Saturday, 27 May 2017

MATI DALAM UMNO

Salah satu impian Ketua Penerangan UMNO, Annuar Musa dalam  meniti usianya yang semakin lewat ini ialah agar kematiannya nanti ketika beliau masih kekal bersama UMNO.


Ini kerana katanya, beliau benar-benar yakin bahawa UMNO berjuang untuk agama, bangsa dan negara.


Annuar juga menceritakan bagaimana beliau sekarang ini kerap ditanya mengapa  hampir setiap hari memakai baju sama ada yang berlogo UMNO atau BN.


"Saya kata itu yang hanya nampak pada baju tapi kalaulah anda boleh belah dalam hati saya,  darah yang mengalir dan jantung yang berdenyut ini dalamnya penuh dengan semangat Umno," katanya lagi.


Wahhh....hebat betul gaya "ampu dan bodek" beliau kali ini!!


Sewaktu jadi menteri dulu pun tak pernah begini nada kata-katanya.


Apa lagi yang beliau harapkan agaknya dengan mengatakan ingin meninggal dunia dalam UMNO ini?


Apakah juga yang beliau bangga sangat dapat meninggal dunia dalam UMNO sedangkan tiga bekas Presiden UMNO, termasuk pengasas UMNO iaitu Datuk Onn Jaafar, Tunku Abdul Rahman Putra Alhal dan Tun Hussein Onn pun tidak mati ketika bersama UMNO?


Apakah tiga bekas Presiden UMNO itu tidak sedar parti yang pernah mereka terajui berjuang untuk agama, bangsa dan negara?


Dan sekarang, Tun Mahathir Mohamad, seorang lagi bekas Presiden UMNO juga sudah "berpatah arang, berkerat rotan" serta "membakar jambatan untuk selama-lamanya"  dengan parti itu dan mempunyai kebarangkalian yang tinggi juga untuk meninggal dunia di luar UMNO.


Bermakna, kemungkinannya dalam sejarah tujuh Presiden UMNO, empat daripadanya meninggal dunia di luar UMNO.


Jadi, apa hebatnya meninggal dunia di dalam UMNO seperti impian Annuar itu, lebih-lebih lagi jika di dalam UMNO itu sendiri penuh dengan segala macam perkara yang tidak baik dan jijik di hati rakyat?


Lagi pun, bukankah  kerana terlalu banyak perkara jijik dan tidak baik itulah juga menyebabkan UMNO sendiri dalam keadaan tenat dan bakal "meninggal dunia" atau hilang kuasanya  tidak berapa lama lagi?


Sebelum Annuar menghembuskan nafas terakhirnya dan beliau berharap untuk meninggal dunia ketika bersama UMNO, sebaliknya majoriti rakyat lebih mengharapkan UMNO itu sendiri "meninggal dunia"  terlebih dahulu.


Jika UMNO "meninggal dunia"  lebih dulu, masihkah Annuar mahu meninggal dunia bersama UMNO? (ShahbudinHusin 27/05/2017).

86 comments:

  1. Cabaran pertama annuar ialah tidak dicalonkan semula di Parlimen Ketereh atas faktor bukan calon yang boleh menang.

    Sebagai calon yang disiasat SPRM, tidak molek annuar turut bertanding kerana merosakan imej umno kelantan yang bakal menawan Kelantan.

    Di situ saja, annuar kena fikir semula kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar lah itu urusan Umno,bagaimana pula dgn calun-calun PPBM terutama Mahathir ,yg sendang berhadapan dgn siasatan urusniaga forex BNM.Boleh ke PPBM mencalunkan beliau?.Ini calon PM dan proksi DAP ni kalau menang,kena hati hati,supaya DAP tidak marah.

      Delete



    2. Ruangan ini telah di tempah oleh akbar haramkah.....

      Harap kosongkan....






      Delete
    3. Kalau Anuar Musa u turn spkpmg <ahathir dan join PPBM,sekelip mata je dia hilang dosanya bertukar menjadi hiro oleh penyokong PPBM,termasuklah oleh si Buddin.

      Delete

    4. 13:50

      Apa yang kau kata aku sokong...

      Aku pun sependapat dengan kau...

      Macam ni lah...

      Ibaratnya kalau orang kafir, banyak buat dosa....

      Kemudian masuk islam...

      Maka dosanya memang diampunkan...


      Salam Ramadhan buat kau....

      Delete
    5. Anon 13.15,
      Ada beza antara disiasat SPRM dan badan siasat forex yg najib sendiri tuboh dan pekuda...hihi itu pun belum tentu dapat bukti kecuali sekadar cuba memburukkan imej Tun M biasa la kerja orang orang munafiq . Tun M pun dah berulang kali beritahu dia tak kebulur untuk bertanding dlm PRU 14 CUMA orang macam kau dan penyokong najib yang bodo..tentang DAP menjadi power master dlm PH itu rekaan puak umno untuk kekal membodoh kan melayu macam kau. Bila dapat kuasa pemimpin umno ini lah akan cari taukey cina DAP pi sembah jual projek kerajaan untuk cepat kaya , contoh NAJIB rosmah cari JHO LOW penyokong DAP rompak wang rakyat Malaysia yg kebayakan melayu.....tak habis habis kena kencing.

      Delete
    6. tuan anon.....yang siasat forex tu di tubuhkn oleh najib dan term of reference, cuma siasat dan buat lapuran. tidak boleh prosecute. sprm siasat dan prosecute. ada beza.....jadi kalau dlm siasatan sprm, faham2 je la.....

      Delete
    7. Pada kebiasaan nya orang-orang Islam berdoa agar mati dalam beriman dan dalam beragama Islam namun bagi Annuar Musa lain pula yang dimintanya,,Inilah sandiwara dunia..!!!

      Delete
  2. Hari hari terakhir.nya seorang "hamlau"....
    seperti kata-kata Dr Mahathir .."they would be willing to eat dog shit"...smiling and without any guilts..

    ReplyDelete
    Replies
    1. satu ketika dulu seorang sastrawan negara menukilkan novel satira bertajuk 'shit'.kepada siapa ianya di tujukan?.masih ada kah yg terus mahu menjadika pengikut kepala taik?.yg masih ada segelintir iaitu mereka yg menjadi ahli dan penyokong ppbm,bergelumang dgn kepala taik dalam sistem pengkumuhan.

      Delete

    2. Aku ada baca buku tu...

      Aku nak bagitau...

      Dia tujukan shit tu kat najib...

      Padan muka najib...

      Delete
    3. Anon 13.24,
      Kau ada baca ka kisah si Shahnon Ahmad tu, kau tau apa jadi pada dia sekarang....dia hidup dalam kesesalan dlm perjuangan parti yang dia percaya betul..dan sekarang dia terlantar sakit hanya baring ..sedang Tun M yg dia keji Alham duLILLAH sihat sejahtera semoga dilindungi Allah sentiasa.

      Delete
    4. Anon 13.24..kelakar !!...tapi saya sokong tuan....padan dengan muka anon diatas.

      Delete
    5. Maaf kesilapan.....yang saya maksudkan anon 14.24.

      Delete
    6. 16:54

      Makasih...

      Delete
    7. pi la baca blog zamkata
      sasterawan negara shahnon ahmad bernada kesal dgn apa yg dia buat semasa terlibat dlm politik (pas)
      itu lebih baik iaitu menyesal dan sempat bertaubat dari nak mati dlm keburukan

      Delete
  3. KALU(KALAU) TAK PANDAI BELAWOK(BERBOHONG) JANGAN MASUK POLITIK.
    JIKA TAK SANGGUP BERLAKON JANGAN JADI AHLI POLITIK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MATI LA KAU DALAM FULUS


      Mati dalam timbunan noda dosa dan cash is king

      Bawa #umnopork kamu ke dalam kubur sekali

      Delete
    2. Kau mati dalam kehinaan dgn kerja jahat kau..

      Delete
  4. Azeez tabung haji dh mula kempen pakai fb bagai. Kununnya bela anak yatim fakir miskin bagai. Azeez hang jawab nanti kenapa beli tanah yg tak boleh maju pakai duit tabung haji.

    Annuar musang tunggu masa je nk kena angkut dgn SPRM.

    Kalau pegawai dan anggota PDRM boleh kena angkut, kenapa ahli politik tak kena angkut oleh SPRM.

    Jujur.tekun. ikhlas

    Kawan,lu apa macam ingat..

    Wa ada rindu sama akak cifut babi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua mereka ini dkrindui...kakak cifut babi ,mr Jahanam, Sahabat subahat,Singapork, dan anai2 A9 maharaja komunis CCP. Tak lupa juga team Lobai Talibanana Kiseben Ayohbetullah Eddy Wang.
      Kalau nak fokus pada beribadah datang lah sini perkemaskan iman dgn menyalur maklumat benar demi menegak kebenaran, dan meruntuhkan kemunggkaran.
      Apakah yg ditakuti itu , maklumat team UmnoPas penuh dengan muslihat dan sekongkol menegak Mungkar. Maka sebab itu tidak.mahu dibincang dibukan mulia? Apakah ditakuti mereka akan hanya dapat lapar dan dahaga?
      Perkara elok,Masa depan mampan patut dipertahankan, dimusyawahkan, biar ia positif pelbagai hala.
      Bukan lagi dok sedap tipu 1 Hala.
      Itu dah serupa menyambah berhala.
      Tak kan nak jadi Ahki neraka ?

      Delete

    2. Gua ingat....

      Hali ni bukak posa mau makan hati seligala cicah lendir akak cifut babi..

      Lu amacam ingat...

      Delete
    3. Setahu aku azeez ni lulus spm. Ijazah Preston U dia ok ka? Mr j yg ada MBA sila bagi pencerahan

      Delete




  5. Korang jangan salah faham.... Maksudnya ialah dia tak mau baki hayatnya berada dalam parti lain seperti pm22 tu...



    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia pm ka...

      Delete
    2. mcm lobai hadi..presideng seumur hidup..lps mati bolih jadi ayatullah lobai heidi bawang

      Delete
    3. x penting pun mati dlm parti mana
      yg penting mati dlm iman

      Delete
  6. khairulryezall osman gay27 May 2017 at 13:18

    Awww awwww..πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹πŸ’„πŸ’„πŸ’„πŸ‘ πŸ‘ πŸ†πŸ†πŸ†

    ReplyDelete
  7. Kalau Pencentus Ummah
    duniaku dakwahku

    Annuar Musa pula..
    Umnoku Matiku


    Budaya orang2 Melayu. terutamanya Melayu Umno. mereka memang taksub. taksub mereka kepada bangsa dan pemimpin boleh mengalahkan taksub mereka kepada agama.

    Sebelum ni, ketua bahagian Kepong pun nak mati bersama Umno. Mat Over pula..setiap butir,biji beras yang beliau makang..adalah pemberian,usaha dari Najib/Umno..tak ke taksub,bebal ..?

    Nota:
    Mereka2 yang menjadi taksub sangat ni,  berpunca dari Wang Ringgit.






    ReplyDelete
    Replies
    1. betul. wang ringgit songlapan.
      Watak warak ,tak ubah mcm minum arak.
      Bicara gegar mcm tak ada otak.
      Ingat rakyat budak2.
      apa punya haprak.

      Delete
    2. Kau saja yg haprak..

      Delete
    3. 1753,ulaslah sikit.
      Kan Musang tu kuat songlap?
      Kan Musang tu Pongpang gegar?
      Kan lakon Warak dh mcm minum arak?
      Kan mcm tak ada otak?
      Kan mcm dia ingat rakyat bodoh mcm diperbudak2?
      Kan itu kerja haprak, mcm ko jugak?

      Lontar batu lari, A9 tu mmg ko tak layak !

      Delete
    4. wang ringgit yg tidak berkat
      sebab tu perangai supa hamlau

      Delete
  8. sepatutnya dia berniat utk mati dlm iman. iman yg paling lemah sekali ialah mencegah kemungkaran dgn hati; mesti ada perasaan benci pd maksiat.

    kalau masih syg pd perompak terbesar dunia, apakah masih beriman?

    ReplyDelete
    Replies

    1. Ini worang mana ada hati...

      Serigala sudah makan...

      Delete
    2. Perompak taik kau lah kuncu2 dapigs..

      Delete

    3. Taik aku pun nak rompak....

      Terdesak sangat nii...

      Delete
    4. Kepada Ahli umno/pis....
      Tolong cakap dgn Nuar Musa bila rasa dekat roh nak keluar...'SENYUM'....P Ramli cakap mati dalam iman.

      Delete
  9. Mat sabu kata kalau dia keluar dari pas jgn ikut sebab dia tak betul..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa dia cakap, dia masih dalam pas, itu yang tak betul...

      Sekarang dia dah keluar pas...

      Maka sekarang apa yang dia cakap betul sebetul betulnya...

      Tiada yang tak betul melainkan betul semata mata...

      Aku lapaq la...jom pi beli makan...

      Delete
    2. Sesiapa yg menjadi ahli kepada kumpulan yang tak betul....orang itu memang tak betul....

      Delete
  10. Pas pis pus ..mcm kentut daa.. xde sape yg nk join parti busok..mkn keliling

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok drpd pak hang budin..hidup pun pangkah umno..melingkup negara..menyusahkan orang..haram jadah punya orang..

      Delete
    2. yg haram jadah adalah ameno dan pas..sekor kleptorat lagi sekor pencuri balak..pas dan ameno mcm hasben and wife..mcm ensomi yg beli odi q7 untuk wifey

      Delete
    3. yang join ph sekejap aja lps pru berkecai ph.

      Delete
  11. kenapa annuar musa tak mau mati dlm pas? dia tak mau syurga ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. syorga pas untuk golongan ularmak je mcm ayatollah lobai heidi bawang

      Delete

    2. Dia tak mau masuk syurga sebab dalam syuga tak dak team bola...

      Yang ada ostad saja...

      Delete
    3. takde team bola tapi ostad kan ada bola.boleh gentel sorang sorang.

      Delete
    4. team bulapun ada kepten atau ketuah puak dungu mana ada ketua carca merba

      Delete
  12. Nuar

    Hidup hanya sekali


    Bawa kawan komunis ko dalam kubur



    Umno dah BUBAR yang ada PARTY KOMUNIS UMNO CCP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas pru14....bubar umno.
      Jual aset umno bayar hutang.
      Setuju?

      Delete
  13. dia minta simpati dgn najib la ni.........apple polisher......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mu ni Nuar boleh mati bersama umno lepas pru!4 ni.
      Jange lupo gali kubur ye?.....

      Delete
  14. Habis tu yg meninggal dalam PAS mcm mana pulak?

    ReplyDelete
    Replies

    1. Nak buat macamana lagi...

      Kebumikan saja la....

      Lagi satu duit brim dah tak boleh dapat la...

      Delete
  15. Bukan kita semua nak mati dalam iman ke?

    ReplyDelete
    Replies

    1. Mati ni tak tentu dik oiii...

      Ada mati dalam sungai, dalam parit...

      Ada mati dalam rumah urut...

      Delete
  16. Ingatkan dia berdoa mati dlm Islam, rupa2nya UMNO lebih penting.
    Fikir2 kan.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Dalam islam tak dak badak...

      Dalam umno ada...

      Itu yang membezakan antara islam dan umno...

      Delete
  17. Admin tak nak mati dalam pelukan dapigs kafir laknat ke..tak habis2 dgn hasad dengkinya..

    ReplyDelete
    Replies

    1. Nakkk.....

      Delete
    2. Kan dalam DAP ada orang Islam?
      Kan dalam Umno ada Cadre CCP?
      Kan dalam PAS ada lobai lahanat?
      Kan siapa2 pun tak nak mati beriman parti?
      ...Melainkanlah A Musang dan ko Azam 1802.
      Moga sempat lah ko taubat, dlm bulan yg mulia ini. Kesian .

      Delete
    3. Mohd Azam mati bak pelok perompak 1 mdb...bulan posa pon Azam sokong kemungkaran...

      Delete
    4. Elok kau masuk geng PIGS la bro....konfirm tak dak dengki kot...

      Delete
    5. Azam ni geng samsung A9.. Yg penting ameno dan pas boleh cemolot..masing masing dpt duit..sorang perompak sekor lg pencuri balak..kelantan banjir tiap tahun pun x kesah..janji walaunta walaunti..tahi unta lg baik

      Delete
    6. pas kat kedah pun pencuri balak jugak
      la ni jadi balik bila bn perintah
      hahaha

      Delete
  18. Salam ramadhan teman ucapkan
    Pada teman rakan seperjuangan
    Kita hidup mencari keberkatan
    Hanya Allah sahaja yang dapat berikan..

    Jangan diikut segala sangkaan
    Memilih parti sebagai anutan
    Risau akan rosaknya keimanan
    Bukankah sepatutnya islam itu jadi ikutan..

    Bila didalam kubur nanti
    Tidak ditanya apa cop parti
    Cuma amalan menjadi saksi
    Untuk dikira diakhirat pasti..

    Bukan dah banyak contoh teladan
    Kisah kisah didalam quran
    Jangan digadai iman untuk keduniaan
    Bila dah mati nanti jadi sesalan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi satu gua hailan...

      Apasal lama hilang..

      Fan Tun sama doe mana peligi...

      Delete
    2. fun t.. dan insaf dia dh mula sedar pantun mencaci dia tu tak betul.Tinggal orang tua perak yang belum insaf

      Delete
  19. Anuar Muso memang nak mati dlm umno...Anuar muso takut tanye najib 1mdb...kalo tanye kena pecat....tak mungkin boleh mati dlm umno...jadi lebih baik Anuar muso bersekongkol dengan perompak....tak tahu ayat quran mana satu Anuar muso pegang...ato kitab mana Anuar ikut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patut ckp pasal mati, kalu ditimpa jumlah duit mcm ni ,mau mati tu. Antara money trail sah..
      "....two days before the election RM10,000,000 was extracted processed made out to Dato Hanafi Bin Mamat an UMNO senator from Kelantan".
      A fox dpt cut tak ni?

      Delete
  20. Anuar Muso ni kali ini jangan harapla nak menang diKelantan....bukan saja rakyat Kelantan tetapi puak2 bola Kelantan pun dah menyampah benar dah dengan siNuar ni.....tunggu masa je lah kau Nuar Musang...

    ReplyDelete
  21. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  22. Org nak mati dalam iman...dia nak mati dlm UMNO

    ReplyDelete
  23. pelik pelik la org umno skrg.elok la bungkuih buang.pigirahhh.tuiiii

    ReplyDelete
  24. Bila Ph menang mat sabu akan jd pm kit siang pula jadi tpm.Gandingan yang mantap dimana mat sabu akan menerima arahan dari kit siang.pertama kalinya tpm lebih berkuasa dari pm

    ReplyDelete
  25. kalau mati dalam UMNO dapat syurga tingkat berapa nyer??

    ReplyDelete
  26. Anoy sembilan belas tiga puloh tiga
    Nang butinang lu tibai janda
    Janda tua gigi tak ada
    Masuk ke Budin nak cari suaka

    Ini anon sakit hatinya
    Konon pantun mencaci semua
    Terkena batang hidung dia selsema
    Sakit hati kat pantun, kita dihina

    Mana ada pantun mencaci
    Cuma terasa oleh balaci
    19.33 penakut mampus tak berani
    Suruh bubuh nama dia sembunyi!

    Lama tak masuk masa terhad
    Orang bertugas tak buat jahat
    Wang negara kita tak sebat
    Samsung A9 kita tak minat!

    Didalam umno dia nak mati
    Terbayang syurga dah masuk kaki
    Bersama 19.33 dia dah ready
    Tetiba ke neraka sokong pencuri!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, terbaik bro fan tun..

      Bila kita berdiam diri
      Dikata pulak kita bersembunyi
      Ini manusia suka mendengki
      Tak peduli bulan ramadhan yang mulia ini..

      Sudah sudahlah membuat dosa
      Mr J kata, adik mat kamu muflis disana
      Takkan kamu pun nak ikut sianuar musa
      Didalam umno mati bersama..

      Ini merupakan nasihat teman
      Jangan adik mat kata ini cacian
      Kalau adik mat masih lagi dok terperasan
      Mesti ada something dalam kepala adik mat yang kurang kan?..


      Delete
  27. Oh 'adik mat' confirmlah nama
    Bro Perak Man dah bagi percuma
    Tukarlah anon jangan diguna
    Jika blog Budin mahu bersama!

    Oh adik mat apalah sukar
    Kita takde bukan bertukar
    Cuma kerja komen tak siar
    Abangmu Mat Singapork apa khabar?

    Bro Perak Man kita teruskan
    Komen kita tak cari makan
    Ramai rakan2 komen berkesan
    Para pencacai kita tibaikan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Betul tu, komen kita tak cari makan
      Tapi macai ingat kita seperti diaorang kan
      Janganlah macai dok sangka yang bukan bukan
      Demi kebaikan kita semua, kleptokrat mesti ditumbangkan..

      Delete
  28. Biarlah dia mati dalam UMNO, asalkan kita meninggal dalam Iman.

    ReplyDelete
  29. kenapa orang islam suka mencemarkan islam?

    ReplyDelete
  30. Annuar dgn umno akan mati bersama. Dont worry be happy. Hahahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...