Saturday, 18 February 2017

PAGI LAIN, PETANG LAIN - ADAKAH PAS PENING KEPALA UNTUK MEMBUAT PENDIRIAN?


Muktamad tidak ada kerjasama - ini pendirian Pas pada sebelah pagi semalam seperti yang dinyatakan sendiri oleh Hadi Awang di Terengganu.

Kata beliau, dasar Pas tidak akan menjalin kerjasama dengan mana-mana pihak yang mempunyai hubungan dengan DAP dan Amanah adalah muktamad.
Bagaimanapun, pada sebelah petang selepas mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Pas Pusat di Gombak, Tuan Ibrahim Tuan Man menyatakan parti itu akan terus mengadakan rundingan ke arah kerjasama dengan Bersatu.

Rundingan itu, kata Timbalan Presiden Pas itu, akan diteruskan dan tidak terikat dengan tempoh masa tertentu.

Tuan Ibrahim turut menjelaskan, walaupun ada rundingan dengan Bersatu, keputusan muktamad terletak pada Majlis Syura.
Kenapa pagi lain pendirian dan petang pula lain pendirian?

Mana satu yang boleh dipakai?

Mengapa kali ini, selepas mengeluarkan kenyataan di Terengganu, Hadi tidak hadir ke ibu negara dan membawa pendirian tegasnya itu dalam mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Pas Pusat?

Kenapa diserahkan kepada Tuan Ibrahim untuk mempengerusikan mesyuarat petang semalam?

Apakah Pas sengaja berbuat demikian untuk "memeningkan kepala" pemimpin-pemimpin UMNO dan Bersatu yang pada anggapan mereka begitu memerlukan Pas atau Pas sendiri sebenarnya yang "pening kepala" untuk membuat pendirian yang nyata? (SH 18/02/2017)

152 comments:

  1. Wait for highest bidder in the name of islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rebuttal.. Not Islam.. Islamic label.. Two different thing altogether.

      Delete
    2. Parti Alamak SeMalasia (PAS) diketuai oleh Alamak Agong SeDunia yang maksum telah pening celaru haruburu terkena "mendrem" nasikangkang+dedak al-1MDB al jholo....

      Delete
    3. Teringat lagu Arwah SM Salim.... Apa dah jadi... Apa dah jadi.....

      PAS bila bergabung dengan IKATAN sudah jadi PASIK
      PAS dan IKATAN tubuhkan Gagasan Sejahtera sudah jadi PIGS

      Delete
    4. PAS bergabung dengan UMNO jadi PASUNG

      Delete
    5. Those who shout the loudest are entitled to use the islamic label. The rest of us are entitled to laugh at them.

      Delete
    6. Nak cakap mace mano duit 90sen tersekat di krongkong?...nampaknya kena panggil doktor (DrM) bedah tekak. Silap haribulan 'jalan terus',tak sempat nak merasa nikmat dunia....he....he...
      Ibarat kadok naik junjung, naik pandai turun tak pandai. Lalu terjunlah...terus mati.
      Inilah balasan org yg pandai berpura pura..

      Delete
    7. Ilmu perubatan Tun Mamak dah luput, nak sunat kote LKS aku berani kerat jari Tun Mamak tak mampu nak buat, takat jadi dr. panadol bolehlah kot.

      Delete
    8. Ke kau yg tak sunat lagi?

      Delete
    9. tak sabar nak tengok siapa kena 'game' lepas nie

      Delete
  2. Parti makan keliling..Hadi terpaksa buat kenyataan untuk sedapkan hati UMNO. Tapi akar umbi tak.mahu kerjasama dengan UMNO. Itu sebab dia tak hadir mesyuarat. Hadi tak pening yang pening TITM. 90j punya pengangan.

    ReplyDelete
    Replies


    1. Sepatutnya Nik Abduh saja yg mewakili PAS. Kerana Nik Abduh mengetuai 500 ribu pemuda PAS berbanding tak sampai pun 20 ribu keseluruhan ahli ppbm.

      Delete
    2. Begitulah lagak pemimipin2 pas yg tidak pernah tetap pendiriannya. Seperti ular berkepala dua yg hidup di dua alam.
      Adakalanya haram adakalanya makhruh adakalanya halal dan adakalanya harus.

      Dulu hidup ikut pasang surutnya air
      Skrng hidup taburan dedak

      Delete
    3. 09:09,

      Siapa cakap tak sampai pun 20 ribu keseluruhan ahli ppbm? Ko boleh tunjukkan bukti sebanyak itu saja?

      Pahal pun, PPBM bahru saja di tubuhkan. PAS dah lk 60 tahun. PAS tak sampai ke mana mana. Melainkan Kelantan.

      Delete
    4. Orang pas masih hidup dan tinggal di atas rumah rakit lagi.Tapi cakap besar mengalahkan orang yg tinggal di dalam Condo.

      Delete
    5. Berapa bijik kondo ko...takat kondo reban ayam ker ko ada..tanya sikit rumah rakit kat mana?

      Delete
    6. Khemah mangsa banjir Gua Musang ada lagi ko? Bak per dok bior orang kite dok gitu lagi? Kelate kerajaae isle ke?
      Duit jual tanah pada Ngeh dan Nga 10,000 ekar tak leh sedekah ko?

      Delete
    7. Ada 5. Kau ada?
      Oiii bodoh rumah rakit kat dalam sungai lah.

      Delete
    8. 1408 sg.kg mana babi.

      Delete
    9. Jenuh jgk goggle.. Kg mana babi x Ada ? Yg ada kg sini khinzir dgn kg wogok balas..kt ne ye bro.. Kikiki.. Ahaksss

      Delete
  3. Dengan PAS pun kami memerintah
    Tanpa PAS pun kami memerintah


    Serba TAK Salah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan cakap gitu Bro.....

      Kerajaan Arab Saudi, Indonesia, Brunei dll. semuanya kucar-kacir sebab tak ambil PAS Hadi jadi punahsihat.

      Delete
  4. dia orang mana ada pendirian,kalau ada FULUS dan KUASA depan mata,baru dia orang ada pendirian.quran dan hadith pada dia orang hanyalah mainan di bibir sahaja.untk penyedap telinga.
    Menunggu siapa bagi FULUS lebih.itu sahaja.

    QALAS.

    ReplyDelete
  5. Ini adalah merupakan salah satu contoh tanda akhir zaman dimana rasulullah mengatakan ada ummatnya yg diwaktu paginya beriman, dipetangnya kufur dan ada ummatnya dipetangnya beriman dan paginya kufur...

    Renung2 kan lah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm haji eddie ah wang. Ada wang mesti jadi.

      Delete
    2. Pendapat yg baik.. Pagi cakap lain petang cakap lain..

      Delete
  6. PAS dah gila, buku355bhak Mr Azlina tu dh hal parlimen bukan hal jalanan. Tapi takpa,dataran akan dilipahi ramai tahfiz bercelak tajaan. TV3 suku akan dpt shot ramai dan narrative islam under threat (kunun), akan dicanai pusing. Maka Melayu Malaya yg sediakala bingai tak akan dpt cium permaianan pun. Ini sebab, sejak feudal lagi Melayu Malaya dh disedut akal dek ketua . Ditanam taat dlm otak, disiram kincin Lobai berjampi setiap hari. Tanah Melayu yg dh jd Tanah Nanyang..Malayu Malaya masih dom tenang.
    Entaah, mungkin elok pupuskan sj bangsa2 cacat yg tak dpt diselamatkan.

    ReplyDelete
  7. Betul juga tun bagi tempoh sebulan pada PAS. jika nak tunggu dan terus bincang tanpa had masa maka proses persediaan menghadapi pru14 akan terganggu.
    Bila-bila masa saja najib akan bubarkan parlimen. Jika najib dah bubar baru PPBM dan PAS nak bergabung dan bincang maka dah tak cukup masa.
    ATAU boleh jadi juga najib mempergunakan pemimpin PAS untuk bermain tarik-tali dengan PPBM bagi keuntungan umno/bn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Joe

      Pada pandangan saya Tun M berikan sebulan tu bukan untuk letakkan had masa tapi untuk buktikan kepada Muhyiddin dan Mukhriz PAS mmg tak boleh diharapkan.

      Kalau ikut kepala Tun M sendiri masa dah pun tamat.

      Delete
    2. Bro John, bukan mukhriz yang nak pas. Hanya Muhyuddin saja yang nak kan pas. Hanya pas saja yang boleh sokong Muhyuddin untuk jawatan PM kalau pembqngkqng menang.

      Delete
  8. BERHATI-HATI DENGAN SIKAP SEPERTI INI... KEPUTUSAN TIDAK MENENTU INI AKAN MEMBANTUTKAN SEGALA PERANCANGAN, PIHAK PAKATAN HARAPAN DIHARAP TIDAK TERPEDAYA OLEH PERMAINAN INI. BAHAYA! - TQ Ancient Mariner

    ReplyDelete
  9. Tak usah pedulikan sangat Pas tuh. Dah 60 tahun tak dapat apa, ha nya Kelantan di perintah nya.

    Pada hal DAP yang ha nya lk 50 tahun umur pun dapat sebuah negeri - Penang di perintah nya.

    Dan di PRU13, DAP dapat 38 kerusi Parlimen, manakala PAS dapat ha nya 21.

    Depa nak kerja sama dengan PPBM dan lain2 parti Pembangkang, bagus. Tak nak, takpa.

    MCA, Gerakan, MIC dll komponen BN pun tak sukakan PAS sebab PAS Hudud. Walau pun di beritakan RM90 juta di beri Mr Cash Is King, belom ada tanda PAS nak kerjasama dengan UMNO/BN.

    Najib pun pening kepala sebab kalau di war warkan Umno kerjasama dengan PAS memajukan Hudud, MCA, Gerakan , MIC dll mungkin akan berontak.

    Biarkan saja le. Kalau Pembangkang dan Umno/BN menang lk sama banyak kerusi di PRU14, tengok lah siapa kuat mengurat PAS untuk dapatkan merintah negara ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa saya silap haribulan pas terus kubor sebab lepas PRU 14 dia hanya tinggal nama "Parti memperkudakan islam semalaysia".

      Delete
    2. Baik jadi kuda Dapig dak gitu?

      Delete
    3. Kenapa pulak Khalifah Najib nak pening kepala.

      Kalau ikut unknown aka sahabat Najib kan memiliki kuasa pemutus.

      Kalau ikut unknown aka sahabat juga Najib tidak akan medahului kehendak kaum kafir berbanding keredhaan Allah.

      Jadi sudah tentulah khalifah Najib akan benarkan RUU355 diluluskan.

      Oh ya, lupa plak. Yg minta penangguhan tempoh hari Hadi sendiri.

      Kalau ikut khalifah Najib dah lulus dah pun RUU ni.

      Delete
  10. Pas is past, apa yg mereka kata hanya dipahami oleh mereka sendiri sahaja seperti mereka khayal ketum dirumah yg nak runtuh...terasa bagai disorga istana yg indah agaknya...walaupun begitu teringat kata bro labu kita tabayyun sajalah walaupun diorg pemimpin pas asyik berayun ayun...

    ReplyDelete
  11. Ponteng mesyuarat supaya senang ketetapan mesyuarat yg dipengerusi orang laen mudah dilanggar..tiada wibawa politik langsung..mcm orang xde agama. Ikut nafsu sendiri. Mcm haramjadah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "haramjadah" itu istilah Najib gunakan di kempen Pru13 bila dia fedap dengan penyokong2 nya tak reti cari dan keluarkan fakta dan hujah2 yang boleh membantu naikkan imej dia yang merudum.

      Bagi yang "Ponteng mesyuarat supaya senang ketetapan mesyuarat yg dipengerusi orang laen mudah dilanggar..", istilah nya ia lah "takhalaljadah".

      Hang Tuah kata "Bedebah".

      Delete
  12. Hadi akan tinggal sejarah saja tidak lama lagi. Akan tercatat sejarah "PAS Pecah Berai Angkara Hadi Awang" gara gara menjaja dan mempermainkan hukum Islam.

    ReplyDelete
  13. Selagi Hadi dan beberapa pemimpin dedak dalam pas,jgn harap mereka akan bersama pembangkang lain.

    1981: aMANAT hADI: aDIK Abekakok,mokcikpokcik,tuang-tuang,puang-puang sekelian,percayah Jihad kite menentang umno bukan kerana dia umno,tetapi dia mengekalkan sistem penjajah,mati kite mati syahid:
    Hasilnya:sembahyang 2 imam,sembelihan orang umno tak shah,laki-bini bercerai-berai,18 orang memali mati kerana berjihad.

    2017: Amanat hadi nak berdemo.Tuang-puang,abekakok,pokcikmok,percayalah kite menyokong umno/ najib walupun dia mengekalkan hukum penjajah dan menyamun duit rakyat,tapi dosanya KECIL,berbanding dosa LIBERAL(LGBT/PONDAN) dan SEX,Marilah kite bersama berdemo menyatakan pendirian kita tentang akta 355.

    Hasilnya :pemimpin pas terima 90juta,bermewah2 dgn kereta mahal,media-perdana memuji2 mereka.najib bersedondon dgn hadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. RBA parti DAP.... yg tak ada ssja diadakan.. fitnah jadi makanan.....

      Delete
    2. 10:57 baru keluar dari gua dan tak sedar apa yang berlaku selama ni.

      Kejoraaaa...

      Eh silap plak..


      Kesiaaaaan...

      Delete
  14. Berani tuan ibrahim..? Nak kena halau mcm mahfuz ke? Tak tahu ke PAS ni hak mutlak Hadi. Apa kata Hadi adalah wahyu yg mulia dan wajib dipatuhi. Segala apa yg keluar dari bibirnya penuh dgn hikmah dan kebijaksanaan yg tersembunyi (walaupun nampak bodoh). Presiden PAS adalah maksum Ulamak bertaraf Dunia

    ReplyDelete
  15. Kelam kabut sungguh... terdesak abiss.. cemas tak menentu... gelabah memanjang.. tak tido mlm tido tak lena... asal ada ajer citer PAS mula la senak perut panas satu badan.. meracau racau dan sekit perut nak ke jamban... kikikikiki...
    Cap munga dan PKR mula dah tak keruan.. mcm org hilang akal...
    PAS nsk berhimpun dengan UMNO apa yg jadi masalah nye..RUU355 apa yg jadi isu nyer... ini buksn himpunsn guling guling atas jalan raya sampai trrbalik terbakar kereta...
    Peguam G25 Minah Kasim gereja kawan Marina Gereja pepagi dah teriak sakan Malaysia nrgaea Hindu... kikikikiki..kiooookkkk..
    ini la beberapa kerat melayu barya penjajah yg dah didoktrinkan tuan penjajah budaya lgbt.. gay.. syiah.. dan paling bahaya aliran pluralism murtad nak diterapkan pada generasi akan datang... pasal ini lah himpunan RUU355 diadakan .. utk menjaga kesucian islam hukum hakam islam tak diperleceh dan dipermain mainkan olrh puak pluralist murtad yg buat tafsiran membabi buta.. orang cina DAP pun dah mrmpermainkan ayat suci alQuran... melayu mcm ini tak boleh diharapkan lansung utk menjaga islam aoa lagi nak mempertabatkan islam di Malaysia....

    Masa untuk UBAH...UBAH pemimpin yg dag rosak akhlak.. rosak moral dan peganganya terutama di Selangor dan PPinang....UBAH...!!!!!!!!

    JOM UBAH.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jooommmmm, malu le nama saja Islam, nak kurban masa sikit pun tak boleh...baik tok dah mengaku Islam langsong....

      Delete
    2. Itu ali wa ala anta wak jahid pegi thaipusam..ini ali, tok men jd wakil pegi ruu 355..hadi meeting pun anta wakil saje maa..tatak masalah maa..
      Wakil bijan..

      Delete
    3. JOM UBAH Hudud Allah kepada RUU355

      Hadi pun cakap "Hudud hanyalah 0.001% daripada hukum Islam". (Utusan Malaysia 7 Mac 2000).



      (TQ John Doe atas highligh jawapan Hadi itu)

      Delete
    4. Mat Yeh 10:42....ubah kpd kumpulan kamu ke?...
      Yang kena tangkap gambar di hotel kuala lumpur dan dapat gelaran ....spender tu siapa?
      Ketua cawangan yg isteri nya sendiri buat laporan polis tak tahan diliwat suami itu siapa?
      Bukan kumpulan kamu?

      Delete
  16. Inilah cara Haji Hadi hendak bully Tun m. Pastu habis di veto apa2 keputusan yg Tuan Man buat, seperti masa M Sabu dulu.

    ReplyDelete
  17. Otak dah sewel sbb makan duit haram 90juta..

    ReplyDelete
  18. Mana tak pening lobai2 ni..
    Jawatan dan pulus yg jd rebutan..

    ReplyDelete
  19. Siapa yg tak ikut serta dalam perhimpunan H355 adalah mereka yg tak ada semangat juang jihat. Mereka2 ini adalah mereka2 yg tak mahu Islam disyariatkan. Mereka2 inilah yg paling lemah imannya. Mereka2 ini tak ubah sperti orang kafir yg tak ada perasaan utk islam dibangunkan.
    Mereka2 yg tak hadir=DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu ali wa ala anta wak jahid pegi thaipusam..ini ali, tok men jd wakil pegi ruu 355..hadi meeting pun anta wakil saje maa..tatak masalah maa..
      Wakil bijan..

      Delete
    2. Nanti tok men bulat dgn hadi ah wang akan nyanyi lagu "lnilah Barisan Kita"

      Delete
    3. Oh ya ka kejora.

      Tanya sikit. Isyak semalam dan Subuh pagi tadi gi jemaah tak?

      Skrg ni sampai padang merbok belum?

      Delete
  20. Dah habis berbuih mulut aku....mintak tak sampai 'gila babi' udah. PAS ni dah jadi Parti Sampah! Ahli-ahli yang tak mahu terpalit dengan label ni segeralah keluar parti dan masuk parti pembankang lain, kalau mahu terus berpolitik. Berterusan dengan pemimpin yang ada sekarang tidak akan membawa kamu kemana selain dari ke jurang jahanam. Muhasabah diri banyak-banyak dan berIstighfar sebelum terlambat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku nak masuk parti mat sabun nak main 'kocak' dengan amoi.

      Delete
  21. Kalo masuk parti ruubabi dapat apa?

    ReplyDelete
  22. Harus PAS pagi makan dedak petang cari dedak...Hadi dah enak dng dedak yg lain masih raba mana dedak tunggu aja UMNO teraboh dedak.......

    ReplyDelete
  23. http://theflyingkick.blogspot.my/2017/02/himpunan-ruu355-semakin-ramai-hijau.html?m=1

    link atas ... tak nak tulis panjang2 lah....

    300,000 peserta hijau/merah sudah berada di KL ....JOM UBAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ubah apa...tu org kelantan

      Delete
    2. Perhimpunan orang kampong prepaid, 300000 jerr?

      Delete
    3. berhimpun betul2 tau, nnt senang tv3 al suku nak ambil shot. Buletspin Utama dh siap script nak kincin 20k marhaen.
      Anda 1117, boleh dudok depan camera bagi nmpk gah padang penuh Melayu Malaya otak disedut.
      Entah la, kadang tu ingat2 balik, elok lah Allah pupuskan bangsa yg meleset tiada harapan dari terus dibangsatkan ileh agenda laknat lelong Islam ini.

      Delete
    4. Himpunan tak ada amoi tak sedap tak dapat himpit amoi punya barang.

      Delete
  24. 300k yg siap otak disedut sejak azali,prinsip mcm penyokong bola sepak bertuhankan label.
    Lantak ko la 1117 +300k tahfiz paksatajaan, ko sokong Mr Azlina dan Ed Hardy lobai Kingcin.
    Tgk sj permainan wayang lelong Islam, pembinaan Nanyang 1MdB ko sayang. Kukok kuat, taeklow penuh punggung. Ko contoh Malayu Malaya bingai terbaik. Terima kasih

    ReplyDelete
  25. Bukan kah kerajaan BN dah ambil alih ruu? PAS sibuk apa hal? Patutnya umno yg buat demo dan PAS menempek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini cara baru....

      Bentang kat padang sebab tak tahu cara bentang kat Parlimen. Lagi pun, kat padang, kita boleh panggil lebih ramai penyokong.... budak tahfiz dan budak pondok. Kat parlimen orang kita boleh bilang dengan jari

      Delete
  26. Kalo amoy2 pun boleh tunjuk sifat perwira mereka DLM bersih 4,5...
    Ko lelaki tak ada telor ke2...atau ke ponxxn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara 1139.
      Ada kalanya, hujah pergi balik tak bawa kemana.
      Apakata, saudara jelaskan dalam 20 perkataan:
      Atas asas prinsip manafaat siapa Bersih 4,5 ?
      Dan atas asas prinsip manafaat siapa RUU355 ?
      Dalam usaha anda ini, cuba jauhkan sentimen amarah beremosi.
      Kita tunggu ulasan 1139 keatas

      Delete
    2. Kalo soalan ko ada sekitar 50 perkataan....jawapan kurang2 500 perkataan.... Baru betul.

      Delete
    3. Kalo aku jawab dlm 20 ke 500 ke atau 5000 perkataan ke, aku hanya mampu bercakap... Hidayah adalah daripada ALLAH TAALLA.

      OK kita bepisah.

      Delete
    4. putus saudara tak baik disi Islam. Oh,silap tkpa ..Islam ko Isle Isle, boleh pisah. Ok ko pisah,aku tak kisah.

      Delete
  27. peribahasa buang yg keroh, amik yg jerneh saja,
    kalu nak mkn laksa kita kena buang yg jernih, kita amik yg keroh saja,
    kalu nak mkn belaksa-laksa ,pening palak teman dok pikior ,keroh dan jernih mana nak d amik.
    kalu takmau sesat kena byk bertanya,
    teman nak tanya tuang presideng atau mr pm najib,mesti depa tahu nak amik yg keroh atau yg jernih..
    ckp biag terang bila mkn belaksa-laksa tentu mentekedarah dgn benapsu dan gelojoh..
    teman peronah tecokik laksa sbb gelojoh mkn,sib baik tak mampuih..
    teman harap tuang presideng dan mr pm najib tak tercokik bila mkn belaksa-laksa, kalu tecokik pung tak mampuih.
    kalu mampuih alhadulillah dan innallillah..amin.

    mat sawang @ kulibatak toa...amn...pjk.
    (ahli mkn nasi)..(perot jauh kedepan).



    ReplyDelete
  28. heheheheh..300k,titm cakap 200k,budak2 tahfiz ramai lerr.

    tAK DERR saper nak dengki,ko datang sejutapun sape kesah.

    yg penting ketua ko dapat porche,dapt rumah free,ada pemimpin pas ada rumah kolam renang lagi.Tapi penyokong2nya memalalk dapat kapcai jerr. CIAN yerr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kutty melantak kenyang sampai 92 tahun..penyokong hanya melolong huahuahua.

      Delete
    2. Sudahlah kau pun beli kereta proton saga. Itu pun second hand!!!!!

      Delete
    3. Kereta Kutty jual melayu aku tak main.

      Delete
    4. Boss... mana satu boss... WWF 3000 tu ke boss????....itu bukan poschelah boss... JPJ pun silap tu boss.... Itu proton boss

      Delete
    5. Dia nak main kereta dgn hadi ah wang

      Delete
  29. Rakyat Malaysia tidak mudah terbeli politik murahan
    KUALA LUMPUR: Kebanyakan rakyat Malaysia tidak kira apa kaum adalah lebih waras, munasabah serta tidak mudah terbeli akan politik-politik murahan.

    Demikian ucapan Presiden Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir dalam sesi Bicara Harakah Himpunan 355 Siri III yang berlangsung di MyHarakah Bazaar, Jalan Pahang Barat, petang tadi.

    "Segelintir para pemimpin parti politik seakan berlumba-lumba untuk menunjukkan siapa yang lebih anti-Islam, lebih berani mengeluarkan kata-kata kesat dengan harapan mereka akan dapat undi orang bukan Islam.

    "Saya sendiri telah memberi penjelasan kepada barisan kepimpinan Parti Ikatan yang bukan Islam mengenai RUU355 dan mereka dengan mudah boleh terima malah mempersoalkan semula mengapa orang-orang tertentu mengeluarkan kenyataan menentangnya," ujar beliau di dalam program tersebut.

    Menurut Abdul Kadir, orang Islam di negara ini menghormati agama lain.

    Katanya, RUU355 tidak ada kaitan dengan orang bukan Islam dan ianya adalah hal Muslim semata-mata.

    Dengan izin Allah orang-orang bukan Islam daripada Parti Ikatan akan turut serta dalam Himpunan 355 (H355) pada Sabtu 18 Februari ini, katanya.

    "Parti yang saya sedang pimpin ini adalah parti berbilang kaum. Sejak merdeka, semua kaum telah buat keputusan bahawa kita hendak hidup sebagai sebuah keluarga, multi-racial country yang mana kesemuanya telah dipersetujui dan termaktub dalam perlembagaan.

    "Perkara ini mudah, jikalau ikhlas tidak ada masalah langsung untuk orang bukan Islam untuk menyokong RUU355, cuma masih ada pihak tertentu yang hendak mempolitikkannya," jelas beliau.

    Antara barisan panelis yang turut serta adalah Pengerusi Majlis Muafakat NGO Negara Datuk Ismail Hamzah, Presiden Yayasan Anti Rasuah Malaysia (YARM) Datuk Seri Zakaria Jaffar dan mantan Presiden Ikatan Ilmuan Nasional (ILMUAN) Prof Dr Badlihisham Mohd Nasir sebagai moderator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanya sikit....

      Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) ada berapa ramai ahli???? Berapa ramai ADUN???? Berapa ramai MP??????

      Delete
    2. Dengar tu mca, jgn nak mempolitikkan isu ruu 355..

      Delete
    3. Sekarang musim tonjol diri nak jadi calon. Tubuh NGO baru...sendiri jadi presiden.
      Ahli? Ahli keluarga sendiri dan kawe dekat je....
      Bertanding calon bebas....dapatlah 10,undi dgn hilang wang pertaruhan.
      Pak pandir....

      Delete
  30. Siri menjelaskan kekeliruan umat yang dikelirukan (1)
    DR MOHD KHAIRUDDIN AMAN RAZALI | 14 Februari 2017.
    Islam itu indah. Namun keindahan Islam terpadam apabila ia dilaksanakan sebahagian dan ditinggalkan sebahagian.

    Islam mesti dilaksanakan secara lengkap merangkumi semua hukum-hakamnya bermula dengan:

    1. Hukum-hakam Ibadahnya seperti solat, puasa, zakat dan haji

    2. Hukum-hakam Kekeluargaan melibatkan perkahwinan, perceraian dan hak-hak kekeluargaan.

    3. Hukum-Hakam Kemasyarakatan melibatkan kejiranan

    4. Hukum-hakam ekonomi melibatkan perniagaan, pertanian, penternakan, undang-undang kontrak seperti jual beli, sewa menyewa, upah, undang-undang perbankan dan pengurusan kewangan dengan meninggalkan riba.

    5. Hukum-Hakam Pemerintahan, Politik dan Pentadbiran melibatkan tatacara pemilihan pemerintah, dasar pentadbiran kementerian dan jabatan bagi mengelakkan rasuah dan ketirisan, pengurusan pendapatan melibatkan hasil mahsul negara seperti petroleum dan kaedah perbelanjaan negara, hubungan antarabangsa dan lain-lainnya.

    6. Hukum-Hakam Kehakiman melibatkan pertikaian di kalangan manusia dan hukuman jenayah kepada para penjenayah yang merosakkan 5 asas kehidupan manusia iaitu agama, jiwa, akal, maruah dan harta manusia yang tergambar menerusi hukuman terhadap jenayah bunuh, mencederakan, curi, rompak, zina, tuduhan zina, minum minuman memabukkan serta pelbagai lagi kesalahan jenayah dipanggil Takzir, seterusnya prosedur Keterangan bagi mensabitkan kesalahan.

    Semua aspek inilah yang diperjuangkan oleh PAS secara tidak terpisah sejak 1951 sehingga sekarang.

    Adapun RUU 355 adalah salah satu daripada perjuangan ke arah menyempurnakan Islam yang Syumul dan lengkap pada aspek kadar hukuman terhadap kesalahan jenayah Syariah.

    Ia bukan satu-satunya perjuangan PAS.

    Di saat umat leka terhadap kewajipan menegakkan Syariat Allah melibatkan kesalahan jenayah maka PAS hadir memperingatkan umat terhadap kelekaan ini.

    Lalu ia diperkasakan menerusi cadangan pindaan kepada Akta 355 (1984) Bidang Kuasa Jenayah Mahkamah Syariah yang melibatkan sebahagian besarnya Takzir dan beberapa kesalahan besar yang dipraktikkan di Mahkamah Syariah Negeri-negeri melibatkan orang Islam sahaja dengan cadangan:

    1. Hukuman 3 tahun penjara ditingkatkan hingga tidak lebih 30 tahun

    2. Hukuman 5 ribu ringgit denda ditingkatkan kepada tidak lebih 100 ribu ringgit denda

    3. Hukuman 6 kali sebatan kepada tidak lebih 100 sebatan mengikut kaedah sebatan Syarie.

    Pindaan ini membolehkan Enakmen di Negeri-negeri dipinda di DUN masing-masing untuk dipraktikkan di Mahkamah-mahkamah Syariah Negeri.

    Cadangan ini membolehkan kadar hukuman Takzir dipertingkatkan dan khususnya 3 kesalahan jenayah dapat dihukum selaras dengan kehendak al-Quran dan Hadis iaitu kesalahan Minum Arak, Qazaf dan Zina,

    Inilah perjuangan kami.

    Hanya golongan yang berkepentingan dunia sahaja menolak dan menentangnya dengan pelbagai alasan remeh yang dicipta. Itu adalah sunnah perjuangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasai lanun rompak,taek low 1mdb, hj 1mdb tajaan sykt yg tinggal hutang utk cicit, tanah Nanyang ada bincang tak?

      Delete
    2. Anon 11.52, Tuan yang bijak pandai, kalau nak pinda RUU355 tu kenapa tak buat di parlimen je, buat perhimpunan dipadang merbuk ni nampak lebik kepada permain politik PAS dan UNMO je.

      Itu sebab org yg kurang pandai macam saya mengatakan pemimpin PAS sekarang menjual agama untuk kesenangan dunia.

      Bila ada tuduhan pemimpin PAS dapat dedak 90j PAS tak saman pun, tapi kelentong kata dah ambik tindakan undang2, tuan jng lupa kami pun boleh membaca, omputih pun kami faham, dan kami bukan bodoh.

      Saya bukan ahli PAS, tapi dah berkali-kali menyokong PAS dalam GE yg lepas. Tp lepas TGNA dijemput ALLAH, perjuangan PAS telah jadi HAMPAS....Saya dan keluarga xkan memilih parti HAMPAS lagi.

      Walaupun pada pemimpin PAS undi kami xde nilai, kami tetap bersyukur dan akan bersama parti pembangkang yang lain terutama AMANAH dalam perjuangan kecil kami untuk AGAMA, BANGSA, DAN NEGARA.

      Saya berasa sedih dan berharap saudara kita seperti kejora, unkwnon aka sahabat dan yang seangkatan dengannya tidak terus terpadaya dengan permainan politik UMNO dan PAS.

      Kepada En. Shahbudin, Pak Rahman, Mohamed Noor,Zack Armstrong, Jhon Doe, The Phantom, Pemandu Malaysia, diny yusof, Fan Tun, Rahman PC, Al Fadhil Ustaz Abuya Datuk Seri Panglima Dr Labu bin Labi Al banjari wal jawawi al hak al Intani wal peraki... Lujnah penerangan parti bebas chop kunci, dan sahabat yang bersama berjuang menjatuhkan kerajaan kleptokrasi yang menduduki putrajaya, terima kasih kami sekeluarga ucapkan. Semoga perjuangan murni anda menyelamatkan negara diberkati ASW dan memperolehi kemenangan....AMIIIN!

      #AsalkanBukanUMNO

      hasil nukilan AL BANJARI

      Delete
    3. Man made law and punishment.
      Let God decide and punish.

      Delete
    4. Anon 11:52

      Bila baca para 5 sedap rasa hati:

      "5. Hukum-Hakam Pemerintahan, Politik dan Pentadbiran melibatkan tatacara pemilihan pemerintah, dasar pentadbiran kementerian dan jabatan bagi mengelakkan rasuah dan ketirisan, pengurusan pendapatan melibatkan hasil mahsul negara seperti petroleum dan kaedah perbelanjaan negara, hubungan antarabangsa dan lain-lainnya."

      TAPI.....

      Bila lihat perlaksanaan pra RUU oleh PAS Ikatan (PASIK), meruap darah. Kebaikan tak kelihatan langsung

      Bila buat undi asyik berkecuali....

      Berapa ramai MP PAS yang bangun berhujah (selain Mahfuz)

      Lebuhraya rakyat tak tahu hujung pangkal

      Balak Kelantan tebang tak hirau orang

      Ini ke contoh baik yang PAS nak bawa??????

      Delete
    5. Salam anon 12.55,maaf sekadar bertanya,adakah saudara ni orang banjar?

      Delete
    6. Salam anon 12.55,maaf sekadar bertanya,adakah saudara ni orang banjar?

      Delete
  31. H355: Kecil Padang Merbok KL kami tadahkan
    NASRUDIN HASSAN
    Padang Merbok pada saiznya hanya menampung 45,000 - 50,000 peserta H355 pada satu masa. Gelombang kebangkitan ummah dan gelora ungu ini meyakinkan saya bahawa peserta akan melebihi jumlah 50,000.

    Justeru itu, kecil Padang Merbok maka Kuala Lumpur kami tadahkan. Insya Allah, kawasan sekitar akan ditutup kepada lalu lintas seperti yang diumumkan oleh PDRM untuk memberi kemudahan kepada pengguna jalan raya dan juga peserta H355 menghadirinya dengan selesa.

    PARKING BAS

    Bas yang membawa penumpang dari seluruh pelosok negara disaran menurunkan dan mengambil penumpang di pinggir ibukota khasnya berhampiran stesen LRT dan masuk ke ibu kota dengan menggunakan LRT. Sementara semua bas tersebut diminta parking di pekarangan Stadium Bukit Jalil Kuala Lumpur.

    Majlis H355 akan berakhir jam 11.00 malam dan perkhidmatan LRT tamat pada jam 12.00 am. Pihak Sekretariat H355 telah buat permohonan agar perkhidmatan LRT dan Komuter dilanjutkan perkhidmatannya ke jam 1.00 am. Sehingga saat ini kami masih menanti keputusan pihak berwajib. Jika diluluskan, kami akan maklumkan kepada umum secepat mungkin.

    Sementara kenderaan persendirian juga tidak dibenarkan parking berhampiran lokasi himpunan bagi mengelak kesesakan dan kesukaran mengalih kenderaan tersebut. Sebaiknya parking di stesen LRT dan kawasan berhampiran atau mana-mana kawasan pinggir ibukota yang sesuai.

    ATASI KESULITAN

    Saya harapkan para peserta H355 hadir dengan tenang, banyakkan zikir dan selawat kepada Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW. Tidak melakukan sebarang provokasi dan tidak respons kepada sebarang provokasi yang dicetuskan oleh mana-mana pihak.

    Sebarang kesulitan yang dialami boleh terus berhubung dengan mana-mana anggota Jabatan AMAL bertugas yang beruniform. Kami akan tempatkan sekira-kira 2,500 petugas AMAL pada satu masa dan 1500 pasukan SUKARELAWAN dengan uniform khas mereka sebagai SUKARELAWAN H355 atau terus berhubung dengan pihak urusetia di khemah mereka yang terletak di lot parking Padang Merbok.

    GERAI PERNIAGAAN

    Pihak penganjur memohon maaf berbanyak maaf kerana tidak boleh menyediakan gerai perniagaan di dalam kawasan lokasi yang digazetkan kerana ia disediakan untuk peserta H355 yang pasti ramai melebihi target yang dijangka.

    Para peniaga bolehlah memilih sendiri kawasan yang sesuai di luar sedikit dari kawasan yang digazetkan sebagai lokasi H355 seperti kawasan berhampiran dengan Bank Negara atau Bulatan Bank Negara atau lainnya di atas tanggungjawab sendiri.

    PENGHARGAAN

    Pihak Sekretariat H355 merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada PDRM dan DBKL atas kebenaran dan kerjasama yang diberikan kepada Sekretariat untuk menganjurkan H355 di Padang Merbok Kuala Lumpur.

    Syariah Diperkasa Rakyat Sejahtera

    Nasrudin Hassan
    Pengarah Himpunan 355

    ReplyDelete
    Replies
    1. bHAI,,TAK bawa sekali tape german ka.

      Delete
    2. Ko ada simpan mailah buat bukti sekadar hearsay..sejuta fitnah aku pun boleh buat..tak takut bangkrap di sana..oh ye puak plural liberal mana kenal hari pembalasan

      Delete
    3. bHai, ada bawa bincang kes 1mdb tinggal hutang kt cicit? Ada bincang lelong tanah Nanyang?, Ada bincang Klepetrompak? Jgn kukok kuat taek low penuh punggung, malu Isle bHai Nas

      Delete
    4. Pegi le tanya wakil dap tu masa diorg pi jerman tu... Dengor cite udah le tengok cerite xxx, suruh org lain bayar plak tu..wat malu isle je..

      Delete
  32. Umno Bahaya yang Dirasai DAP Bahaya yang Bakal Menanti
    KENYATAAN terbaru Tun Dr Mahathir untuk tidak sujud di kaki PAS telah menyudahkan secara tidak rasmi teka-teki hubungan politik antara PAS dan PPBM. Kenyataan beliau itu adalah ekoran daripada kenyataan yang dibuat oleh presiden PAS, Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang bahawa jika PPBM meneruskan hubungan dengan DAP, maka hubungan yang cuba diusahakan adalah tamat. Tempoh sebulan adalah tidak perlu.

    Ia menjelaskan dua perkara besar. Pertama, PAS serius dengan pendiriannya menolak DAP dan siapa pun yang ada hubungan dengan DAP. Selepas PAN yang juga ditolak kerana pengkhianatannya terhadap PAS, PPBM semakin dekat atau secara tidak rasminya ditolak oleh PAS. Adapun PKR, PAS secara serius mengkaji hubungan dengannya.

    Kedua, persaingan tiga penjuru dalam politik Malaysia hampir pasti berlaku. Blok ketiga atau Gagasan Sejahtera (GS) yang diwujudkan oleh PAS dan IKATAN semakin jelas akan beraksi dengan kekuatannya sendiri sebagai pilihan untuk rakyat Malaysia berhadapan BN dan PH. PPBM telah mengukuhkan pendiriannya untuk menjalin hubungan dengan Pakatan Harapan (PH).

    Kekuatan PAS untuk bergerak sendiri memimpin blok ketiga adalah nyata. Kerana itu, DAP, PAN, PKR dan PPBM terus menerus menembak PAS dengan senjata beratnya bahawa PAS adalah rakan Umno. Kerana itu juga, Umno mengurangkan tekanan dan perseteruannya terhadap PAS. Tujuannya sama. Menidakkan PAS sebagai satu kekuatan dan pilihan terbaik bagi menggantikan BN mahupun PH.

    Bagi PH, undi PAS adalah undi Umno. Maka jangan undi PAS. Bagi Umno, undi Umno adalah undi PAS. Maka undilah Umno. Tujuan mereka walaupun berbeza tetapi bertemu di satu titik iaitu kemenangan adalah sama ada untuk Umno BN ataupun untuk PH. Hilangkan kemenangan untuk PAS.

    Adakah itu sukar buat PAS? Ya, PAS sentiasa sukar perjuangannya. Tetapi kemenangan dan kekuatan PAS hari ini adalah hasil kesabarannya menempuh kesukaran demi kesukaran. PAS sentiasa yakin bahawa motivasi perjuangan Islam adalah 'beriring kesukaran adalah kemudahan'.

    Umno tidak mampu lagi selain berbuat baik kepada PAS. Rekod buruk Umno terhadap PAS mesti dipadamkan demi survival Umno. Manakala PH tidak pula mampu memomokkan rekod buruk PAS dalam Pakatan Rakyat (PR) dulu sebagai peluru ampuh buat membedil PAS. Mereka walaupun benci tetapi terpaksa akur jasa PAS dalam PR. Jika mereka menidakkan, peluru itu akan melantun balik kepada mereka sendiri.

    Justeru sebaik-baik senjata mereka untuk membunuh PAS adalah menghujahkan perbuatan baik Umno kepada PAS sebagai bukti bahawa PAS dan Umno adalah satu. DAP menjaja PAS menyokong Umno. PPBM menjaja PAS makan dedak Umno. PKR menjaja PAS menyokong kezaliman. PAN hanya ikut kata. Mabuknya belum habis. Setianya dengan DAP memang lejen. Satu dalam sejarah negara.

    PAS menolak untuk tunduk kepada tekanan musuhnya. PAS akan kekal melaungkan ingatan kepada umat Islam dan rakyat Malaysia bahawa penyelesaian terbaik adalah dengan kembali kepada Islam sebagai cara hidup. Ia suara yang tidak akan padam dengan jaminan Allah. PAS setianya dengan Islam adalah lejen. Satu dalam sejarah politik negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS tolak DAP,My foot...di selangor terhegehh-hegehh melutut dgn DAP.

      cakap tak serupa bikin.peghii dahhhhh

      jelass..jelas..jelas..PAS setia dgn DUIT..SEJARAH DLM POLITIK NEGARA.

      Delete
    2. PAS dah gila, Isle pung dilelong. Tak ada Lahanat tegar dari PAS Ed Hardy Lobai Kingcin. Hanya Nalayu chop Isle yg otak disedut taat ketua yg tak boleh nmpk mainan jijik Partai Isle SeMalaya- PIS KINGCIN berjampi

      Delete
  33. Walau baik mana sekali pun Umno terhadap PAS, PAS akan kekal bersendirian melawan Umno. Umno adalah musuh tradisi PAS dalam politik. Jika Umno ikhlas berbuat baik, itu hak dan kewajiban semua untuk berbuat baik. Jika Umno bersandiwara atau hanya berlakon semasa susahnya kini, lambat laun Umno pasti akan terjun ke dalam lubang digalinya sendiri. PAS telah siap siaga menolak sebarang sandiwara. PAS telah lama beriman dan mengajar rakyat bahawa dunia ini adalah sandiwara. Yang selamat adalah yang hidup istiqamah dan berwaspada di jalan Allah. Di tikar sejadah ubudiyah mahupun di karpet merah kemewahan.

    PAS mengingatkan rakyat bahawa politik DAP adalah bahaya untuk negara. Rosak negara adalah kerana Umno membangunkan negara dengan tiang-tiang sekular sejak lama. Akhirnya ia merapuh dan dimakan anai-anai. DAP datang dengan tiang-tiang baru dengan tahap sekular yang berganda sepuluh. Ia jelas akan menambahkan kehancuran negara dalam kealpaan rakyatnya nanti. PAN adalah contoh awal kealpaan yang nyata. Amat malang.

    Lebih malang adalah rakan lama dalam perjuangan, IKRAM. Semoga Allah memilih yang terbaik daripada kalangan rakan-rakan dalam IKRAM untuk segera menyedari kesilapan dan memadamkannya. Jangan mabuk politik DAP macam PAN. Mabuk laut tak apa.

    Orang bertanya mana bahaya antara Umno dan DAP? Saya berkata, bahaya Umno bahaya dirasai. Bahaya DAP bahaya menanti. Hapuskan bahaya dirasai. Hilangkan bahaya menanti. Begitulah ubat diciptakan dalam kehidupan menuju kesihatan dan kesejahteraan.

    NIK MOHAMAD ABDUH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai tuan guru Nik abduh. Pas membawa celaka sampai ke mati!!!

      Delete
    2. Kawe nok tanyo tuan Nik Abduh, stok dedak dah tambah ke? SR dan Husam bila nak saman? ke betuk tuan Nik Abduh dan pemimpin hamPAS yang lain dah dapat DEDAK?

      Tuang Presideng Eddie Ah WANG kata lebih baik berkawan dgn UMNO, betuk ke? Dulu dah kena kencing, masih nak kena kencing lg ke?
      Jangan jd boduh nik abduh ooiii...!

      PAS Dulu - PAS UNTUK SEMUA
      PAS SEKARANG - PAS UNTUK DUNIA

      AsalkanBukanUMNO

      AlBanjari

      Delete
  34. Ini pesanan pemimpin PAS kepada MO1 .... dedak dah habis .... jikalau tak dapat bekalan dedak baru dalam masa terdekat, mungkin ada keputusan yang mengejutkan ....

    ReplyDelete
  35. Bro phantom dan bro labu labi belum muncul lagi pagi ni. Mgkn hadir walimatul urus..

    Mgkn bro fan tun jadi tukang jual pantun bagi pihak pengantin2.

    Kalau betul minta ketiga-tiga bro ni tlg hntr laporan majlis buat kami yg tidak dapat hadir.

    ReplyDelete
  36. Kan ke Kelantan dh lama pinda prlembagaan negeri..knp msh TK lksana hudud..tok guru pun dh prgi..Dr mahathir pun dh lama TK pgng kuasa pm..Kate hj najib dh nkkan Islam tk Mau sekular2 LG..atau dia sbnrnya TK setuju hudud dilaksana kkt Kelantan lalu disyorkan pd hj hadi utk pinda akta 35 Tu..tu dia setuju nk angkat tngn sama geng2 amnunya utk menyokong sbb Tu bkn hudud..pandai kepala hotak najib al biliyana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1991-2004 Tun Mamak pernah bagi warning pada Terengganu supaya tidak melaksanakan hudud dan menganiaya Terengganu dengan menyekat royalti.

      Delete
    2. Tau TK apa ..skrg tun mamak dh prgi ini masa sesuai utk Kelantan lakksana hudud..kan hj najib dh nk laksana Islam..ruu 355 Tu tk perlu nk pinda..utamakan laksana undang2 hudud kelantan Kita nk tgk dulu.. kan pas dn amnu dh blh duduk sepentas..apa yg mghalang LG..alasan..alasan..

      Delete
  37. PAKATAN HARAPAN SUDAH TUNGGANG TERBALIK SEPERTI SUDAH TIADA ‘HARAPAN’
    1. Terkial-kial DAP dan PPBM memujuk Pas untuk bersama dengan tujuan utama untuk meraih sokongan pengundi Melayu. Apabila Pas menolak, nyawa PH naik semput.

    2. Pas malah sudah beri amaran untuk keluar dari berpakat dengan PKR sebab PKR ada hubungan dengan musuh mereka iaitu DAP dan PAN. Nyawa kerajaan Selangor naik semput.

    3. Lim Guan Eng mengaku bahawa penerimaan DAP terhadap Penasihat PPBM Tun Dr Mahathir adalah atas sifat ‘rela dalam paksa’. Ekoran itu semakin ramai ahli DAP bantah dan tamparan paling hebat apabila 1 Ahli Parlimen dan 3 ADUN di Melaka keluar parti Ahad lalu. Ertinya, nyawa DAP juga naik semput.

    4. Tidak mustahil jika isu bersepakat dengan Tun Dr Mahathir yang ditolak oleh ahli-ahli DAP sejak sekian lama ini berlarutan, Dinasti Lim dalam DAP akan ditolak ke tepi oleh tokoh lain dalam parti itu. Ertinya nyawa politik Dinasti Lim sendiri dalam DAP sudah naik semput.

    5. Beberapa prinsip perjuangan telah bertembung – Lim Kit Siang diam apabila Tun Mahathir kecam kerajaan Malaysia, khususnya kerajaan negeri Johor kononnya mahu ‘jual’ negara kepada China ekoran kemasukan ramai pelabur dari China. Tun Mahathir pula diam apabila Kit Siang membayangkan impian menjadi Timbalan Perdana Menteri ditakdir PH menang dalam PRU14. Manakala kedua-duanya diam apabila kebinet telah pasukan petugas khas menyiasat skandal Bank Negara Malaysia 1990-an. Ertinya nyawa politik kedua-dua pihak sudah naik semput.

    6. Dan semakin semput nyawa politik gabungan PH apabila segala kecelaruan dan ketidak-tentuan tidak dapat diurus dan diatasi, sedangkan PRU14 diramalkan semakin hampir.

    ReplyDelete
  38. Adakah hadi sudah hilang cengkaman dalam parti pas. Bagaimana central committee membuat keputusan yg bercanggah pendirian keras presiden spt dilaporkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Central tak tahu cite 90j tu..

      Delete
  39. PAS DAN PKR HANYA UMPAN SAHAJA BUAT DAP
    Kalau diikutkan, pakatan pembangkang hanya keciciran 23 kerusi Parlimen sahaja untuk berkuasa di peringkat pusat iaitu majoriti mudah.

    Dikatakan ikut perkiraan, ada 34 kawasan Parlimen yang dijangka jatuh ke tangan mereka. Kesemua 34 kerusi ini dimenangi BN dengan majoriti bawah 1,800 undi.

    Bernasib baikkah BN? Atau dalam erti kata sebenar jika ditolak sumbangan parti-parti Cina kerajaan, bernasib baiklah UMNO?

    Taktik licik DAP dikatakan menjadi penyebab berlakunya tsunami Cina pada 2008. Selama empat tahun BN mensejahteraan rakyat terutama selepas kemenangan terbesar dalam sejarah pilihan raya negara 2004. Namun tiba-tiba terhakis – hilang majoriti dua pertiga pertama kali dalam sejarah moden.

    Analisisnya mudah. Pola kemenangan parti pembangkang amat konsisten apabila kehadiran pengundi Cina purata 20 peratus dan lebih di satu-satu kawasan. Ini sama ada kerusi Parlimen atau DUN.

    Dalam PRU-13, DAP menang 10 kerusi Parlimen iaitu dua daripada Pas, satu daripada PKR dan tujuh daripada BN. Mengikut peratusan, mereka menang 36 peratus.

    Bagi kerusi DUN pula, semua kerusi yang dimenangi oleh pakatan adalah satu kerusi daripada Bebas dan 32 kerusi daripada BN. Mengikut peratusan, DAP menang 30 peratus.

    Jelas keuntungan memihak kepada DAP. Parti Melayu PKR dan Pas amat memberi keuntungan kepada DAP.

    Dengan parti Melayu kini bercambah kepada dua lagi – PAN dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) – menjadikan lima kesemuanya (UMNO, PKR dan Pas), adakah undi Melayu akan berpecah?

    Siapa yang meraih laba politik di sini? Nampaknya Pas yang diketuai Datuk Seri Abdul Hadi Awang sudah tersedar dari permainan DAP.

    PRU-14 kini menjadi medan percubaan terakhir DAP untuk berkuasa terutama buat penasihatnya, Lim Kit Siang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS,jadi mainan najib,untuk memepertahankan rompakkannya.Najib telah membawa masuk beribu-ribu china tanah besar,dan beri tanah/lelong tanah pada cina darii tanah besar.penyokong2 melayu pas/umno dimomokkan dgn cina dap yg tak seberapa itu.
      IISUE CINA DARI NEGERI CINA ITU,sebenarnya yg besar akibat,nak tutup penyamunan najib/hadi mendapat dedaknya.

      sebagai balasan pada balaci melayu bawahan ini,yg menyokong najib/hadi untuk negara,mereka dimomokkan melayu hilang kuasa pada cina dap,padahal cina dap tak seramai mana,dibandingkan gadaian tanah oleh kedua2 pemimpin yg sorang jual bangsa dan sorang lagi jual agama ,semata-mata nak kelabu rakyat malaysia.

      NAjib bila kamu nak saman world street ???hari selasa??

      Hadi bila kamu nak saman Serawak report????tunggu najib.

      DUA PERSAMAAN KEDUA-DUA PEMIMPIN DI ATAS,KAKI REMBAT DUIT RAKYAT,dan BERBOHONG TERUS BERBOHONG,LAST SEKALI RAKYAT JADI MANGSA DGN gst.

      Delete
  40. APABILA ‘TASK FORCE’ DITUBUH, KENAPA MAHATHIR BEGITU TAKUT?
    Penganalisis politik, Prof. Datuk Dr Ramlah Adam menegaskan bahawa tindakan Kabinet Malaysia menubuhkan sebuah pasukan untuk menyiasat perihal dakwaan kerugian urus mata wang asing oleh Bank Negara sekitar tahun 1990-an adalah perlu.

    Ini kerana katanya rakyat ingin tahu sementara bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad juga perlu membersihkan namanya, ekoran dakwaan itu berlaku pada zaman pemerintahannya.

    Kabinet sebelum ini bersetuju menubuhkan pasukan petugas khas untuk menjalankan siasatan awal berkenaan kerugian urus niaga mata wang asing oleh Bank Negara pada sekitar 1990-an.

    Pasukan petugas khas itu akan dianggotai pelbagai agensi kerajaan termasuk individu-individu yang dihormati dan berpengalaman dalam bidang-bidang tertentu.

    “Betul ke tidak tuduhan itu. Kalau tak betul, baguslah sebab dia boleh bersihkan nama dia. Kalau betul, maka beliau pun ada kelemahanlah. Setiap pentadbiran ada karakternya.

    “Kalau dulu pakai fail. Semuanya tertutup. Kalau ada yang terkeluar (bocor maklumat) pun kita tak percaya,” katanya.

    Dakwaan Bank Negara Malaysia (BNM) mengalami kerugian lebih USD10 bilion (RM44 bilion) di dedahkan bekas Timbalan Gabenor BNM, Datuk Abdul Murah Khalid, awal Januari lalu.

    BNM pada ketika itu diketuai Tan Sri Jaafar Hussein melaporkan kerugian sebanyak RM9 bilion sementara Perdana Menteri pada waktu itu Mahathir menjelaskan kerugian Bank Negara hanya RM5.7 bilion.

    Namun, apa yang menghairankan banyak pihak adalah tiada siasatan secara mendalam dilakukan kerajaan pimpinan Mahathir ketika itu.

    Oleh itu, Ramlah menegaskan bahawa Mahathir yang juga Pengerusi Parti Pribumi Malaysia (PPBM) itu perlu disiasat sepertimana beliau berkeras mahu perkara yang sama dilakukan ke atas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak bersabit isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

    “Bagi saya ini politik. Kalau pemerintahan lepas senang-senang tuduh Kabinet dan pemimpin sekarang tak betul, mereka pun ada cara bagaimana nak lihat pentadbiran yang dulu tu betul.

    “Bagi saya, kalau kita bercakap soal ketelusan, keberkesanan, kemampatan pemerintaha dia, maka dia kena bersedia untuk pentadbiran dia disemak. Kita pun tak boleh biarkan. Orang ramai pun nak tahu apa yang berlaku,” katanya.

    Tambah beliau lagi, Kabinet sekarang bukan macam Kabinet zaman Mahathir. Jadi anggota Kabinet sekarang mahu juga membersihkan nama mereka.

    “Macam pemerintahan sekarang pun dah banyak kali jawab. Mungkin mereka dah penat agaknya. Dan itu cara terakhir untuk memeriksa pemerintahan Tun Mahathir,” katanya.

    Kabinet bertegas, siasatan itu membuktikan komitmen dan ketelusan kerajaan bagi memastikan urusan BNM pada ketika itu dijalankan mengikut urus tadbir yang ditetapkan.

    Sementara itu, menurut Pejabat Perdana Menteri, kerajaan akan sentiasa terbuka dan telus dalam siasatan itu memandangkan ia melibatkan Bank Negara Malaysia dan dikatakan skandal kewangan terbesar.

    “Kalau bercakap soal ketelusan, kalau ada orang kata Datuk (Sri) Najib tak telus dan menyalahkan dia dalam banyak hal. Yang membangkitkannya bekas Perdana Menteri, kan?

    “Maka saya rasa ini satu cara untuk melihat sejauhmana ketelusan atau kebagusan pentadbiran Mahathir dulukan masa dia jadi Perdana Menteri?,” soal Ramlah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prof. Datuk Dr Ramlah Adam = Prof KANGKONG

      Delete
    2. Apa khabar Nor Mohamed Yakcop

      Apa khabar Nur Jazlan menantu Jaafar Hussein

      Delete
    3. Syabas Datok Dr Ramlah Adam .

      Pasti tidak lama lagi Datok itu akan bertukar kepada Tan Seri .... wait and see !

      Kami tidak ada mengatakan tidak bolih di buat penyiasatan keatas FOREX loss BNM . Go ahead and do it .

      Tetapi saranan olih Tun Mahathir sendiri , tubuhkan terus RCI untuk menyiasat semua skandal besar saperti :

      Pembelian kapal selam Scorpene . Kapal selam yang ada problem untuk menyelam .

      Skandal BMF .

      BNM Forex Loss .

      SRC International ... where the 4 billion taken from KWAP has gone ?

      dan tak lupa skandal terhebat masa kini ..1MDB .

      Jikalau Najib berani dan telus , terimalah cabaran demi cabaran yang rakyat lontarkan .

      Saya yakin suara Prof . mungkin lebih dihargai dan di dengari olih Najib . Jika tidak saya rasa tutup saja mulut tu lagi bagus .

      Delete
    4. Sia sia jadi professor kalo betul salah pun takleh nak beza! Bini aku yg spm pun lebih baik pemikirannya dari kamu..
      Pooodah!

      Delete
  41. STRATEGI DAP PERKUDAKAN TUN M UNTUK TARIK MINAT ORANG MELAYU GAGAL
    Jalinan hubungan politik antara Tun Dr. Mahathir Mohamad dengan DAP yang kononnya dapat memulihkan persepsi anti-Melayu dilihat gagal, malah sebaliknya ia menjadi titik pertemuan dalam kalangan orang Melayu untuk menentang parti pembangkang itu.



    Taktik tersebut gagal memandangkan orang Melayu sudah dapat menilai sejauh mana kebenaran semasa Dr Mahathir mentadbir Malaysia dahulu dengan terbongkarnya beberapa skandal kewangan yang dikaitkan ketika era beliau memegang tampuk kerajaan.



    Ketua Pemuda UMNO Bahagian Parlimen Tapah, Safri Mohd Salleh menyifatkan taktik DAP itu gagal mempengaruhi orang Melayu dan ia hanya membuka mata orang Melayu dalam menilai kesilapan dilakukan Dr Mahathir.



    “Saya lihat andai kata itu taktik DAP gunakan, ia kura.ng berjaya. Sebaliknya, ia membuka mata rakyat khususnya orang Melayu tentang apa yang berlaku semasa era pentadbiran Dr Mahathir.



    “Orang Melayu dapat menilai sejauh mana kebenaran masa dahulu Dr Mahathir memerintah negara. Apa yang berlaku sekarang ialah orang ramai mula menyerang Dr Mahathir balik,” kata Safri kepada MalaysiaGazette.



    Sebagai contoh, Safri berkata, skandal kerugian urus niaga mata wang asing oleh Bank Negara pada sekitar 1990-an semasa era Dr Mahathir mendedahkan banyak wang yang hilang tidak dapat dikesan.



    Skandal tersebut kini dibangkitkan semula, malah kerajaan juga sudah mengumumkan penubuhan pasukan petugas khas untuk meneliti dan menyiasat berhubung kehilangan wang negara itu.



    Selain itu, protes dalam kalangan pemimpin dalam DAP juga semakin lantang apabila hubungan dengan Dr Mahathir dijalin, sebagai contoh Safri mengatakan tindakan empat wakil rakyat DAP di Melaka keluar parti antara bibit protes awal dalam parti itu.



    “Dalam kalangan pemimpin DAP ada yang tidak berpuas hati dengan keadaan ini dan mereka protes, di Melaka adalah contoh terbaik kepada perpecahan yang sedang berlaku dalam parti itu,” katanya.



    Bagaimanapun, Safri melihat dari satu sudut lain keadaan politik semasa yang dihadapi ketika ini memberi kelebihan kepada orang Melayu untuk lebih bersatu, khususnya antara Pas dan UMNO sendiri.



    “Saya lihat apabila berlaku keadaan politik semasa ini, ia mula memperlihatkan kebersamaan dikalangan orang Melayu wujud.



    “Kita perlu gunakan kelebihan ini untuk menyatukan orang Melayu khususnya,” ujar Safri.

    ReplyDelete
  42. ASYIK BANDING HARGA BARANG, KENAPA TAK BANDING GAJI ZAMAN TUN M?
    KADANG-KADANG penulis ada geli hati sikit dengan sesetengah orang kita, termasuklah diantaranya artis-artis lawak part time DJ yang menjadikan kesempatan bercakap di radio untuk mengelirukan rakyat dalam hal harga barang zaman sekarang.

    Nampak sangat cakap macam orang tak sekolah. Hairannya, mengaku pulak zaman dia sekolah dulu (zaman Mahathirlah tu), tak berbelanja pun, kongsi makan kawan punya, tapi dia punya komen, macamlah zaman itu berduit sangat – tak berduit jugak, kalau tidak, takkan makan kawan punya?

    Tapi mungkin inilah kekurangannya dikalangan masyarakat kita, kalau bercakap tu, tak penuh, sebab tu jadi keliru.

    Macam perbandingan harga barang zaman Mahathir era 90-an dululah, kenapa tak siapa sentuh berapa pulak gaji masa itu ya? Ini maksud cakap tak penuh tu, cakap satu aspek, lupa aspek yang lain. Toksah gebanglah zaman itu gaji atas RM 1,000 macam sekarang, nampak sangat sperma yang bercakap, bukan manusia pun.

    Kalau penulis kata gaji pokok waktu itu paling common (bukan paling koman, kalau paling koman, bawah lagi) antara RM 280-RM450, nak percaya tak? Justeru nak jual mahal macam mana, siapa nak beli? Tak hairan kereta dulu tak banyak macam sekarang, dulu mengaji pun kat rumah jiran berapa ikhlas nak bagi, hari ini ditawar mengaji atas awan (konon dekat dengan Tuhan) dengan bayaran ribu riban pun ada orang bayar juga – contohlah tu.

    Lagipun, ini bukan negara komunis, semua benda kerajaan nak tentukan. Pasaran negara kita dari dulu sampai sekarang terbuka, bergantung sepenuhnya kepada penawaran dan permintaan.

    Jadi, nak harga barang macam di zaman Mahathir tapi gaji ikut standard sekarang, mana datang logik? Hari ini, ikut teknikalnya, kalau tak pergi sekolah sekalipun, pada saat dia masuk kerja saja (kalau ada yang nak ambik kerjalah), gaji minimumnya RM 1,000 tau, zaman Mahathir mana ada.

    Ini masalah percaya dengan skim cepat kaya Pakatan sampai terlupa logik janji tu macam mana.

    Ambil contoh, harga rumah di negeri Pakatan sekarang ni murah sangat ka? Kenapa rumah? Sebab harga rumah adalah dibawah bidang kuasa kerajaan negeri. Parking lagi satu, percuma ka?

    Benda-benda macam ini kena tengoklah sebelum percaya propaganda pembangkang tentang harga barang. Kalau satu dua dibawah kuasa dia pun tak boleh nak buat apa, lagi nak cerita bab menurunkan harga barang yang lebih besar skopnya macam mana?

    ReplyDelete
  43. Wayang kulit PAS berulang lagi, Ingat tidak semasa Mat Sabu masih dalam PAS ketika itu, mewakili Presiden PAS membuat keputusan dalam mesyuratnya, sepatutnya keputusan yang dipersetujui diguna pakai. Tapi Hadi yang tidak hadir dimesyuarat memveto keputusan. Mahu percayakah lagi dengan PAS?

    ReplyDelete
  44. Semalam, Kit Siang mengeluh bahawa Red Bean Army DAP telah dikalahkan oleh pegawai penasihat Najib . Apa yang telah dibangunkan selama 10 tahun telah hancur dalam masa dua tahun. Jadi DAP kini tidak lagi memonopoli internet seperti dulu.
    Kit Siang meraung yang Umno tidak berlaku adil. Umno tidak mematuhi peraturan. Sejak bila DAP mementingkan peraturan dan keadilan? Bagi DAP, ia sentiasa mengenai “the end justifying the means”. Satu hari boleh mengumumkan bahawa Pakatan Rakyat telah ditutup dan DAP tidak mahu mempunyai apa-apa kaitan dengan PAS dan hari seterusnya mengumumkan bahawa PAS telah mengkhianati pembangkang dengan meninggalkan Pakatan Rakyat.

    DAP (atau Kit Siang khususnya) boleh mengutuk Tun Dr Mahathir Mohamad selama 30 tahun dan kemudian memeluk beliau sebagai de facto ketua pembangkang dan lelaki yang telah diutuskan oleh Tuhan untuk ‘menyelamatkan Malaysia’ – bertentangan Dr Wan Azizah Wan Ismail yang mengatakan Anwar Ibrahim adalah anugerah Tuhan untuk Malaysia.

    Kit Siang boleh memberitahu PKR bahawa Anwar adalah calon DAP bagi Perdana Menteri sekiranya Pakatan Harapan memenangi pilihan raya umum akan datang dan kemudian memberitahu Mahathir bahawa DAP menyokong Mukhriz sebagai PM.

    Kit Siang kemudian memberitahu PAS bahawa jika mereka menyokong Dr Wan Azizah bukannya Azmin Ali sebagai Menteri Besar Selangor yang baru maka PAS akan menerima RM100 juta ‘bantuan kewangan manakala DAP juga akan menerima RM100 juta untuk membiayai Pilihan Raya Negeri Sarawak. Apabila PAS tidak bersetuju dengan perjanjian itu, Tony Pua ‘membocorkan’ maklumat kepada Mat Salleh blogger yang Umno telah memberikan PAS RM90 juta.

    Husam Musa yang telah menerima RM10 juta pembiayaan daripada seorang pengarah Genting, kemudian menuduh PAS menerima RM90 juta daripada Umno. Dan sebab dia melakukan ini adalah supaya PAS boleh mendakwa dia dan kemudian ia boleh digunakan sebagai alasan untuk tidak bertanding dalam pilihan raya umum akan datang. Husam tahu bahawa jika dia bertanding pilihan raya umum dia akan kalah jadi lebih baik dia menyelamatkan air muka dengan tidak bertanding.

    Sebenarnya, jika Kit Siang mahu bercakap mengenai Black Ops, kita juga boleh berkata banyak mengenainya. Sejak tahun 2004 DAP telah melakukan ini dan ia dipergiatkan pada tahun 2008. Selama sepuluh tahun 2004-2014 DAP telah memonopoli gelombang tersebut. Kemudian, pada bulan Februari 2015, penasihat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak memutuskan bahawa cukup cukup lah dan mereka mula bangkit. Itu adalah tepat dua tahun lalu. Dan dalam tempoh dua tahun penasihat Najib meruntuhkan apa yang telah DAP bina selama sepuluh tahun.

    Perkara tersebut benar-benar kecewakan Kit Siang, seperti yang anda mungkin perasan dari posting blognya semalam. Selama sepuluh tahun 2004-2014 DAP membangunkan operasi siber Trooper Red Bean Army. Dan dalam masa dua tahun, dari Februari 2015 hingga Februari 2017, penasihat Najib memusnahkan operasi mereka. Dan Kit Siang lebih kurang mengakui kekalahan tersebut dalam blognya semalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Red bean army meraung?..bukan JASA ke yg meraung sebab wak jahid kata penyokong bn dan tinggal 6%,,betul le kata najib pada hangpa pru 13 dulu, makan gaji buta keja tak buat..eh apa istilahnya..ha..haramjadah katanya..kihkihkih

      Delete
  45. http://thekl-chronicle.blogspot.my/2017/02/9-ahli-parlimen-pakatan-harapan-curi.html?m=1

    link atas

    Jamal dah report SPRM... adun PKR curi duit khairat kematian 10 juta sorang.... srbanyak RM200 juta .. Sampai Skg MB Selangor yg dah rosak akhlak dan moralnya tak jawap... diam bangang... yg dikisahkan puak pluralist murtad pasal van jenazah.... tak ke babi namernyer tuuhhh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di selangor kamu,dgn bermegah-megah,mentekedarah SE-babi sekuali dgn DAP,

      bILA KAMU MENGATA ORNG BABI SEBEMNARNYA KAMULAH SUKAKAN BAI,
      Pas,Ikatan,Gagasa,Sejahtera,Bukan ini PIGS..SUKA MAKAN BABI,Tapi kamu kata orng lain yg suka.

      Delete
  46. TUN MAHATHIR,TUN DAIM DAN ANWAR AKAN TERKENAL SELURUH DUNIA KERANA RCI FOREX
    Sehingga waktu ini salah satu kes yang menjadi terkenal seluruh dunia ada lah kes skim PONZI dimana berbillion wang pelaburan investor telah lesap dan ramai pihak pelabur telah terpedaya dengan cara pelaburan dibuat.



    Selain dari itu , kes Subprime melibatkan isu pinjaman wang dan mortgage menjadi bualan masyarakat dunia.



    Namun , itu semua bakal di ketepikan kerana skandal terbesar era 90 an dimana ne

    gara dibawah kepimpinan Tun Mahathir telah terbabit didalam perjudian wang milik negara melalui Bank Negara Malaysia.



    Sebelum ini, Tun Mahathir dan kuncu kuncu nya bersungguh cuba menjatuhkan Perdana Menteri yang enggan akur kepada kehendak nya dengan penciptaan isu 1MDB tetapi gagal.



    Isu perniagaan yang dijadi kan isu politik diserang dari pelbagai sudut dan bukan sahaja diserang bahkan di sabotaj dengan pelbagai kaedah supaya perniagaan dan jenama 1MDB menjadi buruk.



    Ini semua untuk mencapai matlamat supaya ia menjadi alasan untuk Perdana Menteri di turun kan demi menggantikan dengan Perdana Menteri yang boleh di perkudakan.



    Ratusan juta di percayai telah di belanjakan kepada media dunia untuk tujan memburukan 1MDB.



    Apa pun setelah kian lama dengan pelbagai cubaan, isu 1MDB gagal menjatuhkan Perdana Menteri kerana elemen terpenting tidak didapati, ia itu bukti sebagai yang di tuduh.



    Kini , “by twist of fate” si penyerang pula yang kena serang.



    Bermula dari pendedahan CIA dengan isu BMF, maka ramai rakyat mula bicara kan berkenaan isu lama yang masih belum tertutup.



    Akhir nya skandal FOREX pula bakal di siasat.



    Kabinet semalam telah memutuskan untuk membentuk Task Force sebelum mementukan panel dan badan siasatan terhadap kes terbesar negara.



    Bukan sahaja wang negara telah hilang , malah elemen elemen pembohongan, “cover up” dan sembunyi fakta juga turut terbabit.



    Dari apa yang boleh kita lihat tokoh tokoh terbabit di dalam skandal ini pasti akan menjadi terkenal seluruh dunia , kerana mereka bukan calang calang orang.



    Bahkan paling menarik ada lah Tun Mahathir yang sering bercerita berkenaan penyamun, perompak wang negara kepada rakyat berkenaan DS Najib, kini secara tidak disangka akan menjadi individu penting di dalam kehilangan wang negara.



    Pasti sekali perhatian dan tumpuan media dunia akan fokus kepada Tun Mahathir dan Tun Daim.



    Apa yang menarik ada lah peranan Anwar Ibrahim dimana dia menjadi Meneri Kewangan yang membentangkan jawapan kepada sidang parlimen.



    Apa tindakan yang bakal di lakukan oleh Anwar terhadap bekas “boss” nya tidak lah dapat kita teka, kerana Anwar boleh menjawap untuk mengenakan atau menjawap seperti asal yang pernah di buat di parlimen.



    Selain dari itu Anwar juga boleh menjawap ahawa dia di arah kan oleh salah satu Tun yang terbabit.



    Ini lah perkara menarik yang bakal di lalui oleh negara beberapa bulan akan datang ini.

    Yang penting sekali media dunia pasti tertumpu kepada skandal mega ini kerana yang terbabit ada lah orang ternama dari Malaysia.



    Dan lebih penting lagi ada lah yang dibicara kan ada lah Tun Mahathir, orang yang menjaja kebencian kepada isu 1MDB tetapi terbabit dalam skandal maha besar negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak tutup,mursyidul am kamu ada porche.

      Delete
    2. Kabinet dapur setuju buat RCI ataupung setakat Jawatangkuasa siasak? Wan Endibi siasat sekali tak?
      Jawap tau...aku tunggu

      Delete
    3. Saja la nak tau berapa ratus billion dah lesap masa tun dulu. Nak tau pun tak boleh ke......

      Delete
    4. Wan Emdibi lagi la dah tau, tapi lobai dok jampi bagi kabur , apa ingat rakyat lupa. Hanya baki patit pupus Melayu malaya Isle, yg bangang otak siap disedut masih buta.Kesian tuu

      Delete
  47. http://thekl-chronicle.blogspot.my/2017/02/9-ahli-parlimen-pakatan-harapan-curi.html?m=1

    link yg atas tadi

    10 adun yg curi duit khairat kematian sbk RM200 juta saudara pejuang kita Jamal dah report ke SPRM... MB Selangor yg dah rosak binasa akhlak dan moral senyap diam bsngang tak jawab2...

    SDR JAMAL DAPAT MAKLUMAT BERSURAT KHAIRAT KEMATIAN RM200 JUTA ITU DARI RAKAN BAIK JAMAL SENDIRI.....SDR RAFIZI SENDIRI...



    JOMMMMMM UBAH NOW...!!!!!

    ReplyDelete
  48. Bro ..report sudah, demo bawa keranda sudah.. Apa yg x puas ati lg... Nk buat rusuhan?? Bg kau kt blog tuan budin.. Bila? Masa? Dan tempat? Senang Kita bertempur.. Satu je.. Sape lari akan di bunuh... Dlm perang yg lari wajib di bunuh.. Ulang blk wajib di bunuh... Sila kan..!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabar bro labu, tabayyun, jgn di layan mangkuk ayun semua ni..kita bukan geng tong simen ngan c4 bro, nak bunuh2...tapi nak pesan gak kat puak2 ni..kalo nak on kita tak ganjak seinci pun, apa ada hal dengan budak buta alif ni..hihihi.

      Delete
  49. Kikikiki..... wahhh labi labi pun gelabah sakan.. cemas tak menentu nihhhhh..... atau tetiba ilang selera makan atau nk berjubo ngan bini pun dah tak keruan asyik terkenang askim jamban punya penangan... kikikiki.... rafizi yg bagi maklumat kat Jamal ... ko bertempor dulu ngan rafizi pas tu baru kita jumpa satu lawan satu...... kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki..boss dulu mahathir x bg royalti minyak masa hadi jd mb krn hadi nk payung syiah Iran utk dpt hujjatul Islam ayatollah..bahaya pd negara.. Psst pelan2 boss SB dgr boss.. Hidup najib hidup hadi.. Kikiki.. Kiok

      Delete
  50. Hang pa siang2 dah surrender... Kalo berani mari la lawan di badar merbuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, lalok ketum ker...padang merbuk le..cemana nak jumpa ko salah tempat peginya..

      Delete
  51. Laaaaaahaiiiiiii... kalut sungguh... nooo.... awat tak gi padang merbok sajaaa... situ kan ramai ... merbok tu tempat jin bertendang. .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku T-shirt Dh dapat dh ada kt pdg merbok pun.. KO mana?

      Delete
  52. JAMAL DAH BUAT REPOT BERDASARKAN PADA PENDEDAHAN RAFIZI PASAL KECURIAN WANG KHAIRAT KEMATIAN 200JUTA... REPOT DAH BUAT.. SMPI SKG ASSMIN TAK JAWAB JAWAB... Pissstty..JGN JAWAB VAN JENAZAH UDAH LEEE YEER....

    SEBANGANG BANGANG RAFIZI ADA GAK ELOKNYA BANDING DENGAN ASSMIN..

    MB SGOR TAK JAWAB SMPI LA NI... SENYAP MANGANGG....


    JOM UBAHH SELANGOR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tangkap azm!?? Hidup umno!!! Boss OK wa??

      Delete
    2. Bodo punya labi labi.... bukan suruh tangkap pun suruh jawab jer dulu..... kikikikikikk....
      Tak pasal pasal ada plak labi labi yg kena simen nnti.... kikikikiki....

      Delete
  53. Setuju sangat kita ubah orang orang yg tak amanah curi 200juta, tapi sabar lah dulu jangan kalut sagat. Biar terbukti dulu.Baru buat aduan saja. Jangan pulak ada pegawai penyiasat di gertak, dipindahkan, dipersarakan atau ditong simenkan. Paling tidak diosakan. Di negara kita ni pelek sikit, peminun arak dihukum dan pencuri, pecah amanah, pembohong, dipimpin tangan dan dimuliakan sehingga sanggup cium tangan. Penerima duit haram diangkat sebagai semulia mulia manusia bertaraf wali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wali khutub lg kasyaf dan dididik terus oleh Allah dgn ilmu laduni... Suruh bertanding parlimen kepong mcm 2 alasan di beri... Jdnya u ulamak label sendiri utk taksubkan yg bingai... Kikiki..ahaksss..

      Delete
  54. http://theflyingkick.blogspot.my/2017/02/celakalah-dap-celakalah-pkr-celakalah.html?m=1

    link atas

    lautan manusia membanjiri padang merbok.... maka trrkedu penyokong mamak bang non kutty.... silap aribulan boboi dan Assmin kena simen PRU14 nnti...

    Jom kita UBAH Selangor.....!!!! SELANGOR BOLEH.....!!!

    ReplyDelete
  55. nak sgt Selangir la tu kan? J Jam dh buat gila mcm2, kurangkan la aktiviti meroyan UMNu tu, burok. Dah Rakyat tak mau, redho lah. Sekarang masuk pula unsur Kingcin Lobai hancing berjampi, kalau UMNu PAs dpt satu kerusi pun bertuah. Rakyat dh nuak, tp ko 1632 tak fahe2, PAS bertolol sasi dgn DAP diSelangor boleh pulak...adoi hancing neh

    ReplyDelete
  56. Kalau Pas bagus sangat keluar dr kerajaan selangor..letak semua jawatan exco.jkkk.ceo agensi dll..kata bole berdiri sendiri..skrg kena tunjuk pd rakyat sebelum pru14

    ReplyDelete
  57. Kalau Pas bagus sangat keluar dr kerajaan selangor..letak semua jawatan exco.jkkk.ceo agensi dll..kata bole berdiri sendiri..skrg kena tunjuk pd rakyat sebelum pru14

    ReplyDelete
  58. Salam sejahtera!
    Nama saya Dewi Rumapea, saya berasal dari kota SEMARANG, Indonesia. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan semua dalam kumpulan ini mencari pinjaman yang sangat berhati-hati kerana ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya secara kewangan turun dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari Man di Malaysia dan saya tertipu oleh pemberi pinjaman palsu di Malaysia. Saya hampir kehilangan harapan sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat dipercayai dan tulen yang dipanggil Puan Glory, seorang pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan saya pinjaman sebanyak Rp500,000,000 tanpa tekanan, pada kadar faedah 2% yang merupakan kadar yang berpatutan untuk saya.

    Selepas memindahkan kredit saya ke akaun bank saya, saya sangat terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah saya memohon, telah dipindahkan terus ke akaun saya, oleh Ibu Glory, tanpa berlengah-lengah. Jadi saya berjanji kepada ibu Glory bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi Puan Glory melalui email: gloryloanfirm@gmail.com

    Saya menggunakan masa ini untuk memaklumkan kepada anda semua bahawa anda boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: dewiputeri9@gmail.com atau anda boleh menghubungi Nur Izzatul Azira Ismail, dari Malaysia yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenai Puan Glory, Dia juga mendapat pinjaman dari Puan Glory, Anda juga boleh menghubunginya melalui e-mel: utariwirmayaty@gmail.com Kini, semua yang saya lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun bulanan.

    Nota: Tiada yuran insurans, yuran pendaftaran atau yuran pemindahan.

    Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Allah SWT kerana menggunakan Ibu Glory untuk mengubah kisah kewangan saya dan kini saya seorang pemilik perniagaan saya yang bangga, semoga Allah terus memberkati Puan Glory dan terus menggunakannya untuk membantu kita semua dalam kesulitan kewangan

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...