Monday, 1 August 2016

APAKAH TUN M JUGA AKAN DISIASAT?


Tanpa berselindung lagi, Tun Mahathir Mohamad bukan saja meneruskan serangannya terhadap Perdana Menteri, bahkan secara terbuka mengatakan Malaysian Official 1 yang disebut oleh Jabatan Kehakiman AS ialah Najib Razak.
"Walaupun nama Najib tidak dicatit, tetapi semua tahu Malaysian Official 1 (Pegawai Malaysia Nombor 1) ialah Najib.

"Hanya yang bangang saja yang tidak kenal Najib sebagai Pegawai Malaysia Nombor 1. Dan mereka saja yang masih sanggup menerima Najib sebagai pemimpin mereka," kata bekas Perdana Menteri itu dalam tulisan terbaru di blognya.

Hari ini juga, Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua dipanggil oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia atau SKMM berhubungnya tulisannya di laman sosial Facebook yang menuduh Najib adalah Malaysian Official 1.

Tony Pua berkata, beliau dimaklumkan bahawa SKMM memanggilnya kerana suruhanjaya itu menerima lima aduan daripada orangramai berhubung tuduhannya terhadap Najib itu.

Pengerusi DAP Selangor itu bagaimanapun bertegas tidak akan menarik balik statusnya di Facebook itu, malah berikrar untuk meneruskan peranan sebagai Ahli Parlimen untuk meminta kerajaan bersikap telus dalam soal 1MDB.
Kenapa ada yang membuat aduan terhadap Tony Pua? 

Adakah menuduh Najib sebagai Malaysian Official 1 suatu kesalahan?

Jika begitu, adakah Tun Mahathir juga dianggap telah melakukan kesalahan?

Apakah selepas ini Tun Mahathir juga akan turut disiasat oleh SKMM? (SH 01/08/2016)

40 comments:

  1. Najib bijak dan tiada sesiapa pun berani tangkap dia! Dia boleh tangkap sesiapa pun. Jika Majlis Raja2 pun dia tidak pedulikan, inikan pula Tun M atau TMJ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan bijak.. tapi ada kuasa.. kalau rakyat dapat tarik kuasa tu.. najib adalah orang paling bodoh di malaysia ni kerana kufur nikmat dan tak tahu pegang amanah

      Delete
    2. bijak dan ada kuasa tapi yg bijak bukan bijan tapi laki kepada bijan
      harap maklum
      hrapkan bijan cuma t elur kosong je

      Delete
  2. Kalau Malaysian official 1 tu bukan najib, agak2 sapa ye??

    Adakah Hasan Malek?
    Salleh Kruak?
    Raman Dalan?
    Azalino Sait?
    Ku Nan?
    Boleh jadi ayahnda Kipidap??

    Jangan2,MO1 tu ialah Mat Maslan..?? Aku syak je la...kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...boleh jadi Ayah Pin...tapi dia dah tiada..

      Delete
    2. ...boleh jadi Rosmah Mansor ....

      Delete
    3. Bukan.. MO1 itu adalah Anwar Ibrahim.. kahkahkah.. semuanya salah Anwar Ibrahim.. ajen Yahudi, ajen Amerika..

      Kes sita klepet duit 1MDB ni tak lengkap, terbatal sbb tak mention nama, ic dgn tepat siapa MO1 tu..

      Jadi mcm kes Scorpene 137 juta jugak.. jangan harap la Najib nak undur, mati idup balik pun tak akan kene tangkap punyer.

      Ada bermacam cara untuk Najib selamat.. rakyat boleh usaha dan nganga saja tgk kes yang sudah2.. NajIb 1 sen pun tak kene atau terlibat.. apatah lagi Rosmah Mansor. JAUH PANGGANG DARI API..

      Delete
    4. Saya cukup sensitif apabila nama pelawak-pelawak purba di sebut kan di sini terutama hassan malek dan ahmat mazlan,telah membuatkan saya ketawa terbahak2.Rupanya bakat lawak mereka memang asli ternyata tidak di buat2.

      Delete
  3. Uitt...tak betul ke MO1 tu Najib Razak???. Kalau tak betul, siapa yang betul nya???. Tak kan lah KPN dan IG pun bengap dan tak tahu siapa MO1 tu. Hanya yang baghal dan bangang saja tak tahu siapa sebenarnya MO1. Aku setuju dengan pandangan Tun M kali ni walau pun aku tak setuju dia undurkan Pak Lah dulu. Tapi kali ni Njib Razak memang WAJIB diundurkan demi negara dan rakyat. PM seperti Najib Razak amat amat tidak layak dijumjung dan dikekalkan sebagai pemimpin negara ini.

    ReplyDelete
  4. Kalau disedut ungkapan MO1 dlm media sosial TERSANGAT RAMAI yg mengata memang sipolar tulah atau dah tak ada org lain. Malah tanpa MO1 secara terang-terangan neitizen mengaitkan 2.6 dengan sipolar tu juga...tak ada bezanya cuma kali ini SKMM tertarik dengan 5 mulut pengadu.

    ReplyDelete
  5. Saya yakin semua 1.4 juta rakyat yang menandatangani Deklarasi Rakyat juga yakin MO1 itu ialah Najib.SKMM tak nak siasat ke mereka-mereka ini sekali?

    ReplyDelete
  6. Orang bodoh hanya dapat mengenal yg sama bodoh saja...tapi orang yg bijak dapat menilai orang yang bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tang mana letak nya bini si Rosmah di skala antara Bijak dan Bodoh?

      Kalau di buat ayat begini jadi nya....

      Bugis Lanun tak Bijak mana pun sebab sepandai pandai putar sekelian alam duit 1MDB nih terserlah juga Bodoh nya!

      Delete
  7. dia orang hanya berani siasat mahade tapi tak berani bertindak jauh dari itu
    ada sebab musabab kot
    dah banyak kali mahade disiasat
    tapi terus sengap
    sebab tu mahade berani cakap dan terus cakap

    ReplyDelete
  8. Belia dah mula bergerak
    60 % KOMPOSISI penfuduk malaysia

    Kami menyokong anda teruskan desakan tangkap dan dakwa jenayah najib

    Geng umno dah gelabah
    Johari dah makan kari

    Sharil samad makn julab

    Anuat musa makin ketor

    Nph dah tak srnonoh nuih buih mulut

    ReplyDelete
  9. Seruan belia kami sambut
    Teruskan perjuangan menentang kangkuhan najib

    ReplyDelete
  10. tiada siapa dlm Malaysia yg berani bertanya najib apakah jawapan kpd 2 darab dgn 2. jawapan nya adalah 4. kalu tanya najib sendiri ,dia tahu jawapan nya tapi enggan menjawab.

    cai2 nya serta penyokong membuta tuli nya akan memberi jawapan 3 atau 5 ! bukan kah ini tindakan/jawapan yg banggang ?
    mereka tahu jawapan yg betul tapi enggan atau tak berani berbuat demikian kerana nak jaga periok nasi. dayus sungguh mereka2 ini.

    adalah menjadi kewajipan kita (fardhu kifayah) utk memaklumkan kpd umum siapa MO1 (Malaysian official 1) sebenar nya. makhluk itu ia lah DS NAJIB RAZAK.

    ReplyDelete
  11. "Malaysian official no 1" Kalau bukan najib agak2 nya siapa? Mungkin Haji Hadi kut?

    ReplyDelete
  12. Ikut nasihat hassang malik, kalau tidak dapat siasat siapa MO1, kita siasat siapa yang menyiasat MO1.

    ReplyDelete
  13. Dato onn,tunku & tar pasti menangis klu melihat keadaan negara kita waktu ini.negara di gadai rakyat hilang maruah sanggup ka anda menjadi barua orang asing??31 ogos tidak berarti klu kita senyap dan takut pada kuasa yg jahat bangkit semua dan tendang kluar semua koruptor negara ini.#patriot

    ReplyDelete
  14. hmm makin bodoh
    la blogger picisan
    sekoq ni hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spesis bangang dah bersuara dah...

      Delete
    2. DEDAKMAN dah mendarat dah

      Delete

    3. Kata blogger picisan.

      Tapi dia menyemak kat blog ni apa hal.

      Dedakman dah terlebih dedak dan ketum.

      Memang sah spesis bangang.


      Delete
    4. Saintis umno najib patut mengambil DNA anon 0638 sbg bahan eksperimen bg tujuan pembiakkan baka pengampu dlm kerajaan..semakin ramai spesis bangang ni wujud,umno najib terus berkuasa..

      Delete
    5. fuhh...kalau dedak campur pulut (potong dengan keris 2 depa) lagi bertingkat-tingkat bangangnya...apa kata kau cuba...baru boleh semalaya tengok kebangangan kau....

      Delete
    6. Macai detected.... kahkahkah....
      Anon 2 Aug. 2016 @ 0638hr

      Delete
  15. Bagi spesis yang tidak banganng tentunya buka sukar sangat untuk pinpoint siapa yang menepati 3 kriteria yang disebut.
    Pembodek sengaja buat bodoh dan menunjukkan bangang. Tepat gelaran yang Tun sebutkan.
    Bersihkan minda. Jujur pada diri. berfikir. Analisa berita tanpa paksaan dan tanpa dipengaruhi. Maka sudah tentu tiada siapa lagi yang menepati sosok itu melainkan PM.
    Ini kes terbesar dalam sejarah US dan sudah tentu Malaysia Book Of Record atau sejarah dunia?

    Hanya sekarang siapakah yang sedia bangkit berjuang bersama mahathir untuk selamatkan Malaysia dari
    musibah yang besar ini?

    ReplyDelete
  16. IPIC is now claiming against 1MDB not US$3.5 billion but US$6.5 billion under arbitration proceedings filed in London - that’s US$3 billion more than the payment gone missing of US$3.5 billion. It’s not clear why but if the arbitration goes against 1MDB, Malaysia has to pay out US$6.5 billion...

    Ya Tuhan... yang DOJ tu baru cerita USD 1 billion... rupanya masih banyak lagi isu lain yang nilainya billion2..

    ReplyDelete
  17. If 1MD and MO1 are not destroyed, both will destroy Malaysia. Then all Malaysians will be the victim.

    ReplyDelete
  18. It's shows a good leadership by Tun Mahathir.

    Not like Ah Jib Gor....always talk around the bush. Nak namakan MO1 pon susah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who has got Nothing2Hide kononnya? Hahahaha the dumb haramjadah antarabangsa!

      Delete
  19. *bantahan rakyat*

    Kami amat menyokong sepenuhnya tindakan belia yang mewakili 60%. Komposisi penduduk malaysia sebagai adakan himpunan aman 27 0gos di seluruh negara.
    Desakan dan paparan sebenar kuasa rakyat dalam perjuangkan kebenaran
    .tidak perlu ada belas kasihan najib
    Tangkap dakwa dan sumbat penjara

    ReplyDelete
  20. Tunku ab rahman dan tun razak barua inggeris..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kome tu barua sapa pulak... ?

      Delete
  21. Elok benar kalo Tun disiasat PDRM dan dipenjara sungai buloh sebelah sel anwar. Senang buat kerahan tenaga rakyat utk HUMBAN NAJIB DAN SEKUTUNYA.

    ReplyDelete
  22. berani ke nak sumbat Tun dlm penjara?

    ReplyDelete
  23. Saya ulangi dan sahkan bahwa:

    MOHD NAJIB BIN ABDUL RAZAK ADALAH:

    1. Perdana Menteri Malaysia
    2. Pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB
    3. Pemegang Kuasa Artikel 117
    4. Menteri Kewangan Malaysia
    5. Presiden UMNO
    6. Ketua Negara Kleptocracy
    7. Suami kepada Rosmah Mansur
    8. Bapa Tiri kepada Riza Shahriz Bin Abdul Aziz ketua Wolf of 1MDB, anak kepada Rosmah bini Najib.
    9. Pemegang akaun peribadi AMBANK yang menerima masuk duit RM 2,600,000,000.00 dan RM 42,000.000.00 - disahkan oleh AG Pandir.

    dan yang terbaru sekali

    10. Mohd Najib bin Abdul Razak adalah "MALAYSIAN OFFICIAL 1"


    ps////

    KJ dah buat pengakuan umum bahwa dia adalah Balachi @ Macai kepada Malaysian Official 1.

    http://www.thestar.com.my/news/nation/2016/08/02/khairy-jamaluddin-tells-umno-members-stick-together/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oxford pun ada longkang buang air kotor juga . . .

      Delete
  24. Aslamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang data dan anak anaknya, ditengah tagihan utang yg menumpuk dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan AKI ZYEH MAULANA hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI ZYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsu hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Ternyata benar benar terbukti dan 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir dari Tuhan. Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita, semua cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya. Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. Dan satu hal yang perlu Anda ingat, “Jika Anda terlahir miskin itu bukan salah siapapun, namun jika Anda mati miskin itu merupakan salah Anda.” sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI ZYEH MAULANA dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon di 085298275599 Untuk yg di luar indon telefon di +6285298275599,Atau Lihat Di internet KLIK DISINI saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyah Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia.

    PESUGIHAN MENGUNAKAN MINYAK GHAIB

    PENARIKAN UANG MENGGUNAKAN MUSTIKA

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...