Thursday 19 January 2017

JANGAN MIMPI JHO LOW AKAN DIDAKWA....


Berikutan perkembangan yang berlaku di Singapura minggu lalu, pelbagai pihak kini mula bersuara mendesak agar Peguam Negara dan polis membuka semula siasatan berkaitan 1MDB dan derma RM2,600 juta yang diterima Najib Razak.

Jika sebelum ini berlaku penutupan dua bank, BSI dan Falcon serta tiga orang yang didapati bersalah atas pelbagai kesalahan yang mendorong aktiviti penggubahan wang haram berkaitan dana 1MDB dirasakan belum cukup memadai untuk membawa perancang utamanya, Jho Low ke muka pengadilan serta kebenaran diketahui, pengakuan bersalah oleh Jens Sturzenegger, bekas Pengurus Falcon Private Bank di mahkamah nyata amat mengejutkan.

Beliau mengesahkan bahawa Jho Low adalah orang yang sama dengan Eric Tan, pemilik benefisiari Tanore Finance yang sebelum ini diketahui menyalurkan wang RM2,600 juta ke dalam akaun peribadi Najib Razak.

Sturzenegger bukan saja mendapat pengakuan yang Jho Low sesekali menggunakan nama Eric Tan bagi tujuan keselamatan, bahkan mendakwa melihat sendiri passportnya ketika ahli perniagaan yang rapat dengan keluarga Najib itu berurusan mahu membuka akaun banknya.

Dengan pengesahan Sturzenegger itu, terbuktilah bahawa tiada Pak Arab sebagai penderma kepada Najib sebagaimana yang diheboh-hebohkan sebelum ini.
Seluruh dunia kini tahu bahawa Jho Low @ Eric Tan adalah penderma yang sebenar-benarnya. Jika dikaitkan dengan kertas pendakwaan Jabatan Kehakiman AS yang mengatakan wang AS$731 yang masuk ke akaun peribadi Malaysian Official 1 adalah berpunca daripada 1MDB dan fakta itu tidak disanggah oleh sesiapa sehingga ini, tidaklah sukar bagi sesiapa untuk lebih memahami kemelut yang bersimpul-simpul itu.

Dengan sendirinya juga, wakil penderma yang kononnya telah ditemui oleh SPRM dan Zahid Hamidi, tidak wujud sama sekali.

Dengan yang demikian, sejak minggu lalu ramai yang mendesak agar Peguam Negara dan PDRM membuka semula kertas siasatan berkaitan wang derma tersebut.

Tidak kurang juga yang meminta supaya Jho Low @ Eric Tan segera ditangkap kerana bukti-bukti baru yang ada di mahkamah Singapura itu, ikut logiknya, sudah memadai untuk tujuan kita turut bertindak sama.

Laporan polis, desakan dan kenyataan media mengenainya  sudah dilakukan oleh banyak pihak sehingga ini.

Tetapi, bolehkah kita berharap serta meyakini kertas siasatan akan dibuka semula dan waran tangkap akan dikeluarkan terhadap Jho Low @ Eric Tan?
Sebenarnya, janganlah sesiapa berharap demikian kerana ia boleh dikata hampir mustahil akan berlaku, lebih-lebih lagi selagi Najib menjadi Perdana Menteri.

Apa yang paling munasabah ialah perkembangan, bukti dan pengesahan di mahkamah Singapura itu seharusnya menambahkan lagi azam dan tekad rakyat Malaysia untuk menumbangkan UMNO, BN serta menyingkirkan Najib daripada persada kuasa.

Hanya itu satu-satunya cara untuk melihat kebenaran 1MDB, derma RM2,600 juta serta kelicikan Jho Low @ Eric Tan "bermain silap mata"  terbuka di depan mata kita semua.

PRU 14 antara lainnya adalah pertembungan untuk terus menutup kes tersebut dengan keinginan untuk membukanya semula bagi kepentingan serta masa depan negara. 

Dengan beralihnya kuasa, segala-galanya "boleh belaka".

Pilihan paling penting sebenarnya ada di tangan kita. (SH 19/01/2017).

231 comments:

  1. kalau nak tangkap jho low...ke rezza aziz ke mo1 ke....boleh tangkap kalau ada cara dan pendekatan lain...
    kalau masih juga nak ikut sistem kehakiman dan sistem perundangan negara yang sedia ada...aku rasa..7 kali kiamat dunia ni pun kita tak akan berhasil...
    nak harap siapa buat dakwaan...peguam negara?...mampukah dia?..kpn ? beranikah dia? semua dibawah telunjuk...lagipun semua yang terlibat dalam skandal 1MDB ni..mereka terpaksa bertahan sampai ketitisan darah terakhir..sebab mereka sudah tidak ada cara dan pilihan lagi..
    mahu tak mahu mereka terpaksa bertahan...sbb kalau boss mereka jatuh...mereka sudah tentu ikut jatuh..mungkin jatuh dan tenggelam...boss belum tentu...sbb boss bijak sikit..dah buat pelan a b c ...tak boleh mcam ni buat mcam tu...boss banyak duit banyak kenalan...yang balaci ni...ada duit tapi kurang banyak jika dibandingkan dgn boss...lagipun sekiranya parti baru yang rakyat pilih....mahukah mereka mengambil balaci2 boss ni bekerja?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua Cari makan..yg penting pangkat Dan kedudukan di utamakan.. Tentang harga diri atau kebenaran tak penting.. Dunia di dahulukan...mati lambat lagi...nnti dh pencen tobat la, g mekah tiap2 tahun minta ampun Dan kumpul pahala byk2...boleh tebus dgn syurga. Pi mampus la orang ramai, yg penting anak Bini aku senang.

      Delete
    2. Selagi The Klepets berkuasa......selagi tulah semua hal yg berkaitan dengan wang haram tu akan terus didiamkan dan dimatikan......malah samun menyamun akan diteruskan kenyang membulat macam badak.

      Delete
    3. Semua wala'un wala'un MO1 dan Tuan Punasihat Lebai Musang Berjanggut diwajibkan hadhir program solat hajat perdana di Seri Pedana mlm esok untuk mendoakan kesejahteraan
      1MDB dan Sheikh Jholor Al Iblisi.

      ha ha ha hi hi hi ho ho ho!!!

      Delete
    4. Hanya Rakyat yang Bahlul Bin Tolol sahaja yang bakal undi BN........!!

      Delete
    5. cass, apa kata hang pi buat report polis atas KPN, Appandi dll, salah disi undang2 kalau tak ambil tindakan dalam kes begini, ayik complain orang lain tak boleh harap, tak berani, aku nak tengok sikit keberanian MELAYU hang, tak kisah lah ada tindakan dari PDRM ke tidak. asyik cakap berAPI DAN MERAPU TAK KE MANA PUN, show some action brader, "action speak louder than words"! yes?

      Delete
    6. Uitm kena potong peruntukan rm946 juta tahun ini, pelajar bumiputera pula ada dekat 200,000 orang. Um kena potong rm270 juta, kakitangan ada 5000 orang. Universiti dari china (Xiamen university) telah dibenarkan beroperasi. Tak lama lagi, 1 universiti dari china akan turut beroperasi. Apa akan jadi jika ia berterusan? Jumlah pelajar dan kakitangan universiti awam akan berkurangan, aset universiti terpaksa dijual bagi menampung kos. Mereka gadai tempat belajar generasi akan datang, mereka tak peduli nasib kakitangan yg akan dibuang kerja. Apa yg penting mereka akan cari alasan agar najib dipertahankan..

      Delete
  2. Sekiranya nak dakwa jho low, tumbangkan bn..ini sajalah caranya..kalo tidak jangan mimpila..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. tumbangkan BN? Giler aper ko ni? Pakcik Makcik kampung dan felda ni, siang malam menyembah UMNO, derang nak makan haper kalo BN tumbang? Makan gotah sekerap?

      Delete
    2. 21:46
      Mana ada orang makan gotah...makan nasik ada ler..tapi kalo geng makan dedak mcm ko, memang elok makan kaki dan penampar je...

      Delete
    3. 21.46 rezeki datang dari Allah Taala.....bukan datangnya dari UMNO dan BN.

      Kat negara lain tak ada umno dan BN......tapi kenapa umat Islam di negara lain boleh makan, pakai, hidup macam orang lain jugak.....malah ada yg lebih kaya dari orang Malaysia???

      Rezeki bukan The Klepets yg tentukan. Rezeki penyamun pon Allah yg tentukan.....tinggal lagi Allah bagi 2 jalan....jalan halal atau haram....sila pilih guna akal yg dibagi Allah Taala. Halal haram dah pon Allah dan RasulNya jelaskan pada kita......hukum ikhlas, jujur macam mana......hukum pecah amanah macam mana.......dan Allah dah jelaskan tiap perkara ada hukum dan balasannya.......jadi pilih mana yg ko nak. Nak jadi bapak toyol ke atau nak jadi orang???

      Delete
    4. In shaa Allah BM tumbang.

      Dulu apabila ada suara yang mengatakan Kedah dan Selangor akan tumbang suara itu diketawakan. Akhirnya terbukti ia berlaku.

      Selangor terus tewas, Kedah pula dapat balik selepas rakyat Kedah dijanjikan Mukhriz sbg MB.

      Semasa Saiyidina Muawiyah bin Abi Sufian mengasaskan dinasti Bami Umayyah baginda pun tak menyangka dinasti ini bakal ditumbangkan tidak sampai seabad pun.

      Bukankah yang memberi dan merentap kekuasaan adalah Allah swt.

      Apakah merentap kekuasaan dari UMNO-Najib adalah mustahil di dalam qudrah Allah?

      Sekiranya ia tidak mustahil di dalam qudrah Allah maka ia tidak mustahil boleh berlaku.

      In shaa Allah ia akan berlaku, dah tak lama sangat dah.

      Aamiin.

      Delete
    5. Yehuda tak akan makbulkan permintaan bangsa yang munafif dan pemalas.

      Delete
    6. koarang ni pun 2 x 5 je macam mufit2 tiga suku penyokong tegar si nejib, bercerita macam allah tu best friend bapak kau! semua benda dia nak buat semua koarang tahu! segala rahsia dia dalam poket koarang yang pokai tu. LOL

      Delete
    7. Anon 00.56
      Kau tak belajar pasal agama ke? Rezeki Allah yang tentukan. Manusia usaha tapi Allah yang tentukan usahanya tu berhasil atau tidak . Itu sebab disuruh usaha dulu kemudian tawakkal. Apa itu tawakkal?? Tawakkal ertinya berserah pada Allah.

      Kalau kau non-muslim, boleh diterima kenapa kau tak faham konsep Islam ni, tapi kalau kau muslim, aku hairan macam mana kau boleh tak faham tentang hal sesimple ini.

      Delete
    8. 01.12, orang bodoh je belajar dari orang bodoh yang lain, benda merapu, ni zamn sains dan teknologi, dubia dah bodoh, bukti mana bodoh? jangan jadi pak turut, lobai kata makan tahi lombu dapat pahala, nanti suruh bina kau makan lah.

      Delete
    9. 01.40
      Suka hati nenek aku la. Kau apa kesah???

      Delete
    10. 01.47
      sejak bila plak aku main ngan nenak kau? hisssss ....

      Delete
    11. Aku tak kata kau main dgn nenek aku. Aku kata suka hati nenek aku la. Tara baca ka?
      Hahahahaha

      Delete
    12. suka hati nenek kau lah kalau dia nak main dengan aku! jeoulous? hahahahahaha

      Delete
  3. Abang jamal baju merah ada maa...apa mau risau...dia boleh gerakkan kumpulan baju merah dia untuk menuntut supaya jho low disiasat....kan dia pembela melayu teragung???Hidup abang jamal....hidup baju merah...pertahankan maruah bangsa dan negara...ayuh bang jamal...mali mali mali....

    ReplyDelete
  4. Selagi Najib duduk di persada , tidak mungkin berlaku tertangkapnya Jho Low ..

    KPN sudah terbukti sebagai Ketua Penjilat Najib ;

    Peguam Negara sudah bertukar status menjadi Peguam Najib .

    Apa yang dapat kita harapkan hanyalah penyiasatan dan penghakiman Negara luar . Kita juga harapkan dari rentetan ini agar ramai yang sedar dengan apa yang berlaku di Negara kita .

    Di harapkan juga cai2 Najib bukalah mata , bukalah minda dengan apa yang di lakukan olih Penyamun Mega Malaysia keatas Negara ini . Janganlah hidup seumpama katak dibawah tempurung .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika hutang akn bebankan keturunan, ditinggalkan pesan agar keturunan memperingati haramjadah yg bertanggung jawap. Biar cucu cicit cari jalan membina tandas awam diatas kubur penjenayah2 1mdb, dan penjilat2 yg bersubahat.

      Delete
    2. orang melayu lah paling kiat berhutang kat donia ni ..... dah dalam DNA melayu, malas, bodoh dan kuat beragama syok sendiri!

      Delete
    3. 00.57
      Apa kau kesah???

      Delete
    4. 01.48
      Kau kesah ke???

      Delete
    5. On your mark get set go kejora!!!
      Kasi putar!
      Hahahahaha

      Delete
    6. "kejora" paronia syndrome detected!

      HAHAHAHAHAHAHA

      Delete
  5. Betul budin,
    Pru14 tumbangkan BN. Tun pun sudah janji jika pakatan menang, isu 1mdb akan dikorek dan akan dicari setiap sen yang hilang.
    Sekiranya semua auta dan memang tak ada penyelewengan, najib tak ada bukti pun yang najib buat salah, maka dengan besar hati pru15 kita undi bn semula biar najin pm sampai bila dia mahu.
    Tapi jika ada bukti, kita humban najib dalam penjara. Jangan ada rasa simpati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. omong-omong kosong aja ... nejib lanun akan sapu bersih ini kali!

      Delete
  6. JOW BABI...perit kehidupan majority rakyat kena bayar duit yang dia masukkan ke dlm akuan NAJIS NAZAK....nk harapkan si syaitan ne kena dakwa..eemmm..memang kita mengharap..tapi halangan tu dekat MOI..LAKI SI BADAK KETOT...nak harapkan si pemakan taik ..penjilat dubur ..si apandi alien...awal awal dah bersihkan dubur......takut tak dapat bahagian najis ..Jow Babi ne...macam Toyol....boleh buat duit ,ambil duit orang..syaitan dan raja dajjal...terkenal dan termasyur di alam semesta ..di negara China Malaysia..dengan cina DAP najis nazak ini cakap takut.......dengan cina Jow Babi ini berani pula dia....mungkin ada Cina Haram dan Cina Halal bagi Najis Nazak ne.....NAJIS NAZAK ne..paling takut dengan cina yang tak masukkan duit ke akuan dia.....tak lama lagi...memang ada suara berahi penjilat dubur..pemakan taik..membersihkan dubur Jow Babi ne...siapa yang kelaparan Salleh Keluang@ Biawak..Rahman Jembalang..Apandi Alien...tunggu saje...tetap ada penjilat..masa ne Jow Babi ne..masih selamat😈😈😈😈

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jho Low dah di sembunyikan di benua Africa supaya selamat dari tangkapan oleh kerana jika dia ditangkap nescaya MO1 alan turut dikapankan...........!!

      Delete
    2. apa kata kau cukur dulu bulu ketiak, tak senonoh lah pompuan berbulu ketiak!

      Delete
    3. lepas tu pi lah kapankan najib dan rosmah sekali k.

      Delete
  7. Mkin Eric tan ni bkn setakat ada 2passport je...rase2 nya,,wajah dia pun ada mcm2,,,mkin sekarang menjelma mcm rupa babi...tu le yang payah dikesan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oi bodoh eric tan tu "alias" anak cina penyamun tu guna untuk bukak akaun swiss bank. apa punya baghal kau ni, masih tak faham, patulah kena tindas. BODOH!

      Delete
  8. Ada sekor betina tukang sain cek Jho lo katanya..

    ReplyDelete
  9. Babi betina atau anjing betina..musykil jgk tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. betina tu mak kau doh! jangan pangil dia babi atau anjing, nanti tak masyukkk syurga arab hang!

      Delete
    2. Dia dah start dah.
      Kejora detected!!
      Hahahaha

      Delete
    3. tak habis kejora! LOL, takut betul kau ngan dia. ....

      Delete
    4. hahahaha, kejora sentiasa menghantui 01.03 siang dan malam.

      Delete
    5. Takut kejora? Kejora bukan tuhan. Takut la sangat.
      Hahahaha perasan LOL.

      Delete
    6. 02.01,

      lagu hit terbaru,

      KEJORA SENTIASA DIBIBIRKU ....


      hahahahahaha

      Delete


  10. Bukankah DoJ, FBI, InterPol dah tangkap, berapa Kali mau tangkap, dah terlepas ke mereka?



    ReplyDelete
    Replies
    1. PM singapore baling gelas.....semua pecah

      Delete
    2. apasai tak suruh james bond pi cincang je si jho gemuk? settle cite

      Delete
  11. perdebatan mengenai pasangan klepet ini sepatut nya sudah lama berlalu.

    tidak bolih d ragui lagi bahawa mereka ini ada rakan subahat utk mencuri,merompak n menyamun wang rakyat serta khazanah Negara.

    warga bandar terutamanya yg sudah celik dgn media letronik sudah tidak perlu d yakin kan lagi.

    gerak gempur harus memberi focus d kawasan luar bandar. mereka2 ini lah banyak masih terdedah dgn propangada palsu pihak berkuasa.

    saya cadangkan kita menyebarkan risalah dgn caption 'rosmah/najib perompak, penyamun n pencuri wang rakyat' d semua kawasan luar bandar terutama nya d daerah pekan.

    satelah kita berjaya menyedarkan mereka, maka baru lah maklumat terperinci mengenai pasangan ini bolih d kongsi bersama.

    Insya'allah,saya secara peribadi akan memulakan nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamin, mari KITA semua yg masih belum gadai akal dan moral , mulakan gerakan. Kalau Tun boleh tolak yepi letih ,takkan KITA nak tgk sj lagi.

      Delete
    2. Sokong usaha pak rahman jpc.

      Mari kita ambil peranan masing-masing. 100,000 sokongan dan undi bermula dengan seorang.

      Tsk dapat jelaskan kepada ramai jelaskan kpd seorang pun jadilah.

      Majoriti 2-1 tetap majoriti dan memadai.

      Delete
    3. Untuk perhatian PAK RAHMAN.
      Saya setuju dengan pendapat gerak gempur mesti difokuskan kepada kampong2 dan luar bandar.

      Orang di bandar ni pembangkang jangan risau sebab kami tau macam mana nak access berita2 luar negara yg "tak berbunyi" di sini.

      Tapi yg di kampong2 dan luar bandar....mereka tak tau tentang berita2 dari luar negara tu.
      Contoh atok nenek, ibubapa dan mak2 pak2 sedara saya di kampong. Saya kena ambik masa yg agak panjang jugak menerangkan pada mereka semua tentang perkara sebenar. Benda yg mereka cakap pada saya ialah...."kenapa perkara2 ni tak keluar dalam berita dan suratkhabar"???. Jadi perlu kita terangkan pada mereka kenapa berita2 tu tak disebut di sini.

      Sebenarnya semua keluarga saya penyokong Kapal Layar/BN. Pak Rahman tentu tau macam mana liatnya nak lentur mereka ni. Tapi sebab pikir ini tanggungjawab saya untuk letakkan keluarga di jalan yg betul dan benar.......maka saya buat "family conference meeting".

      Perlu kita guna you-tube, ceramah2 pembangkang, online news yg digoogle translatekan ditunjukkan pada mereka.

      Alhamdulillah ia berhasil dan eluruh keluarga saya akan tukar pangkah pembangkang.

      Harap pendapat dan posting yg tak seberapa ni dapat beri sikit panduan dan idea.

      Terima kasih dan wassalam.

      Delete
    4. Saya save screen laporan berita harian singapore tentang kes 1mdb. Ramai sedara di kampong percaya. Cuba lah try test.

      Delete
    5. telah terpahat dalam kepala orang kampung, kalau umno kalah ..cina dap akan merintah. Amat sukar untuk menyakinkan sebaliknya selagi mereka menonton tv arus perdana. ditambah pula dengan pemimpin pembangkang pas dah tersedak dedak. langsung tak boleh bersuara lagi.

      Delete
  12. PM singapore baling gelas.....semua pecah

    ReplyDelete
    Replies
    1. 23:21, welcome to Nanyang. Pala utoh

      Delete
  13. DAP Ada Minta Jadi Timbalan, Bukan Perdana Menteri, Kata Tun Mahathir
    PUTRAJAYA: DAP ‘sedar diri’ dan tidak pernah meminta jawatan Perdana Menteri sekiranya pembangkang menang pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) kelak, dakwa Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Ujarnya, kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Razak bahawa DAP akan memerintah negara ini sekiranya pengundi memilih Pakatan Harapan (PH), adalah tindakan yang mahu menakut-nakutkan rakyat khususnya kaum Melayu.

    “Kononnya kata Datuk Seri Najib, kalau Umno kalah, DAP menang, ia (DAP) akan jadi Perdana Menteri. Tak mungkin kerana kalau DAP nak menang, ia kena dapat sokongan parti Melayu yang lain.

    “Mereka terang-terang kata kepada saya, bangsa Cina ini minoriti dalam negara ini…dan DAP tak pernah minta menjadi Perdana Menteri.

    “Tapi kalau timbalan itu, adalah.. Yang kata mereka nak jadi Perdana Menteri adalah Datuk Seri Najib untuk menakut-nakutkan orang Melayu,” katanya dalam program Warga Putrajaya bersama Tun Dr Mahathir di Yayasan Kepimpinan Perdana, di sini, malam tadi.

    Mantan Perdana Menteri itu berkata, gambaran yang diberikan terhadap parti pimpinan Lim Guan Eng itu begitu buruk dan ia seolah seperti ‘ditanam’ dalam diri orang Melayu.

    Namun katanya, DAP tidak cauvinis sebagaimana yang ditanggapi pelbagai pihak.

    “DAP ini bukanlah kuat sangat. Masa dalam Umno kita beri gambaran mereka ini sangat jahat, terlalu kecinaan dan sebagainya. Ia bukan parti Cina, ia parti pelbagai kaum.

    “(Ketika hadiri satu majlis DAP), depan saya mereka berikrar menyokong Perlembagaan. Maknanya dia memperakui kedudukan raja Melayu, sokong bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan, agama Islam sebagai agama rasmi negara dan keistimewaan Melayu,” ujar beliau.

    Semalam, Najib menyatakan bahawa DAP merupakan ketua sebenar yang menguasai pembangkang.

    Kata beliau, menjadi lumrah politik apabila parti yang mendapat kerusi lebih di Parlimen berperanan menentukan hala tuju pakatan disertainya.

    Ketika Perhimpunan Agung Umno 2016, Disember lalu, Najib berkata PRU akan datang bakal memberi pilihan kepada rakyat sama ada mengekalkan keindukan kerajaan pimpinan Umno atau keindukan kerajaan pimpinan DAP yang mempunyai perjuangan sempit dan mengancam survival Bumiputera.

    Beliau berkata, hak dan keistimewaan orang Melayu serta peningkatan syiar Islam yang dipupuk dan dipertahankan Umno selama ini akan terhakis sekiranya pengundi memilih PH pimpinan DAP pada PRU14 – AP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Settle cerita rm2.6b dulu. Mahkamah spore dah sahkan tiada penderma arab. Di sini macam mana, masih cerita yg sama?

      Delete
    2. Jangan nak alih tiang gol lah....heboh pasal DAP sebab nak cover line kes tipu berbillion-billion duit rembat yg hilang lesap.

      Puutarrrrrlah tang mana pon....bau pekong duit haram tu tak boleh ditutup.

      Kalo tak reti nak jaga duit rakyat.....macam mana nak jaga sebuah negara???

      Kelentonglah apa pon PRU14 aku dan family tetap ubah pangkah pembangkang.....tak kira parti apa yg bertanding asal Pakatan jer kami pangkah. Ada pahaammmm!!!

      Delete
    3. bukan arwah tun madey dulu terjerit terlolong kata si KIT SIANG ni cina paling rasis kat donia??? mamak kuat putar, melayu mudah lupa dan bodoh?

      Delete
    4. 00.46........bukan alih tiang gol, alih stadium terus!

      Delete
    5. Keadaan berubah beb. Kau dulu budak kecil tapi sekarang dah tua.

      Contoh, kalau mula2 si mamat tu baik tak mencuri tapi dah lama dia mula mencuri takkan la nak sokong juga.

      Dulu lain sekarang lain beb. Dulu2 belum jadi pencuri sekarang dah jadi pencuri. 2 kategori yang berlainan.

      Jadi sama la dengan hal Kit Siang. Bila orang berubah jadi baik apa salah terima. Begitu juga bila dulu orang tu baik tapi sekarang dah jadi perompak kena la kita tolak.

      Delete
    6. sikit2 lama-lama jadi bukit, sebelum berani menyamun berbillion, menyamun juta2 dulu. betultak? bukan baru semalam nejib jadi penyamun? tun bukan nyanyok, dia bukan tak kenal najib dari dulu, MELAYU PERLU LEBIH BIJAK ...

      Delete
  14. Petikan Kuliah Jumaat Tuan Presiden : Dajjal Telahpun Wujud
    Adakah dajjal telahpun wujud? Berlaku perselisihan Ulama tentang perkara ini sejak zaman dahulu. Ini kerana terdapat hadis-hadis yang menceritakan tentang kewujudan Dajjal pada zaman Rasulullah SAW.

    Antara hadisnya ialah yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari dari Fatimah binti Qais RA tentang pelayaran Tamim ad-Dari. Beliau mendakwa telah bertemu Dajjal di sebua pulau. Satu lagi hadis adalah dalam Sunan Abi Daud dari Ibn Umar RA tentang yahudi bernama Ibn Sayyad di Madinah. Beliau juga didakwa sebagai Dajjal.

    Para ulama bersepakat bahawa kedua cerita ini adalah hadis-hadis Sahih yang tidak perlu diragukan. Tetapi mereka berselisih dalam memahami dan mengulas hadis-hadis tersebut.

    Menurut al-Khattabi, al-Qurtubi, al-Baihaqi serta beberapa ulama yang sependapat dengan mereka, Ibn Sayyad adalah salah satu diantara Dajjal-dajjal yang banyak. Disebut dalam satu hadis yang lain bahawa Dajjal itu ada 30 orang. Dajjal yang akan muncul pada akhir zaman adalah Dajjal yang lain bukan Ibn Sayyad.

    Menurut Imam al-Nawawi, al-Asqalani dan lain-lain pula, bahawa Dajjal menerusi kedua hadis di atas itu adalah Dajjal yang sama. Itulah juga Dajjal yang akan muncul kembali pada akhir zaman. Ia hilang pada peristiwa al-Haarah di zaman Yazid bin Muawiyah.

    Kesimpulannya, ulama bersepakat bahawa akhir zaman nanti akan muncul juga Dajjal. Sebelumnya akan berlaku Malhamah Kubra iaitu perang dunia. Konstantinople berjaya ditawan kali yang kedua. Rom pula berjaya ditawan kali pertama.

    Ketika umat Islam menakluk Rom itulah, Dajjal akhir zaman akan muncul sebagai pemimpin Yahudi. Orang Islam pula akan dipimpin oleh Nabi Isa, yang akan membunuh Dajjal dan menghapuskan orang-orang Yahudi.

    Wallahualam.

    Masjid Rusila
    7 Rabiul Akhir 1437
    6 Januari 2017

    ReplyDelete
    Replies
    1. Topik hari ni ialah jho lho dan kes sturzenegger. Kalau ada komen tuan presiden hadi pasal kes ni, sila kemukakan, jangan malu jangan segan.

      Delete
    2. Betul. Ya Masjid Rusila yg mengankat syiar, sila lakukan pencerahan agar unat dapat menolak mungkar.
      Allah telah pancarkan sifat Dajjal Jho Low dan Eric Tan. Masjid Rusila harus suloh mungkar ini. Bertindak lah vept, jgn tunggu.

      Delete
    3. orang bodoh je percaya cite dajjal. cite magic, hantu, sihir, etc. BAHLUL lagi BANGSAT kaorang ni, patutlah senang dibodohkan orang melayu.

      Delete
    4. Kejora detected!!
      Silakan mencarut dan maki-hamun.
      On your mark get set go!!!
      Hahahahaha

      Delete
    5. siang malam kejora menghantui hang! sian .... hahahahahaha

      Delete
    6. Perasan orang takutkan kejora.
      Hahahahahaha seronok main balas pantun dgn kejora. Macam layan budak kecil.
      On your mark get set go!!!!

      Delete
    7. hahahahahahah,

      seronok melayan bduak kecik takut kat kejora .....nati abang beli kat gula-gula

      on your mark get set go!

      Delete
  15. Politik matang, bukan politik binatang
    TUAN GURU HASHIM JASIN | 19 Januari 2017.
    ALLAH SWT menjadikan manusia sebaik-baik kejadian, mengatasi semua makhluk yang lain. Akan tetapi nilai diri manusia akan menjunam jatuh ke lembah yang paling hina apabila mereka mengikuti hawa nafsu dan membelakangkan wahyu. Persoalan nilai ini bukan hanya berkisar dalam urusan ibadat dan makan minum sahaja, tetapi melibatkan seluruh kehidupan manusia, termasuk politik dan negara. Apabila manusia tidak mengikuti ajaran agama, maka seluruh tindak-tanduknya menjadi lebih buas dan lebih ganas dari seekor singa!

    Itulah peringatan tegas Allah SWT dalam Surah at-Tiin ayat 4-6 yang bermaksud "Demi sesungguhnya Kami menjadikan manusia sebaik-baik bentuk kejadian. Kemudian Kami kembalikan dia ke serendah-rendah tempat orang yang rendah. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal dengan amal soleh." Orang-orang yang tidak beriman dan hidupnya tidak dipandu oleh Islam sehingga tiada amalnya yang soleh, mereka akan mendapat kegagalan dan kehinaan dalam hidupnya di dunia dan akhirat. Kehidupan yang tidak bersandarkan agama akan menjadi kehidupan manusia liar seperti binatang yang tidak terikat dengan undang-undang dan peraturan.

    Al-Quran sendiri menyebutkan tentang fenomena 'insan hayawani' (manusia binatang). "Mereka itu seperti binatang ternakan, bahkan lebih sesat lagi (dari binatang). Mereka itu orang-orang yang lalai" (al-A'raf: 179). Manusia yang hidup di dunia dengan tidak berpandukan hukum dan peraturan, kerana mengikuti hawa nafsu serakahnya, pada hakikatnya mereka adalah binatang. Binatang tidak mengenal hukum-hakam melainkan berusaha untuk memenuhi temboloknya sahaja. Yang difikirkan hanyalah kesedapan, keseronokan, keuntungan dan kemenangan tanpa mengambil kira halal dan haram. Jika beginilah manusia berperangai, apakah beza mereka dengan binatang! Kerana mengejar kemenangan yang dicita-citakan, sanggup mereka menderhakai Tuhan.

    Dalam dunia politik hari ini, ramai orang yang terjerat dengan 'kebinatangan' demokrasi, mengejar kuasa tetapi syariat yang tidak dipeduli. Teori-teori sesat yang menghalalkan cara, semata-mata kerana matlamat yang kononnya mulia, telah mewarnai gerak tari politik kontemporari. Ahli-ahli politik yang asalnya mendukung cita-cita yang objektif, berubah menjadi penggila kuasa yang provokatif. Orang-orang yang mahu berpegang dengan agamanya dianggap ketinggalan, mereka yang berdiri di atas api nafsunya dianggap pejuang.

    Nah! Di hadapan kita selalunya ada dua golongan. Pemerintah yang zalim, korup dan menindas rakyat; dan kelompok pembangkang yang anti kezaliman, menentang penyelewengan dan menolak politik wang, tetapi bersikap keras terhadap Islam. Ya, kita tidak bersetuju dengan sebarang bentuk kezaliman, korupsi dan penindasan. Lalu apakah kita perlu bersekongkol dengan mereka yang anti Islam? Bukankah perbuatan menolak syariat dan menentang agama Allah juga suatu kemuncak dalam tindak kezaliman?Hakikatnya, kedua-dua mereka - pemerintah yang zalim dan penentang menolak syariat - adalah penganut politik binatang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sangat. Jadi kes rm90 juta tu kategori apa?

      Delete
    2. Pihak anti islam hanya zalimi diri pihak yg anti islam itu sendiri. Dimasa depan siap pun tak tahu mereka kadi fanatik islam (byk contoh)
      Pihak Zalim pulak memganiaya Rakyat, dan bukan pihak zalim itu sendiri.
      Maka logik tidak mahu "sekongkol" dgn pihak anti islam itu utk nahi mungkar jayuh dangkal. Lagi satu, apakah tepat rumusan sepihak yg label anti islam itu anti islam?
      Dimana anugerah iman dan akalmu wahai pengaku agamawan?

      Apakah, kita akan dapat berjumpa disyurga akibat iman kita?

      Delete
    3. 00.26, tak payah berangan lah nak ke syurga, gua konpem lu ahli neraka.

      Delete
    4. 234, aku yakin ko dh lantik diri ko jadi pengawal jaga buka pintu neraka (dari dalam).
      Tapi sambil tunggu dpt.jawatan tu, Ko tak sudi kah cuba ketengahkan sedikit hujah balas atas 0026 tu.
      Bukan apa? kalu takat boleh confirm siapa dpt masuk syurga , itu kerja syaitan yg menipu ko. Bertaubat lah, agar kita sama2 xpt mssuk syurga.
      Jawap tau. Terima kasih.

      Delete
  16. Malaysia yg dh rosak menghampiri titik tolak irreversable damage.
    - Sudah jelas bahan Dedak itu mengandungi Taek Low, dan nanah Eric Tan.
    - Sudah jelas bahan sanggahan dangkal mengandungi jus kencing jampi lobai sadonia.
    Tapi sayang masih ada yg sanggup mamah dedak haram, dan hirup kencing lobai lagi.
    Walaupun yg akan bayar hutang mahal adalah cucu cicit sendiri.
    Dalam kukok berbunyi Prinsip Moral yg tinggi, dlm ceramah bunyi Akidah yg tinggi, rupanya senua itu sorakkan menymbut...
    Pernikahan Zalim dan Mungkar.
    Moga Allah menurunkan laknat yg setimpal buat semua Lahanat2 dalam UMNu dan BeEnd.

    ReplyDelete
  17. PAS tampil membawa agenda matang dan sejahteta kerana Islam adalah kesejahteraan yang terhasil dari sifat wasatiyah (matang). Umat wasatiyah adalah umat yang adil, kata Nabi SAW. Meletakkan segala sesuatu betul dan tepat dengan tempatnya menurut pandangan Islam merupakan makna sebenar keadilan. Jika Jahilliyah mendukung politik binatang, Rasulullah SAW adalah pengasas politik matang. Orang-orang yang matang bertindak dengan fikiran yang waras, menyokong mana yang benar, menolak mana yang batil. Menyokong dengan membabi buta, dan menolak dengan membabi buta adalah tindakan taksub yang jauh dari makna kematangan. Islam datang dengan kesederhanaan yang mahu manusia bertindak mengikut pertimbangan yang waras, berasaskan wahyu dan memahami realiti. Inilah budaya matang dan sejahtera.

    Apakah yang mempertembungkan antara Rasulullah SAW dengan orang Arab Jahilliyah? Budaya binatang yang mereka warisi zaman berzaman. Mereka tidak mengenal hukum Tuhan, mereka tidak mematuhi peraturan, pada mereka tiada halal dan haram, yang dikejar oleh mereka hanyalah keseronokan, saban hari berbunuhan serta berzina, mabuk, berbuat zalim, memutuskan silaturrahim menjadi amalan. Kerana itu budaya mereka saling tidak tumpah seperti binatang. Pemimpin-pemimpin politik mereka juga berbudaya binatang - zalim, menindas, suka berperang dan berbunuhan!

    Rasulullah SAW mengajak mereka kepada kehidupan yang sebenar berdasarkan tujuan penciptaan. Mereka diajak supaya Allah ditauhidkan, memperkukuhkan persaudaraan, meninggalkan perbuatan sia-sia, menjauhi kemungkaran dan menerima hakikat adanya Hari Pembalasan. Saban tahun di Mekah sejak kerasulan hingga penghijrahan, Baginda SAW terus mengajak dengan sabar. Tentangan dan cercaan dibalas dengan senyuman dan doa hidayah kepada Tuhan. Tiada tindak balas yang keras dibuat, sentiasa menunjukkan sikap siddiqul amiin kepada masyarakat, sehingga orang-orang Arab Jahilliyah kehilangan akal dalam menghadapi Baginda SAW. Demikian itu Nabi SAW menunjukkan contoh kematangan dalam berhadapan dengan budaya kebinatangan.

    Islam adalah satu sistem politik yang mendukung kesejahteraan dengan kematangan. Pendekatan Islam yang sentiasa sederhana dan adil, bukan sahaja meletakkan sesuatu betul pada tempatnya, tetapi sentiasa bersikap terbuka terhadap kebaikan dan kebenaran. Islam tidak boleh bertolak ansur dengan pihak yang mencetuskan permusuhan, melakukan pengkhianatan, menentang syariat Tuhan dan berbuat kezaliman. Tetapi Islam mengambil jalan tengah yang matang, bertindak berdasarkan al-Quran, menyokong semua kebaikan dan menolak semua keburukan. -

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS matang? Ruu tu haaa, kejap bentang, kejap tarik balik, kejap nak demo.....matang apa? Apasal hari tu tak bentang dan undi, azalina dah kasi ok di parlimen.

      Delete
    2. PAS matang? adoi, gelak smpai nangis nii

      Delete
  18. TPM: DAP YANG MINTA ATAU MAHATHIR YANG OFFER?
    MAHATHIR terus berjasa kepada BN bila hari ini mendedahkan pulak apa yang selamat dianggap sebagai satu ‘kira-kira rahsia’ bahawa DAP sebetulnya meminta jawatan Timbalan Perdana Menteri, bukan Perdana Menteri seperti yang disangkakan. Dakwaan itu disiar akhbar Berita Harian. Berita Harian pula memetik dari sebuah portal berita Internet.

    DAP melalui Setiausaha Agung yang belum disahkan, Guan Eng dengan pantas menafikan kepada sebuah portal berita pro pembangkang bahawa DAP pernah meminta jawatan itu seperti yang didakwa Mahathir. Penafian ini bagaimanapun sekadar menunjukkan bahawa salah seekor dari dua ini berbohong.

    Cuma persoalannya siapa? Mahathir atau DAP?

    Atau, adakah memang benar DAP tidak meminta jawatan itu (TPM) tapi Mahathir sendiri yang menawarkan kepada mereka sebagai ganti entah siapa untuk dilantik Perdana Menteri – dakwaan hampir sama pernah dibangkitkan Tunku Aziz sebelum ini.

    Penulis percaya kepada kecenderungan ini berdasarkan kepada hakikat yang Mahathir sudah tidak peduli apa asalkan laluan anaknya untuk menjadi Perdana Menteri, terus terbuka.

    Apa pun, jahanam politik Pakatan untuk satu hari ini dibuat Mahathir. Hujung minggu ni gamaknya, ramailah yang tak tidur memikirkan apa yang perlu dibuat untuk membaiki kerosakan yang telah Mahathir lakukan. Sekalipun ada penafian pantas dari Guan Eng, tapi itu fakta, orang hari ini bukan peduli fakta, mereka lebih berminat dengan persepsi.

    Nak selesai perkara ini mudah saja. DAP perlu saman Mahathir atau paling bodoh, minta secara terang agar orang tua itu menarik balik kenyataan tersebut dengan segera. Kalau mana-mana satu tidak dibuat, anggap betul sajalah.

    Dalam masa yang sama, apakah agaknya perasaan pengundi Melayu dalam hal ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengundi melayu nak tau sapa penderma arab

      Delete
    2. Sudah terlondeh pun masih cakap besar, punggung penuh tahi low pun masih begegar. Apa nak jadi kamu 0008. Kesian nak awak , nasa dia lahir nampak awak ok waktu tu..

      Delete
    3. Melayu risau aset felda, nilai saham fgvh, ratusan ribu migran China, hutang negara menghampiri rm1 trillion, maruah negara bangs...banyak lagi, org lain boleh sambung

      Delete
    4. 00.08, saya sangat kagum dengan hujah-hujah saudara. teruskan usaha murni melawan kemungkaran!

      Delete
  19. ‘PENANGAN’ DAP KETUA SEBENAR?
    AURA’DAP sebagai kepala pakatan pembangkang tidak boleh disangkal.

    Kalau tidak masakan Pas yang membantu DAP dan PKR meraih banyak kerusi dalam pilihan raya umum 2008 dan 2013 boleh di­sisihkan daripada pakatan.

    Kalau dikira rekod Pas, parti itu antara yang memiliki jentera pilihan raya paling berkesan yang turut memastikan keputusan yang diraih DAP secara solo dalam PRU-13 mencanak.

    Rekod kali kedua pakatan yang menafikan majoriti dua pertiga Barisan Nasional (BN) itu menyaksikan DAP mengungguli kerusi kem pembangkang de­ngan meraih 38 kerusi, PKR (30) dan 21 untuk Pas.

    Berbanding PKR, Pas berkembang daripada sebuah parti yang lebih berpengaruh di utara iaitu Perlis, Kedah, Kelantan dan Terengganu, menjadi sebuah ‘parti nasional’ dalam PRU-13 apabila memenangi kerusi Parlimen dan DUN di setiap negeri di Semenanjung, kecuali Negeri Sembilan.

    Bagi DAP pula, pembabitan dalam pakatan yang dikenali pakatan rakyat, membolehkan parti itu memenangi lebih 30 kerusi Parlimen dan 107 kerusi DUN.

    Ini termasuk 16 di Semenanjung yang kurang daripada 60 peratus pengundi Cina dan 44 kerusi DUN yang kurang dari 60 peratus pengundi Cina.

    Ingatkan panas hingga ke petang, rupa-rupanya hujan di te­ngah hari. Demikianlah penangan DAP terhadap sekutunya.
    Pas merasai penangan itu apabila Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng memutuskan hubu­ngannya dengan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang. Peliknya tidak pula dengan Pas Pusat.

    Percubaan DAP untuk mencatur congak kedudukan kepimpinan Pas juga tidak kesampaian apabila calon-calon yang kelihatan memihak kepada mereka, termasuk Mohamad Sabu kecundang dalam pemilihan Pas sebelum ini. Lantas kebanyakannya keluar membentuk parti serpihan, PAN.

    Meskipun Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail bertindak sebagai ketua pembangkang, kebanyakan arahan atau kenyataannya tidak diambil peduli oleh DAP.

    Ini termasuklah apabila Wan Azizah menjelaskan tiada keperluan untuk DAP menganjurkan pilihan raya mengejut di Pulau Pinang yakni tidak yakin dengan tujuan dan objektifnya, DAP buat tidak layan.

    Tetapi mujurlah tidak direali­sasikan.

    Memang DAP ketua sebenar pembangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno settle dulu hal derma rm2.6b. , kes saman aabar lebih usd5b. Hal PH biar org PH urus kan, umno tak payah sibuk

      Delete
    2. check punggubg ko tu 0011, penuh taek low, nanah eric tan.pun meleleh2...pergi lap dulu. Lagi satu mulut ko bau hancing jus kincin lobai sadonia. gosok sikit dulu. Datang balik tau 0011

      Delete
    3. 00.11 hujah-hujah yang meyakinkan ....

      Delete
    4. 00.11
      Hujah-hujah yang meyakinkan sokong penyamun untuk terus menyamun, lagi dan lagi sampai licin. Jangan risau harta malaysia masih berbakj lagi sikit. Tak payah tunggu orang cina kasi sapu, sekarang pun atok samun boleh hantam sampai licin.

      Delete
    5. 01.38, komen yang dangkal.

      Delete
    6. Komen 01.44 lagi cetek dan dangkal.
      On your mark get set go!!!

      Delete
    7. 01.53 booooo, hantu kejora disini..... hahahahahahaha

      Delete
    8. hahahahaha, aku lah "kejora" yang telah meragut dara bini 01.53 sebelum dia bernikah, ganas sungguh aksi kami diranjang.

      Delete
    9. Kau tarah mak kau kot sebab aku masih bujang.
      Hahahahahahahahaha

      Delete
    10. hahahahhaha, bujang ke gay? hahahahahaha,

      kantoi kuat hisap kote rupanya!

      WAKAKAKAKAKAKAKA

      Delete
    11. hahahahaha, sangup mengaku bujang, MASIH BUDAK-BUDAK???? hahahahahaha. betul lah bini hang habak, kote hang lemah, dia tak puas, rupanya GAY bawah umor.

      HAHAHAHAHAHAHA

      Delete
  20. SANGGUP PUAK BUNGA RAYA KIBAR BENDERA DAP NANTI?
    Bendera antaranya merupakan lambang yang menjadi maruah dan semangat bagi sesebuah negara, negeri, pertubuhan, persatuan mahupun kumpulan kecil di dalam kursus-kursus yang kita hadiri.

    Di zaman kegemilangan Islam dulu, para sahabat R.A cukup menjaga martabat bendera yang berada di tangan mereka. Putus sebelah tangan yang memegang bendera tentera muslimin, sebelah lagi tangan akan menyambutnya. Hanya syahid saja yang akan membenarkan bendera itu gugur jika tidak disambut sahabat lain ketika itu.

    Di zaman serba moden dan era sistem demokrasi dalam politik ini, bendera parti juga amat penting di kalangan ahlinya. Buktinya, PAS baru-baru ini cukup marah apabila dikatakan ada dijual pengalas kaki yang mirip dengan bendera mereka.

    Malah penulis yakin bahawa mana-mana parti pun cukup jaga dengan bendera parti masing-masing. Jika ada yang memijak bendera parti mereka, ia bagaikan memijak perjuangan dan maruah yang mereka dokong selama ini.

    Penulis sendiri mengenali dunia politik sejak di era Dr Mahathir menjadi Presiden UMNO. Sejak kenal politik juga, penulis dapati hampir semua pejuang UMNO diterapkan dengan doktrin bahawa DAP itu merupakan musuh politik utama parti.

    Bukan saja menggunakan air liur, pelbagai insiden dan kejadian berkaitan politik menjurus kepada anggapan bahawa DAP itu sebagai anti-Melayu dan anti-Islam. Pelbagai hujah telah diberikan dan kami yakin dengan logik berkenaan hingga kini.

    Berbalik berkenaan cerita ‘bendera’, maka sebab itulah ramai di kalangan kami yang memandang jijik ketika mana ahli-ahli PAS tergamak mengibarkan bendera DAP khususnya semasa musim pilihan raya. ‘Roket’ seolah-olah ‘petualang’ bagi kami yang enggan disentuh.

    Namun kini khabarnya PAS sudah insaf dari melakukan ‘kejijikan” tersebut. Mungkin sudah resmi Melayu, sudah terhantuk baru tengadah, sudah ‘benjol di dahi, barulah kini mereka kenal siapa DAP sebenarnya’.
    Cuma kini, penulis terbayang mereka-mereka yang mengaku kononnya ‘totok Melayu’, ‘totok UMNO’, dan kini telah khianat pada perjuangan parti serta menubuhkan parti baru berlambangkan bunga raya’….

    Apakah mereka sanggup pegang dan kibarkan bendera DAP ke hulu ke hilir pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 nanti? Sanggupkah mereka panjat pokok, panjat tiang, panjat bangunan semata-mata mahu gantung bendera DAP nanti?

    Penulis masih ingat lagi betapa mereka itu menghina dan memandang jijik ahli PAS yang mengibarkan bendera DAP di jalan raya. Ada yang meludah, ada pula yang menjuihkan mulut sambil memaki hamun ketika itu.

    Dan kini mereka pula meletakkan diri menggantikan ahli-ahli PAS itu? Sanggupkah mereka? Tergamakkah mereka menjilat kembali kahak yang pernah mereka ludah dulu? Mahu tangan mereka dicemari bendera ‘roket’?

    Penulis tidak pasti. Yang pasti, penulis sering terbayang puak-puak ‘bunga raya’ itu bersorak menjulang bendera DAP sepertimana yang pernah PAS lakukan dulu. Jika ia benar berlaku nanti, maka tahulah kita di mana sebenarnya harga diri mereka, bukan? Sama-sama kita nantikan…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jual maruah bangsa dan negara lagi jijik.

      Delete
    2. Bila tuan presideng nak jawab
      a)ya
      b)ya tapi bukan rm90juta
      c) tidak sama sekali, satu sen pun tak dapat

      Delete
    3. jaga sikit 0013, nnt jatuh munafik menafi mungkar ko ni. Dah terang , Ko pilih nak jahiliah lagi..aparaaa

      Delete
    4. rasanya bungaraya tak sebodoh pas guna lambang berasingan sewaktu pilihanraya. guna 1 lambang pembangkang kot. jangan ikut pemimpin pas, bagi apapun dia sapu semua asalkan perut buncit.

      Delete
    5. 00.13, MANTAP!

      Delete
    6. 00.13 SENTAP!

      Delete
    7. 00.13 ready get set go, KEJORA is the BEST!

      Delete
    8. Masuk lif tekan sendiri
      Hahahahaha

      Delete
    9. masih BUDAK2? belum kahwin atau GAY kuat hisap kote dalam lif?

      HAHAHAHAHAHAHA

      Delete
    10. aku lah "KEJORA" pembunuh GAY bawah UMOQ!

      WAKAKAKAKAKAKAKAKA

      Delete
  21. AKHIRNYA u-TUrN MENGAKU DAP MINTA JAWATAN TIMBALAN PERDANA MENTERI!!!
    Apabila Tunku Abdul Aziz, bekas Naib Pengerusi DAP mendedahkan tentang pakatan sulit antara Mahathir dengan Lim Kit Siang membabitkan jawatan Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri, Mahathir adalah orang yang paling kuat lompat. Lim Kit Siang pun lompat sama. Bahkan Mukhriz Mahathir yang tidak banyak tahu tetapi hanya bermodalkan bapanya pun bukan main lagi melatah.

    Setelah puas berkungtau, berkungfu, bersilat dan bersilambam, akhirnya u-TUrN membuat pengakuan bahawa DAP memang meminta jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri.

    Dengan kata lain, betullah seperti yang didakwa oleh Tunku Abdul Aziz pada 31 Disember lalu walaupun disangkal, bahkan diancam untuk disaman.

    Tun Dr Mahathir Mohamad mengesahkan DAP mahu jawatan Timbalan Perdana Menteri sekiranya pakatan pembangkang menang pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 akan datang.

    Beliau yang juga Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) berkata, hasrat itu disuarakan sendiri DAP yang mahu jawatan kedua tertinggi dalam kerajaan berkenaan diserahkan kepada salah seorang pemimpin parti itu.

    Bagaimanapun, beliau menafikan DAP mahukan jawatan Perdana Menteri kerana memerlukan undi daripada orang Melayu yang dilihat sukar berbanding mendapatkan undi kaum Cina.

    "Tak mungkin (mahu jadi Perdana Menteri jika menang PRU) kerana kalau DAP nak menang, mereka kena dapat sokongan parti Melayu yang lain.

    "Mereka terang-terang kata kepada saya, bangsa Cina ini minoriti dalam negara ini...dan DAP tak pernah minta menjadi Perdana Menteri.

    "Tapi kalau timbalan itu, adalah...Yang kata mereka nak jadi Perdana Menteri adalah Datuk Seri Najib untuk menakut-nakutkan orang Melayu,

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHAHHAHA, arwah tun madey ROCKS! King of u-turn.

      Delete
    2. Kejora detected!!
      On your mark get set go!!

      Delete
    3. Paranoia detected!

      "Kejora" is the BEST! hahahahaha

      Delete
    4. Masuk bakul sendiri angkat
      Hahahahahahahaha

      Delete
    5. masuk lif hisap kote sendiri, gay bawah UMOQ masih bujang rupanya..

      HAHAHAHAHAHAHA

      Delete
    6. Sila tekan PANIC buton jika takut kepada "KEJORA"

      HAHAHAHAHAHAHAH

      Delete
  22. Jawatan TPM untuk DAP ; Melayu perlu bimbang : Syed Ali
    KETUA UMNO Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee berkata, orang Melayu di negara ini perlu untuk merasa bimbang jika hasrat DAP untuk meletakkan wakil mereka sebagai Timbalan Perdana Menteri tercapai.

    "Ini bukan soal perkauman, tetapi orang Melayu patut bimbang kerana tingkahlaku pemimpin DAP sebelum ini banyak melukai hati umat Islam di negara ini," tegasnya.

    Menurutnya, ini kerana teras perjuangan parti rasis itu hanya mengutamakan kepentingan satu kaum sahaja dan rekod selama ini membuktikan mereka tidak pernah berasa senang terhadap kedudukan orang Melayu.

    "Ini bukan soal perkauman atau untuk menakut-nakutkan sesiapa, tetapi jika wakil DAP jadi Timbalan Pedana Menteri, saya bimbang akan memberi kesan kepada masa depan orang Melayu," tegasnya.

    Beliau berkata, tradisi pemerintahan kerajaan berparlimen di negara ini menyaksikan hanya orang Melayu dan beragama Islam yang dilantik sebagai Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri.

    Katanya, ini berlaku sejak Malaysia mencapai kemerdekaaan sehingga kini di bawagh era pentadbiran Datuk Seri Najib Tun Razak.

    Lagi pun tegas beliau, masyarakat Cina merupakan kaum minoriti dan kedudukasn itu pula berpecah kepada beberapa kumpulan politik yang berbeza.

    "Walaupun jawatan Timbalan Perdana Menteri bukna satu ketetapan untuk orang Melayu, tetapi tradisis itulah yang selama ini menjadikan negara kita harmoni dan rakyat pelbagai kaum hidup aman damai," ujarnya.

    Katanya, tradisis yang baik apabila dirombak kerana memenuhi agenda peribadi kebiasaannya hanya akan mendatangkan kesan tidak baik dan tidak boleh diterima umum.

    Beliau menegaskan demikian ketika diminta mengulas kenyataan terbaru bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang mengesahkan DAP hanya meminta jawatan Timbalan Perdana Menteri jika Pakatan Harapan berjaya menguasai Putrajaya.

    Pengerusi BERSATU dalam sebuah portal berita dipetik sebagai berkata itu DAP mahukan jawatan tersebut manakala bagi jawatan Perdana Menteri kekal kepada orang Melayu.

    Mengulas lanjut lanjut, Syed Ali yang juga Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Wilayah Persekutuan berkata selama ini pemimpin DAP pernah mempertikaikan kedudukan orang Melayu, bahasa kebangsaaan dan Islam sebagai agama rasmi.

    Malah katanya, pemimpin DAP pernah mempersoalkan laungan azan di masjid dan banyak lagi tindakan mereka yang telah menggurislkan hati umat Islam di negara ini.

    "Sekarang DAP tuntut kerusi TPM, jadi orang Melayu terutama yang pro-pembangkang perlu mengambil peringatan dan berwaspada," tegasnya.

    "Jangan nasi sudah menjadi bubur, baru nak menyesal," ujarnya lagi sambil menegaskan UMNO pasti akan menentang habis-habisan Pakatan Harapan dan tidak mahu melihat tradisis pemerintahan orang Melayu di negara ini dihancurkan.

    UMNO tegasnya lagi, tidak akan berdiam diri sebaliknya akan memastikan impian DAP untuk menduduki kerusi Timbalan Perdana Menteri hanya tinggal angan-angan.

    Beliau mengingatkan parti pembangkang terutama AMANAH, PKR dan BERSATU jangan bermain dengan sentimen kaum untuk memenangi PRU akan datang.

    "Saya nak ingatkan blok pembangkang, jangan kerana mahu mengharap undi orang Cina (DAP), maka jawatan TPM sanggup tawarkan kepada mereka.

    Dalam hubungan ini, beliau berharap orang Melayu, tidak terkecuali penyokong PAS supaya berwaspada dengan usaha terancang pihak berkepentingan untuk menguasai negara ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu perlu bimbang maruah bangsa akibat kes 1mdb

      Delete
    2. melayu harus bimbang Malaya dah jadi Nanyang

      Delete
    3. Nanyang siang pau...malam pun pau..selagi ada, pau habis

      Delete
    4. orang-orang melayu mana ada maruah!

      Delete
  23. Dalam Diam, Dr Mahathir Sedang Bunuh Karier Politik Muhyiddin
    Sebagai Presiden sesebuah parti, untuk menjatuhkan mereka sudah pasti ia memerlukan perancangan yang teliti dan sempurna untuk memastikan ia berjaya.

    Begitulah yang terjadi kepada Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang sedang cuba disingkirkan dari politik negara.

    Dalangnya, ialah Pengerusi parti itu sendiri iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad tetapi kini beliau sudah kelihatan sedang membunuh karier politik Muhyiddin secara amat halus.

    Umum mengetahui sekarang ini, Dr Mahathir sedang dalam keadaan tegang dengan baginda Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar dalam isu pelaburan projek pembinaan Forest City di Johor Bahru.

    Dalam hal ini, sebagai Presiden, Muhyiddin nampaknya mempertahankan Dr Mahathir dengan sama-sama dilihat berbalah dengan baginda dan beliau menganggap ia soal kedaulatan dan bukan soal kesetiaan beliau kepada Sultan Ibrahim.

    Dulu, dalam UMNO, Muhyiddin melawan bosnya, iaitu Presiden, Datuk Seri Najib Tun Razak, kini beliau dilihat hendak menentang baginda Sultan di negerinya sendiri pulak.

    Dr Mahathir yang memulakan perbalahan Muhyiddin yang terpaksa berhempas-pulas melawan baginda Sultan di negeri kelahirannya sendiri.

    Ia secara perlahan-lahan akan mengikis imej baik Muhyiddin di Johor selepas rakyat melihatnya berani menempelak Sultan kerana menyokong Pengerusinya, Dr Mahathir.

    Kemudian, petunjuk jelas Dr Mahathir mahu melenyapkan Muhyiddin ialah pada malam perasmian PPBM di Stadium Malawati, Shah Alam, Sabtu lepas apabila Dr Mahathir berucap lebih lama dari Muhyiddin.

    Selain itu, mengapa Muhyiddin selaku Presiden diberi ruang ucapan di akhir majlis. Sepatutnya Muhyiddin yang merasmikan parti itu dan bukannya Pengerusi yang biasanya hanya sebagai penaung sesebuah parti politik.

    Kemudian, walaupun Muhyiddin adalah Presiden PPBM tetapi beliau tidak dapat menyelamatkan nyawa politik orang kuatnya iaitu Ketua Srikandi PPBM, Anina Saadudin yang dilucutkan jawatan kerana terpalit dengan skandal seks.

    Muhyiddin gagal membantu Anina daripada dikenakan tindakan berkenaan dan nanti Muhyiddin mungkin juga bakal disingkirkan kerana skandal yang sama.

    Di akhirnya nanti, Muhyiddin bakal disingkirkan sebagai Presiden PPBM dan anak Dr Mahathir, Datuk Seri Mukhriz Mahathir akan dilantik sebagai Presiden sekaligus tamatlah nyawa politik Muhyiddin dalam sejarah negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Munafik yang sedang buat kerja melaga-lagakan atas arahan bapak penyamun yang bernaung di bawah iblis.

      Delete
    2. arwah tun madey best friend iblis betina.

      Delete
    3. Iblis betina best friend mak kau.
      Kejora detected!!
      Silakan mencarut.
      Get set on your mark, 123 start!!
      Hahahahahahahaha

      Delete
    4. hahahahaha, 01.17 tak lena tido dek penangan kejora.

      LOL, tabik spring sama lu kejora!

      Delete
    5. Wakakaka masuk lif tekan sendiri.
      Sendiri berlakon hantar posting reply sendiri
      Hahahahahahaha
      Wakakakakakakakakaka

      Delete
    6. wakakakaka, asyik post berulang-ulang, manusia paling syok sendiri.

      HAHAHAHAHAAHA

      Delete
    7. jaga-jaga kawan-kawan bila masuk lif, ada GAY BUJANG bawah UMUR suka hisap kote jantan disini.


      HAHAHAHAHAHAHAHAHA

      Delete
    8. maaf dia dah kahwin, tapi masih mengaku bujang, mulurt busuk sebab selalu hisap kote bangla kat PPR lembah subang.

      HAHAHAHA

      Delete
  24. “DIA NAK PIKAT PENGUNDI BUKAN MELAYU, TUNJUKLAH BERANI DEBAT DENGAN SULTAN”
    Mahathir perlu bergantung Pada Undi Bukan Melayu pada PRU14 untuk safe seat Mukhriz. Kenalah Tunjuk Lawan Sultan.



    Mahathir tidak buat sesuatu tanpa sebab.



    Apabila dia buat sesuatu, tentu kena lihat apa di belakangnya.



    Ini cara Politik Mahathir.



    Dalam kedudukan sekarang, orang Melayu telah menyisih Mahathir.



    Ketika Mahathir tubuh parti Pribumi, hanya yang tidak ada harapan dalam UMNO dan anak muda yang “zero knowledge” berkenaan Mahathir sahaja yang berpusu masuk parti Pribumi.



    Bak kata lirik lagu Elvis “only fools rush in”. Mereka yang matang tidak melayan langsung parti sampah sarap macam Pribumi.



    Jika Syed Saddiq masuk UMNO atau pemuda UMNO dia tetap kena tunggu giliran sebab dalam UMNO ada heraki kena ikut giliran, lainlah masuk Pribumi terus dapat jawatan.



    Itu sebab Ketua Armada tidak faham politik “grass root” .



    Dia hanya faham politik nasional. Isu besar, isu nasional.



    Masalah orang setempat yang mahu bantuan sekolah, majlis khatan, kenduri kendara, back to school, hanya ahli politik yang pernah bermula dari bawah sahaja yang faham.



    Dan ikut kajian analisa negara jiran, BN akan menang di Sabah dan Sarawak serta beberapa negeri di semenanjung kerana politik ini.



    Penggundi kenal siapa yang membantu mereka walaupun pembangkang melalak isu tiada kaitan “bread and butter” pengundi.



    Itu sebabnya dalam senyap, wakil UMNO pergi melawat penduduk setempat membantu mereka menolong mana perlu dari hal perumahan sehingga hal individu seperti sakit dan lain lain.



    Apabila wakil UMNO menang, pembangkang pura pura hairan dan kata ada undi hantu, sedangkan mereka lupa faktor sebab apa seseorang itu sokong seseorang calon.



    Berbalik kepada topik di atas, kita kena faham hal Mahathir ini.



    Dia di letakkan oleh Allah di persada pemerintahan selama 22 tahun untuk kita kaji dan lihat dia bertindak. Bukan yang tersurat tetapi yang tersirat.



    Kenapa tiba tiba Mahathir jadi hero melawan Sultan Johor? Tentu ada kisah dan agendanya.



    Orang berumur 90 tahun dan 2 dekad memerintah berkelakuan begini ada sebabnya.



    Kehendak peribadi Mahathir masih belum tercapai, pada umur dia, siapalah yang akan berlaku zalim mahu memenjarakan orang tua? Walau sah ada ciri ciri kesalahan. Itu yang Mahathir berani cabar, bukan kerana berani, tetapi kerana mengambil kesempatan.



    Jika Mahathir di dakwa dan masuk penjara, orang tidak rujuk kepada kesalahan dia, tetapi rujuk kepada umur dia lalu jadi bahan simpati.



    Maka itulah Mahathir ambil kesempatan. Memang itu kepakaran dia.



    Mahathir telah di sisih oleh orang Melayu UMNO, dan rakyat Melayu PAS, maka jumlah pembenci Mahathir akibat kurang ajar kepada orang Melayu sudah bertambah ramai.



    Maka ploy Mahathir adalah pikat hati bukan Melayu dengan menunjukkan keberanian berhadapan dengan Sultan. Maka bukan Melayu akan yakin dengan Mahathir.



    Itulah ploy nya,



    Nanti di pilihanraya Mukhriz akan di letak di kawasan majoriti bukan Melayu dan sedikit melayu maka sah boleh menang.



    Maka itu sebabnya Mahathir mahu tunjuk kepada bakal penggundi dari bukan Melayu keberanian dia terhadap raja melayu.



    Jadi janganlah tidak tahu kenapa Mahathir yang sibuk dengan 1MDB tiba tiba sibuk dengan Forrest City.



    1MDB tidak di bawa oleh Mahathir ke mahkamah kerana tiada bukti malah tuduhan pun tidak konsisten semua orang tahu.



    Ulang ulang kisah lama yang di oleh dari sudut lain.



    Maka kenalah Mahathir up kan serangan baru berbentuk isu Projek Forest City.



    Jadi sambil ada serangan baru, kaum tertentu akan lihat Mahathir hero mereka kerana berani lawan Sultan, maka dapatlah Mahathir tawan “crowd” baru yang bakal menjadi majoriti pengundinya. Melayu sudah meluat dengan Tun Mahathir, mereka akan tunjukkan kepadanya pada PRU14. Mahathir kena cari ground selamat.



    Hatta, lihatlah apa yang terjadi, terlalu lama di persada politik, Mahathir jadi “predictable”. Yang taksub tidak nampak apa apa kerana masih sendawa angin 1MDB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai pengkhianat,.....berapa upah yang kau dapat?Dah naik haji belum?

      Delete
    2. masalahnya Najib Jho Low Eric Tan, pemakan penjilat..ko pun tahu, ko saja nak jahanamkan ruang diskusi. Jahiliah la ko ni

      Delete
    3. Tak ada lagi ke penganalisa first class dari umno yg boleh berbahas kes sturzenegger di spore? Org macam 00.34 ni memang tarak class. Kita tak baca utusan, knowledge kita dari bloomberg, wsj dll. Jgn kelentong kat sini la.

      Delete
    4. 0047 jgn kelentong lah, melayu macam kau paling banyak baca harian metro. LOL, knowledge dari bloomberg, wsj konon.

      Delete
    5. 1.16 sorry mate...your argument is too shallow to be entertained by educated people.

      Delete
    6. 1.25 hahahahaha, educated in chenai?

      Delete
  25. JingJilatJubbuJibbyjahanam dh mula masuk, briefing baru selesai. Tn Budin, mungkin bokeh buat limit pada character dlm satu komen. MO dangkal tak habis2. Puak yg salah, mana tak takut, kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. JingJilatJubbuJibbyjahanam <- ni lah kata-kata manusia dangkal. :)

      Delete
    2. 114, ko mesti ada rasa kenaikan suhu dikawasan punggong. Jgn bimbang , ini normal

      Delete
  26. Pengkhianat negara penyokong Najib penyamun sila buka blog sendiri la.Apa,....modal dah kurang ke,...asyik tumpang blog orang dan tulis semua auta panjang lebar.

    ReplyDelete
  27. Nak tackle pakcik makcik felda memang susah, berzaman umno tegar. Apa kata tackle anak2 pakcik makcik felda yg kerja di luar felda. PH patut ada database dia orang ni. Pakcik makcik tak dengar cakap org luar, barangkali dengar cakap anak2

    ReplyDelete
    Replies
    1. 0034, teruskan, walaupun ada yang aku tak setuju tapi aku kagum dengan usaha kau, pedulikan mamat2 bodoh kat sini, mana boleh baca pendapat yang bertentangan, lubang bontot di tumbuh bisul nanti

      Delete
  28. 00:46 jangan jadi BODOH boleh tak!

    ReplyDelete
  29. bukan arwah tun madey dulu terjerit terlolong kata si KIT SIANG ni cina paling rasis kat donia??? mamak kuat putar, melayu mudah lupa dan bodoh? nejib lanun tersohor?

    ReplyDelete
  30. pada aku...naluri aku kuat menyatakan dap ni masih kurang bisanya jika nak dibandingkan dengan dua parti cina dan satu parti india dalam komponen bn...mca, gerakan dan mic...umno terkonteng konteng...dikelilingi oleh tiga parti bukan melayu...sbb tu apa saja mca,gerakan dan mic minta umno kena bagi..walaupun yang didalam kain kena bagi...
    aku tetap berpegang kepada fahaman kolot aku yang hari ini umno lah yang menjadi keldai tunggangan mca, gerakan dan mic..sbb kalau umno tak ikut arahan...tiga parti ni akan ugut..akan boikot..mcm dua pemimipin parti komponen bn yang baru2 ni mengugut nak letak jawatan bila kerajaan mempertimbangkan RUU355..akan begitulah keadaannya...umno akan sentiasa diugut..digertak....
    sudah tentu umno kaget...sebab parti komponen sabah dan sarawak...buat masa sekarang ini..masih umpama perahu yg dihanyut ombak...lihat saja sebahagian menteri dari sabah dan sarawak...kenyataan mereka sangat memeningkan...walaupun mereka memegang tampok sesuatu kementerian...
    justru...
    aku tetap beranggapan mca, gerakan dan mic...adalah musuh sebenarnya...
    kerana...
    satu soalan mudah...mahukah kita orang melayu beragama islam diperintah oleh orang bukan islam...sudah tentu tidak...segalanya akan dikawal..segalanya akan terbatas...terutamanya yang melibatkan hal agama islam..
    begitulah juga dengan kaum cina ni...mereka pun begitu juga...seboleh bolehnya mereka tidak mahu hidup dibawah telunjuk islam...cuma sekarang mereka terpaksa rela bersetuju ikut kerana mereka belum cukup kuat dari aspek keahlian...jumlah ahli yg belum cukup untuk membuatkan mereka kuat.
    mca,gerakan sekarang ini hanya menunggu waktu sesuai sahaja untuk melompat menyertai dap..mca dan gerakan kekal dlm bn sebagai financer...minta peruntukkan yang tak masuk akal..lepas dapat bagi pada dap...siapa tahu...duri dalam daging...mahu tak mahu umno kena layan....sebab itu kalau kita tengok dan perasan..hanya umno yang mewakili bn yang sentiasa berperang dengan pembangkang terutamanya dap..muka umno saja yang keluar..nazri..tajuddin..kj..azalina..zahid dan lain2...wakil mca, gerakan dan mic...diam saja sorokkan kepala..sedangkan mereka juga komponen bn...tapi mereka lebeh rela berdiri dibelakang..hanya tunggu kutip hasil perang...
    atas dasar inilah...umno sepatutnya mengawasi dalaman mereka dari menjulur leher keluar mengawasi musuh yang masih kurang kekuatan...
    dalam peperangan...kita rela terima kekalahan jika benar musuh kita lebeh kuat...biar kita rela ditusuk bila berdepan dalam peperangan...daripada kita kalah ditikam dari belakang ...dan harus diingat mic akan secara automatik akan ikut mca dan gerakan kerana...mahukah penganut hindu dan kristian berada dibawah penerintahan islam...
    ini bukan soal perkauman dan anutan....ini adalah kenyataan...kerana ular sawa tidak memerlukan bisa patukan untuk membunuh mangsa.....

    ReplyDelete
  31. BN menang lagi lah nampaknya!

    ReplyDelete
  32. bukan arwah tun madey dulu terjerit terlolong kata si KIT SIANG ni cina paling rasis kat donia??? mamak kuat putar, melayu mudah lupa dan bodoh? nejib lanun tersohor?

    ReplyDelete
  33. Kadang2 terdetik dalam fikiran

    Mengapa balaci najip beriya2 menjilat najip yang dah terang2 salah dalam blog ni

    Kalau para pak menteri, mak menteri, apandi, kebab tu semua kita faham yg mereka terlalu cintakan jawatan umpama bila mati nanti Harta dan pangkat tu boleh 'carry forward' di neraca al-mizan kelak

    Tapi yang langau2 dalam blog ni

    Berapa puluh juta dedak yang kamu dapat?
    Setinggi mana jawatan yang menunggu kamu?
    Atau setidak2nya negara mana kamu nak duduk lepas BN lingkup nanti?

    Atau

    Adakah kamu sebenarnya diugut?
    Ada C4 ke yang sedang diikat di perut kamu?
    Ada pistol ke yang sedang dihalakan ke kepala anak bini kamu?
    Ada akta ke yang dah digubal untuk menangkap kamu kalau kamu berhenti menjilat?

    Atau lebih radikal lagi

    Ada ke kamu dan najip dah bersumpah darah siap tikam colok ke belikat kamu?
    Ada ke apa2 Amanat Hj Najip yg dah tertaklik pada kamu?

    Sebab selagi masih ada nafas dan belum nyawa sampai di rengkung lagi, kamu masih ada peluang untuk merenung balik apa yg kamu dah buat selama ini dan masihkah nak diteruskan lagi

    Sebab kalau diteruskan juga dengan komen2 mencarut, copy paste berjela2, kamu hanya menipu diri kamu sendiri sahaja

    Selama mana nak hidup dengan mengampu dan menipu

    Fikir2kanlah. Kamu bukannya budak umur 10 tahun lagi yang masih memerlukan rotan sebagai 'alat bantu mengajar'

    ReplyDelete
  34. Saya amat bersetuju dgn Cass kerana selama ini saya berpandangan sama.

    Cuma 00.34, hang memang banyak berimiginasi. Tak payah tdm nak ambil hati orang bukan melayu 'tsunami cina dah lama berlaku. PPBM bukan nak tawan kawasan cina tapi kawasan melayu umno. Mukhris bertanding di Kedah dikawasan Pure Pas kedua dua kali. Kaw. yg tk pernah menang. Dia menang bukan kerana dia dari umno tapi kerana dia Mukhris Mahathir. Jadi jangan dok berlagak macam pandai, sebenarnya habok pun takdak. Kaji Mahathir konon. Orang kedah kata piraaah. Kalau najib pakai hang jadi penasihat memang punasihat lah umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 242, ko mesti dpt kesan kenaikan suhu yg me.dadak dikawas. punggung. Jgn panik, itu kesa. subconcious yg normal bagi pihak yg ada lakukan salah. Ubat ditangan ko.

      Delete
  35. bukan arwah tun madey dulu terjerit terlolong kata si KIT SIANG ni cina paling rasis kat donia??? mamak kuat putar, melayu mudah lupa dan bodoh? nejib lanun tersohor?

    ReplyDelete
  36. 1.48 & 1.49 TERBAEK !

    ReplyDelete
  37. bro 00:34, thought provoking and very articulate, excellent points.

    ReplyDelete
  38. saya rasa inilah salah satu sebab utama PAS bermati-matian tak nak bekerjasama dengan DAP lagi, sudah tentu TG Hj. Hadi Awang dan pemimpin tertinggi PAS tahu akan "demand" DAP ini dari dulu lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. psycbo. Trick kolot dab ni

      Delete
    2. 03.08, anda BODOH PSYCHO?

      Delete
  39. SIAPA MAHU LIM KIT SIANG SEBAGAI TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA?

    Sila angkat tangan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. UNDI NAJIB UNTUK BAGI DERMA PADA TAEK JHO LOW?

      Delete
  40. 1. TAJUL -> saya setuju!
    2. CASS -> gua ok je.
    3. Labu Labi -> nyah pun nak bang kit siang jadi tpm .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi 02.54...
      bertindak sebagai wakil kami ke?...hehehe...yang baik dan memberi manfaat kepada islam...DEMI ALLAH saya sokong...

      Delete
    2. no worries, Yehuda sentiasa berama mereka yang benar dan tidak malas.

      Delete
  41. 4. John DOL -> aku pung

    ReplyDelete
  42. sedihkan....bila isu begini berbangkit...tidak ada seorang pun raja atau sultan memberi pandangan...sedangkan kedaulatan dan ketaatan kepada raja dan sultan ini hanya terletak kepada orang melayu...dan kepada umno..pkr..pas..amanah..dan bersatu...dan parti parti melayu yang beragama islam...hanya org islam yang akan memandikan, mengkafankan, mensolatkan dan menguburkan kita bila kita mati...WALLAHUAKLAM...

    ReplyDelete
    Replies
    1. TANIAH & SELAMAT MAJU JAYA DS NAJIB HJ TUN ABD RAZAK DIATAS KEMENANGAN BESAR BN DI DALAM PRU14 YANG AKAN DATANG.

      best,
      w

      Delete
    2. mO provoke ...jgn bagi nmpk sgt....

      Delete
    3. hahahahaha, hang terasa ke? ok lah tu, MO provoke tu menjadi ....

      Delete
  43. Anonymous19 January 2017 at 22:03
    Tuan admin dan saudara2 pengomen semua.
    Hari ini didalam sinar harian ada menyiarkan kenyataan Syed Ali Alhabshi mengenai kenyataan YAB Tun Mahathir mengenai parti DAP yang hanya minta jawatanTPM sahaja bukan PM. jika parti pembangkang menang pada PRU14 nanti.Kenyataan ini mengikut Syed Ali terdapat dalam ucapan YAB Tun semasa perasmian parti Bersatu baru2 ini.Saya telah pun mendengar video ucapan YAB Tun tersebut tetapi tidak terdapat ucapan yang sedemikian ,jadi disini saya berharap ada sesiapa yang memberi sedikit pencerahan.

    Reply
    Replies

    Anonymous20 January 2017 at 01:34
    KONPEM BETUL, arwah tun madey memang ada buat kenyataan itu.

    Reply

    ReplyDelete
    Replies
    1. Admin... mohon di delete kenyataan yang berulang2 kali ini.

      Pencacai yang sudah kehabisan fakta.

      Delete
    2. apa kau ingat tuan budin nak layan rayuan bangsat macam kau? hahahahahaha

      Delete
  44. Pelik..

    Dah terang2 si jho low tu terlibat dlm skandal songlap wang negara, tapi kerajaan langsung tak nak libatkan dia..sebab mo1 terlibat sekali lah tu..

    Lagi pelik...

    Sebab ramai jugak pencacai yg dok backing si mo1 tu..punyalah baghal macam ****.

    Bila dah bangsat memerintah + baghal pulak dok sojong..jangan harap negara nak maju dan rakyat hidup senang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok lah tu bugis bangsat memerintah melayu-melayu bangsat macam kaorang! hahahahahaha

      Delete
  45. Sekarang sudah terlihat kebenaran kata-kata Tun setahun yang lepas: HANYA KAMBING YANG PERCAYA 2.6B DATANG DARI DERMA PAK ARAB.Itupun kerana kambing tak tahu bercakap, kalau sebaliknya tak tahu lah.Lepas ni Kita Tanya TPM, pak Arab yang derma 2.6B tu dari MANA?
    Malaysia ka Arab Saudi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hanya beruk je percaya tun dan keluarga tak merompak macam si nejib, beruk pun malu nak kira jumlah company dengan kepentingan keluarga tun. melayu mana boleh berfikir dengan waras.

      Delete
    2. yang beza nya, siapa perompak lebih besar..... marah lah tun, anak didk dia merompak lebih dari dia, mana aci!

      Delete
    3. tun merompak untuk anak-anak, nejib merompak untuk isteri, anak tiri dan UMNO ....

      Delete
  46. “Keluarga Mahathir ada kepentingan dan penglibatan dalam beratus ratus buah syarikat di Malaysia sahaja.

    Nama : Mokhzani Mahathir
    No.IC : 610117-02-5XXX
    Alamat : Lorong 1/80C Jalan Medang Kapas, 59100 Kuala Lumpur
    MAKLUMAT PENGLIBATAN SYARIKAT:

    1 322687-T Opcom Cable Sdn Bhd
    2 1155217-D Opcom Trading Sdn Bhd
    3 1103715-V Yayasan Tun Dr.Siti Hasmah
    4 1060158-M Kencana Racing Sdn Bhd
    5 322687-T Opcom Cable Sdn Bhd
    6 570015-M Rumpun Harapan Sdn Bhd
    7 13911-D Sarku Engineering Services Sdn Bhd
    8 476682-A Malaysian Engineering & Oil Field Servies Sdn Bhd
    9 176294-K Sapurakencana Subsea Services Sdn Bhd
    10 950894-T Sapurakencana Petroleum Berhad
    11 132384-M Sang Kee Feedmills Sdn Bhd
    12 348735-P Sapurakencana Engineering Sdn Bhd
    13 485768-A Sapurakencana Pinewell Sdn Bhd
    14 713863-V Sime Darby Auto Performance Sdn Bhd
    15 918154-H Kencana Energy Sdn Bhd
    16 707575-U Mahawarga Holdings Sdn Bhd
    17 506795-A Jaseri Automotive Group Sdn Bhd
    18 806114-M Sapurakencana Teras Ventures Sdn Bhd
    19 770316-X Yayasan Pendidikan Tun Siti Hasmah
    20 322661-W Opcom Holdings Berhad
    21 44351-D Kulim Technology Park Corporation Sdn Bhd
    22 787379-D Sapurakencana Petroleum Ventures Sdn Bhd
    23 794370-M Kencana Capital Assets Holdings Sdn Bhd
    24 137082-P Sapurakencana Assets Sdn Bhd
    25 812058-H Pegasus Wings Sdn Bhd
    26 802491-K Garap Impian Sdn Bhd
    27 763921-K Motorsports Association of Malaysia
    28 858045-V Crescent Eenergy Sdn Bhd
    29 737765-H My Cash Sdn Bhd
    30 737740-W IPS Sdn Bhd
    31 981-D Tongkah Holdings Sdn Bhd
    32 981-D Tongkah Holdings Sdn Bhd
    33 8394-W Sharp-Roxy Sales & Service Company (M) Sdn Bhd
    34 11832-K Pantai Holdings Berhad
    35 73056-D Pantai Medical Centre Sdn Bhd
    36 83307-K Sapurakencana HL Sdn Bhd
    37 97150-A Avenue Kestrel Sdn Bhd
    38 118860-H Yayasan Gerakbakti Kebangsaan
    39 118860-H Yayasan Gerakbakti Kebangsaan
    40 122850-W Sharp-Roxy Appliances Corporation
    41 134028-U Rubberflex Sdn Bhd
    42 142273-W Zaitech Sdn Bhd
    43 173719-U Tongkah Ventures Sdn Bhd
    44 174400-X Malaysian Design Marketing Sdn Bhd
    45 175036-D Strateq Sdn Bhd
    46 179558-M Petrokonsult Sdn Bhd
    47 182075-X CGGAP Sdn Bhd
    48 182390-V M-Ocean Diving Sdn Bhd
    49 182990-D Seri Esmeralda Sdn Bhd
    50 195508-K Petroprojek Sdn Bhd
    51 203300-X Automotive Conversion Engineering Sdn Bhd
    52 207816-X Tongkah Electronics Sdn Bhd
    53 214811-P Paloh Medical Centre Sdn Bhd
    54 224192-H Medivest Sdn Bhd
    55 227140-P Cheras Medical Centre
    56 228897-D Layang Layang Island Resort Sdn Bhd
    57 231000-H Limkokwing Institute Of Creative Technology Sdn Bhd
    58 231304-M Mosaique Communications Sdn Bhd
    59 232158-P Titi Gajah Holdings Sdn Bhd
    60 232216-W Seri Lagenda Sdn Bhd

    ReplyDelete
    Replies
    1. “Keluarga Mahathir ada kepentingan dan penglibatan dalam beratus ratus buah syarikat di Malaysia sahaja.

      Nama : Mokhzani Mahathir
      No.IC : 610117-02-5XXX
      Alamat : Lorong 1/80C Jalan Medang Kapas, 59100 Kuala Lumpur
      MAKLUMAT PENGLIBATAN SYARIKAT:

      (sambungan)
      61 232626-D Cognitech Corporation Sdn Bhd
      62 236866-U Prime Granite (Malaysia) Sdn Bhd
      63 236869-A Suara Bayu Sdn Bhd
      64 241297-H Syarikat Tunas Pantai Sdn Bhd
      65 243798-U Creative Synergy Sdn Bhd
      66 246054-U VR Technology Sdn Bhd
      67 248032-U Layang-Layang Dive Resort Sdn Bhd
      68 250176-H Petropackage Sdn Bhd
      69 252102-D Iskandar Holdings Sdn Bhd
      70 253073-A M-Ocean Holdings Sdn Bhd
      71 258935-D Kestrel Capital Partners (M) Sdn Bhd
      72 259555-M Prime Granite Marketing Sdn Bhd
      73 260896-P Kestrel Securities Nominees (Asing) Sdn Bhd
      74 264210-H Kestrel Securities Nominees (Tempatan) Sdn Bhd
      75 265542-K Penang Medical College Sdn Bhd
      76 268797-V Pantai Columbia Sdn Bhd
      77 281037-M Tongkah Precision Plastic Sdn Bhd
      78 283413-U EKS Motorsports Sdn Bhd
      79 291068-X Khasera Baru Sdn Bhd
      80 307780-A Tongkah Equity Sdn Bhd
      81 308279-A Kobay Technology Bhd
      82 321428-W Pantai Support Services Sdn Bhd
      83 332693-D Satelcom Sdn Bhd
      84 337160-X Pusat Bantuan Angkasa-Udara Sdn Bhd
      85 347154-K THB Asia Connect Sdn Bhd
      86 354585-H Seputih Asas Sdn Bhd
      87 376770-W Technology Innovations Resources Sdn Bhd
      88 378380-D Secura Security Printing Sdn Bhd
      89 379181-T Rumpun Lagenda Sdn Bhd
      90 386015-M Barn Thai Restaurant Sdn Bhd
      91 379894-W Sirim Tech Venture Sdn Bhd
      92 398523-H Limkokwing Executive Leadership College Sdn Bhd
      93 401532-P Tongkah Applications Sdn Bhd
      94 401534-H Tongkah Marketing Sdn Bhd
      95 401979-H Tongkah Sales And Services Sdn Bhd
      96 401984-M Consortio Sdn Bhd
      97 414089-X Tongkah-Otto (M) Sdn Bhd
      98 422902-M Senandung Beringin Sdn Bhd
      99 431251-W IMC Education Sdn Bhd
      100 438067-X Pantai Premier Pathology Sdn Bhd
      101 440902-H Paksiwang Sdn Bhd
      102 442886-A Gilauan Mercu Sdn Bhd
      103 446529-V Worldcare Health (Malaysia) Sdn Bhd
      104 446801-T Swiss Union Fine Watch Sdn Bhd
      105 446801-W Capifiniti Sdn Bhd
      106 454557-T Competitive Advantage Sdn Bhd
      107 454762-D Advance Pioneer Sdn Bhd
      108 457149-T Sepang International Circuit Sdn Bhd
      109 460269-A Kuala Lumpur Medical Centre (Asia Pacific) Sdn Bhd
      110 466313-V Pantai Hospitals Sdn Bhd
      111 469122-M Conso-Asli Sdn Bhd
      112 478933-D Yayasan Kebajikan Merbuk
      113 491485-V Lipo Corporation Sdn Bhd
      114 519154-U Auto Eurokars Sdn Bhd
      115 536714-K Royal Automobile Club of Malaysia
      116 539967-K Positive Attitude Sdn Bhd
      117 540499-W Kencana Capital Sdn Bhd
      118 543106-M Kencana Metering Sdn Bhd
      119 543161-W Sapurakencana Marine Sdn Bhd
      120 543169-H ARC Metal Spray Sdn Bhd

      Delete
    2. “Keluarga Mahathir ada kepentingan dan penglibatan dalam beratus ratus buah syarikat di Malaysia sahaja.

      Nama : Mokhzani Mahathir
      No.IC : 610117-02-5XXX
      Alamat : Lorong 1/80C Jalan Medang Kapas, 59100 Kuala Lumpur
      MAKLUMAT PENGLIBATAN SYARIKAT:

      (sambungan)
      121 547329-A Ambitious Revenue Sdn Bhd
      122 559056-V Naza-Brabus Motor Sdn Bhd
      123 570015-M Rumpun Harapan Sdn Bhd
      124 571539-X Ten Tenths Racing Sdn Bhd
      125 571568-X Jaseri Holdings Sdn Bhd
      126 578095-P Tema Anggun Sdn Bhd
      127 621442-U National Academy of Motoring
      128 626271-V Kencana Capital Assets Sdn Bhd
      129 626776-M Kencana Capital Ventures Sdn Bhd
      130 642434-W Flora Kencana Sdn Bhd
      131 667812-A Kencana Capital Partners Sdn Bhd
      132 667490-M Kencana Petroleum Berhad
      133 6899-X Celcom Resources Berhad
      134 72510-A Tongkah Moulding Technologies Sdn Bhd
      135 183374-K Nilai Dagangan Sdn Bhd
      136 209838-T DMC Telecom (Malaysia) Sdn Bhd
      137 229450-U Prestige Avenue (M) Sdn Bhd
      138 233393-H Jutaan Innovasi Sdn Bhd
      139 236138-U YTL Energy Sdn Bhd
      140 261683-W Reference Audio Sdn Bhd
      141 306718-W Simfoni Bayu Sdn Bhd
      142 318751-M Transceiver Technology Sdn Bhd
      143 319497-X AV Arts Sdn Bhd
      144 571536-M Jaseri Racing Sdn Bhd
      145 674438-M Orbitacorp Sdn Bhd
      146 704511-T Pramurni Holdings Sdn Bhd
      147 700394-X Kencana Steelworks Sdn Bhd
      148 544324-T Logisys Sdn Bhd
      149 630804-K Prestariang Systems Sdn Bhd
      150 720014-T Everise Project Sdn Bhd
      151 789765-P Kencana Marine Drilling Sdn Bhd
      152 10439-V Sapurakencana Onshore Sdn Bhd
      153 27950-W Sapurakencana Subsea Sdn Bhd
      154 594894-P Kencana Infrastructure Sdn Bhd
      155 293987-U Amona International Ventures Sdn Bhd
      156 867573-A Maxis Berhad
      157 1032639-W Sime Darby Auto Britannia Sdn Bhd
      158 904190-H Mahathir Science Award Foundation

      Delete
    3. Kalau Tun M ada beribu-ribu syarikat sekali pun apa masalahnya? Tun M tidak mencuri duit rakyat dan tidak
      menipu rakyat

      Delete
    4. siapa kata tun tak mencuri duit rakyat? hang ingat najib belajaq mencuri dari mana? meor dan keluarga semua makan gaji, kerja pun setakat cukup makan, heran aku orang melayu, bagi fakta depan mata lansung jadi kelabu.

      Delete
    5. Tuan admin
      Tolong padam komen yang berulang-ulang.

      Delete
    6. Tuan admin
      Tolong padam kan seklai komen 08.03 yang juga berulang-ulang.

      Delete
  47. JingJilatJubboJJ8bbyJahiliah dh meroyan terok. 722, mana ko letak tongTaek Low tu?
    Taek Low yg dlm tong tadi pun mana pergi habis?
    722 ! Ko makan ka? najis tu !!
    Cepat , ambil penanwar nnt kit perut. kt blkg tu ada Jus Kincin Lobai Sadonia tjap Walaunta perisa nanah Eric Tan. Moga hilang sakit oerut ko tu. Ingat bajk2, lain kali jgn bawa lari TongTaek Low tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa benda kau ni? macam beruk kena chili. berhujah lah dengan fakta dan bahasa yang boleh difahami manusia.

      Delete
  48. Yippie .... saya ah beng anak ah kow manyak gumbira, uncle lim kit siang bole jali itu timalan PM tilak lama lali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JHO LOW SUDAH TIBAI DUIT RAKYAT???
      KENAPA NAJIB DAN KDRM TIDAK ARAH TARIK PASPORT TAEK JHO LOW DAN ERIC TAN???
      BOLEH TAK KITA ADA DUA PASSPORT YANG BERBEZA IDENTITI???
      PENGARAH @ PEGAWAI KERAJAAN MANA NAK JAWAB???

      Delete
  49. bergembiralah wahai rakan-rakan kaum cina ku disini, hasrat kita sudah tercapai, LIM KIT SIANG akan DILANTIK menjadi TIMBALAN PERDANA MENTERI kafir pertama di MALAYSIA tidak lama lagi. HArap bersabar, dalam masa beberapa tahun lagi sudah tentu hasrat LIM GUAN ENG untuk menjadi PERDANA MENTERI KAFIR pertama diMALAYSIA akan tercapai. Hooooray !!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah kerana berani menunjukkan kebodohan anda

      Delete
    2. Taniah juga kerana menyerlah kan kebangangan melampau anda!

      Delete
    3. Kesian mak bapak anda dapat anak bodoh dan bahlul

      Delete
  50. Cinabeng is the BEST!

    HIDUP KIT SIANG, BAKAL TPM MALAYSIA!!!

    HIDUP GUAN ENG, BAKAL PM MALAYSIA!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. #Tangkap MO1
      #Dakwa Taek Jho Low
      #Sita 1MDB

      GO @KBAB GO
      GO @PDRM GO

      Delete
  51. SAYA DAN KELUARGA INGIN MERAKAMKAN UCAPAN SETINGGI-TINGGI TANIAH KEPADA YANG AMAT BERHORMAT DATUK SERI LIM KIT SIANG DIATAS PELANTIKAN BELIAU SEBAGAI TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA YANG BARU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. #BUKAN DUIT TOK ARAB???

      #DERMA PULANG PADA SIAPA???

      #TAEK JHO LOW TUAN UMNO???

      Delete
    2. Sah pendedak tegar... tak dapet dden nnolong...

      RM50b di soonglap 1MDB, semua budget dipotong hang maseh sokong.. bodooo..

      Delete
  52. saya rasa inilah sebab utama PAS bangun menentang DAP. insyallah hasrat lim kit siang anak beranak akan terkubur!!!

    TAKBIR 100 kali

    ReplyDelete
    Replies
    1. #ZAHID JUMPA TOK ARAB MANA???

      #DERMA TOK ARAB CURI DUIT 1MDB?

      #1MDB PINJAM DUIT SIAPA??

      #TAEK JHO LOW SUDAH KEBAS DUIT KITA.

      Delete
  53. Hahaha spin macam nak gila isim pendedak Najib dsan Rosmah. Cerita pasal Cina Jho Low nak kena dakwa tapi kelam kabut nak tukar isu... Puiik!

    Siapa tuan Umno BN jika bukan TAEK JHO LOW???

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...