Sunday, 30 August 2015

KALAU SUDAH BEGINI KEBENCIAN RAKYAT, APA LAGI...."UNDURLAH NAJIB"....

Walaupun perhimpunan Bersih 4 secara umumnya menuntut empat perkara asas iaitu pilihanraya bersih, kerajaan bersih, menyelamatkan ekonomi dan hak rakyat untuk membantah, tetapi rata-rata yang hadir lebih mahukan pengunduran Najib Razak sebagai Perdana Menteri.

Melalui hari pertama perhimpunan yang menyaksikan ratusan ribu sedia turun dengan baju berwarna kuning, sejarah juga tercatit di mana rakyat sedia berhimpun selama dua haru satu malam semata-mata untuk meluahkan perasaan mereka.

Sudah tentu kesediaan rakyat berkorban meninggalkan tempat tidur yang selama di rumah masing-masing semata-mata untuk membantah adalah kerana satu sebab yang paling asas iaitu keinginan menolak Najib dan menyaksikan beliau segera digantikan sebagai peneraju negara ini.

Dengan kesediaan berhimpun dalam tempoh 34 jam dan sehingga ini menyaksikan semangat mereka tidak kendur walau sedikit pun, jika Najib tidak sedia mendengar suara rakyat ini, perhimpunan rakyat akan berterusan lagi di masa-masa akan datang dan mungkin berlangsung dalam tempoh yang lebih lama lagi.

Bersih 4 kali ini bukan saja luahan suara penolakan sebenarnya, tetapi juga jeritan kebencian terhadap Najib. Jika sekadar menuntut empat perkara asas tersebut tanpa disertai dengan keghairahan untuk melihat agar Najib segera berundur, tidak mungkin peserta Bersih 4 daripada berbilang kaum begitu bersemangat seperti ini.

Selepas Tun Mahathir Mohamad juga turut sama turun memberi sokongan kepada peserta Bersih dengan kata-kata "teruskan, teruskan", gelombang penyertaan rakyat di hari kedua dijangka akan terus meningkat sehingga ia berakhir pada malam nanti.

Tidak mustahil menjelang penutup perhimpunan ini nanti, peserta perhimpunan akan mencecah angka 250 hingga 300 ribu ramainya.

Ahli dan penyokong UMNO tetapi mahukan Najib berundur berikutan pelbagai masalah yang ditimbulkannya sejak akhir-akhir ini, tentu saja tidak keberatan untuk turun sama memeriahkan dan memberi sokongan kepada Bersih 4 ini, terutama selepas Tun Mahathir dan isteri, Tun Siti Hasmah turut hadir memberi sokongan.

Sepertimana kata Tun Mahathir di Johor Bahru semalam, oleh kerana undang-undang telah dicabuli dan rakyat telah hilang keyakinan kepada sistem dalam kerajaan, maka rakyat tiada pilihan selain menyatakan bantahan mereka secara terbuka melalui demonstrasi.

Setelah perhimpunan hari pertama Bersih 4 yang tentunya Najib sendiri sudah mendapat pelbagai laporan melalui gambar dan video mengenainya, sebenarnya inilah masanya untuk beliau bermuhasabah dan menyedari di mana nilainya dirinya di mata rakyat sekarang.

Selain rakyat sudah secara terbuka menyatakan bantahan dan menunjuklan kebencian, suara yang membelanya juga semakin sayup-sayup dan tidak lagi kedengaran.

Pemimpin kanan dalam parti dan kerajaan, termasuk sayap-sayap yang selama ini dikenali sebagai barisan gagah dan berani, hampir semuanya menghilang diri atau menyembunyikan diri dan seolah-olah tidak mampu lagi mempertahankan kedudukan Najib yang kian tenat di hati rakyat ketika ini.

Kepada Najib, berhentilah untuk terus bergayut pada kuasa dan imbaslah kembali sejarah ramainya pemimpin dunia yang akhirnya bukan saja kecundang tetapi hidup dalam kehinaan semata-mata kerana ingin berterusan melawan suara keramat rakyat.

Apabila suara rakyat makin membuak-buak, ia adalah isyarat "pergi" yang tidak perlu dilewat-lewatkan lagi. Sokongan berdasarkan "cash is king" daripada Ketua-Ketua Bahagian juga sudah tidak bermakna lagi dalam situasi ini.

Suara penolakan dan kebencian tiada ubatnya lagi, kecuali penawarnya ialah pengunduran Najib dengan serta-merta. Jika tidak, episod demi episod bantahan rakyat bukan saja berlarutan sehingga tarikh pilihanraya akan datang, malah ia akan menyebabkan ketidaktentuan yang berterusan kepada negara.

Bersih 4 adalah isyarat "bye bye" paling nyata dan menunjukkan sudah tiada jalan selamat  lagi buat Najib. (SH 30/08/2015)

Dengan lautan manusia menunjukkan bantahan seperti ini, Najib seharusnya lebih insaf mengenai dirinya....

Buat pertama kali peserta demo sanggup tidur di atas jalan berselimutkan angin malam dan bertilamkan batu sebagai lapik badan...

54 comments:

  1. Andai kata Bersih 4 pun belum menyedarkan Jibby & Rossy, ahli2 Umno sendiri boleh tak failkan petisyen mohon pengunduran biawak negara ini?
    Kalau semua cara tak boleh, memang sah ilmu Jibby sangat power, ia adalah... ILMU BODOH SELAMBA

    ReplyDelete
    Replies
    1. tiada yang akan kekal.....even tdm feels his end days is coming......well, its a good sign..he relised there is force greater than him,,
      ...may ALLAH forgives you tdm,

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Makna KEMERDEKAAN tahun ni bagi saya..adalah MEMERDEKAKAN KEKUSUTAN ECONOMI NEGARA dengan melupuskan seorang KETUA NEGARA yg TIDAK BERMARUAH selain MEHILANGKAN RASA KEBENCIAN RAKYAT TERHADAP PERLEMBAGAAN NEGARA...Mari kita BERSATU HATI menyuarakan ketidakpuashati kita dgn MENJERIT SEKUAT HATI KITA MENOLAK KEPIMPINAN NAJIB demi keteguhan ECONOMI NEGARA..so dalam puluh ribuaan rakyat meryertai BERSIH 4..laungkan sekuat hati BOOOOOO NAJIB ...BOOOOOOO NAJIB ....BOOOOOO NAJIB ......

    ReplyDelete
  3. Najib bapak segala Toyol...

    ReplyDelete
  4. Turun !

    Turun !

    Turun !

    Guling secara demokrasi

    Anda sebahagian dari sejarah

    Ambil gambar dan tunjuk anak cucu

    P.s bersih amat alu alukan ahli umno dari Johor dan Kedah untuk turun bersama.. Pakai baju biasa pun takpa... Kami hulurkan karpet merah untuk anda... Datang ya !

    ReplyDelete
  5. Tv3 suku bangsat,haram jadah ,bangang kata peserta demostrasi hanya terdiri 3 orang....betul ke????....wahai Melayu sekalian jangan trrpengaruh dengan bangsat upahan najib yang menyatakan ini semua agenda dap Dan yahudi....mereka lebih yahudi daripada yahudi....bank Goldman sach,apco....tu bukan yahudi???ayuh turun,turunkan najib atau kita mati.....(aku x pergi pun acah2 je)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha..ha..ha..kelakar.ayat akhir tu yg dalam kurungan.

      Delete
  6. Najib, your days are numbered....!

    ReplyDelete
  7. Mahatir sepatutnya buat pengumumun taubat nasuha kat sana baru betul betul ikhlas BERSIH dari segala pemerintahannya dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. buktikan jika dia salah.....kan ada bangsat najib nak bg sejuta kalau siapa yang ada bukti penyelewengan tun....

      Delete
    2. Taubat nasuha pasal apa ya?Konfiden aje ko ni.Tun sokong rakyat sebenarnya bukan sokong bersih secara khusus.Atau kalau nak lagi senang faham tun cuma sokong gerakan supaya najib diturunkan.Bukan untuk gulingkan kerajaan atau lain2 tuntutan bersih.

      Delete
    3. Kau orang ni walaun PAS atau macai UMNO
      Ke ingat le sistem sekarang ni Mahatir yg buat, songlap menyonglap, VVIP above the law,

      Delete
  8. Hari hari kau cerita pasal najib mahathir.penatlah aku baca.besuk aku nak kau cerita pasal president Zimbabwe Robert Mugabe atau idi amin Uganda.adakah dia spesis atau se kemaruk jibby ni.atau pun sesempudal Dr m

    ReplyDelete
  9. kalau banyak sangat buat hal payah nak kekal

    ReplyDelete
  10. Ah sudah wali karomah Najib dah keluar sabda Bersih haram. Kau yg makan duit sampai berbilion2 tak haram ke? Kau pun sama darah haram jadi. Ntah2 kau dari kecik dah makan sumber haram arwah atok kau sapa tau? Tu yg besar tua buat perangai bukan2. Takyah wayanglah Jib. Kau keje huruharakan ekonomi. Nuar huruharakan jalanan. 2 2 keje makan upah jadi boneka orang. Sekarang kau tgk sendiri kesan dia bila kau sendiri bawak masuk anasir luar dlm Malaysia. Politik malaysia hari ni takde sapa yg boleh dipercayai.
    Apapahal pun Najib tetap kene berambus. Dia punca dan penyebab masalah.

    ReplyDelete
  11. Satu msia BENCI en najib......ish...ish...ish.
    Cakap pun rakyat dah tak mahu dengar...pasal? Sbb pembohong. Tu je. Sekali bohong terpaksa la bohong berkali2...
    En najib...seronok ke menipu ni? Semua yg berlaku hari ini bukan en najib tak tahu puncanya...kan? Apa dia kalau en najib tahu? Sbb cakap BOHONG. Bohong diri sendiri...bohong rakyat...elok ke? En najib selama ni ada makan hasil haram ke? Sbb perangai tu teruk sangat...
    JGN BERBOHONG DAN MENIPU...bukan saya kata. Tu ada dlm Al Quran. En najib tak baca ke...atau tak pernah baca pasal hukum2 jadi pemimpin ni...
    Saya pesan satu je utk en najib...BLAH LA...rakyat mmg benci dgn anda...kecuali penjilat tegar!!!

    ReplyDelete
  12. Blogger Haramjaddah Pukimak Din Tyrtle, OutSyed The Box, Kadir Jasin, Zamkata, apanama, putra merdeka, Celah Gelegar, The Sense Credibility and Accountability, Jelapang, KZO. Sungai Rapat Online.

    Mulai hari ini Blogger Banggang, Bahalul, Pukimak waiima Haramjaddah nie semua BoLEH Declare Blog masing2 sebagai Blog Macai Mahathir Mudah Lupa a.k.a. Nyanyok, seterusnya letakkan diri masing-masing sebaris dengan Blog Pembangkang pro Pakatan Rakyat.

    Ini kerana Blogger Banggang ini terlalu mendokong Mahathir Mamakkuty yang secara terang-terangan menyokong apa jua agenda CINA DAPIGS.

    Blogger Banggang ini, JANGANLAH KAMU SEBUT ATAU MENULIS TENTANG PERJUANGAN ORANG MELAYU LAGi.

    Kamu semua adalah Mamak Haramjaddah yg baru kenal keyboard. Selamat Maju Jaya dengan tugasan Baru Menaikkan Bangsa Cina di tanah Melayu ini.

    Sesungguhnya Kamu semua lebih HINA drp Kelab Greenboc, MSO, Anak Sungai Derhaka, MSO, Ameno World, Omak Kau, Aspan Alias, Shahbuddin, Tranungkite Online, Bloglist, Kedahlanie.info. Blogger Pro Pakatan Rakyat walau macammana pon keadaan kedudukan Parti PAS, DAP, PKR, tapi mereka tetap mendokong dasar kepartian mereka, menulis menenangkan ahli, menguatkan saf parti.

    Kecuali Blog Tranungkite yang cenderong pd PAS, Omakkau yg menuju kearah keadilan sejati, Manjung Mari tetap PAS di hati.

    Blogger Banggang, tukar LOGO sokong Mahathir yang Sokong Cina, takut kalau Bisness Cina Bangkrap, takut Cina hilang kuasa ekonomi.

    Blogger lain teruskan kerja, blogger pakatan kerja pakatan, blogger pro kerajaan teruskan kerja murni anda. suatu hari rakyat akan sedar, siapa Mahazalim, Mahacelaka, MahaFiraun Mahathir Mamakkutty.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau yang haramjadah, mengamok takde tajuk, main bantai yang mana musuh yang mana kawan,kau ni mabok ketum ke?

      Delete
    2. Gila babi mangkok 0154

      Delete
    3. Anon 0154 ni ada high blood. Mabuk kopi agaknya. Woooooiiiii....makan ubatlah. Nanti mati kangkang dlm jamban

      Delete
    4. Budak anon 0154 baru terlepas daripada hospital bahagia tanjung rambutan. Sekarang ni dah dibawa balik ke kandang semula.
      Maafkan dia. Dia ni mereng 100% .wayar putus

      Delete
    5. @0154
      SAWAN BABI BETUL LA KAO NI. BALIK DUDUK DIAM2...MAKAN UBAT,PAHAM?

      Delete
    6. Ni lembu RBA la ni. Terlepas kandang. Lepas rally bersih ni mmg ramai tak masuk kandang. Jadi lembu liar.

      Delete
    7. Apa masalah kao babi? Atau anjing suruhan je? Bodoh tahap mangkuk...sial mcm binatang kao ni....anak bangkai bernyawa. KURAP SIAL. Lahanat.

      Delete
    8. Kan aku dah kata dia dah keluar perangai lembu dia. Tulis tak guna otak. Bengong kau ni. Apa la Ambiga bagi kau makan ni? Kau ada terminum air kotak suntik racun tu ke? Aku ingat dia suntik ketamine la tu bagi kau bodoh sikit. Apa punya bodohlah lembu kuning ni. Tu lah suka ngikut ikut org lagi.

      Delete
    9. Kesilapan anda menilai...sbb anda babi. Saya langsung tidak terlibat dgn benda2 tak berakal ...faham tu kambing? Kalau binatang tu binatang la jugak. Bersih konon...fuck u brother

      Delete
    10. Owh kira kau ni lembu Najiblah. Patut la perangai lembu tak hilang. Kene bodohkan Najib. Najib ni bukan je lembu je bhai dia bela, keldai pun ada. Macam kau ni jenis stok melalak lebih taraf anak2 keldai je ni. Boleh hadap lagilah. Rosmah kau tak fuck ke?

      Delete
    11. Wei bhai kalau Mahathir sokong cina Jolow gemok tu sapa pulak sokong dia?
      Aku tengok Najib lagi Firaun. Kalau dia berenti cepat takde org nak buat keje bodoh dan benda2 haram mcm yg dia sabdakan. Keldai tak Najib bhai? Sama mcm hang. Senang kene tunggang.

      Delete
    12. Anda memang seorang yg terbodoh di dunia. Lebih malang bangang pulak lebih haru sial pulak...rugi jadi orang...jadi kambing je la...pasal otak memang lembam. Dah jelas pun masih dungu ...tak paham.

      Delete
    13. Sian lah kau muda2 dah kene penyakit anjing gila. Kalau jenis macam kau ni menyalak menyembur sumpah seranah sah2 la ada penyakit tu. Pegi berubat bhai. Umur kau mcm tak panjang.
      Who lets the dog out?

      Delete
    14. La.....hang sakit anjing gila! Patut la hang tak reti bahasa. Bodoh nak mampos. Kesian nasib hang menyalak.....seronok la hang jadi anjing no....baguih2

      Delete
    15. Confirm lah tu kau memang dilahirkam mcm ni. Ikut pengalaman aku, dulu aku penah tgk satu yb Pas duk menyalak mcm hang jugak. Bunyamin nama dia. Dia tuduh Dr M tgk blue dgn cucu. Last2 skali dia mati sakit jantung. Aku rasa hang mungkin dapat lagi teruk sikitlah. Mungkin akan jadi anjing gila yg mcm dlm film World War Z.
      Woof woof...

      Delete
    16. La...awat tak habaq hang pandai baca? Cuma hang tak de otak nak pikir je la....hahaha spesis bodoh la tu

      Delete
    17. Kau dulu ada kawan dgn arwah Jayanegara ke?

      Delete
    18. Hahahahahaha

      Delete
    19. Sekian.
      Thanks...sharing a joke!

      Delete
    20. Alhamdulillah tu, kuasa Allah taala org sawan pun boleh elok. Ubat kau makan selalu.

      Delete
    21. A very big mistake....that you still don't understand. Anyway...don't be a stupid idiot. As a human being you should know where are you heading....Thanks.

      Delete
    22. Aku memang faham la kenapa korang semua berpecah dan jadi gila macam kau. Dah sampai masa semua ahli kitab dlm Malaysia ni akan bergaduh berantakan sesama sendiri. Kaulah antara salah sorang mangsa dan produk perpecahan tu. Nak tunjuk pandai mmg ramai. Najib pun nak tunjuk pandai hakikat dia tak cerdik langsung pun. Samalah macam kau.

      Delete
    23. Well...you still don't understand and you will never ever understand! We are not at same level.....sorry brother. Please learn how to be a smart people with knowledge then you can really understand. Pity on you.....

      Delete
    24. Mmg aku tak sama level pun dgn kau. Dgn cara kau yg suka nak mengarah memaki hamun merendahkan org mcm perangai Najib. Perasan diri smart tapi bodoh dan dibodohkan. Rasa mcm paham tapi taktau pun apa isi yg kau tulis main copy paste je. Kalau kau paham kau la ajar kat orang camana cara nak suruh Najib berambus secepat mungkin.
      Aku kalau melaun macam kau ni takde nak mengaku brader de. Sedara sesama Islam pun jauh sekali. Mana ada Islam tak berotak mcm kau.

      Delete
    25. That's why i call you stupid idiot! Don't you understand? And absolutely i'm not brother of a stupid idiot people. You just make me laughing all the way...know why? You are stupid idiot..Hahahahahaha....STUPID IDIOT......KAH....KAH...KAH....
      Hei young man! Be a smart people and you will understand the meaning of life.

      Delete
    26. Memang sah lah kau ni RBA keje nak melaga lagakan orang. Menyamar macam iguana. Tu pasal kau sorang je paham keje kau. Bersyukurlah aku dapat hidup sempurna sbg manusia. Daripada kau kejap jadi lembu, kejap jadi iguana, kejap jadi anjing nak jadi babi pun kau.

      Delete
    27. Hei bullshit! Why you still dont understand? What a stupid bastard idiot you are? Are you an animal or monkey on the street?

      Delete

  13. Lagi Gambar ... Jom Terjah !! >>> CLICK HERE !!<<<

    ReplyDelete
  14. kat sini najib hanya perlu jaga kurang lebih 200 ketua bahagian umno...utk kekal PM...yg lain ada aku kesahh!! so kalu rekod ketua bahagian yg dok ada la ni...hmmmmm semua hampas nyoq..tak bole pakai oleh rakyat selain keluarganya sendiri...

    ReplyDelete
  15. Hai najib rakyat dah tak suka kau lagi belah je lah org dah meluat dgn kau masih tak faham lagi ke sampai Tun pun pergi ke bersih 4 aku lagi benci tengok muka kau turunlah cara terhormat tabik Dr M

    ReplyDelete
  16. Hai najib rakyat dah tak suka kau lagi belah je lah org dah meluat dgn kau masih tak faham lagi ke sampai Tun pun pergi ke bersih 4 aku lagi benci tengok muka kau turunlah cara terhormat tabik Dr M

    ReplyDelete
  17. Hai najib rakyat dah tak suka kau lagi belah je lah org dah meluat dgn kau masih tak faham lagi ke sampai Tun pun pergi ke bersih 4 aku lagi benci tengok muka kau turunlah cara terhormat tabik Dr M

    ReplyDelete
  18. Najib kepala anjing babi perompak penyamun.. gi mampos kau bahalul terkutuk!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...