Thursday 11 May 2017

11 MEI - DISENGAJAKAN ATAU KEBETULAN?


Hari ini , 11 Mei adalah hari ulangtahun kelahiran UMNO yang ke 71. Kali ini sambutannya diadakan secara besar-besaran di Stadium Bukit Jalil di mana bukan saja ahli seluruh negara diangkut beramai-ramai untuk memeriahkannya, bahkan cabutan bertuah dengan hadiah kereta juga turut diadakan.

Sambutan ulangtahun kali ini diadakan dengan begitu meriah kerana PRU 14 mungkin akan diadakan sebelum hujung tahun ini atau awal tahun depan. Oleh itu, sambutan ulangtahun ini adalah medan terakhir untuk UMNO mahu menunjukkan kekuatan sambil memberitahu kononnya ia masih relevan di mata rakyat.

Semakin UMNO menunjuk-nunjuk kononnya ia masih kuat dan relevan, secara tidak langsung bermakna parti itu semakin jauh daripada denyut nadi rakyat.

Jika dalam PRU 14 akan datang, UMNO kalah pilihanraya, bermakna sambutannya ke-71 pada tahun ini adalah yang terakhir ia dirayakan ketika kuasa masih dalam genggaman.

Ekok  juga sambutan ulangtahun UMNO ke-71 ini diadakan besar-besaran kerana mana tahu tahun depan tiada lagi sambutan semeriah seperti tahun ini. 

Kalau sudah hilang kuasa,  tahun depan ketika ulangtahun ke-72 bukan saja tiada lagi sambutan yang meriah dan gah, bahkan pasti tiada lagi hadiah Proton Perdana untuk cabutan bertuah.

Maka itu, biarlah  UMNO bermeriah-meriah tahun ini.

Itulah nasib UMNO sempena ulangtahunnya ke-71 ini. Ulangtahun kali ini, walaupun cuba diraikan dengan meriah dan hadiah cabutan bertuah, ia juga berada di antara terus hidup atau menuju rebah.

Selagi UMNO dipimpin oleh Najib Razak dan kerananya Malaysia lebih dikenali sebagai negara kleptokrasi berbanding demokrasi, sepuluh rakyat yang ditanya, mungkin hanya satu dua yang masih mahu menyokongnya.

Pada tarikh 11 Mei juga, Majlis Syura Pas akan mengadakan mesyuaratnya untuk menentukan hubungannya dengan PKR. Sebelum ini Muktamar Pas sudah pun membuat keputusan setuju sebulat suara agar hubungan dengan PKR diputuskan.

Tarikh mesyuarat Majlis Syura ini baru dihebahkan lewat tengahari semalam oleh Menteri Besar Kelantan, Ahmad Yaakob.

Jika esok, Majlis Syura senada pendiriannya dengan keputusan muktamar, bermakna terlerai dan terputuslah hubungan Pas dengan PKR.

Bagaimanapun, sebagaimana yang disebut sebelum ini, Pas Selangor tetap berpendirian untuk kekal dalam kerajaan negeri sehingga pilihanraya akan datang.

Namun, tarikh 11 Mei yang dipilih untuk Majlis Syura Pas membuat keputusan muktamad tentang hubungannya dengan PKR menimbulkan pelbagai persoalan lain kerana bersamaan dengan tarikh ulangtahun UMNO.

Kiranya terlerai hubungan Pas dengan PKR bermula esok melalui keputusan Majlis Syura, dengan sendirinya UMNO akan mendapat dua kegembiraan pada tarikh 11 Mei iaitu merayakan ulangtahun kelahirannya yang ke-71  dan sekaligus bergembira kerana secara tidak langsung merapatkan lagi hubungannya dengan Pas yang kini cukup berpuas hati dengan hanya menjadi "king maker" melalui blok ketiga saja.

Sediakah Pas memberi berita duka kepada UMNO di hari jadinya tahun ini dengan hubungannya bersama PKR tidak jadi diputuskan?

Adakah pemilihan tarikh 11 Mei untuk Majlis Syura bermesyuarat  ini disengajakan atau sekadar kebetulan? (ShahbudinHusin 11/05/2017).

141 comments:

  1. Baju dah sedondon

    Kalau boleh tarikh besday pun dia mau sedondon

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak betul duit ditaburkn... Kate perbelanjaan bersederhana... Ak nak bayar yuran universiti nie dah sakit2 otak dah nie... Cer yg biase buat program besar, anggarkan perbelanjaan buat pesta muda mudi pak maun yg nie...?

      Delete
    2. Pada ulang tahun ke 71 ini, paling sesuai Tun Dr Mahathir kata:

      Dr Mahathir repeats call for Pekan voters to remove Najib
      Free Malaysia Today

      PETALING JAYA: Dr Mahathir Mohamad has once again made an appeal to the people of Pekan to vote out Prime Minister Najib Razak in the next general election (GE14). He called for voters in the Pahang town where Najib has served as an MP for nine ...

      Ini cara paling mujarab bagi membuang Najib dari jawatan nya. Cara lain dah tak jalan. Peguam Negara dah di buang nya, PN baru ha nya enggeh kpd nya, Majlis Tertinggi dan Ketua Ketua Bahagian tak mahu buang nya.

      Buang Najib melalu undi rakyat kawasan Parlimen Pekan di PRU14 amat lah menarik.

      Harap Ketua Bahagian PPBM di kawasan Pekan akan mengeluarkan cadangan cadangan bagaimana kita yang bukan tinggal di Pekan boleh membantu. Minta senaraikan, kalau oleh, terima kasih.

      Delete
    3. Shahrizat pun kalah jugak. Elok je pegang jwtn, siap menjawat menteri lagi...

      Moral: Kuburkan je BN dari bumi Malaya ni...!

      Delete
    4. Pakai duit Rakyat bolehlah!!

      Delete
    5. Kajian yang dijalankan oleh beberapa anggota pengasas Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) mendapati PAS menjadi parti paling popular pada pertengahan tahun lepas, malah mengatasi popularti BN.

      Kaji selidik ke atas 3,000 responden itu mendapati 44.4 peratus menyatakan sokongan kepada PAS, berbanding 36.2 peratus kepada BN dan 25.9 peratus terhadap PKR.

      Sementara itu, 16.7 peratus berkata mereka menentang PAS berbanding BN dan PKR yang masing-masing menerima tentangan daripada 27.2 peratus responden. Baki selebihnya berkata mereka tidak pasti.

      Bagaimanapun, kajian itu juga mendapati pemimpin yang mengetuai BERSATU menjadi pilihan utama bagi jawatan perdana menteri.

      Presiden BERSATU, Tan Sri Muhyiddin Yassin lebih digemari untuk jawatan perdana menteri dengan sokongan 37.3 peratus daripada responden, diikuti pengerusi BERSATU, Tun Dr Mahathir Mohamad (35.9 peratus) dan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang (34.3 peratus).

      Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah pemimpin keenam paling popular dengan 27.0 peratus sokongan, manakala Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di tangga kesembilan paling popular (20.0 peratus) dengan sebahagian besar daripada responden (52.0 peratus) menentang beliau.

      Di kalangan pemimpin BN, Menteri Pertahanan Datuk Seri Hishamuddin Hussein (26.4 peratus) adalah lebih popular daripada Najib dan juga Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar (23.3 peratus).

      Hanya 15.2 peratus responden bersetuju dengan kenyataan bahawa Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi harus menjadi perdana menteri.

      Ini meletakkan kedudukan Zahid di bawah Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang (15.9 peratus), Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Azmin Ali (17.2 peratus) dan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng (17.6 peratus).

      Sementara itu, 38.1 peratus responden bersetuju bahawa Umno perlu bekerjasama dengan PAS dan 32.6 peratus juga bersetuju bahawa kedua-dua parti perlu bergabung.

      Apabila ditanya sama ada MIC atau MCA perlu keluar BN, hanya kira-kira 20 peratus daripada responden bersetuju dengan pernyataan tersebut.

      Kajian itu dijalankan pada bulan Julai dan Ogos tahun lepas, meliputi sampel yang mewakili 30 kawasan parlimen di seluruh Malaysia.

      Ia didahului oleh beberapa siri fokus perbincangan kumpulan dan kajian awal yang bermula pada bulan April tahun yang sama. Hasil kaji seldiik itu telah disampaikan oleh Ketua Biro Dasar dan Strategi BERSATU, Datuk Rais Hussin pada sidang akhbar di Kuala Lumpur hari ini.

      Beliau berkata sembilan pensyarah universiti turut membantu dalam menjalankan kajian ini dan telah diberitahu untuk membongkar "kebenaran kejam" bagi mengumpul maklumat yang tepat kepada strategi pilihan raya BERSATU.

      Satu kajian susulan akan dijalankan pada bulan Ramadan yang akan datang.

      Delete
    6. Mengikut sumber pertemuan itu adalah untuk menyelesaikan tuntutan Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad supaya Pakatan Harapan menandatangani perjanjian bersama kerajaan Selangor.

      Desakan itu dibuat kerana setakat ini Selangor belum mengisytiharkan negeri itu ditadbir oleh gagasan Pakatan Harapan walaupun Pakatan Rakyat yang ditubuhkan dengan PAS diumumkan telah berkubur.

      Apa reaksi Azmin Ali kepada tuntutan PAN... dia juga PERSETAKAN parti PAN. Tapi semasa itu bahasa Azmin lembut sikit, pasal itu dia tegur lebai PAS guna bahasa kasar. Dia tak apa....

      Mengikut sumber Azmin bukan sahaja persetankan parti PAN, dia juga PERSETAKN Rafizi and dengan Geng yang kini menjadi MASALAH kepada hubungan PAS-PKR. Menurut Azmin dalam mesyuarat tertutup PKR sebelum Konvesyen PKR di Pulau Pinang PKR mesti ada hubungan dengan PAS walaupun tahaluf dibatalkan oleh PAS. Perkara ini disokong oleh Tian Chua dan beberapa orang yang sependapat dengan Azmin.

      Delete
    7. Kini Azmin ada 31 termasuk dirinya sendiri.

      Kesimpulannya AZMIN adalah MB sokongan PAS dan UMNO bukan PAKATAN RAKYAT.

      Kerana itu Azmin lantik timbalan speaker daripada PAS walaupun DAP tak setuju. Azmin juga selalu sebut Selangor tak ada kaitan dengan Pakatan Rakyat. Malah dia kata PAKATAN HARAPAN dan Selangor berbeza.

      Hanya geng AMANAH (PAN) sahaja bodoh dalam hal ini.

      Itu sebab saya rasa bodoh Husam dalam hal ini bila dia kata Abdul Hadi nak buat UG dengan UMNO dan beberapa orang PKR. MEMANG DAH BUAT PUN. Adakah itu UG??

      Mereka sebenarnya memutar belit fakta bagi mengelirukan rakyat untuk kepetingannya. Husam sudah termakan dengan janji Anwar sehingga sanggup rosakkan parti sendiri dan membelakangi Tok Guru Nik Aziz.

      PAS banyak tercalar, rosak dan hampir musnah kerana LANGKAH KAJANG. Tapi sifat Jamaah Islam yang 'nawaitul'nya masih memperjuangkan Islam PAS terselamat daripada bencana berlaku malah Allah membersihkan PAS daripada anasir perosak dalaman IKRAM/IRC dan juga pimpinan yang mengkhinati perjuangan menengakkan Islam kerana ter'mabuk' Putrajaya.

      Itulah sejarah panjang bagaimana PAS tetap mepertahankan prinsip perjuangannya walaupun fitnah betubi-tubi. Akhirnya pembaca boleh lihat siapa yang benar siapa pengkhinat....

      Delete
    8. Pancai gelar kita walaun, siapa juga yang tampil menjawab tohmahan mengarut mereka dianggap waluan yang makan dedak Umno, tapi Pancai tak sedar mereka melondehkan diri mereka yang nampak sedang makan dedak Dap serta membiarkan dan menyokong Dap menentang hukum Islam.Pancai juga menviralkan isu isu yang berkaitan hal ehwal PAS sejak dari sebelum parti mereka ditubuhkan lagi.

      Pancai sudahpun menviralkan pasal UG dengan Umno, pasal pertemuan PAS dengan Umno dan cuba mengheret ATGNA supaya bertelagah dengan TGHH sehingga mendorong Ustaz Nik Abduh menulis dalam blognya tentang ada orang yang buat kerja bodoh dalam PAS.Demikianlah pula denggan kisah terbaru Pancai yang menviralkan pasal pengguguran Cikgu Pa dan dua PJ dalam saf kepimpinan PAS dengan dakwaan kerana TGHH mahu menghapuskan semua penentangan kepada UG dengan Umno tapi belum apa apa sudah kantoi!

      Itulah bahananya buat kerja dengan gelojoh tanpa kajian yang sering didakwa kita menulis tanpa kajian.Pancai juga terlalu tergesa gesa melemparkan tuduhan sehingga terlepas pandang kepada sejarah.Sejarah yang mereka cipta sendiri satu masa dulu bahawa cikgu Pa adalah salah seorang yang mahu berUg dengan Umno malah seorang penulis mereka pernah mendakwa Cik gu Pa adalah agen Umno dalam PAS yang bertindak menasihat TGHH agar jadi mesra Umno.Penulis ini pernah didengari mendakwa TGHH sudah cenderung kepada Umno sejak tahun 1998 lagi, tahun DSAI dipecat dari Umno dan setahun sebelum PAS menang di Terengganu menerusi PRU terakhir dijalankan secara bersih.Itu Awal awal lagi sudah menceritakan auta Pancai.

      Sekarang cerita Pancai lain pula, sebab Cikgu Pa digugurkan menurut seorang lagi penulis upahan mereka yang terkenal melalut, MSO ialah kerana beliau menghalang TGHH dari BerUG dengan Umno.Dakwanya lagi, TGHH mahu seorang yang permudahkannya UG dengan Umno dan Cikgu Pa menjadi halangan TGHH.Macam mana penulis ini tahu pasal itu? Dia berilusi ker?

      Tambah teruk ialah dakwaan agen Pancai yang masih duduk dalam PAS, Mahfuz pun sama dengan MSO.Gila ker apa Mahfuz yang pernah menjawat jawatan Naib Presiden PAS, masakan dia tak kenal dengan Cikgu Pa? Tapi sebab nak menaikan parti PAN dan mahu penyokong PAS lawan TGHH maka dia lakukan juga.Masakan Mahfuz tak tahu bahawa pertukaran kepimpinan dalam PAS itu perkara biasa?

      Tak perlupun untuk dviralkan kerana akhirnya kembali kepada Pancai juga seperti isu isu yang diviralkan sebelum ini.Mereka viral pasal rasuah lombong, rasuah 1MDB, pasal dedak Umno,pasal pemilihan muktamar yang lalu dicemari oleh kempen mengagihkan senarai ulamak dan beberapa perkara lagi tapi satupun tak lekat semuanya kantoi!

      Samalah dengan isu terbaru ini belum apa apa dah kantoi!

      Delete
    9. Pertama sebelum lebai panjangkan artikel ini, lebai nak minta maaf tajuk agak kasar sikit. Tapi rasa sesuai dengan dua orang penulis ini yang selalu "memperbodohkan" orang lain seolah-olah dia ni sahaja cerdik.


      Dalam Warkah Mimpi Yang Terganggu - buat Abdul Hadi Awang, tulisan MSO lebai dah ulas MSO tak boleh nak beza difinasi UG. Dia keliru bukan pada artikel yang berbeza tapi pada artikel warkah mimpi tersebut. Sekejap kata UG kerajaan tanpa pembangkang sekejab kata UG kerajaan gabungan PAS-UMNO. Itu akibat menulis atas dasar emosi tanpa fakta dah hujah. Anda boleh baca di sini.

      Lebai terbaca juga artikel Sahbudin Husin bertajuk "Kata Politik Matang Dan Sejahtera...Kenapa Ditempelak Saranan Ku Nan Untuk Bersatu?"
      Ini satu lagi bodoh dan tidak faham apa itu politik BPMS (Budaya Politik Matang Sejahtera). Shahbudin Husin ingat BPMS itu mesti bergabung dengan UMNO. Sangat catek pemikiran Shabudin Husin. Untuk jadi penulis sepatutnya Shahbudin tingkatkan pengetahuan dan banyak membaca agar otak tidak jumud dan penulisan tidak menjadi 'sampah' media massa.

      BPMS mempunyai 7 elemen yang ada tercatat pada gambarajah di atas. 7 elemen tersebut tak ada pun menyebut nak bergabung dengan UMNO.

      Kalau kita sakit hati kepada PAS pun kerana PAS amal politik lunak dengan UMNO janganlah kita menulis perkara-perkara yang bodoh.

      Engkau dua orang penulis. Bila penulis menulislah dengan etika supaya orang boleh anggap engkau orang adalah manusia yang MATANG DAN SEJAHTERA. Penulis tidak semestinya menyokong mana-mana parti. Dia boleh mengkritik dan memberi pendapat. Itu normal

      Tapi kalau penulis menulis dengan tulisan bodoh, maklumat tak betul, emosi dan membuat tuduhan semata-mata nak orang ikut pendapat engkau orang kerana engkau penulis yang lama zaman ceramah Bukit Apal lagi... itu bukan nama menulis tetapi "MEMBODOH" dan melembukan pembaca.

      Delete
  2. PAS adalah anak butir taik UMNO, maka sudah barang tentulah apa saja yang dibuat oleh UMNO itulah yang menjadi ikutannya. Begitu jugalah kebodohan Hasan Malek dari UMNO misalnya, ia menjadi ikutan Wan Rosli pula yang mewakili PAS, almaklumlah...DNA mereka adalah sama.

    ReplyDelete
  3. 11 MEI SENGAJA ATAU TAK ..NO HAL PUNYA
    71 TAHUN USIA PARTI PLING KERAMAT DI DUNIA
    71 TAHUN 6 PM MALAYSIA SUDAH BERKUASA
    ADA SEKO NI PALING LAMA BERAKHIR JADI BARUA
    BERAMBUSS BARUA DAP@SINGAPURA.....

    PANTUN '6 KERAT' KHAS PADA PEMIMPIN YANG AKHIRNYA JADI BARUA MELALUI UMNO DAN LANSUNG TAK TAHU BERTERIMA KASIH LANSUNG PADA UMNO YG BERI PELUANG LAMA UNTUK BERKUASA...

    BERAMBUSSSS.....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah buat umno yang berjaya baruakan pas.

      Najib memang hebat!!!

      Delete
    2. Biasanye ulangtahun ke 75 disambut besar besaran...baru 71 dah buat besar besaran...
      Mat singapork kecewa kerana usaha nak menjatuhkan tun madey gagal...

      Delete
    3. Dia nie ckp kat siapa nie... Nenek dia ke yg tubuhkn umno yg disanjung hari nie... Dia tak tahu ke, perjuangan memartabatkn etnik2 kat Malaysia nie, bukan nenek dia yg gerakkan...?

      Nie lah kesan kronik padigree penuh masuk paru2 manusia... Klu masyuk takpe, nie takat sebulan menyalak mintak makan baru dapat sekali, bawak berenti la... Salah bacaan hidup ko nie anon 1.10

      Delete
    4. Tahniah PH yg tendang PAS keluar... LKS lagi hebat



      Delete
    5. Pas mana tahu yg mereka ni barua atau dibaruakan sebab mereka ni bodoh2 belaka.
      Mereka ingat masyarakat pandang tinggi kpd mereka dan sentiasa menyanjung mereka kerana mereka adalah ulama.
      Inilah kepercayaan pas.
      Bagi mereka kalau tolak pas samalah seperti menolak lslam.
      Boleh kah masyarakat menerima ularma2 bodoh ni jadi pemimpin?
      Untuk menjadi lmam pun tak layak bagaimana nak jadi pemimpin???

      Delete
    6. Mat Singapork ini anak ayam togel saja dalam parti.
      Dapat dedak grade tiga....dedak untuk makanan babi.
      Ahli umno lain berjuang secara smart, mat dingapork ini otak low level berjuang secara membabi buta.
      Taraf sama dgn babi....tahu myondol saja. Kerja kuat dapat sikit...baginilah basib orang kurang cerdik.

      Delete
  4. Akak singapok tak kerja kat gay lang malam ni ke?
    Akak da goyang goyang yang yang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak singapork tu ada workshop dia sendiri bro.

      Delete
  5. Opera. Power skrip, Siap drone shot,Siap Penganalis kangkong buat review, pujian lambong2.
    Janji mau kasi nakpak bondong2 datang.
    Tv akan ulang, target makcik pakcik, warga kampong ..biar kagum.
    TAPI SEMUA PURA PURA...

    Mohon belia yg akan hadir.
    Berhibur lah,,
    Makan lah sepuasnya..
    Ambil ambil lah apa2 hadiah...
    SEMUANYA DUIT ANDA, DUIT MAK BAPA ANDA...DUIT RAKYAT MARHAEN.

    PRU14 Datang kita hentikan wayang 60 tahun ini.
    Demi anak cucu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol tu, umno kasi duit ambek, umno kasi hadiah terima je.
      klu anak2 melayu yg dtg sapu habis bersih duit pon tak sama mcm Jho Low dapat!
      bawak balik dan soal siasat jho low dulu then sy akan pangkah bn.. ada berani?

      Delete
    2. Teringat kata tok guru nikky u turn sampai masuk lam kubu wat u turn semasa zaman Pak Lah zzzzzZzzZZZzz.... dalam pakatan rakyat.. kalau UMNO bagi duit amik bila undi jangan undi mereka... sampai sekarang Pakaran Rakyat terat kalah dalam Pilihan Raya

      Delete
  6. Agak sedih juga kerana selepas 71 tahun umno jadi begini.

    Inilah generasi umno yang merupakan perosak.

    Apa yang diperjuangkan selama ini akan lenyap dan dilenyapkan oleh pewaris umno sekarang.

    Hancur semuanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salepas pru14, umno dibubarkan. Semua asset umno dijual untuk bayar hutang.
      Kepada semua 'Jutawan Overdraft' boleh siap sedia masuk kumpulan 'lelong PWTC'.
      MrJ dapat upah banyak tak mahu turut serta?....

      Delete
    2. MrJ aka snake contractor besarrrrr...

      Delete
    3. MrJ....jika kamu kontraktor kelas f,tak payah lah menyibut kat sini....tak berbaloi....

      Delete
  7. Kejayaan umno yang perlu diraikan pada ulangtahun ke 71 ini ialah kejayaan mereka menundukkan pemimpin pemimpin pas.

    Tahniah buat pemimpin dan ahli umno semua...

    ReplyDelete
  8. Umno lama 1946 dah batal.
    Umno baru sejak 13/feb/1988 baru jer 29 tahun.
    71 tahun mai kut mana.
    Kenapa masih menggunakan tanggal 11/mei/1946 sbg ulangtahun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tidak menipu, itu bukanlah UMNO namanya. Menipu adalah entiti mutlak untuk UMNO. Entiti mutlak PAS pulak adalah pandai meliwat agama.

      Delete

    2. Ancd = asal bukan Cina dap

      Delete
    3. Teruskan lah permainan politik perkauman kamu tu, lagi mudah utk kami tumbangkan pas ikatan gagasan sejahtera politik natang beserta konco2 barabg naik @ BN dlm pru14 nanti... tungguuuuuu

      Delete
    4. Aku pun dulu berjuang dlm umno. Masa tu umno betul.
      Mmg menjadi wadah kpd orang2 Melayu.
      Skrng aku dah keluar drp umno kerana rasuah makin bermaharajalela dlm umno.
      Kerana pemimpin2 umno menjadi semakin tamak haloba.
      Menteri2 umno pun dah jadi ahli perniagaan.
      Mcm mana contractor melayu nak berjaya kerana terpaksa bersaing dgn syarikat menteri.
      Tentulah syarikat menteri yg menang.
      Kemudian tuduh contractor2 melayu tak ada daya saing dan tak tahu merebut peluang yg ada.

      Delete
    5. Mari kita kuburkan umno dalam pru14 ini. Mca dan gerakan dah mampus, cina sudah buang. Mic pun sudah pecah.
      Jadi skrg masa sesuai kita hantar umno ke kubur!!!
      Aset umno kita jual untuk bayar hutang 1mdb.

      Delete
    6. Zack Armstrong,

      UMNO tak pernah betul sejak dulu lagi bro..ini FAKTA!

      Buktinya ialah...adakah umno dulu tiada RASUAH?


      Kalau bro cakap takde, kena banyak study lagi sejarah2 menteri2 kabinet umno ni lagi sejak zaman tun M hingga la sekarang.


      Dulu informasi tidak cukup terdedah seperti sekarang. Hanya orang2 tertentu saja yg mengenali rupa sebenar menteri2 kabinet Malaysia ni.


      Fikir2kn ^_^




      Delete
  9. Betul tu, agaknya-agaknya kalo tun mahathir x buat apa-ape tahun 88 tu, UMNO pun dh tinggal sejarah dan kenangan je......tp pak menteri, najib semua serang Tun M......derhakalah, pengkhianat la......diorang lupa kot sejarah 1988....lupa jasa Tun M yg selamatkan UMNO.....ak mmg x heran nanti kalo diorang tayang slot ke potret ke pasal pemimpin lama UMNO....Tun M xde dalam list....katanya Tun M seperti kacang lupakan kulit.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengku Razaligh any time boleh ganti

      Delete
    2. Azreen:
      Apa nak diherankan, bagi saya semua yg trjdi dlm umno dan negara hususnya adalah sebahagian besarnya adalah adalah mengikut acuan yg telah dibentuk oleh PM 22 tahun lalu iaitu Mahathir Mohamad Kutty. Ini ialah masa menuai apa yg tlh mahathir semai selama 22 tahun namun kini mahathir menebus kesilapannya itu. Syukurlah semoga beliau berjaya dan taubat nasuhah.amin

      Delete
    3. Tengku razaleigh boleh jadi sultan di Gua Musang.

      Delete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. .
    .


    Minyak turun bukan ikut harga pasaran.

    Minyak turun sebab ada nya perhimpunan 11 Mei.


    Jangan ribut puting beliung dah lah.. biar lah hanya hujan lebat yang turun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suka at I ko lab....asal turun

      Delete
  12. Adat resam UMNO Najib.... suka menunjuk -menunjuk kekayaan. Walaupon rakyat sangsara akibat tangan2 Najib.

    Cash is King.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Org yg mencuri takut tunjuk kekayaan... Takut org tau dua pencuri.

      Delete
  13. Harap harap kedua-duanya lingkup sekaligus. Tak boleh dipakai tindak-tanduk mereka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin ... Parti yg umur duatiga tahun akan di talkinkan.

      Delete
    2. Cuba kau pi talkin parti PH dan warisan di sabah tengok!!!!
      Nak cakap pun buatlah homework dulu

      Delete
  14. Apa2 pun, ni adalah perhimpunan melayu2 bodoh dan bangang...dimana kebodohan mreka tk bolih ditandingi olih lebai malang..bersorak 1 kampung, kampung tergadai tk sedar diri.

    Melayu2 bodoh ni akan berkumpul diketuai olih penyamun duit rakyat yg mencuri duit 1mdb us$3.5bilion. Dn penyamun ni jugak mengadaikan tanah2 kepunyaan melayu2 bodoh ni kpd Cina Komunis.
    Malang sunggoh negara..dgn melayu2 bodoh dn bangang..

    ReplyDelete
    Replies

    1. Ko cerdek... Sebab ko kalah


      Delete
    2. Belum tentu kalah kali ni. Tunggu sajalah. Air pun ada pasang surutnya!!!
      Cai 1100 jgn takbur sgt.

      Delete
  15. Komentar semua kat sini dah muhasabah diri ke? Kalau anda seorang muslim, adalah lebih luangkan masa membaca al-quran dari berkata segala bagai di sini. Kalau tak bersetuju dengan pemimpin, guna pilihanraya. Anda tak berdosa, tanggungjawab pun terlaksana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko dah muhasabah ker?...sokong makhlok perosak negara yg merompak halal ke ikut quran?...cakap tarak serupa bikin ..otak ko sakit hati pon sakit....
      Seblm pilihanraya lah kena diskuss dulu nak pilih yg terbaik ngook..

      Delete
    2. YA ALLAH, SELAMATKAN LAH NALAYSIA DARI:
      MUNAFIK BERMUKA2,
      -YG LICIK MEMBUAT MUNGKAR.
      -YG SERING MENGHIJAB NUNGKAR BLKG KUASA.
      - YG TIDAK OEGANG AMANAH
      - YG MENZALIMI RAKYAT
      - YG SONGKAP HARTA RAKYAT
      - YG SEKALU MAIN MOMOK AGAMA,DGN MENYARANKAN AGAR RAKYAT DIAM DAN REDHO MUNGKAR YG DILAKUKAN puak MEREKA.

      ..contoh 708, FAHAMKAN.
      BUKAN SOAL DOSA,MEMANG SEMUA TUNGGU PILIHANRAYA. BELUM ADA CRTUS NERUSUH LAGI..
      TAPI YG PENTING KESEDARAN.
      SBB MEDIA 1HALA KITA TAK BOLEH PAKAI.
      SEBAB ITU KITA RAKYAT YG BERTANGGUNGJAWAP, PERLU HASILKAN KESEDARAN SECARA DIY.
      RUANG BUDIN ANTARA RUANG TERAKHIR RAKYAT BOLEH LUAH , DAN LUASKAN PENYEBARAN MAKLUMAT BENAR. (*sisih tapis sendiri yg palsu,emosi,maki dsb)
      Yang penting, guna ruang utk SANGGAH MUNGKAR,TUDING MUNGKAR.
      SEBAR KEBENARAN.

      Awak , 708 tahu ini semua, kan?
      BACA AL QURAN bagus, apanila memahami, dan mempraktiknya.
      Allah benci mungkar dan penindasan nedia yerhadap maklumat sebenar.

      ADA FAHAM?
      ALLAH SELAMATKAN MALAYSIA utk Anak cucu.

      Delete
    3. Aaminnn.....

      Delete
    4. ..
      .

      Orang yang bermenantu akan merisik.

      Orang yang nak di tawarkan pekerjaan untuk jawatan penting di temuduga dan di siasat latar belakang.

      Apa pun, orang itu mesti di kenali semasak-masaknya.

      Dalam memilih Perdana Menteri melalui pilihanraya, setiap langkah pemimpin tersebut akan di perhatikan dan di dedahkan tentang kepincangan yang di lakukan.

      Begitu lah untuk mengenal pemimpin politik. Setelah itu baru lah guna pilihanraya untuk membuat keputusan.

      Delete
    5. Nasihat 07:08 baik, tetapi adalah contoh terbaik juga KEKELIRUAN YG MASIH MENEBAL di klgn rakyat terbanyak, yg sasaran utama UMNO pun utk rakyat banyak terus terkeliru...

      Perhatikan akan perbezaannya:

      (1) Yg dok heboh2 dibicarakan rakyat adalah bknnya cerita2 politik. Ini adalah cerita tentang isu KEPENTINGAN NEGARA...

      Skarang ni, bila di klgn rakyat ada membincangkan hal2 yg berkaitan dgn 'demi negara' & 'kesejahteraan rakyat', rakyat teramai memang sengaja akan dikelirukan, utk mempunyai prasangka bahawa perbincangan itu ada kaitan dgn sentimen 'eksploitasi utk keuntungan politik'...
      Yg membawa kpd - perbincangan sebegini adalah suatu 'dosa'...!

      (2) Dalam hal2 yg bersangkut-paut dengan KEPENTINGAN AWAM, sikap bersangka baik (husnuzon) adalah tidak terpakai...

      Delete
    6. .
      .

      Jika kereta kita ada berbunyi pelik ketika brek sedangkan baru beberapa bulan sahaja brek di tukar adakah kita tunggu setelah pakai selama 8 bulan baru nak buat pemeriksaan dan kalau perlu tukar baru kita tukar ?

      Kerosakan yang di lakukan oleh Najib teramat teruk. Tun Mahathir cuba menyelamatkan nya sebelum bertambah teruk. Menjelang pilihanraya kerosakan yang dibuat Najib.. Najib sendiri tidak boleh memperbetulkannya. Sebab itu Najib akan merosakkan lagi perkara yang dia telah rosakkan.

      Jika semua yang hadir perhimpunan muhasabah diri kosong lah stadium malam itu.

      Tapi bagaimana yang di katakan muhasabah diri sebab anon 7 08 anjurkan baca Quran tapi masih ada masa pulak jenguk blog..

      Delete
  16. Harap macai2 yg bencikan tun madey jangan pegi stadium bukit jalil kerana stadium ini dibuat oleh tun madey...pegi lah ke tempat yg dibuat oleh najib...lrt monorail proton dan produa pon jangan naik...naiklah mrt dan kereta jenis lain yg dibuat najib....nanti macai kesipuan menikmati hasil dan jasa tun madey..

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Jangan macam itu.

      Mereka juga bayar cukai dan GST.

      Cuma mereka tak sedar itu semua jasa Tun Mahathir.

      Cukai yang di kutip oleh Najib lagi tinggi tapi apa yang Najib buat. Projek Bandar Malaysia pun batal. Kemana pergi duit cukai yang di kutip?

      Untuk pendidikan.. pinjaman.
      Untuk kesihatan .. ubat kena catu.
      Perkhidmatan awam .. tambang bukan turun.

      Mereka yang hadir perhimpunan adalah mereka yang rela di tipu.

      Delete
    2. Yg buat stadium org indon

      Delete
    3. Anon 11.03
      Hang memang betoi bangang punya orang.
      Indon yg buat stadium tu semua tak sekolah mcm hang...cuma depa pandai skit dari hang sbb depa guna tulang 4 kerat utk cari rezeki. Bukan mcm hang yang dok suka cakap meqapu mcm org bodoh...

      Delete
  17. Mlm ni mlm nisfu syaaban...ramai lah berpesta bersama makhlok perosak negara...

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Ya. Harap orang alim dalam ulama yakin dengan keputusan mereka dan membuat nya dengan niat yang baik.

      Jika tidak .. PAS jahanam.

      Delete
  18. Ramai yang merungut kerana tidak berpuas hati dengan perkhidmatan PBT. Dan apabila rakyat Kelantan menyatakan rasa tidak puas hati mereka melalui media sosial mengenai pengurusan sampah yang tidak dikutip, PBT bukan mengambil tindakan yang positif, sebaliknya mengherdik mereka dengan kata-kata yang angkuh.

    Timbalan Menteri Besar, Dato' Mohd Amar dengan sombong telah membidas dan mengancam mereka dengan kata-kata berikut :
    "Seluas-luas Kota Bharu ni dio napok sapoh. Tidok ko gong eh? Sebesar-besar Kota Bharu sapoh hok dio napok"
    "Hok jenis lagu nilah, ada akai tak pakai, mata tak sih tengok barang molek, telinga tak ngerti dengo barang baguih...maka tuhan kata, masuk neraka! - Nik Amar

    Ucapan merapu Dato Mohd Amar

    Khabarnya, bukan sahaja masalah sampah yang dihadapi masyarakat, malah banyak lampu isyarat tidak berfungsi, longkang tersumbat, taman permainan tidak diselenggara tetapi yang paling menjengkelkan rakyat ialah pada setiap tahun hampir semua ahli Majlis Daerah dan juga ahli Majlis Perbandaran Kota Bharu (MPKB) akan dibawa ke luar negeri. Kalaupun tidak ke luar negera tetapi setidak-tidaknya ke Sabah dan Sarawak.

    Nik Amar penentu siapa yg bakal ke neraka?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Golongan yang bukan sahaja sesat dan menyesatkan,....malah inilah golongan kafir yang diterangkan Allah di dalam Al-Quran.

      Delete
    2. Golongan pas yg sesat

      Delete
  19. Sedih bila kita tengok
    Ada malaun seperti mat singapork
    Bercakap seperti orang yang lalok
    Pada pemimpin dia nak buruk..

    Apakah jasa mat singapork pada negara
    Sehingga bekas pemimpin sanggup dicerca
    Berlagak seperti seorang juara
    Buku Tun Mahathir dipasaran ada kau baca?..

    Sukahati dia aje hendak mengutuk
    Sedangkan kelemahan diri sering ditunjuk
    Pada negara, tiada jasa barang satu habuk
    Diblog budin ini pulak dia nak berkokok..

    Sedarlah diri wahai mat singapork
    Beza ko ngan tun mahathir macam langit dan bumi je aku tengok
    Sedangkan pemimpin junjungan ko pun tak berani,diam tak berketok
    Ini pulak macai bawahan, hanya kerana dedak dan hp kamu disogok..

    ReplyDelete
  20. ORANG TAK SEDO DIRI MACAM PERAK MAN INI
    NGAKU WARGA SINGAPORK JADI BARUA DISINI
    MUDAH LUPA TUA BANGKA TUNGGU NAK MATI
    CUKUP LA SEKALI DITIPU OLEH SI TUA BANGKA NI..

    BARUA & ANJING DI TIPU SEPANJANG HAYAT
    DULU CAKAP HEBAT SEKARANG JILAT BALIK
    TERIMAKASIH PADA UMNO PUN TAK DI UCAP
    BARUA DITIPU SAMPAI MATI PUN TAK SERIK SERIK


    CUKUP2 WEEIII DITIPU ... SEKALI TERTIPU UDAH LA YEOPPP OOII.. DAH NAMPAK BELANG SEBENAR DEPAN MATO TAKKAN NAK DI TIPU MAMPOS YEOPPP oooiiii..... kikikikiki...


    BARUA MCM YEOPPP NI LA YG DAP@SINGAPORK SUKA SSGT SEBAB TEBAL BEBAL NYER... CUKUP CUKUP LA YEOPPPP.. BALIK KE PANGKAL JALAN .. YEOP OOOHHH YEOPPPP. ... UDAH2 LA...


    YEOPPPP LU BERAMBUS .....LU NGAKU WARGA SINGAPORK LU BALIK RATAP KAT KUBO LEE KWAN YEW...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lama tak karan otak.
      SAH GILA, CIRIT TAHIK LOW IKUT MULIT !
      Kalu ikut tak layak dibalas. TAPI TINDAKAN TN BUDIN TIDAK DELETE 802 ADA BERSEBAB.

      Diharap, puak penyokong UMNOBNPAS dpt lihat nilai dgn sendiri mata tahik, mana intan.

      ALANGKAH INDAHNYA JIKA BAKI PIHAK YG MASIH BERANI DLM UMNOBN PAS ,BOLEH BUKA RUANG KOMEN MYKEMUT,HANUKKAH sewaktu, DGN TELUS? Baru boleh ada pertimbangan dlm pendapat.
      Media Malaysia mmg 1HALA TEGAR spt NORTH KOREA.
      Apa nak kata bila yg
      Wayang Cerdik Pandai layak digelar KANGKONG?
      Yang Wayang akim ulamak layak digelar Ular dalam semak?
      MEMANG BETUL PUN...

      Delete
    2. .
      .

      "CUKUP2 WEEIII DITIPU ... SEKALI TERTIPU UDAH LA "

      Memang Tun menipu hanya sekali itu pun pasal Anwar.

      Tapi Najib tipu BERKALI-KALI .. sampai ke negara luar ..

      Kes Anwar Ibrahim ..tipu.
      Kes jual beli tanah .. tipu.
      1MDB .. tipu-menipu.
      Transaksi duit .. tipu.
      Bentang bajet .. tipu. Sebab asyik-asyik kena tambah belanjawan.
      Hudud dan RUU .. tipu.


      Mereka yang hadir perhimpunan adalah mereka yang rela di tipu.

      Delete
  21. Umpan hadian cabutan bertuah yang dianggap lumayan itu serta segala kemudahan percuma yang disediakan PERCUMA untuk orang ramai dan ahli ahli yang hadir ke acara ini memberi gambaran jelas bagaimana UMNO BN menggunakan CASH IS KING untuk meraih minat orang ramai agar hadir ke acara mereka itu. Hampir pasti tidak pernah hal sebegini dilakukan UMNO BN dalam sejarah parti itu hanya semata mata untuk mengumpul ahli ahli dan orang ramai. Jelas sudah parti pimpinan tokoh perasuah kerajaan kleptoratik ini kian terdesak dan sanggup lakukan apa saja untuk mengumpul sokongan seramai mungkin bagi menggambarkan bahawa parti berkenaan masih mendapat sokongan majoriti. Hakikat adalah sebaliknya. Kehadiran ramai pastinya hanya teruja untuk mendapatkan REWARDS FREE yang disediakan selain banyak perkara lain ikut disediakan PERCUMA. CASH IS KING yang menjadi pegangan dan amalan Najib Razak setelah menggelapkan berbillion wang 1MDB membuktikan bahawa regim UMNO BN mempergunakan wang dan rasuah dari peringkat tertinggi hingga lah ke level bawahan semata mata untuk survival parti berkenaan yang kian tenat dan hapir pasti menunggu ajal. Orang yang lemas akan berpaut kepada apa saja hatta NAJIS yang hanyut andai dia fikirkan NAJIS itu mampu menyelamatkan dia. Begitu lah sebenarnya situasi Najib Razak dan regim korup beliau saat ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengasas dan ahli asal korban harta bagi satu ilusi UMNO 1946.
      1988 parti Ilusi mati...
      Tun M hidupkan klon parti ilusi umno (baru).
      2017..Tun M dimaki hamun puak jahanam klepto, dibantu taliban.
      Parti ilusi tabur wang dan dedak pada marhaen spt ternakan sembelihan.

      RAKYAT YG MASIH ADA AKAL ,YG ADA PANDANGAN JAUH, SUDAH PASTI TAHU APA NAK BUAT KPD PARTI KLEPTO-TALIBAN RED NECK MELAYU INI.....

      Delete


    2. Betul la cash is the king, tu yang duk tibai duit dieg & splash... Nak jadi king la tu. Abah angkat dia dah tibai duit forex & BMF, duit royalti minyak teramgganu dulu.


      Delete
  22. .
    .

    11 Mei bukan lah pilihan PAS. Semua langkah dan tindakan PAS mengikut think-tank UMNO. Pertukaran Iskandar dan Mustapa Ali juga di buat mengikut plan yang di buat oleh UMNO.

    RUU di tangguhkan setelah di beritahu oleh UMNO.

    Presiden hanya tahu untuk muncul bersama UMNO.

    Macamana dia tenggelam kan tukun ke dalam laut macam itu lah dia tenggelam kan PAS dalam pilihanraya nanti.



    ReplyDelete
  23. Pada saya 11Mei adalah hari sedih. Pada hari itu, 2013... kucing jantan kesayangan saya mati digelek kereta kawan isteri yang berkunjung kerumah... ketika mahu pulang.

    Yang paling menyedihkan, kucing itu sangat cerdik dan tak perlu diajar untuk berak dan kencing didalam mangkok tandas, kerana ia pandai meniru tabiat berak & kencing anak lelaki saya yang berumur 9 tahun.
    Ia juga pandai meniru perbuatan saya dalam membasmi cicak & lipas, sehingga rumah bebas dari kedua-duanya. Lipan & tikus pun dia pernah tangkap. Malah kucing jiran-jiran pun tak berani masuk dalam pagar rumah.

    Harap-harap 1 Mei 2017 juga akan menjadi hari paling yang ingati sebagai sambutan Ulang-tahun terakhir UMNO-Najib, selain hari kematian kucing kesayang saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Sayang kucing tuan sudah mati

      Tapi saya sungguh yakin jika Tuan lepaskan dia di jalan masuk ke perhimpunan 11 Mei...kucing tuan akan berpatah balik dan mengiau keras marah kan tuan.

      Semoga kucing tuan bersemadi dengan aman.

      Delete
  24. KHAS UNTUK NAJIB SELAKU PRESIDEN UMNO DAN HADI AWANG SELAKU PRESIDEN PAS

    EXPLAINING AWAY THE TRUTH

    It is no good at all 
    to conjure all sorts of reasons 
    to explain away truth: 

    One could subscribe to truth 
    only when one has self-respect in the first place; 

    When a man tells untruths, 
    he has no respect for himself 
    and little would he do better for others 
    except for his own gain; 

    And when a man tells lies, 
    he has a tendency to forget: 

    With one lie after the other, 
    eventually he would be caught 
    in his own tangled web

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betullah...

      Bila seseorang itu berbohong dia terlupa APA yg dua berbohong... Tu kena buat u turn sokmo tu

      Delete
    2. When a man tells untruths,
      he has TOO MUCH RESPECT ONLY for himself
      henis a fake being.
      He is consimed by himself.
      Only he matters,everyone else are just dust specks.
      He only listen to HIS HUSBAND.
      HE HAS BECONE A ..MEGALOMANIAC.
      He should be put away in a safe place,far from civilisation, like radioactive nuclear waste.

      Aamin

      Delete
    3. .
      .

      Itu sebab di OSA kan.

      Delete
  25. TERPEKIK TERLOLONG PENCURI PENCURI
    CABAR SAMAN SMPI LA NI TAK SAMAN LAGI
    DOJ FBI SWISS SPORK KUTTY SENYAP SUNYI
    PALING CHAMPION JADI BATU API SANA SINI

    ... ASSMIN KATAA.. BUKAN AKU YG KATAA. . SELAGI TIADA JATUH HUKUM DI MAHKAMAH SELAGI ITU SESORANG TIDAK BERSALAH....

    ReplyDelete
    Replies
    1. .

      .

      Masalah nya apa yang didedah dan di laporkan oleh Rafizi langsung tidak di siasat. Macamana nak bawak ke mahkamah.

      Kalau masuk mahkamah selagi tidak di hukum bersalah maka kita tak boleh kata dia bersalah.

      Selagi itu lah orang akan bercakap macam-macam...

      Delete
    2. 9.32

      Mengapa bukti di OSAkan????
      Mengapa Apandi Ali tanpa rasa berdosa mengkhianati rakyat yang bayar gajinya????

      Selagi persoalan di atas tak berjawab dalam mahkamah dan dibiarkan under OSA, selagi itu kamu akan terus berkata SELAGI TIADA JATUH HUKUM DI MAHKAMAH SELAGI ITU SESORANG TIDAK BERSALAH....

      Namun Allah maha berkuasa......tiba masanya terburai jua. Kamu wajib minta maaf dengan rakyat malaysia kerana bersekongkol dengan nkemungkaran

      Delete
    3. Rafizi boleh bawak saman ( cival) sendiri seperti yg di buat nya kpd NFL dulu...

      Away tak buat. Buat la


      Delete
  26. Tak payah bagi banyak alasan la... DoJ FBI..dll mana.? Alasan banyak nnpk penipu nyer...

    alasan oooh alasan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. DoJ, FBI will move on....insyaAllah. Ini bukan kes curi coli wanita yang awak sukakan....cepat tangkap.
      hahahaha

      When the time comes be it from USA, Swiss and or even Singapore, we will wait for your comments ...by then nasi dah jadi bubur....u sendiri pun hiding under yr blanket...

      Delete
    2. 0950,

      sepatutnya kamu tanya mengapa JAbatan Peguam NEgara membisu macam orang bisu???????

      Delete
    3. DoJ FBI will move on.... cepat la move on nyerrr...!!!!
      Donal trump dah pecat FBI.... camner tuhhh.? Mintak kidin.. marthias cahan ching cooiii gi amerika saman donal trump plakkkk....

      Cepat.. act now... kirja macsm cifut babi....!!!

      note..

      C.I.F.U.T B.A.B.I BAB MENYONDOL PALING LAJU SAMBIL MAKAN KARIPAP PUSING...

      Delete
    4. 10.10

      selamat mengomen BABI

      Delete
    5. Kes 1mdb kat singapore tak nak sebut?

      Delete

    6. Singapore memang jaki kat Malaysia. Arab Jepun China India semuanya sahabat belaka.

      Delete
  27. Ish artikel kali ni tak membina langsung utk negara. Buang masa bincang pasai tarikh tu kebetulan atau dak. Mohon tuan budin bincang isu besaq lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju. Buatlah artikel HOW TO CURI WANG RAKYAT....NAJIB WAY

      atau

      HOW TO RECEIVE DONATION FROM PSEUDO ARAB...

      sure gembak dan bermanafaat... tul tak 10,03???

      Delete
    2. sy tak stuju.bt artikel siapa bkl pm.jika ph.kita blh bhaskan

      Delete
    3. Dan siapa bakal mb selangor jika bn menang

      Delete
    4. mb tak pntg sgt.mb dilantik oleh pm.itu bkn persoalan yg bsr

      Delete
    5. 1057

      Kita tak tamak seperti korang
      ..... Kita kasi chan kpd PAS untuk Kerusi MB, bagi kita 5 exco pun Alhamdullah.

      Delete
    6. tak tamak tp minta jawatan

      Delete
  28. Mamak dah bawa ke mahkamah.. mahkamah rejek dengan kos..... mamak cakap herasay ajer... buang masa mahkamah ....piuuuuuuu... puiiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. dengan alasan najib is NOT A PUBLIC OFFICER?

      fly kite and understand the law.

      if all declare as such, this problem of kleptocracy is going into perpetuity...God forbids

      Delete
  29. ALASAN DI BERI UTK CIPTA ALASAN
    DOJ FBI SR SWISS DAH MACAM BANGANG
    TAN SENG GIAW DAH PUN BERI JAWABAN
    MAMAK SI BATU API BILA NAK SAMANN...!!!

    ..BERAMBUSSSS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 10.17

      selamat berambus babi

      Delete
  30. 10.19
    TU LA MALAS NAK BERHUJAH BAGAI
    EMO LEBIH TEBAL DARI AKAI....
    APAKAN DAYA TANGAN TAK CAPAI
    BILA TAK MMPU HUJAH LEMAS TERKAPAI KAPAI


    .. UDAH LA TU YEOPPPP OOII.. EMO JER LEBIH..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 10.27

      sebenarnya orang macam kamu ini tak ada fakta berhujah. yang tahu panggil orang babi, berambus.. now kata orang tak oandai berhujjah

      Inilah dia standard JASA, orang key warrior for Puad and Tun faisal. I know JASA boys

      LIES< LIES< MOR LIES...trademark JASA

      EXPLAINING AWAY THE TRUTH

      It is no good at all
      to conjure all sorts of reasons
      to explain away truth:

      One could subscribe to truth
      only when one has self-respect in the first place;

      When a man tells untruths,
      he has no respect for himself
      and little would he do better for others
      except for his own gain;

      And when a man tells lies,
      he has a tendency to forget:

      With one lie after the other,
      eventually he would be caught
      in his own tangled web

      Delete
  31. lidah' jelik pembawa adu domba serta fitnah yang memancar laksana percikan lahar (shahbudin.com) kelihatan begitu cemburu dan menyesali diri kerana dua peristiwa besar bakal berlaku pada 11 Mei 2017.

    Maha Suci Allahswt - 2 peristiwa besar ini jatuhnya di dalam kemuliaan dan kelebihan Malam Nisfu Syaa'ban.

    UMNO di bawah kepimpinan seorang lelaki (Najib Tun Razak) dihujani pelbagai adu domba dan fitnah' sehingga membuatkan musang tidak lagi berbulu ayam dan gunting bukan lagi berada di dalam lipatan - "mereka" keluar daripada UMNO membawa segala tipu daya dan khianatnya bersama - (Shahbudin.com) salah satu dari kalangan musang yang tidak lagi sanggup berbulu ayam di dalam UMNO.

    UMNO di bawah kepimpinan seorang lelaki (Najib Tun Razak) merawat ROH dan JASAD yang telah lama sakit - jauh terpesong.
    UMNO semakin kenal pada hak BANGSA dan semakin kenal hak AGAMA dan kerana itu puak kafir dalam dan luar negara sangat bencikan UMNO di bawah kepimpinan​Najib Tun Razak melebihi dari kepimpinan yang telah berlalu.

    Allahurabbi - di saat puak kafir itu mengutus anak' panahnya, dari kalangan muslim yang sesat di dalam terang dan jahil walau punyai ilmu bahkan setiap kali mereka kelihatan bakal mengecap kejayaan, dengan Qudrat-Nya yang Maha Berkuasa membuatkan tangan2 mereka sendiri yang menghancurkan segala tipu daya yang mematahkan anak panah' yang dilancarkan.

    salah satu dari serigala (Nurul Izzah) telah menyatakan PRU ke-14 ini adalah yang paling kotor dalam sejarah - ia akan menjadi alasan utama sekiranya PH kekal sebagai pembangkang. dan mungkin juga serigala itu sedang menyeru agar menggunakan taktik yang paling kotor sebagaimana yg pernah dilakukan kepada Datuk Raja Nong Chik.

    Akhirulkalam - UMNO merupakan wadah org Melayu yang masih kenal AGAMA dan BANGSA nya.

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jumpa kat stadium nanti. Aku pakai lebai hari ni, hang jangan tak kenai pulak...

      Delete
    2. bodoh kamu ttp mncaci pihak lain yg tk berkaitan.otak mncaci smp bila2 ttp mncaci

      Delete
    3. Sahabat SPM di jbtn pendidikan...pukul 10 pagi kau dah online. Tak ada kerja kerr kat opis?

      Delete
    4. jgn nk mnuduh.pkul 10 masa rehat

      Delete
    5. Sahabat ni driver agaknya sbb itu memanjang online masa kerja

      Delete
    6. cubalah jd org yg berbaik sgka sikit.

      Delete
    7. 12.23...nak tanya, pukul 10.41 dia online, waktu rehat apa?

      Delete
    8. itu hak dia.mgkin dia cuti.kerja mlm ke mana kita tahu

      Delete
    9. 12.43...kau cek balik waktu posting2 dia sblm ni, majoriti waktu kerja. Dia kata kerja di jbtn pendidikan, mana ada kerja malam, melain kan jadi pak guard.

      Delete
  32. Bro Perak Man Singapork nak terjah
    Mencarut memaki amatlah mudah
    Sebut barua tak diajar ayah
    Memang gila nak baik payah!

    Maki orang bapak tak ajar
    Agaknya sama duduk di bar
    Menyalak orang dianggap wajar
    Bulldog rupanya, bermulut lebar..

    Mat Singapork dah sakit tenat
    Sampai mati nak sokong pengkhianat
    Ada switch tak ada punat
    Otak berlubang seperti doughnut..

    Sukahati nak halau orang
    Mat Singapork selalu ke Geylang
    Tempat bapok Mat bersarang
    Kena cepuk, eksyennya hilang!

    Barua Singapork dia mengulang
    Orang Malaysia dikata Geylang
    Saya nak bukak Mat punya tembelang
    Dari Pulau Kukkoos, dia pendatang!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita juga tdk perlu mghina atau mncaci org lain.hormatlah pada pndat org lain.jika kita tdk hormat pd org lain jgn pula mggarpkan org lain hormat pd kita

      Delete
    2. Terbaik bro fan tun..

      Anon sepuluh lima kosong
      Jangan le anon tak nampak cuba berbohong
      Pada mat singapork anon nak tolong
      Takkan pemaki sebegitu yang anon nak dukung..

      Kalo ia pun kamu nak nasihat
      Salah orang dan salah tempat
      Betulkan dahulu mat singapork tu,ko punya sahabat
      Barulah sebut pasal nak hormat..

      Pada negarawan mat singapork tak hormat
      Macam orang yang tidak berbahasa dan tidak beradat
      Terperasan diri dia dah hebat
      Memang akhlaknya buruk sudah tersurat..

      Kalo mahu orang hormat
      Jangan dok maki seperti sekarang
      Baik manusia ni, tahapnya lebih tinggi dari malaikat
      Kalau buruk, tahapnya lebih rendah dari binatang..



      Delete
  33. kita sbrnya jgn prcaya bulat2 dgn ahli politik.pemimpin yg dirasakan myeleweng dan korup tidak harus dipilih sbg wakil rakyat tak kira dari bn.ph atau pas.kita msti tolak pmimpin begini.kdg2 kita mmilih parti ttp kdg2 kita juga perlu menilai individu tersbut layak atau tdk undi dipilih sbgai wakil rakyat.kita jgn trtlalu taksub dgn parti

    ReplyDelete
    Replies
    1. 10:48 - setiap wakil rakyat terikat dengan parti yang diwakili dan menjunjungnya walau kadangkala terasa sangat menyalahi batas AGAMA.

      lihat sahaja bagaimana mereka kekal memuliakan seorang pemimpin yang telah disabit pada jenayah liwat - Nauzubillahimzalik.

      bukankah Allahswt telah memberi amaran dan kemurkaannya pada kaum yang bertuankan pelaku liwat ? - rujuk pada hancurnya kota sodom.

      lihat juga bagaimana mereka memuliakan dan mengambil puak kafir sebagai teman dan pemimpin walaupun tahu begitu besar dan jelas permusuhannya pada ISLAM.

      demikianlah Allahswt memisahkan diantara yang HAQ dan yang BATHIL sebagaimana jelas terpisah sifat AIR dan MINYAK.

      semoga kita tidak dihinakan Allahswt​dengan mengambil puak kafir yg memusuhi ISLAM sebagai pemimpin dan ketua.

      salam ya salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    2. Sahabat...gaji kau rakyat bayar. Pi kerja laa, jgn buang masa online.

      Delete

    3. Org pemcen duk naik private jet boleh caya keeeeee
      Mana duit banyak sangat dapat tuuuuu





      Delete
    4. Aiiisehh....ingat baju jer sedondon kaler.perhimpunan n mesyuarat majlis syura pun sedondon jugak

      Delete
    5. .
      .

      Peliwat itu lah yang jadi pemimpin dalam UMNO dan lebih lama dalam UMNO dari dalam PKR..

      Berapa umur UMNO ? Sepatutnya UMNO dihancurkan oleh Allah swt semasa berumur 45 tahun kerana peliwat tersebut..

      Delete
    6. bkn umno aja ph patut dihancurkan.mrka ini telah diresspi tokong yg mnolak untk mmpertabatkn agama islam

      Delete
  34. Kikikiki..
    NAK BERHUJAH BAGAI
    EMO JER TEBAI OTAK CIKAI
    KENA SELEPUK ILANG AKAI
    MAMAK SAMAN BILA MAU SELESAI....?
    JADI BATU API JER MAMAK PANDAI....


    KIKIKIKI... BERAMBUS MACAI DAP@SUNGAPORK..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tak pergi stadium ka...aku dah sampai ni..ramai siot...awek putri cun cun....lebai pun ramai...

      Delete
    2. apa kaitan dgn lebai.takkn puak sekular tkde kat sana

      Delete
    3. Fuhhh....mesti nt pakai baju cutting fit2 ni puteri

      Delete
  35. jika pemimpin atau pihak lawan mncaci kita tk perlu ikut mnncaci.jika kita berasa dipihak yg bnr tidak ada sbb untuk kita mggunakan bahasa yg kotor.stiap komen mggambrkn kpribadian myokong dan parti.kita selalu memaki dan mghina itu juga kpribadian parti politk yg dianuti tunjukkn contoh yg baik baru pyokong parti lain mgkin mmihak kpd kita.kalau sikp kita sama shaja bt apa mereka hndk mrka akn mnjadikn kita sbgai musuh.fikir2kanlah

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Tahu ke pihak mana yang maki hamun ?

      Kalau yang maki tu pro UMNO tapi buat-buat dia menyamar seperti penyokong pro pakatan, salah parti pembangkang lah.

      Banyak faktor yang lebih penting dari menjadikan memaki di sini sebagai satu cara nak pilih pemimpin atau parti ..

      Bagaimanapun saya tidak suka sesiapa pun yang memaki hamun ..

      Delete
  36. Masalah UMNO mungkin nak bersedia memastikan ahli yg dikatakan berjumlah 3 juta dijaga, diberitahu atau diberi ingatan tidak termakan fitnah dan adu domba parti lawan.

    Tapi diluar UMNO lebih 3 juta pengundi berbicara dengan akal yg waras menilai kewibawaan PM mengurus duit negara.
    Itu bukan satu kesalahan.

    Memang hak parti UMNO utk berhimpun. Cuma motif perhimpunan kena soal para perwakilan yg sekian lama dibelenggu menunggu presiden memutuskan pelbagai agenda mesyuarat parti yg telah tersekat dan tergantung sekian lama.

    Jadi sebab itu orang bertanya apa niat dan perkara yang tersurat disanubari Presiden. Itu saja. Cuba tanya perwakilan bila tarikh PRU 14....... mereka akan menjawab tapi tanpa beritahu tarikh yang sebenar, betul tak?

    Parti UMNO boleh beritahu apa saje pasal kehebatan UMNO menjaga orang melayu dan agama Islam, tak salah pun tapi mengundi ni hak ekslusif individu rakyat Malaysia.

    Cuma entah kenapa orang Malaysia sekarang sangat teruja dan bersemangat untuk kuar menngundi di PRU 14 ni.

    ReplyDelete
  37. .
    .

    1 1 h b .. memberi tanda atau alamat..

    Dalam firasat ternyata jelas 1 1 h b membawa makna dua batu nesan yang terpacak..

    Selepas ini UMNO akan kojol ..

    ReplyDelete
  38. negara kita demokrasi.hak dia nk brhimpun.ph bila lak pula nk brhimpun nk dgr calon pm berucap nnt

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Berhimpun ala UMNO macam pesta hiburan ..

      PH tak berminat cara UMNO. Tapi kalau debat memang di tunggu-tunggu.

      Yang ramai datang tu pun bukan suka dengar debat yang 100 kali baik dari berhimpun macam itu

      Delete
  39. Cerita ini da mula viral ?

    Akhbar Sinar

    SHAH ALAM - Ketua Armada Bersatu, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman melontarkan cabaran kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak supaya menjalani hidup dengan bergaji RM1,500 sebulan.

    Katanya, Najib hanya perlu menempuhi sebulan sahaja bagi membuktikan kenyataannya bahawa kos sara hidup di Malaysia terendah dalam kalangan negara Asean.

    Menurut Syed Saddiq, gaji RM1,500 itu dipilih berdasarkan purata pendapatan kebanyakan rakyat Malaysia.

    "Cuba beliau hidup dengan gaji RM1,500 sebagaimana kebanyakan rakyat Malaysia, cuba berbelanja dengan gaji sebanyak itu... boleh hidup tak, senang tak?," katanya kepada Sinar Online ketika ditemui pada sidang media Pakatan Harapan di ibu pejabat Bersatu, di sini, hari ini.

    ********

    Apa pendapat tuan budin? Al Quran ada penyelesaian masalah ini.

    Sejak dulu telah ada fakir miskin. Allah yang melapang dan menyempitkan rezeki. Syed Sadiqq kaya tak?


    Keluarga 'Imran ('Āli `Imrān):92 - Kamu sekali-kali tidak sampai kepada kebajikan (yang sempurna), sebelum kamu menafkahkan sehahagian harta yang kamu cintai. Dan apa saja yang kamu nafkahkan maka sesungguhnya Allah mengetahuinya.

    Nnt kita semua akan ditanya, bukan PM Najib saja.

    Nasib baik ada br1m. Bukan islam pun layak.







    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu idea tak bernas lgsung.org yg dh kaya mmglah tkkn ambl pduli bt apa nk hdup dgn rm1500 sdgkn beliau ada duit brjuta2.melainkn dirampas wang berjuta dan beri pada najib rm1500 sebulan

      Delete
    2. Tak juga.... ada yang limpah rezekinya kerana peduli...dan dibatasi kerana....

      Dibatasi rezeki

      Fajar (Al-Fajr):15 - Adapun manusia apabila Tuhannya mengujinya lalu dia dimuliakan-Nya dan diberi-Nya kesenangan, maka dia akan berkata: "Tuhanku telah memuliakanku".

      Fajar (Al-Fajr):16 - Adapun bila Tuhannya mengujinya lalu membatasi rezekinya maka dia berkata: "Tuhanku menghinakanku".

       (Al-Fajr):17 - Sekali-kali tidak (demikian), sebenarnya kamu tidak memuliakan anak yatim,

      Fajar (Al-Fajr):18 - dan kamu tidak saling mengajak memberi makan orang miskin,

      Fajar (Al-Fajr):19 - dan kamu memakan harta pusaka dengan cara mencampur baurkan (yang halal dan yang bathil),

      Fajar (Al-Fajr):20 - dan kamu mencintai harta benda dengan kecintaan yang berlebihan.

      Fajar (Al-Fajr):21 - Jangan (berbuat demikian). Apabila bumi digoncangkan berturut-turut,

      Fajar (Al-Fajr):22 - dan datanglah Tuhanmu; sedang malaikat berbaris-baris.

      Fajar (Al-Fajr):23 - Dan pada hari itu diperlihatkan neraka Jahannam; dan pada hari itu ingatlah manusia, akan tetapi tidak berguna lagi mengingat itu baginya.


      Delete
  40. Selamat berkumpul..pakcik, makcik, warga emas, warga felda, org2 kg..
    adik dan kakak. apa2 pemberian..ambil sahaja, duit kita juga tu.

    Pesanan;
    Jadilah rakyat yang cerdik pada PRU 14. Pastikan, para pemimpin yang duduk diatas pentas tu..digantikan.

    Selamat menyambut malam Nisfu Sya'ban.

    ReplyDelete
  41. Kalau ikut usia manusia, UMNO sambut 71 tahun tu bermakna dah uzur sangat . Banyak penyakit dah !. Masih ada lagi ke nak ikut orang yang dah berusia 71 tahun untuk bekerja yang berat2 ?...Tunggu saat saja lagi .....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...