Tuesday 16 May 2017

ALAMAKK....RAFIZI BUAT PENDEDAHAN LAGI!!


Ulasan Blog - Alamak, Rafizi Ramli nampaknya buat pendedahan lagi!

Apa yang disiarkan  di bawah ini adalah sambungan daripada kenyataan yang dikeluarkan oleh Rafizi Ramli pada semalam. Oleh itu, sebahagian daripada kandungan kenyataannya yang sama dengan semalam, tidak disiarkan semula dan hanya kandungan yang baru saja disiarkan.

Di bawah ini adalah pendedahan baru yang dilakukan oleh Rafizi berkaitan dana SRC International. Oleh kerana beberapa nama atau badan disebut, maka adalah menjadi kewajipan mereka yang berkenaan untuk tampil memberi penjelasan.

Pilihanraya sudah dekat, maka sebagaimana yang dituntut oleh Rafizi dan tentunya dipersetujui oleh sebahagian besar daripada kita, berdiam diri atau menyembunyikan diri bukanlah jawapan dalam era keterbukaan dan ketelusan ini.

Kepada yang berkenaan atau disebut namanya, tampillah dengan segera dalam sehari dua ini. Rakyat sedang menanti jawapan anda. (ShahbudinHusin 16/05/2017).


Kenyataan media Rafizi Ramli (sambungan semalam)

Apabila tidak ada seorang pun yang saya telah namakan secara terbuka menafikan atau membuat laporan polis, saya semakin yakin bahawa kesemua pendedahan itu dari dokumen SPRMInsider adalah benar.
 
Apatah lagi apabila Peguam Negara sendiri enggan menafikan kesahihan dokumen itu dan menukar tajuk perbualan apabila ditanya.
 
Maka, pada hari ini saya ingin meneruskan pendedahan mengenai individu dan pihak lain yang menerima wang secara terus dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib seperti yang didedahkan melalui dokumen-dokumen tersebut.
 
Rujuk kepada lampiran disediakan untuk senarai penerima-penerima dari kalangan pimpinan Umno dan Barisan Nasional.

Berdasarkan dokumen itu, ada 8 urusniaga yang boleh dikenalpasti terus bahawa penerimanya adalah bahagian-bahagian Umno sendiri, atau parti Barisan Nasional atau pun individu yang merupakan pemegang jawatan di dalam Umno.
 
Saya senaraikan penerima-penerima wang SRC (yang bermula dari wang pencen rakyat) seperti yang terkandung di dalam dokumen SPRMInsider yang berkait dengan Umno:
 
i. Pada 22 Julai 2014, Barisan Nasional Bandar Tun Razak dilaporkan menerima RM170,000 dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib Tun Razak
 
ii. Pada 22 Julai 2014, UMNO (saya andaikan ini ibupejabat UMNO) dilaporkan menerima RM1.5 juta dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib Tun Razak

iii. Pada 24 Julai 2014, UMNO Pulau Pinang dilaporkan menerima RM1 juta dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib Tun Razak
 
iv. Pada 26 Ogos 2014, UMNO (saya andaikan ini ibupejabat UMNO) dilaporkan menerima RM5 juta dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib Tun Razak.

Wang ini datangnya dari SRC yang dipindahkan ke dalam beberapa syarikat sebelum sampai ke akaun peribadi Dato’ Seri Najib.
 
Dalam bulan Februari 2015, ada beberapa bayaran lagi kepada parti Barisan Nasional atau tokoh-tokoh/bahagian Umno seperti berikut:

i. Pada 17 Februari 2015, parti UPKO dilaporkan menerima RM1 juta dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib. Nama naib presiden UPKO, YB Datuk Dr Marcus Mojigoh disenaraikan sebagai individu yang bertanggungjawab
 
ii. Pada 17 Februari 2015, seorang bernama Asmadi Talib dilaporkan menerima RM50,000 dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib. Semakan mendapati Ketua Umno Padang Serai, Kedah adalah seorang yang bernama Asmadi Talib
 
iii. Pada 26 Februari 2015, Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang dilaporkan menerima RM1 juta dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib
 
iv. Pada 3 Mac 2015, Umno Bahagian Johor Bahru dilaporkan menerima RM300,000 dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib

Pembayaran di dalam Februari 2015 adalah lebih sensitif kerana dalam bulan Disember 2014, anak-anak syarikat Putra Perdana Berhad telah memasukkan wang sejumlah RM140 juta ke dalam akaun SRC bagi menggantikan wang yang telah diambil beberapa bulan sebelum itu. Dalam bulan Disember 2014 juga, Tabung Haji telah menyuntik sebanyak RM193.5 juta wang ke dalam kumpulan Putra Perdana Berhad.
 
Ini menimbulkan tanda tanya besar sama ada wang yang dipindahkan dari SRC ke akaun Dato’ Seri Najib selepas Disember 2014 adalah dana dari Tabung Haji, yang kemudiannya dilaporkan digunakan untuk membayar parti Barisan Nasional seperti UPKO dan tokoh-tokoh/bahagian Umno yang lain.
 
Jumlah yang dipindahkan dari akaun Dato’ Seri Najib kepada tokoh-tokoh Umno, Umno sendiri dan parti-parti Barisan Nasional adalah RM10,020,000 seperti senarai di atas.
 
Saya dengan ini mendesak supaya semua yang dinamakan di atas memberi maklumbalas mengenai dokumen ini dan membersihkan nama mereka.
 
Saya juga menggesa supaya mereka memulangkan kembali wang ini kepada SRC, terutamanya UPKO yang berisiko tinggi berkemungkinan besar menerima wang Tabung Haji untuk perbelanjaannya; jika mereka tidak dapat membuktikan mereka tidak menerima wang ini seperti yang didedahkan dokumen.
 
Dokumen rujukan boleh didapati di blog saya: http://rafiziramli.com/

RAFIZI RAMLI
AHLI PARLIMEN PANDAN
NAIB PRESIDEN KEADILAN

145 comments:

  1. Replies
    1. Rompak duit negara lepas tu tekan rakyat.

      Haram jadah!!

      Delete
    2. Denis ignatius berkata Mca menghantar ahlinya ker china untuk belajar berpolitik dari CPC party komunis .

      Najib tahu ker? Atau buat buat tak tahu

      Delete
    3. Dulu Kita tentang idealogi komunis yg ateis demi agama. Skrg puak2 neo komunis berlambak sini antaranya Mr. J,sahabat jahil dan akak singapork.

      Mereka bkn sahaja penyokong tegar regim aristokrat kleptokrat tp yg lebih teruk menyokong untuk Malaysia ditawan oleh komunis China.

      Allahurabi.. Mari Kita tentang mereka semua demi agama,bangsa dan tanah air.

      Demi Malaysia///

      Delete
  2. dahsatnya.kena hapuskan najib dn konconya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAGI PIHAK MAJIB SAYA MOHON MAAF MENCURI

      SAYA BERJANJI AKAN PULANGKAN WANG DI CURI

      TOLONG MAAFKAN NAJIB !

      Delete
    2. Mr.KO
      SAYA SAMA JE MACAM Mr. J,MAAFKAN NAJIB ATAS DOSA-DOSA ITU. Apapun harga sayur kangkung sudah beliau turunkan. Dengan penurunan itu rakyat akan lebih sihat dan sejahtera.JANGAN LUPA KEBAIKAN KERAJAAN MENURUNKAN HARGA KANGKUNG TU,SEMUA AHLI MAJLIS TERTINGGI MENYOKONG USAHA TERSEBUT.

      Delete
    3. Bukan masalah nak pulangkan...itu dah kewajipan.

      Tapi "mencuri" itu yang salah. Dan bersubahat dapat hasil curi juga salah.

      Kesalahan pasti dihukum.

      Terima kasih kerana mencegah kemungkaran.

      Delete
  3. Sedarlah wahai rakyat malaysia
    Jom ubah pru 14

    ReplyDelete
  4. Berkata katalah dan berpesan pesan sekor Kepala Lanun kepada para ketua lanun lanun...

    Sapa sapa yang terima duit dari saya, jangan komen apa apa. Buat pekak badak saja. Tiru macam saya kalau nak selamat. Jangan pandai pandai buka mulut yer!

    ReplyDelete
  5. Apabila tukang fitnah akhir zaman lapuiji bersuara...siapakah yg membayarnya utk menjatuhkan pemerintahan Islam...hanya yg taksub dan gila politik sahaja yg menyokong...mahukah kalian menjadi kamal Ataturk yg membangkang kerajaan Islam???

    Nukilan Ikhlas Alumni Newcastle University

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .
      Siapa Kamal Atartuk..?

      Nafikan pun tidak.. Saman pun tidak.

      Sekiranya pendedahan ini benar sanggupkah kita hidup didalam penafian selama-lamanya? Itu bermakna kita hidup dengan akal bukan dengan iman.

      Berlaku adil lah kepada penyimpan TH dan ahli wang pencen rakyat.

      Untuk mengetahui kebenaran nya hanya mahkamah dapat memutuskannya bukan di jawab tanpa fakta.

      Bukan sahaja Najib atau pemimpin yang terima duit perlu menafikan malah TH dan Wang Simpanan Pencen rakyat juga mesti menafikan.

      Itu bukan duit Najib tetapi mengapa Najib yang lebih-lebih di pertahankan ?

      Delete
    2. Pemerintahan Islam atok ko......pecah amanah, samun duit haram....money laundering....leasehold jadi freehold......mula2 kata tak de duit berbilion dalam akaun tapi pastu kata ada pulak......macam tu cakap orang jujur ke???

      Woiii Kellies Castle....pemerintah Islam zuhud....contoh Umar Al-Khattab......amanah, jujur sampaikan 1 biji kurma yg bukan hak dia pon dia tak berani ambik......apalagilah kalo nak naik jet mewah, duduk hotel mewah.....bershopping sakan sampai milion2......memang jauh sekali pemerintah Islam nak buat macam tu.

      Nak cakap pakai otaklah sikit yeoooopp......simpan sikit bangang ko tu boleh??? Kesian sikit kat mak ko malu ada anak bongok tahap gaban.

      Ko pergi baca dulu cerita2 pemerintahan Khalifah Islam....tengok ada persamaan tak.....kalo tak der....pegi hantok kepala ko kat dinding untung2 skru ko tu ketat sikit.

      Delete
    3. Kalian semua tidak mengenang budi apa yang kerajaan laksanakan untuk rakyat. Skit2 salahkn Najib..Sikit2 salahkan Rosmah. Sudah2 lah..bnyk sgt tgok mkini..drp mn ntah dpt tajaan...rmai pelabur dtg & minat kt mesia tau x???

      Delete
    4. 1.Agaknya pecacai pork sedang mengamati ulasan Budin la ni...he...he..

      2. Aku dapat rasakan, pengunjung blog ni yang hentam puak UMNO dan PAS adalah golongan manusia yang matang dan mereka lebih islam dari puak-puak PENJUNJUNG LANUN & ULAMAK BAGHAL yang sentiasa menggunakan ayat suci sebagai sandaran.
      (Alasan Alumni NC sebenarnya hanya persepsi dan akal kurang matang-aku tak pasti berapakah umur si Alum. NC ini. kalau berdasarkan ulasannya,beliau benar-benar kurang fakta,tetapi mendedahkan kelulusannya atas alasan dia orang bijak)

      3.Style Jibby,ambil sana kambus sini,menggambarkan beliau bukanlah bijaksana,walaupun beliau ada kuasa untuk berbuat sedemikian.Kerajaan yang berkuasa selalunya mencari wang dari tebaran kontrak kerajaan, tetapi di bawah Jibby tak cukup-cukup kerana ketirisan dan rasuah bermaharajalela.

      4. Susah nak mencari pemimpin macam Tun.
      Walaupun beliau bukan pakar ekonomi.Bila gawat 1997 dulu,beliau hanya mendengar taklimat pakar,beliau membuat rumusan dan keputusan sendiri yang mencabar idea yahudi dan kita terselamat.

      5. Marilah kita pakat-pakat tukarkan kerajaan UMNO yang sudah berstatus HINA
      ini, dan buanglah parti jual agama-PAS

      Delete
    5. 17.59
      kalau dah fitnah jawab le..dia cakap berdasarkan dokumen yg dia ada..kalau fitnah, suruh org2 yang dinamakan kemukakan bukti..belajar tinggi2 pun fikir macam budak2..ni sekadar melalak, tin kosong..buat malu newcastle university je..ni betul ke lulus ni? confius den

      Nukilan Ikhlas Alumni Tadika Seri Cempa

      Delete
    6. Hahaha kalau fitnah jawab la...tapi beserta bukti lah dari mana wang yg masuk akaun masing2 penama yg disebut tu...klau stakat air liur makcik felda bleh kena tipu

      Delete
    7. Woi ! BABI KOTA BARU ! Pemerintahan ISLAM TIDAK TIDAK TIDAK CURI DUIT !
      AWAK CILAKA !!!

      Delete
    8. Jgn marahkan 17:59,,,
      Dia cuma sebahagian dr golongan yg trhasil dr hubungan pramatang..tu le yg Buat dia tak paham2..

      Delete
    9. Jgn marahkan 17:59,,,
      Dia cuma sebahagian dr golongan yg trhasil dr hubungan pramatang..tu le yg Buat dia tak paham2..

      Delete
  6. Percayalah lagi Rafizi yg berkali kalah saman fitnah. Tunggulah siasatan selepas. Macam MDB lepas bertahun segala fitnah kecoh dan maki sampai hari ni tak ada apa. Bagi yg masih nak pelihara aqidah bacalah buku 'Becoming Hannah' dan 'Sang Nila Utama & Lion of Judah'. Perhatikanlah hubungan DAP dan kritianisasi Malaysia. Cukuplah dgn menyokong golongan kafir dan liberal ini. Jangan tertipu dan jadi sebahagian dari mereka yg rugi akhirat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. .

      Hannah tidak menjadi Islam. Dia dibesarkan sebagai kristian dan sudah tentu dia mengamalkan kehidupan secara kristian. Dakwah mereka bukan macam dakwah PAS atau Zakir Naik. Dakwah mereka mendekati masyarakat dengan berhemah.

      30 tahun dulu dalam Syarikat saya ada kumpulan Missionary. Ia telah ujud bukan hari ini sebab ada nya Hannah. Mereka tidak meminta orang masuk Kristian secara langsung dengan perwatakan yang cukup memyenangkan. Begitulah sikap dan perwatakan bos saya sehingga saya pernah tanya kenapa dia tak masuk Islam ? Yang menjawab soalan saya ialah kawan Bos saya...

      Ada juga orang kristian yang jahat tapi kita bercakap tentang mereka iaitu orang-orang seperti Hannah. Mereka menjadi baik kerana agama mereka, mana salahnya?

      Tak masuk akal Hannah seorang kristian di minta menjalani kehidupan mengikut Islam?

      Begitu lah dakwah mereka yang lebih menunjukkan pada rasa simpati. Mereka mendengar dengan tekun, menggunakan tonasi suara yang betul dan mereka tersenyum dengan bersahaja.

      Kita lihat bagaimana Lebai kita dan pendakwah kita. Kalau yang jahil yang bertanya terus kata boleh masuk neraka.

      Macam ini lah. Ini apa yang saya faham. Zaman berdakwah sudah berlalu. Kiamat semakin dekat. Kurangkan lah berdakwah untuk orang bukan Islam dengan cara sekarang.

      Tetapi berdakwah lah seperti Anwar Ibrahim atau Rafizi atau Tun Mahathir atau Husam .. dengan menerang kemungkaran dan menegakkan kebenaran.

      Ini zaman membuktikan Rasulullah saw berkata benar dan Islam itu rahmat sekelian alam dengan semua umat Islam menjadikan akhlak Rasullullah saw sebagai asas.

      Ini tidak. Balik-balik umat Islam mesti bersatu. Umat Islam lemah sebab musuh. Orang Islam masuk syurga. Di akhirat zaman Islam akan bangkit. Sedangkan kemungkaran yang di lakukan oleh orang Islam lagi teruk dari orang kafir.

      Mr J berhenti lah mengguna kaedah yang menakut-nakutkan orang. Jadi lah seorang Islam yang berani dan yakin seperti orang Islam di negara China. Seperti saudara kita di Singapore. Mereka boleh menjalani kehidupan sekadar atas nama sahaja Islam tetapi mereka tidak buat begitu. Mereka tidak bimbang dengan jumlah orang yang murtad sedangkan kita ditakutkan dengan menjadi murtad seperti Amanat seorang pemimpin PAS.

      Wallahualam. Kepada Allah saya berserah..

      Delete
    2. MCA DAH HANTAR KADER KE CINA KOMUNIS KAU MASIH TAK KISAH...KALAU MACAM TU BAIK JANGAN ULAS APA APA..DUDUK PASTU NGANGA MULUT TUNGGU DEDAK..

      Delete
    3. Well said bro 18:56..kita pakai quran dah hadith..mr j pakai buku tah apa apa untuk nak cek aqidah..patutla komen dia pelik semacam ja..

      Delete
    4. Mr. J...you are at the most a form 5 grad, and the least in your 60s...you are out of range, out of touch, a true blue umno member glued to nst and tv3. When everything else fails, people like you will play the race card... religion card, because you have no other cards left. We dont need people like you to be our tuans and puans anymore. Anyway, golongan kafir and liberal include the kadazans, ibans, dusuns etc; the very people that you need to stay in power, so whatsvthe problem?. Umno's friends like Pairin, bernard dompok, alfred jabu and others are christians, so whats the prblm?. The chinese govt that umno is working with is a communist regime, so whats the problem of working with the malaysian kafirs? Dah tua dah, jgn la tunjuk bodoh. Bukan kita tak tau orang macam kau ni ada vested interest to keep umno in power. What do you do for a living may i ask? You dont have to answer if you are a rentseeker, as i wont be surprised anyway.

      Delete
    5. Takde masalah kalau anggap pendedahan piji tu fitnah. Tapi mintak yg terfitnah tu jawab la dengan bukti sahih.seperti dokumen bank,sape terima,brpa terima,bila terima, ini asyik jwb pkai air liur je jawab mcm jibby jgk...makcik felda kot la pecaya

      Delete
    6. Macamtulah umat umat dulu menyokong yg nampak munkar dengan berbagai alasan. Kemaruk nak jatuhkan kerajaan menutup matahati kita. Kita menelan apa saja fitnah berkaitan kerajaan dan ulama'. Kita menolak apa saja pasal golongan liberal kafir walau betul. Bagilah fakta dan penerangan tetap tak percaya. Apa dah jadi melayu islam ini? Tengoklah blog ini - lain dari menghasut dan benci tidak ada apa apa yg positif atau bermanafaat. Tiap kali keluar artikel baru yg menghasut maka soraklah kader kader yg telah dipukau. Segala hasutan dan keburukan itu menjadi makanan golongan ini. Bila nak sedar wahai manusia yg tertipu dan terpesong?

      Delete
    7. Yang herannya sangat. MRj yang kononya terpelajar tu pun bleh terkena tipu bila kaki spin semua tu jawab pkai air liur.

      Delete
    8. Haaaaaa kan mrj dah bukak bab agama bila hal cmni..kalau tak bleh blah lagi msti dia bkak isu kaum plk jap lagi

      Delete
    9. MrJ ,
      You are out of touch with reality. You are already in touch with Neraka Jahanam.

      Delete
    10. Takkan kau xperasan j..jawapan menteri terlibat masa isu 1mdb mula timbul..kecoh 42juta hilang la.isu duit kat kepulauan caymen lah.kau perasan tak jawapan menteri2,arul ,jibby semua pusing2 kelaut.. Kau bace ke tak j? Kau baca ke tak j? Kat tv3 suku pun ada siar live masa tu..kat utusan pun ada..kau tak baca ke j?

      Delete
    11. Mrj saje jer tu wat tak nampak dan tak faham..sb ape2 jadi konsep kemelayuan dipertahankan.walau melayu sendiri dok tikam n perah kidrat org sendiri

      Delete
    12. Hahaha...najib kambus sini korek sana. Last2 aku rasa tertimbus lubang sendiri.dgn pencacai sekali tertimbus la nanti

      Delete
    13. Bodoh mrJ hari2 cakap ekonomi mantap pelaburan billion2 masuk..tapi beberapa bulan lepas dato sri pangkima bugis siap ckp perlu naik kadar tol.....kalau tak naik nanti tak dapat la BRIM hahahahahahahaha

      Delete
    14. Anon 1955, do a reality check. You are standing with DAP as your leader. Hannah has stated her intention of a kristian government. Kristian organizations, G25 liberals, IFC, majority of kuffar etc...stand behind PH. You are opposed to UMNO , PAS , ulama' and majority of muslims. Where do you think this will take you?

      Delete
    15. Mr J is talking rubbish yet again. Kalau kita baca betul2 setiap ayatnya....dia sebenarbya tak mampu balas hujah. Tapi masih nak bahas. Mr J....admit it, you cannot let umno die because thats the end of your cari makan channel, am i right? How much is your worth, and does it commensurate with you spm qualification? At least Sahabat has admitted his social and economic standing.

      Delete
    16. .
      .

      Bukan dalam UMNO atau PAS sahaja yang ada orang yang arif agama. Kalau rasa bagus sangat agama bentang lah RUU ikut cara yang betul. Kenapa tangguh sampai 3 kali?

      Banyak negara yang majoriti nya Kristian, tak ada pulak yang istihar sebagai negara Kristian dan mesti ikut makan dan minum cara Kristian.?

      Sabah pernah di hebohkan akan di Kristian kan oleh Pairin. Mana Pairin sekarang? Antara Pairin dan Hannah, Pairin lagi bahaya.

      Macam ini lah. Di cadangkan Kerajaan Najib roboh kan semua gereja terutama gereja yang Hannah selalu pergi sembahyang sebab mustahil Hannah seorang yang nak jadi kan Malaysia negara Kristian.

      Delete
    17. Haaaaa kan betul lepas hujah agama diguna...dia guna isu kaum plak kannnn

      Delete
    18. Punya la rasis betul tahap hati hitam sehitamnya mr j tu

      Delete
    19. Mr J ....you are incapable of putting forward good arguments on behalf of umno. May i suggest that you do it at mykmu....

      Delete
    20. Sahih Mr J machai UMNO.
      Berselindung konon dia adalah PAS tegar...
      Sentiasa menempel setiap saat di blog Budin. Tak de kerja ke haper...? Eh, silap. Itulah kerjanya. Samsung A9 free...

      Ujian balistik drpd hujah2 dia - peluru UMNO yg dia pakai. Sentimen agama + sentimen bangsa. Sentimen raja dia x sentuh. Mgkn kerana sentimen raja kurang sensasi & kurang relevan utk cetuskan hasutan & perbalahan sesama kita buat masa ini...

      -CSI-

      Delete
    21. Setiap ayat MRJ sentiasa membenci agama dan kaum lain..kalau dok amarika mmg dh kena belasah dgn negro dia ni

      Delete
    22. Mr. J .

      Kalau awak tu biol lagi bangang ( spt kata Najib ) , janganlah cuba nak bodohkan kami.

      Tahukah awak Najib telah menggunakan duit kerajaan iaitu duit cukai yang rakyat bayar untuk menjelaskan hutang 1MDB ??

      Adik Najib , Nazir pun meminta Putrajaya agar telus didalam hal 1MDB. Beliau meminta Putrajaya bersikap jujur memberitahu berapa kah lagi wang yang diperlukan untuk menyelesaikan hutang hutang 1MDB .

      Delete
    23. Woii mrJ... Ko ingat org melayu Islam yg bangkit menentang rasuah Hari ini diketuai dap ke.?.. Bodoh ape ko nie... Yg ade dlm umno bangkit menentang, yg dlm pas bangit menentang adalah individu yg selama ini reti rasuah itu akan menghancurkan... Kami tak perlukn arahan sesiapa utk menentang kemungkaran ini melainkan Allah telah mengfardhukannya... Ko yg menidakkan, memilih utk bersama dan membenarkn kemungkaran adalah langkah mengotorkn jiwa ko dan sebilangan besar pengikut dlm parti ameno dan pas...

      Bersamalh dgn PH utk menentang merosakkan yg dilakukan BN...

      Delete
    24. Hai Mr. J, ini bukan berkenaan agama mahu pun bangsa. Tahukah kamu bahawa menyokong kemungkaran adalah berdosa. Kamu secara tidak langsung bersama mengalakkan rasauah. Najib memang melakukan perkara yang hina ini dan menipu rakyaat. Dia tak berani menghadapi kenyaatan yang benar. Dia dan seperti kamu melindungi kemungkaran dengan berkali2 membuat bohong. Najib tidak pernah dan tak dapat buktikan kebenaran. Dia tak pernah jawap apa yang disoal. Dalam perkara ini kita salute TDM kerana memperjuangkan kepenting untuk rakyat. Najib hanya akan terbukti bersalah dengan penukaran kerajaan. Marilah kita usahakan matalamat ini. Insyaallah.

      Delete
  7. Mari sokong pas, pas parti yg sokong kuat orang klepek duit negara. Pas menyokong rasuah untuk kukuhkan kedaulatan politik individu. Sokong pas bermakna menyokong najib bn. Pas mementingkan ruu355 lebih dari rasuah pemimpin, curi duit itu dihukum diakhirat. Tak perlu jatuhkan najib bn sekarang kerana tiada bukti 4 mata melihat kerana bukti kertas tak berguna. Sokonglah pas untuk ruu355 yg hukuman untuk orang islam sahaja. Guna kepala lutut untuk terus sokong pas. Cara ini sahaja najib bn boleh terus kekal berkuasa. Pas utk rasuah dan penyokong pencuri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. fitnah semata2.pas tak prnh brsubahat dgn bn dlm merompak wang rakyat.ph juga parti yg lemah bergabung smats2 nk tumbgkn bn sshaja.tuduhan dan fitnah trhadap pas adalj prbuatan org bodoh.sila buktikan pas bersubahat selain dari tuduhan mnerima 900 juta .

      Delete
    2. knp rafizi hanya mnamakan nasrudin yg sudh tk aktif lg dlm pas.kalau dia tk samanpun tak jejaskn dirinya.namakan org lain yg masih aktif dlm pas.

      Delete
    3. ph untk apa.untk org bodoh sahaja.gabungan haprak sahaja lgaung tk blh diharapkan.gabungan ini tk akan dpt brthan lama

      Delete
    4. 1919 SPRM perlu tahan remand dan tanya Nash. Ini sebab dia jadi broker 90J tu. Mana datang A9 ,Mini,Porshe,Range Rover dsb. Takat kutip Tin milo tak dapat kot...
      Kalu lu ahli PAS lu patut tanya...
      kaaan?
      Problem sikit, Nash tu penasihat agama SPRM...adoiii.

      Delete
    5. ok buktikan suruh sprm tahan nasga.esok kau pergi pjbt sprm bt laporan.kita bersihkan pas dari golongn org mcmni

      Delete
    6. .
      .

      Dosa ini bukan Kira orang luar PAS atau dalam PAS.

      Tentu lah Najib ambil orang tengah yang ada kaitan dengan pemimpin PAS yang dipercayai.

      Selagi Nasharuddin tak masuk UMNO atau mana-mana Parti selagi itu lah dia ada kaitan dengan pemimpin PAS bukan hubungan dengan Parti.

      Buat apa Najib bagi duit begitu banyak pada Nasharuddin? Mustahil untuk di beri pada orang UMNO jauh sekali orang AMANAH?

      Delete
    7. entahlh diorang tahu buruk baiknya.kalau ambil neraka jwpnnya.kalau tk ambil adakah anda semua akan mminta maaf.kita tunggu shgga kucing bertnduk baru ada jwpnnya.

      Delete
  8. Akibat tiada keupayaan untuk mendebat, menjawab atau membalas akhirnya secara malas akan menafikan dengan kata-kata kosong, ayat fitnah dan mengeluar ayat-ayat menghukum.

    Bagi SRC dan nama-nama yang disebut akan membiasakan diri mereka tidak bersuara...atau tersengih tak malu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut big bos, diam tak jawab. Biar senyap sendiri. Maklumat ini perlu dihebohkan setiap masa utk ingatan penentang najib. Biar balaci hp a9 je jawab. Jawab pulak guna emosi dan tiada fakta.

      Delete
  9. Ya Allah...sampai mcm tu sekali? Benarkah semua ini?

    Skrg pula drakula drakula dari Lembaga walhasil sedang sibuk mengemis wang rakyat dengan taksiran taksiran tambahan..

    Alangkah celakanya mereka semua itu.
    Semoga Allah membalas seburuk buruk balasan kepada mereka semua seandainya pendedahan ini benar :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sia suda alasu sama samin samitah itu bah.

      Durang mmg celaka mkn wang rakyat mcm drakula.

      Sia bilang biar durang mati jd wogok.

      Sabah for sabahan.

      # don't vote najib & BN

      Delete
  10. There is one Mr J who has bedn defending najib at all cost and even ignore the fact that he is a malay n muslim who is supposed to be sincere and honest especially to Allah swt.

    Tak ape....i m waiting for the cases to be out for trials in court. I promise myself to stay in peninsula for 1 year, looking for mr J to treat him to free lunch or dinnef for 1 yr shud najib stays out of prison. If najib goes to prison.....i wud not forgive him till i die. Mr J telah khianati seluruh rakyat malaysia...

    Wallahuallam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 1904, can we be fair? Why do we take the word of a serial liar as truth? Is it not the right thing for the investigation to complete? Like MDB, Scorpenes, Altantuya, NFC and 24 million ring that were hugely orchestrated in the end came out to nothing. The serial liar was also found guilty in court on some of this. Please step back and see the psywar behind this. It is not about truth but perception.

      Delete
    2. Mr J....perception my foot. If 1mdb news are fake, then why didnt najib sue WSJ? You ingat kitorang ni felda settlers kerrr bahlol?

      Delete
    3. Mr J what about the execution of 5 personal in spore regarding money laundering of 1mdb, do u mean it had been orchestrated, do u mean the judicial court in spore is kangaroo court

      Delete
    4. J msti asal felda ni...dari kecik dah diasuh bahawa kerajaan bagi sekolah.kerajaan bagi jalan.kerajaan bagi air.kerajaan bagi tanah.so kena sokong sampai mampus.(warga felda banyak dah sedar)

      Delete
    5. Mr J.

      You claimed all the scandal is orchestrated . Lick my a** hole man .
      The investigation was carried out without sincerity , half truth with no credibility whatsoever .

      There are either so many 'cover up' or the investigation meet a dead end . The main purpose is only and only to cover every 'dirty track' done the man pinnacle of power right now .

      It is the duty for us , the sane citizen , to take this man down .We have to dismantle his tentacle . Only then the truth ,nothing but the truth will come out onto the open .

      Delete
    6. Anon 2125, is that your standard of truth? If one party accuses and the other does not sue that is a proof of guilt? Well if so WSJ accused TDM songlap 200 billion and TDM did not sue. So does that make TDM guilty. If so why are you in bed with a coalition that robbed the rakyat of 200 billion? Can you explain?

      Delete
    7. Saudara Diny, hasn't this happened many times before? Was it not told that France would issue an extradiction order for Najib? Did France not closed the case and said all was proper? Altantuya was in fact never in France. Did the 24 million ring story go through tge same fate? All sort of documents were published on the internet. Did Rafizi not say I was joking when sued in court? Did the NFC case not go the same way? Did Rafizi not have to pay 300 000 for fitnah? Were there not 'expose' documents published as well? Did not the 40000 banglas go the same way? After 4 yrs of MDB propa what proof has come out? PAC, Swiss, Singapore and Hong Kong have closed their investigations. Per Bloomberg DOJ may go the same way as no proof has been found. From Aug 22 2016 the supposed prosecution date to now no charges have been brought forth. IPIC MDB consensus has weakened tge DOJ case even further. Think deep Diny. Do not be fooled by oppo psywar. They are just playing your emotions to make you hate government.

      Delete
    8. Anon 2232, read the case proper. No one was executed just prosecuted. They were charged with violating procedures for not just MDB but 40 other accounts. There was no impropriety found for any MDB official nor for the other 40 accounts. No MDB money was reported lost either.

      Delete
    9. MrJ did wsj sues TDM for 200b? Whenn? Why I didn't realized..

      Delete
    10. Accused la.. not sues... Anyway its mrJ stupid assumption..

      Delete
    11. Tetappppp jgk kau j nak petahankan org rasuah..perembat duit.

      Delete
    12. Mr J.

      I wonder if you have more fantasies than Salleh Keluaq .??
      Salleh wrote in his blog telling the world that Mahathir squandered 100 billion by quoting Brian Whickman book. The book clearly mentioned the 100 billion is basically the money squandered to build KLCC , KL Tower , Putrajaya , KLIA etc. If the Gomen put all these up for sale ( especially to the Chinazz) , I can guarantee of 1000% return .

      Unlike 1MDB , even Najib sell everything that belongs to 1MDB , I can guarantee there is still very "big hole" left . Why the "big hole" left ?? that is the "big hole " Najib and his 'kuncu kuncu' had been screwing up !

      BTW thanks for reminding me not to be fooled by the oppo psywar .
      Don't worry , I will not get fool easily by the oppo psywar as well as people like you . I think , I'd live long enough , travelled far enough . I'd been around much longer than Malaysia even exist .

      Delete
    13. Ooooppp , sorry !! the author of the book is not Brian Whickman . The correct one is Barry Wain ...

      Delete
  11. -DI MANA RAFIZI DAPAT MAKLUMAT-MAKLUMAT RAHSIA PERIBADI INI.
    -SEMESTINYA DISAMPAIKAN OLEH ORANG-ORANG DALAM SAMADA ORANG BANK & ORANG KERAJAAN SENDIRI.
    HAKIKATNYA MEREKAPUN TIDAK SANGGUP LAGI MELIHAT KECURANGAN KERAJAAN JIBBY.
    -SYABAS KEPADA SEMUA PEMBERI MAKLUMAT DAN SAMA-SAMA KITA TENGGELAMKAN KAPAL LANUN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. rafizi tak perlu org dalaman.org mana2 dia tak kisah hatta org gilapun dia blh dptkan mklumat rahsia.rapizi mmg kuasa

      Delete
  12. puas bace fitnah cerita kitar semula Lapiji ini.. duk cari kat mane lah cerita Najib merompak menyamun dll. tk jumpa pun.
    Kenapa Asimin AL Jamban tak saman media dan ahli politik yang tuduh dia merompak wang SPLASH dan menyamun bersama ADUN PH wang YAWAS. Malah YAWAS diselia org seorang yng muflis.. kenapa Lapiji tertekan dengan Najib sehingga lupa cerita rumahnya sendiri?

    Lapiji terpaksa buat serangan kitar semula ini kerana merasakan momentum sokongan pd DSN dan UMNO BN semakin mantap dan parti Pakaton semakin ranap.

    Ahli2 Chap Boboi Bunga semakin menyusut, kroni dan rasuah lobi melobi untuk menjadi calon PRU14 semakin dhsyat dilaporkan dalam pari pimpinan Atok Madey ini.

    Manakala DAPig menerima tamparan hebat apabila Adun nya di Sarawak kaki penipu. Org asing yg memiliki dua citizen.. mana nk letak muka PRU14 ini dapig menyokong politik polisi menipu.

    Jadi Lapiji yg telah banyak kali kalah saman ini dan dibiayai oleh sumber asing yg meragukan terpaksa mencari modal 'sambung hayat' baru demi supaya Pakatan Penyangak masih disebut oleh rakyat semasa PRU14.

    Blog dedak Madey.. gitu leh survival.. hihi

    Sekian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. -SUDAH MENJADI LUMRAH ALAM,TIDAK SEMUA BUNGA ITU AKAN MENJADI BUAH WALAU DIJAGA DAN DIBELAI.

      -BERSATU GITU JUGA LA.YANG KELUAR PARTI KITA REDHA. YANG KELUAR SETAKAT 2 TIGA RIBU TU BIASALAH,ADA YANG UMNO BELI DAN ADA KECEWA TAK DAPAT JAWATAN.

      -YANG ADA MASIH RATUSAN RIBU ,YANG NAK UNDI BERSATU TAHAP JUTA DAH.

      -KALAU DI NEGERI KEDAH, ESOK UMUM PRU 14 PUN, BERSATU BOLEH TUBUH KERAJAAN DAH.
      TAK PERLU KEMPEN TAK PERLU BERI DEDAK.
      KAMI RAKYAT BAWAHAN AKAN TUMBANGKAN BN PADA BILA-BILA MASA.

      DARI: ANAK KEDAH JATI

      Delete
    2. Fuyooooo... gilo babi punyo statement..
      juta juta cap bunga .. fuyoooooo...!!!!
      Jentera parti ada berapa cawangan skg nih.?

      fuyooooooooo....!!!! Bebabi babi gilo nyer...

      fuyoooooo...!!!

      Delete
    3. .
      .

      Rafizi tuduh berulang-ulang. Siap surat sumpah.

      Yang Splash bukan tuduh tapi tanya. Yang tanya tak reti tenguk akaun Splash..

      Delete
    4. fantasy semata2.bertsnding lom tentu lg pbbm.mana nk letak calon amanah.pkr dan dap.setakat brtnding kubang pasu aja nk tubuh krjaan mcmna

      Delete
    5. Jentera parti ?
      Cawangan ?
      Dah ANAK KEDAH JATI kata tak perlu kempen! tak perlu dedak!
      Letak calon kami pangkah je...

      (INI BUKAN UMNO : BERLUMBA-LUMBA CARI DUIT NAK PASANG BENDERA,BILIK GERAKAN).

      UMNO SUDAH NAZAK DI KEDAH DAN MENUNGGU HEMBUSAN TERAKHIR.

      PRU-14 : ANAK KEDAH SUKARELA BANTU BERSATU SEMPENA KELAHIRAN PARTI PENGGANTI UMNO di Kedah.

      ANON 20:46 - jOIN laaaa...

      Delete
    6. bersatu.kikiki kene minta izin amanah dulu.amanah pgganti pas tkkn mat sabun nk lpskn mcmtu aja kpd bersatu.jwb bertarung sesama sndiri dulu

      Delete
    7. ANON 22.00 PH ADALAH GABUNGAN PARTI YANG KUKUH dan tidak akan mencakar

      RAMALAN PRU-14 :
      KEDAH/PERLIS : MENTERI BSR BERSATU(PPBM)
      PERAK : MB AMANAH
      KELANTAN : MB AMANAH
      JOHOR : MB BERSATU(PPBM)
      PULAU PINANG : KM DAP
      MELAKA : MB BERSATU
      NEGERI SEMBILAN : MB BERSATU
      PAHANG : TIDAK PASTI
      SABAH : KM WARISAN
      SARAWAK : TIDAK PASTI

      MANA LAGI UMNOK DAN PASung mau lari...be.

      Delete
    8. Fuyooooo.. PM pulak sapa yaa....? Kikikiki...

      Delete
    9. -Abanggg KKKKIKIKI nih dah mula minat PH nih. terus LAYAN BRO !kITA ambil dia buat bloger kita bila dia dah berubah....

      Delete
    10. Lari ikut mat singapork lah blik singapore

      Delete
    11. hahaha barangan btl pntaksub ph.bersatu kalau diberi dkt kedah aja.amanah mb 6 bln aja sblm adun dap dan pkr melompat.pkr pulak mnjadi parti yg paling kecil.lbh kecil dari amanah.kt tgk lps pru nnt.

      Delete
    12. kukuhnya ph.mmglh tak mncakar tp menggigit terus.ramalan tk mgkin berlaku.ramalan ph akan trkubur slps 2 thun pru.persaingan mrebut kuasa dan pnguruh parti yg keahlian sama pkr dan bersatu.dap trrkecuali.amanahpun hmpir sama akan bertelagah sesama sndiri.trrkubur sprt pkatan2 pmbngkang sebelumnya

      Delete
    13. SAYA ANON 22.31 BUAT SEDIKIT PEMBETULAN DAN TAMBAHAN TENTANG RAMALAN PRU 14 DI ATAS :

      SELANGOR : MB PKR
      MELAKA : KM PKR

      HARAP MAAF.
      Terima kasih anon 23:15 kerana ulasan mengingat tersebut.

      Delete
  13. KEPADA PENJUNJUNG PARTI PAS:
    Dengar pengumuman ini.

    Dengan ini saya mencadangkan seluruh negara akan melaksanakan hukum hudud mutlak bukan setakat
    RUU 355 sahaja bermula 2017.Semua kerajaan negeri tidak dibenarkan menolak hukum ini.
    Saya berterima kasih kepada pengendali BLOG ini iaitu SHAHBUDIN di atas kebenaran yang beliau beri untuk pengumuman ini.

    NASHARUDDIN TAK NANGISPUN!

    SETAKAT NAK UMUM TAPI TAK DILAKSANA SIAPA PUN BOLEH.
    INILAH MAINAN POLITIK !
    Semoga ahli-ahli PAS sedia masuk PAN.
    Jangan malu-malu,Abang Mat kita ni dulu Timbalan.



    ReplyDelete
    Replies
    1. kami tdk mahu mat sabun jd ketua.tukar mat sabun lntik org yg berkelayakan.ubah perlmbagaan parti kod megakkan islam.kami sedia msuk pan harini juga

      Delete
    2. .
      .

      Permohonan anda untuk menjadi ahli AMANAH tidak dapat di pertimbangkan kerana syarat anda telah termaktub dalam Perlembangaan.

      Lain-lain sebab ialah kurang upaya anda berfikir dengan akal juga tidak mencapai tahap yang telah di tetap kan.

      Delete
    3. prlembgaan apa.entahlah mgkin mat sabun patut sdr dia tk lyk mmpin amanah sbb dia bkn amanah sgt.apatah lagi khalid samad.husam muso.mgkin yg paling layak salahudib ayob

      Delete
    4. ANON 21:52
      *ABANG MAT BOLEH JADI TIMBALAN,DULU GENG-GENG MU JUGA YANG PILIH.MESTI DIA ADA SESUATU YANG SPECIAL.DIA MEMANG LAWAK SIKIT BILA BERUCAP.
      *AKU RASA PEMIMPIN-PEMIMPIN PH SEKARANG SUDAH SALING MELENGKAPI- ADA YANG SERIUS,ADA YANG LAWAK.

      ALANGKAH SERONOK BILA MEREKA MEMBENTUK KERAJAAN KELAK.

      Delete
    5. huhu mat sabu tak pakai punya org dh trpelit dgn skandal.ustaz ahmd awang mana

      Delete
  14. khairulryezall a/l osman16 May 2017 at 20:48

    HIDUP NAJIB!! MATI UMNO!!

    ReplyDelete
  15. bersedia pan mst trlebih dahulu ubah perlembngan parti mmperkuangkan dan menegakkan islam.mnukaar ketua merka mat sabun.tdk mnjdi bdk suruhan dap.kalau pan sedia brubah hari juga kami akan masuk amanah.

    ReplyDelete
  16. AKu hilang respect dgn blog Budin Chai Bunge ni bile dia ambik quote cerita Lapiji...

    nampak kronik ketandusan bahan untuk pru14, angkut cerita mamat kaki gurau-bohong tu..

    sudahlaa Budin.. ahli chap bunge makin susut.. jgn salahkan UMNO atau pun bangla 40k yer.. UMNO xde nk beli2 ahli2 bermasalah mcm tu.. zaman Maderr dlu ye la kot.. sbb nk kekal 22 tahun.. byk dedak kena pakai.

    this is not Mader time anymore.. ini DSN punya pemerintahan.. harap geng pro mamak kerala jgn terus meroyan. 22 tahun takpuas lagi ke menyeleweng??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pi la mykmu...datang sibi buay apa

      Delete
    2. .
      .

      Rafizi lah satu-satu nya orang di Malaysia yang di biarkan berbohong.

      This is Rafizi 's time..

      Delete
    3. Ermm...hilang respek kepala lutut ko lah.yg dok miang nak singgah blog ni apehal.OOoo kat mykmu asyik cite benda baik je kot pasal jibby mesti ko boring tu

      Delete
    4. Anon 22:45

      Jikalau ya Rafizi terus terusan berbohong bermakna dia menfitnah si polan yang di namakannya .

      Tunggu apa lagi si polan ni ... samanlah si rafizi tu. Ada berani ??

      Najib dah booking hari Selasa . PAS dah chop hari Khamis . Apa kata si polan ni saman je si Rafizi pada hari Rabu .

      Delete
    5. knp perlu disaman.kalau rafizi btl bawa ke sprm.polis.ydp agong dan seterusnya usa.mst akhirnya pnjenayah itu akan dihukum atas perbuatannya.

      Delete
    6. Sbab Nak bagi org macm ko pun tau hal ni..kt tv3 msti xnk siar.utusan mesti rejek berita ni.bgi polis nt silap2 msuk bakul sampah..bila dedah mcm ni bkan stakat malaysia tapi 1 donia pun tau.klau tak malu teruskan lah si polan panglima bugis tu wat senyap tampa sebarang action..so rakyat akan dapat nilai sendiri

      Delete
  17. Long live Rafizi!

    Takbir!

    ReplyDelete
    Replies
    1. rafizi mmg blh diangkat wira dlm ph.tp sygnya dlm ph hanya rafizi sorang aja yg blh diangkat wira.rafizi blh jd calon pm ph.

      Delete
  18. jho low dapat lagi banyak...

    ReplyDelete
  19. RUANG CHE DET MEROYAN MERAYU PAS KINI
    MACAM LA CAP BUNGA ADA 80 KERUSI
    BERKOKOK SAMBIL TERJERIT MAMAK KUTTY
    JANGAN SALAH PAS PERIKSA DULU DIRI SENDIRI

    HEBAT SSGT KA PARTI CAP BUNGA INI.?
    CAKAP MAMAK KUTTY SAJA NAK DIDENGARI.?
    BERAPA CAWANGAN DAN BAHAGIAN KINI
    BERAPA PULA JUMLAH SEBENO AHLI PARTI..?

    SIFIR MUDAH UNTUK DIINGATI
    PRU 14 BAKAL MENJELANG NANTI
    UNDI CALON ISLAM BUKAN CALON PARTI
    MCA GERAKAN MIC DAP PKR PAN TOLAK TEPI
    BIO SUARA ISLAM DIDEWAN JADI MAJORITI
    CAP BUNGA BLOM UNDI DAH BUBAR PARTI


    .. KIKIKIKIKIIII... BERANGAN SUNGGH BARUA CAP MUNGA NIH... SILA BERAMBUS DAP@SINGAPORK

    ..KKKIKIKIKIII...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ANON KKKKKIKIKI DAH MULA CEMBURU DENGAN PARTI CAP BUNGA DAN TUN PULA,SIAP NAK SELIDIK BERAPA CAWANGAN ...KESIAN AKU.

      DAH NAMA TUN ANON !,YAHUDI PUN TAKUT.

      Delete
    2. DAH DI KATO KITO CEMBURU PULA
      SOAL SELIDIK PUN TAK BOLEH
      KALU 20 JUTA KATA KAN LAH SAJA
      SIMPLE QUESTION PUN NAK BERDALIH

      ALAHAIIII... BELOM LAGI TANYA CALON PM LAGI TUHH.... KIKIKIKI..

      BARUA DAP@SINGAPORK. .. SILA BERAMVUSS...!!!

      Delete
    3. Hahaha mat sungapork pun takut tun tuuu...

      Delete
    4. kesian,kesian..inilah namanya rakyat yang Tun cakap mulut tertutup,mata buta, telinga pekakkkk...sampai tak tau ombak tsunami PH dah sampai kelutut....dia bukan orang politik kot...atau burung spender yang dibela untuk berkokok kkkkkikiki..sodap juge den donga weh...

      Delete
    5. MULUT TERTUTUP MATO PLAK BUTO
      INGAT TSUNAMI DI PAREH KEPALO
      KIKIKI TSUNAMI PAREH LUTUIT AJO
      BOBOI DAN KUTY DAH LOMEH GILO

      KIKIKIKIKI... BODO TSUNAMI PAREH LUTUIT AJO KOSAN EEH.....PAREH LUTUIT TAK ADO YG LOMEH DOOHH....!!! TATAU LA KALAU MAMAK NGAN BOBOI BULEH LOMEH PLAK...

      KIKIKIKIKI....

      KIKIKI..

      Delete
    6. ANON BURUNG SPENDER KKKKKIKIKI..

      EDEN JUGO LUCU JUGO TENGOK JANG KETAWO...
      MEMANG SEKARANG PAREH LUTUT JO...
      UNTUK POSAN-POSAN PERINGAT..
      KALO NAK LARI MASUK PH BOLEH LAGI TU...
      BILO PRU 14 KANG,TSUNAMI GULONG TINGGI POKOK KELAPO, MATI LOMEH JANG,,,

      JANG OH JANG......





      Delete
  20. Bravo rafizi, teruskan telanjang puak2 ni termasuk yg berserban dan berjubah sebab tenguk satu macam je mereka konon rezeki turun dlm RM juta

    ReplyDelete
    Replies
    1. btl tu rafizi ptut trlnjang jugak mb sel.lim guang ong.mak lampir.semua yg jht patut ditelngkan termsuk tsym.bobo boi.haji hadi.najib.dan semua sekali.trtmsukklh diri sndiri kalu mmfitnah

      Delete
    2. Kan tuduhan disertakan dokumen..bukan air liur.klau pkai air liur bleh la ckp gurau .kalu dokumen tu tipu saman je smpai dia bankrap.

      Delete
    3. mksudnya rasuah seks krjaan sel btl.mb sel tak saman rafizi

      Delete
    4. penyelewengn duit khairat didehkn oleh jamal jamban btl juga.krjaan sel tk samanpun jamal.

      Delete
  21. Mr j terkedu terdiam tak leh jawab. Mungkin tgh refer kat bos cam ner nak jawab. He misjudged the readers of this blog....ingat kita ni macam kutu felda.

    ReplyDelete
  22. Politik Selangor: Jangan membuli rakyat
    ABDUL HADI AWANG 15 MAY 2017
    ISLAM menegaskan politik sebahagian daripada syariat yang tidak boleh dipisahkan daripada agama. Bai’ah adalah rukun yang mengikat di antara pemimpin dan rakyat dengan hukum Allah supaya tidak dikhianati berasaskan petunjuk Islam yang membahagikan kepada dua bahagian iaitu; Thawabit dan Mutaghayyirat.

    Pertama- Thawabit adalah perkara dasar dan matlamat yang tidak boleh dipinda sepanjang hayat dan ditetapkan oleh nas al-Quran, Hadis, Ijma’ para ulama’ dan Qias yang nyata. Perkara ini telah ditetapkan menjadi hukum tertinggi dalam Undang-Undang Tubuh PAS (Perlembagaan) yang diserahkan dibawah bidang kuasa Majlis Syura Ulama’.

    Setiap tugas penting yang mencabar dilakukan bai’ah yang bermaksud janji kesetiaan terhadap perjuangan yang diasaskan di atas perkara tersebut supaya tidak diperlakukan dengan mudah dan sewenang-wenangnya.

    Firman Allah menegaskan perkara baiah:

    إِنَّ ٱلَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ ٱللَّهَ يَدُ ٱللَّهِ فَوۡقَ أَيۡدِيهِمۡۚ فَمَن نَّكَثَ فَإِنَّمَا يَنكُثُ عَلَىٰ نَفۡسِهِۦۖ وَمَنۡ أَوۡفَىٰ بِمَا عَٰهَدَ عَلَيۡهُ ٱللَّهَ فَسَيُؤۡتِيهِ أَجۡرًا عَظِيمٗا ١٠ الفتح.

    “Sesungguhnya orang-orang yang memberi bai’ah (pengakuan kesetiaan kepadamu (wahai Muhammad) untuk berjuang, mereka hanyasanya memberikan bai’ah (pengakuan kesetiaan kepada Allah); Allah mengawasi keadaan mereka memberikan kesetiaan itu (untuk membalasnya). Oleh itu, sesiapa yang tidak menyempurnakannya maka bahaya tidak menyempurnakan itu hanya menimpa dirinya dan sesiapa yang menyempurnakan apa yang telah dijanjikannya kepada Allah, maka Allah akan memberi kepadanya pahala yang besar.” [Surah al-Fath: 10]

    Rasulullah SAW melakukan bai’ah apabila melantik jawatan yang penting atau menghadapi sesuatu cabaran besar. Amalan ini dilakukan di sepanjang zaman oleh kumpulan Islam yang memerintah negara atau tidak memerintah. Maka setiap khalifah yang dilantik selepas kewafatan Rasulullah SAW mengadakan bai’ah dihadapan rakyat dan pemimpin utama yang menjadi komponen kepada jamaah.

    Betapa pentingnya bai’ah ini sehingga Khalifah Uthman bin Affan R.A. yang dipaksa oleh pemberontak dengan menghunus senjata memaksanya supaya meletakkan jawatan, dengan tegas Khalifah Uthman menjawab: “Jawatan ini adalah pakaian yang dipakaikan oleh Allah kepada saya, maka saya tidak akan mencabut pakaian ini”. Maka berakhir dengan Khalifah Uthman R.A. bersedia gugur syahid bersama al-Quran yang dirangkulnya.

    PAS mengadakan bai’ah yang diwajibkan kepada setiap calon yang bertanding dalam pilihan raya. Setelah mereka menang terus diikat dengan bai’ah. Inilah jawatan exco yang dipegang oleh ADUN Negeri Selangor yang tidak boleh diberhentikan dengan sewenang-wenangnya, bukan dengan mencabut secara mudah.

    ReplyDelete
  23. Bagi PAS terdapat tiga komponen utama dalam menubuhkan kerajaan mengikut Perlembagaan Persekutuan dan negeri iaitu; Islam adalah agama negara, Institusi Raja Berperlembagaan wajib dihormati dan rakyat yang mengundi juga wajib diambil kira, bukan sahaja parti yang bertanding dan calon yang menang dipilih rakyat sama ada di atas nama dirinya atau parti.

    Jangan hanya bermain politik sesama dalaman parti tanpa memandang kepada segala komponen sistem pemerintahan yang menjadi rukunnya. Peristiwa YB Tan Seri Khalid Ibrahim dipecat dan Langkah Kajang yang salah tidak boleh melompat parit kerana mahukan cita-cita politik ‘mee segera’ yang membebankan rakyat dan DYMM Sultan sepatutnya menjadi pengajaran.

    Kedua - Mutaghayyirat adalah perkara yang boleh diubah mengikut situasi, realiti dan strategi yang mengalami perubahan mengikut setiap perkembangan semasa dan masyarakat yang berbeza, dalam aspek pelaksanaan yang berkonsepkan kebijaksanaan bagi menyampaikan risalah Islam kepada manusia tanpa paksaan.

    PAS mengadakan Tahaluf Siyasi atau persefahaman politik dengan pihak lain dalam perkara yang tidak melanggar sempadan dasar dan matlamatnya.

    Tahaluf Siyasi terbatal apabila ada pihak yang sengaja membatalkannya kerana tidak boleh menerima walaupun secara persefahaman disebabkan oleh sikap bermusuh terhadap PAS yang berpegang teguh dengan Islam. Inilah pendekatan DAP sendiri kerana menolak konsep Negara Islam, menolak syarat mewajibkan kepimpinan negara seorang yang beragama Islam, menentang segala usaha PAS untuk melaksanakan syariat Islam walaupun kepada penganut Islam sahaja dan membelakangkan Institusi Raja kerana mengikut selera politik mereka.

    Keputusan Majlis Syura Ulamak juga telah memutuskan Tahaluf Siyasi bersama PKR terbatal, apabila syarat-syarat Tahaluf dicabuli sama ada salah laku terhadap hukum syariat dalam pendekatan politik atau melanggar adab bertahaluf kerana mengikut kawan politik yang salah disebabkan konsep oportunis mereka.

    PAS sangat berpegang kepada petunjuk Allah:

    قُلۡ إِن كَانَ ءَابَآؤُكُمۡ وَأَبۡنَآؤُكُمۡ وَإِخۡوَٰنُكُمۡ وَأَزۡوَٰجُكُمۡ وَعَشِيرَتُكُمۡ وَأَمۡوَٰلٌ ٱقۡتَرَفۡتُمُوهَا وَتِجَٰرَةٞ تَخۡشَوۡنَ كَسَادَهَا وَمَسَٰكِنُ تَرۡضَوۡنَهَآ أَحَبَّ إِلَيۡكُم مِّنَ ٱللَّهِ وَرَسُولِهِۦ وَجِهَادٖ فِي سَبِيلِهِۦ فَتَرَبَّصُواْ حَتَّىٰ يَأۡتِيَ ٱللَّهُ بِأَمۡرِهِۦۗ وَٱللَّهُ لَا يَهۡدِي ٱلۡقَوۡمَ ٱلۡفَٰسِقِينَ ٢٤ التوبة.

    “Katakanlah (wahai Muhammad): Jika bapa-bapa kamu dan anak-anak kamu dan saudara-saudara kamu dan isteri-isteri (atau suami-suami) kamu dan kaum keluarga kamu dan harta benda yang kamu usahakan dan perniagaan yang kamu bimbang akan merosot, dan rumah-rumah tempat tinggal yang kamu sukai, (jika semuanya itu) menjadi perkara-perkara yang kamu cintai lebih daripada Allah dan Rasul-Nya dan (daripada) berjihad untuk agama-Nya, maka tunggulah sehingga Allah mendatangkan keputusan-Nya (azab seksa-Nya); kerana Allah tidak akan memberi petunjuk kepada orang-orang yang fasik (derhaka).” [Surah at-Taubah: 24]

    “Sejahtera Bersama Islam”

    ABDUL HADI AWANG
    Presiden PAS

    Bertarikh: 18 Syaaban 1438H / 15 Mei 2017H

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahaluf siyasi? Love audi khiuseven essyuvi.

      Delete
    2. memetik kate2 anuar ibrahim...

      bila ameno BN cakap kerajaan takkan bawa dan luluskan RUU, taknak hudud.. ko taknampak pulak ini adalah usaha menentang Islam...

      tak pulak ko nak berpaling dari ameno... lagi ko nak commolot lg dgn ameno ade la...

      ape punya alasan la lu punya parti, berbelit2...

      Delete
    3. Anwar Ibrahim.ke atau Anwar aljuboori... CIFUT BABI la mamat tu......!!!

      Delete
    4. Islam tolak mungkar. Islam tidak songlap. Islam tidak sekongkol dgn aristikrat.
      ISLAM TIADA BRAHMIM

      Delete
    5. Aisey man , ulamak tersohor ni dalam masuk hospital pun sempat 'posting' lagi .

      Cerita masuk hospital untuk 'intensive treatment ' pun di hebah olih TV 3 suku . Siap dengan meminta orang ramai mendoakan agar ulamak tersohor ni cepat sembuh .

      Tapi nah doakan dia macam mana ??? Ulamak ni udah labelkan orang orang saperti saya kafir harbi , tak cium syurga !!

      Apa kah yang harus kita buat Budin .??

      Mungkin Bro John Doe bolih beri sedikit pencerahan ??

      Delete
  24. Tahniah Mr j
    Masa aku aktif Kat Terengganu kite sebelum di ambil alih oleh walaun dan aku pun cabut ada beberapa mscai UMNO seperti versatile
    Yg aku kagum sgt Istiqamah dah sabar dgn maki hamun Teringat aku Kat Mr j

    ReplyDelete
    Replies
    1. Unknown aku bukan macai umno atau pas. Tapi aku ingin tengok umat bersatu. Ramai yg tak sedar betapa hebatnya serangan liberal kafir kristian didokong yahudi atas umat islam dunia termasuk malaysia. Ramai pengunjung blog ini terperangkap dengan dakyah mereka. Mereka ditipu menyokong suatu gerakan yg mahu lemahkan dan hancurkan islam di Malaysia. Mereka tak sedar akidah tergadai akibat perasaan benci yg dipupuk. Ini kelihatan dlm maki hamun mereka. Terpaksalah bersabar dlm dakwah.

      Delete
    2. .
      .

      Sebaik-baiknya biarlah umat bersatu bukan sebab serangan musuh yahudi atau kafir kristian tetapi umat Islam bersatu kerana Allah dan cinta kepada kehidupan mengikut amalan dalam Islam.

      Ambil kata Mr J. Ekonomi bagus. Peluang pekerjaan baik. Sara hidup murah. Tapi boleh ke dalam semua baik .. Najib bawak anak-anak.sekali ke China ? Boleh ke semua ini di perolehi dengan berhutang?


      Yang dulu hendak lah didulukan. Dilakukan Allah. Jika saudara dulukan Allah pasti saudara tidak sesuka hati mengatakan seseorang itu tergadai akidahnya tanpa sedar.

      Sedangkan baik dalam UMNO dan PAS apa yang mereka lakukan dalam keadaan sedar seolah-olah sengaja mengadai kan akidah.

      Kita jangan kagum kerana istiqamah macam Mr J....kagum lah dengan hujah yang bernas dan pandangan yang diberi oleh Allah bukan pandangan mainan syaitan.

      Di Malaysia kristian ke atau yahudi tak perlu beriya-iya menyerang Islam di Malaysia, kepala mufti pun tak satu. Yang pro kerajaan menghalalkan apa saja yang Najib buat. Contoh satu GST, mana mufti Perak, Pahang, Wilayah dan Kelantan? Sedangkan GST adalah haram mengikut hukum.

      Delete
  25. Mr J,

    Kalau satu hari nanti apa yg ko percaya sangat tu tak benar tapi waktu tu nyawa ko dah sampai dikerongkong. Masa tu semua dah terlambat.
    Aku dulu pun umno totok tapi aku cari dan cari jawapan sebab aku nak kebenaran.
    Takde betulnya dan bukan islam bila duit pencen rakyat 4 billion habis dikitai.
    Ingat pesan aku, jangan terlambat mencari jawapan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamu sama juga.kalau dulu totok bn skrg totok ph.sdgkn kamu tahu ph skadar gabungan yg amat lemah.mari kita skdr myokong bkn bersifat taksub.kita hanya mnipu diri sndiri jika mnyka ph gabungn yg lbh trtlalu bgus,suci dan bersih.

      Delete
  26. Terbaikkk,,,saudara Rafizi,,,pendedahan yang amat hebat,,,,bukan mudah untuk membongkornya ,,,hanya kerja keras dan di sertai dgn kebijakssaan maka segala yang ALLAH permudahkan juga,,,,Bukan nya macam pas cuma tau komen tentang pendedahan aurat jer,,,,pas mana ada idea macam rafizi,,,pas tak boleh harap,,,mengabiskan boreh boleh lahhh

    ReplyDelete
  27. Tuan Pengerusi16 May 2017 at 23:59

    Bermakna duit rakyat dicuri untuk menDANAi BN? Puuuuih! Kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bermakna duit rakyat JUGA dicuri untuk mengumpul harta dan kekayaan HARAM puak UMNOBNPAS !? Puuuuih! Kah kah kah

      Delete
  28. Wattt??? Najib pakai duit simpanan Tabung Haji penyimpan utk dibagi kat parti bukan Islam di Sabah (UPKO) parti kristian kadazan dusun murut??? Tergamak Najib buat duit hasil titik peluh kita simpan utk menunaikan Haji diberi pada orang bukan Islam di Sabah tu. Satu penghinaan. Celaka haramjadah perbuatan kamu ini Najib dan Umno!!!

    ReplyDelete
  29. mr budin .
    mr rafizi pejuang tulen,yg berani dan hebat,lagi plak diani mlayu.
    kalu najib pahlawan bugis,nundia rafizi pahlawan mlayu.
    kalu sojar ado jeneral,polis ado kpn. sprm ado bos besau,mlayu suma nya.
    berjawatan dan berpangkat dgn pingat-pingat yg berjela-jela sampe penoh baju pun tak berani mcm rafizi yg ada ati dan telog,mcm anakjantan.
    depa hebat dgn unifom saja,pangkat bapakbesau,ati kechik telog tarak,mcm ayamjantan pak pandiar menang sabongan kampong tergadaian.

    ReplyDelete


  30. Ya Tuhanku Engkau berilah kekalahan yg terhina kepada puak2 yang membuat fitnah





    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Tuhanku Engkau berilah kekalahan yg terhina kepada puak2 yang songlap wang dan amanah rakyat. Engkau benam lah puak munafik yg berpura2 retorik arab,konon mereka mengangkat agama Islam. Engkau sedarkan lah Rayat Malaysia akan pihak2 angkuh yg pelu dinyahkan.Enhkau rampaslah semula harta2 haram yg mereka telah kumpulka, utk diberi n kpd yg rakyat yg berhak.

      Delete
  31. To UPKO Sabah and Umno Penang, this i have to say to both of you,

    EXPLAINING AWAY THE TRUTH

    It is no good at all 
    to conjure all sorts of reasons 
    to explain away truth: 

    One could subscribe to truth 
    only when one has self-respect in the first place; 

    When a man tells untruths, 
    he has no respect for himself 
    and little would he do better for others 
    except for his own gain; 

    And when a man tells lies, 
    he has a tendency to forget: 

    With one lie after the other, 
    eventually he would be caught 
    in his own tangled web

    ReplyDelete
  32. Wahai pengundi2 terutama yang beragama Islam.

    Takutkah kamu dengan seksaan Allah?

    Jangan kita bersubahat dengan kemungkaran. Selamatkan Malaysia dari tangan2 kotor dan jijik.

    UMNO dulu tak sama dengan UMNO sekarang.

    UMNO sekarang = Hina & Jijik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu rosak kerana UMNO.
      Islam rosak kerana PAS.

      Delete
  33. Usahlah tegakkan benang yg basah.
    Usahlah subahat laknat yg dah sah.

    Islam rosak sebab PAS
    Melayu rosak sebab UMNOBN

    SUDAH SAMPAI MASA RAKYAT MALAYSIA (Tuan sebenar Negara Malaysia) dihormati.
    Pihak yg dilantik menjaga negara telah FAIL,GAGAL dgn TERUK !!
    Tempoh peluang 60 tahun sudah berlalu.
    KITA TIADA PILIHAN DLM PILIHANRAYA 14.

    ReplyDelete
  34. Hello, apa itu RM10,000,000?
    You tahu berapa it RM2.7bil?
    Kalau RM10,000,000 ini ditulis dalam million, ia cuma RM10millio.
    Kalau RM2.7billion ini ditulis dalam million, ia adalah RM2,700million.

    Ini bermakna, RM10 vs RM2,700. Berapa peratus? 0.37% shj.

    Betapa besar duit yg ditelan...

    Kalau RM10mil boleh beli 10 rumah, RM2.7billlion dpt beli 2,700 buah rumah.

    ReplyDelete
  35. najib semakin bijak dalam hal skendel. malaysia boleh! najib boleh! skandel boleh! kami rakyat malaysia nantikan ending skendel najib. najib pm lagi kahhh selepas PRU NANTI? KITA Tunggu...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...