Monday, 8 January 2018

KAHKAHKAH...BARU DICALONKAN DAN BELUM PUN TUN M JADI PM LAGI, DAH KELAM-KABUT UMNO DIBUATNYA!!!


Sejak semalam, seronok sekali kita melihat gelagat dan telatah beberapa pemimpin UMNO, laskar maya upahan Najib Razak dan golongan sampah yang sudah keluar daripada Bersatu berhubung keputusan Pakatan Harapan menamakan Tun Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri selepas gabungan itu memenangi pilihanraya akan datang.

Antara komen yang kedengaran ialah:-

Menteri A - pemilihan Tun Mahathir adalah suatu tragedi dan memalukan bagi Pakatan Harapan serta akan memudahkan lagi BN menang pilihanraya akan datang.

Menteri B - negara akan hancur sekiranya Pakatan Harapan memerintah negara ini kerana tiada parti yang dominan dalam gabungan itu.

Menteri C - politik Malaysia akan jadi tidak stabil kerana rakyat tidak tahu berapa lama Tun Mahathir boleh menjadi Perdana Menteri.

Komen laskar maya upahan pula, antaranya ialah Tun Mahathir didakwa memungkirinya janjinya tidak mahu menjadi Perdana Menteri semula, penghalang reformasi sebelum ini, cakapnya tidak pernah konsisten dan pelbagai gambaran negatif yang lain lagi.

Golongan sampah, seperti biasa dah jadi macam cacing kepanasan dibuatnya dengan komen yang antara lain, pencalonan Tun Mahathir membuktikan golongan muda diketepikan, adakah 52 kerusi yang diperuntukkan kepada Bersatu itu merupakan kerusi selamat atau kerusi akan kalah dan adakah pasangan suami isteri, Anwar Ibrahim dan Dr Wan Azizah Wan Ismail akan menjadi Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri selepas pengunduran Tun Mahathir nanti.

Apa yang nyata, semua komen dan reaksi itu tidak lain ialah menggambarkan ketakutan dan kelam-kabutnya mereka berhubung keputusan yang dibuat oleh Pakatan Harapan semalam dan ia benar-benar di luar jangkaan mereka.

Kahkahkah....ini baru Tun Mahathir dinamakan sebagai calon Perdana Menteri, belum betul-betul jadi Perdana Menteri lagi.

Bagaimana agaknya kelam-kabut dan lintang-pukangnya mereka nanti selepas Pakatan Harapan memenangi PRU 14 dan sebaik Tun Mahathir mengangkat sumpah jawatan sebagai Perdana Menteri?

Mungkinkah ada yang akan terjun bangunan, lari ke luar negara dan jadi meracau tak henti-henti?

Sebagai bekas Perdana Menteri selama 22 tahun yang sentiasa menang dua pertiga setiap kali pilihanraya ketika eranya, mempunyai pengaruh kuat di kalangan rakyat pembagai kaum, diterima baik oleh dunia antarabangsa sebagai pemimpin hebat, bukan kleptokrat, penyamun atau pencuri, tidak pernah dalam akaun bank peribadinya ada wang beribu-ribu juta ringgit, mempunyai isteri yang sederhana dan tidak pernah bermewah, semua itu adalah kelebihan yang nyata antara Tun Mahathir berbanding dengan Najib.

Oleh kerana matlamat PRU 14 ialah untuk menumbangkan Najib yang sudah terlalu kotor sebelum memulakan proses pemulihan dan seterusnya menyerahkan kepada pimpinan muda mengambil alih pentadbiran negara, watak yang kuat, kukuh, dihormati dan berwibawa adalah amat diperlukan.

Inilah sebenarnya yang amat menakutkan semua pemimpin UMNO, laskar maya upahan dan golongan sampah tersebut setelah Tun Mahathir dipersetujui sebagai calon Perdana Menteri Pakatan Harapan.

Selain itu, keputusan Pakatan Harapan berjaya mencapai konsensus berhubung calon Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri serta pembahagian kerusi yang seimbang juga menunjukkan gabungan itu sedang berada dalam keadaan yang kukuh dan bersatu untuk menghadapi pilihanraya akan datang yang sasaran utamanya ialah menjatuhkan Najib, UMNO dan BN.

Jangkaan UMNO bahawa Pakatan Harapan akan bercakaran dan berbalah sesama sendiri berhubung calon Perdana Menteri dan pembahagian kerusi nyata tidak menjadi kenyataan.

Keputusan Pakatan Harapan semalam juga membunuh dengan sendirinya mainan isu oleh media-media kerajaan selama ini berhubung dominasi DAP dalam gabungan itu dan kononnya Lim Kit Siang adalah bakal Perdana Menterinya.

JASA, Tunku Aziz Tunku Ibrahim dan Annuar Musa tentu sekali kecewa sekarang ini kerana hilanglah modal untuk terus menakut dan memperbodohkan rakyat sambil tujuan utama mereka ialah untuk mengampu Najib.

Isu itu ternyata tidak laku lagi dan pemikir-pemikir UMNO kini terpaksa berhempas pulas mencari isu lain untuk memesongkan fikiran rakyat bagi memastikan kleptokrasi tidak tumbang kepada demokrasi.

Kalaulah dalam pembahagian kerusi Pakatan Harapan semalam, Bersatu hanya mendapat 35 kerusi, manakala DAP 52, PKR 51 dan Amanah 27, meskipun Tun Mahathir kekal dinamakan sebagai calon Perdana Menteri, maka sudah tentu seronok dan bertempik soraklah seluruh pimpinan UMNO menghangatkan lagi isu berkaitan dominasi DAP dan bagaimana Bersatu digambarkan sebagai alat semata-mata.

Oleh kerana jangkaan itu tidak menjadi kenyataan, malah dominasi Melayu tetap unggul, calon Perdana Menteri yang ditonjolkan tidak dipertikaikan wibawanya dan Pakatan Harapan terlihat berada dalam keadaan kukuh dan bersatu, tiada sebab lagi Najib, UMNO dan BN yang selama ini menyusahkan hidup rakyat dengan penarikan subsidi, beban GST,  kenaikan kos sara hidup serta rasuah berleluasa dalam semua peringkat,  tidak boleh ditumbangkan dan digantikan dengan kerajaan baru yang lebih berwibawa. (ShahbudinHusin 08/01/2018)

316 comments:

  1. Replies
    1. Hihihi bukan hanya puak umno yg terlompat2 kepanasan, puak2 lebai pun dah mula menyerang. Maklum laa umno dan pas dah jadi rakan kongsi.

      Delete
    2. Ini pun salah satu simptom yg dihadapi cybertrooper Berbayar umno dengan penobatan Tun. Menyanyi sewaktu menahan sakit perut,nak terberak. Hehehekikikihahahakahkahkah

      Delete
    3. MENTERI Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin membidas janji pakatan pembangkang untuk memberikan hak penyiaran bola sepak luar negara kepada Radio Televisyen Malaysia (RTM) sekiranya mereka menang Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) akan datang. Beliau berkata ia merupakan janji baharu pemuda Pakatan Harapan (PH) untuk memikat hati golongan muda.

      "Mereka berjanji bahawa perlawanan bola sepak Liga Inggeris dan Sepanyol akan disiarkan secara langsung oleh RTM. Saya ada bertanya kepada rakan saya di stesen tv berapakah kosnya untuk menyiarkan perlawanan secara langsung, dan hak penyiaranan ini melalui proses bidaan… setiap tahun bidaan mencecah ratusan jutaringgit mungkin lebih daripada RM100 juta.

      "Kalau diberikan kepada RTM, siapa yang akan bayar? Akhirnya menggunakan wang rakyat. Katakanlah nak bersiaran kena bayar RM200 juta, takkan nak belanja begitu sahaja?" katanya pada majlis pelancaran jentera pilihan raya Barisan Nasional (BN) Parlimen Jelebu hari ini.


      Turut hadir, Pengerusi BN Jelebu, Jalaluddin Alias, timbalan pengerusi Baharudin Jali, pemimpin parti komponen BN Jelebu dan 6,000 ahli BN Jelebu. Pemuda Pakatan Harapan pada konvensyennya semalam menjanjikan siaran perlawanan bola sepak antarabangsa termasuk Liga Perdana Inggeris di RTM, jika pembangkang memperoleh mandat mentadbir negara selepas PRU14 nanti.

      Menyifatkan janji itu tidak masuk akal dan bertanggungjawab, Khairy yang juga ketua Pemuda BN dan Umno berkata adalah lebih baik duit yang hendak digunakan untuk membuat siaran langsung perlawanan bola sepak itu digunakan membina kompleks sukan di seluruh negara bagi manfaat rakyat keseluruhan.

      Khairy dalam pada majlis itu turut mengumumkan pembinaan sebuah kompleks sukan baharu di sini.

      "Kita akan tenderkan kerja ini secepat mungkin dan kalau dapat kita tender dalam masa terdekat, 18 bulan boleh siap. "Ia akan dibina dengan kos sebanyak RM8 juta," katanya. Kompleks sukan itu adalah permintaan daripada Jalaluddin yang menurutnya merupakan permintaan daripada golongan muda di Jelebu.

      Delete
    4. Alah KJ ni...budget bagus pulak. Kementerian sendiri hilang 100 juta, boleh jawab tak tahu, dari dana KBS ghaib begitu sahaja, lebih berfaedah kalau digunakan untuk hak penyiaran. Hehehekikikihahahakahkahkah

      Delete
    5. 100 juta dengan 32,000 juta mane lg byk en. puake? Tu pun satu lagi jawab TAK TAHU

      Delete
    6. 160 0000 juta dengan 32 000 juta mana lebih banyak. Jangan pula kamu jawab Tak Tahu pula En Anon 1001.Hehehekikikihahahakahkahkah

      Delete
    7. Punyalah bangang macaiii haram kejadah dah hilang akal.....orang duk cakap pasal politik....dia duk berulang-ulang citerrr pasal kuda.

      Tak ke nampak benor tenginnya tuuu....

      Ngelupor hangat pijor.......hilang akei.....lepeh ni boleh lerrr melabun dengan dindin....

      Lawak sarkis......tolol...!!

      Delete
    8. 160 0000 juta = 1.6 trillion. Dtg celah jubo mana lak tu?

      Delete
    9. Yes, zero vote for BN. Insya-Allah. Ini kalilah. Amin, ya Allah.

      Delete






    10. 8 41


      ko ni babi betul laaaah


      kotey ko panjang macam kuda ker haa babiii











      kuda babi
      tuhan anon cipta binatang baru
      kuda babi

      Delete
    11. hahahahaha...kelakar dan kelamkabut. yelah, mau tak kelamkabut. tak tau mana nak buat dulu, nak ketawa guling2 ke nak menangis... tun mahathir nak jadi pm semula. mugabepun ketawa dari afrika. kenapa dia terguling sedangkan orang seusianya teringin nak naik jadi pm semula...hanya di malaysia

      Delete
    12. Tu la pasai.. nk ketawa ka nk nangis.. bang budin propa baik punya.. kakaka..
      Bang budin tahu realitinya.. mengarut.. tapi.. hmm sokong je la.. janji bukan bn yer..
      Kakaka...

      Delete
    13. Pakatan Harapan yg menobatkan TUN M. Mengapa cybertrooper berbayar Umno yg merasa kepanasan. Tu lah....orang tua dah cakap awal~awal , JANGAN MENTEKEDARAH DEDAK HARAM. Tu baru panas di DUNIA. Panas di AKHIRAT belum tahu lagi. Hehehekikikihahahakahkahkah

      Delete
    14. Kini umno umpama sedar dari mimpi yg panjang
      Tersedar dengan wakeup call pru 14 yg akan menidurkan mereka dgn kuasavyg semakin sirna akibat khianat dalam mmegang amanah rakyat

      Delete
    15. 1.6 triliun punye cerite td dah ilang, gebang cerita lain pulak. Macai2, memg pesyen gini ka?

      Delete
  2. 2018 pasti dapat baju baru.. 😊

    ReplyDelete
    Replies


    1. TUAN ADMIN




      PUAK PONYOKONG MADEY SEMUA BEKAS KAKI SAMUN. TENGOK DAIM CIBAINUDDIN CUKUP.. SI PENYAMUN BURIT DAN KARUN

      MANAKALA


      PUAK NUAT PULAK

      KAKI ANTI SAMUN (REFORMASI)
      MCM MANA NAK BERGABUNG

      SATU SETAN DAJJAL

      SATU MALAIKAT KEADILAN





      BOLEH KER TUAN ADMIN


      WAK JAHID KATA JANGAN PECAYA MADEY

      " NEVER TRUST HIM"

      MAI KITA LIHAT UMNO LAMA DAN BARU HANCU

      KITA ANGKAT WAK JAHID PM
      KITA ANGKAT RAPUJI DPM


      AMIN

      Delete
    2. Makan ubat dulu bro sebelum komen. Teruk beno melalut dan halusinasi yg kamu alami. Chillex bro. Jangan nampak sangat....Hehehekikikihahahakahkahkah

      Delete
    3. Dia dah gelabah puyuh bro puaka rimba
      Sergah sikit lagi tentu mati terkujat

      Delete
    4. TENGKORAK KERING...MANA ADA OTAK!!!!

      Delete
  3. PEMUDA Umno Perak hari ini membuat laporan polis terhadap Pengerusi Bersatu Dr Mahathir Mohamad yang didakwa menghasut rakyat di negara ini untuk menjatuhkan kerajaan pimpinan Najib.

    Ketuanya Khairul Shahril Mohamed berkata laporan polis dibuat kerana bekas perdana menteri itu didakwa sering mengeluarkan kenyataan dengan mengajak rakyat menyertai misi beliau untuk menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional (BN) pimpinan Najib.

    “Kenyataan yang sering dibuat oleh Dr Mahathir yang memburuk-burukkan kepimpinan kerajaan sedia ada sudah tentu mengelirukan rakyat khususnya generasi muda di negara ini.

    “Kita berasa amat kecewa dan terkilan dengan apa yang Dr Mahathir lakukan terhadap Najib kerana tindakan beliau itu dilihat cuba menganggu kestabilan politik dan keharmonian serta demokrasi negara," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan polis di Balai Polis Sungai Senam di Ipoh, hari ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketua pemuda yang akal letak kat ponggong .Antara macai yang coba2 untuk dipilih untuk jadi calon pru 14...

      Delete
    2. Lagu ni mcm isyarat supaya tokong2 BN lari keluar negeri dgn membawa harta benda sekali. Nampaknya dah betul2 nak tumbang.

      Delete
    3. Lepas PRU dia tuuukaarrr lirik jadi baadaakk ku lari....

      Delete
    4. Matdey kuda dapig. Jgn pusing2 haaaa

      Delete
    5. Benar Park, itu signal suruh kemas , siap2 nak ke Koh Sam Moi.....hah awas!!!!

      Ketua2 Pemuda Umno seluruh negara, sila buat laporan polis terhadap Tun, kompailkan jadikan kertas memorandom, persembahkan kpd. agong, mohon isytihar Malaysia Negara Kominis, haposkan DEMOKRASI, then boleh tangkap Tun M. Silakan/

      mamposumno mamposumno mamposumno mampos

      Delete
    6. Tidak dinafi kan tahun ini tahun yg paling getir utk survival parti barisan lahanat

      Ikut kategori
      Ni ujian atau bala?

      Delete
    7. TENGKORAK KERING....OTAK LETAK KAT KEPALA LUTUT!!!TAK PUN KEPALA KOTE....

      Delete
  4. Haha...baru calon dah gelabah....mcm2 telahan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. JAMGAN KLIK ANAK BABI JI



      INI ANAK BABI DARI JIBMAH HASIL KONKEK THREESOME DGN KOMUNIS DI GENTING:



      Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Larilah hai kudaku
      Larilah ayuh lari
      Gerakkan keretaku
      Kawanku telah menunggu
      Ayuh lari … uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…

      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang... uh

      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Haaaa … …. a … a… a…
      Kudaku lari gagah berani
      Ayuh lari hai kudaku lari
      Kudaku lari kencang
      Rasa hatiku girang
      Kawan kawanku riang
      Ah … ha …

      https://youtu.be/YvUX_kYayPA




      KALAU KLIK VIRUS MASUK DALAM HP


      BABEE BETUL PUAK NAJIBBBBulshit

      Delete
    2. Pakatan harapan konvensyen

      Najib konvensyen dengan rajnikanth belajar teknik penchayaan teknik auta dan teknik deyy

      Delete
    3. TENGKORAK KERING...OTAK TARAK!!!!

      Delete
  5. Cepat sikit PRU,
    kasi PH mng pulak.
    Kasi lain orang jd PM
    Kasi harga barang turun
    Kasi petrol murah
    Kasi hapuskan GST

    Tapi kalau PH menang
    Mereka beri alasan,
    tak laksana janji mereka pd rakyat
    Aku terajang sekor-sekor menteri yg ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah anon0816 kalau pakatan tunai janji ko lak kita terajang
      Hehe tak baik terajang owg sepak je lgi afdal

      Salam perjuangan
      Lawan tetap lawan

      Delete
    2. TENGKORAK KERING...DAH LER TAK ADA OTAK...HIDUNG SOMPONG!!!

      Delete
  6. Aku harap sgt..tiada pemimpin PH yg membuat kenyataan bodoh dlm pembahagian kerusi atau apa jua mengenai PH yg boleh menjadi buah pukul utk umno..! Ada beberapa pemimpin PH yg nk tunjuk hero apabila ditnya wartawan umno..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Matdey kerala ni lagu tema najib ke nak menyanyah dengan rajnikanth g tamil nadu?

      Atau nak g shooting filem kollywood kisah wakil rakyat yg klepet?
      Anak tiri buat filem kat hollywood
      Kepala bapak nak tgok line kat kollywood
      Mmg lahanat
      Deyy matcha
      Nallerekek
      Kuttyama
      Pariah appa
      Najib panni kutty

      Apa deyy?
      Rajnikanth nk nuntut ngan najib atau najib nuntut ngan rajnikanth
      Kak ros nk autograf jer
      Tu pun deepak yg tolong
      Kikiki

      Delete
    2. TENGKORAK KERING...OTAK HANTU JERANGKUNG KAWAN SUNDALAN MAK LAMPIR....

      Delete
  7. Saya di tingkatan 4 waktu Tun Dr Mahathir mengangkat sumpah sebagai Perdana menteri. Sebelum keputusan SPM keluar dah dapat biasiswa untuk sambung pelajaran di universiti. Setelah kembali dari belajar, ekonomi negara sedang begitu rancak membangun pada waktu itu. Rakyat hidup aman makmur dan bersatu padu,tiada masalah. Satu demi satu kejayaan ditempuh dan diraih Malaysia dibawah kepimpinan Dr Mahathir. Saya adalah generasi yang membesar dibawah kepimpinan Dr Mahathir. Hari ini Najib CELAKA ni dah menghancurkan dan memporak-perandakan negara kita tercinta ini. Semuanya hancur di bawah Najib. Setiap benda Najib celaka ni pegang, semuanya menjadi najis!

    Semoga Tun Dr Mahathir dan pakatan harapan akan berjaya mengalahkan Najib dan konco-konconya. Rakyat kebanyakkan mempunyai harapan yang sangat tinggi pada Tun agar Tun dan pakatan harapan dapat mengembalikan kegemilangan dan maruah Malaysia tercinta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uwekkkkk barf out... cara garap cerita mcm dlm pnggung opera cina...cong cheng..chong cheng..chong cheng.. Indah dr rupa..kah..kah..kah ko nk bodo kn sapa..zmn tu berapa kerat org ada tv, ada kreta dlm satu kmpung??

      Zmn tu tv kena bayar lesen taww... kah kah..kah bygkn tv ade lesen..

      Delete
    2. Minum air pemedih mata FRU zaman perdana menteri mane? Mesti minum air tu sbb negara tgh aman. Tul x pakcik?

      Delete
    3. tuan anon 8:43,

      bukan sahaja tuan seorang, malah ada beratus-ratus ribu orang yang semacam tuan. kita semua telah menikmati suatu zaman kegemilangan dan kecemerlangan pimpinan Tun M, sehingga si Tidur (dan menantunya) dan si Kleptokrat (dan isteri gemuknya) datang mengacau dan memcemar Malaysia.

      Kini Tun M kembali. tuan, saya dan seluruh rakyat Malaysia turut ingin kembali kepada era kegemilangan dan kecemerlangan itu.

      Delete
    4. Gemilang dgn skandal & kontrovesi. Ekonomi menjunam 2 kali "era kegemilangan dan kecemerlangan itu"

      Delete
    5. Zaman TDM ekonomi menjunam dua kali, kemudian bangkit. Zaman Najib pulak ekonomi negara terjunam dan terus terbenam dalam lumpur yg paling dalam hingga terpaksa menyembah Cina merah untuk menolong.

      Delete
    6. Pok jilat sembang gune fakta ke atau gune fuckta tu? World bank dengar pun boleh jd sawan ketawa.

      Delete
    7. Rakyat dah muak muntah hijor duduk dalam era kleptokrat....

      Duit silap bayar company ciplak.....
      Skandal money laundering...
      Derma masok akaun peribody....
      Sign buta sepatah haram tak baca......
      Freehold leasehold tak reti nak beza....
      Lawak sarkis anak dibinkan pada datok.
      Nyopping bermillion2...
      Buat wayang lucah...
      Tanah lesaaappp.....duit tak dapat.

      PRU14 kita kasi tuuukaarrr sumer....

      Delete
    8. Phantom si hantu raya tak bertuan..dah2lah..muak pulak dengar isu2 yang asyik diulang2 tu, sampai nak muntah hijor.
      Kalaulah betul tuduhan2 tu, apasal takde satu pun yang diheret ke mahkamah untuk didakwa adn dibicarakan? Takan lah takde satu pun ..macam tak logik pulak kan. Mahkaamh Msia kan memang terkenal dengan pengadilannya yang cukup adil dan tidak berat sebelah...kita tidak mengamalkan kangaroo court macam negara2 kat Afrika tu!!!!!!

      Delete
    9. GN.....
      Lutut sudah ada goyang kaa....cakap pusing pusing?
      ....mana lobang cacing mau masuk?...he....he.....

      Delete
    10. GN, muntah ko bukan biru ke>..............
      Kok ye pon jadi KELDAI tunggangan MO1NajibPM sampai kolor pon tukar......lantak pi hang la lebai malang.....

      Delete
    11. Helo geng najib yg ko mengulang dusta bersalut gula dan perasa bangkai yg di hidangkan oleh najib kepada rakyat takpe?
      Yang kami berulang ulang mendesak membongkar mengulas menghamun ko yg menunjuk kan penipuan yg nyata apesal tak boleh pulak?

      Geng najib ko mmg umpama penyamun yg marah hasil yg dia samun disamun oleh penyamun lain
      Kata lembutnya
      Ludah ke langit tertepek muka sendiri
      Urbannya
      Terbongekkk paisey kesipuan

      Khabar angin dari member seguli aku kat telok intan kata kawan aku ko lah yg naik motosikal sambil berbogel ke geng najib?
      Tapi aku tak caya khabar angin
      Hehe
      Sesekali nak garu ko sket geng najib

      Delete
    12. TENGKORAK KERING...OTAK JEMBALANG...TAK HARUM SUNDAL MALAM!!!

      Delete
  8. KAHKAHKAH...TUN M DICALONKAN DAN BELUM PUN JADI PM LAGI, PAKATAN HAPRAK DAH NAMPAK BAYANGAN KEKALAHAN TERUK YANG BAKAL DITERIMA ...
    SIBUDIN HANYA BERPURA PURA JER...
    TAK PAYAH BERLAKONLER SIBUDIN...
    KESIAN ORANG TUA....
    DAH NAK MATI PUN..KENA BULI
    KIRI KANAN...


    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala bapak ko lah yg tukang buli
      Sampai tukang masak tun pun dia nk kebas
      Desperate betul

      Delete
    2. TENGKORAK KERING...KEPALA GONDOL...OTAK KECHIK LETAK KAT KEPALA KOTE!!!

      Delete
  9. Woiii Otoman sewel.. Ko kutuk caci fitnah najib boleh? Halal?!.. Tp klu kutuk madey yg sah jijil dan jht tu ko mengamok mcm pmpuan meroyan dlm pntng??

    Ko simpan sikitlah ko punye sewel tu tggu time pru nnt..kuarkn blik

    Mengade2 nk mampos..tksub gilababi dgn madey taikkutty pstu pkse org lain ikut sama??

    Ko nk rase pelempang tak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 08:45 - Kalau kau anak jantan, bagi number telephone boleh tak ?

      Delete
    2. 012-2052020

      Delete
    3. mk...10.17 dah bagi no tel dia. Sekarang kau nak buat apa pulak????? Tel lah kalau berani!!!!

      Delete
    4. mk telor separuh masak

      Delete
    5. hang dh rasa'teloq' dia ka.hahahaha.bodoh.

      Delete
    6. Tak rasa, tp terbau hangit tadi. Telor mk hitam legam tapi tetap separuh masak.hihihi

      Delete
    7. Geng najib 1050 time line
      Nampak sangat sifat batu api berhati khaudu
      Mengadu domba lgi
      Insaflah geng najib kita ni hamba yg lemah
      Mengapa perlu membatu ronsonkan permusuhan sesama kita?
      Make love
      Not argue
      Mmuah
      Kahkahkah

      Delete
    8. TENGKORAK KERING...HIDUNG SOMPONG CAKAP MELOLONG-LOLONG...MACAM KENA POLONG...

      Delete
  10. KAHKAHKAH...TUN M DICALONKAN DAN BELUM PUN JADI PM LAGI, PAKATAN HAPRAK DAH NAMPAK BAYANGAN KEKALAHAN TERUK YANG BAKAL DITERIMA ...
    SIBUDIN HANYA BERPURA PURA JER...
    TAK PAYAH BERLAKONLER SIBUDIN...
    KESIAN ORANG TUA....
    DAH NAK MATI PUN..KENA BULI
    KIRI KANAN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg kanan kanan najib
      Yg kiri lebai
      Yg depan pakatan
      Yg belakang barisan
      Kat bawah kak ros
      Pulas telo abg sayang
      Adalak anon0845
      Dan kengkawannya tgh kutip tahi najib di lantai
      Pemimpin ko berak bersepah
      Pakaikan lampin lah
      Dasar bodoh hakiki

      Delete
    2. TENGKORAK KERING...OTAK TARAK...KALAU ADA PUN LETAK KAT KEPALA KOTE...

      Delete
  11. Jgn main2 wooo dgn Atok 93 Baling Gelas Tak Pecah ni... dia punya auta.. BABI PON BOLEH TERBANG WOOO...

    ReplyDelete
  12. KAHKAHKAH...TUN M DICALONKAN DAN BELUM PUN JADI PM LAGI, PAKATAN HAPRAK DAH NAMPAK BAYANGAN KEKALAHAN TERUK YANG BAKAL DITERIMA ...
    SIBUDIN HANYA BERPURA PURA JER...
    TAK PAYAH BERLAKONLER SIBUDIN...
    KESIAN ORANG TUA....
    DAH NAK MATI PUN..KENA BULI
    KIRI KANAN...

    ReplyDelete
  13. Hishamuddin Rais Sahkan Mahathir 'Barua' Pakatan

    BONGKAR… Aktivis terkenal PKR, Hishamuddin Rais dalam satu artikelnya semalam secara terbuka mengesahkan Tun Dr. Mahathir Mohamad hanya dipergunakan oleh pembangkang.

    Bekas perdana menteri yang berusia 92 tahun itu dan dilantik sebagai Pengerusi Pakatan Harapan sebenarnya dieksploitasi pembangkang demi mendapatkan sokongan orang Melayu di kawasan kampung dan Felda.

    Artikel beliau itu dipercayai ditujukan kepada penyokong PKR yang bantah Mahathir menjadi calon Perdana Menteri dengan menyebut langkah tersebut merupakan strategi pernah digunakan oleh komunis satu ketika dahulu.

    Ini termasuk “Mengepung Kota Dari Desa” bagi menjadikan China sebuah negara republik hingga hari ini.

    “Dalam politik Malaysia kunci perubahan ialah Melayu. Tanpa Melayu sampai kiamat pun Malaysia tidak akan berubah. Justeru Pakatan Harapan wajib mendapatkan sokongan undi baharu dari Melayu.

    “Justeru saya mengajukan pandangan dari awal lagi agar Mahathir dicadangkan sebagai calon Perdana Menteri. Ini dalam usaha untuk mendapatkan sokongan penambahan peratusan undi Melayu,” kata Hishamuddin dalam artikel yang disiarkan oleh portal berita propembangkang.

    Pakatan Harapan diketuai oleh DAP dan anggota partinya adalah PKR, Parti Amanah Negara (PAN) dan parti baru Mahathir iaitu Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM)

    Mahathir keluar UMNO dua tahun lalu gara-gara kecewa kepentingan peribadi dan kroni-kroninya tidak dipenuhi Kerajaan Persekutuan yang diterajui Barisan Nasional (BN) dibawah pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak.

    Hishamuddin memberi contoh bagaimana Mahathir dipergunakan oleh Pakatan Harapan untuk memancing undi Melayu berdasarkan pengalaman beliau berceramah di Felda Tersang bersama pemimpin DAP awal tahun lalu.

    Kata beliau, cuma 17 tetamu hadir majlis tersebut, namun kini beribu orang Melayu Felda menghadiri setiap ceramah DAP kerana ada Mahathir dalam ceramah tersebut yang meminta mereka menyokong pembangkang.

    Justeru, beliau menggesa seluruh penyokong Pakatan Harapan terutama PKR supaya menerima hakikat bahawa Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sebelum ini dicanang-canang calon Perdana Menteri pembangkang berada dalam penjara.

    Bagaimanapun, beliau meminta semua penyokong pembangkang jangan khuatir kerana Mahathir sudah berusia 93 tahun dan hanya dapat menjadi Perdana Menteri untuk tempoh yang sekejap.

    Beliau turut mengingatkan penyokong Pakatan Harapan bahawa jenayah Mahathir sewaktu menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun termasuk rasuah, beri projek pada kroni, mengarahkan Operasi Lalang dan menangkap para reformis bukan kesalahan yang besar

    ReplyDelete
  14. Bygkn mase PHngok kempen pru nnt terpampang poster2 banner banting yg mencetak.muka atok penyangak sbg icon ph / the so called incoming prime minister??

    Kah..kah..kah xdpt aku bygkn cmne perasaan genY nnt.. Cmne diorg nk terima..weird.. barf out feeling.. Satu masa dulu BA posterkan yg sama madey dgn icon firaun

    Mase nk.memangkah kertas undi aku dpt bygkn tktergamak mreka2 ni nk cari pasal serah negara pd penyangak tua kutuk tu..

    ReplyDelete
  15. Kasihan Datuk Najib yg mana asalnya org baik kerana itu bersusah payah Tun M membuka jalan untuk Datuk Najib kehadapan dari satu pintu ke satu pintu sehingga sampai ke puncak,, malangnya Datuk Najib di kelilingi oleh org org kotor yg menjijik kan dan merwka membuat Datuk Najib mabuk dan bergelumang dgn kekotoran,, mereka menghasut Datuk Najib menendang TunM yg mana bagi mereka adalah org yg berada di belakang Datuk Najib yg menjadi penghalang cita cita penyamun,,,
    Datuk Najib terperangkap dengan permainan org disekeliling mereka,, yg mana Datuk Najib tidak boleh berpatah balik,, datuk Najib seolah olah menaiki roller coster yg mana bila bermula sama ada takut atau berani kita tidak boleh berhenti sehingga habis permainan,,
    Datuk Najib terlupa mereka yg ramai menjilat Datuk Najib menjilat sambil menghisap darah,, sekaran mereka seolah olah menjadi nyamuk yg telah kenyang menhisap darah untuk menunggu masa untuk terbang,, TunM yg dapat melihat yg berani memukul nyamuk nyamuk gemuk yg berada di tubuh Najib, sehingga Najib merasa sakit dengan tamparan TunM untuk membunuh nyamuk,, di masa yg sama najib berfikir yg Tun M sengaja menampar beliau kerana cemburu,,,, fikir kan

    ReplyDelete
  16. ATAS KERTAS PUN DAH NAMPAK...
    BUNGA RAYA PALING BANYAK BOLEH MENANG 3 KERUSI JER...
    ADA HATI DAN NIAT NAK JADI PM...
    KAH KAH KAH SI BUDIN PERASAAN
    NAK MENGUBAT HATI YANG LUKA KECEWA...
    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Weh chor. Kasi up la skit jadi 4 kerusi, cian mahpoz bean nk join bunga raya gak.

      Delete
    2. Mhposs bean dlu ckup.bnci madey. Bkn tahap kutuk.lg, tp tahap mencarut mcm.mat sabu. Bncinya pd madey.. Zmn reforbasi

      Skg?? Ayoyoo.. Hgpa punya politik kotor trlajak.. Xde nk dtg berkat

      Delete
    3. Dedak matdey blh bg umur panjang ler, 90 thn x kurg punye

      Delete
    4. Imbauan waktu pasukan kriket israel dtg malaysia, apa yg mahposs tak kutuk si tua tu. Selori makian dan hamburan mahposs ucapkan. Tapi melayu pakatan mudah lupa. Nk wat lagu mana.. apanama..

      Delete
  17. Apaaaaa??? Mat Syabu cakap Amanah akan menang semua 27 kerusi yang akan dipertandingkannya dalam PRU nanti.
    Jin jenama apa pulak yang dah merasuk dirinya tu?
    Takkanlah dia tak sedar atau buat2 tak sedar dia dah kena kencin sampai basah lencun oleh TDM. Amanah Johor dan mengamuk..adake patut mereka dapat 2 kerusi parlimen aje. Tu pun kat tempat yang mereka konfom kalah. ISH...ISH..ISH...kuat betul mandrem TDM samapi mat Syabu yang begitu handal pun dibodohkannya..ikut aje apa cakap TDM macam korbau dicucuk hidung. Nasiblah kau Labu !!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Din Pagoh lg teruk. Ape dh jd dgn mamat totok tu?

      Nika Gee punya psl..madey gengam tengkok??

      Delete
    2. Masa dlm umno din pagoh kata dia tunggul, x sangka kat bunga raya dia jd presiden tunggul & dungu lak

      Delete
    3. Jidin Jawa paling dayus bodo mangkok hayon. Bkn main dlu blkg najib ko tikam.. Sgka aku ble dlm chap.munge ko jntn la skit.. mcm Jidin tu betina mana yg sggup lg nk jd pakwe??dayus xde telor. Jd tokpekong utk.madey jentik telo..

      Gentleman lg Pkcik Kippidap!!

      Delete
    4. Tanah Felda jangan lupa dapatkan balik. Hutang 1MDB bila nak habis bayar?

      Delete
    5. Kenapa macaaiii haram kejadah semakin gila meraapuu meroyan........itulah petanda Pakatan ni ada impak yg besar ke atas deme.....

      Cara dan sikap deme tu menunjukkan apa yg ada dalam pikiran dan minda deme...

      Susah hati bebenor deme tuuuu....

      Delete
    6. Impak kepala hotak

      Delete
    7. Mandrem kakak ko lah geng najib
      Yang nyata malaysia kena tukar kerajaan
      Off kan barisan
      On kan pakatan

      Lebih terang
      Efisien
      Jimat tenaga

      Berbanding lampu barisan yang mencemar masyarakat sekitar dengan jelaga persundalan titik peluh rakyat yg tertekan
      Dengan pemimpin serakah menghisap darah titik peluh tulamg empat kerat rakyat tanpa hemat

      Delete
  18. Cara macai kutty madey haramjadah citer psl 'zmn kegemilangan' atok penyamun ni..mcm dok.kt sorga.. Mcmlah kite2 ni sumer baru lahir ke bumi ni pg tadi??

    Woii oteman lahanat.. Xde modul silibus/modal cerdik sikit ke ko nknkasi budak2 askar bodoh budin ni grab kn jd bhn???

    Meloyaa wehhh..kahkahkahh

    ReplyDelete
  19. Sauh dilabuh, layar dikembangkan.
    Kapal pun berpusing2.
    Tiba2 ribut, hujan dan ombak besar datang.
    Tunggu masa saja anak2 kapal terjun laut.
    Masing2 nak selamatkan diri.


    Tahniah Pakatan Harapan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kapal taik ph berpusing2. Nk umum calon pm pun makan masa berbulan2

      Delete
    2. 9.01....Bila dah umum ko yg tak berenti ngelupor tak tido malam.

      Delete
    3. Salah satu faktor kapal umno karam bila ahli penumpang menebuk dasar kapal untuk minum air
      Tiada ahli penumpang kapal yg menegah perbuatan si pelaku maka bersedia untuk mendapat siksa
      Dalam situasi ini
      Bukan ahli penumpang kapal yg menebuk kapal
      Akan tetapi ia dtebuk oleh panglima bugis najib al klepet sendiri

      Ini adalah perumpamaan yg paling sesuai gambarkan parti umno dam rakan sekongkolnya

      Delete
  20. KuttyTaik tkrase malu ke klu die hilang deposit dilangkawi? Klu kt bakar bata kwsn Tok Bashah tu xla kemaluan sgt..ni bygkn ni. Klu lingkup.di pngkawi..7 ktrunn xkn citer lg psp klcc..tp psl malunya kalah di bumi mahsuri tu.. Bngga merak bongkak ke main skg nii..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi malu kalo tanah lesaapp tapi duit tak dapat.

      Tanah pon tak reti nak jaga......hari ni ada....esok lesaaap...

      Delete
  21. Cepat sikit PRU,
    kasi PH mng pulak.
    Kasi lain orang jd PM
    Kasi harga barang turun
    Kasi petrol murah
    Kasi hapuskan GST

    Tapi kalau PH menang
    Mereka beri alasan,
    tak laksana janji mereka pd rakyat
    Aku terajang sekor-sekor menteri yg ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sggup turun ke jlnraya mcm.zmn reforbasi dlu gulingkn pm pkatan jika bnda ni trjadi. Tggulah tkkn aman dh malaysia jk ini trjd. Ekonomi akn merudum teruk. Skg ni bab nk buat kcau bkn ssh.. Try la. Jnji bkn2 aku nk tgk berani x kasi petrol free. Nk sgt ckp bgus dr najib..penyangak nk kasi frer amende kt rkyt? Tahik pun dia buat bisness.. Celaka haram.jadah si.madey.. Xde pulak lim kit sial bising psl tol ke. 1 billiom kasi shut off mulut longkang atok komunis dapig

      Delete
    2. Zaman matdey jd pm dulu pun pembangkang dh bising pasal rege barang naik. Ini ph menang blh kasi rege brg turun? Tok sah mimpi la

      Delete
    3. 09:09, kau nak turun nanti jgn lupa ajak Jamal Jamban dengan angkatan baju merahnya... Kahkahkah.

      Delete
    4. anon 0909 sembang mcm haramjadah.hahaha

      Delete
  22. Kesalahan Dr Mahathir ialah dia lupa nak ukur berapa tebal kulit Najib! Jarum pun patah kalau cuba cucuk. Perumpamaan yang paling tepat betapa tak tahu malunya orang bernama Najib ni. Merompak,mencuri,menjarah, menipu dan memperkayakan diri serta keluarga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah ko nk alihkan tahik najis ulat busuk kutty penyangak yg tulen merompak.menjarah negara kpd najib razak??

      Ko rasa dgn hrni punya mewah rakyat mkn minum melancong bershopping penuh troli tesco jusco giant kpla bapak semua tu ko buleh letak najis madey penyangak tu pd najib??

      Zmn madey jd ketua penyamun.. Aku tgk org shopping kt hankyu jaya dgn the store xbrani tolak troli. Beli ala2 kadar sangkut jari je.. Mewah kot zmn tu???

      ,BABI PON BOLEH TERBANG WOOOO...

      Delete
    2. Tebal lagi kulit buaya peliwat ulung negara. tunggu matdey kasi pengampunan diraja kerala

      Delete
    3. Btl2. Yg tu kulit plg tebal xde malu lgsng.. 10 lapis tebal dr kulit babi.. Tenyeh muka tebal si peliwat tu kt jln turap tar pun x jd ape..tebal babi.

      Menyalak tumbngkn mahazalim di msjid negara 1998. Hrni dia jilat hbis licin..

      P/s: jam omega yg hilang mse main dgn chinadoll tu mnee??!!

      Delete
    4. You ulang, I saman you

      Delete
  23. Tuan blogger yang dimuliakan, nampaknya bukan saja UMNO yang kelam kabut,tapi penjilat penjilat Najib,pemakan dedak,cai cairan jubor Najib dan kaki sembang semangkuk (mengharapkan tempias kencing Najib) semua nya dan Kelam Kabut. Kahkahkah. kesiannya..

    ReplyDelete
  24. Dengar khabar TDM akan mengadakan kenduri doa selamat selepas diumumkan sebagai calon PM.
    Tapi ia hanya untuk ahli keluarga aje. Mesti dia mintak doa kuat2 agar agendanya untuk menyediakan Mokriz menggantiknnya nanti kini semakin menjadi kenyataan.
    janji2 untuk membebaskan DSAI cepat2 tu aakn diperlambat2kan seboleh mungkin..ataupun bila jadi PM nanti, akan dibuat undang2 baru untuk terus menyimpan DSAI kat dalam hingga akhir hayat.
    Tak mustahil, sebab benda2 macam ni pernah dilakukannya dulu. Tengok ajelah, dia gunakan mahkamah untuk haramkan Umno lama dan tubuhkan UMNO baru ikut acuannya. Setakat guna mahkamah untuk halang pembebasan DSAI ni perkaar enteng aje. Sapa yang berani membantahnya kalau PDRM dah di bawah kuasanya. Kak Wan banyak cakap...silap2 masuk dalam menemankan suaminya pulak.
    Yang peliknya cai2 PH bersorak sorai menyambut berita duka lara untuk seluruh rakyat Msia ni. Mereka ini ternyaat budak2 mentah yang tak pernah rasa rejim diktator TDM dulu..ntah2 masa tu tengah berlari telanjang bulat sambil menghisap puting.
    Sangat tepatlah pendapat ramai penganalisa politik negara yang mengatakan Msia akan kembali ke era gelap jika TDM menjadi PM semula. Ia seolah2 Msia akan mengundur ke belakang, bukannya ke hadapan. TGengok aje lah, siang2 dia maas program policy talk tu, dia berkeras hendak memastikan wawasan 2020nya menjadi kenyataan. Logik ke dalam masa tak sampai 2 tahun ia akan terlaksana sepenuhnya. Pasti akan dikerahkan seluruh jentera kerajaan untuk mencapai matlaamt tu...penjawat awam akan jadi kuli bataknya lah.
    Marilah kita sama2 berdoa agar hajat TDM tu tak tercapai...demi masa depan anak cucu serta bangsa Msia yang tercinta ini !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik kau doa supaya Felda dapat balik tanah. Tak pun kau doa supaya hutang 1MDB cepat habis bayar.

      Delete
    2. Geng Naga.....rilek..rilek..jangan risau sangat pasal Pakatan....

      Lagi baik ko pikior pasei nasib korang woiiii...

      Ko tanam sayor tumbohnya lalang....

      Delete
  25. Budin...betul la apa kau tulis ni...yg banyak bagi komen macam orang gila kena sawan gila babi kat sini macai2 dedak dan golongan ulam mak...negara dah kena jual kat china kominis pun masih tak sedar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bumi hang pijak la ni milik china ke?

      Delete
    2. geng pak najib dh mai sawan babi.maki merata x ingat dunia.

      Delete
    3. Tak menjawab soklan diberi tu memang ciri utama macai pakatoon ke?

      Delete
    4. Airmata darah bercampur keringat, bumi dipijak milik orang.. Itukan lagu korang? Siang2 dah mengaku tanah ni siapa yg punya. Kenapa nak salahkan PH?

      Delete
    5. Jadi dah sah ke bumi hang pijak la ni milik china?

      Delete
  26. Kpd pakar-pakar ekonomi dari PH. Harga petrol sekarang sekitar 2.20 hingga 2.30 seliter dlm keadaan harga minyak mentah sekitar USD 60 satu tong.

    Takdirnya selepas PRU nanti & PH menang (tun jd PM), berapakah harga petrol RON95 yg pakar-pakar ekonomi dari PH boleh cadangkan kepada rakyat?

    Harap boleh beri anggaran yg munasabah sbb semua org merungut petrol mahal. Pakar ekonomi PH tentu lebih handal drp menteri kewangan kita sekarang kan? Saya sbg rakyat ingin tahu sbb benda tu boleh di kira oleh pakar-pakar semua.

    Jangan sekadar cakap, bila kita menang nanti kita akan kaji semula. Sekarang pun dah boleh kaji dan kira.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut kiraan macai PH, rege petrol begini:

      USD60 x rm4 = rm240

      1 barrel = 159 liter

      Rm240/159 liter = rm1.50

      Tolak subsidi 30¢, rege petrol dambaan macai PH = rm1.20

      Delete
    2. Aku lebih suka sokong org yg nak kaji daripada org yg tak nak kaji langsung tp bg alasan rasionalisasi. Buat kata kawan, kalau tak tahu memerintah, baik turun.

      Delete
    3. Hai, marah ke macai? Tang mana yang kiraan tu salah, ce habaq mai.

      Delete
  27. Nak buat doa selamat ke kenduri itu Tun punya pasal la. Org yg pandai sudah tahu tapi yg BODOH tetap bodoh. Mukhriz mau jadi PM ? kah kah kah ! org najib ni kencing bila bangun atau tidur kencing atau mimpi kena kencing ?? Aduhai lol !

    ReplyDelete
  28. macam.macam duk mengata kat tunM..kata kat pakatan...lupa ka yg rakyat dah x mau bn umno.budak sekolah pun dah x mau najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm2 yang pakatan kata kat matdey dulu, tapi macm biasa la Melayu pakatan mudah lupa

      Delete
    2. Macam2 PAS umno duk kata mengata dulu dengan list amanat, solat hajat KO........tapi sekarang elok ajerrr sedondon bersanding pimpin tangan.

      Cuba bawak2 bertenang yeoooppp....jangan susah2 hati.....cerrr telan panadol sebijik dua.....untong2 ada lerrrr kurang sikitt biol tuuu yeoopp.....

      Delete
    3. List amanat dulu zaman matdey. Hang sekarang zaman siapa. List amanat terpakai lg ka?

      Delete
  29. Malysian Insight melaporkan pengagihan kerusi parlimen utk dipertandingkan oleh calon2 parti PH telah dimuktamadkan.
    Bersatu telah diperuntukkan kerusi yg terbanyak di semenanjung iaitu sebanyak 52 buah kerusi, PKR 51 ketrusi, DAP 35 kerusi mankala PAN 27 kerusi di semenanjung. PKR masih mendapat kerusi yg terbanyak jika dicampur dengan kerusi2 yg bakal dipertandingkan di Sabah dan Serawak manakal DAP tidak dinytakan berapa kerusi di Sabah dan Serawak.

    Ramai penganak=lisa politik negara berpendapat pengagihan ini terlihat tidak adil dan memuaskan hati semua. Bersatu yg baru setahun jagung dan hanya mempunyai 1 MP tidak sepatutnya diberikan kerusi sebanyak itu. Mereka tidak ada pengalaman dalam PRU dan prestasi mereka ..zero.
    DAP yg mempunyai sokongan terkuat kaum cina sewajarnya diagihkan lebih kerusi. Sudah ada laporan dari dalam masyarakat cina khususnya ahli dan penyokong DAP yang mengatakan LKS telah menjual dan menggadaikan kepentingan dan perjuangan kaum Cina apabila tidak membantah ketidak adilan agihan kerusi2 tersebut.
    Malah ada yang mengatakan tuduhan LKS menerima bayaran RM 1 billion utk menokong TDM menjadi pengerusi PH ada kebenarannya.
    PKR pula yg sebelum ini begitu mencurigai segala tindak tanduk TDM dalam PH, langsung terkelu lidah untuk bersuara. Nmapak sangat PKR hanya berani dan lantang bersuara di belakang TDM, tapi bila berhadapan dengannya..menikus danmembisu seribu bahasa. Ketidak adilan pengagihan kerusi2 ini sudah pasti akan menimbulkan pelbagai reaksi negatif dalam kalangan ahli2 dan penyokong parti2 berkenaan.
    Sudah terdengar suara2 sumbang dari dalam PKR dan DAP yang menhgatakan mereka akan mensabotaj PH dengan mengundi calon2 laawn PH ataupun merosakkan undi. Ini bertujuan untuk menyatakan bantahan dan ketidak puasan ahti mereka terhadap TDM dan Bersatu.
    Belum lagi jadi PM, TDM telah menyalahgunakan kuasantya sebagai Pengerusi PH utk memberi tekanan2 kpd pimpinan PH yg lain untuk tunduk kepada kehendaknya. Sifat dan belang diktatornya ternyata terserlah dalam pengagihan kerusi2 Parlimen yang menguntungkan Bersatu dan merugikan parti2 yg lain. Senarai agihan kerusi DUN seluruh negara belum lagi dikeluarkan oleh PH..tapi jika dilihat dari formula kerusi parlimen ini, jangan terperanjat jika Bersatu lagi sekali mendominasi kerusi2 DUN yg bakal dipertandingkan tu.
    Tambah penganalisa itu politik lagi, trend yg memihak dan menguntungkan Bersatu ini akan diteruskan dalam pengagihan kementerian2 dan jawatan2 penting lain dalam kerajaan jika PH menang. Apatah lagi jika TDM sah menjadi PM ke 7, tiada apa yg dapat menghalangnya bertindak sedemikian. Tapi yang lebih penting, TDM akan menyediakan Mokriz untuk mengambil alih jawatan PM ke 8 nanti...dan legasi dinasti TDM akan terus subur dan kekal di negara tercinta ini! Inilah misi dan visi utamanya sebelum menghembus nafasnya yang terakhir....yang kata kononya nak selamatkan Msia tu propa politiknya aje beb...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pkr kerusi terbanyak sekali pun, dua pertiga diisi muka bkn melayu Islam. Itu yg dibanggakan oleh pembangkang?

      Delete
    2. Adilkah orang yang senyap2 menjual tanah Felda? Adilkah org yang membawa masuk Cina merah? Adilkah duit 2.6b masuk ke akaun peribadi?

      Delete
    3. Adil, kalu ditanya mana lesap 32 biliun dijawab dengan TAK TAHU

      Delete
    4. Adilkah kalau selepas 20 tahun baru nak terhegeh2 buat RCI dgn hasrat untuk memberi persepsi buruk?

      Delete
    5. Adil juga, sbb yang duk menuduh sampai keluar buku dulu pakcik menakan hang nama lim kit siang. Liwatman dalam parlimen pun petik nama matdey sebagai pemberi arahan utk lesapkan 32 biliun.

      Tak payah nak pusing2 la macai sewel wooii

      Delete
  30. Betul kata tuan blog.... 'Golongan sampah, seperti biasa dah jadi macam cacing kepanasan dibuatnya dengan komen yang harubiru......'
    Terbukti komen2 geng 6% diatas mmg harubiru....hihihi
    Hidup TM!!!!!

    ReplyDelete
  31. Salam Tun dan pakatan harapan didoakan akan berjaya hancurkan bn umno serta anjing2 babi2 hanturaya sytan2 yg sedang bermaharajalela ke penjara klu tak cukup nanti buat penjara baru he he he tahniah tun pkr dap amanah anda hebat kami rakyat sokong

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hantu peliwat yg pernah bermaharajarela dipenjara bakal keluar lak. Tahniah bakal dpt pengampunan diraja kerala

      Delete
    2. Babiros..otak kau manyak kotor penuh taik..tlg cuci lah..

      Delete
    3. Tahanan politik ade dateline blh keluar penjara lak. Cerita pakatoon mmg sedap didengar.. lbh2 oleh penyokong babimadey..

      Delete
  32. Geng Ummnu dan BN tengah Meroyan sakan sekarang ni

    Setelah TDM Di umumkan sebagai PM Bagi PH

    Marilah Kita undi PH pada PRU 14

    Cipta kan satu sejarah yang pasti akan Di Ingati satu dunia pada PRU 14

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak tahun 1999 aku dh dengaq gebang cartoon puak hang bila depa cerita. Pi mai pi mai tang tu gak

      Delete
    2. Cipta sejarah baru
      PH mng harga barang turun
      PH mng harga minyak turun
      PH menang GST zero
      PH mng tiada lg pinjaman pelajaran, ganti dgn biasiswa.

      Kalau tak tunai, aku cari kau aku terajang. PM & menteri aku terajang dan aku telanjangkan dpn traffic light jln Pudu.

      Delete
    3. 09:53.... Lu banyak SEMBANGGGGGGGGGG......Kihkihkih

      Delete
  33. Kengkawan..kau orang tengok ajelah, PH ni pasal buat janji memang tak boleh celen, terhebat sejak Msia merdeka. Ada je caranya nak diperdayakan rakyat..13 janji lah, manifsto lah, nampak macam bagus tapi aboook pun tarak. Cth terbaik kat Selangor dan Penang tu.
    Dulu masa belum dapat perintah, pelbaagi janji manis yang ditabur..kalau waktu tu rakyat mintak bulan dan bintang, sanggup diusahakannya..tapi bila dah berkuasa lain pulak jadiknya. Rakyat makin susah, ditindas dan dizalimi. Janji2 dulu tu bukannya nak ditunaikan, malahan hak rakyat..tanah, kebun dirampas atas nama pembangunan..tak caya checklah dengan PTG negeri2 tersebut. Rakyat Msia yang waras aamt2 yakin janji2 PH tu yang diumumkan semasa konvensyen tempoh hari hanyalah retorik politik semata2 untuk menarik sokongan ..tak lebih dari itu. Tak caya...kau orang tengok ajelah , kalau ditakdirkan mereka menang walaupun itu adalah sesuatu yang amat2 mustahil, berapa banyak daripada 13 janji tu yang akan ditunaikan..kalau dapat 2 pun dah kira pencapaian cemerlang sangat lah !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2 tu la yang depa dok ulang tayang hari2, 11 lagi pigi mampos la sama rkyat. Contoh mcm rumah selangorku, baru 1% je siap sejak 2014. Klu tercerita malu lak si assmin tu.

      Tapi cerita tang lain je la, bonus 3 bulan, kantung kewangan 4 biliun.

      Delete
  34. Yey Tahniah PH, teruskan mengharap

    ReplyDelete
  35. Ada bekas Ketua Polis yang kata nak cari-siasat hingga LOBANG CACING...apa mungkin sudah menjadi CACING oleh kerana berkemungkinan kes Gopi, 9 Dragon, elak siasat 1MDB boleh aje membuat dia gelisah.....cacing kepanasan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keyword disitu.. berkemungkinan, mcm hearsay la. Mahkamah pun tolak kes hearsay2 ni

      Delete
  36. Otak kau yg kotor budin..sapa yg kelam kabut..cuma nk ingatkan tua nyanyuk nak bawa kemana negara nanti..jalan pun dah slow motion..dia cuma nak balas dendam kesumat..se diktator mugabe makhluk sorang ni bapak segala diktator..

    ReplyDelete
  37. TDM dilaporkan mengucapkan terima kasih tidak terhingga kpd DSAI kerana kesudiannya untuk melupakan perkara2 lampau di antara mereka berdua.
    Rakyat tertanya2 betul ke DSAI jujur untuk melupakan peristiwa2 lampau tu atau pun ia hanyalah penyedap mulut aje. Amat musathil DSAI yang telah dizalimi dan teraniaya dengan fitnah liwat tu akan melupakannya begitu mudah..hanya orang yang gila saja yang sanggup berbuat demikian.
    Memanglah namapak atas pentas kak wan macam ok dan redha, tapi dalam hati tak sapa yang tau betapa peritnya dia menanggung aib dan maruah keluarga yang tercalar teruk akibat tindakan TDM dulu. TDM bolehlah tersenyum simpul..dia tak pernah melalui tragidi hitam tu. Bagi kak wan sekeluarga..berat2 mata memandang, berat lagi bahu yang memikulnya.
    Yang peliknya..PH tidak pun memutuskan DSAI sebagai PM ke 8 pulak. Malah TDM menegaskan pembebasan DSAI tidak akan dilakukan cepat2..mengikut persetujuan pimpinan tertinggi PH. Sepatutnya , TDM wajib mengumumkan perkara ini dalam konvesyen PH tempoh hari kerana penyokong2 PKR adn OTAI Reformasi sedang menunggu dengan penuh pengharapan.Sudah teang lagi bersuluh..dah nampak bunga2 permaianan licik politik TDM...yang penting baginya hanyalah kesepakatan PH untuk mencalonkan nya sebaagi PM. Yang lain tu, termasuklah pembebasan DSAI adalah isu2 remeh temeh yang tidak perlu disegerakan. Kesian kak wan...belum jadi TPM lagi dah kena kencing dengan TDM..kalau dah jadi lagi teruk diperkudakannya nanti!!!!

    ReplyDelete
  38. Anak muda tanya Dr M dakwaan Anwar 'melancapi lelaki'

    22 Nov 2017, 12:55 pagi (Dikemaskini 22 Nov 2017, 2:02 pagi)


    Beberapa orang anak muda mendapati tidak semestinya mereka perlu menutupi pertanyaan mereka kepada pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) Dr Mahathir Mohamad malam ini agar soalan mereka terlihat lebih manis atau berbunyi lebih sopan.

    Antara soalan yang ditanyakan kepada beliau dalam sesi dialog town hall bersama anak muda di Petaling Jaya ialah jika beliau masih berpegang dengan dakwaan beliau bahawa ketua umum HARAPAN Datuk Seri Anwar Ibrahim telah 'melancapkan lelaki lain'.

    Bagaimanapun beliau tidak menjawab soalan itu secara langsung.

    Mahathir memberitahu hadirin pihak polis telah menyerahkan laporan tentang salah laku Anwar kepada beliau tiga tahun sebelum bekas perdana menteri itu ditahan.

    Malahan pada ketika itu, kata Mahathir beliau masih tidak percaya dakwaan tersebut.

    "Saya fikir polis cuba untuk menjejaskan beliau. Beliau timbalan saya, saya tidak arahkan polis untuk ambil tindakan.

    "Tetapi kemudian saya mendapat surat dari adik perempuan (Datuk Seri) Azmin Ali (timbalan presiden PKR) yang saya tidak endahkan tetapi polis memberikan laporan teliti," kata Mahathir.

    Malahan pada ketika itu, kata Mahathir beliau masih tidak percaya dakwaan tersebut.

    "Saya mahu mewawancara orang-orang tersebut dan mereka bersetuju bahawa perkara itu berlaku.

    "Selepas itu saya bertanya apa yang kita semua perlu buat. Parti memutuskan bahawa beliau tidak lagi layak berada di dalam parti atau selaku timbalan perdana menteri.

    "Tetapi melangkaui tindakan polis ketika itu, saya tidak terlibat dalam tindakan polis tetapi mestilah kamu tidak percaya," kata Mahathir.

    Mahathir pada September 1998 berkata pihak berkaitan dalam hal itu telah datang memberitahu beliau apa yang terjadi di antara Anwar dan mereka.

    Mahathir kemudiannya menjelaskan beberapa perlakuan seks di luar tabie yang didakwa dilakukan Anwar.


    Memberitahu sidang akhbar selepas itu, Mahathir berkata seorang lelaki memaklumkan kepada beliau bahawa Anwar bukan sahaja meliwat tetapi 'melancapi' dia.

    "Saya tidak dapat terima seorang lelaki peliwat akan menjadi pemimpin negara ini," kata Mahathir menjelaskan kisah lama itu.

    Walaupun berseteru selama hampir dua dekad selepas pemecatan Anwar sebagai timbalan perdana menteri yang kemudiannya didakwa meliwat dan menyalahgunakan kuasa, kedua-dua Mahathir dan Anwar telahpun berdamai pada September tahun lalu.

    Kedua-duanya kini pemimpin utama Pakatan Harapan.


    Read more at https://m.malaysiakini.com/news/402844#FzrPtCei3062bWrz.99

    ReplyDelete
  39. i love u pak najib the songlapman.hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liwatman, u lap me tak?? hehehe

      Delete
    2. dh liwat hang,,tentu la dia lap smpi kering.nnt basah lak spenda hang ayaq dok mleleh.bodoh.

      Delete
    3. kena la lap.klu x lap..mleleh habih basah spenda hang nnt.hahaha.bodoh.

      Delete
    4. 1120 ngan 1123 mengaku kene liwat ngan liwatman. Baguih la no..

      Delete
  40. mah..duit aku mana mah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit dh abis, tunggu nak jual saham opcom.dulu

      Delete
    2. duit atok aku mana

      duit judi genting

      Delete
    3. mah..ada x sapa2 derma ikhlas,mah..

      Delete
  41. Kepada macai macai umno/bn

    lagi baik kamu nyanyi

    apa boleh buat

    taik kambing bulat

    boleh buat ubat

    cap orang kuat

    he he hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. 93 tahun pun masih kuat, tertelan ubat taik kambing bulat.

      Delete
  42. LSS) – Some have asked me why Dr Wan Azizah Wan Ismail claims that her husband Anwar Ibrahim will be released on 11 June 2018 since he received a five-year jail term on 9th January 2015.

    That would have brought the jail-term to end on Jan 8, 2020.

    “Insya Allah, according to the law, he will be freed on June 11,” Dr Wan Azizah Wan Ismail told 1,000 women delegates at the Pakatan Harapan Women convention held at Kajang today.

    Key phrase is “according to the law”.

    This is due the parole system law passed on 30 June 2008 under Pak Lah (whom Anwar ironically said was useless).



    Since that law was passed, a prisoner is now entitled to a remission of one third of his sentence if the Prisons Department finds his rehabilitation while in prison to be satisfactory – or so-called time off for good behaviour.

    The June 2018 date that Wan Azizah mentioned is the best case scenario and the maximum allowable reduction possible under the law – hence 1 1/2 years reduction out of 5 years.

    It does not mean Anwar will automatically get the maximum allowable reduction. This will depend on the decision of the Parole Board under the Home Ministry (KDN) whether Anwar was a good prisoner or not.

    To me, he is not a good prisoner as he has ponteng jail numerous times to go to court based on too many court cases to count and also time off in hospital.

    And plus, he continually broke prison laws by issuing numerous statements and directives to his party from jail (who the heck gave him free WIFI in jail?).

    Even if he is out of parole, Anwar is still not considered a free man but a parolee or Orang Di Parol (ODP) .

    He will still be bound by the Parole Order (Subsection 46H(3) Prisons Act 1995 (Act 537), which has 27 conditions and restrictions.

    Among the possible conditions could be that he has to regularly report to the parole officer at a time and address stated in the Parole Order.

    He must also participate in a rehabilitation programme as directed and will not be allowed to leave the assigned district without the permission of the parole officer and prohibited from leaving Malaysia,

    What Wan Azizah is doing by jumping the gun on the release date is that he wants to pressure the government to give her husband the maximum parole allowable and also give hope to Pakatan supporters.

    This is also probably designed to incite hate against the govt should Anwar not be freed on that day since he was not considered a good prisoner.

    Sneaky!

    Maybe the Parole board should add on more time to Anwar’s sentence because his wife is so sneaky in trying to pre-empt the board’s decision.

    https://www.malaysiakini.com/news/407752

    Petika di atas adalah dari malaysiakini. Mohon untuk kita sama2 baca dan hadamkan betul2 apa yang dituliskan tu. Rupa2nya barulah kita sedar kenapa Kak Wan menghebahkan berita bahawa DSAI akan dibebaskan secepat itu. Ada muslihat rupanya.
    Kini terpulanglah kepaad parole board untuk membuat keputusan tapi jika kita terima hujah kenapa DSAI tak layak dibebaskan secepat itu, memang aad logik dan asasnya. Individu spt DSAI wajib menjalani hukuman dalam pewnjara sepenuhnya dan tak layak untuk dibebaskan awal..kerana ini tak akan memberi keadilan kepada banduan2 yang lain di negara kita. Janganlah kerana dia mantan TPM, maka dia boleh mendapat layanan istimewa dari kerajaan!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau pulak jgn ingat jadi macai PM boleh dapat layanan istimewa dari kerajaan. Macai tetap macai. Ingat tu sedara.

      Delete
    2. 10 46

      kepala babi kau


      balik jaga kebun babi ko

      Delete
    3. Chor GN..

      Matdey kata liwatman tu tahanan politik
      Wan jijah pun kata liwatman tahanan politik
      Reformis98 pun kata liwatman tahanan politik
      Macai pkatan tersampuk jemalang burung tiung pun kata liwatman tahanan politik

      Cuma musykil la, kalau tahanan politik mcm mana ada dateline bile blh keluar penjara lak. Kira guna ilmu hisab campur akta penjara, mmg sah la liwatman tu dibenarkan keluar awal pada bln Jun ni.

      Maksudnye, akta penjara mengikut apa yg mahkamah telah tetapkan sejak tarikh hukuman sampai blh dpt remitan hukuman tu.

      Kalau tahanan politik takkan ikut akta penjara dan apa jua keputusan mahkamah. Mereput terus dlm penjara sampai bila2.

      Nak kata najib takut sampai nk keluarkan anwar dr penjara awal2, tak juga sbb yg sibuk2 umumkan pembebasan liwatman tu dulu adalah puan presiden boneka pkr.

      Sekali lagi, melayu pakatan mudah lupa

      Delete

    4. sempena melawat banduan pada hari krismas datin seri wan azizah di maklumkan pihak berkuasa bahawa suaminya akan di bebaskan pada 11june iaitu mengikut teknik pengiraan penjara yg di keluarkan akta penjara.


      yang bodoh tak reti mengira adalah pihak zahid dan najib. mereka pun tak reti guna sifir matematik utk tentukan tarikh sebenar. mengharap kpd pihak pembangkang utk buat kira kira matematik.


      najib mahu MAGERAN?

      bom meletop di gereja d kelantan. dulu pakar mageran adalah ku li.

      MANA TELOR NAJIB. TOLONGLAH KAK MAH PULANGKAN BALIK SEBIJI JER TELUR NAJIB. NAK PRU PUN TAK BERANI



      LAGI LAMA NAJIB TANGGUH LAGI TINGGI INFLASI NAIK MCM DI IRAN. LAGI LAMA LAGI BAGUS BOLEH HARAPAN BERCINTA BERKENALAN LAMA SIKIT


      BODOHNYA NAJIB TANGGUH PRU. SIAPA PUNAISIHAT NAJIB?

      Delete




    5. BABI 1103



      SEBAIK ANWAR MELANGKAH KLUAR PADA 8JUNE 2017


      KEPALA BAPAK KAU AKAN TAHAN ANWAR MASUK BALIK ATAS DAKWAAN BARU

      ANWAR AKAN KE BUKIT AMAN SEBAIK DI BEBASKAN


      KALI NI AKTA SOSMA PULAK



      INI KO PANGGIL KERAJAAN BN????

      KEPALA BAPAK KAU BN!!!


      MAAF KEPALA BABI KO BN!!!

      Delete
    6. Babi tunggal 11:12. Liwatman ditahan sosma atas kesalahan apa pula tu? Ditahan sebab menternak babi tunggal kuat fitnah macam hang ke..?

      Delete
    7. Macai 11:09, klu tahanan politik mane ade ikut akta penjara le sewel. Tahanan politik ikut suka hati pemerintah le nk tahan berapa lama pun. Jgn jd bodoh sombong lak

      Delete
    8. 11 18
      11 21


      ada seratus dakwaan sedang disusun JIBMAH


      pada june 8


      NUAT DAN MADEY AKAN DI DAKWA BAWAH SIASATAN DI REKA RCI


      CURI DUIT BANK NEGARA YG BARU NI BELI TANAH KERAJAAN 2BILLION


      YA JUNE 8 SEBAIK NUAT LANGKAH KLUAR BAMBOO RIVER AKAN D CEKUP 10 000 LAHANAT BERTOPENG UTK KE BUKIT TAK AMAN. DAKWAAN CURI DUIT 30B BANK NEGARA.


      INI SEMUA KITA TAHU KERJA BN

      BABI NEGALA ....

      Delete
    9. Didakwa bawah siasatan rci dan curi duit bank negara masuk sosma ka?? Mane hang blajaq undang2 tu? Sama tok zaid mabok todi ka..? Hik5

      Delete
  43. Bukan saja kelamkabut tapi semuanya panik dan terus meroyan...

    ReplyDelete
  44. UuyooooOOOINKKK...!!!!

    52 KRUSI NAK DI AMIK KUTTY
    51 KRUSI PKR LU FIKIR SINDIRI
    27 AJER PAN NAK DIKASINYA
    TOKONG KETAWA TAWA GELI ATI
    TOKONG KATA LAM ATI NYER
    "DEPA NAK REBUT KRUSI KA ATAU MEJA NI.?"


    KIKIKIKIKIKI.... BERAMBOSSSSSS...!!!

    ReplyDelete
  45. TUAN ADMIN




    PUAK PONYOKONG MADEY SEMUA BEKAS KAKI SAMUN. TENGOK DAIM CIBAINUDDIN CUKUP.. SI PENYAMUN BURIT DAN KARUN

    MANAKALA


    PUAK NUAT PULAK

    KAKI ANTI SAMUN (REFORMASI)
    MCM MANA NAK BERGABUNG

    SATU SETAN DAJJAL

    SATU MALAIKAT RAHMAT





    BOLEH KER TUAN ADMIN


    WAK JAHID KATA JANGAN PECAYA MADEY

    " NEVER TRUST HIM"

    MAI KITA LIHAT UMNO LAMA DAN BARU HANCU

    KITA ANGKAT WAK JAHID PM
    KITA ANGKAT RAPUJI DPM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak Nuat anti-samun?

      kau ni betul-betul mabuk
      atau betul-betul gila?

      Delete
    2. Liwatman tak samun, tapi sedekah kat sedara mara, rakan taulan. Ingat pink form, ingat jubo jambu. CIFUT..

      Delete
    3. jibmah lagi teruk



      semua bagi anak tiri

      ahli umno tak dapat apa

      dapat barang naik


      anak tiri dapat 40b duit 1mbabi


      hebat jibmah


      main nepotisme yeeer

      Delete
    4. jibmah lagi teruk



      semua bagi anak tiri

      ahli umno tak dapat apa

      dapat barang naik


      anak tiri dapat 40b duit 1mbabi


      hebat jibmah


      main nepotisme yeeer

      Delete
    5. Kejap 40b, kejap 2.6b. mana satu hang duk kelentong ni wahai babi.?

      Delete
  46. Replies
    1. inalillahi wainailaihi rojiun. Berakhirnye riwayat ph. Amin

      Delete
  47. Rasa nya kalu nama DS Azmin Ali atau DS mukhriz yang diangkat terus sebagai calun PM pakatan selepas pru 14 mahu tidak penyokong Umno terkedu.Ini bila nama Tun M yang naik bersorak riang lah mereka.Banyak bola tanggung nya.Nak-nak umur Tun pun sudah menghampiri 100 tahun.Tuan Shah dan rakan gagal memahami hakikat ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Recycle kuda tua satu hal. Jilat kembali ludah lama hal yg lain. Yang duk menari poco keriangan si macai pakatan bengap. Dah lama dah..

      Delete
  48. Ayyuh kita terus menangkn ph.

    Pedulikn salakan geng klepet.

    Mahukah tuan2 sekali lg 2.6b masuk akaun peribadi klepet

    Atau lg byk tanah felda ghaib?

    Tentu penyokong klepet pun kata taknaak

    Cuma mereka segan2 dn meraih sesuap dedak utk menentang olok2 ph dlm siber... undi nnti mereka pun sokong ph.... cayalah.

    Kerja mereka dlm siber dipantau pemberi dedak...kita kena faham tu. Kita maafkn mereka. Anak cucu mereka pun mahu kehidupan lbh baik dan tak mahu kita tunduk pd komunis merah.

    Izinkn saja mereka melalak dlm siber ini. Kesiiaaaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ce hang tadah air kencing hang dlm satu mangkuk kaca. Lepas tu tgk muka hang kat air kencing tu. Hensem ke buruk muka hang tu?

      Kesimpulan aku nk kasi, tak payah dok perasan sorg diri..hik5

      Delete
  49. Dengan keadaan ekonomi yang bertambah baik berserta pertumbuhan melebehi 5% pada tahun ini dan dijangka lebih baik lagi pada tahun hadapan ini sangat memberi kelebihan kepada kerajaan.

    Rekod selia kawalan ekonomi dan hutang yang cekap i.e sekitar 50% kadar hutang per GDP berserta tabung matawang asing bank negara yang tinggi sehingga diberi penarafan A- oleh badan penarafan antarabangsa adalah amat sukar bagi pakatan untuk menggugat kedudukan najib dan BN walau siapa pun calun PM pakatan.

    Suka atau tidak akan berlaku banyak perubahan undi kepada Umno/Bn terutama dikalangan pengundi cina.Itu adalah reality.Sekian terima kasih

    ReplyDelete
  50. Aura mahathir Anwar lebih kuat, dah tentu umno najib kejut telur....doa rakyat supaya keduanya sihat untuk memimpin pru nanti......yg pasti ramai yg akan bersama dgn PH untuk membangunkan semula negara dan membangkit kan semula semangat rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejut telur tu mcm mana cai? First time aku dengaq ni.

      Delete
  51. Sejak awal lagi dah kita kata kalau Tun dicalonkan jadi PM sure UMNO gelabah. Ironi nya, UMNO kata Tun tak relevan, org tua, baling kaca pun tak pecah? Abis? Kenapa gelabah? kah kah kah kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'Sejak awal' tu tahun bile? 1998? 2003? Atau 1981?

      Delete
  52. Dikatakan yang Petronas mempunyai simpanan wang berjumlah RM129 billion dan asset pulak sebanyak lebih RM600 billion.......wahh banyak tuuu.Bukan kah itu bukti bahawa cekap nya kerajaan dalam mengurus.Ini lah jugak mungkin agak nya antara penyebab jawatan PM sangat2 menjadi rebutan.

    ReplyDelete
  53. Baru sekejap dalam Pakatan
    Tun dah buat AmeNo lenjan
    Menteri, cai ayam tambatan
    Semua panik terutama Bijan!

    Pemimpin Pakatan bukan tak pandai
    Semua hebat AmeNo dibantai
    Tapi AmeNo belum berkecai
    Bijan berjoget seronoknya cai..

    Tapi kini saat berbeza
    Tun kembali jadi ketua
    Pencacai diarah bermulut laser
    Serang Tun bagai nak gila!

    Mana pencacai ada maruah
    Maki hamun lagak pariah
    Klepto dan isteri hidup bermewah
    Wang negara habis ditarah!

    Cai soal kenapa tak dakwa
    Itu boleh tanyakan Pandi
    Boleh disoal pasal wibawa
    Semuanya kata tak ada bukti!

    Seluruh dunia buktinya kukuh
    Tapi disini pencacai angkuh
    Boleh menipu boleh selingkuh
    Tunggu masanya engkau jatuh!

    Betapa takutkan Negarawan Tua
    Dikerah cai2 menyerang segera
    Kopipes panjang bagai dah gila
    Penangan si Tua hero negara!

    Wahai si Tua hero negara
    Teruskan usaha selamatkan kita
    Dizaman mu dulu rakyat gembira
    Malaysia disanjung tidak dinista!

    Walaupun tua, fikiram mu jelas
    bijak mentadbir memang first class
    Doktor perubatan,rajin tak malas
    Gemarkan ilmu, segak dan kemas..

    Cai memuja silap dan bodoh
    Sorang manusia bengap dan angkuh
    Felda dipimpin rosak nak runtuh
    Layar dikembang, sauh dilabuh!



    ReplyDelete
  54. Rekod gandingan anwar dan mahathir berakhir dengan kejatuhan ekonomi dan huru-hara.Lebih parah salah seorang nya terpelosok dalam penjara oleh gandingan nya.Jadi tak payah lah kita berbangga dengan gandingan semacam itu anom 11.45.

    ReplyDelete
    Replies



    1. Puak2 PHngok ni ingat lepas saja pru, secara automatik Mahathir jadi PH....

      Tolong cakap Mahathir, Najib kirim dalam saja....

      See you all in 2023.


      Delete
  55. Seluruh negara kini melihat bagaimana seorang tua renta yang dicerca dan dihina, kini berjaya membawa kumpulan penentang kerajaan penyamun yang berkhianat ini bersatu hati memilihnya sebagai bakal PM selain bersetuju kepada pembahagian kerusi. Kini hanya tinggal selangkah sahaja lagi untuk ia benar-benar menduduki kerusi itu. Sekiranya diizinkan Allah, maka hasrat majoriti rakyat ini akan tertunai.

    Apabila melihat bagaimana ia dengan langkah yang sangat yakin dan cermat bertatih sedikit demi sedikit sehingga boleh sampai ke peringkat ini, maka sesungguhnyalah tidak dapat dinafikan ia seorang yang amat luar biasa sekali. Semuanya dengan izin dan kehendakNya jua.

    Terima kasih kepada almarhum Iskandar Kutty yang memutuskan untuk berhijrah ke tanah Malaya kerana kehebatan manusia bernama Mahathir Mohamad kini adalah di atas nama Melayu dan Malaysia.

    Golongan pembencinya? Biarkan mereka, kelak sama ada hati mereka yang buta dapat melihat kebenaran atau mereka akan mati di dalam keadaan jiwa bernanah, bagi mereka apa yang sesuai dengan hati dan jiwa mereka. Seharusnya tiada penyesalan di pihak mereka kelak.

    Mari kita telusuri sejenak sebuah sajak yang pernah ia karang dan demi sesungguhnya tidak dapat dinafikan bahawa ia telah membuktikan sajak ini bukanlah 'skrip' mahupun 'gebang' si tua ini, melainkan itulah sebenarnya jiwanya yang sebenar.

    PERJUANGAN YG BELUM SELESAI

    Sesungguhnya tidak ada yang lebih menyayat
    dari melihat bangsaku dijajah
    Tidak ada yang lebih menyedihkan
    dari membiarkan bangsaku dihina

    Air mata tiada ertinya
    sejarah silam tiada maknanya
    sekiranya bangsa tercinta terpinggir
    dipersenda dan dilupakan

    Bukan kecil langkah wira bangsa
    para pejuang kemerdekaan
    bagi menegakkan kemuliaan
    dan darjat bangsa
    selangkah beerti mara
    mengharung sejuta dugaan

    Biarkan bertatih
    asalkan langkah itu yakin dan cermat
    bagi memastikan negara
    merdeka dan bangsa terpelihara
    air mata sengsara
    mengiringi setiap langkah bapa-bapa kita

    Tugas kita bukan kecil
    kerana mengisi kemerdekaan
    rupanya lebih sukar dari bermandi
    keringat dan darah menuntutnya

    Lagi pula apalah ertinya kemerdekaan
    kalau bangsaku asyik mengia dan menidakkan,
    mengangguk dan membenarkan,
    kerana sekalipun bangganya negara
    kerana makmur dan mewahnya,
    bangsaku masih melata
    dan meminta-minta di negaranya sendiri

    Bukan kecil tugas kita
    meneruskan perjuangan kemerdekaan kita
    kerana rupanya selain memerdekakan,
    mengisi kemerdekaan itu jauh lebih sengsara

    Bangsaku bukan kecil hati dan jiwanya
    bukankah sejak zaman berzaman
    mereka menjadi pelaut, pengembara
    malah penakluk terkemuka?
    Bukankah mereka sudah mengembangkan sayap,
    menjadi pedagang dan peniaga
    Selain menjadi ulama dan
    ilmuan terbilang?

    Bukankah bangsaku pernah mengharung
    samudera menjajah dunia yang tak dikenal
    Bukankah mereka pernah menjadi
    wira serantau yang tidak mengenal
    erti takut dan kematian?

    Di manakah silapnya hingga bangsaku
    berasa begitu kecil dan rendah diri?
    Apakah angkara penjajah?
    Lalu bangsaku mulai
    melupakan kegemilangan silam
    dan sejarah gemilang membina empayar

    Tugas kita belum selesai rupanya
    bagi memartabat dan
    memuliakan bangsa
    kerana hanya bangsa yang berjaya
    akan sentiasa dihormati

    Rupanya masih jauh dan berliku jalan kita
    bukan sekadar memerdeka dan mengisinya
    tetapi mengangkat darjat dan kemuliaan
    buat selama-lamanya

    Hari ini, jalan ini pasti semakin berliku
    kerana masa depan belum tentu
    menjanjikan syurga
    bagi mereka yang lemah dan mudah kecewa

    Perjuangan kita belum selesai
    kerana hanya yang cekal dan tabah
    dapat membina mercu tanda
    bangsanya yang berjaya

    Y.A.B TUN DR MAHATHIR B MOHAMAD.

    ReplyDelete
  56. Tuan Budin,

    Blog tuan terlalu banyak sampah copy paste yang berjela-jela dan berulang-ulang.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...