Saturday, 6 August 2016

BERANIKAH NAJIB?

Semalam, dalam wawancara dengan sebuah televisyen Indonesia, Najib Razak sekali lagi mengulangi kata-kata bahawa dirinya, kerajaan dan 1MDB tidak terlibat secara langsung dalam saman sivil yang difailkan oleh Jabatan Kehakiman AS.

Isu 1MDB adalah isu perniagaan, tetapi ia telah dipolitikkan oleh musuh tertentu, kata beliau lagi.

Sesetengah orang menganggap penjelasan Najib itu tidak lebih umpama lawak antarabangsa yang mampu membuatkan hampir 300 juta rakyat Indonesia terbahak-bahak mendengarnya.

Sebelum ini, ayat-ayat klise sebegitu sudah begitu kerap menjadi halwa telinga dan membuatkan 30 juta rakyat Malaysia tersenyum-senyum simpul mendengarnya, meskipun dalam masa yang sama disedari juga bahawa 7 negara sedang menyiasat 1MDB di mana Amerika serta Singapura sudah memulakan tindakan penyiataan aset dan harta-harta berkaitannya.
Sampai bila Najib mahu terus membuai orang lain dengan ungkapan bahawa 1MDB hanya semata-mata isu perniagaan, bukannya penyamuman, kleptokrasi atau pencurian, pengkomplotan, penggubahan wang haram dan sebagainya?

Beranikah Najib menyahut cabaran berdebat dengan Khairuddin Abu Hassan, antara individu yang lantang bersuara mengenai 1MDB serta bertanggungjawab membuat laporan kepada pihak berkuasa beberapa negara luar seperti AS, Switzerland, Hong Kong dan Singapura?

Jika dengan Tun Mahathir Mohamad, ketakutan Najib untuk bersemuka dengannya dalam program NothingToHide sebelum ini mungkin boleh difahami, tetapi apakah dengan Khairuddin pun tak berani juga? (SH 06/08/2016).

31 comments:

  1. Nanti akan ada yg tolong jawab, bukan standard PM nak berdebat dengan Khairuddin.

    Mungkin juga akan ada yang tawarkan diri untuk menggantikan PM berdebat.

    Lepas tu mungkin pihak tertentu mengeluarkan arahan, debat tidak dibenarkan kerana boleh mengganggu ketenteraman awam.

    Mungkinkah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaa apa kelayakan Khairuddin utk berdebat pasal 1MDB,kondo dia pun hampir terlelong ,tak tahu urus ekonomi poket sendiri ,nak cakap pasal 1MDB?.Aku nampak kau orang ni selama ni semua nya buta kayu pasal 1MDB.Bila Mahathir kata lesap RM 42 billion kau terus percaya ,itu tanda kukuh kau orang memang bengap.tak tahu langsung passal accounts pasal penyata kewangan pun.Kalau benda yg semudah itu pun kau orang tak faham cam man weaaa nak tunjuk pandai.Memalukan.

      Delete
    2. Dah tu perompak 1mdb kena saman bukan penyebab kehilangan wang?ko tahu ke penyata kewangan 1mdb tu tipu..Odit dah batalkan pengesahan..penyata 2015 tiada odit berlsen berani sahkan?cuba jelaskan sebab ko pandai pasal penyata kewangan..

      Delete
    3. Nama najib dah tercemar diseluruh dunia akibat laporan Doj ygmenyebut kaitan MO1 yg menerima wang dari perompak walaupun dia tidak disaman..cara dia nak bersihkan nama dia ialah dengan mendapatkan surat pengesahan akaun bank penderma dan laporan PAC hassan pin serta pengesahan Apandir yg bebaskan beliau kpd doj..tapi dia tak berani..Apandir pun tak brani..

      Delete
    4. Hahaha , biarkan lah si najib pondan ni menipu dan terus menipu. Anyway..Itu saja perkara yang dia boleh buat .
      Duit haram dah jadi darah daging keluarga tun razak.
      Bawak sial je kat m'sia nih.

      Delete

    5. 17.07

      Khairuddin tu kira nasib baik jugakla kan.

      Kondo saja yang nak dilelong, tak la sampai C4 atau tong drum simen kan..kan..kan...

      Ontah la dunia, dunia.


      Delete
    6. Anon 1707. Laporan audit pun dirahsiakan lepas tu suruh org pecaya 1mdb takda masalah.. Kalu takda salah kenapa ada ada tindakan dari luar negara.. Singapura pun bertindak.. Sapa yg salah kalu bukan ada salah laku dlm pengurusan 1mdb.. Kalu takda salah awat pindah org sana sini tukaq org tu org ini. Pecat org tu org ini.. Mana najib yg gaji pm rm22k saja boleh hidup mewah.. Bunga utk majlis kawin pun boleh sampai juta.. Beli itu belu ini.. Mana mai duit tu.. Kalu 1mdb takda masalah kenapa firma audit ditukaq2.. Kenapa najib tak saman lagi kalu dia tak salah.. Kenapa takut sangat kalu najib betoi.. Setakat bagitau saya tak salah tak cukup.. Tunjuk bukti..

      Delete
    7. Tak payahlah nak mengertak dan menakut nakutkan rakyat Msia mengenai campur tangan kuasa asing.

      Cuba tanya berapa byk hartanah di Malaysia ini telah dijual kepada negara asing terutamanya pemilik tanah lapanganan terbang sg besi. IPP seperti Edra dijual kepada siapa.

      Mereka boleh masuk ke negara ini bila2 masa saja sebab hartanah ini milik mereka.

      Jangan sedap mulut saja nak memperbodoh bodohkan dan menakut nakutkan rakyat Malaysia.

      Cuba jawab kenapa takut sangat nak berdebat dgn Tun Mahathir. Kenapa lari bila Tun Mahathir datang ke program nothing to hide. Tetapi berani pula keluar dan berbohong di telivisyen lndonesia.

      Delete
  2. Host indo tu banyak dengar je bebel pak najib. Tanyalah pasal apa macc tukar2 org. PAC dan AG office pun tukar2 org dan paling penting siapa MO1. Najib ni kalau sekadar cakap dengan dinding memang hebat. Silap2 dinding pun boleh runtuh dengan temberang najib. Sedarlah sikit kau ni rampas harta2 org yg terdahulu dari kau.

    ReplyDelete
  3. Najib mana ada telor...

    Dengan reporter pun takut nak jumpa.
    Cakap "nothing to hide"
    Rupa2nya,a lot thing to hide.

    ReplyDelete
  4. Saudara mus, itu sop diaorang sekarang. Tunjuk berani kemudian pakai polis untuk menutup kemaluan diaorang. Kesian sampai semua rakyat dah bolih baca setiap langkah diaorang.

    ReplyDelete
  5. INILAH PENGKHIANAT DURJANA ANAK BANGSA

    ReplyDelete
  6. saudara din,

    di Indonesia dia kata Tun cuba control dia.Tun nak dia dengar nasihat tun. Pendapat saya sepatut nya lah hang dengar nasihat tun dan takdak lah jadi macam ni lanie. Dihina dimana mana saja. Hang berani dibelakang saja nak tunjuk terror konon, tapi dunia dah nampak macamana hang lari semasa event nothing to hide dulu. Poorah.

    ReplyDelete
  7. Host Indonesia tu dah tahu sampai juboq kesah Najib dengan 1NDB tu tapi dia buat dek je....sebab dia nak dengar temberang Najib dan seluruh rakyat Indonesia pun nak dengar sama.Kadang2 aku pun naik kesian nengok muka Najib ni....dia memang pandai berlakun minta simpati dan dalam masa yang sama konon2nya punya harga diri yang amat tinggi.....udah2lah Jib weih ,orang dah menyampah sangat2 dah dengan lakunan kau!!.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku bagi 6 bintang utk najib.....dulu lawak kpd rakyat msia 30 juta.....la ni 300 juta rakyat indonesia....kah....kah...kah....tambah lagi 3 bintang.....jadi 10!

      Delete
  8. Bagitahulah makcik dan pakcik Felda. Munkin mereka percaya.

    Kau curi bsama Jlow duit 1MDB dan beli harta satu dunia atas nama Reza, kau ckp tak terbabit.

    cilaka punya manusia.....cilaka punya syaitan....

    ReplyDelete
  9. Dia ingat org masih duk atas pokok atau dlm gua kot.... Agak2 laaa klu nak kelentong ponnn mister pee eng!!!!

    ReplyDelete
  10. Kisah najib dan rosmah hampir sama dg kisah fendi dan mona.

    Tunggu lah hakim yg maha agung sedang memerhati dan akan menjatuhkan humukan didunia..

    ReplyDelete
  11. Dulu kita ketawakan indon....sekarang terbalik. Malu ooooo...

    ReplyDelete
  12. Penduduk Indonesia pula Najib perbodohkan.

    ReplyDelete
  13. katakanlah bukan semua orang bongok
    wahai amnongok

    ReplyDelete
  14. Kata kawan saya di Jakarta hanya Najib seorang pemimpin negara yg hadir bersama President Indonesia(Jokowi)waktu WIEF(World Islamic Economic Forum)di Jakarta Convention Centre Senayan Jakarta dari 2hb-4hb Aug.Barangkali WIEF yg di Yayasannya diterajui Tun Musa Hitam dan diinisiatif penubuhan oleh salah satunya Abdullah Badawi(beliau juga hadir di Jakarta).Maka bolehlah diaturkan interview tersebut dgn skrip agaknya disediakan utk Metro TV Indonesia.Dan pada 1aug juga adalah sempena mesyuarat hubungan billeteral Msia & Indonesia di Jakarta.Semua pemimpin UMNO datang Jakarta berduyun(Wanita,Pemuda kata sahabat saya di Indonesia diwakili oleh Azwan dan sebagaian MT)

    ReplyDelete
  15. najib kena tanya rosmah dulu samada boleh atau tidak..

    ReplyDelete
  16. Dalam 10 patah perkataan yang keluar dari
    mulut Najib,tidak satu pun aku percaya sebab dia kuat berdusta,pembohong besar dan pengkhianat Negara..!

    ReplyDelete
  17. Memang selamba tak segan silu
    Semua orang hendak ditipu
    Benang yang basah ditegak selalu
    Dimana saja berbohong mampu

    Orang Indon memang dah tahu
    Saja nak tengok camana menipu
    Memang jenis tak tahu malu
    Nasib Pak Indon tak bantai penyapu

    Negara sendiri boleh temberang
    Sebab cai sanggup menjulang
    Parti baru dah hantar borang
    Silap haribulan jawatan pun hilang..

    ReplyDelete
  18. Sebagai rakyat malaysia cukup merasa malu sikap Perdana menteri apabila diwawancara oleh tv indonesia.Ya saperti TV 3 suku Malaysia mungkin juga pewawancaranye sudah disiap aturkan cara lakonan nye.jadinye kpd rakyat malaysia engak usah ribut ribut lagi sebabnye najib sudah mengajar semua Peminpin rakyat negara asian menyokongnye lantas nye peminpin semua boleh menjadi pengkhianat durjana anak bangsa semua.Negara boleh dihancur bagi aje ongkosnye pada anak tirinye.Pengkhianat durjana najib ini didoakan masuk neraka jahanam bersama ibu bapak nye,anak bini nye dan juga zuriat serta keturunannye moga allah memberi pembalasan yang tanpa belas kasihan pengkhianat durjana ini.

    ReplyDelete
  19. Pepatah ada mengatakan siapa nak mengaku berak tengah jalan kalau dah jenis penyamun pencuri penyangak kaki rasuah itulah dia perangainya kalau bapa penyangak maka anaknya pun akan ikut sama

    ReplyDelete
  20. Pepatah ada mengatakan siapa nak mengaku berak tengah jalan kalau dah jenis penyamun pencuri penyangak kaki rasuah itulah dia perangainya kalau bapa penyangak maka anaknya pun akan ikut sama

    ReplyDelete
  21. Banyaknya Isu dan skandal yg mengelilingi MO1 ni..

    Kalau org lain mukin dh jd sewel sbb terlalu banyak..

    Mungkin hanya sbb MO1 masih pegang jawatan tertinggi, maka dia tak takut pd sape2...

    Kalu dia dh tak ada jawatan, maka... dh lama kena cekup.

    ReplyDelete
  22. Masa bagi Najib akan sampai jua, kita sama2 tunggu.

    ReplyDelete
  23. Aslamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang data dan anak anaknya, ditengah tagihan utang yg menumpuk dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan AKI ZYEH MAULANA hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI ZYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsu hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Ternyata benar benar terbukti dan 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir dari Tuhan. Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita, semua cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya. Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. Dan satu hal yang perlu Anda ingat, “Jika Anda terlahir miskin itu bukan salah siapapun, namun jika Anda mati miskin itu merupakan salah Anda.” sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI ZYEH MAULANA dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon di 085298275599 Untuk yg di luar indon telefon di +6285298275599,Atau Lihat Di internet KLIK DISINI saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyah Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia.

    PESUGIHAN MENGUNAKAN MINYAK GHAIB

    PENARIKAN UANG MENGGUNAKAN MUSTIKA

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...