Thursday, 24 March 2016

MUNGKINKAH KU LI PULA BAKAL DILANTIK GABENOR PULAU PINANG ATAU PENGERUSI PNB?

Ahli politik veteran, Tengku Razaleigh Hamzah akhirnya menandatangani deklarasi menyokong kepimpinan Najib Razak sebagai Perdana Menteri.

Beliau dilaporkan menandatangani deklarasi itu dalam satu pertemuan antara pemimpin-pemimpin UMNO Kelantan dengan Najib, hari ini. 

Ketua Penerangan UMNO, Annuar Musa turut memuatkan laporan dan gambar-gambar mengenai perkara itu di laman Facebooknya.
Yang menjadi perbualan ramai, ke mana Tengku Razaleigh selepas ini?

Penasihat Petronas? 

Pengerusi PNB?

Atau Gabenor Pulau Pinang?

Yang pasti, dengan Najib sendiri dilaporkan menawarkan jawatan Pengerusi PNB atau Gabenor Pulau Pinang kepada Muhyiddin Yassin sebelum ini, kedua-dua penyandang jawatan itu boleh dikira "tidak selamat" lagi kedudukannya di sisi Perdana Menteri. (SH 24/03/2016).

80 comments:

  1. Dedak punya pasal....Kuli akan ambil penasihat Petronas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah..kah..kah..kah...nie ada rase iman dlm hati ke? sokong kemungkaran nie? saje je tanya! kah..kah..kah..iman x dpt diwarisi! serta bukan dtg drp keturunan! kah..keh..kahhehehe

      Delete
    2. Untuk menyelamatkan Najib,elok Tengku Razaleigh dilantik sebagai Gavenor Bank (ada tandatangan org. K pada duit nanti),juga sebagai Pengerusi PNB (Perbadanan Najib Berhad),juga sebagai Pengerusi Tabung Haji,dan pelbagai tabung lagi.Agak-agaknya apa yang Ku Li kata kepada Najib?......(you give me 1 billion,...i'll fix everything)

      Delete
    3. Inilah masanya musuh musuh Tun M bersatu untuk membalas dendam politik.

      Delete
    4. Buat apa pulak nak jadikan gabenor? Dia anak raja. Layak jadi sultan kelantan. Tak pun jadi sultan of swing.

      Delete
    5. Anon 23:16. Sultan of swing. �� cool song tho

      Delete
  2. Da lama jadi kuli sendiri skrg kuli najib.dpat dedak dpat pangkat apa susah.ini lalang ta bole pakai kasi roundup je kan senang

    ReplyDelete
    Replies
    1. nie betui punya baik punya statement. Drp kuli sendiri jaid kuli najib..kjah.kjahahahahahahah!@ tepat sekali!!!

      Delete
  3. Setuju dgn u bro 1737.
    Ku li memilih untuk jadi kuli najib mungkin mengidam nak jadi pm selepas ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro kuli tahap pemakan dedak blum level pemberi jdi kuli dulu kini dan selamanya

      Delete
  4. Masuk dalam lubang sekalipun...ada aku kisah!

    Dasar Melayu nak hidup.

    ReplyDelete
  5. Dendam lama Ku Li kat Tun M masih ada lagi...manis mulut berkarat dihati...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa ya ini sinonim dengan Melayu?

      Delete
    2. Sama2 kita lihat ke mana Tengku Li akan pergi.

      Doa saya moga Allah selamatkan kita rakyat Malaysia dan negara ini dari percaturan politik masa kini dari pemimpin yg bertuhankan wang dan berkiblatkan kuasa.

      Delete
    3. There goes my respect for Ku Li. Rupanya dia kelompok kaum muda.

      Delete
    4. Penganut isle,....cara Ku Li bertindak itu satu kemegahan bagi mereka.Bersorak sorai mereka di opis bila tokoh negeri mereka kenakan Tun,....termasuk dulu yang sembur serbuk lada tu.

      Delete
  6. Tg Razaliegh ini dlm diam dan tua tua ada juga sifat opportunist,dulu bila berhimpun dgn Tun M,muhyhidin dll untuk ujud undi tak percaya terhadap najib dia la kedepan konon konon nanti bila ujud kerajaan sementara mana tau dia boleh jadi PM,kemudian bila deklerasi rakyat diujudkan tgk dia tiada peluang untuk jadi PM mula main diam tak sokong,dia ni siapa tak kenal opportunist,sebab tu musa hitam boleh guna untuk lawan Tun M pada 1988 masa PAU ketika itu.kemudian mereka juga bawa umno ke makamah sehingga diharam kan fakta ini byk geng anti Tun seleweng mengatakan Umno baru ciptaan Tun M,yg paling cilaka dlm sejarah skandal di MALAYSIA adalah isu skandal BMF kerajaan rugi 2B ringgit dan pembunuhan juruaudit BMF En jalil,Isu ini mula ujud bila kerajaan benarkan BMF beri loan kepada carrian group di HongKong dan semua ini berlaku pada tahun 1978/79 masa itu tg Razaliegh adalah menteri kewangan dan bapa Hishamudin adalah PM ketika itu,kemudian pd tahun 1981/82 masa itu Tun M jadi PM salah guna wang pinjaman oleh carrian group (macam kes lembu sharizat la) mula dihidu oleh kerajaan apabila carrian group ini mengalami rugi Jalil di hantar ke hongkong oleh BMF untuk siasat tp beliau dibunuh kemudian dan kes dan isu ini meletup ketika itu Tun M adalah PM,sehingga hari ini Tun M tak pernah menuduh sesiapa kerana beliau tidak mahu mengaibkan org yg hidup dan yg dah meninggal dunia beliau pernah sebut yg beliau tahu siapa yg terlibat tp tidak mahu sebab tak cukup bukti tp bangsat macai Najib dan Anuar masa reformasi mengfitnah semata mata kerana buta fakta dan mahu dapat untung politik malangnya org yg berkenaan yg terlibat secara langsung sentiasa senyum dan opportunist.

    ReplyDelete
  7. Tg Razaliegh ini dlm diam dan tua tua ada juga sifat opportunist,dulu bila berhimpun dgn Tun M,muhyhidin dll untuk ujud undi tak percaya terhadap najib dia la kedepan konon konon nanti bila ujud kerajaan sementara mana tau dia boleh jadi PM,kemudian bila deklerasi rakyat diujudkan tgk dia tiada peluang untuk jadi PM mula main diam tak sokong,dia ni siapa tak kenal opportunist,sebab tu musa hitam boleh guna untuk lawan Tun M pada 1988 masa PAU ketika itu.kemudian mereka juga bawa umno ke makamah sehingga diharam kan fakta ini byk geng anti Tun seleweng mengatakan Umno baru ciptaan Tun M,yg paling cilaka dlm sejarah skandal di MALAYSIA adalah isu skandal BMF kerajaan rugi 2B ringgit dan pembunuhan juruaudit BMF En jalil,Isu ini mula ujud bila kerajaan benarkan BMF beri loan kepada carrian group di HongKong dan semua ini berlaku pada tahun 1978/79 masa itu tg Razaliegh adalah menteri kewangan dan bapa Hishamudin adalah PM ketika itu,kemudian pd tahun 1981/82 masa itu Tun M jadi PM salah guna wang pinjaman oleh carrian group (macam kes lembu sharizat la) mula dihidu oleh kerajaan apabila carrian group ini mengalami rugi Jalil di hantar ke hongkong oleh BMF untuk siasat tp beliau dibunuh kemudian dan kes dan isu ini meletup ketika itu Tun M adalah PM,sehingga hari ini Tun M tak pernah menuduh sesiapa kerana beliau tidak mahu mengaibkan org yg hidup dan yg dah meninggal dunia beliau pernah sebut yg beliau tahu siapa yg terlibat tp tidak mahu sebab tak cukup bukti tp bangsat macai Najib dan Anuar masa reformasi mengfitnah semata mata kerana buta fakta dan mahu dapat untung politik malangnya org yg berkenaan yg terlibat secara langsung sentiasa senyum dan opportunist.

    ReplyDelete
  8. Tuan Shahbudin, satu jawatan yg tuan lupa.Gabenor Bank Negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawatan Gabenor bank negara hj ah wang yg punya. Selain drp background hadi sebagai ulama besar dia juga pakar dlm islamik banking

      Delete
  9. Langsung tak boleh pakai Ku Li ni. Padanlah tak kemana nasib politik dia ni. Keras kat situ jelah.

    ReplyDelete
  10. Tak hairan pun...selama ni yg bising pun cuma 3 orang jer Muhyidin, Mukhriz dan TUN M.....Yg lain senyap jer.....So anngap yg senyap ni sokong Najib......x payah buat deklarasi pun..........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg makan rasuah dan menghalalkan rasuah tu elok kita senyapkan saja kan. Biar diadili oleh mahkamah Allah Taala je itu lebih azab dari di dunia. Yg ni tak boleh nak senyapkan lagi sebab kaki, tangan dan semua anggota bercakap dgn sendiri. Buku kiri dan kanan sebagai bukti. Sudah terbukti dunia ini hanya sementara, pemimpin terdahulu tak pernah ada yg menongkat langit. Tapi yg hanya takutkan Allah Taala saja yg akan merasa gerunnya di mahkamah Allah. Allah saja yg maha mengetahui.

      Delete
    2. orang kapir yang tak takut allah pun tak nak berasuah! LOL

      Delete
  11. Biasalah orang cari makan,mungkin nanti najib tukar dengan royalati minyak untuk membalas budi.Berkorban apa saja untuk jangan tengglam.

    ReplyDelete
  12. Tak boleh, tak boleh, tak boleh!!!!!

    Kalau ada jawatan kosong dalam Petronas ke, Bank Negara ke atau mana ke, TG Hadi paling layak, sebagai PENASIHAT AGUNG NEGARA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn main2 hadi ah wang ini ulama besarrrrr. Dia serba tahu dan serba boleh. Ayatollah khomeini pun berguru dgn dia. Semua pakar2 nuklear dunia pun rujuk kpd hadi.

      Delete
    2. Dia bukan pakar nuklear tapi NOT CLEAR. Setakat ni berapa kali agaknya UMNO udah rujuk minta nasihat?

      Delete
  13. Mmmm . . Tak jadi apa la kuli ni. . Sesuai ngan nama. . Dulu nampak juga anak jantan. La. . Jaga perut ja dia. Kena dedak juga la.

    ReplyDelete
  14. Tidak mengapa itu hak dia yg penting rakyat jatuhkan Bn dlm pru14 nanti yg tt tu hanya ketua bahagian rakyat tak tt nanti rakyat akan tt dlm pru14 hingga semuanya tertonggeng (tt tanda tangan)

    ReplyDelete
  15. Itu lah Ku Li yang saya kenal sifatnya sejak dulu lagi.Dia penyembah duit.Dia hadir dalam sidang akhbar bersama Tun,Sanusi,dan tokoh-tokoh lain baru-baru ini adalah dengan niat untuk balas dendam terhadap Tun.Sekarang dia sokong Najib,dengan niat menyakiti hati Tun.Tun senantiasa memaafkan mereka ini,tetapi mereka tetap sampai mati pamerkan sifat khianat.Inilah ahli politik yang pentingkan diri.Akan tetapi,cara Ku Li,Anuar Musa dan yang sealiran adalah merupakan kebanggaan bagi rakyat negeri mereka.

    ReplyDelete
  16. Memang terbukti Cash is KING
    Slogan keramat masakini.

    ReplyDelete
  17. Kita lupakan sajalah Ku li ni. Marilah terus pandang kehadapan tanpanya. Hanya kuli sahaja yg tahu mengapa dia bertindak sedemikian. Tidak dinafikan jasa ku li selama ini, tp untuk menuntut perubahan nampaknya kita perlu bergerak tanpanya.

    ReplyDelete
  18. jangan marah kat dia kerana dia tak sokong kita.at least kita dah tau dia dok sebelah mana...kanan pak din

    ReplyDelete
  19. Saya sedikit pun tidak ada rasa hormat pada Kerabat Raja ini. Antara politik Najib dengan politik Ku Li, rasanya Najib lebih cerdik dan lebih berani. Ku Li tidak seberani Najib yang sanggup masukkan berjuta RM ke dalam akaun nya sendiri. Jika Ku Li lah yang menang semasa lawan Mahathir, Malaysia lagi teruk dari apa yang Najib lakukan. Selepas kalah dengan Mahathir apa yang Ku Li buat? Berapa banyak buku politik yang di tulis mengenai Ku Li?

    Tiba-tiba Harun Din jumpa Anwar Ibrahim memberitahu Anwar Ibrahim sekiranya Pakatan Rakyat menang, yang jadi Perdana Menteri ialah Ku Li. Langsung tak masuk akal, dia yang duduk-duduk saja goyang telur, terpilih jadi Perdana Menteri. Yang bagus Ku Li tak ada langsung rasa malu.

    Masa Mahathir hingga Pak Lah dan sekarang Najib, mana ada dia bersuara. Sedangkan masa Mahathir minta Pak Lah berundur pun dia tidak mempertahan Pak Lah atau menyokong Pak Lah.


    Jika diletakkan Ku Li dikalangan pemimpin tertinggi melayu seperti Mahathir, Anwar Ibrahim, Najib, Hj Hadi, Mat Sabu, Husam dan Muhyiddin... maaf cakap lah Ku Li taraf macai je.

    Nasib baik tanjak yang dia pakai ada simbol salib ketika lawan Mahathir dulu. Kalau tidak, senang-senang Pairin kudakan dia.

    ReplyDelete
  20. Orang tua yang tiada maruah!

    ReplyDelete
  21. Daripada aku kecik aku pandang orang tua ni kecik jer. Memang tak boleh dipercayai punya orang tua. Tak habis habis nak jawatan penting. Dah masuk kubor dah pun.

    ReplyDelete
  22. Orang sign deklarasi dia pun nak sign deklarasi jugak. Hari tu kutuk-kutuk mereka yang sign deklarasi la ni depa pakat nak buat deklarasi jugak sama-sama depa..

    ReplyDelete
  23. Apa? Ku Li sign deklarasi dengan Najib? Saya tak terkejut tapi terperanjat..

    ReplyDelete
  24. Sy terfikir adakah najib ni dajjal yg disebut pd akhir zaman akan muncul dlm bntuk manusia..melakukan huru hara dan kekacauan yg bkn sdikit. Tgk lah apa yg dh dibuatnya smp lintang pukang negara kita..pengikutnya masyaallah ramai krn mabuk dedak. Yg tua bangka,kerepot nak mampus pun nak jgk pegang kuasa wlupun umor dh tggl sehari dua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa merepek lah kau ni, jangan lah jadi bodoh macam si najib, nak lawan guna otak doh bukan pegi baca kitab kuning tah dari mana datang nya, biul jadinya ngok!

      Delete
    2. Anon 00:30, org bckap pasal najib n ku li..yg hg pi gelaq org ngok tu pasai pa?? Klu xmmpu ckp yg baik2 elok hg diam

      Delete
    3. 11.51 retarded?

      Delete
    4. Anon 11:51. Aku rasa kau yang konpius, bodoh apa? Kalau dah cakap mcm orang bongok, patut pun anon kat atas tu bagi gelaran ngok doh. Aku plak nak panggil hang ngok, tapi aku rasa bongok kerbau lagi sesuai utk hant.

      Delete
  25. Apakah Ku Li ramai penyokong dalam UMNO? Jika dia hebat mengapa dia tidak terpilih sebagai Naib Presiden ? Atau Menteri ?

    Tak ada apa yang telah buat untuk orang melayu.

    Lagi pun deklarasi tersebut di buat dalam keadaan terpaksa. Pemimpin UMNO peringkat Negeri mana yang berani menolak deklarasi tersebut ?

    Deklarasi di buat untuk dapatkan sokongan rakyat atau jika tidak Najib perlu dapatkan tanda-tangan dari semua pemimpin MCA GERAKAN dan MIC.

    ReplyDelete
  26. tok pa pun tumpang sekaki nampak, idola kaum UMNO yang zuhuhd ni, kononnya tak pernah tinggal sembahyang di parlimen, kahkahkahkahkah, orang melayu islam memang dayus!

    ReplyDelete
    Replies
    1. terbaik bro, tapi tak semua lah yang dayus, kebanyakannya. lagi kuat mulut "berislam" lagi dayus lah nampaknya.

      Delete
    2. bro.Tok pa tak tingal sembahyang takpa .tetapi ada orng tu ada janggut.ada misai ,bulu kening panjang ,pakai serbandan jubah lagi tetapi macam orang mabuk menyokong Najis.tak terfikir langsung dengan kezaliman Najis.

      Delete
    3. Lol, 2x5 je bro diaorang semua.

      Delete
  27. Jauh beza Tun Mahathir dengan Ku Li. Tapi Ku Li lebih kurang sama dengan Ku Nan.

    Ku Li dikenali nama nya kerana pernah memegang jawatan Menteri Kewangan dan jadi Presiden Semangat 46. Sekarang mana perginya semangat 46 ? Sepatutnya masa inilah Ku Li tanamkan semangat 46 pada ahli-ahli UMNO supaya tolak pemimpin yang tidak amanah dan penakut.

    Logiknya Tun Mahathir yang patut diam sebab anak dia berjawatan Menteri Besar dan ada peluang pergi lebih jauh tapi Ku Li yang tidak ada anak pulak yang sokong Najib...

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa kata dia tak ada anak, anak itik dan anak ayam banyak kat belakang umah dia, silap2 anak haram pun ada.

      Delete
    2. Bro aku kenal sangat dengan dia nih...tuh sebab aku tahu dia ada anak!

      Anak tekak ler....

      Delete
  28. Konon Ku Li begitu faham sepak terajang politik.

    Mana letaknya kehebatan Ku Li sedang ketika ini TIMES meletakkan Malaysia nombor dua sebagai negara rasuah tertinggi ?

    Nak sepak terajang dalam politik pun biarlah bermaruah dan berprinsip.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa perasaan mereka bila M'sia dimertabatkan negara no 2 tertinggi rasuah oleh satu majalah yg bukan calang2 pengaruhnya?? Mungkin bangga agaknya. Bila maruah telah tergadai malu pun sudah tiada.

      Delete
  29. hanya tiga pemimpin UMNO yang tak dayus dan berteloq, muhyiddin, shapie dan mukriz, masih nak selamatkan UMNO lagi ke? LOL

    ReplyDelete
  30. tgh aku berlayar ngan pc aku,..terjumpe lak vids ni,...tgok bro,...katanya vid rakaman rahsia katanya,..hal politik,..tapi korg nilaikan la,...

    https://youtu.be/xEwF472f87c

    ReplyDelete
  31. KuLi lebih bahaya dari ulaq..
    sebab itu Allah tak restu perjuangannya menjadi PM menentang Tun M dulu.
    Allah restu dia karam bersama kapal najib dan itulah yang terbaek dari terus bermain wayang..

    ReplyDelete
  32. Tetapi orang dalam Utusan Malaysia macam masih tidak yakin walau pun TRH sudah menandatangani deklerasi.Petikan berita UM : "Teka-teki berhubung pendirian Tengku Razaleigh Hamzah dalam perkembangan politik semasa seolah-olah terjawab apabila Ahli Parlimen Gua Musang itu turut menandatangani Deklarasi Kelantan yang menyatakan sokongan penuh terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak."....kenapa sebut 'seolah-olah terjawab' kenapa tidak dengan penuh yakin menayatakan 'telah terjawab. wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin ada betul nya juga pandangn Encik Lat. Kenapa sebut 'seolah-olah' dan tidak 'tidak'.

      Tengku Razaliegh sepatutnya tidak tanda-tangan deklarasi tersebut. Jangan lagi kita main politik macam ini.; Semua ahli politik mesti ada stand - pendirian. Cara macam ini menyebabkan ramai hantu yang berpura-pura dan memakan masa lagi dan lagi.

      Buat cara Tun Mahathir dan Zahid Ibrahim. Meraka tidak 'se olah-olah' tetapi mereka 'telah' .. Kerja mereka berdua senang dan lagi cepat sekiranya Tengku Razaliigh tidak tanda tangan deklarasi tersebut.

      Politik berdolak-dalih. Politik muslihat. Politik tungu dan lihat. Politik U turn. Kita buang. Kita mahu politik yang berpendirian tegas dan bijak. Sekarang 2016 hanya beberapa tahun 2020. Masih lagi orang politik veteran ber' seolah-olah'.

      Dah tanda-tangan tersenggeh-senggeh. Cakap lah kenapa sokong Najib walaupun sebab Najib negara nombor dua di tangga rasuah.

      Delete
  33. Sejak lama dulu lagi aju tak pernah percaya dan yakin dengan Ku Li. Beliau adalah contoh seorang opportunitis yg terbaik. Dalam politik dia bersikao play safe dan selalu menunggu saat akhir utk buat keputusan dan lazimnya dia akn memihak kepada team yang dirasai mampu menang, dan bukan kerana prinsip. Dalam situasi terpinggir, dia bijak mendekati pihak oposisi terutamanya utk tarik perhatian dan beri tekanan kepada pihak yang berkuasa agar nampak keupayaannya. Politician seperti Ku Li ini tak ubah umpama pemain layang2, melepas dan menarik tali mengikut situasi angin, bukan kerana prinsip atau matlamat perjuangan yang jelas. Memilih Ku Li sebagai ketua atau pimpinan utama adalah satu kesilapan besar sebenarnya. Jangan terpedaya dengan helah dan mainan licik politician ini. Antara Anwar dan Ku Li, bezanya umpama langit dan bumi

    ReplyDelete
  34. Ku Li tak pernah memfitnahkan sesiapa,beliau juga tidak pernah menghina sesiapa,jauh sekali menipu sesiapa.Itulah kelebihan ahli politik Melayu Islam bukan ahli politik seperti Mahahtir yg lebih pekat sifat ularnya,samlah juga dgn Anwar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli politik Yg tak pernah berjaya dan akan memihak pd Yg mendatangkan untung pd durinya...Nasib tubohkan semangat 46 kalau tidak tak pernah rasalah kerusi president

      Delete
    2. Selepas tewas di tangan Mahathir, Ku Li terus kecut. Tidak berani langsung menampilkan diri di hadapan ahli-ahli UMNO selain dari Gua Musang.

      Sehari dua sebelum pilihanraya, Ku Li balik dari Sabah dan berita TV3 tengah malam pun bertanya tentang peluang Ku Li menang. Dengan muka yang angkuh dia jawab 'What you talking about? We already win 2/3 majoriti' Tersenggih-senggeh dia ulang lagi 'We got 2/3 majority'

      Ambik kau. Kerana terlalu confident. Terduduk terus berkain pelikat. Sebenarnya masalah Ku Li ialah dia dah hilang keyakinan pada kemampuan dia.

      Baik Ku Li bersama dengan Mahathir atau bersama dengan Najib. Ku Li no self-confident. Dalam kumpulan Mahathir boleh lah terima dia jadi orang nombor dua.. tapi dalam kumpulan Najib dia sanggup jadi orang nombr dua, Itu yang susah nak diterima.

      Masa Ku Li lawan Mahathir, tahu tak masa itu Najib sibuk main jongkang-jongkit.

      Delete
  35. Ku Li byk hutang dgn along nak buat macm mana

    ReplyDelete
  36. Kalau dahulu semasa era Tun Mahathir tidak diganggu oleh kuli yang bersekongkol dgnnya dalam cita2nya politiknya kononnya dialah selayaknya menjadi pm, termasuklah musa hitam, politik orang melayu tak lah bercelaru. Kita kaji betul2 urutan sejarah politik mereka dalam usaha mereka untuk menutup kesilapan2 mereka dengan adegan2 yang dipaparkan skrng.

    ReplyDelete
  37. Duĺu PAS menikam ANWAR IBRAHIM dengan menjunjung KU Li sebagai bakal PM Malaysia. Aku ingat Tun nie sgt terok smpi ke mati skrg nie musuh politik sekor lagi mmg ag jahanam.

    ReplyDelete
  38. Ku Li ini dikatakan the Old Fox. Kenapa ? Sebab dia buat kerja secara senyap. Kalau nak cakap terus terang, jenis main belakang. Jadi dia pandai untuk mengatur dirinya supaya depan nampak baik, tapi belakang tak nampak gerak-gerinya. Jadi sekarang bila dia sudah tahu yang najib akan kekal, dia main pula wayang kulit. Tapi bukannya najib tidak tahu perangai Ku Li tetapi najib disebaliknya lebih bijak mengatur strategi untuk memerangkap Musang berjanggut ini !

    ReplyDelete
  39. PAS dah lakukan yang terbaik dengan mengemukakan usul Hudud di DUN. Lakukan yang terbaik dengan usulkan pindaan kuasa kepada mahkamah syariah. Semasa usul hudud orang kata hudud PAS, kalau begitu sila kemukakan hudud yang sebenarnya. Orang kata hudud PAS tak betul, kalau begitu bawakan hudud yang betul. Sekarang bila PAS usahakan yang terbaik untuk Islam dan mengatakan sekarang tanggung jawab terserah kepada Putrajaya orang kata PAS dah berubah. Jadi nampaknya semuanya salah apa yang dilakukan PAS. Jadi mana satu yang betul. Sedangkan usaha yang dilakukan PAS tidak dibuat oleh pihak lain. Pihak lain hanya pandai bercakap. Fikir-fikirkanlah wahai saudara sekelian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon punya cakap dah basi. Diulang-ulang macam Astro jugak.

      Ok lah sekarang jawab mengapa PAS membisu dan mata terkedip-kedip pandang siling apabila Ikatan yang menjadi sekutu PAS berkata hudud tidak sesuai dengan masyarakat di Malaysia.

      Sepatutnya PAS berkeras kita akan tetap dengan hudud. Tahu tak berapa lama yang di maksudkan 'dikemudian'kan ... Nik Abduh ditanamkan dan di talkinkan pun hudud masih 'dikemudian'kan.

      Pihak lain buat yang di utamakan dulu ... yang nak dulukan hudud ialah PAS.

      Macam ini lah, PAS tidak payah lah nak bentang tapi PAS serang lah AMANAH dan UMNO terang-terang pasal tidak tegakkan hudud. Tunjukkan lah yang PAS masih inginkan hudud. Tenguk siapa yang jawab UMNO atau AMANAH. Yang pasti yang menjawab ialah Ikatan.

      PAS kena usahakan supaya Ikatan terima dan faham tentang hudud sebelum PRU nanti. Kalau Hj Hadi dah cuba, sekarang giliran Nik Abduh dan Tantawi pulak yang sering bercakap mengenai hudud.

      Delete
    2. Panggil diorang pegi hududkan Spender Ali tua yang duk main girlfren nya di hotel itu...kononnya setiausaha agung diorang ulamak!

      Delete
  40. Ku Li dah taada maruah! Mungkin dah nyanyok.

    ReplyDelete
  41. Ku Li dah taada maruah! Mungkin dah nyanyok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Wahhabi sokmo

      Delete
  42. Ku Li sign deklarasi menyokong Najib sbgai PM???? Biar betul. Najib kaki rasuah dan sah terbabit dlm rasuah. Tuhan laknat pengamal rasuah dn juga penyokongnya.

    Apa Ku Li ni dh hilang akidah ke??? Takat ni kita tak tahu apa deklarasi tu. Tak dengar dari mulut Ku li lagi. Annuar Musa kaki rasuah. Duit PPRT pun dia rembat. Aku tak caya ckp dia ni melainkan Ku Li sahkan dia menyokong Najib yg rasuah tu.

    ReplyDelete
  43. Haprak..cis nak tikam najib utk jd PM Malaysia.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...