Tuesday, 9 August 2016

MENAGIH JANJI ZAHID HAMIDI


Parti baru, Parti Pribumi Bersatu Malaysia atau singkatannya BERSATU sah didaftarkan petang tadi oleh Muhyiddin Yassin di pejabat Pendaftar Pertubuhan di Putrajaya. 

Beliau turut diiringi oleh beberapa jawatankuasa penaja yang bakal menunjangi BERSATU serta ratusan penyokong yang bakal menyertai parti tersebut.

Walaupun bertunjangkan Melayu dan Bumiputera, BERSATU juga menerima keahlian bukan Melayu sebagai ahli bersekutu dan sekaligus menjadikan  ia sebuah parti yang inklusif untuk semua rakyat Malaysia.
Sebagaimana beberapa hari lalu Zahid Hamidi menjanjikan kelulusan segera kepada pendaftaran BERSATU jika semua dokumen dan syarat-syarat yang diperlukan telah dipenuhi, janji-janji beliau kini sedang ditagih dan diperhati oleh semua.

Dalam sehari dua ini, Zahid barangkali sudah boleh memeriksa dengan Pendaftar Pertubuhan untuk mengetahui sama ada semua borang, dokumen dan syarat-syarat penubuhan BERSATU yang dikemukakan Muhyiddin adalah lengkap atau sebaliknya.

Sesuai dengan janjinya itu, Zahid perlu memberi perhatian khusus kepada kelulusan BERSATU ini. (SH 09/08/2016).

28 comments:

  1. Apa yg ditunggu lagi..moh la kita pakat ramai2 daftar parti baru..org melayu belah belh kampung tak usah nak risau..ini parti org kita dan ini parti membela nasib org kita..
    Jgn nak syg2,rindu2 dgn umno lg..takde pekdah..kita penat mengundi,dia dok sng mentekedarah peluh dan duit kita,kelentong rakyat sana sini..buang karan je menjadi ahli umno..
    Ini parti Tun Mahathir punya,ini parti muhyiddin presidennya,ini parti membawa agenda Melayu dan bumiputera khusunya..gerenti ada ummpphh!
    Goodbye umno najib..kami dah muak tgk lawak badut yg da basi setiap hari..dah naik jelak tgk menteri main wayang setiap hari..mata naik merah tgk skandal 1mdb tak settle2 lg..naik menyirap darah tgk bini perdana menteri makin tak sedar diri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti BERSATU x bleh bagi dedak. Parti apapun selain BN, x mampu bagi dedak.

      Lepas ngundi, ada yg dpt komputer laptop free.

      Delete
    2. Lantik penyamun jugak untuk parti baru. Alhamdulillah. Sayangilah penyamun dan penyangak Malaysia. Semoga mereka dan anak beranak mereka terus terjamin rezeki berjuta berbillion. Bisnes2 mereka sekarang terus terjamin maju dan semakin mendapat berkat Ilahi.

      Kita melopong menganga pun jadilah. Jadi timun. Berbuat baik ka.. buat jahat ka.. sama saja.. konon2 berasa selamat, dihumban ke neraka jugak akhirnya.

      Delete
  2. CUKUPLAH SATAKAT INI SAJA SEMUA KELUARGA SAYA MENYOKONG UMNO.
    PARTI PENGKHIANAT NEGARA. PENGKHIANAT TANAH NEGARA. PARTI PENGKHIANAT BANGSA MELAYU.

    ReplyDelete
  3. Demi masa depan anak anak, saya sokong. Yang berjasa terdahulu dikenang jasanya, tetapi tiada keperluan untuk bernostalgia. Pemimpin sudah bertindak, tiba masanya kita sokong mutlak.

    ReplyDelete
  4. Sapa sokong UMNO sokonglah Tidak ada bantahan atau halangan. Jangan dok sibuk kacau orang lain sudahlah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya teramat amat setuju bro.
      Negara kita mengamalkan demokrasi bukan kuku besi.

      Jangan jadi mcm zainal abidin osman aka Tok non panjang
      Pengerusi perhubungan umno pulau pinang tu.
      Dua kali bertanding kerusi parlimen nibong tebal dua kali juga kalah..
      Kaki kelentong punya manusia.
      Cakap tak serupa bikin.
      Selagi boleh pulun projek dia akan pulun.
      La ni apa sudah jadi di pulau pinang khasnya di seberang prai selatan?
      Ayam terlepas tangan bau taikkkk...
      Pungkoq hanglah tok non oiiiii
      Mulut hang pun bau taikkkkk...
      Tok non panjang. Kalau hang berani bertanding lagi lah di parlimen nibong tebal dalam pru 14 nanti.
      Kami akan pastikan hang bungkuih.


      Delete
  5. Dungu..yang berjasa pemimpin dahulu,yang skrg ni Terseksa rakyat semuanye.

    ReplyDelete
  6. kawan lama musuh baru. Cakap besaq lama dah, lanie nak tengok alasan apa pulak bagi menghalang kehendak rakyat. Buang saja lah yang keroh tu ambil yang jernih. Kereta buruk simpan buat apa lagi, dok makan duit saja. Dah tak sedap dah. Banyak masalah. Kawan2 jangan lupa hantar surat keluar parti kpd Pusat dan c.c kepada cawangan, bahagian dan negari. Mana lah tau kot nama masih dalam senarai Ahli. AR register lagi kalu boleh. Slmt berhijrah. Ini adalah satu jihad.

    ReplyDelete
  7. Kenapa kuasa untuk luluskan penubuhan parti baru ada di tangan Zahid???Sepatutnya sistem yang adil yakni Kedaulatan Undang-Undang memproses dan meluluskannya,...bukan seorang ahli politik yang korup yang meluluskannya.

    ReplyDelete
  8. Dungu..yang berjasa pemimpin dahulu,yang skrg ni Terseksa rakyat semuanye.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. Dungu..yang berjasa pemimpin dahulu,yang skrg ni Terseksa rakyat semuanye.

    ReplyDelete
  11. Jgn jadi dungu. Pemimpin yg berjasa adalah pemimpin yg terdahulu. Tpi pemimpin sekarang byk mendtgkan masalah kpd rakyat.

    ReplyDelete
  12. saying nya zahid tidak mempunyai kata putus.

    sungguh pun saya amat berharap permohonan akan d luluskan, namun dia nya akan sengaja d tangguhkan 'until d fat lady sings'. najib pun tak bolih berbuat apa2.

    ReplyDelete
  13. Satu lagi Parti yang boleh diharap untuk membela kita. Semoga pendaftaran diluluskan saya nak isi borang keahlian.

    ReplyDelete
  14. Semoga semua berjalan lancar dan ia akan diluluskan.Insyaallah akan bersama parti ini.....sekarang hati sudah tiada lagi pada Umno,...ia bukan parti Umno sekuat semasa zaman Tun,sekarang sudah menjadi parti Najib dan angkatannya,insyaallah akan bersama parti ini bersama ahli keluarga yang lain.

    ReplyDelete
  15. Umno Mudah Lupa..

    Parti BERSATU ni kelihatan nya nak melawan mungkar. Bagus.
    Umno tidak ditubuhkan untuk melayań∑kan golongan yang berkuasa berbuat sesuka hati. Seluruh pelusok Tanah Melayu orang Melayu bersemangat dan bangun menentang cadangan penubuhan Malayan Union. Masa tu siapa la Melayu ni..
    Tapi penubuhan UMNO telah dapat memerdeka orang Melayu daripada pemerintahan Britain. Syabas.

    Sekarang orang Melayu sebahagian nya merasa kan pemeritah dan juga sekutu nya telah CUAI dalam menunaikan amanah seluruh orang Melayu dan rakyat Malaysia lain. Pemerintah mana boleh CUAI !!

    Kita tak mahu pemerintah yang cuai dalam menunaikan janji pilihanraya. Sekarang dah la tak buat (tunai janji)..pentadbiran kewangan negara jadi soalan besar dalam otak rakyat. Tiap tiap kali kita tanya, dia bilang dah dijawab. Lepas tu Dr.Mahathir buat bising. BERMULA NYA SATU KONSPIRASI nak menjatuhkan kerajaan yang yang dipilih secara demokarasi. Ye ke ?
    Dia faham tak, ramai orang Melayu sendiri pun nak dia lepas jawatan. Apadia yang kita rakyat Malaysia dapat rasa hasil pemerintahan najib ni ? KEMELESETAN. Perlakuan rasuah berleluasa. Apadia "cash is king" ni ?
    Apadia "units" ni ?
    Apa jadi dengan "units" ni, ada najib pernah jawab sejujur nya ?
    Menteri "units" pun dah angkat kaki..
    Menteri "bangang" aje tak pernah boleh dapat menilai kemahuan mendesak rakyat Malaysia. Aspirasi RAKYAT MALAYSIA.
    Siapa dia jho kow ni ?
    Macam mana Perdana Menteri Malaysia boleh kena kelepet dengan jho low ni ? Tak malu ke perdana menteri Malaysia yang kena kelepet dengan jho low ni ? Tak terasa bodoh ke kena kelepet dengan jho low ni ?
    Di mana nak letak maruah perdana menteri Malaysia ni ?
    Tolong jawab..
    perdana menteri macam ni ke yang rakyat Malaysia nak ?
    Malaysia pernah ada Perdana Menteri yang kita bangga kan. Memang dia bukan malaikat. Tapi hari ni kita ada iblis. Mau iblis ? Betul ke ?

    Kita tanya orang umno..
    Kita tanya orang pas..
    Kita tanya orang dap..

    Jadi sekarang parti BERSATU ni bertujuan menamatkan pemerintahan maharaja umno ni

    Malaysia dah terlalu lama menghidang kekotoran politik. Tak ada bawa banyak faedah dalam memakmurkan Malaysia.

    We realize we need change.
    We means many Melayu
    umno don't want to change its sickly ways. Sekarang umno melindung pengkhianat. Kalau tak melaku khianat, macam mana boleh LALAI sampai kena berhutang berbilion bilion ? Khianat le tu..khianat tanggungjawab..betul kan !

    Ha orang macam ni kita tak mau bukan takat jadi perdana menteri kita..tinggal di daerah kita pun kita tak mau..
    Gulingkan dia di Pekan.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  16. Semoga tun diberi kesihatan berpanjangan. Diusia bonus diharap jgn disia-siakan. Begitulah jiwa seorang pemimpin. Sedih melihat apa yg dibangunkan menjadi sejarah untuk dicerita, bukan untuk dilihat dan dinikmati oleh anak cucu.

    ReplyDelete
  17. amno kuat temberang
    drai dulu smapai lani
    hnay pemimpin yang betukar
    sistem amano tak pernah betukar

    ReplyDelete
  18. Orang melayu dlm umno nak tunggu sampai jamal ikan tongkol jadi perdana menteri msia kot.
    Tunggu lah. Kami x mau.
    Buat apa nak galas biawak hidup.

    ReplyDelete
  19. Aslamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang data dan anak anaknya, ditengah tagihan utang yg menumpuk dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan AKI ZYEH MAULANA hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI ZYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsu hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Ternyata benar benar terbukti dan 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir dari Tuhan. Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita, semua cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya. Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. Dan satu hal yang perlu Anda ingat, “Jika Anda terlahir miskin itu bukan salah siapapun, namun jika Anda mati miskin itu merupakan salah Anda.” sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI ZYEH MAULANA dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon di 085298275599 Untuk yg di luar indon telefon di +6285298275599,Atau Lihat Di internet KLIK DISINI saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyah Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia.

    PESUGIHAN MENGUNAKAN MINYAK GHAIB

    PENARIKAN UANG MENGGUNAKAN MUSTIKA

    ReplyDelete
  20. TERBAIK TSMY...SAYA DAN KELUARGA AKAN SOKONG TAN SRI DN PARTI BERSATU BAGI MEMASTIKAN UMNO BUNGKUS DLM PRU4

    ReplyDelete
  21. TERBAIK TSMY...SAYA DAN KELUARGA AKAN SOKONG TAN SRI DN PARTI BERSATU BAGI MEMASTIKAN UMNO BUNGKUS DLM PRU4

    ReplyDelete
  22. TSMY tidak dibenar berucap di PAU lalu. Tradisi UMNO bertahun tahun di ubah sekelip mata. Kemudian di malukan dengan pemecatan. APakah itu mampu mengegarkan TSMY.

    Silap.....

    Ayuh TSMY, kami ramai di belakang kamu. Teruskan perjuangan. Ingat pesan Tn Guru Ayahanda Mat Yassin. Kerjalah kerana Allah dan RasulNya dengan ikhlas dan pertahankan yang Haq dr yang bathil, Insyallah akan Berjaya dunia dan akhirat. Amiin.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...