Sunday, 7 January 2018

MUAFAKAT PAKATAN HARAPAN - 13 JANJI UNTUK SELAMATKAN MALAYSIA


Rakyat Malaysia berhasrat menjadikan tanah air ini sebuah negara yang maju, stabil dan sejahtera. Mereka mengimpikan negara yang  gemilang, utuh dan dihormati seantero dunia. Sejak Merdeka dan penubuhan Malaysia, pendiri bangsa telah mewariskan pedoman dan gagasan besarnya agar kita tidak tergelincir dari landasan tersebut.


Namun, mutakhir ini Malaysia berada dalam bahaya dan dilingkungi kebejatan tidak berkesudahan. Rasuah bermaharajalela, hutang negara menggunung, nilai ringgit susut dan hilang daya-saing, sedangkan rakyat terbeban dan menderita kerana harga barang serta kos perkhidmatan terus meningkat dalam keadaan pendapatan tidak mencukupi.


Justeru, menjadi keutamaan Pakatan Harapan menawarkan harapan baharu buat seluruh warganegara demi perjuangan membela rakyat dan membina semula Malaysia yang lebih baik. 


MAKA, Pakatan Harapan bermuafakat dan bertekad untuk melaksanakan janji-janji berikut apabila Pakatan Harapan mendapat mandat rakyat untuk membentuk Kerajaan Persekutuan selepas Pilihanraya Umum ke-14:


1. Membentuk sebuah kabinet berwibawa; gandingan yang berpengalaman, berkelayakan dan berkemampuan;

 

2. Menjadikan Parlimen sebagai sebuah institusi yang kukuh dan bebas; dan dipimpin oleh Yang di-Pertua yang adil dan berwibawa.

 

3. Mengambil langkah-langkah segera memulihkan ekonomi negara dan meringankan beban kos sara hidup rakyat. Antaranya menghapuskan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST), menstabilkan harga petrol dan memberikan fokus utama kepada usaha menambah pendapatan rakyat;

 

4. Melaksanakan reformasi menyeluruh demi mengembalikan maruah dan jatidiri negara dan Bangsa Malaysia, meliputi reformasi institusi, reformasi pendidikan, reformasi ekonomi dan reformasi sosial seperti yang terkandung dalam Manifesto Pakatan Harapan;

 

5. Menghadkan tempoh memegang jawatan Perdana Menteri kepada dua penggal pilihanraya untuk memugar dan menyihatkan amalan demokrasi terbaik serta mempertegas prinsip kebertanggungjawaban dalam urustadbir negara;

 

6. Memastikan ketua-ketua institusi penting negara termasuk Peguam Negara, Ketua Polis Negara, Panglima Angkatan Tentera, Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Pengerusi Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia dan Ketua Audit Negara bebas daripada pengaruh penguasa politik. Mereka bertanggungjawab sepenuhnya kepada rakyat menerusi institusi parlimen, di mana mereka akan melalui proses pengesahan Jawatankuasa Pilihan Parlimen (Parlimentary Select Committee) dan akhirnya dilantik oleh Yang Di-Pertuan Agong;

 

7. Membersihkan Malaysia dari najis rasuah dengan mendakwa pelaku rasuah di mahkamah, dan jika disabit bersalah maka akan dikenakan hukuman setimpal;

 

8. Memastikan institusi-institusi awam seperti FELDA, Tabung Haji, Kumpulan Wang Simpanan Pekerja dan Majlis Amanah Rakyat diurus secara cekap, telus dan beramanah;

 

9. Membela kebajikan rakyat terutamanya golongan miskin, ibu tunggal, orang berkelainan upaya dan kumpulan berpendapatan rendah;

 

10. Merapatkan jurang pembangunan antara bandar dan desa, serta antara wilayah dengan tumpuan khusus kepada hak rakyat Sabah dan Sarawak sejajar dengan semangat Perjanjian Malaysia 1963;

 

11. Mengkaji semula sistem percukaian negara untuk memastikan pembayar cukai, terutamanya golongan kelas menengah, tidak tertekan dengan bebanan cukai yang berganda;

 

12. Menghormati prinsip keluhuran perlembagaan dan kedaulatan undang-undang; dan

 

13. Menjunjung prinsip-prinsip utama Perlembagaan Persekutuan yang mengiktiraf kedudukan Islam sebagai Agama Persekutuan, hak setiap individu untuk mengamalkan ajaran agama masing-masing, kedudukan istimewa orang Melayu dan anak negeri Sabah dan Sarawak serta hak-hak yang sah untuk semua kaum, Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan dan kemuliaan institusi Raja-Raja Melayu.


MENGHARGAI bahawa Pakatan Harapan adalah sebuah gabungan besar (grand coalition) parti-parti politik yang menggandingkan dua tokoh negarawan ulung,  iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Pengerusi dan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Ketua Umum dalam rangka menyempurnakan legasi misi tertangguh, maka Pakatan Harapan dengan penuh sukacita dan ta’zimnya mengumumkan:

 

1. Yang Amat Berbahagia Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai calon Perdana Menteri dan Yang Berhormat Datuk Seri Dr Wan Azizah binti Datuk Dr Wan Ismail sebagai calon Timbalan Perdana Menteri apabila Pakatan Harapan mendapat mandat rakyat untuk membentuk Kerajaan Persekutuan selepas Pilihanraya Umum ke-14;

 

2.​Untuk memperkukuh kepimpinan kerajaan Pakatan Harapan dan memperteguh muafakat antara parti-parti anggota, proses undang-undang untuk mendapatkan Pengampunan Diraja bagi membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim akan dimulakan segera, selepas Pakatan Harapan mengambil alih pentadbiran negara, agar Datuk Seri Anwar Ibrahim dapat segera berperanan dalam Kerajaan Persekutuan dan kemudiannya diangkat sebagai calon Perdana Menteri ke-8;

 

3. Sebagai persiapan Pakatan Harapan menghadapi dan memenangi PRU14, kami telah memutuskan pengagihan kerusi-kerusi kawasan Parlimen bagi Semenanjung iaitu yang melibatkan 165 kerusi, seperti berikut:

a. Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) – 52 kerusi

b. Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) – 51 kerusi

c. Parti Tindakan Demokratik Malaysia (DAP) – 35 kerusi

d. Parti Amanah Negara (AMANAH) – 27 kerusi


MAKA dengan ini kami bersepakat dan bersetuju dengan muafakat bersama ini sebagai perjanjian yang mengikat parti-parti kami.

 

Tun Dr Mahathir Mohamad

Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia

 

Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail

Presiden Parti Keadilan Rakyat

 

Tan Sri Muhyiddin Yassin

Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia

 

Tuan Tan Kok Wai

Pengerusi Parti Tindakan Demokratik Malaysia

 

Tuan Hj Mohamad Sabu

Presiden Parti Amanah Negara

 

Bertarikh: 6 Januari 2018

18 Rabiul Akhir 1439 H

236 comments:

  1. Replies
    1. Tahniah, Saudara Kluangman. Itu petanda baik. Heheeehee

      Delete
    2. .......di Sabah.......

      ........adakah PH akan bertembung dengan......


      .......Warisan??????......

      Delete
    3. Lebai2 parti suci dah mula meroyan di FB bila Tun M jadi calon PM utk PH. Ini berita baik. UMNO dan PAS dah mula menyerang. kikiki Jgn toleh belakang lagi, PH wajib terus susun strategi, biar diorang tu meroyan kikiki.

      Delete
    4. Warisan akan akan bergabung dgn Pakatan Harapan untuk menendang keluar Najib & Rosmah serta puak2 BN dari Putrajaya.

      Saya yakin, YB Shafie Afdal takkan lupa penganiyaan Najib terhadap beliau.

      Delete
    5. Parti hamPAS dah lupa Majlis Fatwa Kebangsaan telah mengistiharkan Amanat Hadi Awang SESAT dari ajaran Islam.

      Sekarang siapa sebenarnya sesat & sonsang?

      Delete
    6. ....terima kasih tuan Othman....

      .....saya amat berharap agar Warisan akan bersama PH.....

      Delete
    7. 2119, nak membatu s`api` le tewww.......
      Sorry the rok kenok go deh!.....

      Delete
    8. Tanamkan di minda kamu semua.

      2018 adalah tahun UMNO Mampos !

      Delete
    9. Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Gerakkan keretaku
      Kawanku telah menunggu
      Ayuh lari … uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…

      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang... uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang
      Ah … ha …

      https://youtu.be/YvUX_kYayPA

      Delete
    10. Utk pulih kan negara yg kusut masai ni PM yg experience di perlu kan

      Iaitu Tun M,

      Jika di tanya oleh org luar senang di kenali,

      Jika calon lain yg jadi PM, mrk akan tercari cari dlm google siapa itu,

      Bagi sy mana yg lebih senang buat masa skrg utk pulih negara ialah memilih Tun M utk memerintah,

      Yg penting hapus kan najib,

      Tapi walaumcm pun peti undi kena jaga,

      Delete
    11. Geng najib jer yg sesat sekarang ni.macaii lain tu ikut2 macam lalang jew

      Kikiki

      Delete
    12. Kuda tua nak lari lagu mana kalau berjalan pun dah terkengkang kengkang...tonggek pulak tu.
      Beribu dah bangla dok naik dok henjut..asyik dok jumpa kangkung kucai taugeh kadang2 maggi mee..lohe dah pun.

      Delete
  2. KALAU TAK ADA ARAL YG MELINTANG LAH KANN..
    KAKI PENJUBO PM MALAYSIA KITE YG KE LAPAN
    TAHNIAH LA RAKYAT MALAYSIA YG MENDATANG
    AKADEMIK NYA PUN BANGANG OTAK MCM CIPAN

    TAHNIAH RAKYAT MALAYSIA DAPAT PM KE 8 NANTI
    .." SELAMATKAN MALAYSIA DARI RABAK BELAKANG"


    KIKIKIKIKI.. BERAMBOSSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg kamu kepoh macam bapok jalang tak laku tuu, apa ke hal, haaaa........??

      Delete
    2. 2114 sedang isem tu, kesurupan akibat resolusi PAKATAN HARAPAN TU, terputus urat kentut tu kan langsong kojol la, kojolla kamu sesumpah........

      Delete
    3. Pak Othaman

      Wak kojola kengkang lagi teruk rabak belakang....John dgn mr Balun singh punya kerja!!!

      Delete
    4. Orang dok sibuk nak pilih PM ke 7, kamu alih tiang gol dengan cerita PM ke 8. Kuyup lah Umno... Hehehekikikihahahakahkahkah

      Delete
    5. Terserlah kehebatan Geng BN dalam bab mencarut, Perghhh, dahsyat. Orang ratib sebut nama Allah, mereka ratib mencarut. Perghhhh....

      Delete
  3. 5. Menghadkan tempoh memegang jawatan Perdana Menteri kepada dua penggal............

    Bukankah ko Mahathir dulu sudah menjadi PM selama lima, penggal, apa mau lagi? bagi le jawatan PM kepada orang lain pula, Baru le org respect.




    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak tak abis sekolah nie menyibuk macam cacing kepanasan, apa ke hal......???

      Delete
    2. Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Gerakkan keretaku
      Kawanku telah menunggu
      Ayuh lari … uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…

      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang... uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang
      Ah … ha …

      https://youtu.be/YvUX_kYayPA

      Delete
    3. 2126,
      Jika anda ingin membantu perjuangan rakyat ini , berlapang dadalah............terima persetujuan bersama pemimpin Pakatan Harapan itu.

      Respectation terhadap Tun Mahathir sedikit pon tidak tercalar walau berbagai tribulasi ditimpakan ke atasnya.

      Delete
  4. Assalamualaikum...cadangan saja dari saya yg bukan fanatik kepartian ..hanya pemerhati dari jauh dan luar kancah politik...

    Calon terbaik selepas

    Tun Dr Mahathir ( PM ) & Wan Azizah ( TPM ) adalah

    Azmin Ali - PM ( PKR )
    Mukhriz Mahathir - TPM ( PPBM )

    Kalau menamakan Anwar Ibrahim juga akan nampak ketidakpastian tujuan dan kesungguhan sebenar dalam memacu pemerintahan yang telus dan keterbukaan mentadbir negara dalam skop yang besar disebabkan faktor usia..

    Biarlah yg lebih muda dan yakin dengan kepimpinan golongan muda.

    Kalau masih juga mahukan Anwar Ibrahim akan nampak tujuan PKR hanya menginginkan jawatan Perdana Menteri sahaja bukan kedaulatan dan kemakmuran serta kemajuan ekonomi negara diletakkan asas utama..

    Jadi lupakan kepentingan diri dahulu. Sepatutnya Wan Azizah tidak perlu untuk terlibat dalam lantikkan politik sebagai isteri kepada orang hendak dilantik ke jawatan PM. Di situ tidak akan wujud berkepentingan peribadi bagi mata rakyat marhaen.

    Ingat akan tujuan yang menjadi gerakan pembakangan sekarang adalah untuk kembalikan tadbir urus kerajaan yang pincang oleh pentadbiran sedia ada ini.

    Dari jauh dan naif, kalau adalah kesilapan mohon perbetulkan ye.. ini adalah pandangan jujur saya saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh diperimbangkan. Bagaimanapun we should know what to prioritize over priorities.

      Yang paling utama, tumbangkan BN dan kita ambil alih pentadbiran negara. Soal succession, kita serahkan ketentuan Illahi.

      Delete


    2. cadangan paling bodooh


      suburlaaaah nepotism dan kronisme


      apa daaaaa tuan haji


      assmin dan botak jd pilihan


      apa kata wak jahid dan rapuji

      pm tpm baru kelassss gitu haji woiii

      Delete

    3. hj bodoo

      ko sedar tak kak wan tu presiden pkr


      apa ker bodooo nak ketepikan presiden


      Delete
    4. Minta maaf.. itu pandangan masing2 saja. Dalam perlembagaan tidak ada meletakkan syarat mewajibkan seorang presiden sesebuah parti dilantik sebagai perdana menteri.

      Contoh :

      1 Perdana Menteri dilantik oleh Yang di-Pertuan Agong mengikut budi bicara baginda dan tertakluk kepada syarat-syarat yang berikut:
      (a) Perdana Menteri mestilah seorang anggota Dewan Rakyat
      (b) Perdana Menteri mestilah mendapat kepercayaan daripada majoriti ahli Dewan Rakyat
      (c) Kewarganegaraan Perdana Menteri mesti diperoleh melalui kuat kuasa undang-undang

      2 Perdana Menteri mempengerusikan Kabinet dan memimpin kerajaan.

      3 Perdana Menteri juga ketua eksekutif negara melaksanakan kuasa eksekutif sementara
      kuasa eksekutif dipegang oleh Yang di-Pertuan Agong sebagai Ketua Negara.

      4 Tugas-tugas Perdana Menteri adalah seperti berikut:
      (a)menjadi penasihat kepada Yang di-Pertuan Agong
      (b) menamakan senarat menteri Kabinet untuk dilantik oleh Yang di-Pertuan Agong
      (c) menyelaraskan semua dasar negara
      (d) menjadi jurucakap dalam hal-ehwal antarabangsa dan dalam negara
      (e) bermohon kepada Yang di-Pertuan Agong untuk membubarkan parlimen apabila sampai tempohnya

      Pemecatan Perdana Menteri

      1 Pemecatan Perdana Menteri boleh dilakukan melalui usul tidak percaya terhadap Perdana Menteri oleh 2/3 ahli Dewan Rakyat.

      2 Jika Dewan Rakyat meluluskan usul tidak percaya itu, Perdana Menteri mempunyai dua pilihan, iaitu:
      (a) meletakkan jawatan; atau
      (b) bermohon kepada Yang di-Pertuan Agong supaya membubarkan Parlimen untuk membolehkan pilihanraya umum diadakan.

      Delete
    5. apa haji merepet niii


      tadi suruh kak wan bersara


      ini haji rostam pak lebai haji korup yg di maksudkan nurul izzah ker?

      patut la semua pak haji sesat

      sedap mulut suruh kak wan bersara. ko sedar tak kak wan tu presiden sebuah party...


      basoh mulut busyuuuk ko tu dgn air jam jam alakajam....


      Delete
    6. Larilah kuda kengkang...
      Larilah tunggang langgang..

      Delete
  5. PKR DAN CAP MUNGA DAH BUAT PERJANJIAN NI..
    WALAU PARTI DAN JOMLAH AHLI SONYAP SUNYI
    BAKAL PM TUA BANGKA RENTA RENTUNG LAGI..
    AGAK KLU BAB JUBO MENJUBO ADA KOMPROMI..?

    SELAMAT KAN MALAYSIA MASA MENDATANG
    DARI DI CEROBOH DAN RABAK KAT BELAKANG
    BAKAL PM MESIA KE LAPAN NI SIKIT LAIN MACAM
    MENCIPAN LA NANTI LELAKI PEMPUAN & JANTAN
    SRLAMAT KAN MALAYSIA DARI PINTU BELAKANG..


    KIKIKIKIKI... BERAMBOSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK.... PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA


    INI KALI...LAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruk meroyan hari ni bang?? kihkihkih...

      Kesian.. Bn bungkus dedak pun putus. Hisap byk sikit rokok john tu bang. Bg byk sikit idea meroyan tu... Kahkahkah

      Delete
    2. Kihkihkihkih...tak hisap rokok john tak dapat duit laaaa dia tu.

      Delete
    3. Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Gerakkan keretaku
      Kawanku telah menunggu
      Ayuh lari … uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…

      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang... uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang
      Ah … ha …

      https://youtu.be/YvUX_kYayPA

      Delete
    4. Kawan2 hang riang laa sebab murah..

      Delete
  6. Apa persamaan anwar dan najib? Sorg penjenayah, dan yg sorg lagi akan di buktikan penjenayah jika paktan menang.Semua tak boleh pakai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2146 pun penjenayah sebab dulu sokong madey lantik najib pm


      baruah semua andai madey dulu guna 6 tan sri utk jatuhkan najib berjaya


      ada ker dia nak insaf bebas anwar


      makin menyetan ada laaa


      madey dan najib mesti di hapuskan selepas pru14


      pikir cara nak hapus keturunan beruk umno lama dan baru niii


      Delete
    2. Gaya 21:52 menulis pun dah mencerminkan dia bukan seorang terpelajar, berpendidikan tinggi dan berstatus tinggi & luas pergaulan dalam masyarakat tempatan maupun dunia luar.

      Delete
    3. En. Othaman..

      Macai sama walaun... Level kebebalannya sama aje. Nak kenal pasti mana satu macai ameno dan walaun parti sorga pun payah.. haha

      Tak walaun le kalu bijok.. Kihkihkih

      Delete
    4. Kau man memang lagak pandai tp penjilat tegar magade..

      Delete
    5. MAMAK MATDEY 'BARUA' DAPIGS NIH AKAN BERTAUBAT SETELAH MENCAPAI UMUR BALIGHNYA YG KE 100 TAHUN....

      Delete
    6. Larilah wak kojola kengkang
      Larilah terkengkang kengkang..
      John dok balun kot belakang...

      Delete
  7. selepas sumbat ahjib dlm bamboo river


    semua d jemput bagi hadiah


    jgn bagi penyepak sudah yee

    ReplyDelete
  8. Dah hampir sepuluh tahun aku tidak menitiskan
    air mata,
    Tapi bila lihat berita pukul lapan tadi,
    tentang keputusan konvensyen PH,
    air mata aku menitis.

    Mungkin telah tertulis diazali,
    gandingan Tun dan Anwar akan kembali bertaut
    selepas terdampar hampir 20 tahun.

    Ingat angka 1998 dan tahun ini 2018...

    Memang aku yakin PH akan menang.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu airmata taik dajal..tak kan tak boleh beza..

      Delete
    2. Wak pi hisap rokok john dulu laa..nanti John merajuk baru hang tau...

      Delete
    3. Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Gerakkan keretaku
      Kawanku telah menunggu
      Ayuh lari … uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…

      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang... uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang
      Ah … ha …

      https://youtu.be/YvUX_kYayPA

      Delete
    4. John dok tojoh kot belakang...
      Corner baring wak kojola kengkang...!!!

      Delete
  9. Dalam pada itu, ketika ditanya mengapa tiada calon muda diangkat sebagai calon Perdana Menteri, Mahathir berkata, khidmat pemimpin muda akan digunakan dalam pentadbiran negara.

    “Saya ada pengalaman dan mereka muda ada kemahiran, sama-sama guna untuk terus majukan negara,” katanya.



    Tun M seorang yang bijak. Kalau semua parti ikut pelan Tun, inshallah akan berjaya. Hidup Tun.

    We love Tun

    We love Tun

    We love Tun

    ReplyDelete
    Replies
    1. 22.06...Tak dapat dinafikan bahawa TDM memang dah gunakan anak2 muda...cthnya Sadiq Sigaragar , ketua sayap pemuda Beratu sepenuhnya. Dia telah memperkudakan Sadiq dan Armadanya untuk memastikan hajat dan cita2nya menjadi PM ke 7 akan tercapai. SS dijadikan baruahnya cukup2 dgn dijanjikan sebagai calon dalam PRU nanti. Tapi tunggu aje lah lepas PH menang, taulah lah TDM'mengajar aank2 muda yang mentah ni' khususnya exco2 Armada yang telah keluar parti dan kerap menghentamnya, termasuklah mantan srikandi Bersatu si Ainnina tu. TDM ni kan dah cukup sinonim dengan dendam kesumatnya yg tak berkehabisan tu !!!!

      Delete
    2. Geng najib dah kepanasan doh kaa.. Kaaa?? Hahaha...

      Hanya orang bebal dan tolol mcm walaun yang percaya kata kamu tu... Kahkahkah

      Delete
    3. Mau tak panasss. Pungkoq dia pun dah basah tu..

      Delete
    4. GN....lutut sudah ada goyang kaa?
      Ayo...thambi.....kote sudah kicut ma?....he....he.....berani buat berani tanggung yo?
      MrJ..?....lutut tara goyang mee?
      Minggu depat PARLIMENT BUBAR weh!!!

      Delete
    5. Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Gerakkan keretaku
      Kawanku telah menunggu
      Ayuh lari … uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…

      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang... uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang
      Ah … ha …

      https://youtu.be/YvUX_kYayPA

      Delete
    6. 23:11
      Zack Armstrong
      HBM

      Tiap kali iika GN muncul cuba jual obat auata, tolong ingatkan dia toksah menyemak & membazir ruangan di blok ini sebab obat auta dia tuu tak laku sebab dia masih berhutang dgn saya di atas keceluparan mulut longkangnya.

      Therefore, let him know that I am serving REMINDER for an explanation pertaining to his ridiculous allegation that Isa Samad collaborated with Tun Mahathir to destruct Felda within.

      Also tell him that we are not bothered nor interested to hear his silly granma's bedtime story.

      Terima kasih & salam perjuangan.

      Delete
  10. Dyana Sofia dan Dr. Mas merupakan calon
    PH yang akan bertanding.

    Dua-dua masih single dan cun melecun.

    Kejora boleh takle kalu mau!

    ReplyDelete
    Replies
    1. cISSSSSSS....BAPOK NAK KAWEEEENN KA/////

      BUNTING ADE LA

      KAKAKAKAKA////KIKIKI

      ROKOK JOHN MAI SBATANG!!!!!

      xxxxxxxx----------------------
      xxxxxxxx----------------------

      Delete
    2. Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Gerakkan keretaku
      Kawanku telah menunggu
      Ayuh lari … uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…

      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang... uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang
      Ah … ha …

      https://youtu.be/YvUX_kYayPA

      Delete
  11. Tak puas hati agihan kerusi, AMANAH (PAN) Johor boikot konvensyen
    Parti Amanah Negara (PAN) Johor memboikot Konvensyen Pakatan Harapan (HARAPAN) hari ini, kerana dikatakan tidak berpuash hati dengan pembahagian kerusi di negeri itu.


    "Kami minta lima kerusi parlimen, tetapi dapat dua (kerusi) sahaja - Parit Sulong dan Pulai.

    "Jadi kami rasa tak perlu datang. Semua pemimpin AMANAH Johor tak datang," kata Pengerusi AMANAH Johor Aminolhuda Hassan kepada Malaysiakini.

    Terdapat 26 kerusi Parlimen di Johor. Pada pilihan raya umum (PRU) ke-13, DAP menang di empat kerusi parlimen dan PKR pula satu.

    Satu kerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) pada masa ini adalah Pagoh, yang dimenangi Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika masih bersama Umno.

    Pada PRU itu, bekas pemimpin PAS (kini timbalan presiden AMANAH) Salahuddin Ayub bertanding di Pulai. Kerusi itu dimenangi Datuk Nur Jazlan Mohamad (Umno) dengan majoriti 3,226 undi.

    Parlimen Parit Sulong pula dimenangi Datuk Noraini Ahmad (Umno) dengan majoriti 11,753 undi, menewaskan Khairuddin Abdul Rahim (PAS).

    AMANAH Perak juga

    Segelintir pemimpin AMANAH Perak juga merasa tidak berpuas hati berkenaan perkara sama.

    Pengerusi AMANAH Perak Asmuni Awi menyertai boikot tersebut.

    "Saya sendiri tak datang kerana (isu) pembahagian kerusi, tetapi yang lain (dari AMANAH Perak) datang," katanya ketika dihubungi.

    ReplyDelete
  12. Kenapa Mahathir harus terus dilanyak!
    Assalamualaikum,,,,
    Selawat dan Salam ke atas Junjungan,,,,

    Mahathir sejak lebih 30 tahun dulu menjadi sasaran serangan ramai penyokong PAS.Kenapa? Apakah kerana penyokong PAS benci Mahathir? Dan apa yang ketara hari ini, penyokong PAS pula jarang menyerang Najib.Kenapa? Apakah kerana penyokong PAS suka Najib? Sekali imbas, apatah lagi kalau diprovoke terus terusan oleh geng kuali, nampak seperti penyokong PAS suka Najib kerana TGHH juga nampak macam sudah termakan dedak Najib.Itu yang geng kuali duk provoke dari dulu sampai sekarang.

    Ingatkan kita kisah Nabi Khaidir dan Nabi Musa seperti diceritakan dalam Quran? Kisah yang nampak seperti Nabi Khaidir jahat dan ganas tetapi akhirnya ternyata apa yang dibuat Nabi Khaidir itu bersebab dan betul.Nampaknya kita perlu belajar dari kisah yang diceritakan Al Quran ini untuk melihat kenapa Mahathir dikutuk dan Najib tidak.Sebab akhirnya ianya kembali kepada perjuangan asal dan istiqamah PAS sejak dulu sampai sekarang.

    Mahathir sejak zaman dia memegang kuasa lagi menunjukkan sikap anti perjuangan Islam dan sikap buruk ini diterjemahkan dengan berbagai bagai tindakan tidak menghormati hak PAS.Dia pernah menuduh PAS pengganas, cuba merampas kuasa dengan kekerasan dan keganasan serta menuduh PAS mengkafirkan orang Umno.Berbagai bagai lagi tohmahan jahat dilemparkan kepada PAS dari pemimpin utama PAS sampailah ke akar umbi.Tindakan Mahathir keterlaluan dan melampau.

    Sebab itu ramai ahli dan penyokong PAS yang tidak selesa dengan perbuatan Mahathir tampil untuk membela dan membuat counter attack kepada Mahathir.Ketika Mahathir menuduh Ustaz Ibrahim Libya penjenayah, penyokong PAS tampil menuntut dia membuktikannya tetapi Mahathir bertindak licik dengan cuba membawa penyokong PAS lari dari topik tuntutannya sehingga Tabung Memali yang ditubuh oleh penyokong PAS akhirnya terbiar tergantung sampai lebih 30 tahun.

    Kalau Mahathir terus menyerang PAS maka Mahathir juga layak diserang oleh penyokong PAS.Bermakna apa yang penyokong PAS lakukan hanyalah respon kepada perbuatan Mahathir.Kerana itu apabila Mahathir cuba membohongi sejarah dengan dakwaan Memali sebagai kesan dari Amanat Hadi dan Ustaz Ibrahim hanyalah penjenayah yang mahu memberontak dan mengajar ajaran sesat maka layak bagi Mahathir menerima serangan balas dan kutukan dari penyokong yang sudah lama menuntut perbicaraan yang telus terhadap kes Memali.

    Di sini jugalah mesej yang perlu diambil oleh macai kapcai PH terutamanya kuali yang sering menuduh ahli dan penyokong PAS suka maki hamun, mengeluarkan kata kata kesat.,Mesejnya, semua maki hamun dan kata kata kesat itu keluar dari ahli dan penyokong PAS hanya ditujukan kepada macai kapcai PH dan kuali yang terlebih dahulu memprovoke ahli dan penyokong PAS.Tanpa provoke yang sebahagian besarnya merupakan fitnah dan cerita bohong, tak ada ahli dan penyokong PAS nak maki hamunpun.Maknanya maki hamun itu hanya ditujukan kepada macai kapcai PH dan kuali bukan kepada untuk semua orang.

    ReplyDelete
  13. Ini juga menjawab kenapa ahli dan penyokong PAS tidak lagi mengutuk Najib dan Umno.Sebabnya Najib bukan seperti Mahathir yang terus menerus menghentam dengan cerita dongengnya, sebaliknya Najib bermain sedikit saikologi dengan tujuan meraih sokongan PAS.Sebab itu Najib tidak lagi kurang ajar dengan PAS dan kerana itu ahli dan penyokong PAS memberikan sedikit rasa hormat kepada Najib dengan tidak lagi bertindak kasar dengannya.Tetapi seorang manusia yang waras tidak cepat menuduh ahli dan penyokong PAS sudah kena kencing dengan Najib, sudah termakan dedak Najib dan seumpamanya.RUU 355 tidak dibahaskan bukan bermakna PAS sudah kena kencing atau apa apa sebab RUU 355 masih belum mendapat sokongan 100% MP Islam dan RUU 355 perlukan kepada pembaharuan dalam komposisi MP yang hanya mungkin boleh dicapai selepas PRU 14.Maka PAS bekerja kearah mengubah MP selepas PRU 14.PAS berusaha menggantikan MP mereka yang kianat serta menggantikan MP Islam lain yang tolak RUU 355 dengan MP yang sokong RUU 355.Umno pula semakin ketara perubahannya.Macai mereka yang dulu tidak beradab kini diambil laih oleh macai PH kuali, ahli ahli mereka semakin ramai yang sudah u turn kepada PAS, maka sebab itu ahli dan penyokong PAS tidak lagi biadap dengan Umno seperti zaman Mahathir.

    Pendek kata tuduhan mengatakan ahli dan penyokong PAS sudah tunduk dengan Najib kerana tidak lagi mengutuk Najib seperti mereka mengutuk Mahathir dan Kuali PH adalah tuduhan ornag pendek akal, justeru saya ingin bertanya layakkan orang pendek akal begini mengambil alih pemerintahan negara dari Najib dan Umno?

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEJORA DAH PANAS PONGGONG LE TEWW

      kikikikiki

      Delete
  14. Usaha sedang giat dijalankan oleh puak2 PKR pro Azmin untuk mencalonkannya sebaagi bakal PM.
    Laman Selangorkini.my telah menyiarkan artikel yg bertajuk 'Azmin layak dicalonkan PM pakatan, berjaya dengan cemerlangnya tadbir Selangor hari ini.
    Waalupun TDM telah diumumkan sebagai calon PM PH, tetapi masih aad lagi rasa tak puas hati dalam kalangan PKR atas pengumuman tersebut. Kita tak pun tak boleh agak apakah rancangan dan pelan kontigensi yang akan dilaksanakan oleh PKR untuk memastikan agar Azmin dinobatkan sebagai PM ke 7 nanti.
    Yang pasti, pencalonan Azmin ini telah direstui oleh DSAI dan juga kak wan serta pimpinan tertinggi PKR yg lain, termasuklah Nurul Izzah dan Pizi. Jika Azmin berjaya, dah tentu YB Zuraida adalah yg paling untung dan berkemungkinan besar dilantik menjadi menteri penuh kabinet.
    Moral of the story...cai2 Bersatu janganlah terlalu bersuka ria dengan pengumuman TDM sebagai calon PM kerana akan ada usaha2 belakng tabir dalam kalangan pimipnan tertinggi PH sendiri yang akan mensabotaj dan seterusnya menjatuhkan beliau sebelum PRU ini. For them...the battle has just began !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi....ko jaga parti umnonok yg nak bungkus tu wakakaka...
      Jibo tak tidur malam ni.

      Delete
    2. KEJORA DAH PANAS PONGGONG LE TEWW

      kikikikiki

      Delete

    3. gengster najis


      kami puak yg kuciwa party cap mumge amat bersetuju sekali

      INILAH PERTAMA KALI KAMI YG ANTI NAJIB SETUJU DGN MACHAI NAJIB

      jom hapuskan madey dgn najibai

      ini dua pkmak keturunan lancau tak guna umno lama dan baru

      # berambos madey hello kity dan najibai

      Delete

    4. ingat pesan wak jahid

      madey tidak boleh d percayai
      " never trust keling ini"

      jom sokong wak jahid PM dan rapuji TPM !!!

      POLITIK MATANG BUDAYA BARU !!!

      Delete
    5. 22.22...FYI, aku ni non partisan tak menjadi ahli sebarang parti politik, baik kerajaan maupun pembangkang. Aku merasakan adalah T/Jawab aku sebagai rakyat Msiayg cintakan negara, untuk menceritakan apa yang sebenar2 yg berlaku dalam poltik Msia sekaarng ni.
      Kalau kau rajin untuk bertanyakan pendapat warga negara ini, rata2nya kan memberi jawaban yg sama...mereka tak boleh terima TDM sebagai PM lagi sekali. Bagi mereka, cukup2lah kerosakan yg telah dilakukannya sepanjang rejim diktatornya selama 22 tahun tu. Penuh dengan kesengsaraan yang tercatit dengan dakwat darah dalam sejarah negara. Tak sanggup rasanya mereka membiarkan ianya berulang lagi sekali. Enough is enough.
      Apa perlunya kita menggadaikan kelangsungan masa depan bani melayu dan rakyat Msia jika menobatkan TDM lagi sekali sebagai PM...pastinya rakyat Msia tidak gila atau kurang siuman untuk berbuat sedemikian. Fikir2kan lah dengan minda dan hati yang terbuka!!!!!

      Delete
    6. GN, drpd kau menyemak kat sini, baik kau jumpa Najib mintak petua supaya org lembut hati bg derma. Pergilah. Nanti, tujuh keturunan kau tak payah mendedak.

      Delete
    7. Gn..sila sokong mak badak jadik next pm..bn for badak

      Delete
    8. Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Gerakkan keretaku
      Kawanku telah menunggu
      Ayuh lari … uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…

      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang... uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang
      Ah … ha …

      https://youtu.be/YvUX_kYayPA

      Delete
  15. Malam ni ramai gang umno makin pil Panadol.....Kepala dah buntu.....macam mana nak lawan aura mahathir, aura Anwar, aura lim kit siang, aura Mat sabu , aura shafie afdal..... Rakyat pun dah sedar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolong tulis betul2..bukan aura sebenarnya AUTA..

      Delete
  16. Penyokong Anwar buat kecoh di konvensyen Pakatan
    KUMPULAN yang menggelar diri mereka "Pro 98 Reformis" mencetuskan beberapa kekecohan ketika Konvensyen Pakatan Harapan (PH) hari ini.

    Kira-kira dua puluh orang memakai baju berwarna biru muda dan membawa potongan kadbod ketua Umum PKR Anwar Ibrahim dan cuba memasuki dewan persidangan.

    Bagaimanapun, mereka dihalang oleh pasukan keselamatan konvensyen yang tidak mahu mereka menimbulkan sebarang kontroversi.

    Mereka kemudiannya berarak keluar dari pintu masuk dewan sambil bersorak “Reformasi!” dan “Bebas Anwar!”, menarik perhatian pengunjung di sekitar Ideal Convention Centre (IDCC) Shah Alam.

    Beberapa di antara mereka dikenal pasti sebagai ahli PKR yang rapat dengan bekas ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR Dr Badrulamin Bahron.

    Pakatan Harapan dijangka mengumumkan Pengerusi Bersatu Dr Mahathir Mohammad sebagai Perdana Menteri sekiranya PH menang Pilihan Raya Umum ke-14 petang nanti.

    Pagi tadi, kumpulan ini turut menimbulkan kekecohan kecil apabila bertikam lidah dengan seorang wakil Amanah.

    Mereka membawa sepanduk dengan gambar Anwar Ibrahim dan Presiden PKR Dr Wan Azizah Wan Ismail dengan kapsyen yang menamakan mereka masing-masing sebagai Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri.

    Tindakan mereka itu ditegur oleh seorang lelaki yang memakai baju parti Amanah, menyebabkan berlaku pertengkaran antara mereka.

    Pertengkaran itu berlaku selama lima minit sebelum ia dileraikan oleh penyokong masing-masing.

    Kumpulan itu kemudiannya melaungkan perkataan "Reformasi" dan "Hidup Anwar" sebelum beredar kira-kira jam 9.30 pagi.

    Badrulamin turut kelihatan di tempat kejadian tetapi tidak berbuat apa-apa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEJORA DAH PANAS PONGGONG LE TEWW

      kikikikiki

      Delete
  17. PM : Kenapa ‘Agong Tanpa Tengkolok’ Mahu Dinobatkan Sekali Lagi -Fathi Aris Omar
    Tun Dr Mahathir Mohamad bukan pertama kali melawan perdana menteri. Dulu beliau menentang Tun Abdullah Ahmad Badawi, pengganti pilihannya sendiri.

    Tidak pula Dr Mahathir mahu semula jawatan itu. Ia diserahkan kepada DS Najib Razak, pilihan yang beliau kemudiannya terpaksa hadapi dengan berat.

    Susulan itu, beliau mahu menjatuhkan Najib habis-habisan. Mula-mula melalui Deklarasi Rakyat, kemudian tubuh parti, kemudian mendominasi gabungan PH dan terkini mahu dijulang sebagai PM baru pula.

    Padahal bekas pemimpin atasan negara boleh terus mengkritik, malah menentang, tokoh kerajaan tanpa perlu jawatan utama itu.

    Tunku Abdul Rahman Putra juga menentang Dr Mahathir. Tidak pula beliau mahu jawatan PM semula. Malah, sebelum 2008, Dr Mahathir juga menentang Abdullah tapi tiada pula projek memerintah semula.

    Jadi, apa game Dr Mahathir kini? Apa game juak-juak PPBM kini? Apa game DAP dan PAN di balik tabir penobatan kembali “agong tanpa tengkolok” ini? Siapa sebenarnya yang beriya-iya mahukan bekas diktator ini? Dr Mahathir sendiri atau tangan ghaib lain?

    [ii]

    Kalau setakat mahu menentang kelepektokkerasi atau menentang dasar kerajaan tertentu, Dr Mahathir boleh bergerak sebagai seorang tokoh atau pemimpin NGO sahaja, tidak perlu bergerak sebagai pemimpin parti.

    Proses perlawanan politik sejak 2014 atau 2015, sejak tertonjol jelas isu 1MDB, nampaknya membuka semula nafsu berkuasa Dr Mahathir dan orang-orangnya.

    Jika hal ini menjadi kenyataan, jelas beliau ingin berkuasa semula, bukan setakat membetulkan kesilapan Najib seperti didakwa-dakwa.

    Jika ia menjadi kenyataan, jelas sekali pembangkang termakan pujuk rayu politik Dr Mahathir — yang sudah serik, insaf dan bertaubat, kononnya — sehingga ditarik perlahan-lahan dengan senyap dan halus.

    Mungkin ada pemuja Dr Mahathir menganggap beliau sahajalah “penyelamat” bangsa ini. Demi menjatuhkan Najib, Dr Mahathirlah satu-satunya pilihan. Tetapi sejarah tidak membuktikan rekod itu.

    Pemimpin tidak dinilai atas jasa dan sumbangan sahaja. Pemimpin juga harus dinilai pada onar dan kebinatangan mereka. Jadi, jangan tersilau dengan kehebatan semata-mata tanpa menyelami sisi keji seseorang tokoh.

    [iii]

    Negara sudah ada enam perdana menteri. Mereka mungkin daif seperti Tun Hussein Onn atau Abdullah tetapi kita boleh terus bergerak. Yang kita mahu kawal, pemimpin yang keji atau mempunyai rekod keji.

    Kata orang, lebih baik ada pemimpin lemah daripada tiada pemimpin langsung. Bagi saya, lebih baik ada pemimpin lemah yang tidak korup daripada pemimpin hebat yang keji.

    Maksud saya, tokoh seperti TS Muhyiddin Yassin juga OK, kalaulah calonnya bukan DS Anwar Ibrahim. Kenapa perlu Dr Mahathir?

    Sejarah politik kita banyak menunjukkan pemimpin baru menguasai jawatan tinggi. Ada yang bagus dan ada yang tidak bagus. Semua perdana menteri kita “baru” sewaktu penggal pertama.

    Begitu juga menteri besar-menteri besar dan ketua-ketua menteri kita. Mereka juga “baru” pada pengalaman awal, mentah dan tidak teruji. Semua orang harus lalui saat-saat itu.

    Apa masalahnya sehingga ketandusan tokoh, terpaksa menjilat semula Dr Mahathir? Apa masalahnya kita ini?

    NOTA: Saya tidak percaya PH boleh menang; malah merosot berbanding 2013. Tahun ini tahun Barisan Nasional dan Najib, suka atau tidak. Sebab itu saya tidak fikir debat calon PM pembangkang ini bermanfaat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tun m, anugerah untuk rakyat mesia

      Delete
  18. Pakatan Suci kini mula retak, tunggu nak terbelah... dengar cerita Hatta Ramli “Frust Tunggeng” letak jawatan
    KUALA LUMPUR: Pengarah Pilihanraya Parti Amanah Negara (Amanah), Dr Hatta Ramli didakwa bertindak meletak jawatan sebagai Pengerusi Amanah Wilayah Persekutuan selepas partinya tidak diberikan kerusi parlimen Titiwangsa.

    Sumber dalaman Amanah Wilayah Persekutuan memberitahu Dr Hatta bertindak melepaskan jawatannya ketika rundingan akhir pembahagian kerusi antara parti dalam Pakatan Harapan sedang berlangsung pada Sabtu.

    Namun, difahamkan Dr Hatta akan diberikan kerusi yang lebih selamat berbanding Titiwangsa yang dikatakan sukar untuk ditawan kerana pengundi di kawasan tersebut menerima baik khidmat penyandang sedia ada, Datuk Johari Abdul Ghani yang juga Menteri Kewangan II.
    "Dr Hatta kecewa sebab dia sasar kerusi Titiwangsa dan sudah buat kerja di kawasan itu sudah lama.

    "Tapi difahamkan Amanah akan beri dia bertanding di kawasan yang lebih berpotensi untuk menang," kata sumber tersebut kepada Astro AWANI.

    Dr Hatta merupakan bekas Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat yang tewas pada pemilihan parti itu pada 2015.

    Ahli Parlimen Kuala Krai itu bersama dengan pimpinan lain yang disingkirkan bertindak menubuhkan Amanah.

    Kerusi parlimen Kuala Krai dimenangi ketika masih bersama Pas pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

    Pada PRU14 nanti, Amanah diberikan tanggungjawab untuk bertanding di 27 kerusi parlimen.

    Pakatan Harapan menyasarkan untuk bertanding di 165 kerusi parlimen pada PRU14 nanti dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) bertanding 52 kerusi, PKR (51) dan DAP (35).

    GS - Tun Mahathir sebenarnya lebih suka Bersatu sahaja yang mewakili Melayu Bumiputra, DAP mewakili Cina dan India. PKR dan Amanah (PAN) sebenarnya tak perlu jika boleh diserap aje dalam DAP atau PKR (itu pun hormat kedudukan Anwar). Jadi tak hairan Amanah (PAN) akan disingkirkan secara halus dalam Pakatan Suci nanti.

    ReplyDelete
  19. Kini Rasmilah Tun Mahathir mengetuai Reformasi menjatuhkan “Mahafiraun” dan “Mahazalim” dalam UMNO - Jangan Gelak
    Untuk rekod Dr Mahathir pernah dilabel dengan pelbagai gelaran oleh penyokong Anwar semasa beliau masih menjadi perdana menteri.

    Bekas anggota parlimen Kubang Pasu itu juga dikenang sebagai tokoh yang mentadbir dengan dasar yang keras menyebabkan sebahagian aktivis reformasi serta penyokong Anwar sukar menerima beliau menjadi perdana menteri sekali lagi.

    Bagaimanapun Anwar yang didakwa sebelum ini menjadi mangsa percaturan politik Dr Mahathir kini dilihat bersikap terbuka dengan beliau.


    GS - Semua orang tahun bahawa tertubuhnya PKR kerana nak tentang Mahafirau dan Mahazalim yang menguasai UMNO iaitu Tun Mahathir. Kalau tak berlaku kezaliman Tun mahathir maka tak ada PKR. Tapi hari ini Mahathir boleh hijack HARAPAN dan mengetuainya untuk menentang apa yang pernah dibuatnya 22 tahun lalu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gelaran tidak boleh diubah2..mahafiraun..mahazalim..kini tambah lagi mahahitler..mahapendendam..maha tamakkuasa..mahapembohong..mahapenyamun forex..mahasukakafirorang..maha antiraja..mahaantimufti..mahanyanyok..letihdah..dan akhir mahadisebadikan selama2nya..

      Delete
    2. Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Gerakkan keretaku
      Kawanku telah menunggu
      Ayuh lari … uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…

      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang... uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang
      Ah … ha …

      https://youtu.be/YvUX_kYayPA

      Delete
  20. Paling aku suka ialah janji PH utk menurunkan harga barang termasuk petrol.

    Kali ni aku nekad untuk undi PH.

    Tapi kalau apa yg dijanjikan tu tak ditunaikan oleh PH selepas menang PRU dlm masa sebulan, aku akan sepak muka PM waktu itu.

    Sekali lagi aku ulang.

    Kalau janji tak ditunaikan dlm masa sebulan...

    AKU SEPAK MUKA Perdana menteri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh ambil dia ni buat tekong takraw

      Delete
    2. LEPAS AKU SOKONG PH DAN MENANG PRU ....TAPI HARGA BARANG DAN PETROL TAK TURUN2 JUGAK...AKU AKAN JUBOQ SI MAMAK MATDEY...BANG NON NUAT PUN AKU TALA SEKALI!!!

      Delete
    3. ANU ko 3 cm gebang lebih,

      ko pakai dildo sumbat sendiri

      Delete
  21. Mat Singapork dah jeles lah tu
    Calon PM Tun dah tentu
    Lagilah cai dah naik hantu
    Pakatan menang cai kematu!

    Lepas Tun, Anwarlah pulak
    Pemimpin songlap nafas dah sesak
    Yang ketot, yang pakai celak
    Felda, Mara mahluk perosak..

    'Akademik bangang otak macam cipan'
    Mat Singapork bersuara di depan
    Yang bangang, belajar tak mampan
    Ijazah tak habis,kaki perempuan!

    Jaga, jaga Mat, Pakatan nak menang
    Jangan pulak kau lari seberang
    Apa nak jadi kerja di Geylang
    Service 'oh Kici'mungkin kah hilang?

    Dulu cai heboh, calon Pakatan
    Perdana Menteri mintak namakan
    Urusan kita jadi sebutan
    Sekarang Tun Mahathir. Lalu tak makan?

    Rakyat Malaysia semua dah muak
    Muka Isa, Karabau wak wak
    Undi lagi rasa tak hendak
    Sokong Klepto, memikul biawak!

    Anwar jauh lebih mulia
    Dari Klepto pojaan kau sana
    Tak songlap billion,nak cepat kaya
    Anwar dulu tak songlap dana!

    Asyik Mat sebut LGBT
    Dalam puak dia sedia menanti
    Sorang bergambar di pusat judi
    Sorang burukkan brother sendiri!

    Tahniah Pakatan Tun Teraju
    Dalam Pakatan kita bersatu
    AmeNo Bee End dah hilang tuju
    Takutkan Mahathir sampai begitu!

    Silakan cai kopipes panjang
    Tak bernilai, orang tak pandang
    Makcik Felda pun ramai meradang
    AmeNo Bee End..makcik nak tendang!

    ReplyDelete
  22. Hiiii..kome ni mak badak nk jadik pm jugak taww

    ReplyDelete
  23. pilih saja pakatan harapan. dah menang nanti ph buat undi online suruh rakyat pula pilih pm dlm ph yg wakil rakyat ph yg baru menang pru14

    ReplyDelete
    Replies
    1. mr j, dah ngaku kalah

      Delete
  24. Umno perli, kritik PH namakan Dr Mahathir calon perdana menteri
    Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan dalam nada menyindir mengucapkan “terima kasih” kepada PH atas pengumuman itu.

    Beliau berkata, ini kerana ia lebih memudahkan Barisan Nasional (BN) untuk memenangi PRU14.

    “Pengumuman Dr Mahathir sebagai calon perdana menteri mereka adalah berita baik untuk BN. PH menunjukkan selama bertahun-tahun mengatakan tentang reformasi dan memberikan golongan muda peluang lebih kepada retorik semata-mata,” katanya menerusi kiriman Twitter.

    Rahman yang juga merupakan ahli Majlis Tertinggi Umno berkata, pengumuman itu juga merugikan PH terutamanya agenda reformasi mereka dan ia merupakan satu tragedi disebabkan oleh mereka sendiri.

    “Perkara yang lucu adalah apabila PH mengumumkan Dr Mahathir sebagai perdana menteri dan pada masa yang sama mengumumkan cadangan pembaharuan dalam agenda mereka.

    “Kebenarannnya adalah Dr Mahathir tidak akan melaksanakan reformasi itu. Dia telah terbukti sebagai pakar muslihat dan pembaharuan yang tidak boleh pakai,
    Datuk Seri Salleh Said Keruak pula menyifatkan, 13 reformasi itu sebagai “amat membingungkan” kerana pengisytiharan sama juga dibuat 20 tahun yang lalu.

    Menteri Komunikasi dan Multimedia itu menerusi blognya berkata, 13 reformasi utama pada 20 tahun lalu juga adalah sebab yang diberikan oleh pembangkang untuk menyingkirkan Dr Mahathir.

    “(Mereka beritahu rakyat), kita perlu menyingkirkan Dr Mahathir supaya reformasi ini dapat dilaksanakan dan selagi Dr Mahathir kekal sebagai perdana menteri, Malaysia tidak akan melihat kepada pembaharuan.

    “Hari ini, mereka bagi tahu kita Dr Mahathir mengetuai agenda reformasi,” katanya.
    Seorang lagi Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Bung Moktar Radin pula menyifatkan tindakan PH menamakan Dr Mahathir sebagai calon perdana menteri disebabkan tiada pilihan dan tindakan terdesak untuk menarik sokongan rakyat.

    Bung berkata, beliau telah menjangka Dr Mahathir akan dilantik menjadi calon perdana menteri.

    “Saya sudah menjangka perkara seumpama ini, ada beberapa faktor mendorong PH utk menamakan Dr Mahathir. Pertama mereka begitu terdesak untuk menjatuhkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan BN, dan pada pandangan mereka Dr Mahathir sahaja yang boleh berbuat demikian.

    “Kedua PH tidak ada pilihan kerana mereka yakin sekiranya menamakan perdana menteri dengan orang lain, mereka tidak akan mendapat sokongan rakyat,” katanya.

    ReplyDelete
  25. Heyyy cai..mak badak selaku perempuan terchantek berdiamond pink dgn ini mengistiharkn sbg calon pm..ko hado?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Gerakkan keretaku
      Kawanku telah menunggu
      Ayuh lari … uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…

      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang... uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang
      Ah … ha …

      https://youtu.be/YvUX_kYayPA

      Delete
  26. Vote for mak badak..bn for mak badak

    ReplyDelete
  27. Dr M puji Amanah ‘murah hati’, jayakan agihan kerusi
    Pengerusi PH itu mengakui berdepan masalah dalam rundingan pengagihan kerusi dan jika ada di kalangan 4 parti itu yang berpuas hati dengan keputusan berkenaan, bermakna berlaku ketidakadilan dalam rundingan itu.
    Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini memuji sikap “murah hati” Amanah sebagai punca Pakatan Harapan (PH) boleh mencapai kata sepakat dalam rundingan pengagihan kerusi menjelang pilihan raya umum ke-14 (PRU14).

    “Amanah ni nak kata baru ke tak, nak kata lama pun tak. Dulu dia menjelma dalam PRU13, dia menjelma dengan nama lain. Sekarang dia jadi nama lain.

    “Dia tuntut tempat lama payah nak bagi, tapi mereka murah hati, akhirnya yang jayakan agihan kerusi kalangan 4 parti ialah Amanah,” katanya disambut sorakan gemuruh hadirin dengan laungan “Amanah”.

    Pengerusi PH itu berkata demikian semasa berucap di Konvensyen PH 2018 di Pusat Konvensyen Ideal hari ini.

    Terdahulu, Ketua Setiausaha Sekretariat PH, Datuk Saifuddin Abdullah mengumumkan PPBM akan bertanding di 52 kerusi Parlimen di Semenanjung Malaysia, PKR (51 kerusi), DAP (35 kerusi) dan Amanah (27 kerusi).

    Mengulas lanjut, Dr Mahathir yang juga pengerusi PPBM mengakui berdepan masalah dalam pembahagian kerusi Parlimen di Semenanjung Malaysia kerana semua parti tidak berpuas hati.

    Katanya, jika ada di kalangan 4 parti dalam gabungan pembangkang itu yang berpuas hati dengan keputusan berkenaan, bermakna berlaku ketidakadilan dalam rundingan pengagihan kerusi itu.
    “Kita nak bagi semua puas hati tak mungkin, jadi kena terima keadaan di mana semua pihak tak puas hati.

    “Saya yakin parti-parti PH tak ada satu pun yang puas hati. Sudah tentu parti saya tak puas hati, kita berharap dapat banyak…akhirnya kita dapatlah sikit.”

    Bekas perdana menteri itu berkata, kerusi PPBM lebih banyak daripada parti lain kerana mereka mahu memanfaatkan ramai pemimpinnya yang berpengalaman dalam mentadbir negeri dan negara.

    Katanya, beliau sedia berunding dengan parti lain yang membantah keputusan pembahagian kerusi itu.

    “Kita akan runding. Kita guna pengalaman ramai yang ada dalam PH ini yang mempunyai pengalaman dalam bidang mentadbir negeri dan negara,” katanya pada sidang media selepas berakhirnya Konvensyen PH 2018.

    Katanya, PKR selaku parti tertua dalam PH juga tidak mendapat semua kerusi yang diminta mereka.

    “Walaupun DAP mudah sikit, dia tak banyak soal, dia nak pergi ke kawasan dia boleh menang, dia tak minta banyak.

    “Kita beri kawasan kepada DAP, walaupun saya yakin kalau boleh dapat lagi banyak, DAP lagi seronok.”

    ReplyDelete
  28. Sapa lg yg lebih layak ganti my hasben jibby. Mak badak la

    ReplyDelete
  29. Dgn diamond pink dan beg hermes mak badak boleh bertukar tau..SAILORBADAK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Gerakkan keretaku
      Kawanku telah menunggu
      Ayuh lari … uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…

      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang... uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang
      Ah … ha …

      https://youtu.be/YvUX_kYayPA

      Delete
  30. Mat Sabu: Amanah sacrificed seats to ensure PH success
    Amanah has made a huge sacrifice in negotiations for seats in Peninsular Malaysia in order for the opposition alliance to move forward.

    Sources within the top leadership of DAP revealed that Amanah had initially wanted more seats.

    Their initial demand had met with objections from other member parties within Pakatan Harapan (PH).

    Today, during the PH convention, it was announced that the Parliament seat allocation for Peninsular Malaysia was 52 for PPBM, 35 DAP, 51 PKR and only 27 would be contested by Amanah.

    During the convention, PH chairman Dr Mahathir Mohamad had also paid special tribute to Amanah president Mohamad Sabu for his party’s “generosity”. Mahathir’s remarks were greeted with a standing ovation from all PH leaders.

    Mahathir said it was Amanah that had made the seat allocation negotiations a success.

    The big sacrifice was done in order to save PH, said Mohamad, better known as Mat Sabu.

    “We want PH to be a success and we do not want any obstruction to our success.

    “For PH to exist, we have to make this sacrifice.

    “There are many obstructions inside and outside the coalition,” he said.

    ReplyDelete
  31. Cai umnobngok cyberpetpot ni semua dah minum air kangkang mak badak..sebab tu iq tahap maslan..hihi..hebat tak kuasa mak badak..khelasss

    ReplyDelete
  32. Mak badak tak boleh nk janji apa mcm tun m..nak cuma boleh berjanji akn sentiasa vogue dgn beg hermes setiap masa..itu akujanji mak badak..cai amno..sila sokong

    ReplyDelete
  33. Kome tau tak sape yg. Berkuasa jat malaysia..my hasben la jibby..sape lg berkuasa dari jibby..mak badak la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kengkawan...ada tak kemungkinan Mat Syabu ni dah ada secret deal di belakang tabir, dengan TDM agar dia mengorbankan kepentingan Amanah dalam mendapatkan kerusi2 yang lebih untukmpartinya dalam PRU 14 akan datang ni?
      Tak taulah apa yang dijanjikan oleh TDM...wang, projek, jawatan menteri kalau dia jadi PM nanti. Nampak sangat Mat Syabu ni mudah sangat di"beli" seperti mana DAP dan LKS telah melakukannya dulu untuk menubuhkan Amanah.
      Dimanakah semangat dan perjuangan kentalnya sebagai sorang OTAI politik? Patutlah Amanah Johor dah mula memberontak dan ada dengar2 cakap yg mengatakan mereka aakn mensabotaj Amanah dan PH dalam PRU nanti. Pastinya yg paling kecewa adalah penyokong2 dan ahli tegar PAN yg telah meletakakn sepenuh kepercayaan kpd Mat Syabu, tapi telah ternyata dikhianati olehnya.
      Jadi cakap2 gah yang mengatakan Johor sebagai kubu kuat UMNO/BN akan roboh dalam PRU ni, takkan menjadi kenyataan. Belum pun semboyan untuk bertanding dibunyikan, PH telah retak menunggu belah di Johor. Inilah gaar2 keghairahan pemimpin2 PH khususnya Mat Syabu untuk menyokong pencalonan TDM sebagai PM dan kesanggupannya untuk berkorban apa saja.... harta ataupun nyawa demi jawatan dan pangkat dalam kerajaan, itu pun belum tentu lagi dapat dimilikinya!!!!!!

      Delete
    2. GN, pergi menuntut dgn Najib ilmu nak lembutkan hati org supaya mudah hulur derma. Senang hidup kau nanti. Takkan kau nak mendedak seumur hidup?

      Delete
    3. GN tak payah tuntuk ilmu untuk dapat dedak banyak dari najib......parlimen bubar dah dekat, tak sempat dah....
      Tapi TDM beri dia tempat istimewa dgn jasa dia pada negara .....makan free.....bilek free lepas pru14.
      Lutut ada goyang kaa?

      Delete
    4. Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Gerakkan keretaku
      Kawanku telah menunggu
      Ayuh lari … uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…

      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang... uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang
      Ah … ha …

      https://youtu.be/YvUX_kYayPA

      Delete
  34. 13 janji2 sampah..ketua2nya pula dajal akhir zaman..maka pilihan terakhir rakyat jika tidak mahu malaysia hancur lebur..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak badak berjanji akn sentias bershopping diamond pink dan beg hermes..hidup bn..

      Delete
    2. Bagi mak badak kat mr Balun singh.

      Delete
    3. Abng zack tak mau jd anak ikan mak badak ke?kalu x..nanti mak c4 tau

      Delete
    4. Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Gerakkan keretaku
      Kawanku telah menunggu
      Ayuh lari … uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…

      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang... uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang
      Ah … ha …

      https://youtu.be/YvUX_kYayPA

      Delete
  35. pak othaman and friends,

    the game has just begun. now is the time to focus on getting the message around in the kampung, in felda, in towns, in fact all over the places. they are the people that will go out and vote. they are the people that we need to engage and to explain.

    we don't have to worry about these umno cybermorons. they will write shits, curse shits and understand shits! a no brainer! let them be. let these dogs bark.

    on malaysian diaspora, most of them are with ph. though some still have a bad feeling with tun, but they could not agree more that tun is the only person right now that can bring down najibut and umno for good.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Gerakkan keretaku
      Kawanku telah menunggu
      Ayuh lari … uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…

      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang... uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang
      Ah … ha …

      https://youtu.be/YvUX_kYayPA

      Delete
  36. Sini badak sana badak, atas badak bawah pun badak, najip pun takut ini badak,,sapekah badak

    ReplyDelete
    Replies
    1. 23.04

      Badak bkan sebarang badak
      Badak pakai Gucci dan Hermes
      Dedak bukan sebarang dedak
      Itu badak ialah Rosmah Badak Hamis

      Delete
    2. Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Gerakkan keretaku
      Kawanku telah menunggu
      Ayuh lari … uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…

      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang... uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang
      Ah … ha …

      https://youtu.be/YvUX_kYayPA

      Delete
    3. Engkau ni Geng Cahaya dulu ke?.....dulu kau hari hari tunggu 'cahaya'......sekarang naik kuda pulak?....he.....he.....
      Pi ajak GN dan MrJ naik kuda.....
      Jangan jatuh atas kuda ye? Tak sempat pula GN nak isi borang masuk bertanding atas TIKET BEBAS.
      Tiket bebas boleh lah najib beri kamu masuk tanding......he....he...

      Delete
  37. Aku senang saja, mari kita KUBURkan Umno dan PAS untuk selamanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abihtu sape nk tanggung mak badak nyopping kat milan

      Delete
    2. Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Gerakkan keretaku
      Kawanku telah menunggu
      Ayuh lari … uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…

      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang... uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang
      Ah … ha …

      https://youtu.be/YvUX_kYayPA

      Delete
  38. Hellooo,

    I nak Najib menang, I tak peduli najib mesri menang juga.

    If not...

    I nanti kena duduk di Villa Sg Buluh.

    ohhh tidakkkkk.. I tak rela youu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Gerakkan keretaku
      Kawanku telah menunggu
      Ayuh lari … uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…

      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang... uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang
      Ah … ha …

      https://youtu.be/YvUX_kYayPA

      Delete
  39. Team najibrosmah kepanasan dunia masuk neraka jahanamlah
    TIADA tender kontrak
    TIADA jawatan
    TIADA bisnes
    Semua skandal dibongkar dan disumbat dalam penjara seumur hidup


    Maka ketakutan dunia dah nyata makan rasuah najibrosmah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Gerakkan keretaku
      Kawanku telah menunggu
      Ayuh lari … uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…

      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang... uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang
      Ah … ha …

      https://youtu.be/YvUX_kYayPA

      Delete
  40. Kengkaawn..ada tak baca blog Amenoworld. Aku sangat tertarik dengan komen2 netizen kat blog tu. Rasanya hampir daripada 90% komen2 tu menzahirkan rasa dukacita, terkejut, marah, memaki hamun dan tak percaya PH boleh membuat keputusan tak masuk akal tersebut.
    Perlu diingat, kenbanyakan dari netizen2 ini adalah golongan muda dan pertengahan umur.
    Itu belum lagi termasuk komen2 dari kumpulan pro Reformasi 98 yang menjadi pendokong kuat DSAI sebagai PM.
    Kita pun tau ramai pengundi2 muda dan yang kali pertama mengundi dalam PRU akan datang. Jika beginilah trend dan sentimen anak2 muda terhaadp TDM , pastinya harapan cerah untuk UMNO/BN terus berkuasa semula nanti. Rupa2nya keputusan PH untuk menamakan TDM sebagai PM bukannya memberi kelebihan kepada mereka tetapi merupakan peluru ampuh BN untuk membedil PH. Ada kemungkinan besar perlantikan TDM ini adalah ibarat hitting the last nail in PH's coffin!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ubat Kurap yg kamu jual dah tak laku!!!!......badan kamu sendiri penuh kurap....siapa mahu percaya?

      Delete
    2. AAH...MAMAK MATDEY TU MEMANG BANYAK KURAP...DAH LAH BERKURAP...'BARUA' DAPIGS PULAK....

      Delete
  41. Pastikan semua pintu keluar masuk negara ditutup supaya pesalah-pesalah politik BN tidak terlepas dari undang-undang negara apabila PH berjaya membentuk kerajaan. Dan pastikan dokumen-dokumen sulit tidak dimusnahkan oleh BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Gerakkan keretaku
      Kawanku telah menunggu
      Ayuh lari … uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…

      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang... uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang
      Ah … ha …

      https://youtu.be/YvUX_kYayPA

      Delete
  42. Berapa ramai agaknya rakyat Malaysia yang tertipu dengan persepsi yang cuba dibina oleh persepakatan dan persetujuan yang terhasil daripada Konvensyen Pakatan Harapan di IDCC, Shah Alam, hari ini, khususnya yang membabitkan pengagihan kerusi-kerusi kawasan Parlimen antara PPBM, PKR, DAP dan AMANAH?

    Berdasarkan “Muafakat Pakatan Harapan” yang ditandatangani oleh Pengerusi PPBM, Tun Dr Mahathir Mohamad, Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Pengerusi DAP, Tan Kok Wai, dan Presiden AMANAH, Mohamad Sabu, jelas dinyatakan bahawa:

    “Sebagai persiapan Pakatan Harapan menghadapi dan memenangi PRU 14, kami telah memutuskan pengagihan kerusi-kerusi kawasan Parlimen bagi Semenanjung iaitu yang melibatkan 165 kerusi, seperti berikut:
    a. Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) – 52 kerusi
    b. Parti Keadilan Rakyat (PKR) – 51 kerusi
    c. Parti Tindakan Demokratik (DAP) – 35 kerusi
    d. Parti Amanah Negara (AMANAH) – 27 kerusi”

    Ada yang terdiam dan terpesona dengan pengagihan kerusi-kerusi kawasan Parlimen ini kerana kononnya ia adalah bukti bahawa yang akan mendominasi Pakatan Harapan ialah parti Melayu Islam PPBM, bukannya parti bukan Melayu bukan Islam DAP kerana kononnya jumlah kerusi Parlimen yang akan ditandingi oleh DAP hanyalah 35 berbanding jumlah kerusi Parlimen yang akan ditandingi oleh PPBM, iaitu 52.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaupun begitu, perkara penting pertama yang perlu diingati adalah bahawa, daripada 35 kerusi yang akan ditandingi oleh DAP di Semenanjung di dalam PRU 14 ini, 31 daripadanya adalah kerusi yang telah sedia dimenangi oleh DAP di dalam PRU 13 lalu, iaitu:

      (1) Kerusi-kerusi P43 Bagan, P45 Bukit Mertajam, P46 Batu Kawan, P48 Bukit Bendera, P49 Tanjong, P50 Jelutong dan P51 Bukit Gelugor di Pulau Pinang.
      (2) Kerusi-kerusi P60 Taiping, P64 Ipoh Timor, P65 Ipoh Barat, P66 Batu Gajah, P68 Beruas, P70 Kampar dan P76 Telok Intan di Perak.
      (3) Kerusi P80 Raub di Pahang.
      (4) Kerusi-kerusi P102 Serdang, P103 Puchong, P106 Petaling Jaya Utara dan P110 Klang di Selangor.
      (5) Kerusi-kerusi P114 Kepong, P117 Segambut, P120 Bukit Bintang, P122 Seputeh dan P123 Cheras di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.
      (6) Kerusi-kerusi P128 Seremban dan P130 Rasah di Negeri Sembilan.
      (7) Kerusi P138 Kota Melaka di Melaka.
      (8) Kerusi-kerusi P145 Bakri, P152 Kluang, P162 Gelang Patah dan P163 Kulai di Johor.

      Ini jauh berbeza dengan PPBM di mana daripada 52 kerusi yang akan ditandingi oleh PPBM di Semenanjung di dalam PRU 14 ini, 0 daripadanya adalah kerusi yang telah sedia dimenangi oleh PPBM di dalam PRU 13 lalu (tetapi 1 daripadanya adalah kerusi yang telah dimenangi oleh calon PPBM di atas tiket BN , iaitu kerusi P143 Pagoh di Johor).

      Jadi, walaupun bilangan kerusi yang akan ditandingi oleh PPBM di Semenanjung di dalam PRU 14 ini adalah lebih banyak berbanding bilangan kerusi yang akan ditandingi oleh DAP, iaitu pada kadar 52:35, status quo kemenangan kedua-dua parti di Semenanjung pula adalah 31:0 untuk DAP.

      Perkara penting kedua yang perlu diingati adalah bahawa PPBM telah mengumumkan bahawa ia tidak akan meletakkan sebarang calon di di Sabah dan Sarawak di dalam PRU 14. Ini menjadikan bilangan kerusi yang akan ditandingi oleh PPBM di seluruh Malaysia di dalam PRU 14 kekal pada tahap 52.

      Sebaliknya, di dalam PRU 13 lalu, DAP telah meletakkan 4 calon di Sabah, iaitu di kerusi-kerusi P171 Sepanggar, P172 Kota Kinabalu, P173 Putatan dan P186 Sandakan (dan menang di kerusi-kerusi P172 Kota Kinabalu dan P186 Sandakan).

      Pada 30 Disember 2016 lalu pula, Penasihat DAP, Lim Kit Siang, telah mengisytiharkan bahawa DAP akan menggandakan bilangan kerusi Parlimen (dan kerusi Dewan Undangan Negeri) yang akan ditandinginya di dalam PRU 14 di Sabah, bermakna bahawa bilangan kerusi yang akan ditandingi oleh DAP di Sabah di dalam PRU 14 ini ialah 8.

      Di dalam PRU 13 lalu juga, DAP telah meletakkan 11 calon di Sarawak, iaitu di di kerusi-kerusi P192 Mas Gading, P195 Bandar Kuching, P196 Stampin, P199 Serian, P208 Sarikei, P211 Lanang, P212 Sibu, P213 Mukah, P215 Kapit, P217 Bintulu dan P222 Lawas (dan menang di kerusi-kerusi P195 Bandar Kuching, P196 Stampin, P208 Sarikei, P211 Lanang dan P212 Sibu).

      Delete
    2. Pada 30 April 2016 lalu juga, Penasihat DAP, Lim Kit Siang, telah mengisytiharkan bahawa strategi DAP Sarawak dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak 2016 adalah bagi menyediakan DAP Sarawak untuk memenangi Kerajaan Negeri Sarawak dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak 2021, sekali gus menjadikan kemungkinan untuk DAP menandingi lebih banyak kerusi Parlimen di Sarawak di dalam PRU 14 itu ada.

      Oleh itu, paling tidak sekalipun, bilangan kerusi yang akan ditandingi oleh DAP di Sabah dan Sarawak di dalam PRU 14 ini adalah 19, sekali gus menjadikan bilangan kerusi yang akan ditandingi oleh DAP di seluruh Malaysia di dalam PRU 14 meningkat menjadi 54.

      54 kerusi Parlimen yang akan ditandingi oleh DAP di seluruh Malaysia di dalam PRU 14 adalah lebih tinggi berbanding 52 kerusi Parlimen yang akan ditandingi oleh PPBM di seluruh Malaysia, apatah lagi dengan status quo kemenangan kedua-dua parti di seluruh Malaysia adalah 38:0 untuk DAP.

      Berdasarkan kepada penjelasan ini, nyatalah bahawa cubaan “Muafakat Pakatan Harapan” yang diumumkan oleh Konvensyen Pakatan Harapan hari ini untuk mengelabui mata rakyat Malaysia bahawa yang akan mendominasi Pakatan Harapan ialah parti Melayu Islam PPBM, bukannya parti bukan Melayu bukan Islam DAP, jelas gagal.

      Ini kerana yang akan kekal mendominasi Pakatan Harapan ialah parti bukan Melayu bukan Islam DAP.

      Apa pula ceritanya dengan sebuah parti lagi, iaitu PKR?

      Memang betul PKR juga meletakkan calon di Sabah dan Sarawak di dalam PRU 13, tetapi PKR di Sabah dan Sarawak, malah di Semenanjug pun, bukanlah parti Melayu Islam. Lihatlah sahaja siapa Pengerusi PKR Sarawak, bukankah beliau si evangelis Kristian tegar yang bernama Baru Bian?

      Lihatlah sahaja nama-nama yang tertera di dalam senarai 15 calon Parlimen PKR di Sarawak di dalam PRU 13 ini:

      P193 Santubong: Zulrusdi Bin Mohamad Hol
      P194 Petra Jaya: Ahmad Nazib Bin Johari
      P198 Mambong: Willie Anak Mongin
      P201 Batang Lupar: Abang Zulkifli Bin Abang Engkeh
      P202 Sri Aman: Nicholas Mujah Anak Ason
      P203 Lubok Antu: Nicholas Bawin Anak Anggat
      P204 Betong: Cecilia Siti Una @ Sittie Endek
      P205 Saratok: Ali Anak Biju
      P209 Julau: Wong Hong Yu
      P210 Kanowit: Thomas Laja Anak Besi
      P214 Selangau: Joshua Anak Jabing @ Joshua Jabeng
      P216 Hulu Rajang: Abun Sui Anyit
      P. 219 Miri: Michael Teo Yu Keng
      P. 220 Baram: Roland Engan
      P. 221 Limbang: Baru Bian

      Apatah lagi dengan PKR Sabah yang akan menghadapi PRU 14 dengan diketuai oleh seorang yang bernama Christina Liew setelah ia di dalam PRU 13 dulu diketuai oleh seorang yang bernama Datuk Lajim Ukin.

      Bagaimana pula dengan sebuah parti lagi, iaitu AMANAH?

      Sampaikan salam takziah pun sudah cukup agaknya

      Delete
    3. Kerusi Sabah dan Sarawak belum
      di agihlah bodoh.

      Mana mungkin PH akan bertembung dengan
      Warisan

      Lu jadi cikgu la baik, dari jadi
      political bodoh.

      Delete
    4. Di sabah & sarawk ppbm tak masuk bertanding, mat sembab dah annouce awal2.

      Warisan juga pasti x bertanding di sarawk. Jadi perkiraan blh ikut pembahagian kerusi parlimen thn 2013.

      Disabah, kerusi dapig tetap kerusi dapig, jangan berani nak sentuh. Pkr kene jd pak sanggup utk korbankan kerusi kpd warisan (itupun klu warisan masuk bertanding la).

      Jadi dgn sekelumit ilmu dlm otak kerbau yg kamu miliki tu, sila kira semula berapa kerusi dapig bakal ade. Lebih ke atau kurg dari parti org tua tu.?

      Jgn kira semua kerusi parti ph mampu menang, guna otak berpaksikan fakta berapa kerat je mrk boleh tawan kaw. parlimen pun.

      Selamat berfikir ye kerbau

      Delete
    5. 001...KARABAU BALAU....KASI CUCUK DIA PUNYA HIDUNG...MACAM JIDIN PAGOH....PRESIDEN HAPRAK TUNGGUL KAYU API!!!!

      Delete
  43. Terkentut gang umno nak putar belit kenyataan yg dikeluar PH berhubung janji untuk selamatkan negara pada pru nanti....rakyat dah tentu sokong

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kajola bukan saja terkentut
      dia juga disodok Mr. John..

      Egghhhhhhh.....dengar tu

      erengannya!!!

      kakakakakak

      Delete
  44. Replies
    1. akal budak tadika mcm ni lah...

      Delete
  45. 00:07,...nak tanya,...sekali hantar tulisan tu berapa bayaran rejim Najib bayar?TQ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat ni free of charge. Welkam

      Delete
  46. KOJOLLA BAPOK SIAL TANDING KERUSI

    DI CHOW KIT

    DAPAT SATU UNDI DARI JOHN NEGRO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Gerakkan keretaku
      Kawanku telah menunggu
      Ayuh lari … uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…

      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang... uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang
      Ah … ha …

      https://youtu.be/YvUX_kYayPA

      Delete
  47. 13 janji menjadi harapan rakyat untuk pru depan...sememangnya mahathir Anwar mencatit sejarah perbalahan dan setiakawan untuk meruntuhkan tembok yg menyusahkan rakyat dan kembalikan maruah negara yg tercemar

    ReplyDelete
    Replies
    1. 13 JANJI MANISMU...BAK KATA SI ECAH DEBAB....

      Delete
  48. Syabas,bravo,tahniah.gandingan kombinasi tun m dan dsai adelah pukulan maut penendang berbise ph buat mo1 bn umno dan hafi awang pas pis pus keluar darinegeri2 dan negare ini.setiap undi penting buat ph.jangan ade pengundi yg jadi bahlol dan tolol buang undi untuk parti penyangak mo1 serta sekutunya hadi awang pas pis pus.andaimo1 menang juge pru14 akan naiklah lagi gst,cukai tu cukai ni.senang sungguh barua mo1 jadi pm.hapus subsidi buat cukai cekik darah.memang nerake jahanam tempat ko di akhirat.aku yakin pru14 lepas raye cina sebelum ramadan mule 17 mei ni,ph akan menang

    Ppbm 40 kerusi
    Pkr 36 kerusi
    Dap 30 kerusi
    Amanah 14 kerusi

    Total semua 120 paling minimum pun 100 kerusilahinsya allah.kuatkan azam bulatkan tekad yg mo1 bn umno mesti ditumbangkan terus pru14.lawan tetap lawan,allah hu akhbar !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ckp mcm guna kepala lutut je bang

      Delete
    2. KEH...KEH...KEH...

      CAP MUNGE DAPAT 40 MEJA....1 MEJA KALAU DAPAT PUN DAH KIRA OK DAN BONUS....WOIIII JANG OII MENGIGAU TENGAH PAGI KER!!!

      Delete
    3. ANON 0110....BUKAN KEPALA LUTUT....KEPALA TAIK TOK MATDEY!!!KIHKIHKIH...

      Delete
    4. Parti PANtet menang 14 kerusi kaw. mana ler tu? Mat sabu sekrg MP kaw. mane lak?

      Waduh, kok mimpi ditengah pagi

      Delete
    5. Chor 01:14, kepala taik tu bagaikan dedak buat pencacai che det. Sedap dan lazat sangka mereka..hik5

      Delete
    6. KIHKIHKIHKIHKIH....0120...KITA TENGOK JER MASA PENAMAAN CALON ....SEKARANG NI DENGAU CITER SI DR. HATTA...DARI PARTI YG TAK SEBERAPA AMANAH TU...DAH MERAJUK KABARNYA...SEBAB TO MATDEY PUNYA PASAL LER....MAMPOSSS LER FUKATAN HAPRAK NIH...AKAN BERTABURAN LAH KERUSI MEJA NANTI TUH!!!

      Delete
    7. Ceritera pakatoon jangan dipercayai sgt. Esok lusa kena pujuk dgn dedak che det, balik la semula hatta ke meja rundingan. Takkan dia nk beralih masuk pas semula, kene jilat kahak hijo la jawabnye... Hik5

      Delete
  49. Kengkawan... nak tanyalah, apa citer ngan si Din Pagoh? Sekarang ni kat mana sebenarnya dalam hairaki pimpinan PH. Nama aje presiden Bersatu, tapi takde sebarang kuasa. Semua pendapatnya kena cantas dengan TDM...langsung tak diberinya chan untuk bersuara.
    Dulu masa keluar UMNO dan berkonspirasi denagn TDM untuk jatuhkan DSNR, katanya si Din ni dijanjikan dengan jawatan PM jika konspirasi tu berjaay, tapi apakan daay terburai di tengah jalan. Terlepaslah peluang Din utk jadi PM.
    Sekarang ni, memang tak merasalah jawabnya. TDM jadi PM dan Kak Wan jadi TPM..lepas tu DSAI ambil alih pulak. Din terus gigit jari tangan dan kaki. Paling2 kuat pun dia dilantik menteri penuh dalam kabinet TDM..tapi takkanlah dia nak terima jawatan tu lebih rendah masa dia dalam kerajaan BN dulu. Tentulah dia dapat kemaluan yg besar jika menerimannya.
    Katakan diujudkan jawatan TPM 2...tapi kena bersaing pulak dengan Azmin dan MOKRIZ. Satu lagi cara nak sedapakn hatinya ialah kerajaan PH mengujudkan jawatan PM ke 2...tapi kuasa takde. fungsi macam boneka aje dan jadi wakil rasmi TDM utk program2 kat seluruh kampung dan desa dalam negara..kira macm perasmi majlis ajelah.
    Ternyata..karier politik Din Pagoh telah dibunuh dengan rasminya oleh TDM. Kesian dengan orang Johor,,mereka menganggap Dinlah satu2nya harapan agar orang Johor jadi PM semula selepas Tun Hussein Onn...tapi nampaknya takkan jadi kenyataan.
    Kalau ikut sentimen sokongan rakyat yg semakin bertambah kpd UMNO/BN . khususnya di Pagoh..pelauangcerah untuk Din dikuburkan kariernya di Pagoh dalam PRU14 nanti. TDM dah nampak perkaar ini akan berlaku..dan pastinya dia akan meletakkan Din di Pagoh lagisekali. Kalau Din kalah, ini akan menjadi alasan kuat untuk TDM menaikkan Mokriz sebagai presiden Bersatu menggantikan Din Pagoh. Nak buat apa simpan orang yang dianggapa liabiliti dan bukan aset penting dalam Bersatu dan PH mcm Din ni...ngabiskan boreh ajo!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Din pagoh nak rehat2, duduk bwh ketiak nika gee cukup le

      Delete
    2. GN DAN ANON 0112...KAN AKU DAH KATA SI JIDIN PAGOH TU TUNGGUL KAYU ARANG!!!!

      PRESIDEN HAPRAK...TOTOK HAPRAK KOT!!!KIHKIHKIH...

      Delete
  50. uUuuUUYOOOOOO....KIKIKIKI..

    JIN PAGOH SKG NI IKUT SAJA KEMANA PIGI
    MACAM BERAK TERAPUNG SITU DIA BERLABUH
    PKR ANGKAT PLAKAD KUTTY MAIN HP SINDIRI
    DIA TAK ANGKAT SBB ALJUBORI PM KE TUJUH

    PM KA TUJUH KA PM KE LAPAN NI..?
    KEJAP TUJUH SEKARANG COMFIRM LAPAN
    ALAMAT MELINGKUP LA PUAK REFORMASI
    OTAK MAMAK PALING AUTA MACAM CIPAN...

    52 CAP MUNGA 51 PKR 35 DAP WOOO...
    52 ADA 1 KURSI 35 KURSI SOLID SUMA
    AKAI AUTA KUTTY MASIH ADA BODOO
    TOKONG GELI ATI KETAWA TAWA DIA....


    KIKIKIKIKIKI.... BARUA BARUA DAP@SINGAPORK MAKIN BAHLOL .. MOHON ISI BORANG MININGGAL TERUS LAGI BAGUSSS .... TARA BACA PUNYA ORANG... KIKIKI

    PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA INI KALI LAH...
    PRU SPORK KAMI TUNGGU...


    BERAMBOSSS. ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. JIDIN PAGOH MACAM LEMBU...DICUCUK HIDUNG DAN DI TARIK KESANA KEMARI....PRESIDEN TUNGGUL KAYU....TARAK GUNA....ORANG NOGORI KATA...'BOSEH'....

      Delete
  51. 52 SUMA 1 KURSI YANG LAIN MEJA...
    35 KERUSI TOKONG SAPU ITU SUMA
    51 PKR SIKARANG LU FIKIR2 LA BERAPA ADA..
    PAN BOLE DUDUK BERSILA ATAS SIMEN SAJA...
    MAT SABUN KERUSI MEJA PUN DIA TAK JUMPA


    KIKIKIKIKIKI.... BERAMBOSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK... SYOK SINDIRI MOHON ISI BORANG MENINGGAL TERUS LAGI BAGUSS


    INI KALI LAHHH


    BERAMBOSSSSS

    ReplyDelete
  52. Hidup Pakatan Harapan,Hidup Warisan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup di buai mimpi

      Delete
  53. YANG PENTING...BN-JIBBY TIDAK LG BERKUASA LPS PRU-14 NNT.
    AKU DAH MELUAT...

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. 4:06.....

      Rosmah & bininya Najib bukan setakat menyamun & mencuri, malah berkhianat (treason) menjual gadai harta & tanah pusaka bangsa kepada bangsa asing. Selain itu, kes pembunuhan misteri Altantuya, Pengasas Ambank Najadi & Pegawai Penyiasat Kevin Morales akan dibuka semula bila Pakatan Harapan ambil alih pentadbiran negara. Itu janji Tun Dr. Mahathir Mohamed.

      Berat yg teramat berat bagi Rosmah & Najib bakal memikul beban menanti mereka...itu baru di dunia, belum lagi di akhirat.

      Hidup Rakyat, Hidup Malaysia...!!
      Hidup Pakatan Harapan untuk rakyat & negara....!!

      Salam perjuangan & salam sejahters.

      Delete
    3. hidup ph..keluarga aku ada 6 org,termasuk emak ada 7 orng...smua penyokong PH...sejak 1999..pr tukar ka PH..Yg best tu PR14 ada tambahan..
      abg aku yg sulong 6 org..yg no2 ada 7orng,aku ada 3orng dan adik aku ada sorang..maknanya ada tambahan 17orng semuanya telah di doktrinkan undi PH..PR13 dulu PR dapat 52%..cuma perlukan 2% shj lagi..andaikata ppbm/amanah boleh bawa 10 lagi undi melayu PR14 PH PUNYA..Mungkin PAS bawa 6% undi melayu..tinggal 56%..dah kira bagus....
      start bekerja dikawasan masing2...

      cheers PH..

      Delete
    4. 07.37...Itu belum cukup terrer lagi. Kat kampong aku ada L/Kurang 70 buah keluarga. Setiap keluarga ada 5 ahli. Jadi jumlahnya 3500 orang. Semuanya dah layak mengundi..dan yang bestnya..semua dah bersumpah setia untuk mengundi UMNO/BN dalam PRU nanti. Dah berzaman keturunan mereka memang undi BN...BN tetap di hati mereka beb!!!!!!

      Delete
  54. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Posting ramalan tikam ekor di atas adalah perbuatan 'BUANG TEBIAT' cyber-terompah BN sejak dulu bila dia hilang punca & mati pucuk setelah diasak dan KECIWA.....!!

      Delete
    2. Dengar khabar...Mbah Suroto , guru spiritual Pesugihan Anka Togel 2D sampai 6D dan pesugiham Dana ghaib inilah calon favret Bersatu untuk bertanding di Putrajaya dalam PRU14 nanti. Peluangnya lebih besar untuk menang kerana dibantu oleh jin dan jembalang....kiranya winnable candidatelah. TDM tak jadi..dia akan bertanding kat Langkawi, tempat selamat untuknya. kalau kat Putrajaya, konfom kalah punya!!!!!

      kihkikikioikikiokihkikikiki..KEH..KEH...KEH...

      Delete
    3. Langkawi pun sipi2 belum tentu. Ainina pun mcm Hamidah osman, depa ada gerakan dan pengaruh tersendiri sbg wanita..jgn main2. Org Langkawi pula x mcm org Jitra/ Kubang Pasu yg totok pada Madey tahun 80-an dulu. Mereka tak seperti itu.

      Apapu kita bg peluang Atok 93 lempiaskan nafsunya.. The return of mahazalim.. Anak2 muda langkawi boleh ketawa panjang.. Kwsn Pdg Matsirat dn Ayer Hangat tu saja la kot madey berani sua tengkuk??

      Delete
  55. RAKYAT dah lihat nyata ketakutan team najibrosmah umno
    Ketakutan dengan dasar dan perlaksanaan pakatan harapan
    Kerana najib umno tak mampu hapuskan GST
    tak mampu beri SUBSIDI
    tak mampu turun kan cukai pendapatan
    Tak mampu tambah peluang pekerjaan
    Tak mampu dedahkan skandal 1mdb
    Tak mampu dedahkan skandal felda Mara kwsp Mar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. Aku takut ph xmampu kot nk letak margin tertinggi yt dibina NAJIBROSMAHZAHID pd rakyat.. Merangkak pakatan nk tiru atau cuba pujuk nnt..hbis kuat sepenggal je..rakyat mesti rindu nk balik pd Najib.. Jgn main2. Aku dj merasa hidup sengsara zmn Penyangak Kerala 22 tahun.. Ini plk combine dgn pakatan haramjadah yg agenda mereka hanyalah kuasa dan aktiviti haran undergroundm

      No way...ph..Inshaa Allah dasar DSNR UMNO BM pasti dirindui majoroti besar rakyat. Nikmat melimpah dr Allah, tp si kufur nikmat cuba terus menafikan..

      Delete
  56. Apaaaaa??? Mat Syabu cakap Amanah akan menang semua 27 kerusi yang akan dipertandingkannya dalam PRU nanti.
    Jin jenama apa pulak yang dah merasuk dirinya tu?
    Takkanlah dia tak sedar atau buat2 tak sedar dia dah kena kencin sampai basah lencun oleh TDM. Amanah Johor dan mengamuk..adake patut mereka dapat 2 kerusi parlimen aje. Tu pun kat tempat yang mereka konfom kalah. ISH...ISH..ISH...kuat betul mandrem TDM samapi mat Syabu yang begitu handal pun dibodohkannya..ikut aje apa cakap TDM macam korbau dicucuk hidung !!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdra Geng Najib, saya masuk belog Budin penyamun ni saya dapat rasakan tentera kutty PH siber dedak mereka ni berada dalam ILUSI dan Khayalan kronik.

      Mereka seperti berhalusinasi dengan syok sendiri bayangan2 tersendiri dan paling GILA bila meletak harapan besar pd si tua yang dah bwrusia 93.

      Mereka tak kesiankan Madey dan perkudakan org tua ini sehingga ke akhir hayat sebagai alat merompak dan menyamun seperti tahun 80-90an dulu.

      Saya teekejut baca gelagat loyar buruk dan sekerat akal tak logik posting2 mereka ini seolang mcm tgh duduk dlm satu bandar/ komuniti terasing dari dunia kita.

      Apapun syabas tuan sebab terus menulis menggempur minda sakit mental blog budin penyamun ini dan tentera2 upahan Madey/ PH.

      Delete
  57. Belog org GILA.

    Realiti kt luar rakyat cukup serasi sudah dgn DSNR, suasana kritikan rakyat mcm 2013 dulu dh tak didengari. Rakyat dh tahu pembngkng mcm rafizi hanya berkokok tapi ekor penuh najis.

    Apatah lg Madey, manusia yg penuh dgn skandal dan masalah disebalik kosmetik 'kemajuan' negara, penyamun kronik negara.

    Syukur pd Allah bila PH memilih Madey jd PM, ia satu musibah besar pd PH dan Inshaa Allah sokongan rakyat pd PH akn mnjunam teruk. Tidak ada rakyat yg waraa akan memilih PM yg sgt TUA apatah lg diselaputi skandal dan sifat mahazalim penyangak tersohor.

    Kita jg taksabar nak lihat lakonan Anwae dan Madey sepentas.. Semoga segera jd kenyataan. Sejarah akan merakam ini sebagai tragedi politik terrburuk tanah air dan juga pembangkang.

    Inshaa Allah UMNO BN terus kukuh maju melangkah ke TN50. Wawasan Penyangak 2020 untuk Boboi akan musnah.

    Wallahualam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki

      mmg mampossssss lah barisan.dh gelap masa depan najib

      Delete
  58. Saya salah pemuda di kawasan desa di utara perak amat BERHARAP pihak pakatan dapat MENERANGKAN DENGAN SEJELAS JELASNYA 13janji dan tekad yang dah dipersetujui ini kepada WARGA EMAS di kawasan kampung dan desa.didapati mereka masih tidak paham matlamat sebenarnya pakatan harapan.


    Warga kampung@desa masih beranggapan UMNO ITU KERAJAAN dan kerajaan itu ialaj UMNO.


    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...