Wednesday 31 May 2017

FLORENCE GOH PERLU TAMPIL DEDAH SIAPA DIRINYA YANG SEBENAR


Siapa sebenarnya Florence Goh yang syarikat miliknya, Godfrey Group Limited didedahkan menandatangai dan membayar lebih RM1 juta kepada bekas pegawai kempen Donald Trump untuk melobi bagi pihak Malaysia dengan negara kuasa besar itu?

Meskipun Pejabat Perdana Menteri ada menafikan sebarang penglibatan beliau dan kaitanya dengan apa yang didedahkan itu, tetapi bukti-bukti yang ditampilkan berkaitan bayaran dan salinan borang yang dikemukakan kepada Jabatan Kehakiman AS memperlihatkan bahawa penafian semata-mata tidak lagi memadai.

Malah, pendedahan terbaru oleh Rafizi Ramli bahawa dua Ahli Parlimen, Shahrir Samad dan Nur Jazlan Mohamed didapati pernah hadir dalam program NGO yang diterajui oleh Florence Goh dan berada bersama-sama dengannya, tentu saja menimbulkan lebih banyak persoalan lagi.

Ia bukan saja membuktikan Florence Goh itu benar-benar wujud, tetapi juga menunjukkan beliau memang selalu bergaul dengan orang-orang atasan dan agak dikenali ramai.

Shahrir dan Nur Jazlan turut mengakui mereka memang mengenali Florence Goh sebagai individu yang banyak terlibat dengan aktiviti amal, namun tidak menyedari atau mengetahui kaitannya dengan Godfrey.

Jadi, siapa Florence Goh ini?

Adakah beliau kenalan rapat Najib Razak dan mempunyai hubungan tertentu dengan Perdana Menteri?
Bagaimana Florenca Goh dan Godfrey boleh membayar bagi pihak kerajaan Malaysia kepada pelobi di AS jika beliau tidak mengenali Najib?

Atau adakah orang-orang tertentu di Pejabat Perdana Menteri yang mempunyai hubungan rapat dengan wanita misteri itu?

Mengharapkan Najib atau Pejabat Perdana Menteri bersikap telus, jujur dan berterus-terang mengenai Florence Goh dan Godfrey barangkali terlalu sukar melihatkan kecenderungan beliau kebelakangan ini yang lebih gemar mendiamkan diri atau tidak menjawab banyak isu yang timbul dalam negara.

Lihat saja rentetan isu yang timbul kebelakangan ini berkaitan 1MDB dan SRC International serta bayaran-bayaran tertentu yang didedahkan dibayar menggunakan akaun bank peribadinya, Najib hanya menunjukkan "muka sardin", membisu dan seolah-olah tiada apa-apa yang berlaku.

Kadang-kadang ia membuatkan kita terfikir, jenis Perdana Menteri apa yang kita ada sekarang ini?

Dalam soal ini, sebelum lebih banyak perkara didedahkan mengenai Florence Goh atau Godfrey, sama ada oleh media di AS atau Rafizi, wanita tersebut perlu segera tampil menjelaskan siapa dirinya yang sebenar kepada rakyat.

Rakyat berhak tahu mengenai urusniaga dan bayarannya yang telah dibuatnya kepada pelobi AS itu dan untuk tujuan apa kerja-kerja lobi itu dilakukan.

Adakah lobi itu turut melibatkan kes 1MDB atau merancang suatu pertemuan di mana Najib akhirnya dapat berselfie dengan Trump?

Florence Goh tidak harus terus berdiam diri atau menyembunyikan dirinya di ketika rakyat semakin ramai bercakap mengenai dirinya, tambahan lagi gambarnya pun sudah mula tersebar luas sekarang ini.

Selagi beliau tidak memunculkan diri dan enggan berterus-terang mengenai urusniaganya bagi pihak Malaysia dengan pelobi di AS itu, ia hanya menambahkan lagi minat pelbagai pihak untuk terus mengorek mengenai siapa dirinya yang sebenar. (ShahbudinHusin 31/05/2017).

138 comments:


  1. Ko nak melobi sesiapa bukannya satu kesalahan, samada China ke America atau tok Arab ke India ke semuanya boleh belaka.... Satu saja jangan melobi Soros and the gang ko akan di boikot oleh seluruh umat Islam


    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 08:02 bercakap macam dia wakil kepada semua umat islam pulak.

      Delete
    2. Sungguh melucukan sekali melihat Penasihat DAP merangkap Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang, bergelut untuk memisahkan DAP dari agenda Kristianisasi yang dibawa oleh Hannah Yeoh.

      Dua kali, pada 18 Mei dan 27 Mei, Lim Kit Siang menekankan betapa beliau bukan seorang Kristian (“I am not a Christian”) seolah-olah Lim Kit Siang adalah DAP dan DAP adalah Lim Kit Siang.

      Walhal dunia, termasuk Dr Zulqarnain Lukman dari KANUN AMANAH, tahu bahawa kuasa eksekutif di dalam DAP terletak di tangan Setiausaha Agung DAP, bukannya Penasihat atau Pengerusi DAP.

      Ramai yang berspekulasi bahawa Setiausaha Agung DAP sejak 2004, Lim Guan Eng, adalah seorang Kristian, tetapi tidak ada yang benar-benar mampu memberikan bukti konkrit mengenainya.

      Sebagai seorang pembaca tegar, saya berpeluang membaca pengakuan sensasi Lim Guan Eng mengenai bagaimana beliau memeluk agama Kristian sewaktu berada di dalam Penjara Kajang pada 1998.

      Pengakuan Lim Guan Eng ini terdapat di dalam wawancara bertajuk “Lim Guan Eng: The Prison to Parliament Leader” di dalam buku “Heart to Heart with Asian Leaders: Exclusive Interviews on Crisis, Comebacks & Character”.

      Di antara pengakuan Lim Guan Eng ini ialah:
      1. “However, I had to take a leap of faith, which was not a forethought but an afterthought. That came when I converted to Christianity very late in my years, when I was searching for answers. I found them in the Bible.”
      2. “I read the Bible cover to cover. Three times. I requested for the Bible when I was in prison in 1998... During my second imprisonment in Kajang Prison in 1998, being a family man, I had to worry about my wife and children. So it was much more painful. You realized suffering. Then I looked at the suffering that Christ endured... The suffering that he endured gave me strength. What was my suffering compared to His?”
      3. “I kept telling my family to just look at the Bible, look at the characters in the Bible... That’s why you need to read the Bible... I kept telling myself that the people in the Bible suffered much more...”

      Lebih menarik lagi, Lim Guan Eng turut menyebut nama dua pemimpin DAP yang beliau jadikan tempat pergantungan, iaitu Tony Pua Kiam Wee, Setiausaha Publisiti Kebangsaan DAP, dan Anthony Loke Siew Fook, Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP. Mengikut Lim Guan Eng, dengan kedua-dua pemimpin DAP yang beragama Kristian inilah beliau duduk untuk berbincang dan berstrategi.

      Dedah Lim Guan Eng: “Right now, I rely on a younger group of people, like Tony (Pua Kiam Wee) and Anthony (Loke Siew Fook), to get things done. We sit down to talk and strategize.”

      Lim Kit Siang juga berkata, tidak terdapat agenda Kristian di dalam DAP atau di kalangan mana-mana Ahli Parlimen atau Ahli Dewan Undangan Negeri DAP (“There is no such “Christian agenda” in the DAP or among any DAP MP or State Assembly representative.”)

      Bagaimanapun, sehingga kini beliau atau mana-mana pemimpin DAP belum mampu menafikan tiga pengakuan Hannah Yeoh ini, iaitu bahawa beliau menggunakan jawatan politik beliau untuk berdiayah di gereja-gereja, kepada pemimpin-pemimpin dunia dan kepada orang-orang muda; bahawa penganut Kristian perlu membina semula Malaysia kerana Tuhan mahu menuntut semula politik dan perkhidmatan awam di Malaysia; serta bahawa beliau bercita-cita untuk membawa kepercayaan dan perkhidmatan Kristian kepada dunia awam.

      Ini adalah contoh agenda Kristian seorang Ahli Dewan Undangan Negeri DAP, iaitu Hannah Yeoh.

      Saya juga boleh berikan contoh agenda Kristian seorang Ahli Parlimen DAP yang juga Strategis Pilihan Raya DAP, iaitu Dr Ong Kian Ming.
      Di dalam satu kenyataan Facebook beliau pada 4 Februari 2014, Dr Ong Kian Ming jelas menulis, “Di gereja saya di SIBKL, kami telah berdoa semoga satu kebangkitan semula Kristian berlaku di dalam negara kita” (“In my Church at SIBKL, we have been praying for a Christian revival to take place in our country”.)

      Delete
    3. Di dalam satu tulisan beliau pada 19 Mac 2014, Penyelidik Parlimen Dr Ong Kian Ming bernama Sharon W H Ling menyebut: “To hope for a better tomorrow is only human; perhaps, to commit to realizing that dream is something more. For some, it is a calling, a conviction. For my boss, a Christian, it is a higher power; for myself, a secularist, it is humanity.”

      Bagaimana mungkin Dr Ong Kian Ming boleh memperjuangkan agenda sekular bila Penyelidik Parlimen beliau sendiri menyifatkan beliau bukan sekularis?

      Bagaimana mungkin Lim Kit Siang memisahkan agenda Kristianisasi yang dibawa oleh Hannah Yeoh dari DAP bila tokoh yang melancarkan buku Hannah Yeoh, Becoming Hannah, di Subang Jaya pada 10 Januari 2015 ialah Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, sendiri?

      Bagaimana mungkin Lim Kit Siang memisahkan agenda Kristianisasi yang dibawa oleh Hannah Yeoh dari DAP bila tokoh yang melancarkan buku Hannah Yeoh, Becoming Hannah, di Pulau Pinang pada 22 Mac 2015 ialah Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, sendiri, dan bila pelancaran buku ini dan forum mengenainya dianjurkan oleh Wanita DAP Pulau Pinang?

      Bagaimana mungkin Lim Kit Siang memisahkan agenda Kristianisasi yang dibawa oleh Hannah Yeoh dari DAP bila, terbaru, Lim Kit Siang sendiri yang mati-matian mempertahankannya, termasuk di dalam “Bicara Buku Becoming Hannah” di Kuala Kubu Bharu pada 27 Mei lalu?

      Dan bagaimana mungkin Lim Kit Siang boleh mengatakan bahawa, sebab beliau bukan seorang Kristian, agenda Kristianisasi tidak terdapat di dalam DAP atau di kalangan mana-mana Ahli Parlimen atau Ahli Dewan Undangan Negeri DAP sedangkan yang benar-benar berkuasa di dalam DAP adalah Lim Guan Eng yang beragama Kristian?

      Mengapa Lim Kit Siang hanya menonjolkan hakikat bahawa beliau, yang hanyalah merupakan Penasihat DAP, bukan seorang Kristian, tetapi tidak ditonjolkan hakikat bahawa Lim Guan Eng, yang merupakan Setiausaha Agung DAP, adalah seorang Kristian?

      Silap mata apakah yang cuba kamu mainkan, wahai Lim Kit Siang?

      Delete
    4. Pagi2 dah kopipes cerita bodoh. Lain admin post lain pulak citer kau. Bodoh bangang

      Delete
    5. Penama2 yang piji dakwa beserta bukti terima habuan dari jibby hari tu dah ada yang hantar lawyer saman piji belom?? Pakat lawan senyap je nampak

      Delete
    6. Pensyarah UUM yg perasan dia pejyang islam nak menahan sebarang unsur dakwah kristian...
      Kenapa pensyarah bodos ni tak tulis buku mengenai tuhan yg sayangkan orang islam?....counter buku tulisan Hannah...

      Delete
    7. Tak abis2 rasis puak umno ni.cuba la hidup aman damai dgn kaum lain.biar la depa dgn agama depa. Tiap2 hari cuba provoke isu kaum n agama. Kan ada undang2 org islam xleh tkar agama kat mlaysia.

      Delete
    8. Anon 835..

      Orang yang risau sangat isu pwrkauman ni mmg nipis imanya aku rasa. Setakat buku hannah yeoh tu pun bleh buat org tkar agama ke? Tanya diri sendiri mana iman mu

      Delete
    9. Dia nk masuk kristian pun ko sibuk? Apa jenis manusia ko ni? Ulama dunia sokong perasuah ko tk sibuk plak. Aku tk peduli pun dia nk masuk agama apa.

      Delete
    10. Nak sibok sgt pasal kristian ape hal...kalu g kl tu melambak2 anak muda melayu tak smyang jumaat melepak shoping komplek,time smyang 5 waktu pun ramai berpeleseran kat kl tu kau tak nak amik tau pulak? Anon 10.17

      Delete
    11. Jagalah umat mu dahulu wahai melayu sebelom kau nak menjaga hal agama lain..

      Delete
    12. Ruangan diatas dan dibawah ini disediakan khas oleh Budin untuk Harakah versi Kopipes Bangang Online, satu akhbar yg tak ada sesiapa pun nak baca hatta ahli-ahli PAS sendiri. 

      Dilarang sesiapa membuat conteng dan komen di wall ini ya. Terima kasih.

      Delete
    13. Wakil sultan kena masuk balik tadika

      TAK RETI BEZA ANTARA UCAOAN DAN CERAMAH!

      Memang umat islam kita bodo tolol dari segi bahasa mahupun fahaman agama

      Delete
    14. makin putih la rambut si sharir nie...


      Delete
    15. isu sini bukan lobi atau tak lobi......isu nya adakah najib nak membohong lagi atau tidak. sampai bila?.......kalau nak jadi pemimpin.....dia dah tak layak......banyak sangat bohong....

      -dad-

      Delete
    16. Pasal buku hannah tu pun ade org nak murtad ke prof??

      Delete
    17. Ade undang2 dah akta utk isu kes murtad kan? Gunakan lah.kalau perlu sebat..ape nak simpan lagi org cmni

      Delete
    18. SEJAJAR dengan budaya politik matang dan sejahtera, PAS mengingatkan ahli, terutamanya pimpinan agar mengawasi setiap tulisan dalam apa jua media sosial. Disiplin tulisan ini perlu dijaga sentiasa.

      Tulisan mestilah selaras dengan pendekatan budaya politik matang dan sejahtera yang menjadi dasar parti. Tulisan yang tidak menepati dasar ini sudah tentunya bukan pendirian parti dan hanyalah pandangan peribadi.

      PAS meraikan hubungan yang baik dengan masyarakat bukan Islam di negara ini.

      Oleh itu, PAS sebagai sebuah gerakan dakwah mesti mampu mendekatkan masyarakat non-Muslim bagi memahami Islam, walau mereka tidak menerima Islam sebagai agama.

      Aktiviti berbuka puasa tidak perlu dipolitikkan mahupun digunakan untuk tujuan politik. Sebaiknya aktiviti digunakan sebagai medan merapatkan hubungan antara kaum dan meningkatkan pemahaman antara agama.

      TUAN IBRAHIM TUAN MAN
      Timbalan Presiden PAS
      30 Mei 2017

      Delete
    19. Assalamualaikum,, TITM, penolong TGHH menegaskan komitment PAS untuk membawa sistem Islam dalam pentadbiran negara sementara Hannah Yeoh memberitahu kita tentang cita citanya yang juga mewakili cita cita DAP, untuk melahirkan persekitran kristian dalam perkhidmatan atau dengan lebih tepat dalam pengurusan dan pentadbiran negara.Atau dengan kata kata lain Hannah Yeoh mewakili DAP untuk memberitahu kita bahawa DAP sebenarnya mahu membawa sistem kristian dalam petadbiran negara.mana nak pilih?

      Orang Islam seharusnya memilih sistem Islam, itu yang sepatutnya tetapi kalau ada segelintir orang Islam masih mahu melhat DAP berpeluang melaksanakan sistem kristian, alamak punah ranahlah ugama, bukan sahaja kepada kita malah kepada generasi akan datang juga.

      Persoalannya, kenapa masih ada yang sanggup menolong DAP membawa kristian kepada anak cucu kita? Kenapa masih ada yang sanggup jadi kuda kayu kepada DAP walaupun agendanya sudahpun dijelaskan oleh Hannah Yeoh? Buat apa masih jadi bodoh untuk memperkatakan buku becoming Hannah sedangkan yang mendedah agenda jahat DAP itu bukan calang calang melayu, malah sepatutnya mendapat pengiktirafatan sebagai salah seorang melayu yang cerdik sebab beliau jelas masih ingat akan mati.

      Bukannya melayu seperti Mahathir yang hanya pandai bersajak tetapi banyak kali terlajak dan bukan juga seperti A.Samad Said yang juga pandai bersajak mengingatkan bangsanya tetapi dia sendiri terperangkap dengan agenda mahu memusnahkan melayu DAP.

      Dr, Kamarul bukan orang pertama mengingatkan kita mengenai agenda DAP tetapi Dr.Redzuan Tee Abdullah telah lama memberitahu kita tentang sikap aultra kaisu DAP.Kenapa masih ada yang tak percaya? kenapa masih ada melayu(merujuk kepada melayu Islam) yang masih nak turut sama bersubahat dengan agenda kristian DAP ini?

      Barangkali didikan makbapak merekalah yang menyebabkan mereka jadi begini, didikan yang pentingkan dedak maka jadilah mereka orang yang lebih pentingkan dedak walaupun ugama tergadai.

      Sekaligus menjadi peringatan kepada kita kaum makbapak agar tidak mengiikuti makbapak mereka dalam mendidik anak anak.........

      "

      Delete
    20. An Indian court Tuesday temporarily suspended a ban imposed by Prime Minister Narendra Modi’s government on the sale of cattle for slaughter, dealing the first legal blow to the controversial measure.
      The government last week prohibited the sale and purchase of cows — an animal considered sacred for Hindus — for slaughter across India.
      The sudden ruling sparked protests against what many saw as an overreach by the Hindu-right Bharatiya Janata Party (BJP). Some states where cow slaughter is legal vowed to fight the decree.
      The Madras High Court in the southern state of Tamil Nadu stayed the federal ban on Tuesday, becoming the first jurisdiction to mount a successful challenge.
      “The court ruled that the order be put in abeyance for four weeks and asked the central and state governments to reply to the petition filed by my client,” Ajmal Khan, a lawyer for the petitioners, told AFP.
      The petitioners from Tamil Nadu objected to the ban, saying it infringed on their right to eat what they choose.
      Beef and buffalo meat is a common delicacy in some south and northeastern Indian states but taboo in most of India.
      Some states organized “beef fests” to protest the ban. Organisers in Kerala state killed a calf, triggering outrage and counter rallies by BJP supporters where cows were adorned with flowers.
      The slaughter of cows, as well as the possession or consumption of beef, is banned in most but not all Indian states. Some impose up to life imprisonment for infringements.
      The new federal ban affected not just the trade in cows but bulls, bullocks, buffaloes, calves and camels.
      Kerala, West Bengal, Meghalaya and Puducherry — four jurisdictions that allowed cow slaughter — have said they will resist the ban.
      Modi’s ascent to power in 2014 has spurred demands for a nationwide ban on cow slaughter by radical Hindu groups, who often resort to violence over the sacred animal.
      At least a dozen people, mostly Muslims, have been killed by Hindu mobs over rumours that they were eating beef, slaughtering cows or smuggling them.

      Delete
    21. Tindakan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng mempertahankan penjualan sebidang tanah di Peel Avenue secara runding terus dan tergesa-gesa pada harga RM156 juta dan keputusannya untuk meminjam RM1 bilion dari Bank Exim milik kerajaan China, menimbulkan kebimbangan.

      Kebimbangan ini turut dimudaratkan lagi ekoran kenyataan Lim yang rakyat Pulau Pinang seharusnya berbangga kerana kerajaan Pulau Pinang boleh meminjam dari China.

      Berdasarkan kepada laporan Ketua Audit Negara serta pengumuman bajet Pulau Pinang tahun lalu, perbelanjaan tahunan kerajaan Pulau Pinang diterajui DAP melonjak kepada 500 peratus berbanding 2008, iaitu tahun yang sama DAP mula mengambil alih pentadbiran negeri itu.

      2008 (Sudah Diaudit) - RM283 juta
      2015 (Sudah Diaudit) - RM826 juta
      2016 (Sudah Diaudit) - RM980 juta
      2017 ((Sudah Diaudit) - RM1,350 juta

      Syarikat kemajuan utama Pulau Pinang, Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) turut mengalami penyusutan keuntungan daripada lingkungan RM75 juta setahun kepada RM6 juta sahaja pada 2015.

      Berikutan itu, tahap tunai dan simpanan tetap PDC turut berkurangan. Ia turut mengakibatkan kerajaan Pulau Pinang melalui Pejabat Ketua Menteri menyalurkan pinjaman RM609 juta kepada PDC pada 2017, yang mana Lim Guan Eng adalah pengerusi PDC, yang kemungkinan diperoleh daripada rizab negeri.

      Pada tahun sebelum ini, kerajaan Pulau Pinang mampu menampung peningkatan berlipat kali ganda perbelanjaan operasi negeri dengan menjual tanah dan aset negeri secara berleluasa.

      Dianggarkan tanah dan aset bernilai RM12 bilion telah dijual atau dianugerahkan sejak 2008 (tidak termasuk hak tebus guna tanah Pulau Selatan bersaiz 4,500 ekar yang kos dianggarkan RM27 bilion).

      Sebelum ini, kerajaan persekutuan telah membantu Pulau Pinang melangsaikan 95 peratus hutang negeri itu dengan mengubah pinjaman RM655 juta kepada bayaran pajakan tahunan selama 45 tahun pada 2011, yang ia turut digunakan kerajaan DAP Pulau Pinang untuk bermegah kononnya berjaya menurunkan hutang negeri sebanyak 95 peratus.

      Sehubungan itu, keputusan kerajaan Pulau Pinang meluluskan rang undang-undang yang memberikan exco negeri untuk mempunyai kuasa bagi membuat pinjaman berbilion ringgit dari China turut mencetus kebimbangan di kalangan rakyat Pulau Pinang.

      Lim Guan Eng sejak itu menegaskan yang mereka hanya akan meminjam sebanyak RM1 bilion dari Bank Exim China.

      Pada masa lalu, Pulau Pinang mampu meraih RM1 bilion dengan menjual tanah negeri, sebagai contoh penjualan 102 ekar tanah di Bayan Mutiara pada harga RM1.07 bilion pada 2011 dan dianggarkan RM1 bilion bagi penjualan tanah negeri seluas 470 ekar kepada Eco World, yang kemudiannya sudah ditender semula. (Ia ditender semula berikutan saiz tanah tidak mencukupi untuk pembinaan sebuah padang golf).

      Bagaimanapun, exco Pulau Pinang Chow Kon Yeow dilaporkan sebagai berkata, pada tahun lalu tiada banyak lagi tanah negeri yang boleh dijual.

      Delete
    22. Kos PTMP melonjak

      Chow turut mengesahkan yang kos bagi projek Pelan Induk Pengangkutan Pulau Pinang (PTMP) telah melonjak dari RM27 bilion kepada RM46 bilion, yang turut meningkatkan kebimbangan berapa banyak dana yang perlu dipinjam kerajaan Pulau Pinang.

      Lanjutan kepada peningkatan 500 peratus perbelanjaan pentadbiran negeri, penyusutan jumlah tanah dan aset negeri, pengurangan rizab Pulau Pinang sebanyak RM1.5 bilion melalui pinjaman kepada PDC, kerajaan Pulau Pinang perlu memberi jaminan kepada rakyat Pulau Pinang, percaturannya adalah berbaloi dan tidak meletakkan negeri itu kepada risiko yang akan ditanggung oleh generasi akan datang.

      Secara khusus, kerajaan Pulau Pinang perlu mendedahkan berapa banyak tanah negeri sebelum mereka mengambil alih pentadbiran dan berapa banyak tanah sudah dijual atau dianugerahkan serta berapa baki tanah yang tinggal pada masa ini.

      Kerajaan Pulau Pinang perlu mendedahkan keseluruhan butiran bagi projek RM46 bilion PTMP, atau melibatkan kos ditanggung setiap individu di Pulau Pinang sebanyak RM28,750.

      Maklumat seperti itu perlu mencakupi kerangka terperinci perkongsian, perolehan dan unjuran kos bagi kedua projek serta aset masa depan PTMP seperti Transit Aliran Ringan (LRT), mengambil kira kebanyakan pengangkutan awam lazimnya tidak mendatangkan keuntungan.

      Ini jelas menimbulkan kebimbangan berikutan jumlah kepadatan meliputi 700,000 penduduk sahaja di kawasan pulau di mana LRT itu akan beroperasi.

      Delete
    23. Apa benda meleret cerita pamjang2 ni...Hannah Yeoh dia kristian memang lah dia memuji tuhan nya..yang professor kangkong tu sibuk pasal apa? Tiada keyakinan ke pada iman nya...Zakir Naik berpuluh kitab agama dia baca ..tak hilang pun keyakinan pada tuhan nya.

      Delete
    24. Apa ni Tuan Blog.. komen tak ada kene mengena dgn tajuk pun masih bersepah kat sini. Buat la clean up sikit. Appoint si Goh tu pun boleh.

      Komen yg divert gila, tolong delete la.

      Delete
    25. Kita Islam, Allah bersama
      Jika masuk gereja, boleh membeza
      Tak masuk Kristian tak tukar agama
      Baca buku Hannah,iman tetap didada..

      Delete
    26. Rasanya mau dapat dato prof kangkong yg rasis tu tahun depan..

      Delete
  2. Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah dilaporkan murka dengan tindakan Ahli Parlimen Subang R Sivarasa yang dikatakan memasuki dan memberi ceramah di sebuah masjid di Subang minggu lalu.

    Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) Datuk Haris Kasim berkata, perkara berkenaan dimaklumkan kepadanya oleh Setiausaha Sulit kepada Sultan Selangor Datuk Munir Bani.

    “Seperti mana ucapan Pengerusi Majlis Agama Islam Selangor (Mais) Datuk Mohamad Adzib Mohd Isa pada majlis berbuka puasa Sultan Selangor di Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah semalam, semua pengurusan masjid perlu akur tidak membenarkan penceramah tiada tauliah memberi ceramah,” katanya lapor Berita Harian Online.

    Menurutnya lagi pengurusan masjid terbabit dipanggil untuk memberi keterangan mengenai insiden itu Jumaat lalu dan kertas siasatan sudah dikemukakan kepada Istana Selangor.

    Rabu lalu, Sivarasa dikatakan memasuki Masjid An-Nur Kg Melayu Subang, sebagai mewakili Menteri Besar Selangor Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, sebelum didakwa memberikan ceramah ketika berada dalam dewan solat.

    Beberapa gambar kehadiran Sivarasa tersebar sehingga menimbulkan perasaan tidak puas hati pihak tertentu.




    Semalam, Mohd Adzib dalam ucapannya berkata, masih ada penceramah yang mengajar di masjid dan surau di Selangor atau tempat awam tanpa tauliah, sekaligus melanggar peraturan ditetapkan.

    Jais ketika ini menjalankan Operasi Tauliah bagi memastikan penceramah jemputan mempunyai tauliah daripada Mais.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Tangkap saja Azmin tu, pandai2 nak suruh org kapiaq nak bercakap di masjid apa hal.... Hang berceramah di tokkong hang sudah lah.... Ini dok langgak masuk ke masjid apa hal.. Sian org Islam Selangor.

      Delete
    2. Masa aku kanak2 dulu aku telah menyaksikan bangsa China yang datang ke Tanah Melayu ini adalah terdiri dari apek2 Tongsan yang berpakaian seluar ‘katok’. Masih terbayang keadaan seluar mereka yang panjangnya hanya sekerat pada kadar dibawah sedikit dari lutut. Mereka seharian berbaju kain kasar yang berbutang lima sambil menghisap candu dengan menggunakan paip buluh.

      Mereka tidur bergelempangan, bermalas-malasan dek ketagih candu. Untuk tidur, cukup dengan berbantalkan kayu dan berselimut pendek berwarna merah. Itulah yang aku ingat.

      Kerja mereka di bandar-bandar pada ketika itu adalah sebagai penarik "langcha". Bukan beca roda tiga tetapi beroda dua yang merekalah penariknya. Itulah pengangkutan ’teksi’ di bandar-bandar ketika itu.

      Selain itu orang-orang Cina ini juga bekerja sebagai tukang kandar tong najis dari jamban-jamban (tandas) jenis angkut. Hiii! Najisnya yang penuh di dalam tong itulah yang mereka pikul untuk dikumpul dan dibuang di tempat pembuangan. Busuk? Tak usah ceritalah. Sekarang tugas itu diambil alih oleh Indah Water!!

      Mereka juga jadi kuli-kuli dan pekerja lombong bijih timah milik orang puteh. Tinggal di berek-berek dan rumah papan ala setinggan – bersesak dan tanpa kemudahan asas.

      Dikampung-kampung pula mereka menumpang tanah orang Melayu yang terbiar bersemak-samun,. Mereka duduk percuma sambil menyangkul dan bertanam sayur. Hasil tanaman mereka, meraka kandar (pikul) - bawa berjaja keliling kampung dan ke pekan-pekan.

      Mereka bertungkus lumus mencari sesuap nasi untuk makan minum – mengalas perut mereka sekeluarga. Mereka terpaksa pandai berjimat cermat. Rezeki yang di dapat tidak dibelanjakan semua. Mereka datang sebatang kara. Tiada saudara mara yang boleh menolong ketika sesak dan sulit.

      Orang Melayu hidup manja di kelilingi keluarga dan saudara mara. Ketika susah, ada tempat untuk meminta pertolongan. Paling mudah mereka akan pandai berhutang hingga dikatakan hutang keliling pinggang. itulah salah satu kepakaran bangsaku. Sebab itu orang melayu jarang beringat dan berjimat. Lebih banyak boros dan berpesta kenduri kendara. Sanggup berhutang asal status terjaga atau dapat elak dari diumpat kata nesta jiran tetangga.

      Orang Melayu yang belajar diasuh pula dengan pemikiran makan gaji. Kalau makan gaji, walaupun gajinya kecil dan 'ciput', itu sudah jadi kebanggaan sekampung dan dibualkan dengan penuh rasa puas tercapai hajat yang sangat hebat.

      Orang Cina dalam susah dan derita air mata, mengharung hidup dengan mata menjeling peluang. Apa saja yang terleka dek orang Melayu, mereka berlumba-lumba menyambarnya.

      Tidak perlu sakit hati dengan mereka. Itulah lumrah kehidupan. Yang pemalas dan manja akan tertinggal jauh di belakang. Yang rajin berusaha dan gigih mencari peluang baru akan berpindah menapak setakah demi setakah.

      Delete
    3. Orang Melayu kekal semakin jauh di himpit kesusahan. Orang Cina akhirnya muncul menjadi bangsa yang berada di atas, dalam kitaran ekonomi. Orang Melayu tercungap-cungap kelemasan. Aku tak tahu bilakah watak bangsa Melayu ini boleh diubah menjadi bangsa yang rajin, bangsa yang bersungguh-sungguh dan sanggup bangkit membela masa depan mereka sendiri.

      Kalau dulu, orang-orang Cina datang sehelai sepinggang, hari ini ramai orang Melayu yang papa kedana dan merempat di tanah air sendiri. Bangsa yang tidak leka akan lebih peka dan berjaya. Orang-orang Cina sedang melakar sejarah mereka yang hebat di bumi tanah tumpah datuk nenek kita.

      Hari ini anak cucu mereka sudah jadi taukeh-taukeh besar membangun perniagaan di bandar-bandar yang mereka ciptakan. Tanah orang Melayu mereka beli dengan harga yang murah dan dibangunkan hartanah yang ratusan kali ganda nilai harganya!! Mereka kuasai ekonomi dalam negara ini dan orang Melayu menjadi kuli malah ada yang jadi ‘hamba pecacai’ mereka.

      Jangan sakit hati dengan mereka. Negara kita berlaku adil dengan semua bangsa yang ada. Kaum yang cerdik dan pintar akan berjaya berada di persada indah. Kaum yang lemah, penakut, berjiwa kecil, bersikap negatif akan terus hanyut di telan banjir bah arus dunia tanpa sempadan.

      Tidaklah salah jika kaum Cina merancang merebut kuasa politik yang selama ini didominasi oleh orang Melayu. Dengan wang yang ada, ramai orang Melayu yang mudah rosak dengan ganjaran wang di depan mata. Orang Melayu yang lemah dalam semua sudut ini mudah untuk menjual apa saja demi untuk makan minum sehari dua. Orang Melayu lebih serius memikirkan hal makan minum dalam jangka waktu hanya sehari dua. Bangsa lain merancang mengukuhkan pegangan dalam pelbagai sektor kehidupan.

      Inilah yang sedang berlaku di dalam negara kita. Puncanya pada orang Melayu sendiri. Kesian pada anak cucu kita yang kemungkinan akan jadi penumpang dalam negara bertuah ini seperti apa yang berlaku kepada orang-orang Melayu di Singapura. Malah agama mereka pun turut semakin hilang.

      Orang Melayu mudah dirosakkan dengan hiburan, keseronokan mungkar dan maksiat. Kini, sudah ada sejumlah sejuta orang anak-anak muda Melayu yang kebanyakannnya berusia seawal belasan tahun sudah menjadi penagih dadah. Taukeh dadah yang kaya raya tentulah bukan orang Melayu. Yang menjadi pengedar dan yang ditangkap untuk dihukum di tali gantung pun adalah anak-anak Melayu.

      Adakah kehinaan bangsa ini, sudah sampai kemuncaknya? Terlalu ramai anak-anak melayu penagih dadah yang sedang menjadi bangkai bernyawa. Jika tidak berbuat sesuatu, mereka akan mati beragan dan bayangkan api neraka yang sedang mengaum hendak meratah tubuh badan mereka.

      Percayalah wahai bangsaku, kekuatan tunggal kita bukan semangat kebangsaan lagi tetapi kekuatan iman dan taqwa. Dengan iman dan taqwa sahajalah orang Melayu akan kembali sayangkan negara tercinta ini. Dengan keyakinan terhadap kasih sayang dan rahmat Allah, orang Melayu boleh bangkit membaiki diri, keluarga dan masyarakat mereka.

      Orang Melayu yang dipimpin hati jiwanya dengan rasa takut Allah rindu Nabi saw tak akan sanggup jual syurga dan bidadarinya dengan keseronokan dunia yang mungkar dan maksiat. Mereka tak akan sanggup berzina, mengandung luar nikah dan membuang anak di merata tong sampah.

      Mereka akan kembali menjadi bangsa yang mulia, berharga, bernilai dan dihormati kawan dan lawan. Taqwalah sahaja cara bagaimana hati mereka perlu dididik. Dengan kekuatan taqwa, Allah yang Maha Gagah Perkasa akan menjadi pembela kepada bangsa Melayu.

      Delete
    4. Insaflah wahai bangsaku!!! Cari lah ilmu agama sebagai asas kepada iman dan taqwa. Dapatkanlah bimbingan orang-orang soleh dan insan-insan bertaqwa yang masih ada. Laksanakanlah suruhan Allah dan jauhilah laranganNya. Hayatilah sembahyang yang menjadi anak kunci kepada mendapatkan taqwa. Laksanakanlah solat dengan bersungguh-sungguh tepat pada waktunya. Peliharalah mata, telinga, lidah, kaki-tangan, perut dan kemaluan dari menyentuh dosa. Jauhilah akhlak keji dan amalkanlah akhlak mulia.

      Bermodalkan iman dan taqwa bangsa Melayu akan jadi satu bangsa yang kuat dan mulia. Bangsa yang berani, berwibawa, rajin, berkasih-sayang dan berpadu. Inilah bangsa yang akan digeruni oleh musuh. Dan Allah janjikan syurga di akhirat. Lihatlah sejarah, bagai mana umat Islam dulu telah pernah menguasai tiga suku dunia selama tujuh ratus tahun dengan bermodalkan kekuatan iman dan taqwa. Inilah jalan-jalan kemenangan dan kejayaan yang Allah janjikan. Tidak ada jalan lain selain ini.

      Ya Allah! limpahkanlah kepada bangsaku Melayu akan rahmat, hidayah dan taufiqMu. Amiin ya Allah!

      Delete
    5. Najib dan MCA dah bagi lebih 700,000 orang warganegara China masuk dan beli tanah hak milik kekal. OBOR dan ECRL bawah MCA lagi TERUK dari JUS SOLI!!!

      Pengkhianat orang Melayu.

      Delete
    6. Setahu aku sivarasa bagi penerangan je..bukan bagi ceramah agama pun.

      Delete
    7. Najib ajar melayu rompak dan songlap jalo mau cepat kaye...lepas kali ditanye cakap pak arab bagi derma...

      Delete

    8. Ngapa buat kat masjid...Ngapa tak tak buat di tempat lain???

      Delete
    9. sivarasa tu hadir atas jemputan wakil adun pkr. sivarasa tu ahli parlimen kawasan tu.

      takkanlah dia nak beri tazkirah. tazkirah mender? tazkirah hindu?

      bodohler melayu yg mudah percaya berita bohong. mcm melayu bangang yg mati diselatan Filipina konon jihad!

      Delete
    10. Aku pun ada kat msjid masa tu.. Dia dtg nak bagi derma utk masjid dan bagi sedikit ucapan tak libatkan isu politik pon..adehhhh tak abis2 nk main isu agama,kaum,raja2 korang ni...sudah2 la ok

      Delete
    11. Wakil sultan kena masuk balik tadika

      TAK RETI BEZA ANTARA UCAOAN DAN CERAMAH!

      Memang umat islam kita bodo tolol dari segi bahasa mahupun fahaman agama

      Delete

    12. Ooi malaysiabiru

      Kat masjid org kata ceramah...diluar masjid baru berucap.... Tak reti bahasa.

      Delete

    13. Laa...pasaipa hari tu puak puak umno buat ceramah politik kat tapak pasar malam...

      Memang tak reti bahasa puak puak umno ni....

      Kau tolong sekolahkan depa...

      Delete
    14. Kat masjid only ceramah saja.

      Diluar sana ceramah bole ucapan pun bole kempen pon bole...ada tau .

      Delete
    15. Oooo...

      Yang haritu ada ustaz duk cerita dalam masjid pasai pas kemudian dok hentam pkr siap maki hamun...tu kira ceramah lah yaaa...

      Banyak yang aku tak faham sebenarnya....

      Terima kasih atas pencerahan...

      Delete
    16. Owhhh kalu melayu maki dalam masjid pun boleh? Selit2 masa ceramah...phuiii

      Delete
    17. Puak umno ni klau tak main isu agama isu kaum isu raja memang tak leh tido lena la aku rasa..apa2 hal tetap nak pusing balik isu rasis

      Delete
    18. Pemikiran islam bawah tempurung la puak umno.rasenyer kalu tak kuat main n spin isu kaum mmg dah lama bungkus.nasib baik la ada org kpg yg mudah termakan isu kaum ni

      Delete
    19. Agama Islam amat universal sebenarnya .tapi di tangan bangsa melayu kononya terlalu islam sangat.islam jadi sempit oleh pemahaman perkauman pemimpin yang ambil kesempatan untuk kepentingan diri

      Delete
  3. Tak best la baca komen cnp. Itu bukan komen atas bacaan, itu artikel. Cer komen sendiri apa yg bro budin tulis. Ni pasal dia florence guna duit bersumber dari kerajaan malaysia. Cer komen berkaitan. Setakat cakap lantak la, apa aku peduli, tak perlu la komen, ramai juga kat sini tak komen pasal tunggu maklumat lanjut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trump akan mai...selfie2 ...dengan Najib... bila Najib dah sedia jual semua...SEMUA SEKALI...

      Rancangan Apprentice bawah Trump..tegas.. berpengaruh dan tamak...mana Trump nak main...dengan budak hingusan meleleh... macam DS Najib Tun Razak!

      This time Cash is God... No more cash is king...

      Delete
    2. Cash is not god. Cash is not king. Welcome to the world of Bitcoin !

      Delete
    3. TAK PERLU MAKLUMAT LANJUT

      . MASIH INGAT APCO. MAHFUZ BYK INFO OASAL APCO SEBUAH ADVDRTISING AGMECY UTK UP NAJIB D DONIA

      . MASIH INGAT XXXX VVIP MALAYSIA YANG BAWAK BAJIB MAIB GOLF DGN TRUMP

      .. MASIH INGAT NAJIB BERTEMBUNG DGN PERDANA MENTERI ISRAEL DI SEBUAH AGENDA ANTARABANGSA?


      KENAPA KAMU SELALU LUPA? NAJIB UMNO BN SUDAH BIASA DGN GOLDMAN SACHS ZIONIST OBAMA KERANA NAJIB


      BERLINDUNG DI BAWAH RAJA SAUDI WAHABI GILABABI YG BERTUHANKAN AMERIKA DAN ZIONIS

      SELAGI SAUDI GOD FATHER KITA MAKA YAHUDI ADALAH TUHAN KITA!

      p.s ini bukan ceramah tapi komentar. Jangan ada wakil pas atau wakil raja melayu yg keliru dan buat fitnah bulan indah tapi sial bagi munafik ini.

      Delete
  4. Munkinkah ada usaha lain untuk melobi secara terus langsung dengan pihak yang berkuasa dalam DOJ..nampaknya apaapa pun bolih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doj lama dah tutup kedai,,, sekarang Doj tokey baru... Dulu boleh le korang melobi, sekarang sorry le.

      Delete
    2. Sori amende...jho lo dan reza aziz takut ke us...granite masih berunding dengan doj nak lepaskan dari sita...

      Delete
  5. Shahrir aku tahu lah tengok muka. Tapi baru tau Jazlan pun kaki piang ! Buat malu jer !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otang umno semua gitu..

      Delete
    2. Sharil samad tgok muka pun dah xda seri..

      Delete
  6. Mohon pencerahan ttg pelobi2 dr puak PH ke DOJ pulak.
    dengar cerita pelobi PH membayar lbh byk..
    ada siapa2 yg blh ceritakan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya boleh ceritakan. Tapi sanggupkah anda memberi saya lebih lebih banyak ??

      Delete
    2. Patut la bajet kementerian dalam negeri naik berlipat lipat lipat lipat.rupenyer ade bajet tersorok untuk buat lobi org putih tu

      Delete
    3. Ermm.. Tak abis2 nak pakai duit negara untuk tujuan merapu.rakyat yang dok bawah jambatan pun melambak lagi

      Delete
    4. PH membayar USD 2.6 billion kepada pelobi US dgn matlamat nk buruk2 najib, supaya najib senantiasa nampak buruk di Mata rakyat Malaysia dgn reputasi dia yg mmg buruk.

      Ikut standard lgbt kaki perempuan bkn buruk.

      Lagi satu insiden najib dgn artis di port Dickson tidak pernah berlaku. Artist tu sendiri pun tak wujud.

      Untuk tambahan, PH juga yg sebabkan badak sumatera bernama puntung akan di tidor kan krn Kanser.

      PH akan berbelanja sbyk USD 200 billion bg memenangi Pru 14.

      Kawan, lu apa mcm ingat?

      Delete
    5. 10.17 ko dengar citer saper?...citer dari iblis?..

      Delete
    6. Hahaha...1043 siap buat skrip berita sendiri tuuuu.mmg taksub betul kat umno ni

      Delete
  7. http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2017/05/31/zam-blames-mahathir-for-malay-materialism/

    Zam blames Mahathir for Malay materialism

    ReplyDelete
  8. Pelobi2 spt florence goh ni lah yg diguna utk menaik kan imej negara dlm sektor2 strategik tertentu. sbb tu jangan terpedaya dgn segala jenis penarafan antarabangsa yg puji melambong kejayaan mesia dlm apa jua bidang. mesti compare / justify dgn reality dlm negara. bila puji tak sama dgn yg terjadi = kena beli pelobi.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Ko tengok jumlah kereta di jalan2 di Malaysia pun sudah cukup membuktikan org Malaysia mewah2 belaka. Bahkan ramai juga yg mampu menggunakan jet peribadi.

      Delete
    2. Kat kampung aku ni jet peribadi bersepah sepah....

      Kami pi pasar malam pun naik jet...

      Terima kasih najib dan kak mah...

      Delete
    3. 10.48 ade 5 kete bmw...10 jet kertas...hi2...
      Kete beli hutang....akhir bulan tetjelir lidah poket kering....barang2 serba serbi mahal...

      Delete
    4. Kalo jet kertas mana boleh sampai Sudan.... Misti first class punya jet. Seperti jet Trump.

      Delete
  9. Anon 10:17 sapo yg bgtau kau ph melobi lobih bnyk Tu...abah kau ko atok kau. Atau kau poi mtk jampi kek mbah dukun Dr kabubaten jawo barat Tu agak eh yo..nk kono sosah mamat lobai ni agak eehh!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis apa pasal Trump tendang keluar boss Doj Dan ganti dg baru yg mempunyai credibility tunggi.

      Delete
    2. Anon 1052, ko tanya le trump sendiri sebabnya..yang ko tanya kat sini apahal?..

      Delete
    3. Tanya najib pun boleh...apa sebab dia tendang peguam negara...

      Delete
    4. Aku pon nak tanya trump nanti. Aku kenal dia....tapi dia tak kenal aku. Kena appoint lobi nanti...laba pulak tak ada

      Delete
    5. Hahahaha.....nanti kompeny china mari ada kasi modal boleh la wat pakai lobi trump tu

      Delete
  10. Kalau tak ada kabel tertentu dengan Najib Razak atau dengan UMNO BN. Dan jika Florence Goh Goh ni "nobody", tidak mungkin Shahrir Samad dan Nur Jazlan boleh begitu rapat dan mesra dengan wanita ini. Sama lah juga Jho Lho yang rapat dengan Najib serta Rosmah, akhirnya terdedah cerita sebenar. Saya cukup yakin, andai dikorek dan diselongkar lebih mendalam, peranan wanita ini mesti ada kena mengena dengan Najib Razak, UMNO BN malah dengan Shahrir dan juga Nur Jazlan. RM1 juta tu Florence makan sorang ke? Tak mungkin kot. Buat kerja apa pun mesti ada habuan. Tanpa habuan tertentu, sanggup ke Shahrir dan Nur Jazlan "mencemar duli" mendekati seseorang yang "nobody" dan tak ada apa apa kepentingan???. Sampai bila mereka nak kelentong???.

    ReplyDelete



  11. Bakal terbongkar!! Pegawai FBI Dirasuah Untuk Pengaruhi DOJ Keluarkan Kenyataan Fitnah


    KENYATAAN MEDIA

    Presiden Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP), Ramesh Rao

    Tajuk : Bakal terbongkar!! Pegawai FBI Dirasuah Untuk Pengaruhi DOJ Keluarkan Kenyataan Fitnah

    Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP) dipercayai ada maklumat difahamkan bahawa ada pegawai dari Biro Siasatan Persekutuan (FBI) Amerika Syarikat (AS) mungkin terlibat dalam perbuatan rasuah melibatkan saman sivil Jabatan Kehakiman (DOJ) negara itu ke atas 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

    Presidennya, Ramesh Rao berkata pihak yang dirasuah itu dikatakan memainkan peranan mempengaruhi DOJ sehingga satu saman sivil diumumkan difailkan ke atas syarikat 1MDB untuk kononnya merampas beberapa aset berkaitan syarikat itu.

    "Bakal terbongkar? Pegawai FBI dirasuah untuk pengaruhi DOJ!! Siapa yang rasuah pegawai FBI?" kata beliau dalam satu kenyataan hari ini.

    Menurut beliau ada maklumat bahawa pihak DOJ telah ditipu dengan maklumat dan fakta yang palsu dengan niat untuk memberikan imej buruk kepada Malaysia.

    Difahamkan pegawai badan berkenaan disogok untuk mempengaruhi DOJ mengeluarkan kenyataan fitnah dan palsu.

    "Dalam hal ini, ia bakal terbongkar tidak lama lagi, kita tunggu dan lihat sahaja," kata Ramesh.

    Kes melibatkan syarikat 1MDB semakin hari sudah semakin dilupakan kerana banyak dakwaan melibatkan syarikat berkenaan sudah dibuktikan tidak berasas oleh siasatan dan oleh pihak berkuasa banyak negara.

    Ramesh berkata sebelum ini, pihak berkuasa Switzerland telah awal-awal menyatakan bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bukan suspek atau subjek siasatan pihak DOJ.

    "Pihak pembangkang di Malaysia masih lagi menuduh Najib menyembunyikan fakta dan mengulangi persepsi bahawa sebearnya Najib yang terlibat," katanya.

    Hari ini, akhbar The Independent UK sudah pun memetik sumber rasmi dari Malaysia yang menyatakan bahawa berita berkenaan masalah 1MDB dan juga seorang ahli perniagaan Jho Low adalah semata-mata satu berita palsu.
    http://pakdin.my/the-independent-uk-dakwa-laporan-kes-1mdb-dan-jho-low-adalah-berita-palsu/

    "Lebih banyak perkara akan terbongkar pada masa depan dan rakyat Malaysia akan menerima lebih banyak pendedahan maklumat sebenar berkenaan kes ini," katanya dalam kenyataan itu.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Kopipes lagi....boringnya mamat ni

      Delete
    2. Aku tak sabar nak tahu siapa yang pi merasuah pegawai fbi ni...

      Hebat gila mamat nii...fbi dia boleh kelentong...doj pun kena kelentong....

      Hebat gila dia nii...

      Delete
    3. Fuiyioooo fbi pon boleh kautim? Bulehhh buat cirita itu kartun yupin yipin la deyyyy

      Delete
    4. Dah lame ramesh rao tak bodek najib...duit habis dia pon keluar reka citer nak cover najib...hi3... Untung2 boleh belanja rayer...ramesh rao sekapal dgn RPK...kaki jual temberang...

      Delete
    5. Fbi pun dirasuah ph jgk ke? Mmg bnyak tgok movie hollywood la mamat sekor ni.pastu ada hati nak kopipes artikel sampah cmtu masuk blog ni plk tu.

      Delete


  12. The Independent UK Dakwa Laporan Kes 1MDB Dan Jho Low Adalah Berita Palsu



    ProTun dan Pakatun kena buat fitnah baru gunakan WSJ dan Sarawak Report.

    Agensi berita United Kingdom (UK) The Independent hari ini menyiarkan laporan bahawa kes yang melibatkan Low Taek Jho dan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) adalah hanya satu khabar angin yang dibuat-buat.

    Laman portal agensi berita berkenaan memetik sumber dari Malaysia yang menjelaskan perkara berkenaan mendakwa agensi berita Wall Street Journal (WSJ) sengaja mereka-reka cerita.

    Dalam laporan The Independent itu, ia memetik sumber berkenaan dengan berkata mereka yang memulakan laporan jahat itu ialah portal Sarawak Report (SR).

    “Ia adalah palsu semata-mata, kerana Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat (AS) tidak mempunyai apa-apa ke atas Low,” menurut sumber berkenaan.

    Sumber itu berkata menurut laporan berkenaan pihak berkenaan sudah membuat berita palsu pula berkaitan Perjanjian Petronas dan syarikat Aramco yang terbukti sudah berjaya.

    “Anda tahu perjanjian Petronas-Aramco berjaya, dan kini mereka berkata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mahu memecat Ketua Pegawai Eksekutif Petronas kerana menentang perjanjian Aramco itu?”

    “Ini adalah berita palsu!” kata sumber berkenaan.

    Dalam laporan semalam, The Journal berkata, pihak berkuasa AS berhasrat untuk memfailkan tuduhan jenayah terhadap pembiaya yang berkaitan dengan skandal antarabangsa yang berakar umbi di Malaysia yang mereka percaya boleh menjadi salah satu penipuan kewangan terbesar yang pernah berlaku, menurut mereka yang tahu tentang perkara itu.

    The Journal berkata pasukan Jabatan Kehakiman baru sahaja selesai lawatan ke Singapura untuk menjalankan temu bual yang berkaitan dengan Low dan lain-lain aspek berkenaan 1MDB, menurut dua orang yang tahu mengenai lawatan itu.




    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu memetik sumber dari malaysia....tak yah caya la

      Delete
    2. PH ni banyak buat berita palsu...

      Yang herannya banyak negara percaya...

      Singapore siap sampai tutup bank...penjarakan rakyat dia...

      Doj pun sibuk siasat...sita macam macam...

      Negara negara lain pun punya bangang pi percaya kat mat sabu ni....

      Sudah sudahlah ph oii...amerika tu israel yang pegang....tipu amerika macam tipu israel...


      Delete
    3. 12.24....singapore ni memang bodoh, percaya cerita palsu. Patut la spore banyak rasuah, tak maju macam kelantan, ekonomi lagi teruk dari kita, duit tak laku....kikikikikikiki puas hati?

      Delete
    4. Ha3...citer dah lebih sebulan di ulang tayang...independent cakap petik dari sumber malaysia...bukan sumber doj...jadi macai mana yg bayar independent?...

      Delete
    5. Hehehe betul tu 1235..patut la singapore mundur.sebab rasuah banyak kt singapore..

      Delete
    6. Dn punya mundur sgpura smpai puluh ribu rkyat mMalaysia dtg mencari nafkah kt sgp.sbb PM nya stakat belajar Form 5 je..dn AGnya bks mat rempit..bodohnya cina sgpura percaya kt mat sabu..piang3x..

      Delete
  13. ramesh roa ke
    kah kah kah
    baik tgk citer rajnikand

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita sang kanchil tu dia yang tulis...

      Delete
    2. Ramesh rao tu dh dapat dato belom? Ke nak tan sri terus?

      Delete
  14. Ramesh Rao???. Pariah mana pula ni??? Pariah sanggup buat apa saja asal boleh servive

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia ni dulu juai putu mayam kat kampung aku...

      Lasat last geng bandaran mai sita motor dia...kes berniaga tak daftar ssm...

      Tu yang jadi penulis sekarang ni...

      Cerita dia semua seram seram...

      Delete
  15. KUTTY LOBBY FBI DAN DOJ UTK JADI BATUAPI
    SOROS DILOBBY UNTUK SI PLURALIS MURTAD
    KEDUA DUA NI BARUA PALING HARAMJADAH SKLI
    PRU 14 PUAK NI MME TGGU NAK DISUNAT SUNAT


    kikikikikiki.... BERBAMBUSSS BARUA PLURALIST MURTAD SYIAH DAN DAP@SINGAPORK..

    INI KALI LAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hebat ya si kutty ni..boleh lobi fbi dan doj...soros pun dia lobi jugak....

      Memang orang malaysia ni hebat....

      Jangan heran suatu masa nanti orang malaysia boleh menakluk dunia...

      Yahudi pun kalah wooo...


      Gua Tabik spring pada kutty..

      Delete
    2. Wowwwww kutty hebat kutty hebat.

      Delete
    3. Mat singapork buat fitnah...ape bukti mat singapork ade?..mat singapork patut dikasi...akhbar mca kata mat singapirk ketua pengganas....mat singapork diam menikus ketakuan..

      Delete
    4. TDM Hebat boleh menguasai dunia. Mat singapork dah jadi beruk kena belacan

      Delete
  16. Hotel jho low diperintah jual, supaya DOJ dapat rampas habuan dia. Nah ambik sebijik....satu dunia dah tau.

    ReplyDelete
  17. Raya tahun ni hari apa???

    Selasa ka????

    ReplyDelete
  18. Sebenarnya ramai lagi pelobi..

    Ada budak kita yg bekerja di U.S jadi tukang perayu perjumpaan utk org kuat negara kita ..


    Sampai anifah aman pun tak dapat tolak perjumpaan..

    Akhirnya anikipas pun tak nak jumpa senator Amerika sebab

    Soalan utama

    MONEY LAUNDERING

    Kes bunoh atatuya

    Kes curi 1mdb

    Kes Anwar di penjara

    Kes org asli d borneo

    Kes tangkap Bersih 3.0

    Kes Tahanan mati dalam lokap


    Adoiiii byk betul malapetaka bawah umno..

    Kes guna nama Allah

    Kes anak ikut bapa masuk islam

    Byk sangat pencabulan hak asasi manusia di Malaysia sampai anikipas pun cabot!

    Bayar pelobi tak guna !!!!

    Pecat Najib settle maruah Malaysia !! Di mata dunia

    ReplyDelete
  19. Ko tak tahu tapi nak citer saman oleh mattias dan husam musa..saman husam musa untuk dapatkan balik duit 1 mdb yg dirompak berbeza saman doj berkait wang haram...oleh kerana saman doj blm selesai saman husam dan mattias ditangguh dulu ngok..

    ReplyDelete
  20. Sumer pun China sudah beli ka?

    1. Malacca Gateway- China
    2. Johor Iskandar Development -China
    3. Forest City -China
    4. CAREY ISLAND KLANG -China
    5. EAST COST RAIL LINK -China
    6.Bandar Malaysia -China
    7.High Speed Rail HSR -China
    8.Impression MALACCA - China
    9.EDRA ENERGY - China
    10.Sutera Harbor KK -China
    11. Birds Nest -China
    12. Durians -China
    13. Tourism-China
    14. Aquaculture-China
    15. Palm Oil -China
    16. Naval Patrol Boat -China
    17. FELDA GLOBAL VENTURE -China
    18. ALIBABA DFTZ regional hub -China
    19. PROTON- China
    20. SHELL-China
    21. KEDAH integrated fisheries terminal -China
    22. KUANTAN MSIA-CHINA IND PARK -China
    23. Kedah Rubber City -China
    24. NAVY NAVAL 50 vessels ugrade -China
    25. ROYAL MULU SARAWAK -China
    26. Lumut Maritime Terminal Perak -China
    27. Alor Gajah Power Plant -China
    28. Impressions Melaka - China

    Very soon the Malay Youth will be begging for job from China.

    Ketuanan Melayu ditukar ke KETUANAN MO1....sad is an understatement!!!

    These are work in progress...Nanyang shall be southern extension of Tibet.
    MCA/Gerakan BN:
    broker yg terbaik.
    UMNO:
    Klepto, ketakutan
    Akeritokarat, kekenyangan Tahik Low
    Ahli, ketotokan dibantu lalat Ehnain
    PAS:
    Ayahbetullah, Al Weiz Rayid
    Brahmin, asyuk 90J anak butirtahik
    Ahli,jumud dibantu langau Kiu7

    Rakyat marhaen,tuan sebenar yg dihina,
    ..hanya mampu mohon bantuan
    Allah SWT , sambil menunggu PRU14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 29. Bontot mat singapork

      Delete


    2. Belum sempat China beli Jepun dah tibai semua nya tahun 1980han dulu.....masa masa Malaysia pandang ke Timur dulu.


      Delete
    3. 1403, sila beri ulasan berfakta. Kalau tidak ada, elok la ko pergi minu. kopi tu, dan nyalakn sebatang rokok.

      Delete

    4. Jepun dulu tibai sakan...

      Tu yang sampai ada proton...

      Menderita kita dengan proton nii...

      Nasib baik china tolong kita ambik proton nii...


      Delete
  21. http://darisungaiderhaka.blogspot.my/2017/05/tuduhan-utusa-terhadap-melayu-singapura.html?m=1

    LINK ATAS SINGAPORK SUDAH GELABAH..

    SINGAPORK CELAKA SUDAH GELABAH KINI
    ISU MELAYU SINGAPURA VS KWAN YEW CELAKA
    SUPER RASIS KRONI NEPOTISMA MERITOKRASI BASI
    MASA TERBAIK MELAYU SABOTAJ SINGAPURA

    TERKIAL KIAL SINGAPORK BALAS UTUSAN INI
    MASA TERBAIK UNTUK SABOTAJ SPURA PULA
    SUPER KIASU NEPOTISMA SUDAH GELABAH KINI
    AYUH MASA TERBAIK HANCURKAN SINGAPURA

    SENTIMEN MELAYU UNTUK SINGAPURA
    JANGAN DI LUPA AMOS LEE REMAJA SPURA
    DPT SUAKA HANYA KRITIK LEE KWAN YEE CELAKA
    KLU CINA DIHALAU MELAYU SINGAPURA DIHINA

    SYABAS UTUSAN.... TERUS SIARKAN KETIDAKADILAN SUPER KIASU KRONI NEPOTISMA DI SINGAPURA

    "THEY BREED WE BLEED" ..... SLOGAN PEMBANGKANG DI SINGAPORK...

    BERAMBUS BARUA DAP@SINGAPURA...PEMSABOTAJ EKONOMI

    ReplyDelete
    Replies
    1. ambil ubat dulu. Sakit tak perlu puass.
      Ok lepas dah tenang, 1324 boleh tulis semula. Kali.ini cuba masukkan sangkal atau hujah yg pembaca boleh faham utk respon.
      Cuba lagi ya.
      Tip.
      Usah fokus negara lain,
      misalannya sanggah penjualan asset2 negarq diatas.
      Jika bukan fitnah,maka cuba masukkan apa manafaat penjualan itu pada bangsa Melayu dan umat Islam dlm jangka masa pendek atau panjang..sekira ada.
      1324..aku tahu, kau boleh buat. Cuba yer.

      Delete

    2. Sebenarnya tujuan najib buat keretapi laju ke singapura adalah untuk sabotaj singapura.

      Brek keretapi tersebut ketika menghala ke singapura akan digagalkan...maka tuan tuan... apa yang akan terjadi...ahhh sukar untuk digambarkan...

      Begitu juga dengan korodor selatan...orang singapura buka perniagaan di situ dan kita pakat pakat tak beli...maka mereka akan muflis...

      Ini adalah sebahagian strategi yang akan dilakukan untuk menghancurkan singapura...

      Ada banyak lagi seperti orang malaysia yang bekerja disingapura akan berhenti secara ramai ramai dan bekerja di forest city....

      Apa apa pun... yang penting sekali kita perlu melanggan utusan...




      Delete
    3. 1355, analis yg sangat BERNAS sekali !!
      Ya bertapa pentingnya Melayu melanggan UTUSAN, baca Haramkah dan menjadi sebahagian warga bunian yg menonton TV 3 perempat.
      HIDUP MELAYU, BANGGA ISLAM !!

      Delete
    4. Florence goh LiAP punya Olang maa.

      Ini lancangan mau kasi klistian 1 malaysia loo


      Ini lancangan manyak jahat. nanti aaa banyak jali klistian woo

      Haiya LiAP banyak olang melayu takut loo

      Gua ala posa ini hali. Abang lobai jangan malah malah

      Delete
  22. https://akarimomar.wordpress.com/2017/05/30/jerusalem-jubilee-1967-lawan-memperingati-nakbah-1948/

    BUKTI DAN FAKTA PUAK EVANGLISTA DAP@SINGAPORK

    LINK DI ATAS BUKTI DAN FAKTA
    INILAH SEBAB KITA HARUS CURIGA
    PUAK PLURALIST SYIAH JANGAN DILUPA
    INI LAH BARUA PENJAJAH DLM NEGARA KITA

    SUMA YANG SAMAT SUDAH NYATA
    AWASI MUSUH DI KALANGAN KITA
    MASA UNTUK BALAS APA YG DIBUAT MEREKA
    PRU 14 LAH YG TERBAIK MEREKA DIBINASA

    BERMBUS BARUA EVANGLISTA. . PLURALIST MURTAD SYIAH KAFIR LIBERALISME ... BERAMBUS BARUA DAP@SINGAPORK...

    INI KALI LAH...

    ReplyDelete
    Replies


    1. Ini Kali tiada canlah PH nak menang... Dulu bolehlah duk harap undi PAS...sekarang puteh-mata le korang semua. Pas dah belah, tinggal korang terkakai2 dilautan jinger. Hantar le SOS kat Pak long ko Soros minta tolong.


      Delete
    2. Seronoklah pas...

      Cemburu aku....dulu dap tunggang...sekarang umno tunggang....

      Banyak pelanggan kau...

      Delete
    3. 14.13 jangan syok sangat nanti kena jual dengan


      Cina merah atau geng Kristin

      Hang ni Lobai rupanya. Lobai dah bungkus awai lagi

      Delete
    4. YA 1413.
      PAS akan puas hati dpt kembali kepangkuan kekasihnya UMNO. Allah perjelaskan yg terselindung, walau terlilit jauh didalam serban. Walau terpalam dibelkang tanda dahi yg dihitamkan.

      Maka bersama2 gumbira Melayu Brahmin Ayahbetullah dan kaum Akeristokarat akan dapat kongsi joli anak butir Tahik Low.
      Sokongan kpd Klepto mmg lumyan walupun ianya hasil HARAM usaha melanun dan Ronpakan wang Rakyat. Ya Penyamun2 akan bahagia dalam Mungkar. Tapi,....



      Apa ko ingat Rakyat tak nampak?
      Rakyat tak mungkin akan sanggup jadi Dajjal yg bertutup satu mata selamnya.

      YA ALLAH, SELAMATKANLAH MALAYSIA


      Delete
    5. 14.13..ki mengigau dusiang hari...pas menang dengan undi dap daa...kali ni 3 penjuru pas tido awal...baru lobai nampak langit tinggi ato rendah...hi3...

      Delete
    6. Mat singapork mengigau jugak bawak citer katun..

      Delete
    7. 14.13...ko tengok lah prk kuala kangsar dan sungai besar...ape jadi kpd pas bila 3 penjuru....lobai pas dan ko sama 2 bodoois...

      Delete
    8. Al-Quran menyebut yang syaitan itu adalah musuh yang NYATA.Makhluk yang nyata ada di sekeliling kita setiap hari.Manusia adalah makhluk.Ada yang berhati mulia,ada yang bersifat khianat,ada yang jahat,yang mencuri,merompak,menyamun,dan menjadi penyangak besar.

      Delete
    9. Anon. 13:47,...ada satu lagi sekarang ini projek yang tidak kurang besarnya iaitu Media City di RTM Angkasapuri.Maklumat lanjut sila tanya si Keruak.

      Delete
    10. Kitaorg undi pas pun sb dok dlam pakatan....bila dah sedondon merah jambu mmg takkan undi la pas tu weiiiii

      Delete
    11. Yeaaaaaa betul tu bro.aku undi pas pis pus pun sebab ada joint PR je dulu.memang hajat nk tengok umno tumbang. Klau pas pis pus plk kasi tongkat kat umno memang aku tendang terus la geng ni

      Delete
    12. Masih tak terima hakikat lagi geng pas nih.pi la buat survey dulu kat kg kau brp lagi ahli yang stay dgn pas

      Delete
  23. Mat Singapork semakin teruk
    Kesian pulak kita menengok
    Menjerit,merepek semakin buruk
    Meroyan meraban tunjukkan bongok!

    'Evanglista' apa ke nama
    Negara Singapura dia menghina
    'Pluralist' syiah dijaja bersama
    Kita siapa? tak kena mengena!

    Asyik sibuk mencerca orang
    Macam hebat seorang pejuang
    Tapi tak lebih seekor beruang
    Mengawal perompak si petualang!

    Konon mahu selamatkan negara
    Dari murtad pluralist agama
    Mat Singapork serban berjela
    Menyokong komunis dia bersama!

    Kita Islam, Allah bersama
    Jika masuk gereja, boleh membeza
    Tak masuk Kristian tak tukar agama
    Baca buku Hannah,iman tetap didada..

    Mat nak jubah ke kedai Pak Maji
    Nak balik, Mat ternampak Leng Lee
    Leng Lee pembekal barangan haji
    Pemimpin DAP Kuala Sedeli..

    Tetiba pulak kereta Mat rosak
    Jalan jam dah penuh sesak
    Seorang pemuda tolong menolak
    Ketua pemuda, DAP Salak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Ate mat ni cakap je berdegar
      Negara singapore dia nak gegar
      Sedangkan dia penyokong pencuri tegar
      Itu pun mat tak malu, tak sedar sedar..

      Rasis sangat rupanya mat ni
      DAP kelompok yang paling dibenci
      Hakikatnya negara kominis gak dia sanjungi
      Tak berani pula dia menegur bos sendiri..

      Tak guna kita berkias kias
      Pada orang yang cakap lepas
      Kepalanya kosong berisi hampas
      Lain kita cakap, lain dia ulas..

      Delete
  24. FLORENCE GOH ni adik beradik dengan FLORENCE TAN yang tukang masak tu ke? hihihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul...kakak sulung depa Florence Nightingle...alaa yang nurse tu...

      Adik depa David Teoh yang kena penampar Florence Over...

      Delete
  25. Tuan admin, kopipes panjang berjela tolong kasi padamlah. Tak berguna sekupang pun.

    ReplyDelete
  26. Tu la Najib jangan buat jahat...kan dah dihimpit dua kuasa besar Amerika dan China...ingat kes MH370 ada kaitan. Malaysia terpaksa tunduk kepada dua kuasa besar ini. Malang berita ini buat rakyat Malaysia...nasi dah jadi bubur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau nii...aku teringat bubur lambuk la pulak...

      Delete
    2. Dulu tun orang luar yg takut kat dia...suara dia omputih kecut

      Delete
  27. Pelik dan ajaib...Terdiam terus...Samsing A9 free..
    Ini respon yang sama...bila rakyat bertanya...

    MANA FLORENCE GOH @ GOH SIEW BOON?

    MANA JHO LOW TAEK @ ERIC TAN?

    MANA SIRUL?

    Gua ingat Najib dah ketar lutut... sebab agenda perkauman dan agama... modal PRU14 bakal hancur...pasal Melayu paling BENCI... kapir CINA Kristian... dibayar NAJIB...GUNA DUIT KERAJAAN MELAYU ISLAM....MELOBI TRUMP...SI KAFIR HARBI...kristianisasi tahap mega...

    Speechless semua A9 free!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depa tengah kacau bubur lambuk....

      Sat lagi depa mai...


      Delete
  28. kata personally kenal trump. takkan nak berselfie pun kena lobi dulu. menipu lagi, konon rapat dgn trump. peerah..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...