Wednesday 22 February 2017

NAJIB, BATALKAN SAJA PERLANTIKAN KETUA AUDIT NEGARA!!


Nampaknya semakin ramai yang mempertikaikan perlantikan Dr. Madinah Mohamad sebagai Ketua Audit Negara yang baru bagi menggantikan Ambrin Buang yang mula berkuatkuasa 23 Februari ini.

Beliau dipertikaikan bukan saja kerana suaminya, Redzuan Hamid, Ketua UMNO Bahagian Kepong, pernah menzahirkan kesediaan untuk mati demi Najib Razak dan kemudian surat Perdana Menteri meminta  masalah hutangnya dengan sebuah syarikat berkaitan kerajaan diselesaikan di luar mahkamah turut tersebar luas, tetapi juga kerana latar belakang pendidikannya.

Oleh kerana suaminya yang sedemikian rupa, ramai yang meragui kewibawaan Dr.Madinah dalam menjalankan tugasnya nanti benar-benar demi kepentingan negara.

Pihak yang lain pula menilai Najib mungkin sengaja melantik isteri Redzuan Hamid itu sebagai Ketua Audit Negara untuk mewujudkan suasana "menang-menang" kerana budi sokongan suami Dr. Madinah kepadanya selama tidaklah sia-sia.

Dalam keadaan ini, sementara Najib sedang terasak dengan pelbagai isu yang membeliti dirinya, perlantikan Dr. Madinah hanyalah menambahkan lagi beban yang sedia ada pada dirinya.

Lebih memburukkan pertikaian orangramai ialah kerana Dr. Madinah juga hanya berkelulusan sains politik di peringkat ijazah yang diikuti dengan bidang sumber manusia di peringkat sarjana dan doktor falsasah.

Untuk menganalisa angka dan fakta berkaitan pengauditan, Ketua Audit Negara, kalau pun tidak lulusan dalam bidang perakaunan dan audit, ramai yang merasakan sekurang-kurangnya memadailah jika ada kelayakan atau kelulusan dalam bidang ekonomi atau kewangan.

Dengan yang demikian, Dr. Madinah beliau bukan saja sudah kurang markah di mata umum dari segi kewibawaan berikutan kedudukan suaminya, tetapi juga kerana kelulusan dan kelayakannya.

Hanya satu cara jika Najib benar-benar ingin memulihkan imej diri dan negara berkaitan hal ini. Beliau perlu membatalkan dengan segera perlantikan Dr. Madinah dan menggantikannya dengan tokoh lain yang lebih berwibawa, berkelayakan dan tidak terkait dengan sebarang unsur untuk mengampu dirinya.

Jika enggan berbuat demikian, bermakna Najib sendiri yang mencemar imejnya atau rela dirinya tercemar. (SH 22/02/2017).

61 comments:

  1. Entahlah..apa yg ada dlm kepala otak pm najib sekarang..mungkinkah pelantikan tuu tujuannya utk bersihkan 1mdb..percayalh yg pm najib akn jadii beban buat umno hadapi pru14..kwn dijohor juga kata angin perubahan bertiub kencang..apatahlagii kerajaan negeri mengenakn deposit utk air disana..πŸ‘…πŸ‘…πŸ˜½πŸ˜ΉπŸ˜»πŸ˜ΌπŸ˜½πŸ™€πŸ˜ΏπŸ˜Ύ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana boleh senang senang batal

      Encik Somi dah gadai nyawa utk Najib. Kena balas lah budi.. Nyawa dah melayang nak batal pulak..

      Itu mamak ksu bebalwangan dah jadi boss 1mdobi. Kata nak bungkus 1mdobi nak lerai barai aset jd milik bebalwangan ? Takde pun.

      Sia sia di tubuhkan 1mdobi pada 2009. Ini saty satu projek dlm sejarah kerajaan yg JANAHAM !!!50B SIUT !

      Setakat firex 20b pewaja 2b. HAK PTUIIIH KO Najib sugar daddy hadi.

      Duit siam dah naik tewaskan ringgit begitu juga sing Dollar dan Brunei. Filipina peso dah sama dgn ringgit. Wang rupiah indon dah separuh dulu 1/3. Buah mata kucing siam dah rm12sekilo dulu rm8. Org gaji Filipina satu jam rm100 kemas rumah..

      Cilaka punya Najib !!!

      Nyawa di balas audit !!!

      Audit otak Najib boleh Madinah ??? Pleaaase i beg u madam madinah

      Delete
    2. Jeritlah apa pun, UMNO dan BN tetap menang PRU. Tak habis2 berangan BN akan kalah.

      Panggillah segala jin dan malekat ngundi pembangkang sekalipun, BN wajib tetap menang.

      Delete
    3. Anon 0048,setuju BN akan menang besar Pru 14 nnti, Kuala kangsar BN menang, SG.besar BN menang dan Sarawak pun BN menang bergaya.. Hidup BN.. Tp boss klu Pru 14 stok oven dan cash cukup tak nk agih pd pengundi Dan macai nnti.. Lg satu boss org Sarawak tebal dgn Sarawak for sarawakian.. Umno mana boleh masuk Sarawak.. Dia org akan sokong sape je kt putrajaya dan umno tak boleh kawal kepentingan mereka.. Kikiki.. Kihkihkih.. Ahaksss.. Salam ya salam.. Allahurabi jgn Kita jahil lg menyombong diri Dan taat utk mati demi manusia melainkan demi Allah semata2.. Ye lah umno kan ke plurisme murtad Dan sokong lgbt spt encik azlina Othman..nukilan ikhlas university Anson bay, silver state...

      Delete
  2. I help you,you help me..ungkapan Bijan sebelum timbul ungkapan "cash is king". Mamak KSN dan top gun yang ada kat Mesia ni pon sama jugak cara naiknya. Merit hanya alasan untuk tak naikkan pangkat orang sahaja. Tapi ada diorang kesah..janji naik pangkat walaupon sebenarnya bahlol waliol maliol. Damn you son of Razakstan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 20.09...

      saya pun sakit hati juga dengan pimpinan sekarang...marah ...kecewa...dan berbagai lagi....cumanya saya sentiasa mengawal kemarahan saya supaya tidak melampaui batas sehingga kita tempiaskan kemarahan dan kebencian kita pada mereka mereka yang telah meninggal dunia...

      biarlah kita tebarkan marah kita itu pada yang hidup dan pada mereka yang sedang membuat kita jadi marah...

      lihat labu labi...john doe..armstrong dan penulis blog lain...lebih gila lagi marah mereka tetapi mereka tidak pernah menyiramkan marah mereka pada yang dah meninggal dunia...

      ok...sekadar berkongsi pandangan..

      Delete
    2. Apa nama ? DATIN NAJIS BINTI TUN ROJAK ???

      ayaaa itu macam aaah?

      Delete
  3. Najib always made a wrong move..seems everything he tried to do to cover 1mdb scandal always backfired to him..it seems how badly he need someone like general auditor to back up his mess..najib merancang, Allah juga merancang dan Allah jualah sebaik2 perancang..

    ReplyDelete
  4. Najib ada tujuan tertentu melantik Dr Madinah itu. Ada kaitan dengan keputusan anak tiri nya Reza Aziz memfail dokumen di mahkamah US melawan tindakan DoJ nak merampas asset nya. Keputusan itu mesti di buat dengan pengtahuan - jika tidak di buat bersama - Najib.

    Di jangka akan ada fallout di perbicaraan kes itu yang DoJ kata berkaitan dengan "misappropriation of 1MDB funds and money laundering". Mungkin siapa "MO1" akan di istiharkan atau nampak lebih nyata di perbicaraan itu.

    Mungkin bukti2 yang keluar di perbicaraan itu akan menyebabkan pihak DoJ dan lain2 mengambil tindakan bagi "mengorek" malumat di laporan AuG lama Ambrin Buang yang di rahsiakan di bawah OSA itu. Maka melantik isteri orang yang pernah melaungkan dia sanggup mati untuk Najib akan membantu menentukan laporan Ambrin itu akan terus di kunci ketat di almari besi pejabat AuG baru itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. .

      Melengah kan siasatan DOJ je.

      Lepas dua tahun baru selesai setengah jalan...tukar lagi.

      Kali ini yang tidak ada.latarbelakang audit.

      Lain kali mana tahu...Jamal Jamban ke, Nik Abduh ke ? ?

      Orang bijak sepatut meningkatkan lagi syarat kelayakan untuk mengisi sebarang jawatan ..


      Kerani dulu PASS SPM je sekarang mesti diploma !

      Wallahualam.

      Delete
  5. Saya tak fikir najib akan undurkan Tan sri madinah tu...dia mana nak terima teguran, kalo dia jenis terima teguran takde le negara dalam berkeadaan hutang yg banyak seperti ini tanpa apa2 pembangunan yg boleh dibanggakan..slogan rakyat didahulukan amatlah tidak bertepatan pada perlantikan madinah kerana tiada kepentingan rakyat pun yg diperjuangkan beliau...

    ReplyDelete
  6. Bukankah Agong da perkenan!!!! Percaya bulat2 pada Najib

    ReplyDelete
  7. SPRM -
    Peguam Negara -
    Gabenor Bank Negara -
    Ketua Audit Negara -
    Ketua Polis Negara - sama2
    Lengkaplah sudah MAHA NAJIB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju bro......itulah targetnya..!!

      Delete
    2. Mari renungkan relevan melantik seorang Auditor General tanpa latar belakang perakaunan seperti sepatutnya.

      Apabila seorang yg tidak berkelayakan dilantik menjawat jawatan profesional maka sudah tentu ada muslihat di sebaliknya.

      Dari Anas Ra, Rasulullah Shalallahu 'Alaihi Wassalam bersabda : "Akan terjadi di suatu zaman atas umatku di mana para penguasa mereka seperti Singa, dan menteri-menterinya seperti Serigala, dan Hakim (para penegak Hukumnya) seperti Anjing, serta rakyatnya seperti Domba/Kambing. Bagaimana mereka para domba [para rakyat] bisa hidup diantara kerumunan para Singa, Serigala dan Anjing?" (HR. Ad-Dzahabi).

      Delete
  8. Ya Allah ya tuhanku,engkaulahn yg maha besar lagi maha mengasihi,maha berkuasa dan maha mengetahui,engkau juga sebaik2 perencana ,selamatkan negara dan bangsa kami dp segala bentuk kegilaan yg melanda negara kini,hanya kepadaMu saje nampaknya tpt kami berserah,selamatkanlah kami dan anak cucu cicit kami dp petaka yg sedang kami deritai kini....Allah hu akhbar...

    ReplyDelete
  9. Kalau Korea Utara tak percaya pada kerajaan Malaysia pimpinan Najib.... Kita sebagai rakyat perlu terima tuduhan itu dengan hati terbuka memandangkan Najib memang kaki penipu pencuri penyamun perompak dalam negara sendiri.

    Melantik orang yang tidak ada kepakaran dalam sesuatu bidang bermakna Najib mempunyai agenda tersendiri dan kita memang tahu dia hanya menjaga kepentingan dan keselamatan diri sendiri dari kerja jenayah yang dilakukan dalam kementerian kewangan.

    Jika kerajaan Korea Utara lakukan provokasi.... Biarkan ahli UMNO BN yang mempertahankan nya kerana mereka rakyat jadi sengsara.

    Ahli UMNO Baru memang CELAKA...

    ReplyDelete
  10. hohoho....juruaudit negara yang langsung tak ada basic account...kerani kedai jual getah sekerap pun mesti ada basic account....inikan pula....juruaudit negara....

    jelas hanya akan dijadikan boneka telunjuk.....sudah pasti lagi banyak rahsia besar keewangan negara yang telah hilang akan terus lenyap terkambus dan akan lebeh banyak jumlah besar keewangan negara akan dipoketkan pemangsa....

    umur pun dah 60...dah pencen pun...the MIRACLE of two years AUDITING service by the blinds....

    MALAYSIANS....be ready for another TSUNAMI in the history of our country....this time it is going to be the real turmoil...greatest disaster ever

    ReplyDelete
    Replies
    1. Greatest Disaster, or Malaysia becoming a new province of PRC, whichever comes first...or both come together....

      Delete
    2. Bro cass, i cant imagine what disaster will come up next for malaysia but as for now we are already in a deep shit cause of bijan and the klepets..hilup pun susah, mati pun susah...haiyaa..

      Delete
    3. Bro cass

      "kerani kedai jual getah sekerap pun mesti ada basic account....inikan pula....juruaudit negara...."

      You hit Bijan direct on his face.....

      Kipidap bro.

      Delete
    4. Rasanya audit negara yg baru ni book keeping pun dia tak tahu.

      Bahaya negara kita ni. Cukup bahaya. Sebab jawapannya nanti sama saja seperti jawapan bossnya. Saya signed saja saya tak baca pun.

      Delete
    5. bro zack armstrong...

      kalau dah basic account pun tak ada dah mmg book keeping pun pun tak adalah....

      nanti bila ada isu berbangkit ...mudahlah juruaudit negara yang baru ni nak mengelak...saya sign je...saya bukan tahu apa pun pasal account...apa satu pun saya
      tak tau...dah pm lantik...saya terima je lah....

      yang hairanya....menteri2 ...termasuk kementerian keewangan ....sepatah haram pun tak bersuara...JURUAUDIT NEGARA tu....bukanya jurusolek...phewwww...

      Delete
    6. Bro cass

      Nak hairan apa pemimpin2 umno skrng ni dilanda sindrom bisu.

      Delete
  11. kemungkinan tanda2 1USD bersamaan rm5.

    ReplyDelete
  12. Kepala hotak Najib dah tak betol.. Kesian Najib. Banyak masalah Dia nih. Pandai2 kau lah jib. tunggu Pyongyang give one harsh statement then our market will go to hell, investors will flow out. inilah bala klu salah pilih pemimpin..

    ReplyDelete


  13. Ahli Parlimen DAP Kepong Yang Juga Timbalan Pengerusi PAC, Dr Tan Seng Giaw Mempertahankan Perlantikan Ketua Audit Baru

    Kenyataan dari orang DAP yang dulu menghentam Pakatun kerana mengaitkan Najib dalam laporan PAC mengenai 1MDB (lihat video) kini mempertahankan Audit Negara yang baru.. Ia seolah-olah menunjukkan Ahli Parlimen DAP Kepong Dr Tan Seng Giaw.






    Mahathir Kata Malaysia Jadi Kucing: Beliau Cemburukan Najib Bawa Ekonomi Malaysia Mengatasi Negara Asian Tiger

    Mahathir tersilap (atau mungkin dia lupa) menyebut Malaysia sebagai Asian Tiger. Kita TIDAK PERNAH menjadi salah satu daripada empat Asian Tiger semasa pemerintahannya yang terdiri daripada Hong Kong, Singapura, Taiwan dan Korea Selatan. https://en.wikipedia.org/wiki/Four_Asian_Tigers Malaysia bukan salah satu Asian Tiger tetapi telah diberi gelaran Tiger Cub .





    Mahathir Dan PROTON – Selamatkan Proton Atau Vendor Kroni

    1. Mahathir blog post bertajuk “PROTON” menunjukkan memang ada kebenaran untuk mengatakan gila yang didefinisikan sebagai mengulangi perkara yang sama berulang-ulang kali tetapi mengharapkan hasil yang berbeza. 2. Walaupun 32 tahun mencuba dan gagal semasa dia di pucuk pimpinan, Mahathir masih mahu Proton mengekalkan status quo dan tidak bersedia untuk mencari rakan strategic






    Isu Gaya Hidup Mewah Pegawai Khas Azmin Ali Dilaporkan Kepada SPRM

    SHAH ALAM: Isu gaya hidup mewah Pegawai Khas Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, Hilman Idham yang tular sejak seminggu lalu dilaporkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini. Laporan dibuat Gabungan NGO-NGO Malaysia yang diwakili Penasihat Undang-Undangnya, Datuk Mohd. Imran Tamrin.






    Mahathir Terdesak, Terpaksa Guna Anwar Untuk Lambung Mukhriz

    Anwar Ibrahim ketika disoal balas oleh peguam bagi pihak Khairy Jamaluddin dalam kes saman fitnah RM100 juta terhadap Menteri Belia dan Sukan itu di Mahkamah Tinggi, Anwar telah menyamakan penyingkiran Datuk Seri Mukhriz Mahathir sebagai menteri besar Kedah dengan “Langkah Kajang” pada 2014. Bekas ketua pembangkang itu mengakui Langkah Kajang.






    Husam Musa Di Halau Penyokong PAS DUN Salor

    ADUN Amanah kawasan Salor, Datuk Husam Musa tiba-tiba muncul berjalan ke pentas ceramah PAS yang ironinya sedang bercakap mengenai beliau. Ini menyebabkan kemarahan yang teramat sangat di kalangan penyokong PAS dan beliau telah dihalau keluar. Saya fikir bahawa jika Husam Musa bertanding semula di Salor pada PRU akan datang, beliau...






    Dividen KWSP 5.7% Lebih Baik Berbanding Prestasi Selepas Krisis Matawang Zaman Mahathir

    Sejak tahun 1998 akibat krisis ekonomi dan kekurangan pelaburan akibat ringgit ditambat, pulangan KWSP di bawah Mahathir dan Pak Lah sejak tahun 2000 adalah sederhana. Ditambah lagi ramai yang kehilangan pekerjaan. 4 tahun terakhir pemerintahan Mahathir dividen adalah sebanyak 6%, 5%, 4.25% dan 4.5%. Sementara tempoh Pak Lah menyaksikan pulangan...





    Himpunan RUU355 Lebih Bertamadun Dari Demo BERSIH
    Himpunan Rang Undang-Undang (RUU) 355 Sabtu lepas di Padang Merbok terbukti berjalan lancar dan penganjurannya lebih bertamadun dari demonstrasi Bersih 4 dan Bersih 5. Biarpun berlangsung sejak pukul 2.30 petang sehingga pukul 11 malam, tidak ada sebarang provokasi dilakukan oleh para peserta malahan mereka setia duduk di atas padang mengikuti...





    Akibat Perjudian Forex BNM, Negara Tidak Mampu Menahan Serangan Matawang Dan Inflasi Meningkat.

    Ahli Majlis Tertinggi Pribumi A Kadir Jasin berkata “Nilai ringgit tidak merudum dan harga barang tidak melambung akibat kerugian Bank Negara sebanyak AS$12 bilion (RM30 bilion) pada tahun 1990-an”. Mungkin A Kadir Jasin sudah lupa. Oleh kerana Bank Negara kalah berjudi seteruk itu, rizab negara tidak mampu untuk mempertahankan serangan matawang oleh pemain2 besar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bla bla bla bla..

      Cipanzi 2159 membebel..

      Delete
    2. .
      .

      Itu kenyataan peribadi Ahli Parlimen DAP Kepong bukan keputusan parti. Sama lah macam Jamil Khir hadir perhimpunan RUU atas kapasiti peribadi.

      Jika betul yakin dengan kenyataan tersebut, Najib tidak perlu berlengah tubuh siasatan di Raja.

      Delete
    3. .
      .

      Memandai mandai kau kata Najib bawa ekonomi tiger.

      Lu silap. Najib bawa ekonomi Panda. Umpama Najib dan Rosmah yang kegemukkan tak macam sifat tiger yang cergas dan menerkam memburu mangsa.

      Delete
    4. .

      Dividen KWSP 5.7%

      Belum pernah CUEPACS membuat tuntutan supaya Kerajaan memberi dividen yang lebih baik det 5.7%.

      Matlamat supaya pencarum mempunyai jumlah yang banyak untuk menyara hidup sepuas persaraan terbantut kerana dividen yang terlalu sedikit.

      Jika Najib mampu beri BR1M, kenapa Najib tak mampu beri dividen yang lebih banyak ?

      Masa Mahathir, kena ingat, BR1M tak ujud. Bererti jumlah divide yang semasa telah membuat perkiraan yang betul.

      Delete
    5. .
      .

      Jika Bank Negara kerugian sebanyak AS$12 bilion (RM30 bilion), mana Najib dan Rosmah dapat duit berjoli dan tubuh 1MDB ?

      Sebalik nya PM selepas Najib ada lah PM yang papa kedana kerana kantong negara dah kosong.

      Delete
    6. Kalau betul pun BNM rugi AS12 billion , hutang Negara masa Mahathir pass pucok pimpinan kat Pak Lah tido hanya RM 180 billion saja .

      Tiba Pak Lah .. dalam tido tido ayam serah pucok pimpinan kat lanun Bugis dengan hutang Negara berjumlah RM 250 billion .

      Dari 2009 ... tahun pasangan klepet ambil alih hingga kini , hutang Negara melonjak ke angka RM 850 billion .

      Dalam tempoh lebih kurang 7 tahun di terajui lanun , Malaysia telah menambah hutang sebanyak RM 600 billion . Ini menunjukkan Malaysia menambah hutang pada kadar hamper RM 100 billion setiap tahun diterajui olih sang lanun !

      Ini belum termasuk perkiraan bajet tahun ini yang terang dan nyata berkurangan sebanyak RM 40 billion .

      Saya juga pasti hutang hutang ini tidak merangkumi yang di tanggung olih SRC International dan 1MDB . Perlu di ingat , hutang hutang dan bond bond 1MDB di jamin olih kerajaan . Mungkin anon 21:59 akan menafikan apa yang saya nyatakan ?

      Delete
  14. najib ni tak ada skill kepimpinan pun, main hentam keromo je lantik seseorang, konon terbaik tapi sebenarnya kebykanya buta kayu dan yg kuat mengampu

    ReplyDelete
  15. hati hati pada teman teman perjuanganku...dah tertubuh akta dan sudahpun diluluskan...pada sesiapa yang nenulis sesuatu yang berunsurkan penghinaan...menghasut..mengutuk..mencaci ...mencela.. menjatuhkan nama baik pemimpin...akan didakwa...dan hukuman 2 tahun penjara akan dikenakan dan dihantar ke sebuah pulau diperairan sabah dalam tempoh hukuman itu berjalan...

    ini kenyataan benar...baru saya dapat info dari sumber yang dipercayai....watch out bloggers...they are after you...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab itulah di zamannya dia hapuskan ISA.

      Delete
    2. Bro cass and bro zack..

      Wallahu ya'simuna minanaas..

      Dan Allah akan pelihara kita daripada (kejahatan) manusia.

      Aamiin..

      Delete
    3. Fcuk you Najib. negara akan bankrap kerana hutang 1mdb tak terbayar.

      Kalau berani tangkap jgn main cakap jer.. Undang pkmak mana yg boleh atasi rule of law. Najib kata kita siasat Korea ikut rule of law..

      Laaaanchauuu...

      Lu berani tangkap....

      ESOK US DOLLAR RM5.70. 800 BILLIOB DUIT NEGARA BARAT AKAN KLUAR DALAM SEMINGGU. KILANG INTEL AKAN PINDAH.

      LU CARI KAWAN TAKDE RULE IF LAW MACAM KOMUNIS CHINA

      TANGKAP LA... JGN PESAN SAMA MACHAI SAJAAA..

      LU MAU TANGKAP ATAU LU MAU MALAYSIAL JADI LANCHAU MCM SELEPAS ANWAR D TABGKAP ??

      KALAU BERANI KU TUTUP INI SHAHBUDIN.DOTCOM!!!

      Delete
    4. Bro cass, kalo sorang dua boleh la diorg simpan kat pulau, kalo dah berjuta orgnya, cemana?

      Delete
    5. Zaman Tun Mahathir pernah ker kerajaan ugut rakyat dan buat bermacam macam undang2 yg tak senonoh ni?

      Delete
  16. Sapa kata Dr.madinah ni tak berkelayakan..
    Masa sekolah menengah dulu..Dr ni best student subjek ekonomi asas dan perakaunan tau..
    Kelayakan tu dah cukup untuk jawatan ketua audit kat Malaysia ni.. Hehehe

    ReplyDelete
  17. https://youtu.be/6ikA6hwymvU

    link atas tahap pendidikan menteri kewangan masa 22 tahun tun mamak jadi PM....
    ibrahim ali yg cakap.. Anwar general am degree repeat 1 tahun... cakap memgalak professor ekonomi Havard... kikikiki...
    Tun mamak punya menteri kewangan punya quality tahap akademik ..... sebelum dilantik jadi menteri kewangan jadi memteri pendidikan. ... dua portfolio yg dipegang semua rosak jahanam Malaysia...
    Isu forex 30 billion rugi sampai sekarang tak settle rupanya sapu bawah tilam.... puiiiiiii...!!!
    Menteri pendidikan jadi Naib Canselor UIA lagi walau ade genral am ajer.... bawa masuk tenaga pengajar ajaran pluralism spt amina wadud (imam wanita di USA)... tubuhkan krusi Dr Faruqi yg akhirnya dibunuh di USA pengamal tegar lgbt dan gay... bawa masuk penceramah undangan Prof Hussain dari USA disyaki penhamal pluralism. .. menteri kesayangan Tun Mamak selama 22 tahun jadi PM...
    Habis rosak binasa ekonomi dan pendidikan di Malaysia. ... anak didik skg jadi MB di Sgor abis rosak akhlak dan binasa selangor ....
    ..... mulai skg JOM UBAH... INI KALI LAH...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Kira .. semua MB Kedah pun kena lah letak jawatan.

      Begitu juga Menteri Pertahanan dll.

      Kalau Madinah di lantik Menteri Kewangan macamana ?

      Delete
    2. Ini aje ke yang kau tahu... Anon Srlangor

      Lemaslah aku dengan posting berulang kau ni... Dah dekat 10 kali.

      Kalau ye pun... Perbaikilah tahap ejaan kau tu. Dulu aku perbetulkan ejaan Srlangor kau.

      Perbetulkan ejaan ini pulak

      Memgalak
      Memteri
      Krusi
      Penhamal

      mulai skg JOM UBAH... Ubah akal, isi komen dan ejaan kau......

      Delete
    3. Anon 23:45 Tak payahlah layan si kejora 23:42 tu.
      Dia bukannya betul pun!!!!

      Delete
    4. Komen tk brapa cerdik. Sesiapa th ada integrity dn credibility yg sedia berkhidmar utk masyarakat bleh jadi menteri. Cabinet n ministers menentukan dasar 2. Yg laksana group professional. AG yg terbaik mesti ada background professional. Madinah no layak jdi pengurus sumber manusia petronas shj.

      Delete
  18. .

    Pemimpin UMNO yang belajar tinggi-tinggi lebih pandai dari Najib tahu perkara ini salah tapi pengecut.

    Undang-undang boleh di tafsir selagi ia nya boleh di tafsir seperti penjawat awam di tafsir kan pentadbir.

    Siasatan boleh ikut apa keputusan yang di mahukan di akhir penyiasatan sebab itu isu siasatan di timbulkan oleh Korea Utara.

    Gabenor Bank Negara hanya jaga kadar inflasi dan pertumbuhan ekonomi mengikut keadaan politik sahaja. Ini tugas yang mudah.

    Tapi auditer kena guna facts and figures. Ini kerja orang yang tak mampu nak senyum atau pikir pasal mati !

    Wallahualam.

    ReplyDelete
  19. Hari hari sibudin buat posting hal yg sama vongoks punya blogger...asyik background academik saja.. klu tak ada isu elok la kita sama sama UBAH


    ini kali lah.. JOM UBAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 23:58

      Dah tu... Itu kriteria yang penting.

      Cuba kau fahami apa yang Bro Cass tulis dalam komen dia pada 21:06

      "hohoho....juruaudit negara yang langsung tak ada basic account...kerani kedai jual getah sekerap pun mesti ada basic account....inikan pula....juruaudit negara...."

      Tak faham lagi ke????

      Delete
    2. .

      .
      ..

      Ramai anak melayu yang di taja oleh MARA dalam pengkhususan audit dan lulus cemerlang di ketepikan begitu sahaja.

      Mereka berkerja dengan tekun dan mempunyai cita-cita dalam karier tersebut. Mereka mungkin pernah menolak tawaran bergaji besar tetapi apa yang mereka dapat untuk membalas jasa MARA ?



      Delete
    3. Mereka tak ada suami yang sanggup mati bersama MO1

      Delete
    4. Anon 23:58 kau masuk sini minta amput ka?

      Delete
    5. Anon 23:58

      Kalau di amati , blog ini adalah satu forum perbincangan , penyampaian serta pencerahan perilaku perilaku yang memberi impaks kepada masyarakat Malaysia masa kini .

      Kalau awak terasa jemu atau merasa jelek memasuki blog ini , silalah lawati blog2 saperti :

      Snapshot .. kasihan kat dia . Tak ada sesiapa yang memberi maklum balas keatas yang di nyatakan . Dulu dulunya dia guna nama The Unspinners tapi tak laris juga .

      Atau awak bolih lawati Pisau.net , Cucu tok selampit , MyKMU , Semut Hitam dan macam2 lagi . Kasihan pada mereka2 ini .

      Delete
  20. Apalah nak diharap pd najip ni

    Kenapa tak lantik semah je terus jd AG?

    ReplyDelete
  21. Semalam saya minum kopi di kedai Old Town dengan beberapa ahli UMNO Daerah Muar untuk membincangkan isu perlantikan Dr Madinah, ramai juga di kalangan mereka yang kurang bersetuju. Oleh itu, bagi tidak menjadi fitnah orang pembangkang khususnya DAP Komunis, kami mencadangkan beberapa nama yang agak sesuai untuk menjadi Ketua Audit Negara.
    1-Dato Ahmad Maslan
    2-Dato Hasssan Malek
    3-Dato Salleh Said Keruak
    4-Tan Sri Noh Omar
    5-Dato Jamal Yunos
    6-Dato Seri Hadi Awang
    7-Dato Nik Amar

    Cadangan Ikhlas Alumni Newcastle University
    aka Timbalan Ketua Cabang UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. mat tereh le baguih....kakkakakakka

      Delete
    2. Rosmah paling layak.Ali Tinju juga layak.Semua ketua bahagian UMNO adalah layak untuk semua jawatan tinggi atau jawatan menteri dalam kerajaan kleptokrasi Najib.Daulat Tuanku!!!

      Delete
  22. fari makkah ke madinah...botak tu harap kita semua hijrah sokong dio...kakkakakakkaa...kapala taik diolah....kakkakakakka

    ReplyDelete
  23. Israel:
    Apabila Agama, dan Politik berkahwin, Maka lahirlah ZIONIST. Timbul lah Sifat extreme jimud totok yg tidak mengambil pusing hal sekeliling...

    Malaysia:
    Apabila Agama Lobai, dan Politik UMNO berkahwin, Maka lahirlah ..... Timbul lah Sifat extreme jimud totok yg tidak mengambil kira sekeliling.

    eehhh, cikgu!!! sama laah ?!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...