Thursday, 23 February 2017

BN WP SEKADAR BERLAKON ATAU MENYANGGAH DASAR NAJIB?


Tidakkah ini sebenarnya sesuatu yang pelik?

Kerajaan yang memerintah yang di setiap bulan sejak kebelakangan ini menaikkan harga minyak ialah BN.

Tetapi BN Wilayah Persekutuan dilaporkan akan memberi bantuan petrol percuma kepada penunggang motorsikal pada setiap awal bulan bermula April nanti.

Bantuan yang disasarkan kepada kira-kira 117,000 penunggang motorsikal itu akan diberikan di setiap kawasan Parlimen di Wilayah Persekutuan, Labuan dan Putrajaya.
Tidakkah ini memperlihatkan BN Wilayah Persekutuan seperti sedang berlakon dalam tindakan mereka?

Jika kerajaan BN sudah dengan keputusan menaikkan harga minyak melalui  dasar rasionalisasi yang diperkenalkannya, buat apa lagi diberi bantuan petrol percuma kepada rakyat?

Bukankah BN Wilayah Persekutuan sepatutnya mempertahankan keputusan kerajaan BN itu?

Buat apa mereka memberi petrol percuma sedangkan yang menaikkan harga minyak itu ialah BN juga?

Apakah BN Wilayah Persetukuan tidak sedar bahawa mereka adalah sebahagian kerajaan dan bukan pihak pembangkang. Mungkin tidak menghairankan jika parti-parti pembangkang yang bertindak memberikan petrol percuma itu.

Ataukah BN Wilayah Persekutuan sedang menyanggah dasar Najib Razak berkaitan rasionalisasi subsidi secara senyap-senyap dan akhirnya sedar ia adalah tindakan yang membebankan rakyat?

Lagi pula, bagi rakyat yang terasa terbeban dengan kenaikan petrol, yang dimahukan mereka bukan petrol percuma pada setiap awal bulan, sebaliknya penetapan atau penurunan harga pada kadar yang munasabah dan sesuai dengan kedudukan Malaysia sendiri sebagai antara negara pengeluar minyak.

Dalam pada itu, dengan memberi petrol percuma, apakah BN Wilayah lupa dengan kata-kata  Ketua Pemuda UMNO merangkap Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin sebelum ini yang pernah mengatakan bahawa kenaikan harga minyak tidak sepatutnya menjadi masalah kepada rakyat kerana ia sudah pun ditampung dengan pemberian BR1M yang diperkenalkan oleh Najib? 

Sudahnya, dengan memberi petrol percuma, mereka sendiri mengakui Najib memang menyusahkan kehidupan rakyat. (SH 23/02/2017).

50 comments:

  1. Maaf..Tuan budin silap..yg naikkan petrol ialah lim kit siang dari DAP..bukan Najib BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang naikkan marah aku ia lah kamu, sebab membohong fitnah, macam mak bapok ko tak ngajor masa kecik

      Delete
    2. Tanda2 besar DESPERATE GOVERNMENT

      Delete
    3. Anonymous 18.04.
      Yg naikkan harga petrol bukan saja LKS dari DAP, tapi juga Nuwar dari SB homestay. Lu jgn lupa aaa...!

      Delete
    4. Tindakan ketua amno yg selalu tak abis pikir... di sokong ketua pemuda... Tp strategi nie ramai pemuda mengangur sangat alu-alukan...

      Delete
    5. Hahaha, pasaran minyak dunia turun pun, malaysia harga minyak tetap naik pasal menteri kita kira kiranya lemah..bab naik tinggi 20 sen, bila bab turun 5 sen aje...mampuih!!

      Delete
    6. Betul yang tak pandai jaga ekonomi itu adala Lim Kit Siang, dia yang naikkan harga minyak. Najib orang baik2, tak songlap duit dan masuk akaun bank peribadi dia. Ini semua angkara LKS. Phuii....sialan MO1, tak sedar2 diri lagi. Ashik salahkan pembangkang. Sekarang tuhan dah mula nak tunjuk kekuasan dan balasannya terhadap mereka. Tengok saja, segala keputusan dibuat semua tak betul hingga mendapat tentangan rakyat. Katakan dah desperado nak tutup lubang kemungkaran tapi buat kemungkaran baru. Hanya satu saja lagi belum berlaku yang allah akan menurunkan bala pada mereka ini. Rakyat wajib berdoa tidak akan terkena malapetaka ini. Insya allah.

      Delete
    7. Tun Mahathir lah yg naikkan harga minyak...

      Delete
    8. EKNOMI MALAYSIA GAGAL

      TN50 GAGAL TERUS

      angan angan zahid komedi tn50 top 20 gagal

      Pada 2018 petronas boleh dikatakan tenat mungkin bankrap terus jika malaysia sudah kering dgn minyak. Itu sebab Malaysia nak buat bisness baru 'tapis minyak' tapi Saudi aramco tak nak labur. So apa jadi

      Bila punca pendapatan dah takde Malaysia pada 2050 jadi mcm Afrika.

      Projek petromas di luar negara mcm canada pun hampir jahanam kena main dgn mat Salleh

      Tn50 ialah malapetaka kepupusan jahanam bila minyak kering kilang terbengkalai proton jadi besi buruk dan rakyatnya yg sokong BN otak berkarat tak boleh fikir ke depan

      TN50 ADALAH TAHUN JAHANAM. US DOLLAR DAH 4.45 ESOK LUSA 5.70. BILA HUDUD LULUS RM6.70

      BYE BYE MALAYSIAL HELO VIETNAM CAMBODIA FILIPINA INDONESIA YG LEBIH DEMOKRATIK DAN TELUS TIADA DIKTATOR! INDONESIA BAKAL GANTI TURKEY SEBAGAI POWER TIMUR PALING MODEN DUNIA ISLAM.!!!TN50

      Delete


  2. Puak pakaTun nampak sangat anti org miskin....kalau bukan miskin tak mereka menggunakan cubcai.
    Hai apa lah nasib badan sudah lah miskin...di benci Dan di hina org pula.

    Seruan kpd org2 yg Ber cubcai... Jangan sesekali percaya kan puak2 pakaTun... Dan bila diarang datang berkempen .... Jangan hiraukan mereka.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak Najib main ambik dari rakyat sini (GST), kasi kpd rakyat sana (BR1M).

      Macam bebudak di buat nya rakyat.

      Seleweng 1MDB, songlap berbilion. Di agak nya rakyat tak tahu.

      Macam bebudak di buat nya rakyat.

      Jangan undi mereka yang permainkan rakyat macam itu.

      Delete
    2. Si bangang 1818 berlagak baik nak membela kapcai..apa kes ku nan ari tu ckp kapcai tak dibenar masok kl..?
      Kau dgn ku nan sama je senget sebelah..
      Bg petrol percuma pon idea cedok..org dah buat dulu baru sibuk nak buat..publisiti murahan bajet rakyat nak puji melambung kerajaan..lps isi minyak full tank pakat maki balik kerajaan berjemaah..
      Kahkahkah

      Delete
  3. Setuju semua yang di katakan di SH itu.

    Nampak nya mereka di BN Wilayah Persekutuan ini tak besar otak nya. Bodoh orang nya.

    BN di negeri2 lain tentu ada yang kecil hati sebab tak cukup duit nak buat begitu.

    Kalau ada sama banyak duit di kasi Mr Cash Is King pun, depa ada jauh lebih ramai rakyat yang nak di beri petrol begitu.

    Penghabis nya aku rasa rakyat benci kat BN ini. Naikkan petrol, kasi pemunya motorsikal petrol free sikit. Kenakan GST, kasi duit BR1M sikit. Jumlah bayar GST setahun lebih dari yang dapat dari BRIM.

    ReplyDelete
  4. Alah tuan budin, itu tandanya pru dah nak dekat..br1m, bantuan sekolah semua duit dah masuk untuk bantu sambil mengambil ati rakyat marhaen..rakyat malaysia khasnya org melayu ni kalo bab free memang berebut rebut punya..bukan dia kira duit tu datang dari mana..dia kata org nak sedekah, kita ambil la...sebab tu la negara kita hancuss!!

    ReplyDelete
  5. Serupa curi 10 ringgit pulang balik 2 ringgit. Hebat BN.

    ReplyDelete
  6. Kerajaan BN naikkan harga petrol dan ahli parti UMNO baru bagi petrol percuma sebulan sekali pada penunggang motosikal supaya terhutang budi pada mereka. Seolah-olah mereka prihatin pada kesusahan rakyat.

    Balasannya..... masa sampai pilihan raya diadakan nanti mesti bagi undi pada calon dari parti BN kerana mereka sudah bagi petrol percuma.

    Itu rasuah cara lama.

    Walaupun taktik cara lama apakah penunggang motosikal itu sedar bahawa mereka sedang digula-gulakan dengan dedak yang paling murah untuk dicekik selepas pilihanraya nanti....?

    Kalau sedar... Ok. Ambil petrol tapi undi bagi pada calon pakatan harapan. Kalau tak sedar...pergi mampus lah dengan Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju.

      Tapi nak kata: kalau tak sedar, ambik saja, jangan undi BN.

      Delete
    2. Setuju apa yg dikatakan oleh Anon 19:31. Saya mencabar BN WP memberi petrol percuma selagi BN/UMNO memerintah dan bukan hanya tiba PRU baru nak beri bantuan. Kalau bantuan petrol percuma dihentikan selepas PRU, kita tahulah niat sebenar BN/UMNO hanya mahu memancing undi.

      Delete
  7. Awat keluaq zakat kot. Nak sucikan hasil rompakan kot.

    ReplyDelete
  8. DIVERSION

    There was once a prince charming
    Who went to a state but not in malaya
    Who got horny after fine dining
    Asking for local girl untuk dihentamnya

    Bangun pagi senyum ceria
    Tunjuk lagak muka berseri-seri
    Merapu berbangga dibuat malam tadinya
    Megah berkata aku sudah takluk negeri ini

    Bercakap bergegar tunjuk kuasa
    Seolah berkayuh di River Nile
    Cakap dan bikin jauh berbeza
    Tak sedar sendiri amnesiac dan senile

    ReplyDelete
  9. Maaf lari tajuk sikit..cuma berkongsi rasa kecewa dgn titah baginda sultan johor yg disiarkan di tv3suku td..terkedu dan tergamam melihat gelagat baginda 'membelasah' tun..
    Entahlah,apalah perasaan tun agaknya tatkala melihat dan mendengar titah baginda..
    Apalah nasib,rakyat pun sendiri serba salah..tertanya dalam hati benarkah baginda sendiri menyaksikan keselesaan yg sebenar rakyat nya..?jika benar baguslah tetapi mengapa ada segelintir rakyatnya naik berang dgn corak pemerintahan kerajaan sedia ada..?bukankah kerajaan negeri terus berhubungkait dgn kerajaan pusat..?adakah tun sedang mencampuri urusan sebuah 'negara bangsa' atau salah sebuah negeri yg ada di malaysia..ini yg menjadi tanda tanya..

    Soal nyanyuk atau mudah lupa,adakah baginda hanya titikberatkan perkara itu tetapi adakah baginda peka dengan permasalahan dgn masalah sebenar negara yg berkemungkinan besar melibatkan negeri baginda sendiri..adakah baginda sendiri pernah mengadakan pertemuan empat mata dgn tun dan bertanya terus dgn tun mengapa tun terus mencampuri urusan negeri baginda..

    Rakyat tidak memahu mengeruhkan hubungan tun dgn istana johor,tetapi jika keadaan terus begini,rakyat akan mula rasa gusar,tak tentu arah dan keliru dgn pihak mn yg patut diberi sokongan..

    Dan sekali lagi jika berterusan corak pemerintahan najib yg banyak menyembur minyak ke dalam api perseteruan tak kira dgn pihak istana atau pihak lain nya,maka tunggulah bencana yg lebih besar dan malapetaka selepas ketiadaan tun nanti..peristiwa pemerintahan najib ini akan terus jadi igauan ngeri dgn kehancuran yg dahsyat..



    Dari kacamata
    Pemandu lori

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kutuklah kamu tun wahai yang berkuasa
      Hinalah kamu tun yang cakap dan bikin tak serupa
      Panggillah tun dengan nama yang kamu keji
      Allah maha mengasihi dan maha mengetahui.

      Emak dan ayah selalu berpesan
      Jangan sakiti hati orang yang tua-tua
      Kalau terluka susah dikesan
      Nanti TULAH sesal tak berguna

      Delete
    2. Dari apa yag di nyatakan di Perlembagaan negara dan apa yang di praktikkan sejak Merdeka, Sultan tidak ambil bahagian dalam politik.

      Delete
    3. Past MBs were arrogant, says Johor sultan
      Free Malaysia Today

      The ruler also criticises 'unintelligent federal minister' who wants to turn states into federal territories.

      Delete
  10. .
    .

    Bagi awal bulan.

    Bagi lah tengah bulan masa orang tengah sesak.

    Jangan hanya satu dua petrol stesyen. Buat di semua petrol stesyen dari jam berapa sampai jam berapa..

    Kalau ikhlas lah. Tapi kalau setakat nak bergambar ikut lah kau orang punya cara

    ReplyDelete
  11. .

    Baiik...

    Baik ada makna tu..

    ReplyDelete
  12. Ku Nan takut kalah kat Putrajaya la tu maknanya..

    ReplyDelete
  13. Tp kene tahu jgk duit siapa yg digunakan utk bayar minyam tu. Kalau duit dari pembayar cukai. Aku haramkan.

    ReplyDelete
  14. Semekom, hai there. Pada yg kenal PomenBawahPokok. Selamat berbahas. Pada yg tak kenal slamat berkenalan. Harap diberi ruang utk join berbahas sambil menambah pengetahuan tentang politik semasa. Kekangan masa Dan sibuk rebut kerja dgn bengkel yg banyak bersaing membuatkan saya terpaksa melupakan dunia blog sekejap. Dan now I'm back kata Arnold Schwarzenegger. Dan suasana di pelabuhan klang bagi yg tak tau agak sunyi. Termasuk west port. Lori lagi banyak parking dari jln. Sama ada kerana ekonomi atau lepas raya cina. Tak sure. Tapi kebanyakkan driver mengeluh kerana pendapatan merosot sejak 2bulan lalu. Cuma kompeni cargo yg nampak ada kerja Dan memenuhi jln. Apa pun harap benda ni tak berpanjangan. Amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam buat bro pomen bawah pokok yang dah menjadi pomen smart.

      Selamat kembali ke kumpulan pejuang cyber menentang klepet penyamun yang berkhianat.

      Memang benar kekadang kita sibuk dan tak mampu nak masuk komen. Almaklumlah kita tidak dibayar utk menulis spt puak sana.

      Sekali lagi selamat kembali bro.

      Aamiin.

      Salam perjuangan.

      Delete
    2. Tima kasih bro John doe. Yup. Saya sokong 100%. Biar sikit, janji halal Dan berkat. Saya selalu baca komen saudara yg berfakta, menarik dan berisi. Harap saudara terus bersama 94% yg Nak menentang kemungkaran. Biar kan 6% yg saya rasa sedang keliru dgn pendirian mereka. Cuma diharap agar terbuka hati utk melihat kebenaran.

      Delete
    3. walikumsalam Pomen bawah pokok yang dah jadi Pomen Smart. Sebenarnya, sudah lama abang-abang lori dan juga majikan yang mengendalikan bisnes logistik ni menderita. I think since last year. Buktinya, majikan logistik ni menghadapi masalah bayar sewa rumah saya yang cuma rm1,500 sebulan. Kalau duit sewa pun tak boleh bayar, apa lagi nak bayar gaji abang-abang lori tu. Rite now, dah 5 bulan sewa tertunggak. Saya biarkan sahaja, sebab saya tak sampai hati nak halau, mana dia nak duduk....????
      Semoga Allah mempermudahkan semua usaha Tun Det.

      Delete
  15. http://www.ismaweb.net/2017/02/bersatu-mahu-jalin-pakatan-pilihan-raya-dengan-pas-mukhriz/

    ari ari macai kutuk UMNO/PAS ... UMNO/PAS di kuyuk macai bodo hari hari... boboi plak trrhegeh heggeh jalin hubungan dng PAS..... bodoo.... bodo....

    kikikikiki... JOM UBAH dan SIMEN....

    Bila dah ubah dan simen bole la pomen bawah pokok buat kerja sempurna sikit... tanah dah rara kena simen.... kikikikikik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpe. Jgn risaukan bengkel saye. Saya tak pinjam duit sape2 pun. Semua hasil titik peluh. Takde 2.6b. Takde90 juta. Semua kuderat sendiri. Kena GST lagi. Jgn risau. Dari tengah panas. Dan ada bymbung. Kena GST. Dari tanah merah Dah ada simen. Kena GST juga. Harap2 kerana tak sokong, Jgn Kena simen Dan tong drum udah. Dan la brim tak dpt. Away dpt bleh la suke .

      Delete
    2. 2323 ia lah Anjing Najib @ Kejora - kata kata dan cara mikir dia memang macam anjing itu.

      Delete
    3. Bro pomen..

      Masih ingat kejora si pencarut tegar yg suka mwncarut dgn harapan orang akan lari drpd memberi komen kerana takutkan carutannya?

      Kenalkan, orangnya masih ada cuma dah insaf drpd mencarut sebab dah sedar carutannya takkan buat orang lari.

      Walaupun dah tinggalkan dunia mencarut, mengilainya masih tetap sama.

      Kikikiki..

      Delete
  16. satu lagi tindakan yang suka menunjuk nunjuk dengan harapan mendapat pujian atau perihatin konon. tanpa disedari tindakan bodoh seperti itu tidak mampu meringankan bebanan yang ditanggung oleh semua rakyat berbanding siang malam sepanjang tahun membayar gst najib..

    ReplyDelete
  17. Lanun2 cuba nak buat baik hasil dari wang rompakkan rakyat.

    ReplyDelete
  18. Silap2 ada elemen nak "makan tepi" tu

    Stesen minyak claim total RM500,000 pada bi en wilayah

    Tapi bi en wilayah claim 90 jota pd si "pemberi"

    Biasalah najip selaku guru yang kincin bediri

    Anak2 muridnya kincin belari beganti2

    Pemakan2 dedak kincin mengangkang macam dog

    ReplyDelete
  19. Alhamdulillah. Inilah sikap yang harus ada BN UMNO. Saya sebagai Timbalan Ketua Cabang UMNO amat mengalu-alukan pemberian petrol percuma. Inilah tandanya BN WP adalah parti yang prihatin terhadap rakyat jelita dan jelata. Dengan sikap beginilah membuatkan rakyat akan mengundi UMNO nanti. UMNO adalah parti terbaik buat rakyat. UMNO World!! Seharusnya pihak pembangkang khususnya Azmin Ali sepatutnya mencontohi tindakan BN WP. Air boleh beri percuma. Kenapa petrol tak beri percuma? Lihatlah. Siapa yang tak prihatin terhadap rakyat sekarang? UMNO ke PKR? Sudah tentulah UMNO.

    Nukilan Ikhlas Alumni Newcastle University
    aka Timbalan Ketua Cabang UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. #maaf typo. Sudah tentulah PKR yang tidak prihatin terhadap rakyat.

      Alumni Newcastle University

      Delete
    2. Siapa yang tak prihatin terhadap rakyat sekarang? UMNO ke PKR? Sudah tentulah UMNO.

      Ini bukan typo. Kalau typo itu silap eja. Ini namanya terlepas ckp prkara benar ketika sedang cuba menipu..

      Hehehe..

      Delete
    3. Pembohong benda'lah yang pakai nama Alumni Kellie Castle University tu.

      Takda puak Umno yang gunakan perkataan Cabang. Istilah biasa nya ia lah Cawangan.

      Delete
    4. Yang mula-mula start bagi petrol percuma kepada penunggang motorsikal adalah Ahli Parlimen dari parti yang Najib duk selalu canang nak rampas kuasa dari orang Melayu iaitu Lim Lip Eng dari DAP. Dia orang pertama yang mulakan amalan ni. MP lain hanya tiru.
      Sepatutnya kredit harus diberikan kepafa mamat Cina kerana memulakan amalan murni tu tapi biasalah UMNO BN mana reti nak appreciate orang. Lagi dimaki dan dikutuk adalah. Dah lah tiru gesture DAP tanpa beri kredit, ada hati nak sindir-sindir pembangkang pula. Yang naikkan harga minyak ni siapa? pembangkang ke? Aku sebenarnya kesian kat UMNO BN yang suka mentedarah harta rakyat. Dahlah harta kerajaan sampai kering duk balun laki-bini, yang dalam poket rakyat pun nak dikautnya. Pangkahlah UMNO BN lagi. Selagi Najib duk ada situ, Insya Allah sejahtera hidup 7 keturunan.

      Delete
    5. Timbalan ketua cabang UMNO, diesel & petrol adalah barang kawalan & ada akta kawalan petroleum! KPDNKK harus la sedang tidur lena! Saya tidak hairan kerana Najib & talibarut2nya memang giat mengencingkan undang2 termasuklah ustaz2 & fatwa2 mereka. Memberi petrol percuma & apa peruntukan akta? Derma?

      Delete
  20. nak mampus ku nan ni pi buat mcm tu...untuk wp saja dapat minyak bantuan....mampus kerajaan kalau semua pemilik motorsikal disetiap negeri pulak mintak minyak motorsikal free setiap bulan...apa hal wp dapat minyak free...negeri pulak tak dapat...sedangkan negeri menyumbang kepada negara.. dan negeri juga ada pendapatan sendiri...tambahan pulak negeri yang ada minyak...

    tengoklah...ku nan ingat bila buat mcm tu...rakyat nak sokong umno...lagi rakyat berontak ...awat..? di wp saja ada penyokong umno...dinegeri tak ada?

    kali ini pasti ku nan londeh seluar kena kejar oleh pemilik motorsikal umno disetiap negeri...

    sebenarnya tujuan ku nan tu org dah boleh teka....dia nak tebus malu...dan nak padankan negeri dan daerah yang dia cadang nak jadikan wp...dia nak cakap...tenngok kalau korang setuju nak jadikan wp...kirang pun akan dapat minyak motorsikal juga setiap bulan....

    ku nan ...ku nan...sendiri korek lobang sendiri terjun...sendiri gantung diri....awatlah team bijan ni makin lama makin teserlah kebingalan dan kebangangan mereka...lepas satu satu...

    lama2 bijan kecut jering mcm tu saja...bukan tekanan dari pembangkang dan rakyat...tetapi kecut kering kerana tindakan bangang menteri bawahan...

    bijan tak larat nak tepis dah....senjata makan tuan....bijan bakal terluka terkena tombak hulubalang sendiri....hulubalang terlebeh menuntut....inilah jadinya...

    ku nan ku nan..
    perut boroi lantak roti nan...
    ingatkan nak jadi lftenan adnan..
    sultan johor pun tak berkenan...

    hihihihi....ba alif ngang...bangang.

    ReplyDelete
  21. Senang saja. Kira sajalah sama ada dia orang bagi 117,000 yang dijanjikan. Saya yakin tidak. Dan berapa pula bantuan yang diberikan ?

    Lebih penting ialah dari mana duit itu dating ??

    ReplyDelete
  22. duit tak bimbang bro 09.12..
    ketua juruaudit baru ada....cakap je nak minta banyak mana sign je...

    itulah tujuanmya lantik juruaudit tua 60 tahun....banyak untumg

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...