Saturday, 5 March 2016

DEKLARASI RAKYAT PERMULAAN GERAKAN MASSA UNTUK SELAMATKAN MALAYSIA

Deklarasi rakyat yang digerakkan oleh Tun Mahathir Mohamad bersama pemimpin politik dan masyarakat sivil semalam, jika dibaca sampai sehingga ke penghujungnya, adalah bermatlamatkan empat perkara iaitu:-

- penyingkiran Najib Razak sebagai Perdana Menteri menerusi saluran yang aman dan mengikut undang-undang yang dibenarkan,

- penyingkiran semua mereka yang bersekongkol dengannya,

- pemansuhan semua undang-undang dan perjanjian baru yang jelas melanggar hak asasi yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dan melemahkan polisi terpilih, dan

- pemulihan intergriti institusi yang dilemahkan seperti polis, SPRM, Bank Negara dan PAC.

Oleh itu, reaksi pemimpin UMNO khususnya jurucakap Putrajaya dan juga Zahid Hamidi yang cuba mengingatkan Tun Mahathir bahawa pertukaran Perdana Menteri hanya boleh dibuat melalui pilihanraya dan sistem perundangan yang demokrasi, nyata tersasar sama sekali.

Bukankah sudah disebut bahawa penyingkiran itu akan dilakukan menerusi saluran yang aman dan mengikut undang-undang yang dibenarkan, bukan saja melibatkan Najib, malah semua mereka yang bersekongkol dengannya?

Tidakkah ia menunjukkan perubahan total yang ingin dimatlamatkan ialah selepas pilihanraya nanti?

Kenapa ramai yang begitu risau seolah-olah Najib akan disingkirkan esok hari? Kalau pun Najib berjaya diundurkan lebih awal, ia mungkin bonus semata-mata.

Dengan ini, jelas deklarasi rakyat itu adalah permulaan untuk menggerakkan massa bagi menyelamatkan negara. Sesiapa juga yang waras, yang sayangkan negara dan ingin melihat anak cucu lebih terbela di masa depan serta tidak terkhayal dengan dedak yang tersisa, pasti bersetuju dengan keempat-empat tuntutan itu sebagai asas utama pemulihan negara kita.

Tun Mahathir, di penghujung usianya, di sebalik dikecam dan dihina kerana gerakan yang dilakukannya ini, terbukti ingin menyelamatkan negara dalam konteks jangka panjang dan selama-lamanya, bukan semata-mata menyingkirkan batang tubuh Najib saja.

Yang menariknya, jika ketika Tun Mahathir mengumumkan keluar UMNO pada 29 Februari lalu, ramai pengampu dan pembodek Najib mengatakan ia tidak memberi kesan apa-apa, tetapi hanya dengan gerakan pertamanya melalui deklarasi rakyat itu, sudah ramai yang kelihatan bimbang dan mulai gundah gulana.

Oleh kerana bukan lagi merupakan ahli UMNO, keutamaan Tun Mahathir selepas ini ialah semata-mata untuk rakyat dan negara. 

Kiranya selama ini kita mengkagumi jasa dan sumbangannya untuk negara, tiada sebab untuk kita meragui jika beliau sekali lagi cuba melakukan perkara yang sama untuk Malaysia ini. (SH 05/03/2016).

90 comments:

  1. Ya Allah tunjukkanlah jalan yg benar kepada pemimpin kami. Ampunilah dosa mereka yang telah lalu. Perbaiki diri, insaf dan lakukan yg perlu utk selamat negara dan rakyat keseluruhannya ditindas dan dizalimi oleh pemimpin yang menyeleweng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skrg zaman fitnah oleh kerajaan yang menyeleweng.

      Delete
    2. mahadir dah tua.pergi haji lagi hapuskan dosa yang terlalu banyak.Simpan duit banyak2 bekal dalam kubur dapat apa.Insaflah sebelum kubur kata mari

      Delete
    3. Mana ada amalan dan ibadat yang boleh hapuskan dosa? Siapa kata pergi Haji dosa terhapus? Kedua-dua nya dibawa dengan kita untuk di timbangkan. Hanya yang taubat Allah terima sahaja yang terhapus dan tanda nya hanya yang punya badan diri yang tahu.

      Tidakll ada orang selain Najib yang mampu menyimpan duit sebegitu banyak. Mana kubur untuk Mahathir kalau boleh dengar kata 'mari'.

      Ekau ni bonggak.

      Delete
    4. Rakyat Diperbodoh5 March 2016 at 18:27

      Ano 13:30,

      Dh tua - disuruh bykkan bertaubat & insaf. Yg muda2 - masih boleh bergelumang dgn dosalah yea...??? Mati hanya menjemput yg tua2 shj ker...?

      Patutlah ramai kepimpinan Msia skarang tak rasa insaf @ ada perasaan mahu bertaubat. Masih rasa muda kot...

      Delete
    5. ya Allah, Kau lindungilah tun mahathir. peliharalah kesihatannya dan permudahkan lah segala

      Delete
    6. KJ MENAJA KETUA2 PEMUDA BAHAGIAN NAIK UMROH..... PENYAKIT CASH IS KING DAH BERJANGKIT DOH! Nak jadi bakal PM termuda? Jauh panggang dari api.....EH Rosak agama dan bangsa....

      Delete
  2. Apa yang Nak diselamatkan..semuanya hanya kemaruk Nak memerintah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar lah mereka kemaruk nak memerintah.... jangan kemaruk nak kan duit, dah berjuta-juta pun masih mahu lagi.

      Dan lagi satu Jangan kemaruk nak dedak jer.

      Delete
    2. ..budak2, pergi main jauh2...tak tercapai olih minda kamu lagi.

      Delete
    3. Mahahthir bukan nak meyelamatkan ,tapi nak menjahanamkan pembangkang pula.Rekord Mahahtir memang selamanya kaki kacau ,dalam Umno dia dah tak boleh buat apa,kacau pun Najib tetap teguh,Umno makin bersatu.Sekarang dia dah jumpa platform baru utk buat kacau iaitu dalam Pemabangkang,tak caya tunggulah sedikit masa lagi,kita sorakan saja

      Delete
    4. Dah nasib pembangkang.

      Apa pun ... Negara Selamat dari lanun bugis 1MDB

      Delete
  3. Anom 08:33 otak penuh dgn dedak. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buang masa saja bro layan pemakan dedak tu. Make dont know saja.
      Tak lama lagi dia balik kampong makan batu bila tuan dia dah tak ada lagi.

      Delete
  4. Anom 08:33 otak penuh dgn dedak. .

    ReplyDelete
  5. Ini gerakan diluar Umno serta deklarasi rakyat.

    Gerakan dlm Umno juga yg diketuai Muhyideen melalui Team B mesti berlandaskan sama iaitu membersihkan imej Umno yg dilihat sebagai parti rasuah dan dipimpin olih seorang kaki rasuah yg telah disahkan rasuah olih Sprm dan bekas AG dgn pemakan2 dedak yg menyokongnya. Gerakan dlm Umno ni mesti ditujukan kpd Makcik dan Pakcik Feldan dan Umno grass roots supaya, tanah dibwah tapak kaki Najib tercabut.



    penghapusan gelaja rasu

    ReplyDelete
  6. Bagi UMNO yang sekarang semakin gundah gulana, tindakan Mahathir bergabung dengan PH dan sama-sama membuat deklarasi ada lah tidak mengikut undang-undang kerana pilihanraya lama lagi, 2 tahun. Apalagi kali ini semua pemimpin pembangkang dan Bersih memberi sokongan kepada Mahathir.


    Merancang satu gerakan rakyat pada 27 Mac ada lah tidak mengikut undang-undang kerana ia nya menghasut rakyat dan bertujuan untuk menjatuhkan Najib dengan mencetuskan kemarahan rakyat.

    Hak rakyat berhimpun terjamin. Sebab itu mahkamah telah membebaskan beberapa pemimpin yang didakwa menjadi dalang perhimpunan. Mahathir bukan ahli UMNO, suka hati lah dia memilih untuk bersama dengan Lim Kit Siang yang pemakan dedak kata komunis dan kuat anti-melayu nya.

    Kerana itulah Rahman Dahlan minta yang Mahathir peluk cium Lim Kit Siang. Tapi mengapa Rahman Dahlan tidak peluk cium Jho Loh yang secara tidak langsung MT UMNO juga mempertahankan tindakan Jho Loh.?

    Mahathir baru kali ini berkawan dengan Lim Kit Suang, tapi UMNO dengan Jho Loh dah bertahun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rahman dahlan tu hanya pandai kata kat orang saja.
      Dia yg terlebih dahulu peluk dan cium molot dgn Pairin bila PBS masuk BN semula. Lama dahhhh.

      Delete
    2. tunggu dan lihat ,rasanya dgn Mahahtir bersama Pembangkang ,peluang Pemabngakan utk jahanam lah yg lebih besar.

      Delete
    3. Belum tentu. Memang ada risiko tapi jika pemimpin UMNO macam ini terus dalam UMNO, rasanya Mahathir tak sampai nyanyuk macam itu nak terima mereka.

      Sebab lain kali baca ...

      "penyingkiran semua mereka yang bersekongkol dengannya"

      Huhuhu

      Delete
    4. ingat lah satu ni, tujuan Tun mulakan gerakan ni adalah utk selamatkan malaysia dgn mnyingkirkan najib bukannya jatuhkan umno utk tukar pemerintahan melayu. jgn sekali salah tentang ni

      Delete
  7. Umno are slowly dyingggg...

    ReplyDelete
  8. Najib akan di singkir, mulai semalam dan tiap-tiap hari. Tidak perlu lah nak pertahan Najib dengan guna pilihanraya.

    Baca dan jawab lah deklarasi tersebut. Perlu saman, saman lah. Jika tak nak jawab adakan pilihanraya. Siapa yang sebenarnya tidak ikut undang-undang?

    Nak tukar PM sahaja kah yang perlu ikut undang-undang, yang masuk duit dalam akaun tak perlu ikut undang-undang?


    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. Ya allah kau turunkan bala kepada pemipin2 yg rasuah yg membuatkan rakyat terhimpit yg telah menggunakan kuasa dalam tangannya dengan rakus menyingkirkan pemimpin dan peg yg tidak berdosa laknatilah mereka agar rakyat dapat hidup dengan aman aaammmiiinnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminnnnnnn..Ya RabbAl Allamin.

      Delete
    2. Doa untuk Umnu atau untuk pemimpin "Selamatkan Mesia)?

      Kalau mujarab kita tengok sapa yang kena...Amin!

      Delete
  12. Aku nak tengok nazri Aziz tersungkur.. Sombong gila babi mamat botak tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nazri mayong adnan mansor ular sawa dan ahmad maslan kerbau pendik boleh meneruskan career mareka dlm maharaja lawak.
      Tiga sejoli.Tiga serangkai. Ketiga tiganya tu bangkai

      Delete
    2. -luv tun m.

      Nazri aziz itu memang kurang ajar . tak padan dengan usia tapi sikap kurang ajar . orang seperti itu bila tidak menjadi menteri lagi tentunya tidak dipandang rakyat kerana sifat kurang ajarnya .

      Delete
  13. Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh..Kehadapan yang dimuliakan ayahanda Tuan Guru Haji Hadi..alhamdulillah berkat perjuangan ayananda dan doa ke hadrah Illahi selama ini telah menampakkan bagaimana maha kelam kelibutnya kaum munafikun yang selama ini senantiasa melakukan kezaliman dan menganiaya agama sendiri. Allahu Akbar..dengan kehendak dan iradatNya..kaum munafikun mula tersepit..ayuh para jemaah sekelian..terus istiqamoh dengan perjuangan kita jangan sesekali berpesong arah dengan propaganda kaum munafikun. Berpegang teguhlah kita di tali Allah dengan dipimpin oleh ayahanda Tuan Guru. Pedulikan kutukan dan celaan mereka sesngguhnya itu petanda kejayaan Islam. Baginda Rasulullah S.A.W dan sahabat-sahabat sendiri tidak sunyi dari dikutuk dan disakiti..apa lagi kita umat di akhir zaman..umat yang hidup di zaman fitnah..semoga kita tidak bercerai-berai dan dilindungi Allah dari hasutan dajjal dan Bala tenteranya. Sentiasa kita doakan agar kita menjadi Muslim yang bertaqwa dan beroleh pengakhiran yang baik. Amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tebiat haper ko ni..yetiba Haji Hadi yg biol pulak jadi idaman ko.. mamat ni dah isim.. ko masih nak layan lagi.

      Delete
  14. Bangkit melawan atau tunduk ditindas....good luck Tun and the gangs!!!!

    ReplyDelete
  15. Tun Mahathir sedang menyaksikan kemusnahan sistem kerajaan Malaysia yg dia cipta. Kalau dia x ganggu sistem kehakiman dan sistem dlm Umno dulu ini semua x kan terjadi. Syukurlah beliau sedar skrg dan masih cuba yo correct the wrong that he has done. Malaysia should move forward and have a transparent government system.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau Tun tak cipta tak merasalah kita highway dan lain2. Internet pun tak ada.
      Ibarat hidup mcm katak bawah tempurung.

      Delete
    2. Nak salahkan Tun M tu buat apa. Zaman Tun M dulu ada ker masalah macam hari ni? Fikirlah sendiri.

      Bila Tun M bersara saja macam2 bala petaka terjadi.

      Kita patut sujud syukur kpd illahi kerana dalam usia 90 tahun Tun M masih sanggup bersusah payah nak tolong kita.

      Jadilah seorang insan yg bersyukur dan berterima kasih.

      Jangan jadi burung kakak tua dan yg paling hina sekali jgn jadi kacang lupakan kulit.

      Delete
    3. mahadir perompak minyak sarawak dan sabah.

      Delete
    4. Jika Mahathir rompak minyak Sarawak dan Sabah buktikan dengan akaun bank sebagaimana Muhyiddin bukti kan Najib rompak duit rakyat.

      SPRM boleh bukak kes. Nazri samseng dan Azlina boleh bantu.

      Delete
  16. Sejak bila pulak Mahathir reti membetulkan kesilapan? Tambah buat silap ade la! Buang anwar..ganti pak lah..ingat dah betol..tapi silap jugak..buang pak lah..ganti dgn najib..silap jugak..buang najib..nak ganti ngan sapa? Muhyidin? Mukriz? Kuusmangat..lagi la silap. Kalo dia betol2 insaf..nak betol kan kesilapan..nape tak perjuangkan anwar yg dah setahun meringkok dlm penjara tuh? Korang yg terpana dgn game Mahathir ni memang la jenih melayu mudah lupe..korang bukan tak tau..mahathir tu keling..pepatah melayu dah cakap..jumpe ular jumpe keling..pukul keling dulu..korang percaye ngan dia..jatuh lagi la korang dalam lubang yg sama..kihkihkih..woi..aku tak makan dedak cam korang jugak woi!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 1024..Kalau aku jumpa keling dgn kau aku pukul kau dulu.
      Orang mcm kau langsung tidak berguna. Lebih hina drp pariah

      Delete
    2. -luv tun m .

      anon 10.24, otak kamu sempit dan jahil politik . jangan cerita politiklah kalau sekadar berfikir dalam kotak . politik harus berfikir luar kotak, melihat kesan dan akibat . macam kau bagus sangat jadi orang seolah olah kau layak mahu hina seseorang itu ini. kalau kau islam, kau akan sedar ALLAH S.W.T menjadikan manusia itu berbeza kulit namun tidak sempurna sifat seseorang manusia itu dari salah silapnya sebagai manusia . kau tak layak untuk hina tun m keling,tak tahulah aku kalau fahaman kau sebagai islam boleh hina orang senang senang kau masuk syurga. sinis...

      Delete
    3. Rakyat yang memangkah BN UMNO pun turut bersalah.

      Tahu tujuan kau kaitkan Anwar. Tak lain tak bukan nak penyokong Anwar bertelagah dan jangan hadir gerakan rakyat 27 Mac.

      Tak ada hal punya. Kasi kerja Najib dulu sampai dia sendiri tidak boleh sebut nama Rosmah, apa lagi sebut nama Allah untuk minta pertolongan.

      Delete
    4. Ya.. aku pun sama dgn 1035.. jumpa 1024 dgn ular.. kita pukul 1024 dulu..

      Delete
  17. tak percaya sgt tun m ni...nmpk cuma bersungguh cmni bila anak dia kena pecat je, kalau blum kena pecat xtentu kluar umno, buat deklarasi cmni

    ReplyDelete
    Replies
    1. -luv tun m.

      kau ada bukti Tun M keluar UMNO sebab kerana anaknya di gugurkan sebagai mb besar ? . jika sekadar andaian atau kata kata orang mahupun jenis copy paste, tolonglah jangan jahil sangat . Tun m buat deklamasi kerana mahu najib sahaja diturunkan, bukan parti . fahami isi bukan tajuk bukunya sahaja . ekonomi sekarang merosot teruk, mahu tahu bagaimana saya tahu ?, tanya pada peniaga kecil hingga besar .jangan kerana kamu hidup mewah tidak hirau orang yang susah . zaman tun rakyat yang hidup susah tetap tidak merungut seperti sekarang . kembangkan sikit otak itu dengan pengetahuan bukan sekadar mencari salah lalu menjatuhkan hukum .

      Delete
    2. bukti? dah kenapa sblum anak dia kena pecat dia tak bersungguh nak buat deklarasi ni? dah tau sbb nak turunkan najib je, buat apa kejadah? org nak bn tu turun, kerat kepala, akan tumbuh yg lain pulak. ko igt tun m tu xde skandal ke dulu?

      Delete
    3. Hello Mahathir sudah mula gusar apabila hutang negara berbillion-billion, isu Deepak dengan Bank Rakyat, campurtangan Rosmah, di susuli pendedahan oleh WSJ dan Sarawak Reports ... sebelum Mukhriz bersuara, MT UMNO telah menyatakan sokongan kepada Najib. Mukhriz terperangkap antara memilih ayah nya atau Najib. Jika menyokong Najib, UMNO akan guna untuk membelasah ayah nya.

      Mukhriz hilang jawatan kerana prinsip ayahnya. Bukan Mahathir yang mengunakan pengaruhnya untuk karier politik anaknya.

      Delete
    4. Hello Mahathir sudah mula gusar apabila hutang negara berbillion-billion, isu Deepak dengan Bank Rakyat, campurtangan Rosmah, di susuli pendedahan oleh WSJ dan Sarawak Reports ... sebelum Mukhriz bersuara, MT UMNO telah menyatakan sokongan kepada Najib. Mukhriz terperangkap antara memilih ayah nya atau Najib. Jika menyokong Najib, UMNO akan guna untuk membelasah ayah nya.

      Mukhriz hilang jawatan kerana prinsip ayahnya. Bukan Mahathir yang mengunakan pengaruhnya untuk karier politik anaknya.

      Delete
    5. Skandal Najib yang paling teruk. Satu dunia tahu.

      Bagi satu nama bank yang berkaitan dengan skandal Mahathir.

      Delete
    6. bersuara tapi tak keluar umno lg kan? dah bru skrang je buat deklarasi la bagai, http://ikanlepu.blogspot.my/2012/04/salahlaku-di-zaman-dr-mahathir.html baca sndiri, tak mesti berkaitd dgn bank baru boleh kata skandal oii

      Delete
    7. -luv tun m.

      Epi ma, lu jangan tahu sembang. bagi buktilah baru cerita lebih

      Delete
    8. Memang di akui Tun Mahathir ada melakukan kesilapan. Tetapi tidak bermakna Najib dibiar terlepas begitu sahaja.

      Kalau betul dan Mahathir di hukum, tidak bermakna Malaysia dapat diselamatkan. Sebab masalah sekarang ialah dengan Najib.

      Jika dihukum dengan undurlah Najib l, insyaallah semua kesalahan Mahathir telah di perbetulkan.

      Delete
    9. oi luv tun m, ko tanya pmimpin pembangkang yg hidup zaman tun m, tnya veteren2 , ko igt tun m nak bn jatuh ke? nak tukar najib je woi...pasni masuk umno balik la tu, mcm lepas tukar pak lah dulu, nak turun najib tp naik jugak bn jugak, buat kejadah apa. suruh tun m tu cakap dia nak jatuhkan bn jugak baru aku sokong http://www.addindeen.com/2016/03/akhirnya-anak-mahathir-dedah-matlamat.html

      Delete
  18. 1. Agak melucukan apabila mereka2 yg berjawatan dlm umno mendakwa Tun ada agenda peribadi. Tun letak jawatan ketika rakyat masih mahukan beliau sbg PM. Klu masih x puas dgn keinginan peribadi beliau x perlu letak jawatan pun. Dan Tun sendiri juga acknowledge dia mungkin dah di hujung usia. Agenda peribadi apanya lagi utk manusia di hujung usia?
    Mungkin keinginannya hanyalah utk memperbetulkan "kesilapan" beliau promote jibby sbg PM supaya generasi masa depan tidak terdiksa

    ReplyDelete
  19. .......Kalau itu dari kepala benak si Bugis - dia perlu lebih membuka mata - Si Kevin Rudd turun tanpa General Election. Si Tony Abbot turun tanpa General Election. (Bukan si Azalina dah buat lawatan sambil belajar ke parlimen Australia ke? ke report dari lawatan sambil belajar tak siap tulis lagi?)Tun Mahathir turun sendiri, Tun Abdullah pon turun, DSAI pon turun, TSMY pon turun. Please pandang ke timur, berapa banyak pembesar2 Jepun pon turun bila buat salah.....

    ReplyDelete
  20. Ya allah kau turunkan bala kepada pemipin2 yg rasuah yg membuatkan rakyat terhimpit yg telah menggunakan kuasa dalam tangannya dengan rakus menyingkirkan pemimpin dan peg yg tidak berdosa laknatilah mereka agar rakyat dapat hidup dengan aman aaammmiiinnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. doa kau ni kalau Allah nak makbulakan,ikut gilirannya mahahtir akan kena dulu.

      Delete
    2. Mahathir rasuah? Sila kemukakan bukti. Jika menuduh tanpa bukti, dan tuduhan x benar, ianya sudah menjadi satu fitnah. Ingatlah, gitnah itu dosanya lebih besar dari membunuh

      Delete
  21. Anom 10.56 , cantik ulasan & garapan ����

    ReplyDelete
    Replies
    1. -luv tun m.

      terima kasih, saya hargai .

      Delete
  22. Pemimpin yang makan rasuah, dan orang yang menyokong pelaku rasuah selayaknya bertaraf tahi babi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan jangan diri sendiri yg kena nanti.

      Delete
  23. Sbb Najib pembangkang dan previously proBN bersatu. Mungkin jadi titik tolak kesatuan M'sia.

    ReplyDelete
  24. tun mahadhir n the gang. give a dame what people say...we malaysian support u n yr gang to safe malaysia.
    for najid n his followers....FUCK YOUR MOTHER ASS..
    we malaysian are not stupid.

    ReplyDelete
  25. pada HADI (PAS)....kenapa bodoh sgt awak ni. kenapa awak sanjung sgt dgn najib????? betul ke awak ni org alim...saya tak nampak ciri ciri org alim dlm diri awak.
    sebab itu lah dap tak hormat awak. tak ada pendirian langsung.
    saya pengikut pas tapi saya terasa amat malu dgn tingkah laku awak.
    hadi awak ni betul betul HARAM JADAH. tak boleh pakai langsung.
    sungguh memalukan......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah masyukkkk.

      Delete
    2. Kata Mahahtir orang hebat,apa pasal pula marah-marah pada HJ Hadi,jatuhkanlah Najib tu tanpa Hadi,baru betul.

      Delete
    3. hj hadi bodoh...kami ahli pas tak boleh terima pemimpin yg bodoh.
      hadi hadi hadi..kenapa awak bodoh sgt...

      Delete
    4. Hadi sokong Si bangsatwan sebab si Bangsatwan telah sekongkol dgn Arab Saudi Wahhabi. Dia hantar askar Malaysia pergi sokong keganasan Arab Saud. Kan si Hadi itu Islamist Wahhabi? Buat amanat hadi awang menTakfirkan sesama orang Melayu!

      Delete
    5. Nyatalah Ah Jib Gor dan Ah Wang mahukan sangat FULUS Saudi.

      Delete
  26. bila najib rosmah bersama gerombolannya jatuh.... niat aku dan kebanyakan orang2 johor cuma SATU..!!!.. nak berdepan sangat dengan NAZRIi ... harap penjara dapat buat satu hari banduan bersama rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku rasa ada orang lain yg kedalam dulu tak ke penjara mungkin ke lubang kubur .ha,ha,ha.

      Delete
    2. anon 12:54

      hi pemakan dedak!... sudah goyang ke... your boss days are numberred...

      Delete
    3. anon 12:12

      aku dan penyimpan tabung haji pun berniat utk jumpa sgt2 dgn abd azeeeeeeeeeeez abd raheeeeeeem bin abdullah.

      setuju supaya penjara buat 1 (satuuuuuuu) hari banduan dan rakyat.

      1 banduan satuuuuuu hari.... jgn lbh satu banduan sehari sbb yg nak jumpa ramai sgt.

      kalay banduan request spa dgn china doll pun takpe... asal mrk tetap dlm penjara... kasilah sikit layan2 nafsu lampau...

      Delete
  27. Dulu Anwar buat Deklarasi Permatang Pauh,lenyap begitu saja,sekarang Mahahtir pula buat deklarasi Rayat kononnya,nanti akan lenyap masuk kubor pula.Nak tipu rakyat pakai lah skrip baru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa punya komen macam ini...

      Sampai sekarang Permatang Pauh milik Anwar Ibrahim.

      Deklarasi Permatang Pauh bukan nak menguling orang tapi untuk mempertahankan Permatang Pauh.

      Tolong lah berfikir ...

      Delete
  28. Yang tidak merasa ditindas pemakan dedak...yang mencari sesuap nasi ikut keupayaan sendiri memang tertekan dan ditekan...saya budak kampong memang tk kenal pemimpin negara secara dekat baik yab dsn maupun tdm...apa yg saya dapat nikmati semasa dasar tdm tp masa sekarang saya sendiri tersasar...dgn dasar ekonomi sekarang entah lah agak susah utk cari makan...nak campor orang politik kena ada dedak itu pon belum tentu...buat la apa yg terbaik utk kesejahteraan negara dan rakyat malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya baru balik kampung,alhamdulillah, budak kampung saya semakin maju,dulu pakai kapcai ,sekarang dah drive myvie.tak ada pun yg kata mereka tertindas,,mereka tu pekerja kilang saja dan buat kerja sambilan yg lain utk tambah pendapatan.aku ajak mereka ikut aku kebandar besar pun mereka tak mahu,seronok dah duduk di kampung.

      Delete
    2. Dia orang berhutang jugak sebab ikut Najib yang berhutang berjuta pun selamba jer. Sekarang blacklist pun boleh beli berhutang.

      Tapi kalau betul .. kesian semua itu akan tidak ada lagi apabila 1.5 juta ambil alih kerja dan MYv mereka.

      Delete
  29. Tun Mahathir sedang menyaksikan kemusnahan sistem kerajaan Malaysia yg dia cipta. Kalau dia x ganggu sistem kehakiman dan sistem dlm Umno dulu ini semua x kan terjadi. Syukurlah beliau sedar skrg dan masih cuba yo correct the wrong that he has done. Malaysia should move forward and have a transparent government system.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper5 March 2016 at 14:52

      Ni satu lagi pemakan dedak yang tak tau bersyukur.
      Kalau bukan disebabkan TDM, ko pun harap tulis komen kat dalam suratkhabar Utusan je la takde nya merasa nak tengok komputer ataupun tahu apa itu internet. Jadi cakap tu tolong berlandaskan fakta.
      1) Apa gangguan pada sistem kehakiman yang telah dilakukan?
      2) Apa pula Sistem UMNO yg telah diganggu TDM?

      Delete
    2. Bro maafkan anon 1330 system dia pun ta betoi nak buat lgu mana?

      Delete
  30. Tidak siapa bilang pas ta bagus atau pun umno tak bagui cuma pemimpin dan penyokong di tukar kerna gagal memahami rakyat dan keperluan mereka.tuan guru nik aziz dan tun m tak sempurna sama seperti kita juga.tpi mereka adalah ikon pembaharuan dan memahami rakyat lebih dri najib dan dola.zaman tun.m takda ketegangan kaum dan agama dan beliau tak kbas wang billiun2 dan bebankan hutang pada rakyat dgn segala mcm cukai dan kenaikan barang keperluan rakyat yg tinggi.tok guru wlupun berbelas tahun jdi mb hidup sederhana itulah manusia yg mulia hidup dgn prinsip perjuanfan demi keadilan demi rakyat.isteri mereka pun low profile dan tak pkai cincin dn gelang juta2.mereka inilah ibu negara bkn badak nomor satu
    negara skrg.terbang sana sini
    nak blik buat umrah betsih.takda dedak2 yg kutuk.tun.m penaung perkim dn sya muallaf skali dpat elaun 300 itu je bkn sya tggu siapa nak bagi duit atau sapu duit org.ingat tingkatkan produktiviti itu lah yg sedang menolong sya kerna allah.klu ikut mt anu curi duit rakyat tak salah dan hadi jebon sokong kerana
    ummah.jadi org islam bole curi ka hadi?tun razak gemilang najib temberang,nik aziz agung nik abduh jagung.

    ReplyDelete
  31. Dunia sentiasa menjadi saksi dan kagum akan sumbangan Tun kepada negara malah kepada dunia.
    Sayangnya, dunia kini menjadi saksi akan kemusnahan yg najib dan kuncu2 nya lakukan kepada negara.

    Sedih Dan marah #$%$ bila Tun dihina oleh puak2 najib.... Melayu yg dayus, pemakan dedak.
    Selepas INI, jgn lagi perccaya kepada puak2 INI. Mereka ibarat sesumpah, dengan cepat akan keluar menyokong TUN bilamana nanti kemusnahan umno dah jelas. Hancur umno Dan negara kerana mereka...

    ReplyDelete
  32. kalau gerombolan penyokong najib rosmah buat keputusan beroaling tadah dgn menyokong perjuangan tun dan rakyat... kita bole terima dgn SATU syarat. TIADA WANG OR DEDAK BG PERJUANGAN INI! begitu jugalah pemakan2 dedak cyber yg bergantung pada upah dan gaji... kami x beri imbuhan...kalau nak bercyber buatlah dgn seikhlas hati...

    ReplyDelete
  33. GST punya pasal, kos sara hidup makin tinggi, samada di bandar atau kampong. Orang bandar dah readylama dah nak buang umno. Orang kampong macamana, are you readyyyyyyyyyy?

    ReplyDelete
  34. aspirasi rakyat mula menamppakkan sinar selepas deklarasi rakyat oleh tun semalam.

    aku cuma orang kecil yang mengharapkan 3 perkara bila rejim najib rosmah tumbang tak lama lagi.

    1. dapatkan semula tanah ktm dr pulau singapura.

    2. teruskan projek jambatan bengkok.

    3. dapatkan kembali kedaulatan batu putih milik kita.

    utk mencapai 3 perkara ini.... aku sanggup berkorban tenaga... masa....wang ringgit.... senang cite..... seluruh jiwa raga aku serahkan utk negara dibawah kepimpinan baru nanti... jauh sekali utk sebarang imbuhan... ini jihad kecilku utk agama.. bangsa..tanahairku tercinta.

    ReplyDelete
  35. Tun M kecilnya suara saya dlm keriuhan pemakan dedak mempertahankan jibby..terima kasih TUN krn menjadi suara pada rakyat yg btol2 ditindas akibat ekonomi negara yg sgt terok..
    TUN tak terbalas jasa tun pada rakyat malaysia di zaman pemerintahanmu..
    Tun semoga ALLAH merahmati perjuanganmu..
    Terima kasih jga kpd semua yg merealisasikan deklarasi rakyat..
    Kpd pemakan dedak yg brsungguh pertahankan rosjib..tanya hati kamu yg paling dlm apakah ganjaranmu mempertahankan rosjib yg smemangnya mengaku adanya 2.6b dlm akaun dia..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...