
  18. Syed Saddiq cabar naib presiden PPBM letak jawatan
    PETALING JAYA: Syed Saddiq Syed Abdul Rahman tidak lagi tahan dengan Naib Presiden PPBM Hamidah Osman yang dia percaya bertanggungjawab ke atas perpecahan parti itu di Perak.

    Ketua pemuda PPBM berkata Hamidah punca tindakan 1,000 ahli PPBM Perak keluar parti kononnya kerana tidak berpuas hati dengan kepimpinan Presiden Tan Sri Muhyiddin Yassin.

    Susulan itu, beliau mencabar Hamidah meninggalkan parti daripada menjadikan ahli-ahli “yang baik” mangsanya.

    “Saya tahu dia (Hamidah) punca keadaan ini. Saya akan berkata secara terus terang: Saya mahu Hamidah letak jawatan.

    “Dia perlu berhenti jadi pengecut dengan menghantar askarnya ke depan dan mengorbankan orang yang baik bagi tujuan peribadi.

    “Jika anda masuk parti untuk jawatan, sila berambus,” katanya kepada FMT.

    Syed Saddiq juga menyifatkan bekas ketua Wanita Umno Gopeng itu sebagai seorang hipokrit yang kecewa selepas Muhyiddin tidak menamakan beliau sebagai ketua PPBM negeri.

    Beliau berkata Hamidah suka mengampu Muhyiddin, sehinggalah Ahmad Faizal Azumu dinamakan ketua PPBM Perak.

    “Sebelum ini, beliau selalu memuji Muhyiddin, di depan saya dan semua orang, sehingga saya berasa tidak selesa.

    “Titik perubahan apabila Muhyiddin dan (Pengerusi PPBM) Tun Dr Mahathir (Mohamad) tidak melantik beliau sebagai ketua di Perak.

    “Tiba-tiba, beliau mula mengutuk Muhyiddin tidak tahu bagaimana untuk memimpin.

    “Secara jujurnya, ia agak menjijikkan, terutamanya bagi Faizal, seorang anak muda yang benar-benar berbakat.

    “Hanya kerana Faizal tidak setua atau berpengalaman sepertinya, Hamidah kini menyerang Faizal dan Muhyiddin.”

    Syed Saddiq berkata serangan Hamidah didokumenkan dalam mesej WhatsApp dari pelbagai pihak, dan dalam perbualan dengan ahli parti.

    “Jadi (PPBM) menang atau kalah (pilihan raya umum akan datang) … jika dia punca keadaan ini, lebih baik tinggalkan parti ini.

    “Saya tidak fikir parti perlu bertolak ansur dengan orang yang masuk parti hanya untuk kuasa dan kedudukan.”

    Pada Jumaat, Ketua Bahagian Ipoh Timur PPBM, Azrul Suhadi Ahmad Mokhtar dan Ketua Teluk Intan Jemaat Yaacob membawa lebih 1,000 anggota PPBM bahagian Perak menyerahkan surat peletakan keahlian mereka.

    Azrul dipetik sebagai berkata Muhyiddin gagal untuk menyelesaikan konflik di peringkat kebangsaan dan negeri walaupun diberi seminggu untuk berbuat demikian.

    Bekas ketua pendaftar PPBM negeri itu juga berkata beliau kecewa kerana tiada tindakan diambil selepas beliau mengingatkan bekas timbalan perdana menteri tentang peletakan keahlian yang akan membawa kesan negatif terhadap imej dan kredibiliti parti.

    Tetapi menurut Syed Saddiq, lebih baik mereka meninggalkan sekarang dan bukan apabila PPBM, bersama-sama dengan Pakatan Harapan (PH), berjaya melangkah ke Putrajaya.

    Ini kerana kerosakan mereka yang didakwa “ejen Umno” boleh lakukan jika PH menjadi kerajaan adalah lebih teruk.

    “Parti akan menjadi lebih kuat kerana ini berbeza dengan orang yang meninggalkan parti, sebagai contoh, atas kesalahan jenayah yang dilakukan pucuk pimpinan parti, atau apabila kita tidak menjalankan tugas kami.

    “Jika kita melihat Mahathir, Muhyiddin, dan (timbalan presiden PPBM) Mukhriz Mahathir, setiap hari mereka bergerak ke seluruh Malaysia untuk memberi ceramah.

    “Tetapi apabila ia mengenai orang yang tamak dan gila kuasa, saya fikir lebih baik mereka meninggalkan parti agar parti kekal bersih daripada orang korup dan tamak.

    Syed Saddiq berkata demikian selepas Mahathir di blognya 22 Mei lepas berkata mereka yang menggesa Muhyiddin meletak jawatan atau dipecat, mahu menggagalkan usaha PPBM untuk mengalahkan BN dalam pilihan raya umum ke-14.

    Hamidah ketika dihubungi untuk mengulas dakwaan ini, berkata beliau akan menjawabnya “kemudian”.

    ReplyDelete
  19. ‘Budak hingusan’ jangan angkuh cabar naib presiden, kata Khairuddin
    PETALING JAYA: Seorang ahli politik mentah seperti Syed Saddiq Syed Abdul Rahman jangan angkuh mencabar orang yang lebih atas daripadanya, kata bekas pengasas bersama PPBM Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan.

    Menjawab kenyataan ketua pemuda PPBM itu, Khairuddin berkata Syed Saddiq perlu merendah diri kerana dia masih baru dalam kerjaya politiknya.

    “Banyak asas serta peradaban politik yang budak hingusan ini harus pelajari dalam politik. Dalam politik kita harus bersikap tawadduq, rendah diri, berjiwa besar dan minda terbuka seikhlas mungkin,” katanya dalam kenyataan hari ini.

    “Andaikata saya ini ketua pemuda PPBM, pendekatan yang akan diambil untuk menyelesaikan kemelut dalaman parti ialah dengan mengadaptasikan kaedah memujuk agar semua balik ke pangkuan parti.”

    Khairuddin mengulas cabaran Syed Saddap terhadap Naib Presiden PPBM Hamidah Osman hari ini.

    Semasa bercakap kepada FMT awal hari ini, Syed Saddiq mencabar Hamidah meletak jawatan, mendakwa beliau bertanggungjawab bagi perpecahan di Perak.

    Ini berlaku selepas lebih 1,000 ahli PPBM Perak meletak jawatan, kononnya disebabkan kelemahan pimpinan Presiden Tan Sri Muhyiddin Yassin.

    Syed Saddiq juga menyifatkan Hamidah sebagai seorang hipokrit yang kecewa selepas Muhyiddin tidak menamakan beliau sebagai ketua PPBM negeri.

    “Cabar mencabar secara melulu merupakan cara angkuh yang hanya akan mengeruhkan lagi suasana dalaman parti,” kata Khairuddin.

    “Reaksi budak hingusan Syed Saddiq ini akan membuatkan lebih ramai rakyat jelata bertambah menyampah dengan parti nanti,” katanya.

    Khairuddin akui beliau sebagai orang luar tidak berhak mencampuri urusan dalaman PPBM, tetapi beliau mahu mengingatkan orang ramai sedang memerhatikan mereka.

    Oleh itu, semua konflik dalaman mesti dikendalikan secara profesional dengan cara yang akan membuahkan hasil positif.

    “Jangan jadikan PPBM sebagai sebuah parti berimej angkuh,” kata Khairuddin.

    Pada Jumaat, Ketua Bahagian Ipoh Timur PPBM, Azrul Suhadi Ahmad Mokhtar dan Ketua Teluk Intan Jemaat Yaacob membawa lebih 1,000 ahli PPBM Perak menyerahkan surat peletakan keahlian mereka.

    Azrul dipetik sebagai berkata Muhyiddin gagal untuk menyelesaikan konflik di peringkat kebangsaan dan negeri walaupun diberi seminggu untuk berbuat demikian.

    Tetapi menurut Syed Saddiq, lebih baik mereka meninggalkan sekarang dan bukan apabila PPBM, bersama-sama dengan Pakatan Harapan (PH), berjaya melangkah ke Putrajaya.

    Ini kerana kerosakan mereka yang didakwa “ejen Umno”

    ReplyDelete
  20. Ya, saya budak hingusan, jom debat, kata Syed Saddiq
    PETALING JAYA: Ketua Pemuda PPBM Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mengajak semua pihak yang menggelarnya “budak hingusan” untuk berdialog dengannya daripada berselindung disebabkan faktor umur.

    Syed Saddiq berkata demikian selepas bekas pengasas bersama PPBM Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan menggelarnya “budak hingusan” yang angkuh mencabar seseorang yang lebih atas daripadanya, dalam kenyataan hari ini.

    “Dulu pun Umno-BN panggil saya budak hingusan. Datuk Seri Nazri Aziz panggil saya budak hingusan sebab mengkritik Datuk Seri Najib. Pemimpin MCA panggil saya budak hingusan kerana mengutuk hipokrasinya,” katanya dalam kenyataan balas terhadap Khairuddin.

    Syed Saddiq juga menyelar pihak yang hanya mendiamkan diri selepas diajak untuk bersemuka, berdialog ataupun berdebat.

    Dalam membalas kenyataan Khairuddin yang menyatakan ketua pemuda itu perlu merendah diri disebabkan masih baru dalam kerjaya politiknya, Syed Saddiq berkata semua badan pemuda di peringkat negeri berjaya ditubuhkan, selain di peringkat pusat.

    Beliau juga mengingatkan lebih 55% jumlah ahli PPBM dari golongan anak muda bawah usia 35 tahun.

    Semasa bercakap kepada FMT awal hari ini, Syed Saddiq mencabar Hamidah meletak jawatan kerana beliau percaya Hamidah bertanggungjawab ke atas perpecahan PPBM di Perak.

    Syed Saddiq juga menyifatkan Hamidah sebagai seorang hipokrit yang kecewa selepas Muhyiddin tidak menamakan beliau sebagai ketua PPBM negeri.

    Khairuddin berkata semua konflik dalaman mesti dikendalikan secara profesional dengan cara yang akan membuahkan hasil positif.

    ReplyDelete
  21. Belikutan penutupan plog2 pro UMNOPAS dan BN, spt Maikumut, Halamkah, Utusan dan rating yg teruk di TV3 suku,langkah balu akan umunkan.
    Ekolan tsunami bandwitdh di Plog Tuan Putin. Google akan mengenakan bayaran spt belikut mulai Jun2017.:


    Kadar bayaran:
    50 perkataan 2.60
    100 perkataan 26.00
    1000 perkataan 260.00
    10000 perkataan 2600.00
    urusan dlm Remenbi (Yuan PRC)

    * semua pembayaran melalui cek bayar kpd.

    Tabung Habuk,
    Komandabte C.Peng,
    HQ,
    1, Jalan 1 Lilit (Unit kutipan 1mdb)
    Putayaya,
    Nanyang.

    Dgn langkah baru, diharap ,selangan lalat Ehnain dan Kulat Kiuseben kampongpang kankongkang lapat dikawal.



    Mulai Jun

    ReplyDelete
  22. Haiya Apek lu mali lagi
    Tukatlah anon, Apek lagi steady
    Lu komen wa manyak gili hati
    Wa atak sunyum..malam sampei pagi..

    Haiya Apek, nama manyak glamer
    Hali2 lu hamtam itu jibbo talak guna
    Lia punya badak pun lu kasi melana
    Haiya,Apek lu hamtam,PAS sudah kina!

    ReplyDelete
  23. kenapa nak turutkan desakan ahli2 pemuda!?? semata2 nak popular ..... dia ingat kuasa politik mengwtasi hukum Allah!!! belajarlah.....

    sekiranya ada kemungkaran... tegahlah dgn tgn..... tak upaya..... tegahlsh dgn mulut... tak upaya jua... tegahlah dgn hati... dan dgn hati itulah selemah2 iman

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...