Thursday, 23 June 2016

UNTUK SESIAPA YANG MASIH TAK FAHAM HAKIKAT DI DEPAN MATA


Untuk itu, tindakan Tun Mahathir Mohamad bekerjasama dengan semua pihak yang mempunyai matlamat yang sama untuk menyelamatkan Malaysia mesti disokong sebelum segala-galanya "terbakar habis"  dan tidak boleh diselamatkan lagi.

Dulu Jabatan Peguam Negara, kini hanya setelah beberapa hari menang di Sungai Besar dan Kuala Kangsar, SPRM pula seperti mahu dijinakkan kuasanya.

Selepas ini apa lagi agaknya? 

Dan sampai bila semua ini mahu terus dibiarkan berlaku tanpa kita berkata apa-apa atau kekal berdiam diri saja? (SH 23/06/2016).

32 comments:

  1. Tuan Budin,
    Ini la jadahnya kalau semua pemaian politik terutamnya yang label diri tu macam islam ini dia seorang yang punya dan dia seorang saja yang ada authority nak cakap pasal dosa pahala dan perasan macam allah swt melantik jadi nabi nak kawal apa saja hal islam maka jadi la perkara yang karut dan kejadah munafikun ,kerana bermotifkan kepentingan habuan politik dan dunia.

    Disamping itu ada juga puak(parti politik) yang hidup hanya bergantung atas minda masyarakat melayu lemah yang tahu bergantung harap untuk hidup secara mudah tampa banyak nak fikir susah maka dengan harapan dan fikiran memerlukan bantuan dan tongkat yang diharap selama lama nya maka mudah diekploitasi oleh puak perasuah dan penyeleweng ini.

    Apabila semangat perkauman dalam beragama membuta tuli telah disemat dan disimpan dalam otak maka jadi lah isu seperti diatas maka senyum la penjarah harta rakyat( pemimpin rasuah) serta senyum la penjual agama kerana lubok habuan dunia kekal selamanya.

    ReplyDelete
  2. Tuan Budin,

    Sebagai rakyat yang peduli akan perkembangan semasa, seharusnya mengambil tahu akan isu isu yang menyentuh kepentingan negara. Mutakhir ini kita lihat peristiwa yang memalukan nama baik negara hingga wang tebusan pun di jarahnya. Mana akal fikiran waras kita? Ada pulak yang memperlekehkan kaum tertentu. Selagi kita rakyat Malaysia kita berhak menegur apa yang tak betul. Jangan dah terbako habis baru nak bertindak. Too late...

    ReplyDelete
  3. Tuan Budin,

    Sebagai rakyat yang peduli akan perkembangan semasa, seharusnya mengambil tahu akan isu isu yang menyentuh kepentingan negara. Mutakhir ini kita lihat peristiwa yang memalukan nama baik negara hingga wang tebusan pun di jarahnya. Mana akal fikiran waras kita? Ada pulak yang memperlekehkan kaum tertentu. Selagi kita rakyat Malaysia kita berhak menegur apa yang tak betul. Jangan dah terbako habis baru nak bertindak. Too late...

    ReplyDelete
  4. Tak ramai yg mampu utk askses blog2 mcm saudara budin dan sewaktu dgnny.. kena buat program promote blog, mungkin distributions info penolakkan lebih effective...

    ReplyDelete
  5. Tuan Budin.
    Malanglah negara kita ini mempunyai pemimpin dn rakyat yg hanya pentingkan dunia. Tun Mahathir yg telah begitu lanjutnya usia nasih gagah dn gigih utk memperbetulkan kerosakan yg telah berlaku tapi malangnya puak2 huduh yg menerajui negara masih mau menyokong si bijan durjana. Negara sedang menuju kehancuran... sedarlah wahai rakyat, tak malu ke kita membiarkan Tun Mahathir dn yg lain2 berjuang utk menyelamatkan anak cucu kita....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika tanpa sokongan seluruh rakyat, segala usaha Tun M tak mungkin berhasil. Masa semakin singkat. Pada perkiraan saya yang tak seberapa ini, hanya 10% saja usaha Tun M akan berjaya.
      #usryabdullah.blogspot.com

      Delete
  6. Kalau kawan baik tokey balak cina...Kontraktor cina camne pulak??AgamaWANG umno boleh cari ayat alquran untuk halalkan....ye dak!!!???

    ReplyDelete
  7. Ade sesetengahnya dah tau dan dah phm apa tujuan dan matlamat deklarasi ni,tp kebanyakan nya pemimpin2 yg poyo konon nya membela nasib melayu buat tak tau,pekak badak,kancing mulot..dan yg lg terok dituduhnya org tua tu (tun m) yg bkn2..dah tak tau tu dok diam2,biar org buat keje,jgn nak canang mulot memfitnah yg bkn2..buat dosa kering..

    ReplyDelete
  8. Malaysia kini umpama rumah yang diserang anai-anai. Tun Mahathir nak selamatkan tiang, rasuk da bum bung. Pemakan dedak hanya nak selamatkan dapur dan pinggan mangkuk. Nik Abduh sedang berdoa di atas sejadah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lama kelamaan amalan duit haram akan jadi amalan biasa dalam masyarakat kita.

      Duit haram akan dilabelkan sebagai "halal toiyyiban" oleh golongan perembat dengan berbagai label baru yang sinonim dengan halal.

      Agama, moral dan maruah diri runtuh kerana duit haram ni.

      Delete
  9. Yang sebenarnya hampir kesemua rakyat Malaysia sudah termakan pil bonggok,,apa saja kerajaan buat kita tak terkata dibuatnya.
    Itu kesan dari pil bonggok tersebut.....!!!

    ReplyDelete
  10. Doh tuang presideng PAS bengong, nak wat macang mano? Orang dok mintok ganti presideng dio wat bodo weh. Kalu macang Tuang Braheng tu molek doh jadi presideng. Tapi hok presideng lo ni macang bengong sokmo, doh mu tak gheti politik moden, mu nunggu jadoh apo weh..undur Hadi. Mu doh tak layak jadi ketua PAS, makin mu bertahang , abih mampoh PAS esok nenang satu dua kursi macang dulu. Elok mapuh cepat mu tuan presideng PAS weh. Parti rosak abih kerana bebal dan bengong mung.

    ReplyDelete
  11. Ya kena promote program selamatkan malaysiA

    ReplyDelete
  12. Taktik najib semakin terdesak dan mendedak pengikutnya

    ReplyDelete
  13. Saya nak tanya balik UIA, betulkah perumpamaan ustaz?

    perumpamaan UAI itu tak boleh samakan dgn keadaan negara ini kerana bomba cina itu bukan bomba sebenarnya.

    Sebaliknya, org yg kenal siapa bomba cina itu berjaya buktikan bhw bomba cina ini bukannya bomba yg jujur, tapi fake. Mrk bukannya nak selamatkan rumah terbakar tapi mrk adalah bomba yg menyebabkan rumah terbakar dan berniat nak tanah yg mana rumah itu dibina. Maka kebakaran itu menguntungkan mrk.

    Soalannya apa bukti bomba cina tu yg menyebabkan rumah terbakar?

    Bangsa bomba itulah yg mengajar melayu menerima rasuah. Bangsa mana yg bawa masuk pelacuran? bangsa mana yg buka pusat hiburan utk ahli politik melayu buang duit? Bangsa mana yg berani impot arak dan buka kedai ekor? Bangsa mana yg mau keistimewaan tuan punya tanah dihapuskan? Bangsa mana yg yg mahu campuri urusan agama tuan tanah?

    Bangsa bomba itu, dan dipelopori oleh bomba cina yg UAI sebutkan.
    Mrk yg mencetus percikan api kecil, kecilan yg akhirnya membakar rumah tuan tanah.

    Pada hakikatnya kita mmg tak percaya kpd bomba cina dan cina tak pernah nak jadi bomba wahai UAI. Kenapa? Sbb tuan tanahnya bukan berbangsa bomba cina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 0611..nak tanya..sedara crita apa ni?

      Delete
    2. kamu sembang seolah2 melayu itu sangat bodoh... dulu kini dan selamanye... dari raja sampai ke peon... semua majoriti melayu. cinapek jugak yg disalahknnye... lemah betul kau nih...

      Delete
    3. merapu tak tentu pasal....sahur makan pulut dipotong dengan keris 2 depa ke?? ke makan dedak cap dacing senget??

      Delete
    4. Pasukan bomba dan penyelamat terdiri pelbagai kaum. Ada Melayu, ada Cina, ada India dan sebagainya. Pasukan bomba adalah agensi di bawah Kerajaan Persekutuan yang dibayar gaji oleh Kerajaan Persekutuan. Agensi ini beroperasi di setiap negeri dan daerah.
      Apabila orang awam membuat panggilan kecemasan, tidak kiralah samada rumah terbakar ke, kemalangan ke, ular masuk rumah ke, tebuan buat sarang dalam rumah ke, agensi ini akan bergegas datang memberi pertolongan. Pertolongan yang diberikan adalah percuma malah mereka tidak pernah meminta balasan kerana tugas-tugas tersebut memang kerja mereka.
      Mereka ini dibayar gaji oleh kerajaan untuk membuat-membuat kerja tersebut. Mereka tidak pernah meminta TANAH tuan rumah tersebut setelah selesai menjalankan tugas. Itu mengarut dan tugas bomba adalah untuk memadam kebakaran bukan pencetus kebakaran. Penjawat awam melakukan tugas demi kesejahteraan awam. Bukan meminta balasan seperti wang, tanah dan sebagainya.

      Delete
    5. Ya, Bangsa Cinalah yang menjual tanah-tanah bernilai tinggi milik kerajaan kepada syarikat negara China untuk bayar hutang. Cinalah yang menjual stesen-stesen janakuasa tenaga milik negara kepada syarikat negara China untuk membayar hutang.
      Cinalah yang membeli tanah-tanah kerajaan dengan murah kemudian menjualnya semula dengan harga yang mahal. Cinalah yang menyebabkan kerajaan memansuhkan Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi yang telah banyak berjasa mempromosi usahawan Bumiputra. Cinalah yang mewujudkan satu syarikat dana awam yang meminjam dan berhutang berpuluh-puluh bilion ringgit untuk kumpul dana. Pasal Cinalah dana berpuluh-puluh bilion ini terpaksa disimpan diluar negara kemudian lesap entah ke mana. Ada yang telah dibekukan.
      Pasal Cinalah IPIC mengheret negara ke proses timbang tara di London kerana mengingkari perjanjian usaha sama. Cinalah yang menghentikan biasiswa bagi pelajar-pelajar Melayu untuk belajar luar negara. Cinalah yang memotong pinjaman bagi anak-anak Melayu untuk sambung belajar di universiti-universiti. Cinalah yang bertanggungjawabkan menghapuskan subsidi beras. Pasal Cinalah kerajaan terpaksa memansuhkan subsidi tepung. Cinalah yang memansuhkan subsidi gula. Cinalah yang memansuhkan subsidi minyak. Cinalah yang memansuhkan subsisidi barang-barang keperluan asas untuk kegunaan orang Melayu.
      Pasal Cinalah Melayu kena bayar GST. Cinalah yang bertanggunjawab menghapuskan ISA.

      Delete
    6. jangan nampakkan diri tu macam lembu mooooo

      Delete
  14. Selepas SPRM di beri dedak sampai kenyang, baru lah boleh dihantar ke rumah sembelih.

    ReplyDelete
  15. Tuan Empunya Blog, salaam.
    Tamsil Ustaz Azhar sangat baik dan jitu.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  16. Satu petikan dari filem Ă„nakku Sazali".....

    "Dalam hal ini, bapaklah yang bersalah kerana membesarkan Sazali secara membabi buta!"

    Apo nak di kata!!!!


    ReplyDelete
  17. Sebenarnya ramai yang sokong deklarasi rakyat masa mula mula tapi bila orang ramai nampak yang surat deklarasi yang kononya sampai 1.2 juta tu semuanya tipu belaka mereka semua tinggalkan deklarasi rakyat. Harus mohon maaf dulu sebab nak tipu rakyat dan Agong. Sekarang bulan ramadhan. Mohonlah maaf. Moga moga pejuangan mu diberkati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tipu RM2.6B bagaimana pula?

      Delete
    2. Oh sekarang baru saya faham. Kira halal lah penipuan pasal 1.2 juta surat sokongan sebab Najib tipu pasal 2.6B. Kira halal lah tu? Engkau ni Islam ke DAP?

      Delete
    3. Khalid bonggok,,kau tak jawab soalan diatas,,apa yang kau merapu ni???
      Dia tanya Najib kau tu curi duit Negara dan rakyat RM2.6billion halal tak??
      Jawab dulu samdol

      Delete
  18. Yg kita harapkan hanya satu je lagi iaitu Agong n Sultan2 kita je ..... Wallahuwaalam

    ReplyDelete
  19. Sifir aku senang jer...umno tetap barua british n us..sokong umno sokong yahudi si najib laknatullah..sokong pashadi sokong ulamakbsesat..pembaharuan perlu..demo perlu mcm jatuhkn malayan union ak umno..nk seribu daya x nk seribu dalih...pru mmng x kn menang..ini fakta..jalanraya ubat duka satu dunis..cubalagi..

    ReplyDelete
  20. Sifir aku senang jer...umno tetap barua british n us..sokong umno sokong yahudi si najib laknatullah..sokong pashadi sokong ulamakbsesat..pembaharuan perlu..demo perlu mcm jatuhkn malayan union ak umno..nk seribu daya x nk seribu dalih...pru mmng x kn menang..ini fakta..jalanraya ubat duka satu dunis..cubalagi..

    ReplyDelete
  21. Halo semua. Kami adalah sekelompok investor swasta dengan lebih dari 10 tahun pengalaman di bidang pinjaman dan investasi. Kami menyediakan semua pinjaman individu dalam semua bidang € 5.000 sampai € 5.000.000. Anda menetapkan periode pembayaran dan tingkat bunga 2%. Keuntungan dengan kami adalah bahwa Anda mendapatkan pinjaman Anda dalam waktu 24 jam dan Anda mulai membayar dari bulan keempat setelah memperoleh pinjaman. Untuk informasi lebih lanjut, hubungi kami melalui email: lavignedupuit@gmail.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...