Saturday, 20 August 2016

TUNGGU SAJA POLIS PANGGIL, TAK GUNA DAH MENEGAKKAN BENANG BASAH!!

Terus berhujah dan cuba menegakkan benang basah hanya menunjukkan dri sendiri sedang terdesak. Semuanya sudah terlambat.

Seribu kali nafi pun dah tak bermakna lagi.

Bukti pun dah ada, malah bersepah di mana-mana. Polis juga tentunya turut menyimpan bukti seperti ini.

Difahamkan lapan laporan polis sudah dibuat terhadap Nawawi Ahmad setakat ini, termasuk satu memorandum kepada Yang Dipertuan Agong sendiri.

Tunggu saja polis panggil, jawablah di mana-mana balai atau Bukit Aman nanti.

Dan tidak mustahil Nawawi akhirnya akan dijadikan "kambing hitam" oleh UMNO dalam keadaan Najib Razak sedang terdesak sekarang.

Nasiblah Wi....(SH 20/08/2016).

36 comments:

  1. Tgk muka pun pelawak...mcmn org langkawi boleh pilih org mcmni....puihhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang Melaka pun tidak hina Agung lah Hawauwi.

      Delete
    2. Percaya lah bahawa the verdict eould be "NFA" No Further Action as the MP tidak bermaksud menghina DYMMM Agong. Sebabmya ialah kerana MP ini adalah dari spesis UMNO.
      Kalau.dari barisan pembangkang konfom masuk rumah pasung.

      Delete
    3. Kita tengok YB=Yang Bodoh ni sampai bila dia nak menipu.
      Dia ingat orang hairan sangat dia tu siapa.
      Tak sedar diri. Hamba Rakyat buat cara hamba rakyat.
      Dasar YB yg tak belajar civic.

      Delete
    4. Spesis bhaghal.....bila bala sudah sampai untuk mu umno...ini lah jadinya...kamu lupa Tuhan mu kerana dedak yg sedikit....fikiran mu semua sudah kacau.....ini lah petunjuk dari Allah kpd munusia yg menyembah manusia untuk mendapat sedikit keuntungan.

      Delete
  2. Orang politik bangang-bangan belaka.Apahal tak tunggu polis/sprm/bnm yang berkuasa menyiasat keluarkan kenyataan siapa sebenarnya MO1?

    Atasan desakan rakyat, siasatan lambat boleh tekan mereka supaya dipercepatkan siasatan siapa MO1.Takan main selamat tunggu amerika umumkan siapa MO1.

    ReplyDelete
  3. jangan mengharap sangat Din..dia berbuat demikian untuk pertahankan si penyamun tu...rasanya tak kemana pun laporan2 polis tu..kalau tengok cara KBAB beroperasi..kena lar cover sama rakan2 pengampu...

    ReplyDelete
  4. Negara kapir Amerika sengaja tidak sebut nama siapa sebenarnya MO1, MO2 dan MO3, ianya taktik akan memerangkap ketelusan dan kesungguhan negara islam Malaysia untuk menyelesaikan skandal 1mdb.Dalam negara sama-ada berlengah atau berdalih atau menutup skandal 1mdb, kita tunggu Amerika membuat kenyataan siapa sebenarnya MO1.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu pernah dengor good diplomatic relations? Perhubungan baik antara dua negara. Yang tak perlu di jejaskan sebab ini ha nya saman nak rampas harta dua orang penjenayah.

      Apekedarah nye "memerangkap ketelusan dan kesungguhan negara islam Malaysia untuk menyelesaikan skandal 1mdb"? Mengarut.

      Apa dia "ketelusan dan kesungguhan negara islam Malaysia untuk menyelesaikan skandal 1mdb." Macam mana boleh selesai? Di Malaysia tak boleh selesai selagi semua penjenayah yang berkenaan di penjara. Begitu juga di US. Kes kes yang melibatkan US$3.5 di misappropriated dan money laundered itu.

      Delete
  5. salam

    usah d usikkan lagi UMNO 2.6 bilion ni..kalau duit dah duk depan mata..segala2nya jadi...

    apa lagi tinggal pada UMNO 2.6 bilion...hampas sahaja...

    tapi YDPA tetap kita pertahankan...KPN tak nak ulas ke...

    gie7

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa Agong sendiri mungkin akan mengaku MO1 dan memohon dipulangkan segala harta kleptokrasi ni. Yg bestnya, kes ni akan tutup begitu saja.

      Ini tidak mustahil akan berlaku kerana kita adalah NEGARA ISLAM WAL HARAMJADAH.

      Delete
  6. En nawawi ada cuba tegakkan benang yg basah dgn mengatakan beliau hanya ckp number one bukan 1.. Haha lawak.. Sama saja number one = 1.. Tanya budak2 tadika pun tau.. Bukan nombir yg jadi pertikaian.. Tetapi meletakkan agong sebagai penyamun.. Itu yg salah... Yg jelas lagi salah yg tak dpt sapa2 ubah adalah.. Agong ialah ketua raja2 mengikut giliran.. Bukan 'pegawai kerajaan'.. Malasian officer merujuk kepada pegawai tertinggi dlm kerajaan yg dipimpin agong.. Agong patut lucut pangkat datuk dan buang negeri.. P duduk negeri lain.. Agung seharusnya ada penasihat bukan dari kalangan pegawai kerajaan tetapi dari suruhanjaya penasihat agong dan majlis raja2 dari kalangan pelbagai latar belakang.. Ahli agama.. Ahli akademik.. Ahli ngo.. Jgn ada dari parti politik.. Jawatankuasa suruhanjaya penasihat ini hendaklah berada lebih atas dari kabinet parlimen dan lebih atas dari kuasa presiden.. Apa2 keputusan dlm parlimen hendaklah merujuk pada jawatan kuasa ini dari perkara yg tertakluk kuasa agong spt agama dan keselamat negara.. Apa2 pindaan atau cadangan yg telah dipersetujui parlimen berkaitan agama, kesrlamatan negara dan daulat negara hendaklah dipersetujui oleh majls/jawatankuasa/suruhajaya penasihat agong dan dipersembah pada agong utk perkenan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agong tu sama ja penyamun. Sama mcm Sultan dan Raja jugak. Penyamun Berlesen atas nama jawatan ahlul bait. Kesenangan hingga kiamat menggunakan agama dan alasan keturunan nabi untuk makan free. Makan tido sumer free atas kutipan cukai kesusahan pelbagai lapisan rakyat.

      Ada pernah tgk derang menoreh getah, menjual skrap getah sendiri, tangkap ikan, jual sendiri kat pasar utk cari rezeki dan tido bawah jambatan sbb xder peluang kerja yg lebih baik?

      Jangan terlalu menganggap jawatan Raja dan Sultan ini suci dan kudus. Penghormatan diberi tidak boleh dipaksa2 atas sebab jawatan Sultan disebabkan bernasabkan keturunan rasulullah.

      Delete
    2. Hello bro anon 1351..ini bukan crita agong atau raja.. Ini cerita en nawawi yg salah anggap mo1.. Apa yg melalut ke agong dan raja pulak.. Depa pegang jawatan sbg raja ka agong ka pm ka apa ka semua nt akan di soal tentang tanggubgjawap.. Cuma nak bitau skang ni tajuk perbincangan adalah kesalahan en nawawi.. Jgn melalut tempat lain kalu tak suka agong atay raja skali pun.. Kalu hg kata agong penyamun saman la agong..

      Delete
  7. MP bodoh..dlm usaha nak menjilat dan membodek Najib Rosmah, dia sanggup melakukan perbuatan bodoh dan tolol dgn menghina Agong. Nasib baik Agong ni lembik sikit...kalau TMJ dia hina, polis dh melenting menyiasat tanpa ada orang buat repot. Kalau dia menhina sultan Johor, polis akan terus tangkap dia.

    Power TMJ dan Sultan Johor dimata Polis Msia berbanding dgn Agong. Nawawi hina Agong. Khalid Tweet buat dek shj sehingga org terpaksa buat repot.

    ReplyDelete
  8. saya yakin tiada tindakan susulan akan d ambil ekoran drpd soal siasat pihak pols dlm masa terdekat.

    kumpulan yg d tuduh menipu 1MDB sedang giat d siasat. tak mungkin pihak berkuasa akan d benar mengeruhkan lagi suasana yg hampir hiru biru sekarang.

    apa pun dato nawawi dlm keghairahan nya utk menjadi juara d antara penyokong2 yg hebat tlh menjerat diri sendiri.

    jika komentar beliau bolih d buat sebagai ukuran tahap ke 'intelectualan' nya ,maka bayangkan lah mutu kepimpinan nya d KTMB yg sudah lama dahagakan penyelamat.

    ReplyDelete
  9. Kasi tarik balik itu Dato punya gelaran! Mohon Ke Bayah Duli YDP Agong,Sultan-Sultan Negeri dan Yam Tuan Besar Negeri Sembilan memberi teguran yang sepatutnya!!!Mamat ni kene diperbetulkan sikit cara pemikiran dia!!!Tok-tok mufti jangan duk diam nganga buat diam aja!!!!

    ReplyDelete
  10. Apa dah jadi ni...dari putrajaya ke selatan ke sabah ke pantai timur ke utara, semakin ramai merapu. PRU nanti buang jerrr umno....memalukan. Tok Pa, Colombo scholar kita ni, boleh tahan ke duduk semeja dengan dia orang ni? Cabut laaaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun hairan macam mana Tok Pa boleh tahan duduk dalam UMNO yang bergelumang dengan rasuah dan persuhabatan rasuah. Shahrir yang dulu jadi Pengerusi PAC pun senyap aje.

      Delete
  11. Maapkan le dia! Dia ni jurutera kate deme. Dia macam paham perlembagaan tapi sebenonye tak baca pun undang-undang dan perlembagaan. Jadi dia pun tak hafal lah rukunegara. Dia hanya tahu kebarangkalian dan buat kira-kira dia aje.

    ReplyDelete
  12. Tak ada kerje la korang ni,,asyik komplain org je tahu. Mana pemimpin agong korang si mat sabu tu hah,,lama tak dengar cite? Dah jadi goreng pisang sejuk ke,,dah tak laku ek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib kita pun lemau, tak dapat nak dikitar semula...siapa pun tak percaya dengan dia lagi, hatta orang UMNO sendiri dah meluat dengan dia...tunnggu masa nak dikafankan..

      Delete
  13. Berani buat berani tanggung itulah dia tak payah nak bertegang leher yg penting nawaitu allah maha mengetahui aaammmiiiiiinnnnnnn

    ReplyDelete
  14. Berani buat berani tanggung itulah dia tak payah nak bertegang leher yg penting nawaitu allah maha mengetahui aaammmiiiiiinnnnnnn

    ReplyDelete
  15. Nang Bo Ti Nang......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wong goblok iki lo.

      Delete
  16. Hari tu cakap gaji ahli parlimen bukan dari duit pembayar cukai tapi datang duit kerajaan, la ni buat satu lagi statement nak tunjuk bijak. Kalau ya pun nak dicari siapa MO1tu, cari dan tafsir dalam ruang lingkup civil suit DOJ yang setebal 136 muka surat tu jer lah. Kejadahnya mamat ni pergi libatkan Perlembagaan Malaysia dan sistem pentadbiran negara. Punyalah jauh konar nak tunjukkan MO1 tu tak ada kena mengena dengan bos dia. Dia ni buat malu jer ada title Ir.

    ReplyDelete
  17. Kerana MO1 dah ada yg kena tempias.DOJ ada sebab tak nyatakan dgn jelas siapa MO1. Kerana kes civil ini tidak melibatkan MO1 secara specific. Menyebut nama Najib secara langsung tanpa disokong bukti2 yg kukuh boleh menimbulkan implikasi lain yang akhirnya kredibiliti DOJ itu sendiri boleh dipersoalkan. Walaupun secara kasarnya sudah terang lagi bersuluh. DOJ dipercayai tidak mempunyai bukti yang mencukupi utk mengaitkan Najib dlm kes ini dari sudut undang2. Kes ini boleh menjadikan Najib sebagai wira dan penyelamat negara di penghujung skrip cerita ini nanti. Tunggu dan lihat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Identiti MO1 - "Menyebut nama Najib secara langsung tanpa disokong bukti2 yg kukuh .."

      Saya fikir takda soal bukti yg kukuh. Ha nya soal menjaga perhubungan baik antara dua negara. Dia orang ada adab, bersopan.

      Macam sdr dah bayangkan, ini ha nya tindakan merampas harta. Belom ada perlu nya meng identify atau keluarkan nama penuh nya. Tapi dalam masa berikutan, tentu akan ada perlu nya. Dan tentu akan di beri nama penuh nya.

      Itu pasal Najib dan puak nya gigl lutut sekarang.

      Delete
  18. Kelakar betul peminpin umno. Punyalah nak bodek ketua yg jelas mencuri sampai tersasul. Itulah jadinya bila nak menipu.

    ReplyDelete
  19. Kalau kita semak balik apa Langkawi tu kata, berdasarkan lenggok bahasanya, seolah-olah istilah MO1 itu wujud dalam Perlembagaan Malaysia(!), walhal ia wujud hanya dalam laporan DOJ. Agaknya begitu lah jawapannya apabila memberi penjelasan kepada Polis nanti.

    Patut lah si Rahman Dahlan tu kata, bodoh lah sesiapa yang x tahu apa itu benda MO1. Atau pun disebabkan kenyataan Rahman Dahlan itu lah yang menyebabkan Langkawi terpaksa membuat kenyataan pelik (yang bukan hanya tidak menolong malah memakan diri sendiri) demi air muka MO1?

    Sebelum tu pun dah ada yang pelik. Kalau pembicaraan kat US tu hanyalah kes remeh-temeh sivil kenapa beria-ia Anifah Aman pi jumpa Duta US?

    Lagi tidak menyenangkan --N- (jijik nak sebut) bila AA berkata DOJ x masuk campur hal negara sebab penyiasatan dilakukan di US. Ya betul lah tu, sudah pasti mana ada ciri masuk campur negara kalau MO1 sendiri berkata kes itu sivil aje, kan?

    Mungkin elok MO1 nasihati --N- (jijik nak sebut) supaya usah jadi bangang.

    ReplyDelete
  20. Xpayah ulas la geng2 nitizen.. bawak tok adi pegi jumpa dia pastu konperm PRK Langkawi. Pastu masa tanam tengok penabur fitnah ni jadi macamana.. idup Tok Adi.. hahaaaaaha.

    ReplyDelete
  21. Kerajaan rosak negara malu seluruh dunia rakayat menderita merempat harga barang naik akibat pemimpin yg rasuah mencuri harta rayat menipu rakyat anak bini mereka senang lenang kumpulkan harta itulah dia yg makan cili rasa pedas tetapi ada juga pemimpin yg perangai macam sytan dan tak mengaku masih ingat hebat lagi semoga allah laknati dia dan keluarganya

    ReplyDelete
  22. Kerajaan rosak negara malu seluruh dunia rakayat menderita merempat harga barang naik akibat pemimpin yg rasuah mencuri harta rayat menipu rakyat anak bini mereka senang lenang kumpulkan harta itulah dia yg makan cili rasa pedas tetapi ada juga pemimpin yg perangai macam sytan dan tak mengaku masih ingat hebat lagi semoga allah laknati dia dan keluarganya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...