Wednesday, 31 January 2018

BENARKAH GAMBAR INI? MOHON KETUA PESURUHJAYA SPRM SEGERA TAMPIL BERI PENJELASAN!!!


Telah beredar di media sosial sejak pagi tadi mengenai sekeping gambar seperti di bawah ini.

Jika diperhatikan betul-betul, kecuali kalau ada pelanduk benar-benar dua serupa, gambar berkenaan saling tak tumpah mirip wajah Ketua Pesuruhjaya SPRM, Dzulkifli Ahmad.

Difahamkan gambar berkenaan dirakam di Kuala Lumpur pada 28 Januari, iaitu Ahad yang lalu.

Benarkah gambar itu menunjukkan Dzulkifli telah menikah lagi satu?

Siapakah wanita bertuah yang telah berjaya mencuri hati beliau?
Apakah beliau menikah dengan wanita yang dikaitkan pernah mempunyai hubungan terlarang dengannya sehingga polis membuka kertas siasatan dan kemudian siasatan dipantau oleh sebuah pasukan petugas khas yang diumumkan penubuhannya oleh Peguam Negara, Apandi Ali?

Mungkin tujuan pihak yang menyebarkan gambar berkenaan adalah berniat baik, tambahan pula menikah dan berkahwin juga adalah perkara baik seumpama mendirikan sebuah masjid, maka ada baiknya Dzulkifli sendiri tampil memberi pencerahan berkenaan gambar yang sudah tersebar luas di media sosial itu.

Kalau betul beliau sudah berkahwin lagi, mengaku dan berterus-teranglah, sesuai dengan kedudukannya sebagai Ketua Pesuruhjaya SPRM yang dipandang tinggi dan dihormati dalam masyarakat, maka tidak seharusnya beliau berahsia mengenai perkara baik yang dilakukannya.

Sudah tentu, bukan saja rakyat Malaysia ingin mengetahui kebenaran perkara itu, malah seluruh warga SPRM sendiri pasti teruja dengannya.

Jika tidak benar dan gambar berkenaan hanyalah fitnah, katalah juga dengan jujur dan penuh hemah. Jadi orang besar dan penting dalam masyarakat, memang tidak sunyi daripada tumpuan dan perhatian.

Yang penting, Dzulkifli perlu tampil berterus-terang dan jangan berdiam diri saja. Berdiam diri bukan pilihan dalam hal ini.

Apa pun, jika benar beliau telah menikah lagi satu, tahniah dan selamat pengantin baru diucapkan, moga bahagia serta berkekalan hingga ke anak cucu. (ShahbudinHusin 31/01/2018).

136 comments:

  1. Selamat pengantin baru ! Selamat berbulan madu...tapi jgn lama2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untung lah badan...eh...no 1 ke ni

      Delete
    2. Jangan2 kahwin sebab nak tutup "pekong" kot........!!

      Delete
    3. Shafiek Abdat, kenapa kau jadi babi shj?

      Delete
    4. Honeymoon di bali sekali lagi ya..bilik yang sama.

      Delete
    5. Budin2
      Poyi la mabok!

      Big reform start from Onn Jaafar gathering all Malays to unity ... Tunku reform to make reality to Independent, then come reforming Malay to utilize land the Green Book by Tun Razak, solidarity by Hussein Onn as to remember his father Onn Jaafar giving big role big reform by Mahathir next to Abdullah Ahmad Badawi then now Najib (done so far good transforming Malaysia to greater grand design) ... What we need is the most awaiting man the very best creation and very best fabrication of Allah the Almighty ... to reform all mankind to become brotherhood to prosper to next world. Bahasa Melayu whether like or dislike to be accept the world language as to follow the good character and attitudes just like the prophet Muhammad Rasulullah saw. This scenario with be upmost gigantic reformation not for Malaysia but for the world ... this should we need actually .... the 2nd wheel or whosever Mahathir Anwar Zahid bla bla bla nothing will change ... then continue people grumble complaining where and what wrong. Don't be surprise at sudden the that time real begun. The very great man come alone with motorcycle.

      Budin2 o'ang mengawan pun eko nyebok kenapo ... gosip ni minat o'ang pompuan ... eko pria ko wedok. Sajo tanyo jo.

      Delete
    6. Ko sakit hati ke budin? Org tak kawin ko bising, bila dah kawin ko lagi bising. Apahal pulak si mamat pengarah sprm tu nak ikut cakap kau declare itu ini? Dia nk cakap ke, dia tak layan kau ke, hak dialah! Kau ni agak2lah kalau nak sawanpun, pilih isu. Ni main hantam keromo aci sondol. Aku tak la kejam umpamakan kau dgn binatang kaki sondol tu, cuma biarlah batang tubuh org yang kau maksudkan itu menikmati kehidupannya dpd diganggu. Serangan peribadi kau tempoharipun dah cukup hebat ke atas kehidupan peribadi dia, kini biarkanlah dia. Kalau kau yang diganggu macamane budin?

      Delete
    7. Gambar bini baru mana Tan Sri? Takkan viral gambar salam Tok Kadi sahaja?

      Tan Sri kaki kongkek bini orang sudah kawin. Muka bini baru tak nak tunjuk. Ketua Polis Negara dan AG boleh gentel telor sahaja bawah meja dalam pejabat.

      Kahkahkah! Kes tutup NFA. Ini macam nanti nak kawin 3 dan 4 boleh kongkek bini orang lain lagi.

      Delete
    8. Sobab dio ketuola bongok2 dn manggar2 berayon sekelian..klu dio orng biaso2 mcm warih 3suko kek ateh ta lantak la dio nk kahwin smpai ompek sekaliguspun x po
      Apolai sblm ni gambar dio atau polandok duo serupo dio berskandal dgn bini orng kek bali tersebar di internet itu yg mnjadikan dio wajib berterus terang dgn gambar orang kawin yg serupo dio tu...

      Ado paham x wahai mangkok sekalian...Klau x phm lobih baik msk sekolah tadika semulo..

      Kahkahkhakah....

      Delete
    9. Tn Shbuddin,
      Harap lu tak tulis ni bagi pihak gue sekali " ...kedudukkannya sebagai Ketua Pesuruhjaya SPRM yang dipandang tinggi dan dihormati...."

      Delete
    10. SELEPAS “Ops Omega” pada 2001, saya serius memikirkan tentang ciri-ciri khusus pentadbiran Perdana Menteri ke-4, Dr Mahathir Mohamad. Di bawah Ops Omega itu, ramai aktivis Reformasi dan pemimpin PKR yang ditangkap dan ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

      Saya yakin, saya adalah orang pertama yang menimbulkan istilah “Mahathirisme” dalam tahun-tahun berkenaan.

      Saya tak berminat dengan cara panggilan-panggilan rendah adab seperti “mahafiraun” dan “mahazalim” yang dikenakan kepada Dr Mahathir. Semua panggilan dan ejekan sebegitu tidak membawa pencerahan apa-apa untuk memahami ciri-ciri khusus politik sepanjang pemerintahan Dr Mahathir.

      Di Singapura, ada kajian pemikiran Lee Kuan Yew yang disebut sebagai “Thesis Lee”. Kajian dan istilah itu dikeluarkan oleh pemikir politik-ekonomi yang mashyur yang berasal dari India, Amartya Sen.

      Beliau cuba melihat hubungan pertumbuhan ekonomi Singapura yang pesat sejak keluar dari Malaysia pada 1965 dengan tahap demokrasi dan kebebasan. Ketika Barat percaya betapa pertumbuhan mampan hanya dapat berlangsung di bawah lembayung demokrasi, unsur berkenaan hampir tak wujud sama sekali di Singapura.

      Hari ini orang menggunakan istilah “Mahathirisme” seenaknya sahaja. Bahkan istilah itu lebih banyak dirujuk kepada hal-hal yang buruk sahaja.

      Sementara Mahathirisme yang saya maksudkan lebih sedekad lalu tidak sekadar hanya menyebutkan hal-hal buruk kesan dasar pentadbiran tindakan politik Dr Mahathir. Turut dibincangkan ialah persoalan liberalisme, perihal tradisi lawan modenisasi dan globalisasi, identiti kebangsaan, hak asasi, konsep negara-bangsa, bahkan hubungan agama dan kekuasaan negara.

      Lebih tidak adil, “Mahathirisme” hanya ditempekkan kepada Umno sahaja. Sedangkan, tidak!
      Mahathirisme juga boleh wujud di dalam parti mana sekali pun, termasuklah parti-parti pembangkang. Sekiranya Mahathirisme itu bermaksud bersikap kuku besi, sikap itu juga boleh wujud dalam parti bukan Umno.

      Misalannya Mahathirisme juga bermaksud keinginan memerintah dengan lama, lalu bukankah nafsu tanpa segan-silu itu juga wujud antara para pemimpin pembangkang?

      Bahkan selepas Dr Mahathir melepaskan jawatan sebagai PM pada 2003, Umno tidak lagi mempunyai seorang presiden yang terlalu lama di tampuk kuasa.

      Abdullah Ahmad Badawi menjadi PM hanya enam tahun. Najib Razak pula kini di tahun kesembilan dan beliau ada kira-kira lagi setahun untuk melengkapkan tempoh pentadbirannya menjadi genap 10 tahun, atau bersamaan dua penggal.

      Sementara itu, di pihak pembangkang pula ada yang sudah memegang jawatan – seperti menjadi ketua menteri – genap dua penggal, tetapi masih belum ada tanda untuk melepaskan jawatan.

      Lebih pelik bin ajaib, menjadi budaya baharu dalam politik pembangkang di mana seorang itu diizinkan bertanding dan memegang sampai dua jawatan sekaligus. Satu di peringkat DUN, dan pada masa sama juga di peringkat Parlimen.

      Seburuk-buruk era Dr Mahathir, amalan sebegitu tidak wujud. Amalan itu sebenarnya dengan lebih mudah dan cepat akan menjadikan seseorang pemimpin bertukar menjadi kuku besi, tertutup dan diktator.

      Justeru itu, apa jaminan tidak wujudnya Mahathirisme di kalangan pemimpin parti pembangkang kalau sudah wujud tanda dan asas lebih buruk pula? Mengaku diri sebagai demokrat memang mudah, tetapi antara yang di mulut dengan yang dilakukan tidak semestinya sama.

      Maka tidak hairanlah apabila sudah kedengaran betapa kerasnya pemimpin tertentu dalam Pakatan Harapan apabila berhadapan dengan kritikan. Seakan-akan sudah menjadi amalan biasa, sebagai contoh menyekat peruntukan wakil rakyat tertentu kalau wakil rakyat berkenaan pengkritik pemimpin atasan mereka. Walaupun satu gabungan.

      Kalau semua itu adalah amalan politik usang, anti reformasi dan bersifat Mahathirisme dalam maksud yang hitam, mengapa perlu wujud pula dalam pentadbiran baharu yang kononnya mahu melakukan perubahan, menghormati pandangan berbeza dan bersifat demokratik itu?
      Betapa dukacitanya kita kalau selepas dua dekad, inilah yang rakyat dapat.

      Delete
    11. Nafsu seks kuat siyal ni. Tanya dia bila nak cekup si najib al lahanat kepala bapok tuh kes 1MDB ?

      Delete
    12. CUCU PEGANG ANJNG, ANAK NIAGA ARAK
      |

      MAHATHIR hendak bercakap bab halal haram lihat diri sendiri dulu. Cucu pegang anjing, anak niaga arak, macamana beliau nak jawab?

      “Jika kita tidak tahu duit itu dicuri salahkah jika duit itu diguna untuk buat ibadat haji? Jika kita tahu bahawa duit itu dicuri, halalkah duit itu jika diguna untuk kerja haji?

      “Saya sejak kecil lagi diberitahu bahawa daging babi haram dimakan oleh orang Islam. Bolehkah saya tanya jika babi disembelih dengan menyebut nama Tuhan, haram lagikah daging babi itu?” soal Tun M, 23 Januari kelmarin.

      Inikah dikatakan Tun M seorang yang peka dalam hal Islam? Segala statement beliau adalah menjurus kepada kekeliruan ilmu agama. Rupanya selama ini Tun M hidup dalam terawang-awng antara dunia dan akhirat, masih jahil atau buat-buat jahil.

      Tun Dr Mahathir Mohamad yang terkenal sering hina ulama tiba-tiba berlagak jadi ‘mufti’ apabila dakwa ibadah haji dengan menggunakan dana ihsan 1MDB sebagai hukum haram! Adakah beliau mahu mempertikaikan dosa dan pahala sedangkan penentu semua itu hanya Yang Maha Kuasa.

      Telatah Tun M mempermainkan hukum agama bukan baharu. Malah ada anak beliau sendiri perlekeh ajaran Islam dan lebih malang, tiada sesiapa pun berani tegur kecuali musuh politiknya tetapi suara mereka ‘tenggelam’.

      Terbaharu tular pula dalam kalangan pengguna media sosial tempatan apabila kecoh memperkatakan gelagat jelik salah seorang cucu kesayangan kepada Pengerusi PPBM itu yang hanya dikenali namanya sebagai Othman Mirzan.

      Dia dengan penuh angkuh dan bongkak memuat naik gambar terbaharu dirinya tidur bersama-sama anjing kesayangan berserta kapsyen “All my bitches love me” menerusi laman Instagram yang dikongsikan secara umum.

      Beginikah gaya hidup orang Melayu yang beragama Islam? Padahal Muslim diharamkan menyentuh anjing yang merupakan najis berat Mughallazah kecuali dalam beberapa keadaan tertentu apatah lagi membelainya manja.

      Justeru tindakan Othman memanipulasikan hukum Islam untuk menghalalkan gaya hidup ternyata kurang ajar tetapi paling aib, Mahathir tidak pula berani kata perbuatan si cucunya itu sengaja pegang anjing sebagai haram..

      Untuk rekod bapanya, Mirzan pernah terpalit dengan isu pembelian kilang arak di Filipina manakala ibu saudaranya bernama Marina pula sering dikaitkan dengan gerakan songsang Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT).

      Mahathir dikatakan cuba berlagak bagaikan malaikat apabila mendakwa menunaikan haji melalui bantuan 1MDB adalah haram selain bermacam-macam lagi ‘fatwa’ dikeluarkan demi menunjukkan dia sahaja suci!

      Walhal sepanjang 22 tahun pemerintahan Mahathir, langsung tiada rakyat marhaen ditaja mengerjakan haji oleh mana-mana agensi kerajaan berbanding lebih 6,000 orang di bawah program 1MDB sejak diperkenalkan pada 2011.

      Bukan nak menyokong Umno, tetapi perkara yang baik untuk umat Islam itu kita sokong. Saya tak nafikan benda yang baik kita nak tentang juga. Itu dah melanggari prinsip kita sebagai Islam.

      Mahathir nak tentukan 'halal' dan 'haram' beliau kena imbas kembali pada kedudukan beliau semasa menjadi PM dulu. Berapa banyak beliau mentadarah duit 'haram' (bahasa kasar)? Adakah beliau mudah lupa? Atau beliau merasakan beliau sudah sesuci kain putih?

      Dana beliau yang ada di sekitar dunia adakah 'halal' untuk dijadikan pendapatan beliau sekeluarga? Saya tak nak komen banyak sebab Mahathir bab agama Islam memang beliau cukup suka mempertikaikan.

      Satu soalan saya sebelum Mahathir membuat pelbagai spekulasi bodoh sebagai bekas PM yang bertauliah, "Adakah dari hasil penjualan arak yang dihasilkan anak beliau 'halal'?

      Harap PAN menjawap sebab PAN adalah bala tentera Mahathir sekarang. Orang jahil akan bertanya soalan yang jahil sehingga membuatkan orang lain terikut jahil.

      Usah terlalu taksub sehingga sanggup menjadi manusia busuk hati dan menyusahkan orang lain demi mencapai hasrat dan telunjuk pihak tertentu sehingga sanggup menjadi anjing suruhan untuk menggigit dan menimbulkan perasaan tidak tenteram ramai pihak.

      Delete
    13. Bila umno sudah tumbang , macai2 terus masok lubang
      Lubang yang najib gali , luas, seluas10 lapangan terbang
      Ahli2 umno boleh selubang , tiga juta pon masih lapang
      Tapi najibMO1 dah terbang , macai2 tak boleh tumpang

      Yang akan dapat sakit sudah tentulah macai2 yang ditinggal
      NajibMO1 seluruh kerabat keluarga sudah lari mencari suaka
      Macai yang tinggal tak sekadar sakit, malah ada yg meninggal
      Malam keputusan PRU 14 nanti, utk macai2 jadi malapetaka

      Malam malapetaka memang gelap cahaya lampu hilang tiba2
      Bersedialah teman teman, itu semua permainan biasa mereka
      Kita mohon kepada Allah, agar masih ada insan2 berhati mulia
      Di kalangan penjawat awam yang mengendalikan pilihanraya.

      Jika pilihanraya kali ini dilaksanakan dgn adil ikut peraturan
      Aku yakin dan percaya kerajaan akan pasti bertukar tangan
      Apabila PAKATAN HARAPAN ( PH ) menerajui pemerintahan
      In sya Allah Malaysia kembali BERMARUAH, BERKEMAJUAN

      abu

      Delete
    14. Anon 12.52 ..bahlol tang mana ni. Cerita panjang macam yahudi bongok. Hebat sangat tandinglah pru nanti. Kalau tak diam je. Malulah sikit org tau kau ni bangang

      Delete
  2. Isu dia ehem ehem tu senyap je..ini negara Islam kononnye..

    ReplyDelete
  3. SPRM adalah akronim bagi SePelanduk RupaMu.

    ReplyDelete
  4. Kalau betul dia dah berkahwin dengan wanita yg dikaitkan semasa di Bali,adakah boleh memadamkan siasatan ataupun dakwaan jenayah terhadap beliau?

    ReplyDelete
  5. Jamil... Jamil...

    Aku sangka suka-suka.. rupa nya kau betul-betul..

    Bertuah nya kau Jamil..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malam ni bang jamil balik ke rumah isteri tua.
      Malam esok ke rumah isteri muda pula.
      Bergilir gilir.
      Seterusnya sampai bang jamil mampus!!

      Delete
    2. Z.akar
      A.ku
      C.iput
      K.enit

      A.da
      R.upa
      M.ancis
      S.aja
      T.entu
      R.amai
      O.rang
      N.anti
      G.elak

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh















      .










      Z TOKEY BABI PASAR BORONG CHOWKIT...




























      .











      TOKEY BABI TEMPANG..









































      .
























      BABI KENGKANG.













      .




















      BODOO...











      .














      Delete
    3. Mat sex boodooo..

      Delete
  6. kah kah kah..aduhai malaysia ku, sekiranya benar tak apalah tahniah. Tapi Kes yang ada tu jangan pulak terus hilang diangin lalu..rakyat pun nak tau juga. hebah hebahkan lah.. mcm hebahan kawin tu...kikikikkk

    ReplyDelete


  7. Jangan dapat baby se belum raya ini dah laaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin jugak anon 22.57. Nengok muka pengantin tu pun jenis yg geram semacam je. Terkucil tak sempat pun mungkin jugak ni.

      Delete
  8. Bagus ni..test drive baru beli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Test drive berkali2 kot ..running engine dulu baru beli.

      Delete
    2. Tapi sayang beli sekenhen jugak. Kalau beli baru nampak la cerdik sikit. Silap haribulan pakai 3 bulan dah kena oberhaul.

      Tak gitu?

      Delete
    3. Z.akar
      A.ku
      C.iput
      K.enit

      A.da
      R.upa
      M.ancis
      S.aja
      T.entu
      R.amai
      O.rang
      N.anti
      G.elak

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh















      .










      Z TOKEY BABI PASAR BORONG CHOWKIT...




























      .











      TOKEY BABI TEMPANG..









































      .
























      BABI KENGKANG.













      .




















      BODOO...











      .








      Delete

  9. Berkat doa semua ahli UMNO.

    Bekas TPM kita dulu macam mana, sepatutnya kena ikut contoh inilah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak susah apa? Duit banyak...boleh pi mekah tiap2 bulan untuk cuci dosa.

      Sampai bila?

      Sampai malaikat jentik telinga kot...baru nak sedar!!

      Delete
    2. Z.akar
      A.ku
      C.iput
      K.enit

      A.da
      R.upa
      M.ancis
      S.aja
      T.entu
      R.amai
      O.rang
      N.anti
      G.elak

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh















      .










      Z TOKEY BABI PASAR BORONG CHOWKIT...




























      .











      TOKEY BABI TEMPANG..









































      .
























      BABI KENGKANG.













      .




















      BODOO...











      .








      Delete
  10. 🎡🎢Senangnya dalam hati..🎡🎀
    🎼🎷🎹🎡Kalau beristeri dua..πŸ’πŸ’‘πŸ’πŸ’‘

    ReplyDelete
  11. Zaman ummo najib ni apa pun boleh. Samun pun boleh lepas. Inikan hal tambah cawangan. Pengantin baru nikan hebat. Berucap pasal rasuah macam dia ni kompem masuk syurga. Lilit kepala macam sakai tapi perangai sebenar ...tengok jelah video kat youtube ..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian kau sakit mental rupanya..

      Delete
    2. Kau ni sedara pengantin ke. Nak bela pun agak2lah bai. Video semua ada dan tuanpunya badan langsung senyap tak cakap apa. Yg mental kau ni. Bodoh tak boleh nak ajar. Bangang tahap maksima. Cari orglah berubatlah. Kalau nak sokong kaki chepap pun pikirlah dulu.

      Delete
  12. Kita bersangka baikk dulu budin..kalau takde respon k¡¡ta bantaii...πŸ„πŸ„πŸŒƒπŸŒ‡πŸŒ…πŸŒ„

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bikin apa bantai kalau sudah kena amput..

      Delete
    2. Z.akar
      A.ku
      C.iput
      K.enit

      A.da
      R.upa
      M.ancis
      S.aja
      T.entu
      R.amai
      O.rang
      N.anti
      G.elak

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh















      .










      Z TOKEY BABI PASAR BORONG CHOWKIT...




























      .











      TOKEY BABI TEMPANG..









































      .
























      BABI KENGKANG.













      .




















      BODOO...











      .








      Delete
  13. bagusla kalau dah nikah. tapi zaman najib ni macam2.

    rasuah jadi derma...tutop case.
    kantoi, nikah.....tutop case.
    krim rugi, tutop kedai.
    imdb ada masaalah, kasi tranfer ke mof...tutop case.
    bandar malaysia hutang, kasi jual...tutop case.
    akaun kena kantoi, keluar duit, tutop akaun, tutop case.
    derma 90 juta....tutop mulut.
    dah berak tengah jalan....nak tutop pakai apa benda pun....busuk tetap ada.....

    jib oohhhhh jib!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada satu lagi tutop Dad tertinggal...

      Rakyat menderita.... tutop mata.

      Delete
    2. Z.akar
      A.ku
      C.iput
      K.enit

      A.da
      R.upa
      M.ancis
      S.aja
      T.entu
      R.amai
      O.rang
      N.anti
      G.elak

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh















      .










      Z TOKEY BABI PASAR BORONG CHOWKIT...




























      .











      TOKEY BABI TEMPANG..









































      .
























      BABI KENGKANG.













      .




















      BODOO...











      .








      Delete
  14. Kalau betul memang beliau,biarkanlah budin,doakan saje agar beliau berbahagia,dp berdosa hidup berzina dgn isteri orang lagi!
    Yg penting,ingat2kan beliau jgn lupa siasat kes rm2.6b dan 42j yg masuk acc piem tu,piem pun dah mengaku.
    Begitu juga kes pecah amanah mara,felda etc...awat cepat sgt tutup fail.......jika pembangkang laju betul...pukul 2.00 ptg repot,jam 12 tgh dah tiba...
    Kalau pihak bn....cepat2 declare tiada bukti,sedangkan siasat pun blm....
    Aku teringat bebonar muka belaiu duduk sebelah apandir menjelaskan isu mdb selesai,tiada prime facie...najib bersih.....ish...ish...
    Sebln kemudian naik pangkat jd persuruhjaya sprm....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni ekor mgkin lg panjang dari babi..sbb perangai kau jijik sgt..

      Delete
    2. Wak... kau pun berzina di luar tabii dgn john kat lorong chow kit tu.

      Delete
    3. Z.akar
      A.ku
      C.iput
      K.enit

      A.da
      R.upa
      M.ancis
      S.aja
      T.entu
      R.amai
      O.rang
      N.anti
      G.elak

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh















      .










      Z TOKEY BABI PASAR BORONG CHOWKIT...




























      .











      TOKEY BABI TEMPANG..









































      .
























      BABI KENGKANG.













      .




















      BODOO...











      .








      Delete
  15. 23.06
    Tak mungkin gambar lama,tenguk le saiz muka dan badan.....dah kembang
    Tgk tarikh bila snap foto tu.....majlis tu nampak grand,maklum le dpt menantu berpangkat super scale......kes bali tutup ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kembang mesti kembang mcm pungkoq wak kojola kengkang!!!!

      Delete
    2. Z.akar
      A.ku
      C.iput
      K.enit

      A.da
      R.upa
      M.ancis
      S.aja
      T.entu
      R.amai
      O.rang
      N.anti
      G.elak

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh















      .










      Z TOKEY BABI PASAR BORONG CHOWKIT...




























      .











      TOKEY BABI TEMPANG..









































      .
























      BABI KENGKANG.













      .




















      BODOO...











      .








      Delete
  16. Jolok dulu baru nikah ka? Jgn marah..saja tanya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah berapa kali kangkang
      dan jolok.kongkek apam
      haram.baru nikah.tutup
      kes.boleh baca khutbah
      lepas ni.kojol nanti
      boleh masuk syurga

      Delete
    2. Wak kojola kengkang tak kangkang tapi dia tonggeng saja.

      Delete
    3. Z.akar
      A.ku
      C.iput
      K.enit

      A.da
      R.upa
      M.ancis
      S.aja
      T.entu
      R.amai
      O.rang
      N.anti
      G.elak

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh















      .










      Z TOKEY BABI PASAR BORONG CHOWKIT...




























      .











      TOKEY BABI TEMPANG..









































      .
























      BABI KENGKANG.













      .




















      BODOO...











      .








      Delete
  17. Nurul dgn laki org sampai bercerai.. diam je
    Lim guan eng dgn skandal pompuan.. diam je
    Lim kit siang skandal pompuan.. diam ja
    Azmin dgn pompuan lain.. diam je..
    Yg ni sprm...pegang tangan je.. kecoh??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana bukti..atau bukti dibuat2

      Pegang2 tangan kat bali tu yg x boleh..klu bini sendiri x apa

      Delete
    2. Ada bukti? Keluarkanlah kepada public.

      Si Zul punya kes video dah tersebar

      Delete
    3. BODOO...














      .











      BODOO..










      .










      BODOO.












      .








      BODOO.












      .








      BODOO.










      .














      BODOO.








      .










      .




      BODOO.












      .



      Delete
  18. Perempuan yang berzina dan laki-laki yang berzina, maka deralah tiap-tiap seorang dari keduanya seratus kali dera, dan janganlah BELAS KASIHAN kepada keduanya mencegah kamu untuk (menjalankan) agama Allah, jika KAMU BERIMAN kepada Allah, dan hari akhirat, dan hendaklah (pelaksanaan) hukuman mereka disaksikan oleh sekumpulan dari orang-orang yang beriman.

    Laki-laki yang berzina tidak mengawini melainkan perempuan yang berzina, atau perempuan yang musyrik; dan perempuan yang berzina tidak dikawini melainkan oleh laki-laki yang berzina atau laki-laki musyrik, dan yang demikian itu diharamkan atas orang-orang yang mukmin.

    JIKA SANG PENGUASA BERIMAN KEPADA ALLAH N AKHIRAT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana datang pulak ustaz haprak ni..entah hutan mana munculnya..elok kau maka taik..

      Delete
    2. `` saya hanya takut pada allah``

      `` SAYA HANYA TAKUT PADA ALLAH``

      `` saya hanya takut pada allah``

      `` saya hanya takut pada .....``

      `` saya hanya takut ..........``

      `` saya hanya ................``

      `` saya ......................``

      `` !@#$%^&*&*($)$)(*&^^%$#@@!!``

      Delete
    3. Z.akar
      A.ku
      C.iput
      K.enit

      A.da
      R.upa
      M.ancis
      S.aja
      T.entu
      R.amai
      O.rang
      N.anti
      G.elak

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh















      .










      Z TOKEY BABI PASAR BORONG CHOWKIT...




























      .











      TOKEY BABI TEMPANG..









































      .
























      BABI KENGKANG.













      .




















      BODOO...











      .








      Delete
  19. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Phuiiiiiii mmg layak tuan budin kick komen bodoh2 dungu budak ni

      Delete
    2. AL BUDIN SONTOLOYOOOOOO....










      .









      .





      AL BUDIN SONTOLOYOOOOOO.....











      .










      AL BUDIN SONTOLOYOOOOOO...



















      .












      Delete
  20. Kejayaan manusia adalah dalam agama

    Taat seluruh perintah Allah

    Dan meninggalkan segala laranganNya

    Ikut cara Nabi s.a.w

    Allah berkuasa

    Makhluk sikit pun takde kuasa

    Dunia sementara

    Akhirat lah yang kekal selama2nya

    Kamu adalah sebaik2 ummah

    Yang diturunkan kepada manusia

    Kerana kamu mengajak kepada kebaikan

    Dan mencegah dari kemungkaran

    Dan kamu beriman kepadaNya

    Seketika fikir atas iman dan amal

    Adalah dituntut dalam agama

    Ingatlah...setiap hari kita diziarahi oleh 70 malaikat

    Kita tak tau bila kita akan dipanggil menghadapNya

    Sudahkah kita membuat persiapan yang secukupnya untuk menghadapi saat itu...Tepuk dada, tanya iman????????????????



    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanya bapak kau dia ajar tak agama kat kau...smpai tak kenal halal haram dh kau


      Kikiki

      Delete
    2. Kau dan puak2 kau lg sial tuduh tanpa bukti..fitnah kau blh halalkan pulak..ngaji dgn ustaz dapigs..kan bahlol tu

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Macam bagus saja GN berkata, tapi sebenarnya mempamerkan kejahilannya kerana mendukung seorang lelaki bacul yg taat pd seorang perempuan, bukan pada Allah SWT.

      Kita diperintahkan setia pada Allah SWT bukan taat pd isteri, apatah lagi pd seorang perempuan birah yg bermain kayu tiga ketika masih bersuami.

      Delete
    5. Kejora bapuk tua bodoo @ cikgu najmi taiping mali1 February 2018 at 06:33

      Geng najis ni otak dah terbalik...main bini orang merompak duit kerajaan dan bersubahat sokong prompak tu ikut perintah tuhan ke?...ajaran ugama mana geng najis ikut?...

      Delete
    6. Orang yg sebenarnya difitnah sedang berada di dalam penjara dek kezaliman pemerintah..lalu diada adakan bukti yg amat lemah dn dibuktikan kecacatan bukti2 berkenaaan ttp kerana mahkamah yg tdk dpt menjalankan kewajiban tugas mrk mengikut lunas undang2 yg hak lalu beliau dimangsakan sbg bersalah..semoga Allah merahmati beliau..LAWAN TTP LAWAN

      Delete
    7. REFOEMASI DAH BASI...













      .






      REFORMASI DAH BASI...












      .









      REFORMASI DAH BASI...












      .







      PADAN MUKA PKR DILAJAHANAMKAN DEK MAMAK MATDEY HELO KITY...













      .










      PADAN MUKA PKR....












      .







      Delete
  21. Dah habis edah, bolehlah nikah.
    Dah jodoh.
    Perbuatan salah tetap kena balas, didunia dan akhirat.
    Dosa dengan manusia kena minta maaf dan halal dengan manusia juga.
    Walahualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dosa mahafiraun kau nak letak mana..pernah dia maafkan..

      Delete
    2. Kejora bapuk tua bodoo @ cikgu najmi taiping mali1 February 2018 at 06:36

      Ko tukang letak dosa mahafiraun?...ape bukti mahafiraun buat dosa?...pandai2 buat berita palsu sibodoh ni...

      Delete
    3. Sesumpah 3:57,

      Tun Mahathir sudah minta maaf kpd seluruh rakyat Malaysia atas segala kekhilafannya selama menjadi Perdana Menteri, masa mesy. agong PPBM yg baru lalu.

      Malangnya TVtigasuku tv1 tv2 semua media sehala KERAjaan umnobn TIDAK menyiarkannya. Yg disiarnya ialah mempertikaikan kesohihan permohonan maaf Tun Mahathir pula.

      Memang benarlah kata 6:33, bukan sja GN otak dah terbalik, malah satu dunia skrng ni sydah diterbalikan - KEBURUKAN/KESALAHAN DIHIAS JADI KEBENARAN/KEBAIKAN, KEBENARAN/KEBAIKAN DIHIAS JADI KESALAHAN/KEBURUKAN - Benarlah kata2 MUHAMMAD S.A.W, ALLAHUMMASHOLI`ALA MUHAMMAD.

      abu

      Delete
    4. BODOO...














      .











      BODOO..










      .










      BODOO.












      .








      BODOO.












      .








      BODOO.










      .














      BODOO.








      .










      .




      BODOO.












      .



      Delete
  22. Tan Sri kena tolong ajarkan ilmu kawin lain kepada PM Najib. Kesian rakyat tengok PM Najib diseksa oleh badak sejak kantoi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa2 famili kau keturunan kurang ajar..bahasa kau biadap sgt..

      Delete
    2. Kejora bapuk tua bodoo @ cikgu najmi taiping mali1 February 2018 at 06:38

      Ko penyokong kemungkaran...keturunan yg baik?...pooraah...

      Delete
    3. Dah kantoi beberapa kali, PM Najib macam laki makan nasik kangkang bini. Eloklah minta petua dengan Tan Sri Dzulkipli. Walaupun kantoi siap ada video dan gambar serta bukti tiket, masih lagi hidup dan pegang jawatan tinggi. Bini tua pun tak keluar menyiku dan memaki depan khalayak ramai. Kahkahkah... PM Najib dapatkan segera ilmu sebab nampak sangat dah kena nasi kangkang Rosmah Mansor.

      Delete
    4. BODOO...














      .











      BODOO..










      .










      BODOO.












      .








      BODOO.












      .








      BODOO.










      .














      BODOO.








      .










      .




      BODOO.












      .



      Delete
    5. Sebagaiman Rosmah-Najib memporak-perandakan negara, begitu jugalah cyber-teropmahnya yg menggelarkan diri 'Kejora' buat dalam blog ini untuk mengalih tiang gol.

      Kecuali blog Kluangman, memang tebiat Kejora dari mula saya kenali di blog parpukari, pisau net, putra merdeka, dgn pelbagai kaedah seperti...

      - tiru-tairu kopipes 100% bahan sampah;
      - ramalan judi 4 no. ekor;
      - jual ayat2 suci & hadith2 nabi saw;
      - sajak dendam berahi;
      - pantatun sampah'
      - sabotaj ruangan;
      - maki, hamun, caci & mencarut;
      - putar spin tulisan orang;
      - mendusta & memfitnah tanpa bukti sahih.

      Kita tinggu apa tindakan tuan empunya blog......!!

      Delete
  23. 00.08
    Sampai ke tua le,kerja kamu alih tiang gol....
    Komen biar ikut teks,sekolah tinggi tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu memang tebiat Kejora, dgn pelbagai kaedah seperti...

      - tiru-tairu kopipes 100% bahan sampah;
      - ramalan judi 4 no. ekor;
      - jual ayat2 suci & hadith2 nabi saw;
      - sajak dendam berahi;
      - pantatun sampah'
      - sabotaj ruangan;
      - maki, hamun, caci & mencarut;
      - putar spin tulisan orang;
      - mendusta & memfitnah tanpa bukti sahih

      Delete
    2. Kejora ni dua alam kot

      Boleh jadi ustad then tiba2 bersalin kulit jd artis karaoke kt majlis kawin kemudian tok lebai pas dan lagi dan lagi....

      Delete
    3. BODOO...














      .











      BODOO..










      .










      BODOO.












      .








      BODOO.












      .








      BODOO.










      .














      BODOO.








      .










      .




      BODOO.












      .



      Delete
    4. memang tebiat Kejora, dgn pelbagai kaedah seperti...

      - tiru-tairu kopipes 100% bahan sampah;
      - ramalan judi 4 no. ekor;
      - jual ayat2 suci & hadith2 nabi saw;
      - sajak dendam berahi;
      - pantatun sampah'
      - sabotaj ruangan;
      - maki, hamun, caci & mencarut;
      - putar spin tulisan orang;
      - mendusta & memfitnah tanpa bukti sahih

      Delete
  24. Elok lah pru di cepatkan..takut saham neraka budin bertambah2 dgn segala fitnah2 caci merca

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fitnah apa kebenda, semua dah terbongkar jelas.

      Episod yg sama sebji macam Najib kena kantol, kemudian tebus talaq rampas bini orang.

      Mana intigriti si Zul & Najib yg dibangga-banggakan oleh puak2 umno tuu.....??

      Delete
    2. Kejora bapuk tua bodoo @ cikgu najmi taiping mali1 February 2018 at 06:41

      Najib ade tulur ke nak bubar parlimen.....yg bersubahat dengan kemungkaran tak de saham neraka ke?...tunjuk bijak alim plak kononnye....iblis pakai topeng malaikat...

      Delete
    3. Fitnah bnyk kat utusan meloya dn berita haruan oooiii..

      Delete
    4. Salam sdra othaman,

      When are u guys coming in to sarawak?

      Delete
    5. Wa alaikum salam.

      Maaf, saya belum dapat pengesahan lagi.

      Thanks.

      Delete
  25. Kejora bapuk tua bodoo @ cikgu najmi taiping mali1 February 2018 at 06:27

    Kawin ke tak kawin kesalahan melanggar undang2'yg telah dibuat wajib dihukum...

    AG Apandir main tendang terajang kertas siasatan polis hingga senyap sepi...

    AG Apandir meletakkan polis mesia tak reti menyiasat....

    Kertas siasatan hq felda pon diterajang oleh Apandir...pasukan khas polis yg siasat...

    Apandir nak main silap mata dlm panggung wayang...nak melindongi kroni najib...

    ReplyDelete
    Replies
    1. BODOO...














      .











      BODOO..










      .










      BODOO.












      .








      BODOO.












      .








      BODOO.










      .














      BODOO.








      .










      .




      BODOO.












      .



      Delete
    2. memang tebiat Kejora, dgn pelbagai kaedah seperti...

      - tiru-tairu kopipes 100% bahan sampah;
      - ramalan judi 4 no. ekor;
      - jual ayat2 suci & hadith2 nabi saw;
      - sajak dendam berahi;
      - pantatun sampah'
      - sabotaj ruangan;
      - maki, hamun, caci & mencarut;
      - putar spin tulisan orang;
      - mendusta & memfitnah tanpa bukti sahih.

      Kita tinggu apa tindakan tuan empunya blog......!!

      Delete
  26. Kejora bapuk tua bodoo @ cikgu najmi taiping mali1 February 2018 at 06:49

    Elok zulkifli manusia yg berintegriti tinggi yg kata ikut quran buat penjelasan.....jangan biarkan tohmahan berkembang...

    Bagaimana pon AG apandir yg cakap ikut quran bertanggongjawab selesaikan segera pendakwaan....biar mahkamah yg tentukan...jangan Apandir plak berlagak hakim dan buat helah melambat2 kan pendakwaan...jangan nak main silap mata dlm panggung wayang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. BODOO...














      .











      BODOO..










      .










      BODOO.












      .








      BODOO.












      .








      BODOO.










      .














      BODOO.








      .










      .




      BODOO.












      .



      Delete
    2. Sebagaimana Rosmah-Najib memporak-perandakan negara, begitu jugalah cyber-teropmahnya yg menggelarkan diri 'Kejora' buat dalam blog ini untuk mengalih tiang gol.

      Kecuali blog Kluangman, memang tebiat Kejora dari mula saya kenali di blog parpukari, pisau net, putra merdeka, dgn pelbagai kaedah seperti...

      - tiru-tairu kopipes 100% bahan sampah;
      - ramalan judi 4 no. ekor;
      - jual ayat2 suci & hadith2 nabi saw;
      - sajak dendam berahi;
      - pantatun sampah'
      - sabotaj ruangan;
      - maki, hamun, caci & mencarut;
      - putar spin tulisan orang;
      - mendusta & memfitnah tanpa bukti sahih.

      Kita tinggu apa tindakan tuan empunya blog......!!

      Delete
  27. khairulryezall osman1 February 2018 at 07:25

    Lawak antarabangsa,kahkahkah!



    NAJIB PEMIMPIN TRANSFORMATIF MULTIKULTURALIS

    Salleh Said Keruak

    1. Sejarah telah menunjukkan ramai pemimpin dunia yang kecundang ketika sedang melakukan perubahan. Gorbachev gagal apabila memperkenalkan Glasnost dan Perestroika, Habibie ditolak oleh partinya apabila mereformasikan birokrasi dan tenteranya, malah DS Anwar Ibrahim yang berhajat membawa pembaharuan dalam kerajaan BN telah dipecat dan dipenjara oleh mentor politiknya sendiri. Ini menunjukkan menjadi pemimpin transformatif tidak mudah, apatah lagi perubahan yang dibawa itu adalah di negara yang majmuk masyarakatnya.

    2. Namun, tidak bagi Najib Razak.  Walaupun melakukan banyak perubahan, beliau masih kekal menjadi PM sehingga sekarang. Ini kerana kepimpinan transformatifnya yang multikulturalis--¬bebas perkauman, bersifat demokratik dan “people-centric.” Hasilnya, rakyat Malaysia hari ini bukan sahaja mengecapi kemakmuran ekonomi, tetapi juga menikmati kebebasan bersuara. Tiada tahanan dikenakan terhadap rakyat yang mengkritik beliau dan isterinya, menteri-menteri kabinetnya, dan partinya di media sosial dan di demonstrasi jalanan. Malah, tiada juga tangkapan seperti Operasi Lalang ke atas pemimpin pembangkang dan masyarakat sivil yang tanpa henti mengkritik, menyebar fitnah dan menularkan berita palsu terhadap pemerintahan beliau.

    3. Sesungguhnya kejayaan Najib menerajui kerajaan BN ini banyak: menjadikan Malaysia demokratik, menegakkan kedaulatan rakyat, mengagihkan peluang ekonomi secara saksama, mewujudkan pentadbiran yang berkebajikan, dan melaksanakan pemerintahan Islam yang moderat. Memandang ke depan, sewajarnya kita bersyukur kerana dipimpin oleh Najib Razak, pemimpin yang transformatif dan multikulturalis.
    salleh said keruak at 7:00 AM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora bapuk tua bodoo @ cikgu najmi taiping mali1 February 2018 at 08:39

      Najib memang berjsya dengan transformasi....mentranformasi otak melayu jadi bodooh...bersubahat dengan kemungkaran...2 ekor yg jelas ialah cikgu bodooh kejora bapok dan tukang kebun geng najis bongok....menteri otak udang...ahli umno jadi bebal dan dungu...pemimpin pas jadi tunggang langgang....

      Delete
    2. Kepala bapak mmg berjaya untuk merendahkan diri beliau dan jugak org BN. Syabas kepala bapak !

      Delete
    3. saleh karawak! sila hadamkan di bawah nih!
      berita baru je beberapa bln tahun lepas ye!

      'TUN ABDUL RAZAK PASTI KECEWA'
      BH 29/8/2017

      Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah, bertitah demikian menerusi pengamatan baginda terhadap perkembangan semasa tanah air.

      Baginda bertitah, senario pertama merujuk kepada perpaduan warga yang mana Abdul Razak menyatakan masa depan negara bergantung kepada perpaduan rakyat.

      Namun kini, titah baginda, dalam keghairahan mahu mendapat sokongan, parti politik kelihatan semakin cenderung memilih untuk menyalakan bara sensasi isu agama dan perkauman.
      ....................
      Sultan Nazrin berkata, senario ketiga yang akan dikesali Abdul Razak ialah pelbagai gelinciran daripada landasan sebenar pelaksanaan Dasar Ekonomi Baru (DEB), terutama penyalahgunaan peluang pembahagian kekayaan.

      Titah baginda, ia mengakibatkan berlaku ketirisan pegangan ekonomi Bumiputera secara besar-besaran yang bukan saja mencetuskan salah faham Bumiputera yang menganggapnya sebagai pilih kasih, malahan juga kemarahan kalangan bukan Bumiputera.

      "Keempat berkaitan rasuah dan integriti. Hati Tun Abdul Razak pasti luluh mengikuti pendedahan demi pendedahan, tangkapan demi tangkapan kerana rasuah yang berlaku secara besar-besaran, membabitkan penjawat tinggi dan individu terpelajar dengan jumlah yang banyak serta mencalar nama baik negara bangsa, " titah baginda.

      DAULAT TUANKU, PATEK MENJUNJUNG KASIH DIATAS KEPRIHATINAN TUANKU

      Kpd NajibMO1, tidakkah kamu merasa bersalah dan malu, atau sudah hilangkah `kemaluan` kamu itu?

      Kpd macai2 umno serta wala`unta pas, ratibkan Titah Tuanku itu agar kamu semua tidak buta pekak dan tuli atas kesengsaraan marhaen di bawah sana.

      Allah hu`a lam.

      Delete
    4. BODOO...














      .











      BODOO..










      .










      BODOO.












      .








      BODOO.












      .








      BODOO.










      .














      BODOO.








      .










      .




      BODOO.












      .



      Delete
    5. Sebagaimana Rosmah-Najib memporak-perandakan negara, begitu jugalah cyber-teropmahnya yg menggelarkan diri 'Kejora' buat dalam blog ini untuk mengalih tiang gol.

      Kecuali blog Kluangman, memang tebiat Kejora dari mula saya kenali di blog parpukari, pisau net, putra merdeka, dgn pelbagai kaedah seperti...

      - tiru-tairu kopipes 100% bahan sampah;
      - ramalan judi 4 no. ekor;
      - jual ayat2 suci & hadith2 nabi saw;
      - sajak dendam berahi;
      - pantatun sampah'
      - sabotaj ruangan;
      - maki, hamun, caci & mencarut;
      - putar spin tulisan orang;
      - mendusta & memfitnah tanpa bukti sahih.

      Kita tinggu apa tindakan tuan empunya blog......!!

      Delete
  28. Dah kantoi kaa ? kah kah kah !

    ReplyDelete
  29. Kejora bapuk tua bodoo @ cikgu najmi taiping mali1 February 2018 at 09:31

    RUU 355 TIDAK ADA KAITAN DENGAN KEPUTUSAN KES M INDRA GANDHI DI MAHKAMAH PERSEKUTUAN
    Oleh Che Ibrahim Mohamed



    Ambo tersenyum bersendirian bila membaca komen Mohd Amar, TMB Kelantan berkaitan kes M Indra Gandhi, yang mendesak BN segera meluluskan RUU 355 bagi mempertingkatkan martabat mahkamah syariah.

    Keputusan Mahkamah Persekutuan pada 29/1/2018 yang memutuskan penukaran agama 3 orang anak perayu yang dibuat oleh bapanya, Muhammad Riduan pada tahun 2009 adalah tidak sah dan terbatal di segi undang undang tidak ada kaitan sikit habuk dengan RUU 355.

    RUU 355 ialah satu cadangan menaikkan kadar hukuman di mahkamah syariah daripada denda RM5000, penjara 3 tahun dan sebat 6 kali kepada denda RM100,000, penjara 30 tahun dan sebat 100 kali.

    Ruu 355 jika diluluskan, hanya membolehkan mahkamah syariah mengenakan hukuman yang lebih tinggi ke atas kes kes yang dibicarakan, bukannya menambah atau memberi apa apa bidangkuasa baru kepada mahkamah syariah.

    Kes M Indra Gandhi adalah contoh kepada pertembungan undang undang antara mahkamah sivil dan mahkamah syariah di mana undang undang yang diamalkan di mahkamah sivil adalah lebih tinggi dan terpakai, manakala undang undang di mahkamah syariah akan terbatal dan tidak sah bila bertembung dengan undang undang sivil.

    Dah makan duit haram najib nik Amar jadi bebal...

    Apandir tendang terajang kertas siasatan polis kes Julkifli pon Pas dan nil Amar dan hadi tutup mata...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ingat kejora bapuk tua dan geng najis saje yg bebal rupanye pas pon bebal dan bongok jugak....

      Nak ambik kesempatan pon biarlah cedik sikit...tak sedar tunjuk bongok plak.....mcm ni orang kelantan lantik jadi pemimpin?...

      Delete
    2. BODOO...














      .











      BODOO..










      .










      BODOO.












      .








      BODOO.












      .








      BODOO.










      .














      BODOO.








      .










      .




      BODOO.












      .



      Delete
    3. Sebagaimana Rosmah-Najib memporak-perandakan negara, begitu jugalah cyber-teropmahnya yg menggelarkan diri 'Kejora' buat dalam blog ini untuk mengalih tiang gol.

      Kecuali blog Kluangman, memang tebiat Kejora dari mula saya kenali di blog parpukari, pisau net, putra merdeka, dgn pelbagai kaedah seperti...

      - tiru-tairu kopipes 100% bahan sampah;
      - ramalan judi 4 no. ekor;
      - jual ayat2 suci & hadith2 nabi saw;
      - sajak dendam berahi;
      - pantatun sampah'
      - sabotaj ruangan;
      - maki, hamun, caci & mencarut;
      - putar spin tulisan orang;
      - mendusta & memfitnah tanpa bukti sahih.

      Kita tinggu apa tindakan tuan empunya blog......!!

      Delete
  30. Kejora bapuk tua bodoo @ cikgu najmi taiping mali1 February 2018 at 09:44

    Julkifli mengaum kuat ikut quran nak benteras rasuah habis2san...

    Ape jadi Isa samad blm di dakwa...reman tak cukup 5 hari nampak mcm berat kes Isa samad...kalo tak de kes kerana beli hotel di london kenapa Shahrir samad menikus takut saman Rafizi?...

    Ini yg peliknye dengan Julkifli yg nak benteras rasuah...ato Isa samad ade ilmu kebal....Julkifli tak berdaya benteras Isa samad...

    Buat lah sesuka hati didunia...di akhirat tak terlepas jugak...tunjuklah garang sementara ade kuasa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. BODOO...














      .











      BODOO..










      .










      BODOO.












      .








      BODOO.












      .








      BODOO.










      .














      BODOO.








      .










      .




      BODOO.












      .



      Delete
    2. Sebagaimana Rosmah-Najib memporak-perandakan negara, begitu jugalah cyber-teropmahnya yg menggelarkan diri 'Kejora' buat dalam blog ini untuk mengalih tiang gol.

      Kecuali blog Kluangman, memang tebiat Kejora dari mula saya kenali di blog parpukari, pisau net, putra merdeka, dgn pelbagai kaedah seperti...

      - tiru-tairu kopipes 100% bahan sampah;
      - ramalan judi 4 no. ekor;
      - jual ayat2 suci & hadith2 nabi saw;
      - sajak dendam berahi;
      - pantatun sampah'
      - sabotaj ruangan;
      - maki, hamun, caci & mencarut;
      - putar spin tulisan orang;
      - mendusta & memfitnah tanpa bukti sahih.

      Kita tinggu apa tindakan tuan empunya blog......!!

      Delete
  31. FUOOOOINNNNNNGGKKKK..

    APO MASALAH DONGAN GAMBA TUHHH..
    BUKAN KAWIN KOBOI SESAMO KOBOI OSTOLIA
    NI LA KALAU DAH TAK ADO APO2 ISU...
    KAWIN SAH PUN BARUA MACAI TERKINJA JUGA..


    KIIKIKIKIKIII.. BERAMBOSSSSS.... BUKTI MANO... BUKTI TILAM.. BANTAL... CCTV..KARIPAP PUSING KA.. MANO...?



    KIKIKIKI... BERAMBOSSSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora bapuk tua bodoo @ cikgu najmi taiping mali1 February 2018 at 11:30

      Masalah kepala bapak kejora bongok.....hihohohoooo..

      Delete
    2. BODOO...














      .











      BODOO..










      .










      BODOO.












      .








      BODOO.












      .








      BODOO.










      .














      BODOO.








      .










      .




      BODOO.












      .



      Delete
    3. Sebagaimana Rosmah-Najib memporak-perandakan negara, begitu jugalah cyber-teropmahnya yg menggelarkan diri 'Kejora' buat dalam blog ini untuk mengalih tiang gol.

      Kecuali blog Kluangman, memang tebiat Kejora dari mula saya kenali di blog parpukari, pisau net, putra merdeka, dgn pelbagai kaedah seperti...

      - tiru-tairu kopipes 100% bahan sampah;
      - ramalan judi 4 no. ekor;
      - jual ayat2 suci & hadith2 nabi saw;
      - sajak dendam berahi;
      - pantatun sampah'
      - sabotaj ruangan;
      - maki, hamun, caci & mencarut;
      - putar spin tulisan orang;
      - mendusta & memfitnah tanpa bukti sahih.

      Kita tinggu apa tindakan tuan empunya blog......!!

      Delete
  32. Betul dia menikah tetapi mungkin juga dia jadi jurunikah kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dio yg monikahkan tok lobai melePAS tuh jadi monantu diyo, sonang bulih cuci doso tiap2 ari ngan monantu hantu tuuuu........hi hi hi.........

      Delete
  33. Lantak dia nk bebini sampai 4 skali pun. Yg penting sekarang ni perasuah mst d tangkap. Jgn honeymoon lama2 tuan. Byk kertas siasatan belum selesai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora bapuk tua bodoo @ cikgu najmi taiping mali1 February 2018 at 11:46

      Bukan soal lantak dia nak kawin...kes dia di tuduh main bini orang satu kesalahan bawah undang2 malaysia yg mesti diambil tindakan...bukan didiamkan...paham...

      Delete
    2. Yaaaaaaa......faaaaaahhhhhmmmmmmmmmmmmm
      cikguuuuuuuuuuuu................ terimaaaaaa....kasihhhhhhh...........
      cikguuuuuuuuuuuu.....................

      Delete
  34. Kejora bapuk tua bodoo @ cikgu najmi taiping mali1 February 2018 at 11:43

    Ali Hamsa mamak pon tak cekap buat kerja....blm umum Betul ke tidak tuduhan Julkipli ke hongkong dengan duit kerajaan tapi tak hadir program...

    Sprm pon tak buat kerja siasat persoalan Julkipli ke bali dengan duit sape...

    Ini semua dapat sakit laa bila umno tumbang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. BODOO...














      .











      BODOO..










      .










      BODOO.












      .








      BODOO.












      .








      BODOO.










      .














      BODOO.








      .










      .




      BODOO.












      .




      Delete
    2. Sebagaimana Rosmah-Najib memporak-perandakan negara, begitu jugalah cyber-teropmahnya yg menggelarkan diri 'Kejora' buat dalam blog ini untuk mengalih tiang gol.

      Kecuali blog Kluangman, memang tebiat Kejora dari mula saya kenali di blog parpukari, pisau net, putra merdeka, dgn pelbagai kaedah seperti...

      - tiru-tairu kopipes 100% bahan sampah;
      - ramalan judi 4 no. ekor;
      - jual ayat2 suci & hadith2 nabi saw;
      - sajak dendam berahi;
      - pantatun sampah'
      - sabotaj ruangan;
      - maki, hamun, caci & mencarut;
      - putar spin tulisan orang;
      - mendusta & memfitnah tanpa bukti sahih.

      Kita tinggu apa tindakan tuan empunya blog......!!

      Delete
  35. HARAKAH: CUCU PEGANG ANJNG, ANAK NIAGA ARAK
    1/31/2018 |

    MAHATHIR hendak bercakap bab halal haram lihat diri sendiri dulu. Cucu pegang anjing, anak niaga arak, macamana beliau nak jawab?

    “Jika kita tidak tahu duit itu dicuri salahkah jika duit itu diguna untuk buat ibadat haji? Jika kita tahu bahawa duit itu dicuri, halalkah duit itu jika diguna untuk kerja haji?

    “Saya sejak kecil lagi diberitahu bahawa daging babi haram dimakan oleh orang Islam. Bolehkah saya tanya jika babi disembelih dengan menyebut nama Tuhan, haram lagikah daging babi itu?” soal Tun M, 23 Januari kelmarin.

    Inikah dikatakan Tun M seorang yang peka dalam hal Islam? Segala statement beliau adalah menjurus kepada kekeliruan ilmu agama. Rupanya selama ini Tun M hidup dalam terawang-awng antara dunia dan akhirat, masih jahil atau buat-buat jahil.

    Tun Dr Mahathir Mohamad yang terkenal sering hina ulama tiba-tiba berlagak jadi ‘mufti’ apabila dakwa ibadah haji dengan menggunakan dana ihsan 1MDB sebagai hukum haram! Adakah beliau mahu mempertikaikan dosa dan pahala sedangkan penentu semua itu hanya Yang Maha Kuasa.

    Telatah Tun M mempermainkan hukum agama bukan baharu. Malah ada anak beliau sendiri perlekeh ajaran Islam dan lebih malang, tiada sesiapa pun berani tegur kecuali musuh politiknya tetapi suara mereka ‘tenggelam’.

    Terbaharu tular pula dalam kalangan pengguna media sosial tempatan apabila kecoh memperkatakan gelagat jelik salah seorang cucu kesayangan kepada Pengerusi PPBM itu yang hanya dikenali namanya sebagai Othman Mirzan.

    Dia dengan penuh angkuh dan bongkak memuat naik gambar terbaharu dirinya tidur bersama-sama anjing kesayangan berserta kapsyen “All my bitches love me” menerusi laman Instagram yang dikongsikan secara umum.

    Beginikah gaya hidup orang Melayu yang beragama Islam? Padahal Muslim diharamkan menyentuh anjing yang merupakan najis berat Mughallazah kecuali dalam beberapa keadaan tertentu apatah lagi membelainya manja.

    Justeru tindakan Othman memanipulasikan hukum Islam untuk menghalalkan gaya hidup ternyata kurang ajar tetapi paling aib, Mahathir tidak pula berani kata perbuatan si cucunya itu sengaja pegang anjing sebagai haram..

    Untuk rekod bapanya, Mirzan pernah terpalit dengan isu pembelian kilang arak di Filipina manakala ibu saudaranya bernama Marina pula sering dikaitkan dengan gerakan songsang Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT).

    Mahathir dikatakan cuba berlagak bagaikan malaikat apabila mendakwa menunaikan haji melalui bantuan 1MDB adalah haram selain bermacam-macam lagi ‘fatwa’ dikeluarkan demi menunjukkan dia sahaja suci!

    Walhal sepanjang 22 tahun pemerintahan Mahathir, langsung tiada rakyat marhaen ditaja mengerjakan haji oleh mana-mana agensi kerajaan berbanding lebih 6,000 orang di bawah program 1MDB sejak diperkenalkan pada 2011.

    Bukan nak menyokong Umno, tetapi perkara yang baik untuk umat Islam itu kita sokong. Saya tak nafikan benda yang baik kita nak tentang juga. Itu dah melanggari prinsip kita sebagai Islam.

    Mahathir nak tentukan 'halal' dan 'haram' beliau kena imbas kembali pada kedudukan beliau semasa menjadi PM dulu. Berapa banyak beliau mentadarah duit 'haram' (bahasa kasar)? Adakah beliau mudah lupa? Atau beliau merasakan beliau sudah sesuci kain putih?

    Dana beliau yang ada di sekitar dunia adakah 'halal' untuk dijadikan pendapatan beliau sekeluarga? Saya tak nak komen banyak sebab Mahathir bab agama Islam memang beliau cukup suka mempertikaikan.

    Satu soalan saya sebelum Mahathir membuat pelbagai spekulasi bodoh sebagai bekas PM yang bertauliah, "Adakah dari hasil penjualan arak yang dihasilkan anak beliau 'halal'?

    Harap PAN menjawap sebab PAN adalah bala tentera Mahathir sekarang. Orang jahil akan bertanya soalan yang jahil sehingga membuatkan orang lain terikut jahil.

    Usah terlalu taksub sehingga sanggup menjadi manusia busuk hati dan menyusahkan orang lain demi mencapai hasrat dan telunjuk pihak tertentu sehingga sanggup menjadi anjing suruhan untuk menggigit dan menimbulkan perasaan tidak tenteram ramai pihak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah urusniaga riba yg jelas dijatujkan haram dalam semua firman2 Allah baik dalam Taurat, Injil, Zabur & Quran tidak jelas....??

      Apatah lagi dgn 1mdb yg bermodalkan keciput RM 1juta, mendapatkan hutang + bunga riba melampau berpuluh-puluh bilyon, kemudian dihamburkan untuk kepentingan peribadi & keluarga membeli hartanah, bot mewah, jet peribadi, lukisan2 mewah, barang kemas intan berlian (tapi kena sita & dirampas di Amerika), berpesta arak & pelacuran, berjudi ratusan juta di kasino2 terkemuka dunia...itu kerja halal?

      RN2.6 bilyon mengikut bukti pengaliran bank (money trail) masuk ke akaun peribadi Najib Razak juga dikira halal....??
      Kemudian membohong pulak konon itu derma dari Arab dogol yg tidak pasti arab dogol yg mana.

      Mengambil tanah pusaka bangsa kemudian jual kat Tabung Haji dgn nilai berlipat ganda konon itu keuntungan 1bdb, apa kejadahnya kalau pekerjaan itu keling bunting estet pun boleh buat....??


      Delete
    2. Jgn lupa kes Felda. Org dok hari2 bwh panas terik, hujan, Tanah basah, becak kerja mcm nak mampos. Sakit bkang demam penat kerja. Depa senang2 gadai Tanah, buat saham kasi jatuh teruk sapu duit org felda. Siapa nak bela org felda ni ??

      Delete
  36. Kita patut bersyukur Najib jd PM sbb walaupun dia buang Muhyiddin sebagai TPM, namun tak ada tanda biji mata Muhyiddin lebam spt yg Anwar Ibrahim dapat sbg hadiah tanda penghargaan.

    ReplyDelete
  37. Rakyat mesti selamatkan PM Najib daripada nasi kangkang Rosmah Mansor.

    GENG TAKUBIN SEMALAYSIA.
    GENG NASI KANGKANG KAKI KEPIT.

    ReplyDelete
  38. Muka tak malu. Tahu main tapi tak pandai cover. Bila dah kantoi baru nak pikir jalan keluar. Ini mcm pon boleh pegang jawatan ??

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...