Wednesday 15 June 2016

ALAHAI...KATA POLITIK MATANG, TAPI KENAPA MENGARUT MEMANJANG?


Mungkin kerana sedang tertekan dengan penerimaan positif pengundi terhadap calon Amanah di Sungai Besar dan Kuala Kangsar ketika ini, pemimpin Pas seperti hilang pertimbangan sebaik  membuka mulut mereka.

Di sebalik mengatakan parti itu ketika ini mengamalkan politik matang dan sejahtera, tiada dendam, ingin berbaik dengan semua dan macam-macam lagi kata-kata yang memikat kalbu, hakikatnya perbuatan yang ditunjukkan amat bertentangan sekali.

Sebelum ini Hadi Awang mengatakan berdosa dan celaka jika pengundi tidak tidak menyokong calon mereka, melabel Amanah sebagai alat DAP dan kemudian ada peguam Pas, oleh kerana ketiadaan isu, turut membangkitkan isu remeh berkaitan warna sebenar logo parti itu.

Terbaru ini, Naib Presiden Pas, Mohd Amar Nik Abdullah menempelak logo dan warna jingga  yang menjadi imej Amanah dengan mengatakannya sebagai  parti yang nanar atau bengong kerana tidak pandai memilih logo sehingga menyerupai lambang stesen televisyen India, Imayam TB serta memilih warna yang sama dengan tok sami.

"Bukti nanar ini nak pilih warna pun tak pandai. Sebanyak-banyak warna dalam dunia ini yang Tuhan buat, dia pilih warna yang serupa dengan tok sami.

"Lambang pula lambang Imayam TV. Di situ nampak dah tak pandai memilih. Jadi kalau macam ni nak jadi pemimpin macam mana?" katanya ketika berucap di Kuala Kangsar.

Alahai...kesian sungguh dengan pimpinan Pas ini? Sudah kering isu sangatkah? 

Inikah tanda politik matang dan sejahtera, tiada dendam serta ingin berbaik dengan semua?

Kepada pimpinan Pas, sebelum mahu menyebut politik matang, sejahtera, tiada dendam dan sebagainya kepada khalayak umum, eloklah belajar dulu mengawal emosi, cool, tidak banyak mengarut dan sentiasa rasional dalam perbuatan atau pengucapan.

Jika tidak, malu kat budak-budak sekolah dengan serban dan jubah tu wehh...(SH 15/06/2016).

35 comments:

  1. Lebai2 cari makan dlm PIS skrg, akhlak mrk sgt memalukan dan mencemarkan ajaran Islam yg sebenar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Warna pink sedondon tu dedak sangatlah.Ular dalam semak kalau masok politik akan jadi huru hara agama dibuatnya.

      Apa punya pencacai Tuang AMANAT 1981

      Delete
    2. Tuan, the wahhabi guys in PAS have given Kelantan a bad name. It used to be the land of the Sufi masters.

      Delete
    3. Lapar la bro... smpai tak ley pikir

      Delete
  2. Pak lebai bodoh mcm ni la perangai...takde isu2 lain dah nak ckp...tgk warna oren pon dah takut ka...warna2 yg ada dalam dunia ni pon ciptaan Allah jugak pak lebai oii...yg dia ckp warna oren tok sami tu pasai apa...hina sgt kah tok2 sami hindu buddha ni...org hindu cina tlg jgn undi parti pak2 lebai siku lutut ni kat PRK...dan jugak PRU14 nanti...ingat tu...

    ReplyDelete
  3. Dh nanar sungguh Lebai PIS yo ni.. byk sgt mkn mnyumpah mencipta fatwa sendri smpi nanar otak & brnanah hati. Dh xde idea nk ckp lg din.. mcm gitula..semoga Amanah menang PRK ni. AMIN..

    ReplyDelete
  4. Inilah akibatkan berketuakan TUANG AMANAT 1981 KAPIRKAN UMNGOK.Selain buta dan ketinggalan isu semasa yang dihadapi rakyat marhaen, para pendokong TUANG AMANAT 1981 cenderung bermulut celupar, bercakap seperti bangang.Melabel - fitnah jelek adalah seperti sudah jadi darah daging.Kebanyakkan manusia biasa akan merasa malu apabila bercakap yang tidak mencerminkan akidah/pegangan agama tetapi berbeza sekali mereka-mereka yang tidak sayang mulut ini.Sama ada mereka ini tidak berfikir sebelum bercakap ataupun mereka sudah tiada perasaan malu apabila jarang sekali beradab/bersopan bila berbicara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang ramai dari kita dah meluat dengan UMNO....Tapi...Ramai juga orang melayu tak tahu bahaya menyokong PH. Kerana dalamnya ada DAP, agen satu gerakan terancang mahu menguasai Negara ini. Macamna mahu menguasai? Bermula dengan penerimaan ramai melayu ke atas DAP, terperangkap dengan sandiwara mereka menguasai minda orang melayu seperti mana berlaku di Singapura. Asalnya melayu menyangka akan dapat hidup lebih baik dari sebelumnya maka sanggup mengundi LKY. Akhinya Presiden melayu hanya sepenggal, kemudian tiada lagi orang melayu menjadi Presiden. Dulu ada melayu dalam askarnya tapi akhirnya mana melayu yang jadi ketua askarnya?
      DAP adalah musuh utama kepada masa depan melayu dan Islam. Kalau mahu jatuhkan Najib YA! aku sokong tapi mesti dengan formula lain, bukan dengan megajak DAP dalam usaha menjatuhkan Najib.

      Kesannya sangat besar, kerana, DAP akan mendapat tempat sekali lagi dalam hati orang melayu setelah Anwar Ibrahim melakukan kesilapan bersama arwah Nik Azizi menerima DAP.

      Belajar dari kesilapan kejatuhan kuasa Islam apabila meminta bantuan musuh Islam untuk menjatuhkan lawan politiknya.

      Delete
    2. Tahniah umno kerana berjaya mentarbiyah MCA, MIC, PPP, PBS dll menjadi lebih beriman dan berakhlaq dari DAP.
      Terbukti Chua Soing Leg mca lebih berakhlaq dari Lim Kit Siang dap.

      Kikikikkikkkk.....

      Delete
    3. Hebatnya DAP mencegah melayu juai bangsa, agama dan menentang skandal 1MDB sehinggakan bertanding calon masing2 dari parti PAS, UMNGOK,AMANAH dan BEBAS tapi dikaitkan dengan DAP.Apakah ketahian ketakutan kepada parti DAP? Apakah UMNGOK dan PAS tiada kekuatan bermodalkan isu semasa untuk menentang AMANAH?

      Delete
    4. Siapa serahkan Singapura kepada Cina? Jangan buat2 lupa... rasa2nya Ketua2 Melayu Malaysia yang membenarkan Singapura keluar Malaysia.

      Eh eh... kalau kenapa Brunei tak mau sertai Malaysia? Sepatutnya Melayu kenalah sokong Melayu.

      Delete
    5. Anon 17.59, in cuma PRK - tak boleh bentuk kerajaan. Matanglah sikit bila berhujah. Bunyi macam orang belum baligh. Cuma PRK bukan PRU. Kalau PRU, bolehlah tubuh kerajaan. Ini cuma nak bagi tahu Najib, dia kena get out fast sebelum Malaysia jadi kering kontang macam Greece.

      Delete
    6. Kahkahkah klau hujah brjela tpi main bedal je,wan rosli ar tu..kahkahkah dh minum susu pil kuda tak?

      Delete
    7. Sudahlah 1759
      Beribu ribu atau beratus ribu orang bn yg berkeliaran di kawasan prk kuala kangsar dan sg besar semuanya orang luar berlaka termasuk semua ketua2 jabatan kerajaan dari kl yg dikerah turun padang untuk menunjuk kekuatan sokongan terhadap umno/bn supaya nampak gagah dan nampak ramai.

      Bukannya penduduk tempatan pun.

      Ini semua strategy dan sandiwara lama umno/bn saja untuk turun tabur dedak dan bagi hampers.

      Delete
  5. suatu kegagalan Ustaz PAS utk ketengah isu semasa rakyat.

    ReplyDelete
  6. Alah sudah- sudahlah Budin usah lah isu remeh temeh di perdebatkan di blog kamu ini,Saya rasa lebih seronok jika kamu berkarya dengan isu politik terkini,usahlah di perbesarkan perkara begom yang seolah-olah kamu juga sudah kering idea untuk menulis,parti Amanah,Pas mahupun UMNO adalah parti melayu yang banyak budi pada kita semua.Usah lah kamu terlalu taksub menghetam Parti Pas dan UMNO kelak kredibiliti kamu sebagai seorang penulis akan di pertikaikan.Jadilah lebih neutral sebagai penulis profesional demi bangsa,agama dan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budi yg paling besar adalah Aabar dan syarikat IPIC dari Abu Dhabi telah membawa kes lMDB dan kerajaan Msia ke mahkamah antara bangsa di london.
      Ini berita daripada reauters bukan tv3 dan bukan juga Utusan Msia.
      Tok arab menuntut dikembalikan wang RM6.5 bilion bukan RM2.5 bilion

      Delete
  7. Pelbagai warna ciptaan Tuhan
    Pilih lah satu mana berkenan
    Hanya satu rakyat tak tahan
    Pemimpin merapu kalah Ku nan

    Tak kira apa warna dilihat
    Asalkan rakyat tidak di khianat
    Rugikan negara memanglah jahat
    Pemimpin begini sakitnya tenat

    Hijau dan biru banyak cacatnya
    Bersatu dia apalah warna
    Baik jingga terang cahaya
    Tolak pemimpin bohong dan hina..

    ReplyDelete
  8. PIS tak pernah mengenengahkan isu 1MDB yang menjadi onar dan duri pada rakyat Malaysia.
    Atau PIS kurang ilmu mengenai isu 1mbd

    ReplyDelete
  9. Saya tahu putar belit DAP. Saya menyaksikannya sendiri betapa DAP menghina Melayu, depan mata saya sendiri 12mei 1969. Seluruh keluarga saya menyokong kuat Umno sejak ditubuhkan lagi. Saya juga membantu umno PRU13 tanpa mengetahui ketika itu betapa dahsyat nya kesan 1MDB terhadap rakyat dan negara.

    Apabila tercetusnya skandal2 pemimpin umno yg tidak dpt dinafikan, kehilangan berbillion wang negara, pemimpin negara yg tidak berani bersemuka dgn rakyat untuk menjelaskan, penyelewengan pemimpin dlm urus tadbir dan undang2 negara, negara menjadi cemar dan busuk dimata masyarakat dunia, berjuta orang2 umno termasuk saya amat sedih dan kecewa sekali.kini terbongkar & terbukti seluruh dunia bahawa segala tuduhan2 Tun Mahathir adalah benar. Saban hari kebenaran kian muncul, terang dan nyata.

    Saya bersama rakyat Malaysia yg lain, yg sayangkan agama, bangsa dan negara tidak boleh dan tidak dpt menyokong umno hari ini yg telah jauh tersasar.Rakyat Malaysia yg prihatin tak kira parti atau bangsa, kini menyokong DR untuk turunkan pemimpin yg tidak berintekgriti dan beramanah. Dalam perhimpunan seramai ini, jika kelibat2 DAP kelihatan, mereka datang dlm satu kumpulan sebagai rakyat Malaysia. Bukan bermakna kita sokong DAP untuk ambil alih kuasa negara.

    Yang membuat onar kpd negara siapa? Pemimpin umno ke pemimpin DAP? Melayu ke Cina? Islam ke bukan Islam?

    Parti2 komponen bukan Melayu dalam BN pun mempertikaikan hak2 Melayu dan agama Islam.jadi kenapa DAP saja yg perlu dijauhi dan ditakuti?

    Saya amat sayang umno dulu. Tapi kalau diberi ruang memilih di dua dua PRK ini, saya pilih AMANAH.

    Kenapa tak pilih PAS? (PIS)
    Tuan2 sendiri tahu apa sebab nya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab ini cuma PRK bukan PRU. AMANAH menang bukan boleh tubuh kerajaan. Takat hantar mersej kat Najib supaya berundur sebelum Malaysia jadi Greece. PAS dah sedondon dengan Umno, payahlah nak undi PAS sebab PAS tak anggap raswah itu HARAM.

      Delete
  10. Itulah dia parti yg mengatakan mereka islam tetapi lain kerja tidak ada melainkan mengutuk sesama islam bahkan mereka pernah tidor sebantal tetapi hari ini parti itu lebih sanggup bersekongkol dgn umno masyaallah itulah dia org yg pakai kupiah putih dan serban tetapi hati mereka busuk dan tidak mencerminkan islam bahkan dap adalah lebih baik dan berhemah walaupun mereka org kapir itulah dia melayu

    ReplyDelete
  11. Itulah dia parti yg mengatakan mereka islam tetapi lain kerja tidak ada melainkan mengutuk sesama islam bahkan mereka pernah tidor sebantal tetapi hari ini parti itu lebih sanggup bersekongkol dgn umno masyaallah itulah dia org yg pakai kupiah putih dan serban tetapi hati mereka busuk dan tidak mencerminkan islam bahkan dap adalah lebih baik dan berhemah walaupun mereka org kapir itulah dia melayu

    ReplyDelete
  12. Lebai bongok dan bengap yang cuma pandai hafal saja, bila jadi pemimpin besar, mcm mana pun cara dia cuba sembunyi kebodohannya, akan terserlah kebangangang dan akal kontot dia. Yang beri undi lantik lebai bongok ni jadi pemimpin penting PAS double dan triple bongoknya. Asal ada lebai atas kepala rasa dia dah layak. Sedar tak sedar puak lebai lebai ni dalam parlimen lebih banyak jadi orang bisu dari bersuara dan berhujah. Kalau depan orang kampung, huuu...surah sana surah sini disebut, hadis itu hadis ini dikeluarkan. Tapi kerja sebenar hancus. Harapkan skill hafalan saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asalnya mereka ini adalah golongan bodoh semulajadi.Hanya dengan cara belajar bidang teologi atau keagamaan sahaja yang boleh buat mereka rasa ada harga diri yang paling tinggi.Golongan yang tidak suka membaca sangat segan dengan orang yang bergelar ostad dan percaya mereka ini pewaris nabi.Benarkah nabi mewariskan kenabiannya kepada GBS ini?

      Delete
  13. Ulamak mencarut tak apa. Mengata benda tak elok pun tak apa. Jangan kita yg bawah2 ni je.. hihi.. Semakin rosak kepala hotak Ulamak ku kininnampaknya. Sindrom dedak dah memutuskan saraf otak beliau untuk berhubung.
    #usryabdullah.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Parti PIS sudah hilang pedoman . Mula gelabah tak tentu arah

    ReplyDelete
  15. Sedapnya mulut pak lebai pemimpin PAS sebut warna logo AMANAH macam warna tok sami. Memang dasar lebai bengong dan bahlul. Tak sedar ke dia logo PAS tu entah2 macam lubang bontot ayam berak kapur jerrr. Lebai haprak nii..

    ReplyDelete
  16. Parti PAS terbaik sewaktu kepimpinan Allahyarham tn guru nik aziz & Hj fadzil nor.
    Bila bercakap bijaksana & berfakta.
    TAPI sikalang?.....suka ckp org tk baik, mencarut sana mencarut sini.....Ahli2 malu oooo.

    ReplyDelete
  17. Parti PAS terbaik sewaktu kepimpinan Allahyarham tn guru nik aziz & Hj fadzil nor.
    Bila bercakap bijaksana & berfakta.
    TAPI sikalang?.....suka ckp org tk baik, mencarut sana mencarut sini.....Ahli2 malu oooo.

    ReplyDelete
  18. Keperibadian, kewarakan & kebijaksanaan tidak boleh diwarisi kepada anak2. Alfatihah kpd almarhum Tun Razak & TGNA. Jika kedua2nya masih ada hari ini pasti sedih menyaksikan perilaku anak2 dan keadaan parti mereka sekarang..sedih!

    ReplyDelete
  19. lambat lagila amno n geng nak lingkup kalu macam ni

    ReplyDelete
  20. ALAHAI masalah warna logo parti pun di buat isu,,itu hal hal yang lebih mustahak seperti 1MBD kenapa tak di sebut langsung

    ReplyDelete
  21. PAS apabila berseorangan bukan hanya tidak boleh menang, malah mereka jadi sewel. Cakap pun dah merapu.

    Dulu sebelum Amanah sekurang-kurangnya ada di dalam yang akan mencelah sebelum sesiapa cakap merapu. Sekarang control tu dah x de.

    Yang anehnya mereka mendakwa orang lain yang nanar hanya sebab pilih warna oren sami.

    Suatu ciri orang sewel ialah mengenengahkan perkara-perkara yang remeh-temeh sebagai sesuatu yang kena ambil pusing.

    Rasanya agama apabila diamanahkan kepada orang-orang seperti ini akan menemui jalan kelam.

    ReplyDelete
  22. Aku tengok Amar bengong ni pakai vest ala nak jadi macam stail mat saleh. Sekadar berbaju melayu tu cukup la. Mu nak pakai vest tu sbb mu dlm musim sejuk ye ? Ini Malaysia ler bukan Ostolia bangang !

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...