Wednesday, 29 June 2016

TAK KE DAH 'GILA', DIA CADANG MUHYIDDIN DIPECAT, DIA JUGA CADANGKAN BUAT RAYUAN SUPAYA LEBIH DIHORMATI AHLI2 UMNO

Antara pemimpin UMNO yang lantang bersuara agar Muhyiddin Yassin dipecat daripada UMNO ialah Fuad Zarkashi yang kalah di Batu Pahat pada pilihanraya 2013, tetapi kemudian diberikan jawatan sebagai Ketua Pengarah Jabatan Hal Ehwa Khas atau Jasa.

Pada Mac lalu, beliau yang juga bekas Timbalan Menteri Pendidikan dipetik sebagai berkata bahawa penyertaan Muhyiddin dan Mukhriz Mahathir dalam Deklarasi Rakyat untuk menyingkir Najib Razak adalah perbuatan yang tidak boleh dimaafkan.

"Mereka harus dipecat. Kali ini saya sendiri akan mencadangkannya kepada MT UMNO," tegas beliau.
Setelah beberapa kali tertangguh berikutan menunggu selesainya pilihanraya negeri Sarawak dan pilihanraya kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar,  Muhyiddin dan Mukhriz akhirnya dipecat daripada UMNO pada mesyuarat MT, 24 Jun lalu.

Dalam reaksinya setelah dipecat, Muhyiddin menegaskan beliau tidak akan membuat sebarang rayuan kerana menganggap keputusan MT itu sebagai penamat kepada sejarah panjang penuh liku dalam perjuangannya bersama dengan UMNO.

Beliau kemudian tidak menolak kemungkinan mahu menubuhkan parti baru atau menyertai parti-parti politik sedia ada untuk meneruskan perjuangannya demi agama, bangsa dan negara.

Namun, meskipun sudah menyatakan tidak akan merayu, Fuad Zarkashi bersuara pula dengan menasihatkan Muhyiddin agar merayu kepada Lembaga Disiplin untuk menyertai semula UMNO.

Katanya, dengan membuat rayuan adalah langkah terbaik untuk menjadikan Muhyiddin lebih dihormati dalam kalangan ahli-ahli UMNO, selain membolehkannya meneruskan kembali perjuangan sehingga ke akhir hayat.

Hadoii...'gila'  ke apa Fuad ini? Atau dah putus dua tiga wayar dalam otaknya?

Dulu dia sendiri antara yang bersungguh-sungguh agar Muhyiddin dipecat daripada UMNO, kini dia juga yang menyarankan agar bekas Timbalan Presiden UMNO itu membuat rayuan.
Bukankah dia sepatutnya gembira bila Muhyiddin sudah dipecat kerana itulah yang dicadangkannya?

Kenapa sekarang diminta merayu pula?

Dah kurang dedak agaknya? (SH 29/06/2016).

49 comments:

  1. Dia ada Short Attention Span nampak nya. Tabiat depa yang ada penyakit jiwa Attention Deficit Disorder. Selalu lupa. Cakap itu ini aje.

    Betul ke dia ada PhD? Mahfuz pun ada kata, "I wonder how he got his PhD."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dah memecat TSMY dan Mukhriz tanpa proses Lembaga disiplin, tak beri peluang pertahankan diri di mesyuarat Majlis Tertinggi itu, apa guna nya merayu.

      Puad nak main wayang ke? Kalau dia keturunan Jawa, nak main wayang kulit ke? Siapa dalang nya?

      Delete
    2. Dia banjar boss.. hihi

      Delete
    3. Ni nama nya penyakit Gila Babi. Tebiat dah nak mampos si Puad nih.

      Delete
    4. Puad ni bukan gila babi. Dia ni babi.

      Delete
  2. Latar belakang Puad Zarkashi yang pernah di tulis -

    Mr. Zarkashi holds a Bachelor of Arts in Sociology and Anthropology from Universiti Malaya, Masters in Sociology from State University of New York and PhD from Northern California University.

    Tak tahu lah itu berdasarkan malumat yg dia sendiri beri atau research pihak penulis.

    Teman takda masa nak research lanjut. Tak suka pendirian dia, tak membayangkan ada PhD.

    Harap bukan PhD beli melalui internet, macam Yap Tian Sin, bekas Pengerusi Dong Zhong, persatuan yg mentadbir sekolah2 Cina. Dia pakai dua PhD yang dulu dah di buktikan di beli melalui internet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh yea Puad! Feeling that unabating guilty conscience prick your insides? ... don't worry too much! that happens to every tom dick & harry who scandalizes a good man and ruins him.

      Delete
    2. jika benar atau tidak dia ada phd..maka memang tauliah dia ialah Perasaan Hasad Dengki je yang layak dia miliki.

      Delete
  3. Pak din,bila TSMY buat rayuan depa akan sekolah dia dulu,lepas tu bawa orang tua tu pusing satu malaya cerita dia menyesal la,kata kata dia dulu ikut perasaan la dan macam2 lagi.strategi lapuk dah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kata bodoh, kau marah. Tapi takkan kau tak baca TSMY dah kata dia tak akan merayu keputusan Majlis Tertinggi pecat dia.

      Kot Puad dsb nya merasa guilty conscious - kalau dia masih ada scruples hati perut le.

      Atau dah gobar, sebab pengikut TSMY, Mukhriz dll bukan sikit. Di Semporna Sabah pun ramai yang dah meradang dengan UMNO - 300 cabut dari parti, termasuk yang berjawatan di Bahagian itu.

      Aku harap depa gantikan Najib secepat mungkin.

      Delete
    2. Memang bodoh pun...terlebih makan dedak campur nasi kangkang

      Delete
  4. Sdr Budin,
    Fuad ini yang saya faham beliau sekarang amat tidak popular oleh penduduk Batu Pahat ,bukan saja penduduk tempatan yang meluat ,malah ahli umno pun menyampah .Tak payah la kau suruh muhyidin merayu wahai fuad takdaguzi ,di era Najib ini tak guna buat report polis,aduan kepada SPRM ,aduan kepada MCMC atau mana mana agensi kawalan kerajaan kalau babit najib sure yang mengadu akan di penjara kerana dikata menghasut si lanun dan penjenayah diampu.

    Apatah lagi nak merayu kepada MKT UMNO sudah pasti ditendang keluar sebab mudah mereka beriman dan takut kepada Rosmah aka Najib ,jadi memang betul la tindakan muhyidin dan mukhriz bahawa tak guna merayu ,Jadi wahai fuad tak yah nak bodohkan rakyat sebab kamu pemimpin pemimpin termasuk menteri menteri dalam umno dan BN yang masih tinggal ada lah bodoh dan pengampu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puad kalah di PRU13. Nyata dia tak popular. Aku setuju di kalangan UMNO Batu Pahat pun dia di anggap pariah sikit. Sekarang nak cari populariti dgn cara tak masuk akal.

      Delete
    2. Ramai di UMNO Batu Pahat tu yang penyokong TSMY. Jadi Puad nak coba ambik hati diorang le. Bo jalan, Puad, bo layan.

      Delete
  5. Ini tidak berkenaan dgn sesiapa atau dituju kpd sesiapa.
    KSN SPA ataupun JPA semak balik k/tangan yg dikatakan berkelayakan PHD atau Master yg berjawatan tinggi mahupun mereka ini yg telah dinaikkan pangkat tapi tiada kualiti.
    Setakat sijil utk diboleh naik pangkat tanpa dibuat tapisan ujian khas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JPA mesti tuliis kpd universiti yang di akui si polan mengeluarkan ijazah Master's dan PhD itu. Semak juga jika universiti itu ada dalam senarai institusi pelajaran tinggi yang di benarkan, berlesen dsb nya.

      Kalau tak buat, JPA harus di tutup. Bukak pejabat di tepi jalan.

      Delete
  6. Fuad ni kerja apa la ni?....kat JASA kan?....apa tugas JASA yg sebenar?...jadi....bila TSMY dan Mukhriz dipecat....dia dah nampak....berapa ramai pengikut mereka berdua....dan dia juga dah nampak....berapa ramai ahli umno yg membenci najib....dengan lain perkataan...dia nak playsafe la ni....nak tunjukkan tak semua MT suka TSMY dipecat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak suka, takda bola ke nak cakap?

      Delete
  7. Bila sebut UMNO BN tak kira sapa, semuanya sama perangainya. Penyamun, perasuah, penyeleweng wang rakyat. Yang terbaik adalah MENGGANTIKAN UMNO BN DENGAN PARTI LAIN SEPERTI PAKATAN HARAPAN DALAM PRU 14 NANTI. INSYA ALLAH............

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau gitu, bila sebut PKR semua nya main belakang? Bila sebut DAP, semua nya korap beli rumah nak tipu rakyat harga nya?

      Bila sebut PAN semua nya bawak bini kawan ke Hotel Perdana Bilik 121 kena tangkap khalwat, nasib Nik Aziz tolong tak jadi berpanjangan?

      Mengarut le kamu.

      Delete
    2. Anon 12.21,yang bezanya BN hampir semuanya korup dan rosak sebab mempertahankan najib ,parti lain tu cuma seorang je buat hal ,jadi elok la BN diganti sebab rosak habis.

      Delete
    3. Jangan cakap le, Mamat - yang Fizi kata korapsi gomen Selangor tu hingga mintak pompuan (bukan Elizabeth Wong sebab dulu ada bofreng Melayu ambik gambar dia salepas meromol) itu bukan korapsi ke?

      Yang gomen Selangor itu termasuk DAP & PAS, itu bukan makna yang lain2 pun korapsi ke?

      Mengarut le kamu.

      Delete
    4. Ye le betoi tu cakap je report pun tah ya ke tidak,tp najib mengaku masuk RM 2.6 BILLION dlm akaun sendiri lg boleh sondol,apa ni ahli umno ni bahalol ke atau iman takut kat najib,mcm ni lebih baik ganti parti lain la dah rosak.

      Delete
  8. Fuad ni nak tunjuk pada ahli umno yang dialah HERO.

    Pada hal,dah jadi macam orang sewel.

    ReplyDelete
  9. Puad cuma main main dengan muhyidin macam kucing main dengan cicak sebelum dia baham sampai habis!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok la tu standard dia setakat kucing nasib bukan babi....hihihi

      Delete
  10. Dia ini muka tak malu dah lah kalah dlm pru13 dah tu diberi dedak pula nak cakap sebagai juara umno pula agaknya dah rasmi org umno muka tak malu dah kalah pun nak sebok lagi dedak dedak itulah dia

    ReplyDelete
  11. Dia ini muka tak malu dah lah kalah dlm pru13 dah tu diberi dedak pula nak cakap sebagai juara umno pula agaknya dah rasmi org umno muka tak malu dah kalah pun nak sebok lagi dedak dedak itulah dia

    ReplyDelete
  12. Salam semua

    Si Poad Zakar manusia reject dari BP ni sama specie dengan Ijat, Salleh kruk, Azalina. Otak Phd tapi perangai PHD. Pooooorah! pi jahanam ko Poad!...

    MELAYU TAK MAKAN BABI...Haram!...Najis!

    TAPI MEMILIH MAKAN RASUAH...Halal!...Nikmat!

    Babi ko Melayu!....Marah?....Marah kan?..

    Rasuah ko Melayu...Marah tak?...Tak marah?

    Apa nak marah marah....pemimpin pilihan kamu tu terang terangan MAKAN RASUAH dan MERASUAH kamu semua.

    TAPI MELAYU TETAP TAK MAKAN BABI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaek Bro!!!

      Melayu kalau pasal talipon bimbit OPPO RM900/= mengamuk kejalan raya - walaupon yg membuat hal itu adalah budak Melayu penghisap dadah..

      Melayu, duit gajinya beratus2 tiap-tiap bulan kena potong bayar GST pon dia tak marah..

      Itu belum lagi RM Billion2 duit tabungnya sudah kena rembat..

      Melayu umpama ayam yg kerap memilih musang untuk menjaga rebannya..
      dulu, kini & selamanya...

      Musang tak bersalah.. mmg fitrahnya membaham ayam..

      Ayam yang bodoh.. kemaruk dedak BRIM & Mitos Ketuanannya..

      Melayu, oh Melayu.. Dulu, Kini & Selamanya..

      Delete
  13. Najib lantik Puad Ketua Pengarah Jabatan Hal Ehwal Khas atau Jasa.

    Antara fungsi Jabattan itu:

    "Mengatur rancangan dan melaksanakan strategi, program, aktiviti bagi mendidik serta meyakinkan rakyat kepada pemimpin Negara

    "Mengenalpasti dan memantau setiap isu yang boleh menggugat kepercayaan rakyat terhadap kerajaan"

    Memang Jabatan itu di tubuhkan oleh Najib dan untuk menjaga kepentingan Najib. Tak pernah ada Jabatan saperti itu dulu, bermakna Najib sedar masalah dia dengan rakyat.

    Pahal pun, apa yang Puad sudah buat? Mana laporan nya?

    Apa kah menyuruh TSMY membuat rayuan itu akan merapatkan rakyat dengan Najib? Tak mungkin. Merenggangkan lagi, mungkin.

    ReplyDelete
  14. Bukan gila, cuma duit yang dapat dari najib ti tak cukup.

    ReplyDelete
  15. Puad ,puad,baik pi suruh Najib letak jawatan dengan awak sekali letak jawatan.....lagi satu,jangan lupa peringatkan Najib,semalam Selasa,hari ni dah Rabu,....bila nak saman WSJ ni?Minggu depan nak raya pulak,nampaknya kena tunggu Selasa mana pun tak tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong sokong sokong

      Delete
  16. Phooooooaaaaaaaattttttt..

    ReplyDelete
  17. Puad ni dari dulu aku cakap dia bangang. Kau org sokong jugak dia duduk majlis tertinggi. Sekarang jadi boss jasa lagi. Bodoh puad ni dari dulu aku nampak dah. Org lidah pendek ni janganlah percaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lidah aje ke yang pendek?

      Delete
    2. Kentut panjang Phooooooooaaaaaattttttttttttttttt..

      Delete
  18. Putrakraken 13:33,

    Terbaek Bro!!!

    Melayu kalau pasal talipon bimbit OPPO RM900/= mengamuk kejalan raya - walaupon yg membuat hal itu adalah budak Melayu penghisap dadah..

    Melayu, duit gajinya beratus2 tiap-tiap bulan kena potong bayar GST pon dia tak marah..

    Itu belum lagi RM Billion2 duit tabungnya sudah kena rembat..

    Melayu umpama ayam yg kerap memilih musang untuk menjaga rebannya..
    dulu, kini & selamanya...

    Musang tak bersalah.. mmg fitrahnya membaham ayam..

    Ayam yang bodoh.. kemaruk dedak BRIM & Mitos Ketuanannya..

    Melayu, oh Melayu.. Dulu, Kini & Selamanya..

    ReplyDelete
  19. amno dah lamo
    buat apa tunggu lamo lamo
    amno satu satu nya pati yang kata islam tpai penentang kuat hukum hukum jinayah islam bila nak dilaksanakan
    tak cukup tentang hina pulak hukum hukum tu
    bahayo puak amno ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko nak kena tuduh kapir harbi ke?

      Delete
  20. Alhamdulillah rata-rata pembuat komen seperti bencikan rasuah.Siapa yg termakan cili atau terasa pedih ulu hati
    pasti merah telinga......... nak marah marah le.
    Tapi siapa amal beri rasuah tak akan rasa bersalah kerana
    selalunya pemberi rasuah akan kata ini wang derma amal jariah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Termasuk yang RM4.2 bilion masuk ekaun Najib, RM1 bilion masuk ekaun bini dia, RM1 bilion masuk ekaun anak tiri dia?

      Delete
    2. Yang masuk ekaun bini dia dan anak tiri dia apekedarah nya tuh?

      Amal jariah beli harta di Amerika?

      Delete
  21. Dah dari dulu lagi saya nilang Puad Zakarshit ni doctor yang membawa penyakit je .

    Ada beberapa lagi doctor dlam UMNO yang masuk kategori ni .... Dr Zahid , Dr Salleh .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dr.Phooooooooooaaaaaattttttyttttttttttt...

      Delete
  22. Sudah sudah lah tu tak payah nak suruh merayu nanti jatuh lah standard Muhyiddin pulak,,pergi relax one corner lebih bagus untuk TS Muhyiddin

    ReplyDelete
  23. Pengundi-pengundi di kuala kangsar dan sg besar terimalah hadiah pertama dp kerajaan bn untuk berhari raya aidilfitri dgn hati yg terbuka dan akan di susuli pula kenaikan tol di berapa lebuhraya yg di kuasai plus dan kroni-kroni umno.rebat pula akan di berikan sempena hari raya.tnb pula berjaya menahan kenaikan bil letrik selama enam bulan dan pengusaha-pengusaha bas ekspress pula sedang menunggu untuk naikkan harga tiket bas............bn kerajaan yg prihatin dgn masalah rakyat kerana harga barang naik secara mendadak dan berjaya meningkatkan kos sara hidup rakyat.....

    ReplyDelete
  24. Puad bangang !

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...