Saturday 11 February 2017

PERTEMUAN KALI KEDUA TUN M - ANWAR KUKUHKAN LAGI PAKATAN HARAPAN


Saya amat yakin bahawa perjumpaan kali kedua di antara Tun Dr. Mahathir Mohamad dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim buat kali kedua bakal mengukuhkan lagi ikatan serta perpaduan di dalam Pakatan Harapan.

Perjumpaan tersebut juga secara otomatisnya telah menyangkal pendapat-pendapat kaki bodek minda lemah otak udang puak UMNO serta Barisan Nasional yang seringkali membuat tohmahan kononnya hubungan silaturrahim terbaru di antara Tun Mahathir  dan Datuk Seri Anwar hanyalah wayang semata-mata.

Kedua-dua tokoh negarawan ini boleh dan mampu merobah senario lanskap politik tanahair!! Gandingan tenaga secara ikhlas di antara kedua tokoh ini bakal menyaksikan perubahan baru pada sistem politik tanahair kita.

Semua puak-puak dalam UMNO seperti kaki bodek minda lemah otak udang Salleh Said Keruak serta keseluruhan pemimpin-pemimpin UMNO akan menjadi bertambah gusar!!
Saya tidak tahu butiran terperinci apa yang dibincangkan secara sulit di antara Tun Mahathir dan Datuk Seri Anwar selama lebih kurang 45 minit, namun apa yang diterangkan oleh Tun Mahathir kepada rakan-rakan media di luar kamar mahkamah semalam dilihat amat memberangsangkan!!

Tun Mahathir adalah tokoh berprinsip yang senantiasa berpegang erat pada simpan rahsia sulit tetapi saya berpendapat pertemuan semalam amat diberkati oleh Allah swt kerana kedua mereka mempunyai nawaitu mulia bagi selamatkan tanahair kita yang semakin dirosakkan oleh kerajaan kleptokrasi serta Perdana Menteri paling korup.

Saya amat yakin dengan semangat ikhlas, jujur serta kepentingan bersama kearah Selamatkan Malaysia di antara kedua tokoh negarawan ini akan mampu untuk memantapkan lagi ikatan perpaduan mahupun kekuatan Pakatan Harapan sebagai persediaan menghadapi PRU 14 yang semakin hampir.

Selepas perjumpaan tersebut, saya dapat lihat rias air muka gembira Tun Mahathir. Ini merupakan satu petanda baik buat Pakatan Harapan yang bakal menyuntik semangat baru kepada semua pihak bagi ketepikan segala perbezaan pendapat sesama sendiri tetapi hanya memberi tumpuan 200% untuk tumbangkan kerajaan kleptokrasi yang dipimpin oleh Perdana Menteri paling korup dalam sejarah kepimpinan politik Malaysia.

Puak-puak kaki bodek minda lemah otak udang UMNO nampak semakin tertekan semalam dengan perkembangan terbaru perjumpaan kali kedua tersebut.

Dengan izin Allah swt, yakinilah bahawa pertemuan kali kedua buat kedua tokoh ini merupakan satu petanda baik Putrajaya bakal ditawan selepas PRU 14 nanti. Insya-Allah. Amin!!

Apabila saya menggerakkan Sukarelawan Deklarasi Rakyat di peringkat akar umbi khususnya di negeri Perlis, Kedau, Perak, Negeri Sembilan, Melaka dan Terengganu, satu 'emblem' gelombang perubahan amat ketara kelihatan!!

Selangor dan Pulau Pinang masih dapat mengekalkan prestasi memenangi sokongan rakyat jelata kepada Pakatan Harapan.

Kita tidak perlu risau dengan tindakan kerajaan untuk buat pensepadanan semula bagi mengalih pengundi-pengundi Melayu masuk ke kawasan-kawasan baru. Hakikatnya, ini tindakan bodoh kerajaan kleptokrasi Barisan Nasional yang bakal memakan diri mereka sendiri!!

Pengundi-pengundi Melayu secara majoritinya pada hari ini tidak lagi sokong kerajaan kleptokrasi.

Kerajaan kleptokrasi hari ini hanya syok sendiri. Mereka tidak kaji sentimen rakyat secara mendalam di peringkat akar umbi. 

Rakyat terlalu benci dan tidak boleh terima lagi kemungkaran kepimpinan kerajaan kleptokrasi pada hari ini yang amat keterlaluan!! Apa saja tindakan kerajaan kleptokrasi Barisan Nasional atau pemimpin-pemimpin UMNO, ianya akan mendatangkan kemudaratan pada mereka!!

Kita bersyukur kerana nampak keakhraban serta keikhlasan Tun Mahathir dan Datuk Seri Anwar yang sanggup ketepikan segala perbezaan pendirian politik sesama meraka pada suatu masa dulu dan hanya berpegang pada nawaitu untuk Selamatkan Malaysia semata-mata!!

Tun Mahathir dan Datuk Seri Anwar  amat berjiwa besar!!

Sehingga hari ini saya masih menerima ribuan respon dari rakyat jelata yang begitu gembira dengan pertemuan kedua di antara kedua-dua tokoh negarawan tersebut semalam.

Kini rakyat jelata semakin yakin dengan kemantapan perpaduan Pakatan Harapan yang sedang ditunjang oleh Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail selaku Ketua Pembangkang.

Malahan negeri Selamgor yang sedang dipimpin oleh Datuk Seri Azmin Ali  dan Pulau Pinang  yang diketuai oleh Lim Guan Eng masih berjaya mengekalkan prestasi sokongan terbaik dari rakyat di peringkat akar umbi hingga kini.

Perpaduan dan hubungan yang semakin akrab di antara Tun Mahathir dan Datuk Seri Anwar bukanlah satu wayang tetapi ianya telah membuktikan kepada keseluruhan rakyat Malaysia bahawa mereka amat berjiwa besar.

Kedua-dua pemimpin tersebut telah berjaya membuktikan bahawa mereka adalah tokoh begarawan tulen yang amat berjiwa besar yang meletakkan kepentingan bangsa, agama serta tanahair di atas segalanya.

Adalah tidak keterlaluan untuk dikatakan bahawa pertemuan kali kedua semalam bukan saja merupakan lambang untuk Pakatan Harapan bakal berjaya menawan putrajaya pada PRU 14 nanti tetapi kemantapan Pakatan Harapan ini juga bakal membawa pulang semula PAS ke pangkuan barisan pembangkang. Insya-Allah!! (Amin yarabbal alamin)

Syukur alhamdulillah kerana pertemuan bersejarah semalam telah berjaya melonjakkan lagi geraf populariti Pakatan Harapan di sanubari rakyat. Inilah yang rakyat ingin lihat!!

KHAIRUDDIN ABU HASSAN
11 Februari 2017.

109 comments:

  1. Pertemuan Tun M dengan DSAI sebagai mengukuhkan Pakatan Harapan? Ternyatalah para pembangkang tertipu. Inilah strategi halus Tun M bagi memenangkan BN pd PRU akan dtg nnti. Lihatlah apa jadi dgn PAS? Tun M berjaya membuat PAS tidak mahu bergabung dgn Pakatan. Ini tidak langsung memberi laluan kpd kemenangan BN nnti.

    Dedahan Sulit Alumni Newcastle University

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin sekali, rakan2 saya yg bukan melayu pun ada membayangkan mereka dah muak dg mainan politik LKS.

      Delete
    2. Yg kt SG.buloh tu dh lalui semua proses undang2 negara Dan sorang lg yg bunyi nama dia bijan ke najib ke belum lg melalui proses undang2 krn peguam negara kena terajang dan fail siasatan kena OSA.. Insyaalah nnti akan sambung blk proses undang2... Juga dedahan terbuka alumni kolej komuniti pasir salam.

      Delete
    3. Kellie's Castle........bila ko dah tak der point ko pusing UTurn fakta yg ada. Bagus hotak ko. Orang macam ko nilah yg penuh dalam pentadbiran sekarang. Selagi boleh pusing, putar ko akan putaaarrr segala benda untuk halalkan nawaitu buruk ko..........kemudian putaaarrr alam ko tu ko kata itulah satu fakta.

      Pegi balik batu gajah le......

      Delete
    4. Anonymous11 February 2017 at 16:59..

      Ada kebenarannya....Mahathir akan memenangkan BN.

      Sebab Mahathir akan jadi liabiliti kepada pembangkang..

      Delete
  2. Sorry nak tanya, dah 5.30pm hari Sabtu Tuan Budin,
    takda sapa pun istihar letak jawatan.........???????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik minah, ini ari, ari sabtu..kerja separuh hari, esok public holiday...kalo ada pun nak isytihar apa apa,hari isnin lah..kalo isytihar ari ni jugak, seluruh persatuan penyamun akan mengambil tindakan...

      Delete
    2. As salam cik minah.
      Bersabarlah..dalam memahami dunia politik perlu byk bersabar. Orang tua2 selalu berpesan. Tak lari gunung dikejar. Hilang kabus nampaklah dia

      Delete
    3. Oraitttt...........tunggu, next week!

      Delete
    4. .

      Biarkan Najib yang tunggu

      Walaupun tidak ada yang letak jawatan minggu depan mungkin bulan depan.

      Mata Najib tercari-cari orang nya semasa mesyuarat kabinet.

      Delete
    5. Benda remeh macam ni pun nak bincang kat sini...low mentality la orang kat sini

      Delete
    6. Anon 2036, as we respect your opinion, please respect also other people opinion .this is a free forum and free country. You are free to migrate to north Korea or any other countries of your choice.

      Delete
    7. Anon 20:36 tu memang gatal pungkoq

      Delete
    8. You are lucky now under Najib..
      Najib give free media, abolish ISA...

      If this is during Mahthir's time, sure you will be in jail/ISA....

      Delete
    9. Yg dia gatal prgi kat blog ni siapa suruh...najib@kak ros ke yg suruh..?

      Delete
    10. Anon 23:16 .
      We are indeed lucky to be under Najib ..

      True ,ISA was abolished but you can still be SOS MA at the whim and fancy of the PM .

      Najib give free media ...???
      Yes .. to those ' pemakan pemakan dedak ' media . They are all self centred , 'syok sendiri ' bloggers such as Snapshots,Parpukari,Semut Hitam , Media Permatang Pauh to name a few . Even Salleh Keluaq and Company doesn't blink an eye on their write up ... so they are safe and sound .

      The story is difference at the other end of the spectrum . One after another got the notification from Salleh Keluaq and Company starting with Che Det , Din turtle , Ameno world and latest Outsyed the box . The same also goes to Sarawak reports , The Edge .

      Delete
  3. Onani 16:59 setakat itu sajakah pengatahuan dan kepandaian hang? Teruskan onani sebab ternyata bertapa lemahnya akal fikiran hang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semalam budak2 tu cuti kena sunat. Ni dh baik sikit nk tunjuk garang.. Nnti Kita sunat kan lg sekali bru durang tau.

      Delete
    2. Kali kedua mmg kena sunat dgn chain saw

      Delete
    3. Labu labi...kau dah sunat tak??

      Benda sunat pun nak buat main..

      Apa punya metal la kamu ni!!!

      Delete
  4. Bro zack, alumni kotabaru tu mmg bangang tak terajor, cerdik buah pe**or!!
    Ps:Teman cakap siang2, Kota baru toksah kasi no, teman x hingin cal mike, teman sibuk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak tu onani dia pandailah. Dia score dean list tu. 4 flat..dia pun flat

      Delete
    2. Teman ajak bukak meja ari tu, haram deme dtg.. Teman sorang2 kena perabih kan roti canai yg teman dh order.

      Delete
    3. Bro labu,mike da kena buih ar bro,lain kali open table ajak la teman.

      Teman kalau bab makan time kat atas bulan pun sanggup turun ke bumi tau...

      Delete
  5. Insha Allah bro Khairuddin. Walaupun saya x boleh maafkan perbuatan lpas TM pada DSAI saya berdoa agar segala usaha mendapat berkat dan perkenan Allah Taala.
    Biar org lain pula duduk d sg Buloh lpas PRU 14 kelak.
    Amin Robbilalamin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf bermaafan adalah amalan yg dituntut. Buangkan segala yg keruh ambil yg jernih.

      Delete
    2. Sedangkan Nurul Izzah pun memaafkan sosok tubuh seseorang bernama mahathir demi masa depan negara "Lupakan kesengsaraan peribadi, kuatkan iltizam mahu selamatkan anak cucu kita," katanya.
      Kita sebagai penyokong wajib memberi sokongan..
      Nukilan ikhlas dari pembaca sinar harian online.

      Delete
    3. Apa pun hidup tan sri noh Omar, our Selangor mb in waiting.. Hip2 hooray. All hail noh Omar... Ingat Pru 14 ingat noh Omar... Klu dia padam sblm Pru.. Kita cri org lain la pulok.. Nukilan ikhlas pembaca mastika.

      Delete
    4. Boleh caya ke Mahathir ni???

      Atau nak gunakan pengaruh DSAI...

      Maknanya apa tu??? Mahathir adalah org yang paling tak berprinsip. Prinsip digadai demi memenuhi cita rasa nafsu politik dia...

      Dia tak sedar yg dia bukan PM lagi dan telah bersara dari politik. Disebabkan semua PM lepas dia tak nak ikut cakap dia, maka semuanya jadi musuh dia...

      Lepas tu letak alsaan konon nak selamatkan Malaysia....podah!!!

      Ada juga mangkuk2 yg pecaya dgn dia!!

      Delete
    5. Sama le ada jugak jamban2 yg percaya dgn pm(pemimpin munafik)lanun ni.

      Delete
    6. hehehe.....marah ye.!!

      Rileks la brader....sebab tu ..jgn kutuk orang. Orang lain pun boleh kutuk jugak...

      So, terima ajerlah...

      Delete
    7. Ada jugak bahlul sokong MO1

      Delete
    8. Sis Salwah.

      Bagi orang-orang yg beriman dengan cash is King sokong MO1 tu bijak namanya sebab leh cari makan..

      Yang kita sokong dan kerja free ni yang bagi diorang tu bahlul..

      Kipidap sis..

      Delete
    9. Anom 21:43...

      Maaf la...saya jauh lebih percayakan TunM dari Najib.

      TunM jawab sendiri apa org tanya, Najib suruh pencacai yg jawab.

      TunM berjaya bangunkan Malaysia selama 22 tahun, Najib punahkan Malaysia tak sampai 10 tahun.

      TunM selama 22 tahun, BN menang 2/3 undi. Najib baru sekali pilihanraya BN kalah popularity vote.

      TunM naikkan nama Malaysia di mata dunia, semua rakyat Malaysia bangga bila berada diluar negara, Najib memalukan Malaysia sehingga rakyat Malaysia malu mengaku Najib adalah PM Malaysia.

      Jadi bila bandingkan...TunM vs Najib. Memang tiada perbandingan.

      Pilihanraya yang lepas adalah kesilapan besar saya mengundi Najib atau BN.

      InsyaAllah saya pastikan PRU14, saya tidak silap lagi.

      Delete
  6. En Khairuddin/Shahbudin,
    Terima kasih kerana menghebahkan pertemuan Anwar dan Dr Mahathir yg membuka lembaran yg penuh harap kepada rakyat akan masa muka yg lebih baik. Insya'Allah.
    Namun pegunaan istilah hubungan 'silaturrahim' mungkin kurang tepat dalam konteks ini, apabila ma'ana asalnya didasari pertalian darah/kaum kerabat. Mungkin lebih tepat ialah hubungan 'ukhuwah', yg antaranya bermaksud saudara seperjalanan, atau terikat dgn satu tujuan. Wallahua'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hipokrit...

      Dulu kata lain...sekarang kata lain
      Dah jilat balik ludah dia

      Mahathir ni dah desperate sangat.
      PRU 14 nanti yg terakhir utk dia....so, dia akan buat apa saja untuk memenuhi nafsu & dendam politik yang tak berkesudahan..

      ya Allah kau berilah mahathir taufik dan hidayat agar dia insaf atas apa yg dia telah lakukan...

      Ya Allah berilah hidayah kepada anak2 dia juga dari terus lalai dan langsung tak mampu nak memberi nasihat kepada bapa dia...

      Delete
    2. Anon 21:48...kalo boleh panjangkan doa kau pada abg najib dan kak semah sekali ye...asyik doa untuk tun m aje, sian diorang..xde sapa nak doa..sudahlah 1malaysia + 1dunia kutuk diaorg...

      Delete
    3. Hipokrit atok ko !!

      Orang yg mula2 kata tak der duit dalam akaun......pastu ngaku pulak ada 2.6b dalam akaun tu nak sebut apa.......amanah dan jujur ke?? In the first place tu bukan hipokrit ke?? Kalo jujur, in first day lagi dah cakap yg betol kan???

      Bila ada benda yg berbangkit dari 1MDB....cepat jer ada orang ngaku tak tau apa2......dokumen disain buta jer. Apakebenda pon tak tau.......innocent. Apa ko tak rasa kelakar ke??

      Bermilion2 dibayar pada Aabar BVI, company ciplak tapi last2 kata......eh tak tau yg tu company ciplak pelanduk dua serupa.......dan kita tak diberitahu IPIC yg company tu tak berkait......nama jer serupa. Takkanlah hal yg melibatkan bermilion2 duit tak diteliti secara terperinci dulu. Opah aku kalo nak belikan tok kain pelikat pon dia tanya dulu ni cap gajah ke....takut terbeli yg tak elok. Ada jugak orang yg bayar bermilion2 dengan tak usul periksa pada sape dia bayar. Ko tak pelik ke??

      Satu dunia tau hal Swiss mintak kerjasama dalam siasatan money laundering terbesar dunia tapi ditolak. Pehal tak nak bagi kerjasama???

      Bicara mahkamah bank BSI di Singapura duk sebut money laundering dalam perbicaraan tapi kat sini apasal senyap??

      Weiii.....banyak lagi hipokrit yg jadi. Ada baiknya ko doa Allah bagi hidayah kat penyamun tegar dan diri ko sendiri. Tak payah sebok pasal pembangkanglah........ko pegi betulkan rumahtangga ko dulu, jangan sebok pasal orang.

      Kain sendiri carik tak sedar....ada hati nak jaga tepi kain orang. Merambussslah. Orang bukannya bodoh.


      Delete
    4. Posting saya di atas untuk 21.48.

      Delete
    5. Kan da kena hempuk dgn brader wa..hihihi kalau aku yang kena confirm akan terkeluar dialog eee malunya aku.Cam cerita p ramlee tu,caya dgn bro phantom.

      Delete
    6. Terima kasih Phantom...

      hehehe....tulis panjang berjela. Tapi sayang banyak info yg tak tepat dan tak betul.

      Tapi inilah berita yg kita selalu baca kalau masuk blog pembangkang. Mereka hanya ciplak dan tulis balik.

      Kalau saya tanya mungkin mereka tak akan dapat jawap pun dengan tepat dan mungkin ada yang tak faham pun. Cuma sekadar copy dan paste.

      Nasihat saya ialah, kalau nak berlaku adil dan kalau memang anda nak mencari kebenaran, bacalah semua berita/info dari kedua dua blog yg pro kerajaan dan yg pro pembangkang dan kamu buat analisa sendiri.

      Tapi kalau dalam minda dah memang nak hentam kerajaan dan najib, maka apa berita yg tak memenuhi cita rasa akan ditolak dan apa berita yg memenuhi cita rasa akan dipercayai 100 %

      Jgn komen tulisan saya....cuba fikirkan.

      Delete
    7. Banyak info yang tak betul!!??keluarkan lah info yang betol,baru boleh dibuat penilaian mana yang betol mana yang tidak.

      Delete
    8. NOTE: Posting di atas utk 22.56.

      Salam perjuangan to Bro Mat Noor.

      Delete
    9. Wah marah nampak...

      Tak boleh ditegur langsung...

      Tak apalah....bukan tugas aku nak mengajar.

      Kau ikut ajerlah apa yg kau faham!!!

      Ok..ada faham tak???

      Delete
    10. Apa ke hayy......setakat itu jer fakta kome???

      Delete
    11. Bro phantom.


      Eh baru tau ke setakat itu je fakta deme ni.

      Hehe

      Delete
    12. Sajer teman gatei bro....buat2 dah gaharu cendana pula.....

      Delete
    13. Anon 22:56 .

      Aisey man , baru je saya bagi sedikit penerangan kat atas tu .

      Saya buat komen tu pun selepas membuat 'lawatan' ke beberapa blog pencacai Najib . Masaalahnya , semua timbal balas yang saya berikan tak di "publish"kan . Sebab tu , rata rata apa saja yang di tulis olih bloger bloger mangkuk hayun ni takda sapa yang beri komen !

      If you don't trust what I just told you , go and do the "lawatan" there yourself . You will realised there are NO Comment seen .. It does not mean no comment at all , instead these blogger mangkok hayun does not to publish ... they have no gut , they have no balls to face reality !

      Delete
    14. Bro Diny

      100% betul.

      Saya dah bbrp kali bagi komen di Husin Lempoyang. Komen yang ringan saja pun, itupun Husin Dedak tak berani siarkan.

      Kalau blog2 dedak yang lain masuk pun malas. Bukan saja tak mencabar minda tapi benar-benar2 menghina kebijaksanaan manusia..

      Betullah kata orang makan dedak nanti jadi serupa haiwan.

      Salam perjuangan.

      Delete
  7. YES,YES,KIPIDUP..BERSATULAH KITA UNTUK TUMBANGKAN ketua PENYAMUN/LOBAI TARBUS.

    "tumben,jaho kahar...tummmm ben jaho kahar..duniya kisir hei"tumko he kaherr...heei..
    lagu kegemaran mak badak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa nak heran....kau baru hidup mana tahu pasal mahthir dulu...

      Mahathir dulu pembangkang kata ketua penyamun jugak, diktator, rasuah, kronism, tak beri kebebasan akhbar, gunakan ISa utk kepentinghan politik, byk terlibat isu penyelewengan..

      Lim Kit Siang dulu pernah kata Malaysia akan bangkrap. Lebih 200 bilion duit hilang/rugi..

      Delete
    2. Setuju dulu macam2 gelaran TUN terima tapi bila undi selalu menang bergaya...sekarang!!??macam2 keistimewaan TUN ditarik balik tapi aku tengok TUN steady aje cam dulu.

      Delete
    3. Sama jugak....mcm mcm gelaran korang bagi pada Najib, PRN Sarwak dan PRK kecil sg besar dan KKangsar, BN/UMNO menang bergaya jugak..

      hehehe....

      Delete
    4. Menang bergaya dalam pru ke??
      Dapat 2\3 ke??

      Hehehe...

      Delete
    5. Kita tunggu dan lihat...
      Kalau ada 3 penjuru pertandingan BN sure menang lebih 2/3...percayalah

      Delete
    6. Menang hanya sebab berjaya pecahkan undi 3 penjuru kot.....kalo satu lawan satu taulah nasib ko.

      Jangan heboh cakap besar dululah......percaturan Allah tak dapat dijangkakan.

      Delete
  8. Blogger si budin ni kutip teks budak si kudin ni rupe rupe nyer. ... asal tk kutip skali citer si kudin gi USA dengan usam jampari pasal saman DoJ yg dulu.. dah lamo nunggu tak sonyap sopi..... ari ni lepas boboi jimpa PAS mamak wat u turn mintak 1 bulan tempoh dari PAS juint PH semula... kali ni baru mamak mintak si jidin nego balik dng PAS.....
    Cap munga pun tengok2 la parti srndiri dulu.. cawangan bagagian cap munga pun tak ujud lagi... pas tu mintak PAS itu la... ini la... respek sket parti PAS yg organisasi dah mantap.. jentera parti pun dah mantap... pas tu berlagak mcm abang besoo dlm Pakatan Putus Harapan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat sekali ini tulisan Dato Khauirudin Hasan.

      Bila saya baca di awalnya ada ungkapan 'minda lemah otak udang' saya dah tahu siapa penulisnya.

      Trademark Dato K tu.

      Delete
    2. Teroyak siti nurhaliza penyanyi tersohor bila Dato k di sebut2

      Delete
    3. Aku tertunggu tunggu juga nak baca tulisan dato seri zainal abidin osman aka tok non panjang dalam blog ni.
      Di Pulau Pinang dialah penyokong no 1 najib.
      Pungkoq hanglah tok non

      Delete
  9. Bros, kan udah tertulis kat bahagian paling bawah artikel tu
    KHAIRUDDIN ABU HASSAN
    11 February 2017..confirm ke dia yg tulis, bukan tuan budin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul bro.

      Saya maksudkan semasa sedang membaca entry ini sampai sahaja pada bhgn 'minda lemah otak udang', saya sudah tahu siapa penulisnya walaupun sebelum sampai ke bahagian paling bawah.

      Misalan dalam blog ni kalau bertulis sahaja 'si jahil yang menyombong' kesemua pengunjung tetap dah tahu siapa penulisnya tanpa perlu membaca bhgn nama di bawah.

      Delete
    2. John doe, kesian ko ngumpat mamat kellis castle. Tu ler bodoh sgt..mcm x de otak je ckp...

      Delete
    3. Maksud bro john doe tu gaya penulisan lah...paham2..20:23, kalo level otak ko pun sama simamat kotabaru tu, toksah le menyemak kat sini..dari cakap ko pun org tau ko xde adab + otak.

      Delete
    4. Thanx bro 21:24

      20:23 tak ada modal nak cakap. Gituler..

      Saya belum pernah masukkan si Kellis castle ni dalam list kena usik ni. Hanya kejora dan unknown sahaja. Itu yang musykil ni.

      Adakah 20:23 tak sengaja keluar komen yang tunjukkan kellis castle dgn unknown sahabat adalah individu yang sama? Almaklumlah keduanya keluar berganti-ganti.

      Ataupun beri ulasan sebelum baca entry tuan blog?

      Hmmm... Tak kisahlah gimana pun.. Yang jelas setakat itulah level trooper Najib ni.

      Thanx again bro.

      Delete
    5. Ak bukan kata ko ler john doe dgn 21.24. Ak kata mamat kellies castle tu yg x de otak.

      Delete
    6. Ok bro,

      Maaf silap faham. Tapi bro, tulisan saya di atas tu langsung tak merujuk kpd Mamat kellie tapi kpd Unknown. 'Si jahil yang menyombong' adalah trademark Unknown sama seperti 'minda lemah otak udang' adalah trademark Dato K.

      Mamat Kellie belum masuk list 'usikan' saya setakat ni.

      Mgkn lps ni kot.

      Salam perjuangan hero tanpa nama.

      Delete
  10. Pelik bin Ajaib...

    Agaknya ...inilah yang Allah nak tunjukkan kepada rakyat di Malaysia betapa teruknya orang tua bernama Tun M...

    Kepada penyokong Anwar, luka di hati masih berdarah.

    Tun M yg dulu berkata Anwar tak layak jadi pemimpin sebab masalah moral yg teruk..

    Tiba tiba Tun M pergi jumpa dan menyendeng dengan Anwar untuk mendapat restu dan keuntungan politik..
    Terdesak nya Tun M ni!!!!

    Tak ada maruah langsung!!! Orang yg dia kutuk dan hina dulu sekarang nak dijadikan kawan..

    Pelik bin Ajaib !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam politik takde yang pelik sedara,dulu pas kafirkan umno nah sekarang dapat fulus da boleh sedondon,yang tu ada maruah tak?

      Delete
    2. Sebab tu bila org politik bercakap, jgn percaya 100 %....bila Mahathir cuba nak musnahkan 1MDB pun ada sebabnya....Orang politik katakan...Cuab kalau tiba tiba Najib letak jawatan dan dia bagi Mukriz jadi PM, dah tentu yg tak baik pasal 1MDB terus jadi baik....

      Inilah yg di katakan politician yg tak ada prinsip. Manusia yg hipokrit sekarang ialah Mahathir dan Lim Kit siang...

      Delete
    3. Politician yang ada prinsip cuma bijan je.prinsip paling sempoi cash is king...

      Delete
    4. BR1M adalah insiatif kerajaan yg sangat ditakuti oleh pembangkang...sebab tu Mahathir nak bagi persepsi buruk kata ianya rasuah..

      hehehe...itulah, bila anal dia dlm kerajaan dulu, BR1M adalah bagus, membantu rakyat etc...tapi bila anak dia sesat dan keluar dari UMNO, terus tiba tiba BR1M adalah tak bagus, rasuah, mengajar rakyat malas bla bla...

      Ini lah dikatakan hipokrit !!!

      Apalah salahnya kata BR1M memang bagus, mungkin perlu dibuat penambahbaikan.

      Inilah mentaliti pembangknag, bila rakyat tak ditolomng, kata kerajaan kejam dan zalim. Tapi bila kerajaan buat mcm mcm utk bantu rakyat, dikutuk dan kata mcm mcm pulak.. aduiiiii...

      Pembangkang tak akan menang PRU 14. Percayalah!!!

      Delete
    5. 22.37.........apa haram kejadah bagi BRIM tak banyak mana......kemudian tarik balik dengan GST yg lebih besar jumlah dari duit BRIM yg dibagi tu??? Orang bukan tak sekolah macam ko.......setakat reti kira sampai 10 jer. Itu sebab ko ingat BRIM tu boleh tahan setahun, boleh beli rumah, beli kereta.

      Tangan kanan memberi, tangan kiri kaut lebih lagi.

      Kecik2 ko tak nak mampos, dah tua bangka meloya hanyirkan orang..!!

      Delete
    6. Teriam kasih Phantom..

      Sekali lagi tulisan anda khilaf dan boleh ditolak..

      Nampak sgt anda tak faham tentang BR1M dan GST.....aduii...

      Pelik ye...orang yg buat komen pasal BR1M dan GST sebenarnya orang yy tak faham apa apapun....Tapi nak buat komen jugak...

      Kalau dalam Islam pun, kalau ada org berkata "BR1M tu byk mana sgt pun" , apa maknanya?? Tak bersyukur dan redho dgn pemberian...Masya Allah!!

      Hidup mati kita ditentukan oleh allah...kenapa cakap macm tu "Kecik2 ko tak nak mampos, dah tua bangka meloya hanyirkan orang".....beristighfar lah

      Masalah besar rakyat Malaysia ialah mereka tak faham apa yg meeka tulis. Sekadar ikut ikut ajer. Minda yg cetek dan kurang berilmu. Sorry la...

      Delete
    7. Bersyukorlah kita ada tukang samun yg licik. Duit boleh datang dan pegi macam magik. Kejap ada duit.....kejap dah lesap.

      Syukor, syukor.....redho duit rakyat disamun, negara rugi berbilion2, hutang macam gunong, subsidi ditarik, rakyat ditekan dgn kos hidup yg tinggi, bayar GST lagi. Syukor dan redho........jangan buat apa2.......kawan2, mari kita duduk meriba tangan......syukor dan redho......


      Delete
    8. Hehe ...makin kena provoke, makin merapu...

      Itulah kalau dah dalam kepala otak, semuanya taik, maka yg keluar pun taik juga...

      Hehe...tak guna otak langsung

      Kamu tak faham apa yg saya tulis sebenarnya!!

      Delete
    9. Kamu dan penyamun jer yg paham bebenor dalam semua hal. Itu sebab satu dunia bercakap.

      Delete
    10. Kepada anon 2341,

      Kadang2 terfikir oleh saya kenapa di zaman serba moden di mana manusia lebih bertamadun dan berfikiran matang lagi luas tetapi masih ada manusia yang masih sanggup menjadi pengkhianat agama bangsa dan negara beriya2 menegakkan benang basah mengadakan yang tak ada demi beberapa keping duit 50 & 100 macam kamu.

      Duit yang diperolehi dari cara ini dah terang2 haram. Duit ini juga lah yang kamu suap pada anak bini kamu (melainkan Bini kamu dah lari bawa anak2 kamu dek tak tahan nengok betapa biolnya kamu maka saya minta maaf di sini yg saya tak tahu yg kamu xada Bini).

      Atau adakah kamu rasa tak apa belasah duit haram sebagaimana mamat sekor tu yg gambarnya tengah lepak layan arak haritu? Yg mulanya dia nafi tu bukan dia lepas tu dia kata air depan dia tu bukan arak tapi nak sipi2 arak?

      Adakah kamu rasa dgn duit tu kamu boleh panjangkan umur kamu dengan segala macam rawatan Sekarang ni macam terapi ozon dsbnya tu? Kamu ada plan nak terus menerus buat begini sampai umur kamu 89 tahun lepas tu baru ingat nak tobat? Bila malaikat izrail dtg maklumkan pada kamu tarikh roh kamu ditarik maka kamu bolehla berjoli dgn 'grace period' yg ada ni?

      Seperkara la nak maklumkan kamu. Jika apa yg kamu buat ni adalah kerjaya kamu (sebab berbayar) maka ketahuilah bahawa kerja kamu skg lebih hina dan menyakitkan hati masyarakat berbanding tukang Tarik Kereta.

      Berim 7 beliun
      Ji es ti kaut balik 40 beliun lebih
      Tu yg kau kata nak kena bersukur?

      Lgpun berim bukan semua org dpt
      Tapi semua org kena tanggung ji es ti karya mat najip kesayangan kamu tu

      Kalau kamu nak konar lagi bab duit haram tu dengan kaitkan Tun M, maka apa lagi pegi la jadi hero mat najip dengan buat laporan pulis siap bawak repoter tivi tige. Barulah najip bukak mata kat kamu sebab mat maslan Rahman dahlan kj semua tak terpikir nak buat camtu. Takkan kamu nak harap rani kulop je yang nak buat repot jugak?

      Nasib baik kamu dicipta sebagai lelaki. Kalau kamu dicipta sebagai betina dah lama kamu menonggeng jadi gundek pak menteri - semata2 nak dapat beberapa keping duit 50 dan 100 dengan cara senang, dulu kini dan selamanya.

      Delete
    11. Bro Tajul, selamat pagi.

      Teringat nak tanya. Itu hari bro bgtau orang Selatan. Johor ka bro?.

      Apa kata cita sikit latar belakang.

      Delete
    12. Anon 23:41,
      Aik marah ker? Tu la kalau provoke orang boleh, bila org provoke dia marah.. Bila org minta fakta tak boleh bagi pun marah jugak..nasihat berjela2 tapi sabar pun tak reti..tu la bro, diakhir zaman ni nabi kata ramai yg pandai cakap tapi tak pandai buat..saya dah nampak buktinya...tu lah dah jolok sarang tebuan, terima lah sengatnya..

      Delete
  11. "Tun Mahathir adalah tokoh berprinsip yang senantiasa berpegang erat pada simpan rahsia sulit tetapi saya berpendapat pertemuan semalam amat diberkati oleh Allah swt kerana kedua mereka mempunyai nawaitu mulia bagi selamatkan tanahair kita yang semakin dirosakkan oleh kerajaan kleptokrasi serta Perdana Menteri paling korup"

    Nak muntak aku baca statement ni...

    Nak selamatkan Malaysia atau nak selamatkan kroni2 dia yg dah macam cacing kepanasan akibat dicantas oleh Najib. Kroni2 Mahathir ni mencekik darah rakyat Malaysia..

    PM paling korup??? Apa bukti? kalau sekadar bukti oleh sarawak report, WSJ, akbar yahudi lain dan DOJ, elok tak payah....tak ada kredibility/penipu besar.

    negara kleptokrasi?? Dah terbukti ke?? Apa dah jadi dengan siasatan DOJ?? ...semua tu hanya sekadar kertas siasatan yg tak kemana yg tujuan utamanya nak memburukkan PM. Siapa yg buat aduan ni ialah org di Malaysia jugak yg memang dah dibayar oleh seseorang.

    ReplyDelete
  12. Sekarang zaman internet, semua maklumat tersebar cepat dan semua org boleh tahu dengan sekelip mata..

    Bukan macaam zaman Tun M dulu...tak ada internet. Media cetak & elektronik di kontrol oleh mahathir. Dia dulu kuku besi. Siapa melawan, pasti akan tumbang dan dipenjarakan dibawah ISA...sebab tu zaman dia banyak penyelewengan disiasat ala kadar dan diletak bawah karpet.....Ini semua org tahu. DAP Lim Kit Siang pun tahu..

    Tapi sejak kawan denagn mahathir, LKS jadi pondan dan singa tak bertaring...
    Bodoh punya tua Kit siang....penipu besar dan hipokrit paling teruk zaman ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Udahlah mengata orang penipu kalo kamu yg bodoh kena tipu..LKS,Tun dan pemimpin lain seangkatannya sudah terbukti lebih cerdik dari kamu..anon 21:00, apa pencapaian dan sumbangan kamu pada malaysia?

      Delete
    2. Itulah....ini saya bagi contoh ajer..Tapi dari jawapan saudara, saya dah tahu apa jenis manusia kamu ni.

      kalau kamu cerita buruk org, label pemimpin kita macam macam , kamu seronok. Tapi bila org lain cerita buruk tentang idola kamu, kamu kata macam macam...

      So, kesimpulan nnya kamu cari 1000 keslahan orang lain. Org lain akan cari 1000 kesalahan kamu jugak...

      Delete
    3. Anon 22:08, kalo begitu kesimpulannya lebih baik kita cari 1000 kebaikan orang lain...apa tun m tu takde kebaikan langsung ke? Jgn berlagak tahu jenis manusia bagaimana jika kamu sendiri tak tahu diri kamu jenis manusia apa..

      Delete
    4. anon 22:32.....syukur alhamdulillah kerana anda dah boleh berfikir sekarang ni...

      memang ada byk kebaikan yg Mahathir buat...

      dan memang ada byk jugak kebaikan yg Najib buat...

      saya sgt bersetuju bila kita sepatunya beecerita tentang kebaikan pemimpin2 kita.

      Masalah nye ialah bila pembangkang duk terus mencari kesalahan dan membuat fitnah kpd kerajaan , Najib dan BN/UMNO, maka mereka pun akan buat benda yg sama.

      Delete
  13. Bro 21:34,pedulilah 21:00..minda lemah otak udang tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara...siapa yg lemah otak udang??
      Mungkin kamu...

      Cuba faham dan fikirkan apa yg tertulis.

      Jgn hanya nak kutuk orang. Cubalah belajr buat analisa sendiri dari mengutip fitnah fitnah disini dan meyebarkan kpd org lain...

      Itu sebab otak dah jadi korupted....dah susuah nak terima kebenaran

      Delete
    2. Anon 22:11 ni bukan lemah otak udang..bukan. dia hanya bengap je. So maafkanlah dia.

      Delete
    3. Anon 23:07, terima kasih kerana mengesahkan anda adalah lemah otak udang dan bengap..

      Hehehe....sorry ye.

      Delete
  14. You highlight history of 'Mahathir's wrongdoings',
    BMF, Forex you're digging,
    Close your eyes on cash is king,
    2.6 billion you consider it nothing..

    Anon, Unknown or whoever your name is,
    You slur DAP and become race chauvinist,
    Felda & kampung Malays are top on your list,
    But in Mainland China, you're hugging hardcore communists..

    This creature known as Alumni of Newcastle,
    Like a referee, he has a loud whistle,
    To attract doctor's attention at Tg Rambutan hospital,
    Where he has been confined the case is mental..

    I once asked workers of Kellie's
    Castle,
    They confirmed a fellow worker returning from Newcastle,
    He was an inmate of a British mental hospital,
    Back home in Malaysia, he becomes a blog rascal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahathir nak selamatkan Malaysia ??? Lucu.
      Malaysia dah memang pun selamat pun. Kalau zaman dia, orang macm Mahathir ni dah tentu masuk penjara under ISA

      Percayalah, bila PRU 14 nanti,lebih byk penyelewengan yg berlaku zaman mahathir akan dibongkar...DAP akan ditanya semua yg mereka perjuangkan seasa zaman mahathir...

      Satu pesanan saya, Mahathir akan menjadi liabiliti kepada pembangkang!! Pembangkang akan kalah teruk. percayalah

      Skrg, org tengah melihat gelagat Mahathir dan LKS. DAP akan hilang kredibility bila LKS tiba tiba diam mebisu tentang semua penyeleweangn yg mereka sendiri bangkitkan semasa zaman mahthir dulu

      Delete
    2. Adoi adoi pedih pedih telinga aku.aduh fan tun kau buat telinga aku bernanah la....

      Delete
    3. Fan tun tu pedih ke???

      hehehe....hanmpeh!!

      Delete
    4. Bro Fan Tun....a good shot bro...... Ada orang dah rasa peritnya. Kesiaaaaaannnn........

      Keep it up......lagi dan lagi bro !!

      Delete
    5. Hehehe minda lemah otak udang betul la...

      Delete
    6. Betul Mohamed Nor...terima kasih kerana mengesahkan anda minda lemah otak udang..

      Hehehe...sorry ye

      Delete
    7. Oh terima kasih kembali pada kamu yang tak punya nama...

      Hehehe...maaf ye

      Delete
    8. Bro yg tak pnya nama tu ialah unknown.
      Sudah tukarrrla itu macam......

      Delete
    9. Fan-tas-tic bro Fan Tun,

      But I doubt this unknown chap could understand what you have written.

      Hopefully he has a google translator to assist him.

      Keep it up and on bro.

      Delete
  15. Kenapa pembangkang dengki sangat bila Malaysia byk berurusan perdagangan dgn China???

    China kan akan jadi world economic power menggantikan US...Semua negara nak berdagang dgn China....

    Pembangknag dengki:
    Mereka kalau boleh nak Mlaaysia ni jgn sukses.
    kalau boleh biar ekonomi Malaysia teruk, rakyat susah dan menderita. Masa tu senang nak kalahkan kerajaan.

    Tapi kalau Malaysia terus maju, ekonomi berkembang, rakyat happy....mereka tak mungkin akan kalahkan kerjaaan yg ada.

    Sebab tu , merekalah sebenarya yg mensabotaj ekonomi malaysia dengan memberi persepsi buruk kepada pelabur asing, bayar kepada agensi media asing seperti sarawak report, WSJ , Bloomberg utk buat berita yg memeburukkan Malaysia...

    Mereka nilah sebenarnya pengkhianat!!!

    Mahathir kata UMNO pengkhianat.....sedap mulut dia ajer bercakap!!!

    Dulu dia berkata sesiapa yg bersekongkol dengan media asing antarabaangsa adalah pengkhianat negara.. Tapi dia lah sekarang yg paling jalang bersekongkol dgn media asing. Dialah sebenrnya pengkhianat negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. La da tahu dia pengkhianat negara kenapa tak tangkap?tangkap je la bukannya susah sangat.
      Kalau da tangkap kan senang nak siasat tengok akaun d ada berapa billion,tengok berapa juta dia bagi kat anak dia untuk buat filem dakwah,berapa juta ada dalam akaun bini dia.

      Delete
    2. Hehe...masih defensive

      Sahlah anda pembela Mahathir yg setia..(Its ok...you are not wrong)

      Saya tulis ni adalah untuk anda berfikir...

      Jgn komen buta macam tu. Nampak nanti kebodohan kamu tu..

      Delete
    3. Terima kasih kerana anda adalah orang yang pandai...

      Delete
    4. Terbaikkk!!!

      Delete
    5. Bro Mohamed Noor, setakat tu lah level anon ni.

      Hehehe..

      Delete
    6. Kepada Mohammed noor & john doe et Al,

      Ada pepatah menyebut:

      "Org pandai kenal org bodoh sebab dia jadi bodoh dulu sebelum jadi pandai, tapi org bodoh tak kenal org pandai sebab dia tak pernah jadi pandai"

      Anon 2328 tu memang sahla bodoh. Maka ungkapan "biarkan luncai terjun dengan labu2nya" memang bersesuaian amatlah dengan dia.

      Delete
  16. Betul to bro Tajul,amat tepat sekali pepatah tu untuk dia.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...