Thursday, 17 March 2016

ELEHHH...SEBELUM ADA KES MAHKAMAH PUN TAK PERNAH JAWAB JUGAK!!

Sekonyong-konyongnya berkatalah Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Azalina Othman Said bahawa kononnya isu derma RM2,600 juta yang melibatkan Najib Razak tidak boleh lagi dibahaskan di Parlimen disebabkan tindakan Majlis Peguam memfailkan semakan kehakiman terhadap keputusan Peguam Negara yang membersihkan Perdana Menteri daripada sebarang pendakwaan di mahkamah.

Katanya, mengikut peraturan 23(1), sebarang isu yang sedang berjalan di mahkamah tidak boleh dibahaskan di Parlimen.

Kerajaan, kata Azalina yang merupakan menteri bertanggungjawab terhadap Parlimen, sentiasa komited untuk memberikan jawapan mengenai sebarang isu yang melibatkan akauntabiliti, termasuk isu derma RM2,600 juta dan dana yang melibatkan SRC International.

Tetapi kerajaan tidak boleh lagi menjawab sebarang soalan berkaitan isu tersebut kerana tertakluk dengan Peraturan Mesyuarat 23(1) yang melarangnya berbuat demikian, tambahnya lagi.

Elehh...sebelum ada kes mahkamah ini pun, baik di dalam mahu pun di luar Parlimen, tidak juga isu tersebut berani dijawab dengan jujur dan berterus-terang.

Dalam Parlimen sebelum ini, isu berkaitan wang tersebut sentiasa dielakkan untuk diangkat dan dijawab oleh Najib, bahkan ketika ia dibenarkan pula, Zahid Hamidi yang dimintanya mengganti, itu pun dengan memberi penjelasan yang terlalu singkat tanpa diberi ruang sebarang soalan tambahan.

Jadi, di mana kononnya kerajaan sentiasa komited untuk memberikan jawapan yang melibatkan akauntabiliti?

Poorahhh...pemakan dedak bolehlah kena "jual" dengan "auta"  Kak Aza ini!! (SH 17/03/2016).

31 comments:

  1. Belum ada proceeding dah tak bolih jawab ,hebat sungoh .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan sentiasa komited ker atau senentiasa KEMUTED???
      Tanya najib tapi orang lain yg tolong jawap.
      Najib ni BISU ker?

      Delete
    2. Yaaaa ...azalina. Ante loyar buruklah. Ante kaki autalah. Ante punya punggong pun sudah masuk anginlah

      Delete
  2. Kita skrng jelas jenis manusia apa mereka ini. Hilang rasa hormat terhadap bangsat2 ini. Apabila sampai hukum Allah nanti, tahu lah mereka Akan azab yang mereka bakal terima diatas pengkhianatan, penipuan Dan kezaliman yang mereka lakukan. Memang tiada maaf bagi manusia2 seperti ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini hal manusia dgn manusia.. kenapa sangkut dgn Allah pulak. Lagipun kita sendiri blom tentu selamat di hadapan Allah nanti.

      Stop abusing Allah's name. Stop being religiously overloaded. Stop being simpleton muslims. Allah has asked us to settle down ourselves if the case is related human-to-human basis. He will never ever put his hand to help on this.

      Delete
    2. Anon 19:39,

      Sapa pulak ajaq hang perkara melibatkan antara manusia dengan manusia, takdak kaitan dengan Allah..hang terlebeh minum ayaq ketom ka terlebeh makan dedak? Dalam perkara pemerintah berlaku zalim kepada rakyat..Allah MAHA melihat lagi MAHA mendengaq..doa orang yang dizalimi tiada hijab cek oii..jangan dok celupaq no!!

      Delete
  3. Menteri ni pun tak tahu jantan betinanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betina sama betina

      Delete
    2. Kemutttttttttt....

      Delete
  4. Apa yang si Pengkid ni cakap pun sudah merupakan satu jawapan yang kerajaan sebenarnya tidak ada jawapan yang tak kantoi tentang isu ini.

    ReplyDelete
  5. Antara Abang Azal Othman, Salleh Keruk, Rahman dan pemakan dedak yang lain, mereka ni ada alarm auto tak. Alarm bunyi maka berbunyilah pemakan dedak tertentu. Tak tau pulak aku AG boleh tutup kes dan terus clearkan seseorang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salleh Crooked

      Delete
    2. Diaorang tu semua gilir2 buat kenyataan untuk selamatkan Najib tak kira walau sekantoi sebodoh mana pun janji jawab. Lepas sekor penat sekor lagi tampil tak putus2 sebab diaorang tu semua dah jadi zombies dan junkies Najib!

      Delete
    3. Salleh Barua atau Salleh Beruk-hah?

      Delete
  6. kekekeke,...masih taraf akak ke?!,...igtkan dah jd makcik,....kekekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...dah monopos kot.

      Delete
    2. Elo geng, jom kita komen secara berhemah. Hantam apa saja pasal cakap dia. Peri body dia kita jangan sentuh ok... Nanti kang ada pulak yg kena saman sebab rogol dgn mata.

      Bagi aku kes 2.6b ni tak boleh bahas di parlimen tu ada juga logiknya. Katakanlah kita nak haramkan belacan, tentu otoriti yg nak jatuhkan hukum itu ialah mufti, bukan kita rakyat jelata ni. Mufti dan orang pejabatnya tentu dah tak boleh makan sebab hukum tak jatuh lagi, kalau makan sahih dah orang tuduh dia berat sebelah. Sahih kata halal sebab sedap.

      Tapi kita rakyat jelata ni paduli apa, cakaplah apa saja pasal 2.6b tu...
      Ehh... rakyat diharamkan sembang tak kes 2.6b ni di bawah OSA?

      Delete
    3. Segala akta dan hukum agama hanyalah diguna untuk mengawal dan membodohkan rakyat semata2. Ianya berkecuali untuk sang penguasa dan golongan bangsawan.

      PAS pun sama 2x5 dgn UMNO sejak TGNA dah xder. Ustat2 ulamak pinjam ayat2 hadis dan quran.. hanyalah utk membodohkan org ramai belaka.. hakikatnya mereka terkecuali dalam hal2 hukum dan siasah agama ni.. MP dan Adun jadi wakil rakyat PAS.. hidup senang lenang dan kaya raya bersama anak menantu. Din Ayam boleh supply ayam satu Selangor pun masih miskin?? Hehe.. mustilah Pak Mertua cover bisnes menantu punyaaa.. halalllllanthoyyibang.... akhirnya kita jugak yg bodoh.. Haji Hadi elaun pencen dan gaji..cecah 100k sebulan.. lu boleh dapat 10k sebulan tak berjuang untuk Islam?? hinggakan duit poket diperah diminta dibodoh2kan guna ayat agama utk tarik duit kita sapot politik dan life derang jadi kaya raya dan senang lenang hidup berpencen..

      Aha...silap pulak...nabi dulu pun jutawan..abu bakar pun jutawan.. saidina ali kaya raya.. semua pulun jadi kaya raya guna agama jugak kot.. yela.. nak tinggalkan harta untuk umat.. patut la Haji Hadi anak beranak boyot perut berjuang untuk Islam..kahkahkah..

      Delete
  7. Cai najib akan mencari helah je...walau sekecik mana,walau pun tak msk akal..hina sungguh aku tengok.

    ReplyDelete
  8. dgn dirinya sendiri dia keliru apa lagi diluar... dok asyik makan dedak aje....

    ReplyDelete
  9. Terbitkan buku penerangan sehingga perabis RM600 000 boleh. Beri penerangan secara percuma tak boleh pulak.

    ReplyDelete
  10. rumahtangga pun dia tak ada, siapa yang bengap lantik dia urus parlimen ?

    ReplyDelete
  11. Knapa pok jib lari dri wartawan org pun heran.ag da clear kb pun sokong tiap bulan apasal takut tergetar klu benar kapa takut?

    ReplyDelete
  12. Kenapalh bodohnya rakyat malaysia ni pilih org macam tu lagi cepat dap perintah lagi baik

    ReplyDelete
  13. Kenapalh bodohnya rakyat malaysia ni pilih org macam tu lagi cepat dap perintah lagi baik

    ReplyDelete
  14. Kak aza...?....��....abg aza lah...

    ReplyDelete
  15. Nama asai dia Azaluddin..asai-asai ada peliaq tapi dulu nak masok geng pemuda..depa reject pasai nak kata keghaih tapi lembut..walaupon ada black belt tapi tak brapa nak nampak jantannya..payah2 sangat dia pon keghat peliaq..teghuih dapat jadi chip geng puteri..sapa pon tak buleh kacau..tu la kesahnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang hang ni pulak keghaih tepacak sampai oghang nak balut kain kapan pun payah, kena keghat jugak. Lagu tu?

      Delete
    2. kekeke,....al kisah,...kekekeke

      Delete
  16. Azalina ni dulu belajar undang2 kat mana ye ..subjudice ni kalau dah ada action di mahkamah ..kes 1mdb najib tak masuk court lagi pun ..subjudice tang mana tu ..typical menteri najib ...sombong dan terlalu bodoh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...