Sunday 15 January 2017

INI BUKAN JANJI PENYAMUN


Tentunya ramai yang sudah menonton secara langsung atau rakaman serta membaca teks ucapan Tun Mahathir Mohamad ketika melancarkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia di Stadium Melawati malam semalam.

Berikut disiarkan antara petikan janji-janji yang mampu memberi harapan lebih baik buat rakyat sekiranya kerajaan baru diwujudkan nanti:-
 
103. GST akan dihapuskan secara beransur-ansur dan diganti dengan sales tax ​(cukai jualan) mengikut selera rakyat.
 
104. Nilai matawang akan dipertahan tanpa penjualan Dolar Amerika dalam ​simpanan (reserve) negara.
 
105. Akan kita cipta cara yang lebih berkesan untuk pemulihan nilai matawang ​supaya tidak menekan rakyat, terutama yang mempunyai anak belajar di ​luar negeri.
 
106. Kita akan selidik habis-habisan akan wang 1MDB yang diselewengkan. ​Hutang-hutang baru untuk projek yang membazir akan kita kenalpasti dan ​kita kaji semula dari segi kemampuan kita berhutang. Kita akan kejar semua ​wang 1MDB dan Kerajaan yang telah dilesapkan, yang kita tahu berada di ​tangan orang tertentu.
 
107. Tafsiran FDI, Foreign Direct Investment (pelaburang asing secara langsung) ​akan dikembalikan kepada pelaburan dalam industri pengeluaran barangan ​untuk pasaran tempatan dan eksport.
 
108. Pembelian tanah secara besar-besaran oleh orang asing dengan tujuan ​menempatkan orang mereka akan diteliti dari segi kesan terhadap masa ​depan politik negara.
 
109. Segala salahguna kuasa oleh jabatan atau agensi Kerajaan akan diselidik ​dan pihak yang teraniaya akan dipulih dengan adil.
 
110. Kemiskinan dalam negara akan dikurangkan melalui pengwujudan peluang ​kerja dan latihan kemahiran; melalui pemulihan nilai Ringgit dan ​pengurangan kos sara hidup.
 
111. Yang miskin tegar kerana sebab-sebab tertentu akan dibantu dengan wang ​yang mencukupi bagi kehidupan yang dianggap selaras dengan sebuah ​negara yang prihatin.
 
112. Umumnya Malaysia akan mengadakan dasar bebas dari sebarang ikatan ​dengan blok-blok di dunia.
 
113. Tumpuan akan diberi kepada sebarang ketidak adilan yang dilakukan oleh ​mana-mana pihak di dunia. Sebarang rampasan wilayah oleh mana-mana ​pihak akan ditentang oleh Malaysia.
 
114. Percayalah kerajaan yang akan mengganti BN pimpinan Najib mempunyai ​cukup kepakaran dalam bidang pentadbiran, politik, ekonomi, kewangan dan ​kesejahteraan hidup masyarakat untuk melaksana program pemulihan ​negara dalam perkara-perkara yang tersenarai di atas. Kerajaan ini akan ​hormati sistem pentadbiran negara dengan memisahkan kuasa antara ​legislature (pembuat undang-undang dan dasar), eksekutif (pelaksana ​keputusan pembuat undang-undang dan dasar Kerajaan) dan kehakiman.
 
115. Pihak Kerajaan (Perdana Menteri yang dipilih oleh legislature) tidak boleh ​menguasai eksekutif atau judiciary.
 
116. Perdana Menteri pula mesti mendapat persetujuan Kabinet sebelum ​mengemukakan dasar kepada Dewan Rakyat untuk mendapat persetujuan ​majoriti daripada ahli Dewan,
 
117. Kejatuhan nilai Ringgit akan dipulih melalui pentadbiran dan pengurusan ​kewangan negara secara bertanggungjawab (prudent) mengikut aturan ​peraturan. Segala perbelanjaan Kerajaan akan dirancang dengan teliti ​melalui budget yang sah yang dikemuka kepada Parlimen.
 
118. Jabatan Audit Negara akan dibebaskan daripada Perdana Menteri dan ​laporan disampaikan kepada Parlimen, Kerajaan dan orang ramai. Laporan ​audit ​tidak perlu dikemukakan kepada Peguam Negara. Laporan Audit tidak ​akan ​diletak dibawah OSA.
 
119. Penyertaan lebih seratus ribu rakyat dalam tunjuk perasaan Bersih jelas ​menunjuk betapa mereka anggap Kerajaan sekarang adalah kotor, tidak ​berprinsip, tidak bersih.
 
120. Rakyat berkehendak Kerajaan yang bersih. Kita, Parti Pribumi Bersatu ​Malaysia juga sependapat dengan persepsi kebanyakan NGO dan rakyat ​dan ramai daripada kita telah pun menyertai tunjuk perasaan Bersih.
 
121. Parti kita bersama dengan parti-parti pembangkang yang akan tubuh parti ​campuran akan berusaha mendirikan Kerajaan yang bersih, terutama dalam ​pengurusan Pilihanraya di negara tercinta ini. Segala reformasi yang ​diperlukan akan dilakukan.
 
122. Kita akan tentukan rasuah berbentuk wang atau barangan lain tidak akan ​diberi kepada pengundi di apa juga peringkat untuk mendapat sokongan ​dalam pilihanraya.
 
123. Jika didapati BR1M mustahak maka wang ini akan diagih oleh pegawai ​Kerajaan. BR1M tidak boleh dimasukkan dalam mana-mana manifesto ​mana-mana parti.
 
124. Jika dipersetujui oleh rakyat BR1M akan dijadikan bantuan statutory yang ​ditentukan oleh undang-undang dan budget biasa. Perdana Menteri tidak ​boleh tentukan pemberian ini atau jumlahnya, atau cara penyampaiannya.
 
125. Sesungguhnya yang miskin dan daif akan diberi bantuan supaya mereka ​boleh hidup sempurna. Soal mereka sokong atau tidak parti campuran ​pembangkang tidak akan diambilkira dalam bantuan yang akan diberi.

137. Kami berikrar akan berpegang kuat kepada amanah untuk menyelamatkan negara ini, dan berpegang kepada perlembagaan negara untuk memelihara hak dan kedudukan orang Melayu dan pribumi lain tanpa merampas hak kaum-kaum lain.

Ingat, ini bukan janji-janji penyamun yang mudah untuk kita ragui, tetapi tekad seorang pemimpin yang pernah cemerlang, disanjung dunia dan kata-katanya boleh dipercayai selama 22 tahun beliau memimpin negara ini.

Jika dulu Tun Mahathir mampu melakukannya, yakinkan bahawa beliau juga berupaya melakukannya sekali lagi untuk Malaysia ini. (SH 15/01/2017).

122 comments:

  1. Mudah mudahan...aminnnn ayuh bangsaku semua..mariah kita bangkit menentang segala bentuk kemungkaran yang dilakukan kepimpinan najib

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari semua rakyat Malaysia yg sayang pada negara, bangun....bangun dari tidur mu....negara mu sakit....

      Delete
    2. Mari kita humban penyamun dalam tirai besi sungai buloh.

      Delete
  2. Alhamdulillah.
    Dah tertulis, UMNu skrg ciptaan TUN M. Kekuatan BeEnd pun hasil ciptaan TUN M.
    Malah UMNO pun dilahir oleh TUN M.
    Apabila ciptaannya membesar dan jadi raksasa rakus dgn gerombolan JingJilatJubboJibbyJahanamnya..maka dh sampai masa TUN M juga mamposkan raksasa ini. * Silap, kalu tahu dulu dh dipicit hidung kasi mampos UMNu ni, menyusahkan org Melayu dan Rakyat Malaysia sj.

    ReplyDelete
  3. Tahniah pbbm...selamatkan malaysia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  4. MAHATHIR BUKAN FAKTOR PENTING POLITIK
    Padanlah melenting sungguh rakan-rakan a.k.a mat-mat bunga semalam, rupanya sangat “sentap” dengan kenyataan Pemuda PAS Kelantan yang berkata Mahathir bukan faktor penting politik negara, sekaligus menolak kerjasama antara parti itu dengan parti mahathir untuk PRU yang akan datang.

    Dengan taraf “serba betul” yang diberikan kepada mantan, tidak hairanlah jika kenyataan Pemuda PAS Kelantan itu sangat mengguris hati. Ibarat dihiris-hiris dengan belati tajam, pedihnya dapat dilihat dengan hamburan makian tanpa henti menghiasi bibir tebal mereka.

    Rata-rata umat Islam marah dengan Mahathir mutakhir ini, berikutan sikapnya sehingga mengundang teguran dari agamawan. Maka, apalah sangat dengan kenyataan balas Pemuda PAS itu.

    Ia mengingatkan penulis kepada beberapa dakwaan dari rakan-rakan PAS berbelas tahun yang lalu. Ada antara mereka yang memilih untuk menentang UMNO gara-gara percaya bahawa Mahathir adalah seorang “anti-hadis”. Lebih-lebih lagi Mahathir sangat rapat dan sering menyokong Kassim Ahmad, penulis kontroversi yang bukunya pernah diputuskan bercanggah dengan akidah Islam oleh Majlis Fatwa pada tahun 1986. Ditambah isu haji mabrur, ia seolah-olah membenarkan tuduhan-tuduhan yang mungkin selama ini berlegar-legar di minda ahlul PAS.

    Bagi penulis, Mahathir tetap menjadi faktor penting dalam politik negara. Peranannya untuk strategi “pecah dan perintah” sangat besar. Jika tidak, mana mungkin DAP mengambil hatinya, menyentuh jiwanya.

    “WOW factor” to divide and rule, that is what Mahathir is all about.

    Marahnya mat bunga kepada Pemuda PAS Kelantan bukan kepalang. Ia disebabkan oleh sikap mereka sendiri, persis “samikna wa atokna” ke atas apa yang Mahathir kata, bukan menilai apa yang dikata. Oleh yang demikian, orang kebanyakan dan marhein sering menamakan golongan tersebut sebagai pentaksub.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha ayat mula..TUN tak penting. Jumud bingai habeh ko pagi ni 944. Melenting awal2 ni mesti belum sarapan Taik low perisa Eric Tan ko kan? Minum la dulu kencingan lobai Pis Munafik tu. Agak2 la nak masok komen, biar isi perut dgn najis dulu. Tapi ingat! Jgn bagi anak2 keluarga makan sama. Kesian ko.

      Delete
    2. Melayu guna agama untuk perdayakan Melayu. Faktor lain tak reti.....ekonomi fail....pentadbiran fail....jadi guna agama sebagai umpan.
      Bangang !!!

      Delete
  5. PAKATAN GUNA PENDEKATAN SKIM CEPAT KAYA UNTUK PENGARUHI RAKYAT
    ORANG Malaysia diakui antara tertinggi kalau bab kena tipu sebab nak kaya cepat ni. Ambik satu contoh, gores dan menang. Berbuih mulut dah kempen agar jangan dilayan, pun begitu pada setiap masa kita dengar orang tertipu kerana benda bodoh macam itu. Itu baru satu, belum black money, bomoh tarik duit, pelaburan Internet dan yang lain-lain lagi.

    Mengikut statistik polis, wang sebanyak RM 1.3 billion lesap, membabitkan hampir 30,000 mangsa penipuan pelbagai skim nak kaya cepat dari 2014 hingga Februari 2016 sahaja. Itu yang lapor, yang tak lapor entah berapa banyak.

    Pakatan Harapan, sebagai parti gabungan pembangkang pembelit terbesar negara ini tahu, bahawa orang Malaysia kalau dalam bab nak hidup senang dan kaya cepat, memang cepat menangkap. Maka dalam kempen mereka, digunakanlah semua gula-gula yang menjurus ke arah itu.

    Kereta murah, barang murah, tol percuma, hutang hapus, minyak murah sampai mati, gaji minumum dengan sebahagiannya dibayar kerajaan, apa yang Pakatan ini tak gunakan untuk perdayakan rakyat. Ejennya pulak muka-muka manis dengan latarbelakang pendidikan tinggi – sebijik macam ejen Skim Cepat Kayalah juga.

    Tanpa sedar, rakyat sebenarnya sedang diperdaya guna taktik yang tidak jauh dengan skim cepat kaya seumpama Pak Man Telo. Labur sikit, dapat banyak, dalam konteks Pakatan sebagai organisasi politik, undi satu, kami bagi beribu. Gambarannya macam itu.

    Realiti di negeri dia perintah, tidak ada apa pun membabit kepentingan rakyat dibawah kawalan mereka yang murah. Ambik contoh beg plastik la cukup. Itupun rakyat disuruh bayar 20 sen satu. Harga rumah jangan cakap.

    Mana yang sedang terpedaya ni penulis nak ingatkan, sebijak mana pun anda rasa, jangan ingat boleh terlepas dari penipuan ala Skim Cepat Kaya oleh Pakatan ni. Penulis dah tengok, yang cerdik pun kena, yang tak cerdik apatah lagi.

    Nanti besok tepuk dahi sebab kena tipu, masa itu dah terlambat dah sebab sama macam Skim Cepat Kaya juga, hujung-hujungnya kena tipu bukan ada untung sama sekali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha cepat kaya..ingat ko cash is king? kan? pergi srapan taik low perisa nanah eric tan dulu. Oh, jgn lupa hirup kencing lobai pis tu, habiskan tau.

      Delete
    2. Ko nak skim cepat kaya yg mujarab.....kena sejiwa sedondon dengan Penyamun & Co.

      Delete
    3. Anon 9.46.. yang ko ni nak emo sangat dah knapa?..pg masuk pro.najib pastu ko nak emo ke nak terbalik ke.suka hati ko...kitaorang x perlukan ko kat sini.syuh syuh..lg tuan budin ...sya lapar.ni nak dgr kata kata semangat dari.blog tuan.budin...syabass teruskan usaha tuan budin yg x.jemu2 menyedarkan kami..

      Delete
  6. IMAM BESAR MASJID NABAWI MENYERU UMAT ISLAM DI MALAYSIA BERSATU PADU DIBAWAH POLITIK YANG ‘SATU’
    Soalan: Bagaimana Sheikh melihat politik Islam di Malaysia, khususnya dewasa ini umat Islam di Malaysia sangat mendambakan penyatuan dan perpaduan di kalangan pemimpin-pemimpin utama parti politik Islam di Malaysia?

    Jawapan: Satu perkara yang penting untuk anda sedari, Malaysia adalah sebuah negara Islam yang dikenali sangat baik dan aman. Nasihat saya, kekalkanlah keamanan yang dikecapi itu kerana bukannya mudah untuk mengusahakan keamanan tetapi sangat mudah untuk menghancurkan keamanan. Sebab itulah umat Islam di Malaysia mesti bersatupadu di belakang Pemerintah dan Kerajaan Malaysia, bersatu menghalang musuh-musuh Islam daripada mengkucar-kacirkan dan seterusnya menghancurkan negara anda.

    Ketahuilah bahawa jarum musuh-musuh Islam sangat halus, anda tidak akan melihatnya dengan mata kasar tetapi mereka akan bermaharajalela apabila mereka memerintah. Ketika itu penyesalan sudah tidak berguna lagi. Lihatlah negara-negara sunnah yang sudah hancur seperti Iraq dan kini di Yaman dan Syria.

    Kedua, umat Islam jangan terlalu sibuk dengan urusan politik sahaja. Jika umat Islam terlalu sibuk dengan politik sahaja dan melupakan ibadah-ibadah lain, saya bimbang ianya akan membawa bala kepada umat Islam. Percayalah, politik yang keterlaluan akan membawa bala kehancuran kepada umat Islam dan negara anda.

    Saya menyeru kepada umat Islam di Malaysia, jangan berpecah belah disebabkan politik kerana politik adalah punca perpecahan di kalangan umat Islam dan merosakkan hubungan di kalangan ummah sehingga boleh menjadikan musuh sesama umat Islam. Umat Islam mestilah bersatu dalam sebuah politik yang ‘satu’.
    Soalan: Pada hari ini pelbagai isu (tipu muslihat) ditimbulkan di negara-negara Islam termasuk di Malaysia dengan menyebarkan fitnah kepada pemimpin-pemimpin Kerajaan, hinggakan segelintir rakyat terpedaya dengan tipu muslihat musuh-musuh Islam?

    Jawapan: Berkenaan dengan isu-isu memfitnah termasuklah fitnah ke atas pemimpin negara anda, sebenarnya fitnah telah berlaku dari mula kewujudan manusia (anak Nabi Adam a.s. Habil dan Qabil. Untuk mengatasi fitnah ialah dengan cara ketaatan kepada Allah SWT adalah kunci kejayaan dalam kehidupan dan pemerintahan. Lihatlah keadaan para Nabi terdahulu juga sering difitnah, dinista, dicerca malah diancam bunuh oleh musuh-musuh Islam. Jadikanlah perjalanan pemerintahan mereka sebagai sumber rujukan dalam kehidupan kita hari ini. Mereka difitnah tetapi mereka tetap istiqamah dan menjalankan kerja-kerja mereka supaya umat Islam, rakyat dan negara sentiasa aman dan mendapat keberkatan dari Allah SWT.

    Dalam pemerintahan, pemimpin dan Kerajaan Malaysia hendaklah istiqamah, bersabar dan bertawakkal kepada Allah SWT kerana musuh-musuh Islam tidak akan berhenti memfitnah sehingga pemimpin dan negara Islam dijatuhkan dan negara anda dihancurkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Imam tu tak doq Malaysia.
      Apa dia tau masalah kat Malaysia.

      Delete
    2. setuju 950.
      yg SATU ko maksudkan tu Bersatu pimpinan TUNM kan?
      Terima kasih 950

      Delete
    3. Cerita duit klepet tu tak sampai ke telinga imam tu. Hal bicara Singapura tu pon dia tak tau.

      Delete
    4. Penjual Ubat 09:50 tak payah nak ceramah kat sini. Tak payah nak tunjuk jadi org baik disini.
      Manusia spt kamu hanya tahu makan dan berak saja, halal haram kamu tak peduli. Apa yg penting bagi kamu dapat jual ubat(dapat upah dedak).
      Suatu hari kamu mati bukan? Sanggup kamu jadi pengkhianat bangsa mu sendiri.

      Delete
    5. Wooooiiiiii Phoooooooaaatttt zakar shitttttttt... Bila ko nak mampos???? Ko hidup pun bukannya ada guna kpd bangsa dan negara

      Delete
    6. orang melayu islam malaysia tak dok palestein tapi dok sibuk pasai diaorang, apa orang melayu tau masalah di palestein?

      Delete
  7. INSIDEN ‘YAKIN JADI KETUA PEMUDA’ BAKAL BERULANG?
    Keyakinan puak ‘bunga raya’ untuk mencapai cita-cita berkuasa di negara ini meningkat 1000 peratus hari ini. Melancarkan parti baru mereka di Stadium Malawati, khabarnya ada yang sudah tidak sabar untuk menjadi kerajaan persekutuan.

    Contohnya, seorang bekas Menteri Besar meluah keyakinannya pada media mendakwa ‘bunga raya’ yang kini bersekutu dengan DAP, PKR dan PAN akan membentuk kerajaan pusat selepas menang pada PRU ke-14 nanti.

    Pertamanya, tahniah penulis ucapkan kerana berjaya melancarkan ‘bunga raya’ hari ini. Ia membuktikan demokrasi masih subur di negara ini, tidak seperti yang dicanang seorang bekas Perdana Menteri sebelum ini.

    Keduanya, penulis selaku salah seorang pejuang agama, bangsa dan negara bersama UMNO selama hidup ini menerima cabaran ‘bunga raya’ itu dengan sikap berlapang dada. Jangan ingat dengan keyakinan seperti itu mampu membuat kami gentar.

    Sebenarnya, ‘keyakinan’ seperti yang diluah bekas Menteri Besar yang terkenal dengan jolokan sebuah cerita kartun ‘superhero’ tempatan itu merupakan satu keyakinan yang bersifat ‘steroetaip’. Satu ‘keyakinan’ yang biasa sangat kita dengar.

    Contohnya, penulis pernah dengar keyakinan sebegitu dari seorang ‘calon’ dalam satu pertandingan 3 penjuru ketika merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia dulu. ‘Keyakinan’nya begitu tinggi, tak sabar katanya mahu jadi Ketua Pemuda UMNO.

    Tapi bila tiba hari pemilihan, dia bukan saja tewas dan gagal merebut jawatan yang dia idamkan itu, malah berada di kedudukan tercorot walaupun di atas kertas menunjukkan dia paling popular. Bila kalah, maka terbitlah macam-macam alasan termasuk memburukkan calon yang dapat undi lebih banyak.

    Itu ‘keyakinan stereotaip’ pertama. Yang keduanya adalah keyakinan ‘stereotaip’ membabitkan calon politik yang perasan kuat. Jenis yang ini dapat kita lihat dalam banyak insiden pemilihan, khususnya di kalangan calon pilihanraya.

    Jika ditanya tahap keyakinan mereka untuk menang pilihan raya, maka sudah tentulah mereka akan kata ‘saya yakin akan menang’. Padahal, kita pun tahu dia tidak berpeluang untuk menang. Bagaimana hendak menang jika siapa pun tidak kenal dia di kawasan yang dia tandingi?

    Jadi lebih kurang samalah juga dengan keyakinan bekas Menteri Besar itu. Dia fikir partinya ‘kuat’ sangat. Padahal semua orang tahu tentang ‘perang’ dalam partinya yang berusia tak sampai setahun jagung itu. Berebut jawatan hingga sanggup aibkan orang ke tahap maksimum?

    Itu belum lagi masuk bab pemilihan calon pilihan raya. Penulis jangka, akan ada nanti insiden-insiden yang lebih menarik untuk kita lihat. Setakat lompat parti itu insiden biasa. Kita nantikan insiden yang lebih luar biasa dari itu.

    Yakin menang pilihan raya dan jadi kerajaan? ‘Jika kail panjang sejengkal, lautan dalam jangan diduga’, kalau kalah teruk nanti siapa yang malu? Jika tidak jadi kerajaan nanti, apa pula alasan? Jika gagal nanti, ke mana hendak ditunjukkan muka? Cakapnya besar sangat, bukan?

    Ingatlah bahawa Allah itu Maha Berkuasa. Kuasa itu ditanganNya. Jika hingga dihujung nyawa pun masih tak ingat Allah dan masih mengutamakan kuasa, berfatwa menafikan mufti dan saranan ulama, maka fikir-fikirkanlah di mana redha Allah nanti…

    ReplyDelete
    Replies
    1. aik? 954
      kata gelas tak pecah? Pecah mungkin sebab ko termasuk kencing lobai Pis masa panas2. Dah cuba sarapan baru ko tu, taik low berperisa nanah eric tan tu? Enjoy it.

      Delete
    2. Anon 09:54 ini satu.contoh pengikut Almasih Addajjal akhir zaman yang nabi kita pesan 1400 tahun dulu.
      Mereka datang kpd kita dengan berkata 'ikutlah aku, aku beri kamu syurga dunia'. Tenyata mereka ini PENIPU, kita sebelum ini ikut mereka(undi mereka), apa yg kita dapat sekarang? NERAKA DUNIA.
      Dengan GST dan barang melambung naik, nilai matawang jatuh, saham jatuh, pekerja dibuang kerja, apa lagi yg kita mahu? Tak sedar lagi kah kita?
      Mereka ini adalah wakil dajjal yg datang cuba nak memujuk kita.

      Delete
    3. dajal cite arab boleh mai jilat jubo aku!

      Delete
  8. SERONOK TENGOK GELAGAT ‘ARMADA’ TERUJA DILAMBUNG TINGGI
    Hendak ketawa pun ada, rasa kasihan pun ada bila mengenangkan Ketua ‘Armada’ dari parti ‘bunga raya’. Mungkin terlalu naif dalam politik negara, dia kelihatan teruja mengepalai sayap parti baru itu dengan nama yang ‘gah’ bagai bala tentera merentas samudera.

    Bukan main lagi seronok dia mengatakan majoriti yang menganggotai ‘bunga raya’ adalah anak muda. Mungkin apa yang dia hendak tonjolkan bahawa anak muda memilih untuk menyertai ‘bunga raya’ berbanding UMNO?

    Dia serahkan 1,500 keping borang permohonan dari golongan anak muda untuk menjadi ahli parti semalam. Mungkin dia fikir, jumlah itu ramai dan ‘bunga raya’ akan menang pilihan raya kerana ‘armada’ yang dia ketuai?

    Penulis tidak tahu berapa usia sebenar ketua ‘armada’ itu pada tahun 1997-1998 dulu. Dia di sekolah rendah atau menengah? Darjah berapa atau tingkatan berapa dia ketika itu? Dia tahu apa yang berlaku ketika itu?

    Ketua ‘Armada’ itu tahu berapa ramai anak muda yang menyokong bekas Timbalan Perdana Menteri, Dato’ Seri Anwar Ibrahim ketika itu? Dia tahu berapa ramai golongan muda yang mencerca Perdana Menteri ketika itu, Dato’ Seri Dr Mahathir Mohamad?

    Jumlahnya bukan hanya 1,500 orang., bukan 15,000 orang, malah dijangka kira-kira lebih dari 200,000 anak muda di seluruh negara ketika itu menyokong Anwar. Bukan hanya anak muda yang baru bekerja atau cari kerja, malah mahasiswa dan budak sekolah pun sokong Anwar.

    Hendak tahu bagaimana semangat mereka? Mereka berani mati, sanggup jadi benteng hidup merentas jalan sambil memekik-mekik mencerca Mahathir sebagai zalim dan ‘firaun’. Ketua ‘armada’ perlu tahu betapa kuat pengaruh Anwar di mata anak muda ketika itu.

    Tapi tahukah budak ‘kanyaq’ itu bahawa parti yang mewakili Anwar itu hanya menang satu kerusi parlimen sahaja ketika pertama kali menyertai pilihan raya? Itupun di Permatang Pauh, kubu kuat Anwar yang banyak termakan budi bekas Timbalan Perdana Menteri itu.

    Apakah kali ini ketua ‘armada’ itu fikir Presiden dan Timbalan Presidennya akan menang mudah di Parlimen Pagoh atau Dun Ayer Hitam kerana kekuatan ‘armada’nya? Cakap pakai air liur, budak tadika Pasti pun boleh…

    Penulis faham, dia mungkin terlalu bersemangat dan teruja bila diberi perhatian dan jawatan besar oleh idolanya. Tapi keterujaan itu hanya bersandarkan emosi dan retorik politik. Cuba tanya Ezam Mohd Noor, di mana dia dalam PKR sebelum ini sedangkan dia sanggup masuk penjara kerana Anwar.

    Ketua ‘armada’ itu wajar bersedia dengan ‘sepak terajang’ politik. Jangan fikir pengerusinya itu terlalu baik sangat kerana mungkin ‘baiknya’ itu adalah ‘baik yang ada makna’. Bersedialah jadi pekakas dan sedialah untuk ‘dipermainkan’.

    Bukan seorang saja yang pernah kena dengannya sebelum ini, sudah ramai. Bukan calang-calang juga yang terkena itu. Antaranya bekas-bekas menteri yang genius, malah yang pernah jadi ‘anak emas’nya pun pernah dihumban ke penjara. Belajarlah dari pengalaman lalu…

    ReplyDelete
    Replies
    1. 957, gelas ko pecah tak?

      Delete
    2. Jangan layan anjing kurap inj, baunya terlalu busuk

      Delete
  9. ‘BUNGA RAYA’ NAK TAWAN KEDAH? TAKUTNYA…
    Kedah merupakan antara negeri yang disasarkan ‘bunga raya’ untuk ditawan parti baru itu pada Pilihan Raya Umum ke-14 nanti. Seperti yang kita maklum, Kedah merupakan negeri kelahiran pengerusi dan timbalan presiden ‘bunga raya’, sudah tentu mereka mahu berkuasa negeri itu.

    Sementelah ‘bunga raya’ rasmi dilancarkan semalam di Stadium Malawati, maka suka penulis ingatkan kepada para pemimpin Barisan Nasional (BN) di negeri Kedah supaya bersedia dengan kotak-kotak kosong menjelang PRU ke-14 ini.

    Bukan apa, mendengar cakap besar dari timbalan presiden ‘bunga raya’ semalam, ia cukup ‘menggerunkan’ penulis. Cakapnya itu bagai Kedah, Johor dan beberapa lagi negeri yang disasar mereka akan jatuh ke tangan ‘bunga raya’ lagaknya. ‘Takutnya’, bukan?

    Agaknya berapa kerusi di Kedah? 2 kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) saja di Kedah? Setahu penulis, negeri itu mempunyai 36 kerusi Dun untuk direbut parti-parti bertanding. Boleh ‘bunga raya’, DAP, PKR dan PAN menang di semua 36 Dun itu?

    Pada PRU ke-13 yang lalu, PKR hanya bertanding di 12 kerusi di Dun Kedah. Memandangkan PAS Kedah telah berikrar untuk kekal bertanding di semua 24 kerusi yang mereka tandingi pada PRU ke-13, maka ‘bunga raya’, DAP, PKR dan PAN perlu berebut baki 12 kerusi Dun lagi.

    Itupun jika betul ‘bunga raya’ dan sekutu-sekutunya serius dengan retorik mitos mereka konon mahu mengelak pertandingan 3 penjuru pada PRU ke-14 nanti. Jika tidak, maka temasya PRU ke-14 nanti akan menyaksikan pertandingan 3 penjuru di Kedah, dan mungkin lebih!

    Itu belum lagi disebut tentang konflik yang bakal meletus berhubung perebutan kerusi di kalangan puak ‘bunga raya’ dengan sekutu-sekutunya. Huru-hara dan caca merba itu akan membawa kemenangan kepada ‘bunga raya’ dan pakatan harapan?

    Pada pandangan penulis, bekas Menteri Besar Kedah itu perlu sedar bahawa jika diharapkan dia dulu mengepalai jentera BN di Kedah, jangan haraplah boleh rampas negeri itu dari PAS. Jika rampas Kedah pun ‘tak lepas’, bagaimana nak rampas kerajaan pusat dari BN?

    Bukan orang tidak tahu bagaimana Dato’ Seri Ahmad Bashah Md Hanipah yang menyediakan ‘karpet merah’ memberi laluan mudah untuknya menjadi Menteri Besar. Padahal, Ahmad Bashahlah pemimpin yang bertanggungjawab menyatukan UMNO/BN, merancang dan menewaskan PAS di Kedah.

    BN berjaya menang di Kedah kerana timbalan presiden ‘bunga raya’ pada PRU ke-13? Itu hanya persepsi saja. Bagaimana dia hendak menangkan BN di Kedah jika hanya pulang ke negeri itu kira-kira 4 bulan sebelum pilihan raya? Hendak satukan UMNO/BN di Kedah pun tak mampu dalam tempoh itu, kenal jentera pun tidak!

    Jadi, janganlah janjikan yang bukan-bukan depan budak-budak hingusan yang sertai ‘bunga raya’. Mereka belum kenal siapa ‘Maverick Malaysia’ dan mereka tidak tahu bahawa popular tidak semestinya benar dan akan menang. Berhentilah janjikan sesuatu yang tidak realistik.

    Buat apa dengan kotak-kotak kosong yang penulis minta pemimpin BN Kedah sediakan itu adalah untuk masukkan jika ada lagi saki baki barang milik bekas Menteri Besar itu yang tertinggal di pejabat kerajaan mahupun pejabat UMNO Kedah. Serah balik padanya, ‘cuci’ biar bersih ‘kekotoran’ itu…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro k 1002, baru ada dgr projek bashah tajul nk belasah tanah melayu disgpetani yg hampir tamat tempoh bantahan tu. Nasib cerita keluar la, tidak ni kedah boleh jadi Darul Nanyang tuu. gekas ko pecah tak? Kat kedah ni, dh x sabar rakyat nak tanam apa2 pun yg berlogo dacing, topi, payung, khemah...mcm2 la. Moga ko sempat sedar. Kesiaan

      Delete
    2. Woiii langau penyamun...!! Nampak sangat kerandut telor ko dah kecut dengan parti bunga raya.

      Kalo ko yakin PPBM dan Pakatan lemah....ko takkan berkokok kat sini. Mulot tak abes2 duk sebut pasal PPBM. Apasal letak PPBM dan Pakatan jadi tajuk utama ko..??? Sebab ko dah terasa Pakatan punya KICK kan...!! Ko takut Pakatan menang PRU......sebab ko dah rasa TERGUGAT tulah yg buat ko tak putus2 melolong meracau2 macam kena polong kat sini.

      Weiiii.....orang ada common sense nak pikirlah. Dari tindakan ko tu orang boleh baca.....sekilas ikan di air dah boleh tau jantan betina woiii...

      Rasa tergugaaaat ke....risaaaaau ke?? Kesiaaaaannn.......
      Kalo ko tak dapat tido malam....suruh mak ko carikan air tawar....tak pon pegi berendam dengan badak air untuk hilangkan stress kerisauan dan ketakutan tahap gaban ko tuuuuu......
      Kesiaaaaannnnn.....

      Delete
    3. Sahabat semua, apakah anda tunggu saat bilamana seorang lelaki BERMATA SATU datang kerumah anda? Lalu anda berkata dajal sudah datang?

      Delete
  10. Foto, Din, foto! Ada yang malas baca ucapan, tapi foto suasana di stadium semalam akan memberi rakyat, terutama kaum Melayu, gambaran taraf sokongan rakyat kepada parti bersatu. Mudah dihantar melalui twitter dan whatsapp juga ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul
      harap social media sj la. Surat khabar dh org tak beli. Tv 3 terlebih sukuskru pun jarang ditgk, sbb tiap kali alih ke channel ni habis jadi hancing satu rumah.

      Delete
    2. http://the-antics-of-husin-lempoyang.blogspot.my/2017/01/fatwa-mufti-boleh-flip-flop.html

      hahahahahaha, Husin's the Best!

      Delete
  11. Hahahahaha...berjela2 pendedak najib nie menepek komen2 yg ntah sapa punya....buang masa la...aku scroll terus tanpa baca. Tau pun takut ye ayam2 najib sekelian?!!! Apa2 pun tahniah PPBM, cabaran sedang menanti utk semua peribumi2 dan bukan peribumi utk bersama2 menyelamatkan negara tercinta kita. Bersedia la ayam2 dedak belaan najib sekelian...korang akan disembelih, dikerat2 dan digoreng jadi ayam kentaki prooot ciken...hahahaha. Alhamdulillah...ada jugak parti pengganti umno nie...bye2 la umno cawangan taman aku...terutama yg dah gemuk2 belaka sejak korang pegang jawatan2 pengipas lepas kantoi spm dulu...berenti la makan duit haram tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha menu Happy Meal baru :
      dedak basi taik low perisa nanah eric tan, bersama 1 cup kencing lobai Pis Rm1.99

      Delete
  12. PANAS BONTOT AKU.......... dekat dahhhhhh
    Cili terlalu pedas
    Negara ada undang undang yang wajib didaulatkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. WAJIB, mamaposkan UMNu beEnd dan Pis Lobai kincin

      Delete
  13. seronok tengok komen2 yg panjang oleh macai pemakan dedak yang tak punya harga diri. just couldn't comprehend how people could achieve such lowness just to get few coppers. one thing for sure is you and the current kleptocrats will go to hell sooner than later.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JingJilatJubboJibbyJahanam dpt upah mengikut jumlah huruf.
      Menu baru Dedak basi bersama hirisan taik low perisa eric tan, dihidang bersama 1 cup kincin Lobai Pis. Kesian

      Delete
  14. orang ni bernama wan rosli,orang cybertrooper pas,yg akan menganggu-dan kacau web yg ada kena-mengena dgn pas aka amno,di laman web pas/dedak ameno kebanyakkan tak membenarkan komen,terpaksalah ganggu orang lain cara dia senang dgn memeprbanyakkan komen.

    kesihan dia,mewalaq buta tuli,boss dia melantak 90juta,dan terbaru ketua ulamak pahang terbocor dlm facebook dia sdng membuat hal-hal lucah dgn perempuan.yg ini dia akan bela habis-habisan.KEJAP LAGI DIA AKAN TUDUH DAPIG PUNYA KERJA.TAPI dia lupa allah bagi PIGS dgn gabungan ikatan,parti bow negara.

    kebanyakkan komen adalah cut and paste shaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pendedak JinhJilatJubboJibby Jahanam ni MO dia makin dangkal. Ahlul Songlap Wal Jammah Pis lobai kincin hadi pun dh melatah. Kesian

      Delete
    2. Jebonsmahketot dan lobai almerengi
      Canntiiikkk

      Delete
  15. YES,YES,YES,BRAVO,GRAZIE...tHIS IS WHAT RAKYAT r waiting for.

    no GST and maintaining BR1M if economic keep improving.better offer for BR1M.

    ReplyDelete
  16. Geng jebonsmahketot dan lobai hadi almerengi sudah meraabaan....panaasss panasss...

    ReplyDelete
    Replies
    1. stock dedak baru masok. Menu hidangan mereka:
      Dedak basi dgn hirisan taik low perisa nanah eric tan, berserta 1 cup kin lobai hadi panas2.
      Nasihat fardu kifayah pd kaum jahiliah ini- jgn bagi anak2 atau keluarga makan najis haram ini. Takat ko sorang sudah. Moga ko sempat bertaubat. Aamin

      Delete
  17. Segala ternakan dan belaan najib riuh berkokok dan menyalak kini. Dimana mana saja spesis makan dedak taik serta minum air kencing umno sdg riuh sb faedah dr si munafik semakin kurang. Sampai ada yg snggup mengaku pejuang agama dlm umno..pejuang kerajaan yg sah kononnya.
    Itu baru jarang2 tun m keluar bersuara..kalau hari2 tun dan ppbm keluar buat roadshow, rasanya pengampu jibrouk nk bersengama dgn bini diorang pun takde mood kepala kusut memikirkan gelas yg dibaling tak pecah tp hancur tajam menikam kaki kaki yg cuba memijak.
    Dimana mana sj kaum umno kini didapati menipu, munafik, tak kurang ada sekor dua yg terlibat dlm pembunuhan, geng samseng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak JingjilatJubboJibbyjahanam dah melantah dgn option yg makin dangkal. Surat khabar dan Tv 3 lebih sukuskru dah tk menjadi.
      Skrg rakyat dh tak mahunpakai tshirt, payung ataubapa pun yg ada logo timbang. Jadi geli dan gatal2. moga malaysia dinyahkan dari bala uMNu Be End dgn balachi Pis Lobai kincin hadinya selama2nya. Aamin.

      Delete
  18. Penjilat najib yg tulis panjang tu nampak pandai tp tak tau berfikir mana yg salah mana yg betul,kesian..

    ReplyDelete
    Replies
    1. JingJilatJubboJibby mmg sengaja tulis panjang utk ganggu ruang komen. Nnt dia masok space byk2, ramalan ekor dsb.
      Sejak diberi makan menu baru lagi dangkal mereka.
      Menu hapoy meal baru mereka adalah:
      Dedak basi bersama hirisan taik low perisa nanah eric tan.percuma 1 cup manisan kincin lobai pis. Kesian kan?

      Delete
    2. depa tulis lagi panjang, lagi nmpk bodo. semua MO tak jadi termasuk viral headline berita dlm wasap. Terkinja2 propa tak jalan dah. Siapa nak baca tgk bila propa pun dh mcm Korea Utara. Dangkal tahao bingai depa ni sebab terlebih makan dedak basi dgn hirisan taik low perisa nanah eric tan, serta minuman percuma jus kincin lobai hadi panas2. Adoi, kesian la puak meKAYU ni. Islam Selam, akibat juga masok kepala bawah tempurong.

      Delete
  19. Itu sahajalah tahap balaci najip

    Copy paste je yg dia tau

    Makin poning kepala najip dibuatnya

    Membazir rm300k sebulan tapi hasil macam taik

    ReplyDelete
  20. Merah bukan sebarang merah
    Merah BERSATU tambah menyerlah
    Bukan merah si hidung berdarah
    Bersama rakyat UMNO dinyah

    Baling gelas kaca tak pecah
    Tapi kini Umno gelisah
    Stadium ramai hampir melimpah
    Rela nak hadir, tak perlu upah

    Satu dunia Malaysia dicerca
    Kadar rasuah tinggi ditangga
    Akaun sendiri berbillion ada
    Menteri Umno tak kata apa

    Bukan tak reti tak tahu baca
    Sampai Las Vegas menteri berpesta
    Tahunya dia pengkhianat siapa
    Diam kerana jawatan dan harta

    Dulu songlap wang si miskin
    Kini wang MARA, hendak ditalkin
    Cakap tidak serupa bikin
    Pemimpin Umno, kita nak yakin?

    Orang kampung juga di Felda
    Kini sempit susah belanja
    Hasil kurang dipotong pula
    Masuk saham habuk pun takda

    Zaman Tun Felda gemilang
    Urus tadbir sentiasa cemerlang
    Bagi kat Isa nang butinang
    Hantar pulak Syahril ajar berenang

    Bicara Singapore Umno tak tepis
    Menteri bersuara poketnya nipis
    Penuh bukti tiada ditapis
    Jelas dan nyata siapa iblis

    Mari sama sokong BERSATU
    Pakatan Rakyat kita berpadu
    Berbillion lesap negara celaru
    Kembalikan Malaysia seperti dahulu..






    ReplyDelete
  21. Setuju ini bukan janji penyamun:
    Tetapi ini ada janji bilinaire:

    Mahathir ada kepentingan dan penglibatan dalam syarikat2 di Malaysia

    Nama : Mahathir Mohamad
    No.IC :251220-02-5XXX
    Alamat : Jalan Kuda Emas The Mines Resort City 43300 Seri Kembangan

    MAKLUMAT PENGLIBATAN SYARIKAT:
    1 1038197-W Menamah Langkawi Cheese Sdn Bhd
    2 623177-A Proton Holdings Berhad
    3 888623-H Euroala Industries Sdn Bhd
    4 680769-P M&M Consildated Resources Sdn Bhd
    5 275505-K Khazanah Nasional Berhad
    6 152446-W Yayasan Wilayah Persekutuan
    7 37113-P Yayasan Pelaburan Bumiputera
    8 32700-K Maharizan Sdn Bhd
    9 870606-M Flyjet Sdn Bhd
    10 878777-U Menamah Agrojaya Sdn Bhd
    10 780488-W Cipta Selaras Sdn Bhd
    12 907441-D Dairei Asia Sdn Bhd
    13 870606-M Flyjet Sdn Bhd
    14 32700-K Maharizan Sdn Bhd
    15 780488-W Cipta Selaras Sdn Bhd
    16 244225-V Golden Horse Palace Berhad
    17 878777-U Menamah Agrojaya Sdn Bhd
    18 680769-P M&M Consildated Resources Sdn Bhd
    19 888623-H Euroala Industries Sdn Bhd


    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiii bangang....kalo Mahathir klepet macam penyamun ko pegi repot polislah....pehal duk telolong kat sini?? Kalo dah berderet bukti ko pegi ambik lawyer dakwa saman Mahathirl....ada berani??? Lu jangan berani terjerit terlolong kat wall blog jer woiii.... Jangan cakap bedentam dentum macam petir bersepai air lior tapi habuk pon tarak. Esok kalo Mahathir pon ambik lawyer nak lawan ko....jangan pulak ko mohon batalkan saman. Ini hal dah pernah berlaku. Apa ko tak tau ke baghal..??

      Selasa depan sila buat repot polis dakwa Mahathir.

      Kecik2 tak nak mampos....dah besar salakkan orang.

      Blaaaahlah luuuu....
      Hakkkktuiiii..!!

      Delete
    2. Kalau madey kata aku salah, dia boleh buat saman di mana2 mahkamah di Malaysia, tak perlu pergi London atau USA nak buat saman, saman la tunggu apa lagi.

      Delete
    3. E eh....ko yg dah ada berderet panjang berjela bukti kolah yg usulkan saman tu dulu...bawak ke mahkamah dakwa mahathir....pastu baru mahathir lawan hujah ko.....kemudian bia mahkamah dan juri yg tentukan salah atau tidak.

      Yg ko bijak pandai pon tak tau ke pasal prosedur undang2...???? Apa ko pakai undang2 koboi ke atau undang2 kelepet..??

      Delete
  22. 11.41 tak payah nak susah
    Twitter dan pandir boleh dikerah
    Nazri peguam apa nak susah
    Cepatlah bawa Tun ke mahkamah!!

    ReplyDelete
  23. Suharli dan mereka sekepala dengannya,

    Suharli muslim, saya pun muslim
    Suharli bersyahadah, saya pun bersyahadah
    Suharli berkata dia benar, saya pun berkata saya benar
    Suharli percaya Allahm saya pun percaya Allah swt,
    Suharli sayang Rasullullah, saya pun sayang Rasulullah.

    SOALAN SAYA UNTUK SUHARLI. MINTA JANGAN ALIH TIANG.

    DID ZAHID MEET ARAB DONOR/S?

    JAWAPAN SAYA NO. ZAHID LIED. PROVED BEYOND REASONABLE DOUBTS AS PER COURT CASE WHERE THE ACCUSED REVEAL THE DONATIONS WERE FROM THE ACCOUNT OF ERIC TAN @ @JHO LOW. THIS IS NOT SLANDER.....

    NOW YOUR TURN SUHARLI. I REPEAT JANGAN ALIH TIANG GOL.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia bukan alih tiang gol....tapi dah gadai klepetkan tiang gol.

      Delete
  24. 11.41
    Jangan hanya pandai menuduh
    Kes Singapore buktinya kukuh
    Mengaku salah hukum dah jatuh
    Di negara sendiri 'sisatan' bertangguh..

    Jika benar Tun dikata
    Cepat ke makamah terus di dakwa
    Ini tidak ,pandai mengata
    Sebab nak bela pengkhianat negara..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fon Dan

      5:08PM

      Buah Belimbing Rasanya Masam,
      Dah Lah Masam Berkelat Pula,
      Siapa Kata Mukhriz Bukan Anak Mamak,
      Anak Siapa Lagi Kalau Bukan Anak Madey Kutty.

      Delete
    2. Ada lagi seorang anak mamak yang dok jadi pengacau daun di blog orang.

      Siapa? Sudah gaharu cendana pula..

      Delete
    3. alahai mak kau dulu bukan melacur ngan mamaks sampai mengandungkan hang? hahahahaha

      Delete
  25. Parti Madey ni akan dibubar selapas PRU 14.

    Brapa kerusi dia nk bertanding nanti??

    Parti paling muda...

    Kalau ada yg menang pun, lepas PRU 14 nanti akan masuk semula kedalam UMNO....percayalah.

    Parti ni adalah perosak pakatan pembangkang. Lagi banyak parti lagi pening kepala pemimpin pembangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Risau dan susah hati orang dumbno dengan bersatu....wakaka.
      Ko jaga parti dumbno dan jgn sibuk parti orang lain. Ko ingat orang kampung tak tahu apa berlaku sekarang? Ko ingat orang kampung takde sedara, anak2 dan adik beradik kat bandar?

      Bravo Bersatu.

      Delete
    2. Terlebih minum kencin lebai hadi pemuja syiah....

      Delete
    3. kencin syiah atau sunni sama-sama hancing, jika diminum boleh memudaratkan, ibu mengandung boleh dapat anak bodoh, tak caya tanya omak kau!

      Delete
  26. Tak salah...tapi ucapan yg hipokrit.

    Ada ke parti yg nak menjadikan Malaysia jadi tak baik???

    BN, parti harapan , PAS dll semua nak jadikan Malaysia negara yg baik...

    So, apa yg herannya???

    Tapi kita kenalah guna otak....tengok parti mana yg jujur, bersatu dan mempunyai wawasan yg jelas..

    parti pembangkang tak bersatu , nak tentukan siapa PM dia orang pun tak boleh, masing2 ada calon sendiri, mereka sebanarnya mengambil kesempatan antara sesama mereka, agenda konon nak selamatkan Malaysia tapi antara mereka tak bersatu.

    Macam mana rakyat nak percaya???...

    Sblm PRU 14, bentuklah satu parti seperti BN. Lantik presiden yg akan jadi PM jika mereka menang. Bertanding guna satu logo. Baru rakyat yakin.
    Kalau tidak . mereka ni hanyalah menipu rakyat!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asalkan bukan umno...hipokrit ka apa ka lantak kau...janji umno kau mesti ditumbangkan utk selesaikan kemelut 1mdb

      Delete
    2. asalkan bukan melayu dari semenanjung (melayu sarawak dan sabah ok) jadi PM, aku sokong!

      Delete
  27. Steady BERSATU!!
    Steady Tuan Budin!!

    ReplyDelete
  28. Malas nak baca komen2 yang mengimplikasikan "dia buat, ko pun buat" "dia kelepet ko pun kelepet". Berminat nak tahu detail bagaimana Bersatu nak kenselkan perjanjian yg dibuat kerajaan skrg dgn gergasi2 China tanpa menyebabkan kita kena bayar kpd mrk. GST mungkin ble dihapus sbb isu internal dan cuma libatkan pembubaran undang2 tp deals with companies? I dont it would be that easy. Some more,Chinese companies not stupid.. deals signed must be with some iron clad clauses.. they knw our political situation.. and if, let say current govt is really is desperate, methinks it would accept any term as long as it gets what it need.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tepat sekali saudara, komen yang bagus dan berisi bukan macam kebanyakan komen "half baked" bekas pencacai UMNO sekarang penjilat tegar PPBM dan bang nuar. sadly tak akan ada response, mana boleh berhujah dengan waras, setakat panggil orang pemakan dedak boleh lah, lepas tu syok sendiri ramai2.

      Delete
  29. Bawak2 ler bertaubat Tun M. Sekarang ni masa untuk mencari akhirat. Bukannya menaburkan fitnah terhadap pemimpin agung kita Amirul Mukminin Dato Najib Razak. Sudah-sudah lah menipu rakyat dan menghasut rakyat agar mengingkari pemimpin. Tahu tak apa hukumnya mengingkari pemerintah terutamanya pemimpin agung akhir zaman Dato Najib? Bawak bertaubat sebelum kubur memberi surat jemputan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. john doe, troll je tu. Ni musti sultan melaka...

      Delete
    2. pandangan yang berhemah saudara anon 14.59, kami "silent majority" di blog sini sokong 101%.

      Delete
    3. 16:41 sokong diri sendiri nampak.

      101%? Hahahah.. Matematik pun gagal rupanya.

      Delete
    4. hahahahaha, john doe = Anonymous 16:10. 101% adalah nombor peratus yang betul doh, matematik ala mamak? :))

      Delete
    5. 101% matematik yang betul?

      Itulah taraf kepandaian Kejora si mamak yang tak ngaku mamak.

      Delete
  30. Semua usaha propaganda umno untuk pulihkan imej umno gagak. Kita mula dengan media perdana....gagal. Hantam tun...gagal. Nak divert ke cerita rohingya gagal. "Berita baik" pelaburan ratus billion china, perlekeh muhiydin dan mukhriz, komen tunku abdul aziz, komen RPK, cerita tun ada saham beratus syarikat, komen para pemakan dedak di merata blog...semua gagal. Bila umno nak sedar; bahawasanya rakyat tak bodoh. Settle dulu terang terang perihal 1mdb, derma, SRC, TH, MARA dan TRW, UniKL dan TRW, fgvh, felda, YAPEIM, rm100m KBS, ecrl, gst, ...dan kes kes sebangang dengannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu lagi bro.

      Mencarut juga gagal. Kejora semasa di Putra Merdeka hanya mencarut saja kerjanya untuk buat orang cemuih dan lari.

      Sekrang di blog ini dia banyak kopipes dan masuk kacau gitu2 ja. Sudah hilang kencangnya seperti semasa di Putra Merdeka.

      Unknown pula perlukan penjenamaan semula menjadi sahabat. Itupun dah bbrp entry tak masuk dah.

      Mungkin sedang bermuhasabah kot.

      Dah mati kutu puak pendedak ni.

      Delete
    2. hahahahaha, john DOL mengelupur kepanasan? hahahahahahha ..... enjoy everybody ..... hahahahaha

      Delete
    3. Siapa yang sasau dan kepanasan sudah jelas. Teruslah berpura-pura. Masa kamu dah tak lama.

      Delete
    4. John doe sila.jangan.layan.orang.gler.mcm tu..dia x dapat.jawab cara educated.mula la.nak mencarut bagai..u dont go to that.level pls

      Delete
  31. Aku pasti bingai yang dok bahasakan dirinya "penulis" diatas tu adalah puak2 MYKMUT...ngaku jelah yang kamu tu dah kecut perut..sabab tu cakap pun dah macam orang sasar.
    Eh pasal apa pulak asyik dok tanya umor ketua ARMADA BERSATU, mari aku tolong jawab....umor baru 24 tahun,tetapi mempunyai kecerdikan yang luar biasa!!...anak2 kou dan termasuk dengan kou2 sendiri pun hujung kuku beliau pun tak sampai!!..faham??...kalau dah tua kutok macam kou ni tapi masih dok bodoh nak mampus lagi merugikan masa je...muhasabahlah diri tu selagi masih ada masa...

    ReplyDelete
  32. Sdr.John doe...fatwa anon 14.59 diatas tu fatwa orang sedang sasau.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fatwa lobai kencing merata....

      Delete
    2. lebih bagus dari fatwa mamak kencing berdiri! :))

      Delete
    3. anon 16:41, saya pun sangat setuju dengan anda. terimakasih kerana berani berdiri, menegakkan yang benar.

      Delete
    4. Betul tu bro 16:33 dan bro 16:38

      Sebab dah sasaulah dia post di 16:42 dan kemudian sokong diri sendiri di 16:44.

      Tanda2 orang dah mati kutu.

      Delete
    5. bro 16:33 dan bro 16:38 dan john dol semua orang yang sama. LOL!

      Delete
    6. Kejora kamu ingat aku macam kamu ka buat statement lepas tu sokong sendiri.

      Macam orang tak kenal kamu lagi.

      Delete
  33. selepas dibodohkan oleh bapak mamak dan disambung dengan dol ah bodoh dan lanun bugis, nampaknya masanya sudah tiba untuk melayu ditindas oleh anak mamak mata tersembul .... rasakan!!!!

    ReplyDelete
  34. WOW,

    imej seorang bakal PM. WOW sekali lagi ....

    http://www.imgrum.net/media/1386232737430415639_1659257315

    ReplyDelete
  35. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  36. Husin's d Best? Lawak apa plak ni?

    Kah kah kah. Saya dulu selalu masuk blog Husin Lempoyang.

    Sejak dari ia menjadi pendedak (nampak sangat u turn mcm RPK dan Rocky Bru) saya masih masuk lagi ke blognya, dia banyak tulis merapu (sebab dah makan dedak) dan tiada usul pangkal terutama dalam bab agama.

    Dah beberapa kali saya tegur dan sangkal tulisannya secara mild dan lembut, tanpa details pun, satu pun komen saya dia tak siarkan. (Di sana tapis dulu baru siar).

    Antara Husin dan tuan Budin 1000 kali baik blog tuan Budin lagi. Peminat tuan Budin juga ramai.

    Peminat Husin (mcm saya juga) dulu ramai lah tapi sejak menjadi pendedak makin hilang pengunjung blog itu.

    Saya pun jarang sangat dah ke sana. Tak mahu naikkan jumlah pengunjung blognya padahal komen2 saya langsung ia tak berani siarkan.

    Betullah jual orang lebih untung dari jual unta.

    Dalam hal ini kamu tu yang kena jula dengan pak Husin.

    WOW!!!

    ReplyDelete
  37. TERBAIK HUSIN!!!

    ReplyDelete
  38. mengelupur nampak saudara john dol dengan libasan halus usin ... bisa bangat .... hahahahahahaha

    ReplyDelete
  39. http://the-antics-of-husin-lempoyang.blogspot.my/2017/01/fatwa-mufti-boleh-flip-flop.html

    hahahahahaha, Husin's the Best!

    ReplyDelete
  40. tuan budin harap berjaga-jaga, john dol kaki ampu syok sendiri mungking akan cuba menhisap kote tuan sampai licin mengharapkan simpati!!!! hahahahahahahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah tidak boleh berbicara....CARUTAN sahaja yan boleh....hermmm.....sengal....

      Delete
    2. Betul ru bro 18:10.

      Itulah dia Kejora si pencarut tegar pemakan dedak Najib.

      Delete
    3. hahahaha ..... jilat sampai licin nampak ...... hahahahaha, geli doh

      Delete
  41. hanya yang TERBAIK dari husin ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu masa zaman pak lah saya ada juga baca lempoyang ni. Mencuit hati juga. Skang ni, ntah. Hambar je. Not even midly funny. So pls tolong lah go easy dgn slogan hang tu.

      Lempoyang tu penulis blog ABITW. Adoi, bahasa england dia lagi painful.

      Delete
    2. husin TERBAIK!

      Delete
  42. Sahabat mana.. ? Lama pulak tak masuk blog Budin.. seronok jugak baca komen2 sahabat.
    Walaupun takda isi macam hampas kelapa ja.. sekurang-kurangnya dia tak mencarut.
    Boleh dijadikan hiburan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sahabat dan Suharli Masrop boleh dimaafkan sebab mereka berbicara seperti manusia.

      Kejora? Ia hanya menghitung hari sama seperti Najib disebabkan bersifat fujur, mencarut, maki hamun, persenda Tuhan dan 1001 feel yang bukan manusia sahaja mampu menjadi sepertinya.

      Nang bo ti nang, kui bo ti kui.

      Delete
  43. Menggelupur?

    Kelakarnya. Husin tal berani siarkan komen saya pun.

    Tak macam tuan Budin yang steady ja biar komen2 dari Kejora dan Unknown.

    Ulasan bodoh memang dibiarkan supaya kebodohan dapat dilihat. Ada pula menyorokkan tulisan yang bernas adalah supaya kebodohan tidak dapat dibongkar.

    Kirim salam kat Husin Lempoyang .

    ReplyDelete
  44. Dulu kejora sekarang Sahabat
    Masih mencarut tetap musibat
    Brother John Doe dia nak debat
    Tak layak, John Doe lebih martabat

    When kejora begins to appear
    He thinks John Doe is downed with fear
    Not realising John Doe a warrior
    Kejora/ Sahabat is only a liar

    Kenapa merepek kenapa meraban
    Perangai sebijik itik di reban
    Bekalan dedak sudah kehabisan
    Tak deliver lagi dek Amat Maslan

    Listen carefully kejora or sahabat
    With John Doe you're trying to fight
    We're all behind him, all damn right
    We shall downgrade you with all our might!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keep.it up fan tun..we r all.behind u too...luv it!!!

      Delete
    2. better watch your behind (bontot) doh, you never know with this x-UMNGOK supporters ..... hahahaha

      Delete
  45. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  46. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  47. Hari ini rata2 pak2 Menteri dan puak2 belah sana dok canang yang Tun dah menyokong pemberian BRIM sedangkan selama ini Tun cakap BRIM itu rasuah tanpa mereka membaca dan memahami apa yang Tun kata dengan jelas.....mereka menghentam Tun dengan hebat sekali termasuk Najib sendiri.

    ReplyDelete
  48. Checklist.PRC
    Tibet..done
    Xinjiang..done
    Nanyang..under consttuction
    Jomo Bomo siap dikasi taik low hitis nipis2,celop nanah etic tan. Hidamgan dilengkapkan dgn jus kincin lobai Pis.
    Ni How Mah..One Belt, ..I wipe u if u dont listen.
    MeKAYU oh MeKAYU UMNu,
    Selam oh selam PiS
    ...Last chance PPSM, DO OR DONE

    ReplyDelete
  49. Point no 8 tu boleh diperkuat lagi dgn mengambil balik mana mana tanah yg di gadai oleh kerajaan pengkhianat baik pusat mau pun negeri skrg dgn apa cara,kalau perlu buat akta buat la.

    ReplyDelete
  50. ALAH MADEY TU 2X5 GAK...CAKAP TAK SERUPA BIKIN...DULU KAKI REMBAT JUGAK,BERATUS BILION BAILOUT SYARIKAT ANAK2 DAN KRONI...BANYAK KONTRAK KERAJAAN KASI KAT ANAKNYA...BAPAK BERDEDIKASILAH...INI SEMUA JANJI UNTUK TEMBOLOK SENDIRI & KRONI JER...MACAM JANJI SEORANG KEKASIH LAMA

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...