Saturday, 31 October 2015

SEMBILAN SOALAN UNTUK TUKANG GANTUNG, TUKANG PANCUNG


Di ketika desas-desus makin bertiup kencang mengenai kemungkinan tujuh pemimpin dan bekas pemimpinnya yang lantang mengkritik Najib Razak berhubung 1MDB dan derma RM2,600 juta akan diambil tindakan dalam mesyuarat MT akan datang, UMNO Bahagian Semporna, Sabah tampil melontarkan sembilan persoalan kepada pucuk pimpinan parti itu.

Bahagian Semporna  diketuai oleh Mohd Shafie Apdal yang merupakan salah seorang daripada tujuh pemimpin terbabit yang kini hanya menunggu masa menerima hukuman daripada "tukang gantung", "tukang pancung" dan "tukang pecat"  daripada UMNO.

Sembilan soalan itu ialah:-

1 - Adakah bersuara demi kepentingan rakyat kini bukan lagi keutamaan kepada parti?

2 - Adakah syarikat 1MDB menjadi institusi yang lebih penting, berkuasa dan lebih besar pengaruhnya berbanding UMNO?

3 - Adakah 1MDB ini milik UMNO?

4 - Adakah dengan menyokong 1MDB ini dapat menguatkan lagi parti UMNO?

5 - Adakah melalui penyingkiran, penggantungan dan pemecatan pemimpin serta bekas pemimpin UMNO, dapat mengembalikan keyakinan rakyat terhadap parti?

6 - Adakah pemimpin serta Setiausaha Agung UMNO sedar majoriti ahli parti dan rakyat percaya bahawa pemimpin yang kononnya dikhabarkan sedang dipantau itu menyuarakan sesuatu isu yang sememangnya dekat dengan hati rakyat?

7 - Kuat sangatkah UMNO pada hari ini sehingga pemimpin atasan seolah-olah  lupa bahawa asas perjuangan UMNO adalah untuk kepentingan rakyat dan bukan kepentingan pemimpin?

8 - Adakah desakan untuk mengambil tindakan terhadap pihak yang melakukan kesalahan dan penyelewengan itu  sebenarnya selari dengan kenyataan Najib sendiri sebagai Presiden UMNO?

9 - Dalam konteks Sabah pula, apakah mesej yang ingin disampaikan kepada rakyat negeri itu jika Mohd Shafie Apdal disingkirkan kerana menyatakan kebimbangan terhadap parti?

Siapakah "tukang gantung", "tukang pancung" dan "tukang pecat" yang boleh dan mampu menjawab sembilan soalan ini dengan jujur dan ikhlas?

Najib? Zahid Hamidi? Tengku Adnan? (SH 31/10/2015)

21 comments:

  1. Zahid Komedi akan jawab dlm English minggu depan. Biaq PA dia karang dulu ayat2 utk dia hapai..

    Tengku Penipu tu x akan jawap punyer.. lagi2 Najib Sapuuuuu Meleisia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya..ya.. besan dia businessman tau.. boleh beli satu cakrawala kalo dia mau.

      Delete
    2. Cehhhh kalau betul gentlemen pancunglah sekali semua kami yang menjadi ahli ahli UMNO seumur hidup ni.

      Nak tunggu apa lagi????

      Kami tak pernah cari atau curi makan dengan parti atau pemimpin2 UMNO. Kami cari makan sendiri. BRIM pun kami tak dapat. Kami pun tak memohon kerana kami sedar kami memang tak layak. Kami pun tahu hukum halal haram kalau ambil yang bukan hak.

      Nak tunggu apa lagi? Pecatlah kami daripada parti.Jikalau selama ini kami bekerja keras semata mata untuk parti. Bukan untuk pemimpin.Tetapi kalau hari inilah Najib rasa dia cukup kuat cukup berkuasa maka pecatlah keahlian kami. Kami redho.

      PRU 14 nanti pemimpin buatlah kerja yg selama ni kami buat tetapi pemimpin tak pernah nak buat. Kat luar sana ramai bangla dan lndon yg pemimpin UMNO boleh upah.

      Nak tunggu apa lagi? Pecatlah kami

      Kami semua ini hanya berguna kepada pemimpin UMNO bila nak suruh buat kerja sahaja. Bila nak pakai tenaga kami pemimpin akan suruh kami bekerja lebih kuat untuk parti.lepas tu pemimpin hilanglah. Masa tu kalau di mata pemimpin kami ni ibarat kucing kurap saja seolah olah kami nak minta duit nak minta projek.

      Delete
    3. Atak kuasa maa aa ,mesti guna itu kuasa ,kasi kekal berkuasa maa aa .

      Delete
    4. Tengku penipu tu pun dah tak lama lagi duduk rumah pakai kain pelikat sajalah. Kubu kuat dia akan ranap. Kerusi empuk dia di Putrajaya akan bertukar tangan. Masa dia pun akan berlalu.
      Lepas ni dia akan kerja angkat tong gas mcm dulu lerr di kampong baru.

      Delete
  2. Mati hidup balik pun belum tahu terjawab.Pertanyaan TDM dan semua rakyaat Malaysia tentang derma2.6b dan 1mdb pun belum terjawab dengan telus.Pancung memancung mereka bolih buat.

    ReplyDelete
  3. Sebelum jawab , mesti diaorang tanya soalan soalan ni ada jawapan objektif tak??..

    ReplyDelete
  4. Kalau 1mdb kantoi, najib pun terduduk. Bahaya untuk umno sebab tanpa najib umno tak ada presiden. Siapa nak pimpin umno kalau najib dah terduduk. Yang ada selain najib adalah pengikut. Sebab itulah 1mdb jadi penting. Arul kata mahathir yang bakar isu 1mdb kata 42 bilion hilang. Keling ni nak kelentong sapa agaknya. Yang jadi kecoh bila 1mdb berkali2 tertangguh nak bayar hutang. Elok sangatlah najib pilih orang kepercayaan untuk 1mdb. Memang 1malaysia. Najib pengerusi penasihat, jho low operator dan arul buat pembersihan. Bugis dan minang yang senang dan menang.

    ReplyDelete
  5. Bangsat,bangang dan haram jadah.Itu adalah cogan kata Presiden. ALI TINJU vs JAMAL PAK TONGKOL dah mula berlatih untuk pertandingan siapa yg kuat. Kah kah kah siapa yg kencing siapa....semua kaki sapu dan kaki belit

    ReplyDelete
  6. Ho ho...antara depa tu pula tentu juga ada tukang arah letup C4. Sapa tu agaknya?

    ReplyDelete
  7. Woit
    tukang entot artis kat PD pun dalam list tu juga. tak cayer tanya Isa Samad. Budi baik mu dikenang juga Isa oii..boleh jadi penegerusi FELDA. Awak berbudi dia dapat merasa. Ngam da kamcing. Masing2 tutup kurap panau masing2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. You help me.. I help you.

      Delete
  8. Duit bajek RM11 akan turun kepada orang macam jamal dan ali tinju ni lah.
    Di jabatan kerajaan bajet nak buat kerja pun tak ada.
    Itulah jawapan yang kami sentiasa terima.
    Mesyuarat pun bawa air sendiri. Tetapi kalau mesyuarat yg dipengerusikan oleh ksu makan minum cukup mewah.
    Tak cukup dgn nasi lemak dan mee atau bihun goreng berjenis jenis kuih dihidang sama. Itulah istimewanya jadi orang atas. Orang bawah diwajibkan ikat perut kerana tak ada bajet.Kalau ada pun hanyalah sebotol air mineral. Inilah yg dikatakan rakyat didahulukan pencapaian diutamakan.

    ReplyDelete
  9. sdr,
    jikalaulah allahyarham tun razak masih hidup, pasti dia menitiskan airmata melihat umno hari ini... retak menanti belah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia lagi meraung apabila mendapat tahu ahli nggok adalah species makan taik .....kesian mcik rahah.....kerana tulah seorang anak dan menantu, tercalit arang dimuka macik.....doa seorang ibu untuk anak yg terbabas diperlukan....

      Delete
  10. Korang lagi bangang..nyalak kat blog jer..tu pon pakai nama Anon..haa..tengok si Jamal Ikan Tongkol ngan Ali Bapok (pakar tungging ponggong)..lagi satu si Rani Kulop Kote..baru la anok jantan namenyer!! Aku?? Sumpah tak takot..cume tak berani jer pasal korang sume penakot!! Muahahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahah.. bangang x nak ngaku.. kahkahkah..

      xder sapa amek pedulik pun..

      Delete
    2. saje nak Tanya,
      samurai je kena gantung......ninja turtle, labi2,kekura,penyu,gunting dlm lipatan,badaks,bhagal macam mana plak......ini tak adil,x demo kasi,dacin g senget

      Delete
  11. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  12. Aku doakan lagi cepat mangkok2 ni singkirkan 7 org ahli umno yg cuba menyelamatkan maruah malayu dan islam lagi cepat umno lingkup amin

    ReplyDelete
  13. Aku doakan lagi cepat mangkok2 ni singkirkan 7 org ahli umno yg cuba menyelamatkan maruah malayu dan islam lagi cepat umno lingkup amin

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...