Tuesday 8 March 2016

APA LAGI, PECATLAH....ITU PUN KALAU BETUL-BETUL BERANI!!


Tidak cukup dengan hadir secara terbuka bersama pemimpin-pemimpin parti pembangkang menandatangani Deklarasi Rakyat yang tujuan utamanya menyingkirkan Najib Razak, semalam pula Muhyiddin Yassin berjalan beriringan dengan Ahli-Ahli Parlimen Pakatan Harapan ketika majlis perasmian pembukaan Dewan Rakyat oleh Yang Dipertuan Agong.
Sentap lagi dengan aksi Muhyiddin itu?

Apa barang nak berkasih sayang lagi kononnya pemecatan akan menimbulkan masalah lain pula.

Pecatlah cepat kalau betul-betul berani?
Era Najib dan UMNO berkokok pun dah tak lama...lagi cepat dipecat, lagi baik sebenarnya untuk Muhyiddin dan agenda perubahan. (08/03/2016).

25 comments:

  1. Cepat pecat oitt...senang buat blok baru di parlimen hahahaah...tentulah penakut sbb PARLIMEN SEDANG BERSIDANG..kahkahkah

    ReplyDelete
  2. Kalau pecat ahli umno yang dah belot, umno tinggal pm, menteri2 dan macai2 makan dedak terlebih.

    Tinggal yang banggang2 dan korup2 shj lagi senang mahu gempuurrrr.

    ReplyDelete
  3. Tak payah pecat mamat nie...bio dia mati kering gitu jer...dah tentu mampuih daaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. -luv tun m.

      apa hak kau untuk mengata mampus pada seseorang ?, orang yang beriman, tak akan sesekali mengeluarkan kenyataan sebegitu,kecuali kau bukan islam .

      Delete
    2. Bro anon1026 mungkin berbuih makan dedak jadi tulis mampuih maafkan dialah kali ni jer

      Delete
  4. Selalunya orang berpolitik bijak pasang perangkap dan pandai simpan peluru yang hanya digunakan bila perlu dan tepat pada masanya.

    UMNO perlu ketahui apa yang ada pada Muhyiddin sebelum mengambil sebarang tindakan.

    Setakat ini Muhyiddin biarkan UMNO menyerang tetapi peluru meriam UMNO masih jauh dari sasaran.

    Itu sebab Pemuda UMNO dihantar mengerjakan Umrah untuk melemahkan kedudukan Muhyiddin.

    Semua pemimpin dan bekas pemimpin UMNO Johor mengeluarkan kenyataan supaya menunjukkan mereka menyokong Najib sepenuhnya.

    Dimana kerusi Pagoh di Parlimen?

    ReplyDelete
  5. Ek eleh....umngok pecat sana pecat sini, biawak hidup mampu pula dukung, patut la mappudulung itu mampudukung badak.....kahkahkahakhkah.

    ReplyDelete
  6. Satu dunia tahu p umrah guna duit curii heheee.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Derma OSA.

      - TAK BERANI SAMAN WSJ & SR

      - TAK MENGAKU PADA AWALNYA

      - SUDAH DIKEMBALIKAN KEPADA PENDERMA SEOLAH-OLAH HARAM MENYIMPAN DUIT DERMA

      - TERIMA DERMA ATAS KAPASITI PERIBADI (MASOK AKAUN PERIBADI)

      - TUAN PUNYA BADAN YANG TERIMA DERMA DIAM PEKAK MEMBISU, HANYA KEDENGARAN SUARA SUMBANG PEMAKAN DEDAK.

      - MEMECAT JAWATAN AHLI DALAM TONG TAIK YANG MEMPERSOALKAN DERMA

      Delete
    2. Kalau duit derma, mengapa hanya ketua pemuda sahaja yang dihantar sedangkan semua orang lain pun ada share?

      Adakah niat si penderma untuk mengerjakan umrah dan hanya untuk ketua pemuda sahaja? Siapa penderma tersebut?

      Tak mungkin duit UMNO. Tabung Haji kot ?


      Delete
    3. Tabo Aji dah beli tanah mahai dari harga pasaran kot...

      Delete
  7. Macam mana atau apa khabar dengan si TENGKU palsu tu? aku tenggok menikus je sejak kena tembak oleh Mahyuddin ...tu baru sebiji....dah angkat tanggan ke???.....Denan...Denan...sian ko.....



    ReplyDelete
  8. Betul ke Muhyiddin bersedia utk di pecat dari Umno?.Sebenarnya keahlian tak penting lagi kalau sudah beberpa kali di malukan,jadi elok saja keluar sendiri,nanti kalau lama-lam di malukan lagi.Kalau keluar secara gantleman, baru kita dapat nilai sejauh mana pengaruh kita,ramai mana yg ikut kita keluar,atau ikut kita masuk parti baru.Baru betul.

    ReplyDelete
  9. Kenyataan Wan Azizah mengenai 'Mahathir lemah' Shahbudin tak ulas ke,itu penting tu ,maruah.bukan calang -calang pelempang yg di beri oleh Wan Azizah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan salah sangka, itu sebagai kata-kata semangat...

      Delete
    2. Jangan salah sangka, itu sebagai kata-kata semangat...

      Delete
  10. Ada puak nak singkir seekor biawak hidup dan badak, ada juga puak nak singkir gerembolan pendukung biawak hidup dengan biawak badak sekali.tapi dalam keadaan yang gawat ini ada juga puak nak menjadi penasihat putarjaya.pilihlah puak yang betul.

    ReplyDelete
  11. Lemah kat mana? Cuba bagi tau sikit supaya rakyat senang faham yeop oiii.
    Deklarasi rakyat telah pun ditanda tangani pada hari yg sama oleh 58 tokoh politik tanah air tak termasuk hj hadi ah..wang al U Turni.Tetapi tokoh2 pas yg lain pun sanggup datang.
    Hj Hadi ada ker tak ada ker tak penting sebab semua rakyat dah maklum hubungan sulit atau skandal hj hadi dgn umno.
    Siapa peduli kat hj hadi ni lagi selain drp madpudullung.
    Hubungan hj hadi dgn madpudullung ni makin hari makin romantik. Semua rakyat jelata tahu ini bukan cinta monyet lagi dah. Tapi ini cinta di muka buku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syoknya makan sushi kat jepung.monteng sambil makan gaji mandat rakyat.Amanat tah kemana...AMANAT kapirkan gerembolan pendukung biawak badak mungkin sudah di OSA kan.

      Delete
    2. Hairannya hukum Hudud tu puak penasihat putarjaya yang beriya-iya nak bentang dan laksanakan dibolehland.Puak penentang hudud dan menghalang hudud dibentangkan diparlimen pula dibuat majikan ( towkey kepada penasihat)

      Delete
    3. Kalau monteng sambil makan gaji boleh masuk syurga ker?

      Delete
  12. 1. Cuba tanya2 tukang2 cuci sekolah, bila mereka dapat gaji? Gaji dah tak dibayar. Kalau dibayar pun, lambat2. Ini kerana Kerajaan sudah kekeringan duit walau pun peruntukan ada. Cek tak dapat dikeluarkan kpd kontraktor pembersihan sekolah.
    Tukang2 cuci ini lambat laun akan berhenti kerja. No hal, kan murid2 ada ramai utk bergilir2 bersihkan tandas sekolah. Bagus utk jatidiri dan disiplin pelajar.
    2. Cuba tanya pulak kpd jaga2 sekplah, bila mereka dapat gaji. Cerita yg sedih dan serupa juga akan didapati. Jaga2 sekolah juga akan berhenti. Tak mustahil mantan2 jaga sekolah ini akan merompak sekolah kerana mereka tahu di mana tersimpannya barang2 berharga di sekolah. Masalah ini pun boleh diatasi dgn mudah. Kan guru ada ramai yg bersedia mengikut arahan utk menjadi jaga bergilir2. Besok harinya bolehlah bercuti kalau malam ini jadi jaga sekolah. Ini akan membuat guru2 sayang pd sekolah mereka.
    3. Apa akan jadi jika guru2 pulak tak dapat gaji? Macam mana nak bagi anak bini makan? Bagaimana nak bayar ansuran rumah? Bagaimana mana nak bayar ansuran kereta?
    Najib, silalah berhenti sebelum rakyat kebuluran.
    Nak harapkan Melayu? Melayu ni kan bodoh piang dan mudah lupa ..................

    ReplyDelete
  13. Begitulah nadib TSMY bila dah tak de jawatan semua Mp BN pun takut nak jalan bersama nanti kalau jln sama ada yg kata buat komplotlah pula jln dgn Mp Pembangkang pula kena kutuk nanti ada anjing2 akan suruh pecatlah pula itulah dia nasib badan tapi jgn takut TSMY teruskan allang2 menyeluk pekasam biar sampai kepangkal lengan itu dunia namanya

    ReplyDelete
  14. Begitulah nadib TSMY bila dah tak de jawatan semua Mp BN pun takut nak jalan bersama nanti kalau jln sama ada yg kata buat komplotlah pula jln dgn Mp Pembangkang pula kena kutuk nanti ada anjing2 akan suruh pecatlah pula itulah dia nasib badan tapi jgn takut TSMY teruskan allang2 menyeluk pekasam biar sampai kepangkal lengan itu dunia namanya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...