Monday 22 May 2017

PENDIRIAN JELAS TUN MAHATHIR TENTANG KEWUJUDAN GOLONGAN "HAMLAU" DALAM BERSATU


1. Terdapat ramai yang mendakwa saya sokong mereka. Nama saya diguna untuk memberi kekuatan kepada apa yang hendak dilakukan oleh mereka. Ini termasuk kempen untuk menggagalkan usaha saya untuk mengalahkan Kerajaan pimpinan Dato Seri Najib.

2. Tindakan mereka secara langsung atau tidak langsung akan memesongkan tumpuan ahli Parti Peribumi Bersatu Malaysia daripada menjatuhkan Najib kepada masalah buatan mereka. Kononnya ketua bahagian yang diberi watikah tidak baik, tidak mendapat sokongan ahli parti dan rakyat. Kononnya ini semua disebabkan ada pemimpin tertentu.

3. Sekarang ia sudah naik ke tahap menolak kepimpinan tertinggi parti. Kononnya Tan Sri Muhyiddin Yassin patut disingkir sebagai presiden parti. Kononnya dia mengguna saya untuk kepentingan dirinya. Kononnya dia ingin dapat jawatan tertentu baginya.

4. Kita semua tahu bahawa amatlah sukar untuk memujuk pemimpin UMNO, terutama yang memegang jawatan dalam Kerajaan, menjadi Menteri terutamanya meninggalkan UMNO. Kalau meninggalkan pun atau menjadi bekas menteri, tidak sanggup mereka menyertai gerakan melawan UMNO. Sudah tentu mereka tidak berani mendekat diri dengan parti seperti PPBM yang secara lantang mendesak supaya Najib disingkir.

5. Tetapi Muhyiddin memegang jawatan Timbalan Perdana Menteri kerana menjadi Timbalan Presiden UMNO. Jika Najib turun kerana apa-apa sebab Muhyiddinlah yang akan jadi Perdana Menteri.

6. Baginya dan bagi Shafie Apdal membenar diri disingkir dari jawatan-jawatan menjadi korban yang amat besar. Umum tahu yang Muhyiddin mengkritik Najib semasa masih menjadi Timbalan Perdana Menteri. Akhirnya dia disingkir.

7. Setelah disingkir, tidak seperti orang lain yang kehilangan jawatan, Muhyiddin tidak jauhkan diri dari saya. Sebaliknya beliau bersedia untuk bersama menubuh Parti Pribumi Bersatu dan menjadi Presidennya. Beliau menerima cadangan saya supaya saya menjadi Pengerusi Parti, kedudukan yang dipandang lebih tinggi darinya.

8. Banyaklah kerja yang dibuat oleh beliau untuk menjayakan Parti Pribumi Bersatu, jauh lebih dari orang yang bercadang menyingkirnya.

9. Jika hari ini ia disingkir, parti akan berpecah kerana ramai ahli parti yang menyokongnya. Maka akan gagallah usaha memenangi PRU 14.

10. Saya percaya mereka yang mencadang tindakan ini berhasrat untuk menggagalkan perjuangan parti PPBM. Sekaligus mereka ingin lihat saya gagal dan Najib berjaya.

11. Mereka yang mendakwa mereka sokong saya, sebenarnya adalah musuh saya yang berjuang untuk Najib. Jika mereka teruskan usaha ini saya bersetuju mereka dikeluarkan dari parti. Penyokong Najib tidak ada tempat dalam Parti Pribumi Bersatu Malaysia.

Tun Mahathir Mohamad (Blog Chedet) - 22 Mei 2017.


Ulasan Blog - Artikel di atas adalah tulisan terbaru Tun Mahathir Mohamad yang dipetik daripada blognya, chedet.cc  mengenai masalah yang wujud dalam Bersatu sejak kebelakangan ini.

Kesimpulan mudahnya ialah sama seperti yang saya pernah cadangkan dalam artikel sebelum ini bahawa mereka yang menimbulkan masalah dalam Bersatu dan seolah-olah lupa asal tujuan penubuhan parti itu, adalah golongan yang lebih baik keluar saja meninggalkan parti itu atau Bersatu mengambil tindakan tegas memecat mereka dengan segera.

Mereka itu adalah perosak-perosak yang sebenarnya lebih bertujuan menggagalkan perjuangan Bersatu menyingkirkan Najib Razak dan mereka adalah "hamlau-hamlau" yang tidak diperlukan sama-sekali. 

Malah, ketiadaan mereka akan lebih memudahkan perjuangan Bersatu mencapai matlamatnya mewujudkan sebuah kerajaan baharu bersama Pakatan Harapan dalam PRU 14 nanti. (ShahbudinHusin 22/05/2017).

161 comments:

  1. Pas pis pus..en somi audi q7 x nk komen..aku first..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeye..aku..first..now everybody can become lobai

      Delete
    2. Modal lain tak adake? Dah bosan dengar

      Delete
    3. 1844 ni lobai pas..kiki..dah panas ke..pas pis pus

      Delete
    4. komen orang yang bodoh.takde isi langsung malainkan melambngkan kebodohan diri sendiri

      Delete
    5. Pas pis pus
      Pas pi mampus

      Delete
    6. Jenuh nak layan bebudak Gen X dan Gen Y ni.. dpt FIRST lagi penting dari agenda nenumbangkan Najib. Sama ja perangai HAMLAU DALAM BERSATU. Buat kacau ja lebih, hati tetap makan dedak Najib jugak. Masuk BERSATU UNTUK ROSAKKAN DARI DALAM.

      Ini mmg agenda Melayu Haprak. Pi mai pi mai, Najib jugak dpt jadi PM slps PRU14.

      Delete
    7. Hamlau umno lagi terook.curi duit pun boole pejam mata..rasanya kt negrr mana najib bole menang cuba crita sikit..kt kedah .tipis.kelantan tipis.perak tipis.ppinang .selangor tk yah harapla..silap pahang pun bungkus..johor negeri muhidih..tu la sbelum tulis kaji fakta dulu..jgan sampai syok sendiri..penyokong tun ramai tau..yg bodo2 jer sokong najib yer ..melayu haprak org umno sendiri bela sangat la pencuri nnti dia jual.jual dan jual

      Delete
  2. Sabar tun..nak marah pun mmg perangai umno dan bekas umno ni banyak haram jadah..contoh saifudin nasution..

    ReplyDelete
  3. Dalam soal ni pas dan hj hadi pun bersalah sebab tidak membantu bersatu sepertimana pas membantu pkr di awal penubuhannya.
    Betul tak shahbudin husin?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno dan PM Najib pun bersalah ,kerana membiarkan bekas ahlinya yg tak guna termasuklah mantan Presidennya bersama PPBM.he,he,he..

      Delete
  4. Yang lantang kuar statement baik letak jawatan awal-awal sebelum 'surat cinta' dari Presiden sampai..

    ReplyDelete
  5. Tetap pentingkan habuan dunia jgk adehhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pusing sana sini pun bkan nak bjuang utk rakyat...tetap nak isi tembolok sendiri jugak

      Delete
    2. Exco pas di selangor bila nak berambus.

      Delete
    3. Geng bersatu anak haram ni pangkah apa 2013 nak halau halau orang ni

      Delete

  6. Itu la Mahathir, bila org komplain, ko tak selidik dulu kesahehannya, ko turus tibai org yg buat komplain, susahlah parti nak berkembang.

    Zaman ko dulu bolehlah sebab org takut dg ko, ko ada polis, ko ada askar, ko boleh buat apa yang ko ko suka. Sekarang masa dah berubah, cadangan2 adalah Dari bawah ke atas, bukan sebaliknya.


    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Mahathir memberi hujah dalam UMNO susah nak tinggalkan parti apa lagi yang berjawatan Menteri.

      Pengorbanan Muhyiddin bukan kecik anak.

      Bagi lah alasan lain ..

      Delete
    2. Ntah..mcm bodo je kau ni anon 1901..setuju dgn anon 2009

      Delete
  7. Biasalah Kebanyakan ex-umno..perangai pun mcm org umno..keluar umno masuk ppbm sbb Kat umno Tak boleh nk kalahkan jerung2 Kat atas..
    Lari masuk ppbm,manalah tahu..org angkat bagi jawatan,Jadi calon..
    Memang patut pun diorg keluar..jgn jadikan ppbm mcm umno..
    Berjuang ikhlas utk rakyat,Bela rakyat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasi bersih petualang2 tu sb nt dh menang pru takda la yb yg malas keja utk rakyat mcm skrg pnya menteri.kalau komen2 isu rakyat main ikut kepala lutut je

      Delete
    2. .
      .

      Ex UMNO dalam UMNO setakat pengaruh cawangan.

      Handal lagi Jamal Jamban. Terbaru Mat Over.

      Tuan blog ini pun lagi famous dari Hamlau-Hamlau ..

      Delete
    3. Hahahaha betul bro...tuan blog pun kalu msuk calon kompom menang

      Delete
  8. AMANAH PARTI YANG TERBAIK SETAKAT NI
    WALAUPUN BARU 2 TAHUN JAGUNG KURANG KUCAR KACIR
    DALAM AMANAH KEBANYAKAN MEREKA ADALAH PEJUANG SEJATI
    UNTUK MALAYSIA RAHMAHTAN LIL ALAMIN
    SALAM PERJUANGAN UNTUK AMANAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. amanah belom diuji.pemilihan parti lom dibuat.mat sabun tunggu masa nk ditendang

      Delete
    3. BANG MAT ORANGNYA COOL BRO
      HUSAM STEADY SAJA
      PEMINPIN LAIN2 BEKERJA KERAS DALAM PERJUANGAN
      MALAYSIA RAHMAHTAN LIL ALAMIN

      Delete
    4. .
      .

      Pemimpin AMANAH semua nya yang telah teruji. Kehebatan mereka membuat orang UMNO atau bekas UMNO pikir 10 kali untuk menyertai AMANAH.

      Cara AMANAH dan PKR pun ketara kerana berpegang pada RAHMAHTAN LIL ALAMIN.

      Delete
    5. PAN ini terdiri dari berbagai kelompok. Ada yg dikaitkan dgn syiah ada pula bekas ABIM dan ada bekas IRC/JIM/IKRAM. Masing masing ada agenda sendiri yg mereka pendam demi untuk jatuhkan BN. Kalau dah jatuh tunggulah perang bermula. PAN akibat kawan DAP dah luntur kepekaan iman. Ada yg masuk gereja pertahan hak melayu murtad, ada yg sokong kerajaan kristian Hannah dan ada yg sama sama ikut serta upacara puja ayam tahun baru. PAN menentang segala isu Islam yg DAP tentang. Kes murtad DUMC dan 7-11 jual arak kelompok ini yg digelar parasit inilah yg jadi pengerak Hassan Ali dipecat. Belum kira isu contemporary seperti Ruu355 dan zakir naik. Apakah ini saudara rasa perjuangan rahmatul alamiin?

      Delete
    6. Mr J
      KAMU ADA ALAHAN KAH DENGAN PARTI AMANAH
      MEREKA NI ADALAH YANG TERBAIK SETAKAT NI
      MEREKA BERJUANG UNTUK
      MALAYSIA RAHMATAN LIL ALAMIN

      Delete
    7. haha terbaik.mereka mmg yang terbaik menjilit bontot dap.tgk isu buku tiba2 pan myokong penuh dap tnpa byk soal

      Delete
    8. 20.45
      KAMU TERUK SANGAT KAH BACA BUKU APA SALAH
      DALAM DUNIA BANYAK KITAB2 DAN BUKU2
      KAMU TAK PERNAHKAH BACA BUKU LUCAH KA
      SAMDOL LA KAMU NI YANG DOK IKUT PUNGKOK YAHUDI DAN NASRANI AKAI MANA?

      Delete
    9. Anon 2054, bukalah matahati. PAN tidak lain hanya mengiakan kehendak DAP. Biar kehendak itu bertentangan dgn Islam. Dah banyak hujah diberi. Kurang kurang ambillah masa teliti hujah tersebut.

      Delete
    10. Bukalah mata hati jugak mr j ooi tak baik sokong pencuri dia bagi anak tiri dia buat filem yg ditegah keras islam ..lagi skali anda sokong tu pencuri international

      Delete
    11. MR J
      HIDUP KAMU NI PENUH DENGAN AYAT DAP
      KAMU MEMBACA PUN DAP
      TIDUR MIMPI DAP
      MULUT KAMU SEHARIAN BERTASBIH DAP DAP
      ADAKAH KAMU NI MANUSIA SIUMAN
      ATAU KAMU NI PENYEMBAH DAP

      Delete
    12. J jgn anak kau pun letak nama dap udah ler..hari2 nama dap disebut sgt

      Delete
    13. Amanah ni Aku Ada masalah sikit tang president dia..
      Kisah benar aku dulu2 Jadi drive dato..
      Nk Citer Kat sini rasa x sesuai..biar lah org yg kenal Dan tahu belang sebenar president amanah ni simpan aib org..
      Moga Allah juga simpan aib kita

      Delete
    14. OK LAH TU
      SEMUA MANUSIA ADA CERITA TENTANG MANUSIA LAIN
      ADA MASALAH 21.42 CERITA TENTANG KAMU PUN KAWAN KAMU TAU

      Delete
    15. .
      .


      Itu kisah benar Presiden AMANAH yang mungkin kau dengar cerita dari Dato.

      Seperti biasa Dato tu bercerita dengan kawan dia yang kebetulan kau ada atau cakap dalam talipon semasa kau sedang memandu..

      Tujuan Dato tak lain tak bukan nak kau dengar dan oleh sebab kau driver, Dato tu berharap bila berborak masa minum kau pun cerita lah apa yang kau dengar.

      Malang nya kau driver yang baik yang tak suka buka aib orang maka cerita tersebut tidak jadi sensasi.

      Berwaspada dengan taktik macam ini !

      Delete
    16. Anoy 22.01
      Ni bukan cerita dari mulut2 ke mulut..
      Ni kisah benar, pengalaman aku semasa driver dato dulu..
      Dato ni byk berurusan dgn org politik..
      Jadi belang2, permainan disebalik tabir ahli politik ni kitaorg tahu.. president amanah skrg ni salah sorang ahli politik yg Ada permainan dibelakang tabir..
      Tp Tak berapa sesuai nk diceritakan sbb ia melibatkan aib org..

      Delete
    17. J, come on J. sudah2lah..betul lah apa yang kawan2 katakan tu. pemimpin AMANAH kebanyak kan mereka telah diuji. kena belasah,diISAkan, penjara,lokap.

      Pemimpin muda Pas/Umno lanie, berkulit lembut J. cair kulitnya kalau berjemur lama sangat kat luar..kena sinaran matahari.

      Delete
    18. Anon majority pemimpin DAP itu evengelis - 16 daripada 20 orang di CEC. DAP sentiasa perjuangkan hak Cina dari dulu cuma kini dah berbaur dgn pengkristianan orang Melayu. Sila baca cerita lanjut Tunku Aziz dan En Razali bekas ahli DAP. Bahagian kristian ini sila baca pengalamannya menghadiri forum dgn paderi paderi kristian dan DAP. Forum itu jelas membayangkan matlamat mereka untuk ubah Malaysia ke Negara Kristian. Ini boleh dilihat pada kes murtad digereja DUMC dan terkini buku Hannah yg sebut pengkritianan pemerintahan. Ada lagi buku yg ditulis oleh orang luar yg menceritakan gerakan kristian dinusantara termasuk Malaysia. Antaranya buku 'Sang Nila Utama and the Lion of Judah' tulisan Ian Buchanan. Dia menyebut pengkritianan Melayu Malaysia dan menamakan tokoh DAP yg terlibat. Antaranya Hannah Yeoh dan Joseph Lim Guan Eng. Kita lihat sendiri bertapa mereka akan menentang isu yg perkasakan islam - nama Allah, isu anak anak org murtad yg di islamakan pasangannya yg tak murtad, isu ruu355 isu zakir naik dan banyak lagi. Berapa banyakkah bukti yg diperlukan lagi untuk kita faham ancaman ini? Tambah Alquran Ali Imran 28 dan AlMaidah 51 melarang kita ambil yahud dan nasara sebagai teman setia/perjuangan. Sesiapa yg berbuat demikian adalah sebahagian dari mereka. Ayat diturun sebab ada sahabat di Madinah sangat rapat dgn golongan ini dan dikhuatirkan iman akan terpesong. Bukankah kita lihat ini dah terjadi pada kita terutama PAN? Dlm pada itu melalui RBA dan psywar mereka buat org islam/melayu gaduh sama sendiri. Akhirnya layulah bangsa yg tak bersatu. Ketahuilah DAP itu musuh Islam dan Melayu.

      Delete
    19. MR J
      LAGI LAGI KAMU RATIB DAP
      MASA SEMBAYANG ISYAK TADI KAMU BACA AYAT DAP
      BERDOA PUN AYAT DAP
      SIAPA TUHAN KAMU
      SIAPA NABI KAMU
      APA KITAB KAMU
      TAK ADA CERITA LAIN KA
      UNTUK JADIKAN MALAYSIA RAHMATAN LIL ALAMIN

      Delete
    20. Anon 2255, aku hanya boleh bagi peringatan. Hanya Allah boleh bagi hidayah.

      Delete
    21. .
      .


      Apa lah kaitan pengalaman kau dengan Dato tapi kau tahu pasal cerita aib orang? Dato tu suruh ke kau jadi spy?

      Ramai lagi yang rapat dan yang memusuhi pemimpin tersebut tapi cara kau buat pengakuan macam kau sorang tahu. Kira kau sudah bersubahat lah ketika itu?

      Mr J pesan kadang tu perkara yang kita ingat tu benar rupa nya palsu.

      Sepatutnya lebih baik kau jangan katakan sebab menimbulkan syak wasangka.

      Salam.

      Delete
    22. .
      .

      Apa lah bodoh sangat Kristian dan DAP. Forum nak jadi kan negara Kristian pergi bawak sekali Melayu Islam.

      Sepatutnya Kristian kan lah Tunku Aziz dan En Razali bekas ahli DAP dulu.

      Macamana orang Melayu di Malaysia yang telah murtad menjalani kehidupan seharian?

      Belum pernah ada kekecuhan mengebumikan Jenazah orang Melayu?

      Sekarang saya ada satu kemusyikilan iaitu kita pilih pemimpin nasrani yahudi tetapi dalam menjalani hidup sebagai Islam Iman kita tidak tergugat dengan memilih Melayu tapi Islam kita main-main Kira boleh makan duit zakat atau duit Simpanan rakyat.. Adakah kita kena pilih jugak Melayu?

      Dan masa itu kalau tak pilih nasrani atau yahudi memang jelas di suruh pilih bangsa Arab. Ada ke bangsa Melayu masa itu?

      Lagi-lagi pasal DAP Melayu bergaduh dan berpecah. Masa PAS keluar UMNO pun sebab DAP? Masa tertubuh Semangat 46, puncanya nya DAP?

      Raja-Raja Melayu bergaduh sampai dijajah pun sebab DAP?

      Ini kemusyikilan bukan mempersoalkan ayat tersebut.

      Orang yang bagi peringatan pun belum tentu dapat hidayah sebab yang di sangka benar mungkin palsu.

      Delete
    23. Anoy 00.10
      Bkn jd spy tp job description pada Masa tu.
      Bkn Tak nak kongsi,tp Mungkin Allah dh bagi Hidayah Kat dia utk berubah..lagi pun story lama..zaman 90an..
      Cuma Kita Kekadang kena tgk pemimpin yg Kita sokong.. Kebanyakan ahli politik ni Ada dark side yg public Tak tahu..
      Dgn public,pijak semut Tak mati,blkg gajah pun sekali telan jer..
      Make no mistake,aku bukan org najib..mcm korang jugak aku berharap najib down..
      Cuma aku berharap president amanah tu sudah berubah..tinggalkan permainan lama..Betul ikhlas berjuang Demi agama,bangsa Dan negara..

      Delete
  9. Awas anak butir taek low ex UMNoos.
    Awas pentaksub Ayahbetullah dan geronbolan lobai Tin Milo kereta mewah.
    Rakyat marhaen dh Tiada pilihan.
    Moga Allah selamatkan Malaysia dari Lanun Songlap pelahap Taek Low, cadre CCP dan Talibanana.

    ReplyDelete
  10. Ini semua permainan licik MO1,, dia mastermind bagi menghancurkan Pakatan Harapan untuk kekal Berkuasa
    Dengan duit yang Berbillion dia boleh beli orang dengan senang...!! Cash is King.....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berlaku adillah Salwah. Terimalah PH ini mempunyai berbagai kelemahan tersendiri termasuk rakus kuasa. Jangan dimomokan semua pada orang lain. Nampak Puan terlalu idolakan seorang pemimpin yg kini banduan. Apakah Puan hendak pengamal dosa besar jadi pemimpin?

      Delete
    2. Lu apa susah mr j aka rosli snake.

      PH adalah rumah tangga kami. Lu jaga rumah tangga lu tu dulu lah.

      Rasuah di sana sini. Cekik darah punya parti.

      Delete
    3. Mr j yg anda sokong tu pencuri la .hati 2 jgn sampai ikut dia curi hukum islam potong tangan

      Delete
    4. .
      .

      UMNO tak rakus kuasa ?

      Jangan lah bertanding pilihanraya dan adakan pemilihan selagi Najib Presiden.

      Tak ada salahnya rakus kuasa jangan rakus bedal duit rakyat !.

      Semua orang politik mahukan kuasa kecuali Tun Mahathir yang hanya ingin selamatkan negara.

      Yang lain memang ada cita-cita baik Naib sampai lah ke Hamlau.

      Yang salah ialah bila berkuasa, menipu, mencuri dan menjaga kepentingan anak bini lebih dari kepentingan rakyat.

      Delete
  11. Tun seorang 'one man show ' boleh pukul semua..tak perlu ada ahli pun

    Rakyat Kedah dah kenal Tun dan Bersatu

    Rakyat Johor dah kenal Tsmy dan bersatu

    Di Kelantan kombinasi Amanah dan Ppbm akan akan ranapkan Pas dan Umno macam s46&pas belasah umno

    Tanpa ahli pun presiden Perancis boleh menang . Baru 2bulan tubuh party terus menang. pkr dulu 1999 pun menang byk kerusi juger baru 6bulan daftar

    Skrg ada pkr Amanah Ppbm dap dan TUN + 2 BEKAS TPM ; apamacam tak yakin lagi?

    BONGOK BETUL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mantapppppppp....cepat besarkan hotel bamboo river.kasi sumbat semua

      Delete
    2. Itu losimah pun jgn lupa.sumbat sekali.perabis duit rakyat je.

      Delete
    3. PARTI AMANAH BANYAK MEMBANTU BERSATU
      MEREKALAH PERJUANG SEJATI
      TANPA BERKIRA TENAGA
      UNTUK MU MALAYSIA RAHMATAN LIL ALAMIN

      Delete
    4. baguslah mcamtu mat sabun sungguh hebat.wlaupun terjerit2 org ramai cuma ketawa sahaja.mat sabun lebih layak jd pelawak

      Delete
    5. Mcmtulah Anon. Bila matahati dah dilitupi tabir benci nampak satu pihak itu semua jahat dan pihak lagi satu suci murni. Hebatnya psywar golongan liberal dan kafir.

      Delete
    6. PEMIMPIN PARTI LAIN PUN BANYAK JADI JOKER
      ADA YANG JADI BADUT PUN TAPI
      LAWAK BANG MAT NI KIRA OK LA
      PM PELAWAK LAGI BAIK DARI PERASUAH
      MALAYSIA RAHMATAN LIL ALAMIN

      Delete
    7. Huhu pelawak yang membodokan diri sendiri sesuai sgt jd pm.

      Delete
    8. 20.48
      KAMU NI LAGI LA PELAWAK
      KAMU NAK JADI PM LAGI LA TAK LAYAK
      ORANG MALAYSIA TAK KENAL KAMU SEBAB PAKAI NAMA ANON

      Delete
    9. Eeeiiiii perkauman kuat la umno.sikap taksub kaum sendiri.amat dimurkai nabi muhammad SAW

      Delete
    10. bodohnya pentaksub org yg tk sependapat akan disuruh jd pm.org yg tksub hatinya akan dibutakan untuk melihat kbodohan pemimpin mereka.mereka tak boleh menerima hakikat yg pemimpin mereka dan gabungan ph belom layak untk jd pemerintah jika kelemahan sangat ketara

      Delete
    11. LEMAH KOT MANA 21.36
      SEMUA DALAM PH HEBAT BELAKA
      PRU 14 KITA TENGOK SAPA YANG KENA
      BUAT PRU SECEPAT NYA

      Delete
    12. Machai pkmak Najib kata kami liberal dan kafir

      Babi setan betul keturunan ko sampai amalkan budaya takfiri


      Apa ko kata psywar..ini baru introduction.. Belum lagi main psywar

      Ko nak psywar???

      Ko tahu knp trump menang dan macron menang? Dan pm belanda menang? Dan mungkin pm Malaysia akan menang juger?

      Tapi jika kami guna psywar dan guna rahsia kemenangan.. Sudah pasti Najib bungkus..

      Skrg kami tengah negotuate dgn god father.. Kita lihat jika god gather masih menyebelahi kamu.. Bn akan menang tapi jika sebaliknya..NAHAS ko..

      Nak kami hijack god father kamu ? Dan memyebelahi kami? Saat itu bamboo River pun sesak

      Delete
    13. Perkara di takuti Bn dan penyokong sundalnya..

      Adalah PH tak de duit tak mampu tolong rakyat tak mampu nak bagi pertolongan (dedak)

      Inilah ungkapan di bibir pelahap bebal BN di Borneo. Bila minta sokongan dia tanya dedak. Tanya duit. Tanya sogokan tanya sponsor tanya payung.

      Borneo Bebal sampai hati buta sebab keturunan nenek moyang dah merasa semua di atas.

      Mereka tak nampak apa PH buat spt Dap menaikkan elaun guru kafa. Selangor air percuma tuisyen percuma khairat kematian insentif masuk U. Semua di lakukan pada 2008 ketika BN masih terkapai kapai. Tiba tiba BN tiru konsep negara berkebajikan buat versi ciplak yg pelik BriM (rasuah dedak)

      Semua dap pkr buat utk rakyat di tiru BN. Najib pula tiru perangai lama Tun. KERJA BN TIRU CIPLAK HIJACK.

      Masih ada bebal kata PH tak mampu tolong rakyat. Kami cadangkan org Borneo dtg ke Selangor lihat sendiri boleh cari makan atau tidak? Peliknya yg sokong BN lari cari kerja di Selangor tapi sokong BN.. Apa lagi nak cakap pasal mereka ini..BORNEO BEBAL !

      Delete
    14. banyak yang lemah.terlalu lemah.pikirlah sendiri kelemahan bukan baru bagi pembangkang.

      Delete
    15. .
      .

      Lawak Mat Sabu lawak mengena kan pemimpin UMNO.

      Lawak Ku Nan menghina seluruh wanita yang risau tentang keselamatan mereka.

      Lawak Najib .. Zunar jadi kan kartun.

      Delete
    16. Malaysiabaru, saya hanya sampaikan ayat quran Ali Imran 28 dan AlMaidah 51. Berteman setiakan yahud nasara akan buat kita digolongkan bersama mereka. Kalau ayat ini menyentuh hati buatlah suatu perubahan yg positif.

      Delete
    17. MR J
      KAMU NI SOKONG SAPA
      DALAM MALAYSIA NI BANYAK PENGIKUT YAHUDI DAN NASARA TERMASUK KAMU SEKALI
      YANG ISLAM AMAT SEDIKIT MEREKA NI IKUT SUNAH DAN AL QURAN
      KAMU MR J TAK TERMASUK DALAM GOLONGAN NI LAGI
      INSAF LAH J SESAT PULANG KE PANGKAL JALAN
      MALAYSIA RAHMATAN LIL ALAMIN

      Delete
    18. .
      .

      Tapi 50 pemimpin Islam jumpa Trump yang seorang.

      Mana maruah negara Islam?

      Ayat tu tak terpakai ke?

      Delete
    19. Mr J

      Kamu hanya guna 2 ayat itu sahaja ke? Banyak lagi ayat lain yang melarang menyokong pemerintah zalim. Banyak juga ayat yang mempertikai kaedah pemerintah sekarang. Satu contoh, Harussani Zakaria bantah GST, kamu buat bisu je..

      Kamu ingat Hj Muhammad bin Abdullah tak tahu ke ayat Ali Imran 28 dan AlMaidah 51 tu???? Tapi mengapa pula dia 'melanggar perintah Allah' kerana menyantuni dan memberi makan Yahudi buta yang mengutuknya setiap hari?????

      TOLONG JAWAB!!!!

      Delete
    20. Bagi machai umno... Jika kapir rasuah adalah salah

      Tapi jika melayu beragama islam rasuah tak.mengapa sebab ini tanah melayu suka hati nak buat apa..

      Ooouh tak boleh kapir ambik rm1 sekalipun tapi malayu rembat 10b di bolehkan

      Bagi machai umno ayat Allah bermaksud

      " biar sekalipun kaum melayu mencuri jangan kamu berpalingbdarinya atau memberontak sesungguhnya melayu mencuri kerana Allah demi umat islam yg di tindas kaum kapir. Izinkanlah malayu mencuri dan kamu wajib berada di belakang malayu dan menyokingnya"

      Ayat baru kluar 2017 surah yg ke 314 dinturunkan kpd Mr J untuk Najib.


      Maksudnya wajib sokong melayu sekalipun dia mencuri asalkan perpaduan terbela. Perpaduan melayu islam lebih penting dari seorang melayu mencuri 2.6b

      Sadakahlahilazin..

      Delete
    21. J, tolong...jgn memilih dan faham sekerat2 ayat Allah SWT dan hadis Nabi SAW. kena pada batang hidung sendiri, buat2 tak tahu. kena pada org lain..cepat2 nak nasihatkan.

      J, sebagai umat Islam hidup di akhir zaman, apabila kita melihat kedua2 pemimpin melakukan kemungkaran dan kesalahan..kita wajib menegur mereka!

      Masih belum terlambat...berubahlah J.

      Delete
  12. kita boleh salakan sesiapa sahaja.kalau kita tak betulkan kesilapn sendiri.ppbm jelas parti yang ditubuhkan untuk kpentingn pribadi pemimpin.

    ReplyDelete
  13. -AKU MASIH TAK PUAS HATI DENGAN
    SI SIAL SAIFUDDIN TU..............
    -SEMUA KOMPONEN PH AMAT BERHATI-HATI
    DENGAN PILIHAN SIAPA BAKAL PM,
    UNTUK JAGA SENSITIVITI RAKAN,
    SI SIAL NI PULAK EKSTREM LEBIH!!!
    -TOK SAH LAH LEBIH-LEBIH PASAL NAKHODA
    HANG PUN PATUT TERJUN LAUT DULU
    -CAKAP RAWANG TANGAN TAK SANGGA,
    MACAM KETAM SEPIT

    Sial hang saifuddin...
    bikin rosak......

    ReplyDelete
    Replies

    1. Lebih baik bergaduh dulu sebelum kahwin....kalo bergaduh lepas kahwin padahnya teruk, habis lentang pukang rumah tangga, anak2 pun bertaburan merata2.

      Delete
    2. Beria sgt nak suro anwar jd PM psl ape..PH byk org yg berkebolehan..tun m dgn TSMY senyum memerhatikan gelagat sesetgh melayu yg skeptikal seolah desperate sgt mencari pemimpin yg bersih drpd skandal..
      Dah org nak tolong dia utk bentuk sebuah kerajaan lagi nak mintak lebih..
      Fikirlah PPBM mencari dan menarik pengundi begitu ramai org melayu,baik pengundi baru mahupun yg didalam kalangan umno...nak dpt kn suara majoriti bkn mudah..pengundi majoriti bkn ke org melayu..

      Yg difikirkan adalah kepentingan negara bkn atas dasar simpati..kalau begini sikap PH,jgn mimpilah nak bentuk kerajaan..dulu ada PAS,sekarang..??
      Pendirian parti komponen PH selain PPBM secara tidak langsung memberi peluang kpd BN menang dgn bergaya akibat perpecahan dan kerana kehendak individu yg disokong ahli parti itu sendiri..

      Delete
    3. Hormatilah pendapat saifudin... Tun pun tak agkat banner sokong Anwar PM. Kami hormati Tun! anon KAMU BOLEH BERAMBUS BAWAK PERAMGAI SIAL KO KLUAR DARINSINI

      di sini hanya utk mereka yg hormati pandangan setiap manusia di gelar insan... Setiap mulut ada hak bercakap dan bila mereka masuk bilik perbincangan pru14 sudah pasti mereka akan menyelesaikannya. Kita sokong sesiapa sahaja yg lawan BN. Jika ada 3penjuru anatara sesama PH macam pas buat maka eloklah kita bagi BN menang utk bagi pengajaran kpd PH.

      Biar PH pupus skrg dari bertekak selepas menang... Tengoklah bila pas menang lebih kerusi di Selangor dah belagak nak jwtn MB...

      Yang pasti bila tiba PRU PH akan capai kata sepakat.PERCAYALAH PH HARI INI BERBEZA DGN PR ketika pas bersama. Sabar jgn melenting bila saifudin atau Tun atau tsmy atau lge beri pendapat... Kita sebagai penyokong dan pak turut hanya perlu pangkah PH!

      Delete
    4. BETUL TU MALAYSIABARU
      SAYA SANGAT SETUJU DENGAN CADANGAN KAMU
      PH AKAN LEBIH MANTAP
      BERBEZA PENDAPAT ADALAH LUMRAH
      AYUH RAKYAT MALAYSIA UNDI PH

      Delete
    5. -parti politik perlu diterjemahkan kepada
      objektif kehidupan rakyat.
      -pertimbangan awak hanya sekadar untuk
      bermain catur antara parti politik

      MALAYSIA BARU !!!
      AWAK YANG PATUT BERAMBUS!!!
      BODOH PERTIMBANGAN......
      ELOK AWAK PERGI MAIN CATUR JE....
      DARI BERI PANDANGAN POLITIK !

      Delete
    6. .
      .

      Tapi masih ada bekas wartawan lah atau penulis bebas yang masih dengan cara lama.

      Hormat lah Muhyiddin dan Mahathir.
      Serupa macam Mat Over yang naik angin dengan mengatakan awak cakap dengan PM ..

      Muhyiddin dan Mahathir bukan tak tahu memang perjuangan PKR di samping menjatuhkan UMNO ialah untuk menjadikan Anwar Ibrahim sebagai PM.
      Tapi bila ada Muhyiddin, UMNO yang dulu kata perjuangan PKR hanya semata-mata mahukan Anwar Ibrahim jadi PM jadi senyap.

      Nak sorok apa? Bukan nak paksa mesti terima Anwar Ibrahim jugak.

      Kalau tak setuju .. silakan. Bagi pendapat jika ada yang lain tapi jangan di panjang kan sebab mesej dah jelas.

      Yang PH akan capai kata-sepakat kerana yang kita hormat ialah pandangan yang ada idea yang bernas.

      Delete
    7. TOO ANON 22:57
      IDEA BERNAS KEPALA TENGKORAK MU!!!!!!!
      ITU BUKAN PENDAPAT,,,, ITU KURANG AJAR

      -JEMPUT TUN HADIR UNTUK DIPERSENDA
      -JEMPUT KOMPONEN PARTI UNTUK BERI
      TAHU KERUSI JANGAN DI USIK

      BAIK TAK PAYAH JEMPUT TETAMU..
      ELOK HAMPA SYOK SENDIRI,,,,,

      KERANA BATAK SEKOR TU
      SEKARANG DAH BERBALAH

      Delete
    8. .
      .

      Tak de sape kata itu pendapat.. itu keinginan atau kemahuan yang selama ini telah di usaha kan oleh penyokong Anwar Ibrahim.

      Ini cerita pasal Anwar Ibrahim di jadi kan PM bukan pasal kerusi.

      Yang dipersoalkan ialah keterbukaan. Kalau di sorok pun orang tahu dan lagi teruk akibatnya jika ada pendedahan mengejut.

      Tapi jangan hal ini keluar dari mulut Presiden atau Penasihat sendiri memilih siapa yang layak.

      Mahu tak mahu memang kena bagi kerusi di setiap Negeri kepada BERSATU begitu juga pada AMANAH. Tenguk lah nanti.

      Delete
  14. Yg penting orang Malaysia... dah tolak Najib sebagai PM sejak PRU13... Momentum tolak Najib... digelar Tsunami Cina. Apakah selepas malapetaka 1MDB... angkara Pencuri M01.. Najib akan selamat? PH ada jawapannya! Populariti Najib merudum teruk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap-harap gitu lerrrr.masalahnya
      ada sorang malaun PKR ni,apa rancangan malaun ni lepas ni tak tau laaa...
      Kak zah...Kak zah...awatla hang pilih malaun ni buat su hang.
      Buat bawa bala....


      Delete
    2. pkr sudah mnjadi parti yang agak kukuh sebaris dap dan umno.pepimpinnya juga ada yg berwibawa tp disebabkn ia dipimpin oleh kluarga anuar ia tak dapt mengembangkan potensi sebabr isu berkisar tentang anuar.kalau pkr betul2 ingin berjaya pkr msti dipimpin oleh pemimpin lain yang membawa hala tuju yang lebih besar.

      Delete
    3. Tak habis saudara tabur fitnah walau jelas duit tersebut derma Saudi. Bulan Ramadhan dah hampir. Elok kita siapkan jiwa yg murni menghadapinya.

      Delete
    4. 1Mdb melalak
      Splash bisu
      Dieg bisu
      Forex bisu
      Isu Bank Bumi bisu
      Banglo terlajak murah bisu

      Delete
    5. Deiii tambi

      Kalau itu duit raja arab kasi. Tunjuk buktilah. Apa susah.

      Boloh punya olang.

      Delete
    6. Zack dah banyak kali bagi link media antarabangsa yg petik Menteri Luar Saudi sahkan derma. Terimalah Zack....

      Delete
    7. Mr J. Najib pulang derma masuk akaun peribadinya ada sesiapa mention? Kalau saya derma tetapi dipulangkan semula pastinya saya terkejut dan takkan derma lagi.

      Tapi money trail ke akaun Najib berlaku 2 kali dan guess whose account it came from? Cina tembam Eric Tan @ Jho Low yang Mr J pun segan dan malu nak sebut namanya..

      Adakah sebab Jho Low guna duit 1MDB bayar hutang judi dan beli arak? Mungkin kerana berparti bersama Paris Hilton? Atau klepto duit 1MDB dengan Riza buat filem porno? Kenapa Mr J malu nak sebut kawan karib Rosmah Mansor itu? *senyum*

      Delete
    8. Zack,
      Link disertakan lagi sekali. Bacalah saudara.

      https://www.google.co.za/amp/www.bbc.co.uk/news/amp/36051474

      Delete
    9. Anon 2111, apakah informasi saudara itu fakta atau auta? Diblog ini macam macam tuduhan dilempar tanpa kira betul atau salah. PM dah mengaku sebahagian derma diguna untuk PRU 13 dan selebihnya dipulangkan. PAC dah buat siasatan - semua duit MDB cukup tiada duit rakyat disalah guna. Asset MDB melebihi hutang. Laporan disahkan 5 Ahli Parlimen pembangkang dan dibentang di Parlimen - ini fakta. Google pembentangan ini pada 6 April 2016. Swiss, Singapore dan HongKong sudah tutup kes - tiada dibabitkan pegawai MDB atau PM. Begitu juga DOJ - dulu hangat nak bawa mahkamah Aug 22 2016. Dah genap 9 bulan tiada apa apa kes kerana tiada bukti. Terimalah hakikat saudara....cukuplah dgn fitnah menjelang bulan Ramadhan. Saudara antara yg makan kelentong psywar PH.

      Delete
    10. Tak sangka pulak dunggu jugak kau mrj.kenyataan menteri saudi relorter tanya tepi jalan je pun kau anggap kenyataan rasmi. Klau rasmi mesti la ada press conference dol.ada sesi soal jawb media. Ini tanya mcm pengacara melodi pun ko ckp rasmi.raja salman dtg baru ni tak plk jibby tanya direct

      Delete
    11. Waaaaahhh...berita terbaik daripad Mr J jika bukan FITNAH dan TIPU DAYA... Mr J mesti dah tahu...Bila agaknya...Boleh Riza dan Jho Low...kembali ke US... untuk tuntut hak mereka... yang disita DOJ? *senyum*

      Delete
    12. Dunggu ke ?

      Delete

    13. Money trail tu bebudah sekolah lagi pandai buat... Hanya dunggu saja yg percaya....ITU pasal China, India, Arab menaruh kepercayaan yg tunggu kpd Najib....

      Delete
    14. Lekehnya WSJ guna money trail budak sekolah... untuk jejak derma Tok Arab... aka Eric Tan @ Jho Low?
      Mr J..saya dapat rasakan... sesak dan geramnya Mr J sehingga kini..tiada langsung nama Jho Low... dalam agenda Mr J.. Apakah Mr J telah berbaiah cerai talak satu... sebagaimana Pas dan Haji Hadi... untuk menutup salahlaku biadab... Cina tembam itu kepada Rakyat Malaysia? Jika ya bertuahnya isteri Mr J. Maybe J stands for Jho Low supporter *senyum*

      Delete
    15. MR J NI KALAU DI REBUSS
      PAKAI API KAYU BALAK PUN TAK EMPUK..
      OTAK BATU......
      AKAL BESI BURUK/////
      BOLEHHH BLAHHHH......
      BUAT BLOG SENDIRI LA Oiiii.....
      BUAT MENYEMAK///////

      Delete
    16. TAK PAYAH PERGI JAUH

      BACA THEEDGE SEMUA MONEY TRAIL 1MDB DI SEBUT JELAS

      JIKA 1MDB TIDAK BERMASALAH KENAPA SHAROL BAHALOL DI GANTI KELING AROL PANDA? SKRG MAMAK PULAK AMBIL ALIH. TAKDE MASALAH?

      CEO EPF CEO IHH PUN TAK BERTUKAR GANTI MACAM 1MBABI!

      TAK BERMASLAH TAKDE HUTANG?

      HABIS KENAPA 1MBABI JUAL EDRA IPP TNB MAHKOTA NEGARA KPD CHINA KOMUNIS MCA BABI?

      1MDB TAKDE MASALAH? TAKDE HUTANG BYK ASET? KRPALA BABI LA SAPA PERCYA... 1MDB DAH BARAU KELING KANDA DAH TAKDE JAWATAN. BEGITU TERUKNYER 1MBABI SKRG NIH

      BETUL SIAL NAHIB BUAT SAMA 1MDB SEHINGA JADI 1MBABI!

      Delete
    17. Anon 2210 , kalau saudara masih ingat dulu trail pembunuhan Altantuya pun hebat. Dikaitkan dgn scorpene dimana Altantuya jadi pengalih bahasa. SUARAM buat lapuran kat Perancis dan macam macam cerita tentang Perancis akan keluarkan waran tangkap Najib. Akhir sekali Perancis buang kes kata tak ada apa apa yg salah. Altantuya pun tak ada di Perancis masa tu. Ambillah iktibar kes ini dan tunggulah penghakiman. DOJ dulu janji kes Jho Low akan didengar pada Aug 22 2016. Dah genap 9 bulan melebihi tarikh tersebut masih tak nampak batang hidung. Saya pun menunggu macam saudara. Kita sama sama nak tahu apa jadi. Saudara pula dah menghukum tanpa Jho Low didakwa. Ikut Bloomberg lepas IPIC MDB capai persetujuan kes ini akan gugur. Kita tunggu okay?

      Delete
    18. PERKATAAN 'KELING' JANGAN GUNALAH PEKAK
      SENSITIVITI KAUM JANGAN DIPERMAIN
      APA KATA KALAU AKU SEBUT 'MELAYU......'

      BODOH PIANG!MALAYSIA BARU!

      Delete
    19. .

      Apa tujuan Arab derma duit MASUK KE AKAUN NAJIB ?

      Itu dah salah.

      Kenyataan ada kala bersifat lapuran yang di petik dari kenyataan lisan seseorang tapi dalam hal ini mana bukti nya.

      Mungkin tak patut lah kita minta dari Raja Arab tapi Najib boleh tunjukkan jumlah duit yang telah dipulangkan ..

      Kejap untuk pilihanraya, kejap kerana nak hapuskan penganas, .. kalau untuk pilihanraya SPR patut batalkan keputusan kerana BN telah mengguna peruntukan lebih dari yang di benarkan.

      Kes Atlantuya sama dengan 1MDB. Peguam Perancis tidak di benar masuk ke negara dan lapuran yang di kehendaki tidak di serahkan kepada Perancis.

      Hari ini kita kehilangan anak kapal marin seramai 11 orang.. Mana kapal Selam.?

      Delete
    20. Audit 1MDB yang Najib minta semua tunggu dah OSA. Tunggu bila Najib dipecat?

      Delete
  15. nasution tu keturunan mana,
    sapa tau tolong bagi pencerahan

    ReplyDelete
  16. Hahahahaha... ayat klise dh keluar. Sesiapa yg tak menyokong madey akan dituduh menyokong najib.
    Kasi la alasan yg logik skit wei.. dh terang lg bersuluh ppbm mmg byk masalah. Takkan nk ikut stail DAP kot..
    Kita tggu dan lihat je brp lama ppbm ni akan bertahan seblm ditalqinkan oleh ahlinya sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul Anon. PPBM ditubuh untuk puaskan ego bekas pemimpin yg masih rasa dia PM. Dulu AAB dibuangnya akibat tak nak ikut perintah dia. DSN pun dicuba begitu tapi tak berjaya. Berapa banyak konspirasinya termasuk kes 3 Tan Sri dan MDB gagal walau pembangkang kini guna modal fitnah itu. Biarlah PPBM bubar dan kelompok Islam jadi kelompok yg besar.

      Delete
    2. Deiiii tambi

      Tak payah jual ubat di sinilah. Lu pun talak butut.

      Delete
    3. kelompok Islam yang besar adalah
      PH + RAKYAT MALAYSIA

      Delete
    4. dahlah nak mendabik dada.lihat dalam ph gabungan yang sgt rapuh bila2 saja boleh berkecai.kalau pmimpin betul2, iklas untk rakyat mereka lama betulkan kelemahan ph.tp yg diutamakan ialah agenda parti masing2 bukannya rakyat

      Delete
    5. Mmg menang pnya ph. Kuat semacam je gaya aura tun.2kali dh aku mgundi teluk intan tak terasa mcm ni pnya aura.dapat feel pduduk setempat nak berubah

      Delete
    6. BN LAGI LA RAPUH DAH NAK REPUT
      SEBAB TAK ADA RANTING DAN CABANG
      AKAR UMBI PUN SUDAH ELEK

      Delete
    7. Mrj asal orang pekan pahang.mana nak rasa feel pembangkang

      Delete
    8. kencing aja kauni.aura politik sekrang memang suram.rakyat takde pilihan semua parti yang ada bermasalah.mana2 parti yg dapan mmbentuk persepsi rakyat dengan lebihh baik akan menang setakat ini ph dgn organisasi yang akan gagal

      Delete
    9. 21.42
      PH GAGAL KAU KATA
      PI DENGAR CERAMAH PH CHEK NO
      HANG NI KATAK BAWAH TEMPURUNG SUNGGUH

      Delete
    10. setakat ceramah tak boleh dijadikan ukuran.ph masih gagal mmbentuk persepsi keyakinan pengundi.

      Delete


    11. Ceramah PH?? Kek keh keh. Lagi banyak bangku dp orang.


      Delete
    12. 21.57
      PRU 14 NI HANG TENGOK
      PH GAGAL ATAU MENANG

      Delete
    13. yang pasti kalau ph tak berubah.gagal dan akan berkubur tak smp 2 tahun lps pru

      Delete
    14. Mr j kalau nk temberang pun agak2 la..csmni la ...banyak kes tak terjawab ni..maka kau cadang je la pm kau tu debat dgn tun kitaorg nk tau jugak betul ker idak..tapi kalau asyik lari jer mcam mana nk tahu..kau asyik pertahankan dia jer tk guna..suruh la debat supaya kita sama nilai dsn kalau dia lari...memang dia pengecut...malula

      Delete
    15. Ceramah yang bagi air mineral,baju free,cap free, duit poket,pelajar u mmg la penuh bangku bro...

      Delete
    16. MrJ orang pekan pahang?....patut pun takda batu.....

      Delete
    17. .
      .

      Bukan salah Tun atas nasib yang menimpa AAB tapi salah Najib sebab ambil kesempatan. Sepatut nya Najib tentang kehendak Tun tapi masa itu tak ada dedak. Kalau ada dedak macam sekarang AAB lah yang masih jadi PM kan ?

      Sebab masa itu pun Najib jadi pemakan dedak.

      Delete
    18. .
      .

      Betul ke SPR cai UMNO?

      Memang kalau ceramah, ramai yang datang.

      Utusan dan TV3 menurun.

      Banyak pelan Najib tertangguh sebab didedah oleh PH.

      Tapi pro Najib yakin boleh menang.

      Ada betul jugak kata Bekas Pengerusi SPR ..

      Delete
  17. Syabas Tun!!...pendirian Tun amat tepat dan jelas.Hanya Tun yang dapat menilai yang mana intan dan yang mana kaca dalam situwasi sekarang!!...

    Sebagai penyokong kuat Tun dan TS Mahyiddin saya sentiasa berdoa kehadrat ALLAH semuga perjuangan suci ini akan berjaya dengan kadar segera .InsyaALLAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tun m patut bersara dari politik.takde apa yang dia perjuangkan melainkan nk tumbagkan najib.sdgkan 22 thun jd beliau gagal mengenal pasti pebgganti yang berwibawa

      Delete
    2. Sokong. Samsung A9 dah gelabah puyuh tengok keterbukaan PH dalam pentadbiran parti. Tak sokong sila undur. Itu sikap terbuka. Tak perlu pecat memecat macam Najib M01.

      Malapetaka 1MDB bukan fitnah. 50 billion hutang Najib buat juga real. Kabinet PH tu fitnah. Kelakar juga Najib. Dah tahu diri akan tersingkir siap tolong buat Kabinet Bayangan. Sabarlah Najib. Tak sampai setahun lagi BN akan sembah ke bumi. Insya Allah!

      Delete

    3. 1mdb melalak
      Forex lost 90 B (nilai semasa) bisu
      Bank Bumiputra bankrupt bisu

      Delete
    4. Lu pi kasi nyawa sama lorraine esme osman laaa..suruh dia dtg ke mahkamah

      Delete


    5. Jangan takut kami ada cara untuk menyiasat.

      Delete
  18. Manusia yg jenis makan duit haramjadah ni cakaplah apapun, dia tetap kata najib tu bersih dan suci. Lahanatlah melayu dan islam yang masih sokong penyamun, pencuri, perompak 1Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn salahkan pihak lain.ph yang masih gagal jd parti politik yang diyakini.

      Delete
    2. Ooi korang semua nak tau, Najib dah kena tangkap oleh doj yg mengiringi Trump

      Delete
    3. 21.54
      SUKA MENGATA PUAK PKR MUKA BULAN EGO DAN EMO
      YANG ANON BANGANG NI LAGI EMO.... PUIIII
      DAH LA EMO BODOH PLAK ... SUKA KENA TIPU SMPI MATI KAT MAMAK....

      Delete
  19. 'RAHMATAN FIL ALAMINNNl' YG DIUCAPKAN
    BUNYI BETUL TAPI KONO ATI ATI DNG PUAK NI
    KLU SYIAH & PLURALIST YANG AMINN KAN
    LGBT GAY LIBERALIST G25 PULAK DISANJUNGI

    MAMAK KITTY KONO GAME MUKA BULAN
    TATAU NAK MANO LOTAK MUKO MUDAH LUPO
    BOBOI JIDIN DAN KUTTY MAKIN KEMPUNAN
    LOTAK MUKO LAM JAMBAN ASSMIN PLAK JUMPO..!

    kikkikikikiki...

    BARUA DAN MACAI RENUNG LA SEJONAK
    MAKIN LAMO PORUT KITO PULAK MAKIN SONAK
    NAK NGOBAAN KERAS PALO MCM BATANG PONAK
    TINGGAL KAN LA 'PH' TU ...PARTI ANAK BERANAK..!!


    BERAMBUSSSS... BERAMBUS DAN SABOTAJ PULAK SINGAPORK..

    NEGARA CHINA PUN TAK AJAK SINGAPORK DLM PERSIDANGAN ONE BELT ONE ROAD UG DIHADIRI 28 BUAH NEGARA...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen bodo

      Delete
    2. Sejak Najib PM, Singapura dah dapat faedah banyak daripada Malaysia. Paling membanggakan ialah... kehilangan Pulau Batu Putih dan Tanah KTMB. Ada yang berbisik... ini angkara sekeping foto.... diambil di Singapura? Oh Singapura..apa rahsiamu Singapura...? Adakah Sirul akan merindui harumnya bau kebebasan dari seberang lautan? *senyum*

      Delete
    3. 22.10
      SEEKOR LAGI YANG HIDUPNYA DIKELILINGI SINGAPORK BERAMBUS KIKIKIKI
      SUBUH,ZOHUR,ASAR,MAGRIB DAN ISYAK
      TAK ADA BENDA LAIN YANG KAMU NAK TASBIHKAN
      SINGAPORK BERAMBUS KIKIKI
      KAMU NI BERTUHANKAN SINGAPORK KA
      ATAU HAIWAN YANG BERNAMA SINGAPORK SPESIS BARU

      Delete
    4. CHINA MEMANG NAK HANCURKAN SINGAPORE SEBAB TOLONG TAIWAN . SEMUA SENJATA SINGAPORE ADA DI TAIWAN BEGITU SEBALIKNYA. YOU HELP ME I HELP U.. SINGAPORE LUV TAIWAN.

      DI SEBABKAN ITU MALAYSIA PUN TURUT RASA BAHANG DAN BAKAL JAHANAM




      TERUSAN THAI MYANMAR BAKAL DI BINA PADA KOS 200B DAN SEMUA KAPAL AKAN LALU DISITU DARI LAUTAN HINDI KE LAUTAN CHINA. INI BERMAKNA SELAT MELAKA AKAN JADI LENGANG. PELABUHAN SINGAPORE JADI BERHANTU GAJAH PUTIH.

      APANACAM ? HEBATKAN TERUSAN THAI BAKAL JEHABANKAN SINGAPORE DAN JUGA MALAYSIA.


      PUAS HATI MAT SIBGAPOK?

      Delete
    5. Ingat ko sorang ada d forum One belt?

      Kami dah ada sebelum Najib sampai.. Dan komen tentang terusan inisebelum Najib sampai Beijing!

      Mampuih ko MalaysiaL

      Delete
    6. KIKIKIKI.. TERUSAN THAI MYANMAR GEOGRAPHY DAPAT BRAPA MCE/SPM DULU... KIKIKI...

      Delete
    7. Annoying 22:57

      Kalau hang dapat A dalam geografi masa SPM dulu tapi tak baca berita terkini.... Hang tetap bodoh.

      Google je 'Kra Canal' barulah hang tahu berita terkini.

      Aku bagi beberapa link:

      http://www.theindependent.sg/very-erratic-new-thai-king-may-pave-the-way-for-kra-canal-leading-to-singapores-doom/

      http://newsfirst.lk/english/2017/01/kra-canal-threaten-singapore/160416

      http://www.larouchepub.com/pr/2017/170114_kra_breakthrough.html

      PRC memang dah bersedia untuk terusan ini dengan pembinaan Pelabuhan Hambantota di Sri Langka dan Pelabuhan Gwadar di Pakistan.

      Oh... Semua berita tu dalam bahasa Inggeris. Sorry le kalau Bahasa Inggeris hang gagal

      Delete
  20. akhir zaman, telah muncul golongan yang menyintai dan memuliakan pelaku liwat sebagai pemimpin paling utama buatnya.

    Kongres PKR menyaksikan para politikus berhati serigala memegang plycard yang bertulis "Anwar Ibrahim PM ke-7". namun ia tidak berlaku kepada seorang lelaki tua renta (Tun Mahathir) yang kelihatan 'sibuk' merakam suasana - kelihatan ia berasa janggal dan kekok.

    jika dia turut memegang plycard yang tertera tulisan "Anwar Ibrahim PM ke-7" bermaksud percaturan politik PPBM sudah tamat, memilih untuk enggan bermakna PH akan menemui titik noktahnya.

    apa bermain di fikiran lelaki tua renta itu tidak dapat ditafsir tatkala tiada jawapan diberi - lelaki tua itu terus berlalu meninggalkan para reporter'.

    soladu2 kecilnya merasa begitu terhina melihatkan lelaki tua renta diperlaku bagaikan seekor kambing yg dikelilingi
    kawanan serigala.

    di dalam kongres itu juga laungan serta amaran agar lelaki tua renta itu jangan menuntut' apa yang telah menjadi milik puak yang taasub kepada pelaku liwat.

    sekali lagi soladu2 kecil lelaki tua renta merasa begitu rendah martabat seorang 'negarawan' di permainkan.

    lelaki tua renta yang selalu mendongak ke langit tidak lagi mendatangkan rasa gerun bahkan ia diperlecehkan 'rakan' barunya

    masa depan PPBM kelihatan kelam.


    ReplyDelete
    Replies
    1. 22.34
      BARU MUNCUL KAMU
      MENGUTUK DAN MENCACI DUA PEMIMPIN NEGARA
      DENGAN AYAT AYAT YANG TAK SEPATUT DISEBUTKAN
      JAGALAH LIDAH KAMU WAHAI DUBOK
      DUBOK NI LEBIH TERUK DARI SERIGALA
      SALAM YA SALAM

      Delete
    2. 22:45 - aku tidak mahu mengasah lidah'ku agar menyampaikan sesuatu dengan jalan yang penuh adu domba dan fitnah.

      kisah lelaki tua renta yang sedang menjilat segala kahak dan lendirnya sendiri, melanggar segala amanat dan wasiat sewaktu sedang berkuasa, akhirnya membuka pekung kebejatan dan meletakkan tarafnya ke tempat serendah ini.

      kisah seorang pemimpin bertuah yang hanya selangkah lagi untuk mendapat takhta kuasa dari lelaki tua renta, akhirnya jatuh dan terkurung di sebalik tirai besi akibat tuntutan hawa nafsu songsang (Biseksual).

      segalanya atas ketentuan Allahswt hasil dari jalan yang dipilih oleh kedua-dua politikus 'hebat' ini.

      lupakan soal politik sebentar kerna aku mahu mengajak kamu menilai atas dasar ISLAM dan fitrah kemanusiaan.

      1) sekiranya lelaki tua renta itu adalah ayah mu, apakah kamu sanggup membiarkannya terus mengejar urusan dunia ?. atau kamu mengajak supaya menghabiskan sisa usia tuanya agar memperbanyakkan ibadah ?.

      2) sekiranya lelaki veteran yang terhukum di sebalik tirai besi itu adalah ayah mu, apakah kamu sanggup terus membiarkan ia bergelumang pada sifat amarah, dendam kesumat. atau kamu menganjurkan padanya agar kembali kepada ibadah sebagai jalan menebus kesilapan hawa nafsu ?.

      perjuangan yg paling Afdhal untuk insan yang diberikan kurnia umur yg panjang (melebihi 63 tahun usia Nabi saw) adalah untuk beribadah sebanyak mungkin dan melupakan hak dunia untuk dirinya yakni melupakan dunia sebelum dunia melupakannya yakni (mati).

      bahkan kamu benar-benar merupakan golongan yang jahil lagi menyombong diri dengan terus menyemarakkan nafsu dan kehendak dua politikus ini. inikah tanda kasih dan sayang kamu kepada kedua-dua nya ?.

      Allahurabbi - sesungguhnya kamu adalah generasi yang zalim.

      hmmmm - seandainya Tun Mahathir dan Anwar Ibrahim benar' merupakan ayah kamu. tolong fikirkan sedalamnya.

      salam ya salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    3. tun m dulu seorang negarawan skrg sunghup maruahnya diterajang oleh puak pkr semata2 kerana nk kalahkan najib.tgk apa yg pkr mghina tun m dengn cara yang halus tun m bukan tak sdr tp tun m perlukan pkr.setelah apa yang dimahukan tercapai tgklah untung nasib pkr tun pasti akan memblas semula penghinaan tersebut

      Delete
    4. Rasis...taksub pada bangsa

      Delete
    5. Anak kera 22:34,
      Jika nak mengutuk orang biar bersebab.
      Kamu juga suatu hari akan tua.
      Tahu kah kamu berapa lagi masa yg kamu hidup?
      Jika kamu tak tahu nasib badan kamu....jaga mulut kamu...jangan persoal umur orang, itu bukan urusan kamu.

      Delete
    6. WAHAI DUBOK YANG BERHATI SERIGALA INI 2 JAWAPAN YANG KAMU MINTA
      1.SEKIRANYA TUN M AYAHANDA KU.AKU PASTI BERBANGGA DAN MENGHORMATI BELIAU.WALAUPUN USIANYA RENTA.BELIAU DIBERI MATAHATI YANG DAPAT MELIHAT APA YANG BERLAKU DALAM NEGARA YANG BEGITU TERUK DARI ZAMAN SEBELUMNYA.SEMUA INI DILAKUKAN UNTUK RAKYAT DAN NEGARA YANG LEBIH BAIK.BELIAU BERJUANG UNTUK MELAWAN KLEPTOKRASI.BUKAN ITU SUNAH NABI.WALAUPUN USIANYA RENTA AKU BANGGA DENGAN AYAHKU BERJUANG SEPERTI SINGA ALLAH.
      WAHAI DUBOK YANG BERHATI SERIGALA
      2.SEKIRANYA DSAI AYAHKU AKU MEMBERI SOKONGAN YANG TIDAK BERBELAH BAGI KEPADANYA.BENARKAH PERKARA INI BERLAKU ATAU FITNAH SEMATA.HANYA ALLAH YANG MAHA MELIHAT.HUKUMAN ITU BENAR ATAU SALAH ?.BERLAKU ATAU TIDAK BERLAKU ? MASA YANG AKAN MEMBONGKARKAN.
      WAHAI DUBOK YANG BERHATI SERIGALA
      APA YANG KAMU LAPARKAN ADALAH DEDAK SEMATA ASAH KAN LIDAH KAMU SUPAYA LEBIH TAJAM LAGI
      AKU JAHIL ATAU KAMU YANG TERLEBIH JAHIL
      KAMULAH GENERASI YANG PALING ZALIM DENGAN MEMAKAN HASIL UNTUK MENFITNAH MANUSIA LAIN
      MOGA MOGA ALLAH MERAHMATI TUN M DAN DSAI
      WAHAI DUBOK YANG BERHATI SERIGALA
      SEKIRANYA BAPAK KAMU PENGKHIANAT NEGARA DENGAN MENCURI WANG SETIAP RAKYAK TIDAK KIRA USIA.APAKAH KAMU AKAN BERBANGGA DENGAN BELIAU.AKU TAHU KAMU PASTI BERBANGGA DENGAN BAPAK KAMU.SEBAB KAMU ADALAH DUBOK YANG BERHATI SERIGALA.MANA ADA HATI DAN PERASAAN
      SALAM YA SALAM

      Delete
  21. KONGRES PKR BURUK NOO BAGI MAMAK TU
    ALJUB PM KE-7 MACAI BARUA TERKEDU MALU
    APA NAK BUAT KERENAH KAWAN KAWAN BARU
    LAYAN JE LAHH DAH KENA RUAS DENGAN BUKU

    SI BATU API DAH JUMPA SI PENIPU
    NAK WAT CAMNO ELOK SSGT LA TU
    MASA DAN TANDA DAH DEKAT PRU
    KITA BAGI PELINGKUP BILA SAMPAI WAKTU


    BERAMBUSSSSS..... BARUA DAP@SINGAPORK..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalah menang adat bertanding.. aura tunM amat kuat bg rakyat malaysia. tidak hairanlah di kedah hanya 1 parlimen je yang umno putih. selebihnya kelabu asap dan hitam legam.

      Delete
    2. sudahlh menipu tun m dah takde aura lg.nk betulkan semula korosakan akibat kesilapan sendiiri akan mnjadi sia2.skrg tun bukn hanya dihana oleh bn.malah bila pmbngkang tahu pekong sebenarnya diajuga akan dihana oleh semua puak.sblumnya disanjung bn akhhir semua akan mghina tun m

      Delete
  22. BUKU DENGAN RUAS MANA ADA DAH
    BATANG BANYAK
    BATU API DAN PENIPU PUN TAK ADA
    SI KLEPTO DAN DEDAK BANYAK
    HEEHEEHEEE
    BERAMBUSSS....BARAU KLEPTO@DEDAKIAN

    ReplyDelete
  23. nampaknya permainan politik pembangkang semakin mmbuatkan rakyat mnjadi jemu dan berputus harap.tgklah perangai dan gelagat sebenar pkr.ppbm dan dap.rakyat sudah bosan melihat gelagat mereka yang jelas ada agenda masing2.cuma pan belom jelas kerana masih berada dibawah ketiak dap.inikah barisan yang diharpkan oleh rakyat untk selamatkan negara

    ReplyDelete
  24. Tuan Pengerusi23 May 2017 at 02:02

    Najib PENCURI kata Madey. Report pun dah buat. Bila nak dakwa Najib atau saman Madey? Glokal tertunggu tunggu ni.

    ReplyDelete
  25. 2.02

    MINTAK DITUDUH SAMAN PULAK
    BILA DAH KANTOI MEMBATU API
    NI LA JENIS MANUSIA HAPRAK
    TAK KE BABI NAMER NYER TU MR KUTTY.....!!!

    PUUIIIIII.. BERAMBUSSSS

    ReplyDelete
  26. Gagal TPPA walau jadi caddy Obama...
    Terkini One Belt One Road. Rupanya.. Najib mahu jadi khadam baru Komunis China.

    Patutlah subcon khadam lain... Khadam Lebai Pas...memaki DAP sebagai komunis. Pandai Najib pilih kuli... Khadam Gred A++. Mumtaz ya sheikh! Syukran!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...