Friday, 3 February 2017

SEPERTI YANG DIJANGKA....


Dah tak main lagi buat kenyataan dalam akhbar Harakah atau yang senada, semuanya kini dalam Utusan belaka, sedangkan dulu akhbar inilah yang diceramahkan kepada ahli-ahli Pas agar jangan dibaca.

Kini Utusan dan jadi macam lidah rasmi buat mereka.
Dan Tuan Ibrahim Tuan Man pun cepat-cepat buat kenyataan yang senada. Seolah-olahnya kenyataan bersama Mukhriz Mahathir sebelum ini tidak lagi berharga.
Seperti yang diduga, pertemuan di Bangsar itu hanyalah jumpa-jumpa, sembang-sembang  dan minum-minum saja, malah dikatakan bukan pun rundingan juga.

Yang lebih ingin diberitahu ialah mandat sama ada kerjasama atau sebaliknya....terletak pada ana punya suka!!! (SH 03/02/2017).

105 comments:

  1. Aku heran. Kenapa PPBM ini bodoh belaka mau lagi runding sama Pas yang tidak ada gunanya langsung ? Kalau PPBM mahu terus main guli sama Pas, silakanlah. Kan dah ternampak sangat kebangangan apabila No 1 dan 2 Pas buat kenyataan yang berlainan. Tsmy sama Mukhriz, jangan jadi macam Pak pandir moden daa !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya org pas. skrg saya tak percaya pada hadi.hadi dah mkn rm90juta.kami org pas tak akn sokong hadi lagi, kami akn sokong pkr dap ppbm dan amanah
      hadi macam haram jadah. harap serban aje besar. tapi mkn duit haram

      Delete
    2. Jika para sahabat Nabi Saw seperti Saidina Umar Ibni Khattab,Saidina Hamzah Ibni Abdul Mutallib,Saidina Khalid Ibni Walid dan Saidina Ali Ibni Abi Talib masih hidup sudah barang tentu Peminpin-Peminpin Pas yang berperangai begini pasti di pancung leher nya..............!!!

      Delete
    3. Strategy PH & PPBM dah betul. Tunjukkan kesungguhan utk berunding dan bertolak ansur dgn PIS. Secara tak langsung, rakyat mula kenal wajah sebenar PIS. Syabas. Check. Tp Blm check mate lg.

      Delete
    4. Sikap PAS yg sorong papan tarik papan ni menyusahkan orang.

      Apa pendirian PAS pada berbilion duit rakyat yg diselewengkan pon kita tau....sebab mereka no komen tentang hal ni.

      Apa pendirian mereka dgn umno laaagiii......kita tak paham. Kejap ok kejap tak. Makin hari makin rumit berbelit2 jadinya.

      Apa pendirian PAS.....ini satu hal yg sangat complicated untuk kita pikir.

      Yg boleh kita nampak.....pendirian DAP adalah lebih tegas berbanding PAS dalam menentang umno.

      DAP lebih lantang bersuara dalam hal 1MDB, penyelewengan wang rakyat, GST dan hal2 lain. Nampaknya DAP lebih jelas menentang The Klepets berbanding PAS yg flip-flop kelihatan sedondon dan berpimpin tangan. Kita tak pernah nampak hadi awang buat apa2 kenyataan yg menentang The Klepets dan 1MDB.

      Jadi pikir siapa yg lebih rasional..??

      Delete


    5. Kalau korang perhatikan betul kemenangan calon2 PAS terutama di Kelantan dan Terangganu adalah atas kekuatan sendiri, TIDAK bergantung daripada sokongan PKR atau DAP (kerana % cina di sana ada terlalu rendah.

      Smentara kemenangan calon PRK pula kebanyakkan adalah bergantung kepada undi penyokong2 PAS dan juga DAP.

      Sekiranya ahli2 PAS tidak mengundi PKR (atas sebab PKR bekerjasama dg DAP) sudah tentu ramai calon2 PKR kecundang.

      Itu sebab mengapa Azmin sangat2 berharap PAS akan menyertai PH, kerana mengharap undi dp ahli2 PAS. Sementara PAS tak kisah, kerana mereka tidak mengharapkan ahli2 PKR atau DAP untuk menang.


      Delete
    6. anon 15.25.....ye ke menang atas kekuatan sendiri....wait and see next pru di kelantan...aku salah sorang pengundi di parlimen kota bharu...PIS bakal hilang 20 undi di parlimen kota bharu...

      tu baru keluarga aku...tak masuk kawan2 yg dah meluat dengan PIS....

      Delete
    7. 15.25 Ko kena ingat kerusi yg PAS menang di Selangor tu ada undi Cina dari DAP dan undi dari penyokong PKR jugak.........bukan semua 100% undi dari penyokong PAS semata.

      Hanya di Kelantan dan Terengganu saja yg peratus pengundi Cina sikit...........tapi di kawasan2 luar selain Kelantan dan Terengganu PAS perlukan undi Cina dan undi dari PKR.

      Jangan cakap besar woiiiii.....

      Delete
  2. Skrg Kita dah tau,pas musuh no 2 Negara..Sebarkan agar rakyat faham dan kambus 2 lahanat Negara Ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si Lebai Munafik apabila ia di beri amanah menjaga kemaslahatan masyarakat, ia mengkhianati kepercayaan orang ramai.

      Delete
    2. Puan Salwah, Khalid Walid tak selurus dgn Umar al-Khattab

      Delete
    3. Jangan cakap yang merepek-merepek Saidina Khalid Ibni Walid sahabat besar Nabi Saw

      Delete
    4. Bro 9:18..

      It's without any questionable doubt that these 5 Goons of UMNO, PAS, MCA, MIC & Gerakan are irrelevant & liabilities to the nation in this new age,

      Delete
  3. Ucapan tahniah utk trump kekal jawatan presiden u.s

    Tahniah juga kerana melarang extremist dan umat islam ke u.s

    Sebab nanti ayoh hadi pin akan bikin kecoh di u.s . Ayoh hadi kawan baik ayatullah ayahcuckoo nak bawak amalan syiah Wal syumul ke serata dunia . Jadi elok sangat jgn bagi mana mana moslem ke u.s . Terutama Saudi wahabi algilababi.

    Paling penting MO1 pun tak boleh masuk.. U.S....

    Biar adil. Jangan terorist saja tak masuk u.s . Pastikan ayoh pin hadi dan MO1 pun tak masuk melabur duit haram huru hara dunia corporat Amerika !!!

    Congratulations MR PRESIDENT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib sokong tindakan trump itu sebab dia tak buat kenyataan bantah sekatan yg di buat trump.

      Najib kata ' alang alang aku tak boleh masyuuuk U S baik semua islam munafik pun tak masuk juga.'

      Demo anti trump pakatan buat bodo..

      Delete
    2. Malaysiabaru,

      Husssyy...tak baik cakap gitu tau. Menurut sumbu badak yg diumumkan di PAU baru2 ini, Trump buru2 telefon Najib tengah2 malam nak bagi tau kemenangan dia, tau....!!!!

      Kata orang Kota Singa, "KENCANG SEY NAJIB & ROSMAH"...macam betul aje...!!!

      Delete
  4. My advice to BERSATU, you wanna win, leave PAS and let them rot naturally.

    Mahathir was right....The time has expired for further discussion. You expect corrupt leader like hadi to be trusted?

    I Bersatu. If Bersatu does not want my support I won't bother to offer my assistance on the ground any longer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. easy bro. PPSM is actually letting the desert lizards Lobais,bleed itself to hell.

      Delete
    2. Bro 10.21,

      I am from east malaysia but equally concerned like you guys in malaya vis save malaysia. I want in. But unfortunately, Bersatu leaders like muhyiddin and mukhriz seemed not to heed TDM's message that the time is up for disussion with PAS. I bet, PAS will continue to be used and abused by Umno....MONEY IS THE BAIT.

      Bersatu wanna work with a corrupt hadi?
      Bersatu wanna work with a perti who can easily consider Bersatu Kafir like umno?

      I give up. All the best to Rahman2, PutraKraken and other sarawakians and sabahans who have lent your support....I do realise some people never appreciate help or assistance. They do their way instead of listening to sound advice incuding but not limited to its own visionary chairman

      Sigh.............

      Delete
  5. Kesian dekat ahli pas lani. Pening dengan pemimpin depa. Hari ni kata lain, esok lain pulak. Dulu kata umno kafir, sembahyang, nikah, kenduri orang umno semua nya tak sah. Tapi kami sabar saja, berdiam cuma berserah kepada Allah. Kini terbukti orang yg sama dok jilat balik kahak hijau dia tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Media Umno spt TV3 suku pun teepaksa canang 2 juta penonton apa la.Utusan nst bh dh tk ada duit byr gaji.Harakaj mampos.
      Mmg dah tk dipakai pun lg puak mi.
      Hnya mereka yg angkat diri. Munafik belaka

      Delete
  6. Hadi d hantui dgn momokan 90juta lah tu bro. Maknanya kalau ikut PH duit kena pulangkan pada Najib with interest.
    Banyak tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu..duit dah masuk perut..macamana nak gostan

      Delete
    2. Buncit dah..🗣🗣🗣🗣lobai !!!!lobai!!!murah!!! murah!!..90J..Jualan sebelum PRU 14..

      Delete
    3. Ular sudah banyak dan membiak dalam perut pak lebai pis, cakap depa semua sudah merapu.
      Ini lah padahnya jika agama menjadi 'modal perniagaan politik'.....kesian pada ahli pis yg buta hati.

      Delete
  7. .

    Buruk sungguh perangai PAS.

    Begini ..


    Ada orang dia tahu bawak kereta dari Marang (contoh) Sepanjang jalan dia tahu ke kanan ke kiri dan berapa had laju... TETAPI dia tidak ada KeSedaran (dalam keadaan sedar) yang dia sedang bawak kereta. Tahu-tahu dia dah sampai.


    Begitu juga orang yang solat yang tidak dalam keadaan 'sedar' tahu-tahu dah bagi salam. Walaupun orang itu dakwa dah 'sampai' dia hendak lah dalam keadaan sedar. Jika tidak dia rasa diri dia hebat atau dia mengaku dia Tuhan.. Nauzubillah.

    keSEDARan itu lah mem buat kita rasa akan nikmat Nya.

    Pemimpin PAS tahu apa dia buat tetapi tidak sedar ketika dia sedang berbuat.

    Wallahualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdr Anon 09:56,
      Anda tahu tak pada tahun 80an sewaktu manusia ini sedang glamor air kolah masjid dia menjadi penawar? Sebab itulah pada setiap jumaat masjid itu dikunjungi beribu peminat? Ada yg percaya orang ini naik kelangit setiap malam jumaat?
      Jika manusia ini datang berceramah diluar daerah, pengunjungnya belasan ribu manusia.
      Ketika itulah satu fatwa 'umno itu kafir' tercipta.
      Sekarang.....masjid itu takda beza lagi dg masjid biasa di malaysia pengunjungnya.
      Ini lah penjual agama untuk mendapat keuntungan dunia.
      Barangkali sebelum ini perniagaan jual agama tidak mendapat banyak untung walaupun sudah lama berniaga. Masih belum jadi jutawan(nabi dah cakap untungnya sedikit)
      Mereka mungkin tukar strategi cara berniaga dg mempelbagai perniagaan termasuk beli 'loteri'.
      Allah maha bijaksana, menguji mereka dg mendapat 'jack pot' 90 juta.
      Mereka semua sudah sasau....umno tak kafir lagi.

      Delete
  8. AWAS Dah berkali kata.Jumpa Lobai AWAS.
    Skrg ni dh sgt ramai,
    Yg lilit dikepala tu bukan kain serban. Tapi ULAR KAPAK.
    AWAS

    ReplyDelete
  9. Nampaknya Mukhriz dan parti PPBM sekali lagi dipermainkan oleh PAS. Dah sign kenyataan bersama untuk adakan kerjasama, alih-alih hari ini tarik balik kenyataan yang pertemuan dengan PPBM yang diwakili oleh Mukhriz hanyalah perjumpaan biasa untuk mengeratkan silatulrahim. Memerterai perjanjian kemudian sesuka hati melanggari terma-termanya. Adakah ini ajaran Islam yang dipelopori oleh parti Islam?

    ReplyDelete
  10. Nak kata apa lagi....Bersatu ni pun satu...jaga banyak orang beranggapan parti ni tak lain untuk jaga kepentingan Mukhriz saja. Parti PH yang lain harus waspada!!!!! Yang dah tahu PAS ni sudah jadi Parti Haramjadah...pi risik lagi buat apa.

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. Haha...semakin menunjukkan belang dan temberang PAS..Inilah para ulamak yg "diutus" oleh mereka menyebarkan fahaman politik sesat yg mereka backup dgn agama...semakin pemimpin busuk ini meloya..semakin ditolak dicerca.."utusan "ulamak PAS memang busuk..layak berdamping dgn Umnok..layak diiktiraf UtusanHARAMeloya..🙄🙄

    ReplyDelete
  13. PPBM MCM MINTA NYAWA NGN PAS......HAHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. The way I see it PPBM yang bermurah hati mahu berikan peluang kpd PAS membetulkan 1001 kesilapan mereka kepada umat Islam Malaysia selama ini.

      Ingat, PPBM telah pun memutuskan tarikh rundingan luput sebelum PAS menawarkan semula rundingan ini.

      Frankly speaking, PPBM akan lebih baik tanpa PAS sebagai rakan.

      Harap TSMY dan DSMM cepat sedar perkara ini atau sebenarnya daripada kepercayaan saya mereka telah pun sedar cuma mereka berpeganang kpd prinsip giving others the benefit of the doubt.

      Selepas terbukti beyond reasonable doubt bahawa PAS memang tidak boleh dipercayai maka PPBM akan mengorak langkah tanpa nenoleh ke belakang lagi.

      Kadang2 sesuatu keputusan bukan sahaja mesti betul malah ia juga mesti kelihatan betul.

      Meninggalkan PAS sebelum duduk di meja rundingan sebelum mendapat pelawaan PAS adalah tindakan yang betul, tetapi meninggalkan PAS selepas duduk di meja rundingan an terbukti PAS hanya berbolak-balik adalah tindakan yang bukan sahaja betul tetapi kelihatan betul.

      Tindakan bolak-balik PAS ini sebenarnya telah memberikan PPBM peluang untuk melangkah dengan lebih yakin bahawa majoriti melihat mereka melakukan perkara yang betul.

      In shaa Allah 3M akan dapat menilai atau barangkali telah pun menilai perkara ini.

      Delete
  14. Pas bole mendapat kuasa secara sendirian atau dgn umno....persetankan amanah dan dap....ppbm parti ciput...sedarlah diri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas tak kisah menang atau kalah dlm pru dgn syarat amanah dan dap mesti kalah...

      Delete
    2. Bila kamu berurusan dgn amanah dgn dap.....maka jgn meminta bantuan drp parti pas....parti kami adalah King Maker....kami akan pergi kpd king's Cash...hahahaha

      Delete
    3. Jgn lupa suruh Lebai dan ulamak PAS...AZAN kan dekat telinga pekak badak si NajisBadak..suruh ketua lanun ini berhenti melanun/ merompak dan memperbodohkan rakyat..sebab ketua lanun ini langsung tak mendengar kesusahan rakyat...rugi rakyat bayar cukai /gst utk bayar gaji para ulamak PAS

      Delete
    4. Menang atau kalah dlm PRU14 tak penting.....yang penting fulus sudah dapat, p###t sudah penuh, p###r sudah keras....

      Ha ha ha ha lobai, lobai!!!

      Delete
  15. Dulu walaunta meratib k.o umno k.o umno
    Mungkin Allah perkenankan ratiban puak walaunta...
    Tapi skarang ni walaunta bermukah dgn puak yg dulunya jijik pada mereka...
    K.o umno k.o umno k.o umno kahkahkah walaunta

    ReplyDelete
  16. PPBM akan terus mengejar PAS demi menagih kerusi secara percuma darinya untuk ditandingi pada PRU ke-14 nanti.

    mengikut plan asal tuan2 politik yang sering berkhianat itu (sebelum lahirnya PPBM), PAN akan bertanding pada setiap kerusi yg ditandingi PAS. munculnya PPBM membawa bencana melebihi dari manfaat.

    PPBM bertindak licik dengan mahu "bekerjasama" terus kepada PAS dan mencantas PAN sekaligus sekiranya berjaya mengikat PAS melalui "kerjasama" yg cuba dimetrai.

    sebaiknya PPBM kini terus lupakan PAS dan mengalih sasarannya pada PAN (parti budak suruhan DAP) agar dibahagikan kerusi sebaik2nya diantara mereka, supaya tidak lagi terjadi kisah meliwat ataupun diliwat (pertindihan kerusi).

    cukuplah pertandingan tiga penjuru diantara UMNO lawan PAS lawan PPBM/PAN dikawasan majoriti bangsa melayu.

    keadaan Pakatan Harapan plus PPBM dengan undangan khas untuk PAS ibarat kisahnya keluarga 69 - kadang2 manusia itu jauh lebih hina sifatnya dari haiwan apabila membuang akal,ilmu dan imannya.

    Singa tidak akan berkerjasama dengan dubuk untuk menangkap mangsa yang sama, tetapi tuan2 politikmu sanggup bekerjasama untuk menumbangkan UMNO/BN walaupun tuan2 politik itu sangat berlawanan jasad dan roh penubuhannya -

    erm, aku tidak pasti siapa dari kalangan tuan2 politikmu itu yang bersifat singa dan siapa pula yg bersifat seperti dubuk.

    tidak cukupkah lagi tuan2 politik itu dihinakan Allahswt tatkala tangan2 mereka membina pakatan lalu kemudian tangan yg sama saling berkhianat dan menguburkan pakatannya sendiri - lantaran tiadanya bai'ah untuk melantik kuasa pemutus dari kalangan mereka.

    usah berbicara pada urusan fardhu kifayah yang lain sebelum tuan2 politikmu itu diikat pada kuasa pemutus didalam pakatan mereka.

    Usah berjual-beli angan dan impian sebelum tuan2 politikmu itu memberi bai'ah sesama mereka didalam pakatan yg dijalin.

    satu pesanku untuk tuan2 politikmu - sekuat manapun mereka menjaja segala macam tipu dan daya ketahuilah hanya yang jahil dan menyombong diri akan menurut kepadanya.

    Salam Jumaat penghulu segala hari.
    Ikhlas dariku unknown aka sahabat.

    apa khabar si empunya blog serta sekalian penarinya ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penari dangdut ker???komen ente mcm syok sdri jer...

      Delete
    2. Ppbm ni siapa????amanah ni siapa?????pas adalah parti lama dan king maker
      ..

      Delete
    3. cubalah kamu perhatikan -

      binatang ternakan pasti akan saling berlaga sesama mereka tatkala lalu merempuh kandangnya akibat dari hilangnya si pengembala.

      para pengembala pasti akan saling berkhianat dan mencuri ternakan pengembala yang lain selagi tiada diangkat kuasa pemutus dari kalangan para pengembala itu sendiri.

      Demikianlah keadaan tuan2 politikmu dan golongan yang jahil lagi menyombong diri.

      mari berbicara mengenai amal maaruf
      mari berbicara mengenai nahi mungkar

      malangnya tuan2 politikmu tidak layak berbicara mengenai dua urusan ini sebelum mereka memberikan bai'ah dari kalangannya.

      unknown aka sahabat :)

      Delete
    4. 11.57,

      sebab itu melayu tak pernah maju

      sebab itu islam tak pernah dihormati

      sebab itu konon negara islam tapi penganutnya berperangai syaitan

      sebab itu negara ada penyamun

      sebab itu negara tak akan aman macam dulu

      sebab itu melayu remain corrupt

      cakap tidak serupa bikin...namun mintak orang hormat.....adakah patut????....piiiraaaah

      Delete
    5. 🗣🗣🗣🗣keldai !Keldai..Lobai !Lobai..murah ..murah.RM 90J...jualan penghabisan stok ulamak sebelum PRU 14..hanya di PARTY AJARAN SESAT...di pekan - MARANG stok ulamak dah laku....no more stok...lain tempat masih ada lah...kena pandai nego harga....promosi dr Haramkah@ UtusanHARAMeloya...huhu...cepat cepat takut tk dpt😌😌

      Delete
    6. .

      Dalam hal berpolitik pemimpin bijak ada dua atau tiga plan. Mungkin lebih. Dan mereka cepat bertindak.

      Plan A ia lah mesti menyatukan PPBM dengan PH. Itu telah di lakukan. Dan terus Mahathir tutup rundingan. Plan Mahathir mengatasi plan Hadi.

      Pusing macamana pun Hadi tak boleh buat apa-apa. Balik-balik DAP. Balik-balik AMANAH, yang di salahkan.

      Plan B. Kalau jadi elok lah. Kalau tak jadi lagi elok. Ia itu berunding dengan PAS.

      Dari dulu, bukan tidak tahu yang Hadi dan pemimpin PAS tolak berdamai dengan DAP dan AMANAH.

      Adakah benar kerana DAP dan AMAMAH ? Apakah kerosakan yang DAP dan AMANAH lakukan lebih dahsyat dari Najib. Berapa lama PAS memusuhi UMNO dan berapa lama PAS membenci DAP dan AMANAH ? Mengapa UMNO yang bertambah teruk, PAS boleh rendahkan ego dan tundukkan kepala yang keras?

      PPBM di kecam kerana ingin berbaik dengan PAS. PAS dikecam kerana menolak usaha PPBM untuk jatuhkan UMNO Najib.

      sekian.

      Delete
    7. PAS king maker??? Lebai maker ada leer...hehehe

      Delete
    8. Wahai arifbillah.. Maka adalah kamu memberita kan berita benar, separuh benar atau rekaan mu semata2 di atas arahan tuan politik mu,bagi menaikkan sentimen tertentu diatas ras bangsa dan keturunan atau melaga2kan Si jahil di atas pegangan agama masing2... Maka beramuk la Si jahil keatas kaum cina atau india dan adu domba kamu bagi meraih simpati pd tuan politik mu Si bijan..Si arifbillah memanipulasi kan Si jahil lg marhean bg tujuan tuan politik mu untuk kekal berkuasa. Maka celaka lah tangan mereka yg menglagakan sesama manusia asalkan tuan politik mu kekal berkuasa... Akan kami Si jahil ini londehkan dan dedahkan kamu yg menjadi dajjal utk segala kerosakan DLM negara kami dan betapa di marhean di tindas dan di manipulasi kan oleh tuan politik kamu yg zalim.

      Delete
    9. (round 1)

      Salam Jumaat sdr Unknown. Izinkanku merujuk komenmu yg berikut:-


      Anonymous2 February 2017 at 18:20

      Allahuakbar - benarlah tatkala datangnya yang Haq maka yang Bathil akan hilang dan pergi tanpa mahu kembali lagi. 

      Salam petang untuk semua.
      Ikhlas dari unknown aka sahabat. 

      apa khabar si empunya Blog serta sekalian penarinya ?

      Soalan:-

      Seperti biasa komenmu penuh kata2 nama Allah yang disulamkan sindiran selain dikeluarkan hukum tanpa dalil. Apa kata kita bahaskan komenmu sendiri.

      Pada bhgn akhir, kesimpulan komen kamu itu kamu telah dibuat bedasarkan dua ayat AlQuran berikut:-

      "Sesungguhnya telah datang kebenaran dan telah lenyap kebathilan. Sesungguhnya yang bathil itu pasti (telah) lenyap" Al- Isra' : 81

      "Dan sesungguhnya telah datang kebenaran dan demikian yang bathil itu tidak akan bermula dan tidak akan kembali lagi" As-Saba' :49.

      Sekiranya mengikut ulasan kamu, kamu telah meletakkan kemenangan BN di dalam PRN Sarawak kayu ukur 'kebenaran'. (Innalillah wainna ilaihi rajiun, semoga Allah lindungi kami daripada memberi komen yg sangat jahil lagi menyombong).

      Kemudian kamu katakan pula apabila kebenaran datang yang bathil itu akan lenyap, dan apabila yang bathil itu lenyap ia tidak akan bermula atau kembali lagi.

      Anehnya kesemua kumpulan yang mengaku sbg golongan yang benar berdasarkan AlQuran yang telah bertelingkah di dalam PRN Sarawak tersebut masih wujud iaitu UMNO, PAS, PKR, PBB.

      Lebih aneh lagi dua kumpulan Muslim yang juga mengaku sebagai kumpulan yang benar wujud pula selepas PRN itu iaitu PAN dan PPBM.

      Maka jelaslah isi hujahanmu bertentangan dengan kesimpulannya. Kesemua kumpulan yang bertelingkah masih wujud dan tiada siapa yang telah lenyap.

      Jelas juga isi hujahanmu juga bertentangan dengan kesimpulannya yang diambil dalil dari 2 ayat AlQuran di atas.

      Soalanku:

      1. apakah dalilmu kemenangan BN di dalam PRN Sarawak adalah kayu ukur satu 'kebenaran'. Dari mana kamu kutip isi kepada hujahanmu ini?

      2. Sekiranya selepas kebenaran datang, kebathilan akan lenyap dan kebathilan itu tidak akan bermula dan tidak akan kembali lagi, mengapakah kesemua kumpulan Muslim yang wujud semasa dan selepas PRN Sarawak masih wujud hari ini? Mana satu kumpulan dan mana satu kumpulan yang bathil yang telah dilenyapkan?

      Sila berikan dalil2mu aqli dan naqli, asal sahaja dalil aqlimu itu tidak bertentangan dengan mana2 ayat AlQuran.

      Mohon pencerahan daripada ulasanmu sendiri wahai orang yang gemar melabel semua orang lain sebagai si jahil.

      Delete
    10. john...

      Di luar pagar sana dah ada si Jahid (Zahid Komedi), tak tahu pula si Unknown Pengecut ini rupa2nya si Jahil..... orang yang gemar melabel semua orang lain sebagai si jahil itulah sebenar-benarnya SI JAHil.

      Delete
    11. Pak Othman,

      May I humbly add:-

      Dan ia gemar kepada siaran ulangan walaupun selepas ia tak boleh menjawab balas perkara yang ia sendiri bangkitkan selepas perkara itu dijawab.

      Bab kuasa pemutus 'kononnya' dan baiah ini telah pun dibahaskan dan ia tidak mampu menjawab balas tapi masih gemar diulang-ulang di sini. Biarlah, saya tak gemar siaran ulangan.

      Kini ia bangkitkan pula isu 'yang bathil akan lenyap apabila kebenaran' datang dan beri hukum kononnya kemenangan BN di dalam PRN Sarawak adalah tanda UMNO-BN di jalan yang benar pula.

      Sungguh sombong perumpamaan ini ibaratnya ia mengetahui rahsia Allah di sebalik peristiwa.

      Tak apa, kita tunggu ia menjawab dengan dalilnya apabila mengeluarkan hukum sedemikian.

      Delete
    12. Yes john, we'll wait and see.

      Delete
    13. Sdra john doe/othaman
      Salam Jumaat.

      The winning in style of BN in PRN Sarawak WAS NEVER a sign of BN/UMNO on the right path! On the contrary it was then the late ADNAN WAY that captured the sarawakians' heart. UMNO was/is never welcome in sarawak's politics. We have our own agenda. The reality is whoever wins in Putrajaya, be it Bersatu led opposition coalition, the state will support n the name of beloved malaysia.

      A few times fellow sarawakians stated in this and or other blogs that it would be wise and good strategy for Bersatu top guns visit sarawak orm make a courtesy call on Jo. Jo is no late Adenan but traditionally what is good for the state, the new man will try his level best to put the state on higher level of achievement...insyaAllah.

      By the wqy, can you guys forget about indecisive PAS? PAS will never be welcome in the state.

      Delete
    14. Salam Sejahtera & regards to you too bro Rahman 2..

      I am with you....
      The reality is whoever wins in Putrajaya, be it Bersatu led opposition coalition, the Sarawak state will support in the name of our beloved Malaysia.

      Salam Perjuangan Without Fear And Favour.

      Delete
    15. Dear pak rahman 2.

      Salam Jumaat and thanx for responding.

      I am totally in agreement with what u have written. BN in Sarawak is definitely not UMNO.

      I could still remember that I have given my opinion in this blog on why did Allah allow PAS to win in Kelantan, Terengganu and Kedah. They were all blessings in disguises to show and prove beyond reasonable doubt to all the thinking Muslims that all the takfirs made by PAS against fellow Muslims who do not support them on the issue of hudud were and still are merely palsu @ false.

      And their winning as a partner in the states of Perak, Penang and Selangor were and still are merely to prove to the thinking Muslims that this political party does not have any usul. They only have rulings (hukum) and their rulings will change and differ from time to time and from a place to another albeit at the very same time merely to make the rulings appear to be in accordance with their current political interest.

      Do these events not sufficient enough to prove beyond reasonable doubt that PAS are not what they claim they are namely 'parti pilihan Allah'. I bet these events are sufficient for those who really wanna use their brain and heart to think and ponder.

      Bear in mind that unlike my comment which I clearly did mention that it was my opinion given with my reasonings, this Unknown chap has intsead made a clear and unequivocal ruling to the effect that 'BN winning in the state of Sarawak is an undoubted prove that UMNO is the party of truth and the others are merely false (bathil)'.

      Now let us wait and see what does he has to reply on the issue regarding "when the truth arrives, all the falsehood will persih, and when the falsehood perish they will not restart (yubdi') nor will they return (yui'd)".

      Wallahu a'lam.

      Delete
  17. Rasanya Mukhriz & Wak Yidin cuma testing market aja,
    nak tengok, masih ada harapan ke nak selamatkan PAS.
    Nampak gayanya, PAS memang dah tak boleh diselamatkan.
    So, better leave them alonelah.
    Concentrate on memikat hati pengundi di kawasan-
    kawasan perdalaman. Usaha itu tangga kejayaan.
    BERUSAHA!!!!!

    ReplyDelete
  18. Setuju dengan cik minah 12.05,

    Mulakan dengan ibu bapa adik beradik dan saudara mara, undi hanya kepada yg ada nama pakatan dan tun sahaja.

    Lakukan dengan penuh adab dan berhemah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya memang dah lama usaha.
      Mana yang dah tak boleh diselamatkan,
      tak kuasa nak buang masa.
      Masa dah makin singkat.
      Mukhriz & Wak Jiddin, forget about PAS. Yakinlah, PPBM boleh.Daripada buang masa memujuk Haji Hadi, lebih baik masuk ke kawasan-kawasan felda, pujuk pengundi-pengundi Felda.Bukan semua orang Felda tu buta hati, macam Haji Hadi. Hidup mereka macam kita juga, semuanya dah terhempet dengan kenaikan harga barang. Pujuk sikit je, dah Berjaya.
      Saya dah test the market di kalangan sahabat handai dan saudara mara orang felda.
      Mana-mana yang hard core, saya tinggalkan.
      Wasting time trying to change their mind.
      Tumpu kepada mereka yang banyak menrungut dan bersungut. Tambah-tambahkan rungut dan sungut mereka. HEHEHEHE........mesti boleh!

      Delete
    2. Oraiit cik minah. Saya pun sama ada usahakan ngan sedara dan kawan2 di kampong. Hasil sangat memuaskan. Ramai marah kat umno skrg sbb harga barang naik, bila kita citer pasal 1mdb dan jho lho, lagi mereka marah. ABU.

      Delete
    3. Cik Minah..

      Kita selari & gagasan Cik Minah tuu telah & akan terus saya & rakan perjuangkan, terutama memberi pencerahan kpd pokcik & makcik baik di bandar maupun di kawasan pendalaman. Isu gst, felda, kenaikan harga petrol/barang tak munasabah, 1mdb, tabung haji diterangkan dalam bahasa mudah. Saya pasti BN/UMNO pasti melingkup di Johor.

      Delete
  19. Jangan bimbang. PPBM tak perlukan PAS. PPBM ada 1.4 juta surat penyokong. Dengan 1.4 juta surat penyokong ini PPBM akan tentu menang dengan penuh cemerlang bila PRU14 nanti. Hidup PPBM! Hidup Lim KIt Siang! Jangan lupa tonggek dulu supaya senang di "screw" oleh DAP. Kah Kah Kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni khalid samad celup, cakap macam orang longgar screw sahaja..

      Delete
    2. Menurut buku rekod saya, samaran 'Khalid Samad' ini adalah si perusak/penipu Kejora @ Kojolla.

      Delete
    3. Dia tue assistant Jamal Jamban...penghadam dedak basah.. dikencing NajisBadak buta2 pun lebih rela ..hurmmm

      Delete
  20. Dalam banyak-banyak pemimpin dalam parti Bersatu, hanya Mahathir yang boleh baca karakter dan gerak geri PAS dengan baik. Yang lain tu seperti Muhyiddin dan Mukhriz hampeh. Seolah-olah seperti baru setahun jagung dalam politik. Masih lagi bersikap ideal dan tidak realistik dalam membuat percaturan. Masih lagi terhegeh-hegeh dan menaruh harapan walau 'cinta' mereka telah ditolak. Macam mana la nak memimpin parti Bersatu bila Mahathir dah tak ada nanti? Untuk menempuh hari-hari yang mendatang yang penuh ranjau dan pahit getir. Mesti terkial-kial kat mana nak mula.
    Dari kaca mata dan naluri politik Mahathir, beliau dan boleh agak yang PAS ni memang parti yang tidak boleh harap dan boleh dipercayai. PAS is just unreliable partner and can not be taken seriously. Banyak karekter badut-badut politik dalam parti itu. Tidak serius dalam perjuangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I disagree. I think the fact that mukhriz managed to call for a meeting with PAS leaders shows that he has something to offer, and PAS is willing to listen. What happens after this kita tak tau la, sbb politik PAS ni boleh ubah2 ikut hari dan bulan.

      Delete
  21. Ini bukan soal nasib PH, Bersatu, PAS, umno dll. Ni soal masa depan generasi akan datang. Nak biar anak cucu merana kerana tak ada kerja? Kerana duit rm jatuh? Kerana hutang negara meningkat? Orang PAS tak paham semua ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab itu dari dulu dan awal2 lagi saya memang ak berminat dgn PAS. Parti yg hanya tahu teknologi buat air jampi & tin milo kosong berligar dalam ceramah minta sedekah.

      Delete
    2. Sokong pak Othman.

      Kali ini saya juga tidak mengulas entry tuan blog sebab sudah berbuih mulut saya mengulas mengenai PAS dengan satu rumusan sahaja 'lupakan dan tinggalkan mereka. Seperti UMNO mereka juga punya ketetapan sendiri di atas apa2 yang telah mereka kerjakan'.

      Semua pihak yang telah mengkritik pendapat ini bukan saja ke atas saya malah juga ke atas tuan blog dan rakan2 lain yang turut berpendapat begini diharap boleh sedar mengapakah kami yang lain telah pun membuat pilihan bahawa PAS mesti ditinggalkan.

      Kali ini tidak lagi kelihatan pendapat bahawa PAS mesti dibawa bersama.

      Cukup-cukuplah dengan parti yang mengkafirkan orang lain dan banyak berbolak-balik balik dalam segala hal.

      Delete
  22. The rules is simple, like Tun said kalau sesiapa tak join pembangkang maknanya penyokong najib bn..so kalo najib kaki klepet, hadi pun kaki klepet..terbukti..tak yah nak berselindung lagi, action speak louder than word...jika negara dalam kesusahan maka pas jugak salah satu parti penyumbangnya..

    ReplyDelete
  23. Tuan budin, nak tanya skit..betul ker letter head surat pas tu memang ada lambang bendera umno ngan logo pas..

    ReplyDelete
  24. Yang jelas adalah keserlahan tujuan PAS kali ini bertanding di PRU untuk tidak bersama Pakatan.

    ReplyDelete
  25. Untuk meredakan hati yang gundah daripada cerita dolak dalik PAS, ini ada satu PENGUMUMAN yang mengembirakan dari Tabung Haji.
    HIBAH atau SEDEKAH ikhlas Tabung Haji untuk tahun 2016 ialah 4.25%+1.25 berbanding GST 6%.
    Syukurrrrrrrr............tahun lepas 5.5%, tahun ini 4.25% tahun depan mungkin tiada HIBAH lagi.
    Simpanlah duit di bawah bantal masing-masing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haiyaaaa....semakin hari semakin kecut ker..masih tak faham2 lagi ker?

      Semua sentuhan Najib/Rosmah menjahanamkan. Lupakan PAS bengong TGHA yg dah pulun 90 juta. Kita tumpukan ahli2 PAS yg tak sehaluan dgn si Hadi aje.

      Delete
    2. Ko tak kira subsidi TH beri pada jamaah haji tahun ini jumlahmya RM 200J, Cuba kira tengok semua tu dapat berapa?

      Delete
    3. Yg Najib/Rosmah & suku sakatnya dah awal2 lagi rembat persen dalam urusniaga Tabung Haji, kamu tak nak ambil kira pulak? Kenalan & sdra mara saya ada berkhidmat dgn Tabung Haji ler.

      Delete
  26. lepas ni keluau kat TV3 pulak kot...

    ReplyDelete
  27. UMNO dah ikat PAS dgn 90j, jadi tak guna runding dgn PAS buang masa je. Keputusan tetap tidak berganjak.

    ReplyDelete
  28. Pemimpin Melayu pula adalah golongan yang tidak boleh dipercayai. Dia suka berbohong. Dia mencuri wang rakyat. Dia salah guna kuasa. Dia melampaui kebebasan eksekutif.

    Bagaimana bangsa lain mahu memuliakan bangsa Melayu? Jeritlah sekuat mana, hunuslah keris panjang pendek. Orang akan melihat bangsa Melayu sebagai suatu bangsa yang suka menipu. Tidak boleh diberi amanah dan percaya. Diberi kuasa jadi kaduk nak junjung.

    Mengapa kita berada dalam keadaan penghinaan seperti ini? Kerana kita tidak bangkit menolak kerajaan yang dipimpin oleh lanun dan perompak.Hidup kita dilaknati oleh Tuhan.

    - Sakmongkol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebanyakan Melayu (termasuk Najib/Rosmah) suka ambil jalan pintas untuk jadi kaya. Dapat projek, kemudian jual atau gadai projek pada bangsa lain..tanpa jerih & usaha ambil persen. Yg makan gaji pulak, kuat ponteng, banyak cakap dari bekerja dan asyik mintak naik gaji jer.

      Delete
  29. Saya harap PPBM tidak terus membiarkan dirinya dihina olih PAS sedemikian rupa.Masa untuk membuat keputusan muktamad sudah lewat.Terlalu lama mempermain kan perasaan rakyat amatlah tidak baik.Lama-lama rakyat akan jemu ,jelek dan bosan...Semakin ramai orang Melayu sudah mula menoleh kearah DAP yang dilihat mempunyai pemimpin yang kelihatan lebih berintegriti.Pemimpin politik Melayu/Islam dari parti pembangkang lain.,apatah lagi UMNO sudah hilang tarikan kerana sepanjang masa bertelagah diatas isu-isu yang remeh temeh.

    ReplyDelete
  30. Sabar saudara2...ini lah bijak nya politik tun m.. Bukan tun yang membogelkan wajah2 pemimpin pas... Dari segi politik siapa yang untung?semua komponen pembangkang termasuk dap..ingat perjanjian hudaibiyah dizaman Nabi Muhammad S.A.W

    ReplyDelete
    Replies
    1. Permata berlian tulen walau dicampakkan dalam lumpur pun akan tetap bersinar & tidak hilang nilainya. Itulah dia...The Surving Grand World Class Statesman - Tun Dr. Mahathir Mohammad.

      Delete
    2. Kerana scandal FOREX Dan BMF yg lesab 40B.

      Delete
  31. Aku terfikir....
    Katalah usaha pakatan berjaya menjatuhkan bn pd pru nanti, banyaklah lanun yg lari keluar negara bersama aset2 mereka. Yg tak lari pula didakwa dan dipenjarakan. Mereka tetap lari dari menanggung kerosakkan yg mereka lakukan. Masa tu negara dah lebur. Byk tanah, pelabuhan, rel keretapi, selat melaka, forest city dah tergadai dan terjual. Duit kwap, socso, tabung haji, petronas, felda habis dikitai. Ringgit jatuh teruk dan nama negara sudah tercatit sebagai negara korup rasuah. Tiada lg kepercayaan pelabur, ekonomi meleset dan penggangguran berlaku. Rakyat hidup dlm kesempitan dan stress sepanjang masa.
    Hutang negara, hutang 1mdb, hutang negara China dan yg lain ratusan billion mesti dibayar untuk mengelakkan kadar interest tinggi.
    Untuk bangkit adalah sukar dan memakan masa yg sgt panjang. Dalam apa keadaan pun negara sudah hancur lebur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Sejahtera bro 15:59..

      Harap jgn mengalah, bangkit & terus bangkit.

      Bukan kah Tun M, anda, saya, Datuk rahman jpc, john doe, RD, labu labi & rakan2 seperjuangan yg lain masih ada & bersemangat tinggi. Darah perjuangan berkobar-lobar kita tidak sama sekali akan luntur selagi hayat dikandung badan, Insya Allah.

      Salam Perjuangan Without Fear and Favour.

      Delete
    2. Salam saudaraku.

      Fakta bahawa saudara bersedia memberi pendangan sekalipun di sebalik anonymous menunjukkan saudara masih menyimpan harapan untuk melihat segala kerosakan ini diperbaiki.

      Walaupun perjalanannya seribu langkah ataupun lebih dari itu, faktanya ialah ia tetap bermula dengan langkah pertama.

      Komen saya ialah segala kerja-kerja membaiki kerosakan hanya boleh bermula selepas perosak2 dibinasakan. Itulah langkah pertama kita semua.

      Kita berusahalah apa yang kita mampu. In shaa Allah akan ada pertolongan di dalam mahupun di luar jangkaan.

      Hanya si dungu yang akan menjadikan masa sebagai bukti mereka berada di atas kebenaran.

      Yakinlah pada janji Allah..

      Delete
    3. Kita akan menjadi seperti negara Filipina selepas berakhirnya era pemerintahan diktator yang korup Ferdinand Marcos. Ketinggalan 15 tahun ke belakang. Sebelum kehadiran Ferdinand Marcos, Filipina dengan Malaysia tidak jauh bezanya.
      Negara yang baru merdeka, yang baru terlepas dari belenggu penjajahan, sedang membangun dan meningkat naik perlahan-lahan melalui pemerintahan sendiri. Tiba-tiba Marcos dan bininya Imelda muncul dan mencuri dan melahap kekayaan dan hasil sumber Filipina. Negara Filipina diratah laki-bini dengan lahap dan membuang sisa dan tulang-tulang ke tanah untuk dijilat oleh rakyat Filipina.
      Negara Filipina jatuh muflis dan menanggung hutang yang besar. Begitulah yang akan terjadi kepada Malaysia selepas ini.
      Negara kembali menjadi daif dan miskin seperti selepas merdeka dulu. Pemimpin atasan elit dengan anak beranak mereka tidak akan merasa susah kalau negara jatuh muskin malah boleh enjoy dengan kekayaan hasil samun dan rompakan mereka.
      Yang terpaksa menanggung beban apabila negara jatuh miskin adalah rakyat. Ya rakyat yang akan menanggung beban melalui cukai-cukai yang akan dibayar, melalui peruntukan yang dipotong, melalui subsidi yang ditarik balik, melalui biasiswa yang mengecil dan peruntukan-peruntukan kebajikan lain yang terpaksa dibatalkan. Rakyatlah yang akan menanggung semuanya. Pemimpin atasan korup akan terus menikmati kemewahan mereka sambil ketawa berdekah-dekah.

      Delete
    4. 15:59,
      Itula bahana yg akan menimpa malaysia selepas di tinggal oleh pasangan pengklepet itu tapi apakah kita akan membiarkannya begitu sahaja..kalo sekarang kita membiarkan mereka berleluasa,mungkin tidak ada apa yg tinggal lagi untuk anak cucu kita..sebab itulah kita kena bangkit mcm saranan saudara john doe..enough is enough..kita kena buktikan dalam pru dengan memenangkan pembangkang..saya percaya sekiranya ini berlaku, kerajaan yg baru akan mengorek balik segala kekayaan yg mereka kaut dan itu lah perkara yg paling mereka takut..

      Delete
  32. Adalah dengan ini disarankan supaya Bersatu tidak menjalankan sebarang kerjasama dengan PAS, sebuah parti yang tidak lagi boleh dipercayai. Sayugia juga diingatkan supaya Pakatan Harapan tidak memberi ruang kepada mana-mana media arus perdana dan media rasmi PAS kerana dikhuatiri media-media berkenaan banyak memberi liputan negatif daripada mileage kepada Pakatan Harapan. Adalah lebih baik terus memboikot media-media tersebut dan Pakatan Harapan telah mempunyai media alternatif yang lebih meliputi dan dipilih oleh mereka yang celik akal. Sekian, terima kasih,

    ReplyDelete
  33. Dah diduga ego Hj Hadi dan geng lebai. Sebenarnya PAS adalah parti yang sedang lemas. Parti yang sangat-sangat memerlukan dahan untuk dipaut. Namun lakunan kepimpinan PAS seolah PAS adalah "king maker". Kalangan pemimpin PH dan Bersatu sedia maklum dengan sandiwara geng lebai. UMNO pun dah tahu. Cuma penyokong PAS yang ketinggalan gara-gara keliru dengan pelbagai kerenah pemimpinnya yang tidak pernah konsisten. PAS hanya mahu 40 kerusi parlimen dan Kelantan kekal bersama PAS. Itu saja yang sedang diperjuangkan oleh geng lebai. RUU adalah helah politik. Bukan perjuangan PAS seperti yang dilakunkan. Sesungguhnya PAS tidak boleh diselamatkan lagi dengan adanya kepimpinan sekarang. Mereka adalah kelompok yang tidak berkebolehan, gerak politik mereka mudah dibaca dan tidak mampu memikul beban politik hari ini. Dan untuk pengetahuan Hj Hadi, Nik Abduh dan Zuhdi, PH dan Bersatu hanya menunggu "greenlight" dari Anwar Ibrahim untuk melupakan PAS kerana Mahathir sudah membulatkan tekad untuk meminggirkan PAS. Dan waktu itu kisah 90 juta akan mengganggu tidur mereka yang berkenaan.

    ReplyDelete
  34. Sekali lagi mohon sidetrack sikit Tuan Shahbudin.

    Harap pada portal berikut jadikan tajuk "Kenapa Kerajaan naikkan harga 20 sen harga petrol dalam keadaan harga minyak mentah dunia menurun bulan lalu".

    Saya secara peribadi tak dapat terima penganiayaan & beban rakyat oleh pentadbiran Najib kerana bila minyak naik, harga keperluan yg lain2 pasti turut naik sama. Bolehlah kita nanti hujahkan bersama untuk jadikan bahan untuk disampaikan kepada warga marhaen, terutama pokcik & makcik di kampung2. BRIM keciput belum lagi masuk, rakyat di dahulukan pula dgn keperitan kenaikkan harga petrol.

    Salam perjuangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Petrol up 2 bulan,Barang naik.
      jab masok kombinasi dadah:
      Dividen tH,Epf,etc2
      Br1M
      kasi petrol turun
      ...UMUM PRU14.
      Kasi dedak kempen kaw2, BN menang.
      Ini yg diharap penyangak2 yg tk nak kuasa lagi dan lagi

      Delete
    2. Termasuk bag plastic 2 sen Jadi 20 sen

      Delete
  35. Masa berlalu, pemikiran rakyat sudah berubah walaupun tidak semua.
    Hanya sebilangan kecil masih taksub pada parti masing².
    Jumlah orang yang buta huruf telah berkurangan, malah kebanyakan telah celik IT, boleh mendapat maklumat dihujung jari.
    Pemimpin parti tidak boleh lagi memaksa ahli sokong membuta tuli. Sebaliknya ahli yang akan tentukan hala tuju pemimpin.
    Biar pemimpin pas tentukan arah politik mereka, dan biar pengundi yang tentukan nasib pas.

    ReplyDelete
  36. Sama2lah kita tunggu keputusan yang akan Tun dan kepimpinan PPBM yang lain akan buat.Sebaigamana yang kita tahu Tun bukanlah sebodoh itu.....cuma buat masa ini mereka masih cuba bersabar walau pun keputusan muktamad telah ada.

    Bila Tun dan kepimpinan PPBM yang lain menyatakan keputusa nanti saya percaya puak2 PAS bangang ni akan mengigit jari!!...buat masa ini puak2 ni terlalu angkoh kerana mereka sedar mereka sedang menjadi rebutan...

    Saya berharap kita sebagai rakyat biasa dapat menilainya dan sedar siapa manusia2 yang bernama PAS ini.....mudah2an ALLAH melaknati meteka semua dengan kadar segera.

    ReplyDelete
  37. “Keluarga Mahathir ada kepentingan dan penglibatan dalam beratus ratus buah syarikat di Malaysia sahaja.


    MAKLUMAT PENGLIBATAN SYARIKAT:
    Nama : Mukhriz Mahathir
    No. IC : 641125-02-5XXX
    Alamat : Jalan Tun Ismail 1, Bukit Tunku, 50480, Kuala Lumpur

    1 731987-U Invest Kedah Berhad
    2 979024-W Yayasan Al-Quds Malaysia
    3 566002-T Yayasan Pembangunan Masyarakat Kubang Pasu
    4 615599-T Kosmo Technology Industrial Berhad
    5 488010-A Ideal Malaysian Support Sdn Bhd
    6 346706-V Persistem Sdn Bhd
    7 255168-X Sofiah Guards Sdn Bhd
    8 241699-M Voyageray (M) Sdn Bhd
    9 235910-X Wild Horizons Sdn Bhd
    10 229894-T Handmade Buildings Sdn Bhd
    11 225603-H Pembangunan Miziba Sdn Bhd
    12 224648-W Diastar Sdn Bhd
    13 222938-A Titik Ke Titik Sdn Bhd
    14 222262-P Utara Capital Sdn Bhd
    15 212497-W Classic Trends Sdn Bhd
    16 211713-D Mirage Travel Holdings Sdn Bhd
    17 210154-U Inch Kenneth Trading (M) Sdn Bhd
    18 201188-X Belungkor Ferry Service Sdn Bhd
    19 188327-T Semarak Alam Sekitar Sdn Bhd
    20 670400-K Opcom Managed Services Sdn Bhd
    21 665562-M Opcom Shared Services Sdn Bhd
    22 643616-W Alunan Perhentian Sdn Bhd
    23 634567-P Sekretariat Tamadun Melayu
    24 623929-X Finlay Heber Sdn Bhd
    25 623929-X Airzed Broadband Sdn Bhd
    26 595393-K Bioven Industries Sdn Bhd
    27 462681-U Yayasan Iskandar
    28 548686-A Au Networks Sdn Bhd
    29 580359-D Bioven Sdn Bhd
    30 580324-W Bioven Holdings Sdn Bhd
    31 579136-H Tequila-Myalo Malaysia Sdn Bhd
    32 564396-W DNM Greenergy Sdn Bhd
    33 543541-T TBWA Kuala Lumpur Sdn Bhd
    34 482856-M MTB One Sdn Bhd
    35 44938-M Unigel Compounds Sdn Bhd
    36 437995-P Peshat Worldwide Media Sdn Bhd
    37 430774-H RPM Capital Holdings Sdn Bhd
    38 430322-M Opcom Properties Sdn Bhd
    39 411220-A Combat Coating (M) Sdn Bhd
    40 397076-P Fibertown Sdn Bhd
    41 390287-P Padu Idea Motor Sdn Bhd
    42 377627-W Ajiya Berhad
    43 370702-D Atlas Utilities Sdn Bhd
    44 370701-V Capital Decisions Sdn Bhd
    45 366389-A Ajiya Safety Glass Sdn Bhd
    46 365936-D Syarikat Agensi Pekerjaan PW Executive Search Sdn Bhd
    47 356463-P TQPR (Malaysia) Sdn Bhd
    48 349285-P ISCB Worldwide Partners Sdn Bhd
    49 349024-V Dynaniaga Sdn Bhd
    50 336306-V Padu Idea Sdn Bhd
    51 330681-K Strategy Powerhouse Sdn Bhd
    52 326710-T Eastern Utilities Sdn Bhd
    53 324172-V Prima Nusantara Sdn Bhd
    54 322687-T Opcom Cables Sdn Bhd
    55 322681-W Opcom Holdings Berhad
    56 302950-V Avillion Hotel Group Sdn Bhd
    57 302940-A Avillion Hotels International Sdn Bhd
    58 302949-A Avillion Hotels International Sdn Bhd
    59 302608-V Avillion Hotels Worldwide Sdn Bhd
    60 301397-M XIS Capital Corporation Sdn Bhd

    ReplyDelete
    Replies
    1. “Keluarga Mahathir ada kepentingan dan penglibatan dalam beratus ratus buah syarikat di Malaysia sahaja.

      MAKLUMAT PENGLIBATAN SYARIKAT:
      Nama : Mukhriz Mahathir
      No. IC : 641125-02-5XXX
      Alamat : Jalan Tun Ismail 1, Bukit Tunku, 50480, Kuala Lumpur
      (sambungan)

      61 293068-D Opcom Sdn Bhd
      62 287200-T Admiral Hill Hotel Sdn Bhd
      63 284203-X AVX Communications (M) Sdn Bhd
      64 274107-T Sabit Holdings Sdn Bhd
      65 273092-U Ari Utara Sdn Bhd
      66 270011-T Opcom Technologies Sdn Bhd
      67 269961-X Everaccess (M) Sdn Bhd
      68 267944-A Sabit Trading Sdn Bhd
      69 265476-U Gateway Inn Management Sdn Bhd
      70 265421-P Admiral Cove Development Sdn Bhd
      71 262132-P Hotel Pacio Management Sdn Bhd
      72 259894-M Cresoil Sdn Bhd
      73 253073-A M-Ocean Holdings Sdn Bhd
      74 248032-U Layang-Layang Dive Resort Sdn Bhd
      75 244521-A Reliance Pacific Berhad
      76 243798-U Creative Synergy Sdn Bhd
      77 234963-M Passenger Cruise Terminal (South Port) Sdn Bhd
      78 232626-D Cognitech Corporation Sdn Bhd
      79 232158-P Titi Gajah Holdings Sdn Bhd
      80 232095-M Jara Divers Sdn Bhd
      81 229450-U Prestige Avenue (M) Sdn Bhd
      82 228897-D Layang Layang Island Resort Sdn Bhd
      83 226488-M Tanjung Tiara Sdn Bhd
      84 225318-V Fortune Valley Sdn Bhd
      85 224616-X Taff Hotel Management and Consultancy Sdn Bhd
      86 224322-M Serai Group Sdn Bhd
      87 224170-V Equinox Properties Sdn Bhd
      88 222723-W Tegas Consult Sdn Bhd
      89 222262-P Utara Capital Sdn Bhd
      90 222220-T Sabit Capital Sdn Bhd
      91 220294-U Peringkat Prestasi (M) Sdn Bhd
      92 220002-X Transbell Sdn Bhd
      93 219194-V M-Ocean Cruises Sdn Bhd
      94 208459-H Bidadari Laut Sdn Bhd
      95 203219-U Asia Roofing Industries Sdn Bhd
      96 202035-W Strategem Sdn Bhd
      97 196344-M Dagang Warisan Sdn Bhd
      98 193372-U Sabit Sdn Bhd
      99 192993-X RPB Development Sdn Bhd
      100 186152-A Combat Engineering (M) Sdn Bhd
      101 182390-V M-Ocean Diving Sdn Bhd
      102 179496-T Tropical Dives Adventure Sdn Bhd
      103 168288-W Taff Hotels Sdn Bhd
      104 140111-D RPB Hotel&Resort Management Sdn Bhd
      105 122850-W Sharp-Roxy Appliances Corporation (M) Sdn Bhd
      106 117203-D Admiral Marina Berhad
      107 87354-X Integrated Strategic Communications Sdn Bhd
      108 76457-D Combat Enterprise (M) Sdn Bhd
      109 49256-V CMS Clinker Sdn Bhd
      110 25769-M Tanjon Jara Beach Hotel Sdn Bhd
      111 679927-A Oscenia Network Technology Sdn Bhd
      112 694185-P Kem Wawasan Seri Landai Sdn Bhd
      113 785186-X Emenem Technologies Sdn Bhd
      114 899962-H Yayasan Gerak Fikir
      115 293987-U Amona International Ventures Sdn Bhd
      116 604783-W Airzed Services Sdn Bhd
      117 515369-H Webtransact Sdn Bhd
      118 47985-X Kedah Medical Centre
      119 281626-W Yiked Holdings Sdn Bhd
      120 44351-D Kulim Technology Park Corporation Sdn Bhd
      121 287561-V Permodalan Kedah Berhad
      122 315617-P Kedah Islamic Asset Management Berhad
      123 854184-W Syarikat Air Darul Aman Berhad
      124 604474-X Kolej Universiti Insaniah Sdn Bhd
      125 228987-D Layang Layang Island Resort Sdn Bhd
      126 202035-W Strategem Sdn Bhd

      Delete
    2. Mình nhầm bạn cũng giống như những người đó, nên mình mới...! Hi. Họ có bao giờ được về nước đâu. Người Miền Nam mình giờ cũng không mến họ là mấy.hay qá hôm nào mình cũng nghe........???????

      Delete
  38. Pengomen diatas ni mai kat mana ni??. berapa hari dia dok pi cari cerita dongeng ni??....hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini kerja si Kejora yg dah mati pucuk kering idea kecuali memutar/copy paste bahan dari sumber yg tak berkredibiliti & diiktiraf, kecuali tohmahan semata-mata.

      Delete
  39. 19.40 & 41,

    Banyak beza tu bro,

    Keluarga Tun berniaga halal toyiban,

    Keluarga najib takperlu pun berniaga, kerana mereka lebih gemar merompak dan menyamun wang dan harta kepunyaan rakyat.....penyamun bersiri.

    ReplyDelete
  40. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  41. Aya mohan.....itu lain tempat paper tulis punya tarak kah iklan papan? Ayo...mohan....tak baik kacau org punya tempat....ini cetti punya hal tarak baik...ini tempat banyak aji punya orang!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...