Tuesday, 11 August 2015

SEDARLAH NAJIB, PENOLAKAN SUDAH ADA DI MANA-MANA!!


Perdana Menteri Najib Razak seharusnya lebih sedar diri ketika ini. Hakikat bahawa beliau semakin ditolak dan tidak dikehendaki lagi memimpin negara ini sudah boleh dilihat di mana-mana.

Jika selama ini penolakan itu lebih banyak tersimpan dalam hati atau lebih kerap diluahkan di kedai-kedai kopi atau dalam kata-kata melalui hujung jari, tetapi kini ia tidak lagi dilakukan secara sembunyi-sembunyi.

Sudah ada yang berani meluahkannya dalam mesyuarat perwakilan UMNO sendiri. Di Langkawi, seorang perwakilan bernama Anina Saaduddin menyifatkan Najib selama ini telah "kencing" tiga juta ahli UMNO  serta menyarankan MT UMNO membawanya segera berubat.

Di Pasir Gudang, seorang Ketua Wanita UMNO cawangan yang juga AJK Bahagian, Norwati Abdul Manaf telah menyerahkan sendiri memorandum 12 perkara kepada Najib ketika beliau hadir merasmikan mesyuarat perwakilan UMNO Pasir Gudang, Ahad lalu.

Memorandum yang didakwa mewakili 107 cawangan itu antaranya meminta Najib berehat daripada jawatannya dan membatalkan penangguhan pemilihan parti selama 18 bulan yang dibuat sebelum ini.

Pergerakan Pemuda UMNO Labis juag mahukan Najib berehat buat sementara sehingga siasatan mengenai 1MDB diselesaikan.

Selain itu, pelbagai cara lagi dilakukan unfuk meluahkan perasaan bagi menunjukkan penolakan itu. Ada yang membuat kain rentang, pelekat kereta, tulisan di baju dan macam-macam lagi. 

Di media sosial atau percakapan hari-hari, barangkali tidak sah jika tidak menyebut perlunya Najib segera berundur sama ada bagi menyelamatkan UMNO atau pun negara.

Di bawah ini antara tanda-tanda penolakan yang dapat dikumpulkan oleh blog ini untuk tatapan kita bersama. Selepas ini pasti lebih banyak lagi penolakan yang sama yang muncul di depan mata kita. Tidak mustahil juga lebih ramai pemimpin UMNO sendiri meluahkannya dalam mesyuarat perwakilan yang sedang berlangsung di seluruh negara.

Melalui benih penolakan yang mulai merata di mana-mana ketika ini, bukan saja dakwaan Najib bahawa tiga juta ahli UMNO tetap menyokongnya boleh dipersoalkan, malah yang lebih perlukan jawapan ialah berapa lamakah lagi beliau mampu bertahan?

Ada sesiapa yang boleh berikan jawapan? (SH 11/08/2015)

Dahsyat wanita UMNO Langkawi ni...

Wanita UMNO Johor yang juga tidak kurang dahsyatnya...

Pemuda UMNO pun bersuara sama...

Luahan perasaan yang sebenarnya sedang dikongsi majoriti rakyat....

Di sini pun jadi untuk menyampaikan mesej...

Seorang pemuda sedang menyiapkan kain rentang...

Cara ini lagi gempak....

Mesej yang jelas, terang lagi nyata.....

Di perhentian bas pun ada...

Luahan hati orang Johor berikutan pemecatan Muhyiddin...

Salute bro....

Relakslah Mykmu, lawanlah dengan hujah...

Seorang lagi pemilik kereta yang berani, tabiklah....

61 comments:

  1. Najib.. Najib... Cukup2lah tu jadi beban negara. Kalau kononnya 3 juta ahli Umno sokong pun, lagi balance 30++ juta rakyat Malaysia ni dah tak tahan tengok muka anda. Sampai bila nak makan tanggung berak cangkung menghabiskan beras negara. Beban beban....

    ReplyDelete
    Replies
    1. wak jangka pak jib ini sudah diperkenakan(sihir)...kita doakan supaya ALLAH pulihkan dia.....manusia waras tidak berkelakuan bergini, melainkan yang jadikan dirinya hamba jinn dan iblisi.........subhanallah


      wasallam ......Allahumma izzati islam wal muslimin..x3

      Delete
  2. Najib tak kan berundor. Sebab: dia penjenayah rasuah yang dikehendaki undang2. Menerima RM2.5billion yg dimasukan dlm akaun peribadi. Kalau wang tu wang rasuah, dia berhadapan dng pertuduhan dibawah sel 17 atau 23 Akta SPRM. Kalau wang tu derma, dia berhadapan dng pertuduhan dibawah sek, 409 Kanun Keseksaan kerana pecah amanah. Berbilion wang itu hilang dan kemunkinan pergi kepada anak3 dan isteri. Dia juga menerima rasuah RM42 juta berkaitan dgn pinjaman KWAP kepada anak syarikat 1MDB.

    Jadi selama dia jadi PM, dia boih membaruahkan Khalid, Pollis dan AG baru supaya memastikan dia tidak ditangkap dan dituduh dimahkamah. Najib adalah seperti manusia kelemasan. Akan capai dan buat apa shj untuk survival dia.

    Dia tak akan berani berundur atau pergi cuti rehat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib melihat nasib Anwar. Takut nasibnya lebih buruk dari Anwar kalau dia hilang kuasa. Salah satu sebabnya, dia lebih banyak pulun untuk kepentingan peribadi dan melebih lebihkan proksi luar negera. Kalau dia hilang kuasa, silap silap Ahmad Maslan, Rahman Dahlan, Tengku Adnan etc etc tinggalkan dia menjawab sendiri. Itu yg Najib ngeri bila memikirkan. Penyokongnya tak sebanyak yg disangka. Mungkin dalam 10 peratus kut.. Haha..

      Delete
    2. Najib tak berani turun dan sekarang dia tak berani bersiar-siar di luar negara kerana takut ditangkap interpol. Yang baiknya kita rakyat malaysia pergi putrajaya dan tangkap dia. Jangan takut 30 juta rakyat dah menyampah dengan manusia haramjadah ni.

      Delete
    3. Semua yang bersubahat dengan dia pun harus ditangkap.

      Delete
    4. Huru-hara negata kerana najib...mah370..mh17..lahad datu..1db..kapal selam..atntuya...yg tak pernah tejadi selama ini....# tangkap najib

      Delete
    5. Haha.. berangan daja nak tangkap. Daulah UMNO telah disetup paling cantik utk menjaga kebejatan kaum bangsawan. Polis dgn cara polis. Askar dgn cara askar. Segala jabatan kerajaan dgn segala kebalaciannya.

      Boleh saja rakyat berkokok dlm alam maya semahu yg mereka suka. Boleh juga berkumpul beramai2 secara maya lalu berdoa dan berulang2 membaca kitab suci masing2 sampai terjulur-julur keluar segala isi perut. Namun kalau x turun ke jalan raya beramai2 mencecah ribuan juga jutaan orang di seluruh bandar2 utama menunjuk rasa membantah, dan sekadar menjeruk perasaan di alam internet, percayalah, ini sumua kerja bangang yg tak berkesudahan.

      Delete
  3. Melayu blom bgun dr tidur...proksi2 barat melalui talibarut dap, pkr nk menjahanamkan kerajaan, institusi di raja, agama islam dan keistimewaan org melayu dgn isu2 menjengkelkan. Jln terbaru utk memecahkn pengundi melayu terutama islam dgn penubuhan ghb dgn boneka di kepalai mat sabu. Pas berpecah belah...pkr dgn boneka ambiga yg sekian maklum anti islam dan talibarut proksi barat yg di dalangi yahudi. Dap, pkr dr dahulu lg gunting dlm lipatan yg akn mengambil apa jua kesempatan utk menjatuhkn kerajaan dgn menggadaikan maruah islam dan org melayu khususnya di dlm parti islam. Kini kroni2 yg mempunyai agenda tersembunyi di dalangi pihak2 berkepentingan menggunakan sepenuhnya pengaruh tun m dlm menjatuhkan kerajaan. Senario yg sama seperti mana yg berlaku di mesir setelah peluang utk mempergunakan anuar gagal. Kini pas yg di lihat hala tujunya bermatlamatkn prinsip islam di pertikaikan dgn lahirnya ghb. Dap secara terang2an menolak pas yg ingin bekerjasama dgn umno. Dap dgn strategi yg jijik di lihat membenci kaum melayu yg dominan bersatu. Dap seperti cacing kepanasan terdesak mempengaruhi dan mencari pengundi2 melayu dr parti pas utk mmberi sokongan kpda ghb bagi memperkukuhkn kedudukan dap sebenarnya. Kini agenda proksi barat yg bertapak di dlm parti pembangkang yg di dalangi yahudi telah menghuru harakan org islam dan kaum melayu jelas kelihatan di mana2. Inikah yg penduduk islam khususnya melayu malaysia mahukan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn bersandarkan dgn agama,dan racist perkauman jika pemimpin kencing bertaburan rasuah,adakah rykt mcm kita melayu nak ikut,betulkata dr M bullshist...pemimpin mcmya walaupun org kita...

      Delete
    2. Najib nak jual negara kau masih nak jadi barua.Berapa sen najib bayar kau.najib rembat billion2, kau dapat kangkong saja.Bodoh lembu kau ni.

      Delete
    3. Najib tu proksi Dap lah tu mangkuk. Tanya Jho low. Apa sebab jo lau gemok susah kena tangkap?

      Delete
    4. Bila 'the apes' buat salah dan tidak mampu lagi menutup kemungkaran mereka, kera-keranya mula mengunakan 'senjata' kitar semula 'talibarut Yahudi-Amerika', perkauman dan agama. Kera-kera ini bukan tidak tahu the apes yang mereka puja itu yang menjual hak-hak bangsa nya satu persatu semenjak Merdeka. Disebabkan hati mereka terlalu hitam bahana hasil haram qalbu jadi kelam dan aqal tak mampu berfungsi dengan baik lagi.

      Dulu kera-kera ini melompat menuduh Yahudi punca pergolakkan dalam negara tapi malangnya ramai melihat tuduhan itu jenaka paling bodoh pernah keluar dari mulut orang politik. Dan hari ini ketika pelbagai masalah ciptaan the apes terus menghimpit negara manakala rakyat sudah tidak sanggup bersabar lagi mencari penyelesaian tuntas, memang perbuatan mengundang nahas dan celaka besar jika terus mengaitkan Yahudi-Amerika di atas segala kebodohan-keangkuhan- ketamakan the apes.

      Kera-kera tahap macai merampas kuota Bumiputera dan mengagih kepada anak beranak mereka ketika ramai lagi Bumiputera berkelayakkan diabaikan, Yahudi/talibarut pula dipersalahkan.

      Kera-kera tahap jeneral mengaut segala projek kerajaan dari sektor pembuatan, perindustrian, kesihatan, pendidikan, perkhidmatan, pengangkutan, pertanian, perlancongan hingga ke keselamatan dikongsi anak beranak dan sahabat handai mereka ketika ramai lagi pengusaha dan pemaju dengan kepakaran tinggi dan tawaran munasabah dipinggirkan, Yahudi/talibarut juga dipersalahkan.

      Kera-kera tahap 'dewa' menjaja dalil 'bayangan Tuhan di Bumi' dan 'Khalifah terpilih' membenarkan perlakuan mencengkam dan meratah perut pertiwi dan rakyat seolah ianya hak peribadi abadi mereka, Yahudi/talibarut lagi dipersalahkan.

      Kita tidak perlu bangsa Yahudi/talibarut untuk menjatuhkan bangsa dan meruntuhkan kemakmuran yang diasaskan bapa-bapa Malaysia. Negara ini sudah lama ada klon-klon Yahudi berselindung di sebalik busana dan budaya Melayu malah Islamik pulak nama mereka sedang yang tertulis dalam Kitab Amal di Luh Mahfuz mereka ini adalah Fasiq, Munafiq dan Kufur.

      Tidak salah mendoakan celaka ke atas manusia sebegini. Penghinaan Allah ke atas mereka amatlah besar.

      “(Orang-orang munafik itu) sama sahaja engkau meminta ampun untuk mereka atau engkau tidak meminta ampun bagi mereka. Jika engkau (wahai Muhammad) meminta ampun bagi mereka tujuh puluh kali (sekalipun) maka Allah tidak sekali-kali mengampunkan mereka; yang demikian itu, kerana mereka telah kufur kepada Allah dan RasulNya; dan Allah tidak akan memberi petunjuk hidayah kepada kaum yang fasiq". Surah At Taubah 80

      Delete
    5. Anon 12:55..berdebat jgn guna kpla lutut. Guna akal. Klu mentaliti lembu mmg kuar ayat mcm ko komen. Ni otak pembangkang yg slalu merusuh demo jlanan tatkala matlamat nk rampas kerajaan berkubur

      Delete
    6. Anon 13.49 rasanya ko yang guna kepala lutut. Sekurang-kurangnya dia hujah dengan factual point 2.6billion versus kangkung, ko tak abeh-abeh promo ayat Najib 'rampas kerajaan'. Najib sendiri pon tahu dia bukan kerajaan tapi dia jenis kulit biawak. Jatuh Najib tak jatuh kerajaan. Kerajaan jatuh bila ahli UMNO sendiri memenangkan pembangkang dalam PRU. Sudah-sudah laa jadi macai bingai

      Delete
    7. 12:27 dahulu tum m di cerca maki hamun oleh pembangkang dek kroni rasuah..mengkafirkan pengikut kerajaan..sekarang tu m di sanjung..sbb satu matlamat...nk jatuhkn kerajaan. Jgn tunjuk sgt kbodohan dgn bullshit....sbb pembangkang tandus idea nk menawan putrajaya yg tidak kesampaian dgn slogan gah 'inikalilah'. Berdebat dgn berhujah dan berfakta jgn diri di label pembangkang murahan dgn maki hamun dek sakit hati dan memendam rasa.dap yg di sanjung pkr melobi merompak kekayaan seanterio jajahannya adalah pemerintah yg terbaik dr puak pembangkang. Yg demikianlah pas berpecah sbb islam di politikkan. Islam apakah ini? Adakah islam menuntut menumbangkn kerajaan yg sah dgn berdemo merusuh merosakkan harta benda awam...menutup periuk nasi peniaga2 dek rusuhan. Akal yg ada jgn di letakkan pada kepala lutut. Pru 14 tunjukkan dgn undi bukn show ur ass in the public...

      Delete
    8. Anon 13:56...pun guna tulang punggung berpikir. Jgn hebat di sini. Bwk bukti2 dan fakta2 ko tu ke jpm. Jgn baling batu sembunyi tangan...telur simpan dlm rmh. Ni thp pembangkang murahan yg slalu buang masa..bersembang taraf kedai kopi tanpa di sokong fakta dan bukti. Berdebat guna akal yg waras bukan ckp mcm kentut berangin dan berbau hapak.

      Delete
    9. Tumpang lalu..sekarang ni bukan masalah pembangkang atau kerajaan yg buat masalah.. Yg paling masalah la ni adalah orang yg buat salah besar dan taknak dihukum.. Masalah utama negara la ni adalah najib dan pengikutnya... Ini yg tak betoi.. Sbb Tun M atau org Umno tak taat sekarang ni sbb najib banyak salah takbir negara bukan kerana ikot ckp pembangkang... Semua org tgh marah sbb ini.. Pembangkang hanya buat keja depa mcm dulu terus bangkang kerajaan.. Kalu perkara baik kita perlu senada perkara baik. Kalu tak baik kita juga perlu sebulat ckp tak baik.. Memang susah nak tumbang bn walau pembangkang ada peluang.. Kita sedang hadapi krisis negara bukan krisis parti

      Delete
    10. Tahap pemikiran macai Alif mim nun wau....SARKIS...otak kat siku dan lutut...dapat duit elaun mencacai dua hinggit satu posting.....

      Delete
    11. 15:29 Paku dulang paku serpih..fitnah x abis2...otak kecik mcm buah kerandut

      Delete
    12. Dia bahas pakai teloq Najib yang hilang tu. Nampak sangat dah terkena sihir orang tu, laki dia pun dah terkena nasi kangkang..

      Delete
  4. Dia nak berenti, cuti, rehat, shopping atau apa jua cadangan sekali pun. Tolong pastikan jangan bagi dia keluar negara. Nak shopping pegi Kuantan Mall pun dah ok. Sbg sebuah negara demokrasi terpimpit mcm yg IGP cakap sila pastikan SB mengawasi Najib. Elakkan Thakjib dan Rosmuck ni dari sneak out. Hutang kasi bayar dulu. Sedap je kau nak vogue duorang kan pakai duit curik.
    Die die to Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh jangan. Tangkap Najib masuk penjara dulu lepas tu baru bicara di mahkamah macam Mahathir buat ke Anwar. Baru ada kelas!

      Delete
    2. Ha'ah betul. Masukkan satu sel penjara dgn Nuwar. Biar dia duorang lawan pedang dalam tu sama2. Dua dua nafsu kuat skandal pun kuat. Sorang mcm bapok sorang kaki bapok. Comolot la ye tak kedua pemimpin besar kita dlm penjara. Ko rasa sapa paku sapa dulu?

      Delete
    3. Lepas tu bila besday nanti kita antarlah kad dan kek ramai2 pada diorang dalam penjara. Aku nak bagi KY, kalau tak kang habis whipping cream melecak kat atas tilam.

      Delete
    4. Ko bayangkan kalo 2 orang tu duduk dalam sel yang sama..sorang dengan bibir merah dan jamban yang baik..Anon 15:59 hadiahkan pulak KY..huuu..hari-hari le kenduri mamat sorang lagi tu..wakakaka..

      Delete
    5. Ya mmg aku dah terbayang lama benda tu akan berlaku. Dulu masa zaman pemuda najib assist Nuwar. La ni depa duorang duk satu sel balaih la pungkok masing2. Anwar kan suka balun assistant, driver, pondan. Hamek kau mmg sesu'ai. Agi idup agi menyontot.

      Delete
  5. Tak perlu najib berundur...yg perlu berundur adalah RM, kerana RM segala-galanya boleh dilakukan...Tak seindah wajah ?

    ReplyDelete
  6. Bertaubatlah wahai pemimpim pemimpin yang menpunyai akal dan yang sedar bahawa apa yang dikatakan adalah tidak benar tetapi terpaksa untuk mempertahankan jawatan, bahawa sesungguhnya mati adalah benar, siksa kubur adalah benar, syurga dan neraka juga adalah benar. Ketahuilah bahawa tidak ada satu (1) orang manusia pun di dunia ini yang berani menjanjikan bahawa esok dia pasti akan hidup, kerana ALLAH tidak pernah membuat perjanjian tentang tempoh nyawa kita boleh berapa pada jasad kita, oleh itu janganlah kerana jawatan kita sanggup menipu walaupun kita tahu apa yang sebenarya. "SESUNGGUHNYA ALLAH TIDAK MENILAI MANUSIA KERANA HARTANYA, KECANTIKANNYA, PANGKATNYA ATAU APA-APA PUN KEMEWAHAN DUNIA YANG KITA MILIKI TETAPI ALLAH MENILAI MANUSIA YANG PALING TINGGI KEIMANANYA. dunia hanya sementara akhirat kekal abadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bertaubatlah orang islam yg menuduh org islam yang lain melakukan kesalahan tanpa bukti yang nyata. Perbuatan tersebut hukumnya fitnah. Bukan terhadap pemimpin malahan semua masyarakat. Memanjang sesuatu perkara tanpa bukti sahih berat hukumya. Akan terjadi kekeliruan yg mana baik akan nmpk jahat dan sebaliknya kesan drpd sikap masyarakat menokok tambah sesuatu perkara tanpa usul periksa.

      Delete
    2. FITNAH? Kamu d mana sewaktu isu ini timbul?
      Kamu d tipu
      Kamu d dibohongi
      Kamu d perbodohkan
      Kamu d nafikan kebenaran
      Kami cuma bertanya demi AMANAH yg kami berikan...kerana kelak kami akan d tanya kpd siapa kami berikan nya.....SALAH?

      Delete
    3. anon 15:03

      kamu bercakap atas kapisiti agama,,,,BOS bangang kamu tu bersetongkol dengan AMERIKA,menipu rakyat Malaysia,,,,ic je islam dia tu,pakai imej islam.....walhal penghancur ISLAM.....nak backing pun bijak sikit la,jgn dok sbb duit ko jual maruah melayu ko tu.

      Delete
    4. 15:44 ko x phm bahasa melayu? Dlm statement 15:03 tu ada sebut x apa yg ko ckp. Xde kena mengena langsung. Jgn jdi melayu bangang. Tu sbb org mcm ko kna kencing. Tu sbb melayu ko tu nmpak bodoh. Ic ko elok bg rohingya je lg elok. Jgn menyampuk bodoh org tua2 kata. Lain kali bc bg paham sblom komen. Nmpk sgt bendul


      Delete
    5. Maliq alsamani...provide ur evident. Semua nk pemimpin yg amanah. Adakah kamu pihak sprm yg terlibat melakukn siasatan? Adakah kamu di pihak bank yg mempunyai data2 transaksi? Adakah kamu mempunyai bukti2 yg nyata utk menyangkal FITNAH tersebut? Adakah kamu sekadar membuat kesimpulan berdasarkan maklumat dr sumber yg tidak ada bukti yg jelas lg nyata? Apakah maksud yg di katakan menuduh tanpa bukti dr segi syarak? Tlg perjelas dgn ilmu dan fakta dan bersumberkan hadis sahih sbb kamu memegang amanah tersebut

      Delete
  7. "SETIAP HAMBA ALLAH YANG MATI DENGAN KALIMAH LAILAHAILLAH WAJIB SURGA BAGINYA" apakah ini yang terlalu di yakini oleh pemimpin-pemimpin masa kini sehingga sanggup berbohong.
    Apakah jaminan bahawa kita mampu melafaskan kalimah "LAILAHAILLAH" diakhir kalam kita. renung-renungkanlah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 14:40

      Ini yg patut didoakan selepas solat

      اَللهُمَّ اجْعَلْ خَيْرَ عُمْرِىْ وَخَيْرَ عَمَلِىْ خَوَاتِمَهُ وَخَيْرَ اَيَّامِىْ يَوْمَ لِقَآئِكَ

      Ya Allah! Jadikanlah sebaik-baik umurku hingga akhirnya, dan sebaik-baik perbuatanku hingga kesudahannya dan sebaik-baik masaku hingga menjumpaiMu.

      Bukan menuding jari dan buruk sangka terhadap mana2 pemimpin.

      Delete
  8. zahid hamidi terpaksa jadi barua no1 najib. Dia kena redah tangkap semua anaskr yg bakal menyebabkan najib dikenakan tindakan. Ini semua sebab kuasa jugak. Dia lum jadi timbalan pengerusi umno. So, camne nak ganti najib kalau najib ke dalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib ke dalam, dia pun ikut ke dalam kerana bersubahat.

      Delete
  9. Najib bijak memperbodohkan sebahagian kepimpinan UMNO untuk ikut terjerat dengan masalah peribadi yang diciptanya sendiri. Kerana mengharapkan bulan bintang dari Najib, pimpinan berkenaan sanggup memperbodohkan diri untuk menempah keranda politik bersama beliau. Pastikan kapal yang berdestinasi " tembolok, perut dan nafsu" yang dinakhodai Najib ini tengelam tak timbul timbul lagi bersama anak anak kapal yang senawaitu dengan nakhodanya. Ahli ahli UMNO harus bijak memastikan pemimpin yang mempertahankan "penipuan mega" abad ini tidak ladi diberi ruang menerajui UMNO. Mereka layak tenggelam bersama Najib kerana itulah pendirian sebenar mereka, sehati sejiwa dengan nakhoda walau pun haluan yang dituju songsang sama sekali.

    ReplyDelete
  10. tak sampai sebulan lah lg BADUT AMERIKA ni.....biar mati kena petir lagi baiklah....rak

    ReplyDelete
  11. Selagi sama perangai dgn penipu2 ahli2 amno tetap tak berubah,rykt harus kuburkan pati amno dulu,baru buat parti yg benar2 membela rykt melayu,menaul2 yg menjulok anu najib harus disumbat dlm tong mendidih air,supaya nampak putih dan bersih dari merasuah bedal duit rykt,ahli amno yg lain penakut,terutama takut hilang pangkat dan harta yg disedekah oleh middle east...rumus semula pati pengkhianat rykt melayu,makcik pakcik felda dah tak sabar amno ngok dikuburkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli mesyuarat tingkap mengamuk...ckp pom..pom..bunyi je lebih...dh xde idea kuar maki hamun...truk la ko ni...ngeh3

      Delete
  12. Tuan Shah perasan tak selepas semalam Najib arah si bangangs nya a.k.a prepaid blogger Regim yang hampir sejuta orang itu mempertahankannya, hari ini blog Tuan bagai di bom oleh komen-komen ala Panglima bergred D. Tuan Shah kena lah juga upah seseorang untuk 'bersihkan' komen-komen macai ni. Bagai jatuh tahap kecerdikkan pelawat blog Tuan jika membaca hujah mereka.

    Kasihan sungguh Najib, terpaksa mengupah untuk dipertahankan. Bukan sikit, berbillion-billion sadaqah ditagihnya nak biayai macai-macai bangang. Si bangangs sekarang sangat demanding. Payment in advance, lepas tu nilai upahnya dah marked up. Pak Arab mana pulak si bacul tu nak meminta-minta selepas ini agaknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib xde hal nk resign pm. Ape kesah duit byk. Ko ado?

      Delete
  13. Macai dan pencacai amno ibarat ulat dlm sampah,menagih derma biskut dari middle east.....bonggok dan bodoh..hi,hi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti ko hado ke bilion2?? Kih..kih...

      Delete
    2. Klu ringgit menyusut lg...lg kayo ko najib...dh jdi dkt 2.8b...umno x pilih ko pm pasni ok la. Blh sembang kedai kopi ngn tun m...ajk pak lah sekali...

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  14. Lihat lah dr mata burung jgn lihat dr bawah tempurung.he he menyanyi pulak.apakah semua yg bersalah akan dpt dbuktikan dgn fakta n akta.bagaimana jika akta dwujudkan utk melindungi org yg bersalah.ok la jika najib tak bersalah knpa dia takut utk berehat seketika.bkn ke takut akan berehat selamanya.jika dpt berehat d pulau cayman tak apa lg bagaimana jika perlu berehat dlm penjara.tidak nampakkah dia telah menggunakan kuasanya utk mengkucar kacir kan siasatan.lebih lama masa utk siasatan lebih masa utk menyelamatkan diri.lebih masa utk putar putar.masa ini juga membawa msia djurang bahaya.why the money in his akaun n nobody know about it.for parti.did the parti really get it.then why some of the party people said najib telah kencing mereka.parti money cannot go on personal acaun.what with confusing thing that wan emdibi is doing.fakta boleh dsorok utk menyelamatkan penjenayah.apa lg penjenayah adalah org yg paling berkuasa dlm negara yg penuh koropsi.apakah anda yakin dgn polis n peguam.bagaimana bilis boleh menelan jerung.you know why sirul is still shut his mouth.becouse hes still in danger.i am waiting for your time.that must be what sirul heart say.then the pay back time will come.najib sudah berada ddinding tersepit tdk dpt kemana mana lg.hanya harap kuasanya dpt bertahan.besar manakah kuasa itu siapakah yg memberinya kuasa itu.Dia tak akan dpt mengatasi kuasa Tuhan.may be it just too much coroption n God cannot bear to see.Dia juga barangkali ingin kita melihat tanda tanda.Dia ingin kita sedar sebelum kitapun terhukum sama bersama najib.why najib take so long utk menyatakan ia satu derma.kenapa dr awal sblum wsj dll membuka cerita.tidak lah syarikat wan emdibi n dia tdk perlu dsiasat.tdklah bekas tpm n lain lain dipecat dr kabinet.tdk perlulah org membuat forum nothing to hide
    sehingga telurnya perlu hilang.tak perlu lah tun n rakyat sibuk bertanya.knpa asal duit wan emdibi hilang tiba tiba boleh menjadi derma.knapa najib tak cerita awal awal.sy tahu jawapannya.soalan sy ini tak perlulah najib jwb.cukuplah jwb soalan tun sj.jawapannya ialah krn dia sendiri tak percaya bahawa pembohongannya itu akan berjaya.lalu org yg percaya dgn pembohongannya itu akan menjadi spt ahmad maslan yg akhirnya kantoi krn percaya kpd penipu.why money can tranfer to unit yg tdk dketahui apa.berapa byk lg nak tipu najib woi.berapa kali lg nak kena tipu rakyat woi.unit haram jadah apa tu ya.wsj kata duit wan emdibi dmasuk keakaun najib.najib kata wsj fitnah.sekarang sudah jd separuh fitnah.sbb duit tu mmg masuk dlm akaun najib.wan emdibi masih dsiasat.wjs sampai sekarang tak berani saman lg.sudah org tu fitnah apa tak saman.nampak sgt ia bkn fitnah.knpa macai tak nampak.sbb ditutup oleh duit bilion bilion najib.sekarang najib mungkin perlu bergantung kpd hudud.apa yg pasti najib adalah seorg penipu.perlukah pas mempercayainya.

    ReplyDelete
  15. Kasihan ada penyokong Najib ... tapi banyak lagi org UMNO sendiri kutuk Najib....

    ReplyDelete
  16. Tolong jangan tolak NAJIB ..apa yg orang UMNO perlu ialah BUANG NAJIS dalam tong yg sesuai.NAJIB ada jet dia bole je menghilang kan diri ...tapi dia tidak lah sebodoh itu dia seorang pahlawan.. seorang dermawan..seorang biilonwan...seorang yg hanya pentingkan rakyat yg di dulukan dan seorang yg hanya 1 dalam MALAYSIA..seorang yg banyak memberi BRIM..seorang yg bukan pencuri atau pun Perompak..so dia bukanlah NAJIS yg perlu di buang..RAYKAT MALAYSIA MASIH PERLUKAN SEORANG YG ADA LAGENDERI yg boleh mencatit sejarah yg di julang seperti orang Umno MENJULANG KERIS..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lawak Zunar...

      Tun Razak..dengan mengangkat tangan..melaungkan Democracy..

      Najib..dengan menadah tangan..melaungkan ..Derma Kasi..

      3 juta ahli Umno sudah dikencing olih Najib..dapat RM2.6 billion..belanja untuk parti RM500 juta, RM2billion..dia kebas..

      Orang mental saja yg mahu kan Najib...

      Delete
  17. Takkan org org UMNO nak tunggu 2018, nak tunggu pengundi yg turunkan, lama lagi tu. Masa tu ntah dah mcm mane lah negara kita ni.
    Pemimpin pemimpin UMNO ni takkan tak nampak lagi, petaka yg semakin menyusahkan rakyat. Najib and famili, tak jadik PM pun, dia dah senang, dah kaya raya, rakyat bawahan ni yg susah. Bos aku pun dah cungap ni nak bayor gaji.

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  19. Terbaca kat Sinar Harian : Najib terbaik berbanding PM sebelum ini - Rahman Dahalan. Kahkahkahkahkahhhhhh... Ini betul2 pembodek tegar punya kaki. Kasihan sungguh. Ini bukan setakat jilat bontot, laki bini PM berak pun dia sanggup tadah mulut kunyah dan telan umpama steak wagyu.. Kahkahkahhhhhhh..

    ReplyDelete
  20. R dahlan kata kena tanya Sabah Swk kalau nak kick out Najib,..tp tak pulak dia tnya Sbh Swk bila Najib dilantik PM terdahulunya..atau bila TPM disingkir. Maklumlah baru dpt jwtn ..utk jd org suruhan Najib..bukan tujuan memegang amanah rakyat. tengku Adnan plak kata TDM jealous..kah kah..ni semua menteri half past six yg dah biol agaknya, PAC dah disabotaj..MACC pun dibuli. AG dah kena licut jwtn tiba2. Mrk2 menteri buta ni ingat rakyat pun buta spt mrk. Najib tu..kulitnya tebal mcm buaya tak mahu dengar dan tak sadar rakyat dah meluat dgn jenaka alasan 2.6bilion nya. forbes kata Najib ni dead man walking = samalah maksudnya bangkai bernyawa. org2 yg sokong Najib ni mesti disiasat akaun mrk kemudian utk trace mana kekayaan mereka dtg.

    ReplyDelete
  21. syabas tuan shah,

    umpan menjadi.....banyak phirana dapat dijala

    ReplyDelete
  22. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  23. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...