Friday, 11 March 2016

MANA SATU YANG BETUL?

Semalam Tuan Presiden cakap macam ini...

Hari ini Setiausaha Agung pula cakap begini. Mana satu yang betul? Atau kedua-duanya tak boleh pakai?

Bagaimana pula dengan yang ketiga ini? Kenapa mesti blok baru? Blok baru ini untuk menguntungkan siapa sebenarnya? (SH 11/03/2016).

44 comments:

  1. Pas da jadi pati ah wang sdn.bhd mcm pati jibgo umno undi mesti najib ok!!gitu lah politik malusia dgn lanun2 bermaharajalela undang2 di pijak dgn cash is king.smua institusi kerajaan dijangkit virus mama mia.belit dan belit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Presiden 2x5=5x2,
      Kedua duanya telah celaru harubiru pemikiran akibat terkena nasi kangkang.

      Ya Allah selamatkanlah negara dan rakyat Malaysia dari musibah yg sedang melanda sekarang ini.

      Delete
    2. Mana bolih pecaya ini macam punya olang maa aa ,tatak pendilian pagi lain cekap ,petang lain cekap ,manyak susah ini macam maa aa.

      Delete
    3. ramai lagi melayu kurang cerdik dlm ekademik..lg jauh dlm agama islam kot... tp x pe harap2 melayu ramai menjadi bijak dimasa mendatang. islam tidak galak... ambil kes penceraian... tapi dibolehkan.. sebabnya... rajin google ustaz kazim.

      Delete
    4. ramai lagi melayu kurang cerdik dlm ekademik..lg jauh dlm agama islam kot... tp x pe harap2 melayu ramai menjadi bijak dimasa mendatang. islam tidak galak... ambil kes penceraian... tapi dibolehkan.. sebabnya... rajin google ustaz kazim.

      Delete
  2. Habislah Islam...habislah Melayu kita...dah berblok-blok jadi pada kumpulan melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahu lah yang berfahaman Wahhabi itu telah berseleweng tujuan agama mereka. Akibatnya akhir pasti menjadikan "asabiyyah" pada ummat -Melayu ke Iraq ke Saudi ke atau Syria. Asabiyyah bermakna berkelompok masing-masing menghinakan orang lain - lu lu gua gua. Tok Guru sufi kita Melayu tradisional sudah lama berpesan dan menasihati supaya diorang pulang kepada jalan yang benar. Tapi Wahhabi tetap menentang kita ahli Sufi.

      Delete
    2. Anon 0427. ....apa yang kau merepek ni labu

      Delete
  3. Replies
    1. Ini bukan U-turn maa aa , ini cekap pusing-pusing maa aa .

      Delete
  4. Parti PAS ni lagi munafik drpd apa yg disangkakan

    ReplyDelete
  5. Ini semua strategy laa. Confuse your enemy. Bila musuh dah lalok, go for the kill. Hebat betul PAS ni. Tak payah hire consultan yahudi. Yahadi sorang dah cukup terer.

    ReplyDelete
  6. Inilah penasihat kategori murahan dan sangat senang dicari umpama mencari ular dalam semak.nak dapatkan khidmad nasihat yahudi APCO sangat mahai dan rakyat marah.Tiga nasihat diberi sepuluh pun tidak boleh pakai.Bangang abadi tidak dapat diubati lagi.

    ReplyDelete
  7. tujuan ape panggil/ajak reramai pengundi sokong parti,...tapi presiden parti ckp xnk rebut kuasa mentadbir negara,...cume nak jadi 'punahsihat',....kalo gaya tu,...baik parti pas di tukar kan jadi political consultant company je,...untung mkn komisyen,...x pyh susah2,...membazir buang duit berkempen pasang bendera,buat banner bagai,...bubarkan je party Pas,..jadi Ngo lompat-lompat...















    ReplyDelete
  8. Inilah hebatnya Islam.. Baru terserlah kehebatan PAS..kalo dulu dia jadi barua DAP dan PKR di bawah pimpinan professional.. skrg sendiri keluar dan jadi ketua, baru nampak hebat dan bertambah kuat.

    Biarlah nak diketawakan orang pun.. xder masalah Budin.. Jawapan dah boleh diramal drpd Haji Hadi.. "ADA AKU KESAH???"

    ReplyDelete
  9. Yang betul...Tuan Hadi kita dok harap diterima sebulat-bulatnya dan dilantik sebagai seseorang dalam kabinet. TAPI disebabkan pergolakan yang sedang rancak, dia dapati dirinya tidak dapat layanan dah. Nafsu seseorang pun ada had masanya dan 'stimnya'. Oleh sebab kehampaan dan untuk tutup malunya, gunakan orang lain untuk jadi buah mulut dan cuba lak kenen 'geng lama' nak buat baik semula...kononnya. Blok ketiga tok pah hang! Entahlah Labu...uuuuu!

    ReplyDelete
  10. Saudara SH, apakah pula hukum Allah SWT dengan orang-orang yang bercakap berbelit-belit(pembohong)?.Tolong perjelaskan untuk pengtahuan rakyaat Malaysia terutama ahli-ahli Pas.

    ReplyDelete
  11. PAS dah jadi parti temberang....apapun yang mereka kata, satu pun tak boleh pakai. Yang heran, mereka ni tak baca ke pendapat orang selama ni, ataupun mereka tak tau membaca? Begitu kaw-kaw dikritik dan dinasihat, gitu juga sikap mereka....tak faham-faham juga kata orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lulu lagi sampai sikalang ,ini macam juga maa aa.

      Delete
  12. hadi ni haram jadah. betul2 pukimak.. pasal tu bibir dia sumbing. penipu dan cakap berbilit2.

    ReplyDelete
  13. Hebat gak...agen2 UMNO duduk dalam PAS ni...boleh kontrol Hadi.

    Ke, Hadi ni..dari dulu lagi memang agen UMNO hehehe...

    ReplyDelete
  14. Parti ini pun dah angau sekejap musuh umno tapi tak musuh org umno ranai bercakap tapi tak tahu apa yg dicakapkan hai lah belalang nasiblah yg bernas berhujah Hsam Musa biarlah pengikutnya terjun dengan labu labunya

    ReplyDelete
  15. Lepas ni mulalah PAS edarkan tin2 derma bagi menjayakan matlamat mereka untuk membina satu blok baru di Hospital Bahagia kat Tanjung Rambutan nu. Maka akan penuhlah blok2 tu dengan pimpinan2 PAS dan juga menteri2 UMNO yang memang takde otak. Lepas wujudnya blok baru kat tanjung rambutan tu maka PAS pun secara rasmi akan di panggil sebagai Parti Akai Singkat atau dengan nama glemernya "Parti Bas Pelancongan, jalan2 cari kereta rosak untuk tolong tolak beramai2 secara bertawaun"! Takbirrrr....! Slogan utama PAS masa tu ialah "Kuasa tak mau tapi duit tu memang le mau"!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  16. Dua-dua tak boleh pakai ! Satu cakap Hadi yang cakap, tapi Hadi tak cakap pun. Pas sudah bijak bermain putar belit macam Amanah !

    ReplyDelete
  17. Memang PAS akan ada blok. Tiga blok.

    Blok A - Hj Hadi.
    Blok B - Tuan Ibrahim.
    Blok C - New Kid on the Blok, Takiyuddin.

    ReplyDelete
  18. Kau Budin yang tak betul selalu sangka buruk

    ReplyDelete
  19. Takkan lah pakai pakaian warna pink pun salah. INi mesti pemakan dedak DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada sesiapa yang kata pakai warna pink salah ? Cuma orang kata sedondon, atau satu ragam....atau lebih mudah disebut, satu citarasa... Penjual agama bertemu penyamun keduanya akan jadi penyangak

      Dalam DAP tidak ada dedak....kerana taukeh DAP tak ada syarikat hutang seperti 1MDB, dan susah nak dapat derma dari raja arab. Minum air suam pun kena bayar sendiri.

      Delete
    2. "Minum air suam pun kena bayar sendiri"
      Usahkan air suam sendiri, bil PPV porno Tontowi Al-Germany pun DAP kena bayar.

      Delete
  20. Jangan fikir DAP tak penting memainkan peranan merosakkan orang melayu dan Islam. Cuba fikir waras sikit bangsa mana yang pegang the top richest in Malaysia. Kalau ekonomi dah kuasai tak mudah ke nak kuasai politik. Segalanya duit beb

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 11:27

      Pemimpin DAP yang mempertahankan maruah gadis melayu bawah umur yang dirogol oleh bekas ketua menteri berbangsa melayu beragama islam, telah disumbat kedalam penjara. Ketika itu mana pergi nya orang yang mengaku melayu beragama islam....?

      Siapa yang menyusahkan hidup orang melayu sekarang....orang cina kafir atau orang melayu islam ?

      Kau cakap tentang top richest in Malaysia.... Melayu bangsatlah paling kaya didunia. Dalam akaun ada lebih tiga billion dollar. Kenapa aku kata orang kaya itu melayu bangsat....kerana dia tak pandai berniaga, tapi pandai menipu dan mencuri. Dengan duit curi itu dia merasuah semua orang agar ikut kata dia. Termasuk dengan kau sekali ?

      Aku akan sokong kau....kalau Najib mahu berkongsi hasil curi RM2,600 juta ringgit dengan aku.

      Delete
    2. Anon 11:27
      Lu olang FELDA ka? Lu masih isap dada lagi ka? Lu talak nampak ka, lu punya bangsa manyak molo, selupa lu jugak.

      Delete
  21. Aku pun sokonglah. Minta SKMM haramkan blog ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun sokong SKMM haramkan ko masuk mana2 blog.

      Delete
    2. Kalau kau suka sangat pasal haram, pi pekan mintak tok karut tu jadikan kau haram jadah. Baru aman rasanya kau !

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
  22. musuh islam akan sentiasa memutarbelit dari pimpinan pas nampak sangat mereka tidak akan senang dengan gerakan islam yang diterajukan oleh pas. moga allah memuahkan pergeralan islam amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 12:09

      Musuh islam tu siapa ? Apakah orang itu bersekongkol dengan pemimpin penyamun ?.

      Delete
    2. Ya aku sokong kau. Mintak sekali untuk tunjukkan kepada semua yg main buta atau sepet sebelah kepada pencuri, penyangak dan pemutar belit Negara !

      Delete
  23. Parti yang akan bersama PAS mestilah parti yang menyokong hudud.

    Jika parti yang bersama PAS ialah parti melayu dan yang belum tentu sokong hudud cara PAS, tak perlu lah nak bentuk blok ke apa ke..

    PAS perlukan parti bukan melayu sekurang-kurangnya seperti PKR. Jika PKR menjadi rakan dalam blok tersebut, pemimpin PKR sama lah macam pemimpin PAS. Bodo.

    Tapi PAS nak guna nama apa? BARISAN tak boleh lah. PAKATAN pun tak boleh. ANGKATAN macam tak ada idea....

    Tunggu lah ..

    ReplyDelete
  24. musuh islam adalah yang bersekongkol dengan penentang dasar2 islam. kini mereka telah bersatu kerana mereka sendiri rasa terancam. bangunlah dari lena dibuai kemewahan dunia mereka tahu dasar dan hukum islam tapi akibat dari terlalu pentingkan dunia maka leka dan gadaikan maruah ugama sendiri. istikomahlan di jalan allah.

    ReplyDelete
  25. Bila sumber MalaysiaKini dijadikan rujukan dalam semua hal, tak pelik jika berfikiran begini.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...