Wednesday, 1 June 2016

PERDANA MENTERI YANG SUKA MENYAKITKAN HATI....


Berkatalah Najib Razak kononnya perlaksanaan cukai GST sudah mula diterima baik oleh rakyat kerana menyedari ia adalah penyelamat ekonomi negara.

Hello Pahlawan Bugis...bila pulak rakyat menerima GST dengan baik?
Bukankah seluruh rakyat, tidak kira kaya miskin, orang tua atau budak tadika,  sebenarnya dipaksa membayar GST?

Cuba rakyat diberi pilihan antara bayar GST dengan tidak bayar GST, tengok apa pilihan majoriti mereka?

Jika selepas diberi pilihan dan majoriti memilih GST, barulah boleh dikata rakyat menerimanya dengan baik.

Bila pula rakyat setuju GST sebagai penyelamat ekonomi negara?

Kerja pemimpin atau kerja rakyat untuk menyelamatkan ekonomi negara?

Mentang-mentang dalam akaun peribadi pernah ada wang sebanyak RM2,600 juta, suka-suka hati pula mengeluarkan kenyataan yang membuatkan rakyat sakit hati!
Dalam masa yang sama, jika benar rakyat sudah menerima dengan baik cukai GST, bukankah para peniaga online sendiri dengan rela hati akan mendaftarkan perniagaan mereka?

Kenapa perlu Jabatan Kastam menggesa secara terbuka peniaga online mendaftarkan perniagaan mereka?

Tidakkah ini seolah-olah memaksa? (SH 01/06/2016).

78 comments:

  1. Gst amat disukai ular dalam semak.maka lojiklah sebab pok jib disokong dan ditongkat oleh tuang amanat 1981.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau betul la Najib kata seluruh rakyat sokong GST apa tunggu lagi najib hoi ,adakan lah PRU 14 pada tahun ini untuk dapat mandat baru dan untuk membuktikan rakyat sokong GST.Serta membuktikan rakyat tak kesah isu 1MDB baru betul dan benar bukan hidup dalam bathil siang malam Najib hoi.

      Delete
    2. Kalau betul la Najib kata seluruh rakyat sokong GST apa tunggu lagi najib hoi ,adakan lah PRU 14 pada tahun ini untuk dapat mandat baru dan untuk membuktikan rakyat sokong GST.Serta membuktikan rakyat tak kesah isu 1MDB baru betul dan benar bukan hidup dalam bathil siang malam Najib hoi.

      Delete
    3. SOKONG !!!

      Delete
    4. Penipu Mega boleh terus-terusan tipu rakyat, ini kan pula sekadar sakiti hati rakyat. Najiblis dan Najibilion ni hebat sungguh...

      Delete
  2. Melaksanakan GST dgn menipu rakyat kononnya harga barang akan menjadi lebih murah.
    Deiiiiii najib...sudah sudahlah menipu!!!
    Kau yg hidup senang linang. Rakyat hidup papa kedana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib ni syok sendiri. Keluarkan kenyataan untuk menyedapkan hati dia sendiri je. Nampak sangat KELEMAHAN dia tak tau apa yang rakyat di bawah ni tanggung.

      Apakah muslihatnya membuat kenyataan yang begitu? Adakah bila berpendapat bahawa rakyat sudah menerima baik GST maka ada kemungkinan GST akan dinaikkan lagi di masa akan datang?

      Tanyalah rakyat di bawah ni, siapa yang sukakan GST? Kerana GST lah harga barang naik dan kita terpaksa membayar kos sara hidup yang tinggi.

      Orang kaya seperti najib takkan faham dengan apa yang rakyat bawahan ni lalui. Kehidupannya yang serba mewah membuatkannya tidak peka dengan keadaan rakyat bawahan.

      Pengundi PRK Sg Besar dan K.Kangsar tolonglah CELIKKAN mata anda kita dipermainkan dengan berbagai "muslihat dan penipuan yang tersembunyi"....!!!

      Delete
    2. Dah majoriti rakyat bodoh. Nak buat macam mana.

      Delete
  3. Melayu tetap bodoh pilih gerombolan. Tengokla PRK nanti

    ReplyDelete
    Replies

    1. UMNO BN-GST 1MDB = UMNO BANGSAT 1 MALAYSIA DAPAT BALA

      Delete
  4. GST ibarat senjata makan tuan dlm PRU14, parti yg menyokong akan tertonggeng nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi ada rakyat yang bodoh menyokong. InsyaAllah, BN tetap menang.

      Delete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya perhatikan kamu ni selalu keluar dari topik blog Saudara Shahbudin.

      Adakah kamu Anon yang ditugaskan untuk mengalihkan tumpuan pembaca blog ini untuk lari dari topik yang sepatutnya dibincangkan??

      Anda sungguh 'bijak'.

      Harap pembaca blog tak terpedaya dengan tipu daya 'mengalih tiang gol ni'.

      Delete
    2. Macai cytro ni mmg bersepah..parasit..cuba surf website blog putra merdeka..byk langau.

      Delete
    3. Apa yg anon ,08:30 cakap? Shah, kamu komen pun mcm brrcakap dgn hantu.

      Delete
    4. Shah tak payah berlakon atas nama Anon 08:56. Apa yg Anon 08:30 komen hanya anda yg baca dan tapis dulu. Kelakar.....

      Delete
    5. Bukan kerja saya menyamar2 ni. Blog, fb, twitter semua ada nama dan gambar saya.

      Delete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  13. Menyelamatkan ekonomi negara?

    Zaman Mahathir dulu 2 kali negara mengalami krisis ekonomi, takde pula cukai baru diperkenalkan untuk tampung perbelanjaan negara. Selagi ada alternatif lain beliau tidak akan sesekali membebankan rakyat dengan mengenakan cukai baru kepada mereka. Idea untuk memperkenalkan GST ni dah start lama dah. Ianya mula muncul pada tahun 1993 zaman Anwar jadi Menteri Kewangan tapi Mahathir tak setuju. Mahathir faham akan jerih kepayahan rakyat khususnya golongan miskin dan yang berpendapatan sederhana. Mahathir dulu pun asal orang susah jadi beliau faham.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong..2.6 bil%..
      Kita da semak latar belakang tun dan sejarah pemerintahan beliau.cemerlang..rakyat sng,ati pon sng..brg murah..keje kilang pangkat operator gaji 600/700 pon bol senyum lagi..yg ade skarang byk menteri,pegawai kerajaan yg tak ubah mcm belukang aji makrep..sume nak disapu nya..hamlau..

      Delete
    2. Dulu semasa krisis ekonomi Tun Mahathir menolak pinjaman wang IMF (bank dunia) sebab tak mahu Malaysia terbeban dengan hutang yang besar.

      Tun kata kalau kita berhutang banyak sehingga tak mampu nak bayar kita akan jatuh muflis dan kita terpaksa bergantung pada pertolongan orang asing. Maka bila dah termakan budi dengan secara tak langsung kita kena jadi lembu dicucuk hidung terpaksa akur dan tunduk dengan kuasa asing.

      Bagi menyelamatkan kita rakyat dari dibebankan hutang maka Tun ikat nilai RM kita. Tun buat bermacam jalan yang akhirnya Alhamdulillah kita terlepas dari beban ekonomi.

      Alhamdulillah ketika terjadinya krisis di zaman Tun Mahathir saya dan keluarga tak rasa tertekan. Sungguh begitu majikan saya mampu bayar gaji setaraf dengan kelulusan akademik saya.

      Tapi sekarang kita rasa tertekan dengan kos hidup yang gila tinggi tak padan dengan gaji yang kita terima.

      Keadaan sekarang menjadikan orang kaya makin kaya dan orang biasa makin susah, yang miskin makin melarat.

      Dengan gaji tahap ijazah sekarang nak beli rumah dan kereta pun susah. Tolak belanja rumah dan anak2....tak ada apa yang dapat disimpan. Tambah pulak yang kena buang kerja company tutup atau nak kurangkan pekerja.

      Tambah lagi kita kena pikul hutang negara yang berbilion2 hingga keturunan anak cucu kita pun masih tak habis2 lagi hutangnya. Semua tu ada kesannya atas kita dan ekonomi negara.

      Tahniah syabas.....!!

      Delete
    3. Zaman skang ni kalau laki bini tak keje,alamat tak cukup la belanja bulanan..bertungkus lumus lah semua mencari rezeki demi ms dpn keluarga yg baik..
      Kesian pd mereka yg baru mendirikan rumahtangga,yg ada anak kecik dan anak ramai..
      Bila difikirkan balik kalau dah ibu bapa sentiasa mencari duit demi menampung perbelanjaan keluarga,apa akan jd pd rumahtangga..anak terabai,masalah sosial.tgk la anak zaman sekarang ni..kebyknny bermasalah..tidak mendapat didikan insaniah terus drp ibubapa..takkan masih nak hrpkan guru,pengasuh semata dlm membentuk perkembangan dan akhlak..
      Kesian juge pd ibubapa yg dlm dilema bgaimana nak memikul bebanan kos sara hidup,cukai yg mengarot dan tuntutan agama dlm mndidik anak2..bagaimana nak menjadi ibubapa mithali,suami dan isteri soleh dan solehah dgn penghayatan yg betol dan tenang kalau dah dlm kpl otak asyik memikirkan duit saja..bkn utk kaya,tp utk lps sesak saja..langkah penjimatan dilaksanakan dlm perbelanjaan keluarga ttp masih tak dpt bebas dari belenggu kos sara hidup yg tinggi..adakah pemimpin diatas semua terfikir akan perkara ini..perlu ke ditambah dgn cukai bodoh ni..
      Malangnya tak ada inisiatif yg dibuat malah kata2 yg menyakitkan hati dikeluarkan..

      Delete
  14. Habis subsidi kenakan GST . Cantiknya UMNO raykat sudah menerima? Undi lagi dn lagi UMNO?

    ReplyDelete
  15. Saya sokong gst tapi hendaklah menurut kadar ahli persekutuan. Contohnya ahli persekutuan malaysia seperti Perak kadarnya hendaklah berbeza dari ahli persekutuan yang lebih makmur seperti Selangor. Perlu di ingatkan Malaysia ini bukan sebuah negara tetapi ianya sebuah persekutuan yang bebeza beza tarafnya.i.e Perak bukan wilayah malaysia. Perak ialah ahli dari bebrapa ahli yang membentuk persekutuan malaysia. Maka Najib telah ambil cara mudah dengan pukul rata atas kafar gst yang sudah tentu tidak adil dan juga membuat seolah2 malaysia ini sebuah negara dan beliau itu presidennya.

    ReplyDelete
  16. Najib cakap sedap mulut. Berani ke najib buat undian rakyat.

    1) Rakyat sokong GST atau tidak
    2 Rakyat sokong najib atau tidak.

    Kita tengok brp % rakyat sokong.

    ReplyDelete
  17. Najib cakap sedap mulut. Berani ke najib buat undian rakyat.

    1) Rakyat sokong GST atau tidak
    2 Rakyat sokong najib atau tidak.

    Kita tengok brp % rakyat sokong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap admin buat survey/undian online untuk buktikan betul atau tidak rakyat dah terima gst ni...pastu bila dah dpt result...fwd kat najib

      Delete
    2. Tak guna sebab survey tu akan disabotaj oleh pencacai. Sorang pencacai akan undi sampai berkali-kali.

      Delete
    3. Pi tgk kat kelab chedet rata2 semua x halalkan duit gst

      Delete
    4. Adenium tak guna suh tengok dalam kelab Chedet sebab nanti depa kata Chedet upah orang suh kata cam tu dalam facebook tu.

      Yang baik kalu nak tau rakyat gembira, seronok dan bahagia dengan GST ni sila isyhtihar buat PRU14.

      Ada berani??

      Delete
  18. Baru terbaca di Malaysiakini yang Sayap PAS ada membuat ketetapan bahawa GST tu haram.

    Haramjadah PAS ni...mereka ni betul betul parti songsang.

    Tak habis-habis dengan kenyataan lidah bercabang mereka. Inikah dikatakan parti mahu martabtkan Agama?

    ReplyDelete
  19. Terima kasih Perdana Menteri kerana mengenakan kami GST.
    Semenjak adanya GST, hidup kami sekeluarga bertambah mewah.Kami berjalan serata dunia menggunakan jet pribadi. Kami mampu bershopping di Milan, Paris, London dan New York. Kami mampu memakai barang-barang branded seperti jam tangan Ricahard Mille. Bahkan saya membeli 4-5 biji jam tangan ini. Saya mampu berhanbag Hermes yang setiap satunya bernilai USD4-5K. Saya mampu juga membeli intan berlian jenama Charter. Setiap kali keluar negara saya akan membeli hadiah mewah untuk sahabat handai seperti minyak wangi Clive Christine. Sungguh bahagia hidup dengan adanya GST. Segala hutang piutang saya, semua sudah langsai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba teka. Siapa kami...

      Delete
  20. @syahredzan Jadi sekarang ni kita dah maafkan ke puak-puak yang bertanggungjawab atas 1MDB sebab diorang sokong hudud, ke macam mana?

    Nampak gaya BN tetap perintah dan tekan rakyat smpi bila2 smpi abg jamil mampus.. Cuma kali ini dengan bantuan moral dr parti agama PAS

    ReplyDelete
  21. Saya sebagai rakyat yg berdaftar sebagai OKU,hidup di bawah aras kemiskinan,DEMI ALLAH DEMI RASUL MENGHARAMKAN SETIAP SEN YANG DI KUTIP DARI SAYA,SAMADA SECARA LANGSUNG ATAU TIDAK. SAYA HARAMKAN DARI DUNIA HINGGA KE AKHIRAT,SEMOGA ALLAH MELAKNAT DAN MENGHARAMKAN PULA PEMIMPIN SAYA YANG ZALIM DARI MENJEJAKI SYURGA MU YA ALLAH. MOGA DI PADANG MASYAR KELAK,NAJIB ABD RAZAK MENCARI SAYA DEMI MEMOHON KEAMPUNAN.
    AMIN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ameeeen doa abg ni ...

      Delete
    2. Aamin ya rabbal aalamiin..


      Dan saya pun turut haramkan duit saya drp diperlakukan sedemikian rupa..

      Mampos terlingkop la sapa2 yg makan duit hasil mcmtu..

      Delete
  22. Najip...kau jangan fikir kami akan lupa pasal GST ni..memang dari awal lagi kami sekeluarga tidak redha dan haramkan walau 1sen pun duit gst yang kau pungut.

    ReplyDelete
  23. Najib ni pandai gak buat kelakar ye. Rakyat mana yg sokong gst ni. Merata aku jalan dah. Semuanya maki hamun bab gst ni. Najib ni betul2 dah dalam dunia lain. Kesianlah kat dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib ni duduk planet mana agaknya?? Rata2 kalau tanya org malaysia planet bumi ni benci dengan GST.

      Agaknya Mr Yes Men dia duk bagi laporan semua OK, semua bagus, semua baik, tu yang dia tak tau hal sebenar dalam masyarakat.

      Delete
  24. GST tu haram, maka siapa yang haramjadah sekarang

    ReplyDelete
  25. GST = Gasak Sampai Terlungkop

    ReplyDelete
  26. TERLAKSANANYA GST...Satu TRANFORMASI telah melanda rakyat Malaysia... rata rata rakyat Malaysia menjadi lebih TERTIB, BERBIWAWA, BERHEMAH, BERSOPAN,BERJIWA JATI, BERMEWAH MEWAH, BERGAYA SAKAN..LEBIH BERIMAN,BERTAWAKAL,LEBIH MULIA..dan paling istimewa BANYAK BERSYUKUR kepada rezeki dan menafat yang di perolehi selama ini...Rakyat Malaysia bukan lah rakyat yng HAPRAK seperti yang PRASANGKAKAN oleh dunia luar.. NASIB BAIK DENGAN KEBIJAKSANAAN NAJIB mengembalikan DUIT DERMA yang di pertikaikan ...ALLAH telah melimpahkan sebanyak banyak HUJAN dari KEMARAU yang telah lama rakyat malaysia tanggong... NAJIB adalah pejuang SUNNAH NABI dan NAJIB lebih berhati MULIA DAN BANYAK MENUNJUKKAN KESABARAN yang seperti dikehendaki AJARAN KAFIR.... dalam islam tidak ada itu semua kerana islam hanya mengajar jadi umat yang baik bukan fasik seperti apa yang di lakukan NAJIB....tolonglah hormat dan sembah lah NAJIB 8 kali sehari seperti macai macai UMNO lakukan selama ini.

    ReplyDelete
  27. Dia kata GST bagus
    Umpama cheese untuk tikus
    Tapi Bini dia rakus
    GST buat Rakyat mampus

    Harap maaf bahasa mampus
    Sebab piem tidak telus
    Jolo mintak billion lulus
    Rakyat makan ikan rebus

    Rakyat mintak dia pergi
    Mintak pencen ini hari
    Tapi jawatan mahu lagi
    Kalau pencen ngamuk isteri

    ReplyDelete
  28. Bila la majlis raja2 & agong nak guling najib?
    Rakyat senakin dibodohkan

    ReplyDelete
  29. Hanya anjing2 dan penyamun perompak serta pemakan rasuah saja yg terima gstlain rakyat jelata terus nenyumpah pemimpin yg zalaim tidak berhati petut yg pentingkan pakt anak bini itulah hakikat sebenarnya ya allah kau laknatlah org yg betdusta serta keluarganya aaammmiiiinñn

    ReplyDelete
  30. bangsat dia ni. bangang pulak tu.

    ReplyDelete
  31. Tindakan Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR) Rafizi Ramli membuat laporan mengenai dakwaan rasuah dalam kerajaan Selangor yang diterajui oleh Timbalan Presiden parti, Datuk Seri Azmin Ali berkemungkinan besar menyebabkan parti itu berdepan ancaman perpecahan, lapor The Star.


    Rafizi yang juga Naib Presiden PKR telah membuat laporan di Ibu Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Putrajaya semalam berhubung dakwaan rasuah dalam kerajaan negeri Selangor setelah mendapat arahan daripada Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

    Wan Azizah dan Rafizi sering disebut-sebut dalam satu barisan kepimpinan PKR yang mempunyai aliran pemikiran yang sama.

    Hadir bersama Rafizi di bangunan SPRM semalam adalah Anggota Parlimen PKR Kelana Jaya Wong Chen, Anggota ParlimenPKR Kapar G. Manivannan dan Ketua Setiausaha Sekretariat Pakatan Harapan Datuk Saifuddin Abdullah.

    Kesemua mereka juga dilihat sejajar dengan kem Wan Azizah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Weiiii.....apa kaitan citer kau dengan topik GST nih??

      Delete
    2. Woi pukimak pegi melalak kat tempat lain la

      Delete
  32. Pada 19 Mei lalu, Rafizi dalam kumpulan WhatsApp mendedahkan wujudnya permintaan wang dan ‘perempuan’ sebagai habuan dalam berurusan dengan kerajaan negeri Selangor.

    Namun, keesokan harinya, 20 Mei, Azmin mengecam dakwaan Rafizi itu, sebagai sebahagian daripada kempen terancang untuk memburuk-burukkan kerajaan negeri.

    Pada Isnin, Menteri Besar Selangor tidak menghadiri beberapa majlis yang dijadualkan dan enggan memberikan kenyataan sebagai respons kepada langkah terbaru Rafizi yang melaporkan dakwaan rasuah kepada SPRM.

    Berkait isu yang sama, pada Ahad, Ketua PKR Wilayah Persekutuan, Dr Idris Ahmad menyerahkan memorandum kepada Wan Azizah agar memecat ahli PKR yang terlibat dengan Deklarasi Rakyat yang diterajui bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Dipercayai gesaan Dr Idris merujuk kepada Azmin kerana Timbalan Presiden PKR itu dilihat duduk sebaris dengan Tun Mahathir dalam Deklarasi Rakyat. - IDCNews


    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi pukimak pegi melalak kat tempat lain la

      Delete
  33. Nampak sangat najib penipu besar! Sapa kata,rakyat terima gst? Saya dah tentu tak terima,jadi beliau seorang PEMBOHONG. Tu tak campur yg lain2 tu...satu malaysia ni agak2 berapa ramai yg tak setuju gst ni? Mau sebuah malaya ni tak setuju kecuali pemakan dedak haram.

    ReplyDelete
  34. Naik besar kepala PAN bukan kerana kuat akar umbinya. Yang pelahap nak bertanding itu kerana dia rasa undi penyokong DAP dan PKR dapat dia kaut. Nanti kalau dia dapat 4 000 undi, bolehlah dia kata dia kuat. Agaknya dari 4 000 undi tu, berapa undi penyokong PAN sendiri. Ada 100 undi? Ha. Ha.


    Adakah 100% undi PKR dan undi bukan Melayu akan pergi kepada PAN? Berdasarkan scenario perselisihan PKR dengan PAN dalam PRK ini, pengundi PKR akan cari PAS atau undi protes. Maklumlah nampak degil dan sombong sangat PAN ini. PKR tak bersetuju dia bertanding agar tidak pecah undi pembangkang, dia tetap mahu melunaskan dendamnya pada PAS.

    Maka PH pun buat undian. PAN menang 2 -1. PAN dapat sokongan DAP. Sampai bila pun, PKR akan kalah dalam undian kerana PAN itu memang proksi DAP. Begitu juga apa yang DAP hendak PAN akan sokong. Berapa lama PKR akan tahan situasi begini?

    PKR bersabar rasanya. Macam PAS bersabar dulu. Tapi suatu ketika akan pecah kesabaran itu. Jelas DAP menguasai PH dengan bantuan PAN. Perangai DAP tiada setiakawan; yang ada ialah sedialawan.

    Motif tulisan aku ialah untuk menyedarkan rakyat bahawa DAP ada agenda sendiri seperti mentornya PAP yang akhirnya menguasai Singapura. PAN juga ada agenda. Bukan agenda hendak mendaulatkan Islam. Agenda PAN ialah ‘Asal Bukan PAS’. Saksikan. Ada telinga, dengar. Ada mata, lihat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg ko merepek merapu panjang ni?? Apa kena mengena dgn tajuk GST???

      Delete
    2. Anon 15.05 ko mabuk dedak ko?

      Delete
    3. aku tak baca pun

      Delete
    4. Woi pukimak pegi melalak kat tempat lain la

      Delete
  35. Aku rasa dia pun tak faham apa yang dia faham. Bukan hari2 dia menyalak cakap negara tengah amat maju dan tiada masalah. Tetiba cakap gst penyelamat pulak. Ni semua geng mamak penasihat dibelakang sibangang ni cakap belit sampai ular pun surrender takmo jadi ular sebab mamak belit lebih teruk dari ular berbisa.
    Semalam syok sendiri dekat conference permata. Kesian betul sebab selain Zambia dan Turkey takdak negeri lain pun yang buat liputan.

    ReplyDelete
  36. GST ni macam sokong membawa rebah. Rakyat dihimpit dengan cukai kehidupan. Keperluan runcit harian untuk dimakan pun ada GST. Haram jadah !!!

    ReplyDelete
  37. Najib ni xabis2la nk mnyakitkn hati. ak dh try xnk bce brite bgai. alih2 muncul jgk statement bodoh dri puak2 UMNGOK. Rakyat yg sokong UMNGOK lgi mmg bongokla. Ak mmg slahkan korg tggu PRK ni nnti UMGOK jgk mnang mmg sah korg ni buta mata buta hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. najib ni dah fitnah kita semua
      bila masa kita terima gst

      Delete
    2. Sifir mat najip mcmni:

      Die rasa dia adalah kerajaan
      (Langau2 keliling dia semua kata macamtu)

      Memandangkan kerajaan tu dipilih mewakili rakyat
      Maka dia rasa dia juga mewakili seluruh rakyat

      Maka bila dia rasa GST tu dia terima
      (dah sah la dia terima sbb dia yg cipta)
      Maknanya dek dia seluruh rakyat pun ikut terima..

      Kepala hotak dia ngajar camtu..

      Delete
  38. Cukai GST direka khas untuk membayar hutang 1MDB & jugak untuk menutup "pekong" yang telah Najib lakukan ......

    ReplyDelete
  39. Cukai GST ZALIM yg Amat,
    Rakyat Tertekan Perut Di Ikat..
    Boleh dia cakap Rakyat dah Minat,
    Kalau sungguh buatlah PRU Cepat2..

    Sebab GST Harga2 Makin Meningkat,
    Tiap Kali Transaksi GST pasti "NGAP"..
    Pertumbuhan Ekonomi Langsung Tak Nampak,
    Bila PM cakap "Darah mesti Menyirap"..

    Minta ADMIN tlg Balas Pulakkk..hihi

    ReplyDelete
  40. Overheard in the realm of barzakh:

    Newton: How come ah in Malaysia apple trees don't respect my Laws of Gravity?

    An x Msian apple tree: What do you mean? R u insinuating me?

    Newton: No, I find it rather strange, unlike elsewhere, for Malaysian apples to fall very very far away from their trees. I felt as though my Laws of Gravity are being insulted.

    An x Msian apple tree: It's not my problem if they fall very very far away from me. What can I or your Laws of Gravity do if they choose to eat nasi kangkang?

    ReplyDelete
  41. Bila ada gst,kita nak tawar menawar pun dah tak boleh. Harga dah tetap,peniaga kata dia tak boleh nak kurangkan harga. Sebelum gst,kalau beli barang di kedai,boleh tawar menawar sampai dia setuju. Sekarang tokey buat muka dek je. Ko baca tang mana kata rakyat setuju ngan gst wahai mohd najib?

    ReplyDelete
  42. Kalau statement tu mengatakan rakyat dipaksa terima jiesti tu barula betul

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...