Wednesday, 17 August 2016

AHLI PARLIMEN LANGKAWI PATUT DISIASAT KERANA HINA AGONG, LAPORAN POLIS MESTI DIBUAT TERHADAPNYA


Tindakan Ahli Parlimen Langkawi, Nawawi Ahmad yang mengaitkan Yang Dipertuan Agong sebagai Malaysian Official 1 dalam tulisan di laman Facebooknya adalah suatu perbuatan yang jelas dan terang sebagai menghina kedudukan dan keperibadian DYMM Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah Ibni Almarhum Sultan Badlishah.

Sama ada tulisannya itu sebagai rujukan umum atau merujuk kepada saman Jabatan Kehakiman AS, Nawawi sebagai Ahli Parlimen tentunya sedar bahawa Malaysian Official 1 yang ditanyakan kepadanya adalah merujuk kepada individu yang berkuasa dalam 1MDB, menerima AS$731 juta dalam akaun peribadinya serta mempunyai hubungan persaudaraan dengan Riza Aziz, anak Rosmah Mansor daripada suami terdahulunya.
Meskipun beliau kemudian meminda tulisannya, yang membuktikan beliau sedar akan kesalahannya, tulisan asalnya sudah pun tersebar luas di media sosial dan ia sekaligus telah mencemar nama baik dan kedudukan Yang Dipertuan Agong.

Apakah dalam percubaannya mahu mempertahankan Najib Razak, Nawawi begitu buta untuk mentafsirkan siapakah sebenarnya Malaysian Official 1 dan cuba mengalihkan sasaran kepada Yang Dipertuan Agong?

Adakah Nawawi sebenarnya cuba mengajak orangramai untuk mempercayai bahawa Yang Dipertuan Agong terlibat dalam membuat keputusan berkaitan 1MDB dan juga sebagai pihak yang disangsikan menerima wang sebanyak AS$731 juta itu?

Dalam hal ini, mana-mana NGO atau pertubuhan harus segera tampil membuat laporan polis terhadap Nawawi kerana tulisannya yang bersifat tidak wajar dan menghina itu. (SH 17/08/2016).

64 comments:

  1. Kalo UMNO, ini sumer tak perlu. Gerenti selamat. Rompak la berapa billion pun, bunuh la beberapa orang pun, tak jadi masalah sekiranya masih berkuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Semua masaalah akan dapat diselesaikan dlm masa 24jam jika rakyat memilih Gagasan Sejahtera (Pas+IKATAN) menerajui kerajaan Malaysia dlm PRU14 nanti....
      Ha haha, kenapa? Tak percaya ke???

      Delete
    3. Kur semangat. Selisih 44 malaikat.

      Delete
    4. Kur semangat. Selisih 44 malaikat.

      Delete
    5. Bukan tak percaya anon 17:19... tuan punya badan pun tak yakin tentang keupayaan nya sendiri... HJ Hadi berpeluang menjadikan pas memerintah negeri di dua negeri iaitu selangor dan terengganu... tapi dia memilih untuk jadi ekor... di selangor takut kena tanya pasal kilang carlsberg kut, di Terengganu pulak pasal kenapa tak laksana hudud kut... pada hemat saya, selagi Hj Hadi pegang pas, sampai bila2 pas akan jadi ekor...

      Delete
  2. Apahal skrg makin menjadi2 aliran bebalisme dikalangan mereka2 yg digelar pemimpin masyarakat.otak dan mulut xkordinasi secara sehala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab ramai sangat yang korap, Di. Tauladan nya ia lah yang pegang teraju kepimpinan. Ikan busuk di kepala, busuk semua le.

      Delete
  3. Bebalisme secara sainsnya ada juga hubungkait dgn permakanan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada hubungkait dengan pemakanan? Maksud tuan kerana makan dedak?....Kalau begitu bolehlah ditulus dalam sejarah supaya generasi akan datang jangan makan dedak untuk elak bebalisme.

      Delete
    2. Barangkali Allah sudah turunkan bala kpd pemakan dedak semua. Mereka ini soalah tak ada akal langsung untuk berfikir.....tak tahu malu...bercakap tidak mengguna akal....semacam orang dungu semua nya.
      Tak sangka dulu dipandang mulia sebagai YB sekarang terlu hina dimata masyarakat.
      Allah Maha Besar dan Maha Adil.

      Delete
    3. Ayam yang makan dedak pun tak sebodoh mereka2 ni

      Delete
  4. Tulah hang...awat suka menghinzir-buta bila buka mulut? Hang tak pi sekolah kah? Bodoh piang pun builh jadi wakil rakyat noh? Tulah orang Langkawi...awat buta perut pilih ghaplah la gu ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. YB berkelulusan SRP mcm tu lah.
      Penagih dedak tegar juga tu. Jgn2 taik ayam candu pun dia ngap juga
      Rakyat jenis apa ni. Hinggakan sultan negeri sendiri pun dia sanggup hina.
      Baru dengar guruh dilangit air dalam tempayan dia sanggup curahkan kerana nak isi dgn dedak.

      Delete
    2. banyak sangat minum ayaq ketum...tu pasal keluar statement merapu....pi belajar balik....officer maknanya pegawai bukab raja....mana punya ulu langkawi mai....

      Delete
    3. Bukan ketum dah Lagi tapi cekeroi 18 kole dah ni peram dengan dedak

      Delete
  5. Dulu ada org kena dakwa atas kesalahan menyakitkan hati org lain ape kebenda tah tanpa jibby buat polis report. Nawawi punya kenyataan ni lebih serius dan satu contempt to the malay rule. Kalau IGP kena tunggu org bt laporan sblm dakwa nawawi, semakin jelaskah igp skrg camne orgnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak bagi IGP siasat??? Jadi mcm kes Khairul tu la nanti.....NFA....hahaha

      Delete
  6. MP Langkawi ni bukan saja AMAT BODOH tapi juga AMAT HODOH wajah dan perangai. LEBIH BODOH adalah warga dan rakyat yang bertanggungjawanb meletak MP BODOH ini ditempatnya sekarang. Tapi semua tahun NAJIB RAZAK dan Pemimpin atasan UMNO BN memerlukan MPM MP jenis BODOH begini demi kesinambungan hayat mereka dalam politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn salahkan ieg langkawi
      mereka tiada pilihan semasa mengundi terpaksa pulih calon bebal yg umno letakkan
      masa tu pulak mana pecah lagi tembelang najib 1mdb

      Delete
    2. Gamad langkawi tu Lagi kacak dari dia

      Delete
  7. Jangan buang masa buat laporan polis, yang lapor boleh disiasat kerana provokasi dan perkauman bla bla bla

    ReplyDelete
  8. mo1 adalah ydp agung? kah..kah..kah..aduyai..

    ReplyDelete
  9. Saya sokong pandangan anon 15.28 ....tak perlu siapa2 buat laporan polis buang masa je!!.....yang pasti tidak akan ada apa2 tindakan yang akan dikenakan.Dok diam2 jelah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaupun jika tiada tindakan dikenakan, lapuran polis perlu dibuat untuk dijadikan bukti kita tidak mendiamkan diri dalam kemelut ini.

      Delete
    2. Bukanlah nak sangat buat laporan polis pun. Buat penat adalah. Tapi tak mahu pula dianggap bersetuju@bersekongkol dengan penderhaka tu.

      Delete
    3. Bukanlah nak sangat buat laporan polis pun. Buat penat adalah. Tapi tak mahu pula dianggap bersetuju@bersekongkol dengan penderhaka tu.

      Delete
    4. Walaupun jika tiada tindakan dikenakan, lapuran polis perlu dibuat untuk dijadikan bukti kita tidak mendiamkan diri dalam kemelut ini.

      Delete
    5. tak payah
      majlis raja2 selama ni buat apa?

      Delete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  11. Dia main PokeMo1 Go banyak sangat kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tu mmg kuat main pukimon. Muka pun mcm pukimon

      Delete
  12. Dedak terlebih la tu kot...sampai libatkan Agong...kalau dia dapat Dato' dari Sultan Kedah yg juga Agong skrg ni...perlu tarik balik darjah kebesaran dia...bagi malu sikit...bodo piang punya MP...

    ReplyDelete
    Replies
    1. MP = Member of pukimon

      Delete
  13. Saya setuju! Nawawi Ahmad patut disiasat polis kerana menghina Agong.

    Apa pendapat Budin dan kuncu kuncu disini tentang cubaan untuk menipu Agong dan rakyat Malaysia dengan surat"Deklarasi" yang bukan dari rakyat tapi dari Data Rakyat yang di beli secara haram?

    Bila Budin akan minta maaf pada Agong dan Rakyat Malaysia kerana cuba menjatuhkan seseorang dengan cara menipu?

    Adakah Budin rasa rakyat dan Agong akan lupa? Selagi Budin tidak minta maaf selagi itulah Budin tiada kredibiliti nak kutuk orang lain. Perbaikilah diri sendiri dulu. Bertaubatlah. Pintu taubat sentiasa terbuka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khalid semak dan nawawi satu gerombolan.cakap tak pakai otak pakai bontot.kentut bau busuk cakap wangi.bole join dgn ikan bakar buat demo.jalan da

      Delete
  14. Macamana si lembu Nawawi boleh jadi mp bodoh teramat bodoh.

    ReplyDelete
  15. Bila lagi Rani Kulop nak buat laporan polis terhadap Nawawi. Begituvjuga dengan Ali Tinju

    ReplyDelete
  16. Bila lagi Rani Kulop nak buat laporan polis terhadap Nawawi. Begituvjuga dengan Ali Tinju

    ReplyDelete
  17. Ape cerite ni? Org pan yg cerdik pandai,,, pandai ape ye. Pandai cakap org lain bodoh,pemakan dedak. Suke beno korang ye.. Tapi pengikut ciput

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau yg cakap begini yang bodoh ciput. Jenis kau lah yang Najib kata di kempen PRU13 sebagai bangang, hamjadah. Sebab tak membantu dia sikit pun mencari, mengeluarkan fakta dan hujah yang rakyat boleh terima.

      Untuk membaikki imej Najib yang dah begitu teruk hingga di PRU13 pun dah kalah undi popular, hilang 2/3 majoriti di Parlimen, di kasi tsunami Cina dan dapat keputusan yang paling buruk dalam sejarah.

      Kot dia akan dapat tsunami jugak di PRU14. Sebab orang kampong pun dah tahu songlap duit berbilion.

      Delete
    2. .. akan dapat tsunami Melayu jugak di PRU14.

      Delete
  18. Kita di era dedakisme... Bebalisme..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita di era 5B...bodoh, bangang, bebal, biol, bahlol. Tang barua tu aku tak nak tambah, kesian kat mak mak bapak bapak orang2 yang anaknya dipanggil barua

      Delete
  19. Korang ni bila bercakap,,fulamak. Bergegar gumption bagaikan superman.ini topical la,,sampah daripada tong sampah pas,, sama dgn org pas je. Tapi,,Prk sg besar apa yg korang dapat? Baik duduk diam2 je la.

    ReplyDelete
  20. Kalau Tun Mahathir kata dah lama dah kena soal siasat,tapi ni orang Najib tak ada apa2lah,tuanku pun ok jelah!!!......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita orang rasa malu dengan keadaan di negara kita sekarang, jadi kita buat sesuatu. Kau rasa tak malu, sebab kau muka tak malu, kau patut dok diam2.

      Delete
    2. Sori 19.30, aku sebanarnya nak reply 19.08 kat atas.

      Delete
  21. ada ap amno sengaja buat komen boddo
    sebab ada lagi lombuno ynag pecayo

    ReplyDelete
  22. Nak tanya kat Ahli Parlimen Langkawi! Siapa pulak yang layak dipanggil First Lady Of Malaysia???? Cer citer...cer citer....

    ReplyDelete
  23. Patut ramai AP beku.
    Rakyat Malaysia dah banyak kali khatam 1MDB ni.
    Ngigau pun boleh bagi tahu siapa MO1 . Adooiiii.... bagi je pangkat darjah kebebalan kat dia ni.

    ReplyDelete
  24. Pengundi spesis rakyat pak andir mak andir dapat wakil rakyat pandir.

    ReplyDelete
  25. Ada benarnya kot...apa yg mamat Nawawi Ahmad ni cakap.
    Mungkin masa NAJIB berseloroh dgn semua ahli UMNO dalam bilik meeting dgn MT UMNO ..dia tercuri dengar kot.
    Macam tu lah cerita SEORANG RAJA YG BERTELANJANG demi Baju HALIMUNAN YG DI REKACIPTA SI PENYAMUN ISTANA.
    Mungkin ada benarnya kot..sebab TIDAK ADA SEORANG RAKYAT MALAYSIA perasan yg RAJA KITA DAH KENA TIPU OLEH SI PENYAMUN ug tebal kulit mukanya dari seekor HAIWAN YG DI HARAMKAN ORANG MUSLIM ATAU ULAMAK utk menyentuhnya maupun utk memakannya.
    TERIMA JEA LAH apa yg dah di telan maupun di luaikkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu menghentam Najib ke? Kalau betul, aku setuju.

      Delete
  26. Yg benar tetap benar... Segala fakta dari doj hanya utk layak najib sorg ja.. Nak perli agong kerana agong tak buat apa itu lain crita.. Tapi jgn kaitkan dgn mo1 dgn agong sbb fakta doj hanya merujuk najib..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perlu si mamat tuh di kenakan Akta Hasutan. Nyata melibatkan YDP Agong dan membayangkan dia terlibat dengan jenayah mendatangkan sakit hati ramai rakyat di negara ini.

      Jugak menjatuhkan maruah dan kedudukan YDP Agong. Bagus dia di laporkan kpd Polis.

      Delete
  27. Lese majeste da ni nababi.da tahap menghina dymm agong dgn menyamakan kleptokrat tersohor sepanjang zaman.amat albulb di b.a apa citer tak siasat atu buat bodoh je.coba pembangkang semua dia sapu.

    ReplyDelete
  28. Langkawi berkata pula nanti bahawa kenyataan nya telah disalahertikan. Apa yang beliau maksudkan hanyalah MO1 kiasan, bukan MO1 harafiah.

    Kalau nak tahu apakah itu MO1 kiasan atau harafiah maka fahamkan dahulu apakah penumbuk kiasan dan penumbuk harafiah yang telah dipopularkan oleh seseorang yang sewaktu dengan Langkawi tak berapa lama dulu.

    Kalau anda faham yang itu maka yang ini pun anda tidak akan menghadapi masalah jua, insyAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf Bang, nak kata tak susah paham siapa itu MO1. Menteri di JPM dan Pengarah Komunikasi Strategik (waduh, bukan main sedap lagi pangkat itu) A Rahman Dahlan dah kata, bodoh lah sesiapa yang tak tahu siapa itu MO1.

      Delete
  29. Gel hati la baca komen2 dlm blog ni,,nampak mcm tere main politik dan betul2 quality punya,,padahal 'sampah' je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko geli pasal ko ni mkn dedak zero grade gelak geli je la ko tanda2 tanjung rambutan menunggu.

      Delete
  30. Ini kes nak tunjuk puak umngok bangang @ menunggang undang-undang (kebal).

    ReplyDelete
  31. SIAPA MO1??? RAKYAT MARHAEN LAYAN DAN DAN LAYAN PUAK-PUAK YANG BANGANG / GAGAL MENYIASAT SIAPA SEBENARNYA MO1???

    ReplyDelete
  32. Kecoh Dah …. Satu Dunia Dah Tahu !!
    >>> KLIK HERE !! <<<

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...