Friday, 12 May 2017

TIDAK MALUKAH PAS DENGAN NOH OMAR?


Pengerusi UMNO Selangor, Noh Omar bukanlah tokoh yang ada wibawa sangat di mata rakyat. Gelagatnya di Parlimen dan dalam banyak kenyataan yang dikeluarkannya, hujah-hujah beliau lebih kerap disanggah dan kadangkala diperlekeh begitu saja.

Susah mahu mendengar ada orang, rakyat biasa atau ahli UMNO, memuji dan menyanjungnya, apatah lagi mahu meletakkan beliau sebagai antara pemimpin masa depan.

Kerap juga beliau diletakkan sekelompok seperti Hasan Malek atau Ahmad Maslan yang dilihat kerap mengeluarkan kenyataan-kenyataan lawak, tidak masuk akal dan menjadi bahan ketawa ramai.

Betapa tiada wibawa dan tokohnya Noh Omar sehingga ada rakan-rakan dalam UMNO Selangor pernah berkata, jika namanya diumumkan sebagai calon Menteri Besar Selangor, alamat lagi teruklah kalahnya BN dalam PRU 14 akan datang nanti.
Begitulah kedudukan Noh Omar secara amnya di mata, baik di mata rakyat mahu pun ahli UMNO sendiri. Pendeknya, beliau bukan pemimpin yang ada "kelas" sama-sekali.

Tetapi, dalam mengulas pendirian Pas yang memutuskan hubungannya dengan PKR, sedang dalam masa yang sama  ingin kekal lagi dalam kerajaan negeri Selangor, setidak-tidaknya Noh Omar "boleh pakai" juga sebenarnya.

Kata beliau, pendirian Pas itu tidak munasabah, menunjukkan mereka tidak bermaruah dan hanya pentingkan kedudukan dalam kerajaan negeri serta kuasa.

"Kalau Pas kata PKR khianat tahaluf siyasi dengan mereka, kenapa masih mahu berada dalam kerajaan Selangor?

"Pas dan PKR ibarat ''suami isteri'' yang sudah bercerai tapi masih mahu tinggal bersama... Pas sanggup jadi ''suami'' dayus," tegas Noh yang merupakan Pengerusi UMNO Selangor.

Dalam hal ini, Noh yang dianggap tidak berwibawa itu pun tahu bahawa pendirian Pas yang hanya memutuskan hubungan politik dengan PKR, tetapi masih kekal bersama dalam kerajaan adalah suatu tindakan yang tidak wajar serta memalukan.

Pas tidak ada pilihan lain selain mengundurkan diri dalam semua kedudukan dan jawatan dalam kerajaan negeri Selangor jika mereka masih ada maruah dan harga diri.

Umpama mudahnya ialah sudah berpisah, tetapi masih duduk serumah dan hari-hari makan semeja dengan bekas pasangan.

Malulah sikit Sheikh!!

Dengan kekal seperti pendirian sekarang, tidak terhinakah Hadi Awang dan seluruh pimpinan Pas kerana Noh Omar ternyata lebih cerdik dan tahu harga diri berbanding mereka? (ShahbudinHusin 12/05/2017).

222 comments:

  1. Parti lebai Pas mmg takde maruah. Pelacur agama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala Noh Omar ni sama ja bodoh dgn kepala kontol dia. Bila dia bercakap, lebih baik Pak Lah lagi walaupun kedua2 merapu mabuk todi free ja.

      Delete

    2. Kali ni aku amat setuju dengan Noh Omar, dan aku rasa orang umno pun setuju dengan beliau.

      Delete
    3. ph dgn umno tkde bezanya.budin bodoh kluarkn artkel mcmni.sng2 bn nk myamar

      Delete
    4. Apa yang bodohnya budin ni.

      Dalam malaysiakini pun ada cerita ni.

      Yang bercakap benda ni Noh bukan budin.

      Delete
    5. Dah cerai duduk serumah... Keh3...mintak jais tangkap la Noh Omar oiii... Sekdudukan mana buley.. hareeem lebai oiii....

      Takpun soroh ostat Jamal beline-line tangkap, dia reti buat ambush... Tangkap naik van jenazah...

      Delete
    6. kau bahlol dlm politik tkde nikah kawin.yg nikah kawin mnusia bodoh.otak lmbu

      Delete
    7. 00:57

      PAS dan PKR ibarat 'suami isteri' yang sudah bercerai tapi masih mahu tinggal bersama...

      "PAS sanggup jadi 'suami' dayus?

      Ini kau punya abang NOH OMAR yang cakap.

      Pi la marah dia.

      Itupun kalau berani la..



      Delete
    8. Noh udang ke tu??

      Delete
    9. 0057 knp bingai sangat... Patutlah kena tipu selalu olih pak lebai Dan mo1

      Delete
    10. Parti yg konon islam. Baru bagi jawatan free, takkan lepaskan. Kalau ada yg bagi dedak pulak, agak2 dia orang nak tolak ke. Dah akhir zaman, lebai2 akan putar belit dan jual agama untuk kepentingan temolok...

      Delete
    11. habistu pkr yg tknk pecat pas knp.nk gelar apalak.pkr yg patut digelar dayus.tk berani nk pecat exco pas

      Delete
    12. pkr layak digelar susmi pngecut.pkr tkut nk pecat pas.kuasa ada pada pkr.mst tknk disalahkn

      Delete
    13. selayaknya pemimpin pas di semua peringkat dalam kerajaan pkr selangor tidak ingkar dengan keputusan muktamar yang lalu. malah ingkar dengan majlis syura tidak akan masuk syurga pas.
      namun wang adalah segalanya. dengan jawatan dan kuasa yang ada di selangor sudah cukup untuk menutup mulut ahli muktamar dan syura pas..

      Delete
    14. Jangan pertikaikan tuan guru haji abdul hadi ulamak terdohor dirantau ini. Nanti tidak cium bau syuga. Nanti dituduh anti islam. Nanti dituduh bersubahat dengan kafir harbi dap...

      Delete
    15. 02.09 antara yg patut kluar atau kena halau, kita sama2 sudah maklum... dari situ kita boleh nilai siapa yg gentelmen atau siapa yg tehegeh2...

      kata melayu islam... kena la reti bahasa, lebih bermaruah, mengaku pandai agama, reti tafsir gurau atau betul2... dapat beza surau atau gereja... ko reti tak maksud, hidung tak mancung, pipi tesorong2... nenek ko tak ajar ke dulu peribahasa nie...?

      nasihat umum: jangan lah bangun tido pukul 10 hari2... tak elok untuk otak... klu hari2 bangun pukul 10 pagi, tak payah makan dedak pun dah bodo...

      Delete
    16. 2357 ko yang bahalol. Ko bercakap macam anak Keling mabok todi. Takde akal

      Delete
    17. Tak sabar rasanya manalah tahu dapat jadi ahli majlis bila ahli majlis daripada PAS dikeluarkan daripada kerajaan Selangor. Masyukk manalah tahu kut kut dapat projek .

      Delete
    18. Lobai2 pas mana tahu malu.
      Gila kuasa sanggup putar belit. Dah jatuh talak mana boleh tinggal serumah lagi.
      Jgn bagi alasan yg rakyat yg pilih mereka.

      Rakyat pilih untuk jadi wakil rakyat sahaja.

      Rakyat tak pilih untuk jadi exco dan mengisi jawatan dlm glc.

      Mr. J aka snake. Your comment please...

      Delete
  2. Sometimes prawns can be a good meal too..kihkih

    ReplyDelete
  3. ini namnya hsutan.jgn puak ph trmkn hsutn.noh omar nk pas dgn ph trus brperang supaya dia dpt kaut untung.dh

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2317 ko ni ada otak ke tak? Masuk blog cakap merapu pasai akta hasutan

      Delete
    2. Hanya orang gila saja yg sanggup jadi ahli pas.

      Pas parti 69

      Delete
  4. Yang nyata,PAS hanya ingin menjaga dan mengutamakan kedudukkan,kuasa dan wang ringit.


    ReplyDelete
    Replies
    1. pas lg.yg nyata pan dh meminta2 jawata.kalau pas trik diri azmim dan geng pan kat bawah pokok

      Delete
    2. Lebih baik tarik diri dari digelar dayus...

      Delete
    3. Kesian tengok pencacai pas nie... Dah mcm Ahmad maslan dah ckp2ny...

      Susahkn klu nak menegakkan benang yg basah...

      Delete
    4. mng ttp mng tk tarik diri bt apa.org kalah aja trik diri

      Delete
    5. salah bacaan ko tu 1.21
      bukan tak sedar diri ke utk yg tak tarik diri... bukan susah pun lompat kerusi je pun bukan kluar dewan pun, jd bekecuali atau begabung terus dengan BN...

      tp ape2 pun.. raspek la dgn Azmin... dia kecewa je... tp tak lah melatah teruk2... keep-it up MB selangor...

      klu puak lebai la yg duduk kerusi tu, alamat buang negeri agak2ny kot... kate lebai emo...

      Delete
  5. AIKKKK.... MALU?
    SEKARANG PARTI INI DAH HILANG MARUAH
    TAK MAU KAWIN CARA SAH
    LEBIH SUKA STATUS JANDA GATAL,BEBAS SIKIT...
    DENGAN UMNO DAH PEGANG TANGAN TAPI TAK MAU KAWIN
    DENGAN PKR DAH PUTUS,TAPI DOK SEBILIK

    WOI PAS !KATA TAK MAU DOKONG BIAWAK LAGI

    ReplyDelete
    Replies
    1. pkr dan dap sng aja blh dibeli.kt prk dulu sbb adun pkr dap pakatn tumbng.kalau pas trik diri dh lama azmin tk jd mb

      Delete
    2. Apa beza kalau Pas tarik diri skrg? Berambusss je lah dari Selangor. Buat semak je.

      Delete
    3. puak nie mengaku pulak sokong azmin jd mb... cepat lupa daratan la 23.29... agaknya majoriti puak pas nie ingat dia sokong azmin jd mb ke... woi tekan google sikit la woi... baca balik pasal cai-cai pas waktu pemilihan mb selangor hari tu... sawan tak membaca ape ke...

      Delete
    4. Kih kih dya adun pas di Selangor dah lompat 7 lagi adun dan parlimen kluar pas..

      SAPA KATA PAS TAK BOLEH DI BELI? PAS PALING BYK KLUAR PARTY SELEPAS PRU 13. NO DUA BARU DAP. hahahahahaaa

      Delete
  6. bolehlah puak ph melalak mghina pas.bg mrka pas musuh utama.dpt undi lbh sikit dari pas dh kira mng.politik bodoh puak2pan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno perosak Melayu.
      Pas perosak Islam.

      Delete
  7. Dulu Tahaluf siyasi

    Sekarang Tahaluf fulussi

    Untuk maslahah rakyat

    ReplyDelete
    Replies

    1. Sekarang TAHALUF DAYUSSI...

      Delete
    2. Tahalove assuvi audi khiu seven

      Delete
  8. Puaka PAS/PKR/DAP mana ada maruah. Yang penting kepada mereka ada MASUUUUUUK/KUASA. Soal bersekedudukan ke/serumah lepas bercerai ke, itu semua halal dari sudut politik. Cuba kalau kena pada BN/UMNO,mereka sanggup bergolek atas jalan membantah. Mana pergi Dua Lim/Anuar dan Anak Bini Sdn Bhd/Parti "Mangga Harum Manis/Parti Mayday + anak / Rafizi/Pokok sana ke sini/anak2 Kapal tenggelam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO ADA MARUAH?????kETUO DIO,PENYAMUN, susahkan rakyat,penipu bini dio kaki-shopping,anak dio buat blue-film..
      hanya macai dapek dodak kocik ajo yg melalaktak putus-putus kek sini.

      Delete
    2. jangan lupa 100,000 telah kena kencing... kita tunggu 100,000 kecing macam mana pulak... harap2 100,000 nie tak bangun tido pukul 10 hari2..

      Delete
  9. Orang umno mana ade kemuluan...perompak pon masih dilantik sebagai presiden..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas lagi teruk dayus...

      Delete
  10. PAS SUAMI DAYUS...

    PAS SUAMI DAYUS...

    PAS SUAMI DAYUS...

    KAH...KAH...KAH..

    ReplyDelete
  11. Dah becerai tapi tido sekatil tu camno tu jang,
    Hukum Semerah Padi berat tu,
    Kita rejam atau sula atau benamkan keris2 mereka ke tengkok depa tu patutnya kot...tp tu kat Negeri Semerah Padi, kat mesia kena tunggu pru14 ni lah weh...kita pakat benamkan depa semua...yoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. bapak kau yg cerai.parti mana ada nikah cerai.

      Delete
    2. PAS dan PKR ibarat 'suami isteri' yang sudah bercerai tapi masih mahu tinggal bersama...

      "PAS sanggup jadi 'suami' dayus?

      Ini NOH OMAR yang cakap, bukan bapak si anon 00:12.

      Bodo!

      Delete
    3. tak lawak lgsung.org sakular mmg suka prmaainkn nikah kawen.mklumlah nnt ph mng suruh rkyt tk pyh kawen.

      Delete
    4. 01:01

      Hujah kau tak ada value langsung.

      Kesian..

      Delete
    5. hujah kau bagus.satu2 modal kau ada jaga mgata org aja.tk sdr parti sndiri dok brcakaran sama sndiri dpn rkyat konon gabungn

      Delete
  12. tkde mkna kita trlslu tksub dgn parti politk bn.ph atau pas tkde byk bezanya kbnykan pimimpin yg atau hanya tahu brbohong pd rakyat.jelas slps era mahthir dn anwar mlysia dh tkde pmmimpin yg btl brwibawa untk dlntik sbg pm baik dari pmbangkang atau krjaan.kalau adapun yg bkt mreka hilng bila trjbak dlm politk.slogan slmatkn mlysia hanya ckp politk shja.belom tntu lg mrka tdk akan melakukn kerosan sprt pmimpin hr mgkin dlm bntuk yg lain.hrpn rkyat akn tnggl hrpn dgn pmimpin yg politik yg selalu brjnji kosong.trlalu tksub tdk mmbawa sbrg kbaikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah tu nak harap ko ke jd pm... klu sorang tak terpikul tanggung-jawab.. turunkn dulu pemerentah yg ada, acukan semula undang2 kepimpinan yg boleh ditanggung oleh ramai menteri... barulah sama2 mengikat antara satu sama lain... ini dah pemusatan kuasa pada PM, klu naik yg buruk lantak mcm yg sekarang nie.. mmg jahanam lah...

      yg penting bn mau kasi turun dulu...

      Delete
    2. 0030 ni totpok pas..tgk gaya tulisan dah tau..pas pis pus

      Delete

  13. Azmin gelar LEBAI puak pas marah sangat

    Sekarang orang umno gelar kau DAYUS

    Takkan nak diam saja. Diam tandanya dayus...


    ReplyDelete
    Replies
    1. gelar apa kau suka.gelar mggrlar kerja setan mcm kau aja.mgkin kau boleh digelar anak setan

      Delete
    2. Parti Ajaran Setan.

      Delete
    3. kau yg sesat.sesat dlm tokong

      Delete
    4. Kah..kah..kah...puak dayus marah marah...

      Nanti kena jual dengan noh udang...

      Delete
    5. Aaaa pencacai pas dah nak kalah...

      Delete
    6. mng jadi abu kalah jd arg.puak ph nk dpt undi lbh dikit dr pas kira mng

      Delete
    7. pkr yg tknk pecat pas nk digelar apa.kuasa ada pd pkr.suami pngecut

      Delete
    8. PARTI ANAK SYAITAN!!!!

      Delete
    9. takde arang2 la 1.03... saja je nak bakar puak paspispur nie, tengok cara puak pas nak tegakkan benang yg basah... hahahhaha

      02.07 antara pengecut dengan tak sedar diri... tu la yg nak dicerminkan kepimpinan pusat pas hari nie... sib baik la azmin tak melatah mcm hadi awang...

      klu ikut hj ady, dah lama dah kena halau dun... mcm kat kelantan tu... pegey jalan la pas... dua orang adun tu esok2 masuk Amanah aje layakny... bior tebakar hati puak2 pas nie... hahahhaha

      Delete
    10. Mr. J aka snake

      Your comment please..

      Delete
  14. heheeh..hehehe..Yg ni den sodap dongar penyamun dongan lobai nak jadi ketuo bergaduh.
    Bayangkan umno/pas BOLum kogsi kuaso laghiiiiiiiii,
    Yg sorang penyamun,menyamun sesuko hati,si lobai pulak bagi amanat redha disisi ugamo.
    Bini sipenyamun shopping sakan,bini2 lobai dapek Audiq7.
    Si penyamun banyakkan hutang negara,si lobai kato,islam bonarkan.

    Cubo korang bayangkan,bilo PR14 nanti bilo kaduo-duo berkuaso...yg sorang suko menyamun..yg sorang lagi kato I'm the BOSS.pUNAH-RANAH MALAYSIO DIBUEKNYA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg kau smpai mmpus jd pmbgkang aja.nk lntik calon ketua tkdr yg layak.parti hampeh

      Delete
    2. Maaf, saya MBAH DUKUN dari kabupaten jawa barat, bisa meramal siapa bakal PM MALAYSIA sekiranya PH menang

      Untuk mengetahui sila hubungi mbah dengan mengetik no tel mbah.

      Pengerasnya hanya sekadar satu salinan jubah dan lebai.

      Sekiranya bapak bapak bercita cita untuk menjadi calon pilihanraya, bisa diatur, pengerasnya hanya 90 juta rupiah.

      Makanya tidak perlu ribut ribut...

      4D jugak bisa diramal...

      Delete
    3. kauni lg bodoh nk pilih pmimpinpun kene jmp bomoh.patut cuma ada sorang aja calon dari dulu mmg prcayskan bomoh

      Delete

    4. Maaf

      MBAH hanya cari rejeki.

      Bapak nak nombor ramalan??


      Delete
    5. hahhhaaha.. kasi bakar hati puak pas... bior dia org betambah bodo...

      Delete
    6. Mbah pas boleh menang 80 kerusi ker

      Delete

    7. Maaf,

      MBAH telek nii...

      80 tu nombornya kurang baik...

      Kalau 80 ditambah dengan kerusi maka jadinya 80 kerusi...

      Ikut telekan mbah ni...samar samar perkataan apa ya yang keluar...

      Mengapa keluar perkataan DAYUS pulak...

      Delete
  15. .

    Cakap besar tapi tak sanggup bersendirian di Selangor. Lelaki yang sombong dengan kuasa menalak..kalau tak di cerai, di gantung nya tak bertali.

    Tapi yang ini dah bercerai tapi masih ada tali yang mengantung kan suami.. tali jawatan, fulus dan kuasa.

    Ini suami yang jadi kaya sebab dapat kahwin dengan usahawan dengan di beri jawatan dalam Syarikat Isteri. Bila tak sehaluan di cerai nya Isteri tetapi buat bodoh datang ke pejabat .. Boleh ke? Tak dayus ke nama nya ?

    Noh Omar tu macam perempuan gedik. Dah lama ushah Laki orang.. perempuan yang telah serah jiwa raga dan segala-galanya.. bertahun Noh Omar tunggu Lelaki idaman nya masuk minang..

    Tup. Tup. Bila bercerai .. Baru tahu Lelaki yang di harap kan rupa nya lelaki dayus.

    Sanggupkah UMNO terima lelaki dayus atau UMNO pun memang dayus sama.



    ReplyDelete
    Replies
    1. dayus ok lg.jgn trlebih kuat rabak nnt

      Delete
    2. Pas partinya yang dayus

      Umno pulak ketuanya yang dayus

      Dah sama la tu...

      Delete
  16. Bagi sayalah,rakyat Malaysia kena bijak macam rakyat korea,japan,u.k,us.:
    Kita kena adakan sistem 2 parti,PR14 adalah masa terbaik untuk jatuhkan umno dan sekutunya.
    Banyak kelebihan untuk rakyat dgn sistem 2 parti.
    Parti yg memerintah tak boleh sewenang2nya :korrupt: DAN BALUN DUIT RAKYAT,pehak elite bangsawan tidak lagi mendabik dada mereka adalah segala-galanya.Bila mereka tak tunaikan janji next election kita jatuhkan.PM lantikan cuma 2 penggal sahaja maximum.Contoh yg paling ketara ialah korea selatan,awal tahun 70an,pasukan bolasepak korea ayik kena belasah dgn malaysia saja,ekonomi mereka jauh ketinggalan,kita tak kenal pelakon2-penyanyi korea,tiada kereta korea.Bila rakyat korea berani turun padang,berpakat bersama-sama,tiada fanatik pada bangsa/agama,atau pemimpin,jatuhkan pemimpin yg "KORRUP" akhirnya kita dapati korea cukup hebat,Sehingga sama-taraf dgn japan dan negara barat.Tetapi bangsa malaysia terutamanya melayu,malaysia masih ditakuk lama,bola dgn filiphine pun kalah,nak banding dgn korea..hu..hu..kena titik ajelah.

    Masaalah besar penduduk majority malaysia ini,melayu adalah :kefahaman sistem FIUDAL(YG BERKUASA -bangsawan/brahmin):mereka-mereka ini disanjung bagai tuan-tuan yg memberi -makan/agama pada kita,umpamanya,tanpa umno melayu tak makan,tanpa pas melayu tiada agama.

    JIKA KITA SEMUA DAPAT HAPUSKAN SIFAT FIUDALISMA ini,insyallah rakyat tidak akan tertipu selama-lamanya.INILAH KURAFAT YG TELAH LAMA DITANAMKAN PADA ORANG MELAYU SEJAK MERDEKA.

    SELAMATKAN MALAYSIA ..RAKYAT KENA JADI BIJAK..TUMBANGKAN BN/PAS..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nk slmtkn mcmna nk pilih ketuapun tak blh.dh tukar slogan yg lama selamtkan...nmpk kuat kencing

      Delete
    2. Pas sanggup kena kencing...

      Delete
    3. pasal kencing nie, 100,000 budak uitm dah kena kencing... hahhaahhaa... harap2 100,000 nie kecing balik la kat atas kepala botak...

      Delete
    4. Kalau PIGS menang, siapa agaknya yg akan dilantik menjadi perdana menteri?

      Delete
  17. trbuktilah akhlak pntaksub ph teramat rendah sekali.komen2 yg mncaci mggambarkn pribadi yg bruk.bginikah asuhan dari pmimpin ph yg suka mncaci.blhkah kita brasa yakin golongan yg rendah akhlak mndabik dada kononnya hndak selamtkan malaysia.fikir2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tak ada fakta nak berhujah ka...

      Dah, dah, pi masuk tidur...



      Delete
    2. biasalah ph.mmg tk boleh trima dan baiki kelemahan sndiri

      Delete
    3. Berrambus amenopork/passpork

      Delete
  18. kalau guna logik akal.pkr yg patut digelar suami dayus atau pengecut.pkr yg ada kuasa knp tak pecat exco pas.nmpak eneh pula pas dikatakan suami sdgkn kuasa ditangan pkr.mainan kotor supaya pas trik diri lpsni kutukan mst lain.nsib baik pas bukn bodoh sprt puak ph

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg kata pas dayus tu umno. Pkr juga yg salah ya. Kesian ingatkan umno akan puji melangit tp jadi mati pucuk lak puss ni. Ni belum UG lagi nak bagi2 kwsn n nak lantik mb kalau menang pru nanti. Sure seronok tgk drama ni kannn. 1 penulaan yg baik dlm menuju UG

      Delete
    2. .
      .

      Kata PKR menang sebab jentera parti PAS yang kuat.

      Lagi pun yang tinggi alimnya dan suka jadi imam ketua-ketua PAS.

      Yang bagi talak lelaki bukan perempuan. Yang ceraikan PKR ialah PAS. Tang mana pulak PKR yang sebagai lelaki.

      Terima sahaja lah PAS Dayus.

      Delete
    3. nk salahkn pas ajalah.pkr parti pengecut

      Delete
  19. Dari noh onar baik 100x jamal jadi mb. Kreatif agresif berani. Selangor akan dpt mb bejowa rakyat dgn hari tanpa air selangor mcm oesta aor kat tailad. n hari perarakan van jenazah tepanjang dimasia. Bole masuk rekod ni. Kesian pas baru putus dgn okr dah kena tuduh dayus. Ingatkan jantan sgt. Sedih bila yg cakap tu kekasih gelapku. Hu hu. So kalau jadi UG nanti camna ya sapa nak jadi mb selangor pas ke umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe....memang betul la..Bn akan menang di selangor..

      Dh cakap pasal siapa MB dah..

      Delete
    2. jd ke ug.dasar org bodoh pas dh brkali2 ckp tkkn bkrjasama dgn nmpk sgt takut kalah.calom pm siapa

      Delete
  20. FUYOOO BLOGGER BATU API SUDAH MARI
    DULU KUTTY SEKARANG NOH OMAR DI BATU API
    ASSMIN TUNGGU MASA AJER MEMBILANG HARI
    KALID IBRAHIM SIAP SEDIA NAK JADI MB.....!! KIKIKI..

    ASSMIN CEMAS DAN KUCIWA TIDAK TERKIRA
    DAP PULAK BAWA CALON HANTU DARI OSTOLIA
    NGATA ORANG BAWA PENGUNDI HANTU KE MESIA
    PAKATON DAN CALON HANTU ADA BUKTI & FAKTA


    BUKTI & FAKTA CUKUP KUAT ADANYA
    PAKATAN TOKONG BAWA CALON HANTU
    DAH TAK DE LAGI KE CALON BARUA DARI MESIA.?
    TAK KE BABI NAMERNYEE TU....??


    KIKIKIIKI.. BERAMBUSS BARUA DAP@ SINGAPORK..

    INI KALI LAH

    UBAH DAN SIMEN TERUS.....!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat singapork

      Mcm mana bisnes. Ky gel murah di jb

      Delete
  21. BN akan menang di Selangor...

    Azmin dah tension...
    PKR /DAp/ Amanah / Parti bunga akan kalah

    Azmin silap2 kena cari DUN lain untuk menang dlm PRU 14...dia tak akan menang di Gombak lagi

    Silap2 dia kena cari DUN yg majoriti cina untuk dia menang...Tapi DAP nak bagi ke???

    Hehehe....pakatan rakyat hancur sebab pakatn yg tak ikhlas dan sejati.

    Sekarang Pakatan harapan yg tak ada harapan langsung..Ini pakatan yg akan berkubur selepas PRU 14....

    Mahathir pun lepas PRU 14 akan duduk rumah jaga cucu dan jaga bini dia...Itu pun kalau dah sedar...tapi kalau masih tak sedar, mungkin akan berkokok keseluruh negara dgn cerita palsu dia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Tak apa.

      Asalkan jangan dayus.

      Nak masuk syurga jadi ahli PAS.
      Nak masuk neraka jadi lah dayus.

      Sanggup ke tiap-tiap malam terkebil-kebil pandang cicak atas kerusi panjang di ruang tamu .. ?

      Delete

    2. MBAH sedang telek bakal MB SELANGOR ni...

      Agak kabur wajahnya, sepertinya ada banyak asap...ini seperti asap ikan sedang di bakar...

      Ahh...ada sedikit kelihatan...mengapa ada seperti kedai ikan bakar...

      Ahh...mana mungkin...ingin ditelek bakal mb selangor tapi yang keluar kedai ikan bakar....

      Mana mungkin tauke ikan bakar pulak...

      Haa.. ini lebih jelas...tapi mengapa...jamban pulak...

      Aaa...ada kelihatan orang keluar dari jamban...bertuala putih..baldi kecil di tangan...berus gigi di telinga...

      Mengapa pula hidungnya berdarah.....


      Delete
    3. .
      .

      Mbah ...

      Mbah salah guna jin.

      Yang Mbah panggil tu Jin yang kerja nya merasuk dan hisap darah....

      Yang Mbah kena panggil Jin ada teropong ..

      Delete

    4. Maaf,

      Jin MBAH yang pakei teropong masih belum pulang pulang...

      Sedang cari kapal terbang yang hilang...


      Mbah heran ya....

      Negara bapak ada kapal selam...

      Mengapa tidak diguna untuk carik kapal terbang yang tenggelam....

      Delete
    5. jd pengecut boleh pulak

      Delete
    6. Mbah jgn hantar jin dtg ke Msia nanti dia makan dedak

      Delete
  22. .
    .

    Barangkali Risikan Noh Omar mendapati beberapa pemimpin Selangor masih condong ke PKR, Pakatan Harapan. Kalau tidak masakan Noh Omar sanggup dayuskan kawan baik Najib.

    Najib memuji-muji Hadi dengan politik matang, tidak berkelahi dan boleh berbeza pendapat. Mana beza pendapatnya 1MDB? RUU? Saman fitnah?

    Nasib Noh Omar dalam bahaya. Dia ingat Najib sayangkan dia sedangkan Hadi ada pengaruh untuk minta Najib ketepikan Noh Omar.

    Selagi belum pilihanraya, jangan usik atau sakat PAS.



    ReplyDelete
    Replies
    1. pembangknag takut dgn Noh omar....sebab tu nak rosakkan nama dia...

      Sesiapa kalau tak kenal Noh Omar...elok diam dan buat kerja rumah dulu...baru komen kat sini

      Delete
    2. Noh udang nk jadi mb..jgn harap..rakyat selangor bijak..kiki

      Delete
  23. Pembangkang terlalu cepat masuk gear 5...padahal, PRU lama lagi masa tu..

    Sekarang dah dekat PRU, pembangknag dah slow sebab tak ada isu....fitnah dan pembohongan yg melampau menyebabkan semua fitnah dan tembelang mereka rakyat dah sedar....

    Apa lagi isu yg pembangknag nak bawa...
    kes 1 MDB dah senyap...sebab semua hutang dah hampir settle....Satu usaha fitnah terbesar untuk merosakkan 1MDB telah berjaya mereka lakukan...tapi syukur alhamdulillah, pelan rasionalisasi telah berjaya...

    Perniagaan/pelaburan dari china yg banyak menyebabkan ada org yg dengki....mereka takut ekonomi mlaysia maju....Bagi mereka pembangknag ni, kalau boleh biar ekonomi jatuh...supaya rakyat marah dan senang dimanipulasi...inilah matlamat mereka.

    sebab tu mereka pergi keluar negara , bersekongkol dengan media asing untuk memburukkan negara dan mensabotaj ekonomi negara...

    Tapi mereka lupa, Allah maha berkuasa...

    BN akan terus memimpin negara...Aminnn

    ReplyDelete
    Replies

    1. Pembangkang cuba memperburukan kerajaan supaya rakyat bencikan kerajaan, tetapi mereka sendiri tidak menawarkan apa2 alternative .

      Sementara kerajaan jarang sekali memperburukan pembangkang. sebaliknya menghebahkan apa2 usaha yang meteka lakukan untuk memkmurkan rakyat.

      Dan rakyat akan memilih siapa yg mereka suka dg bukti2 yg sedia ada.


      Delete
    2. .
      .

      Mbah.

      Selain ramalan bakal pemimpin.. Mbah boleh ke hantar santau angin.

      Saya mau Mbah tuju kan pada 6 55. Tapi tak mau dia mati.. sebab dia akan jumpa Mbah untuk rawatan. Dah tentu Mbah dapat upah.

      Hihihi.

      Delete
    3. Bn dah nk lingkup..tak caya tanya orang tepi jln, berapa yg masih sokong bn..hutang 1md selesai? apaesal utang bodoh? ada buat highway free ke? nape tetiba hutang..orang ameno buat kata tun dah tinggal yg bodoh bodoh..hail losemah

      Delete
    4. 641..ayat biasa cai ameno..kena bersyukur sebab negara masih aman dan rakyat masih mampu membeli belah..memang la cai ameno ni bodoh..skrip yg sama..rakyat dah bosan bangang.ko nk tunggu sampai jd mcm somalia baru nk kata tak ok ke? cai cai..best dapat handphone baru?

      Delete
    5. Bapak 07:25

      Maaf,

      Mbah juga bisa hantar santau angin...

      Tapi tak boleh selalu

      Kerana mbah hantar guna angin kentut..

      Kalau kena, sekadar pengsan pengsan gitu....

      Delete
    6. Mbah tak dapat lawan angin mat singapork.
      Angin mat singapork lagi kuat sebab ekzos dia besar

      Delete
  24. .
    .

    Penjawat Awam berkhidmat secara kontrak selama 15 tahun akan di beri jawatan tetap. Tanda nak pilihanraya semakin dekat.

    Kalau PH tidak cakap akan pasti 1 juta pekerjaan dalam 5 tahun sampai mampos lah kerja secara kontrak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH cakap pasal kerja 1 juta....itu sebab nak PRU....hehehe...jgnlah jadi bodoh!!

      Delete
    2. .
      .

      Hahaha.

      PH pulak yang boleh menentukan pilihanraya.. wow!

      Jadi yang ikut yang sepatutnya jadi menerajui keadaan ialah UMNO..

      Najib dan Rosmah keliling stadium kerana nak merasa macam Anwar Ibrahim keliling Stadium semasa perhimpunan di Stadium Merdeka.


      Tak idea sendiri ke? Tapi kalau membelit menyamun memang UMNO nombor satu..

      Delete
    3. Bila jadi pembangkang boleh janji bulan dan bintang sebab dah tahu tak akan akan menang....hehehe...

      BN dari dulu, kini dan selamanya memang sentiasa memakmurkan negara dan rakyat..
      Berjuta peluag pekerjaan telah dilakukan...

      Itupun kalau nak lihat dengan mata hati dan tahu bersyukur...

      Tapi kalau buta hati dan tak tahu bersyukur, itu lu punya pasal la....sebab tu hidup tak berkat, merungut sana sini dan langsung tak beruasaha....hehehe....

      Yang korang tahu menuduh orang lain menyamun!!....tak cerdik langsung!!!

      Delete
    4. 732 mabuk ketum ..nape 1mdb berhutang? ada buuat sekolah free ke? pendedak najib ni memang bangang abadi..sekian..hidup losemah

      Delete
    5. .
      .

      Melihat dengan mata hati .. pun setan boleh perdaya. Kau bersyukur kita pun bersyukur. Kau bersyukur sebab makmur. Dan kemakmuran itu kerana kukuh nya Pakatan Harapan bersama DAP. Jika tidak hari-hari cina di kutuk suruh balik tongsan.
      Sebab itu UMNO guna Hadi untuk mempergunakan Islam. Jadi makna nya kau bersyukur sebab Islam di pergunakan memecah-belahkan Pakatan Harapan.

      Kau juga bersyukur sebab 1 juta pekerjaan .. untuk bangla, nepal, myanmar dan indon. Dan terbaru sebab buruh dari China.

      Syukur kita pulak sebab Mahathir dan Anwar Ibrahim dah seperti Abang adik. Begitu juga keakraban Siti Hasmah dan Kak Wan.

      Sangat bersyukur sebab tertubuhnya PPBM yang menjadi lawan UMNO yang baru. Dan sudah tentu kerana PAS putus kan hubungan dengan PKR.

      Kita bersyukur juga kerana dalam UMNO ada yang ajak PAS kembali dan UMNO juga ada yang dakwa PAS dayus

      Semua ini Allah tunjukkan. Hanya mereka yang bijak tahu antara yang benar dengan yang salah.


      Delete
    6. yang baiknya mahathir dgn anwar yang jahatnya haji hadi.bguslh kau mnilai org.dh mcm malaikat pula kauni

      Delete
    7. Anon 1045, jangan buat ajaran sesat disini ...malaikat tak nilai orang ye, tak caya tanya tok guru hadi..

      Delete
    8. kauni lg bodoh.auta memnjang .aku tak ckp mlaikat mnilai org.tupun faham.

      Delete
  25. Memang patut PAS putuskan dgn PKR...

    sebabnya:
    DAP bermusuh dgn Islam dan PAS
    DAP taja parti serpihan PAS
    PAS tak suka DAP, tapi PKR suka DAP dan jadi budak suruhan DAP

    memang patut buang PKR yg tak ada pendirian..
    RUU355 pun nak dibantah sebab nak jaga hati DAP..

    PKR akan hancur lepas PRU ni...
    Presiden lembik
    Tim Presidin hampeh
    Parti kencing rakyat (PKR)

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      PAS dah buat. Dah putuskan pun. Tapi tahu tak PAS dayus..

      Jangan jadi dayus, sebab nak sedap sampai lidah rasa geli.. terhegeh-hegeh tagih sampai lah rasa lega..

      Bila dah lega.. macam-macam alasan bukan-bukan bila nak lagi..

      Nabi tak mengaku umat.. Jangan main-main.

      Delete
    2. Rilkes lah brader...

      nanti semua EXCO PAS akan letak jawatan..

      DAP bapak kepada pakaata rakyat akan tekan Azmin utk pecat atau suruh EXCO PAS letak jawatan...

      Tak ada isu pun...

      Budin....tak payahlah jadi batu api....

      Pakatan harapan akan kalah jugak nanti...hehehe

      Delete
    3. cap dacing dah x laku kat selangor..hehehe

      Delete
    4. .
      .

      Lepas di katakan tak ada maruah dan dayus baru nak letak jawatan. Apa lah bodoh sangat PAS sekarang ini?

      Kalah sebab berjuang untuk dapatkan Putrajaya lebih disanjung dari kalah sebab bukan nak menang.. Memang PAS tidak ada maruah lagi..

      Orang dayus memang tak kisah. Selamba datang rumah janda konon demi untuk anak-anak.

      Kau tahu tak orang dayus ini apa?




      Delete
    5. pntaksub ph yg putuskn trg2 adalah dap bknnya pas.pas juga yg salah.dasar parti pengecut kalau berani pecat aja exco pas

      Delete
  26. Minta maaf sekali lg tuan budin


    Sejak akhir2 ni byk sgt artikel tentang pas yg tuan budin tulis.

    Mohon kurangkan. Tuan tumpu tulis isu yg lebih besar. Pru14 atau cara2 nak kukuhkan pakatan harapan.
    Bukan byk tulis keburukan parti lain yg buang masa kita. Tuan dah macam orang politik kritik saja.
    Buatlah artikel lain yg lebih membina, membantu org ramai. Beri info2. Jgn tumpu serang pas. Takda guna pikir tentang pas. Ayuh bergerak ke depan tuan budin. Tukar pemikiran tuan kalu nak berubah. Bukan dgn kritik parti lain tak habis2.

    Saya bukan penyokong pas atau umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju....Budin ni penulis tak ada kelas...sibuk nak burukkan parti lain..

      Parti dia Parti bunga senyap, orang masuk dan kleuar balik...sebab dlm parti ada hantu kot...

      anon 07:31...kamau penyokong DAP ke??? atai parti serpihan PAs atau parti bunga jugak???

      Delete
    2. 735 totok pas..eh..ckp xnk datang lagi..haamkah dah x laku ye..pas pis pus

      Delete
    3. Dari 731 kepada 735

      Saya lebih minat pada parti yg nak buat pembaharuan dlm kemajuan negara. Yg pasti bukan umno,saya kurang minat dgn pas bukan tentang perjuanganya tapi betapa celaru hala tuju parti. Tak mau menang tapi mohon undi org ramai atas dasar agama. Hanya berminat jadi penasihat walau mampu sekali pun takbir negara suatu masa kelak. Politik adalah kuasa utk perubahan. Kalu nak berubah kena menang bukan setakat penasihat. Pas patut serah kelantan pada parti lain kalu setakat nak jadi penasihat.jgn jadi kerajaan kerana kerajaan adalah kuasa memerintah bukan penasihat.
      Buat masa ni belum nmpak hasil dari bersatu dan amanah sebab masih baru. Pembangan perlu bersatu dgn namakan ketua sementara. Mahathir blh jadi pm semula utk pulih keyakinan pengundi. Boleh serah kemudian pada yg layak. Sekarang umno dan pas hanya berharap pada penyokong tegar sahaja. Dap penyokong cina yg tak dokong gerakan dan mca semua dtg sokong dap. Akan sda tsunami cina dan melayu sokong ph. Tsunami cina dari penyokong atas pagar dan yg tidak sokong mca dan gerakan.tsunami melayu dtg dari penyokong atas pagar dan mereke yg kecewa dgn umno dan pas. Hanya sarawak yg bn menang bergaya. Tak byk pilihan utk sarawak.

      Ini hanya pendapat saya yg belum tentu tepat. Sangkaan saya sahaja

      Delete
    4. saya juga berminat baru bkn pkatan haramjadah.nama aja pakatan bkn brsatu.dpn rakyat brlakon aja brsatu.oranisasi entj apa2 ketuanya tkde.parti mcmnikah yg blh diharap nk selamatkan mlysia lps mng nnt hr2 dok bergaduh aja tkde sepakat

      Delete
    5. .
      .

      Citarasa pembaca blog Budin berbagai-bagai. Dan adakala idea datang begini atau mungkin begitu, jadi tak boleh lah di ikatkan pada satu isu sahaja.

      Ada blog yang tanpa disedari menjadi 'ikutan' blog lain mengenai sesuatu isu atau topik. Jika pergi jenguk satu blog yang menyiarkan semua tajuk atau isu dari blog politik yang lain, blog Budin yang kerap di siarkan.

      Kali ini pemilihan Budin tepat sebab PAS didakwa dayus sedangkan AMANAH cuma kata terhegeh-hegeh. DAP kata kalau ada maruah.. Tak ke dayus itu satu topik untuk di perkatakan oleh pro PH dan juga untuk dipertahankan oleh pro PAS ?


      Meletak sesiapapun menjadi Perdana Menteri akan memberi peluru kepada Najib dan pemimpin UMNO untuk menyerang dan mengatakan bermacam-macam sebab individu tersebut di kecam. Letak Mahathir dah tua. Letak Wan Azizah, kenapa tidak ada lelaki dalam pembangkang ke yang layak. Letak Husam, AMANAH parti baru dan Husam di maki sebagai barua DAP.



      Delete
    6. pengecut kalau berani pecat aja.

      Delete
  27. Noh jawa juga dijadikan perbandingan?
    Trio menteri lawak di malaysia ahmad maslan, noh omar dan hassan malek sebelum di rebut tahta oleh shahidan kassim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni sorang lagi anon yang mangkuk hayun....

      Delete
    2. 740yg mangkuk..neneknye x ngajar..sokong ameno..eiiii geli

      Delete
    3. 740 memang menteri ameno tahap otak udang..kuburkan bn dan ameno..say no to pas..en azalina bolih kawin dgn ostad odi q7,,opps ..terlebih sudah

      Delete
  28. Parti yg ditubuhkan secara ad hoc, dengan niat yg tak baik tak akan bertahan...

    Sebab tu tu orang masuk parti lepas tu keluar balik..

    jumlah ahli slow..

    Ramai ahli tak faham apa matlamat parti

    Politik kroni berleluasa

    matlamat tak jelas...

    sekadar nak selamatkan malaysia...!!!

    Apa yg nk selamatkan??? Nak selamatkan kormi2 mahathir yg dok cekik darah rakyat malaysaia selama ni ke???...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nk selamatkan dari penyamun no1 dan isteri dari nyopping..

      Delete
    2. lps slmt pastu pasti hncur dgn kerenh pemimpin ph yang hampeh.

      Delete
  29. Parti cap munga hidup segan makin nak mampuih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 0751..everybody can become lobai paspis pus..berambus paspork amenopok

      Delete
  30. POSTING CHE DET MAMAK PASAL 3 PENJURU
    LANTAK LA 3 PENJURU KA ATAU BERBUCU BUCU
    PARTI SENDIRI HIDUP SEGAN MATI TAK MAU
    PRU 14 PAKATAN HANCUR BAGAI DEBU...

    TUDUH ORANG BAWA PENGUNDI HANTU
    DAP BAWA PENGUNDI DAN CALON HANTU
    TAK ADA LAG LOCAL BARUA UNTUK CALON PRU.?
    PAKATAN PUTUS HARAPAN MME TAK TAU MALU..

    PUIIIII.......!!!

    BERAMBUSSS BARUA DAP @SINGAPORK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berrambus amenopork/passpork

      Delete




    2. 0823

      Ada lagi ke umat melayu/Islam yg percaya kpd Mahathir?




      Delete
    3. 846..ada ke orang kat dunia yg percaya kat najib dan rosemah..si hadi tu memang idok le orang nk kenal..

      Delete
    4. Mat singapork kau punya ekzos size apa ya xxxxxxxxxxxL ker

      Delete
  31. Sibuk menuduh Pakatan mencaci
    Mat Singapork menyebut babi
    Memang teruk ini balaci
    Suka mencarut bertubi tubi

    Bagaimana rentak begitu tari
    Dia dah hentak kita pun bagi
    Komen baik kita nak cari
    Mencarut memaki kita seligi!

    Jangan kata Pakatan yang mula
    Flykite dulu seperti gila
    Mencarut memaki kepakaran dia
    Mat Singapork sini dah mula

    Kesian budak2 yang pro jibbo
    Terasa diri mereka hero
    Memaki mencela mereka terhibur
    Kopipes panjang orang tertidur!

    Ramai yang lama didalam umno
    Pemimpin khianat we say no!
    What we've contributed you don't know
    Umno should be buried deep beneath snow!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Mereka semua dah bangkrup idea
      Dah tak tahu lagi macamana diaorang nak cover cerita
      Pemimpin dijunjung seorang pendusta
      Pengikutnya pula kaki cerca dan nista..

      Berbagai cara diaorang dah cuba
      Tapi di blog budin tak jalan juga
      Pakatuns di sini bukannya biasa biasa
      Kesudahannya nak lawan, pakai anon, mencarut dan memakilah sahaja..


      Delete
    2. yang kauni sama aja sibuk mnuduh org.disalah guna pantun untk mghina org lain.guna pantun untuk bg nasihat pd pemimpin sndiri yg bodohtu supaya berubh baru ada faedahnya

      Delete
    3. 10:59

      Kat noh udang tu kau tak nak marah ke....

      Atau kau tak berani, maklumlah...

      DAYUSSSSS...

      Delete
    4. 1059, kalo komen takde isi
      Baik saja kamu berenti
      Jangan dok tuduh orang mencaci
      Lebih baik pegi nasihat ko punya perdana menteri..

      Dalam blog budin kami bermadah
      Apahal plak ko yang susah
      Kami berpantun pun ko kata salah
      Kalo tak suka, jangan lah baca, ko boleh blah..

      Delete




  32. Harap maklum, Pendapat Noh Omar adalah pandangan peribadi, ia bukannya pandangan rasmi UMNO Pusat atau UMNO negeri.








    ReplyDelete
  33. Bila budin menulis tentang pas
    Ramai tak suka dan rasa panas
    Katanya tak da isu lain ke dia nak bahas
    Asyik dok ulang cite mereka dah rimas..

    Apa masalah diaorang sebenar
    Tahu tak sekarang pas amat popular
    Cerita dan tindak tanduknya amat kelakar
    Mungkin ramai diluar sana yang tidak sedar..

    Budin di kata buat tohmahan
    Sedangkan dia hanya menyampaikan
    Pandai sendiri le untuk bezakan
    Cover le skit korang punya kebodohan..

    Selalunya yang bising tu dipihak lawan
    Pakatuns di sini tak pernah heran
    Biarlah isu apa yang nak budin tuliskan
    Kalo tak suka, jangan datang sini, buka blog sendiri dan ajak kawan kawan..

    ReplyDelete
  34. PH akan terus perintah selangor..Bn memang dah expired..pas ? hihi boleh balik kg tanam jagung

    ReplyDelete
  35. YEOPP DAN FAN TUN BATUA PAKATUN
    KUTTY VD 1MDB BIPA NAK SAMAN NI..?
    TAKKAN NEGARAWAN CHAMPION BATU API
    CUKUP LA MENIPU 22 TAHUN MR KUTTY
    HANYA BARUA SAJA DITIPU SAMPAI MATI..



    PUIIIII... BERAMBUS BARUA DAP@SINGAPORK...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berrambus amenopork/passpork

      Delete
    2. Baru tadi bro fan tun dah sebut
      Ibarat hantu raya dia menyahut
      Beginilah perangai mat singapork
      Pagi orang sarapan mee dia sarapannya mencarut..

      Tak abis abis dengki dengan tun
      Tiada langsung adab sopan dan santun
      Tiada isi komennya disusun
      Berkelakuan le seperti manusia bukannya babun..


      Delete
    3. yang ph iri hati dan busuk hati dgn pas knp.dh tahu siapa yg kuburkan.pastu stiap masa nk salahkan semata2 nk ttup klmahan pmimpin yg tk pernh bersatu.bkn bbun mcm beruk

      Delete
    4. 11:03

      Jom kita pakat pakat pi marah kat umno sebab kata kita...

      DAYUSSSS..

      Tak guna punya umno ni....


      Delete



  36. Terima kasih Admin, yg telah menjadikan penyokong PH membencikan PAS.

    Dan sebagai reaksinya PAS juga membenci PH dan seterusnya menjadi mesra UMNO.

    Ribuan Terima kasih di ucapkan


    Ahli seumur hidup (PKMB)
    Parti Kebangsaan Melayu Bersatu




    ReplyDelete
    Replies
    1. We dont hate people..we dont hate pas, we hate corruption in Pas, we hate how they use islam to suit their own need and lust..please do not make conclusion for PH members..not all people think like you do..you are looking at the wrong side of this article, thats why you got the wrong idea..

      Delete

    2. Pergilah sayanggg...

      Sebagai parti yang dayus...

      Makanya sayang memang telah ditakdirkan mendapat...

      Parti yang ketuanya dayus kerana takut bini..

      Pergilah sayangggg...

      I relakan u pergi...

      Byeee...

      Muah...muah...

      Delete
    3. patut la dato nik aziz dulu tendang nasharuddin mat isa... dia rupanya yg jual jiwa perjungan pas nie... dah terjual dah pun, keh3... kesian langkah sumbang pas dgn kes 1mdb... terpalit dgn taik palat 1mdb...

      langkah itu sebanarny boleh diundur, jika pas matang pasal songlap2 duit nie, dah tentu dia menjarakkan diri dari ameno... ke strategi menanguk di air keruh... hahaha ingat matlamat tidak menghalalkan cara...

      tp tu la, hari tak sentiasa cerah... langkah itu rupanya terpijak chewing gum.. habis jubah telekat2, dan semakin hari chewing gum menjadi hitam, melakat terus... tak boleh nak tanggal..

      teringat hadis nabi, umat ku selangkah demi selangkah akan mengikut jejak kaum bani israel... adakah langkah org2 alim pas nie tidak terlepas dari fitnah ini...

      hayatilah cerita kisah orang alim dengan iblis... yg nak tebang pokok disembah orang ramai, alih2 janggut dia pun iblis genggam disebabkan termakan dedak iblis hari2... kesian...

      juak2 pas patut insaf dengan cerita nie..

      Delete
    4. parti pengecut pecat aja pas kalau berani.ckp mcm phlawan rupanya pengecut

      Delete
  37. depa kata mlayu mudah lupa daratan, malas ,suka mkn gaji buta-buta,bangsat haprak dan lg takguna seropa pariah haramjadah
    pemimpin pakai kod dan jubah jd mcm pakarab dan matsaleh,kononya tarap dan darojat tingi melangit,almaklom manosia terpileh utk memimpin umat mlayu islam. rakyat biasa bapak-bapak,kalu pemimpin kepalabapak.
    hakikatnya mlayu tetap melukot tepi gantang,jd kulibatak cina sampe mampuih
    akibat pemimpin yg seropa pakarab pong songklap kwat,yg seropa matsaleh lg terok dah ada kuwasa lg kwat songklap dan kencing mlayu.palakbapak matsaleh juai mlayu ,palakbapak pakarab baca doa sejahtera yg salamat palakbapak,,,mlayu lingkop sampe jd lahanat.
    bila rakyat mlayu jd bangsat,haramjadah dan lahanat,palakbapak jd bapakbangsat, bapakharamjadah dan bapaklahanat.
    mlayu jd kulibatak cina sampe mampuih.
    palakbapak jd barua cina pong sampe mampuih,alhamdulillah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. marilah sama2 berjuang agar melayu tidak menjadi melukut, tuan mat sawang..

      Delete
  38. Majlis Soruh dah confirm putus....apasal nak bincang lagi pabila Azmin suruh 'belah'?

    Khalifah Islam tak akan buat begitu...

    Macamana pendirian Parti yang kuat Islam ni?

    ReplyDelete
  39. Kah kah barua umno pantun Mcm haram jadah no class terbsik fantun and Perak man

    ReplyDelete
  40. Komen tuan budin ni di sahkan oleh laporan thestar hari ni...star lapor azmin suruh 3 exco PAS letak jawatan! Ke tiga tiga nya tak letak jawatan, tapi nak rujuk ke pucuk pimpinan dulu. Memang tak ada maruah PAS ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. knp nk suru letak jawatan.pecat ajalah bodoh apa pkr.nk pecat takut.dasar pengecut

      Delete
    2. Gertak lobai pas dulu..Ini politik azmin untuk ahli pas sokong ph dlm prub14... .kalo azmin pecat 5000 ahli pas sekarang nak makan ape dia orang?...lobai pas tak pikir nasib ahli pas...bukan senang nak cari kerja sekarang...dasar najib dah mahalkan harga baraang...lobainpas sokong kuat dasarvnajib...ahli2 pas boleh nilai siapa yg prihatin nasib mereka...orang politik tidak bertindak terburu2 mcm ko...
      yg pengecut najib dan hadi takut saman bila kena fitnah...huhuhu..

      Delete
    3. pada org trburu2.taku nk pecat mgaku ajalah.hr2 suruh letaknjwtan.nk cpt pecat aja

      Delete
  41. Azmin tells state exco men to quit

    BY JOCELINE TAN

    image: http://www.thestar.com.my/~/media/online/2017/05/13/00/48/azmin-pas-quit-selangor1.ashx/?w=620&h=413&crop=1&hash=65929A9FC4F2912983C32C61AE646EC0DAF0F4A3



    PETALING JAYA: The three state executive councillors from PAS have been asked by Datuk Seri Azmin Ali to resign from the state executive council.

    The Selangor Mentri Besar made the stunning request during an hour-long meeting with state exco members Datuk Iskandar Samad, Datuk Dr Ahmad Yunus Hairi and Zaidy Abdul Talib.

    New state PAS commissioner Sallehen Mukhyi also sat in on the meeting.

    However, Azmin has assured them that PAS could still remain as part of the state government in line with the mandate won in the 2013 general election.

    It is understood that the PAS assemblymen would continue to enjoy state development allocations, remain as municipal councillors and sit on village committees.

    The mentri besar called the meeting in the wake of the PAS syura council’s decision on Thursday to end the political cooperation or tahaluf siyasi with PKR


    Read more at http://www.thestar.com.my/news/nation/2017/05/13/azmin-tells-state-exco-men-to-quit-however-mb-assures-pas-assemblymen-they-can-remain-as-part-of-the/#s24Rom1bpQqjK8BV.99

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmin mula tunjuk taring kpd lobai Pas...

      Delete
    2. Azmin senyap selama ni...Lobai Pas makin naik tocang...sekarang azmin berani gertak...lobai gerenti senyap...lobai tak berani mintak umno bagi jawatan kpd Pas Selangor...
      .

      Delete
  42. Tn Shbuddin,
    T.kasih kerana menyinggung "kemelut" kedudukkan exco parti agama dlm kerajaan selangor yg menarik perhatian dan juga cercaan, banyak pihak dewasa ini.
    Namun, satu jalan keluar mungkin jika dapat dikaji dan barangkali meniru kerangka kerjasama yg dirintis oleh Salleh Man dlm kerajaan Pulau Pinang yg dipimpin oleh DAP, itu pon sekiranya ada exco parti agama berkenaan betul2 ikhlas mahu perjuang 'mandat' yg diberi rakyat di PRU lalu. Di bawah di salin laporan Bernama (dipetik dari Detikdaily.net-Mei,11, 2017) :

    "Sebelum ini, Ketua Menteri Lim Guan Eng berkata kerajaan Pulau Pinang akan mengadakan perjumpaan dengan Mohd Salleh bagi membincangkan kedudukannya dalam pentadbiran negeri berkenaan.

    Lim dilaporkan berkata beliau tidak akan membuat sebarang kenyataan berhubung perkara itu sebelum berbincang dengan Mohd Salleh, namun mengakui hubungan kerajaan negeri dengan Adun berkenaan masih baik seperti dahulu.

    Isu kedudukan Mohd Salleh menjadi tanda tanya dan mula dipertikaikan sejak tahun lepas apabila PAS mengisytiharkan sebagai parti pembangkang di Pulau Pinang selepas kerajaan Pulau Pinang memecat 300 anggota Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) dalam kalangan anggota parti itu di parlimen Kepala Batas."

    Semoga kita semua didorong dan diberi petunjuk Allah S.W.T. Aamiiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas Selangor tersepit antara arahan pas pusat dan keperluan pas Selangor...
      Selepas kematian tuan guru nik aziz lobai pas mula cari pasal dengan bukak citer hudud yg menimbulkan kemarahan dap....seblm ini bersetuju tidak bincangkan pasal hudud...
      Hudud yg digembar gemborkan oleh oleh pas akhirnye jadi pindaan ruu sahaja...
      Pr telah hilang...timbul ph
      Lobai pas telah dengan liciknye buang g18 dari pas dlm muktamar 2015...lahirlah Amanah..
      Pada 2016 pecah lobang lobai Pas sental 90 jota dari najib...lobai2 berkete mewah...
      lobai pas pecat husam tapi takut saman husam...
      Permainan lobai untuk bekerjadama dengan umno dan harapkan umno bagi laluan kpd Pas untuk perintah 5 negeri..
      Harapan lobai ini adalah mustahil akan diterima oleh umno...umno perlukan bantuan pas untuk menang pru14 melalui 3 penjuru....lobai pas tak kusah pas kojol kerusi parlimen......
      Lobai pas jugak bercita2 nak perintah selangor...
      Umno jugak nak tawan selngor...bagaimana umno nak bagi laluan kpd pas?...umno takkan biarkan pas selangor perkuatkan kerajaan PH...berbeza dengan penang...salkeh man hanye sorang...

      Delete
    2. ph mcm baik sgt.pas dh jd pengimbang yg baik dkt sel.kalau tkde pas dh lama sel bungkus dgn prlbagai scandal

      Delete
    3. Toeri rekaan...sekarang pon kalo pas kluor ph tak tumbang...5000 shli pas yg merana...lobai pas pikir ker nasib ahli pas?...nak makan ape dia orang ni dengan harga barang yg mahal...ni sebab pas selangor takut nak kluor dari kerajaan selangor...

      Delete
    4. pas keluar pasti kemelut politk akn brpjangan disel.pkr dgn sdikit adun aja.puah ph sukalah boleh brpolitik spnjng masa guna satu2 senjata politik mreka iaitu mnfitnah dan memaki hamum pas yg salah

      Delete
  43. hidup rakyat,get rid of umno,useless party.ur days r numbered.

    save malaysia,

    ReplyDelete
  44. Selagai Lobai Hardy The Sarban Man ,,,masih ada ,,,pas tetap menjadi parti artificial islam semalaysia yang banyak memperkenalkan dan mencipta politik busuk,,sakit hati, dendam kesumat, ego,,banyak merapu dan hentam keromo untuk tuntunan masyarakat,,,Lebih baik pas tutup saja kedai, muhasabah diri dan mohon ampun banyak2 kepada Allah,,dan betulkan niat untuk menjadi orang islam yang benar2 sejati hingga ke jannah

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang sakit hati siapa puak ph.busuk ht dan dengki dgn pas.apa yg pas bt semua slah dimata mreka.puak ph mnjdikan apa sbgai dasr.parti tkde halatuju

      Delete

    2. Jangan marah sayangggg....

      Kita yang dayus ni kena banyak bersabar.....

      Delete
    3. kalau dayus oklah lg kalau jd.p... lg dicela oleh msyarakat

      Delete
    4. PAS pilih prinsip mengatasi yg lainnya. Apa guna dapat undi cina tapi mengadaikan maruah dan perjuangan? Gadaikan nama Allah, membenarkan kristianisasi, membuang hudud, menolak pendakwah islam yg berjasa dan akur apa saja yg DAP arah. Adakah ini akan buat PAS pandai dan bermaruah? PAS pusat menolak dedak dunia untuk akhirat dan insyaAllah ini perniagaan yg memberi keuntungan abadi. Saudara yg kemaruk DAP ketahuilah DAP adalah musuh Islam. Perhatikanlah segala tindak tanduk mereka menghadapi isu Islam. Jauhkanlah diri saudara dari kekufuran ini. Pemimpin mereka sendiri yg didakwa rasuah namun kita lepas pandang. Harap arahan MB Selangor akan menamatkan kemelut ini.

      Delete
  45. rumusan.
    umno)- risak bangsa, doktrin payong klepto, bunuh maruah.
    pas)- rosak agama,doktrin taliban ayohbetullah,bunuh akal.
    komponen bn)-opportunis2 alat umno bangsa cina dan india.

    rakyat tiada pilihan dipilihan raya14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg rkyat tkde pilihan.nk pilih ph lglah hampeh.parti yg tk sepakat.masing ada agenda tersmbunyi.cuma brgabung aja.kalau mng brgaduh spnjg masa

      Delete
  46. Pemimpin2 serta ularmak PAS ni tak faham bahasa ke? Putus hubungan tu bermakna antara PAS dan PKR sudah tiada lagi hubungan. Penyertaan PAS dalam pembentukan kerajaan negeri Selangor adalah melalui kerjasama politik MAKA apabila PAS sudah memutuskan hubungan politik dengan PKR bermakna PAS sudah terkeluar dari menjadi komponen kerajaan negeri. Kalau dulu boleh lah berdalih dan kelentong untuk kekal dalam kerajaan negeri (setelah putus hubungan dengan DAP) dengan cerita bohong konon2nya PR masih ada iaitu PKR dan PAS masih berkerjasama TAPI sekarang ini sudah tak ada alasan atau dalih atau belit dan putar yang membolehkan PAS untuk kekal dalam kerajaan negeri.

    PAS sudah menjadi seteru PKR apabila memutuskan hubungan politik maka sepatutnya sebagai parti yang bermaruah dan parti yang mengaku sebagai parti yang mendokong Islam (masih boleh didebatkan lagi kenyataan tu) mesti dengan serta merta berambus dari kerajaan negeri. Tak perlu berdalih2 dan berpusing2 untuk mencari alasan. Parti yang bermaruah dan yang benar2 mengaku beriman tidak akan sibuk membuat alasan2 dan hujah2 bodoh demi untuk menegakkan benang yang basah. Tindakan mencari alasan dan berdalih2 seperti yang dilakukan oleh PAS sekarang ini lebih menyerupai orang2 yang lemah iman, serta tifak berprinsip apatah lagi moral. Kalau betul PAS berjuang dalam politik demi untuk keredhaan Allah, jawatan serta kedudukan dalam kerajaan negeri Selangor (bersekedudukan dan bermukah dengan orang2 yang mereka sendiri tuduh sebagai pengkhianat dan anti Islam serta anti ulamak) adalah laba duniawai amat keji dan tidak bernilai langsung kepada PAS.

    Mengapakah PAS masih lagi mengharapkan laba dunia serta tamak haloba dengan pangkat dan jawatan sedangkan keredhaan ALLAH tu lebih besar nilainya? Janganlah nanti rakyat melihat kamu sebagai ulamak2 yang mengidap penyakit wahan yang dok sibuk berjubah dan berserban, fasih mengeluarkan ayat2 Al Quran dan hadis tetapi langsung tak boleh dipercayai mahupun diberikan amanah. Sedarlah wahai PAS, kamu sekarang sedang dinilai dan apa yang nyata rakyat melihat kamu tidak berbeza sedikit pun dari UMNO dan yang lebih buruk lagi, Tuan Presiden kamu serta geng2 ulamaknya juga dilihat sama taraf dengan pimpinan UMNO yang dok sibuk mengejar habuan dunia dan bergelumang dengan amarah rakyat yang bakal menjerumuskan kamu kedalam murka Allah jua. Tetapi amat sedikit manusia yang sedar dan berfikir (dan itulah lah yang selalu Allah sebutkan dalam kalamnya).

    So I'm not a bit surprised that PAS leadership are clinging to the $ and position/material cos they are not maksum and they are not more holier than us. They are just ordinary human who are susceptible to corruption and greed, maybe more so. This episode showed us the true face of those "holy men". They are not our saviour and they are not the ones we can rely on to save our country and our faith. They are part of the problem and the sooner we realize this, the better. PAS and UMNo are basically the same. The difference? One is wearing a songkok dan the other is wearing a religion. That all.

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  47. Siapa barua siapa penjilat
    Dunia tahu Tun Mahathir hebat
    Bijan pulak dunia membangsat
    Money laundering masyuk pun lebat!

    Mat Singapork bukannya kelas
    Pendedak Samsung semuanya malas
    Tiada beban jibbo digalas
    Digelar bangang jibbo tak belas!

    Tolong jangan cuba nak provoke
    Sudah pasti Pakatan kan taruk
    Bahasa kesatnya semakin buruk
    Nak harap Pakatan lembut memujuk?

    Tidak pernah negara ini
    PM has a lot of money
    Tun Mahathir bijak bistari
    Mahathir can prove Bijan is guilty!

    Budak2 pro jibbo ubunnya lembut
    Masuk sini suka mencarut
    Hilang sokongan dah kelam kabut
    Tun Mahathir jugak disebut!

    Kenapa pantun mahu ditibai
    Orang berperang senjata pelbagai
    Nak suruh nasihat Tun dah pandai
    Bijan dan kamu saja yang keldai..!

    ReplyDelete
  48. bangang btl cara ph brpolitk.kalau tkde undi dari pyokong pas jgn hrp puak.ph blh mng.hr2 memaki pas dijadikan pas musuh utama.mcmni gaya politk jgn harap pykong pas akan undi ph.polotik bahlol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dayus nerakalah tempatnya..

      Delete
    2. p...kt mana temptnya

      Delete
    3. Ko ni tak sedar diri...pas bertanding atas muafakat pakatan rakyat...pas menang pon atas undi orang lain jugak ngook...
      Prk sungai besar dan kk pas menang?
      ..

      Delete
    4. jd kau sdr diri.ph mng ke.mnglah sgt.trlbh sdr dijadikan djdikn pas musuh utsma.dpt undi lbh skit dari pas dikira mng

      Delete
  49. aku tergelak melihat golongan yang jahil seolah-olah terkejut pada hasil tipu daya para politikus berhati serigala yang pernah bersama menghidup Pakatan Rakyat atas sifat hukum alam haiwan (jungle law).

    Matinya Pakatan Rakyat bermakna runtuh kerajaan negeri Selangor - namun hukum alam haiwan 'menghalalkan' segalanya.

    Kerajaan Selangor kekal hidup ibarat Zombieland setelah matinya Pakatan Rakyat - benar PAS berkhianat, namun PKR dan DAP juga berkhianat tiada beza antara mereka (tiada kemuliaan yg hendak dipertaruhkan).

    setelah lebih dua tahun para politikus berhati serigala mengkhianati mantan MB Selangor yg terlalu 'baik' walaupun ia tahu, berada di dalam kandang Serigala (melalui OPS Langkah Kajang) - mengapa mereka tiba2 kehilangan taring dan cakarnya untuk memecat exco PAS dengan segera membuat rombakan kabinet kerajaan negeri ?.

    wahai lidah' pembawa adu domba dan fitnah (Shahbudin.com) - setelah PAS memutuskan tahalluf songsangnya dengan Pakatan Harapan, 'penutupnya' kini berada di tangan para politikus berhati serigala dengan nisbah campuran kuasa antara PKR,DAP dan PAN.

    Si jahil berteriak - PAS menjadi kuat kerana menyertai Pakatan Rakyat namun bukankah PKR dan DAP juga menjadi kuat kerana menyertai Pakatan Rakyat ? lalu setiap kali si jahil itu mencerca PAS, sejujurnya si jahil itu juga sedang mencerca PKR dan DAP.

    MB Selangor (Azmin Ali) wajib memecat exco PAS dan bukannya 'merayu' agar mereka memecat diri sendiri - pernahkah taring yg sedang menggigit daging akan melepaskan daging itu secara sukarela ?

    Demikian Allahswt menghinakan Pakatan Rakyat atas segala tipu dan daya yang mereka kerjakan - Allahswt tidak menzalimi Pakatan Rakyat tetapi mereka yang menzalimi diri sendiri.

    Allahurabbi - beruntunglah golongan yg terlepas dari tipudaya​yang di bawa PR.

    salam ya salam
    Ikhlas dariku unknown aka sahabat





    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...