Friday 30 October 2015

EHEM...EHEM....

Berita pertama - Pada 28 Oktober lalu, Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Nazri Aziz berkata, beliau akan memastikan Zahid Hamidi menjadi Perdana Menteri sekiranya Najib Razak berundur daripada jawatan itu.

"Kalau Najib turun, maka sudah tentulah akan berlaku perebutan siapa yang akan menjadi Perdana Menteri.

"Tetapi saya penyokong Zahid Hamidi. Beliau Timbalan Perdana Menteri, beliau juga akan menjadi Perdana Menteri," katanya yang juga Ahli Parlimen Padang Rengas, Perak.
Berita kedua - hari ini pula, 30 Oktober, Nazri Aziz berkata, Timbalan Presiden UMNO, Muhyiddin Yassin harus dibiarkan kekal dengan jawatannya sehingga pemilihan yang akan datang.

"Biarlah dia berkhidmat sehingga penggalnya berakhir. Kemudian, saya akan minta Zahid Hamidi  (Naib Presiden UMNO dan Ahli Parlimen Bagan Datoh, Perak) untuk melawannya. Saya pasti Muhyiddin akan kalah," kata Nazri lagi.

Ehhh...Tiba-tiba saja Nazri menjadi begitu prihatin dan ambil berat tentang masa depan politik Zahid berbanding Najib?

Ehem...ehem....(SH 30/10/2015)

13 comments:

  1. masih adalagi orang sokong mamat ni jadi ap
    ingat sila lulus sama dengan sila siasat masa kes permit teksi dulu
    kaki belit jugak

    ReplyDelete
  2. Baik punya jilat.... pusing keliling kasi licin.... yeelaaa... klu tak mcm mana nak jadi menteri sampai mati... dop gitu...?? hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kelayakan untuk menjadi ahli ungok

      1. otok jeput- berfikir tidak di utamakan
      2. lidah panjan
      3 makan tade pantan - halal haram antam saje
      4 kederat kena kuak - ampu sana/ ampu sini
      5 pandai buak bodo2 atau buak2 bodo ata memeng bodo
      6 pandai lipat dang guntin dalam lipatang

      penambah baikkang dialu2kang

      Delete
    2. 326..

      7. kuat menipu - tak kira apa jua masa. Setiap saat. Bukan sikik2..ratusan dan ribuan juta.
      8. Samseng - buat2 cengei dan garang. Ingat projek lembu 250 juta dulu? Kak Ijat buat muka cengei taik. Kantoi pun..apa peduli. Janji buat muka cengei dulu.
      9. Agama dijualbeli dan dibuat lapik punggung serta kitab2 agama buat calit taik derang. Sumpah quran bende xde rege.
      10 Tertib. Semua rukun-rukun 1-9 tadi perlu dibuat dgn TERTIB. Kahkahkah.

      Delete
  3. Nazri pun ada hati nak jadi timbalan perdana menteri seterusnya jadi PM.
    Sayang seribu kali sayang. Muka nazri macam orang pecah rumah. Kepala pun mcm kura kura. Dah lah bodoh sombong. Siapa nak undi dia. Nazri ni main kote pandailah

    ReplyDelete
  4. Ahli politik yang bernama Nazri Aziz adalah orang yang paling licik dalam memutar belitkan auta jadi fakta. Perangai dia dengan Zahid lebih kurang sama saja. Dan ahli UMNO Baru amat menyukai mereka kerana berkelakuan seperti samseng. Disebabkan ahli UMNO tiada yang berjuang untuk dapatkan kemerdekaan maka orang seperti itu saja yang dianggap pejuang mereka.

    Jika dinilai melalui kerektor Nazri, dia mengambil sikap mata gergaji...disorong dia gigit, ditarik juga dia gigit. Dia bercakap atas kepentingan perutnya saja dan bukannya mewakili sesiapa. Dia adalah baruah cari makan.

    Pandangannya agar Muhyiddin diberi peluang menghabiskan penggal perkhidmatan nya mempunyai maksud yang tersirat namun untuk menanti sehingga 2018, berbagai pekara boleh berlaku. Dan menghasut Zahid menentang Muhyiddin adalah percaturan kempen awal agar wujud kumpulan sokong Zahid.

    Andaikata Muhyiddin digantung keahliannya maka parti UMNO Baru ada harapan terbelah dua kerana ahli di Johor akan lakukan protes menentang kepimpinan Najib. Betul atau tidak.....sama-sama kita tunggu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya ada satu sahaja ayat anda yang aku memang tidak setuju sangat iaitu ayat "Dan ahli UMNO Baru amat menyukai mereka kerana berkelakuan seperti samseng". Anda tidak sepatutnya mengatakan 'mereka itu berkelakuan seperti samseng', itu aku bangkang sekeras-kerasnya!!! Apa yang patut dikatakan adalah 'mereka adalah samseng', ada faham ka.....

      Delete
    2. pehal nak berbangkang bangkang ni.......jangan orang kata mu bodo disebabkan perlakuan mu yang menunjukan kebodohan mu niiii........relaqx bro.....bukak isu bab zikir rock di dong raub....negeri pok jib,....bab ayah de rani kulup dakwa jerubur ilang berkat repot polis nya ke....banyak lagi isu pekdoh.......wallahualam

      Delete
  5. Dia PASTI Muhyiddin akan kalah! Kalau bukan cakap orang yg bongkak kita nak panggil apa ni?

    ReplyDelete
  6. Manusia macam nazri ni adalah bongkak seolah dia tu tuhan yg boleh menentukan masa depan seseorg aku nasihatkan nazri tengoklah keluarga kau dulu perangainya macam mana ba aku jijik n meluat

    ReplyDelete
  7. Manusia macam nazri ni adalah bongkak seolah dia tu tuhan yg boleh menentukan masa depan seseorg aku nasihatkan nazri tengoklah keluarga kau dulu perangainya macam mana ba aku jijik n meluat

    ReplyDelete
  8. Ular dua kepala...mcm lalang, samseng dan buaya gabok.Cakap takbur...nazim produk keluaran nazri,perangai buruk du dua ekor ni.Inilah menteri keluaran umno...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...