Wednesday 3 January 2018

TUAN IBRAHIM MIMPI KE MENGIGAU NI?


Timbalan Presiden Pas, Tuan Ibrahim Tuan Man melahirkan rasa pelik melihat Tun Mahathir Mohamad yang didakwanya lebih banyak menyerang Pas dan Hadi Awang berbanding menyerang Najib Razak dan UMNO.

Katanya, beliau hairan dengan sikap yang ditunjukkan Pengerusi Pakatan Harapan itu memandangkan pihak yang ingin dijatuhkannya ialah Najib dan UMNO.

Apa yang beliau tak puas hati? Negara ini rosak bukan kerana Pas, tetapi disebabkan UMNO dan BN yang memerintah, ujar beliau.

Bila Tuan Ibrahim berasa pelik, kita sebenarnya lagi pelik kenapa beliau boleh jadi pelik?

Bukankah sudah begitu banyak serangan dilakukan oleh Tun Mahathir kepada Najib dan UMNO selama ini, bahkan beliau juga tidak berselindung pihak yang ingin dijatuhkan tidak lain tidak bukan ialah Najib dan UMNO?
Melalui ucapan, tulisan di blog, perjumpaan, bertemu banyak pihak dan pusing keliling Malaysia, apa yang dilakukan oleh Tun Mahathir ialah menyerang dan menjatuhkan Najib serta UMNO.

Pelik juga kalau Tuan Ibrahim tidak sedar mengenainya?

Adakah beliau bermimpi atau mengigau bila mengatakan Tun Mahathir lebih banyak menyerang Pas dan Hadi, berbanding melakukan serangan kepada Najib dan UMNO?

Atau Tuan Ibrahim selama ini duduk dalam gua?

Sebenarnya, yang  patut Tuan Ibrahim berasa pelik ialah Pas itu sendiri, bukannya Tun Mahathir.

Meskipun Pas, Hadi dan lain-lain pemimpinnya sering mengatakan musuh mereka ialah UMNO dan yang ingin dijatuhkan juga adalah UMNO, tetapi mengapa yang selalu dijadikan sasaran serangan adalah Tun Mahathir, Pakatan Harapan dan DAP?

Siapa yang merosakkan negara ini? 

Berapa kali Pas menyerang Najib dan UMNO sejak dua tiga tahun kebelakangan ini?

Mengapa Pas lebih bertekad tidak mahu memberi laluan kepada Pakatan Harapan yang didakwa dan dipercayai mereka didalangi DAP daripada mengalahkan UMNO, BN dan seterusya memerintah negara ini?

Betulkah DAP yang menguasai Pakatan Harapan dan apa asas untuk mengatakan demikian?

Adakah Tun Mahathir yang punya rekod cemerlang berlawan, termasuk dengan Amerika dan diketahui tidak mudah dikuasai sesiapa, boleh diyakini akan dikuasai DAP?

UMNO yang jelas merosakkan negara dan Najib yang digelar penyamun serta bapa segala skandal,  tetapi mengapa DAP yang ditakuti serta dimusuhi?

Kenapa Tuan Ibrahim tidak pernah berasa pelik dengan sikap Pas itu?

Untuk makluman Tuan Ibrahim, ini baru kali pertama Tun Mahathir melakukan serangan yang serius dan padu kepada Hadi, itu pun setelah melihat dan memahami bahawa Presiden Pas itu lebih mahu membawa Pas menjadi penyelamat kepada masa depan Najib daripada menjatuhkannya.

Jika Hadi sudah dirasakan bersama Najib, rakan Najib dan penyelamat Najib, maka di mana salahnya Tun Mahathir menyerang Hadi dalam usahanya mahu menjatuhkan Najib dan UMNO?

Adakah Pas sudah terasa pedihnya dengan serangan Tun Mahathir yang menyifatkan Hadi sebagai pengkhianat kepada bangsa dan agama itu, meskipun ia baru serangan kali pertama?

Jika begitu, sediakah Pas menghadapi serangan-serangan seterusnya daripada Tun Mahathir? (ShahbudinHusin 03/01/2018).

211 comments:

  1. Replies
    1. Hari ini dalam berita Tun menyatakan bukan dia yang memberi arahan untuk memecat Ketua Hakim Negara dan sanggup menjunjung Al Quran. Ada yang berani mengambil tindakan serupa utk menyanggah pengakuan tersebut? Adakah org itu sanggup menjunjung Al Quran mengatakan duit dalam akaunnya bukan dari 1MDB. Atau adakah dia sanggup bersumpah di masjid seperti mana dalam kes wanita Mongolia? Rakyat menunggu.

      Delete
    2. Ke 3 tapi atas 2144, maaf ye....
      Tuan Ibrahim tu bukannya apa, cuma nak bagi tau pengikutnya beliau masih hidop......kan TITM,,,,

      Delete
    3. A...ah yek, tah2 segala kutokan dan skandal kpd MO1@PM Najib skang ni bahana dimakan sumpah yg sdr Park ingatkan tu dak?.....posible2....

      Delete
    4. Tahniah, Saudara Park. Hehehee...

      Delete
    5. Tak pelik ke......dulu satu stadium buat solat hajat terpekik terlolong dengan mikropon KO BN.....KO BN......last2 pimpin tangan sedondon dan cuma nak jadi tuan penasihat saja.

      Mula2 dulu heboh dengan amanat.
      Pastu terpekik nak buat hudud.
      Kemudian gempaaak nak buat Negara Berkebajikan.
      Terrrrkini tukaarrr pulak ke RUU355.

      Lepas PRU nak tukaaarrr apa pulaakk..????

      Woiiii....tak pelik kaaaa....berapa banyak punya tukaaaarrr daaaa.....

      Delete
    6. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    7. Almarhum YDP Agong Pecat Ketua Hakim Negara, DS Hadi Awang Kafir, Selepas Ini Apa Tun @chedetofficial?
      Membuat tuduhan bahawa Almarhum Sultan Iskandar Ibni Almarhum Sultan Ismail yang mengarahkan bekas Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abbas dipecat adalah tuduhan tidak bertanggungjawab dan perlu disiasat oleh Polis Di Raja Malaysia. Membuat tuduhan kepada orang yang tidak dapat mempertahankan dirinya adalah sifat seorang yang dayus. Inilah karektor seorang diktator yang tidak pernah mengaku salah, merasakan dirinya maksum dan tidak bertanggungjawab di atas keputusannya yang lalu.

      YDP Agong pada masa itu sudah mangkat. Surat aduan berkenaan juga dikatakan sudah hilang, kata Tun Dr Mahathir. Oleh yang demikian, Tun Dr Mahathir berkata beliau langsung tidak ada kaitan dalam hal ini. Tun Dr Mahathir kini berkata beliau sanggup untuk bersumpah di atas Al Quran bahawa beliau tidak menipu. Kalau benar Ketua Hakim Negara sendiri yang menulis surat secara peribadi mengadu kerja pengubahsuaian terlalu bising, mengapa pulak hakim-hakim yang lain juga dipecat?
      Tidak cukup dengan itu, 'Self Proclaimed Top Dog' Pakatan Harapan ini pula menuduh Presiden PAS sebagai pengkianat dan kafir. Seorang yang kita tahu bagaimana isteri, anak dan cucunya menjalani kehidupan menuduh Timbalan Ulama Sedunia sebagai seorang kafir? Mungkin Tun Dr Mahathir Mohamad marah dengan kenyataan Presiden PAS tempoh hari yang berkata pentadbiran bekas Perdana Menteri itu dulu dihimpit dengan campur tangan dalam pelbagai institusi negara, termasuk institutsi agama. Kata DS Haji Hadi,
      Mufti juga hendak dipaksa, daripada mereka bercakap, mereka berdiam diri pada masa itu. Itu lebih selamat. Dia petik ucapan saya selama satu jam lebih, dia petik dalam sepuluh baris, tidak sepatutnya berlaku mengambil petikan tanpa mengambil penjelasan adalah tindakan salah. ini semata-mata kepentingan politik. Dr Mahathir pada masa itu cabar PAS berdebat dengan Umno dan PAS sedia berdebat dengan Umno secara ilmiah disiarkan di televisyen. Lalu mereka tetapkan tajuk, tarikh, dan juga pengerusi tanpa berunding dengan PAS. Kita terima semuanya untuk berbincang supaya rakyat tahu dan dengar penjelasan kita secara langsung. Malangnya debat itu tidak jadi dan muzakarah juga tidak jadi

      Delete
    8. Madey Kutty semakin tenat. Penyokong nya pulak semakin kuat menjilat.
      Lepas ni atok ni nak cakap, yang pecat anwar peliwat tu bukan dia tapi MT Umno.... Dan yang dakwa anwar tu buat aktiviti luar tabii bukan dia, tapi jembalang yang menyerupai dia waktu tu... Atok madey ni maksum dari sebarang dosa, hidup dia tak duduk rumah melayan nenek hasmah, mesti pergi pejabat dia kat putrajaya je... Selain dari tu semua jembalang yang buat kerja.....

      Keh keh keh keh keh... Hal-hal ghaib ni boleh tanya sama anjing puaka belaan fuckatan...
      Tadi bersembang dgn kawan. Dia kata boleh percaya ka Mahathir ni nak jadi interim PM. Dia selalu sangat buat U-turn. Bila dah jadi PM nanti dia akan kata "saya nak buat macam mana ikut Undang2 Anwar tak boleh jadi PM lagi 5 tahun. Saya minta maaf la. Bukan salah saya. Orang yang buat undang2 tu la yang salah". Dalam hati Mahathir kata "keh keh keh bodoh sungguh puak2 pakaton ni, boleh lah aku jadi PM 5 tahun lagi, air liur untuk macai2 aku, projek untuk kroni dan anak2 aku, hi hi hi"

      Delete
    9. PAS dan UMNO dah makin mengarut. Yg dok sokong pon 2x5 mengarut. Melayu paling bangsat adalah yg menjual agama, bangsa dan menutup mata pada kemungkaran. Bukan susah pon nak kenal bangsat2 nie...siap la kalau PH menang besok silap2 semua yg sedap2 songlap mcm pukimak nie berkulat la ko dlm jel. Lebai2 PAS nie pulak lagi bagus korang lilit jer serban ko kt tengkuk...kasi ikat kt dahan pokok pastu terjun. Setakat nak jual agama demi laba politik lagi molek la korang mampos. Takde rugi sekelumit pon umat Islam Melayu kt Malaysia nie kalau setakat take beer take beer 24 jam tapi tutup mata bila kemungkaran berlaku depan mata. Apa takde sekor ke ostad2 PAS ni yg paham konsep money trail yg terang lagi bersuluh kemungkaran Najib? Felda? TH? Naik meluat aku bila nengok ostad2 mcm Nik Amar, Hadi Bawang dan Mr Ibrahim nie bukak mulut mcm org maksum mengata itu ini sambil2 berpeluk comolot dgn Najib. Pigidaaaaa!!!

      Delete
    10. Mamak cap Munge dan Ketua To' Kong Dapigs...apa citer pulak!!!Mengata orang konon....

      Delete
    11. Cerutanya gini Mamak cap Munge dan ketua To Kong kahwin dengan mak kau.

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahahkahkah

      Delete
    12. Mak ular mak,ehh ehh salah rupanya Lobai bongok kepala jumbo
      Mak Lobai datang jual agama islam pakai timbang kilo.
      Mak ada juga yang kepala berbelit bawa tin milo
      Mak nampak gaya Lobai ni penyokong Klepet dan Jho Low
      Mak rakyat kata semua Lobai PAS standard so low
      Mak Lobai ada skandal sex keluar video
      Mak negeri bawah PAS paling banyak AIDS dan tengok porno
      Mak ular mak jangan dipercaya semua temberang berlagak hero
      Mak itulah Lobai PAS yang dulu kafirkan UMNO
      Mak Lobai dapat dari Kepala Bapak 90juta terus sedondon dengan UMNO
      Mak Lobai PAS benci PH sayang pada Klepto
      Mak datang PRU 14 undilah PH jatuhkan PAS dan UMNO
      Mak biar PH buang Lobai dan Menteri yang bersekongkong dengan AH MO1 ke Sungai Buloh.



      Delete
    13. Tuan ibrahim bukan hebat
      mana.hanya sekali menang
      di Jengka.itu pun atas
      faktor Anwar.nama saja
      bekas pensyarah tapi sejak
      taksub dengan hj hadi fikiran
      pun celaru.hj hadi senang
      membodohkan pemimpin pas
      yang lain.apa lagi drngan
      ahli yang penuh taksub dan
      mungkin anggap hj hadi taraf
      wali konon.harap pas lingkup
      dalam p raya ke 14

      Delete
    14. Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man mempersoalkan Tun Dr Mahathir Mohamad yang dirasakan sering menyerang partinya berbanding Umno dan BN.

      Katanya, beliau hairan dengan sikap yang ditunjukkan itu memandangkan pihak utama yang ingin dijatuhkan bekas perdana menteri itu adalah Umno.

      "Saya rasa pelik dengan Dr Mahathir, (beliau) lebih banyak menyerang PAS berbanding Umno, menyerang (presiden PAS) Datuk Seri Abdul Hadi Awang berbanding (Perdana Menteri) Datuk Seri Najib Razak.

      "Apa yang beliau tak puas hati? Negara ini rosak bukan kerana PAS yang memerintah, tetapi Umno dan BN," katanya kepada Malaysiakini.

      Bercakap kepada pemberita di Putrajaya pagi ini, bekas perdana menteri itu mendakwa Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai pengkhianat kerana turut bersekongkol dengan Najib untuk memecahkan undi pembangkang.

      Walau bagaimanapun, Tuan Ibrahim tidak bersetuju.

      Secara logiknya, beliau berkata, PAS bukan pengkhianat mahupun pihak yang mencetuskan perpecahan dalam pembangkang tetapi masalah itu berpunca daripada kelahiran parti-parti serpihan baru.

      Walau bagaimanapun, tidak jelas sama ada Tuan Ibrahim merujuk kepada AMANAH atau BERSATU, atau semua parti pembakang lain, termasuk DAP dan PKR.

      AMANAH terbentuk selepas sebahagian ahlinya yang tidak berpuas hati dengan kepimpinan Abdul Hadi bertindak keluar parti selepas keruntuhan Pakatan Rakyat pada tahun 2015 akibat percakaran sengit antara DAP dan PAS.

      Manakala, BERSATU pula dibentuk oleh Mahathir dan bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin pada tahun 2016.

      Tuan Ibrahim menegaskan bahawa PAS adalah parti pembangkang pertama di Malaysia, yang perjuangannya adalah untuk menegakkan dasar dan sistem Islam.


      "(Dalam) sejarah politik Malaysia, PAS adalah pembangkang pertama yang berjuang bagi menegakkan dasar dan sistem Islam di negara ini.

      "Maka, tidak sepatutnya wujud parti pembangkang lain kerana inilah yang menjadi punca undi pembangkang berpecah.

      "Kalau nak diikutkan pengkhianat sebagaimana yang dikata Tun, maka kewujudan parti baru inilah sebenarnya pengkhianat," katanya.

      Delete
    15. Timb ketua ulamak taik kucing!
      Ulamak PAS sekarang ni ramai yg kaki porno, kaki songlap, kaki kutuk, hipokrit, pakai jubah serban tunjuk alim

      Delete
  2. Replies
    1. Alamak..tewas lg

      Delete
    2. Sorilah saudara. Kalau saya tahu saudara nak first saya akan bagi laluan. Bukan Budin bg hadiah pun.

      Delete
    3. Heheheeee... Cuba lagi. Saudara lewat beberapa saat pada sempadan minit.

      Delete
    4. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    5. Komen Anus 23:09 mesti dari Hospital Bahagia. Mana lah ada orang gila mengaku dia gila.

      Delete
    6. THE 3 BABE gila ke?

      Haha..saja nak tanya.
      Jangan marah..

      Delete
    7. Untuk memahami peranan Singapura dan gerakan Zionis antarabangsa kita wajib melihat kembali sejarah tanah air kita. Dengan keilmuan dan maklumat yang meledak saya yakin kita akan melihat persamaan dua ‘settler state’ - Singapura dan Israel.

      Minggu lalu saya menyatakan bahawa peranan Israel ialah menghuruharakan bumi Arab. Peranan Singapura ialah menghuruharakan dan membuat onar di bumi Melayu.

      Isreal pada satu ketika dahulu ialah pangkalan tentera Inggeris. Ia kini menjadi pangkalan tentera Amerika terbesar di Asia Tengah. Singapura pada satu ketika dahulu ialah pangkalan tentera kolonial Inggeris. Seletar, Tengah dan Changi adalah nama lapangan terbang Inggeris dan Australia. Ia kini menjadi pangkalan tentera Amerika. Kini Singapura menjadi tempat kapal tentera laut dan tentera udara Amerika berehat dan diperbaiki.

      Singapura menjadi wilayah yang amat penting semenjak Barack Obama mengubah dasar pertahanan Amerika dengan strategi Pasak Asia (Pivot Asia) diumumkan pada tahun 2013. Lebih daripada setengah bala tentera Amerika di seluruh dunia kini dipindahkan ke Asia termasuk ke Filipina.

      Dunia hari ini secara berlapik mengakui bahawa Israel ialah ‘settler state’, wilayah penempatan baru untuk kaum pendatang. Singapura juga ialah wilayah penempatan baru yang dibina oleh kaum pendatang.

      Israel untuk Yahudi yang dibawa masuk dari Eropah sesudah Perang Dunia Kedua. Kemasukan Yahudi ke Bumi Arab ialah dengan bantuan kuasa Inggeris. Di Tanah Melayu kuasa Inggeris telah membawa masuk penduduk China dan India.

      Israel diwujudkan pada tahun 1948. Singapura diwujudkan pada tahun 1965. Ini dua negara ‘settler state’ - dua negara yang artifisial. Ini fakta sejarah.

      Singapura diwujudkan melalui 'projek kolonial' Inggeris yang dipanggil Malaysia pada tahun 1963. Dengan putar belit dan janji bermadu warga Kalimantan Utara telah menerima untuk bersama-sama menubuhkan apa yang dipanggil Persekutuan Malaysia.

      Saya menulis Kalimantan Utara kerana inilah nama wilayah Sabah, Sarawak dan Brunei. Betul. Istilah ini disailang apabila projek Inggeris berjaya ditelur, dieram dan menetaskan apa yang dipanggil Malaysia.

      Malaysia didakwa didirikan untuk mematikan semangat nasionalisme Melayu kiri yang melaungkan slogan Melayu Raya. Malah dalam tahun sebelum dan sesudah projek Malaysia menetas, kedengaran kuat konsep Maphilindo - Malaya, Filipina dan Indonesia. Ini juga fakta sejarah.

      Para pembaca diminta jangan malas membaca untuk mengetahui fakta ini. Semua fakta ini boleh kita temui dengan bantuan Lebai Google.

      Jangan lupa fakta sejarah bagaimana projek Malaysia ini ditentang. PMIP (Pan-Malaysian Islamic Party) - nama asal parti Islam PAS telah bangun bersama parti Buruh dan Parti Rakyat di Tanah Melayu untuk menentang projek ini. Di Singapura, Parti Rakyat dan Barisan Sosialis juga menentang projek ini.

      Delete
  3. Pas memang pelik lepas claire rewcastle brown kena saman dengan hadi awang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara RATK, macam kata Ahmad Nisfu, "Ada makna tu..."

      Delete
    2. Haha mahligai kita tengok apa yg nak datang lepas ni pulak
      Sure huru hara
      Wala ungka bn dan pas mmg tak boleh kita ramal tabiat dan habit mereka

      Delete
    3. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    4. Ala ANUS 23:10 kau layan kah tak layan kah kami tak kesah lah. Cai haprak penjilat pungkok Cina gemuk Jho Low dan Ah MOI tetap penghianat bangsa,agama dan negara. Tempat mu tiada yang lain hanya "NERAKA".
      Jangan lupa bawa sekali Geng Najis, Mat Jho Jahanam dan Miss Chow Kit Kojola Tonggeng.

      Delete
    5. Kerajaan negeri Kelantan hari ini tampil menjawab dakwaan Naib Presiden Parti Amanah Negara (AMANAH), Datuk Husam Musa berhubung isu penamatkan kontrak pemaju Lebuhraya Rakyat.

      Exco Infrastruktur, Utiliti dan Teknologi Maklumat, Datuk Hanifa Ahmad berkata, kontrak antara pemaju iaitu Jambatan Kedua Sdn Bhd (JKSB) dan kerajaan negeri dibubarkan atas persetujuan bersama.

      Menurutnya, kerajaan negeri dimaklumkan oleh anak syarikat JKSB bahawa mereka tidak dapat meneruskan kerja-kerja pembinaan lebuh raya tersebut atas tekanan tertentu.

      "(Pemaju) ialah anak syarikat kerajaan persekutuan. Kita berunding, kita tidak tamatkan dan kita buat mutual agreement (persetujuan bersama).

      "Ini bermakna mereka rela serah dan kita setuju penyerahan itu. Tapi (bukan dengan) terma penamatan kontrak, sebaliknya persetujuan kedua-dua pihak dengan syarat-syarat tertentu," katanya pada sidang media selepas mesyuarat exco di Kota Bharu, hari ini.

      Sebelum ini, Husam yang juga anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Salor mendedahkan kerajaan negeri menamatkan kontrak bersama dengan syarikat berkenaan dan berdepan dengan satu tindakan undang-undang.

      Pendedahan Husam itu dibuat dalam satu forum yang diadakan di Kota Bharu, minggu lalu.

      Sementara itu, Hanifa yang juga ADUN Pengkalan Pasir menjelaskan syarat persetujuan bersama itu melibatkan kerajaan negeri Kelantan perlu membayar kerja-kerja yang dilaksanakan dalam tempoh lapan bulan mengikut kontrak asal.

      Beliau turut menafikan dakwaan kerajaan negeri disaman oleh syarikat terbabit.

      "Kita telah tandatangan kontrak dengan JKSB dalam tahun 2015 dengan tempoh-tempoh tertentu dan tiga tahun sepatutnya (lebuhraya) siap.

      "Husam kata anak syarikat JKDB menyaman kita, ini adalah satu fitnah semata-mata untuk memburukkan kerajaan negeri Kelantan," jelasnya.


      Hanifa turut tidak menolak kemungkinan untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap dakwaan Husam yang disifatkan sebagai fitnah.


      Delete
  4. Kalau ditanya soalan sapa yang merosakkan Msia selama ni..budak2 Tadika pun boleh jawab dengan tepat..dah tentu lah TDM. Dia takkan berpuas hati selagi negara tak hancur lebur anadaikata cita2nya untuk jadi PM lagi sekali tak tercapai !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pastinya TDM tak tidur malam ni..mesti dihabiskan masa dengan solat hajat mohon agar dilembutkan hati pimpinan tertinggi PKR untuk sepakat melantiknya sebagai calon PM jika PH menang. Inilah satu2nya harapan terakhir TDM iaitu memohon kpd Allah s.wt agar cita2nya tercapai sebelum menghembus nafas ang terakhir. Dah terlalu banyak yang telah dihabiskan untuk capai tujuan tersebut...rugi besarlah TDM kalau segala penat lelah kearah tu tak memberi pulangan yang lumayan !

      Delete
    2. Budak Tadika tu menggeleng sambil berkata dalam hati, "Teruknya kami difitnah!"

      Delete
    3. Mungkin budak tadika yang sama akan berkata pada bapanya, "Najib dengan GengNajib sama aje ye Bah? Kaki fitnah."

      Delete
    4. Jangan merepek geng najib pkr dan tun dan juga komponen pakatan yang lain dah sepakat
      Aspirasi kami ialah tukar kerajaan
      Dan humban najib ke dalam kandang pengadilan

      Delete
    5. Hello Geng Najib ,
      Hari ni sudah berapa pikul sayor dapat dijual ?

      Juga dah dapat berapa tan buah sawit di kutip ??

      Ngapa nak pening2kan kepala ....ikut style Isa Ketot , punya pokok kelapa sawit sebatang je , itu pun tak berbuah tapi hasil masuk juta2.

      Kamu dok menggosok buntut Najib kat sini dapat berapa sen ???

      Ma'af , bukan nak peril atau pandang rendah , hanya memperlihatkan hakikat .
      Kamu yang dah naik kronik menyokong Najib , tak kan Najib tak hulor satu benda pun ?

      Oh terlupa saya ...Najib tak amalkan kronisma . Dia hanya bagi kat adik beradik !

      Apa kata kita berdua sama2 jangan tidor sampai game Arsenal vs Chelsea bermula ..okey ??

      Delete
    6. Haramjadah ko Geng Naga....!!

      Yg tak tido malam tu ialah kepala bapaakk ko yg pikir apa nak jawab hal tanah felda yg dah disedekahkan pada org lain tuuu....

      Dulu dah terrrkantoi freehold kata leasehold......

      Yg terkantoi bayar USD3.5b pada Aabar ciplak tu pon belom jawab2 lagi.....isu tu tergantung macam tu jerrrr....

      Ipic kata Aabar BVI bukan subsidiary company dia kot. Bayar hutang.....hutang tak tolak....tapi duit lesaaappp....

      Macam tanah Felda tu jugaklah.....tanah lesap duit tak dapat.

      Bijaak woiii....bijaakkk....!!

      Delete
    7. Tebiat dorang nie betul2 pengecut. Lepas baling batu, cabut lari.

      Orang2 begini memang tak bertanggung-jawab, suka pakai dgr cakap2 orang, tak pun buat cerita ikut sedap mulut tanpa bukti & fakta.

      Kalaulah saya dapat berjumpa dgn orang2 ini, hmmmmmmmmm............

      Delete
    8. Pak diny..apa kata sebelum mula game tu. saya cadangkan agar Pak juga melakukan solat hajat untuk TDM agar dimudahkan urusannya pada khamis esok. Keputusan mesyuarat pimpinan tertinggi PH tu sangat2 penting untuk menentukan kelansungan jangka hayat TDM dalam politik Msia. Doalah banyak2 supaya semuanya berjalan lancar mengikut skrip yang ditulis oleh TDM. Manalah tau..doa ikhlas pak dimakbulkan Allah s.w.t...

      Delete
    9. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    10. Hello Geng Najib ,

      Mengapa mengelak dari menjawab soalan saya ??

      Najib tak bagi projek kat krooni tapi bagi kat adik beradik ...ya ke tidak ?

      Menyentuh apa saja keputusan yang PH ambil , saya tidak kisah . Janji jangan pilih Najib terus menjadi PM .

      Delete
    11. Aku pun tak kesah sapa jadi PM....asalkan dari BN dan bukannya dari Fukatan Haprak!!!

      Delete
    12. Aku pun tak kesah sapa jadi PM dari PH dan asalkan tidak tutup Chow Kit supaya dinda Kojola Kengkang ku boleh tonggeng pada Banglaman lepas tu hisap rokok john.

      Delete
    13. Betul Geng Najis kalau tanya budak tadika tapi kalau tanya orang dewasa semua pun jawap dengan tepat siapa yang merosakan Malaysia sekarang ini tentulah Kepala Bapak Kau. Tu lah semua cai2 haprak najis yang slow learner hanya boleh tipu budak tadika tapi bukan yang dewasa. Sebab tu cuma layak dapat dedak dan power bank pasir.

      Delete
  5. (TEMPAT KE-5). TUAN IBRAHIM DISERANG HALUSINASI TU, TUAN BUDIN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang fanatik dan ada penyakit "giler esim" usah di ambil pusing,, bila Pak Lebai dah penat nanti berhenti lah dia..........!!

      Delete
    2. Orang fanatik mmg pengkhianat!!!

      Delete
    3. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    4. Anus 23:14 yang hang dok sebok jaga tepi kain orang pasai apa. Pi la hisap rokok john atau jilat pungkok Tuan Jho Low dan Ah MOI atau makan keropok klepet umngokbn.

      Delete
  6. Tuan brahim pelik pas dan hadi awang diserang bertubi tubi oleh tun
    Bukan najib dan barisan
    Aii dalam pas takda unit risik yg profesional ker?
    Sampai hal ni jadi pelik?
    Tuan brahim pas bersendirian macam katak bawah tempurung
    Tu yg diserang penyakit pelik memanjang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau mufti pun ahli pas. Ostad2 pun ahli pas.
      Maka tak hairanlah kalau depa ni takut nak tegur segala kemungkaran yg dibuat oleh hadi awang dan lain2 lobai2 pas.

      Delete
    2. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    3. Tun Mahathir alhamdullilah masih waras. Masih sihat wal afiat.

      Anon 2315 doktor gila ker?
      Yg boleh bagi pengesahan yg orang lain sah gila?

      Tun Mahathir bukan dukun. Dia seorang doktor yg sah. Dia juga ahli politik yg berkaliber yg dihormati di seluruh dunia.

      Anon 2315 ni doktor ka? Ahli politik yg berbibawa ka? Tak pernah dengar pun!!! Masuk ke sini pun guna Onani..mous!!!

      Delete
    4. Kalau onon 2315 ni bukan doktor gila tentu doktor haiwan

      Delete
  7. Baby Fish GN , ko ni biar betul? Mana qualiti ni?
    2149 sendiri tanya, 2155 sendiri jawap.
    Ko belum dapat makanan Taek lg ker? Nak datang serang pun, Makanla dulu bhaiii, Ko sakit ker? slalu tak macam ni?

    ReplyDelete
  8. Senang tuan brahim pas join barisan tak yah nak handal sangat sowg sowg
    King maker Boleh kongsi ngan cash is the king
    Jilat menjilat papah memapah

    So pakatan langsung tak rasa pelik cubalah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Contohnya amanat tok guru sesat hadi awang.
      Mufti2 Ostad2 lobai2 diam membisu.

      Delete
    2. Apa hukum ostad ke atas orang yg lama buat kerja sampai kengkang....????

      Delete
    3. Setuju. Elok bubar sj pas. Semua ahli masuk umno. Atau pas join bn. Baru best pru14.
      Org pas pun dah mula pening² termakan dedak. Serban tu guna nak lap mulut takut org nampak depa makan dedak. Jubah labuh habuan bawa bekalan dedak. Blh sembunyikan dedak byk². Heheheh

      Delete
    4. Betul Zack, hal tu yang sepatutnya lebih afdhal kita jadi pelik. Apa dah jadi tokpeti2 semua nih. ermmmm.....memang setan bisu sunggoh demo tuh. Eh....ado seko hok dekak tepak ambo, dok bisu, dio bbunyi mulok kato matdir tok patuk ssaloh ke pah. ho....maing politik jugok demo deh!

      Delete
    5. Itulah akibat bersahabat dgn syaitan.
      Pas pun dah jadi pengikut syaitan.

      Delete
    6. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    7. Anon 2317 hanglah tu yg dok usung karung. Makan pun orang bagi!!!

      Delete
  9. Pas sendiri risau ngan prestasi mereka yg akan datang
    Rasa kesal keluar dari coalition pakatan tentu ada dgan penerimaan pengundi bukan muslim
    Pecahan undi buat pas semakin pelik dan tersisih
    Salah satu penyelesaian ialah bernikah dgn umno dan membentuk kerjasama
    Lantas lengkaplah line up lebai n najib al klepet and co
    Didayakuasakan ole mca gerakan dan mic
    Kafir harbi pun kena undi lebai
    Sebab dowg daftar spr
    Ada hak mangkah
    Kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan lbrahim penipu besar.

      Masa jadi panel berceramah agama di forum perdana kat tv dulu 100% islamik. 100% ikut ikut undang2 islam.

      Hari ni bila dah jadi YB. Bila dah ada kuasa. tuan ibrahim ikut undang2 siapa???
      Tuan lbrahim ikut sunah siapa???
      Sunah nabi atau sunah tok guru sesat hj hadi???

      Lidah biawak punya manusia.

      Delete
    2. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    3. Tun Mahathir pun tak kenal hang.
      Bila masa pula yg hang ni jadi pelayan Tun Mahsthir?

      Kalau pelayan tu buat cara pelayan laa sebab orang dah bayar gaji.

      Ini tidak. Dah laa kerja sebagai pelayan nak belagak jadi doktor. Dah sah laa yg hang ni gila kalau mcm tu!!!

      Delete
  10. Seorang Islam yang suka mengkafirkan seseorang Islam lain tanpa asas yang kukuh berdasarkan hukum yang sebenar, jelas dan terang sedangkan yang dituduh itu tidak kafir di sisi Allah, maka yang memperkatakan Dan menuduhnya itu yang jatuh kafir. Najib dan pemimpin pemimpin UMNO BN dulu dan sekarang mungkin sudah kafir berdasarkan Amanat Hadi, kalau Najib dan UMNO BN tidak kafir, logiknya yang menuduhnya itulah kafir. Dan kalau benar Najb dan pemimpin UMNO BN kafir mengikut Amanat Hadi, maka Hadi dan pemimpin PAS kini sudah kafir kerana bekerjasama politik dgn UMNO BN (sebelumnya dgn DAP) kerana UMNO BN sampai kini tetap kekalkan perlembagaan yg sama malah Cina serta India yg bukan muslim masih bersama dgn UMNO BN. Bukan kah dulu ulamak PAS bersandar hukum bagai bahawa wanita tidak boleh menjadi pemimpin politik dan negara. Tapi kini hukum seperti berubah sudah malah PAS beruraura meletakkan calon bukan muslim dalam GE 14 akan datang. TIDAK KAH INI MUNAFIK TERANG2 PEMIMPIN PAS, PAS TELAH MELACURKAN AGAMA YG SUCI DEMI KEPENTINGAN PARTI. Hukum hakam PAS berubah mengikut kepentingan dan masa. Kalau Tun M atau orang yg bukan didikan agama tersasar, Kita boleh faham. Tapi bila Ustaz ustaz malah didakwa taraf ulama mempermainkan ayat ayat Allah untuk kepentingan parti dan kelangsungan survival politik peribadi, memang ini langsung tak boleh diterima malah layak digelar golongan PELACUR AGAMA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas mmg sah melacurkan agama.

      Delete
    2. pas pis pus tau depa tak kan dapat undi cina lagi macam dulu krn pas pis pus day anti dap la ni. so kerana rasa tersilap dan nak ambik balik hati orang cina, maka pas pis pus pun u-turn 360 degree utk calonkan bukan Islam. klu rujuk amanat hi marang tu, tak ka jatuh kapiaq namanya tu? aku tak lah kata, tapi amanat puaka marang tu lah kata. Tak percaya?, hangpa semua boleh semak balik.

      Delete
    3. Kalu Hadi mati, tane kat jirat atau guano? Amanat doh make tuan nih.

      Delete
    4. to anon 22:15,

      banyak melayu ni tak jelas apa beza guna agama untuk politik dan guna politik untuk agama.

      nanti masuk kepala bapak j kat sini, siap la kau........di ceramah sampai pagi la gamaknya....he he he

      Delete
    5. Kalau hadi mati aku tak akan sembahyangkan mayat dia.

      Delete
    6. Zack pasar borong..kalau kau mati, kau jangan lupa wasiatkan agar Madey kutty sembahyangkan jenazah kau yee!

      Delete
    7. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    8. Aisey anon 23:21

      Rupa2 nya kamu ni sekapal dengan Rhino's Mama . Masih guna dukun dan pawang !

      Delete
    9. si Mamak Matdey tu memang dah gila!!!!

      Delete
    10. Awat? Hang doktor gila ka? Mmg patutlah pun hang gila.

      Delete
  11. Once and for all...tolak BN. Beri peluang kepada Pakatan Harapan. Dlm 5 tahun tengoklah prestasi mereka dalam pemerintahan negara.
    Malulah Kita rakyat Malaysia takut ubah parti utk memberitahu negara.
    Negara jiran-jiran Kita ubah parti,
    tidak ada kejatuhan ekonomi. Semakin maju. Semakin banyak plaburan masuk.
    Sudah sudahlah dengan Minda reput BN itu kerajaan Dan kerajaan itu BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau umno tak ada. Kalau bn tak ada. Orang Melayu tak akan mati tak makan laaa..Orang Melayu tak akan hidup merempat.

      Yg akan hidup merempat di dalam penjara nanti adalah kesemua penimpin2 umno yg ada pada hari ini.

      Delete
    2. Tunggu dan lihat lepas pru 14 nanti.
      Siapa King?
      Cash is king
      Atau
      Rakyat is the real King.

      Delete
    3. Rezeki dari Allah Taala.....bukan dari umno.

      Habessss macam mana orang Islam negara lain dapat rezeki sedangkan kat sana tak ada umno...??

      Delete
    4. Rakyat is the real king tapi bkn untuk parti munge

      Delete
    5. jgn perjudikan masa depan..hancur negara klu di bg rejim ph yg bongkak sombong pemfitnah memerintah negara..kafir2 laknat dap sedang bergembira bila melayu berjaya dipecah belah..nanti senang mereka mengetuk kepala mereka..

      Delete
    6. Bang Bonjol. Kita nak tanyalah kat Bang Bonjol. Munge tu apa? Tak pernah dengar pun.

      Delete
    7. Oku mmg mcm tu cakap pelat.

      Delete
    8. Phantom, kau jgn silap. Kat luar negara ada Kelab UMNO sebab tu ada rezeki. Cuba kau tengok planet Marikh. Kering kontang. Puncanya tak ada UMNO. Tak tak caya cuba kau tanya kat macai.

      Delete
    9. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    10. Hang yg gila hang pi kata orang lain gila. Teruklah hang ni!!!

      Kalau betul hang tak gila cuba jawab soalan aku n. Babi tonggek ada berapa kaki?

      Delete
  12. Baru sejentik Tun Mahathir bagi habis mengelupor dari presiden hingga ke macai2 Pas bingai ni.... lembik nye!!! ish....ish....ish......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mau tak lebik kalau hidup hanya untuk main kote saja.

      Delete
    2. Setakat kepala taik sapa nk hairan!!

      Delete
  13. Heboh ditularkan di media sosial bahwa ketua sayap Pemuda Bersatu Bhg Kuantan, Muhammad Asyraf Mohd Asri telah menerima ugutan serta ancaman dan kata2 kesat dari beberapa orang yang tak dikenali. Ini adalah ekoran kenyataannya menegur AGM Bersatu tempoh hari yang disiarkan oleh TV3. Beliau telah membuat laporan polis berkaitan ugutan tersebut yang disifatkannya sebagai tindakan mereka yang bacul.
    Mohd Asyraf dikatakan menegur pimpinan tertinggi Bersatu, khususnya TDM yang tidak memberi peluang kpd aank2 muda dalam Bersatu untuk menyatkan pandangan mereka demi kebaikan Bersatu. Tambahnya lagi, TDM telah menutup terus segala pintu untuk anakmuda bersuara dan menegur ktidak betulan yang berlaku dlam pucuk pimpinan. Apatah lagi peranan Syed Sadique sebagai ketua sayap pemuda dilihat tidak berfungsi dan hanya mengikut telunjuk TDM dan langsung tak berani bersuara kerana takut tidak dicalonkan sebagai calon Bersatu dalam PRU14 nanti.
    Rakyat Msia yang waras tidak terkejut dengan kenyataan mohd Asyraf tersebut kerana sememangnya TDm terlalu sinpnim dengan gelaran diktator ketika memerintah selaam 22 tahun dulu. Sesapa saja yang dilihat berani mencabarnya akan dikenakan tindakan keras sebagai penhajaran kpd orang lain..dan inilah yg berlaku kpd Mohd Asyraf. Hanya pendapat dan buah fikiran TDM saja yang perlu dipatuhi dan dilaksanakan tanpa sebarang sanggahan oleh sesapa pun. Jadi kononya persetujuan dan keputusan yang dibuat Bersatu adalah berdasarkan konsensus adalah retorik politik semata2 dan tidak ujud atau dilaksanakan dalam parti itu. Barulah rakyat sedar kenapa PKR begitu liat serta sukar yang amat sangat untuk memberi persetujuan agar TDM dinamakan calon PM jika PH menang nanti ...PKR dah nampak apa akan terjadi kpd pakatan dan negara jika dia dilantik nanti, mungkin lebih teruk dari Hitler pulak gamaknya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. trick basi tuuu.
      Brapa mangkok Taek Umno jamu kt lahanat tu?

      Delete
    2. Jenis org munafik mcm tu mana nk mengaku dia apa yang buat..dia tak pernah buat keputusan tak pernah suruh..yang baik dr dia yang jahat dr org lain...mcm nie nk jadi PM alamat penuh isi neraka

      Delete
    3. Taktik lapok....macam hal Mat Tyson lerrr...

      Siap panggil press bagai........sekarang apa hal senyaaappp jerrr....??

      Jangan lupa letak Mat Tyson bertanding di Selangor.

      Delete
    4. Phantom hantu raya tak bertuan...kita patut angkat topi kpd TS Muhammad Taib kerana tindakan beraninya meninggalkan PH tu. TSMT ni twenyata sorang plotikus yang ada prinsip perjuangan yang kental dalam dirinya.
      Kan dia dah tegaskan dia tak sanggup lagi duduk dalam Ph yang tidak menjadikan memperjuangkan islam dan pembelaan terhadap bani melayu sebagai prinsip utama mereka. Segala macam kekufuran dan maksiat oleh para evangelis serta kai feng jews diberikan tempat serta kedudukan tinggi dalam parti itu, manakal islam jadi second class. Betulke prinsip perjuangan macam ni..jauh berbeza dengan apa yang didokong oleh UMNO. Sekarang ni pun, Azmin dah gigil yang amat sangat apabila 4 mantan MB selangor serta disokong oleh DS Jamal dan TS noh akan menggempur habis2an Selangor..semuanya atas kehendak dan permintaan warga Selangor yg sudah terlalu bosan dan muak dengan poltiking dan ketirisan yang berlaku dalam urus tadbir kerajaan negeri
      tu, manakala kesejahteraan untuk rakyat diabaikan !

      Delete
    5. GN, jangan katakan melihat muka Jamal, mendengar namanya saja dah buat aku gigil sampai nak terkencing. Siapa yg tak gigil melihat ayahanda kawasan yg garang tapi bersuara kepit. Dahlah bosnya kepit, dia pun nak kepit jugak. Ish ish ish. Okay, aku chow dulu, dah tak tahan dah ni.

      Delete
    6. Hello Geng Najib ,

      Apa yang Mahathir telah lakukan keatas Mohd Ashraf .??

      Kamu ni bab menipu dan putar belit , serahkan kat kamu .

      Delete
    7. Alamak , gaban sungguh kamu kat Mat Taib .. Hello Geng , 10 Mat Taik pun tak jadi apa2 lah kat Selangor ni .

      Delete
    8. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    9. Haha hitler ye geng najib berapa ramai mangsa kena gas sarin masa gestapo madey berkuasa?
      Ada statistik bentang kan
      Jangan bercakap macam asshole

      Mohd taib?
      Sampah politik yang harus dilupus secara berjadual ko agung agung kan
      He not fit to be our next leader khalas
      Coz have no credibility as leader
      And have a pure klepets dna
      Why people choose mohd taib?
      Despite he had bad record when serve us as leader
      Why should we choose that rascal?

      Delete
    10. RATK...Raja aota taik kering..memanglah takde kena gas sarin, tapi gas pemedih mata ramailah yang dah puas menghidunya masa reformasi dulu. tu tak campur lagi yang kena hayunan belantan dan mandi pancutan air kimia. Ingat rakyat senang2 aje nak lupakan pengalaman pahit tu..sekarang TDM senang2 aje nak mintak maaf. Kalau betul2 ikhlas, kena lah jumpa setiap orang yang kena penangan masa era reformasi akibat arahannya. Kena minta maaaf face to face dan cium tangan mereka yang terlibat dan kalau ada yang dah meninggal dunia, TDM wajib menziarahi pusara mereka dan hadiahkan bacaan yasin untuk roh2 mereka tu. Baru lah rakuat boleh terima permohonan maaf tu..kalau TDM tak buat mcm tu, kita anggap itu hanyalah retorik politiknya saja untuk meraih sokongan!

      Delete
    11. Kalau nak bandingkan TSMT dengan TDM...beribu2 kali ganda rscalnya TDM ni..sejarah dah membuktikannya. Apasal pulak PH nak namakan dia sebagai calon PM ke 7....dan kenapa pulak cai2 nak paksa rakyat sokong bagai nak gila TDM ni? Ingat rakyat bodoh sangat ke tak boleh berfikir secara rasional...takkan mereka tergamak nak berPMkan TDM lagi setelah mengambikl kira sejaarh 22 tahun era nya yang zalim dan pemerintahan diktatornya tu. Nak tanya sanggup kau terus memberi peluang lagi sekali untuk TDM mengulangi segala kerosakan dan kemungkaarn yang dilakukannya dulu..kalau jawabannya ya..aku surrenderlah, tak tau nak cakap apa lagi!

      Delete
    12. Awat hang dok pi kata Tun gila? Awat Tun pernah ambil kayu jolok pungkoq hang ka???

      Delete
  14. Saya pula berasa sangat pelik Budin,parti yg menjual negara dan bangsa, dan parti yg menjual agama Islam,masih terus disokong oleh segelintir manusia....mana akal dan mata hati kelompok tu..
    Betul le kata kepala bapak ko...cash is king.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. King Kleptokomunis dah jual tyu ko tak mau tegor.
      Oh lupa, mata ko penuh Taek, mana nak nampak kan?

      Delete
    2. ph parti bangkai lagi busuk..tak layak jadi kerajaan..

      Delete
  15. Pas ni segala info mereka hafal bukan hadam
    Tu yg tak dapat pencerahan
    Ini penyakit wala ungka
    Tak suka belajar
    Degil pulak tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harapkan serban besar. Jubah besar. Perut pun besar. Bini pun ramai. Itulah pemimpin pas yg berfikir dgn kepala kote!!!!

      Delete
    2. Kenapa org pakai serban???belajar agama sikit jangan akal duduk kat lutut

      Delete
    3. Oiii..bengali pun pakai serban.Tapi bengali tak pernah melacurkan agama mereka.
      Faham?

      Delete
    4. Awat hang jadi bodoh sgt!!!belajar ilmu agama dlu baru bole cite serban

      Delete
    5. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    6. Zack....i laughed like hell man!
      'bengali pun pakai serban'
      Wakakakaka

      Delete
    7. Gonjol mercii pakai serban sunah hukum jadi sunat dibuat dapat pahala ditinggalkan tak mengapa

      Tapi memilih pemimpin yg amanah tidak mencuri tidak menipu tidak seleweng ni fardhu jatuh wajib tak dibuat berdosa dibuat lepas tanggungjawab
      Nama pun fardhu
      Kalau pemimpin semberobo macam sekarang nie gonjol mercibai
      Ko agak sunat ke hukumnya nak kekalkan

      Rakyat rasa selesa tak
      Kalo selesa ngan gst 1mdb rasa banyak pahala kalau kita sokong si najib hamlau ni

      Undi lebai lagi bagus dari undi najib
      Surat pelepasan ke syurga lebai boleh recommend hebat hebat
      Syurga tu murah betul ditangan penjual agama dan pelanggar hukum tuhan nie
      Memang bala
      Tambah celaka
      Sekali datang
      Sure ternganga
      Tanpa redha
      Tanpa suka
      Tanpa dipaksa
      Nikmat ditarik
      Apa pun tak guna

      Delete
    8. Biar gila anon jangan bodoh
      Biar gila nak membela
      Jangan gila nak memupus
      Biar gila memberi
      Jangan gila nak meng gst
      Biar gila serang bertubi tubi
      Jangan gila nak kena file case 1mdb

      ADA RETI?

      BODOH AIB
      GILA SIFAT

      MANA GILA DI SALUR
      JADI UBAT KASI SIHAT
      BILA BODOH DAH BERCAMBAH
      PASTI SUSAH NAK DIUBAH
      PANDAI PULA NAK MENJARAH
      PAKATAN UBAH
      HUMBAN DALAM MAHKAMAH
      SILA AMBIL KISAH

      Delete
  16. Sudah2le geng najib,membodohka diri tahap gaban,ada kami kisah,sesiapa yg nak keluar atau masuk parti bersatu...
    Tekad dah bulat,ph jd pilihan dlm pru kelak,selamat meninggal dunia le bn..apa2 saje yg bn buat atau spin boleh jalan le....mdb,felda,mara,tabung haji dan byk lagi dah jahanam..aset negara pun dah byk terjual kp cina merah,yg bodohnya umno takut cina dap,tapi peluk cina mca.....ingat kami rakyat bodoh sgt ke,mcm wanita umno tu......

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayat kau macam air liur basi..ni jenis bodoh tak mahu belajar..

      Delete
  17. Elemen atau ciri ciri budaya samseng sangat merbahaya kepada negara.
    Contoh :
    1. Pecah botol depan pagar, guna baju jamban dll. (Jamal Jamban & the gang)
    2. Berceramah dgn menyebar fahaman ekstremis ala Taliban Dan Daesh...hudud ala PAS (dlm Quranpun tak pernah sebut, kitab Bible ada pulak)
    3. Budaya samseng ala Mafia/Gestapo. Jerung besar rasuah Di Bela.
    4. Agensi kerajaan Ada terlibat rasuah. Contoh : Pegawai Yang terlibat rasuah dlm Imegresyen, PDRM dll. Ini fakta yg jelas.
    Semua rakyat tahu.

    ReplyDelete
  18. 22.34..Tenguk pd nama pun dah tau,otak kosong

    ReplyDelete
  19. Tuan Ibrahim, dengan hormatnya saya terangkan dalam bahasa yang mudah difahami semua. Memang wajar Tun menyerang PAS sebab PAS dah tak bersama dalam perjuangan PH. Begitu juga dgn PAS sekarang yg sudah lunak dgn BN, tentu BN tak menyerang PAS seperti dahulu, dan sebaliknya. Kalau ada pun setakat cuit2 manja. Bukankah begitu? Secara peribadi, saya hormati pendirian parti tuan, tapi dalam masa yg sama saya anjurkan tuan untuk menelusuri sirah dan siasah Nabi melalui Perjanjian Hudaibiah. Adakah tergadai maruah Islam? Saya percaya tuan lebih arif dalam hal ini. Wassalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. parti songsang ada hati nak nasihat orang..cermin dulu rejim kau ph tu..penuh dgn dajal2 dan iblis2..

      Delete
    2. tuan brahim ni ada sindrom sikit. sepatutnya dia kena pelik kenapa pas sekarang dah kawan dgn umno kapir ni. hadi pun diam. tapi dia cakap amanat umno kapir tak berubah.

      ntah....pas dah pengor atau tuan brahim dah pengor. tuan ni sepatutnya kena explain umno ni kapir mana? dulu dap dia cakap kapir harbi. sekarang ntah kapir apa pulak dah. umno dah jadi kapir apa pulak dah.

      kalau org main2kan agama, ni la jadi nya....ujung2, perbuatan sendiri pun dah caca marba!

      Delete
    3. 22:52, orang yg tak nak dengar nasihat tu lah iblis. Kan antara perangai iblis tu sombong?

      Delete
    4. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    5. Pernahkah Mahathir minta kamu layan dia ?

      Delete
    6. Pak diny

      La ni kita semua dah tahu sapa yg gila.

      Tengok posting si gila tu. Hantar pun berulang ulang.

      Delete
  20. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
    Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
    Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
    Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok posting ni.

      Dia dok ulang ulang lagi posting yg sama. Confirmed pengirimnya mmg orang gila.

      Delete
  21. Wahai TITM,
    Dlm pru 13,semua kawasan DUN yg dimenangi pas,disokong oleh cina,dlm pru ke 14 ni kempunan le...orang melayu dah hilang kepercayaan kp arah hala tu perjuangan pas...orang cina apa lagi....para ulamak pas perlu study perlembagaan madinah oleh Rasullullah SAW.

    ReplyDelete
  22. Mahathir jangan bermain dengan sejarah!
    Assalamualaikum,,,
    Selawat dan Salam ke atas Junjungan,,,,

    Secerdik cerdik Mahathir ada juga menyerlahkan kebodohannya sendiri.Kini satu persatu sejarah Memali terdedah semula, sejarah yang tak boleh diubah dan tidak boleh dibohongi.Satu satunya perkara yang tidak dapat dihadamkan Mahathir yang kemudiannya mendedahkan kebodohannya sendiri konon nak cari alasan bagi meraih sokongan tetapi tanpa sedar dia mendedahkan sesuatu yang cuba diselindunginya selama ini.Bebarapa perkara yang Mahathir lakukan untuk menutup kekejamannya di Memali akhirnya melondehkan seluarnya sendiri.

    Ketika menyalahkan mufti yang berdiam diri terhadap Amanat Hadi, Mahathir berkata kalau mufti ambil tindakan terhadap Amanat Hadi mungkin Memali tak akan berlaku.Tetapi dia semacam terlupa tindakannya di Memali itu tidak pernah dibuatnya dengan merujuk dulu kepada mufti.Apa tidaknya alasan menyerang Memali ialah menangkap Ustaz Ibrahim Libya yang dituduh menyebarkan ajaran sesat dan merancang jenayah.Apa Mahathir dah rujuk ajaran sesat Ustaz Ibrahim Libya kepada mufti?

    Sejarah menunjukkan tidak! malah mufti Kelantan menyatakan tindakan di Memali itu tindakan pengurusan yang tidak memberi apa apa kuasa kepada mufti untuk campur tangan sebaliknya terserah kepada pemerintah samada mahu dapatkan nasihat mufti atau tidak yang bermakna Mahathir ketika memegang kuasa berkuasa penuh untuk mengambil tindakan dan sudah tentu boleh menanupulasikan apa saja mengikut kehendak hatinya.Mufti bukan penghalang bagi Mahathir ketika bertindak tetapi selepas lebih 30 tahun dan ketika sudah tidak ada kuasa lagi, mufti pula nak dipersalahkan atas tindakannya.

    Mahathir mahu bermain dengan sejarah yang tidak dapat diubah.Sedangkan Mahathir boleh buat buat lupa bagaimana dia boleh memberhentikan seorang Mufti hanya kerana ratu cantik, Mahathir juga lupa sejarah bagaimana dia tak pernah tanya Mufti waima untuk menuduh seseorang guru ugama mengajar ajaran sesat tetapi menuduh mufti pula kerana Amanat Hadi yang tak ada apa apa salah.Mungkin Mahathir sedar kesilapannya kerana tidak menggunakan mufti untuk mengeluarkan fatwa Amanat Hadi itu sesat sehingga mendorong pula seorang mufti untuk mendakwa majlis fatwa kebangsaan menfatwakan amanat Hadi sesat.

    Itu pasal Amanat Hadi, untuk Memali pula, Mahathir dengan bodohnya mendakwa Arwah ustaz Ibrahim seorang penjenayah yang nak memberontak kerana terpengaruh dengan amanat Hadi.Sekarang, Mahathir cuba gambarkan arwah sedang membina kekuatan perang untuk memberontak pada ketika tidak ada apa apa bukti yang boleh diketengahan sejak dari awal Kejadian Memali lagi.Sejarah telah merakamkan bahawa ketika serangan Memali kekuatan pasukan polis jauh lebih kuat dari pesukan pemberontak Memali, malah kalau dibandingkan dengan kekuatan pasukan almaunah jauh lebih kuat dari pasukan arwah Ust Ibrahim.Inilah sejarah yang cuba dibohongi Mahathir yang sekarang semakin terlondeh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mati katak dikata mati syahid
      Wala ungka dogma ngan amanat hj hadi yg semberono menghukum ini fact

      Delete
    2. Bukan mati katak dah tu bro RATK.
      Jauh sekali drp mati syahid.

      Itu mati kapiaq dah tu.

      Delete
  23. Antara yang terlondeh ialah adanya satu memorumdam dari PAS kepada Mahathir yang dihantar sejurus peristiwa pembunuhan Memali yang ditandatangani oleh bekas Presiden PAS, ayah kepada Dr.Mujahid.Bayangkan di zaman mana memorumdam dihantar dan dalam simpanan Mahathir.RCI sudahpun dituntut PAS sebaik sahaja berlaku pembunuhan Memali tetapi Mahathir cuba mencari alasan untuk tidak mengadakan RCI itu malah sehingga kini selepas Zahid Hamidi memberi gambaran mungkin RCI Memali akan ditubuhkan, Mahathir mula berkeliaran mendakwa RCI itu tidak perlu kerana Arwah Ustaz Ibrahim adalah penjenayah.

    Penjenayah atau bukan, biarlah RCI siasat, apa Mahathir nak takut kalau dakwaannya benar.Tetapi disebabkan Mahathir cuba menipu sejarah yang tak boleh ditipu, terserlah di mata umum yang ada sesuatu yang tak kena.

    Begitu juga pasal kafir mengkafir.Dulu Mahathir ketika berkuasa begitu lancang dan lantang menuduh PAS menuduh Umno kafir tetapi apabila diajak berdebat Mahathir guna kuasanya menerusi nama YDPA untuk membatalkan debat atas alasan keselamatan negara.Itu sejarah yang mungkin tak boleh dilupakan oleh sesetengah orang apatah lagi antara penal bagi pihak Umno ialah DSAI.

    Tapi hari ini Mahathir mahu menipu sejarah lagi, didakwanya PAS menuduh sesiapa yang tak bersamanya sebagai kafir.Padahal PAS tak pernahpun tuduh dia kafir ketika dia menghina nabi dulu.Logiknya kalau orang yang tak jadi ahli PAS itu kafir, apa pula kedudukan seorang yang menghina Nabi? Sudahlah cuba menipu sejarah, tuduhannya pula tanpa apa apa bukti sekadar menuduh bak kata pepatah melayu, lempar batu sembunyi tangan.

    Saya bukan nak soal sangat perbuatan Mahathir yang sudahpun expiry ini, tetapi kerana keceluparannya menipu sejarah yang terlalu terang dan jelas, maka saya mengambil tanggungjawab ini untuk menjelaskan ciri ciri penipuan sejarah Mahathir untuk rujukan semua yang membaca.Kupasan saya mungkin tidak ilmiah tetapi saya berharap ianya tidak terpesong dari fakta.Mungkin saya boleh mendengar teguran dari pembaca seandainya ada fakta yang saya sertakan tersilap.

    ReplyDelete
  24. 22.49...mana ada orang gila mengaku gila.....kasihan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. si Mamak Matdey tu memang dah gila!!!!

      Delete
    2. Mustahil cik gu maths boleh bagi pengesahan yg mengatakan seseorang tu gila. Hang ni cik gu maths saja pun. Bukannya doktor!!!

      Melainkan orang kampong yg pi lantik hang jadi doktor laaaaa...

      Patutlah pun hang gila sebelum ditakdirkan!!!!!

      Kihkihkih.

      Delete
  25. Idris: PAS 'sesat' sebab tak ikut telunjuk DAP
    Naib Presiden PAS Idris Ahmad berkata, sebab partinya dianggap sebagai pembangkang yang 'sesat' di mata DAP hanyalah kerana mereka enggan tunduk kepada parti itu.


    Beliau mengulas kenyataan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng semalam yang menyifatkan PAS sudah menyimpang daripada perjuangan politiknya dan kini menjadi 'pembangkang olok-olok' dan 'sesat' sehingga dipuji Umno.

    Idris berkata, kenyataan seumpama itu hanya menunjukkan sikap sebenar DAP sebagai parti politik yang angkuh.

    "Sesat di neraca Lim apabila PAS tidak boleh dicucuk hidung oleh DAP. Tidak mengapalah kalau hendak tuduh PAS sesat kerana mempertahankan prinsip perjuangan kami," katanya dalam kenyataan, hari ini.
    Lagi banyak Lim serang PAS dan perjuangan Islamnya lagi baik. Biar masyarakat tahu siapa Lim dan DAP yang sebenarnya. Baru perintah satu negeri sudah tunjuk belang sebenar," katanya lagi, sambil menyifatkan kritikan DAP terhadap parti itu hanya akan menimbulkan kemarahan masyarakat, terutama orang Melayu.
    Dalam sidang media semalam, Lim yang juga ketua menteri Pulau Pinang berkata anggota parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar mengambil tindakan keluar PAS kerana ingin bersama parti yang benar-benar melawan BN.

    "Mahfuz mahu pakatan pembangkang yang boleh bersihkan Malaysia dari skandal Felda, 1MDB, nak benar-benar lawan BN bukan nak kerjasama secara senyap-senyap, curi-curi," katanya.

    Bangkang dengan adil

    Idris menyifatkan kritikan Lim itu sebagai mengarut dan tidak adil memandangkan PAS sentiasa konsisten bersuara dalam isu melibatkan kepentingan negara seperti 1MDB dan Felda.

    Hanya parti itu berlaku adil dan tidak menyuarakan kritikan berdasarkan bukti, katanya lagi.

    "Datuk Seri Abdul Hadi Awang sudah mendesak Suruhanjaya Siasatan Diraja untuk 1MDB sejak tahun 2015. Presiden berpegang dengan prinsip Islam iaitu siasat dan bawa ke pengadilan.

    "Sama seperti ketika Lim dihadapkan ke mahkamah dalam isu pembelian banglo mewah. Presiden berkata beliau tak bersalah sebelum dibuktikan bersalah.
    "Tidak seperti Pakatan Harapan (HARAPAN), belum apa-apa sudah balun PAS dalam isu RM90 juta," katanya lagi, merujuk kepada dakwaan parti itu menerima RM90 juta wang 1MDB daripada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

    Katanya lagi, PAS juga tidak melulu-lulu menuduh parti pembangkang lain ingin bersama Umno walaupun pemimpinnya dilihat bersama-sama dengan pemimpin Umno, tidak seperti tuduhan mereka terhadap PAS.

    "Ada gambar kemesraan Lim dengan pemimpin Umno. Bukan setakat berlaga pipi, malah berlaga perut. Tetapi PAS tidak sebodoh itu untuk menjadikannya modal menuduh DAP hendak menyertai BN," katanya lagi.

    ReplyDelete
  26. Mahathir teruskan permainanya dengan PAS!
    Assalamualaikum...
    Entah apa gerangan, tiba tiba Mahathir muncul untuk meneruskan legasi menentang PAS.Menyambung apa yang pernah dibuatnya selama lebih 22 tahun dulu,kini dia kembali meneruskan mainannya dengan PAS di pentas yang berbeza.Kalau dulu dia bermain dengan PAS sebagai seorang yang berkuasa kini dia bermain sebagai seorang yang sedang mencari kuasa.Nampaknya PAS sudah menjadi igauan kepada Mahathir sejak dulu dan kini dan mungkin selamanya.

    Siapa boleh lupa permainan debat kafir mengkafir yang dibatalkan oleh YDPA? Mahathir memulakan permainan dengan menuduh dan mereka cerita TGHH dan PAS mengkafirkan orang orang Umno, mereka cerita solat 2 imam, mereka cerita orang PAS tak makan kenduri orang Umno, tak makan sembelih orang Umno dan macam macam cerita lagi bagi mendakwa PAS mengkafirkan Umno.

    Apabila PAS mengajak Umno berdebat, Mahathir tunjuk genteman dengan manyambutnya tetapi di saat akhir, gunakan nama YDPA untuk membatalkan debat atas alasan keselamatan.Liciknya Mahathir untuk menjadikan PAS kelihatan buruk di mata rakyat.

    Kemudiannya, arwah Ustaz Ibrahim Libya dijadikan target untuk memburukan PAS dan Amanat Hadi.Arwah Ustaz Ibrahim adalah antara ramai guru guru agama yang membuka kelas ugama di kampung kampung untuk mengajar ilmu ugama kepada orang kampung yang sebelum itu sudah jauh disesatkan oleh ilmu sekular ikutan Mahathir.Mahathir dengan bijaknya menggunakan salah satu taktik politik sekular meletakkan target kepada Arwah dengan menuduhnya mengajar ajaran sesat.Satu pasukan lengkap dengan senjata dan kereta perisai dihantar ke Memali untuk menangkap arwah dibawah ISA.

    Itulah cerita permainan Mahathir yang ke luar Negara ketika tangkapan nak dibuat dan menyerahkan kepada penolongnya Musa Hitam untuk menyelesaikan tugas untuknya.Tetapi setelah selesai dan setelah lebih 30 tahun Mahathir kembali untuk mendakwa arwah sedang menyusun satu pasukan bersenjata untuk memberontak kerana terpengaruh dengan amanat Hadi.Dakwaan Mahathir disokong pula oleh seorang mufti glamour walaupun terdapat sejarah yang menrekodkan dia beberapa kali memihak kepada Amanat Hadi.

    Inilah permainan baru Mahathir yang disertai bersama mufti glamour itu.Tambah menarik kali ini dia mendakwa PAS mengkafirkan orang orang yang tak jadi ahlinya tanpa sebarang bukti atau fakta yang boleh disandarkan.Tuduhan hanya tuduhan dan dengan tuduhan itulah dia mahu rakyat percaya cakapnya.Malanglah rakyat Malaysia yang boleh jadi begitu bodoh untuk mempercayai Mahathir dan malanglah orang Islam yang percaya kepada mufti glamour itu juga.

    Apa kata untuk merancakkan lagi permainan ini kita sarankan agar debat yang terbatal dulu disambung kembali.Ada berani ker Mahathir dan mufti glamour itu untuk menyambung kembali debat itu?

    ReplyDelete
  27. Dulu kata Mahathir dalang tragedi memali, tapi setelah dapat “Dedak” bersatu, kini Mahathir Insan Suci
    KUALA LUMPUR – Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar pernah mendakwa di Parlimen bahawa bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang mengarahkan serangan ke atas Kampung Memali, Baling, Kedah pada 19 November 1985.

    Ahli Akademik Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr. Kamarul Zaman Yusoff berkata, Mahfuz pada tahun 2002 mendakwa arahan serangan keatas penduduk kampung tersebut dibuat secara terus oleh Mahathir yang kini menjadi Pengerusi Pakatan Harapan.

    “Justeru, masanya sudah tiba untuk keadilan ditegakkan,” katanya di Facebook semalam.

    Mahathir sejak menyertai Pakatan Harapan diwar-warkan sebagai calon Perdana Menteri Pakatan Harapan jika pembangkang menang Pilihan Raya Umum Ke-14.

    Pakatan Harapan dibarisi DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR), Parti Amanah Negara (PAN) dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM)

    Kamarul berkata, menjadi harapan semua pencinta kebenaran supaya Suruhanjaya Siasatan Diraja diwujudkan bagi menyiasat peristiwa serangan Memali.

    Menurut beliau, rakyat mahu tahu individu yang bertanggungjawab mengorbankan banyak nyawa penduduk kampung yang tidak bersalah dalam tragedi tersebut. –

    ReplyDelete
  28. Serangan mahathir lebih berbisa hinggakan hadi senyap sepi, memang gelaran pengkhianat mudah ditangkap oleh pengundi nanti, disamping gelaran penyamun pun pengundi mudah faham , yg demikian mudah memilih dlm pru nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
  29. Dr Mahathir Mohon Maaf Kepada Kit Siang
    KUALA LUMPUR: Bekas Naib Presiden UMNO, Tan Sri Muhammad Muhd Taib mendakwa permohonan maaf Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr Mahathir Mohamad ditujukan khas kepada Ketua Ahli Parlimen DAP, Lim Kit Siang dan rakan dalam parti itu.

    Katanya, tindakan itu dilakukan kerana Dr Mahathir memerlukan sokongan DAP untuk mencapai cita-citanya kembali menjadi Perdana Menteri seperti dikehendaki anaknya, Datuk Seri Mukhriz yang juga Timbalan Presiden PPBM.

    “Akhirnya matlamat menghalalkan cara. Buat apa pun, cara mana pun janji matlamat mesti tercapai. Banyak dilakukan Dr Mahathir ketika jadi Perdana Menteri dulu sangat ditentang pemimpin pembangkang termasuk Kit Siang.

    “Tetapi pada hari ini, semua mereka itu tiba-tiba menikus dan terpaksa berdiam diri. Mana prinsip perjuangan mereka? Boleh percaya ke jenis pemimpin seperti ini.

    “Mereka seperti cakap tak serupa bikin. Apabila ternampak saja ada peluang, prinsip diletakkan di kepala lutut,” katanya menerusi aplikasi WhatsApp kepada BH, hari ini.

    Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas permohonan maaf Dr Mahathir dalam ucapan penggulungannya sempena perhimpunan agung PPBM di Pusat Konvensyen Ideal, di Shah Alam, kelmarin.

    Dr Mahathir,93, menyifatkan dirinya sebagai manusia biasa dan tidak lari daripada melakukan kesilapan, justeru mengemukakan permohonan maaf secara terbuka ketika mengakhiri ucapan dasar.

    Bagaimanapun, bekas Perdana Menteri selama 22 tahun itu menjelaskan permohonan maaf itu tidak bermakna dirinya terbabit dalam melakukan kesalahan, sebaliknya bersifat umum dan tidak ditujukan kepada mana-mana pihak atau dikaitkan dengan sebarang peristiwa.

    ReplyDelete
  30. Mahathir diserang dr setiap penjuru,setiap masa oleh penyokong umno...
    Tahniah kp beliau kerana kini ramai meroyan siang malam,bukti belaiu bukan tandingan sebarang orang...sesudah Munsyi Abdullah muncul pd abad 18,200 th kemudian muncul Tun,wira melayu..
    Ya Allah,panjangkan umur beliau dan berikan kesihatan yg baik,semoga di bawah kepimpinan beliau kebobrokan pemerintahan msia dapat dipulihkan...dp pengkhianat2 bangsa dan negara...

    ReplyDelete
  31. Amanat TGHH : Tun M Diharap Ingat Mati -- Mufti Kelantan
    KOTA BHARU: Mufti Kelantan, Datuk Mohamad Shukri Mohamad, berharap Tun Dr Mahathir Mohamad ingat pada kematian dan berdoa supaya hidupnya diakhirkan dengan kesudahan yang baik.

    Beliau berkata, nasihat itu diberikan kerana beliau tidak mahu perkara sebaliknya berlaku, malah Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu bercakap demi kepentingan politik semata-mata.

    Mohamad Shukri turut bersetuju dengan kenyataan Mufti Perak, Tan Sri Dr Harussani Zakaria, bahawa Dr Mahathir ketika menjadi Perdana Menteri tidak merujuk kepada mufti apabila berlaku peristiwa Memali pada 1985.

    "Masyarakat seharusnya memahami institusi mufti dalam bidang fatwa, jadi kita tidak boleh campur-aduk soal pengurusan, kehakiman dan kefatwaan.

    "Mungkin masa dulu (insiden Memali) memerlukan tindakan pengurusan, bukannya fatwa. Jadi, individu yang berkuasa ketika itu perlu mengambil tindakan itu, bukan memerlukan kepada kefatwaan," katanya.

    Beliau memberitahu media demikian selepas Majlis Amanat Khas Tahun Baharu 2018 dan Perhimpunan Penjawat Awam Negeri, di sini, hari ini.

    Sabtu lalu, Dr Mahathir ketika ucapan penggulungan pada perhimpunan agung tahunan PPBM, dilaporkan menegur mufti berikutan isu amanat Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada 1981.

    Pengerusi PPBM berkenaan turut mendakwa, kegagalan mufti menegur amanat berkenaan mendorong penyokong PAS menentang UMNO dan Barisan Nasional (BN) dengan keganasan seperti peristiwa Memali pada 1985.

    ReplyDelete
  32. Najib serang Dr Mahathir ‘Bapa Segala Tol’
    KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Razak hari ini terus menyerang “pemimpin terdahulu”, seperti mana dalam semua serangannya terhadap bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Kali ini, Najib berkata pemansuhan 4 tol berkuat kuasa hari ini menunjukkan dasar yang berbeza daripada pentadbiran terdahulu.

    “Beberapa tol telah dimansuhkan sejak 2009, termasuklah empat hari ini, dan harga tol juga terus dihadkan walaupun perjanjian konsesi menuntut ia dinaikkan hasil legasi seorang dua bekas pemimpin terdahulu,” katanya menerusi catatan di blog rasminya.

    Menurutnya, pembangkang di Malaysia bersikap hipokrit kerana menyanjung seorang bekas pemimpin yang disifatkannya “bapa segala tol”.

    “Mereka jugalah yang menyanjung tinggi dan mendukung Bapa Segala Tol, bekas pemimpin yang membuat perjanjian berat sebelah, menguntungkan sesetengah kroni tetapi merugikan dan menindas rakyat,” katanya.

    Kutipan tol di Plaza Tol Batu Tiga dan Sungai Rasau di Selangor, Lebuhraya Penyuraian Trafik Johor Timur (EDL) dan Bukit Kayu Hitam dihapuskan bermula hari ini.

    Najib berkata keputusannya untuk menghapuskan tol itu menjadikan pembangkang resah, ketika ia diumumkan pada Bajet 2018 di Dewan Rakyat, Oktober lalu.

    “Ada yang kata pemansuhan ini adalah hasil usaha mereka, padahal hakikatnya Umnolah yang memperjuangkannya bersama komponen parti BN dan pemimpin kerajaan,” katanya.

    Najib turut berkata pembangkang turut memiliki saham dalam beberapa konsesi tol.

    “Malah, ada juga nak bina lebuh raya bertol di negeri yang mereka pimpin. Ada pula yang berjanji hapuskan tol sejak 2008 bila memimpin negeri, tapi sampai sekarang tol itu masih berada di situ. Kata-kata putar belit dan janji-janji manis yang ditabur kepada rakyat tak mungkin mampu mereka tunaikan.

    “Kesemua ini hanya omong kosong, bukan sahaja tol, bahkan apa janji populis mereka kepada rakyat pun tidak mungkin dapat mereka laksanakan kerana hakikatnya mereka tidak mempunyai perancangan dan pelan kukuh untuk melaksanakannya,” katanya.

    ReplyDelete
  33. TAK SABAR NAK TENGOK ‘TOP DOG’ JATUH ‘TERGOLEKDOG’…
    Mungkin ramai ‘macai-macai’ parti ‘cap bunga’ yang kini sedang kembang-kempis hidungnya apabila ‘dewa maksum’ mereka dijangka bakal diumum sebagai calon Perdana Menteri bagi Pakatan Harapan pada Ahad ini.

    ‘Top dog’ Pakatan Harapan itu pula dalam kenyataannya dilaporkan berkata dia tidak akan terus menjadi Perdana Menteri sampai usianya 100 tahun. Sekarang kira-kira 93 tahun, maksudnya dia mempunyai tempoh sepenggal untuk ‘naik takhta’ kembali.

    Walau bagaimanapun, ia dikatakan terpulang pada keputusan Majlis Presiden gabungan pembangkang itu. Jika sepakat bersetuju, maka nama ‘dewa’ itu akan diumumkan seperti yang dijangka. Namun jika tidak sepakat, maka ‘melepaslah’ peluangnya untuk bergelar ‘diktator part II’.

    Mungkin mereka fikir BN, khususnya UMNO ‘takut’ bila nama ‘top dog’ mereka itu dicalonkan sebagai Perdana Menteri Pakatan Harapan. Mungkin mereka fikir, rakyat akan menyebelahi mereka pada PRU ke-14 nanti. Tapi, itu hanya ‘jangkaan’ sahaja, bukan?

    Bila disebut jangkaan, maka sudah tentulah ada kebarangkaliannya. Jangkaan puak Pakatan Harapan itu hanya dari sudut positif sahaja. Bagaimana jika kebarangkaliannya cenderung ke arah negatif atau lebih buruk dari jangkaan negatif?

    Terus terang, penulis menyambut baik jika nama ‘top dog’ itu diumum sebagai calon mereka pada Ahad ini. Jika boleh, penulis hendak mereka umum hari ini juga tentang perkhabaran baik itu. Lebih cepat diumum, lebih bagus.

    Bukan apa. Senang sikit hendak ‘buat kira’. Kita bukan tidak kenal dengan ‘top dog’ itu. Dari sewangi-wangi jasanya, hinggalah sebusuk-busuk bangkai dan najis yang dia onarkan dulu. Bermacam-macam ‘peluru’ boleh dipilih…

    Apatah lagi kini dia buat pusingan 360 darjah dan menjilat segala ‘kahak hijau’ yang dia ludahkan dulu. Bersekongkol pula dengan petualang bangsa yang dia katakan peliwat, penzina yang tidak bermoral dulu. Memang ‘kena’ sangat tika dan saatnya.

    Dia juga akan ‘diapit’ oleh ‘chauvinis ultra kiasu’ yang dia tegaskan berkali-kali sebagai rasis. Dia fikir bangsa Melayu dan umat Islam di sini tidak kenal dengan sekutu rapatnya itu? Dia fikir rakyat menghidap ‘alzhiemer’ seperti dirinya?

    Penulis tidak nafi, dia punya pengalaman yang luas. Namun bila diteliti kedudukannya kini di dalam pembangkang, jangan terkejut jika dia bakal jadi ‘boneka paling tua dalam sejarah dunia’. Bukanlah penulis bemaksud untuk menghina, namun dia yang meletakkan diri pada kedudukan paling hina.

    Dia fikir orang di penjara Sungai Buloh itu suka? Dia fikir sekutu rasisnya itu tersenyum, maka dia ikhlas menyokong? Dia fikir dia seorang saja yang licik berpolitik di negara ini? Dia tidak sedar tentang ‘mulut naga’ yang sedang menanti saat untuk ‘membaham’nya?

    Mungkin dia fikir, bila sudah kembali bergelar sebagai Perdana Menteri maka sahabat-sahabat sekutunya itu akan ‘sujud’ padanya. Mungkin dia fikir ketika itu masa depan survival politik anaknya akan terjamin. Dia fikir anaknya akan jadi Perdana Menteri nanti?

    Pada pandangan penulis, mereka yang kini disangka ‘adik beradik’ itu hanya sengih saja melihat keletahnya. Bila tiba masa yang sesuai, tahulah bagaimana mereka hendak ajar ‘top dog’ itu untuk berada di bawah ‘tapak kaki’ mereka. Hanya tunggu masa saja…

    Anaknya? Jika ‘top dog’ pun mereka mampu jadikan ‘pekakas’, bayangkan pula apa yang akan terjadi kepada anak manjanya itu. Dia mahu mengamuk? Apa dia fikir, puak-puak itu kisah sangat dengan dia? Dia masih ‘kanyaq’ mungkin, dia tidak kenal ‘penangan’ dari ‘pemimpin anugerah Tuhan’…

    Itu pun kalau Pakatan Harapan boleh menanglah, kan? Boleh menang? Berapa peratus kemungkinannya? Dia fikir majoriti rakyat ‘buta’, ‘pekak’ dan ‘bisu’? Dia fikir rakyat tidak punya akal untuk serahkan Malaysia kepada DAP dan Pakatan Harapan?

    Apakah dia fikir PAS akan duduk diam? Dia fikir dia boleh ukir sejarah untuk jadi Perdana Menteri kali kedua dan PAS akan bertepuk tangan? Dia fikir kekuatan ‘cap bunga’ lebih besar pengaruhnya dari PAS? Sedarlah diri, baru setahun jagung sudah hendak tunjuk lagak?

    ReplyDelete
  34. ‘Cap bunga’ pasti mensasarkan kawasan majoriti Melayu. Jika bertanding di situ, maka dijangka akan berlaku pertandingan 3 penjuru dan mungkin lebih. Dia fikir dengan kekuatan 100-200 orang dalam satu bahagian maka dia boleh menang? Dengan PAS pun silap-silap mereka kalah teruk nanti…

    Untuk ‘selamat’ dan menang, penulis jangka ‘top dog’ dan anaknya akan bertanding di kerusi bukan majoriti Melayu. Itu pun peluangnya 50-50 sahaja. Jika tidak kena gaya, boleh ‘bungkus’ kalah teruk. Mungkin dia tidak sedar ‘bacaan’ bukan Melayu kini kembali kepada BN?

    Jika ‘cap bunga’ menang kerusi Parlimen sekali pun, penulis jangka paling banyak adalah 3 kerusi sahaja. Jika Pakatan Harapan membentuk majoriti dan dia naik jadi Perdana Menteri, kuasa apa yang ada pada 3 kerusi? Agaknya apa yang DAP dan PKR akan lakukan padanya?

    Maka kerana itu, penulis alu-alukan sangat dia diumum jadi calon Perdana Menteri Pakatan Harapan. Bak doa arwah Dato’ Fadzil Noor, dia akan ‘rasa’ segalanya akibat daripada apa yang pernah dia lakukan dulu. Dia fikir cukup dengan minta maaf? Jangan mimpilah…

    ReplyDelete
    Replies
    1. doa seorang ulama..
      ALLAH makbulkan amiin

      Delete
  35. Imam As Syafie:"kalau kamu ingin mengetahui...kamu carilah pemimpin yang banyak panah panah FITNAH menuju kepadanya..maka kamu ikutlah pemimpin yang difitnah banyak itu kerana sesungguhnya dia sedang berjuang di jalan yang BENAR.....jawapan nya TGHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry le

      Tak teringin aku ikut kaki ponteng. Tak teringin aku ikut orang yang mengabaikan tanggungjawab sebagai MP yang diberikan oleh rakyat.

      Delete
  36. baru habih kuliah maghrib tadi..ustad ngajo kata umat la ni tak tau bersyukur..keluaq tandas..lepas makan tak tau sebut Alhamdulillah...aku kata yg mana lagi baik nk tunjuk syukur dgn Allah..selalu ucap kata kata atau buat dgn perbuatan..klu nk tunjuk rasa syukur lebih baik buat dgn perbuatan yg ikhlas pebetoi diri dan rakan rakan..ajak bukan islam pujuk slow 2 dakwah ajaran islam..penuh dgn keazaman dan rasa bertanggungjawab nk ajak org kenali islam..bukan macam ustad tu..dok ajaq ucap kat mulut ja..seolah klu tak ucap dah termasok golongan yg tak bersyukur..apa ostad tu ingat Allah heran sangat ka dgn kata kata tanpa buat keja baik dgn ikhlas fisabillah..asyik asyik nk fitnah Allah...apa la dasuki ni..

    ReplyDelete
  37. MUHYIDDIN: DULU TUNGGUL, SEKARANG PUN TUNGGUL
    JIKA kita masih ingat awal-awal Mahathir dan Muhyiddin menentang Datuk Seri Najib Tun Razak semasa masih dalam UMNO dulu sehingga keluar/dipecat dari UMNO pun, matlamat akhir kepada semua itu yang dijaja kepada rakyat ialah supaya nanti Muhyiddin akan naik jadi Perdana Menteri.

    Segelintir orang (termasuk dalam UMNO pun) rasa ini munasabah dan memberikan sokongan kerana Muhyiddin, dengan latar belakang sebagai bekas Menteri Besar, Menteri Kabinet dan TPM, memang layak ganti Najib.

    Itulah ceritanya kalau Najib turun seperti mana Paklah diminta turun, itulah juga ceritanya kalau Pakatan menang dalam PRU14 nanti (waktu itulah) – Muhyiddin akan jadi Perdana Menteri. Malah, pada September 2016, Mahathir menamakan Muhyiddin sebagai Perdana Menteri Pakatan, sebelum tarik balik kenyataan tersebut bila DAP sergah.

    Sekarang?

    Tiada siapa menyebut Muhyiddin sebagai calon Perdana Menteri lagi. Sebaliknya, Mahathir yang nak mati itu pulak lebih disebut-sebut sebagai bakal Perdana Menteri sementara, sebelum Anwar ambil alih kuasa.

    Sebetulnya, kalau kita kaji balik, mangsa Mahathir dalam situasi ini sebenarnya ialah Muhyiddin, bukan Najib pun. All the way, dari mula kisah ini sehingga sekarang, yang memanjang kena kelentong dek Mahathir dan “ditikam” hampir setiap masa dari belakang olehnya, ialah Muhyiddin.

    Mahathir peralat Muhyiddin sehingga Muhyiddin rasa berbaloi dia dipecat dari jawatan Timbalan Perdana Menteri kerana diakhirnya akan jadi Perdana Menteri dengan sokongan Mahathir. Penyudahnya, Muhyiddin hanyalah alat untuk Mahathir jadi Perdana Menteri semula sebenarnya, waima dalam parti dimana dia adalah pengasas dan Presiden pun, dia diketepikan oleh Mahathir dan anaknya.

    Buktinya, siapa bercakap pasal ucapan Muhyiddin dalam mesyuarat Bersatu Sabtu lepas atau amanatnya dalam ucapan pembukaan, dibahaskan oleh perwakilan? Tarak, semuanya pasal Mahathir sahaja.

    Ironinya, masa dalam UMNO Muhyiddin pernah dakwa dia ibarat tunggul, maka itu selepas dipecat dari UMNO dan tubuh parti baru. Apa rupanya dalam parti baru ini pun, Muhyiddin ditunggulkan juga.

    ReplyDelete
  38. BILA ‘SI ANAK’ KATA BAPANYA SAJA PALING LAYAK…
    Terkekeh-kekeh penulis ketawa apabila si anak mendakwa bapanya adalah individu paling sesuai untuk menjadi Perdana Menteri di negara ini. Kenyataan itu pada penulis sungguh ‘membakulkan bapa sendiri’, seolah bapanya seorang sajalah yang konon paling ‘best’!

    Penulis tidak pasti tentang motif sebenar si anak itu. Namun begitu, ia secara tidak langsung menimbulkan persoalan besar sama ada ianya merupakan salah satu ‘stepping stone’ untuknya melangkah naik ke jawatan Perdana Menteri kemudiannya.

    Mungkin 22 tahun, satu tempoh paling lama dalam sejarah pentadbiran negara tidak cukup bagi si anak untuk melihat bapanya berkuasa. Konon untuk ‘selamatkan Malaysia’? Selamatkan negara atau sebenarnya selamatkan ‘survival politik peribadi anaknya’?

    Tidak dinafikan bapanya banyak berjasa sepanjang 22 tahun pemerintahannya. Namun ia bukan jasa bapanya seorang. Ia merupakan jasa yang dibuat secara kolektif atas kesepakatan BN selama ini.

    Dia fikir bapanya boleh tabur jasa tanpa sokongan UMNO dan BN? Tanpa sokongan UMNO dan BN, maka jadilah dia seperti sekarang yang terpaksa menagih ehsan dari DAP, PAN dan PKR untuk kembali berkuasa. Jika ada yang tolak, punahlah cita-cita…

    Dato’ Seri Anwar Ibrahim mudah-mudah akan setuju lelaki yang menjahanamkan cita-cita dan memalukan dirinya di seluruh dunia? Sedang kakinya dulu sudah selangkah ke jawatan Perdana Menteri, tiba-tiba ‘dicantas’ oleh ‘ayahanda’? Ingat Anwar ‘mudah lupa’?

    Apakah si anak fikir Pakatan Harapan akan membuat ‘u-turn’ terhadap polisi mereka untuk membataskan had tempoh Perdana Menteri sebagaimana yang tertera dalam manifesto mereka sebelum ini? DAP setuju atau si anak saja yang ‘syok sendiri’?

    Pada pandangan penulis, jika difikirkan tentang layak menjadi Perdana Menteri, rasanya Presiden ‘cap bunga’ lebih layak berbanding bapanya. Bapanya hanya Pengerusi parti. Apakah jawatan Pengerusi lebih utama dan superior berbanding Presiden parti?

    Zaman ini bukan seperti zaman bapanya dulu. Zaman serba moden kini tidak memerlukan seorang pemimpin yang ‘outdated’ untuk mengemudi negara. Jika mahu diketengahkan pemimpin ‘expired’, maka akan ‘expired’ jugalah serba-serbinya di negara ini…

    Lagipun, sejarah pemerintahan bapanya dulu bukannya semua indah-indah belaka. Tidak dinafikan jasanya, tapi banyak juga ‘dosa-dosa’nya. Bukan seorang dua saja yang menjadi mangsa, semua pihak termasuk ahli politik dan rakyat juga ‘dicengkam’ oleh ‘kuku besi’nya.

    Bapa sudah meminta maaf? Apa dia fikir semudah itu saja maka rakyat dan ‘mangsa-mangs’nya akan memaafkan? Minta maaf, maka tutup buku? Kita boleh memaafkan, tapi kita tidak akan ulang kesilapan memilih mereka yang ‘mudah lupa’.

    Apatah lagi dalam usianya yang sudah terlalu ‘senja’, dengan ketaksubannya terhadap survival politik mengatasi kepentingan kehidupan akhirat yang lebih kekal abadi, apakah si anak fikir umat Islam akan memilih pemimpin yang seolah menolak ‘tikar sejadah’ berbanding kepentingan politik peribadi?

    Si bapa sudah minta maaf pada lebih 3 juta ahli UMNO yang dia khianati? Apakah dia sudah mohon maaf kepada jutaan lagi pemimpin, ahli dan penyokong parti komponen BN yang dia khianati? Dan dia fikir seluruh warga BN mudah-mudah memaafkan dirinya?

    Lebih menarik lagi, dia minta maaf kerana itu ‘adat Melayu’? Bukan kerana dia insaf atas segala kesalahannya sebelum ini yang banyak menyusahkan kita, ibu bapa dan nenek moyang kita sebelum ini? Ikhlaskah dia atau hanya sekadar berbasa-basi sahaja?

    ReplyDelete
  39. Demikianlah bila dikenangkan tentang kenyataan si anak yang cuba menyelamatkan survival politik diri sendiri dengan memperkakaskan bapanya. Apakah dia tidak mampu berdikari membina politiknya sendiri dan akan terus mengharapkan bapanya seumur hidup?

    Saranan penulis, si anak perlu segera sedar diri. Jangan fikir dengan populariti, maka dia akan dapat ‘diselamatkan’ bapanya. Bapanya mungkin berjasa sebelum ini, tapi apa pula jasa si anak hingga perlu dipastikan terus ‘survive’ dalam dunia politik?

    Cukup-cukuplah ‘berkhayal’. Tahulah di Dun Ayer Hitam itu terkenal dengan gejala ‘ketum’. Lebih baik si anak balik ke kawasan dan jaga amanah yang diberikan rakyat. Sudahlah selama ini terbiar tidak terjenguk, sampai bila wakil rakyatnya harus ‘lesap’? #MohonSedarDiri…

    ReplyDelete
  40. TAHUN 2018 AKAN PENUH DICEMARI FITNAH REKAAN PEMBANGKANG
    KITA sudah masuk ke tahun terakhir mandat Kerajaan BN sedia ada. Nak tak nak, pada Ogos nanti kerajaan sekarang ini akan terbubar secara automatik.



    Yang perlu kita akui adalah pihak pembangkang di negara ini semakin terdesak. Mereka terlalu terdesak untuk memperoleh kuasa sejak sekian lama.



    Oleh sebab itu tahun ini rakyat akan disajikan dengan berbagai serangan fitnah daripada mereka. Fitnah-fitnah ini akan ditujukan khusus kepada Datuk Sri Najib Tun Razak, isterinya dan seluruh BN.



    Sebagai rakyat yang bijak dan tidak suka diperbodohkan, amat wajarlah untuk semua rakyat khususnya pengundi PRU14 ini menggunakan media sosial sehabis baik.



    Amalkan tabayyun dalam menilai dan mempercayai sesuatu berita yang disebar. Jangan kerana fitnah, maka kita tergadai agama, bangsa dan tanah air sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 23:26

      Beranikah kamu menyatakan tiada duit 1MDB yang di curi dengan menjunjung al~Quran ?? Jikalau kamu berani , baharulah saya yakin dengan apa yang kamu paparkan di sini walaupun saya tahu kamu cuma "copy paste" bulletin JASA .

      Delete
  41. DIKTATOR JANJI AKAN BERI KEBEBASAN BERSUARA JIKA BERKUASA?
    Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, pihaknya akan memastikan kebebasan bersuara di negara ini dikembalikan jika berjaya mengambil alih tampuk pentadbiran negara.

    Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) berkata, tindakan menyuruh polis menangkap mereka yang berucap atau menyuarakan pandangan di media sosial demi kepentingan politik pihak pemerintah perlu dihentikan.

    “Kebebasan bersuara oleh individu dan media akan dikembalikan. Polis tidak lagi akan menyuruh orang tertentu dari parti kerajaan membuat laporan polis terhadap ucapan rakyat, pemimpin mereka atau media sosial supaya sesuatu yang tidak melanggar undang-undang dijadikan jenayah untuk polis menyiasat.

    “Ugutan akan disiasat oleh polis sudah dijadikan alat pemerintahan ketika ini untuk melindung jenayahnya. Kita sedih kerana polis juga tidak patuh undang-undang dan aturan peraturan,” katanya.

    Beliau berucap dalam ucapan dasar pada Perhimpunan Agung Tahunan PPBM di sini, hari ini.

    Yang turut hadir Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Presiden Parti Amanah Negara, Mohd Sabu dan Pengerusi DAP, Tan Kok Wai.

    Dr Mahathir berkata, pihaknya juga akan melakukan pengasingan kuasa antara pembuat undang-undang, pelaksana dan penghakiman bagi mengelakkan penguasaan Perdana Menteri terhadap ketiga-tiga institusi itu.

    Mengulas lanjut, beliau mengakui PPBM tidak mungkin mengalahkan Barisan Nasional (BN) yang mempunyai 13 parti gabungan jika bergerak bersendirian.

    “Untuk menang kita perlu bergabung dengan parti yang berhaluan sama dengan kita. Sekarang kita sudah tubuh Pakatan Harapan (PH) melalui gabungan empat parti sehaluan.

    “Kita perlu ketepikan kepentingan diri dalam parti kita, kita juga sebagai ahli dalam gabungan perlu perpaduan dengan parti lain dalam gabungan dan sokong calon parti rakan dalam pilihan raya,” katanya.

    Beliau turut mengingatkan rakan PH untuk menerima secara terbuka jika tidak dapat bertanding kerusi yang mereka mahukan.

    “Tiap satu parti dalam PH akan diberi sebilangan dari kawasan pilihan raya. Sudah tentu kita tidak akan dapat semua kawasan di mana bahagian kita ditubuhkan di semenanjung,” katanya.

    ReplyDelete
  42. MALANG SUNGGUH NASIB MUHYIDDIN SEBAGAI TAWANAN POLITIK TUN MAHATHIR
    Nasib politik seseorang memang boleh di rancang, tetapi tetap tidak boleh diramal. Sama ada akan naik atau mendatar atau lebih buruk lagi, merudum terus.

    Ini boleh di saksikan melalui nasib politik Tan Sri Muhyiddin Yassin. Dari berkedudukan nombor dua dalam UMNO yang di hormati, kini menjadi “tunggul kayu” sahaja dalam Pakatan Harapan.

    Akibat pilih jalan songsang melawan arus, maka jadilah Tan Sri Muhyiddin Yassin “persona non grata” dalam Pakatan Harapan.

    Namanya terus tenggelam dan tidak setara dengan pemimpin lain dalam Pakatan Harapan seperti Nurul Izzah, Mat Sabu, Sallehudin kerana dia di bawah “diktator” Tun Mahathir dan tidak boleh bercakap luar dari skrip.

    Ada orang berandaikan bahawa TSMY terpaksa ikut dan akur dengan Tun Mahathir walau pun hatinya masih dengan UMNO . Ini adalah kerana Tun Mahathir telah lama memegang “telur” nya atas beberapa isu.

    Tun Mahathir pada asalnya mahu TSMY menjadi Perdana Menteri untuk menamakan Mukhriz sebagai timbalannya.

    Ikut penggiliran dan perkiraan Tun Mahathir, TSMY sudah pun jadi Perdana Menteri 3 tahun lalu.

    Ia direncanakan bahawa Najib sudah pun tumbang 6 bulan selepas serangan dengan isu ciptaan 1MDB.

    Namun rencana tidak berjaya.

    Pada perkiraan Tun Mahathir TSMY lah yang akan naikkan Mukhriz dan rakyat tidak boleh tuduh Tun Mahathir sendiri yang menaikkannya.

    Tapi semua gagal belaka. Kini lebai malang TSMY sudah jatuh di timpa tangga.

    Namanya sekali pun tidak di sebut sebagai calon dari Pakatan Harapan, sebaliknya nama Tun Mahathir sendiri yang naik.

    Jika begitu bukankah lebih elok TSMY berada dalam UMNO dan menjadi pemimpin no 2 UMNO?

    Ia itulah sebabnya, ada perkara yang membuat TSMY akur kepada Mahathir.

    Boleh di kira TSMY adalah tawanan politik Mahathir.

    Ada kisahnya ketika masih menjadi Menteri Besar Johor lagi, dan ketika itu Mahathir sudah pun menyindir TSMY sebagai “the richest Menteri Besar“. Maknanya Mahathir tahu sesuatu dan memberi mesej kepada Muhyiddin dia “tahu”.

    Sambil itu ada kes tanah dan juga skandal “bini orang” yang sudah pun dalam kocek Mahathir.

    Maka tidak hairan kenapa TSMY pilih ikut Mahathir dan tidak setia kepada Najib.

    Semua ada perkiraan tersendiri.

    ReplyDelete
  43. ASAL BERUCAP MESTI PAS KENA MAKI
    ASAL JAGA DARI TIDO PAS DI MAKI HAMUN
    ASAL POLITIK MESTI NAK JADI PEDANA MENTRI
    TATAU KE..TOKONG TUNJUK 1 JARI TAPAK KAKI .?

    KIKIKIKIKIKI...

    SIAN SUNGGUH PUAK ANWAR ALJUBOORI NI
    DOLU DOLU KENA MAIN SIKARANG KENA BULI
    KO INGAT JAWATAN PM TU BOLE BAGI FREE..?
    TOKONG PULAK NAK CAMPAK KEMANA PERGI..?

    PENGIKUT ALJUBOORI NI BODOH BODO BELAKO
    ASAL DI NANYI FREE ANWAR TERKINJA DEPA SUMA
    ORANG YG PENJARA DIA ..BOLE PULAK SUKO SUKO
    PENIPU KAWAN PENYAMUN PADAN SGT DENGAN MUKO ...


    KIKIKIKIKIKI.

    TUO RONTO ANAK CUCU COMANGO
    93 TAUN BAKAL PERDANA MENTRI
    YG MUDO SADO MCM BODO BELAKO
    ELOK SSGT LA INGAT AKAN MATI

    .... BERAMBOSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA.... PRU SINGAPORK KAMI DATANG...


    INI KALI LAH...




    BERAMBOSSSSS

    ReplyDelete
  44. 2018 : TAHUN TUN MAHATHIR BERTAMBAH DESPERADO DAN AKAN LEBIH AGRESIF MENYERANG
    Tahun 2017 telah berlalu pergi dengan banyak meninggal kan kesan baik positif dan negatif dalam hal politik negara.

    Paling ketara dan terlalu jelas ada lah berkenaan pendirian Politik Tun Mahathir dari hal U-turn sehingga lah pendirian songsang nya.

    Ini kerana politik Tun Mahathir bukan kerana kebaikan rakyat tetapi kerana agenda peribadi yang di selimuti dengan isu.

    Maka fokus rakyat tertumpu kepada isu yang di hidang kan dan terlupa sebab apa isu itu di ujudkan.

    Ia semata mata kerana Tun Mahathir mahu agenda nya dapat dilaksana kan.

    Jika pada tahun 2017 kita dapat lihat Tun Mahathir telah habis melontar segala yang ada pada nya namun Najib Tun Razak masih tidak berganjak dari jawatan Perdana Menteri, maka tahun 2018 kita akan dapat betapa Tun Mahathir akan ‘up the ente” dengan serangan isu dan ciptaa dakwaan.

    PRU14 bukan sekadar pilihanraya menggantikan kerajaan, mungkin itu sebab nya bagi pihak lain, tetapi kepada Tun Mahathir , PRU14 ada lah isu “hidup dan mati’.

    Memandangkan umur dan daya tenaga nya , dia mesti capai apa yang dia kehendaki pada pru14.

    Ini peluang terakhir kepada Tun Mahathir kerana dia tidak mampu menunggu PRU15.

    Ramai juga berpendapat apabila Tun Mahathir bercerita berkenaan huru hara dan kacau bila jika Najib kalah pada PRU14, bermakna sangat , pihak Tun M lah yang akan lakukan nya.

    Ini sememang nya kehebatan Tun M melontar dakwaan dan tuduhan kepada pihak lain apa yang dia sendiri rencanakan.

    Ia di panggil tindakan “pre-empt”.

    Berkemungkinan akan ada tuduhan tipu , atau rencana tipu dari pihak yang sudah di bayar atau pihak yang berjaya di upah untuk membatal kan PRU atau pun kawasan kawasan tertentu.

    Ini memang kepakaran Tun M.

    Maka pihak kerajaan di saran bersiap siaga dengan tipu helah dari pihak Tun Mahathir menggunakan pihak lain di mana Tun Mahathir akan mencuci tangan dan berkata dia tidak ada kena mengena.

    Kepada Tun M jika dia tidak dapat berkuasa atau proksi nya berkuasa , maka ia ada lah isu kehilangan beratus billion.

    Banyak perkara terikat dengan kuasa Perdana Menteri yang menyebab kan Tun Mahathir begitu desperado dan mahu kan jawatan Perdana Menteri jika bukan untuk diri nya untuk proksi nya yang boleh di “remote control” untuk melaksana kan beberapa agenda sulit.

    Itu lah sebab nya menjadi Perdana Menteri “sementara” pun tidak mengapa asal kan boleh “execute” apa yang perlu dalam waktu itu.

    Maka pihak Barisan Nasional perlu bersedia dengan serangan dan dakwaan serta fitnah isu baru yang bakal di cipta oleh pihak Tun Mahathir.

    Ada juga yang kata pihak Tun akan mengguna kan talibarut nya dalam agensi kerajaan , GLC dan juga kerajaan untuk melakukan kerja “palat” ini.

    Seorang penulis terkenal yang beroperasi dari luar negara Raja Petra Kamaruddin pula berkata Tun Mahathir akan perguna Pegawai Tinggi Agensi seperti AG,Ketua SPRM dan lain lain untuk kerja ini.

    Pada pihak kami pula memandangkan salah seorang MT PPBM ada lah bekas orang tinggi SPR , maka “connection” dengan bekas jabatan nya bakal di lakukan untuk kerja sabotaj.

    Kami harap tidak dan mohon kerajaan pantau.

    Apa pun sehingga kini ini hanya “andaian” sahaja kerana semua perkara berkemungkinan.

    Namun satu perkara yang amat jelas, masa begitu singkat untuk Tun M, memandangkan tahun 2020 sudah menghampiri dan dia tidak mahu menyambut tahun 2020 sebagai tetamu khas dengan berperdana menteri kan orang lain selain yang dia idam kan ia itu anak nya.

    Maka jangka kan lah pada tahun 2018 ini serangan lebih agresif dan berani mati dari Tun Mahathir kerana pada PRU14 bukan sekadar tukar kerajaan , tetapi agenda peribadi yang sekian lama menyusah kan negara yang di idam kan oleh Tun Mahathir.

    ReplyDelete
  45. THE RETURN OF MAHATHIRISM AND CRONYISM – TERIMA KASIH PAKATAN
    Tiada istilah tepat untuk di ungkap melainkan bodoh seribu kali ganda bodoh.

    Amat malang dan sungguh bodoh.

    Namun bodoh bukanlah di tujukan kepada pemimpin pembangkang yang bergaji besar dan berelaun tinggi.

    Yang bodoh adalah mereka yang selama ini bergaduh dengan jiran, sahabat dan keluarga semata mata kerana politik Mahathir sama ada menyokongnya atau membangkangnya.

    Kini, sia-sia belaka kerana kebodohan bergaduh dan tidak bertegur sapa hanya berakhir dengan keputusan bodoh.

    Mahathir di terima oleh pihak yang menentangnya satu waktu dahulu.

    Yang masuk lokap, yang kena simbah air berwarna dari lori FRU, yang dapat dosa menghina kawan dan sahabat serta adik beradik akibat berbeza pendirian kerana politik Mahathir, kini nyata sekali memperbodohkan diri.

    Mahathir sudah dicalonkan sebagai Perdana Menteri dari Pakatan Harapan.

    Puak yang mencemuhnya kini mendakapnya kembali.

    Pihak yang membaling najis kepadanya sekian lama kini tumpang bau najisnya pula.

    Dengan pengisytiharan Mahathir calon Perdana Menteri sementara (dan tiada jaminan dia akan sementara kerana kelicikannya) maka Pakatan Harapan secara rasmi menerima kembali Mahathirisma dan Kronisma sebagai anutan mereka.

    Pendek kata “kahak berketul-ketul akan di telan secara borong dan pukal oleh pembangkang”.

    Inilah kebodohan nyata sekali gus sikap hipokrasi tahap dewa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahathir bagi kat krooni ..

      Najib bagi kat adik beradik ....

      Delete
  46. STATUS ISLAM SEBAGAI AGAMA NEGARA MENYUSAHKAN – ANAK MAHATHIR
    Datin Paduka Marina Mahathir mendakwa status Islam sebagai agama negara telah menyukarkan pengasingan agama daripada bidang pentadbiran.

    Menurut laporan Free Malaysia Today, Datin Paduka Marina mendakwa, kedudukan Islam dalam Perlembagaan telah membawa kepada tafsiran berbeza mengenai peranannya dalam kerajaan. Ini termasuklah pendapat bahawa Islam perlu meliputi semua (bidang dan perkara).

    “Apabila agama kepada negara wujud, ia menjadi sumber kuasa yang tidak boleh dipersoalkan menurut orang ramai.”

    Tambahnya lagi, implikasi Islam sebagai agama negera turut dirasai di kalangan Muslim terutamanya apabila mazhab tertentu dijadikan sebagai pegangan rasmi kepada Muslim.

    “Di Malaysia, mereka cuba mempromosikan Ahli Sunnah Wal Jamaah, satu pegangan Sunni untuk Muslim. Jika anda Syiah, semestinya anda tidak termasuk sekali dalam kelompok itu. Jika anda Muslim liberal, anda juga tidak termasuk sekali. Ia satu kelompok yang semakin menyempit.”

    Tambahnya lagi, implikasi Islam sebagai agama negera turut dirasai di kalangan Muslim terutamanya apabila mazhab tertentu dijadikan sebagai pegangan rasmi kepada Muslim.

    “Di Malaysia, mereka cuba mempromosikan Ahli Sunnah Wal Jamaah, satu pegangan Sunni untuk Muslim. Jika anda Syiah, semestinya anda tidak termasuk sekali dalam kelompok itu. Jika anda Muslim liberal, anda juga tidak termasuk sekali. Ia satu kelompok yang semakin menyempit.”

    Pengasas bersama kumpulan Sisters In Islam (SIS) itu juga mendakwa, wanita Muslim juga berdepan dengan cabaran dalam menghadapi tafsiran Islam yang pelbagai (dalam kehidupan mereka).

    “Mengenai poligami, mengenai hijab, mengenai sama ada wanita boleh menjadi hakim dan sebagainya. Pendekatan untuk merujuk semula kepada teks dan melihat sama ada ia benar-benar dibenarkan atau sama ada ia merupakan satu tafsiran dan siapa yang mentafsirkannya.

    ReplyDelete
  47. MESYUARAT PARTI BUNGA MACAM MESYUARAT PARTI KOMUNIS?
    Akhirnya parti Bunga yang Mahathir tubuh untuk mencabar kewujudan UMNO ini akan mengadakan mesyuarat tahunannya di Shah Alam esok. Terlambat 4 bulan dari Tarikh ia sepatutnya diadakan tapi bak kata orang lebih baik ada dari tidak.

    Pun begitu, mesyuarat ini mencetuskan banyak persoalan, antaranya mudah betul mereka mahu anjurkan mesyuarat agung tahunan (AGM) parti dengan tidak ada mesyuarat di peringkat bahagian dan cawangan-cawangan pun tidak wujud.

    Maaf cakaplah, ini lebih teruk dari Parti Komunis.

    AGM yang akan diadakan di Pusat Konvensyen Ideal (IDCC) itu dengar katanya akan dihadiri Pengerusi tetap, timbalan pengerusi tetap, ahli Majlis Pimpinan Tertinggi serta 990 perwakilan daripada 137 bahagian sahaja.

    Parti Bunga terpaksa adakan juga AGM ini kerana mereka berdepan risiko dibubarkan oleh RoS. Ini kerana parti kecil itu didapati melanggar tiga perlembagaan partinya sendiri.

    Pertama, gagal mengadakan AGM, kedua menangguhkan AGM tanpa peruntukan parti dan ketiga menggunakan istilah Armada untuk sayap pemuda parti yang mana ia bertentangan dengan perlembagaan partinya sendiri.

    Walaupun arahan RoS kepada Parti Bunga adalah wajib mengadakan AGM, namun kena dilihat juga cara mereka anjurkan itu. Memadaikah sekadar mengumpulkan kepimpinan dari 137 bahagian tanpa peringkat cawangan/akar umbi?

    Ini tak ubah seperti parti komunis. Ikut suka hati pemerintah parti itu nak aturkan AGM mengikut kehendak sendiri. Tak mustahil jika tiada arahan dari RoS, Parti Bunga tidak akan anjurkan AGM. Mereka akan gerakkan parti itu seperti gerila di dalam hutan, guna undang-undang rimba!

    Bayangkan, macam mana mesyuarat tahunan diadakan bila mesyuarat cawangan dan bahagian pun tidak ada? Jangan kata mesyuarat cawangan, cawangan pun tidak ada walaupun satu. Hanya ada bahagian sahaja, itu pun jumlahnya masih jauh kalau nak dibandingkan dengan UMNO.

    137 bahagian seluruh Malaysia ini sebetulnya masih tidak mampu menyainggi Umno yang gagah dengan 191 bahagian dan lebih 22 ribu buah cawangan. Sepatutnya 222 (mengikut jumlah kerusi parlimen) tapi kerana UMNO tidak wujud di Sarawak, tinggal 191 bahagian sajalah.

    Jelasnya, ini bukanlah struktur suara akar umbi kepada pucuk pimpinan sebuah parti seperti mana kehendak demokrasi yang diamalkan di negara kita, tetapi ini lebih kepada organisasi diktator.

    Bagaimanapun kita tidak terkejut. Pengasas Parti Bunga itu sendiri pun adalah seorang ahli politik tua yang bersifat super ego dan diktator. Ada Presiden pun macam tidak berfungsi, semuanya ikut apa kata Pengerusi, konsep demokrasi apakah ini? Nak dibandingkan dengan Presiden Umno dan kepimpinan sedia ada, jauh sekalilah.

    Padahal ketika mula ditubuhkan dulu, pemimpin Parti Bunga mencanang cerita kononnya parti serpihan UMNO itu adalah cerminan demokrasi yang sebenar. Malah mendakwa dengan mudah boleh kebumikan Umno dalam PRU14 ini. Namun dsiukur dari jumlah cawangan dan bahagian pun tak mampu kalahkan Umno.

    Dalam masa yang sama, RoS wajib siasat pelaksanaan AGM Parti Bunga. Jangan dibenarkan ada pihak menguruskan parti politik macam menguruskan sarkas. Negara kita ada undang-undang dan standard tersendiri dalam menubuhkan parti berasaskan prinsip demokrasi.

    Mana boleh ikut hati Mahathir saja nak buat macam mana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengapa hendak dibuat perbandingan antara UMNO dan Bersatu ??

      UMNO telah wujud lebih 60 tahun sedangkan Bersatu hanya wujud lebih kurang 16 bulan sahaja .

      Biasalah ...ia ibarat sebatang pokok baru tumbuh . Setiap detik ia akan membesar serta mencambahkan dahan2.

      Delete
  48. AHLI PPBM DESAK MAHATHIR LETAK JAWATAN PARTI
    Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) digesa membuat siasatan terperinci terhadap mesyuarat agung tahunan (AGM) pertama Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) pada Sabtu lalu kerana didakwa tidak mengikut perlembangaan parti.

    Ketua Bahagian BERSATU Temerloh Amerus Che Onn yang membuat dakwaan itu berkata AGM pada Sabtu lalu dilihat ‘syok sendiri’ kerana hanya memperjuangkan kepentingan individu tertentu dan tiada inisiatif untuk menyelesaikan kemelut dalaman parti.

    “Pemilihan perwakilan ke AGM tidak dibuat ikut perlembagaan parti. Tiada perhimpunan di peringkat cawangan dan bahagian untuk memilih perwakilan hadir AGM pertama itu. Selain itu, perhimpunan untuk Angkatan BERSATU Anak Muda (Armada) dan Srikandi juga tidak diadakan.

    “Saya rasa kami ditipu dan dipermainkan. Maka, saya mendesak RoS membuat siastan terperinci berhubung perkara ini,” katanya kepada pemberita selepas membuat laporan di RoS di Putrajaya, hari ini.

    Sabtu lalu, BERSATU mengadakan AGM pertama yang dihadiri 941 perwakilan daripada 137 bahagian di Pusat Konvensyen Ideal, Shah Alam selepas diberikan amaran oleh RoS.

    Amerus berkata BERSATU pertama itu hanya memberi tumpuan kepada pimpinan tertentu sahaja dan perwakilan bahagian tidak diberi hak untuk menyuarakan pandangan.

    “Matlamat sebenar penubuhan BERSATU sudah tidak wujud kerana kepimpinan tertinggi hanya memperjuangkan kepentingan individu sehingga isu dalaman parti tidak diselesaikan,’ katanya.

    Sehubungan itu, Amerus mendesak Tun Dr Mahathir Mohamad untuk meletak jawatan sebagai pengerusi PPBM dan Pakatan Harapan kerana hanya memperjuangkan kepentingan peribadi.

    Sebelum ini, RoS memberi amaran kepada BERSATU kerana melakukan tiga kesalahan iaitu tidak mengadakan mesyuarat agung tahunan, menubuhkan sayap Pemuda dikenali sebagai Armada dan menangguhkan mesyuarat agung tanpa peruntukan dalam perlembagaan parti sehingga boleh menyebabkan parti itu dibatalkan.

    ReplyDelete
  49. PEMBANGKANG BEREBUT JADI PM RAKYAT TERUS DITIPU
    Perdana Menteri sementara yang dicadangkan oleh Pakatan Harapan (PH) membuktikan pembangkang gagal mencari kesepakatan siapa yang layak untuk melaksanakan perubahan dan memacu Malaysia ke arah kemajuan.

    Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Mohd Puad Zarkashi berkata, walaupun pembangkang mempuyai persefahaman dalam perlantikan ‘sementara’ itu namum ia akan berlaku perbalahan antara mereka.

    “Ini bermaksud sementara menunggu menang dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14), pembangkang boleh mengumumkan Tun Dr Mahathir Mohamad. Selepas menang pasti ada perubahan.

    “Pembangkang juga gagal menawarkan kepada rakyat Perdana Menteri terbaik sehingga terpaksa kitar semula bekas Perdana Menteri 22 tahun untuk menjadi Perdana Menteri sementara,” katanya.

    Mohd Puad berkata, ini membuktikan bahawa masing-masing ada calon menunggu untuk menjadi Perdana Menteri.

    Bagaimanapun katanya, calon menunggu itu bermasalah dan mempunyai pekung di dada setiap parti dalam pakatan pembangkang.

    Tambahnya, Perdana Menteri sementara dipersetujui kerana Parti Keadilan Rakyat (PKR) mahu Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri bila bebas nanti.

    “DAP juga bersetuju kerana mereka mahu Lim Kit Siang jadi Perdana Menteri, manakala Dr Mahathir bersetuju kerana dia mahu anaknya Datuk Seri Mukhriz Mahathir jadi Perdana Menteri.

    “Tan Sri Muhyiddin Yassin juga bersetuju kerana seperti biasa dia akan memainkan muslihatnya di saat akhir untuk menjadi Perdana Menteri,” katanya.

    Mohd Puad berkata, dengan kata lain Perdana Menteri sementara itu membawa makna akan berlaku konflik tikam menikam sesama mereka selepas mendapat kuasa nanti akhirnya rakyat juga yang tertipu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak , setakat Poooat ZakarShit talking bullshit , tak membawa mudarat .

      Orang Batu Pahat dah kasi pahat dia cantik2 . Nasib baik pandai jilat Najib licin2 ,dapat jadi pengarah JASA bertaraf menteri .

      Ya yeop , pengarah bertaraf menteri ....

      Delete
  50. HAMIDAH INGATKAN DAP, PKR,PAN: “JANGAN LARI MULUT RIMAU, MASUK MULUT BUAYA!”
    DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Parti Amanah Amanah Negara (PAN) dingatkan agar berhati-hati dengan strategi politik Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

    “Saya nak ingatkan DAP, PKR dan Amanah (PAN), jangan lari dari mulut rimau masuk mulut buaya! kata bekas Naib Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Datuk Hamidah Osman.

    Hamidah menerusi catatan pada laman Facebook semalam beliau bagaimanapun menyatakan syukur kepada Tuhan kerana meninggalkan parti yang berketuakan ‘Bapak Sampah’ itu lebih awal.

    Hamidah yang membuat beberapa komen ‘pedas’ dipercayai merujuk ucapan Dr. Mahathir selaku Pengerusi PPBM yang menyifatkan ahli yang meninggalkan parti itu sebagai ‘sampah” pada Perhimpunan Agung PPBM yang pertama di Shah Alam Sabtu lalu.

    “Syukur kepada Allah yang menyedarkan saya agar meninggalkan parti yang berketuakan ‘bapak sampah’ itu, ” kata Hamidah.

    Beliau turut menegur Dr. Mahathir kerana merendahkan martbatnya sendiri sebagai negarawan apabila menggelarkan orang lain sebagai sampah.

    Mengenai permohonan maaf oleh Dr. Mahathir pada akhir ucapannya itu, beliau menyifatkan pengerusi Pakatan Harapan itu seperti ‘biskut’.

    “Mcm biskut.. Kejap minta maaf, kejap x minta maaf…Dah x betul kot…” sindir Hamidah lagi.

    Hamidah yang memuatnaik beberapa pos ringkas dalam FB semalam juga menyatakan bahawa kini baharulah beliau faham kenapa PAS tetap menolak Dr. Mahathir yang sebelum mempelawa PAS menyertai Pakatan Harapan.

    Beliau juga meragui tentang kebolehpercayaan Dr. Mahathir untuk menjadi Perdana Menteri Sementara (interim) jika Pakatan Harapan menang PRU14.

    Sindiran Hamidah ke atas pemimpin utama PPBM itu bagaimanapun dikecam oleh orang ramai dipercayai penyokong Dr. Mahathir sementara beberapa yang lain menyokong tulisannya..

    Hamidah yang juga Ketua Penaja PPBM Gopeng, Perak dan bekas Ketua Srikandi Anina Saadudin mengumumkan keluardari parti tersebut sempena setahun penubuhan PPBM pada 16 September lalu..

    Terbaharu yang keluar parti ialah Exco dan Ketua Srikandi parti itu daripada empat bahagiand i Kedah – Kedahnews.com.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TUN M. PM KE-7
      YEAHOOOOOO

      TUN M. PM KE-7
      YEAHOOOOOO

      TUN M. PM KE-7
      YEAHOOOOOO

      TUN M. PM KE-7
      YEAHOOOOOO

      TUN M. PM KE-7
      YEAHOOOOOO

      TUN M. PM KE-7
      YEAHOOOOOO

      TUN M. PM KE-7
      YEAHOOOOOO

      TUN M. PM KE-7
      YEAHOOOOOO


      KEJORA DENGKI LE TEWWWWW

      KAKAKAKAKAKAK...YEAHHHH0000

      Delete
  51. Hoi bukak blog sendirilah. Sibuk je copy paste guna idea orang lain. Plagarism faham tak. Kalau di univ, pensyarah bagi F fail.
    Nak tulis, guna idea sendiri. Buat malu ameno saja. Ooopps ameno mana tahu malu.

    ReplyDelete
  52. PM ‘KITAR SEMULA’
    KETIKA rakyat terhimpit dengan pelbagai kesusahan, Pakatan Harapan masih lagi berantakan angkara jawatan dan misi mereka menuju Putrajaya. Kali ini mereka bertelingkah mengenai calon Perdana Menteri (PM) andai mereka berjaya menawan Putrajaya dalam Pilihan Raya Umum ke-14. Namun apa yang menyedihkan, seorang bekas diktator, Tun Dr Mahathir Mohamad yang pernah memenjarakan Dato’ Seri Anwar Ibrahim (tahun 1998) akhirnya dipilih mereka menjadi PM ‘Sementara’.Tindakan ini memperlihatkan PH sebenarnya hanya ‘kitar semula’ seorang PM yang pernah menerajui kerajaan ini dan yang juga telah memulakan ‘kerosakan’ yang berlaku kepada negara hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah lah jadi batu api ko nihh...

      cuba buek macam aku..

      buat tak kesah je.....

      Delete
    2. Dia tu bahlul sikit ...

      Anwar dipenjarakan kerana sabit kes salah guna kuasa di zaman Mahathir dikatakan nya Mahathir dictator .

      Anwar dipenjarakan kerana sabit kes liwat dizaman Najib .... nak kata apa ? Bolihkah di katakan Najib Bapak segala dictator kerana sanggup membayar peguam keling mualaf 9.5 juta untuk memastikan Anwar bersalah ?

      Delete
  53. 'Self Proclaimed Top Dog' Pakatan Harapan dan Pengerusi PPBM hari ini secara rasmi boleh digelar 'Bapa U-Turn'. Kenyataan yang dibuat beliau dua tahun dahulu tidak boleh pakai lagi.

    Hari ini, di dalam Ucapan Pembukaan Mesyuarat Agung PPBM yang pertama, beliau meminta maaf di atas kesilapan yang beliau lakukan sewaktu menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun. 2 tahun lepas beliau berkata beliau tidak pernah melakukan kesilapan sepanjang beliau menjadi Perdana Menteri.

    Tun Dr Mahathir Mohamad, Bapa U-Turn segala U-Turn. Beliau sebelum ini pernah u-turn mengenai Lim Kit Siang, DAP, Anwar Ibrahim, kes sodomi, GST, BR1M, pelaburan asing dan subsidi. Hari ini beliau u-turn lagi. Boleh percayakah orang ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. TUN M. PM KE-7
      YEAHOOOOOO

      TUN M. PM KE-7
      YEAHOOOOOO

      TUN M. PM KE-7
      YEAHOOOOOO

      TUN M. PM KE-7
      YEAHOOOOOO

      TUN M. PM KE-7
      YEAHOOOOOO

      TUN M. PM KE-7
      YEAHOOOOOO

      TUN M. PM KE-7
      YEAHOOOOOO

      TUN M. PM KE-7
      YEAHOOOOOO


      KEJORA DENGKI LE TEWWWWW

      KAKAKAKAKAKAK...YEAHHHH0000

      Delete
    2. budak terencat akal...

      Delete
  54. Madey Kutty semakin tenat. Penyokong nya pulak semakin kuat menjilat.
    Lepas ni atok ni nak cakap, yang pecat anwar peliwat tu bukan dia tapi MT Umno.... Dan yang dakwa anwar tu buat aktiviti luar tabii bukan dia, tapi jembalang yang menyerupai dia waktu tu... Atok madey ni maksum dari sebarang dosa, hidup dia tak duduk rumah melayan nenek hasmah, mesti pergi pejabat dia kat putrajaya je... Selain dari tu semua jembalang yang buat kerja.....

    Keh keh keh keh keh... Hal-hal ghaib ni boleh tanya sama anjing puaka belaan fuckatan...
    Tadi bersembang dgn kawan. Dia kata boleh percaya ka Mahathir ni nak jadi interim PM. Dia selalu sangat buat U-turn. Bila dah jadi PM nanti dia akan kata "saya nak buat macam mana ikut Undang2 Anwar tak boleh jadi PM lagi 5 tahun. Saya minta maaf la. Bukan salah saya. Orang yang buat undang2 tu la yang salah". Dalam hati Mahathir kata "keh keh keh bodoh sungguh puak2 pakaton ni, boleh lah aku jadi PM 5 tahun lagi, air liur untuk macai2 aku, projek untuk kroni dan anak2 aku, hi hi hi"

    ReplyDelete
    Replies
    1. si Mamak Matdey tu memang dah gila!!!

      semakin tua renta semakin bengis....

      Delete
  55. Malam ni Caitrimpah taek kerja kuat lg.
    Habis dituangnya taek Mykecut dan Haramkah kt sini. Mmg low class tahap tadika. Nk konen pun tak ada modsl sendiri.
    Datang la lagi tau. Kasik puas hati Bos penyangak dan pedagang agama ko tu.
    Nk rumus senang sj, ko tau kami tau.
    Kat media n blog sinun x telus, kami nk pi hantam tp hijab litup, betul? BETUL.
    Kt sini telus, semya boleh komen, betul,? BETUL.
    Yg komunis UmnoBn dan Pedagang Jampi Mandrem dtg simi pun, main C&p sj. Dan focus target maki Tun sh. Betul? BETUL.

    Andainya UMNOBN sudah gah kuat, andainya Pasesat mendapat sanjungan hebat...., sebab apa, media blog nereka mampus?
    Jelas la kan sebabnya tu? JELAS.

    Dan kalu UMNOBN dan Pasesat kuat,yakin..., buat apa kna hantar cai bertarung kt blog PH?
    Agak2 dapat faham tak hakikat ni?
    FAHAM.

    Cuma sifat angkuh sj boleh mengengkari jawapan dan hakikat sebenar. Bodoh bukan alasan. Imbuhan bukan memadai.
    Allah akan zahirkan lagi dan lagi KEMUNGKARAN. Siapa boleh lawan kuasaNYA.
    UMNOBNPAS nk cuba?
    SILAKAN dgn segala hormat.

    ReplyDelete
  56. Inilah bandar yang selama ni dicari2 oleh Pak diny dan cai2 PH. Dengar khabar bandar Togel Aman ni lah yang akan dijadikan ibu negara baru Msia jika PH menang nanti utk menggantikan Putrajaya. Kalau nak tau lebih lanjut berkaitan bandar baru tu, sila berhubung dengan 56156. Kalau cari dalam peta Msia memang tak jumpa punya..bandar ni ujud kat alam bunian..

    kihkikoikkhkikikihkioik..KEH..KEH..KEH..

    ReplyDelete
  57. Blog Budin dan KM jadi sasaran serang squad Jasa baru keluar ILMU , Institut Latihan Memperkasa Umno, nun dihutan karak (ibupejabat asal yg dibuka Commander Cin Peng.
    Komdrad trainer2 dari CPC menurunkan byk ilmu doktrin Mao semasa mesyuarat dgn Unit Rejimen melayu songkok tinggi.Byk kaedah baru bg mengawal minda massa melayu.
    Namun, Melayu sudahpun sedar bhw negara sudahpun hampir siap ditawan CPC. Ini hasil permainan jijik dan licik UMNOBNMCA.Senuanya sudah JELAS, HIJAN MUNGKAR SUDAHPUN diangkat walau cuba ditutup oleh UMNOBN dan Pasesat.
    Melayu2 Umno dan Pas yg menjadi petualang pun sudah dikenalpasti utk du'kutip'

    Apaila semboyan atau PRU berbunyi , manapun dahulupun..., maka akan meledaklah kemarahan Rakyat Malaysia utk pertahankan Pertiwi.
    Ini WAJIB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu janda baik ni tempat nak kuatkan semangat malaysia....terutama yg nak pergi oversea, tapi sekarng tempat melatih perompak, pemfitnah dan tempat melatih nak tambah bini.

      puad shit punya keje!

      Delete
  58. menyesal shahbudin tulis dekat blog ni...ramai kutuk Mahaded....memang mahaded penjahanam semua perkara....

    ReplyDelete
    Replies
    1. dorang buat kerja dan dibayar untuk maki hamun.. bukan menguatkan BN pun..

      Delete
  59. Tidak di sangka , kamu Geng Najib yang mengaku seorang pekerja kampong yang educated rupanya mempunyai mentality serta daya fikiran yang hancus !

    Tetapi , apa yang bolih di katakan lagi , taraf kamu saling tak tumpah dengan "Kepala Bapak Kau" yang hanya bersekolah , walaupun bertahun di England , rupa2 nya setakat GCE 'o' level sahaja .

    Itu pun , dengan berteriak didalam pekik lolong bak kena sawan , masih menganggap orang tidak waras , bodoh piang , biol , bangang serta haramzadah !

    ReplyDelete
  60. RATK...kau ada tengok tak video himpunan turun Najib baru2 ni kat youtube tu. Kalau kau perasan kehadirannya tak sampai pun 200 orang..penonton Sepahtu Reunion Live pun lebih ramai dari mereka. Dah lah tu, hampir 99% muka yang hadir adalah orang melayu..cina dan india tak sampai pun 10 orang. Gebang bukan main lagi..sasranya ribu2 orang..rupa2nya hampeh. Rakyat Msia takde masa nak layan benda2 mengarut dan tak berpaedah mcm nilah.
    Tak tau lah matlaamt himpunan tu tercapai ke tidak...asyik menyanyi, bergendang, melolong mcm orang gila aje aku nampak. Lepas tu paksa penonton yg hadir untuk sama2 berkelakuan macam dia orang...memang tak dapat sambutan lah.
    Ternyata yang bertepuk tangan ialah cina2 DAP..suka sangatlah dia orang bila perancangan mereka untuk memperkudakan melayu bagi tujuan menjatuhkan DSNR dan UMNO tercapai dengan jayanya...tersangat tepat kaat2 Superman Hew, pakar strategis DAP yang mengatakan tak payah orang cina susah2 nak menjatuhkan melayu..biar melayu yang screw melayu dan UMNO di negara ini. Jadi secara tak langsung cai2 PH dah memainkan peranan mereka dengan jaaynya untuk menghakis ketuanan melayu dan kedaulatan islam di negara tercinta ini...Tahniah, anda semua memang hebat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. " biar melayu screw melayu....""

      Tepat sekali apa yang kamu nyatakan Geng Najib .

      Itulah yang sedang dilakukan olih Najib & the gang .

      "Membersihkan" kantong Felda .

      "Menggelapkan" duit KWAP walau pun yang paling ramai penerima pencen adalah orang melayu .

      Delete
  61. Kengkawan..pagi ni jangan lupa kita sama2 doakan agar Allah lembutkan hati pimpinan tertinggi PKR agar mereka sepakat untuk bersetuju menamakan TDM sebaagi calon PM PH kalau PH menang. Kalau tak ...frust menonggeng lah TDM, segala perancangannya hancur berderai di tengah jalan. Takde chan lah Mukriz merasa jadi PM ke 8 dan kroni2nya yang setia menunggu gigit jarilah ramai2...wang besar dah tak masyuk lagi beb!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko jaga parti ameno yg nak bungkus tu. Jangan sibuk orang lain.

      Delete
    2. kesian najib.....takde pak arab nak derma lagi........sebab tu la najib ada alasan nak pau wang rakyat pulak....

      Delete
    3. Aku dengar geng najib yang kena tonggeng apabila cite Felda terkeluar sama masa dengan Mara. Betul ke ? Aku paham susah nak jawab sbb dah lah kena tonggeng, siap kantoi budak kontot sama mat ketereh sama lobang. kah kah kah !

      Delete
  62. Siang malam pendedak tak tidur
    Hati runsing tak dapat berhibur,
    saleh,fuad fikiran dah kendur
    Dipaksa attack janganlah undur!

    Tergopoh gapah cai kopi pes
    Cari bahan Raub ke Lipis
    Fakta Pakatan tak dapat nak tepis
    Menggigil pucat Ameno nak habis!

    Disuruh serang Tun Mahathir
    Pemuda terencat dah mundar mandir
    Report polis mereka pun hadir
    Nampak sangat Ameno ni pandir!

    Oi cai rendahnya iQ
    Rakyat tak hairan,wa cakap lu
    Buatlah apa muka tak malu
    pru 14 ramai dah tunggu!

    Kalah,kalah, Ameno nak kalah
    Tun, Anwar lebih menyerlah
    Mukriz,Azmin,Guan Eng terserlah
    Pak Klepto tak habis sekolah!

    Sekarang tak sebut DAP komunis
    Sama China Ameno dah manis
    China Komunis berkawan tak rasis
    Ekonomi Yahudi nak tolong habis!

    Felda gondol angkara siapa
    Wang Mara disalahguna
    Kerja orang Amenolah jangan lupa
    Billions lesap DAP yang kena!

    Cai disini asyik nak bela
    Tun Mahathir wajib dikena
    Bangang pencacai dah tahap gila
    Rasa nak kalah jiwa merana!

    ReplyDelete
  63. Mungkin tuam Ibrahim telah dipaksa serang Mahathir sbb asyik serang najib pasal 1mdb. Kalu tak, kena tendang keluaq mcm la kes budak PAN. Hadi mcm najib sudah terdesak apabila tahu kalu dia tanding jawatan presiden, pasti kalah selepas PRU. Org Pas sudah tidak sokong Hadi. Tanya. Jgn dok diam. Tanya sendiri org Pas.

    ReplyDelete
  64. Di harap sahabat2 sekalian dapat berbuat baik dengan GN, tentu dia banyak tahu rahsia Bijan,kalau kita pujuk dia baik2, tentu semua tembelang Bijan akan di ceritakan, senang sikit kerja kita PRU14 nanti,,jadi tolong jaga sikit hati GN yer,,,khabar nya GN tu bajak wangkang makan di angkat,,,kalau dia menulis nanti,,,kita komen dan selit2kan sedikit pertanyaan tentang rahsia Bijan,,,,apa macam ok tak idea saya

    ReplyDelete
  65. Baru tertengok video TDM dalam program policy talknya sempena tahun baru di yayasan kepimpinan perdana. Agak menarik juga ucapannya tapi yang paling best sekali keika TDM mengatakan kalau dia jadi PM, dia ada plan khas untuk dilaksanakan. Malangnya dia tak memperincikan plan2 tersebut.tetapi jika dilihat dari situasi poltik negaar muktahir ini, kita boleh agaklah apa yang nak dilakukan oleh TDM andai kata cita2nya untuk jadi PM semula berjaya...

    1) Memastikan DSAI tidak akn dilepaskan cepat2 dari sg buluh. jika perlu diadakan satu akta baru untuk terus menahan tahanan2 politik spt DSAI sehingga mereput kat dalam.

    2) Menyediakan plan kontegensi untuk memastikan by hook or by crook Mukriz akan diberi laluan mudah untuk menggantikan TDM sebaagi PM ke 8.

    3) Projek2 yang dulunya diserahkan kpd kroni2nya yang terhalang semasa zaman Pak Lah dan DSNR akan diserahkan semula kpd kroni2 utk disegerakan pembinaanya .cth Jambatan bengkok.

    3) Segala projek2 pembangunan negara , majoritinya akan diserahkan kpd sykt2 kroni, rakan2 karib dan anak beranak yang tak dapat cari makan di zaman DSNR kerana DSNR tidak mengamalkan budaya kronisme dalam pentadbirannya.

    4) Operasi membalas dendam kepada musuh2 politik, khususnya DSNR dan barisan kabinetnya akan dijalankan secara full swing...tidak ada sorang pun akan terlepas termasuklah pemimpin2 PAS yang dibencinya sanagt2.

    5) Akta draconian yang zalim iaitu ISA akan dihidupkan semula kerana ia ternyata satu senjata yang cukup ampuh untuk menekan lawan poltiknya spt yg terbukti semaasa OPS LALANG dulu.

    6) Kes Memali yang kerap mengjantui TDM akan dipadamkan terus dari sejaarh negara dan pastinya tindakan tegas akan diambil kpd mereka yang berani mempersoalkan peranan TDM dalam kes tersebut.

    Nampak dari sessi soaljawab hard talk tu, TDM sudah ada rancangan yang telah dilakar dengan begitu teliti untuk Msia jika dia berkuasa semula...dan percayalah jika ini berlaku, maka sejarah 22 tahun era gelapnya dulu akan pasti berulang semula !

    ReplyDelete
  66. Malaysian Cybertrooper4 January 2018 at 09:05

    Bro Zack, Bro Phantom, Bro Dad, Pak Diny & Pak Othaman,

    Kali ni saya mohon untuk berbeza pendapat. Kali ini saya terpaksa bersetuju dengan TITM bahawa TDM banyak menyerang PAS.

    Ini adalah kerana PAS dan UMNO ibarat pasangan sehati sejiwa. Maka cubit peha kiri maka peha kanan pun akan terasa.

    Dengan itu tidak hairan lah apabila TITM perasan bahawa asakan TDM terhadap UMNO ibarat tusukan kepada PAS juga.

    ReplyDelete
  67. Terbaik la bro Fan Tun. Bro Perak Man, sambung.......
    Saya xpandai pantun, saya bagi formula je lah.......

    Parti pas=HAMpas nyok=makanan PIGS > taek pig lho = PAS

    Geng Najis!....macam mana nak buat mesin ` Money Laundring ` macam MO1 PM Najib buat tu hah? Rm 2.6 bilion dia dapat, guna mesin tu kan? Fuuuuu....untong la MO1Najib dpt banyak duit, boleh la screw melayu, kaw kaw lagi, kan geng najis?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...