Friday, 24 February 2017

SALLEH SAID KERUAK SUDAH WAJIB DIHADIAHKAN CERMIN BESAR...


Selain difahami satu teguran telah ditujukan kepada Tun Mahathir Mohamad, semalam juga sebenarnya dua pemimpin UMNO telah ditegur oleh dua Sultan. 

Seorang ditegur oleh Sultan Johor dan seorang lagi ditegur oleh Sultan Selangor.

Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar membidas cadangan seorang menteri yang mahu membanyakkan Wilayah Persekutuan melalui pengambilan tanah-tanah negeri.

Baginda menggelarkan menteri berkenaan sebagai kurang bijak kerana mungkin terlupa tentang kedaulatan sesebuah negeri itu.

"Malah hasil kerajaan Persekutuan yang dikutip adalah dari semua rakyat Malaysia dan harus diagihkan kepada semua, bukan untuk Wilayah Persekutuan saja," titah baginda.

Walaupun tidak menyebut nama, tetapi tidaklah sukar memahami bahawa menteri kurang bijak yang dimaksudkan oleh Sultan Johor itu ialah Tengku Adnan Tengku Mansor, Menteri Wilayah Persekutuan yang baru-baru ini mencadangkan untuk menjadikan Pulau Pinang dan Pulau Langkawi sebagai tanah baru bagi perluasan jajahan Wilayah Persekutuan.

Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah pula menzahirkan rasa tidak berkenaan dengan tindakan menyalahgunakan kenderaan jenazah untuk tujuan demonstrasi.

Menerusi kenyataan yang dikeluarkan melalui Setiausaha Sulit baginda, Mohamad Munir Bani, Sultan Selangor bertitah, van jenazah adalah untuk urusan jenazah sahaja.

“Baginda tidak berkenan kenderaan jenazah tersebut disalahgunakan selain daripada urusan membawa jenazah seperti disewa untuk membuat demonstrasi atau kegunaan lain yang tidak kena mengena dengan urusan pengendalian jenazah,” katanya kenyataan itu.

Meskipun turut tidak disebut nama, namun tentulah semua orang  memahami bahawa titah Sultan Selangor itu ditujukan kepada Jamal Md. Yunos yang sebelum ini menyewa 15 van jenazah untuk mengadakan demonstrasi politik di hadapan Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor, Shah Alam.

Dalam dua teguran oleh dua Sultan itu, di mana suara Salleh Said Keruak, menteri pengampu nombor satu?

Mengapa beliau hanya menyasarkan kepada kata-kata Sultan Johor terhadap Tun Mahathir saja, tetapi tidak kepada bidasan Sultan Johor kepada Tengku Adnan dan  luahan tidak berkenan Sultan Johor terhadap Jamal Md. Yunos?

Bukankah sebagai pemimpin UMNO dan kerajaan, Salleh lebih afdal mengingatkan rakan-rakannya dalam UMNO dan kabinet terlebih dahulu jika ditegur oleh mana-mana Sultan berbanding mahukan Tun Mahathir mendengar teguran daripada Sultan Johor?

Kenapa tidak dalam masa meminta Tun Mahathir mendengar teguran Sultan Johor, Salleh bersikap adil dengan mengingatkan juga Tengku Adnan dan Jamal Md. Yunos agar turut sama melebarkan telinga kerana kedua-duanya juga ditegur sama oleh Sultan Johor dan Sultan Selangor?

Selain itu, jika Salleh agak terlupa, mungkin kerana hanya berfikir untuk mengampu saja sepanjang masa, beliau juga seharusnya menyedari mengenai beberapa ucapan Sultan Perak sebelum ini berkaitan rasuah, penyelewengan kuasa dan kehancuran bangsa akibat daripada berleluasanya gejala tidak sihat tersebut dalam negara.

Kenapa Salleh tidak pernah sekali pun memberi respon terhadap ingatan demi ingatan itu, sambil mengingatkan semua pemimpin, termasuk Perdana Menteri agar memberi perhatian dan mengendahkan apa yang diluahkan oleh Sultan Perak itu?

Tidak syak lagi bahawa Salleh, di sebalik keghairahan mengampunya, beliau sudah wajib diberikan cermin besar untuk melihat diri dan sekelilingnya terlebih dahulu sebelum mengeluarkan sebarang kata-kata kepada orang lain yang berada lebih jauh di luar lingkungannya.

Lihatlah gajah yang ada di depan mata dahulu sebelum mahu meneropong kuman di seberang sungai. (SH 24/02/2017).

54 comments:

  1. Salam tuan budin..
    Udah menjadi resam pengampu, mana dapat bezakan yg betul dan salah melainkan hanya mengikut apa sahaja kemahuan kuasa pemutus dan kehendak parti junjungan..kalo tak caya,cer tanya kojola, unknown aka sahabat, srlangor dll penyokong bijan...kata2 saleh untuk memburukkan imej tun m sedangkan dia dan rakan2 umnonya juga bergelumang dengan kesalahan yg sama...bezanya tun m menegur untuk kebenaran tetapi diaorng untuk cari makan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lembu/kerbau biasany diletak besi pada bahagian hidung sahaja tuan budin... tidak di telinganya... telinganya klu utk tujuan pemilikan hanya akan ditindik dan ditag sahaja.. cube intai2 kot tak bertindik lg.. mintak la tukang jaga lembu fidlot tandakan..

      Delete
    2. Anak kaki tuak ni sudah tentu di lahirkan mabuk...

      Takde apa yg tuak buat cemerlang ketika jadi ketua menteri

      Setiap idea ketauk mcm kalkatu ketiak busuk .. Spt tebang balak Sabah sampai botak jety maut yg usang di seluruh Sabah. Resort di celah hutan laut yg takde penghuni..

      Ketuak ni lah yg dulu sokong mamakthir projek i.c. Kalau tak kerana Anwar dan zahid..mana mungkin ada umno di Sabah... Sampai mati ketuak jadi kaki tuak di kaki bukit kinabalu...

      Nama satu benda yg ada legacy oleh ketuak ini? Takde apa cuma membebal mcm mat pet yg mabuk air tuak !!!!

      Delete
    3. Salam ya salam.. Ini lah Salleh keruak yg jahil lg menyombong diri utk tuan politik nya.. Apa yg gila babi nya nih.. Lain yg org tanya, lain yg di jawabnya.. Jom ubah putrajaya Dan simen kan BN... Ada pun kami anak Selangor amat menjunjung kasih titah sultan kami, jgn sesekali tunjuk derhaka dgn sultan kami. Hormati baginda dan kerajaan baginda.. Dituju khas utk Jamal yunos... Kikiki.. Kihkihkih.. Ahaksss..

      Delete
    4. Saleh ni bukan Saleh Keruak lagi skrg ni. Dia dah jadi Saleh Biawak dah. Manalah Saleh Biawak ni reti malu lagi.

      Alang alang jadi Saleh Biawak, biaq lingkup habih rakyat Mesia.

      Delete
    5. Kalau nak tahu saĺleh ini keturunan burung keruak. Burung bodoh selalu panggil namanya saja. Keruak keruak. Itulah dikata takda otak. Mengampu penyamun dan perompak kerja sia2 akan menambahkan dosa. Kenereka jawabannya kamu ditempatkan bila mati. Sasiapa yang kuat menyokong kemungkaran najib adalah manusia paling tak guna. Tidak sayangkan negera.

      Delete
  2. Salleh lebih sesuai diberi Nama anjing najib ka to Geri PARIA !!!
    Wahai Sabahan, amatlah memalukan sekali Kalau masih memilih menteri yg di jadi kan menteri bukan kerana kebolehannya, tapi kerana pen jilat najib pencuri duit rakyat dan Pengampu Tahap Paria !!!
    Sungguh memalukan sekali Wahai sabahan, seluruh staff dibawah anjing nie dan jugak ahli UMNO bahalol !!!
    Rakyat hanya tunggu election Aja.....

    ReplyDelete
  3. Anjing yang dipelihara atas tujuan keselamatan dia tidak mengigit tuannya dan kuncu2 mereka sebab telah dilatih.sekira dia bertindak sedemikian maka dianya akan dihapuskan (K9).Baginilah ceritanya berkenaan anjing belaan.Tak susah untuk memahami tingkah laku binatang ini.Tidak ada beza antara cerita diatas dengan cerita yang dipaparkan.

    ReplyDelete
  4. saleh keruk.....dari awal lgi duty untuk najib.....biar la sampai bodohkan diri sendiri untuk najib......

    hebat bugis ni....ada melayu sanggup mati untuk bugis, ada sanggup jadi bodoh untuk bugis......

    the only bugis yg boleh berlayar dgn sauh dilabuh......

    rasa2, the only people in the world yg ada duit 2.6B dalam akaun peribadi.....tak taulah bill gates klu ada cash banyak tu dalam akaun....most billionairs, value aja yg berbillion.....equity, share, property........tapi cash tak la sebnayak itu.....maybe najib the richest people in the world......ha ha ha.......siapa yg tak sanggup mati, bodoh.....untuk cash king.....dumno......mat lan, teuku, jamban, somi,

    bro john doe atau sesiapa.......boleh tolong buat profile utk stooges ni.......buatkn list.....capture every stupid statement yg keluar dari mulut2 jamban ni......rasa2....mat keruk ni dah banyak dah......paling hebat......nak robohkan petronas tower.....i think dia no 1.....mat lan dah senyap dah....si gengster nazri pun dah kurang dah.....teuku pun dah sepi.....

    -anti ajib-

    ReplyDelete
  5. Salleh keruak,

    Have you ever heard of this??????


    There was once a prince charming
    Who went to a state but not in malaya
    Who got horny after fine dining
    Asking for local girl untuk dihentamnya

    Bangun pagi senyum ceria
    Tunjuk lagak muka berseri-seri
    Merapu berbangga dibuat malam tadinya
    Megah berkata aku sudah takluk negeri ini

    Bercakap bergegar tunjuk kuasa
    Seolah berkayuh di River Nile
    Cakap dan bikin jauh berbeza
    Tak sedar sendiri amnesiac dan senile

    Kutuklah kamu tun wahai yang berkuasa
    Hinalah kamu tun wahai yang cakap dan bikin tak serupa
    Panggillah tun dengan nama yang kamu keji
    Allah maha mengasihi dan maha mengetahui.

    Emak dan ayah selalu berpesan
    Jangan sakiti hati orang yang tua-tua
    Kalau terluka susah dikesan
    Nanti TULAH sesal tak berguna

    ReplyDelete
  6. Salleh ni menumpang nama besar arwah bapa dia saja mcm Najib juga.
    Kalau bukan begitu nak menang AJK Bahagian pun payah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapanya keruak. Neneknya beruk

      Delete
  7. Jika Umno/BN lingkup dalam PRU akan datang, SALLEH SAID KERUAK inilah salah satu daripada puncanya. Kenyataan-kenyataan bodoh bersifat mengampu luar biasa yang dibuatnya dari semasa ke semasa hanya menambahkan benci orang pada parti. Nak jadi menteri propaganda konon, tapi approachnya tak pernah betul;;;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia dah nak botak kepala, tak dapat kurangkan serangan kutuk dan kitik terhadap Najib oleh rakyat.

      Dia di lantik Menteri ha nya atas sebab dia kuat membedal Pembangkang Najib.

      Sekarang dah jadi macam cicak putus ekor. Terlari sana, terlari sini, tak tentu arah.

      Tak sedarkan Sultan bidas gomen Federal, Menteri2 dan "past MBs". Main sokong aje. Suruh TV3 interbiu Sultan, gamak nya. Nampak nya backfired.

      Kot nanti Najib suruh dia stop it. Kot TV3 tak interbiu Sultan lagi.

      Delete
  8. Tak setuju, Bang. Bukan "Seorang ditegur oleh Sultan Johor", lebih dari seorang -

    Past MBs were arrogant, says Johor sultan
    Free Malaysia Today

    The ruler also criticises 'unintelligent federal minister' who wants to turn states into federal territories.

    Fed govt should review IRDA role, says Johor Sultan
    Yahoo News

    PAGOH: The Sultan of Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar today urged the Federal government to review the role of the Iskandar Regional Development Authority (IRDA).

    Banyak orang Putrajaya kena, Bang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "IRDA should not usurp the power of the state government in matters like land ...

      The ruler cited the example of the Sungai Segget redevelopment project, which had caused flash floods in the city centre.

      "IRDA should be responsible for the planning and implementation of this problematic project," said Sultan Ibrahim.

      Siapa diam di Johr Bahru, teruk.

      Korek, besorkan Sungai Segget tu, tapi masih senget lagi.

      Korek lagi, besorkan lagi, saih sogot jugk lagi.

      Ada jinx di situ. Sekarang puak Najib yang kena.

      Delete
    2. TV3 suka ada siarkan berita ini ke...Yg ada pasal Tun saja

      Delete
    3. Komen2 di atas tuh masih berkaitan tajuk pos. Yang di atas tuh dah di nyatakan punca nya. Yang akhir pasal IRDA dan Sg Segget tuh, dari Yahoo News juga.

      Nak tahu butir nya, baca lah

      https://sg.news.yahoo.com/fed-govt-review-irda-role-045632210.html

      Delete
  9. Kota belud patut dipertimbangkan untuk masuk Wilayah Persekutuan. Mungkin boleh maju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak mungkin kalau di bawah Najib merintah.

      TEUKU (bukan Tengku) Adnan pakai duit kasi petrol kpd motorsikal, tak banyak tinggal untuk projek pembangunan.

      Gulingkan Najib, boleh timbul peluang Kota Belud itu maju di bawah pemimpin lain.

      Delete
    2. P.S:

      Gulingkan Najib itu bolh di buat di PRU14.

      Di lain masa, ha nya orang Umno yg boleh buat. Tapi dia dah postpone party elections. Foxy betul.

      Delete
  10. Sultan tanpa rakyat bukan sultan
    Rakyat tanpa sultan masih lagi rakyat
    Sultan minta rakyat beri ketaatan
    Rakyat minta sultan adil dibalas taat

    Sultan wajib berealiti
    Rakyat sangat hormati
    Sultan bertitah dengan fakta
    Rakyat sambut dengan gembira
    Sultan berpijak bumi yang nyata
    Rakyat beri ketaatan tanpa berkira


    ReplyDelete
  11. Onboard TATOOSH were the players
    Malaya (najib) and sarawak bustari) were reoresented
    Chinese MCA (robin tan) was also onboard
    MIC langsung not involved
    Sabah was totally left out
    That explains why 5 sabahans talk cocks
    Salleh, Rahman, Anifah, Pandikar and Bung......

    Malaya senyap, sarawak kena ngap sayot.

    Sedih.......


    ReplyDelete
  12. salleh keruak ni kalau dia mati dan setelah dikambus...org kota belud ramai yang menunggu nak kencing atas kubur dia....

    harap dia baca ni...sbb mmember aku di sabah cakap...ramia yg menunggu dia balik sabah...

    balik bah....

    ReplyDelete
  13. Tn Sbddin, terima kasih kerana menengahkan untuk papàran umum satu lagi kejengkilan pemerintah. Wahai manusia yg masih ada mata, telinga dan hati, lihatlah, dengarlah dan fahamilah betul2 dan ambil iktibar dari apa yg sedang berlaku disekitaran kalian.

    ReplyDelete
  14. Salleh ni pandai buat lakonan beruk. Dia hanya mampu Nampak kesalahan orang lain yang tidak membawa apa-apa mafaat kepadanya tetapi takut sungguh kepada Adnan dan Jamal kerana mahu sokongan mereka apabila bertanding dalam Umno !

    ReplyDelete
  15. "membidas cadangan seorang menteri yang mahu membanyakkan Wilayah Persekutuan melalui pengambilan tanah-tanah negeri."

    Bukan tanah saja, termasuk seluruh pulau pulau.

    Kot nak elakkan ambik pulau yang Tun Mahathir bidas "booeh menjejas national sovereignty and territorial integrity" negara ini.

    ReplyDelete
  16. Cadangan Menteri itu termasuk Pulau Langkawi.

    Tapi tak sebut pulau yang baru bikin di selatan itu.

    Ahem ahem, tahu saje le yang mana satu.

    ReplyDelete
  17. Tak perlu HADIAHKAN SAID KERUAK CERMIN BESAR.

    Kasi cermin yang dia boleh dia nampak berapa besar kepala nya tapi kosong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Useless, kampung minister give whatever to him it will be hopeless. Dedak is what he is looking at. Cermin untuk lihat rambut sehari hari kurang serupa otak dia. Sial menteri dari Sabah.

      Delete
    2. Orang tua-tua cakap bagi tempurung. Biar dia kencing dalam tempurung itu dan lihat mukanya dalam tempurung itu.

      Delete
    3. Dia tak boleh kincin' dalam tempurung. Bola nya besaq - swelling of testicle, caused by hydrocele testis. inflammation of the testicles, called orchitis.

      Hehe

      Delete
  18. To whom it may concern

    HE WHO EXALTED HIMSELF SHALL BE HUMBLED.
    HE WHO HUMBLED HIMSELF SHALL BE EXALTED.

    Whether you are a king, a pm, a minister, HOD, UH, SH, Sen Exec, Exec, A trainee, a cler, a peon or a pensioner......just look around. Janji Allah tak pernah tak benar...it is only now or later.

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wonder what HOD, UH, SH are.

      I know HOOD - hoodlum.

      But liars, cheats and conmen are never humble. Especially if it's about RM2.6 billion.

      They need to be humbled. At Pru14.

      Delete
  19. Keep on Super Sucker Keruak . Keep up with your antics . TV3 suku love it . The Media Prima News letter love it .

    So , it is no surprising that Media Prima is heading towards the doldrums . They had just declaring a LOSS of nearly RM 100 million for FY2016 . Main reasons given is less income from advertising and sales on news material .

    Despite claiming of 2 million viewers , more and more advertisers and audiences are keeping away from them ..... why not ? They are continuously selling bullshit !

    That one moronic minister who gave the idea of expanding the Federal Territory has an hidden agenda . If the idea get through , he will then declare it as another state and eventually ,why not he be the first raja . If he can iota his namesake to a Tengku , there is no reason for others to stop him becoming the first Raja of the Federal Territory .

    As long as BN is the gomen of the day and Benawe Najib is still there ... Semua pun bolih !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. In Malaysia, if media is known for bohong, twist and spin, people don't read, watch or listen. So, TV3 loss of adverts, 100 mill loss.

      Not like US. Donald Trump accuses the media giving false news. But more people read, watch and listen to the media. Because Donald Trump is false news. Maybe even false hair. And false teeth. And false ......

      In Malaysia, Najib, Soccer Kruak ............... well, you fill in the blanks.

      Soccer? Because he gets kicked left, right and centre. By the rakyat.

      Delete
  20. yes dini yusof....we are being surrounded by morons...lead by morons..administrated by culprit goverment....

    what we should do is capture them tie them and allow every rakyat that passing by spit on them...let them drown in the rage of rakyats saliva....

    the haprak among the hapraks...8 grader PARIA.

    ReplyDelete
  21. Please believe me, He dont need any cermin.
    HE IS THAT BIG CERMIN, all by himself.
    It is through him, that we gain the fullest and brightest reflection of the state we are in now.

    And it is the most terrible state in our history as a nation.

    ReplyDelete
  22. Saya terpanggil untuk menjwab kenapa menteri UMNO mendiamkan diri apabila ahli2 UMNO ditegur oleh Sultan. Sikap Dato Salleh sebenarnya saya sokong dan setuju. Beliau mengambil sikap berdiam diri sebenarnya secara tidak langsung bersetuju dengan teguran Sultan. Pada saya inilah sikap yang terpuji. Orang UMNO memang selamanya mengamalkan sikap terpuji berbanding pembangkang. Pembangkang yg harus muhasabah diri. Jika ditegur Sultan, melenting. Ingatkah kalian Tun M yg mana sampai mengurangkan kuasa Raja2 Melayu pada tahun 1993? Sekarang ni siapa yang taat pada Sultan? UMNO ke pembangkang? Fikir2 kan lah.

    Nukilan Ikhlas Alumni Newcastle University

    ReplyDelete
    Replies
    1. Newcastle University is unknown. Makna nya pelajaran dan cara penilaian yang kamu buat tak boleh di percayai.

      Aku unibasiti kampong di Malaysia. Tapi apa aku cakap, kurang2 nya orang dengor, gamak nya.

      Dan aku cakap: Apa yang Tun Mahathir cakap itu betul. Malaysia ia lah "Constitutional Monarchy". Macam Englaaaaaand, Queen tak main politik, tak campur hal politik.

      Dengan pindaan Perlembagaan Tun buat dulu membikin Raja Raja bertanggung jawab di atas tingkah laku mereka yang tidak official atau tidak berupa resmi, bank2 dapat tuntut hutang peribadi dsb nya, melebihkan kepercayaan FDIs melabur di negara ini, contoh nya.

      Delete
    2. Menteri sekarang tak jawab sebab depa jalan di atas telor (walking on egg).

      Silap gelek aje, bersepai telur, berterabur putih kuning.

      Omputih cakap "walking on thin ice". Dalam air di bawah ice ada ikan jerung, paus dsb nya.

      Tu lah, Najib bela banyak sangat yg macam tuh.

      Pssst. ko pernah coba pecahkan telor cara tekan di atas yang tajam tu ke? Mampos tak boleh. Tak caya, coba le.

      Delete
    3. 15.13

      Have you ever heard of this?????? If you do not, STFU


      There was once a prince charming
      Who went to a state but not in malaya
      Who got horny after fine dining
      Asking for local girl untuk dihentamnya

      Bangun pagi senyum ceria
      Tunjuk lagak muka berseri-seri
      Merapu berbangga dibuat malam tadinya
      Megah berkata aku sudah takluk negeri ini

      Bercakap bergegar tunjuk kuasa
      Seolah berkayuh di River Nile
      Cakap dan bikin jauh berbeza
      Tak sedar sendiri amnesiac dan senile

      Kutuklah kamu tun wahai yang berkuasa
      Hinalah kamu tun wahai yang cakap dan bikin tak serupa
      Panggillah tun dengan nama yang kamu keji
      Allah maha mengasihi dan maha mengetahui.

      Emak dan ayah selalu berpesan
      Jangan sakiti hati orang yang tua-tua
      Kalau terluka susah dikesan
      Nanti TULAH sesal tak berguna

      Delete
    4. Masa TM kurangkan kuasa sltn,,TM msh dlm umno,,yg ko nk slhkan pmbngkng ape psl..bkn kah puak2 umno sndiri yg stju dgn tndkan TM ms tu,,,skrng menyalak slhkan pmbngkng pula,,,alahai,,15:13,,klu orang Kate ko bodoh,ko melenting..mcm mane le ko blh msk U..
      Ko pakai cable yeeee,,,,,,

      Delete
    5. Tak setuju, Bang.

      Kalau dia dah senile, mana nya charming?

      But I get your drift.

      Even setuju at the midriff.

      Delete
  23. Benda yg orang hangat perkatakan tak diendahkan... makin pelik jadinya kalu menteri tak nampak gajah didepan mata!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak.

      Tapi takut nak berganjak.

      Takut kena pijak.

      Delete
  24. Said keruak lg...semua org kenal sape lu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak kenal, kena baling dalam canal.

      Bila dah kenal, baru lah tahu siapa sundal.

      Delete
  25. .


    Kalau Mahathir ada yang tak betul, Najib pun ada yang tidak betul. Lagi banyak tak betul Najib dari tak betul nya Mahathir. Jangan lah sejarah berulang apabila si anak pulak yang ganti, si anak pulak yang mencerca Najib.

    Jangan di bagi cermin besar sebab Salleh akan nampak yang jauh lagi besar. Berikan Salleh dua cermin.

    Sekarang yang dia pakai hanya satu cermin iaitu kepunyaan Najib. Dia sepatutnya gunakan juga cermin dari rakyat.

    ReplyDelete
  26. Van Jenazah di viralkan duit khairat kematian 200juta lesap di curi 9 adun PKR dan laporan SPRM dah di buat... Assnin lansung tak jawab... senyap bangang.. ini MB yg dah rosak akhlak dan moral .... duit lesap sambil ice cream jamban..... tak ke babi namernyer tu....!!! Pada rakyat Selangor yg bermaruah.. dan ada harga diri dan jati diri.. tolak MB ug rosak akhlak dan moralnya...
    MASA UNTUK UBAH SELANGOR

    JOM UBAH.... INI KALI LAH

    UBAH DAN SIMEN.....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah. Kah. Kah.

      Sakit perut ketawa sampainkwluat air mata ..

      Delete
    2. Cer kamu baca dari atas sampai kebawah komen yg ada kira brp banyak yg sokong sikeruak penjilat najis nih..

      Delete
  27. kalau disabah..salleh mana sultan...dia jek sana jek sini..supaya jadi KM balik disabah bah tu...hehehhehe...duit sudah mau habis bha....salleh kan bodoh..siapalah amik dia ni.....kajajajaja

    ReplyDelete
  28. Dia hanya pandai mengampu je..cuba korang dtg kota belud..apa yg ada? Tanya org sabah..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...