Wednesday, 10 August 2016

KENAPA HADI AWANG SUSAH SANGAT NAK BERI JAWAPAN?

Presiden Pas, Hadi Awang dilaporkan enggan memberi ulasan lanjut mengenai dakwaan Sarawak Report bahawa parti itu ada menerima RM90 juta daripada Najib Razak atas alasan beliau baru balik dari luar negara dan belum membaca lagi berita berkenaan dengannya.

Saya baru balik...belum baca lagi, kata beliau.

Selepas diasak, Hadi kemudiannya menyerahkan kepada Pas Pusat untuk mengambil tindakan lanjut mengenainya.

Saya baru balik...belum baca lagi...serah pada Pas Pusat, tambahnya kepada wartawan sebaik tiba di Lapangan Terbang Sultan Mahmud, Kuala Terengganu.

Isu yang ditanyakan sebenarnya mudah saja, benar atau tidak bahawa Pas ada atau pernah menerima wang sebanyak RM90 juta daripada Najib sebagaimana yang dilaporkan oleh Sarawak Report, baru-baru ini.

Soalan sebegitu mudah tidak memerlukan jawapan yang susah. Jawapannya hanya "ya" atau "tidak"  saja.

Kalau tidak pernah menerima wang sebagaimana yang didakwa itu, jawab saja "tidak", manakala jika pernah menerimanya, jawablah "ya".

Apa yang susah sangat? Kenapa perlu disusahkan jawapannya?

Kenapa Hadi Awang perlu menjawab, beliau belum membaca lagi laporan mengenai dakwaan dan kerana itu tidak dapat memberi ulasan lanjut mengenainya serta kemudian menyerahkan pula kepada Pas Pusat untuk mengambil tindakan lanjut berkenaan dengannya?

Bukankah sebagai Presiden Pas, Hadi Awang boleh memberi jawapan mudah mengenai perkara itu iaitu menafikan atau mengiakannya saja.

Kenapa beliau tidak seperti Tuan Ibrahim Tuan Man yang pantas mengatakan dakwaan itu sebagai palsu, tidak benar, berniat jahat serta bertegas akan mengambil tindakan undang-undang bagi membersihkan nama Pas?

Lagi pula, benarkah Hadi Awang tidak membaca atau tidak mengetahui langsung berita mengenai dakwaan Sarawak Report itu?

Apa yang dilakukannya sepanjang dalam penerbangan?

Apa telefon bimbit yang dipakainya?

Tidak adakah pegawai-pegawainya yang menjaga hal ehwal media atau politik memaklumkan secara langsung kepadanya berkenaan dakwaan menerima wang RM90 juta daripada Najib itu?

Seperkara lagi, kenapa Najib sendiri masih diam membatu berhubung dakwaan Sarawak Report itu?

Jika tidak ada majlis rasmi yang membolehkannya bercakap secara langsung dengan wartawan, apa gunanya beliau ada Facebook dan Twitter yang punya berjuta pengikut itu?

Sama seperti Hadi Awang, Najib juga hanya perlu menulis "tidak" saja di Facebook dan Twitter miliknya, jika benar beliau tidak pernah menyumbang apa-apa dana, baik kepada Pas, mahu pun mana-mana pemimpin parti Islam tersebut.

Susah sangat ke? Kenapa sehingga ini Najib tidak melakukannya? (SH 10/08/2016).

78 comments:

  1. Korang boleh ke tidak jgn menyibuk dgn pas? Ape korang dah gile talak dgn pas ke? Korang tumpukan usaha menarik sebanyak mungkin ahli pas dan umno masuk parti korang je. Lama kelamaan, melingkup la pas tu kan? Sekarang pun pas dah melingkup dlm mimpi mat jenin korang kan, pan dan Dap pasti tawan Putrajaya, boleh la Tokong ppinang jadi pm korang...Kah kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh tak tolong jawab kan ..

      Ya atau Tidak ?

      Delete
    2. Setia la mu tu, dah bosan nnti pandai2 la cari jln pulang... Nape 90m..? hawat tak 100m... ke 10m masuk acc peeibadi...? Keh3 hebat presiden2 kat malaysia nie.. bile buley kita jd president tah...

      Delete
    3. awat bangang sangat penulis nie. Dah nama pun hearsay buat apa nak layan. makin di jawap akan saja dicari salah lain pulak

      Delete
    4. 17:05...kau pun dah jadi macam orang umno jugak ke?....sikit2...cina dap jadi pm...kepala otak berjambul la kau...kalau MP ramai melayu...takkanlah nak ambik cina dap jadi pm...sengal la kau ni...dah dapat dedak ke lum?

      Delete
    5. Walaun2 Hadi dari parti jual agama dah meroyan di merata2 blog pertahankan tok ketua lebai dedak 90juta mrk.

      Serupa mcm macai2 najib bila sarawak report mula2 laporkn duit 2.6b dlm akaun najib depa kata fitnah begitulah walaun2 Hadi.

      Undi Pas = Undi Umno

      Delete
    6. Macam kes Bapa Klepet Negara, timbalannya, Muhyiddin pada awalnya pun tidak tahu pasal RM2,600 juta tu.

      Delete
    7. Kalau dah tak ambil cakap tidak sajalah.
      Susah sgt ker wahai tuan presideng parti isle

      Delete
    8. Itulah tandanya haji nak menipu... soalan mudah tak boleh jawab memang nak menipu le tu.....

      Tak pun haji sememangnya bengap dan lembab....pegi becuti dah tak mahu amik tahu hal yang berlaku berhubung dengan parti...itu perbuatan bodoh dari manusia yg mengambil mudah mengenai tanggung jawab.

      Delete
    9. Kawan kita tu stress samaada terkejut kerana presiden pun lantak duit haram atau presiden makan dengan geng2 saja atau kesian presiden kena fitnah..yg penting nafikan tak cukup..kena tunjuk bukti pengesahan akaun bank transksi aliran wang yg menjelaskan tiada wang masuk dari akaun najib..kawan kita tak perlu stress..jangan jadi cam macai umno mempertahan perompak..orang islam tidak boleh menegakkan yg bathil..

      Delete
    10. yahadi 1705 kecik ati ker...sabor aje la on (ta)

      Delete
    11. Ya pasti dan akan berlaku...
      PAS aka PIS..Akan kalau teruk dalam next Prn...
      Kemarahan rakyat makin memuncak....

      Delete
    12. Pemuda DAP hari ini menolak kerjasama dengan parti politik yang berlandaskan kaum seperti parti baharu Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), dengan berkata ia tidak berbeza daripada Umno.

      Jurucakapnya Chiong Yoke Kong berkata parti politik yang mengamalkan diskriminasi kaum tidak akan menyelamatkan Malaysia sebaliknya hanya akan terus bermaharajalela di negara ini.

      “Usaha untuk menjadikan ahli bukan Melayu sebagai ahli bersekutu (sekunder) serta melarang ahli-ahli tersebut daripada mengundi serta menyertai pemilihan parti adalah salah satu bentuk politik perkauman.

      “Sesebuah parti politik yang membezakan ahli mengikut kaum dan warna kulit jelas merupakan diskriminasi kaum,” katanya menerusi kenyataan.

      Semalam, bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menyerahkan pendaftaran parti baharu yang dikenali dengan nama singkatan “Bersatu” itu kepada Pendaftar Pertubuhan (RoS).

      Beliau berkata, Bersatu terbuka kepada semua warga negara Malaysia Melayu dan Bumiputera termasuk di Sabah dan Sarawak.

      Yoke, pengarah pendidikan politik Pemuda DAP, berkata dasar kaum Bersatu itu merupakan percaturan politik silam yang tidak harus diguna pakai lagi.

      “Langkah sedemikian bukan sahaja tidak akan disokong oleh pengundi bandar yang progresif, malah pengundi luar bandar turut tidak dapat membezakan antara Umno dengan Bersatu.

      “Dan sudah pasti mereka tidak akan mengundi parti sebegini yang hanya ditubuhkan untuk menumpaskan rejim Najib” tegasnya.

      Delete
    13. Diantara Umno dan Pas yang mana lebih disukai Dap?

      Sudah tentu semua sudah mengetahui jawapan bagi persoalan diatas, Dap sememangnya lebih menyukai Umno berbanding Pas. Sebagai bukti, cuba perhatikan statement terbaru oleh pimpinan Dap P.pinang yang menyatakan Pakatan Harapan perlu bersedia menghadapi 3 penjuru. Pertandingan 3 penjuru akan memberikan kemenangan mudah kepada BN. Ini bukti pertama yang Dap lebih menyukai Umno berbanding Pas.


      Sebenarnya tidak perlukan bukti pun untuk menunjukkan Dap lebih sayangkan umno. Secara logiknya memang begitu. Aliran pemikiran umno lebih dekat dengan mereka tengoklah gaya anak-anak pimpinan umno.So tak timbul persoalan kenapa Dap lebih sukakan umno kerana logiknya begitu.

      Lim Kit Siang sendiri pun pernah mengajak BN untuk bergabung dalam gerakan selamatkan Malaysia yang dipeloporinya sewaktu isu hudud heboh dahulu. Waktu tu isu 1Mdb telah pun meletop. Gambaran mudahnya begini walaupun umno terpalit scandal berbillion sekalipun, bagi dap umno tetap lebih baik dari Pas. Jika terdapat 1 trillion scandal pun Umno tetap lebih baik dari Pas.

      Kenapa?Kenapa jadi begitu? sebabnya Pas menjadikan Islam sebagai agenda perjuangan. Sebab itu Pas tetap jahat di mata mereka.

      “Dap tak mahu umno mati cukuplah mampu muhasabah dan berubah”ini kata-kata Lim Kit Siang setelah Demo “duit neraka” oleh orang umno. Manakala Nga Kor Ming pula “ Semangat raya, Nga maafkan demo “duit neraka”. Rupa-rupanya dalam diam Dap ada menyimpan perasaan terhadap umno.

      Setelah orang rapat mereka keluar dari Pas, serangan pertama dari Dap hadir dari Setiausaha agung mereka iaitu anak Lim Kit Siang “ Dap perlu ada untuk halang Pas buat JAHAT’’. Berdasarkan article Malaysiakini 3 kali anak Lim Kit Siang ni sebut perkataan Jahat kepada Pas. Apa yang jahat sangat Pas ni?

      Pas ada terpalit dengan scandal berbillion?Takde pun. Pas jahat kerana ingin memartabatkan Islam. Pas jahat kerana memperjuangkan undang-undang Islam.

      Mengikut kaca mata mereka Pas ini Jahat. Sejahat-jahat Pas, Pas tidak pernah berdemo dengan “duit neraka”. P Ramasamy!..Sejahat-jahat Pas, Pas tidak pernah berdemo dengan membawa kepala Lembu. Ada dikalangan pemimpin Dap mengatakan ia perbuatan ektrimis. Adakah demostrasi tersebut daripada Pas?

      Dulu Pas mengadakan perhimpunan menyerahkan memorandum kepada kedutaan Myamar untuk menyatakan bantahan orang islam Malaysia diatas kekajaman dan kezaliman puak Rakhine yang membunuh orang islam di sana. Jika kami ini seperti apa yang kamu bayangkan sudah tentu kami merempuh pagar kedutaan tetapi sebiji batu pun tidak melintasi pagar kedutaan Myammar.

      Walau diberi seribu bukti pun Pas tetap jahat pada pandangan mata kamu. Walaupun kebanyakan ahli dan pimpinan kami ramai berkopiah dan berserban manakala wanitanya bertudung labuh dan berjubah kami bukan Taliban.

      Dalam Pas ada ahlinya yang engineer, doctor, peguam, akauntan dan bilangannya bukan sedikit malah pakar penerbangan pun ada Dr. Ahmad Samsuri. Jika kamu berbangga ada ahli kamu yang mendapat A dalam subjek Calculus. Untuk pengetahuan kamu dalam Pas ada yang dapat A+.

      Walaupun kulit kami tidak seputih kamu Dap, kami juga tetap mampu berfikir secara rational. Malah pimpinan kami lebih rational daripada kamu.

      Jika kita tanya kepada Dap diantara Umno dan Pas yang mana lebih baik? Jawapannya tetap umno, Dan Pan dijadikan senjata untuk jatuhkan Pas.Tapi Pas takkan jatuh malah akan semakin kukuh.

      Delete
    14. Ya pasti dan akan berlaku...
      PAS aka PIS..Akan kalau teruk dalam next Prn...
      Kemarahan rakyat makin memuncak....

      Delete
    15. Isu Laporan Sarawak Report, bila keluar sahaja laporan palsu tersebut, terus kita dapat lihat parti mana yang amat gembira dengan fitnah ini.


      Mereka baca, dan terus telan bulat bulat cerita itu. Kalau jenis ikan, ia tak perlu bubuh umpan, cukup dengan lempar mata kail sahaja ke air, terus ditelan, dengan tali tasi dan batang kail sekali.


      Mereka jaja dan sebarkan fitnah tersebut. Gembira bukan kepalang. Ini peluru besar kata mereka.

      Habis group whatsapp dan laman facebook disebar. Kalau mereka ada saluran TV, boleh kata setiap 5 minit sekali mereka akan buat Berita Terkini tetapi hanya akan melaporkan berita RM90 juta ini sahaja. Ya, orang tengah gembira.

      Kurang 24 jam, Sarawak Report membuat laporan kedua, bahawa mereka tidak pun memiliki apa apa bukti akan dakwaan RM90 juta. Ia sekadar laporan daripada 'cakap cakap orang' sahaja. Portal ini sudah berbelit di penunggul sendiri.

      Ibarat lembu berbelit tali, nak angkat kepala tak boleh, nak makan dan minum lagi tak boleh. Ya, tali membelit leher sendiri.

      Parti ini merasa malu. Ya, mereka tadi siangnya galak menyebar fitnah daripada penulis yang kafir. Takdan lama, terbukti berita ini palsu semata. Malu.

      Tapi kita parti yang takkan kalah. Terus dilanjutkan pula, bila mahu PAS saman akan portal ini? Hari apa? Selasa juga ke tanya mereka? Penuh nada sinis dan sindiran.

      Jawapan TITM dibalas dengan sindiran. Tiada apa yang dapat memuaskan hati mereka terhadap PAS. Benci mereka kepada PAS, melebihi bencinya mereka kepada UMNO.

      Ini kisah semalam dan hari ini.

      Minggu lepas dan bulan bulan sebelumnya, parti ini kekal hidup dengan fitnah dan andaian.

      Fitnah isu balak.

      Fitnah kereta mewah pimpinan PAS.

      Fitnah isu air.

      Fitnah Kg Laut.

      Fitnah Krabi.

      Fitnah Sarawak Report.

      Dan yang paling agung adalah fitnah UG. Ini paling lama. 8 tahun mungkin lebih. Namun kekal mereka percaya walaupun hingga sekarang tiada apa yang berlaku. Ini dasar parti mereka. "UG is Real" katanya.

      Parti ini akan terus wujud. Insyaallah. Selagi mana adanya isu, utk dibuat fitnah, ya mereka akan terus mantap dan bergerak, mara ke hadapan.

      Tuan tuan tahu parti mana?

      Delete
    16. Isu balak
      Isu kereta mewah pimpinan Pas
      Isu air
      Isu kg laut
      Isu krabi
      Tuduhan Sarawak Report

      Semua di atas tok ketua lebai kaki lebong Pas wat dek je tk nak jawap atau ambil tindakan saman pihak yg dikata memfitnah.

      Kalo semua hal parti tuang presideng kaki ponteng berdiam diri maknanya betullah tuduhan2 di atas bkn fitnah.

      Nama je parti Islam tapi amalan sebaliknya. Org kafir lg berintergriti tanpa perlu jual agama.

      Hudud adalah sandiwara Pas setiap pru. PRU14 Pas akan kalah teruk sbb org Islam Msia dah npk jelas topeng yg dipakai lebai2 berserban jual agama.

      Delete
    17. PAS negeri-negeri terus menyatakan bantahan terhadap dakwaan RM90 juta disalurkan kepada pemimpin parti itu oleh Datuk Seri Najib Razak.


      PAS Kedah pula berkata dakwaan berdasarkan “kecurigaan meluas” itu tidak berasaskan bukti atau fakta dan berniat jahat.

      “Ini kerana perbuatan tersebut dilakukan oleh sebuah media yang boleh disifatkan sebagai penyalahgunaan medium.

      “Malah, ia nyata bertentangan dengan etika profesionalisme entiti media.

      “Oleh itu, ia layak dilihat sebagai satu jenayah,” kata pesuruhjayanya Dr Ahmad Fakhruddin Syeikh Fakhrurazi merujuk laporan Sarawak Report pada Sabtu.

      Laman pembocor maklumat itu mendakwa Najib berjaya 'menarik' PAS jauh daripada pakatan pembangkang dengan RM90 juta mengalir secara meluas kepada pemimpin atasan parti Islam itu sejak beberapa bulan lalu.

      Selepas diancam saman, pengarangnya Clare Rewcastle Brown semalam menjelaskan dakwaan itu dibuat berdasarkan "kecurigaan yang meluas".

      Beliau membangkitkan pendekatan PAS yang tiba-tiba mesra kepada Umno yang diketuai presiden 'King Of Cash' (raja wang tunai) dan dikaitkan dengan amalan korup.

      Sarawak Report yang berpangkalan di London itu memainkan peranan penting membocorkan dakwaan-dakwaan berkaitan kontroversi 1MDB dan kemasukan wang ke dalam akaun peribadi Najib.

      Peguam Negara Tan Sri Apandi Ali telah membersihkan nama perdana menteri dan Najib sendiri menafikan menyalah guna wang untuk kepentingan peribadi.

      Dalam kenyataannya, Ahmad berkata, mutakhir dilihat terdapat pihak-pihak tertentu menjadikan fitnah sebagai permainan, suka-suka, olok-olok serta gurauan.

      “Ia berpotensi besar mengundang ancaman dan keburukan terhadap pihak yang difitnah, sedangkan pemfitnah bersikap sewenang-wenangnya,” katanya.

      Ahmad Fakhruddin juga menyokong cadangan supaya PAS menyaman laman itu.

      Delete
    18. Samang jangang tak samang..orang kampung semua dah tahuuu.kahkahkah

      Delete
    19. “Raja Petra Kamaruddin, dedahkan Anwar Ibrahim terima dana RM600 juta pada PRU13 daripada NGO Yahudi di Amerika Syarikat untuk merampas Putrajaya.

      Bekas Setiausaha Politik Anwar, Mohd Ezam Mohd Noor, dedahkan Pakatan Rakyat dan PKR terima dana ratusan juta daripada yayasan milik Zionis, pro-Israel seperti Al Gore Foundation, National Endowment for Democracy (NED) dan National Democratic Institute(NDI).



      Bekas Setiausaha Sulit Anwar, Rahimi Osman dedahkan, Anwar pernah memohon dana daripada Yahudi melalui syarikat milik Anwar sendiri yang berpangkalan di US iaitu Anwar Ibrahim & Associate. Surat dihantar kepada NED, AccountAbility dan Soros Fund Management.


      Bekas Pengarah Strategik DAP, Mohamed Razali bin Abd Rahman dedahkan, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak USD300 juta untuk PRU13 kepada DAP melalui wakil Duta Israel di Singapura.

      Dedah Razali lagi, sumber kewangan terbesar DAP di Selangor adalah daripada ‘black economy’ seperti rumah urut, tempat pelacuran dan penyeludupan di mana ‘cukai’ dibayar kepada DAP.

      Singapura mengiktiraf Israel sebagai sebuah negara.

      Perhubungan Singapura dan Israel bagai adik beradik malah doktrin ketenteraan dan polis mereka diasaskan daripada rejim Zionis itu berikutan kedudukannya dikelilingi negara Islam dan Singapura mengambil langkah yang sama.

      Bayangkan, jika Malaysia jatuh kepada tangan PKR dan DAP. Tentu sekali si penghutang budi terpaksa akur dengan si pemberi budi. Lihat apa yang sudah terjadi di beberapa negara di Timur Tengah sehingga sukar dibendung hingga ke hari ini.

      Tentu sekali ada pihak yang mahu kepentingan Islam dipelihara agar tidak jatuh ke tangan boneka Yahudi.

      Delete
    20. Anon 16:13

      Serah saja bukti2 yg ada pd PDRM kalau tuduhan2 di atas betul. Pihak yg menuduh pun ada dlm negara. Polis msia ni kalo fitnah ke atas pembangkang cepat je dorang bertindak cekup masuk balai soalsiasat. Dah bertahun tuduhan tu maknanya fitnah le tu.

      Rakyat Msia yg beragama Islam menunggu tok ketua lebai kaki lebong dan mursyidul am Pas bersumpah laknat tak terima dedak 90 juta dari Najib atau saman portal sarawak report demi maruah parti Islam.

      Delete

  2. Mungkin hari selasa jugak kot


    ReplyDelete
  3. Terbukti pantas melabel jelek manusia lain daripada menjawap ya atau tidak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi Awang ni kepala dia memang SUPER SERABUT. Org solat 2 rokaat = lima minit. Dia solat 2 rokaat = 3 jam. Mau ke tak biol.

      Alim sikik2, sudah la. Ini nak jadi SUPER ALIM, akhirnya jadi SUPER SERABUT.

      Delete
  4. Dah dapat dedak.

    Susah lah nak cakap.nanti tersembur keluar.

    ReplyDelete
  5. Dah kenyang. Perut pun dah buncit. Nak cakap buat apa.

    ReplyDelete
  6. ini lah akibat nya jika ghairah sangat menggunakan agama utk kepentingan politik. dia sedang mencari ilham bagaimana hendak memberi respon sementara tidak menjawab soalan yg d Tanya.

    bukan susah utk mengikuti 'money trail' 90juta itu kerana sudah tentu tidak bolih d simpan d bawah bantal.

    serupa mcm najib, tidak mungkin juga d masuk k dlm akaun parti PAS kerana banyak soalan yg harus d jawab. jadi wang derma mahu tidak mahu terpaksa masuk akaun sendiri atau akaun anak.

    buat lah sumpah laknat saperti yg d buat olih najib mengenai Altantuya yg berbunyi "saya tidak pernah mengenali perempuan itu".

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus betul kamu punya tuduhan..kalau salah jatuh fitnah. amal dah banyak lah nie nak bagi kat yg dituduh nanti jika salah

      Delete

    2. Ya la tu.

      Amalan kau macam mana pulak 18.28?

      Delete
    3. Org tak tuduh, org tanya aje, bila tak jawab, kena tuduh la...haha

      Delete
    4. orang yang tudoh kena bagi bukti..nie terbalik pulak sesuka hati tudoh lepas jawapan pulak. esok kau keluarga kau kena main tudoh aje jangan pulak salah kan orang lain .

      Delete
    5. Tu le orang kata, walaupun TGH tak buat perkara ni tapi kerna hubungan intim dengan presiden umno, sikit sebanyak arangnya terpalit juga ke muka di...teringat kata TGNA..

      Delete
  7. Najib kaki rasuah..kaki penyamun. Mengikut Audit US$7bilion hiland dari 1MDB. DoJ pula lapor US$3.5bilion hilang yg dicuri olih Najib dan Jlow. Hadi bolih lagi sokong kaki rasuah dan kaki penyamun terus jadi PM.

    sbb apa: dia jugak telah disumbat dedak olih Dedak King. Kalau dia tak terima, mesti dgn pantas dia jawab..ni fitnah olih SR..mcm Tuan Brahim melenting..sbb dia tak ada terima dedak.

    ReplyDelete
  8. Isu 15 orang pemimpin Pas di sogok dedak olih Najib telah mula dibongkar olih org Umno iaitu Zaharin dlm blog dia. Hadi dicabar utk sumpah olih Husam dia tak ada terima dedak dari najib. Dia enggan berbuat demikian.

    SR hanya memngutip cerita dari cerita spt yg dibuat olih Zaharin. Hadi memang benar terima dedak dari Najib. tu fasal wala kpd najib sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patutlah perut dia buncit

      Delete
  9. Jangan petah melabel orang lain- barua, pil kuda, jebon, broker dan banyak lagi tapi susah jawab bila melibatkan dedak, jawap "ya" atau "tidak"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua kata2 hinaan tok ketua lebai parti agama tu dah berbalik pada diri dia sendiri skrg. Allah sedang membuka hijabnya.

      Delete
  10. Makan dedak la sedap
    Politik songlap
    Menteri rasuah

    ReplyDelete
  11. Hj Hadi sudah patut letak jawatan, tumpukan kepada kerja-kerja memberi pengajian agama, seperti Ustaz Azhar.

    ReplyDelete
  12. Wahai Tuang Presideng Haji Hadi,....kenape kau tak bilang Sarawak Report itu adalah KERTAS YANG TAK BOLEH DIPERCAYAI?Macam dulu,....bila kau kata "video itu besi".Kau sudah lupa kah nak bagi alasan macam tu?Memang dedak Bugisman ni betul-betul power,....sampai Tuang Presideng pung jadi bengap,bengong dan bangang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oiiii tuan presideng kau pun bugis juga ker

      Delete
  13. Tak berani nak komen. Just look and see... mungkin Dia penat, ye la. Dan berumur, thing positive.

    ReplyDelete
  14. Kah kah,, itu la korang, Hj Hadi makan dedak je. Dedak berasal daripada pada, kira halal lagi. Tu pun jika benar Hj Hadi makan dedak seperti fitnah korang tu. Tapi korang makan ape ye, tahi lim Guan Eng ke? Teruk beno aqidah korang ye. Hj Hadi yg aku tahu Naib presiden persatuan ulamak sedunia, korang ape ye budin? Taraf korang yg suke beno dgn fitnah seperti anjing mabuk tak dapat cium najis dan tahi je lah...Kah kah,,,,budin2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akhir zaman akan lahir ulama ulama riak dan sayangkan dunia,menurut hadis riwayat abu hurairah rasullah saw bersabda dua gulungan yg akan dihisap awal kemudian paling awal dicampak ke neraka iaitu ulamak yg riak kerana ilmu serta cintakan dunia serta pemimpin tidak beramanah.wallah hu'alam

      Delete
    2. Dah dapat dedak boleh la jadi presiden persatuan ular..ma seduia. Cash is king

      Delete
  15. Kadang dah terlalu penat, jgn kata nak berfikir, nak bercakap pun malas, tul tak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak betul...sebab gaji dia dibayar rakyat, maka rakyat berhak tahu...lagi pon jawab ya atau tidak, tak sampai 2 saat. Nak pikir apa lagi?

      Delete
    2. Kalo takde mende,ngape x jawab..ini x bace laporang lg boleh kate, ya atau tidak, nok pikir dulu...mesti ada mendenya..nok tipu tok leh, tok guru tuh...

      Delete
  16. Kadang dah terlalu penat, jgn kata nak berfikir, nak bercakap pun malas, tul tak.

    ReplyDelete
  17. Tak berani nak komen. Just look and see... mungkin Dia penat, ye la. Dan berumur, thing positive.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah berumur, penat, tak boleh pikir? ...pencen jer laaa...massa kempen bukan main lagi....

      Delete
  18. sibuk betoi dia tu belum jadi pm lagi tu
    baru bos pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulama apa. Barua tu...

      Delete
  19. Hmmm mgkin dia tengah pikir mcmana lah aku nak jawap nie..
    Tiba2 esok dia umum...
    "Saya sebenar nya Tak tau pun ada duit berjuta2 masuk dalam bank akaun saya"..

    Mcm pernah dengar jer line nie ...

    ReplyDelete
  20. Budin2,,baculnye ko ni ye, ko delete ye komen aku mengutuk korang? Tu le,,mengata org ko suke,,org mengata korang,,korang tak suke....baculnye, budin2,,walaun tahi lge.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang mana saya delete? Takde mana2 komen saya delete hari ni. Yang pakai nama anon ni tak bacul ke?

      Delete
    2. Setuju Din. Entah entah-entah komen tak tersiar atas silap sendiri. Orang lain pulak yang dipersalahkan. Pecah kepala nak dekat sejam karang ayat last-last komen tak keluar keluar kui kui kui...Nampak sangat 'berkat' tu dah semakin jauh. Mungkin banyak sangat benda haram yang masuk..

      Delete
    3. Jgn layan dia budin. Budak tu gila babi

      Delete
    4. ..betul..jgn layan dia ni..baru terlepas dari pusat pemulihan Marang hadi awang

      Delete
  21. Pernah dengar ditelan mati .. diluah mati.. Ada hati yg nak dijaga kot. Memang kadang kadang tuan guru buat u.mungkin Dia ada alasan taknak jawab . Hati org mane kita tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam hati orang lain ada taman. Dalam hati tuang presideng ada kuman

      Delete
    2. Orang sayang tuang presideng le, orang nok penjelasang..jgn jadi macam mo1,sampai la ni, dok tahu sape....

      Delete
    3. Orang sayang tuang presideng le, orang nok penjelasang..takut naib presiden ulamak jadi macam mo1,sampai la ni, dok tahu kebenarang....

      Delete
    4. Nak jaga hati Najib lettew. Maklum ler dedak ditabur bkn sedikit..

      Delete
  22. Kenapa kena ambil masa untuk menjawab?
    Tuan Ibrahim tak halo kot....isshh..isshh. Tapi kalau Tuan Guru bukak internet mesti boleh baca ?!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tok guru kaki tidur mcm tu lah.

      Delete
  23. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  24. AKU CABAR HAJI HADI AWANG SERTA DR HARUN DIN BERSUMPAH DENGAN NAMA ALLAH, MENAFIKAN BAHAWA MEREKA MENERIMA WANG BERJUTA JUTA DARI NAJIB RAZAK BAGI PIHAK PAS WALAU ATAS APA ALASAN JUA. KALAU DULU RAMAI PENGIKUT2 PAS YANG MENDESAK ANWAR IBRAHIM BERSUMPAH MENGENAI KES LIWAT 1 & II NYA, MAKA AKU BENAR BENAR DAN DENGAN TEGAS MENCABAR DUA ULAMA PAS INI MELAKUKANNYA SEBERAPA SEGERA. BERSUMPAHLAH DAN MENAFIKAN BAHAWA NAJIB ADA MENYERAHKAN BERJUTA JUTA RM MENERUSI ANDA BERDUA ATAU DENGAN PENGETAHUAN ANDA BERDUA UNTUK APA JUA AKTIVITI BERKAITAN DENGAN PAS. JUMLAHNYA TAK SEMESTINYA RM90 JUTA, ATAU LEBIH ATAU KURANG! SILA BUKTIKAN ANDA SELAKU ULAMA BESAR PAS TIDAK PERNAH MENERIMA DAN TAHU MENGENAI SUMBANGAN NAJIB RAZAK INI MELALUI SUMPAH!

    ReplyDelete
  25. SARAWAK REPORT PANDAI PANCING,
    DICUCUK SIKIT SURUH MELENTING,
    KALAU KAMU KAKI KENCING,
    BOLEH PANAS MACAM CACING,
    SAMPAI KE SERBAN BAU HANCING,
    BOLEH BERGABUNG PARTI DACING.

    LOL!!!

    ReplyDelete
  26. Hari ni x ngaku, sok lusa SR kluar carta aliran duet 90 jota, hari selasa bulan depan kluar penyata bank 90 jooota, mcmana nak jawap?takan AG nak umumkan kadi bawang dapek derma dari pok jib

    ReplyDelete
  27. aku rasa lah, dan ini pendapat ajelah....yang mungkin terjadi adalah memang RM 90 juta di transfer ke akaun PAS sebagaimana yang Sarawak Report siarkan, namun, yang masuk kurang dari RM 90 juta. Itu yang terkejut beruk Presideng PAS.....

    siapa lah yang telah ciluk duit itu? ala...macam cerita duit tebusan yang di bayar kepada polis dan kemudian sedikit aje sampai kepada penculik tu...

    ha ha ha

    ReplyDelete
  28. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  29. AKU CABAR HAJI HADI AWANG SERTA DR HARUN DIN BERSUMPAH DENGAN NAMA ALLAH, MENAFIKAN BAHAWA MEREKA MENERIMA WANG BERJUTA JUTA DARI NAJIB RAZAK BAGI PIHAK PAS WALAU ATAS APA ALASAN JUA. KALAU DULU RAMAI PENGIKUT2 PAS YANG MENDESAK ANWAR IBRAHIM BERSUMPAH MENGENAI KES LIWAT 1 & II NYA, MAKA AKU BENAR BENAR DAN DENGAN TEGAS MENCABAR DUA ULAMA PAS INI MELAKUKANNYA SEBERAPA SEGERA. BERSUMPAHLAH DAN MENAFIKAN BAHAWA NAJIB ADA MENYERAHKAN BERJUTA JUTA RM MENERUSI ANDA BERDUA ATAU DENGAN PENGETAHUAN ANDA BERDUA UNTUK APA JUA AKTIVITI BERKAITAN DENGAN PAS. JUMLAHNYA TAK SEMESTINYA RM90 JUTA, ATAU LEBIH ATAU KURANG! SILA BUKTIKAN ANDA SELAKU ULAMA BESAR PAS TIDAK PERNAH MENERIMA DAN TAHU MENGENAI SUMBANGAN NAJIB RAZAK INI MELALUI SUMPAH!

    ReplyDelete
  30. Wahai Tuang Presideng Haji Hadi,....kenape kau tak bilang Sarawak Report itu adalah KERTAS YANG TAK BOLEH DIPERCAYAI?Macam dulu,....bila kau kata "video itu besi".Kau sudah lupa kah nak bagi alasan macam tu?Memang dedak Bugisman ni betul-betul power,....sampai Tuang Presideng pung jadi bengap,bengong dan bangang.

    ReplyDelete
  31. Dah dapat dedak.

    Susah lah nak cakap.nanti tersembur keluar.

    ReplyDelete
  32. Tuang presideng haji pembohong bersiri..sesuai sangat dah panggilan tu kat dia..

    ReplyDelete
  33. Tuang presideng haji pembohong bersiri..sesuai sangat dah panggilan tu kat dia..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...