Sunday, 13 March 2016

KU NAN SEORANG PEJUANG...KAHKAHKAH

Setiausaha Agung UMNO, Tengku Adnan Tengku Mansor hari ini menjelaskan, beliau adalah keturunan Tengku dari Acheh yang didakwanya merupakan pejuang agama dan bangsa.

"Lihat sejarah Acheh di mana Tengku Nyah Abu pergi dan inilah cucu dia, pejuang Islam dan pejuang yang mempertahankan tanahair.

"Datuk dan nenek saya tidak pernah tunduk kepada Belanda. Sebab itulah saya kuat, darah itulah yang mengalir," kata Menteri Wilayah Persekutuan itu lagi.

Dengan menggambarkan demikian, tidak lain Ku Nan bermaksud untuk memberitahu bahawa beliau juga seorang pejuang sebenarnya, sama seperti nenek moyangnya dahulu.

Tetapi berdasarkan rekod Ku Nan selama ini, beliau hanya dikenali sebagai pembodek kepada pemimpin yang berkuasa semata-mata. 

Datuk dan neneknya tidak pernah tunduk kepada Belanda, tetapi beliau sepanjang masa hanya membiarkan dirinya tunduk kepada pemimpin yang ada kuasa sahaja.

Mereka yang berada dalam UMNO tentunya lebih mengetahui perkara ini.

Zaman Tun Mahathir, beliau bodek Tun Mahathir. Zaman Anwar Ibrahim, beliau bodek Anwar Ibrahim. Zaman Tun Abdulah Ahmad Badawi, beliau bodek Tun Abdullah Badawi dan zaman Najib, lagi kuat bodek Najib.

Jika selepas ini, Zahid Hamidi naik, Zahid Hamidi pula dibodeknya.

Maka, di mana yang dikatakan beliau  itu seorang pejuang?

Sebelumnya, Ku Nan lebih dikenali sebagai ahli perniagaan bersama seorang taikun Cina yang terkenal sebelum dilantik menjadi Setiausaha Kerja UMNO, Setiausaha Agung UMNO dan kemudian sebagai menteri.

Dan bila masa beliau pernah dikenali sebagai pejuang yang berani dan lantang dalam memperjuangkan kepentingan agama dan bangsa?

Pembodek yang berani mungkin ya, tetapi adakah membodek itu suatu perjuangan? 

Apakah juga membodek pemimpin yang ada kuasa suatu perbuatan yang mendatangkan apa-apa manfaat untuk agama dan bangsa atau hanya untuk dirinya saja? (SH 13/03/2016).

62 comments:

  1. Perjuangan ada mcm2 cara. Perjuangan Teuku Nan adalah membodek org berkuasa dgn kuat dn hebat.

    Perjuangannya memang berjaya sehingga apa yg kita nampak hari ini.

    Yg pelik datuknya yg berjuang mcmana bole cucu dpt masih dpt gelaran

    Agaknya kalau Din dpt datok sri cucu nti pun tetap ada gelaran tersebutkah ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betulllll.. perjuangan Ku Nan membangunkan Sport Toto adalah mengikut landasan Islam.. lagi tikam Sport Toto.. lagilah alim Islamnya.. habis semua Cina dan Melayu tikam Sport Toto, menjadi Islam dan maju bersama Islam.

      Sbb tu la gamaknya Haji Hadi nak berpadu2 dgn UMNO nih.. Pejuangan UMNO ni tinggi nilainya dengan Islam PAS. Tak cukup elaun dan pendapatan Tuan Guru 100k sebulan sekarang ni.. biar masuk juta2 mcm KuFake Nan ni.. bolehlah infake harta mcm Abu Bakar dan Abu Dzar tu.. tak gitu Tuan Guru Haji Hadi??? Isle kang..semuanya Isle.. Isle kepalavuto hang...kahkahkah..

      Di Malaysia ni.. hanya agama Islam sahaja digunakan untuk memperbodohkan umat.. lagi ceramah pasal Islam..lagilah umatnya menjadi bodoh berlapis2.. kesian kat Rasulullah dulu.. contoh teladan hanya jadi iklan buat duit, kutip duit dan segalanya hampeh belaka.. kalo tak dapat 100k sebulan.. mau ka Haji Hadi anak menantu berjuang secara percuma untuk Isle.?? Din Ayam tulung jawab sikik..atau Din Ayam pun sama2 gelak ja ngan Pak Mertua dia..kahkahkah..

      Delete
    2. Indon2 pendatang ni.. jadi kaya raya.. mmg menyusahkan rakyat Malaysia saja...

      Apakah ramyat kita terlalu bacul nak bangun halau Indon2 penjajah ni..

      Delete
    3. Tiba2 nak kait ngan hadi awang.bodoh!mat sabu dap pkr pun sama saja hancurrrrrr....

      Delete
    4. Datuk Nenek dia pejuang, Ku Nyah
      Dia pembodek, dapat gelaran Ku Dek,
      Macai macai dia digelar Ku Cai.
      Lebai penasihat dia digelar Ku Bai.

      Semua gerombolan digabungkan bergelar KuRap.

      Delete
  2. Ku Nan nak menang kat Putrjaya lam PRU13 pun sana sini jaja Tun M...poorraaahhhh

    ReplyDelete
  3. Serius sy rs seram tgk wajah nan krueger ni..en.budin,if possible klu ada lg crita psal dia ni,mohon jgn diletakkan gmbar. Boleh xhlg slera mkn dibuatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya lah admin usah letak lagi gmbr pakcik aceh ni,Bukan Kanak2 je takut malah orange dewasa pun ngeri,wajah raksasa dynasour ni.

      Delete
  4. Terguling guling ketawa ni..senak perut! Alahai..tengkurap ni! Eloklah tu. kurap jilat najis. Muka pejuang takde lansung, muka beruang adalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pejuang Aceh adalah pejuang Islam yang berani berjuang sehingga mati syahid kerana menegakkan Islam dan mempertahankan negara Islam Aceh dengan memerangi penjajah Portugis dan Belanda yang menindas umat Islam di Indonesia. Maka keturunan pejuang Aceh adalah orang-orang yang cintakan Islam.

      Persoalan yang timbul ialah:

      (1) Adakah orang yang menjadi pelopor dan pendokong budaya dan politik sekular hari ini adalah berasal dari keturunan orang Indonesia yang telah berkhidmat sebagai hamba abdi Belanda @ 'Belanda hitam' dan membantu Belanda mengalahkan dan menjajah Aceh dan Indonesia selama beratus tahun?

      (2) Adakah terdapat kemungkinan orang keturunan Tamil dll dari India mendakwa diri mereka keturunan raja Aceh dll?

      (3) Kalau asal benih yang baik, jatuh ke laut menjadi pulau.
      Kalau asal benih yang hina, jatuh ke laut menjadi ............ (Lu pikirlah sendiri!)

      Kita dari keturunan yang baik-baik pun berdiam diri tidak mahu buat publisiti murahan kerana kita cintakan Allah dan bencikan riak.

      Delete
    2. Pejuang pusat hiburan dan penindas orang miskin adalah jelas bukan keturunan pejuang Aceh atau raja Aceh.

      Delete
  5. Manusia yg hebat tidak perlu mendabik dada kerana kerana keangkuhan itu sifat nya iblis si laknatullah...pilihlah en krueger....dimana anda mahu meletakkan diri anda,tetapi sayangnya rakyat tidak sebodoh dungu mcm kamu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. rakyat tidak sebodoh dungu percaya hasutan pembangkang..

      Delete
  6. Perbandingan antara dua teuku dr acih...macam BUMI dan langit iaitu nan n p ramlee... Belajar lah dr films p ramlee kalau Mau menjadi seorang perjuang sejati

    ReplyDelete
  7. Bangsatwan sejati: Mapadelung and the Teu na sing

    ReplyDelete
  8. Jgn2 dia ni ahli GAM yg d hsramkan d indon tu...

    ReplyDelete

  9. Cantik la.

    Sebelum ini, Boss dia, Datuk Seri Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sanrobone, istiharkan diri dia sendiri sebagai pahlawan Bugis.

    Sekarang ni Teuku ni pulak ngaku pahlawan Acheh.

    Kita tunggu pulak second boss dia istihar diri sebagai pahlawan Jawa.

    Hisham Keris apa macam? Tak nak join ke?

    Memang hancusss UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hisham keris kontot

      Delete
  10. Muka macam Mamee Monster...ewww seramm aku

    ReplyDelete
  11. kesian sgt tgk mamat ni. sapa2 nk report polis dan spr utk sah kan nama betol mamat ni? dia tgh gigil smpai trkucil atas bini anggun tu

    ReplyDelete
  12. Tak paham. Lepas sorang sorang dengan bangganya mengaku keturunan hulubalang...bukan dari Tanah Melayu pulak tu. Katanya Kerajaan Melayu Melaka dulu kuat...sampai hulubalangnya terkenal seantero Nusantara...alih-alih yang ada Tanah Melayu sekarang ni ramai keturunan luar Tanah Melayu pulak dah...

    Kalau begitu salahkah bangsa lain mengatakan orang Melayu juga pendatang di Tanah Melayu ini?

    ReplyDelete
  13. gelaran yang sesuai untuk adnan ialah tengkunyah ... semua yang najib bagi dia kunyah ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe setuju

      Delete
    2. Bleh ambo tambah.....tengkunyah ibni termuntah.

      Delete
    3. Tengkulat....segala lendir Najib dia dan hj hadi jilat kah kah kah

      Delete
  14. Status Adnan ini yang mana satu yang betul ?
    Pelarian atau pendatang?

    Yang lawan Belanda bukan ayah dia, tapi Datuk dengan Nenek dia.

    ReplyDelete
  15. Jangan ngate pasai muke dia..tak baik..itu pemberian tuhan kpd dia..memadai la setakat nak ngate perangai dia jer.Satu malaya tau perangai dia dari dulu lagi kaki bodek yg berjaya..orang gini elok diboikot saje..tapi berbanding antare yg ngate dan yg membodek dia..ramai lagi kaki yg membodek dia..pasai tu dia menang pru 13 kat putrajaya..ni keje orang gomen yg dudok kat situ la kot?

    ReplyDelete
  16. dah tahu keturunan aceh berambos lah dari negara ini.nak jahanam jahanam lah tempat keturunan kamu gampang anak haram binatang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jenis khianat ini lah yg jatuhkan daulat Acheh Samudera ke kuasa asing

      Delete
    2. Aceh jatuh ke tgn belanda bkn kerana khianat tpi kerakusan untuk kekayaan bumi aceh.jdi 0102 jgn belit fakta.skrg rakyat susah kerana dikhianati pemimpin,yg dok pertahan pukis pun semua kaya raya ada yg susah?

      Delete
    3. mp sgor kau asal usul mana..tak nak kata berambos ke..pakai otaklah bila cakap..

      Delete
    4. Keturunan kesultanan Marang. Marang penipu kepundek Marang Selipar.... gila nak jadi balachi regim perasuah ulamarmak penipu

      Delete
  17. Kunan jgn malukan teuku2 dari aceh itu mereka itu benar2 melawan utk bangsa dan agama.teungku chik di tiro,teuku umar,teuku panglima polem tak ada crita pasal teuku habuk??mgkn atuk kunang ni jual diri pada zaman belanda mcm kunang dok jual diri dia kat pukis skrg.kan keturunan.hasan tiro dpatkan autonomi utk rakyat aceh.kunang dpatkan beban utk rakyat malaysia.

    ReplyDelete
  18. Payah betul manusia jenis perasan Dan munafik ini. Jenis Angkor bakul sendiri Dan ingat orang lain bodoh sangat macam dia.

    ReplyDelete
  19. pejuang untuk poket sendiri dulu le..

    ReplyDelete
  20. ku nan kawan baik dengan vk lingan
    dan vincent tan.tak nampak lansung
    dia pejuang Islam.berjuang sama dengan
    kaki judi dan kaki putar alam adalah.
    memalukan orang acheh yang berjuang
    dengan keringat dan darah hingga dapat
    kuasa autonomi di indonesia.ku nan tak
    layak lansung.lebih sesuai tungku nanar

    ReplyDelete
  21. Dulu Vincent Tan pun Pernah Simpan dia kan?

    ReplyDelete
  22. Ya setuju yang Ku Nan adalah seorang Pejuang Kaki Bodek !

    ReplyDelete
  23. Ini kes macam cerita Cucu Datok Merah da...Datuknya dihormati masyarakat dek kerana jasa baktinya kepada tanah air.Maka cucunya jugak mintak masyarakat menghormati dia sebagaimana datuknya dahulu.Tapi nak hormat macam mana?Perangai sendiri pun tak keruan apatah lagi jasa dan bakti...

    ReplyDelete
  24. Assalamualaikum YB YM Ku, kalau bolih apa kata Ku turun kan salasilah YB kat sini secara detail, ini dapat elak dan menutup mulut2 yg mempertikaikan YB sebagai Tengku. Ini Adalah pandangan dr saorang rakyat biasa yg kesian tenguk YB tiap hari dibelasah.

    ReplyDelete
  25. Pejuang tulin akan berkhidmat utk membangunkan negara asal.

    ReplyDelete
  26. Knp lah sekarang pemimpin umno berbangga keturunan dr negara asing?... Mana jati diri sebagai seorang melayu.... Mana slogan Yg Di agong agongkan hidup melayu?...Sekarang dah tukar hidup bugis... Jawa...acih....minang.... Mana pergi melayu? Faham makna umno?....M bermaksud Melayu bukan bugis jawa acih minang

    ReplyDelete
  27. Kalau Adnan mengaku beliau berasal dari Aceh bermakna beliau pun pendatang macam orang Cina dan India....boleh dihalau balik negeri.

    ReplyDelete
  28. Kawan dia semasa kecil di Kg Baru terkejut apabila Adnan tambah Tengku kat nama dia. Ini setelah Adnan kawin dgn orang Indon. Ayah dia lagi terkejut apabila Adnan tukar nama ayah dia jadi Tengku Mansur. Memang asal nya tak ada Tengku didalam nama mereka. Check nama adik beradik dan saudara terdekat mereka untuk pengesahan. Ku... Nan jauh di sana.....

    ReplyDelete
  29. Sekarang ni musim pemimpin mengaku pejuang2 ada dari arab ada dai jawa ada dai bugis ada dari acheh lepas ni siapa lah pula mengaku pejuang bangsa dan agama tak payahlah bak kata pejhang bangsa kata pejuang bolot kuasa duit harta benda itulah yg ada sampaitak tahu duit masuk akaun sendiri hebat pemimpin sekarang ni teruslah berjuang cakap je lah

    ReplyDelete
  30. Jika tak silap ...
    Mahathir lah yang telah di beri Darjat Kebesaran Istana yang tertinggi. Darjat ini hanya diberi kepada kalangan Kerabat DiRaja sahaja dan Mahathir satu-satu nya dikalangan bukan berdarah raja yang menerima darjat kebesaran tersebut.

    Maaf kalau tak silap Darjat tersebut diberi oleh Johor.

    Harap perbetulkan kenyataan ini jika tidak betul.

    Dan jika betul, Mahathir lah yang layak menguna gelaran Tuanku atau Tengku.

    ReplyDelete
  31. jgn main2.. dia pewaris n kerabat hard rock cafe...

    ReplyDelete
  32. Akhlak ni tak diwarisi. Jangan ingat kita kalau datang dari keturunan baik, kita pun pasti baik. Banyak yang asal dari keturunan baik yang tersasar. Orang yang baik dab benar2 baik selalunya tak mengaku dirinya baik. Penilaian semuanya ditangan Allah.

    ReplyDelete
  33. Yang saya paham, darjat kebesaran dari Aceh tak ada kene mengena dengan kita di Malaysia. Aceh letak di Indonesia. Kalau diizinkan guna gelaran kerabat negara asing di sini, apakah pandangan kerabat diraja di negara kita?

    Apakah ini bermakna siapa saja yang berketurunan diraja negara asing boleh gunakan gelaran masing-masing untuk dapat faedah di Malaysia. Jikalau begitu, Encik Samy layak guna gelaran "Maharaja" jikalau beliau keturunan kerabat India. Ataupun Mr. Robert guna gelaran "Lord" atau "Duke" kerana keturunan kerabat diraja Inggeris. Ataupun, Ah Chong guna gelaran "Prince" / "Putera" kerana kerabat diraja Cina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat sekali pandangan anda ini!

      Delete
  34. Pa la tuan budin ni tak tau ka? Bodek atau ampu tu adalah satu perjuangan. Perjuangan utk kepentingan diri...hahaha

    ReplyDelete
  35. Yg di aceh tu. Teuku.. Bukan tengku.. Mcm nama p ramlee.. Teuku zakaria bin teuku ngah puteh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teuku nyak puteh.. Pembetulan

      Delete
  36. Teuku ilyas leube,teungku abdullah syafie adalah insan2 yg di sanjung tinggi pengorbanan dan perjuangan mereka.taat pada agama dan berani pertahankan hak rakyat.ku nang berjuang untuk toto lpas tu mkn soto ambil satu foto ckp berjuang kepalavuto kahkahkah

    ReplyDelete
  37. Jadi masa kat kampong baru tu Kira masih status pendatang ke?

    ReplyDelete
  38. Kalau macam tu memang jenis tak sedar diri

    ReplyDelete
  39. utk makcik pakcik felda mungkin mrk akan terkesima dek darah keturunan2 ni.... lps ni tengok jelah.... zahid dr kerabat sungkobono nininggrat ratu ayu solo niningsih gitu.... nazri dr genghiz khan ulan bator.... kj dr pahlawan masai....

    tak boleh tahan... abd azeeeeeez abd raheeem bin adullah..... reeeeeeezal naina marican....irwan seriger bin abdullah... shafieeeeee bin abdullah....ali hamsa... semuanya dr dewa kayangan mahabhrata dewana maharama ...purrggghh

    ReplyDelete
  40. Huh muka pun mcm belanda cuba kau buat DNA tengok.

    ReplyDelete
  41. Denan...dari mana anak kamu dapat uang miliyar miliyar beli rumah mewah ya?

    ReplyDelete
  42. mengapa sekarang ni terlalu ramai pendatang asing bisa menguasai tanah melayu?
    hampir semua di kalangan mereka pula mengaku keturunan pahlawan,kenapa tidak pula menggunakan keberanian itu untuk negara mereka saja,malah ada di kalangan mereka yang sanggup berakit semata2 untuk mencari sesuap nasi di tanah melayu.kenapa begitu mudah mereka di beri kerakyatan dan berpolitik pula di sini.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...