Sunday 1 January 2017

CABARAN MUKHRIZ YANG MESTI DISAMBUT OLEH PENGAMPU NAJIB YANG SEORANG INI


Mukhriz Mahathir secara terbuka mencabar Tunku Aziz Tunku Ibrahim mendedahkan bukti dan sumber yang dimilikinya berhubung dakwaan beliau adalah calon Perdana Menteri sekiranya Pakatan Harapan berjaya memenangi PRU 14 akan datang.

Sekiranya Tunku Aziz gagal berbuat demikian, jelas Mukhriz, pihaknya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan saman berhubung dakwaan mengenai dirinya yang dianggap fitnah dan palsu.

Tunku Aziz, bekas Naib Pengerusi DAP yang kini beralih menjadi penyokong dan pengampu Najib Razak, pada 30 Disember lalu membuat dakwaan bahawa Mukhriz adalah calon Perdana Menteri yang telah dipersetujui sekiranya Pakatan Harapan berjaya memenangi PRU 14.
Kata beliau, persetujuan memilih Mukhriz itu dicapai dalam satu pertemuan antara Tun Mahathir Mohamad dengan Lim Kit Siang pada 3 Disember lalu.

Sesiapa pun yang mengikuti perkembangan Pakatan Harapan yang sudah menjalin kerjasama dengan PPBM, sedar bahawa calon Perdana Menteri belum lagi diputuskan secara muktamad meskipun gabungan itu semakin menjadi pilihan rakyat serta kian hampir untuk menumbangkan UMNO dan BN.

Bagi Pakatan Harapan, persoalan siapa Perdana Menteri tidak perlu keputusan yang tergesa-gesa kerana keutamaan mereka  ialah mengukuhkan kerjasama untuk mengalahkan UMNO dan BN serta menyingkirkan Najib yang dianggap beban terbesar dalam sejarah negara.

Kenyataan pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan dan PPBM mengenainya boleh "digoogle" dengan mudah untuk membuktikan hakikat itu. Pokoknya, belum ada persetujuan yang muktamad.

Lantaran itu, adalah menghairankan bagaimana Tunku Aziz yang bibirnya beratib memuji Najib sepanjang masa lebih mengetahui siapa calon Perdana Menteri berbanding pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan sendiri.

Kini cabaran sudah dibuat oleh Mukhriz kepada Tunku Aziz agar mendedahkan bukti mengenai dakwaan yang dibuatnya itu atau berdepan tindakan saman kerana membuat tuduhan yang berupa fitnah dan palsu.

Sebagai seorang yang dikenali ramai, selalu keluar TV3 dan Utusan Malaysia, malah berjawatan sebagai Pengerusi Lembaga Penasihat Pencegahan Rasuah SPRM, Tunku Aziz tiada pilihan lain selain mesti berani tampil mendedahkan bukti-bukti yang ada mengenai dakwaan yang dibuatnya itu.

Oleh kerana Mukhriz sudah membuat cabaran terbuka, Tunku Aziz juga wajib membuat pendedahan secara terbuka mengenai bukti atau sumber dakwaannya. Jika tidak, tiada harga jawatan yang disandangnya itu.
Dalam kes seperti ini, jika Tunku Aziz mengatakan sedia disaman dan enggan mendedahkan bukti atau sumbernya kecuali di mahkamah, beliau sebenarnya hanya menunjukkan ketidakmampuan untuk membuktikan segala dakwaannya itu dengan cuba berlindung di sebalik proses undang-undang yang mungkin memakan masa dan boleh dilengah-lengahkan untuk menyelamatkannya daripada menunjukkan keberanian.

Hakikatnya, buat apa tunggu disaman jika bukti sudah ada dalam tangan?

Malah, jika dapat mendedahkan bukti dan sumbernya, Tunku Aziz berupaya memecah-belahkan Pakatan Harapan dan dengan sendirinya memberikan sumbangan besar dalam memastikan kedudukan Najib dapat diselamatkan.

Seperti WSJ yang membuat dakwaan bahawa Najib menerima RM2.6 bilion wang 1MDB, tetapi kemudian mendedahkan saatu persatu bukti dan slip bank mengenainya, ia akhirnya sehingga kini membuatkan ancaman saman hari Selasa tidak menjadi kenyataan.

Begitu juga dengan Tunku Aziz, jika berani membuat dakwaan, maka mestilah berani juga mendedahkan bukti-bukti yang dimilikinya.

Ayuh Tunku Aziz, tunjukkan kejantanan dan sahutlah cabaran Mukhriz itu!! (SH 01/01/2017).

28 comments:

  1. Tentu tidak berani Tunku Aziz hendak kemukakan bukti, sebab dia memang tiada sebarang bukti pun.
    Mungkin Unknown pakar kelentong tu, boleh memberikan idea untuk Tunku Aziz gunakan mengelentong rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tungku aziz Tunku lbrahim anak melayu yg di usia mudanya dulu mendambakan dirinya sebagai tokong kpd DAP.

      Kenapa baru skrng di hujung usia baru dia memilih untuk memperhambakan dirinya kpd najib dan dan kembali bersama orang2 melayu didalam umno???

      Sungguh ajaib. Sungguh pelik. Sungguh aneh manusia yg bernama Tungku aziz ni.

      Adakah dia kecewa dah marah apabila kit siang dan ahli2 parti Dap yg lain tidak membakar colok setiap pagi untuk menyembahnya???

      Hari ini dia sendiri menyembah najib dan menyembah umno.

      Tetapi hairan untuk apa dia berbuat demikian?

      Delete
    2. Dia tu Tengku or Teuku or Tungku???

      Dedak punya pasal semua sudah u-turn, kona baring, tunggang terbalik.
      Kesian penyokong, wala'un wala'un lebai musang berjanggut dan punasihat punasihat BIJAN kena tipu dulu-kini-selamanya....

      Delete
    3. boboi mana ada bahan nak di war2kan ceritanya, hanya admin tolong dodoi maklum admin dgn mantan geng sekolah.

      Delete
    4. Bro mukhriz
      Saman jer
      Comfirm menang
      Mana ada bukti shahih

      Delete
  2. Jangan haraplah tungku dapur kaki kencing ni dapat buktikan dakwaannya. Spesis kencing meleleh ni memang kuat auta saja demi dedak.

    ReplyDelete
  3. bukti dedak gred. a !!!!

    ReplyDelete
  4. Tungku Aziz ternampak jiwanya tidak aman sejahtera .... lagipun percakapannya pada tempat awam sudah merupai orang tua yang melata bingung. Malangnya bahasa Englishnya agak impressive.

    ReplyDelete
  5. Pada pendapat saya,pakatan harapan sama ada barisan nasional dua kali lima sahaja selagi ekonomi masih dikuasai oleh bangsa yeo han dgn magaseran

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerajaan kita sama ada pembangkang dgn kerajaan yg menerajui skrng x boleh dipercayai sbb masing2 ada kepentingan sendiri.yg kesiannya org kita yg trpaksa mengundi depa demi kepentingan peribadi politik masing2.yg teruknya kita yg kna bayar 6% ditindas ditipu menganggur.punca org kita ditipu ditindas kerana adanya rasuah krony anak saudara dgn pati yg dh brlambak di malaysia.

      Delete
  6. This challenge will show who speaks the truth. This challenge is a test of berani kerana benar takut kerana salah. This challenge will display integrity or stupidity.

    My guess is aziz will mount 2,6 billion excuses for not accepting the challenge. Why? Self explanatory.

    ReplyDelete
  7. LKS dan Tun M pun patut cabar dan saman T Aziz & TV 3/4 habis-habisan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas tu kebab akan kata laporan ditarik balik sebab 'bukti berasaskan andaian' sahaja

      Tak pun si appandi kandasamy akan kata 'tiada kes'

      Maka Selamat la tengku golok kayu ni lg..

      Delete
    2. oi Tajul bodoh, kalau saman tu kes civil bangang, uncle appandi bf mak apa kena mengena. BODOH!

      Delete
  8. Cakap melayu pun tak reti ada hsjat lak hina Tun M ..sedarlah diri tu orang tus tsk guna satu sen pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia ada guna - dua sen. Dulu Penasihat Bank Negara, full time job, Beb. Di zaman nun.

      OK lah, inflasi berpuluh tahun, sekarang dia berguna seposen. Banding dengan RM2.6 bilion yang dia ampu.

      Delete
  9. Penasihat sprm jenis apa yg tak praktikkan intipati sprm iaitu kalo nak menuduh atau mendakwa mesti ada bukti...patut la indeks rasuah negara kita jatuh merudum dan negara kita mendapat tempat kedua rasuah tertinggi di dunia..orang begini lah sebabnya..

    ReplyDelete
  10. Hahaha, "PENGAMPU NAJIB YANG SEORANG INI".

    Mana tak nya dia perlu ngampu Najib. Dah silap masuk DAP, cabut lari, tak dapat publisiti kalau tak ngampu Najib.

    Dengan ngampu itu, di kasi peluang asuk TV3 dsb nya. Kata anti-korapsi, Transparency International entah apekebende, tapi diam aje pasal skandal 1MDB Najib seleweng 1MDB dan songlap berbilion masuk akaun bank dia, anak tiri dia, kroni dia.

    Mengarut punya orang tua.

    ReplyDelete
  11. Silap2 haribulan TV3 boleh bankrap.

    Semakin kerap Tunku Aziz muncul di TV3 semakin hampir TV3 menuju ke arah kebankrapan.

    ReplyDelete
  12. Tak kan berani punya. Macam najib juga, dahlah salah pura2 macam orang baik pula. Untuk mengelak, banyak orang disuruh berhenti secara paksa mahupun sukarela terutama yang ada kaitan dalam menyasiat skandal membabitkan najib. Hanya pengampu dan pembodek saja yang tak takut dosa membela najib. Dah terang lagi bersuluh, bukti dah banyak, apa kah PN dan KPN buta hati nak bertindak. Apa kah mereka berdua ini tidak takut dosa, kenapa kenapa kenapa tak mahu mengheret najib kemahkmah. Ada makan makan dedak????? Pertanyaan saja bukan nak fitnah.

    ReplyDelete
  13. kalau betul pun Mukriz calun PM apa masaalahnya. Pihak bukan barisan nasional mempunyai calun muda wibawa, diantaranya YAB. Menteri Besar Selangor dan YB Pandan

    ReplyDelete
  14. Org tua nie bakal kena strok dedak...

    ReplyDelete
  15. Jika kita perhatikan Mahathir, dia amat jarang sekali mengulas berkenaan Parti Pribumi nya.



    Kerja kerja ini lebih di serah kan kepada macai bawahan nya sahaja.



    Dia semacam tidak kisah sangat.



    Kami mendapat maklumat sebenar nya , Parti Pribumi ini lahir secara tidak sengaja dan bukan dari perancangan teliti.



    Ia ujud kerana ugutan untuk menakutkan Najib Razak sahaja , supaya akur kepada tekanan mereka dan sujud kepada kehendak Mahathir.



    Tetapi rencana ini gagal, Najib tidak kisah ugutan separuh ahli UMNO akan lari kepada parti Mahathir.



    Malah beberapa bulan sebelum di luluskan Mukhriz Mahathir ada membuat kenyataan bahawa di harap sangat permhohonan membuka parti baru ini tidak di halang oleh Najib.



    Ploy ini konon nya supaya gambaran Najib takut untuk meluluskan nya, ia hanya persepsi untuk gambaran Najib Takut dan mengharap akan membatalkan dan tidak meluluskan nya , lalu boleh di jadikan bahan membalun Najib.



    Tetapi rencana mereka musnah apabila Najib tidak takut , malah meluluskan nya, lalu terpaksa lah mereka berlakon mahu mentadbirkan parti baru ini.



    Andaian salah mereka sama juga ketika menyerang Najib dan membuat andian Najib akan takut membuang 3 orang sekaligus yag berjawatan tinggi dalam UMNO.



    Ketika Mahathir berkuasa pun tidak berani bertindak seperti Najib.



    Maka apabila Najib campak buang 3 orang bejawatan dalam UMNO terus mereka terkejut dan gelabah.



    Maka plan B pula harus mereka rancang, maka itu lah ujud nya parti tidak sengaja PPBM.



    Sebuah parti miik kumpulan orang kaya kedekut dari Mahathir , Daim, Muhyiddin sehingga lah Mukhriz.



    Mereka lagi suka berbelanja ke luar negara bersama anak bini dan gundek dari buang duit untuk parti baru.



    Itu sebab nya ramai yang menjaid wakil parti Pribumi menutup malu dengan berkata mereka fisabililah untuk parti, wal hal mengetahui orang atasan lagi suka beri wang kepada perempuan simpanan 20K sebulan dari biayai parti.



    Ada yang asik keluar negara melancong dengan keluarga seperti hari ini ( boleh periksa siapa dia) dari memberi wang kepada parti.



    Kepada tajuk di atas , ada lah maklumat kami mendapati Mahathir hanya risau berkenaan Mukhirz sahaja., Pengganti nya untuk jaga harta dan kroni.



    Berkenaan parti Pribum, Muhyiddin , dan lain lain , Mahathir kra boleh bo layan sahaja.



    Keadaan parti bunga hari ini ada lah dalam keadaan huru hara dan kalam kabut.



    Belum apa apa sudah berebut posisi, bukan sahaja posisi parti malah kawasan dan daerah.


    Apa akan jadi kepada PPBM Mahathir tidak ambil pusing sangat, kerana keutamaan Mahathir ada lah posisi kerusi Parlimen untuk Mukhriz mesti “secure dan guarantee”, yang lain boleh pergi mampus.



    Mahatiir di jangka akan negotiate kerusi selamat untuk Mukhirz , dan sebenar nya waktu ini tiada kerusi selamat untuk Mukhirz selain kawasan DAP.

    Maka itu lah yang akan terjadi nanti kerana Mahathir dan Kit Siang sudah bertahaluf siyasi akan selamat kan satu sama lain.



    Jika Kit Siang dan DAP boleh beri kerusi DAP, maka Mahathir berjanji akan bebas kan dan usaha kan Guang Eng keluar dari penjara dengan kadar segera.



    Rakyat tidak dapat apa apa faedah dari perjanjian saitan kedua mereka ini, selain mereka sama sendiri dan keluarga sahaja.



    Sambil itu Mahathir akan nyanyi lagu popular ia itu selamatkan negara. Kebencian kepada Najib, 1MDB dan macam macam lagi sebagai “diversion”.



    Alihan amat penting kerana selagi rakyat berjaya di tumpu kan kepada Najib, maka rakyat akan terlupa untuk menilik Mahathir dan apa yang dia lakukan.



    Akhir nya yang tertipu ada lah rakyat yang berjaya di perdaya kan.
    Yang untung Mahathir dan anak beranak serta kroni dan juga DAP.

    ReplyDelete
  16. KEGAGALAN PLAN A PADA TAHUN 2016, MAHATHIR LANCAR PLAN B UNTUK TAHUN 2017.
    Tentu ada penyokong Mahathir akan bertanya apa benda nya pula Plan A Plan B, ini kerana mereka tidak ada clue lansung dengan niat dan hasrat sebenar Mahathir, malah boleh dikatakan mereka sebenar nya “clueless” dengan serangan Mahathir terhadap Najib.



    Apa yang mereka tahu hanya lah tertumpu pada isu yang dibangkitkan oleh Tun Mahathir seperti 1mdb dan terbaru BRIM.

    Tun Mahathir beralih dari isu ke isu bermakna ia tidak tetap kepada isu asal serangan kerana bermotifkan mahu jatuhkan DS Najib sahaja, sama juga ketika dia tidak dapat menggunkan kan Abdullah Badawi dan hanya mahu menggilirkan pengganti sepenggal sahaja demi menaikan kan zuriat nya pada waktu yang sesuai.



    Sebagai ikon membaca , tentu Tun Mahathir pernah membaca buku saraf perang Sun Tzu.



    Di mana antara saranan Sun Tzu ada lah membaling sesuatu ke arah lain demi mahu menyerang ke arah berlawanan.



    Maksud nya mengalihkan perhatian lawan ke arah lain untuk menyerang kesasaran lain yang sebenar.



    Itu lah yang dilakukan oleh Tun Mahathir.

    Cuma dalam konteks ini, yang teralih pandangan bukan nya pihak lawan tetapi penyokong Tun M sendiri, mereka di “Najibkan”, segala benda , sedang kan masalah sebenar ada lah “Mahathir”.



    Apa kah dia Plan A Mahathir?



    Pelan A nya ada lah menaikan Perdana Menteri ‘interim’ sebelum Perdana Menteri idaman hati nya dinaik kan.



    Antara tugasan Perdana Menteri ‘sementara’ ini ada lah menaikan kan Putera Mahkota sebagai pengganti nya, lalu Tun Mahathir dapat membuat pengakuan bahawa bukan dia yang menaik kan anak nya tetapi Perdana Menteri ‘itu’ yang naik kan.



    ReplyDelete
  17. Umum sudah ketahui bahawa 2 PM selepas Tun M enggan melaksana kan tugasan ‘bodoh’ ini lalu Tun Mahathir mencari helah dan alasan untuk menjatuhkan mereka.



    Ramai juga rakyat termakan umpanan Mahathir ini.



    Maka harus di ingat Plan A di rancang jika Najib berjaya ditumbangkan pada sekitar 2 atau setahun setengah yang lalu.



    Dan apabila tiba waktu nya Perdana Menteri interim ini akan umum sesuatu seperti uzur, mahu tumpu kepada keluarga atau jika enggan Mahathir akan ungkit kan isu yang bakal menakut kan nya.



    Itu lah sebab nya individu seperti TS Muhyiddin paling sesuai kepada Tun M untuk watak ini, telur nya dalam genggaman, apa yang baru di ketahui umum berkenaan skandal nya sudah di ketahui lama oleh Tun M.

    Malah lebih dari itu kes lama ketika menjadi MB pun dalam cengkaman Tun M, apa kah kita lupa sindiran Tun M berkenaan “MB paling kaya” kepada Muhyiddin?



    Maka , atas sebab Datuk Seri Najib tidak juga tumbang pada waktu yang di kehendaki dan di tetapkan , ia itu awal tahun lalu atau tahun sebelum nya, maka Plan B pula perlu dilaksana kan.



    Waktu terlalu suntuk untuk diselit kan Perdana Menteri interim. Mana mungkin dia bertahta setahun setengah sahaja.



    Jadi , Tun M secara sulit telah memulakan Plan B di mana terus sahaja anak nya menjadi Perdana Menteri tanpa menggunakan PM sementara lagi.



    Mati matian Tun M akan cuba elak dia yang menaikan sendiri anak nya, maka atas sebab itu, kali ini dia akan menjadi kan DAP sebagai pihak yang akan umumkan perlantikan anak nya.



    DAP juga tahu bukan Melayu bakal di tolak oleh YDPA, maka DAP sebagai taiko akan cadangkan nama Mukhriz sebagai calon mereka.



    Amat sedih melihat kesungguhan ahli Pribumi, kerana mereka akan kecewa nanti apabila Mukhriz tidak mewakili mereka tetapi mewakili DAP dalam rencana sulit Tun M dan Kit Siang.



    Sebagai timbal balas DAP akan memberi Mukhriz kerusi selamat DAP dan tiket DAP dalam perjanjian sulit Tun M dan DAP pada 3 Disember lalu.



    Maka itu lah sebenar nya kamelut antara Tun M dengan semua pengganti nya.



    Jika mereka duduk lama di kerusi itu, maka hasrat mahu melihat anak nya menjadi PM akan hancur musnah.



    Tun M mahu semacam Mendiang Lee Kuan Yew, di mana sebelum anak nya menjadi PM , Perdana Menteri sementara mengambil alih dan menyerahkan kepada anaknya, jadi tidak nampak lah negara semacam di milik oleh keluarga nya.



    Tambah lagi di upacara pengebumian jasad nya, anak nya sendiri yang umum kan sebagai Perdana Menteri.



    Maka untuk tahun 2017 beli lah pop corn dan saksi kan lah sandiwara Tun M dan DAP dengan pelbagai lakonan dan gelagat.



    Apa pun sandiwara dan gelagat serta antic dan stunt yang bakal dinbawa oleh 2 dinosor ini, yang sah adalah bermatlamat yang sama.

    Engkau garu belakang aku, aku garu belakang aku. Itu cara nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini dah banyak makan MINYAK 'BIJAN' kot.
      dah merapu.

      Power to MAX BIJAN Ahjibgor

      Delete
  18. Patut mukhriz tak payah layan melayu lahanat t.aziz ni

    ReplyDelete
  19. Tuduhan selalu dimainkan mengatakan Mukhriz atau tun M hanya mahu anaknya jadi PM. Supaya lama2 ia akan dihadam dalam otak dan terlihat seolah benar dan tun m bukan perjuangkan rakyat dan negara. Dah biasa dengan idea umno mcm ni yg lebih kepada memburukkan musuhnya, mana pernah umno cerita hal baik2 tentang musuhnya. Kalau betul Mukhriz nak jd PM, rasanya selepas paklah dulu dah dia jd PM. Kalau benar pun Mukhriz nak jd PM aku rasa memang dialu2kan oleh rakyat daripada berPM kan si najib.

    Kenapa Mukhriz? Sebab kalau mereka reka cerita kata Tun M nak jadi PM, memang kena gelak org umno. Kalau tengok Anwar ibrahim pun mereka akan kata dia nak jadi PM, tujuannya hanya nak pusing pandangan rakyat untuk isu utama yang tokoh2 ini bangkitkan.

    Bagi aku setiap ahli politik ada cita2 jadi PM. Kalau tanya budak sekolah pun ada yang cita2 nak jadi PM. Kalau tanya jamal tongkol pun mungkin dia pun nak jd PM. Sebagai rakyat siapa pun PM tak jd masalah. Yang jd maslahnya apabila jd PM dengan pekej rembat duit negara memang tak guna. Cita2 nak jd PM itukan bagus, bukan jdi penjenayah pun. Klu jd PM rakyat tak suka, mcm2 maslah timbul tapi tak nak letak jawatan tu lagi busuk.

    Kalau org biasa kritik najib pasti dikatanya rakyat biasa ni bukan tau tugas PM dan disindir suruh jd PM kalau pandai sangat. Tp bila Tun yang banyak pengalaman jd PM tak nak org dengar pun, sampai dikatanya nyanyuk. Tapi tak nampak pun yang dikatakan Tun selama ni nyanyuk. Jd siapa lbh nyanyuk, adalah najib dan umno sebab mereka lupa kerosakan yang mereka lakukan sehingga diperkatakan diperingkat antarabangsa. Jadi najib dan umno lebih muda tu yang nyanyuk. Nyanyuk tak kenal usia.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...